abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183377505
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.
ns maakt een prima winst en ondertussen verbranden ze geld in Engeland
Op donderdag 5 april 2018 18:50 schreef Le_Professeur het volgende:
Haha CK rare imbeciel
pi_183377602
Als je ziet hoe druk die treinen nu zijn, hoeveel vertragingen er zijn en dan zeggen ze dat er binnen tien jaar 40% reizigers bij komen. Waar zijn ze mee bezig?
  maandag 26 november 2018 @ 11:24:20 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377620
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
Waar zijn ze mee bezig?
Met plannen maken hoe daar straks goed op in te kunnen springen.

Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 26 november 2018 @ 11:24:31 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377624
registreer om deze reclame te verbergen
Beter nemen ze een cup-a-soup.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183377635
Ik denk dat ze geen rekening houden met al die verdienende mensen die denken: ik zit liever ergens waar ik gewoon rustig met de trein kan. Een ander land.
pi_183377994
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Het gaat niet om de wachttijden maar om de capaciteiten natuurlijk..
Sommige trajecten lijken wel Japans metro's zo druk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183378978
registreer om deze reclame te verbergen
We zijn een mobiele samenleving geworden. Vraag is of het allemaal wel zo wenselijk is.
Somebody that I used to know
  maandag 26 november 2018 @ 13:22:56 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183379345
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat. Nu is die kans al 10%.
Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
pi_183382875
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Als we per se zoveel mensen erbij willen in de Randstad, zul je mensen staande in treinen moeten gaan vervoeren.
jij doelt eigenlijk op een visie die in 40-45 op grote schaal werd toegepast in de treinsector?
pi_183383420
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Voor die extra wagon is op het station toch geen ruimte meer :')
pi_183383465
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
pi_183383483
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 16:44 schreef harrievankempen het volgende:
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
Studenten nog verder kaalplukken, wat een geniaal idee :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 26 november 2018 @ 16:45:48 #38
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_183383490
Als iemand die dagelijks Utrecht-Eindhoven doet, kom maar door met elke 7.5 minuten. Elke tien minuten was al een zegen dus dit is nog beter. Het maakt je wel lui. Ik ging laatst een keer naar mijn schoonouders met de trein en toen stond ik ineens 25 minuten op de trein te wachten. Was helemaal niet meer gewend om naar de dienstregeling te kijken voor ik van huis wegging. :').
  maandag 26 november 2018 @ 16:46:21 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183383503
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 16:44 schreef harrievankempen het volgende:
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
Dat lijkt me niet handig, maar het aanpassen van de collegetijden zou wel eens tijd worden. Dan weer je de studenten uit de spits, scheelt al een stuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183383610
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 13:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
Toch ergens wel treurig dat het zo gesteld is. Had een paar jaar geleden een sollicitatiegesprek voor een stage in Utrecht. Ik moest vanuit Groningen komen. Eerste keer heb ik een half uur marge ingebouwd. Tweede keer niet meer. M'n vader vroeg daarnaar. Ik zei : ja, ik blijf niet bezig. Ik mag er vanuit gaan dat de trein rijdt. Rijdt ie niet, dan ben ik gewoon te laat, jammer dan. Als ik de trein niet meer vertrouw, kost het mij steeds een half uur buffertijd en dat vind ik nogal wat. Dat snapte mijn vader wel. Alleen bij hle belangrijke afspraken zou ik een buffer inbouwen, anders niet hoor.


(overigens de stage niet vanuit Groningen gedaan. Ik verbleef iets dichterbij gelukkig)
Somebody that I used to know
pi_183384214
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 16:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

jij doelt eigenlijk op een visie die in 40-45 op grote schaal werd toegepast in de treinsector?
Nee, maar geef gewoon toe als NS dat er niet genoeg zitplaatsen zijn. Haal de zitplaatsen weg en dan kunnen er nog veel meer mensen staan dan nu het geval is, bovendien heb je niet meer dat sommige zitten en anderen moeten staan.
  maandag 26 november 2018 @ 17:25:23 #42
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_183384245
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Vaak komen ze nu al opdagen met te weinig wagons. :'( Ik denk dan altijd, hoe durven ze?! Haal even ergens anders een wagon vandaan maar kom niet met 3 karren en een paardenkop als er 50 man op een perron staat te wachten.
  maandag 26 november 2018 @ 17:27:00 #43
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_183384284
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 17:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, maar geef gewoon toe als NS dat er niet genoeg zitplaatsen zijn. Haal de zitplaatsen weg en dan kunnen er nog veel meer mensen staan dan nu het geval is, bovendien heb je niet meer dat sommige zitten en anderen moeten staan.
Ja of installeer meer klapstoelen. Die uitgebreide 4-persoons suites met tafeltje en prullenbakje zijn zeker niet meer van deze tijd.

De Eerste Klas moet ook maar eens weg, die wordt sowieso al bevolkt door plebs wanneer er geen zitplaats meer is en de conducteurs doen er niets aan.
pi_183384689
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.
De grond in die wereldsteden is echter kurkdroog; de belangrijke delen van Nederland liggen onder zeeniveau.
1 + 1 = blauw
pi_183386829
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je droomt wat veel. Er zijn te veel variabelen om dit exact uit te rekenen. In en uitstappen, weersomstandigheden, goederen treinen, storingen etc etc.

Bovendien rijd een machinist nooit met afgeronde snelheden. En heb je met seinopvolging te maken. Het is geen metronetwerk. Dat is een totaal andere infra.
En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch n comfortabel n energie/tijd-optimaal te laten rijden.
En drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_183387048
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch n comfortabel n energie/tijd-optimaal te laten rijden.
En drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
  maandag 26 november 2018 @ 19:52:58 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183387345
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.

Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Dat kan als ze er een soort metrosysteem van maken. Leg voor de grap eens het metrostelsel van Londen over de Randstad...
  maandag 26 november 2018 @ 19:57:13 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183387460
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch n comfortabel n energie/tijd-optimaal te laten rijden.
En drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Het Londense metronet is niet geheel ondergronds en ook daar schijnt het soms te regenen O-)
  maandag 26 november 2018 @ 19:58:37 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183387509
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
De metro van Frankfurt heeft in ieder geval wel overwegen in de buitenwijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 november 2018 @ 19:59:46 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183387546
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')