abonnement Unibet Coolblue
pi_183372688
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht welke enkele weken geleden is opgeleverd *O*.

Als meerwerk hebben we Euro 570,- betaald voor het volgende:
Het verzwaren van de huisaansluiting van 1 x 35 Ampere naar 3 x 25 Ampere.

Tijdens de oplevering is een "bouwkundige adviseur" ( :R ) van VEH meegegaan en die heeft bevestigd dat er een 3 fase aansluiting in de meterkast van onze woning zit (ik ben een leek op dat gebied).

Nu kreeg ik afgelopen week een brief van onze netbeheerder waarin staat aangegeven dat er een capaciteit aanwezig is met 1x 35A. Aanpassen kost behalve heel veel tijd ook 285 euro.

Ik heb begrepen dat de netbeheerder de aansluiting verzorgt. Wie is verantwoordelijk voor de juiste aansluiting, de aannemer of de netbeheerder?
En als straks de keuken wordt geinstalleerd, komen we dan in de problemen met 1x 35a ipv 3x 25a (kookplaat is periflex 11kw)? We hebben verder geen EV of andere stroomvreters. Wel zonnepanelen.
pi_183372902
Aannemer in deze eh. daar ben je het toch mee overeengekomen en heb je een veel te hoog bedrag voor betaald?

Al sluit de netbeheerder dit wel aan in de hoofdzekeringkast.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_183373053
quote:
5s.gif Op zondag 25 november 2018 23:06 schreef Sport_Life het volgende:
Tijdens de oplevering is een "bouwkundige adviseur" ( :R ) van VEH meegegaan en die heeft bevestigd dat er een 3 fase aansluiting in de meterkast van onze woning zit (ik ben een leek op dat gebied).

Nu kreeg ik afgelopen week een brief van onze netbeheerder waarin staat aangegeven dat er een capaciteit aanwezig is met 1x 35A.
En, wie van de twee heeft er gelijk?

Het is geen rocketscience dus die adviseur van VEH zal het vast wel bij het juiste eind hebben. Dan heeft de netbeheerder zijn administratie dus niet op orde. En jij vraagt je af of je daar de aannemer op aan moet spreken...?