Jubelcarrousel!quote:Op zondag 25 november 2018 11:46 schreef RobjeGeus het volgende:
Mijn pensioen zal geen vetpot zijn aangezien ik niet meer hoef te werken
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Van die twee organisaties hoef je inderdaad geen hoge verwachtingen te koesteren. De Bovag is er vooral voor het bedrijfsleven, de ANWB is verworden tot een suf clubje voor unisex regenjassen dragende gepensioneerden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar hoef je niks van te verwachten, die stonden ook te juichen bij het 6.7ct/km plan van Eurlings...
Natuurlijk, maar hoe mooi is het om de medemens dubbel te naaien? Dus brandstof en het x bedrag telkens omhoogquote:Op zondag 25 november 2018 11:55 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat kan nu toch ook al met de accijns op brandstof?
Dat is ook het bizarre van dit alles. Je gaat steeds meer belasting betalen maar er treden nauwelijks verbeteringen op en alles word afgebroken. Dan is het niet vreemd dat de bevolking een steeds grotere hekel krijgt aan overheden.quote:Op zondag 25 november 2018 11:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar de "wegenbelasting" intieel voor bedoeld was... Maar ja, houderschapsbelasting geworden zodat het in de algemene middelen gestopt kan worden...
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.quote:Op zondag 25 november 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:
Meer wegen, herzien van diverse knooppunten, beter ov etc.
Opzich zou het huidige op gewicht gebaseerde stelsel ook een stijgende inkomstenbron voor de overheid moeten verzekeren. Auto's worden gemiddeld gezien namelijk steeds zwaarder.quote:Op zondag 25 november 2018 11:52 schreef RobjeGeus het volgende:
En het is natuurlijk een mooi middel voor de overheid om op langer termijn meer geld uit de zakken van een ieder te kloppen.
Met dit systeem zitten ze vast aan het aantal kilo's.
Met het nieuwe systeem kun je beginnen met een x bedrag en dit elkaar mooi omhoog gooien en je medemens lekker naaien
Rond Eindhoven werkt het primaquote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?quote:
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rond Eindhoven werkt het prima
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.quote:Op zondag 25 november 2018 12:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Dus rekeningrijden is eigenlijk iets positiefs, waarom zijn zo veel mensen er dan op tegen?
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.quote:Op zaterdag 24 november 2018 22:58 schreef westwoodblvd het volgende:
Overigens een prima idee. Het is heel raar dat iemand die 8 uur per dag in de auto zit net zo veel wegenbelasting betaald als iemand die in het weekend naar de supermarkt en terug rijdt. B
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Ik zie liever minder verkeer.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is stukken minder geworden, en bedenk je eens hoe het had vast gestaan als het nog tweebaans was.
Je moet het ook combineren met het verbeteren van het ov en de knooppunten. En zeker de knooppunten leveren juist de meeste problemen op. Die tunnel onder Maastricht door is een typisch voorbeeld van een enorme verbetering. Dit is voor die stad het meest zinvolle project van de laatste tijd geweest.quote:Op zondag 25 november 2018 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer asfalt heeft tot dusver nauwelijks effect gehad op het terugdringen van files.
Ik zie ook liever minder verkeer. Maar helaas kun je de mobiliteit die nodig is voor bv NL niet voorkomen. En moet je ze dus ook niet straffen met rekeningrijden maar moet je andere oplossingen bedenken.quote:
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.quote:Op zondag 25 november 2018 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snelwegen rond Amsterdam hebben zes banen maar staan alsnog vast.
Precies dat in -en uitvoegen bij knooppunten is een grote veroorzaker van files.quote:Op zondag 25 november 2018 12:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit komt omdat mensen niet kunnen rijden en vooral in -en uitvoegen schijnt voor velen hogere wiskunde te zijn.
Bij Zwolle ook... Toen dat nog vierbaans was was dat daar standaard een drama. En vergeet knooppunt Joure ook niet dat gaat nu als de brandweer nu die zure rotonde verdwenen is.quote:
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.quote:Op zondag 25 november 2018 12:04 schreef KoosVogels het volgende:
Omdat woedend zijn een volkssport is geworden.
Het wordt duurder voor iedereen die veel rijdt, goedkoper voor iedereen die minder rijdt. Niet meer dan eerlijk dat als je veel vaker rijdt en dus veel meer bijdraagt aan slijtage van het wegennetwerk je dan ook meer moet bijdragen. En als die hardwerkende mensen meer over willen houden moeten ze eens de trein gaan overwegen of een elektrische auto kopen.quote:Op zondag 25 november 2018 12:05 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Met andere woorden dan wordt een auto voor de Henk en Anita welke een een uitkering trekken goedkoper/betaalbaar en voor de hard werkende mensen die al die uitkeringen betalen een stuk duurder. Dus de hard werkende houdt nog minder over en de uitkeringstrekkers nog meer.
Meer geld verdienen of minder gaan rijden, Jantje.quote:Op zondag 25 november 2018 12:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat het Jan Modaal fors meer geld gaat kosten zonder dat hij er wat aan kan veranderen is dat niet echt een volkssport of wel dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |