abonnement Unibet Coolblue
pi_183376485
Utrecht - De dienstregeling op het spoor gaat op de schop. De capaciteit loopt tegen het plafond, terwijl het aantal treinreizigers jaarlijks 4% groeit. Meer en vooral snellere treinen moeten chaos voorkomen. De ’tienminutentrein’ is al niet meer voldoende. Elke 7,5 minuut een intercity is beter.

Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst.
https://www.telegraaf.nl/(...)tercity-moet-sneller



[ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 26-11-2018 10:04:12 ]
pi_183376680
Nederland draait door. Ik zeg: gewoon een lopende band.

Oké, iets serieuzere reactie: 1 per 7,5 minuut is natuurlijk absurd veel. Willen we dit, dan moeten Nederlanders ook opgevoed worden met het idee dat de trein STIPT vertrekt. En dat instappen na het fluitsignaal dus gewoon echt niet meer kan (en hoeft, want over 7,5 minuut komt de volgende alweer). . Beetje discipline dus nodig.
Somebody that I used to know
pi_183376711
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
  maandag 26 november 2018 @ 10:16:41 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_183376720
Da's uiteraard alleen op de heel drukke stations
pi_183376734
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.

Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 26 november 2018 @ 10:19:05 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183376744
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien een kleine drie minuten extra wachten is zo erg of zo?
pi_183376770
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.

Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Soort van groene golf?
Somebody that I used to know
pi_183376828
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 10:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Soort van groene golf?
Ja. Beetje zoals met die borden die de adviessnelheden aangeven voor automobilisten, maar dan nog wat nauwkeuriger.

En dan met stoppen om passagiers in- en uit te laten stappen in plaats van soepel doorrijden ;)
Vertrekkende trein net weg, aankomende trein net in zicht, zelfs met stations die niet allemaal even ver van elkaar af liggen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_183376921
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.

Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Je droomt wat veel. Er zijn te veel variabelen om dit exact uit te rekenen. In en uitstappen, weersomstandigheden, goederen treinen, storingen etc etc.

Bovendien rijd een machinist nooit met afgeronde snelheden. En heb je met seinopvolging te maken. Het is geen metronetwerk. Dat is een totaal andere infra.
pi_183376976
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:25 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ja. Beetje zoals met die borden die de adviessnelheden aangeven voor automobilisten, maar dan nog wat nauwkeuriger.

En dan met stoppen om passagiers in- en uit te laten stappen in plaats van soepel doorrijden ;)
Vertrekkende trein net weg, aankomende trein net in zicht, zelfs met stations die niet allemaal even ver van elkaar af liggen.
Zit je alleen met stoptreinen versus sneltreinen, kruisingen, etc. Dan heb je wel flink wat extra spoor nodig, zeg maar.
Somebody that I used to know
pi_183376994
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:28 schreef Mortaxx het volgende:
Beter maken ze de treinen een stuk langer. Kwartier wachten maakt me weinig uit. Uitpuilende treinen alsof je op transport naar het oosten bent gezet wel
Ik mis een *gniffel*-smiley ;(
Somebody that I used to know
pi_183377006
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 10:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Zit je alleen met stoptreinen versus sneltreinen, kruisingen, etc. Dan heb je wel flink wat extra spoor nodig, zeg maar.
Dan moet je de complete infra ombouwen tot een metronet. Dat is onbetaalbaar.
  maandag 26 november 2018 @ 10:39:01 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183377011
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:28 schreef Mortaxx het volgende:
Beter maken ze de treinen een stuk langer. Kwartier wachten maakt me weinig uit. Uitpuilende treinen alsof je op transport naar het oosten bent gezet wel
Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat. :X
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_183377035
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat. :X
Daarom loop ik altijd naar het einde :7 Soms is daar wel plek.

(al is het in spitstijd in de Randstad overal een drama in de trein.)
Somebody that I used to know
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 26 november 2018 @ 10:41:28 #15
206731 Mortaxx
Doomer
pi_183377042
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook veel perrons verlengen, als dat al kan. En daarnaast is de gemiddelde reiziger ook zo lui dat ze allemaal in dezelfde wagon willen staan die het dichtst bij de in/uitgang van het station staat. :X
Schiphol, leiden, den haag hebben genoeg perron om intercity's met meer dan drie wagons te laten rijden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_183377096
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:38 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan moet je de complete infra ombouwen tot een metronet. Dat is onbetaalbaar.
als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.
  maandag 26 november 2018 @ 10:46:21 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183377104
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.
Het geld groeit immers aan bomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183377136
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Schiphol, leiden, den haag hebben genoeg perron om intercity's met meer dan drie wagons te laten rijden
Het gaat bij stroomlijn materieel zoals die dubbeldekkers Virm niet alleen om de perron lente maar ook om technische redenen kunnen dat niet meer dan 12 tot 14 bakken worden. Dat heeft met de lijn spanning te maken. Als je dan tractie geeft vliegen de onderstations eruit. Dus ook het materieel zal dan aangepast moeten worden.

In principe is alles mogelijk maar als vervoerders ook nog winst moeten maken dan kost dat een vermogen. En dan is de vraag wie gaat dat allemaal betalen.
pi_183377262
Mogelijk weten bijvoorbeeld velen ook niet dat je aan ProRail per bak betaald om over het spoor te mogen rijden. Daarom ook dat er behoorlijk wat gesplitst en gecombineerd word.
pi_183377268
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat. Nu is die kans al 10%.
pi_183377293
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat. Nu is die kans al 10%.
Je moet altijd streven naar verbeteringen. Je kunt niet achterblijven. Maar dat lukt natuurlijk niet in een zeer kort tijdsbestek. Daar heb je doodeenvoudig de middelen niet voor.
  maandag 26 november 2018 @ 11:01:25 #22
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_183377301
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat.
Klopt als een bus, je komt op tijd of je komt niet op tijd: 50% dus.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 26 november 2018 @ 11:06:09 #23
206731 Mortaxx
Doomer
pi_183377392
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:48 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het gaat bij stroomlijn materieel zoals die dubbeldekkers Virm niet alleen om de perron lente maar ook om technische redenen kunnen dat niet meer dan 12 tot 14 bakken worden. Dat heeft met de lijn spanning te maken. Als je dan tractie geeft vliegen de onderstations eruit. Dus ook het materieel zal dan aangepast moeten worden.

In principe is alles mogelijk maar als vervoerders ook nog winst moeten maken dan kost dat een vermogen. En dan is de vraag wie gaat dat allemaal betalen.
dat zal allemaal wel maar als je op het ene moment wel een trein kunt laten rijden die 5 keer zo lang is kan dat op een ander moment ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_183377422
Als we per se zoveel mensen erbij willen in de Randstad, zul je mensen staande in treinen moeten gaan vervoeren.
pi_183377476
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

dat zal allemaal wel maar als je op het ene moment wel een trein kunt laten rijden die 5 keer zo lang is kan dat op een ander moment ook
Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 26 november 2018 @ 11:13:50 #26
206731 Mortaxx
Doomer
pi_183377505
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 11:11 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je moet en dat materieel waar ook onderhoud aan uitgevoerd moet worden hebben en dan de kosten. Heel NL staat wel op zijn kop als de kaartjes weer duurder worden en studenten zouden ontploffen als zij geen gebruik kunnen maken van gratis ov.
ns maakt een prima winst en ondertussen verbranden ze geld in Engeland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_183377602
Als je ziet hoe druk die treinen nu zijn, hoeveel vertragingen er zijn en dan zeggen ze dat er binnen tien jaar 40% reizigers bij komen. Waar zijn ze mee bezig?
  maandag 26 november 2018 @ 11:24:20 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377620
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:22 schreef Loekie1 het volgende:
Waar zijn ze mee bezig?
Met plannen maken hoe daar straks goed op in te kunnen springen.

Dat blijkt uit een geheim rapport, waarin spoorbeheerder ProRail in overleg met vervoerders en reizigersclubs een visie geeft op de nabije toekomst.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 26 november 2018 @ 11:24:31 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183377624
Beter nemen ze een cup-a-soup.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183377635
Ik denk dat ze geen rekening houden met al die verdienende mensen die denken: ik zit liever ergens waar ik gewoon rustig met de trein kan. Een ander land.
pi_183377994
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Het gaat niet om de wachttijden maar om de capaciteiten natuurlijk..
Sommige trajecten lijken wel Japans metro's zo druk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183378978
We zijn een mobiele samenleving geworden. Vraag is of het allemaal wel zo wenselijk is.
Somebody that I used to know
  maandag 26 november 2018 @ 13:22:56 #33
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183379345
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Straks is de kans 50% dat je niet op tijd bij een afspraak bent als je met de NS gaat. Nu is die kans al 10%.
Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
pi_183382875
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Als we per se zoveel mensen erbij willen in de Randstad, zul je mensen staande in treinen moeten gaan vervoeren.
jij doelt eigenlijk op een visie die in 40-45 op grote schaal werd toegepast in de treinsector?
pi_183383420
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Voor die extra wagon is op het station toch geen ruimte meer :')
pi_183383465
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 november 2018 @ 16:45:32 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183383483
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 16:44 schreef harrievankempen het volgende:
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
Studenten nog verder kaalplukken, wat een geniaal idee :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 26 november 2018 @ 16:45:48 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_183383490
Als iemand die dagelijks Utrecht-Eindhoven doet, kom maar door met elke 7.5 minuten. Elke tien minuten was al een zegen dus dit is nog beter. Het maakt je wel lui. Ik ging laatst een keer naar mijn schoonouders met de trein en toen stond ik ineens 25 minuten op de trein te wachten. Was helemaal niet meer gewend om naar de dienstregeling te kijken voor ik van huis wegging. :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 november 2018 @ 16:46:21 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183383503
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 16:44 schreef harrievankempen het volgende:
Of je schaft gratis OV voor alle studenten gewoon eens af.
Dat lijkt me niet handig, maar het aanpassen van de collegetijden zou wel eens tijd worden. Dan weer je de studenten uit de spits, scheelt al een stuk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183383610
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 13:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als je een belangrijke afspraak hebt ga je niet met de trein lijkt me. Sowieso ga je niet met de trein als je aanwezigheid ergens van enig belang is.
Toch ergens wel treurig dat het zo gesteld is. Had een paar jaar geleden een sollicitatiegesprek voor een stage in Utrecht. Ik moest vanuit Groningen komen. Eerste keer heb ik een half uur marge ingebouwd. Tweede keer niet meer. M'n vader vroeg daarnaar. Ik zei : ja, ik blijf niet bezig. Ik mag er vanuit gaan dat de trein rijdt. Rijdt ie niet, dan ben ik gewoon te laat, jammer dan. Als ik de trein niet meer vertrouw, kost het mij steeds een half uur buffertijd en dat vind ik nogal wat. Dat snapte mijn vader wel. Alleen bij héle belangrijke afspraken zou ik een buffer inbouwen, anders niet hoor.


(overigens de stage niet vanuit Groningen gedaan. Ik verbleef iets dichterbij gelukkig)
Somebody that I used to know
pi_183384214
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 16:14 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

jij doelt eigenlijk op een visie die in 40-45 op grote schaal werd toegepast in de treinsector?
Nee, maar geef gewoon toe als NS dat er niet genoeg zitplaatsen zijn. Haal de zitplaatsen weg en dan kunnen er nog veel meer mensen staan dan nu het geval is, bovendien heb je niet meer dat sommige zitten en anderen moeten staan.
  maandag 26 november 2018 @ 17:25:23 #42
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183384245
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:15 schreef dopemin het volgende:
Want tien minuten wachten is zo erg of zo? Pomp er een extra wagon aan en klaar.
Vaak komen ze nu al opdagen met te weinig wagons. :'( Ik denk dan altijd, hoe durven ze?! Haal even ergens anders een wagon vandaan maar kom niet met 3 karren en een paardenkop als er 50 man op een perron staat te wachten.
  maandag 26 november 2018 @ 17:27:00 #43
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183384284
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 17:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, maar geef gewoon toe als NS dat er niet genoeg zitplaatsen zijn. Haal de zitplaatsen weg en dan kunnen er nog veel meer mensen staan dan nu het geval is, bovendien heb je niet meer dat sommige zitten en anderen moeten staan.
Ja of installeer meer klapstoelen. Die uitgebreide 4-persoons suites met tafeltje en prullenbakje zijn zeker niet meer van deze tijd.

De Eerste Klas moet ook maar eens weg, die wordt sowieso al bevolkt door plebs wanneer er geen zitplaats meer is en de conducteurs doen er niets aan.
pi_183384689
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

als je de metro's in wereldsteden ziet, dat netwerk kan je zo over de map van nl leggen en dan is heel de randstad verbonden met elkaar. Kwestie van willen ipv dat gejank om geld, zelfde met Schiphol.. Bouw die meuk gewoon in de Noordzee.
De grond in die wereldsteden is echter kurkdroog; de belangrijke delen van Nederland liggen onder zeeniveau.
1 + 1 = blauw
pi_183386829
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je droomt wat veel. Er zijn te veel variabelen om dit exact uit te rekenen. In en uitstappen, weersomstandigheden, goederen treinen, storingen etc etc.

Bovendien rijd een machinist nooit met afgeronde snelheden. En heb je met seinopvolging te maken. Het is geen metronetwerk. Dat is een totaal andere infra.
En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch én comfortabel én energie/tijd-optimaal te laten rijden.
Eén drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_183387048
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch én comfortabel én energie/tijd-optimaal te laten rijden.
Eén drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
  maandag 26 november 2018 @ 19:52:58 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183387345
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 10:18 schreef Resistor het volgende:
Ze moeten de factor 'machinist' uit de trein halen, zodat de treinen in plaats van mooie afgeronde snelheden zoals 140km/h bv. 142,6km/h kunnen rijden op bepaalde trajecten, en op andere stukken 136,7km/h zodat treinen op de minuut binnen komen en op de minuut weer weg kunnen rijden.

Computers uit laten rekenen hoe veel tijd er nodig is om de afstand tussen stations af te leggen, en daar de dienstregeling en snelheden op aanpassen in plaats van een mens laten puzzelen.
Dat kan als ze er een soort metrosysteem van maken. Leg voor de grap eens het metrostelsel van Londen over de Randstad...
  maandag 26 november 2018 @ 19:57:13 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183387460
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En zelfs bij een metronetwerk krijgen we het niet voor mekaar om een trein onder GOA2 semi-automatisch én comfortabel én energie/tijd-optimaal te laten rijden.
Eén drupje regen op een bovengronds trajectdeel, een minimale afwijking in de tractie en het systeem gaat rare dingen doen.
Het Londense metronet is niet geheel ondergronds en ook daar schijnt het soms te regenen O-)
  maandag 26 november 2018 @ 19:58:37 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183387509
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
De metro van Frankfurt heeft in ieder geval wel overwegen in de buitenwijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 november 2018 @ 19:59:46 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183387546
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 19:42 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar een metronet heeft het grote voordeel dat je veel minder wissels hebt, meer keerlussen, geen overwegen(althans niet dat ik weet) geen andere vervoerders zoals goederenvervoer.
Wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een machinist niet te vervangen door een automatische piloot?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')