abonnement Unibet Coolblue
pi_183358480
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:59 schreef Nielsch het volgende:
Femke kan haar agenten ook de opdracht geven de hele nacht al die duizenden fietsers die zonder licht fietsen te bekeuren, maar dat doet ze ook niet. Ze moet zich schamen dat ze de wet niet volgt!
Domme vergelijking - maar dat weet je zelf ook wel, vermoed, maar hoop ik vooral.
pi_183358483
quote:
Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
pi_183358494
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef Harmankardon het volgende:
Als IAmsterdam niet mag want individualisme, dan mag een boerka ook niet lijkt me. Een beetje je prive afschermen van het collectief, dat is niet de bedoeling.
Alle haren dienen dezelfde kant op te waaien.

(Tenzij je haren een tint donkerder zijn dan de norm).
  zondag 25 november 2018 @ 12:19:32 #206
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183358516
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar in de praktijk wordt dat niet gedaan. Tuurlijk, heel af en toe maakt de politie ergens op een bepaalde plek een fuikje voor een uurtje ofzo, maar 99,9% van de tijd kun je gewoon zonder licht langs een agent rijden en dan doen ze er niks aan.
En is dat omdat die agenten het zelf niet zo boeiend vinden of omdat de burgemeester heeft gezegd dat er niet gehandhaafd mag worden op kapotte fietsverlichting?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183358529
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
Hoeveel moslims waren er in 1950 om een aanslag met islamitisch motief te plegen?

Overigens jammer dat je de jaren '40-'45 niet meegeteld hebt.
  zondag 25 november 2018 @ 12:21:22 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183358542
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:07 schreef Drugshond het volgende:
Duiken de laatste tijd wel erg veel verhalen over haar op.

Vreemd inderdaad. Het is immers niet zo dat er in de laatste periode iets wezenlijks is veranderd waardoor Femke Halsema nieuwswaardiger is geworden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183358619
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Drugshond het volgende:
Kabinet: Halsema moet wet volgen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 59 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het kabinet geeft de Amsterdamse burgemeester Halsema een tik op de vingers. Haar weigering om het boerka-verbod in de hoofdstad te handhaven is Den Haag in het verkeerde keelgat geschoten.

„Niemand staat boven de wet, ook de burgemeester van Amsterdam niet”, zei staatssecretaris Visser (Defensie) bij WNL op Zondag. „Het gaat om veiligheid.”
------------------------------------------
Bye Halsema. :W
Dit lijkt eerder de persoonlijke opvatting van de staatssecretaris van defensie dan een uitspraak door/namens het kabinet.

Maar goed... WNL/televaag... dan krijg je dit soort nieuws.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 november 2018 @ 12:29:51 #210
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183358632
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:37 schreef Drugshond het volgende:
Kabinet: Halsema moet wet volgen
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 59 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het kabinet geeft de Amsterdamse burgemeester Halsema een tik op de vingers. Haar weigering om het boerka-verbod in de hoofdstad te handhaven is Den Haag in het verkeerde keelgat geschoten.

„Niemand staat boven de wet, ook de burgemeester van Amsterdam niet”, zei staatssecretaris Visser (Defensie) bij WNL op Zondag. „Het gaat om veiligheid.”
------------------------------------------
Bye Halsema. :W
Kan zij ook naar Den Haag komen om op het matje te komen? Verplicht bezoek naar Grapperhaus?
pi_183358644
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoeveel moslims waren er in 1950 om een aanslag met islamitisch motief te plegen?

Overigens jammer dat je de jaren '40-'45 niet meegeteld hebt.
Tel ze maar mee. Ik heb die cijfers niet. Maar verwacht je veel islamtisch gemotiveerd terrorisme in 40-45?
pi_183358674
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kan zij ook naar Den Haag komen om op het matje te komen? Verplicht bezoek naar Grapperhaus?
Nah, nee, ik denk dat de Hoofd-OvJ dan de instructie krijgt van het college van procureurs-generaal om in de driehoek naar voren te brengen dat de wet wel degelijk ook prioriteit moet krijgen. Dan gaan ze in de driehoek zich erover buigen hoe daar dan gevolg aan kan worden gegeven door de politie.
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 12:42:13 #213
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183358809
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, nee, ik denk dat de Hoofd-OvJ dan de instructie krijgt van het college van procureurs-generaal om in de driehoek naar voren te brengen dat de wet wel degelijk ook prioriteit moet krijgen. Dan gaan ze in de driehoek zich erover buigen hoe daar dan gevolg aan kan worden gegeven door de politie.
Feitelijk is Halsema in het klein (Amsterdam) aan het doen wat Klavertje wil doen in geheel Nederland als hij aan de macht komt met GroenLinks.... Brrrrrr..... Ik denk dat ik dan maar mijn koffer pak!
pi_183358824
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:42 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Feitelijk is Halsema in het klein (Amsterdam) aan het doen wat Klavertje wil doen in geheel Nederland als hij aan de macht komt met GroenLinks.... Brrrrrr..... Ik denk dat ik dan maar mijn koffer pak!
CU doet al wat Klaver wil toch? Op een ander gebied?
I´m back.
pi_183358838
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
Na de invoering van het boerka verbod in Belgie heeft geen enkele persoon zich opgeblazen die verkleed was in een boerka. Kun je nagaan hoe effectief het boerka verbod is.
Als jij met domme vergelijkingen en conclusies komt kan ik het ook.

Ben wel klaar met je achterlijke manier van discussie voeren, daar ga ik mijn waardevolle tijd niet meer aan verspillen.
pi_183358846
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Na de invoering van het boerka verbod in Belgie heeft geen enkele persoon zich opgeblazen die verkleed was in een boerka. Kun je nagaan hoe effectief het boerka verbod is.
Prachtige non sequitur weer dit. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 november 2018 @ 12:46:22 #217
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183358858
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

CU doet al wat Klaver wil toch? Op een ander gebied?
CU is klein en zit in een 4 partijen kabinet..... (Ondergesneeuwd zeg maar!)
pi_183358871
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:46 schreef Bocaj het volgende:

[..]

CU is klein en zit in een 4 partijen kabinet..... (Ondergesneeuwd zeg maar!)
Aanpak ongezonde levensstijl gemist, door Blokhuis?
I´m back.
pi_183358892
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 12:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prachtige non sequitur weer dit. :D
Ik vond hem zelf ook goed, bedankt voor het compliment. ;)

Ik zou het echter op prijs stellen als je in het vervolg de hele post qoute, zodat de context duidelijk is.
pi_183358916
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:49 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik vond hem zelf ook goed, bedankt voor het compliment. ;)

Ik zou het echter op prijs stellen als je in het vervolg de hele post qoute, zodat de context duidelijk is.
De context verandert helemaal niets aan het feit dat het een non-sequitur is en dat een non-sequitur per definitie een drogreden is. ;)

Ook wel lollig dat je die constatering opvat als een compliment. Meningsverschillen terzijde is het best treurig dat zo veel mensen gewoon niet begrijpen wat drogredenen zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 25 november 2018 @ 13:04:11 #221
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183359076
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aanpak ongezonde levensstijl gemist, door Blokhuis?
Die aanpak is inmiddels al met de grond gelijk gemaakt wegens betutteling! (Zit ook geen dwingende zaken in!)
(Aanpassing portiegrootte? Dan koop ik wel 2 koeken of 2 repen chocolade....)

Dit was het hoogst haalbare voor staatssecretaris Blokhuis!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-blokhuis-a2756381
pi_183359094
Lekker weer, kunnen aanslagplegers in spe een boerkatoneelstuk in A'dam gaan verzinnen.
Zoiets moet Halsema gewoon niet van de toren gaan roepen.
pi_183359149
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat een slecht vergelijk. Ze zegt nergens dat zonder licht fietsen niet gehandhaafd zal worden. Er worden ook gewoon boetes voor uitgeschreven.

Iets niet handhaven is heel iets anders dan niet al je capaciteit op iets zetten.
Toch prettig als er users zijn die wel consequent kunnen redeneren.
pi_183359357
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Die aanpak is inmiddels al met de grond gelijk gemaakt wegens betutteling! (Zit ook geen dwingende zaken in!)
(Aanpassing portiegrootte? Dan koop ik wel 2 koeken of 2 repen chocolade....)

Dit was het hoogst haalbare voor staatssecretaris Blokhuis!
https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-blokhuis-a2756381
Ik kan dat niet lezen. Ja, wrs loopt de CU stuk op de VVD die net van plan is om ruim baan te geven aan de volkse cultuur i.e. Dixielandbandjes, meters bier, bitterballen, keihard lachen om onbenullige grapjes en 'stinkhoer' roepen tijdens de Sinterklaasintochten en Klaas die dan zegt: bij ons thuis noemden we dit vroeger Goed Volk.
I´m back.
  zondag 25 november 2018 @ 13:26:01 #225
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_183359371
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan dat niet lezen. Ja, wrs loopt de CU stuk op de VVD die net van plan is om ruim baan te geven aan de volkse cultuur i.e. Dixielandbandjes, meters bier, bitterballen, keihard lachen om onbenullige grapjes en 'stinkhoer' roepen tijdens de Sinterklaasintochten en Klaas die dan zegt: bij ons thuis noemden we dit vroeger Goed Volk.
:D
pi_183359483
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


Ben wel klaar met je achterlijke manier van discussie voeren, daar ga ik mijn waardevolle tijd niet meer aan verspillen.
Nou nou nou
pi_183359515
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:44 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


Als jij met domme vergelijkingen en conclusies komt kan ik het ook.
Zo te zien ben je er ook veel beter in dan ik.

quote:
Na de invoering van het boerka verbod in Belgie heeft geen enkele persoon zich opgeblazen die verkleed was in een boerka. Kun je nagaan hoe effectief het boerka verbod is.
pi_183359559
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
Ja en wist je; dat het opwarmen van de aarde, aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen allemaal directe gevolgen zijn van het afnemende aantal piraten sinds 1800! :X
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183359829
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2018 13:38 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja en wist je; dat het opwarmen van de aarde, aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen allemaal directe gevolgen zijn van het afnemende aantal piraten sinds 1800! :X
De premisse was van onze gezamenlijke vriend Klepper
pi_183361044
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt eerder de persoonlijke opvatting van de staatssecretaris van defensie dan een uitspraak door/namens het kabinet.

Maar goed... WNL/televaag... dan krijg je dit soort nieuws.
Een bewindspersoon spreekt per definitie namens het kabinet. En in deze kwestie zegt ze bovendien iets dat bijzonder logisch is, namelijk - in andere worden - dat Amsterdam zich dan wel een Vrijstaat mag wanen, maar dat niet is.

De politie in Nederland heeft wetten en regels te handhaven; dat is hun werk. En het boerkaverbod is democratisch tot stand gekomen wetgeving.
pi_183361207
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 12:17 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Alle haren dienen dezelfde kant op te waaien.

(Tenzij je haren een tint donkerder zijn dan de norm).
Het regent wel misplaatste Calimero's van de boze, witte man de laatste tijd.
pi_183361249
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een bewindspersoon spreekt per definitie namens het kabinet. En in deze kwestie zegt ze bovendien iets dat bijzonder logisch is, namelijk - in andere worden - dat Amsterdam zich dan wel een Vrijstaat mag wanen, maar dat niet is.

De politie in Nederland heeft wetten en regels te handhaven; dat is hun werk. En het boerkaverbod is democratisch tot stand gekomen wetgeving.
En als je je niet kon vinden in een democratisch tot stand gekomen wet had je weer geroepen dat men daar niet aan moet gehoorzamen.
pi_183361252
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 12:16 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, er zijn meer landen die het invoeren met dezelfde slechte argumenten. Wat zegt dit precies?

Dan nu naar de effectiviteit: een boerkaverbod zorgt voor minder aanslagen, is jouw premisse.

België heeft een algemeen verbod ingesteld in 2011.
Aantal terroristische aanslagen
1950-2010: 13 aanslagen in 60 jaar, waarvan 3 met islamitische motief
2010-heden: 10 aanslagen in 8 jaar, waarvan 10 met islamitisch motief.

Conclusie:

het boerkaverbod heeft in belgie geleid tot een stijging van het aantal aanslag per jaar van 0,216 naar 1,375. Daarnaast heeft het burkaverbod in belgie geleid tot
een stijging van het aantal islamitisch gemotiveerde aanslagen van 0,05 per jaar voor het boerkaverbod naar 1,375 per jaar.
Zelfs als je krankzinnige redenering waar was; wat is het alternatief? Moeten we maar zwichten voor islamitische terreur? Moeten we naar de pijpen van radicale moslims dansen? Of zullen we staan voor onze eigen normen en waarden, inclusief het verbieden van radicale symbolen die daar haaks op staan?

Volgens mij is het toegenomen aantal aanslagen met islamitisch motief gewoon een gevolg van decennialang faalbeleid. We hebben veel moslims binnengelaten dan gezond is. En ze wonen veel te geconcentreerd, in plaats van verspreid. Bovendien zijn de Europese buitengrenzen zo lek als een mandje. Een ieder met kwade bedoelingen kan probleemloos binnenkomen. In veel gevallen is illegaliteit ook nog eens niet-strafbaar. En de politie heeft helemaal geen grip op probleemwijken.

De aanslagpleger van de kerstmarkt in Berlijn kon na zijn daad probleemloos naar Nederland reizen, om vervolgens dwars door andere landen reizend, pas in Italië aan z'n einde te komen. Europa is even kwetsbaar als naďef. We hebben de radicale islam (niet gewone, vredelievende moslims, maar de haatzaaiende extremisten) allang de oorlog moeten verklaren. We zijn veel te lief en we laten over ons heen lopen.
pi_183361296
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs als je krankzinnige redenering waar was; wat is het alternatief? Moeten we maar zwichten voor islamitische terreur? Moeten we naar de pijpen van radicale moslims dansen? Of zullen we staan voor onze eigen normen en waarden, inclusief het verbieden van radicale symbolen die daar haaks op staan?

Volgens mij is het toegenomen aantal aanslagen met islamitisch motief gewoon een gevolg van decennialang faalbeleid. We hebben veel moslims binnengelaten dan gezond is. En ze wonen veel te geconcentreerd, in plaats van verspreid. Bovendien zijn de Europese buitengrenzen zo lek als een mandje. Een ieder met kwade bedoelingen kan probleemloos binnenkomen. In veel gevallen is illegaliteit ook nog eens niet-strafbaar. En de politie heeft helemaal geen grip op probleemwijken.

De aanslagpleger van de kerstmarkt in Berlijn kon na zijn daad probleemloos naar Nederland reizen, om vervolgens dwars door andere landen reizend, pas in Italië aan z'n einde te komen. Europa is even kwetsbaar als naďef. We hebben de radicale islam (niet gewone, vredelievende moslims, maar de haatzaaiende extremisten) allang de oorlog moeten verklaren. We zijn veel te lief en we laten over ons heen lopen.
Leuk, maar het heeft verder niets met boerka's te maken. Het is alleen zo'n enorme farce dat sommige mensen hiermee de illusie koesteren dat we eigenlijk zijn opgestaan tegen islamitisch extremisme. Hilarisch wel eigenlijk.
pi_183361345
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk, maar het heeft verder niets met boerka's te maken. Het is alleen zo'n enorme farce dat sommige mensen hiermee de illusie koesteren dat we eigenlijk zijn opgestaan tegen islamitisch extremisme. Hilarisch wel eigenlijk.
Het heeft alles met elkaar te maken. Het laat zien wat je als land uitstraalt, wat je accepteert en wat juist niet. Het is van wezenlijk belang dat we een dergelijk signaal krachtig afgeven. Niet voor niets is Nederland niet het enige land waar dat Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is verboden. Diverse landen kennen identieke wetgeving.

Overigens - het kan niet vaak genoeg worden gezegd - stelt de koran nergens het dragen van een boerka verplicht. Per saldo is het dus gewoon een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het verbieden ervan past de religieuze vrijheid niet aan.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 15:05:29 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183361361
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Leuk, maar het heeft verder niets met boerka's te maken. Het is alleen zo'n enorme farce dat sommige mensen hiermee de illusie koesteren dat we eigenlijk zijn opgestaan tegen islamitisch extremisme. Hilarisch wel eigenlijk.
ik vind er helemaal niets hilarisch aan eigenlijk :')

laat de politie zich druk maken over die figuren die hun honden op de stoep laten schijten en/of veel te hard door de stad scheuren en niet wachten bij zebrapaden en shit

daar heb ik daadwerkelijk last van itt een beperkt stel dames die gekleed als tent over straat wil ... dus nogmaals, als ze die macht heeft moet ze het vooral gebruiken hier ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183361528
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft alles met elkaar te maken. Het laat zien wat je als land uitstraalt, wat je accepteert en wat juist niet. Het is van wezenlijk belang dat we een dergelijk signaal krachtig afgeven. Niet voor niets is Nederland niet het enige land waar dat Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking is verboden. Diverse landen kennen identieke wetgeving.

Overigens - het kan niet vaak genoeg worden gezegd - stelt de koran nergens het dragen van een boerka verplicht. Per saldo is het dus gewoon een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking. Het verbieden ervan past de religieuze vrijheid niet aan.
Nu gaat een niet-moslims moslims ook nog eens voorschrijven wat ze moeten geloven en wat niet. Mooi man.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 15:16:03 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183361588
niet alleen moslims

ik mag ook geen boerka meer aan als ik zou willen :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183361654
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 15:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nu gaat een niet-moslims moslims ook nog eens voorschrijven wat ze moeten geloven en wat niet. Mooi man.
Zelfs als het waar was wat je zei, dan zou dat langs de weg van democratisch tot stand gekomen wetgeving gewoon kunnen. We staan immers ook niet toe dat mensen kleding dragen met hakenkruizen erop.

Maar, zoals al gezegd: de Koran stelt nergens het dragen van de boerka verplicht. Het barst van de moslima's die zelfs geen hoofddoek dragen. De boerka is een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking; weg ermee.
pi_183361830
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 14:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een bewindspersoon spreekt per definitie namens het kabinet. En in deze kwestie zegt ze bovendien iets dat bijzonder logisch is, namelijk - in andere worden - dat Amsterdam zich dan wel een Vrijstaat mag wanen, maar dat niet is.
Ehh nee. En niet alleen omdat deze wet geen hol met defensie te maken heeft. Het is op dit punt helemaal niet haar plaats om namens het kabinet te spreken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molurus op 25-11-2018 15:29:52 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183362079
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehh nee. En niet alleen omdat deze wet geen hol met defensie te maken heeft.
De regering spreekt met één mond, is de stelregel. Overigens heeft Visser niks schokkends gezegd, maar iets dat een vanzelfsprekendheid hoort te zijn, namelijk dat Nederlandse gemeenten zich gewoon houden aan landelijk beleid. Maar Amsterdam heeft overduidelijke Vrijstaat-neigingen.
pi_183362828
Jan Roos was toen wel goed de lul met z'n bivakmasker.

En als je een burka draagt wijzen ze je vrolijk de weg.

Hahahaha
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183363272
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs als het waar was wat je zei, dan zou dat langs de weg van democratisch tot stand gekomen wetgeving gewoon kunnen. We staan immers ook niet toe dat mensen kleding dragen met hakenkruizen erop.

Maar, zoals al gezegd: de Koran stelt nergens het dragen van de boerka verplicht. Het barst van de moslima's die zelfs geen hoofddoek dragen. De boerka is een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking; weg ermee.
Probeer het nu eens zonder godwins.
pi_183363299
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind er helemaal niets hilarisch aan eigenlijk :')

laat de politie zich druk maken over die figuren die hun honden op de stoep laten schijten en/of veel te hard door de stad scheuren en niet wachten bij zebrapaden en shit

daar heb ik daadwerkelijk last van itt een beperkt stel dames die gekleed als tent over straat wil ... dus nogmaals, als ze die macht heeft moet ze het vooral gebruiken hier ^O^
Eens maar, mensen zien liever dat het kabinet symbolische verboden uitvaardigt. Het lost alleen niks op, integendeel.
pi_183363437
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs als je krankzinnige redenering waar was; wat is het alternatief? Moeten we maar zwichten voor islamitische terreur? Moeten we naar de pijpen van radicale moslims dansen? Of zullen we staan voor onze eigen normen en waarden, inclusief het verbieden van radicale symbolen die daar haaks op staan?
Ik denk dat er nog heel wat meer nuttig beleid te maken is tegen islamitisch terreur dan het boerkaverbod. Godzijdank is het niet zoals je stelt óf het boerkaverbod of niks.

quote:
Volgens mij is het toegenomen aantal aanslagen met islamitisch motief gewoon een gevolg van decennialang faalbeleid. We hebben veel moslims binnengelaten dan gezond is. En ze wonen veel te geconcentreerd, in plaats van verspreid. Bovendien zijn de Europese buitengrenzen zo lek als een mandje. Een ieder met kwade bedoelingen kan probleemloos binnenkomen. In veel gevallen is illegaliteit ook nog eens niet-strafbaar. En de politie heeft helemaal geen grip op probleemwijken.
Deels eens. Volgens mij zijn we het er dus ook over eens dat het geen reet te maken heeft met het wel of niet mogen dragen van een boerka.

quote:
De aanslagpleger van de kerstmarkt in Berlijn kon na zijn daad probleemloos naar Nederland reizen, om vervolgens dwars door andere landen reizend, pas in Italië aan z'n einde te komen. Europa is even kwetsbaar als naďef. We hebben de radicale islam (niet gewone, vredelievende moslims, maar de haatzaaiende extremisten) allang de oorlog moeten verklaren. We zijn veel te lief en we laten over ons heen lopen.
Deze aanslagpleger had dus geen boerka nodig voor dit alles. Dus een verbod daarop helpt niet. Liever kijken we naar andere oorzaken en oplossingen. Waarbij het overigens wat mij betreft geen kwestie is van dat we te lief tegen specifiek moslims zouden zijn, maar dat terzijde.
pi_183363447
Briefje van Jan is wel leuk :)

https://tpo.nl/column/bri(...)ampaign=sharing_mini


quote:
Mevrouw Halsema,

Respect.

Stinkhoer.

U deed vrijdag niet eens een beetje uw best om te verhullen dat het niet handhaven van het nikaab- en boerkaverbod in Amsterdam een puur politieke beslissing is.

U had het kunnen laten bij de mededeling dat inwoners van Amsterdam zich net als inwoners van de rest van het land natuurlijk gewoon aan landelijke wetten moeten houden, maar dat de politie wel moet kiezen en dat er weleens zo’n pinguin in onderwijs, openbaar vervoer, zorginstellingen en overheidsgebouwen doorheen kan glippen. Net als door rood licht. Het zou een opportunistische verklaring zijn, waar niemand iets tegenin kan brengen.

Maar dat deed u niet.

U noemde het argument van de overbezette politie wel, maar daar ging het u helemaal niet om.

Tegen AT5 zei u namelijk, met een licht uitdagende blik: “Ik ben niet van plan dat verbod te gaan handhaven. Ik vind dat zo niet bij onze stad passen.”

Heerlijk.

En eerlijk.

Dit is precies waarom ik heel mijn leven al een pleurishekel aan Amsterdam in het algemeen en links Amsterdam in het bijzonder heb. Het heeft helemaal niks met Ajax en Feyenoord te ma…

Stinkhoer!

…ken. Het gaat om die stuitende arrogantie. ‘Den Haag’ (lees: de hele Nederlandse bevolking) mag wel 2,8 miljard euro per jaar overmaken op de bankrekening van de gemeente Amsterdam, maar we moeten natuurlijk niet gaan denken dat Amsterdam zich dan ook aan ‘Haagse regeltjes’ zoals wetten gaat houden. Dat maakt Amsterdam lekker helemaal zelf wel uit.

Fijn hoor, een burgemeester van GroenLinks.

Sowieso wel een mooie week voor De Partij.

De grootste geworden bij de annexatieverkiezingen in Groningen.

Met Paul Rosenmöller een lijsttrekker van naam voor de Eerste Kamer gekandideerd. De man die de moordpartijen van de Rode Khmer in Cambodja ontkende en juist een steunbetuiging aan Pol Pot (verantwoor…

Stinkhoer!!

…delijk voor twee miljoen doden…) stuurde. Die stelde dat Nederland van Mao (verantwoordelijk voor minimaal veertig miljoen doden…) onzettend veel kan leren. “Wat hij in de praktijk heeft gebracht in China – dat is gewoon een voorbeeld.”


En op twee Farah Karimi. De net teruggetreden directeur van Oxfam Novib, die al in 2012 op de hoogte was van door Oxfam betaalde seksfeesten met minderjarige prostituees, maar dat grotendeels onder de pet hield. Waarbij we ‘prostituees’ moeten lezen als: slachtoffertjes van aardbevingen op Haďti die alles kwijt waren en in ruil voor een paar dollars hun benen wel wilden spreiden voor de ‘hulpverleners’ van Oxfam Novib.

Ik ken partijen die er niet mee zouden wegkomen.

Maar die hebben dan ook geen campagnestrateeg als Wijnand Duyvendak in huis. In de ogen van Pol Pot en Mao zal dat misschien een kleine krabbelaar zijn, maar naar Nederlandse maatstaven een volbloed ‘strijder’. Veroordeeld voor een inbraak in een mil…

Stinkhoer!!!

…itair complex in Dubbeldam, betrokken bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken en RaRa-verdachte, het zijn credentials waarmee je bij GroenLinks kunt aankomen.

Het is nog maar tien jaar geleden dat NRC Handelsblad een brief publiceerde van de voormalige directeur-generaal van het ministerie van Economische Zaken George Verberg. Daarin beschuldigde de topambtenaar Duyvendak ervan dat hij zou hebben aangezet tot het terroriseren van zijn gezin. Verberg doelde op nachtelijke telefonische bedreigingen en het feit dat er brandende lappen door zijn brievenbus waren gestopt. Wat was namelijk het geval? Duyvendak had in het links-radicale tijdschrift ‘Bluf!’ het adres en de vakantiedata van Verberg gepubliceerd. De kop boven het artikel waarin dat gebeurde luidde ‘Inbreken kan iedereen’ en de lezers werden nadrukkelijk opgeroepen om Verberg (en nog vijf andere ambtenaren) thuis op te zoeken.

Zoiets zou ik in een van de volgende nummers van The Post Offline eens met het adres van Sybren Kooistra (of een willekeurige andere onderknuppel uit jullie partijkader) moeten doen.

De wereld zou te klein zijn.

Tenzij ik in Amsterdam woonde.

Dan zou u mijn aanhouding tegenhouden omdat u ‘m “niet bij de stad vindt passen”.

Toch?

STINKHOER!!!

Groet,

JanD

(bij de laatste 'stinkhoer' staat een linkje naar een boek over Gilles de la Tourette)
Somebody that I used to know
pi_183363711
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs als het waar was wat je zei, dan zou dat langs de weg van democratisch tot stand gekomen wetgeving gewoon kunnen. We staan immers ook niet toe dat mensen kleding dragen met hakenkruizen erop.

Maar, zoals al gezegd: de Koran stelt nergens het dragen van de boerka verplicht. Het barst van de moslima's die zelfs geen hoofddoek dragen. De boerka is een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking; weg ermee.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zelfs als het waar was wat je zei, dan zou dat langs de weg van democratisch tot stand gekomen wetgeving gewoon kunnen. We staan immers ook niet toe dat mensen kleding dragen met hakenkruizen erop.

Maar, zoals al gezegd: de Koran stelt nergens het dragen van de boerka verplicht. Het barst van de moslima's die zelfs geen hoofddoek dragen. De boerka is een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking; weg ermee.
Je gelooft niet in Allah toch? Waarom meen je dan wel te kunnen bepalen hoe moslims de koran dienen te lezen?
pi_183363854
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je gelooft niet in Allah toch? Waarom meen je dan wel te kunnen bepalen hoe moslims de koran dienen te lezen?
Dit is zo'n beetje de standaardfout die 99% van de Islamcritici maken inderdaad.

Je kunt niet tegelijk volhouden dat het een onwaar geloof is *en* pretenderen te weten wat de juiste uitleg van dat geloof is. Dat is direct strijdig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183364296
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog heel wat meer nuttig beleid te maken is tegen islamitisch terreur dan het boerkaverbod. Godzijdank is het niet zoals je stelt óf het boerkaverbod of niks.

[..]

Deels eens. Volgens mij zijn we het er dus ook over eens dat het geen reet te maken heeft met het wel of niet mogen dragen van een boerka.

[..]

Deze aanslagpleger had dus geen boerka nodig voor dit alles. Dus een verbod daarop helpt niet. Liever kijken we naar andere oorzaken en oplossingen. Waarbij het overigens wat mij betreft geen kwestie is van dat we te lief tegen specifiek moslims zouden zijn, maar dat terzijde.
Kennelijk spreek ik Chinees. Ik wil sowieso een verbod op de boerka, los van eventuele effecten die een dergelijk verbod heeft. Ik heb niet de illusie dat een boerkaverbod bijdraagt aan vermindering van islamitische terreur. Wet- en regelgeving hoeft van mij niet persé effect te hebben; er kan ook een belangrijk signaal van uitgaan. En dat is: in Nederland accepteren we deze vorm van vrouwenonderdrukking niet. Punt uit.
pi_183364336
Zo'n ding is toch gwn verboden.

Net als een helm of bivak. Plus je mag je gezicht niet onherkenbaar maken op openbare plekken. Uitzonderingen daargelaten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183364439
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:21 schreef BoneThugss het volgende:
Zo'n ding is toch gwn verboden.

Net als een helm of bivak. Plus je mag je gezicht niet onherkenbaar maken op openbare plekken. Uitzonderingen daargelaten.
Gwn standaard met bivakmuts door Damsco _O_
pi_183364669
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:30 schreef Postbus100 het volgende:
Briefje van Jan is wel leuk :)

https://tpo.nl/column/bri(...)ampaign=sharing_mini

[..]

(bij de laatste 'stinkhoer' staat een linkje naar een boek over Gilles de la Tourette)
Spijker op z'n kop.
pi_183364691
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Je gelooft niet in Allah toch? Waarom meen je dan wel te kunnen bepalen hoe moslims de koran dienen te lezen?
Ik bepaal niks. Ik stel alleen vast dat de Koran nergens het dragen een boerka verplicht stelt. Dat betekent automatisch dat een verbod op dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking niet de godsdienstvrijheid aantast.

Verder valt religie onder de wet, dus het staat er niet boven. En het boerkaverbod is democratisch bij wet geregeld.
  zondag 25 november 2018 @ 17:45:18 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183364741
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is zo'n beetje de standaardfout die 99% van de Islamcritici maken inderdaad.

Je kunt niet tegelijk volhouden dat het een onwaar geloof is *en* pretenderen te weten wat de juiste uitleg van dat geloof is. Dat is direct strijdig.
Dit is een vals dilemma.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183364745
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is zo'n beetje de standaardfout die 99% van de Islamcritici maken inderdaad.

Je kunt niet tegelijk volhouden dat het een onwaar geloof is *en* pretenderen te weten wat de juiste uitleg van dat geloof is. Dat is direct strijdig.
Wat een onzin. In de Bijbel staat nergens dat het verboden is om op zondag TV te kijken. Toch zijn er christenen die, om wat voor reden ook, op zondag geen TV kijken.

Het is gewoon feitelijk vast te stellen dat er nergens in de bijbel iets over TV-kijken staat. En zo is ook vast te stellen dat de Koran nergens het dragen van een boerka verplicht stelt.

Dat gelovigen met hun sprookjesboeken aan de haal gaan en er allerhande eigen interpretaties op nahouden is algemeen bekend. Er zijn complete oorlogen om gevochten, ook binnen de eigen geloofsgroepen. Nog steeds slachten soennieten en sjiieten elkaar af.

Bottom-line: de boerka is een ongewenst symbool in onze samenleving. Het is een Arabisch symbool van vrouwenonderdrukking dat in elk opzicht haaks staat op de normen en waarden die in Nederland gelden. Wie een boerka wil dragen, gaat maar wonen in een land waar dat wél mag.
pi_183364851
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik bepaal niks. Ik stel alleen vast dat de Koran nergens het dragen een boerka verplicht stelt. Dat betekent automatisch dat een verbod op dit Arabische symbool van vrouwenonderdrukking niet de godsdienstvrijheid aantast.
Nogmaals de vraag: waarom bemoei jij je als niet-gelovige met de interpretaties en het dicteren van wat moslims zouden moeten doen of lezen? Daar geef je geen antwoord op.
pi_183364901
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nogmaals de vraag: waarom bemoei jij je als niet-gelovige met de interpretaties en het dicteren van wat moslims zouden moeten doen of lezen? Daar geef je geen antwoord op.
Veel interessanter is de vraag waarom jij zo kritiekloos bent en zo diep in de kont van de islam kruipt. Nogmaals: ik bemoei me niet met interpretaties. Mensen interpreteren er maar lekker op los: zie voorbeeld van niet tv-kijken op zondag. Ze gaan hun gang maar.

Maar we hebben zoiets als de wet. En die stelt paal en perk aan bepaalde zaken. Er is een wettelijk geregeld boerkaverbod waartoe democratisch is besloten. Niemand staat boven de wet, ook moslims niet. Punt uit.
pi_183364906
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kennelijk spreek ik Chinees. Ik wil sowieso een verbod op de boerka, los van eventuele effecten die een dergelijk verbod heeft. Ik heb niet de illusie dat een boerkaverbod bijdraagt aan vermindering van islamitische terreur. Wet- en regelgeving hoeft van mij niet persé effect te hebben; er kan ook een belangrijk signaal van uitgaan. En dat is: in Nederland accepteren we deze vorm van vrouwenonderdrukking niet. Punt uit.
Je werkt het zo juist in de hand omdat je denkt dat een verbod helpt en het probleem ophoudt te bestaan.
pi_183364916
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kennelijk spreek ik Chinees. Ik wil sowieso een verbod op de boerka, los van eventuele effecten die een dergelijk verbod heeft. Ik heb niet de illusie dat een boerkaverbod bijdraagt aan vermindering van islamitische terreur. Wet- en regelgeving hoeft van mij niet persé effect te hebben; er kan ook een belangrijk signaal van uitgaan. En dat is: in Nederland accepteren we deze vorm van vrouwenonderdrukking niet. Punt uit.
We stellen dus samen vast dat het verbod geen effect heeft.
pi_183365115
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Gwn standaard met bivakmuts door Damsco _O_
Damsco _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183365202
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je werkt het zo juist in de hand omdat je denkt dat een verbod helpt en het probleem ophoudt te bestaan.
Nog één keer dan: Het. Kan. Me. Niet. Schelen.

Dit gaat niet over (gewenste) effecten, dit is puur een principekwestie. En wel op twee manieren:
1) Democratisch besloten wet- en regelgeving heeft voorrang op religieuze privileges; religie staat niet boven de wet
2) Amsterdam ligt in Nederland, dus Nederlandse wet- en regelgeving is er van kracht en moet er worden gehandhaafd. Als Amsterdam dat niet wil, moeten ze zich maar van Nederland afscheiden. Tot die tijd is het onderdeel van Nederland.
pi_183365272
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je werkt het zo juist in de hand omdat je denkt dat een verbod helpt en het probleem ophoudt te bestaan.
Ja, dat heb je nou vijf keer gezegd. Plaat blijft een beetje hangen.

Het mag niet. Ik ga ook niet met een bivakmuts door het centrum lopen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183365277
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nog één keer dan: Het. Kan. Me. Niet. Schelen.

Dit gaat niet over (gewenste) effecten, dit is puur een principekwestie. En wel op twee manieren:
1) Democratisch besloten wet- en regelgeving heeft voorrang op religieuze privileges; religie staat niet boven de wet
2) Amsterdam ligt in Nederland, dus Nederlandse wet- en regelgeving is er van kracht en moet er worden gehandhaafd. Als Amsterdam dat niet wil, moeten ze zich maar van Nederland afscheiden. Tot die tijd is het onderdeel van Nederland.
Eerst benoem je een motief maar nu is dat motief ineens niet meer relevant. Mooie bochten weer.
  zondag 25 november 2018 @ 18:17:54 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365327
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 17:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je werkt het zo juist in de hand omdat je denkt dat een verbod helpt en het probleem ophoudt te bestaan.
Natuurlijk helpt een verbod. In de meeste landen met een moslimmeerderheid zijn dit soort dingen ook verboden. Alleen extremisten laten het toe. Waarom wij naar extremisten zouden moeten luisteren is mij een raadsel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183365393
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt een verbod.
Waar helpt het dan precies tegen of voor?
pi_183365454
Het is misschien symboolpolitiek maar wel een statement tegen vrouwenonderdrukking en de extremistische islam. Maar in Islamsterdam zegt de burgemeester: - een vrouw nota bene - ehhh boeiend!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 25 november 2018 @ 18:27:42 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365488
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:22 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Waar helpt het dan precies tegen of voor?
Het stopt vrouwen van het dragen van een boerka op die openbare plekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183365557
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het stopt vrouwen van het dragen van een boerka op die openbare plekken.
Je werpt hooguit een drempel op maar om het daadwerkelijk te laten stoppen zul je het toch echt moeten handhaven. En dan nog zullen er mensen zijn die het aan hun laars lappen.
  zondag 25 november 2018 @ 18:32:42 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365574
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 18:31 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Je werpt hooguit een drempel op maar om het daadwerkelijk te laten stoppen zul je het toch echt moeten handhaven. En dan nog zullen er mensen zijn die het aan hun laars lappen.
Zoals met elke wet dus. Wat een open deuren trap jij in zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183365595
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals met elke wet dus. Wat een open deuren trap jij in zeg.
Ik snap je gedachtengang. Maar het punt is nu net dat deze wet nauwelijks te handhaven valt itt andere wergeving. Bovendien zal het de gedachtengang achter de boerka niet stoppen. Mensen gaan er niet anders van denken
pi_183365597
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het stopt vrouwen van het dragen van een boerka op die openbare plekken.
En wat gebeurt er verder nog denk je? Zouden die radicale figuren ineens denken "hey, goh, m'n vrouw mag niet meer zo over straat, laat ik dan maar stoppen met die gekke verplichting"?
  zondag 25 november 2018 @ 18:35:46 #272
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365626
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 18:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat gebeurt er verder nog denk je? Zouden die radicale figuren ineens denken "hey, goh, m'n vrouw mag niet meer zo over straat, laat ik dan maar stoppen met die gekke verplichting"?
Volgens deze voorgestelde wet mag het op straat gedragen worden. Je zet jezelf nogal voor schut hier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 18:35:51 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183365628
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eens maar, mensen zien liever dat het kabinet symbolische verboden uitvaardigt. Het lost alleen niks op, integendeel.
ok?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183365675
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk helpt een verbod. In de meeste landen met een moslimmeerderheid zijn dit soort dingen ook verboden.
Waar helpt het tegen? Het straatbeeld?
  zondag 25 november 2018 @ 18:39:53 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365700
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 18:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar helpt het tegen?
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het stopt vrouwen van het dragen van een boerka op die openbare plekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 november 2018 @ 18:40:40 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183365720
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Het houdt die vrouwen dus binnen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 25 november 2018 @ 18:41:07 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183365728
quote:
5s.gif Op zondag 25 november 2018 18:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het houdt die vrouwen dus binnen?
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het stopt vrouwen van het dragen van een boerka op die openbare plekken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 25 november 2018 @ 18:42:03 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183365741
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Jij verwacht dat deze zwaar-religieuze vrouwen hierdoor masaal het juk van de boerka gaan afwerpen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183365814
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 18:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens deze voorgestelde wet mag het op straat gedragen worden. Je zet jezelf nogal voor schut hier.
Wel op straat, niet op openbare plekken. Maar helpt het ook voor de positie van die vrouwen denk je?
pi_183365831
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 17:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is een vals dilemma.
Niet een beetje ook.
pi_183365853
Het juk? Positie van die vrouwen? Is het niet een symbool van vrijheid, eigen keuzes... feminisme? Of was dat de hoofddoek?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 18:48:29 ]
pi_183365895
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:48 schreef EipNiC het volgende:
Het juk? Positie van die vrouwen? Is het niet een symbool van vrijheid, eigen keuzes... feminisme?
Het wordt vooral in streng-religieuze kringen gebruikt. Met een verbod maak je de positie van die vrouwen er niet beter op, integendeel. Dat is dan ook zo bezwaarlijk als mensen het zien als symbool in de strijd tegen de radicale islam. Er wordt niet gekeken naar de praktische uitwerking. Het helpt niets, het werkt hooguit zaken die je juist niet wilt zien verder in de hand.
pi_183365947
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt vooral in streng-religieuze kringen gebruikt. Met een verbod maak je de positie van die vrouwen er niet beter op, integendeel.
Goh wat jammer. We kunnen dan inderdaad gewoon al het beleid afstemmen op de wens van boze bange bruine mannetjes die bang zijn hun broedproduct te verliezen. Voor de duidelijkeheid: het interesseert mij geen fluit hoe het die vrouwen afgaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2018 18:53:36 ]
pi_183365977
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:52 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Goh wat jammer. We kunnen dan inderdaad gewoon al het beleid afstemmen op de wens van boze bange bruine mannetjes die bang zijn hun broedproduct te verliezen.
Het gaat niet om de wens van die streng-gelovige mannetjes. Die voelen hier niks van. Waarom zouden die in godsnaam bang zijn om hun 'broedproduct' te verliezen? :')

quote:
Voor de duidelijkeheid: het interesseert mij geen fluit hoe het die vrouwen afgaat.
Ah, maar vervolgens wel klagen als bepaalde elementen steeds radicaler worden. Goed verhaal.
pi_183366015
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om de wens van die streng-gelovige mannetjes. Die voelen hier niks van. Waarom zouden die in godsnaam bang zijn om hun broedproduct te verliezen? :')
Natuurlijk wel; zonder die bange slappelingen zou het gros van die IS-scheppende sletten gewoon met een hoofddoek de deur uit kunnen.
pi_183366050
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 18:53 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, maar vervolgens wel klagen als bepaalde elementen steeds radicaler worden. Goed verhaal.
Het zijn mijn landgenoten niet. Ze radicaliseren maar een end op.
pi_183366072
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:55 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Natuurlijk wel; zonder die bange slappelingen zou het gros van die IS-scheppende sletten gewoon met een hoofddoek de deur uit kunnen.
Je bent een beetje onsamenhangend aan het brabbelen. Misschien dat iemand anders hier nog een consistent verhaal in kan ontdekken.
  zondag 25 november 2018 @ 18:58:54 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183366087
quote:
5s.gif Op zondag 25 november 2018 18:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij verwacht dat deze zwaar-religieuze vrouwen hierdoor masaal het juk van de boerka gaan afwerpen?
Ik verwacht dat de wet uitgevoerd wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183366094
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bent een beetje onsamenhangend aan het brabbelen. Misschien dat iemand anders hier nog een consistent verhaal in kan ontdekken.
Het is lastig wanneer je aannames en stropoppetjes telkens omvallen.
  zondag 25 november 2018 @ 19:00:10 #290
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183366111
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel op straat, niet op openbare plekken. Maar helpt het ook voor de positie van die vrouwen denk je?
Wat die vrouwen doen mogen ze zelf weten. Behalve dus een boerka dragen op die openbare plaatsen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183366187
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:59 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het is lastig wanneer je aannames en stropoppetjes telkens omvallen.
Dat snap ik. Dus eerst zouden moslims bang zijn hun broedproduct te verliezen en nu zouden de moslims zelf zich zorgen gaan maken. Omdat de vrouw die toch al een minderwaardige positie heeft nu niet op openbare plekken kan komen. Als jij de logica er maar van inziet man.
pi_183366201
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het zijn mijn landgenoten niet. Ze radicaliseren maar een end op.
_O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183366218
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat die vrouwen doen mogen ze zelf weten.
Dat is nu net het probleem in bepaalde kringen. Dat mogen ze niet. En als ze dan ook niet meer op openbare plekken kunnen komen werk je per saldo dus een verslechtering van die positie in de hand.
pi_183366227
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 18:56 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Het zijn mijn landgenoten niet.
Toch wel.
  zondag 25 november 2018 @ 19:04:45 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183366228
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is nu net het probleem in bepaalde kringen. Dat mogen ze niet.
Dat is een probleem van hun religie en cultuur, niet van de wet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183366244
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is een probleem van hun religie en cultuur, niet van de wet.
Tja, niet verder kijken naar implicaties in de praktijk noemen we ook wel 'kortzichtig'.
pi_183366245
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
Je bent een beetje onsamenhangend aan het brabbelen.
Haha, integendeel, jij vertelt nu al zes keer hetzelfde verhaaltje.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 25 november 2018 @ 19:06:08 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183366257
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, niet verder kijken naar implicaties in de praktijk noemen we ook wel 'kortzichtig'.
Nee, dat heet consistent. De wet is voor iedereen gelijk en in dit geval gaat religieuze vrijheid niet op. Wat men zelf dan verder doet is niet relevant. Moslimvrouwen worden onderdrukt door hun religie, dat klopt. Maar waarom zou de wet daar iets tegen moeten doen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183366267
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toch wel.
Nee.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183366283
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 19:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat snap ik. Dus eerst zouden moslims bang zijn hun broedproduct te verliezen en nu zouden de moslims zelf zich zorgen gaan maken. Omdat de vrouw die toch al een minderwaardige positie heeft nu niet op openbare plekken kan komen. Als jij de logica er maar van inziet man.
Kijk, dit is nou gebrabbel.
pi_183366298
quote:
14s.gif Op zondag 25 november 2018 19:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat heet consistent.
Er wordt consistent niet naar de uitwerking in de praktijk gekeken als het gaat om beleid? Mwah, dat lijkt me wel een gewaagde stelling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')