abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 november 2018 @ 22:43:04 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_183313937
https://www.hln.be/bizar/(...)ar-dochter~a1200f66/

Alleenstaande mama betaalt acteur al 10 jaar lang om door te gaan als vader van haar dochter

Een alleenstaande mama in Japan betaalt al tien jaar lang een acteur voor een wel heel bijzondere opdracht: hij moet doorgaan voor de vader van haar dochter. Megumi (een schuilnaam) is inmiddels een jonge vrouw. Ze is nog steeds in de waan dat acteur Takashi haar echte vader is, schrijft de BBC.
Asako (eveneens een schuilnaam) en de echte vader van Megumi gingen niet lang na de geboorte uit elkaar. De man verdween uit hun leven. Al op jonge leeftijd stelde Megumi vragen over haar afwezige vader, maar dat leek toen niet echt een groot probleem. Dit veranderde toen ze ongeveer tien jaar oud was. Mama Asako merkte dat haar dochter zich steeds meer afzonderde en nog amper praatte. Megumi bleek te worden gepest op school, iets wat wel vaker in Japan gebeurt met kinderen van alleenstaande ouders. Het gepest bleek zo hevig dat Megumi schoolmoe was en thuisbleef. Asako nam daarop een drastische beslissing: Megumi datgene geven wat ze het liefst wilde, hetgeen betekende dat ze met een gigantische leugen zou leven.

Auditie
De alleenstaande moeder had al gehoord over een bedrijf dat acteurs en actrices aanbiedt die neppartners, nepfamilieleden en nephuwelijksgasten spelen. Ze flirtte met het idee iemand in te huren die zich moest voordoen als de vervreemde vader van Megumi. Het leidde tot een heuse audtie met vijf ‘kandidaat’-papa’s. De ervaren Takashi (nog een schuilnaam) doorstond de selectie het best. Asako vond hem aardig en apprecieerde zijn vlotte omgang. De man is professioneel acteur van opleiding en runt zijn eigen bedrijf met twintig vaste medewerkers en liefst 1.000 freelancers. ‘Familieleden inhuren’ lijkt dus big business in het Land van de Rijzende Zon. Takashi stelt dat zijn personeelsleden in staat zijn om elke rol en persoonlijkheid op zich te nemen die de klant verlangt.

Takashi die zelfs ooit als bruidegom fungeerde op een nepbruiloft, ontmoette mama Asako verschillende keren en stelde een contract op. Om zich voor te bereiden op zijn aanstaande vaderrol bekeek hij uitvoerig enkele Hollywoodfilms. Nog voor de allereerste ontmoeting dachten acteur Takashi en Asako een geloofwaardig scenario uit. Het moest antwoorden kunnen bieden op de vele vragen waarmee Megumi rondliep. Zo geschiedde. Zijn langstlopende en meest controversiële rol ging tien jaar geleden van start.

Asako legde Megumi voorzichtig voor dat haar ‘vader’ opnieuw was opgedoken en haar graag wou zien. Hij was hertrouwd en had een ander gezin, maar had onlangs zelf contact opgenomen met de vraag voor een mogelijke ontmoeting. De aanvankelijke boosheid bij Megumi ebde na een tijd weg en maakte plaats voor grote verwachtingen.

Twee keer per maand
Takashi kwam vanaf dan twee keer per maand langs bij Asako en Megumi. Hij vergezelde hen op allerlei uitstapjes. Het duurde niet lang voordat Megumi’s gemoedstoestand aanzienlijk verbeterde. Ze wou zelfs terug naar school. Een teken voor mama Asako dat het inhuren van de acteur de moeite waard was. “Megumi werd geleidelijk aan gelukkiger. Ze kreeg meer zelfvertrouwen”, verklaarde Takashi aan de BBC. “Op een dag zei ze dat ze alleen met mij naar buiten wilde. Ze hield mijn hand toen voor de eerste keer vast.”

10.000 yen
Elke maand ‘papa’ Takashi inhuren kost Asako ongeveer 10.000 yen (77 euro), of zo’n 925 euro per jaar. Iets wat Asako met de glimlach betaalt. Het langdurig veinzen van de relatie is op zijn minst op ethisch vlak nogal omstreden, toch wordt het contract tot op de dag van vandaag verdergezet.”Megumi heeft al ‘ik hou van je’ tegen me gezegd en ik antwoord hetzelfde tegen haar terug, ook al meen ik het niet echt.” Hoe langer Takashi zijn aanhoudende vaderrol speelt, hoe complexer het geacteer wordt. “Mocht Megumi zelf ooit trouwen en kinderen krijgen, ben ik bereid de rol van grootvader op mij te nemen”, aldus nog Takashi aan de BBC.

Vlinders
Ook voor mama Asako is het moeilijk. Als single heeft ze al lang gevoelens voor Takashi. Ze realiseert zich maar al te goed dat haar vlinders zijn voor de acteur die de rol van vader vertolkt, niet voor Takashi zelf. Dochter Megumi is nog steeds in de waan dat Takashi haar vader is. Mocht haar echte verwekker na bijna twee decennia afwezigheid opduiken, waarop de bittere waarheid aan het licht zou komen, is Asako ervan overtuigd dat haar dochter voor Takashi zou kiezen. “Een acteur betalen om tien jaar lang te liegen tegen mijn dochter. Ik besef dat dit voor velen dwaas overkomt. Maar ik was wanhopig. Mijn kind ging aan het gepest kapot.”
pi_183314115
  donderdag 22 november 2018 @ 22:53:29 #3
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183314199
-verdwijn-

[ Bericht 81% gewijzigd door timmmmm op 23-11-2018 06:38:41 ]
  donderdag 22 november 2018 @ 23:00:19 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183314388
Zou je bijna een film van kunnen maken.

Wel mooi ergens op een bizarre manier.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 22 november 2018 @ 23:01:55 #5
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_183314436
Say whaaaaaaaa...

quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2018 22:43 schreef slashdotter3 het volgende:
in Japan
O.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_183314550
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183314765
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:00 schreef SpecialK het volgende:
Zou je bijna een film van kunnen maken.

Wel mooi ergens op een bizarre manier.
Doet me ergens wel denken aan die film met Jim Carrey, waarvan ik altijd de naam vergeet :( Afijn, dat 'ie ook in zo'n geregisseerde wereld leeft.
Somebody that I used to know
pi_183314804
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Doet me ergens wel denken aan die film met Jim Carrey, waarvan ik altijd de naam vergeet :( Afijn, dat 'ie ook in zo'n geregisseerde wereld leeft.
Truman show
  donderdag 22 november 2018 @ 23:15:56 #9
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_183314830
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:00 schreef SpecialK het volgende:
Zou je bijna een film van kunnen maken.

Simpsons did it!
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_183314841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Truman show
Oja, had het inmiddels ook zelf gevonden.
Somebody that I used to know
pi_183314929
quote:
_O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_183315099
Mooi toch.

Moeder blij, want dochter blij.
Dochter blij, want vader en geen gepest meer.
'Vader' blij, want dankbaar werk en beetje geld erbij.

O+.
  donderdag 22 november 2018 @ 23:27:18 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183315167
Onder communisme sta je in de rij voor brood.
Onder kapitalisme lease je een vervangende pappa voor je kind _O_
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183316278
Maar waar is nu de verwekker?
pi_183316376
Google is your friend, abuse your friends
pi_183317340
Als het een vader was die een actrice inhuurde had ik het ergens nog kunnen begrijpen, maar hoe kun je als vrouw niet gewoon een nieuwe vent vinden? :')
pi_183317983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 02:24 schreef silverhill het volgende:
Als het een vader was die een actrice inhuurde had ik het ergens nog kunnen begrijpen, maar hoe kun je als vrouw niet gewoon een nieuwe vent vinden? :')
Tja, het zijn Japanners. En dat blijft een heel eigenaardig en apart volk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 november 2018 @ 08:09:01 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183318048
Ja ze lijken daar toch allemaal op elkaar enzo :+
pi_183318277
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Ja ze lijken daar toch allemaal op elkaar enzo :+
Racist :(
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  vrijdag 23 november 2018 @ 08:49:26 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183318345
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:39 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Racist :(
Nee hoor.. vind ik ook van Thai en Chinezen.. :6
pi_183318350
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 02:24 schreef silverhill het volgende:
Als het een vader was die een actrice inhuurde had ik het ergens nog kunnen begrijpen, maar hoe kun je als vrouw niet gewoon een nieuwe vent vinden? :')
Hallo }:| mogen wij vrouwen ook kieskeurig zijn in het uitzoeken van een man. Diskriemienaasie enzo
Somebody that I used to know
pi_183318389
Is dit mooi? Ja ergerns wel..

Maar hoe the fok ga je aan je kind ooit uitleggen dat je een leugen van dr hele leven hebt gemaakt..
Ik zou het niet echt tof vinden om te horen dat me vader betaald krijgt om vader te spelen..
Dont call it a dream. Call it a plan!
pi_183319678
het woord Japan verklaard alles
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')