abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:03:30 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183339886
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:58 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja die, en waarschijnlijk nog wel meer, maar die hebben dan geen mediapersoonlijkheid weten te strikken.
Waarom quote je zo selectief? :')

(Dat is een grapje hé, ik snap prima waarom je dat doet).

quote:
Daaruit concluderen dat privacy niet leeft en dus niet relevant is, is eigenlijk wel heel eng kort door de bocht.
Wederom: je zal toch iets moeten nemen om het proberen te meten?

Denk dat we meer richting: geven mensen daar prio aan? - gaan.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:07:24 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183339926
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Volgens mij was dat naar aanleiding van je fan-stempel.
Nee, dat is een leuke poging van Copycat om het te doen voorkomen als.

Maar het ging hier om, hé?:

quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:01 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom zou ik het gedachtengoed van Sylvana Simons moeten verdedigen? :').

Ik vind dat gebash op haar persoonlijkheid vooral een hobby voor trieste sukkels.

Als jij de trieste sukkel wilt uithangen, be my guest. :W
Blijkbaar is opmerken dat er aan haar politieke kwaliteiten wellicht wat schort, vanzelfsprekend, per definitie "gebash op haar persoonlijkheid".

En reuze fijn voor jou en Copycat dat we net even doen alsof het ergens anders over ging, maar dat is dus gewoon niet zo.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:15:05 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340039
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

joh dat rapporteren hoef je helemaal niet zo bang voor te zijn hoor, als je gewoon netjes meepost dan gebeurt daar verder niets mee
Dus mensen voor sukkel uitmaken is "netjes"?

Denk vraag het even ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_183340048
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:07 schreef ExTec het volgende:
Blijkbaar is opmerken dat er aan haar politieke kwaliteiten wellicht wat schort, vanzelfsprekend, per definitie "gebash op haar persoonlijkheid".
De vraag is denk ik vooral: waarom vindt men Simons nou zo interessant?

We kunnen hier net zo goed gaan roepen dat Patricia Paay een domme bimbo is - wat zomaar waar zou kunnen zijn - maar waarom zouden we dat doen?

Het komt over als 'lekker makkelijk schieten, want in discussie gaan met iemand die net ff wat meer hersencellen heeft is net ff te lastig'. Het is *dat* wat men een hobby voor trieste kneuzen noemt. Terecht, wat mij betreft. Simons is niet zo heel relevant voor deze discussie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:18:24 #106
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:15 schreef Molurus het volgende:

Het komt over als 'lekker makkelijk schieten, want in discussie gaan met iemand die net ff wat meer hersencellen heeft is net ff te lastig'. Het is *dat* wat men een hobby voor trieste kneuzen noemt.
Dat is vrij apart, want A) kun jij niet in mensen hun hoofd kijken, jij kunt gissen naar mensen hun beweegredenen, maar zeker weten doe je het niet,

B) kunnen we ook dit geweldige "argument" 180 graden omdraaien met het lijdend voorwerp Dhr. Wilders.

Dus iedereen die zich tegen Dhr Wilders uitspreekt is een trieste kneus?

Vast niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_183340094
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, dat is een leuke poging van Copycat om het te doen voorkomen als.

Maar het ging hier om, hé?:

[..]

Blijkbaar is opmerken dat er aan haar politieke kwaliteiten wellicht wat schort, vanzelfsprekend, per definitie "gebash op haar persoonlijkheid".

En reuze fijn voor jou en Copycat dat we net even doen alsof het ergens anders over ging, maar dat is dus gewoon niet zo.
Jij bent een trouw volger van de Amsterdamse politiek die wekelijks de optredens van Sylvana in de gemeenteraad tegen het licht houden?

Of vind je haar gewoon een grafwijf omdat ze veel heisa maakt over Zwarte Piet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183340095
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarom quote je zo selectief? :')

(Dat is een grapje hé, ik snap prima waarom je dat doet).

[..]

Wederom: je zal toch iets moeten nemen om het proberen te meten?

Denk dat we meer richting: geven mensen daar prio aan? - gaan.
Laat ik het dan maar bij mezelf houden. De houding 'Ik ben geen racist, behalve als jij dingen zegt die niet in mijn straatje passen', vind ik toch wel een punt van aandacht. Dat druist namelijk behoorlijk tegen de grondwet in.

Dat er gewoon heel veel gekkies zijn die losgaan op alles (incl. doodsbedreigingen) wat ze niet aan staat is in mijn ogen niet echt een goed voorbeeld van die houding. Die grijpen gewoon alles aan en bij Wilders is dat dan zijn kapsel oid.

Wel een voorbeeld: wat is zout op alle slakken leggen? Sylvana wordt daar vaak van beschuldigd. En die term wordt vaak gebruikt voor punten die een dominante meerderheid niet relevant vindt. En dat mag, we mogen het gewoon lekker met elkaar oneens zijn. Alleen het downplayen, niet erkennen dat iets voor een ander wel relevant kan zijn en eigenlijk gewoon vinden dat je op moet rotten met je gezeik is wel kwalijk. Dat is de tirannie van de meerderheid. En die is blijkbaar toch best sterk.

Ik wil dat trouwens niet simplificeren tot de meerderheid dat aanrekenen of iets dergelijks. Alleen erkennen dat daar sprake van is en dat dat een wig drijft in hoe we met elkaar samenleven vind ik wel erg belangrijk. Ook juist om weer open in discussie te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2018 12:22:31 ]
pi_183340108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is vrij apart, want A) kun jij niet in mensen hun hoofd kijken, jij kunt gissen naar mensen hun beweegredenen, maar zeker weten doe je het niet,
Daarom begon mijn post met een vraag, die je weglaat in je quote.

Ik stel voor dat je *toch* probeert die vraag te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef ExTec het volgende:

B) kunnen we ook dit geweldige "argument" 180 graden omdraaien met het lijdend voorwerp Dhr. Wilders.

Dus iedereen die zich tegen Dhr Wilders uitspreekt is een trieste kneus? Vast niet.
Wilders zit met 20 zetels in de kamer. Da's best een relevant verschil. (En al had je een punt dan is dat nog steeds een treurige tu quoque.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:23:49 #110
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340152
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Laat ik het dan maar bij mezelf houden. De houding 'Ik ben geen racist, behalve als jij dingen zegt die niet in mijn straatje passen', vind ik toch wel een punt van aandacht. Dat druist namelijk behoorlijk tegen de grondwet in.

Dat er gewoon heel veel gekkies zijn die losgaan op alles (incl. doodsbedreigingen) wat ze niet aan staat is niet de enige oorzaak.
Om je een plezier te doen quote ik je even, grosso modo ben ik het met bovenstaande wel eens ;)

quote:
Alleen het downplayen, niet erkennen dat iets voor een ander wel relevant kan zijn en eigenlijk gewoon vinden dat je op moet rotten met je gezeik is wel kwalijk. Dat is de tirannie van de meerderheid. En die is blijkbaar toch best sterk.
Ik kan daar persoonlijk niet zo veel mee? Ik neem blind aan dat voor Mevr. Simons de materie die ze bezigt voor haar wel relevant is. Ik neem aan dat ze het er anders niet over zou hebben.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:26:52 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daarom begon mijn post met een vraag, die je weglaat in je quote.

Ik stel voor dat je *toch* probeert die vraag te beantwoorden.
Zal kijken wat ik kan doen.

quote:
Wilders zit met 20 zetels in de kamer. Da's best een relevant verschil. (En al had je een punt dan is dat nog steeds een treurige tu quoque.)
Maar volgens mij hadden we het erover dat:

quote:
Het komt over als 'lekker makkelijk schieten,
Waarop ik opmerk dat het dan op Dhr. Wilders net zo gemakkelijk schieten is,

En jij vervolgens dan erbij sleept dat hij "wel 20 zetels heeft".

Wat is de relevantie van het aantal zetels op het al dan niet doel zijn van "lekker makkelijk schieten"?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:35:02 #112
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340280
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent een trouw volger van de Amsterdamse politiek die wekelijks de optredens van Sylvana in de gemeenteraad tegen het licht houden?

Of vind je haar gewoon een grafwijf omdat ze veel heisa maakt over Zwarte Piet?
Dat is onder de noemer dat als ik maar nauwgezet ga volgens wat ze allemaal niet doet, ik haar vast een "reuze goede politica ga vinden" ofzo?

Nee, helaas. Zo werkt het niet, politiek is sales. Je ideeën, en de poppetjes die het willen realiseren, verkopen.

Case in point: Fijne meneer Jetten van D66 z'n bijnaam is ondertussen Robot.

En het zal vast wel dat ook hij "een reuze goed politicus is". Uh huh.

Maar dat beeld heeft hij en zijn partij blijkbaar niet goed kunnen verkopen.

En het staat je volledig vrij om wereldvreemd, niet gehinderd door feedback van de buitenwereld aan je eigen ideeën/politici vast houden.

Heel erg verbolgen zijn dat "mensen maar niet willen zien wat die personen echt zijn, bla bla bla".

"Waarom willen al die domme mensen het maar niet begrijpen?"

Daar heeft de PvdA ook erg goede ervaring mee.
&lt;signature here&gt;.
pi_183340296
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zal kijken wat ik kan doen.

[..]

Maar volgens mij hadden we het erover dat:

[..]

Waarop ik opmerk dat het dan op Dhr. Wilders net zo gemakkelijk schieten is,

En jij vervolgens dan erbij sleept dat hij "wel 20 zetels heeft".

Wat is de relevantie van het aantal zetels op het al dan niet doel zijn van "lekker makkelijk schieten"?
Omdat er in Nederland al gauw 10 miljoen mensen rondlopen op wiens mening makkelijk kan worden geschoten. Moeten we die allemaal gaan bespreken hier? Dat lijkt me niet.

In het geval van Wilders is er een reden waarom zijn mening toch interessant is. Bij Simons ontgaat het me waarom we haar mening interessant zouden moeten vinden.

Maar goed, ik ben benieuwd waar je mee komt, tegen de tijd dat je daarover hebt nagedacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183340401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Om je een plezier te doen quote ik je even, grosso modo ben ik het met bovenstaande wel eens ;)

[..]

Ik kan daar persoonlijk niet zo veel mee? Ik neem blind aan dat voor Mevr. Simons de materie die ze bezigt voor haar wel relevant is. Ik neem aan dat ze het er anders niet over zou hebben.
Sylvanas mening wordt vaak afgedaan als gezeik en op alle slakken zout leggen. In mijn ogen illustreert dat hoe minderheden op een bepaalde manier worden onderdrukt door de meerderheid. Want:

Je kan het met haar oneens zijn of geen mening hebben. Dan kan er op verschillende manieren gereageerd worden:
A: ik snap niet waarom dit voor haar een ding is en ik herken niet wat ze zegt. Doordat mijn ervaring zo erg verschilt voelt het voor mij alsof ze het groter maakt dan het is.
B: Sylvana stelt zich aan met haar gejank over discriminatie in Nederland. Waarschijnlijk vindt ze zelfs blanke vla nog racistisch. Laat haar alsjeblieft een keer haar bek houden.
C: niet reageren, er zijn al zoveel meningen, wat maakt haar mening nu zo interessant?

Ik ben een policor, dus ik neigde altijd naar A, lekker correct jwz. En nog veel vaker naar C, want het boeit me gewoon niet.

Alleen dat die erkenning van haar mening toch zo vaak een brug te ver blijkt te zijn en dat het gewoon geaccepteerd is om haar de mond te willen snoeren, is toch heel raar eigenlijk?

Punten die zij aankaart over dat de samenleving niet gelijk is voor iedereen, begin ik dan toch wel een beetje te herkennen en minder overdreven te vinden door de mate waarin reactie B aanwezig is.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:49:07 #115
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat er in Nederland al gauw 10 miljoen mensen rondlopen op wiens mening makkelijk kan worden geschoten. Moeten we die allemaal gaan bespreken hier? Dat lijkt me niet.
:? Slechte ideeën mogen wat mij betreft altijd op geschoten worden.

Dat jij blijkbaar? - van mening bent dat de hoeveelheid mensen die de mening delen, een factor is mbt of we het er over dienen te hebben,

Daar kan ik persoonlijk niet zo veel mee.

quote:
Bij Simons ontgaat het me waarom we haar mening interessant zouden moeten vinden.
Ja, en sommige mensen vinden kantklossen helemaal geweldig. Ik niet. Ik ben meer 'into' diep zee dammen.

Interesses verschillen nu eenmaal tussen mensen.

quote:
Maar goed, ik ben benieuwd waar je mee komt, tegen de tijd dat je daarover hebt nagedacht.
&lt;signature here&gt;.
pi_183340488
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is onder de noemer dat als ik maar nauwgezet ga volgens wat ze allemaal niet doet, ik haar vast een "reuze goede politica ga vinden" ofzo?

Nee, helaas. Zo werkt het niet, politiek is sales. Je ideeën, en de poppetjes die het willen realiseren, verkopen.

Case in point: Fijne meneer Jetten van D66 z'n bijnaam is ondertussen Robot.

En het zal vast wel dat ook hij "een reuze goed politicus is". Uh huh.

Maar dat beeld heeft hij en zijn partij blijkbaar niet goed kunnen verkopen.

En het staat je volledig vrij om wereldvreemd, niet gehinderd door feedback van de buitenwereld aan je eigen ideeën/politici vast houden.

Heel erg verbolgen zijn dat "mensen maar niet willen zien wat die personen echt zijn, bla bla bla".

"Waarom willen al die domme mensen het maar niet begrijpen?"

Daar heeft de PvdA ook erg goede ervaring mee.
Je hebt dus geen idee wat ze uitspookt in de Amsterdamse gemeenteraad of hoe zij zich daar manifesteert?

Kortom, je hekelt haar uitlatingen en hebt gewoon een grafhekel aan haar persoon. Om deze houding een schijn van inhoudelijkheid te geven sleep je haar politieke achtergrond erbij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:56:14 #117
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340510
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Sylvanas mening wordt vaak afgedaan als gezeik en op alle slakken zout leggen.
Het ligt in de lijn der verwachting dat individuen die het niet eens zijn met haar standpunten, deze standpunten diskwalificeren.

Maar je wil me toch niet gaan vertellen dat dit alleen haar overkomt?

quote:
Alleen dat die erkenning van haar mening toch zo vaak een brug te ver blijkt te zijn en dat het gewoon geaccepteerd is om haar de mond te willen snoeren, is toch heel raar eigenlijk?
Da's hetzelfde.

Zolang Mevr. Simons niet fysiek de mond gesnoerd word, overdrijf je astronomisch.

Ik denk dat het handig is, als je het publieke debat niet door een FOK!-prisma bekijkt.

De mate waarin jij je eigen categorie B opwaardeerd tot "Louter dat zijn haar tegenstanders!" is aan jezelf, niemand anders.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:00:15 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340559
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt dus geen idee wat ze uitspookt in de Amsterdamse gemeenteraad of hoe zij zich daar manifesteert?
Nope.

Maar ik zei toch: extreem verongelijkt roepen dat "mensen het maar niet willen zien!", dat heeft de PvdA ook zo goed gedaan ;)

quote:
Kortom, je hekelt haar uitlatingen en hebt gewoon een grafhekel aan haar persoon. Om deze houding een schijn van inhoudelijkheid te geven sleep je haar politieke achtergrond erbij.
Maar zijn die uitlatingen en haar politieke achtergrond, niet 1 pot nat?

Doet ze haar uitlatingen, niet juist vanuit haar politieke agenda?

Voor de rest ken ik haar niet als persoon.

Ja, heel vroeger als VJ, uit de tijd dat muziek kanalen op TV nog muziek draaide.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:02:18 #119
3542 Gia
User under construction
pi_183340591
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:46 schreef Chia het volgende:

Alleen dat die erkenning van haar mening toch zo vaak een brug te ver blijkt te zijn en dat het gewoon geaccepteerd is om haar de mond te willen snoeren, is toch heel raar eigenlijk?

Punten die zij aankaart over dat de samenleving niet gelijk is voor iedereen, begin ik dan toch wel een beetje te herkennen en minder overdreven te vinden door de mate waarin reactie B aanwezig is.
De reden van het gebash is simpelweg het feit dat ze geen 'nee' accepteren.

Het is geen mening die ze verkondigen, zelfs geen vraag.
Ze eisen dat zp verdwijnt.

Moet elk verzoek van een minderheid klakkeloos ingewilligd worden?

De discussie is 'netjes' begonnen, jaren geleden. Zij voelden zich niet fijn omdat zp hun herinnert aan de slavernij.

Daarop is in geuren en kleuren uitgelegd dat zp geen slaaf is en het zwart slaat op schoorsteenzwart (ik ben 55, toen ik klein was was dat al zo)

Toen begon het gedram, gedreig en demonstreren onder de ogen van onschuldige kinderen.
Tja, dan kun je tegenacties verwachten.
  Moderator zaterdag 24 november 2018 @ 13:03:08 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183340601
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dus mensen voor sukkel uitmaken is "netjes"?

Denk vraag het even ;)
dat staat er niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183340608
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:00 schreef ExTec het volgende:

Maar zijn die uitlatingen en haar politieke achtergrond, niet 1 pot nat?

Doet ze haar uitlatingen, niet juist vanuit haar politieke agenda?
Nee. Haar strijd tegen Zwarte Piet was al lang en breed begonnen op het moment dat ze besloot de politiek in te gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183340612
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het ligt in de lijn der verwachting dat individuen die het niet eens zijn met haar standpunten, deze standpunten diskwalificeren.
:') Ja op Feesboek misschien, maar verder is diskwalificatie toch een behoorlijke stap hoor.

quote:
Maar je wil me toch niet gaan vertellen dat dit alleen haar overkomt?
Dat zeg ik helemaal niet.

quote:
Da's hetzelfde.

Zolang Mevr. Simons niet fysiek de mond gesnoerd word, overdrijf je astronomisch.
Ehh wtf? -O- pas als dit zich uit in een kogel vangen mag je niet spreken van de mond snoeren? :')

Ik had het puur over de uitdrukking 'op alle slakken zout leggen' en op die manier iemands mening te downplayen en dus (figuurlijk!!) de mond snoeren.

quote:
Ik denk dat het handig is, als je het publieke debat niet door een FOK!-prisma bekijkt.
Oh had eigenlijk gewoon VI in mijn achterhoofd hoor. Het FOK prisma zijn mi vooral die debieltjes die op alles losgaan en die ik al buiten beschouwing had gelaten.

quote:
De mate waarin jij je eigen categorie B opwaardeerd tot "Louter dat zijn haar tegenstanders!" is aan jezelf, niemand anders.
Tegenstanders? :? Het met iemand oneens zijn maakt iemand geen tegenstander hoor, dat zijn jouw worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2018 13:04:17 ]
pi_183340662
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]

De reden van het gebash is simpelweg het feit dat ze geen 'nee' accepteren.
Ik had het puur over Sylvana hoor, geen idee waar je die ze vandaan haalt. En verder had ik het ook niet over haar mening over zwarte Piet.

Inderdaad een beetje offtopic hier, maar in het 164 deel lijkt me dat geen probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2018 13:08:59 ]
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:15:05 #124
3542 Gia
User under construction
pi_183340738
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:07 schreef Chia het volgende:

Ik had het puur over Sylvana hoor, geen idee waar je die ze vandaan haalt. En verder had ik het ook niet over haar mening over zwarte Piet.

Inderdaad een beetje offtopic hier, maar in het 164 deel lijkt me dat geen probleem.
Het is vooral door haar standpunten over zp, en het feit dat zij en haar medestrijders geen 'nee' accepteren op de vraag of zp niet weg kan, dat veel mensen haar niet meer serieus nemen.

Begrijpelijk.
pi_183340854
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Het is vooral door haar standpunten over zp, en het feit dat zij en haar medestrijders geen 'nee' accepteren op de vraag of zp niet weg kan, dat veel mensen haar niet meer serieus nemen.

Begrijpelijk.
Heel logisch om iemand verantwoordelijk te houden voor gekkies met een vergelijkbaar standpunt inderdaad. Ik snap dat er een waas voor je ogen trekt en dat het onderscheid niet meer helder is, maar het is geen excuus.

En wtf is er met dat 'nee' moeten accepteren? :? Dat hoeft helemaal niet, iedereen mag hier vasthouden en opkomen voor zijn/haar eigen mening en niemand hoeft een nee te accepteren en van een mening af te stappen. :{

Nou ja, zo lang die niet in strijd is met de grondwet en niet oproept tot geweld enz enz.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:24:50 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340867
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Haar strijd tegen Zwarte Piet was al lang en breed begonnen op het moment dat ze besloot de politiek in te gaan.
:D

Bijna grappig.

Een politicus doet politieke uitspraken, maar volgens koos heeft het "niets met politiek te maken".
&lt;signature here&gt;.
pi_183340911
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Naast dat niemand echt weet waar Piet vandaan komt, is het dan ook niet echt relevant.

In deze discussie is het niet meer dan een afleidingsmanoeuvre om de aandacht af te leiden van de bijzonder naargeestige egocentrische karaktertrek dat je een miniem beetje schmink belangrijker vind dan inclusiviteit in een kinderfeest.
In Nederland is het men het gewoon zat dat ze bij alles voor racist uitgemaakt worden. Op een gegeven moment is men het geklaag zat en gaat de Nederlander daar tegenin. Dat zag je ook weer bij het geklaag over het 'racistische' butlerbord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vrouw die bij zo'n bord ging lopen klagen dat het een racistische karikatuur is, kreeg in plaats van bijval massaal kritiek op haar klacht. Inmiddels is ze haar baan, zetel en lidmaatschap van de SP kwijt. De eigenaresse van de horecatent, die al jaren de zwarte butlerpop voor haar winkel had, heeft juist alleen maar steun en extra klanten erbij gekregen omdat ze besloot de butlerpop gewoon te laten staan.

quote:
Daan van Linschoten: „We hebben meer dan duizend reacties gehad. De tent zit de hele dag hartstikke vol en we krijgen cadeautjes.” Opmerkelijk: Van Linschoten kreeg ook reacties van SP’ers. „Althans, mensen die zeiden dat ze van de SP waren in andere delen van Nederland, die ook vertelden dat ze Rebekka Timmer kenden en haar meer dan zat waren. Ik weet niet in hoeverre dat invloed heeft gehad op haar vertrek bij de SP. Maar ze heeft zich niet populair gemaakt en eigenlijk het tegendeel bereikt van wat ze wilde.”
En datzelfde gebeurd nu met winkels waar KOZP over aan het klagen is omdat ze gebruik maken van zwarte pieten om hun winkel te verfraaien: in plaats van steun voor die klachten krijgen de winkels juist extra klanten omdat ze niet toegeven aan de klachten van KOZP.

De Nederlandse houding zorgt ervoor dat als je blijft klagen met debiele argumenten als dandy coons, blackfaces, minstrels of andere zaken die voorkomen in de Amerikaanse geschiedenis, maar die niets te maken hebben met onze geschiedenis, dat je geklaag dan op een gegeven moment een averechts effect zal hebben.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:29:25 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183340948
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:03 schreef Chia het volgende:

[..]

:') Ja op Feesboek misschien, maar verder is diskwalificatie toch een behoorlijke stap hoor.
Je kunt verwachten dat dit overal gebeurt waar mensen zich in zekere mate anoniem wanen. Niks bijzonders.

quote:
Dat zeg ik helemaal niet.
Klopt. Maar wat is dan je punt?

Dat als je controversiële standpunten hebt, niet iedereen op een beschaafde manier op die argumenten wil in gaan?

Volgende wat je me gaat vertellen is dat de Paus katholiek is. En beren in het bos schijten. En dat Philips lampen maakt.

quote:
Ehh wtf? -O- pas als dit zich uit in een kogel vangen mag je niet spreken van de mond snoeren? :')
Eh, ja, in dat opzicht helaas wel?

Of wil je graag een internet politie, die je aan gaat pakken "als je op een onbeleefde manier
discussieert ?"
&lt;signature here&gt;.
pi_183340967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

In Nederland is het men het gewoon zat dat ze bij alles voor racist uitgemaakt worden.
"bij alles voor racist uitgemaakt " --->> wie dat denkt is een dramaqueen.
Als mensen stoppen met deze fantasieën, dan is er minder haat. Is toch leuker ?
pi_183340980
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D

Bijna grappig.

Een politicus doet politieke uitspraken, maar volgens koos heeft het "niets met politiek te maken".
Ze voert al jaren campagne tegen Zwarte Piet. Worden haar uitspraken met terugwerkende kracht politiek als ze later besluit de politiek in te gaan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183341016
Allemachtig: ik heb net de documentaire over Sylvana Simons bekeken en ik heb meerdere keren moeten pauzeren omdat ik me stoorde. Wat een ongelooflijke arrogante verongelijkte vrouw is zij zeg. Mevrouw weet alles beter en zij heeft altijd gelijk. Bij de minste kritiek staat ze te schreeuwen en de manier waarop zij omgaat met een aangeschoten student is te zot voor woorden.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:34:31 #132
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183341018
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ze voert al jaren campagne tegen Zwarte Piet. Worden haar uitspraken met terugwerkende kracht politiek als ze later besluit de politiek in te gaan?
Dat zal best.

Maar die uitspraken, komen voort uit haar wereldbeeld. Net zoals haar politieke ideeën uit haar wereldbeeld voortkomen.

Maar dan gaat koos met een mooi stukje hersengymnastiek ons uitleggen "dat haar ZP standpunt NIET politiek is, want toen ze daar mee begon, zat ze nog niet in de politiek, ziet u!".

:')
&lt;signature here&gt;.
pi_183341087
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je kunt verwachten dat dit overal gebeurt waar mensen zich in zekere mate anoniem wanen. Niks bijzonders.
Maar daar had ik het dus niet over, pfff.

quote:
Klopt. Maar wat is dan je punt?

Dat als je controversiële standpunten hebt, niet iedereen op een beschaafde manier op die argumenten wil in gaan?
Laat maar dan. Ik kan nu even niet beter verwoorden, maar in mijn ogen zijn er heel duidelijk verschillen.

quote:
Eh, ja, in dat opzicht helaas wel?

Of wil je graag een internet politie, die je aan gaat pakken "als je op een onbeleefde manier
discussieert ?"
De uitdrukking 'de mond snoeren' mag je van jou dus alleen maar gebruiken in letterlijke zin :') wist niet dat je van de taalpolitie was

Je had figuurlijk niet weg moeten laten hè ;) dat was behoorlijk essentieel
pi_183341135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

"bij alles voor racist uitgemaakt " --->> wie dat denkt is een dramaqueen.
Houd eens op met deze fantasieën, die een haat opwekken.
Dandy coons, blackfaces, minstrels, indianen, butlerpoppen, voc-kruiden, cultural appropriation en nog een hele lijst van zaken die al voorbij zijn gekomen. Echt van alles kan racistisch zijn zonder dat je het zelfs ook maar weet. En vervolgens wordt je daar publiekelijk voor aan de schandpaal genageld of erger.

In Nederland zijn we echt wel redelijk en bewust racistische uitlatingen kan je gewoon benoemen en daar zijn we ook kritisch over.

Allerlei doodgewone zaken zo proberen te framen dat de eigenaar daarvan een racist is, dat zijn we nu een beetje zat geworden. En een van de redenen is nu net wat jij benoemt: ze zorgen voor polarisatie en wekken eerder haat op dan dat ze iets oplossen.

De hele pietendiscussie zorgt er bijvoorbeeld juist voor dat mensen weer naar huidskleur gaan kijken in Nederland. Er is veel meer haat en nijd onderling die er voorheen juist niet was. En werkelijk niemand die zwarte pieten leuk vind/vond had daar vroeger racistische motieven voor. Dankzij de pietendiscussie is dat juist nu aan het opkomen. Tot aan hooligans die ineens de grootste fans zijn van zwarte piet.

Zo jammer deze nieuwe wending.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:43:06 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_183341138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Nederland is het men het gewoon zat dat ze bij alles voor racist uitgemaakt worden. Op een gegeven moment is men het geklaag zat en gaat de Nederlander daar tegenin. Dat zag je ook weer bij het geklaag over het 'racistische' butlerbord.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vrouw die bij zo'n bord ging lopen klagen dat het een racistische karikatuur is, kreeg in plaats van bijval massaal kritiek op haar klacht. Inmiddels is ze haar baan, zetel en lidmaatschap van de SP kwijt. De eigenaresse van de horecatent, die al jaren de zwarte butlerpop voor haar winkel had, heeft juist alleen maar steun en extra klanten erbij gekregen omdat ze besloot de butlerpop gewoon te laten staan.

[..]

En datzelfde gebeurd nu met winkels waar KOZP over aan het klagen is omdat ze gebruik maken van zwarte pieten om hun winkel te verfraaien: in plaats van steun voor die klachten krijgen de winkels juist extra klanten omdat ze niet toegeven aan de klachten van KOZP.

De Nederlandse houding zorgt ervoor dat als je blijft klagen met debiele argumenten als dandy coons, blackfaces, minstrels of andere zaken die voorkomen in de Amerikaanse geschiedenis, maar die niets te maken hebben met onze geschiedenis, dat je geklaag dan op een gegeven moment een averechts effect zal hebben.
:')

Zoals ik al zei, naargeestig en egocentrisch.

70% van de surinamers en antillianen vinden zwarte piet racistisch, en jouw reactie is om harder in te graven. Je wordt niet eens (aanvankelijk) voor racist uitgemaakt, maar je hebt zoveel moeite met empathie en inclusiviteit dat je alles om jezelf laat draaien. Een duidelijkere blijk van je karakter is er niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183341162
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dandy coons, blackfaces, minstrels, indianen, butlerpoppen, voc-kruiden, cultural appropriation en nog een hele lijst van zaken die al voorbij zijn gekomen. Echt van alles kan racistisch zijn zonder dat je het zelfs ook maar weet. En vervolgens wordt je daar publiekelijk voor aan de schandpaal genageld of erger.

Houd eens op met deze fantasieën, die een haat opwekken.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:44:46 #137
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183341163
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:39 schreef Chia het volgende:

Laat maar dan. Ik kan nu even niet beter verwoorden, maar in mijn ogen zijn er heel duidelijk verschillen.
Ik zie ze dus niet?

quote:
De uitdrukking 'de mond snoeren' mag je van jou dus alleen maar gebruiken in letterlijke zin :') wist niet dat je van de taalpolitie was
Nou, ik weet anders niet, maar als jij op een onbeleefde, onbehouwen manier beledigingen en al dan niet inhoudelijk commentaar naar je hoofd krijgen hetzelfde vind als "de mond snoeren", dan krijg ik haast de neiging xa1pt te quoten.

In een vrij debat kun je wachten tot er iemand zwaar stelling neemt tegen jou standpunten, en het is zomaar mogelijk dat dat er bikkelhard aan toe gaat.

En kun je daar niet tegen, moet je je verre houden van het debat.

Het VS gezegde luid immers "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" en de Nederlandse editie "Politiek is niet voor bange mensen".
&lt;signature here&gt;.
pi_183341170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De hele pietendiscussie zorgt er bijvoorbeeld juist voor dat mensen weer naar huidskleur gaan kijken in Nederland. Er is veel meer haat en nijd onderling die er voorheen juist niet was. En werkelijk niemand die zwarte pieten leuk vind/vond had daar vroeger racistische motieven voor. Dankzij de pietendiscussie is dat juist nu aan het opkomen. Tot aan hooligans die ineens de grootste fans zijn van zwarte piet.
Het was wellicht niet zo zichtbaar, maar mensen keken altijd al zo naar huidskleur. Ze gebruiken nu KOZP alleen als legitimatie voor hun racisme. Maar het zat er altijd al in.
pi_183341185
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zie ze dus niet?

[..]

Nou, ik weet anders niet, maar als jij op een onbeleefde, onbehouwen manier beledigingen en al dan niet inhoudelijk commentaar naar je hoofd krijgen hetzelfde vind als "de mond snoeren", dan krijg ik haast de neiging xa1pt te quoten.

In een vrij debat kun je wachten tot er iemand zwaar stelling neemt tegen jou standpunten, en het is zomaar mogelijk dat dat er bikkelhard aan toe gaat.

En kun je daar niet tegen, moet je je verre houden van het debat.

Het VS gezegde luid immers "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" en de Nederlandse editie "Politiek is niet voor bange mensen".
Zwaar stelling nemen is wat anders dan iemand allerlei ziektes toewensen en met krachttermen of beledigingen smijten.
pi_183341206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zie ze dus niet?
Dat weet ik niet. En ik zou het dan eerst concreet moeten kunnen verwoorden om niet opnieuw in een semantische discussie te verzanden zoals hieronder :')

quote:
Nou, ik weet anders niet, maar als jij op een onbeleefde, onbehouwen manier beledigingen en al dan niet inhoudelijk commentaar naar je hoofd krijgen hetzelfde vind als "de mond snoeren", dan krijg ik haast de neiging xa1pt te quoten.

In een vrij debat kun je wachten tot er iemand zwaar stelling neemt tegen jou standpunten, en het is zomaar mogelijk dat dat er bikkelhard aan toe gaat.

En kun je daar niet tegen, moet je je verre houden van het debat.

Het VS gezegde luid immers "If you can't stand the heat, stay out of the kitchen" en de Nederlandse editie "Politiek is niet voor bange mensen".
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik er niet meer mee bedoelde dan het niet erkennen van een mening en die downplayen als gezeik en op alle slakken zout leggen.

Sorry dat ik daar een verwarrende uitdrukking voor heb gebruikt, jezus.
pi_183341225
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat zal best.

Maar die uitspraken, komen voort uit haar wereldbeeld. Net zoals haar politieke ideeën uit haar wereldbeeld voortkomen.

Maar dan gaat koos met een mooi stukje hersengymnastiek ons uitleggen "dat haar ZP standpunt NIET politiek is, want toen ze daar mee begon, zat ze nog niet in de politiek, ziet u!".

:')
Je mist het punt.

Je veinst inhoudelijkheid door Sylvana aan te vallen op haar politieke achtergrond.

'Ik vind Sylvana een slecht politicus' klinkt immers interessanter dan 'ik vind Sylvana een kutwijf, want Zwarte Piet'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:08:24 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183341455
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

Je mist het punt.

Je veinst inhoudelijkheid door Sylvana aan te vallen op haar politieke achtergrond.

'Ik vind Sylvana een slecht politicus' klinkt immers interessanter dan 'ik vind Sylvana een kutwijf, want Zwarte Piet'.
Ik vind het vooral lafhartig ontkennen van iets wat zo blatant van alle commentaar op haar afdruipt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183341463
haha die TT is leuk.
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:08:47 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_183341466
Zwarte Piet is geen racisme, die surinamers en antillianen weten niet waar ze het over hebben, mijn intentie is maatgevend.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183341491
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, die surinamers en antillianen weten niet waar ze het over hebben, mijn intentie is maatgevend.

[ afbeelding ]
Je hebt er wel moeite mee om een punt te maken he?
pi_183341519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, die surinamers en antillianen weten niet waar ze het over hebben, mijn intentie is maatgevend.

[ afbeelding ]
De meeste Surinamers vinden zwarte piet niet racistisch. Ze genieten juist van zwarte piet of ze ergeren aan de ergste voor- en tegenstanders. Of beide.

Jouw bewering dat 70% zwarte piet racistisch vinden is ongefundeerd en lachwekkend. Ik denk wel dat 70% van hen zich ergert aan de toon van de 'discussie' en de gevolgen die dat hebben voor hun.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183341561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, die surinamers en antillianen weten niet waar ze het over hebben, mijn intentie is maatgevend.

[ afbeelding ]
Op Curaçao, waar 85 procent van de bevolking zwart is, bestaat geen Zwarte Pietendiscussie en zijn de Zwarte Pieten zwarter dan ooit tevoren. Het zijn beroepsjankers uit Amsterdam die ervoor kiezen racisme te zien in Zwarte Piet.
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:20:44 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183341632
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef speknek het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, die surinamers en antillianen weten niet waar ze het over hebben, mijn intentie is maatgevend.

[ afbeelding ]
Blanken zijn roofdieren en mensen met een kleurtje zijn prooi?

Ja? We zijn er weer, mensen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:20:50 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_183341635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste Surinamers vinden zwarte piet niet racistisch. Ze genieten juist van zwarte piet of ze ergeren aan de ergste voor- en tegenstanders. Of beide.

Jouw bewering dat 70% zwarte piet racistisch vinden is ongefundeerd en lachwekkend. Ik denk wel dat 70% van hen zich ergert aan de toon van de 'discussie' en de gevolgen die dat hebben voor hun.
Je hebt gelijk het is 73%.

https://www.google.nl/amp(...)t-racistisch-vinden/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183341667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste Surinamers vinden zwarte piet niet racistisch. Ze genieten juist van zwarte piet of ze ergeren aan de ergste voor- en tegenstanders. Of beide.

Jouw bewering dat 70% zwarte piet racistisch vinden is ongefundeerd en lachwekkend. Ik denk wel dat 70% van hen zich ergert aan de toon van de 'discussie' en de gevolgen die dat hebben voor hun.
Zelfs als je bewering waar zou zijn, wat dan nog?
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:23:06 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_183341668
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:15 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Op Curaçao, waar 85 procent van de bevolking zwart is, bestaat geen Zwarte Pietendiscussie en zijn de Zwarte Pieten zwarter dan ooit tevoren. Het zijn beroepsjankers uit Amsterdam die ervoor kiezen racisme te zien in Zwarte Piet.
Negers zeggen zelf "nigger", dus nigger is niet racistisch!

Hoe groot is het feest überhaupt in Curaçao?

In Suriname is Sinterklaas afgeschaft omdat het racistisch is.
https://www.ad.nl/buitenl(...)racistisch~ac04d5c9/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:23:49 #152
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183341681
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Negers zeggen zelf "nigger", dus nigger is niet racistisch!
In zichzelf niet. Het hangt dus van de intentie af. Mooi hoe dat werkt, hea.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183341698
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In zichzelf niet. Het hangt dus van de intentie af. Mooi hoe dat werkt, hea.
Je zegt af en toe best wel domme dingen, maar geen zorgen: da's niet vervelend bedoeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183341760
quote:
Er zijn een hele hoop onderzoeken met verschillende cijfers over hoe men zwarte piet ervaart. Het 1-vandaag onderzoek onder minder dan 1000 mensen is onzinnig en zeker niet maatgevend.

In mijn ervaring vinden Surinamers en Antilianen zwarte piet prima.

Als je, zoals je aangaf, je nog harder in gaat graven vanwege mijn mening (terwijl mijn post ging over hoe Nederlanders in zijn algemeen reageerde op de ergste klagers) , dan raad ik je aan dat alleen op een anoniem forum als FOK! te doen. Onder je eigen naam terwijl je traceerbaar bent, kan namelijk leiden dat je minder aantrekkelijk bent voor je huidige werkgever/ toekomstige werkgevers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183341767
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs als je bewering waar zou zijn, wat dan nog?
Geen idee. Ik reageer op een bewering van een andere user.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 24 november 2018 @ 14:30:56 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183341784
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Negers zeggen zelf "nigger", dus nigger is niet racistisch!

Hoe groot is het feest überhaupt in Curaçao?

In Suriname is Sinterklaas afgeschaft omdat het racistisch is.
https://www.ad.nl/buitenl(...)racistisch~ac04d5c9/
volgens mij is het allang weer terug

was een dingetje van Bouterse als ik me goed herinner
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183341864
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Negers zeggen zelf "nigger", dus nigger is niet racistisch!

Hoe groot is het feest überhaupt in Curaçao?

In Suriname is Sinterklaas afgeschaft omdat het racistisch is.
https://www.ad.nl/buitenl(...)racistisch~ac04d5c9/
Het woord nigger is inherent racistisch. Zwarte Piet niet. Hier beelden van de intocht dit jaar op Curacao . En het sinterklaasfeest is helemaal niet afgeschaft in Suriname. Het voorstel in 2011 heeft het niet gehaald.
pi_183341882
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er zijn een hele hoop onderzoeken met verschillende cijfers over hoe men zwarte piet ervaart. Het 1-vandaag onderzoek onder minder dan 1000 mensen is onzinnig en zeker niet maatgevend.

In mijn ervaring vinden Surinamers en Antilianen zwarte piet prima.

Als je, zoals je aangaf, je nog harder in gaat graven vanwege mijn mening (terwijl mijn post ging over hoe Nederlanders in zijn algemeen reageerde op de ergste klagers) , dan raad ik je aan dat alleen op een anoniem forum als FOK! te doen. Onder je eigen naam terwijl je traceerbaar bent, kan namelijk leiden dat je minder aantrekkelijk bent voor je huidige werkgever/ toekomstige werkgevers.
Tuurlijk, die gaan je pohi na op FOK!. Zou ik me alleen zorgen over maken als je geweld en racisme openlijk toejuicht.
pi_183341901
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zelfs als je bewering waar zou zijn, wat dan nog?
Er was nooit een probleem tot wat beroepszeikers en zeurpieten zich ermee gingen bemoeien.

Wat hij probeert aan te geven is dat eckte Surinamers #ALTIJDREADY zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183342050
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 08:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik snap die boosheid niet zo goed van de anti pieten. Zelfs als zwarte piet (rip) een slaaf was geweest is dat toch het verleden? We gaan het Anne Frank huis toch ook niet sluiten omdat het herinnerd aan de holocaust?
Zwarte Piet verheerlijkt het slavernijverleden natuurlijk wel een beetje - met de vrolijke negertjes die blij en gelukkig zijn om de witte man te dienen en nooit slaag krijgen als ze hem tegenspreken.
Het Anne Frank huis doet daarentegen niet alsof het achterhuis een gezellig vakantieverblijf was.

Je kan het wel vergelijken met het Amerikaanse Thanksgiving - waarin net wordt gedaan alsof kolonisten en indianen het heel gezellig hadden ipv dat de ene groep de andere grotendeels uitroeide en de rest in reservaten stopte.
pi_183342096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zwarte Piet verheerlijkt het slavernijverleden natuurlijk wel een beetje - met de vrolijke negertjes die blij en gelukkig zijn om de witte man te dienen en nooit slaag krijgen als ze hem tegenspreken.
Als ze slaag zouden krijgen is het racisme. Krijgen ze geen slaag, dan is het het verheerlijken van het slavernijverleden.

Op die manier doen we het nooit goed, en kunnen we het discours het beste laten bepalen door Kick Out Zwarte Piet of de Grauwe Eeuw.

quote:
Het Anne Frank huis doet daarentegen niet alsof het achterhuis een gezellig vakantieverblijf was.

Je kan het wel vergelijken met het Amerikaanse Thanksgiving - waarin net wordt gedaan alsof kolonisten en indianen het heel gezellig hadden ipv dat de ene groep de andere grotendeels uitroeide en de rest in reservaten stopte.
En weer zo'n onzinnige Amerikaanse vergelijking.
pi_183342108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:46 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zwarte Piet verheerlijkt het slavernijverleden natuurlijk wel een beetje.
Voor mij niet. Het gaat om de tegenwoordige intentie. Er is niemand die denkt "Hee Sinterklaas is weer in het land, laten wel al die kutnegers lekker beledigen". Daarbij gaan er genoeg gekleurde medelanders naar de intochten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183342191
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ze slaag zouden krijgen is het racisme. Krijgen ze geen slaag, dan is het het verheerlijken van het slavernijverleden.
Gewoon de opperpiet aan een ketting meevoeren - en sinterklaas zich af en toe laten terugtrekken met een klein pietje (Catholics gonna Catholic). Misschien de roe ook weer invoeren en ze elkaar laten slaan.

Veel beter feest.
pi_183342263
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er was nooit een probleem tot wat beroepszeikers en zeurpieten zich ermee gingen bemoeien.

Wat hij probeert aan te geven is dat eckte Surinamers #ALTIJDREADY zijn.
Dat is niet waar, er is altijd al kritiek op Zwarte Piet geweest.
pi_183342445
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Voor mij niet. Het gaat om de tegenwoordige intentie. Er is niemand die denkt "Hee Sinterklaas is weer in het land, laten wel al die kutnegers lekker beledigen". Daarbij gaan er genoeg gekleurde medelanders naar de intochten.
Waarom zou dit alleen over intentie (moeten) gaan? Wat de exacte intentie is kun je uberhaupt niet vaststellen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183342476


[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 24-11-2018 15:18:42 ]
pi_183342657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou dit alleen over intentie (moeten) gaan? Wat de exacte intentie is kun je uberhaupt niet vaststellen.
De intentie is iets leuks organiseren voor kinderen, hierbij is de intentie vastgesteld.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183342665
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet waar, er is altijd al kritiek op Zwarte Piet geweest.
Ok man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:35:55 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_183342701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:32 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

De intentie is iets leuks organiseren voor kinderen, hierbij is de intentie vastgesteld.
Juist, en leuk betekent dat niemand zich gediscrimineerd hoeft te voelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183342792
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Juist, en leuk betekent dat niemand zich gediscrimineerd hoeft te voelen.
Hoeft ook niet, is niet discriminerend bedoeld. Dat weet iedere sukkel.

Roodharigen kunnen zich gediscrimineerd voelen door vuurtorens. Niet mijn probleem.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:42:31 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183342847
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Juist, en leuk betekent dat niemand zich gediscrimineerd hoeft te voelen.
Hoeveel mensen zijn dat dan nu?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:49:20 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_183342945
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zijn dat dan nu?
73% van de surinamers en antillianen, o.a.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:08:04 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183343218
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:47 schreef speknek het volgende:

de bijzonder naargeestige egocentrische karaktertrek dat je een miniem beetje schmink belangrijker vind dan inclusiviteit in een kinderfeest.
Het was inclusief, nu niet meer. Omdat mensen aanstoot nemen aan schmink, wat ze abusievelijk als imitatie van een huidskleur.zien, en niet willen toegeven dat ze fout zaten met hun onderbuikgevoel van racisme, omdat ze dan miljarden denken mis te lopen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:10:45 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183343256
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

De vraag is denk ik vooral: waarom vindt men Simons nou zo interessant?
(...). Terecht, wat mij betreft. Simons is niet zo heel relevant voor deze discussie.
Als ze niks over Zwarte Piet heeft gezegd, hoort het commentaar op die uitzending niet in deze discussie thuis, inderdaad.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:13:43 #176
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183343306
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zwaar stelling nemen is wat anders dan iemand allerlei ziektes toewensen en met krachttermen of beledigingen smijten.
En ook daarvoor is het antwoord: gebeurt aan alle kanten.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:16:02 #177
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183343341
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:51 schreef KoosVogels het volgende:

'Ik vind Sylvana een slecht politicus' klinkt immers interessanter dan 'ik vind Sylvana een kutwijf, want Zwarte Piet'.
Potato potato.

Waarom kan je haar geen slecht politicus vinden, juist vanwege haar ZP standpunt?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:18:57 #178
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183343372
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind het vooral lafhartig ontkennen van iets wat zo blatant van alle commentaar op haar afdruipt.
Jij verwart lafhartig ontkennen met niet op de bandwagen springen over hoe zie-lug ze wel niet is.

Maar ik was er denk ik vrij duidelijk over, dat het iedereen die een controversieel standpunt inneemt in het publieke debat, dat kan overkomen en soms ook overkomt.

Iedereen = inclusief haar hé?
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:25:09 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183343445
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:49 schreef speknek het volgende:

[..]

73% van de surinamers en antillianen, o.a.
Bron zou leuk zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183343680
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

En ook daarvoor is het antwoord: gebeurt aan alle kanten.
Vast, maar dat was niet waar het over ging.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:41:03 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_183343685
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het was inclusief, nu niet meer. Omdat mensen aanstoot nemen aan schmink, wat ze abusievelijk als imitatie van een huidskleur.zien, en niet willen toegeven dat ze fout zaten met hun onderbuikgevoel van racisme, omdat ze dan miljarden denken mis te lopen.
Abusievelijk :')

Plaat loopt vast.

En ook nog wat racistische complottheorien erbij, nice.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:41:53 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183343699
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vast, maar dat was niet waar het over ging.
Ik reageerde alleen op wat jij zei ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:42:39 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183343711
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Komt uit dit onderzoek. Waar iets van 750 1e en 2e generatie Antillianen en Surinamers aan meegedaan hebben.
Ah, lekker representatief.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:49:34 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_183343815
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah, lekker representatief.
Nogal overkill inderdaad. Gegeven zo'n 455.000 surinamers en antillianen, heb je voor een CI van 95% ongeveer 384 respondenten nodig. Met 750 respondenten zit je aan een CI van 99+%.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183343978
Volgens die link is het 62%, niet 73%.
pi_183344015
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik reageerde alleen op wat jij zei ;)
Je zei dat je in het politieke dan wel maatschappelijke debat kunt verwachten dat mensen zwaar stelling nemen. Dat is wat anders dan de behandeling die Sylvana krijgt. Jij lijkt dat weg te zetten als zijnde 'dat hoort er nu eenmaal bij'.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:14:50 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_183344096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:01 schreef RobbieRonald het volgende:
Volgens die link is het 62%, niet 73%.
73% vind het racistisch, 62% heeft een persoonlijke ervaring (zelf of iemand nabij) waarbij zwarte piet racistisch jegens hen is gebruikt.

Maar al was het maar 10% natuurlijk. Het gaat erom dat inclusiviteit een van de belangrijkste waardes is die we kinderen bij moeten brengen (niet voor niets waren de scholen de eerste die ZP in de ban deden), en "geen probleem voor mij want ik ben blank lulz" een kutinstelling is die niet bij een kinderfeest hoort, waarbij ik hoop dat die persoon geen jonge kinderen heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:16:19 #189
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183344114
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zei dat je in het politieke dan wel maatschappelijke debat kunt verwachten dat mensen zwaar stelling nemen. Dat is wat anders dan de behandeling die Sylvana krijgt. Jij lijkt dat weg te zetten als zijnde 'dat hoort er nu eenmaal bij'.
Klopt.

Heb ik daar ongelijk in, dan? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_183344200
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Komt uit dit onderzoek. Waar iets van 750 1e en 2e generatie Antillianen en Surinamers aan meegedaan hebben.
750 nog wel?

Man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183344229
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zei dat je in het politieke dan wel maatschappelijke debat kunt verwachten dat mensen zwaar stelling nemen. Dat is wat anders dan de behandeling die Sylvana krijgt. Jij lijkt dat weg te zetten als zijnde 'dat hoort er nu eenmaal bij'.
Als zijnde :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:27:27 #192
3542 Gia
User under construction
pi_183344289
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:49 schreef Chia het volgende:
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik er niet meer mee bedoelde dan het niet erkennen van een mening en die downplayen als gezeik en op alle slakken zout leggen.
We erkennen haar mening wel, maar we gaan er niet in mee, omdat wij, het gros van Nederland, een andere mening hebben. Waarvoor wij ook erkenning willen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:28:59 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_183344323
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

750 nog wel?

Man man man.
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal overkill inderdaad. Gegeven zo'n 455.000 surinamers en antillianen, heb je voor een CI van 95% ongeveer 384 respondenten nodig. Met 750 respondenten zit je aan een CI van 99+%.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183344345
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt.

Heb ik daar ongelijk in, dan? :)
In dat het gewoon zwaar stelling nemen is? Nee. In dat het erbij hoort? Nee. Er is niemand die zoveel stront over zich heen krijgt. Behalve Sylvana dan.
pi_183344370
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal overkill inderdaad. Gegeven zo'n 455.000 surinamers en antillianen, heb je voor een CI van 95% ongeveer 384 respondenten nodig. Met 750 respondenten zit je aan een CI van 99+%.
Klopt, is ruim representatief, voor mensen die dit niet geloven zijn er tegenwoordig mooie tooltjes beschikbaar waarmee je een representatieve steekproef kan berekenen, met de gewenste mate van nauwkeurigheid. Vroeger kreeg je dit bij wiskunde1 in het laatste jaar vlak voor het CSE. :P.
Overigens neem ik aan dat men tegenwoordig wel iets meer aandacht geeft aan kansberekening en statistiek op het VO al.
I´m back.
pi_183344412
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In dat het gewoon zwaar stelling nemen is? Nee. In dat het erbij hoort? Nee. Er is niemand die zoveel stront over zich heen krijgt. Behalve Sylvana dan.
Sylvana; och man, wat vind ik die hilarisch.

Zelf ooit een heel scala aan vooroordelen over 'de zwarte man'. Beweerde bij Pauw iets 'dat ze met eigen ogen had gezien' bleek gelul te zijn aan het eind van de uitzending.

Zelf voor ZP gespeeld maar voor die figuren is het big business en gaat het maar om één ding; herstelbetalingen.

Achterlijke mensen worden achterlijk genoemd. Stop de persen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:36:45 #197
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183344443
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:30 schreef Xa1pt het volgende:

Er is niemand die zoveel stront over zich heen krijgt. Behalve Sylvana dan.
Hoezo, is het zo erg dat ze permanent bodyguards nodig heeft dan ofzo?
&lt;signature here&gt;.
pi_183344483
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:14 schreef speknek het volgende:

[..]

73% vind het racistisch, 62% heeft een persoonlijke ervaring (zelf of iemand nabij) waarbij zwarte piet racistisch jegens hen is gebruikt.

Maar al was het maar 10% natuurlijk. Het gaat erom dat inclusiviteit een van de belangrijkste waardes is die we kinderen bij moeten brengen (niet voor niets waren de scholen de eerste die ZP in de ban deden), en "geen probleem voor mij want ik ben blank lulz" een kutinstelling is die niet bij een kinderfeest hoort, waarbij ik hoop dat die persoon geen jonge kinderen heeft.
Klopt, moest dus 62% zijn.

Ik vind het allemaal maar symptoombestrijding.
pi_183344655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:39 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Klopt, moest dus 62% zijn.

Ik vind het allemaal maar symptoombestrijding.
Er zijn genoeg onderzoeken die een heel ander beeld laten zien. Veel hangt ook af van de vraagstelling.

De beste indicatie hoe de bevolking over zwarte piet denkt, is hoe ze het zelf willen vieren. Op Curacao zijn de zwarte pieten heel wat zwarter dan dan Nederland en heeft niemand moeite met het uiterlijk van zwarte piet. De 'demonstratie' op Curacao bestond uit 1 persoon: een man met een bordje die gereageerd had op een oproep van KOZP om daar te demonstreren.

En in Nederland zijn de enige intochten zonder zwarte pieten intochten die georganiseerd zijn door gemeentes die uit zichzelf zp aangepast hebben. Van de ruim 1000 intochten is 99% een intocht met alleen zwarte pieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:53:38 #200
3542 Gia
User under construction
pi_183344684
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Nogal overkill inderdaad. Gegeven zo'n 455.000 surinamers en antillianen, heb je voor een CI van 95% ongeveer 384 respondenten nodig. Met 750 respondenten zit je aan een CI van 99+%.
Ligt er ook aan waar die mensen wonen. Als het 750 mensen uit de Bijlmer zijn, zal de uitkomst anders zijn dan wanneer je het vraagt aan 750 negers in den lande, anders dan de randstad.
pi_183344707
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, is ruim representatief, voor mensen die dit niet geloven zijn er tegenwoordig mooie tooltjes beschikbaar waarmee je een representatieve steekproef kan berekenen, met de gewenste mate van nauwkeurigheid. Vroeger kreeg je dit bij wiskunde1 in het laatste jaar vlak voor het CSE. :P.
Overigens neem ik aan dat men tegenwoordig wel iets meer aandacht geeft aan kansberekening en statistiek op het VO al.
De statistiek zat er trouwens gigantisch naast in de VS wat betreft de voorspellingen omtrent het presidentschap. Hillary zou volgens de statistiek nu president van de VS zijn.

Wiskundig kan iets wel kloppen, maar er is ook zoiets als psychologie, waarbij mensen het gewenste antwoord geven.
pi_183344717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:54 schreef luxerobots het volgende:
De statistiek zat er trouwens gigantisch naast in de VS wat betreft de voorspellingen omtrent het presidentschap. Hillary zou volgens de statistiek nu president van de VS zijn.
Dan snap je bijzonder weinig van statistiek.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')