abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183375760
registreer om deze reclame te verbergen
Onderzoekers van DUO Onderwijsonderzoek hebben onderzoek verricht naar de integratie van leerlingen van verschillende etnische afkomst, waarvoor 2200 schoolleiders en leraren in het basis en voortgezet onderwijs zijn ondervraagd.

Die integratie blijkt dramatisch slecht te zijn. En er is sprake van een toenemende segregatie tweedeling. De verschillende culturen zonderen zich steeds meer af. Veel Islamitische leerlingen doen niet mee aan kerstvieringen, vaders geven geen hand aan juffen en allochtone en autochtone leerlingen spelen niet meer met elkaar. Het lager onderwijs blijkt beter te scoren dan het middelbaar onderwijs. Vooral het VMBO komt zoals verwacht zeer slecht uit de bus.

Bron:
https://www.telegraaf.nl/(...)op-scholen-een-drama

Aanvulling:
Echter na het bestuderen van de website van dit onderzoeksbureau :

https://www.duo-onderwijsonderzoek.nl/recente-onderzoeken/

zag ik alleen een oud onderzoek uit 2016. Dus mijn stelling is dat deze kwaliteits? krant de lezers oude onderzoeken als nieuws voorschotelt. Dit laatste is op zich zelf ook een nieuwsfeit ;(

[ Bericht 24% gewijzigd door paulgo op 26-11-2018 09:00:43 ]
pi_183375797
Verrassend ja :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 26 november 2018 @ 08:59:11 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183375800
Artikel van 1 februari 2017.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183375837
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
Artikel van 1 februari 2017.
Klopt het onderzoek was zelfs uit 2016. Kennelijk stond het door een vergissing weer op de Telegraaf-nieuwssite.

Deze post kan dus het beste gesloten worden. Of aangepast om te laten zien hoe die media met allemaal nare trucjes de burgers proberen te beinvloeden. Het is niet zozeer fake nieuws maar juist het aandikken van nieuwsfeiten.
pi_183375878
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:03 schreef paulgo het volgende:

[..]

Klopt het onderzoek was zelfs uit 2016. Kennelijk stond het door een vergissing weer op de Telegraaf-nieuwssite.

Deze post kan dus het beste gesloten worden. Of aangepast om te laten zien hoe die media met allemaal nare trucjes de burgers proberen te beinvloeden. Het is niet zozeer fake nieuws maar juist het aandikken van nieuwsfeiten.
Achja het is nog steeds relevant..
pi_183375983
quote:
Veel islamitische leerlingen doen niet mee aan kerstvieringen, vaders geven geen hand aan juffen en allochtone en autochtone leerlingen spelen niet meer met elkaar.
Denk je dat ze dit nu (eind 2018) wel doen dan? :')
pi_183376116
Dat had ik 25 jaar geleden al kunnen vertellen :')

Ik kan mij nog een periode herinneren op de basisschool waar dat geen probleem was tussen de verschillende culturen. Op mijn verjaardagsfeestje kwam gewoon een Marokkaanse jongen, maar dat is zo'n 30 jaar geleden geweest. Die ouders waren toen al vervreemd en spraken geen woord Nederlands maar de jeugd deed nog gewoon leuk mee. Iedereen speelde altijd met elkaar totdat er steeds meer Marokkaantjes op school kwamen en de Marokkaanse kinderen niet meer met blanke kinderen speelden, nee nu hingen ze in groepjes samen en begon het alfa mannetjes gedrag al op zeer jonge leeftijd. Met groepjes andere jongens aanvallen, geweld, intimidatie en dat al op de basisschool. Naarmate we ouder werden werd het steeds erger, het Marokkaanse jongetje wat eerst op het verjaardagsfeest kwam bedreigde je nu.

Maar ligt natuurlijk allemaal aan die racistische Nederlander.
pi_183376133
Dicht tot er een beter en/of recenter nieuwsbericht is gevonden
Dit is NWS: We zijn hier niet de op de Veganistische Libelle-PTST-Millenial-Quinoa-Taartenbak-wedstrijden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')