abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 november 2018 @ 20:10:28 #1
2681 Dave
Aardig op drave
pi_183387854


SJOELCLUB NIEUWJAARSRECEPTIE EDITION *G*
Voor in de nieuwe agenda's: op zondag 20 januari is de volgende. En als we er dan toch zijn maken we er meteen een nieuwjaarsding van. Inloop 14.00 uur (uurtje eerder dan anders!)
Komers tot nu toe: ijs_beer, Cee, ato, Redefine, Aoibhin, grazz, Roger en Epiales, Greys en een aantal crewleden, zoals vorige keren

Ons eiland Doezepwa Utopia:


Cee's moodboard van Doezepwa Utopia:
https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2

Literaire pareltjes en schrijfsels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 20:12:30 #2
163650 Greys
pi_183387933
TT :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 26 november 2018 @ 20:13:37 #3
2681 Dave
Aardig op drave
pi_183387971
Klein, klein lieverdje, wat doe je op mijn ESF?
Je haalt geen enkel puntje op
en toont geen enkel lef.
Oh wat een hip teks(t)je,
Zeg het niet tegen Ronnie Flexje,
Ik zal niet naar het ESF gaan,
dat laten we over a-haan Maan.


Op de wijze van het oud-Hollandsch 'Klein, klein kleutertje'. Daar waar het metrisch niet past, gewoon passend maken.
:o)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 20:15:24 #4
163650 Greys
pi_183388020
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 20:16:22 #5
163650 Greys
pi_183388042
Oh jongens als je wilt lachen, luister dan in het Letland topic naar de inzendingen. Manmanman wat een vreselijke dingen :D Begin met liedje 2. Whoehoehoeeeeee. Tis zo errag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 20:41:13 #6
368283 ato
pi_183388780
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2018 20:13 schreef Dave het volgende:
Klein, klein lieverdje, wat doe je op mijn ESF?
Je haalt geen enkel puntje op
en toont geen enkel lef.
Oh wat een hip teks(t)je,
Zeg het niet tegen Ronnie Flexje,
Ik zal niet naar het ESF gaan,
dat laten we over a-haan Maan.


Op de wijze van het oud-Hollandsch 'Klein, klein kleutertje'. Daar waar het metrisch niet past, gewoon passend maken.
Voor dichten krijg je een 10
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 26 november 2018 @ 20:56:04 #7
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183389231
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2018 20:13 schreef Dave het volgende:
Klein, klein lieverdje, wat doe je op mijn ESF?
Je haalt geen enkel puntje op
en toont geen enkel lef.
Oh wat een hip teks(t)je,
Zeg het niet tegen Ronnie Flexje,
Ik zal niet naar het ESF gaan,
dat laten we over a-haan Maan.


Op de wijze van het oud-Hollandsch 'Klein, klein kleutertje'. Daar waar het metrisch niet past, gewoon passend maken.
Zet m in de op, bij de schrijfsels _O- :D _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 26 november 2018 @ 22:28:28 #8
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183391863
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 22:28:41 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183391867
quote:
14s.gif Op maandag 26 november 2018 20:13 schreef Dave het volgende:
Klein, klein lieverdje, wat doe je op mijn ESF?
Je haalt geen enkel puntje op
en toont geen enkel lef.
Oh wat een hip teks(t)je,
Zeg het niet tegen Ronnie Flexje,
Ik zal niet naar het ESF gaan,
dat laten we over a-haan Maan.


Op de wijze van het oud-Hollandsch 'Klein, klein kleutertje'. Daar waar het metrisch niet past, gewoon passend maken.
:D _O-
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 22:29:30 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183391881
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:56 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Zet m in de op, bij de schrijfsels _O- :D _O_
We kunnen al bijna een album opnemen. Klachtnacht, het nummer van Maan en nu Klein Lieverdje :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_183391891
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:28 schreef Redefine het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
Dat soort dingen zijn altijd flink schrikken. Sterkte :*
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 26 november 2018 @ 22:30:40 #12
2681 Dave
Aardig op drave
pi_183391910
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:28 schreef Redefine het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
Brrr, wat een naar verhaal. Sterkte de komende tijd!
:o)
  maandag 26 november 2018 @ 22:31:12 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183391925
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn altijd flink schrikken. Sterkte :*
quote:
15s.gif Op maandag 26 november 2018 22:30 schreef Dave het volgende:

[..]

Brrr, wat een naar verhaal. Sterkte de komende tijd!
Dank jullie :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 22:32:21 #14
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_183391954
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:28 schreef Redefine het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
:{ Dan gaat het misschien allemaal nog wel sneller van vooraf gedacht. Sterkte.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 26 november 2018 @ 22:35:23 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392010
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:32 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

:{ Dan gaat het misschien allemaal nog wel sneller van vooraf gedacht. Sterkte.
Dank je :) Ja, het was al steeds de verwachtingen bijstellen. Van misschien nog één keer met ze op vakantie naar Zwitserland komend voorjaar. Naar dat ik verwachte dat het voorjaar 2019 wel gedaan zou zijn. Maar dit verval kwam wat onverwacht, waardoor het toch nog sneller is dan verwacht.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 22:43:23 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392210
Oh en post gewoon verder zoals je normaal ook zou doen, dat doe ik namelijk zelf ook :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_183392271
Wat naar Redefine, sterkte joh ;( :*
Koel en donker bewaren
  maandag 26 november 2018 @ 22:46:26 #18
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392304
Ik lees net even terug (laatste deel vorige topic). Lil' Kleine heeft maar weer eens bewezen wat een ongelooflijke droeftoeter het is. Blijft toch bizar dat ze hem coach hebben gemaakt (ja voor de kijkcijfers snap ik het wel, maar als je serieus genomen wilt worden als programma natuurlijk niet).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 22:46:40 #19
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392310
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:45 schreef Guanabana het volgende:
Wat naar Redefine, sterkte joh ;( :*
Dank je :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 26 november 2018 @ 22:53:34 #20
163650 Greys
pi_183392453
Heel heel veel sterkte Redefine. :*
Ik duim dat jullie toch nog een hele tijd met hem krijgen.

Misschien een rare vraag en uiteraard niet antwoorden als je niet wilt. Maar je zegt dat hij er zelf voor wil kiezen ipv te stikken. Is dat al 'geregeld' zeg maar mocht het moment er komen? :@ Hoe zit dat tegenwoordig, kan daar nog moeilijk over gedaan worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus vandaar dat ik het me afvroeg of dat tegenwoordig beter geregeld is :@

Mag ook via dm. Of niet antwoorden is ook oké. :*

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 26-11-2018 23:08:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_183392519
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:28 schreef Redefine het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
Wat naar dat het ineens zoveel sneller gaat dan verwacht. Hopelijk heeft je vader nog even, en is het allemaal goed geregeld mocht hij het niet meer willen. Heel erg veel sterkte in ieder geval! En het van je afschrijven mag hier natuurlijk altijd.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_183392527
Oei, sterkte Redefine.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  † In Memoriam † maandag 26 november 2018 @ 22:59:51 #23
368283 ato
pi_183392582
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 22:28 schreef Redefine het volgende:
Vandaag in het ziekenhuis geweest, mijn vader is vandaag opgenomen. Hij had al een paar dagen dat hij helemaal geen moment had dat hij zonder benauwd kon ademhalen (behalve dan bij het slapen gaan, gelukkig nog), zelfs in rust kon hij zijn ademhaling niet meer op orde krijgen.

Hij krijgt nu antibiotica omdat hij mogelijk een longontsteking heeft, of mogelijk longembolie. Het kan zijn dat hij door de kuur weer iets beter wordt en toch nog even fatsoenlijk kan leven. Hij ging wel al langer met rasse schreden achteruit door de longfibrose. Maar de afgelopen paar dagen was het verval nog veel groter.

Misschien dat hij nog een paar maanden heeft. Maar de kans is groot dat het niet verbeterd, waardoor het meer een kwestie van een paar dagen is, want hij wil dan er zelf voor kiezen i.p.v. door de benauwdheid te stikken.

Ik moest het even van mij afschrijven ;(
Ach je had het al eerder over de slechte gezondheid van je vader. Gewoon van je afschrijven, deed ik destijds ook over mijn moeder. Waren jullie ook lief.

Veel sterkte Redefine.
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 26 november 2018 @ 23:00:21 #24
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392590
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 22:53 schreef Greys het volgende:
Heel heel veel sterkte Redefine. :*
Ik duim dat jullie toch nog een hele tijd met hem krijgen.

Misschien een rare vraag en uiteraard niet antwoorden als je niet wilt. Maar je zegt dat hij er zelf voor wil kiezen ipv te stikken. Is dat al 'geregeld' zeg maar mocht het moment er komen? :@ Hoe zit dat tegenwoordig, kan daar nog moeilijk over gedaan worden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus vandaar dat ik het me afvroeg of dat tegenwoordig beter geregeld is :@

Mag ook via dm. Of niet antwoorden is ook oké. :*
Dank je :) En geen probleem dat je het vraagt hoor. Hij heeft zowel een verklaring voor niet reanimeren (d.w.z. dat ze hem dus niet reanimeren als het echt te ver komt) en daarnaast heeft hij ook een euthanasieverklaring en dit is al besproken met de huisarts. Ik weet alleen niet hoe dat exact zit, maar ik weet wel dat het rond is.

Het probleem met euthanasie is dat er niet altijd sprake is van iemand die geestelijk honderd procent is. Waardoor het nog weleens ingegeven kan worden door mensen om die persoon heen. En er moet sprake van uitzichtloos en ondraaglijk lijden. Plus dat het een weloverwogen beslissing moet zijn. Iemand kan niet in een opwelling het aanvragen en verwachten dat de huisarts dit ook uitvoert.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 26 november 2018 @ 23:01:00 #25
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_183392604
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:56 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wat naar dat het ineens zoveel sneller gaat dan verwacht. Hopelijk heeft je vader nog even, en is het allemaal goed geregeld mocht hij het niet meer willen. Heel erg veel sterkte in ieder geval! En het van je afschrijven mag hier natuurlijk altijd.
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Oei, sterkte Redefine.
Dank jullie :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')