abonnement Unibet Coolblue
pi_183369075
Op dit moment maakt British Airways haar allerlaatste commerciėle Boeing 767 vlucht; BAW663 van Larnaca naar London Heathrow: https://www.flightradar24.com/BAW663/1eaafbbe

Morgen gaan beide overgebleven 767's (deze G-BZHA en zusterschip G-BZHB) achter elkaar aan naar MOD St Athan voor ontmanteling en sloop.



(Foto's gemaakt in Larnaca)
pi_183380709
Airbus heeft vandaag de allereerste A330neo afgeleverd. CS-TUB voor TAP Air Portugal.




En over ongeveer een half uur zullen Johnny Lutton en Adam Aston de laatste British Airways 767 vlucht uitvoeren; G-BZHB als vlucht BAW767A naar MOD St Athan.
Voor Adam Aston was G-BZHB ook de allereerste 767 die hij vloog.
En wat welk vaker gebeurd bij deze laatste vluchten zijn ook deze keer bij BA een aantal BA crew met pensioen gegaan tijdens deze laatste 767 vluchten.

Live-feed op YouTube:

EDIT: dat commentaar op autoalarm. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2018 15:02:17 ]
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:43:41 #4
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183402246
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 19:25:55 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183406649
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Technische redenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 november 2018 @ 20:31:16 #6
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183408546
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 19:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Technische redenen.
Klote techniek :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183410914
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciėle 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciėle vluchten buiten Aziė en Oceaniė en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciėle vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.



In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)



[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 27-11-2018 23:32:35 ]
pi_183429228
Een Air India 787 (VT-ANE) heeft zich vanavond op de luchthaven van Stockholm-Arlanda met haar linkervleugel in een gebouw geboord:


pi_183430310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciėle 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciėle vluchten buiten Aziė en Oceaniė en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciėle vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.

[ afbeelding ]

In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)

[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:20:11 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_183431628
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
  woensdag 28 november 2018 @ 23:24:42 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183431751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:

[..]

Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183431924
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:44:44 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183432213
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.

Maar je ontkomt er niet aan dat in die extremere situaties de marges dus kleiner worden (en dat zijn direct de interessante filmpjes die je te zien krijgt, maar niet altijd representatief zijn).

(Overigens komen tailstrikes nog steeds relatief vaak voor hoor, maar ik vermoed niet dat het bij dit type er een inherent groter risico is. Daar zijn zoals OEM al aangaf (kunstmatige) oplossingen voor).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 november 2018 @ 20:36:56 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446194
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
  donderdag 29 november 2018 @ 20:49:02 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 november 2018 @ 21:35:42 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447364
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Thnx
  donderdag 29 november 2018 @ 21:36:07 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447368
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:41:14 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Quelle surprise...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:46:31 #20
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447585
quote:
Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183450405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.

In other news: Trump Force One heeft ook een klein ongelukje gehad; een Bombardier Global Express heeft 'm op LaGuardia Airport aangetikt:


pi_183450745
quote:
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳

[ Bericht 5% gewijzigd door Shivo op 30-11-2018 04:17:05 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_183451138
quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 30 november 2018 @ 06:18:30 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_183451435


~~~ Boekel/Venhorst 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(B-2542) Mi-2 Preserved, as OK-FIU, smashed windows
1x Piper Cub Preserved
(725) TS-11 Preserved, serial from spottingmode.com
HA-ANF An-2M Preserved, civil meuk

Not seen:
2513 Su-22M-4K Preserved, ex 641/NVA, ex Baarlo

Piper Cub reported as:
R-177 L-21B Preserved, ex KLu, (c) W&R 2018
(18-1607) L-18C Preserved, ex ALAT, (c) spottingmode.com

Plus a civil a/c registered F-BT.. (white/blue fuselage).




~~~ Volkel 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~
M.M.7314/36-37 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7325/36-44 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7331/36-47 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7352/36-55 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
4325 PA.200GS TLG 51, arr.
(D-664) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
(D-666) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
J-005 F-16AM 312 Sqn, training with fire dept.
J-136 F-16AM No badge

... Roundabout:
J-246 F-16A Preserved, on pole



Italianen en Duitser vertrekken maandag.
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:56:09 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183452226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')