abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 26 november 2018 @ 12:55:11 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183378836
.. dat beweert de overheid

De ouderen die ik ken vinden dat helemaal niet , velen zijn arm en eenzaam
hebben al jaren geen hap warm eten meer gehad en houden een sociale huurwoning met huursubsidie bezet en gaan daar dood

Moeten ook alleen blijven wonen anders gaat de AOW omlaag met 350 euro netto , mijn broer 73 en zijn vriendin 66 wonen allebei apart in een sociale huurwoning , met allebei huursubsidie en allebei volledige AOW

https://www.rijksoverheid(...)-vertrouwde-omgeving

Nu gaat de overheid nog eens 340 miljoen uittrekken om dat mogelijk te maken , kan de overheid dat geld niet beter investeren in ouderen flats met betaalbare kamers zonder een roverbetaalde bejaardenhuis directeur en submanager maar gewoon met een vrijwillige klusjesman en een fulltime gezinshulp

Ik ben 67 bijna , ik woon mooi, maar kon ik naar een bejaardenflat in een park met gemeenschappelijke ruimte beneden, en een stalling voor de elektrische fietsen dan ging ik morgen
zeker als er een goed zwembad vlakbij is
https://www.rijksoverheid(...)d/aanpak-eenzaamheid



[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 06:46:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379072
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
pi_183379110
67 is toch nog niet zo oud.. Mijn pa is 65 die zie ik echt nog niet in een bejaardenhuis zitten :')
pi_183379131
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
Raar eigenlijk.
Het zou goedkoper moeten zijn dan iedere bejaarde een eigen woning.
Definitely not CIA
  maandag 26 november 2018 @ 13:15:28 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379180
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:11 schreef -Magica- het volgende:
67 is toch nog niet zo oud.. Mijn pa is 65 die zie ik echt nog niet in een bejaardenhuis zitten :')
het woord bejaarden huis is dan ook fout
Ik bedoel gewoon een flat voor ouderen met kleine kamers en een klein keukentje
Ik woon nu alleen in een eengezinswoning met vijf kamers

ouderen flat met gemeenschappelijke ruimte waar je kunt kaarten
Klinkt beter
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379234
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het woord bejaarden huis is dan ook fout
Ik bedoel gewoon een flat voor ouderen met kleine kamers en een klein keukentje
Ik woon nu alleen in een eengezinswoning met vijf kamers

ouderen flat met gemeenschappelijke ruimte
Klinkt beter

Ja, wat vroeger een bejaardenhuis heette maar nu een serviceflat :P
Maar dan nog zie ik mijn pa daar komende 20 jaar nog niet zitten mits zijn gezondheid het toelaat.
  maandag 26 november 2018 @ 13:18:21 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379240
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
bejaardenhuizen met een directeur met een marktwerking salaris en een submanager bedoel je en een keuken met personeel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379263
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

bejaardenhuizen met een directeur met een marktwerking salaris en een submanager bedoel je en een keuken met personeel
Nee, überhaupt bejaardentehuizen. En het lijkt me nogal wiedes dat een bejaardentehuis een directeur nodig heeft.
  maandag 26 november 2018 @ 13:19:32 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379264
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:18 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja, wat vroeger een bejaardenhuis heette maar nu een serviceflat :P
Maar dan nog zie ik mijn pa daar komende 20 jaar nog niet zitten mits zijn gezondheid het toelaat.
Wat jij niet ziet

beslis jij dat voor je vader ??
.lekker kaarten en schaken en kletsen in de gemeenschappelijke ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 26 november 2018 @ 13:20:09 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379275
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:19 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, überhaupt bejaardentehuizen. En het lijkt me nogal wiedes dat een bejaardentehuis een directeur nodig heeft.
nou dat lijkt mij niet wiedes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379285
Maar goed ik kan me voorstellen dat ouderen met weinig sociale contacten daar behoefte aan hebben.
  maandag 26 november 2018 @ 13:20:52 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379294
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:20 schreef -Magica- het volgende:
Maar goed ik kan me voorstellen dat ouderen met weinig sociale contacten daar behoefte aan hebben.
j a lekker kaarten beneden
en dan geef ik mijn 5 kamer eengezinswoning op aan een gezin , ik kom toch niet meer boven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379312
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Wat jij niet ziet

beslis jij dat voor je vader ??
.lekker kaarten en schaken en kletsen in de gemeenschappelijke ruimte
Dat doet ie nu ook. Kaarten, biljarten, vollleyballen, op vakantie gaan. Maar dan met zijn vrienden :P
pi_183379314
Dat TS veel om zich heen ziet dat mensen niet zelfstandig in hun vertrouwde omgeving oud willen worden maakt nog niet dat dat een feit is voor heel Nederland. Tot nu toe vind ik de aanname van de overheid aannemelijker.
  maandag 26 november 2018 @ 13:22:12 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379327
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:21 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat doet ie nu ook. Kaarten, biljarten, vollleyballen, op vakantie gaan. Maar dan met zijn vrienden :P
ja ik ook maar dan moet ik de deur uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 26 november 2018 @ 13:24:51 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379380
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:21 schreef archito het volgende:
Dat TS veel om zich heen ziet dat mensen niet zelfstandig in hun vertrouwde omgeving oud willen worden maakt nog niet dat dat een feit is voor heel Nederland. Tot nu toe vind ik de aanname van de overheid aannemelijker.
nee dat is niet aanemelijker, ik praat veel met leeftijdgenoten
het feit dat men soms een jaar oflanger dood in huis ligt

quote:
Het aantal ouderen neemt toe in Nederland.
Zijn er momenteel zo’n 1,3 miljoen 75-plussers, in 2030 is dat aantal gestegen tot 2,1 miljoen.
Het aantal ouderen neemt niet alleen toe, ouderen worden ook ouder en blijven langer vitaal. In toenemende mate willen ze daarom als het even kan thuis blijven wonen in hun eigen vertrouwde omgeving. 92% van de 75-plussers woont momenteel zelfstandig thuis.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379384
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja ik ook maar dan moet ik de deur uit
Fietsen, wandelen, op de kleinkinderen passen, naar de bios gaan.. Die man doet meer dan ik _O-
  maandag 26 november 2018 @ 13:25:44 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379394
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:25 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Fietsen, wandelen, op de kleinkinderen passen, naar de bios gaan.. Die man doet meer dan ik _O-
ik ook , maar dit huis is te groot voor mij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183379411
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat is niet aanemelijker, ik praat veel met leeftijdgenoten
het feit dat men soms een jaar oflanger dood in huis ligt

[..]

Je quote geeft toch juist aan dat ouderen langer zelfstandig thuis willen blijven wonen?
En nogmaals, je kunt veel praten met ouderen, maar dat zegt statistisch niet zoveel over de groep als totaal in Nederland. Heb je met een representatieve groep gesproken die de gehele groep vertegenwoordigt?
  maandag 26 november 2018 @ 13:28:49 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183379460
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:26 schreef archito het volgende:

[..]

Je quote geeft toch juist aan dat ouderen langer zelfstandig thuis willen blijven wonen?
En nogmaals, je kunt veel praten met ouderen, maar dat zegt statistisch niet zoveel over de groep als totaal in Nederland. Heb je met een representatieve groep gesproken die de gehele groep vertegenwoordigt?
jawel maar er is geen woonruimte voor ouderen beschikbaar
Het zou mooi zijn
een flat met twee kamer ruimtes voor ouderen met gemeenschappelijke ruimte, beneden , zonder overbetaalde directie , en die betaalbaar is voor AOW ers
Ook makkelijk voor de doctor en gezinshulp
quote:
Het aantal ouderen neemt toe in Nederland.
Zijn er momenteel zo'n 1,3 miljoen 75-plussers, in 2030 is dat aantal gestegen tot 2,1 miljoen.
Het aantal ouderen neemt niet alleen toe, ouderen worden ook ouder en blijven langer vitaal. In toenemende mate willen ze daarom als het even kan thuis blijven wonen in hun eigen vertrouwde omgeving. 92% van de 75-plussers woont momenteel zelfstandig thuis.


[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 26-11-2018 13:35:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183380163
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:11 schreef -Magica- het volgende:
67 is toch nog niet zo oud.. Mijn pa is 65 die zie ik echt nog niet in een bejaardenhuis zitten :')
Vroeger gingen mensen op die leeftijd geregeld naar een verzorgingshuis.
Geheel betaald. Dat is natuurlijk niet nodig en niet houdbaar als mensen bijna 90 worden.
pi_183380424
Duurt nog een jaar of tien, dan neemt het aantal ouderen in rap tempo af. Nu geen lange termijn beleid gaan voeren voor een korte termijn probleem.
pi_183380612
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Raar eigenlijk.
Het zou goedkoper moeten zijn dan iedere bejaarde een eigen woning.
De woning wel, wonen met zorg niet!
  maandag 26 november 2018 @ 15:06:42 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183381448
De bejaardentehuizen zijn niet compatibel met moderne bejaarden. Logisch dat je dan liever in je eigen huis blijft.

Wat ik zou willen over x jaar is een woongroep waarbij elke bewoner (of stel) eigen studio/appartement met kitchenette en douch/wc heeft, plus een gezamenlijk deel met o.a. grote woonkeuken, luxe badkamer, bibliotheek, schuur, logeerruimtes, tv/game-kamer, tuin, fitnessruimte.
En dan samen zorg en service inhuren als niemand van de groep daarbij kan helpen, want samen kun je veel meer "zelf" doen of regelen. Schoonmaakster, tuinman, klusjesman. Verpleegster waar nodig.
Stuk of 10 bewoners bijeen.
  maandag 26 november 2018 @ 15:11:15 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183381579
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:19 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, überhaupt bejaardentehuizen. En het lijkt me nogal wiedes dat een bejaardentehuis een directeur nodig heeft.
"Zelfsturende teams". En een salaris hoeft niet zo hoog te zijn.
  dinsdag 27 november 2018 @ 04:52:50 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183394844
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:19 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee, überhaupt bejaardentehuizen. En het lijkt me nogal wiedes dat een bejaardentehuis een directeur nodig heeft.
waarom , mijn broer is 75 die woont zelfstandig die heeft ook geen directeur

Je moet geen bejaarden huizen meer creëren , dan krijg je weer hele management teams en een marktwerking directie

gewoon een bejaarden flat met gemeenschappelijke ruimte , makkelijk voor de gezinshulp die kan gewoon de hele dag op dezelfde locatie blijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 04:54:35 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183394846
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:18 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja, wat vroeger een bejaardenhuis heette maar nu een serviceflat :P
Maar dan nog zie ik mijn pa daar komende 20 jaar nog niet zitten mits zijn gezondheid het toelaat.
nee, Geen bejaardenhuis met overbetaalde directie en managers en zusters die zeggen dat je naar bed moet, , maar een bejaarden flat met kamers en gemeenschappelijke ruimte beneden waar men avonds en overdag heen kan , de rest organiseren ze zelf wel


Het beleid van de regering is , volledige verzorging met marktwerking directie of volledig aan hun lot overlaten en ze dood laten gaan in een veel te grote sociale huur gezinswoning

De waarheid zit in het midden zoals altijd
Een bejaarden flat in een park met gemeenschappelijke ruimte om te bridgen of schaken en stalling voor de elektrische fietsen

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 05:59:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:01:57 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183394958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 04:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee een bejaarden flat met kamers en gemeenschappelijke ruimte beneden waar men avonds en overdag heen kan , de rest organiseren ze zelf wel


Het beleid van de regering is , volledige verzorging met marktwerking directie of volledig aan hun lot overlaten en ze dood laten gaan in een veel te grote sociale huur gezinswoning

De waarheid zit in het midden zoals altijd
Een bejaarden flat in een mooi park met gemeenschappelijke ruimte en stalling voor de elektrische fietsen
Er zijn wel wat particuliere initiatieven die daarop lijken. Probleem is dat het moeilijk is een geschikt gebouw te vinden. De financiering is lastig omdat je niet zomaar een hypotheek krijgt als bejaarde, al helemaal niet voor een meergezinswoning. De groepen die het uit idealisme doen hebben het probleem dat ze bij overlijden van een van de deelnemers lastige juridische constructies hebben bij het overnemen van de ruimte door een nieuwe deelnemer.

Wat je van de overheid verwacht is dat ze opdracht geven voor de bouw van geschikte panden, dat die (deels) onder sociale huur gaan vallen (zoals studentenflats), dat de bewoners inspraak hebben bij wie de nieuwe medebewoners zijn (instemming), en dat er een goede regeling is voor hulp en zorg (schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, dekking zorg vanuit zorgverzekering, alarmsysteem naar een huisarts, lijnen naar plaatselijke hulp- en zorginstanties).
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:11:37 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183394990
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn wel wat particuliere initiatieven die daarop lijken. Probleem is dat het moeilijk is een geschikt gebouw te vinden. De financiering is lastig omdat je niet zomaar een hypotheek krijgt als bejaarde, al helemaal niet voor een meergezinswoning. De groepen die het uit idealisme doen hebben het probleem dat ze bij overlijden van een van de deelnemers lastige juridische constructies hebben bij het overnemen van de ruimte door een nieuwe deelnemer.

Wat je van de overheid verwacht is dat ze opdracht geven voor de bouw van geschikte panden, dat die (deels) onder sociale huur gaan vallen (zoals studentenflats), dat de bewoners inspraak hebben bij wie de nieuwe medebewoners zijn (instemming), en dat er een goede regeling is voor hulp en zorg (schoonmaak gemeenschappelijke ruimten, dekking zorg vanuit zorgverzekering, alarmsysteem naar een huisarts, lijnen naar plaatselijke hulp- en zorginstanties).
als je zo gaat kletsen dan zit er spoedig weer een marktwerking directie, een vrijwilliger is voldoende , de ouderen zijn zelf voldoende mondig
een bouw locatie vinden , dat zal het punt zijn , een studentenflat dat lijkt er nog het meest op,

het kunnen meerdere gebouwen bij elkaar zijn in een park, met parkeer ruimte

een mooie locatie is het oude Eemeroord in Baarn nu er haast geen mongoloiden meer geboren worden is dit complex niet echt nog in volgebruik

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 06:20:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:24:06 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395012
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
we hebben het ook juist NIET over bejaardenhuizen, bejaardenhuizen namen alle kosten ook huisvesting en personeelslasten van de managers

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Raar eigenlijk.
Het zou goedkoper moeten zijn dan iedere bejaarde een eigen woning.
niet met een marktwerking directie en submanagers die iedere beweging registreren en je steeds lastigvallen
wel als je iets bouwt als studentenflats

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 06:42:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:47:56 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395078
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:11 schreef -Magica- het volgende:
67 is toch nog niet zo oud.. Mijn pa is 65 die zie ik echt nog niet in een bejaardenhuis zitten :')
maar lekker kaarten beneden avonds is wel gezellig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:48:39 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395079
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:18 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja, wat vroeger een bejaardenhuis heette maar nu een serviceflat :P
Maar dan nog zie ik mijn pa daar komende 20 jaar nog niet zitten mits zijn gezondheid het toelaat.
dan blijf jouw pa lekker daar wonen, kaarten we wel zonder hem, die wijsneus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:49:25 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395080
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je zo gaat kletsen dan zit er spoedig weer een marktwerking directie, een vrijwilliger is voldoende , de ouderen zijn zelf voldoende mondig
een bouw locatie vinden , dat zal het punt zijn , een studentenflat dat lijkt er nog het meest op,

het kunnen meerdere gebouwen bij elkaar zijn in een park, met parkeer ruimte

een mooie locatie is het oude Eemeroord in Baarn nu er haast geen mongoloiden meer geboren worden is dit complex niet echt nog in volgebruik
Ik ben voor afschaffing van al het vrijwilligerswerk.

Voor zoiets is leiding nodig, iemand die centraal de zorg kan regelen, zodat het wiel niet steeds opnieuw uitgevonden hoeft te worden. Iemand die de weg weet in het doolhof van hulp en zorg. Een coördinator.

Een groot probleem bij zelfstandig wonende ouderen is dat het niet duidelijk is tot wanneer ze echt zelfstandig kunnen zijn. Soms komt de aftakeling erg snel en is er niet direct plaats in een verpleeghuis/verzorgingshuis. Je kunt een groep hoogbejaarden niet opzadelen met de verpleging van één van hen. Dan heb je snel hulp van een coördinator nodig, die de juiste zorg weet te regelen. En dat op betaalbaar niveau, dus binnen de zorgverzekering of uit beschikbare toeslagen of subsidies. Want daar zit vooralsnog het probleem: hoe betaal je die hulp en zorg, vooral als dat intensiever is dan wat een gezinshulp doet? Je hebt het dan over gediplomeerde verplegers en mensen die medische handelingen mogen verrichten.

Voorbeeld van wat ik bedoel: mijn opa woonde tot zijn 93 zelfstandig in zijn eigen huis. Toen blindheid en inmobiliteit (hij kon nauwelijks nog lopen) erger werden en er ook een soort verwardheid kwam, moest hij naar een verpleeghuis. De wachtlijst was zo lang dat hij alsnog in zijn eigen huis is overleden. Tijdens het wachten was er intensieve zorg nodig, naast de familie voor hand- en spandiensten kwamen er dagelijks een man of vijf over de vloer, onder meer iemand die hem in en uit bed kon hijsen. Dat werd niet allemaal vergoed door verzekering of gemeente (maar het kon omdat hij spaargeld had).
Hoe ga je dat doen in een woongroep voor bejaarden als het aanvankelijke idee is hulp-zorgkosten te delen? Met dus het probleem dat je de wachtperiode voor het verpleeghuis moet zien te overbruggen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:50:02 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395082
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:21 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat doet ie nu ook. Kaarten, biljarten, vollleyballen, op vakantie gaan. Maar dan met zijn vrienden :P
moet ie lekker blijven doen , doe ik ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:51:25 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395085
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:21 schreef archito het volgende:
Dat TS veel om zich heen ziet dat mensen niet zelfstandig in hun vertrouwde omgeving oud willen worden maakt nog niet dat dat een feit is voor heel Nederland. Tot nu toe vind ik de aanname van de overheid aannemelijker.
jij snap[ het niet

wel zelfstandig maar samen in een gebouw met gemeenschappelijke ruimte beneden en stalling voor de electrische fitsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:51:44 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395086
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:25 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Fietsen, wandelen, op de kleinkinderen passen, naar de bios gaan.. Die man doet meer dan ik _O-
mag allemaal doe ik ook

quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De woning wel, wonen met zorg niet!
Daar gaat het ook niet over
juist geen bemoeizucht met overbetaalde managers met marktwerking salaris

een soort studentenflat voor ouderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:53:46 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395091
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Duurt nog een jaar of tien, dan neemt het aantal ouderen in rap tempo af. Nu geen lange termijn beleid gaan voeren voor een korte termijn probleem.
https://www.rijksoverheid(...)-vertrouwde-omgeving
2,1 miljoen ouderen
quote:
Het aantal ouderen neemt toe in Nederland. Zijn er momenteel zo’n 1,3 miljoen 75-plussers, in 2030 is dat aantal gestegen tot 2,1 miljoen.
Het aantal ouderen neemt niet alleen toe, ouderen worden ook ouder en blijven langer vitaal. In toenemende mate willen ze daarom als het even kan thuis blijven wonen in hun eigen vertrouwde omgeving. 92% van de 75-plussers woont momenteel zelfstandig thuis.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395094
quote:
In 2030 zijn de eerste babyboomers over de 80, dan gaat het echt wel afnemen. Heb ik geen CBS voor nodig.
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:56:33 #39
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395099
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:21 schreef archito het volgende:
Dat TS veel om zich heen ziet dat mensen niet zelfstandig in hun vertrouwde omgeving oud willen worden maakt nog niet dat dat een feit is voor heel Nederland. Tot nu toe vind ik de aanname van de overheid aannemelijker.
Heeft misschien met de locatie te maken? Als je als Amsterdammer naar een rusthuis gaat, blijf je in Amsterdam en kun je rustig je rondje Vondelpark blijven lopen. In de buitengebieden betekent het vaak dat je drie dorpen verderop wordt gehuisvest en het ov zo slecht is dat je je oude vrienden, kennissen, dorpsgenoten nooit meer zult zien.
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:57:00 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395103
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

In 2030 zijn de eerste babyboomers over de 80, dan gaat het echt wel afnemen. Heb ik geen CBS voor nodig.
in 2030 ben ik ook 80
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395105
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 04:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom , mijn broer is 75 die woont zelfstandig die heeft ook geen directeur

Je moet geen bejaarden huizen meer creëren , dan krijg je weer hele management teams en een marktwerking directie

gewoon een bejaarden flat met gemeenschappelijke ruimte , makkelijk voor de gezinshulp die kan gewoon de hele dag op dezelfde locatie blijven
Genoeg bestaande flats die onder ook een gemeenschappelijke ruimte hebben. Maar dan moet je per appartement net zoveel betalen als je huidige eengezinswoning.
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:57:49 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395108
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heeft misschien met de locatie te maken? Als je als Amsterdammer naar een rusthuis gaat, blijf je in Amsterdam en kun je rustig je rondje Vondelpark blijven lopen. In de buitengebieden betekent het vaak dat je drie dorpen verderop wordt gehuisvest en het ov zo slecht is dat je je oude vrienden, kennissen, dorpsgenoten nooit meer zult zien.
nog gekker een rusthuis, dat concept is van 1960
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:58:20 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395111
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Genoeg bestaande flats die onder ook een gemeenschappelijke ruimte hebben. Maar dan moet je per appartement net zoveel betalen als je huidige eengezinswoning.
die zijn veel te groot en veel te duur en dan woon je nog tussen de schreeuwende kinderen een gemeenschappelijke ruimte waar ouderen samen kunnen schelden op Rutte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:00:06 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395126
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

In 2030 zijn de eerste babyboomers over de 80, dan gaat het echt wel afnemen. Heb ik geen CBS voor nodig.
Hun kinderen, mijn generatie, zijn dan aan pensioen toe. Onze scholen waren noodgebouwen omdat we met teveel waren, ik verwacht dat in de bejaardenzorg niet anders.
pi_183395133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in 2030 ben ik ook 80
Ok
pi_183395136
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hun kinderen, mijn generatie, zijn dan aan pensioen toe. Onze scholen waren noodgebouwen omdat we met teveel waren, ik verwacht dat in de bejaardenzorg niet anders.
De generatie na de babyboomers, is veel kleiner. Dat ze allemaal naar school konden had een andere reden.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:03:21 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395138
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

De generatie na de babyboomers, is veel kleiner. Dat ze allemaal naar school konden had een andere reden.
Dan heb je het over 2050 , dan ben ik dood, nu wil ik savonds gezellig kaarten beneden en op Rutte schelden

die gebouwen moeten er nu komen en geen noodgebouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395156
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan heb je het over 2050 , dan ben ik dood, nu wil ik savonds gezellig kaarten beneden en op Rutte schelden

die gebouwen moeten er nu komen en geen noodgebouwen
Er is een redelijke kans dat je in 2030 dood bent. Dan zijn die gebouwen er net. Weggegooid geld dus.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:09:05 #49
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395161
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Er is een redelijke kans dat je in 2030 dood bent. Dan zijn die gebouwen er net. Weggegooid geld dus.
nee in 2050 ben ik er nog
jjij krijgt pensioen als je 80 bent , misschien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395166
Je hebt als babyboomer je hele leven kunnen profiteren, en toch moet er nu weer voor jou betaald worden. Dit keer omdat je je sociale leven niet op orde hebt. Klop maar aan bij je eigen generatie. Daar zitten de centen.
pi_183395167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die zijn veel te groot en veel te duur en dan woon je nog tussen de schreeuwende kinderen een gemeenschappelijke ruimte waar ouderen samen kunnen schelden op Rutte
Ze kunnen soms best wat kleiner zijn maar 60 vierkante meter, de prijs is vaak ongeveer gelijk. Dat is voor de babyboom generatie ook geen probleem dan verkoopt men hun huidige huis en koopt dat appartement. ^O^

En hoeveel kinderen denk jij dat er overdag daar rondhangen in die gemeenschappelijke ruimte? Die hoeven niet naar school?
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:11:05 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Je hebt als babyboomer je hele leven kunnen profiteren, en toch moet er nu weer voor jou betaald worden. Dit keer omdat je je sociale leven niet op orde hebt. Klop maar aan bij je eigen generatie. Daar zitten de centen.
moeten toch 700.000 woningen gebouwd worden kunne best 10000 appartementen voor ouderen bij zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:12:06 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395179
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Genoeg bestaande flats die onder ook een gemeenschappelijke ruimte hebben. Maar dan moet je per appartement net zoveel betalen als je huidige eengezinswoning.
Die flats voldoen niet voor bejaarden. Je moet rekening houden met mensen die langzaam aftakelen en bijvoorbeeld een woning nodig hebben waar je ook met rollator en rolstoel uit de voeten kan en waar je eventueel een ziekenhuisbed naar binnen kan rollen. Denk ook aan optische aanpassingen aan de omgeving om slechter zicht op te vangen. Zo zijn er hele lijsten van aanpassingen om het zelfstandig wonen van min of meer hulpbehoevende hoogbejaarden mogelijk te maken.

Het gaat niet alleen om de gemeenschappelijke ruimte, maar ook om de inrichting ervan. Ik denk dat meer ruimten nodig zijn, zodat je de wooneenheden zelf klein en eenvoudig kunt houden. Bijvoorbeeld een eenvoudige kitchenette in de woning en een grote keuken met alle voorzieningen bij de gemeenschappelijke ruimte. Of eigen douch/wc eenheid en luxere badkamer/spa bij de gemeenschappelijke ruimte. Gezamenlijk hok voor de was. Gezamenlijke vaatwasmachine. Gezamenlijke logeerkamers voor als er eens iemand moet blijven slapen.
Aanpassingen in de gemeenschappelijke berging voor elektrische fietsen en scootmobielen. Misschien samen een deelauto hebben.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:12:21 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395181
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Je hebt als babyboomer je hele leven kunnen profiteren, en toch moet er nu weer voor jou betaald worden. Dit keer omdat je je sociale leven niet op orde hebt. Klop maar aan bij je eigen generatie. Daar zitten de centen.
ja ik was 20 toen de gasbel ontdekt werd
het hele land in juichstemming zelfs de groningers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395183
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 06:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die zijn veel te groot en veel te duur en dan woon je nog tussen de schreeuwende kinderen
Dus ouderen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Dat is wel bekend ja.
Het liefst door een vrijwilliger en als je dan zorg nodig hebt dan komt die verpleegkundige ook maar helpen voor het minimumloon, zodat de oudere tenminste een goedkope oude dag kan hebben.

De meeste gezonde ouderen krijg je hun woning niet uit. De ouderen met aandoeningen hebben het liefst door de gemeente betaalde aanpassingen.

Als ze in een huurwoning zitten, betalen ze vaak zo weinig dat ze niet naar een moderne seniorenflat willen, want dan moeten ze flink gaan budgetteren.

Als je woningen voor ouderen levensloopbestendig wil maken heb je juist meer ruimte nodig dan in een studentenkamer. Je kan niet de hoogte on werken (oma kan niet nog 10 jaar in een hoogslaper), je douche en toilet moeten genoeg ruimte hebben voor een kruk en beugels en er moet een rollator in kunnen passen. Verder is door de overheid bepaald dat iedere oudere buitenruimte moet hebben.

Ik vraag me af of TS familie heeft in de verpleging, of die het een goed idee lijkt om voor een fooitje te gaan werken.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:13:29 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395189
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die flats voldoen niet voor bejaarden. Je moet rekening houden met mensen die langzaam aftakelen en bijvoorbeeld een woning nodig hebben waar je ook met rollator en rolstoel uit de voeten kan en waar je eventueel een ziekenhuisbed naar binnen kan rollen. Denk ook aan optische aanpassingen aan de omgeving om slechter zicht op te vangen. Zo zijn er hele lijsten van aanpassingen om het zelfstandig wonen van min of meer hulpbehoevende hoogbejaarden mogelijk te maken.

Het gaat niet alleen om de gemeenschappelijke ruimte, maar ook om de inrichting ervan. Ik denk dat meer ruimten nodig zijn, zodat je de wooneenheden zelf klein en eenvoudig kunt houden. Bijvoorbeeld een eenvoudige kitchenette in de woning en een grote keuken met alle voorzieningen bij de gemeenschappelijke ruimte. Of eigen douch/wc eenheid en luxere badkamer/spa bij de gemeenschappelijke ruimte. Gezamenlijk hok voor de was. Gezamenlijke vaatwasmachine.
Aanpassingen in de gemeenschappelijke berging voor elektrische fietsen en scootmobielen. Misschien samen een deelauto hebben.
juist jij snapt het

studentenflats voor ouderen , dat ongeveer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:14:20 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395193
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:12 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]


]De meeste gezonde ouderen krijg je hun woning niet uit. De ouderen met aandoeningen hebben het liefst door de gemeente betaalde aanpassingen.
nou nou
kletskoek , nu zijn ouderen weer allemaal debiel . ik kan harder en verder lopen dan jij sukkel

quote:
Als je woningen voor ouderen levensloopbestendig wil maken heb je juist meer ruimte nodig dan in een studentenkamer. Je kan niet de hoogte on werken (oma kan niet nog 10 jaar in een hoogslaper), je douche en toilet moeten genoeg ruimte hebben voor een kruk en beugels en er moet een rollator in kunnen passen. Verder is door de overheid bepaald dat iedere oudere buitenruimte moet hebben.
nou sla je weer door , of ze moeten zelf doodgaan of er moet weer allerlei regeltjes komen

quote:
Ik vraag me af of TS familie heeft in de verpleging, of die het een goed idee lijkt om voor een fooitje te gaan werken.
er zijn al zat gezinshulpen die voor een fooitje werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:15:40 #58
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395198
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

De generatie na de babyboomers, is veel kleiner. Dat ze allemaal naar school konden had een andere reden.
Kleiner, maar niet veel kleiner. De generatie na de mijne (geboren na 1975) is pas aanzienlijk kleiner.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:16:46 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395200
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Je hebt als babyboomer je hele leven kunnen profiteren, en toch moet er nu weer voor jou betaald worden. Dit keer omdat je je sociale leven niet op orde hebt. Klop maar aan bij je eigen generatie. Daar zitten de centen.
Dat is niet waar TS het over heeft.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:19:01 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Je hebt als babyboomer je hele leven kunnen profiteren, en toch moet er nu weer voor jou betaald worden. Dit keer omdat je je sociale leven niet op orde hebt. Klop maar aan bij je eigen generatie. Daar zitten de centen.
niks mis met mijn sociale leven
ik kan harder lopen dan jij en beter kaarten en schaken ook

ik zeg dat als de overheid ouderen woning gaat bouwen komen er sociale huurwoningen leeg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist jij snapt het

studentenflats voor ouderen , dat ongeveer
Dit bestaat hier in de buurt. En ik gok op meer plekken in Nederland. Is afhankelijk van de wooncorporatie
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:21:39 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395221
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze kunnen soms best wat kleiner zijn maar 60 vierkante meter, de prijs is vaak ongeveer gelijk. Dat is voor de babyboom generatie ook geen probleem dan verkoopt men hun huidige huis en koopt dat appartement. ^O^

En hoeveel kinderen denk jij dat er overdag daar rondhangen in die gemeenschappelijke ruimte? Die hoeven niet naar school?
45 vierkante meter is groot zat en aan de ruime kant. Het idee is immers een kleine, eenvoudige woning waarbij allerlei voorzieningen in gemeenschappelijke ruimten zijn ondergebracht en dat je een groot deel van de dag in die ruimten verblijft.
Ter vergelijking: een normale studentenwoning is ca. 20 m2.

Verder zijn er horden babyboomers die geen koopwoning hebben omdat ze dat nooit hebben kunnen betalen.
pi_183395222
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niks mis met mijn sociale leven
ik kan harder lopen dan jij en beter kaarten en schaken ook

ik zeg dat als de overheid ouderen woning gaat bouwen komen er sociale huurwoningen leeg
Blijf vooral schelden, jij komt er wel
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:24:57 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395236
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:21 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit bestaat hier in de buurt. En ik gok op meer plekken in Nederland. Is afhankelijk van de wooncorporatie
kan maar daar zijn er niet genoeg van en zonder gemeenschappelijke ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou nou
kletskoek , nu zijn ouderen weer allemaal debiel . ik kan harder en verder lopen dan jij sukkel

[..]

nou sla je weer door , of ze moeten zelf doodgaan of er moet weer allerlei regeltjes komen

[..]

er zijn al zat gezinshulpen die voor een fooitje werken
Op de man spelen, kan je niet beter?

Kijk je woont in Nederland dus dan moet je je aan de regels houden. Niet voor niets heeft de huisartsvereniging aan de bel getrokken wegens misstanden bij particuliere verpleeghuizen. Jouw idee is na 5 jaar een recept voor zulke misstanden en dat is wat ik in ieder geval niet wil.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:26:43 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395247
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

45 vierkante meter is groot zat en aan de ruime kant. Het idee is immers een kleine, eenvoudige woning waarbij allerlei voorzieningen in gemeenschappelijke ruimten zijn ondergebracht en dat je een groot deel van de dag in die ruimten verblijft.
Ter vergelijking: een normale studentenwoning is ca. 20 m2.

Verder zijn er horden babyboomers die geen koopwoning hebben omdat ze dat nooit hebben kunnen betalen.
klopt alweer het gaat er om dat er een park is en een zwembad vlakbij een dokter vlakbij en een gemeenschappelijke ruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:27:10 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395248
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:21 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Blijf vooral schelden, jij komt er wel
ik ben er al en kerngezond
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:27:56 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395251
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Op de man spelen, kan je niet beter?

Kijk je woont in Nederland dus dan moet je je aan de regels houden. Niet voor niets heeft de huisartsvereniging aan de bel getrokken wegens misstanden bij particuliere verpleeghuizen. Jouw idee is na 5 jaar een recept voor zulke misstanden en dat is wat ik in ieder geval niet wil.
jij weet niet het verschil tussen en verpleeghuis en een studentenflat ???
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kan maar daar zijn er niet genoeg van en zonder gemeenschappelijke ruimte
Met zo'n ruimte heb ik het over. Precies zoals je het omschrijft
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:29:41 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395259
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:28 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Met zo'n ruimte heb ik het over. Precies zoals je het omschrijft
ja als ze die gaan bouwen dan kunnen mensen als mijn broer en vriendin toch samen en apart wonen, nu mag dat niet want dan worden ze allebei gekort op de AOW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:29:56 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395261
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:21 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Dit bestaat hier in de buurt. En ik gok op meer plekken in Nederland. Is afhankelijk van de wooncorporatie
Heb je een voorbeeld?
Ik ken alleen "seniorenwoningen", kleine woningen boordevol luxe waar je de hoofdprijs voor betaalt, maar zonder zorg en niks gemeenschappelijks.
Of aanleunwoningen, maar die hebben weinig gemeenschappelijks en zijn bedoeld voor mensen die al dagelijkse hulp nodig hebben en niet voor vitale bejaarden die eenvoudiger en gezelliger willen wonen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:31:33 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395266
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Ik ken alleen "seniorenwoningen", kleine woningen boordevol luxe waar je de hoofdprijs voor betaald, maar zonder zorg en niks gemeenschappelijks.
Of aanleunwoningen, maar die hebben weinig gemeenschappelijks en zijn bedoeld voor mensen die al dagelijkse hulp nodig hebben en niet voor vitale bejaarden die eenvoudiger en gezelliger willen wonen.
in Nieuwegein staat zo een flat, daar woont een zeer vitaal vrouwtje die is 96 en gaat elke dag nog zelf boodschappen doen

maar daar voor moet je 20 jaar ingeschreven staan ene de meeste ouderen halen dat niet
maar die flats zijn te groot , zijn gemaakt voor gezinnen, velen zouden gebaat zijn bij een gemeenschappelijke ruimte om savonds te schelden op Rutte en over electrische fietsen en smartfoons te praten en samen naar het zwembad gaan

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 07:36:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jij weet niet het verschil tussen en verpleeghuis en een studentenflat ???
Het is jouw idee.
Als je daar niet levenslang kan wonen heeft t geen meerwaarde. Dus moet het geschikt zijn voor achteruitgang.

En je wil ook nog eens dat mensen in dezelfde flat kunnen LATten om meer geld te kunnen ontvangen.

Ik zou zeggen, ga de boer op en regel het.
Maar ik denk dat het in Nederland niet gaat lukken. Misschien wel in een land met minder regels. Misschien Roemenië, maar misschien is dat een vooroordeel van mij.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:37:00 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395308
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is jouw idee.
Als je daar niet levenslang kan wonen heeft t geen meerwaarde. Dus moet het geschikt zijn voor achteruitgang.

ieder flat heeft toch een achteruitgang??
die gaat meestal via de stalling

mensen gaan nu ook dood in hun veel te grote sociale huurwoning met huursubsidie en AOW voor alleenstaanden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395327
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik ben er al en kerngezond
Ja dat blijkt. De overheid mag het even gaan regelen, terwijl jij met je kerngezondheid 30 jaar gaat klaverjassen en kankeren op de overheid. En als iemand het daar niet helemaal mee eens is, zijn het sukkels die lekker 15~20 jaar langer door moeten werken dan jij.

Sympathie kun je op je buik schrijven.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:44:25 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395344
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is jouw idee.
Als je daar niet levenslang kan wonen heeft t geen meerwaarde. Dus moet het geschikt zijn voor achteruitgang.

En je wil ook nog eens dat mensen in dezelfde flat kunnen LATten om meer geld te kunnen ontvangen.

Ik zou zeggen, ga de boer op en regel het.
Maar ik denk dat het in Nederland niet gaat lukken. Misschien wel in een land met minder regels. Misschien Roemenië, maar misschien is dat een vooroordeel van mij.
Het kan wel in de praktijk, want het bestaat.
Zoals aangegeven: de geschikte gebouwen ontbreken. Wij kennen, anders dan in Duitsland, weinig voorzieningen voor woongroepen en geen meergezinswoningen.
Particuliere initiatieven kopen meestal een vrijstaande villa. Maar niet iedereen heeft dat geld.

Het is van maatschappelijke belang omdat die ouderen nu grote eengezinswoningen bezet houden en zo de doorstroming belemmeren. Waardoor veel studenten geen kamer kunnen vinden en in Hotel Mamma verblijven.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:51:46 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395390
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja dat blijkt. De overheid mag het even gaan regelen, terwijl jij met je kerngezondheid 30 jaar gaat klaverjassen en kankeren op de overheid. En als iemand het daar niet helemaal mee eens is, zijn het sukkels die lekker 15~20 jaar langer door moeten werken dan jij.

Sympathie kun je op je buik schrijven.

Tja verschil moet er zijn
maar het zou goed zijn als er zulke woonvormen komen die de ouder rusthuis concepten vervangen

met voordeuren waar ook een rolbed en rolstoel makkelijk doorheen kan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja verschil moet er zijn
maar het zou goed zijn als er zulke woonvormen komen die de ouder rusthuis concepten vervangen

met voordeuren waar ook een rolbed en rolstoel makkelijk doorheen kan
Dat soort woonvormen bestaan toch al?
pi_183395425
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:44 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het kan wel in de praktijk, want het bestaat.
Zoals aangegeven: de geschikte gebouwen ontbreken. Wij kennen, anders dan in Duitsland, weinig voorzieningen voor woongroepen en geen meergezinswoningen.
Particuliere initiatieven kopen meestal een vrijstaande villa. Maar niet iedereen heeft dat geld.

Het is van maatschappelijke belang omdat die ouderen nu grote eengezinswoningen bezet houden en zo de doorstroming belemmeren. Waardoor veel studenten geen kamer kunnen vinden en in Hotel Mamma verblijven.
Het is ook nuttig, vind ik ook.
Maar het gaat nou eenmaal geld kosten als je zo’n gebouw gaat neerzetten. Ouderen hebben geen recht op lagere woonlasten dan anderen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 07:57:52 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395437
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is ook nuttig, vind ik ook.
Maar het gaat nou eenmaal geld kosten als je zo’n gebouw gaat neerzetten. Ouderen hebben geen recht op lagere woonlasten dan anderen.
nee maar als ik 700 euro huur moet betalen voor 40 m2 van mjjn alleenstaande AOW dan blij ik lekker hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:01:32 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395455
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is ook nuttig, vind ik ook.
Maar het gaat nou eenmaal geld kosten als je zo’n gebouw gaat neerzetten. Ouderen hebben geen recht op lagere woonlasten dan anderen.
Het gaat niet zozeer om lagere woonlasten. Het is juist absurd dat bejaarden als ze uit hun sociale huurwoning gaan méér moeten gaan betalen vanwege luxe die ze niet nodig hebben.
Als de woonlasten gelijk blijven is er niets aan de hand. Als je vervolgens veel dingen samen kunt doen, kun je een hoop kosten besparen.

Ik ben ook een voorstander van woongroepen. Dan kunnen mensen van andere leeftijden ook profiteren. Alleen hebben (hoog)bejaarden andere behoeften als het om hulp en zorg aankomt, en op de inrichting van het gebouw. Dus daar zul je apart voor moeten bouwen. Als de bejaarden uitsterven kunnen er andere mensen in, maar je kunt bejaarden niet zomaar in een studentenflat zetten.
pi_183395477
Als je stelt dat er goedkopere (niet-marktconforme) woningen voor ouderen moeten komen om de markt voor jongeren te ontlasten, leg je de rekening alsnog bij anderen neer, dus waarom zou je dat doen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar als ik 700 euro huur moet betalen voor 40 m2 van mjjn alleenstaande AOW dan blij ik lekker hier
Dan doe je dat toch :)
pi_183395601
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld?
Ik ken alleen "seniorenwoningen", kleine woningen boordevol luxe waar je de hoofdprijs voor betaalt, maar zonder zorg en niks gemeenschappelijks.
Of aanleunwoningen, maar die hebben weinig gemeenschappelijks en zijn bedoeld voor mensen die al dagelijkse hulp nodig hebben en niet voor vitale bejaarden die eenvoudiger en gezelliger willen wonen.
je hebt hier in de omgeving meerdere 'ouderenflats' van de woningbouw, met activiteitenruimten enzo. Hier komen alleen mensen in boven een bepaalde leeftijdsgrens. Ook per verdieping een eigen stukje om samen te komen. Zonder specifieke hulp ofzo, dus geen serviceflat. Dat laatste loopt evt via thuiszorg. Dit is gewoon een beleid van de corporatie en het betreft dan ook gewone kale appartementen voor huursubsidie prijzen.
pi_183395670
Alsof we met z'n allen lekker naar de overheid kunnen wijzen omdat onze ouderen vereenzamen. Je kan er ook gewoon op bezoek. 3 generatie woningen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183395691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja als ze die gaan bouwen dan kunnen mensen als mijn broer en vriendin toch samen en apart wonen, nu mag dat niet want dan worden ze allebei gekort op de AOW
:')

Dus het gaat er om dat je de regels zodanig kan manipuleren dat je er financieel baat bij hebt. En dan klagen over uit de hand lopende kosten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183395708
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:35 schreef probeer het volgende:
Alsof we met z'n allen lekker naar de overheid kunnen wijzen omdat onze ouderen vereenzamen. Je kan er ook gewoon op bezoek. 3 generatie woningen.
Ik vind mijn ouders schatten van mensen, maar ik ga niet weer met ze in één huis wonen. Zouden zij ook niet willen.
pi_183395740
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

Vroeger gingen mensen op die leeftijd geregeld naar een verzorgingshuis.
Geheel betaald. Dat is natuurlijk niet nodig en niet houdbaar als mensen bijna 90 worden.
Een broer van mijn oma ging blakend van gezondheid op zijn 65ste naar het bejaardenhuis; want dat mocht toen. Maaltijdverstrekking, kamer werd schoon gemaakt en het was gezellig. En spotgoedkoop voor wat je kreeg. Hij is er 96 geworden :D Dat is inderdaad niet meer te betalen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:51:46 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar als ik 700 euro huur moet betalen voor 40 m2 van mjjn alleenstaande AOW dan blij ik lekker hier
40 m2 + de luxe van gemeenschappelijke ruimten + basiszorg + basishulp + gezelschap van anderen waarmee je kunt besparen op dagelijkse boodschappen en onderhoud.
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:54:35 #89
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395822
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik vind mijn ouders schatten van mensen, maar ik ga niet weer met ze in één huis wonen. Zouden zij ook niet willen.
Ken je het concept "kangaroewoning"?
  dinsdag 27 november 2018 @ 08:55:51 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183395829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een broer van mijn oma ging blakend van gezondheid op zijn 65ste naar het bejaardenhuis; want dat mocht toen. Maaltijdverstrekking, kamer werd schoon gemaakt en het was gezellig. En spotgoedkoop voor wat je kreeg. Hij is er 96 geworden :D Dat is inderdaad niet meer te betalen.
De vraag is waarom dat niet meer te betalen is. En zou het helpen de leeftijdsgrens iets te verhogen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 27-11-2018 21:32:13 (Freudiaanse fout verbeterd) ]
pi_183395861
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik vind mijn ouders schatten van mensen, maar ik ga niet weer met ze in één huis wonen. Zouden zij ook niet willen.
Prima. Dan ga ik er van uit dat zowel jij als je ouders niets te klagen hebben over eenzaamheid en/of het niet genoeg zien van familieleden.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:01:35 #92
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183395870
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:23 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je hebt hier in de omgeving meerdere 'ouderenflats' van de woningbouw, met activiteitenruimten enzo. Hier komen alleen mensen in boven een bepaalde leeftijdsgrens. Ook per verdieping een eigen stukje om samen te komen. Zonder specifieke hulp ofzo, dus geen serviceflat. Dat laatste loopt evt via thuiszorg. Dit is gewoon een beleid van de corporatie en het betreft dan ook gewone kale appartementen voor huursubsidie prijzen.
Zoiets hebben ze hier ook gebouwd inderdaad. En de echte bejaardentehuizen zijn gesloopt of staan nog te wachten op herontwikkeling. Woningen zijn ook veiliger gemaakt wb typische gevaren voor oudere mensen. Drempelloos, geen gasaansluiting. Op de onderverdieping zit ook nog een zorgcentrum wat ongelofelijk veel reiskosten scheelt. Scheelt echt een flinke slok op de WMO borrel.
And so is the past
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:02:18 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395881
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als je stelt dat er goedkopere (niet-marktconforme) woningen voor ouderen moeten komen om de markt voor jongeren te ontlasten, leg je de rekening alsnog bij anderen neer, dus waarom zou je dat doen?

[..]

Dan doe je dat toch :)
ja dan verhuur ik maar een kamer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395892
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:23 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

je hebt hier in de omgeving meerdere 'ouderenflats' van de woningbouw, met activiteitenruimten enzo. Hier komen alleen mensen in boven een bepaalde leeftijdsgrens. Ook per verdieping een eigen stukje om samen te komen. Zonder specifieke hulp ofzo, dus geen serviceflat. Dat laatste loopt evt via thuiszorg. Dit is gewoon een beleid van de corporatie en het betreft dan ook gewone kale appartementen voor huursubsidie prijzen.
Mijn ouders hebben samen met 6 andere stellen een of ander plan opgezet om een wooncoöperatie op te zetten bestaande uit meerdere zelfstandige woningen en wat gemeenschappelijke dingen. Gaan zelf voor het inkopen van zorg zorgen. Zijn nu in gesprek met gemeente en woningbouwvereniging.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:04:38 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:38 schreef probeer het volgende:

[..]

:')

Dus het gaat er om dat je de regels zodanig kan manipuleren dat je er financieel baat bij hebt. En dan klagen over uit de hand lopende kosten.
nee als ze gaan samenwonen dan kost hen dat 700 euro netto

dat was vroeger niet zo
het hele beleid van de overheid is erop gericht om zoveel mogelijk huurhuizen bezet te houden om de schaarste aan te wakkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:05:43 #96
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395906
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:40 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik vind mijn ouders schatten van mensen, maar ik ga niet weer met ze in één huis wonen. Zouden zij ook niet willen.
nee tuurlijk niet, moet er niet aan denken om afhankelijk van de kinderen te zijn, domme linkse sociale speelgedachten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:06:37 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een broer van mijn oma ging blakend van gezondheid op zijn 65ste naar het bejaardenhuis; want dat mocht toen. Maaltijdverstrekking, kamer werd schoon gemaakt en het was gezellig. En spotgoedkoop voor wat je kreeg. Hij is er 96 geworden :D Dat is inderdaad niet meer te betalen.
ja mijn moeder ook
en toen verdiende de directeur 300.000 gulden en was er een heel management team omheen
24 / 7
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee als ze gaan samenwonen dan kost hen dat 700 euro netto

dat was vroeger niet zo
het hele beleid van de overheid is erop gericht om zoveel mogelijk huurhuizen bezet te houden om de schaarste aan te wakkeren
Nog steeds hun eigen keuze om dat financiële motief belangrijker te vinden dan daadwerkelijk samenwonen. Moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183395915
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is waarom dat niet meer te betalen is. En zou het helpen de leedtijdsgrens iets te verhogen?
Je kan beter naar functionaliteit kijken dan naar leeftijd. Vroeger kon je inderdaad gezond naar een verzorgingshuis

Verpleeghuiszorg (WLZ) is voor veel afnemers nog steeds spotgoedkoop, zie het rekenvoorbeeld hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-bijdrage-wlz#no2
Deze man met meer dan een ton spaargeld hoeft nog geen 500 te betalen voor zorg, wonen en eten.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:08:23 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395924
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

40 m2 + de luxe van gemeenschappelijke ruimten + basiszorg + basishulp + gezelschap van anderen waarmee je kunt besparen op dagelijkse boodschappen en onderhoud.
gezelschap is een luxe maar kost niets
wie heefthet over basishulp en basis zorg ??

jij wilt er weer een heel management team omheen breien, met betaalde gezelschap, dat is nu net NIET de bedoeling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:09:32 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395933
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ken je het concept "kangaroewoning"?
dat wil je toch niet joh

gewoon samen lekker schelden op rutte en kaarten met leeftijdgenoten en fietsroutes bespreken
koffie zetten dat kunnen we zelf wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:10:46 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395948
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is waarom dat niet meer te betalen is. En zou het helpen de leedtijdsgrens iets te verhogen?
ik wil niet naar een verzorgingstehuis

het is bij jullie ook of eenzaam dood gaan of doodgeknuffeld worden door een manager, een middenweg schijnt er niet te bestaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:11:24 #103
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395955
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Prima. Dan ga ik er van uit dat zowel jij als je ouders niets te klagen hebben over eenzaamheid en/of het niet genoeg zien van familieleden.
zie mijn familie zat maar ga niet bij ze inwonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:12:15 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:04 schreef probeer het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben samen met 6 andere stellen een of ander plan opgezet om een wooncoöperatie op te zetten bestaande uit meerdere zelfstandige woningen en wat gemeenschappelijke dingen. Gaan zelf voor het inkopen van zorg zorgen. Zijn nu in gesprek met gemeente en woningbouwvereniging.
juist dat bedoel ik

wel oud maar niet debiel, ik loop harder dan jullie allemaal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:14:20 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395973
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kan beter naar functionaliteit kijken dan naar leeftijd. Vroeger kon je inderdaad gezond naar een verzorgingshuis

Verpleeghuiszorg (WLZ) is voor veel afnemers nog steeds spotgoedkoop, zie het rekenvoorbeeld hier:
https://www.consumentenbo(...)gen-bijdrage-wlz#no2
Deze man met meer dan een ton spaargeld hoeft nog geen 500 te betalen voor zorg, wonen en eten.
maar ik en mijn kennissen willen niet naar een verzorgingstehuis, !! Ik loop harder dan jij sukkel

ik wil in mijn eigen flatje wonen op mezelf
maar wel met een gemeenschappelijke ruimte en een zwembad vlakbij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:15:13 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183395979
Ah, kijk, deze babyboomer heeft nog niet genoeg profijt van anderen gehad, zijn nog niet genoeg regelingen voor zijn genot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:16:20 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395985
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 08:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

40 m2 + de luxe van gemeenschappelijke ruimten + basiszorg + basishulp + gezelschap van anderen waarmee je kunt besparen op dagelijkse boodschappen en onderhoud.
een ruimte beneden voor kaarten en bridgen per 200 wooneenheden , simpel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:16:53 #108
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395992
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, kijk, deze babyboomer heeft nog niet genoeg profijt van anderen gehad, zijn nog niet genoeg regelingen voor zijn genot
nou pensioen is prima dat wel
nu nog een gezellig flat met andere zeikers zoals ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183395994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar ik en mijn kennissen willen niet naar een verzorgingstehuis, !! Ik loop harder dan jij sukkel

ik wil in mijn eigen flatje wonen op mezelf
maar wel met een gemeenschappelijke ruimte en een zwembad vlakbij
Hou eens op met schelden met sukkel.

Zolang je zorg nodig hebt mag je prima in een zelfstandige woning blijven, graag zelfs, maar ik zie niet in waarom dat niet tegen marktconform tarief zou moeten. Blijkbaar vind je dat een vervelend idee.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:18:07 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183395995
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hou eens op met schelden met sukkel.

Zolang je zorg nodig hebt mag je prima in een zelfstandige woning blijven, graag zelfs, maar ik zie niet in waarom dat niet tegen marktconform tarief zou moeten. Blijkbaar vind je dat een vervelend idee.
jawel
per m2 kan dat prima ik heb aan 40 m2 genoeg
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:18:10 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183395996
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hou eens op met schelden met sukkel.

Zolang je zorg nodig hebt mag je prima in een zelfstandige woning blijven, graag zelfs, maar ik zie niet in waarom dat niet tegen marktconform tarief zou moeten. Blijkbaar vind je dat een vervelend idee.
Als je je hele leven hebt kunnen profiteren van anderen is dat een koude douche
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:22:02 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396027
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je je hele leven hebt kunnen profiteren van anderen is dat een koude douche
nee , vroeger was er gewoon meer geld, door de gasbel en iedereen was jong dus er werd hard gewerkt en weinig AOW premie of pensioenpremie
gratis studeren tot je 30 was enzo en subsidie op koopwoningen, Premie A woning

Dat is zo
Overheid betaalde 30% van de aankoop en onderhoud was fiscaal aftrekbaar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:23:58 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183396043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee , vroeger was er gewoon meer geld, gratis studeren tot je 30 was enzo en subsidie op koopwoningen, Premie A woning

Dat is zo
Overheid betaalde 30% van de aankoop en onderhoud was fiscaal aftrekbaar
Ja dat zeg ik, anderen laten betalen, de huidige generatie met schulden opzadelen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183396049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel
per m2 kan dat prima ik heb aan 40 m2 genoeg
En wat wil meneer moore betalen voor een woning van 40m2 met ruime gemeenschappelijke ruimte?
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:24:45 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396050
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, anderen laten betalen, de huidige generatie met schulden opzadelen
nu gaan we wel heel erg offtopic O-) -O- -O-
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:25:26 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396058
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En wat wil meneer moore betalen voor een woning van 40m2 met ruime gemeenschappelijke ruimte?
dat ligt aan de overheid waar ze mee komen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat ligt aan de overheid waar ze mee komen
Dus de overheid moet het oplossen?
Ik vraag aan jou wat jij redelijk zou vinden. Geef gewoon antwoord.
pi_183396076
Als er een ding is waar ik tegen op zie is dat een gedeelde huiskamer waar je zit te kaarten wachtend op de dood. Ik wil juist wel zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:36:03 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396148
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dus de overheid moet het oplossen?
Ik vraag aan jou wat jij redelijk zou vinden. Geef gewoon antwoord.
nou ik denk 400 euro dan is er geen huursubsidie nodig
voor 34 m2 netto is bij een m2 prijs van 12 euro wel goed en dat is van een AOW te betalen

en er komen sociale huurwoningen vrij
https://www.hetwonen.nl/l(...)zen-per-m2-zet-door/
quote:
Stijging huurprijzen per m2 zet door
Ten opzichte van vorig jaar is de huurprijs per m² voor een vrije sector huurwoning (excl. servicekosten) met 5,9% gestegen. Hiermee zet de stijging van de huurprijzen door. De prijs van de gemiddeld verhuurde woning komt nu uit op ¤ 9,95 per m²


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 09:41:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:36:57 #120
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:27 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Als er een ding is waar ik tegen op zie is dat een gedeelde huiskamer waar je zit te kaarten wachtend op de dood. Ik wil juist wel zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.
nee geen gedeelde huiskamer

jij snapt het ook niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396219
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ik denk 400 euro dan is er geen huursubsidie nodig
voor 34 m2 netto is bij een m2 prijs van 12 euro wel goed

en er komen sociale huurwoningen vrij
https://www.hetwonen.nl/l(...)zen-per-m2-zet-door/

[..]

Pfoe ik gaf net wel aan dat ik liever niet op de man speel, maar nu verdenk ik je wel van trollen.

Huursubsidieprijzen ‘omdat er dan geen huursubsidie nodig is’.
Waarom hap ik ;(
pi_183396239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee geen gedeelde huiskamer

jij snapt het ook niet
als jij nou continu beweert dat niemand het snapt, misschien moet je het dan eens een keer helder uiteenzetten.
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:44:12 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396255
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:43 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

als jij nou continu beweert dat niemand het snapt, misschien moet je het dan eens een keer helder uiteenzetten.
een gedeelde huiskamer impliceert dat je zelf geen woonkamer hebt, dat gaat weer naar een rusthuis idee met een roverbetaalde manager en een strenge verpleegster

Ik wil wel op mij zelf blijven wonen maar ok kunne bridgen en met anderen op Rutte schelden savonds en ik ben niet zielig

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 09:50:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396347
Het valt me alles mee eigenlijk, zo’n seniorenwoning.
https://www.woonz.nl/woning/2204/Levensloop-bestendig-appartement
  dinsdag 27 november 2018 @ 09:51:25 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het valt me alles mee eigenlijk, zo’n seniorenwoning.
https://www.woonz.nl/woning/2204/Levensloop-bestendig-appartement
quote:
Levensloop bestendig appartement (50 - 100 m²)
Prijs vanaf
¤ 600,00
per maand
Previous
Next
Locatie: Careyn Tuindorp (nieuwbouw in ontwikkeling)
Adres: Kop Tuindorp Oost 1
3571 KE Utrecht
Beschikbaar: Na 6 mnd of later
Aanbieder: Careyn
Direct bellen: 030-2588800
mag van mij ook wel 40m2 zijn

met plee en douche en slaapkamertje waar een vriendin kan blijven soms en woonkamertje, hal hoeft niet

20m2 woonkamer 5 x 4
12 m2 slaapkamer 3 x 4
6 m2 wc en douche 2 x 3
en keukenblok in de woonkamer , kan de huur naar 400 euro

500 stuks , kan je in een park of ergens in een weiland neerzetten
met beneden een oplaadstation kan de gezinshulp daar ook een eigen hokkie krijgen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 09:59:13 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396450
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt alweer het gaat er om dat er een park is en een zwembad vlakbij een dokter vlakbij en een gemeenschappelijke ruimte
https://dewever.nl/wonen/locaties/2/de-heikant

Schrijf je daar in. ^O^
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:00:02 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396460
quote:
nou dat gaat weer naar een rusthuis toe
https://www.facebook.com/deheikant
ik bedoel studentenpflats voor ouderen

is het niet mogelijk om ouderen anders te zien dan seniele levensvormen ??
Ik loop harder dan jullie

Het is of je bent zielig en seniel of je bent een profiteur , is er bij julie geen middenweg ??

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 27-11-2018 10:09:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396506
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het valt me alles mee eigenlijk, zo’n seniorenwoning.
https://www.woonz.nl/woning/2204/Levensloop-bestendig-appartement
huurprijs boven de ¤600 excl servicekosten, ik gok dat het uiteindelijke bedrag veeeeel hoger komt te liggen. Hier in de buurt liggen wat complexen met koopappartementen voor senioren, hier een voorbeeld https://www.funda.nl/koop(...)ivenvoordestraat-20/
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:04:35 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396516
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

huurprijs boven de ¤600 excl servicekosten, ik gok dat het uiteindelijke bedrag veeeeel hoger komt te liggen. Hier in de buurt liggen wat complexen met koopappartementen voor senioren, hier een voorbeeld https://www.funda.nl/koop(...)ivenvoordestraat-20/
als je ouder bent dan wil je niet meer kopen, maar een ruime sociale eengezins huurwoning achterlaten voor anderen
De doorstroming in stand houden op op gang brengen lukt door voor ouderen te gaan bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:09:36 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396571
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, anderen laten betalen, de huidige generatie met schulden opzadelen
Het is of je bent zielig en seniel of je bent een profiteur , is er bij julie geen middenweg ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396615
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:12 schreef Doedezemaar het volgende:

man, wat ben jij aan het zeiken. Het was een voorbeeld van wat jij bedoelt, het bestaat dus. Als ze die appartementen zouden verhuren ipv verkopen dan kom je op een fikse huurprijs uit. Maar jij denkt dat het voor ¤400 kan. Man, daarvoor heb je werkelijk nergens een huurappartementje en zeker niet levensloopbestendig en met ook nog een gezamelijke ruimte. Een studentenkamer (van 15 m2 zonder eigen toilet etc) komt al in die buurt.
Als je op die leeftijd bent dan ben je nog niet gewend aan wat alles tegenwoordig kost. Dan denk je dat je voor 200-300 nog een studentenkamer kan huren :7 Voor 400 euro nu iets huren dan zit je denk ik in een heel kleine sociale huurwoning in een achterbuurt met achterstallig onderhoud.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183396624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]


[..]

mag van mij ook wel 40m2 zijn

met plee en douche en slaapkamertje waar een vriendin kan blijven soms en woonkamertje, hal hoeft niet

20m2 woonkamer 5 x 4
12 m2 slaapkamer 3 x 4
6 m2 wc en douche 2 x 3
en keukenblok in de woonkamer , kan de huur naar 400 euro

500 stuks , kan je in een park of ergens in een weiland neerzetten
met beneden een oplaadstation kan de gezinshulp daar ook een eigen hokkie krijgen
Je wil het alleen zo klein zodat je denkt dat het goedkoper kan. Maar een natte ruimte is duurder dan een halletje. In verhouding is een kleine woning dus duurder.
Ook heb je geen rekening gehouden met vervoer. Komen er parkeerplaatsen bij of mogen de auto’s in het weiland? Komt er een bus langs om je naar de winkels te brengen?

En een hokje voor de ‘gezinshulp’ wat vreselijk denigrerend. Ik betwijfel of je iemand enthousiast krijgt.
pi_183396670
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

Je wil het alleen zo klein zodat je denkt dat het goedkoper kan. Maar een natte ruimte is duurder dan een halletje. In verhouding is een kleine woning dus duurder.
Ook heb je geen rekening gehouden met vervoer. Komen er parkeerplaatsen bij of mogen de auto’s in het weiland? Komt er een bus langs om je naar de winkels te brengen?

En een hokje voor de ‘gezinshulp’ wat vreselijk denigrerend. Ik betwijfel of je iemand enthousiast krijgt.
En de gemeenschappelijke ruimte moet gemeubileerd zijn en onderhouden worden. Er moeten natuurlijk liften komen en die zijn ook duur in het onderhoud. De gangen richting appartementen met vloerbedekking, daar heb je dan ook de schoonmaakster voor nodig.

400 euro staat ver weg van wat realistisch is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 november 2018 @ 10:17:50 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183396674
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:14 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je wil het alleen zo klein zodat je denkt dat het goedkoper kan. Maar een natte ruimte is duurder dan een halletje. In verhouding is een kleine woning dus duurder.
Ook heb je geen rekening gehouden met vervoer. Komen er parkeerplaatsen bij of mogen de auto’s in het weiland? Komt er een bus langs om je naar de winkels te brengen?

En een hokje voor de ‘gezinshulp’ wat vreselijk denigrerend. Ik betwijfel of je iemand enthousiast krijgt.
ja je moet rekenen dat ouderen heel veel weg zijn ook

maar goed ik ga op de fiets naar de sauna
vandaag goedkoop he als anderen moeten werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183396730
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je op die leeftijd bent dan ben je nog niet gewend aan wat alles tegenwoordig kost. Dan denk je dat je voor 200-300 nog een studentenkamer kan huren :7 Voor 400 euro nu iets huren dan zit je denk ik in een heel kleine sociale huurwoning in een achterbuurt met achterstallig onderhoud.
Ik vrees dat je gelijk hebt.
M’n moeder woont sinds ca 5 jaar in een sociale huurwoning voor ongeveer 400 en het klopt wel redelijk wat je zegt.
pi_183396770
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vrees dat je gelijk hebt.
M’n moeder woont sinds ca 5 jaar in een sociale huurwoning voor ongeveer 400 en het klopt wel redelijk wat je zegt.
Er zijn wel woningen in die prijsklasse, maar niet zoals michaelmoore het graag zou zien.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183396992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:51 schreef michaelmoore het volgende:
met beneden een oplaadstation kan de gezinshulp daar ook een eigen hokkie krijgen
:')
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:08:29 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183401548
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het is of je bent zielig en seniel of je bent een profiteur , is er bij julie geen middenweg ??
Hoezo, klopt het niet dan dat de babyboom generatie profiteerde en de huidige generaties met de rekening werden opgezadeld?
En nog wil je dat er nog meer je kant op gaat er voor je geregeld (betaald) moet worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:09:29 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183401574
MM is een goed voorbeeld ervan dat solidariteit altijd één kant opgaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 16:50:01 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183403634
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
MM is een goed voorbeeld ervan dat solidariteit altijd één kant opgaat
dat is een woord uit het communistisch tijdperk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183404038
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
Wooncommunies voor ouderen van dagen wel. Zou ik zo voor tekenen als ik 65+ ben. Samen met tientallen single ouderen in zo'n ouderenflat met gemeenschappelijke gezellige ruimtes/supermarkt in de buurt. Puur voor de mensen die voor zich zelf kunnen zorgen en hooguit hier en daar een beetje hulp nodig hebben.

Zet er wat studentenwoningen bij met jongeren om een oogje in het zeil te houden e.d.
Volgens mij heb je dan een mooie woonvorm te pakken.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 27 november 2018 @ 17:27:07 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183404177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wooncommunies voor ouderen van dagen wel. Zou ik zo voor tekenen als ik 65+ ben. Samen met tientallen single ouderen in zo'n ouderenflat met gemeenschappelijke gezellige ruimtes/supermarkt in de buurt. Puur voor de mensen die voor zich zelf kunnen zorgen en hooguit hier en daar een beetje hulp nodig hebben.

Zet er wat studentenwoningen bij met jongeren om een oogje in het zeil te houden e.d.
Volgens mij heb je dan een mooie woonvorm te pakken.
En waarom zet je dat niet op?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183404400
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waarom zet je dat niet op?
Omdat ik een ambitieloos loonslaafje in de IT ben. Heb daar helemaal geen zelfdiscipline noch geduld voor. Toch denk ik dat dit soort woonvormen de toekomst zijn met al die miljoenen vrijgezellen en fitte 65+ers.

Zit in een gemengde omgeving met veel 40+ers die vrijgezel zijn en die zouden zoiets ook prima vinden. "Als wij 70 worden gaan we allemaal in hetzelfde appartementencomplex wonen" ^O^
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 27 november 2018 @ 17:45:43 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183404587
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Omdat ik een ambitieloos loonslaafje in de IT ben. Heb daar helemaal geen zelfdiscipline noch geduld voor. Toch denk ik dat dit soort woonvormen de toekomst zijn met al die miljoenen vrijgezellen en fitte 65+ers.

Zit in een gemengde omgeving met veel 40+ers die vrijgezel zijn en die zouden zoiets ook prima vinden. "Als wij 70 worden gaan we allemaal in hetzelfde appartementencomplex wonen" ^O^
Ja denk ik ook, en die houden nu de gevraagde woningen bezet

zijn vaak op vakantie en weg en elders dus hebben geen grote dure woning nodig en de moderne hulpmiddelen zoals een hart defibrillator en laadstation zijn tegenwoordig algemeen geaccepteerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:38:40 #145
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183409898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gezelschap is een luxe maar kost niets
wie heefthet over basishulp en basis zorg ??

jij wilt er weer een heel management team omheen breien, met betaalde gezelschap, dat is nu net NIET de bedoeling
Nee, ik heb het over zzp'ers die door de bewoners zelf worden ingehuurd vanuit een gezamenlijk zorgpotje. Omdat het vermoedelijk goedkoper is om één keer iemand te laten komen voor dagelijkse/wekelijkse zorg/hulp dan dat iedereen dat afzonderlijk doet. Neem een tuinman of glazenwasser, of een kapper aan huis: je betaalt maar één keer voorrijkosten en zo. Idem voor dingen als trombosedienst of fysiotherapie.
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:40:57 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183409957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist dat bedoel ik

wel oud maar niet debiel, ik loop harder dan jullie allemaal
Hardlopers zijn doodlopers. Zorg maar voor een huis met een deur die breed genoeg is voor de kist.
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:47:16 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183410123
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ik heb het over zzp'ers die door de bewoners zelf worden ingehuurd vanuit een gezamenlijk zorgpotje. Omdat het vermoedelijk goedkoper is om één keer iemand te laten komen voor dagelijkse/wekelijkse zorg/hulp dan dat iedereen dat afzonderlijk doet. Neem een tuinman of glazenwasser, of een kapper aan huis: je betaalt maar één keer voorrijkosten en zo. Idem voor dingen als trombosedienst of fysiotherapie.
klopt
dayt kan heel goed , dingen samen doen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:47:45 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183410138
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hardlopers zijn doodlopers. Zorg maar voor een huis met een deur die breed genoeg is voor de kist.
ja ik heb met mijn tweelingzus er wel eens over
maar ons moeder is 96 geworden , wij worden 110

die pensioenfonds helemaal leeg draaien
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:48:57 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183410167
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het valt me alles mee eigenlijk, zo’n seniorenwoning.
https://www.woonz.nl/woning/2204/Levensloop-bestendig-appartement
Het idee is dat ouderen moeite gaan krijgen met schoonmaken en onderhouden van zo'n groot huis waarvan ze een deel misschien niet eens gebruiken.
Ook zie ik onder ouderen een tendens tot "ontspullen", omdat er geen later is "wanneer het nog eens nut kan hebben" en "de kinderen willen het ook niet hebben", en uiteraard "je kunt die spullen niet mee het graf innemen". Dus minder spullen, minder kasten om zooi in op te bergen, minder tafeltjes om meuk uit te stallen (en minder meuk om af te stoffen). Ergo: minder ruimte nodig.
  dinsdag 27 november 2018 @ 21:49:47 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183410190
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 21:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee is dat ouderen moeite gaan krijgen met schoonmaken en onderhouden van zo'n groot huis waarvan ze een deel misschien niet eens gebruiken.
Ook zie ik onder ouderen een tendens tot "ontspullen", omdat er geen later is "wanneer het nog eens nut kan hebben" en "de kinderen willen het ook niet hebben", en uiteraard "je kunt die spullen niet mee het graf innemen". Dus minder spullen, minder kasten om zooi in op te bergen, minder tafeltjes om meuk uit te stallen (en minder meuk om af te stoffen). Ergo: minder ruimte nodig.
klopt alweer

Ik had drie slaapkamers en de zolder op slot gedaan ,

ik gooi ook steeds meer weg, als ik moet verhuzen kan alles zo in een doos
wel 12 nette pakken in de container gedaan
de ski 's en de fietsdrager enz naar de kringloop
massa''s boeken en DVD enz
iedere dag dan zie ik iets wat weg kan , morgen weer puzzels 7 stuks wegbrengen naar de kringloop

kleding kopen dat doe ik niet meer, je krijgt van alles van iedereen , alleen schoenen dat moet goed zijn en ene goede fiets


Maar als ik op vakantie ga dan neem ik ook alleen een creditcard ,en een rugtasje mee
minimaliseren noemt mijn dochter dat , werkt erg bevrijdend , soort omgekeerde verzamelwoede

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 28-11-2018 09:41:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183414513
Ruim zestig ben ik, woon alleen in een eengezinswoning die uitpuilt van de troep. Ben heel vaak van plan eens te gaan puinruimen cq ontspullen maar op de een of andere manier kost me dat heel veel moeite. Besluiten om weg te gooien is al moeilijk en als je aan de gang gaat is in een kwartier de vullisbak vol en moet je weer een maand wachten.

Morgen maar eens wat mislukte (niet doorgezette) projecten naar grof vuil.

Mijn wens is toch wel uiteindelijk in een 'park' te gaan wonen, een klein huis in bosomgeving met wat gezamenlijke voorzieningen en winkels niet al te ver. Zonde dat die woonvorm nauwelijks legaal bestaat.
  woensdag 28 november 2018 @ 10:43:50 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183416043
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:37 schreef nanuk het volgende:
Ruim zestig ben ik, woon alleen in een eengezinswoning die uitpuilt van de troep. Ben heel vaak van plan eens te gaan puinruimen cq ontspullen maar op de een of andere manier kost me dat heel veel moeite. Besluiten om weg te gooien is al moeilijk en als je aan de gang gaat is in een kwartier de vullisbak vol en moet je weer een maand wachten.

Morgen maar eens wat mislukte (niet doorgezette) projecten naar grof vuil.

Mijn wens is toch wel uiteindelijk in een 'park' te gaan wonen, een klein huis in bosomgeving met wat gezamenlijke voorzieningen en winkels niet al te ver. Zonde dat die woonvorm nauwelijks legaal bestaat.
De overheid heeft geen enkele visie op wonen , dat komt door de provincies die blokkeren de ontwikkeling van Nederland in plaats van de ontwikkeling te sturen

Nu kan niemand meer verhuizen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183416196
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:43 schreef michaelmoore het volgende:


Nu kan niemand meer verhuizen
Veel oudjes kunnen wel verhuizen maar willen voor een dubbeltje op de eerste rang blijven zitten zoals ik hier jou reacties lees. ^O^
pi_183416240
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel oudjes kunnen wel verhuizen maar willen voor een dubbeltje op de eerste rang blijven zitten zoals ik hier jou reacties lees. ^O^
Ja, als je het hele leven hebt gespaard om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten ga je natuurlijk niet voor een kwartje op de tweede rang zitten. Een dubbeltje of voor sommigen een kwartje voor de eretribune valt dan nog wel te overwegen.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:05:44 #155
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183416309
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel oudjes kunnen wel verhuizen maar willen voor een dubbeltje op de eerste rang blijven zitten zoals ik hier jou reacties lees. ^O^
nee wat je zoekt ie er niet

ik ga niet tussen schreeuwend kinderen , illegalen en drugsgebruikers zitten

je zoekt andere ouderen die ook prettig willen leven
om samen beneden te bridgen of schelden op rutte

Maar niet in een bejaardenhuis
Sommige snappen dat niet
Of je bent zielig en eenzaam of je bent een profiteur

Dus blij ik hier wonen met uitzicht op het park en doe 3 slaapkamers en de zolder op slot
Maar na de koffie heb ik alleen het journaal en DWDD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183416346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:00 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ja, als je het hele leven hebt gespaard om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten ga je natuurlijk niet voor een kwartje op de tweede rang zitten. Een dubbeltje of voor sommigen een kwartje voor de eretribune valt dan nog wel te overwegen.
Als je je hele leven gespaard hebt dan zou je huis afbetaald zijn verkopen en voor hetzelfde bedrag een appartement kopen. Maar dat wordt dan opeens relatief duur ten opzichte van de eerdere eengezinswoning gezien.

Ik vind de oudjes hier vooral mm zich nogal in een slachtofferrol wentelen.
  woensdag 28 november 2018 @ 11:09:36 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183416360
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je je hele leven gespaard hebt dan zou je huis afbetaald zijn verkopen en voor hetzelfde bedrag een appartement kopen.
jij snapt het ook niet, ga de OP nog eens lezen
Ik lees in jouw post van 20 woorden , Gespaard Betaald, Kopen, Bedrag , Verkopen

daar gaat dit topic niet over

wat nodig is is een bejaardenhuis zonder directie en management bemoeizucht , de overheid kan daar niet mee omgaan, de overheid begint bij zulke ideeën gelijk een zorgcentrum in te richten met subsidie en een roverbetaalde marktwerking directie en roept dan dat bejaardehuizen te duur zijn
of ze gaan een flat bouwen met 543 hokjes zonder ziel voor 800 euro per hokkie

Als je zegt dat een inpandige gezinshulp met een defibrillator fijn zou zijn dan ben je denigrerend bezig, weet je hoeveel uur 500 mensen aan gezinshulp samen gebruiken?
Ik denk 500 uur per week

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 28-11-2018 13:47:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183416419
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je je hele leven gespaard hebt dan zou je huis afbetaald zijn verkopen en voor hetzelfde bedrag een appartement kopen. Maar dat wordt dan opeens relatief duur ten opzichte van de eerdere eengezinswoning gezien.

Ik vind de oudjes hier vooral mm zich nogal in een slachtofferrol wentelen.
Precies, dan ga ik dus naar een woonvorm die mij absoluut niet aanstaat en die me waarschijnlijk meer kost. Ik blijf gewoon lekker zitten. Dat is geen slachtoffer rol dat is gewoon doen wat ik altijd van plan ben geweest. Ik wil best kleiner wonen maar dan moet er wel een prettiger omgeving of prettiger woning tegenover staan.

Het wel of niet afbetaald hebben van het huis is niet zo relevant maar wat je ook nog even vergeet is dat de mensen die nu zestig zijn lang niet allemaal hun huis afbetaald hebben. Indertijd was er ook woningnood.
  woensdag 28 november 2018 @ 14:22:01 #159
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183419247
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

En wat wil meneer moore betalen voor een woning van 40m2 met ruime gemeenschappelijke ruimte?
hoezo ga jij een projekt starten?/

mischien dat de ouderen zelf dit gaan realiseren in samenwerking met de provincie, als ouderen woningbouwvereniging
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 28 november 2018 @ 14:25:36 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183419305
Hoezo zijn ze arm, ik heb in je pensioentopic ongeveer 450 keer gelezen dat alleen AOW genoeg is en dat je er prima van kunt leven.
En nu lees ik over warme maaltijden overslaan door armoede?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 14:28:25 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183419378
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:25 schreef Leandra het volgende:
Hoezo zijn ze arm, ik heb in je pensioentopic ongeveer 450 keer gelezen dat alleen AOW genoeg is en dat je er prima van kunt leven.
En nu lees ik over warme maaltijden overslaan door armoede?
nee niet arm, zielig en dement, nee gezond tevreden en vrijheid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 28 november 2018 @ 14:30:57 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183419433
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee niet arm, zielig en dement
Dit is je eerste alinea:
quote:
De ouderen die ik ken vinden dat helemaal niet, velen zijn arm en eenzaam
hebben al jaren geen hap warm eten meer gehad en houden een sociale huurwoning met huursubsidie bezet en gaan daar dood
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 14:31:57 #163
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183419451
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit is je eerste alinea:

[..]

ja die zijn er ,dat was in PAUW van de week

Ik ken ze zelf niet persoonlijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183419475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hoezo ga jij een projekt starten?/

mischien dat de ouderen zelf dit gaan realiseren in samenwerking met de provincie, als ouderen woningbouwvereniging
Ik ben geen oudere maar ik werk er wel mee.
Ik wens je veel succes met je project, maar je schat de kosten echt te laag in.
  woensdag 28 november 2018 @ 14:34:05 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183419491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja die zijn er ,dat was in PAUW van de week
Er staat dat het over degenen gaat die jij kent.
En vorige week zat je nog bij hoog en laag te beweren dat alleen AOW genoeg is, en nu ken je mensen die met AOW al tijden geen warme hap hebben gehad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 14:37:45 #166
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183419547
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er staat dat het over degenen gaat die jij kent.
En vorige week zat je nog bij hoog en laag te beweren dat alleen AOW genoeg is, en nu ken je mensen die met AOW al tijden geen warme hap hebben gehad?
a die zijn er ,dat was in PAUW van de week

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 28-11-2018 14:45:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 28 november 2018 @ 15:26:58 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183420387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

a die zijn er ,dat was in PAUW van de week
Je broer en zijn vriendin waren ook bij Pauw van de week?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 november 2018 @ 15:35:18 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183420492
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je broer en zijn vriendin waren ook bij Pauw van de week?
nee, wel de andere vrienden van het daklozencentrum en ook een paar kennissen van de voedselbank
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183423498
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 15:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee, wel de andere vrienden van het daklozencentrum en ook een paar kennissen van de voedselbank
Bij het daklozen centrum hebben ze wel een gemeenschappelijke ruimte geen schreeuwende kinderen en gedeeld sanitair, relatief goedkoop. Bijna waar je naar toe op zoek bent. :D
  donderdag 29 november 2018 @ 20:08:43 #170
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183445660
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 18:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij het daklozen centrum hebben ze wel een gemeenschappelijke ruimte geen schreeuwende kinderen en gedeeld sanitair, relatief goedkoop. Bijna waar je naar toe op zoek bent. :D
heb ik daar ook een eigen buro met wifi en een leeslamp dan?
En een kastje voor mijn whisky verzameling

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2018 20:34:18 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183470516
michaelmoore is er bij jou in de buurt helemaal geen 55+ flat? Ik woon zelf sinds een paar jaar in een 55+ flat (ben nog geen 55 hoor) en bevalt me prima. HIer ook een gemeenschappelijke ruimte voor kaarten, biljarten etc (maak ik geen gebruik van, zijn allemaal oudjes :p )
Er is ook een ruimte voor scootmobielen om op te laden. Prima flat voor jou dus

Maar tis hier lekker rustig, ik hoef niet bang te zijn voor inbrekers (videofoon), dat geeft wel een veilig gevoel

[ Bericht 0% gewijzigd door maryen65 op 01-12-2018 01:09:27 ]
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_183473129
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 00:55 schreef maryen65 het volgende:
michaelmoore is er bij jou in de buurt helemaal geen 55+ flat? Ik woon zelf sinds een paar jaar in een 55+ flat (ben nog geen 55 hoor) en bevalt me prima. HIer ook een gemeenschappelijke ruimte voor kaarten, biljarten etc (maak ik geen gebruik van, zijn allemaal oudjes :p )
Er is ook een ruimte voor scootmobielen om op te laden. Prima flat voor jou dus

Maar tis hier lekker rustig, ik hoef niet bang te zijn voor inbrekers (videofoon), dat geeft wel een veilig gevoel
hij wil maar maximaal ¤400 aan huur uitgeven, dus dan is het antwoord nee
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:14:48 #173
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183473228
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij wil maar maximaal ¤400 aan huur uitgeven, dus dan is het antwoord nee
nou dat is geen wet ven meiden en pesten

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2018 10:22:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:21:29 #174
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183473326
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 00:55 schreef maryen65 het volgende:
michaelmoore is er bij jou in de buurt helemaal geen 55+ flat? Ik woon zelf sinds een paar jaar in een 55+ flat (ben nog geen 55 hoor) en bevalt me prima. HIer ook een gemeenschappelijke ruimte voor kaarten, biljarten etc (maak ik geen gebruik van, zijn allemaal oudjes :p )
Er is ook een ruimte voor scootmobielen om op te laden. Prima flat voor jou dus

Maar tis hier lekker rustig, ik hoef niet bang te zijn voor inbrekers (videofoon), dat geeft wel een veilig gevoel
ik heb geen scoot maar een Ebike en een gewone fiets

Maar misschien moet ik meer naar het oosten verhuizen van polder naar bosrijk gebied ,
Go east old man, Go east
Verstandige wijze mensen onder elkaar

Voor het pensioenfonds maakt niet uit waar ik woon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183473351
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dat is geen wet ven meiden en pesten

Welke wet?

Maar ts, je hebt je antwoord en mogelijkheden toch al? Wat heb je de afgelopen week gedaan om in een reeds aantal keer aangehaalde seniorenflat terecht te komen?
pi_183473385
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:24 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Welke wet?

Maar ts, je hebt je antwoord en mogelijkheden toch al? Wat heb je de afgelopen week gedaan om in een reeds aantal keer aangehaalde seniorenflat terecht te komen?
Waarschijnlijk niets net zoals hij 10 jaar geleden vastgoed ergens in oost Europa zou gaan kopen om daar zijn oude dag te slijten. *O*
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:33:51 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183473443
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niets net zoals hij 10 jaar geleden vastgoed ergens in oost Europa zou gaan kopen om daar zijn oude dag te slijten. *O*
heb ik nog
is nu te koud daar

zin wel mensen die daar permanent wonen , ik vind het t stil in de winter

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2018 10:53:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:38:15 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183473493
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:24 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Welke wet?

Maar ts, je hebt je antwoord en mogelijkheden toch al? Wat heb je de afgelopen week gedaan om in een reeds aantal keer aangehaalde seniorenflat terecht te komen?
gewandeld , gelezen en sauna bezoek, verder niet veel
O ja en gefietst
Tja ik wil 100 worden he, zal t pensioenfonds helemaal leegtrekken

Ik denk dat de zorgverzekeraars over 10 jaar in de problemen komen met al die oudjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:46:34 #179
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183473589
TS wil ons in elk topic weer herhaaldelijk laten weten wat zijn woonsituatie is hoe erg dat voor hem is. Meer motivatie lijkt er niet in te zitten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 1 december 2018 @ 10:48:02 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183473610
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
TS wil ons in elk topic weer herhaaldelijk laten weten wat zijn woonsituatie is hoe erg dat voor hem is. Meer motivatie lijkt er niet in te zitten.
nee ik woon mooi hoor, tuin op het zuiden en uitzicht op het park en aardige buren
huis is beetje te groot voor mij, maar met vier kamers op slot gaat prima
nee ik klaag niet
Ik open een topic over misstanden in de maatschappij
Het vreemde verschijnsel dat ouderen die alleen komen te staan, niet kunnen samen wonen vanwege de AOW en huursubsidie ,
Zodoende verplicht zijn om ieder een sociale huurwoning bezet te houden omdat de overheid geen geschikte woonruimte voor ouderen wil bouwen, maar wel bereid is om 340 miljoen te investeren om de huurwoning te verbouwen voor hen
https://www.rijksoverheid(...)-vertrouwde-omgeving

De politiek is knettergek

Maar wel allebei gezinshulp hebben ,
Zal dus binnenkort een aanvraag doen voor een traplift van 8.000 euro

vroeger had je nog een computerkamer maar met die pads is dat niet meer zo en wasmachien en droger staan beneden

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2018 11:56:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183474067
De gemeente is ook gekke henke niet. Die zegt dat je beter kan verhuizen dan om 8000 euro uit te geven voor een traplift en dan krijg je hem niet.
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:26:42 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183474102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
De gemeente is ook gekke henke niet. Die zegt dat je beter kan verhuizen dan om 8000 euro uit te geven voor een traplift en dan krijg je hem niet.
Nee dat zeggen ze niet

als ik een verklaring heb dat ik moeilijk loop en trap op moeilijk is dan doen ze dat en ook een aangepaste badkamer
die hebben 340 miljoen budget hiervoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183474114
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel hoor
die hebben 340 miljoen budget hiervoor
Dat geven ze niet uit als het niet hoeft.
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:28:34 #184
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183474126
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat geven ze niet uit als het niet hoeft.
wel hoor
met een goed keukentafelgesprek
zal wel zorgen dat ik er vroeg bij ben , want dat gestrooi met miljoenen om ouderen thuis te houden kan nooit lang duren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183474240
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewandeld , gelezen en sauna bezoek, verder niet veel
O ja en gefietst
Tja ik wil 100 worden he, zal t pensioenfonds helemaal leegtrekken

Ik denk dat de zorgverzekeraars over 10 jaar in de problemen komen met al die oudjes
Oke, succes maar advies van mij ga je niet meer krijgen
pi_183474255
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:48 schreef michaelmoore het volgende:


Het vreemde verschijnsel dat ouderen die alleen komen te staan, niet kunnen samen wonen vanwege de AOW en huursubsidie ,

Tuurlijk kunnen ze dat wel netto gezien houden ze samen dan nog net wat meer over. Maar het voelt als een bruto verlies in inkomsten. Verwende ouderen.
pi_183474272
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij wil maar maximaal ¤400 aan huur uitgeven, dus dan is het antwoord nee
Ik betaal helemaal niet zo gek veel meer, maarja moet je wel in Drenthe willen wonen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 1 december 2018 @ 11:51:06 #188
408813 crew  trein2000
pi_183474356
Dit is POL, het gaat hier dus niet primair over de individuele situatie van TS.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:51:31 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183474362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:42 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik betaal helemaal niet zo gek veel meer, maarja moet je wel in Drenthe willen wonen
Drenthe is mooi
Beter dan de randstad
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:51:53 #190
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183474365
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:51 schreef trein2000 het volgende:
[warning] Dit is POL, het gaat hier dus niet primair over de individuele situatie van TS. [/warning]
Dat zeg ik ook steeds
maar mijn situatie wel een voorbeeld van een misstand in de politieke besluitvorming
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 1 december 2018 @ 11:52:29 #191
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183474373
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ik woon mooi hoor, tuin op het zuiden en uitzicht op het park en aardige buren
huis is beetje te groot voor mij, maar met vier kamers op slot gaat prima
nee ik klaag niet
Je klaagt wel. Dat je ergens anders wilt gaan wonen en dat dat niet zou kunnen. Er is je alleen in dit topic al meerdere malen verteld dat het wel kan, hooguit moet je wat realistischer zijn mbt de kosten. Maar in plaats van daar iets mee te doen blijf je maar zagen over je veel te grote huis en al die ruimte die je niet nodig hebt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 1 december 2018 @ 12:05:30 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183474534
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Je klaagt wel. Dat je ergens anders wilt gaan wonen en dat dat niet zou kunnen. Er is je alleen in dit topic al meerdere malen verteld dat het wel kan, hooguit moet je wat realistischer zijn mbt de kosten. Maar in plaats van daar iets mee te doen blijf je maar zagen over je veel te grote huis en al die ruimte die je niet nodig hebt.
maar bekijk het nu eens niet persoonlijk maar aan de kant van de besluitvorming door de politiek
Want zoals ik zijn en komen er duizenden ouderen
Is die 340 miljoen een verstandige investering ??
zou het met een beetje regulering niet anders kunnen?

340 miljoen voor trapliften en aangepaste badkamers 8)7 8)7 8)7 en geen / niet genoeg woonruimte voor ouderen ,bejaardenhuizen sluiten en en wel subsidie voor gezinshulp, die een handtekening komen halen
roeien tegen de stroom in door de politiek

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2018 12:16:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183474746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Drenthe is mooi
Beter dan de randstad
Echt wel!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 1 december 2018 @ 12:47:07 #194
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183475112
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar bekijk het nu eens niet persoonlijk
Nee da's een goeie :') Je haalt zelf elke keer je eigen situatie erbij.

Ik denk dat er het beste ingezet wordt op het soort woning dat jij bedoelt. Maar dan met een realistische prijs en voorzieningen. En die bestaan ook gewoon.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 1 december 2018 @ 12:51:01 #195
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183475173
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee da's een goeie :') Je haalt zelf elke keer je eigen situatie erbij.

Ik denk dat er het beste ingezet wordt op het soort woning dat jij bedoelt. Maar dan met een realistische prijs en voorzieningen. En die bestaan ook gewoon.
ach ik heb zelf geen haast om naar een oud hok te gaan dat me niet aanstaat
ik haal hier alleen een politieke misstand naar voren
340 miljoen die niet nodig is als er naar behoefte netjes gebouwd word
De minister die wil wel bouwen, de gemeentes die willen niet bouwen

Alleen door te bouwen dan krijg je doorstroming niet door bestaande huurwoningen geschikt te maken voor ouderen
De gemeentes moeten eens inventariseren wat er voor woningen nodig zijn
Kan de overheid de 340 miljoen beter daar aan besteden , dan het ombouwen van woningen die voor jongeren nodig zijn
https://www.telegraaf.nl/(...)or-woonplan-senioren
quote:
Ollongren staat open voor woonplan senioren
27 sep. 2018 in BINNENLAND


INGE LENGTON - Minister Kajsa Ollongren (Binnenlandse Zaken) 'staat open' voor het CDA-plan om woningcorporaties lastenverlichting te geven als ze veel seniorenwoningen bouwen.


[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 01-12-2018 17:43:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 december 2018 @ 20:57:32 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183557030
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2883406/vechten-voor-een-woning

De overheid die beloond de ouderen om langer thuis te blijven wonen, met als beloning een 350 eurio hogere AOW uitkering en huursubsidie en gezinshulp , wie dit circus nog snapt die mag het zeggen

quote:
Vechten voor een woning

Door WIERD DUK

1 uur geleden in BINNENLAND


Keurige burgers die de barricades opgaan wegens de woningnood. In Amstelveen zijn ze het zat. ,,We hebben veel geduld gehad, maar nu is het op." Jaren geleden, in 2015, trok Mieke Wielinga (63) bij de gemeente Amstelveen aan de bel. Zij is een van die moeders wier kinderen tegen hun zin thuis blijven wonen, omdat er voor hen geen betaalbare woningen zijn
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 december 2018 @ 23:16:10 #197
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_183559579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ik woon mooi hoor, tuin op het zuiden en uitzicht op het park en aardige buren
huis is beetje te groot voor mij, maar met vier kamers op slot gaat prima
nee ik klaag niet
Ik open een topic over misstanden in de maatschappij
Het vreemde verschijnsel dat ouderen die alleen komen te staan, niet kunnen samen wonen vanwege de AOW en huursubsidie ,
Zodoende verplicht zijn om ieder een sociale huurwoning bezet te houden omdat de overheid geen geschikte woonruimte voor ouderen wil bouwen, maar wel bereid is om 340 miljoen te investeren om de huurwoning te verbouwen voor hen
https://www.rijksoverheid(...)-vertrouwde-omgeving

De politiek is knettergek

Maar wel allebei gezinshulp hebben ,
Zal dus binnenkort een aanvraag doen voor een traplift van 8.000 euro

vroeger had je nog een computerkamer maar met die pads is dat niet meer zo en wasmachien en droger staan beneden
Het klinkt allemaal wel Kafkaesque, maar goed dat zo gaat het nu eenmaal met een overheid die vrijwel alles wil inrichten voor zijn bevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_183561579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2883406/vechten-voor-een-woning

De overheid die beloond de ouderen om langer thuis te blijven wonen, met als beloning een 350 eurio hogere AOW uitkering en huursubsidie en gezinshulp , wie dit circus nog snapt die mag het zeggen

[..]

.
Mensen die vinden dat de overheid alles voor hen moet oplossen. Wat is het nieuws hiervan?

Ik kan niet het hele artikel lezen, dus ik weet niet of die 29-jarige werkt, maar als dat zo is had ie zonder veel moeite 50k op de bank kunnen hebben met al 10 werkzame jaren thuis wonen. Daarmee is een koopwoning ook met een laag inkomen bereikbaar voor jongens als deze.
  donderdag 6 december 2018 @ 09:56:38 #199
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183562597
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 07:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mensen die vinden dat de overheid alles voor hen moet oplossen. Wat is het nieuws hiervan?

Ik kan niet het hele artikel lezen, dus ik weet niet of die 29-jarige werkt, maar als dat zo is had ie zonder veel moeite 50k op de bank kunnen hebben met al 10 werkzame jaren thuis wonen. Daarmee is een koopwoning ook met een laag inkomen bereikbaar voor jongens als deze.
Daar gaat het niet om

is een ander topic denk ik
of je hebt inderdaad helemaal niets gelezen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-12-2018 10:20:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 december 2018 @ 09:59:30 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183562633
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 23:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal wel Kafkaesque, maar goed dat zo gaat het nu eenmaal met een overheid die vrijwel alles wil inrichten voor zijn bevolking.
klopt en dat met een enorm gebrek aan sociale huurwoningen , moeten ouderen verplicht alleen in hun veel te grote woning blijven wonen met huursubsidie en gezinshulp en gaat de overheid die ook nog eens voor 340 miljoen verbouwen in plaats van dat geld te besteden aan nieuwe woningen


Knettergekke politiek

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 06-12-2018 10:07:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 december 2018 @ 19:40:14 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183571745
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:09 schreef westwoodblvd het volgende:
Bejaardentehuizen is met de vergrijzing niet meer te betalen.
geen bejaardenhuis met marktwerking directie en manager en twee zusters per bejaarde die ieder pilletje vastleggen in Excel

Maar gewoon flatjes voor ouderen met een gemeenschappelijke ruimte beneden dan kan iedereen apart wonen volledig AOW krijgen en toch bij elkaar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 06-12-2018 20:29:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:47:52 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183802163
https://www.parool.nl/bin(...)oen-mensen~a4614651/

In 2030 ben ik ook dik 80 jaar oud, als ik vandaag weer ga wandelen tenminste en vanavond een ijskoud jonkie neem na de koffie


quote:
Ook in de decennia die volgen, krijgen we er meer landgenoten bij: in 2060 telt Nederland naar verwachting 18,6 miljoen inwoners. Dat blijkt uit de nieuwe bevolkingsprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De komende elf jaar groeit het aantal inwoners met zo'n 745.000.
Twee derde van de groei is toe te schrijven aan migranten. Ook worden er meer kinderen geboren dan dat er Nederlanders overlijden.

Meer baby's
Vooral het aantal mensen dat 80 jaar of ouder is, gaat de komende jaren stijgen. Nu telt ons land 0,8 miljoen 80-plussers. In 2030 zijn dat er 1,2 miljoen. Dat komt deels door de babyboomers, maar ook doordat onze levensduur toeneemt.

In 2030 zullen zelfs meer 65-plussers in Nederland wonen dan dat er kinderen en jongeren tot 20 jaar zijn.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 18 december 2018 @ 08:55:44 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183802232
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:18 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja, wat vroeger een bejaardenhuis heette maar nu een serviceflat :P
Maar dan nog zie ik mijn pa daar komende 20 jaar nog niet zitten mits zijn gezondheid het toelaat.
je moet niet de namen gebruiken uit het verleden , zoals Bejaardenhuis en Serviceflat,
wat ik bedoel is een soort Megastal, gewoon een flat met 500 kamers met een huur van 350 euro centrale CV ketel en zonder huursubsidie zodat en AOW er met 750 euro netto er graag in wil wonen

Studentenflats voor ouderen, als je dood gaat dan moet je verhuizen :Y _O_

Met ruimte voor wasmachines, drogers een oplaadstation voor fietsen en een eenvoudige kale ontmoetingsruimte beneden, met tafels en stoelen om te kaarten en te ontmoeten

Nu heeft een oudere een uur gezinshulp gemiddeld , die meiden racen de gehele dag door de stad

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 07:13:48 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 december 2018 @ 07:16:13 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183848713
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 13:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Raar eigenlijk.
Het zou goedkoper moeten zijn dan iedere bejaarde een eigen woning.
uiteraard , is het ook als je alles optelt, zoals inpandige gezinshulp , als men maar niet zo een marktwerking directie erbij met declaratie managers zet

Huurwoningen die vrijkomen , besparing huursubsidie, besparing gezinshulpen , besparing verbouwingskosten huurwoningen ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183848742
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je moet niet de namen gebruiken uit het verleden , zoals Bejaardenhuis en Serviceflat,
wat ik bedoel is een soort Megastal, gewoon een flat met 500 kamers met een huur van 350 euro centrale CV ketel en zonder huursubsidie zodat en AOW er met 750 euro netto er graag in wil wonen

Studentenflats voor ouderen, als je dood gaat dan moet je verhuizen :Y _O_


Zelf individuele studenten kamers zitten naar wat ik begrepen heb niet meer op dit prijsniveau, dus hoe wil je dit gaan realiseren?
  donderdag 20 december 2018 @ 07:48:07 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183848843
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 07:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelf individuele studenten kamers zitten naar wat ik begrepen heb niet meer op dit prijsniveau, dus hoe wil je dit gaan realiseren?
https://aanbod.sshxl.nl/o(...)08-8ca8-3dd8813ae3e2
Ik pak er maar een, 24 m2 voor 350, - en voor twee kamers 32m2 voor 400,- , daar gaat het ook niet om, het voordeel zit vooral in de leegkomende huurwoningen , doorstroom stagneert nu . Het gaat om een denk omslag van de overheid ,
340 miljoen investeren om de huurwoningen te verbouwen voor ouderen is zonde investering

https://onix.nl/project/studentcloud/
quote:
Huurprijs
Nettohuur: ¤ 268,43 p.m.
Servicekosten: ¤ 68,79 p.m.
Brutohuur te betalen aan SSH: ¤ 337,22 p.m.
Huurtoeslag: ¤ 55,00 p.m.
Brutohuur met huurtoeslag: ¤ 282,22 p.m.


[ Bericht 32% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 08:52:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 december 2018 @ 16:22:27 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183857206
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 07:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zelf individuele studenten kamers zitten naar wat ik begrepen heb niet meer op dit prijsniveau, dus hoe wil je dit gaan realiseren?
maar vind jij het wel een goed plan of zie jij zaken meer prijstechnisch dan menselijk ??
https://www.utwente.nl/en/campus/facilities/housing/

Gekker nog
die bouw zou heel goed op een campus kunnen , dan kunnen de studenten wat bijverdienen met de gezinshulp Uberjob enzo
https://www.utwente.nl/en/campus/facilities/housing/

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 16:27:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183857311
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar vind jij het wel een goed plan of zie jij zaken meer prijstechnisch dan menselijk ??
Het plan is goed bestaat ook al in veel plaatsen alleen niet zo goedkoop als jij het wilt zien. Of jij representatief voor de oudere generatie bent is ook maar de vraag. :D
  donderdag 20 december 2018 @ 16:28:44 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183857341
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het plan is goed bestaat ook al in veel plaatsen alleen niet zo goedkoop als jij het wilt zien. Of jij representatief voor de oudere generatie bent is ook maar de vraag. :D
Dat moet blijken uit een enquête
Als het voor studenten kan dan kan t ook voor ouderen

maar als oudere weet ik dat er heel veel sociale huurwoningen vrijkomen dan
Die ook niet meer hoeven te worden verbouwd met trapliften en derg voor 340 miljoen , scheelt ook een berg huursubsidie
De bouw zou best op diverse campus kunnen, daar is ook al vaak wat voorzieningen als sportschool , sauna en supermarkt
Ook wel at gezinshulpen aanwezig dan

https://www.rijksoverheid(...)-vertrouwde-omgeving

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 16:34:36 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183857693
Beste mm wil jij sanitair en keuken delen met je huisgenoten? Anders kom je toch echt in andere prijsklasses terecht. :D
  donderdag 20 december 2018 @ 17:04:18 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183858048
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 16:46 schreef Basp1 het volgende:
Beste mm wil jij sanitair en keuken delen met je huisgenoten? Anders kom je toch echt in andere prijsklasses terecht. :D
Joh klets toch niet ben jij voor de inrichting verantwoordelijk

wees eens positief , zeurpiet
Zoals jij blijft kletsen ga ik mijn mooie ruime huurwoning met tuin niet opgeven, dat snap je

Maar kan ook met huursubsidie
maakt niks uit

Een bouw keuken van 1000 euro zal de kop niet kosten , maar wel eens van stichting tafeltje dekje gehoord ???


Als ik nu iemand in huis neem dan kost me dat 350 euro AOW , dus blijft iedere AOW er alleen in zijn / haar veel te grote huurhuis wonen en dan komt de minister het gratis voor mij verbouwen met traplift en hoge toiletten en zit douche

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 17:18:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183858302
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Joh klets toch niet ben jij voor de inrichting verantwoordelijk

wees eens positief , zeurpiet

Als ik nu iemand in huis neem dan kost me dat 350 euro AOW , dus blijft iedere AOW er alleen in zijn / haar veel te grote huurhuis wonen
Ik ben een zeurpiet mensen die samen willen wonen en hierdoor gezamenlijk minder kosten hebben worden gewoon gekort. Wie is er híer de zeurpiet die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten? :D
  donderdag 20 december 2018 @ 17:26:26 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183858473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben een zeurpiet mensen die samen willen wonen en hierdoor gezamenlijk minder kosten hebben worden gewoon gekort. Wie is er híer de zeurpiet die voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten? :D
Dus blijft iedere oudere de woning aanhouden , met gezinshulp en nieuwe traplift
En gaat vaak uit logeren bij de vriend met ook een nieuwe traplift en allebei huursubsdie


denk niu eens in oplossingen in plaats van alles duuuur willen maken
wat lost dat nu op om alles diuurr te maken

Ik heb 150 M2, maar met 24 m2 zou ik het ook af kunnen, mits de huur dan ook 25% is , anders neem ik een gratis nieuwe traplift en zit douche

Moet wel je kunt niet verhuizen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 18:14:33 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183859397
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus blijft iedere oudere de woning aanhouden , met gezinshulp en nieuwe traplift
En gaat vaak uit logeren bij de vriend met ook een nieuwe traplift en allebei huursubsdie


denk niu eens in oplossingen in plaats van alles duuuur willen maken
wat lost dat nu op om alles diuurr te maken


Ga toch weg de oplossingen zijn allang voorhanden maar aangezien ook de oudere generatie maximaal van de overheid wil profiteren doet men dat op deze manier ipv de tering naar de nering te zetten en toch te gaan samenwonen met een korting op hun wao. Als je je hele leven hebt samengewoond krijg je samen met je partner ook de mindere wao maar aangezien dit steeds door met egoïstische oogkleppen te kijken vergeten wordt vind ik het ook maar een vreemd argument om niet met je nieuwe partner samen te willen gaan wonen. 8-)

Het leven in NL is duur waarom het alleen voor oudjes het goedkoper maken, en de kosten voor de rest van de maatschappij nog meer opschroeven. We hebben al scheefhuurders in de sociale huur sector qau inkomen, misschien dat de overheid ook nog leeftijd scheefwoners gaat invoeren dat je niet in aanmerking voor trapliftsubsidie krijgt maar gedwongen wordt te verhuizen naar een appartement, dat is ook een oplossing. ~O>
  donderdag 20 december 2018 @ 18:22:04 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183859411
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga toch weg de oplossingen zijn allang voorhanden maar aangezien ook de oudere generatie maximaal van de overheid wil profiteren doet men dat op deze manier ipv de tering naar de nering te zetten en toch te gaan samenwonen met een korting op hun wao. Als je je hele leven hebt samengewoond krijg je samen met je partner ook de mindere wao maar aangezien dit steeds door met egoïstische oogkleppen te kijken vergeten wordt vind ik het ook maar een vreemd argument om niet met je nieuwe partner samen te willen gaan wonen. 8-)

Het leven in NL is duur waarom het alleen voor oudjes het goedkoper maken, en de kosten voor de rest van de maatschappij nog meer opschroeven. We hebben al scheefhuurders in de sociale huur sector qau inkomen, misschien dat de overheid ook nog leeftijd scheefwoners gaat invoeren dat je niet in aanmerking voor trapliftsubsidie krijgt maar gedwongen wordt te verhuizen naar een appartement, dat is ook een oplossing. ~O>
of allemaal verniechten , ausradieren


https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ende-tachtigplussers
quote:
Tot 2040 verdubbelt het aantal alleenwonende tachtigplussers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183859474
Kom op ik geef wat argumenten/ oplossingen en jij komt met de pil van drion oplossing en een bericht dat er steeds meer ouderen bij komen je kunt beter mm. ^O^
  donderdag 20 december 2018 @ 18:31:28 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183859503
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:28 schreef Basp1 het volgende:
Kom op ik geef wat argumenten/ oplossingen en jij komt met de pil van drion oplossing en een bericht dat er steeds meer ouderen bij komen je kunt beter mm. ^O^
ja alls de overheid niet gaat bouwen dan worden alle huurwoningen vastgehouden,
, echt allemaal , door alleenstaande AOW ers

340 miljoen uittrekken voor trapliften en zit douches is geen goede zaak, dom dus

er moet doorstroming komen

beter de ouderen AOW ers met 750 euro netto per maand in een megastal en dan de huurwoning energie ombouwen en die traplift en zit toiletten laat maar

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 21-12-2018 07:34:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183859774
Stel een appartement kost 100.000 per stuk om op te leveren, dan kun je dus 3400 appartementjes bouwen voor die 340 miljoen dat ze ook geen zoden aan de dijk.
  donderdag 20 december 2018 @ 18:50:55 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183859834
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:47 schreef Basp1 het volgende:
Stel een appartement kost 100.000 per stuk om op te leveren, dan kun je dus 3400 appartementjes bouwen voor die 340 miljoen dat ze ook geen zoden aan de dijk.
nou dan komen er wel 3400 sociale huurwoningen leeg
dat geld is dan we beter besteed dan goede woningen ombouwen voor ouderen met trapliften en zit doiuches
er staan zat jonge gezinnen op de wachtlijst voor
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ende-tachtigplussers
quote:
Tot 2040 verdubbelt het aantal alleenwonende tachtigplussers
Er moet doorstroming komen , en snel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 20-12-2018 19:09:15 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 december 2018 @ 20:08:49 #220
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183861097
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:47 schreef Basp1 het volgende:
Stel een appartement kost 100.000 per stuk om op te leveren, dan kun je dus 3400 appartementjes bouwen voor die 340 miljoen dat ze ook geen zoden aan de dijk.
Ik wil mijn huis wel uit

Staan zeker 100 gezinnen op mijn woning te wachten
Deze hoeft ze dan niet te verbouwen met een traplift en zitdouche
Kan men dan gelijk ombouwen met klimaatdingen , als ze 30.000 woningen per jaar willen ombouwen :? :?
Prachtige grote woning op het zuiden aan een park

en daar woon ik nu in mijn eentje in en de minister komt de woning zelf voor mij verbouwen met traplift :W 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 21-12-2018 06:43:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 20 december 2018 @ 21:00:27 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_183862360
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan komen er wel 3400 sociale huurwoningen leeg
dat geld is dan we beter besteed dan goede woningen ombouwen voor ouderen met trapliften en zit doiuches
er staan zat jonge gezinnen op de wachtlijst voor
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ende-tachtigplussers

[..]

Er moet doorstroming komen , en snel
Mogen die mensen dat zelf bepalen of wil jij dat ouderen gedwongen worden om te verhuizen?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 20 december 2018 @ 21:02:10 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183862396
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mogen die mensen dat zelf bepalen of wil jij dat ouderen gedwongen worden om te verhuizen?
nee mogen ze zelf bepalen, ik ook
ik ben oudere he 66 ja

en ik ken heel veel leeftijdgenoten en vrienden
dus weet goed wat er speelt

maar er is niks voor ouderen, dus moeten we blijven wonen , verplicht allemaal apart als AOW er, scheelt toch 350 euro netto
geeft niet maar het is vreemd, als zoveel gezinnen op de wachtlijst staan om al die AOW ers als alleenstaande te laten wonen in een groot huurhuis

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 21-12-2018 07:33:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183862775
66, en wil dat de overheid even er voor zorgt dat hij 20 jaar vrijwel gratis kan klaverjassen.

Gast, ga iets nuttigs doen!
  donderdag 20 december 2018 @ 21:25:22 #224
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183863009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
66, en wil dat de overheid even er voor zorgt dat hij 20 jaar vrijwel gratis kan klaverjassen.

Gast, ga iets nuttigs doen!
Ga iets nuttigs doen?? Ik heb 40 jaar nuttig gedaan ..

ik kaart nu ook al voor weinig he O-) :Y :Y *O* :{ :W

nu moet ik er een stukje voor fietsen dat dan weer wel
Maar als jij die 20 jaar garandeert , dat is wel mooi , zal t pensioenfonds niet blij mee zijn
+
iedereen heeft het steeds over geld, dit topic gaat niet over geld of derg
Maar dat snap je pas als je 66 bent denk ik

ik heb de zolder en de boven verdieping op slot gedaan , kom ik toch niet, en een van de twee toiletten ook
hoeft de gezinshulp ook niet schoon te maken dus

Zal hier nog wel blijven wonen, dan maar verbouwen op kosten van de minister
De hele wereld is toch gek, ,knettergek 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 22-12-2018 00:40:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 24 december 2018 @ 21:18:24 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183948026
https://www.telegraaf.nl/(...)n-en-borstvergroting

wat voor wereld leven we in met al die marktwerking
meisjes verdienen haast niks en de directrice gaat naar het casino van het overheidsgeld
quote:
'Zorgfraude: 703 casinobezoeken en borstvergroting'
Updated 10 min geleden
2 uur geleden in BINNENLAND


ALMELO - Tonnen aan subsidie verdwenen bij het in opspraak geraakte zorgbureau Victorie in Almelo. De directeur gebruikte dat geld mogelijk om cliënten te plezieren door een Louis Vuitton-tasje te kopen. Ook zou ze zelfs een borstvergroting hebben betaald. Daarnaast wordt ze ervan beschuldig ruim zevenhonderd keer het casino te hebben bezocht, mogelijk met het zorggeld. Bij Victorie worden met name probleemjongeren begeleid.
De overheid is zelf een casino , trek maar aan een arm en er komt altijd geld uit voor de marktwerking ,

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 25-12-2018 00:27:37 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 24 december 2018 @ 21:22:33 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_183948110
Men doet het ook een beetje zelf. Waarom niet gewoon keihard leven , op je 50e dood door de cocaïne en hoeren. Heb je ook geen pensioen nodig, je kost niks voor de zorg, en geen handjes aan je bed nodig.

Komt omdat iedereen ego is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 26 december 2018 @ 12:42:00 #227
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183978652
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 21:22 schreef Roces18 het volgende:
Men doet het ook een beetje zelf. Waarom niet gewoon keihard leven , op je 50e dood door de cocaïne en hoeren. Heb je ook geen pensioen nodig, je kost niks voor de zorg, en geen handjes aan je bed nodig.

Komt omdat iedereen ego is.
beetje de Herman Brood stijl is dat

dan moet je ook van het Hilton springen vlak voor je AOW he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 26 december 2018 @ 12:48:47 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_183978777
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

beetje de Herman Brood stijl is dat

dan moet je ook van het Hilton springen vlak voor je AOW he
ja komt goed, tegen die tijd is aow afgeschaft en zal ik dus verplicht onsterfelijk moeten worden...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 26 december 2018 @ 13:07:17 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183979151
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja komt goed, tegen die tijd is aow afgeschaft en zal ik dus verplicht onsterfelijk moeten worden...
zeg even als je springt dan maak ik een filmpje
als je mooi neer komt, krijg je 50% van de opbrengst

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2018 16:03:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_184192976
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 12:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ja komt goed, tegen die tijd is aow afgeschaft en zal ik dus verplicht onsterfelijk moeten worden...
1 dag voor je AOW in het huwelijk stappen, dan sterf je nog als Martelaar. Grapje hoor of zou het toch?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 07:07:01 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184193715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 00:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

1 dag voor je AOW in het huwelijk stappen, dan sterf je nog als Martelaar. Grapje hoor of zou het toch?
beter een dag voor je AOW gaan scheiden en je vrouw uit huis gooien en een kamer verhuren aan een jonge meid
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')