abonnement Unibet Coolblue
pi_183305403
De afspraken die gemaakt zijn om overgewicht tegen te gaan, gaan niet ver genoeg. De verwachting is dat straks 60% van de Nederlanders overgewicht heeft.
Verschrikkelijk.

quote:
OVERGEWICHT
Ambitie 2040: minder dan 38 procent van de volwassenen heeft overgewicht.
RIVM verwacht: stijging naar 60 procent.

Afspraken o.a.: meer waterpunten en geen suikerhoudende frisdrank meer op scholen.
Beperken van kindermarketing op en voor ongezonde producten.
Gezondere bedrijfs-, ziekenhuis-, en schoolkantines.
5 procent extra suiker uit zuivel, 25 tot 30 procent minder verkochte calorieën voor A-merk frisdranken.

bron
Deze maatregelen gaan dus niet ver genoeg. Hoe moeten we de toename van overgewicht dan wel aanpakken? Met alleen voorlichting en het beperken van kindermarketing komen we er dus niet.

Voor wat betreft roken gaat de doelstelling aardig gehaald worden, door het ophogen van de accijns op een pakje sigaretten.
Zou zoiets ook werken voor voeding vol met suikers?
Definitely not CIA
pi_183305410
Overtollig vet afslijpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:40:49 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183305426
Ja sorry hoor, maar waar is die 60% op gebaseerd?
Het lijkt op bangmakerij.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:41:40 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183305439
Het Nationaal Bemoei-Akkoord

Het enige dat moet afvallen is die vette vinger van de overheid die overal in zit.
pi_183305494
Iedereen verplicht van en naar het werk laten rennen!
pi_183305505
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ja sorry hoor, maar waar is die 60% op gebaseerd?
Het lijkt op bangmakerij.
Het is nu iets van 50%. De trend is niet goed. Info komt uit het NRC en van de NOS. RIVM-data.
Definitely not CIA
pi_183305545
Moeten ze vooral de BTW op groente en fruit gaan verhogen :')

Gooi in plaats daarvan de BTW op producten die veel suikers en vetten bevatten omhoog.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183305562
Ze moeten fastfood ketens gaan verbieden.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:50:25 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183305564
Iets met BTW verhoging :')
  donderdag 22 november 2018 @ 15:51:46 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_183305582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Moeten ze vooral de BTW op groente en fruit gaan verhogen :')

Gooi in plaats daarvan de BTW op producten die veel suikers en vetten bevatten omhoog.
Fat Tax.
pi_183305609
Je kunt mensen hun mindset niet veranderen wat voor maatregelen je ook verzint. Dus we moeten gewoon niks doen.
pi_183305635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:52 schreef Sjemmert het volgende:
Je kunt mensen hun mindset niet veranderen wat voor maatregelen je ook verzint. Dus we moeten gewoon niks doen.
Je hoeft hun mindset ook niet te veranderen. Zodra ze het niet meer kunnen betalen, eten/drinken ze vanzelf minder slechte producten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183305679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:52 schreef Sjemmert het volgende:
Je kunt mensen hun mindset niet veranderen wat voor maatregelen je ook verzint. Dus we moeten gewoon niks doen.
Dat is met roken anders wel aardig gelukt...met accijnzen en verboden.
Kan met ongezond voedsel dus ook.
Definitely not CIA
pi_183305715
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is met roken anders wel aardig gelukt...met accijnzen en verboden.
Kan met ongezond voedsel dus ook.
Klopt, maar dat hoeft niet. Maak de producten zo duur dat mensen ze niet meer kunnen kopen en je bent er.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183305747
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:38 schreef capricia het volgende:
De afspraken die gemaakt zijn om overgewicht tegen te gaan, gaan niet ver genoeg. De verwachting is dat straks 60% van de Nederlanders overgewicht heeft.
Verschrikkelijk.

[..]

Deze maatregelen gaan dus niet ver genoeg. Hoe moeten we de toename van overgewicht dan wel aanpakken? Met alleen voorlichting en het beperken van kindermarketing komen we er dus niet.

Voor wat betreft roken gaat de doelstelling aardig gehaald worden, door het ophogen van de accijns op een pakje sigaretten.
Zou zoiets ook werken voor voeding vol met suikers?
Nou, laten we eens beginnen met niet de btw op groente en fruit verhogen naar dat van chips en cola.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 22 november 2018 @ 16:01:40 #16
3542 Gia
User under construction
pi_183305757
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:50 schreef Libertarisch het volgende:
Ze moeten fastfood ketens gaan verbieden.
En energy drank. En alcohol alleen nog bij de slijter.
pi_183305762
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:40 schreef BasEnAad het volgende:
Ja sorry hoor, maar waar is die 60% op gebaseerd?
Het lijkt op bangmakerij.
Het is nu 56% of zo? Van 56 naar 60% vind ik geen bangmakerij hoor. :') Vind het eigenlijk wel meevallen.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2018 16:03:55 ]
pi_183305768
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je hoeft hun mindset ook niet te veranderen. Zodra ze het niet meer kunnen betalen, eten/drinken ze vanzelf minder slechte producten.
Ik vind dat een enge manier van denken maar goed.
pi_183305794
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:02 schreef Chia het volgende:

[..]

Het is nu 56% of zo?
Volwassen mannen 52%, vrouwen 46%. Trend is stijgend.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen


Vraag is:
Hoe krijgen we het naar beneden?
Definitely not CIA
pi_183305817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt, maar dat hoeft niet. Maak de producten zo duur dat mensen ze niet meer kunnen kopen en je bent er.
Benzine en diesel ook maar op 10 euro de liter zetten. Is goed voor het milieu en onze gezondheid.
pi_183305847
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Benzine en diesel ook maar op 10 euro de liter zetten. Is goed voor het milieu en onze gezondheid.
Dan komt niemand meer op het werk en dat is dus schadelijk voor de economie en daardoor voor onze gezondheid (geen werk - geen inkomen - etc).
Mensen hoeven geen energiedrankjes of chips te drinken/eten. Er zijn genoeg alternatieven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:07:47 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183305858
Leer kinderen 'koken' en dan lekker en gezond.

Schrok namelijk toen mijn zoon op de havo meedeed aan kookles (extra les). Wat ze daar maakte was echt verschrikkelijk.
Macaronie met een 'saus' van tomatenpuree en hamblokjes (en een shitload zout), dat leek nog het meeste op eten van wat ze maakte.

Gemiste kans vond ik dat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183305878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan komt niemand meer op het werk en dat is dus schadelijk voor de economie en daardoor voor onze gezondheid (geen werk - geen inkomen - etc).
Mensen hoeven geen energiedrankjes of chips te drinken/eten. Er zijn genoeg alternatieven.
Die mensen weten dat het slecht is maar kiezen daar zelf voor. Wie ben jij om te menen dat je daar wat aan kan en moet doen. Hoeveel moet een broodje donner straks kosten volgens jou ? Of eem fles cola ?
  donderdag 22 november 2018 @ 16:09:42 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183305884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Volwassen mannen 52%, vrouwen 46%. Trend is stijgend.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen


Vraag is:
Hoe krijgen we het naar beneden?
Maar is dat obees (ongezond dik) of net buiten 'slank' bmi?
Want net erbuiten, licht over gewicht, is absoluut niet perse ongezond. Sterker nog, licht over gewicht doet het verrassend goed in de onderzoeken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183305917
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die mensen weten dat het slecht is maar kiezen daar zelf voor. Wie ben jij om te menen dat je daar wat aan moet doen. Hoeveel moet een broodje donner straks kosten volgens jou ? Of eem fles cola ?
Hogere zorgkosten gaan mij wel degelijk aan, want mijn premie gaat omhoog.
Geen idee hoeveel die dingen moeten gaan kosten; er zijn mensen die dat allemaal veel beter kunnen berekenen en bepalen. Wat mij betreft 15 euro per stuk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:11:52 #26
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183305927
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die mensen weten dat het slecht is maar kiezen daar zelf voor. Wie ben jij om te menen dat je daar wat aan moet doen. Hoeveel moet een broodje donner straks kosten volgens jou ? Of eem fles cola ?
Ipv dat extra duur maken kan je ook gezonde (basis) producten minder belasten en dus goedkoper maken.

Dus, ik noem maar wat, een zak/boos wortelen 6% btw, maar een zak chips hoog tarief.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183305940
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die mensen weten dat het slecht is maar kiezen daar zelf voor. Wie ben jij om te menen dat je daar wat aan kan en moet doen. Hoeveel moet een broodje donner straks kosten volgens jou ? Of eem fles cola ?
Zo wordt er niet over roken gedacht...gezien de hoeveelheid accijns op een pakje...en de verboden...en guess what? Het werkt.
Definitely not CIA
pi_183305951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Leer kinderen 'koken' en dan lekker en gezond.

Schrok namelijk toen mijn zoon op de havo meedeed aan kookles (extra les). Wat ze daar maakte was echt verschrikkelijk.
Macaronie met een 'saus' van tomatenpuree en hamblokjes (en een shitload zout), dat leek nog het meeste op eten van wat ze maakte.

Gemiste kans vond ik dat.
Wtf _O-

Maar dat dit is hoe we kinderen 'leren' koken en dat hulp voor mensen/gezinnen met gewichtsproblematiek niet altijd eenvoudig te krijgen is in onze steeds complexere en duurdere gezondheidszorg, vind ik ook signalen van een groter probleem. En overgewicht is één symptoom daarvan.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ipv dat extra duur maken kan je ook gezonde (basis) producten minder belasten en dus goedkoper maken.

Dus, ik noem maar wat, een zak/boos wortelen 6% btw, maar een zak chips hoog tarief.
Ja dat is het meest voor de hand liggende idd. Terwijl groente en fruit nu juist naar een hoog tarief gaan?
pi_183305955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hogere zorgkosten gaan mij wel degelijk aan, want mijn premie gaat omhoog.
Geen idee hoeveel die dingen moeten gaan kosten; er zijn mensen die dat allemaal veel beter kunnen berekenen en bepalen. Wat mij betreft 15 euro per stuk.
Haha.

Je kan ook doorslaan.
pi_183305961
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar is dat obees (ongezond dik) of net buiten 'slank' bmi?
Want net erbuiten, licht over gewicht, is absoluut niet perse ongezond. Sterker nog, licht over gewicht doet het verrassend goed in de onderzoeken.
Is inclusief die 25 - 30.
pi_183305967
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha.

Je kan ook doorslaan.
Goed argument.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306010
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Goed argument.
Ja heeft weinig zin he als jou enige argument is ALLES GEWOON DUUR MAKEN !!!!!!1!!1! WANT ME PREMIE :( :'(
  donderdag 22 november 2018 @ 16:20:07 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183306037
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:13 schreef Chia het volgende:

[..]

Wtf _O-

Maar dat dit is hoe we kinderen 'leren' koken en dat hulp voor mensen/gezinnen met gewichtsproblematiek niet altijd eenvoudig te krijgen is in onze steeds complexere en duurdere gezondheidszorg, vind ik ook signalen van een groter probleem. En overgewicht is één symptoom daarvan.

[..]

Ja dat is het meest voor de hand liggende idd. Terwijl groente en fruit nu juist naar een hoog tarief gaan?
Idd wtf ;)

We moeten mensen leren dat gezond eten, lekker en niet duur, gewoon prima samengaan.
Dat makkelijk maaltijden ook prima gezond kunnen.

Evt kunnen we bedrijven stimuleren gezondere producten te leveren zodat het grootste deel aan 'kant en klaar' ook gewoon gezond is. Maar de grootste winst zit naar mijn idee in mensen leren te koken.

En idd, groente en fruit naar hoog tarief vind ik echt slecht. Basis producten die gezond zijn zouden niet duurder gemaakt moeten worden door de overheid.
Ongezonde producten in hoog tarief, niet gelijk kunstmatig nog duurder maken. Kan iedereen genieten, maar is het gunstiger dat te doen met gezondere producten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183306047
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja heeft weinig zin he als jou enige argument is ALLES GEWOON DUUR MAKEN !!!!!!1!!1!
Wie zegt dat dat mijn enige argument is? En het is zéker niet met allemaal hoofdletters, uitroeptekens en 1'en. :')
En het is 'jouw'.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Moeten ze vooral de BTW op groente en fruit gaan verhogen :')

Gooi in plaats daarvan de BTW op producten die veel suikers en vetten bevatten omhoog.
Dat mag natuurlijk niet van Mark z'n vriendjes bij Unilever.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183306052
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd wtf ;)

We moeten mensen leren dat gezond eten, lekker en niet duur, gewoon prima samengaan.
Dat makkelijk maaltijden ook prima gezond kunnen.

Evt kunnen we bedrijven stimuleren gezondere producten te leveren zodat het grootste deel aan 'kant en klaar' ook gewoon gezond is. Maar de grootste winst zit naar mijn idee in mensen leren te koken.

En idd, groente en fruit naar hoog tarief vind ik echt slecht. Basis producten die gezond zijn zouden niet duurder gemaakt moeten worden door de overheid.
Ongezonde producten in hoog tarief, niet gelijk kunstmatig nog duurder maken. Kan iedereen genieten, maar is het gunstiger dat te doen met gezondere producten.
Groente/fruit naar 0% BTW zou al beter zijn.
Definitely not CIA
pi_183306067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Leer kinderen 'koken' en dan lekker en gezond.

Schrok namelijk toen mijn zoon op de havo meedeed aan kookles (extra les). Wat ze daar maakte was echt verschrikkelijk.
Macaronie met een 'saus' van tomatenpuree en hamblokjes (en een shitload zout), dat leek nog het meeste op eten van wat ze maakte.

Gemiste kans vond ik dat.
Zal wel het enige zijn dat ze op die schaal voor het budget dat ze hebben in konden kopen. Scholen hebben maar zeer beperkt budget.
Maar geef dan géén kookles... dit is belachelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306072
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat mijn enige argument is? En het is zéker niet met allemaal hoofdletters, uitroeptekens en 1'en. :')
En het is 'jouw'.
Veel verder kwam je niet en je trok het gelijk in het extreme. Dus je bent moeilijk serieus te nemen.
pi_183306075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hogere zorgkosten gaan mij wel degelijk aan, want mijn premie gaat omhoog.
Geen idee hoeveel die dingen moeten gaan kosten; er zijn mensen die dat allemaal veel beter kunnen berekenen en bepalen. Wat mij betreft 15 euro per stuk.
In theorie ja. Als de overheid zoiets moet uitvoeren worden bepaalde producten waarvan dat hartstikke onlogisch is (ook op wetenschappelijke basis) ingeschaald als 'ongezond' en andersom.

Maar enkel en alleen al groente en fruit gewoon zo goedkoop mogelijk maken zou al een heel goede stap zijn. En wat doet de overheid? Juist..
  donderdag 22 november 2018 @ 16:22:51 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183306077
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:14 schreef Chia het volgende:

[..]

Is inclusief die 25 - 30.
Dat vind ik dan niet eerlijk.

'Neem nog een toetje, want als je aan het proberen bent slank te worden of te blijven – dus met een BMI tussen de 24 en 30 – dan ben je ongezond bezig.

Uit een studie gepubliceerd door de American Medical Association blijkt dat mensen met een ‘mooi’ BMI gemiddeld vroeger dood gaan dan mensen die enig overgewicht hebben, dus een BMI tussen de 25 en 30.

Boven de 30 nemen de sterftekansen weer toe, maar uit gezondheidsoverwegingen zou je moeten streven naar enig overgewicht, volgens de klassieke maatstaven.

Concreet: als je 1,70 lang bent, dan probeer je nu hardnekkig beneden de 72 kilo te blijven. Fout. Je kunt beter (voor je gezondheid) 80 kilo wegen.

Dit is het einde van het BMI tijdperk, of het zou het moeten zijn. Want wat we geloofden blijkt niet te kloppen: te dik is juist net goed en gezond'

http://www.welingelichtek(...)-weg-met-de-bmi.html

Een eerste random link, voor wie meer wil weten zoek de onderzoeken erbij.
Licht overgewicht staat niet gelijk aan ongezonder.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183306083
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Veel verder kwam je niet en je trok het gelijk in het extreme. Dus je bent moeilijk serieus te nemen.
Jij vroeg me hoe duur die producten dan zouden moeten worden en ik antwoordde daarop. Niet extreem.
Maar goed, trol lekker verder. Veel plezier ermee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:24:16 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183306100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zal wel het enige zijn dat ze op die schaal voor het budget dat ze hebben in konden kopen. Scholen hebben maar zeer beperkt budget.
Maar geef dan géén kookles... dit is belachelijk.
Nou ja, andere zaken waren niet perse goedkoper, wel vrijwel alleen ongezond.
Maar idd, als het budget er niet is, geef dan geen kookles.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183306101
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Chia het volgende:
Maar enkel en alleen al groente en fruit gewoon zo goedkoop mogelijk maken zou al een heel goede stap zijn. En wat doet de overheid? Juist..
Ben ik het helemaal mee eens. De BTW op groente en fruit verhogen is echt krankjorum. En dan blaast de overheid zo hoog van de toren dat de zorgkosten omlaag moeten. Ja zeg :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306116
quote:
9s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Chia het volgende:

[..]

In theorie ja. Als de overheid zoiets moet uitvoeren worden bepaalde producten waarvan dat hartstikke onlogisch is (ook op wetenschappelijke basis) ingeschaald als 'ongezond' en andersom.

Maar enkel en alleen al groente en fruit gewoon zo goedkoop mogelijk maken zou al een heel goede stap zijn. En wat doet de overheid? Juist..
Mwah, dat valt wel mee, die moeilijkheid...je kunt beginnen met producten met kunstmatig toegevoegd suiker. Ken er maar weinig die 'gezond' zijn.
Definitely not CIA
pi_183306123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zal wel het enige zijn dat ze op die schaal voor het budget dat ze hebben in konden kopen. Scholen hebben maar zeer beperkt budget.
Maar geef dan géén kookles... dit is belachelijk.
Zelf tomatenpuree maken zou moeten lukken toch? Misschien niet met de allerbeste tomaten, maar toch. En daar dan weer pastasaus van maken zou dan toch ook moeten lukken.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:27:33 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183306147
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah, dat valt wel mee, die moeilijkheid...je kunt beginnen met producten met kunstmatig toegevoegd suiker. Ken er maar weinig die 'gezond' zijn.
En daarin de 'fuckers' verbieden.
Bv de bonduelle blikjes. Daar zit gewoon toegevoegde suiker in. Krijg je mensen die denken 'groente' te kopen, maar tegelijk een shitload suiker en zout erbij kopen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183306160
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Zelf tomatenpuree maken zou moeten lukken toch? Misschien niet met de allerbeste tomaten, maar toch. En daar dan weer pastasaus van maken zou dan toch ook moeten lukken.
Mail de school! :D
Zal ook wel een gymleraar of scheikundeleraar geweest zijn die die les heeft moeten geven, want er was geen andere leraar beschikbaar en het bestuur had in al hun wijsheid besloten dat er een kookles moest komen, "want dat is leuk".
Ik kreeg ooit godsdienstles (sowieso :') ) van de tekenleraar die je tegenwoordig als verward zou bestempelen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306180
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Jij vroeg me hoe duur die producten dan zouden moeten worden en ik antwoordde daarop. Niet extreem.
Maar goed, trol lekker verder. Veel plezier ermee.
Haha oke man. Gewoon alles duur zo duur maken dat mensen het niet meer kunnen kopen... En dat gaan geen banen kosten denk je als al die producten niet meer verkocht worden ? Dat zal de economie niet schaden ? Je bent compleet van het pad af met je denkwijze, veel plezier daarmee.
pi_183306186
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En daarin de 'fuckers' verbieden.
Bv de bonduelle blikjes. Daar zit gewoon toegevoegde suiker in. Krijg je mensen die denken 'groente' te kopen, maar tegelijk een shitload suiker en zout erbij kopen.
Meer dan zoveel procent toegevoegd suiker: 30% accijns.
Zul je zien hoe snel dat suiker en andere zooi eruit gaat.
Definitely not CIA
pi_183306209
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha oke man. Gewoon alles duur zo duur maken dat mensen het niet meer kunnen kopen... En dat gaan geen banen kosten denk je als al die producten niet meer verkocht worden ? Dat zal de economie niet schaden ? Je bent compleet van het pad af met je denkwijze, veel plezier daarmee.
Je weet dat het vaak laagopgeleide en dus 'armere' mensen zijn die te dik zijn?
Lijkt me goed als zij op deze manier wat kunnen besparen op de boodschappen...gezonde producten in prijs verlagen, door ongezonde zooi in prijs te verhogen.
Lijkt me een prima initiatief.
Definitely not CIA
pi_183306218
Stel je voor dat niet iedereen tot zijn 100e een verpleeghuis onderpist en de omzetten in de zorg niet dramatisch verder stijgen, dat moeten we niet willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183306241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Mwah, dat valt wel mee, die moeilijkheid...je kunt beginnen met producten met kunstmatig toegevoegd suiker. Ken er maar weinig die 'gezond' zijn.
Ja op papier moet dat heel goed kunnen, waarschijnlijk kun jij ook met een heel goed voorstel komen wat in de praktijk zou werken. :Y

De overheid blijkt echter keer op keer niet tot zoveel gezond verstand in staat, of in ieder geval niet het in praktijk brengen daarvan. Resultaat: bullshitbetutteling met 0,0 resultaat en vooral ongemak.
pi_183306251
Waarom zou alles via geld en prijzen opgelost moeten worden. Mensen moeten bewust worden gemaakt dat dik zijn niet de norm is. Minder vet en suiker eten en meer bewegen. Het kan geleerd worden.
pi_183306269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou alles via geld en prijzen opgelost moeten worden. Mensen moeten bewust worden gemaakt dat dik zijn niet de norm is. Minder vet en suiker eten en meer bewegen. Het kan geleerd worden.
Omdat bewustwording al tientallen jaren geprobeerd wordt en dat kennelijk niet werkt. Dus dan ook maar via de portemonnee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:36:22 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183306285
Dus we stevenen af op een uniforme samenleving waar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag eten?

Willen we dat echt?
And so is the past
pi_183306287
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat bewustwording al tientallen jaren geprobeerd wordt en dat kennelijk niet werkt. Dus dan ook maar via de portemonnee.
Oh ja, hoe wordt dat bewust maken dan al tien jaar gedaan? En waarom moet ik dan ook meer betalen als ik niet dik ben? Als scholier dronken we ook gewoon fris uit de automaat en aten we roze koeken bij de lunch. Waarom waren wij dan niet dik? Omdat we veel bewogen en verder normaal aten.
pi_183306297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:33 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zou alles via geld en prijzen opgelost moeten worden. Mensen moeten bewust worden gemaakt dat dik zijn niet de norm is. Minder vet en suiker eten en meer bewegen. Het kan geleerd worden.
Dit ja. Je kunt misschien gedeeltelijk stimuleren met prijzen maar tenzij je daar compleet in doorslaat, zoals nu met tabak gebeurt, ga je weinig resultaat zien.
pi_183306306
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dus we stevenen af op een uniforme samenleving waar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag eten?

Willen we dat echt?
Sommige staan erom te springen lijkt wel. :')
  donderdag 22 november 2018 @ 16:38:25 #59
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183306313
Het enige wat ik jammer vind is dat ik nooit mee ga maken hoe de millenials uitgekotst gaan worden zoals de babyboomers nu.
And so is the past
  donderdag 22 november 2018 @ 16:38:26 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183306314
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat bewustwording al tientallen jaren geprobeerd wordt en dat kennelijk niet werkt. Dus dan ook maar via de portemonnee.
Te zachte manier van bewustwording. We moeten die dikkerdjes actief gaan discrimineren, net zoals rokers. Dan leert men sneller.
pi_183306342
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dus we stevenen af op een uniforme samenleving waar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag eten?

Willen we dat echt?
Dat gebeurt allang met accijnzen en btw.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183306350
Opbokken met dat constante gedram om alles maar te willen reguleren dan wel verbieden wat de overheid niet aanstaat. Extra belasting op files, want mensen moeten maar de weg op wanneer de overheid dat wil. Verbieden van roken in coffeeshops, want we moeten niet willen dat al die niet-rokers een beetje rook inademen als ze dagelijks in de shop te vinden zijn. En nu weer van die mensen die het top zouden vinden als de overheid gaat bepalen wat je moet eten :')!

Als je niet van fastfood houd dan ga je er toch niet heen? Laat anderen dat lekker voor zichzelf beslissen.
pi_183306352
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Te zachte manier van bewustwording. We moeten die dikkerdjes actief gaan discrimineren, net zoals rokers. Dan leert men sneller.
Iedereen aan de dikkertjesvrije werkplek? Geen hamburger mogen eten in de buurt van een ziekenhuis? Vreetzakpalen op de stations?
pi_183306366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
Opbokken met dat constante gedram om alles maar te willen reguleren dan wel verbieden wat de overheid niet aanstaat. Extra belasting op files, want mensen moeten maar de weg op wanneer de overheid dat wil. Verbieden van roken in coffeeshops, want we moeten niet willen dat al die niet rokers een beetje rook inademen als ze dagelijks in de shop te vinden zijn. En nu weer van die mensen die het top zouden vinden als de overheid gaat bepalen wat je moet eten :')!

Als je niet van fastfood houd dan ga je er toch niet heen? Laat anderen dat lekker voor zichzelf beslissen.
Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:45:00 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183306411
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
Nou ja tja...
Wat wil je dan allemaal gaan aanpakken? Op wintersport gaan verbieden bv?

Een beetje ruimte om te leven is ook wel zo fijn. We zijn niet in dienst van de overheid.

Ik pleit dus niet zozeer voor verboden of kunstmatig extra duur maken van oa de lekkere snack. Wel voor wat wel gezond is niet onnodig belasten (laag tarief) en bewustwording (oa kinderen dit meegeven).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183306416
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
Als dat de prijs is om gewoon vrij te zijn om je eigen keuzes te maken, dan wel. Bovendien kost iemand die 20 jaar tot z'n 100e in een verzorgingstehuis zit vele malen meer geld dan iemand die op z'n 65e dood neervalt. We gaan dan toch ook niet met z'n allen lopen te drammen dat die oudjes jaarlijks zoveel geld kosten?
  donderdag 22 november 2018 @ 16:45:17 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183306420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
Dat komt omdat mensen steeds ouder worden en vanaf een bepaalde leeftijd vaak ettelijke tonnen aan zorg kosten. Dat komt niet door een roker of vetklep die op z'n 55ste dood neervalt.
pi_183306467
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen steeds ouder worden en vanaf een bepaalde leeftijd vaak ettelijke tonnen aan zorg kosten. Dat komt niet door een roker of vetklep die op z'n 55ste dood neervalt.
Sowieso kan je volgens mij voor meer dan een miljoen aan zorg verbrassen en ben je nog goedkoper uit als je voor je pensioen de pijp uit gaat _O-
pi_183306712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
:')
pi_183306811
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Maar is dat obees (ongezond dik) of net buiten 'slank' bmi?
Want net erbuiten, licht over gewicht, is absoluut niet perse ongezond. Sterker nog, licht over gewicht doet het verrassend goed in de onderzoeken.
Dit dus, want het label overgewicht krijgt men al heel snel opgeplakt heb ik het idee...
pi_183307045
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen steeds ouder worden en vanaf een bepaalde leeftijd vaak ettelijke tonnen aan zorg kosten. Dat komt niet door een roker of vetklep die op z'n 55ste dood neervalt.
En omdat de zorg door dat 'efficientie' denken van zorgverzekeraars door de geïntroduceerde marktwerking helemaal kapot is gemaakt.

Aangezien die niet pas over 20 jaar winst willen maken omdat men zoveel gezonder is (gebleven), maar op een veel kortere termijn.
pi_183307202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit dus, want het label overgewicht krijgt men al heel snel opgeplakt heb ik het idee...
Het zal wel niet alleen de morbide obesitasgevallen betreffen lijkt me. Althans, als ik eens zo door een drukke straat loopt heb ik toch echt niet de indruk dat ruim de helft van de mensen daar veel te dikke kolossen van 125+ kilo zijn.
  donderdag 22 november 2018 @ 17:43:34 #73
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183307256
Oh, moeten mensen nog ouder worden, de geriatrische kosten door het dak en de pensioenleeftijd nog verder omhoog?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183307282
Ik zou groente en fruit duurder maken. En frisdrank goedkoper.
  donderdag 22 november 2018 @ 17:58:52 #75
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183307479
Gewoon jagers toestaan om dikzakken af te schieten. Ik ben het wel een beetje zat dat elk probleem dat er is betekent dat ik meer mag gaan betalen voor iets. En het overschot in de schatkist mag dan weer zeker naar de grote bedrijven, zodat het naar beneden kan druppelen. :')
  donderdag 22 november 2018 @ 18:21:49 #76
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_183307792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
Opbokken met dat constante gedram om alles maar te willen reguleren dan wel verbieden wat de overheid niet aanstaat. Extra belasting op files, want mensen moeten maar de weg op wanneer de overheid dat wil. Verbieden van roken in coffeeshops, want we moeten niet willen dat al die niet-rokers een beetje rook inademen als ze dagelijks in de shop te vinden zijn. En nu weer van die mensen die het top zouden vinden als de overheid gaat bepalen wat je moet eten :')!

Als je niet van fastfood houd dan ga je er toch niet heen? Laat anderen dat lekker voor zichzelf beslissen.
Leve de anarchie!
pi_183307807
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat vind ik dan niet eerlijk.

'Neem nog een toetje, want als je aan het proberen bent slank te worden of te blijven – dus met een BMI tussen de 24 en 30 – dan ben je ongezond bezig.

Uit een studie gepubliceerd door de American Medical Association blijkt dat mensen met een ‘mooi’ BMI gemiddeld vroeger dood gaan dan mensen die enig overgewicht hebben, dus een BMI tussen de 25 en 30.

Boven de 30 nemen de sterftekansen weer toe, maar uit gezondheidsoverwegingen zou je moeten streven naar enig overgewicht, volgens de klassieke maatstaven.

Concreet: als je 1,70 lang bent, dan probeer je nu hardnekkig beneden de 72 kilo te blijven. Fout. Je kunt beter (voor je gezondheid) 80 kilo wegen.

Dit is het einde van het BMI tijdperk, of het zou het moeten zijn. Want wat we geloofden blijkt niet te kloppen: te dik is juist net goed en gezond'

http://www.welingelichtek(...)-weg-met-de-bmi.html

Een eerste random link, voor wie meer wil weten zoek de onderzoeken erbij.
Licht overgewicht staat niet gelijk aan ongezonder.
Wellicht is er met de sample die ze hadden een bepaalde vertekening omdat heel veel fysiek actieve mensen een overgewicht hebben. Ik doe zelf 4x per week krachttraining en heb met 190cm en 95kg overgewicht. Dat betekent niet dat de middenmootjes opeens gezonder zijn.

BMI is niet ideaal,een nieuw onderzoek gebaseerd op een vetpercentage is beter.
  donderdag 22 november 2018 @ 18:24:43 #78
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_183307832
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:22 schreef Otger het volgende:

[..]

Wellicht is er met de sample die ze hadden een bepaalde vertekening omdat heel veel fysiek actieve mensen een overgewicht hebben. Ik doe zelf 4x per week krachttraining en heb met 190cm en 95kg overgewicht. Dat betekent niet dat de middenmootjes opeens gezonder zijn.

BMI is niet ideaal,een nieuw onderzoek gebaseerd op een vetpercentage is beter.
klopt, of er zitten veel mensen met ondergewicht in de sample omdat ze op het punt stonden om te vallen vanwege een ziekte.
pi_183308283
Unilever en aanverwanten pompen miljoenen in het aansmeren van onnodige en ongezonde producten.

Maar de overheid mag niets doen, want dan is het betutteling.
Ondertussen worden de mensen dikker en dikker. America als ons voorland.

Dieptriest.
Definitely not CIA
pi_183308338
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:50 schreef capricia het volgende:
Unilever en aanverwanten pompen miljoenen in het aansmeren van onnodige en ongezonde producten.

Maar de overheid mag niets doen, want dan is het betutteling.
Ondertussen worden de mensen dikker en dikker. America als ons voorland.

Dieptriest.
Dat mensen dik worden ligt vooral aan hun zelf. Beetje zwak om daar de Unilever of overheid de schuld van te geven.
  Beste debater 2022 donderdag 22 november 2018 @ 19:28:25 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183308891
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:50 schreef capricia het volgende:
Unilever en aanverwanten pompen miljoenen in het aansmeren van onnodige en ongezonde producten.

Maar de overheid mag niets doen, want dan is het betutteling.
Ondertussen worden de mensen dikker en dikker. America als ons voorland.

Dieptriest.
Omdat het betutteling is.

Kap eens met het willen bepalen hoe andere mensen willen leven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 november 2018 @ 19:32:38 #82
224960 highender
Travellin' Light
pi_183308982
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
Omdat het betutteling is.

Kap eens met het willen bepalen hoe andere mensen willen leven.
pi_183309045
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:50 schreef capricia het volgende:
Unilever en aanverwanten pompen miljoenen in het aansmeren van onnodige en ongezonde producten.

Maar de overheid mag niets doen, want dan is het betutteling.
Ondertussen worden de mensen dikker en dikker. America als ons voorland.

Dieptriest.
Dieptriest zijn de mensen die willen bepalen hoe anderen leven.
pi_183309184
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Moeten ze vooral de BTW op groente en fruit gaan verhogen :')

Gooi in plaats daarvan de BTW op producten die veel suikers en vetten bevatten omhoog.
Noten en advocados zijn anders al duur genoeg.
pi_183309214
Komt dit ook weer bij bemoeizuchtige Blokhuis vandaan?
pi_183309350
Persoonlijk heb ik geen probleem met dikke mensen. Dat moeten ze natuurlijk lekker zelf weten en ik zou het vervelend vinden als de producten die ik koop duurder worden omdat een groep mensen zich niet kunnen inhouden.

Even los van dat de overheid zich sowieso niet met dit soort zaken moet bemoeien, natuurlijk.
Conscience do cost.
  donderdag 22 november 2018 @ 19:53:14 #87
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183309469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:24 schreef tfors het volgende:

[..]

klopt, of er zitten veel mensen met ondergewicht in de sample omdat ze op het punt stonden om te vallen vanwege een ziekte.
Nee, ondergewicht is een andere catagorie. Dan kom je in een lager bmi dan gezond slank.

Er zijn meerdere studies die dit uitwijzen. Dat licht (!) over gewicht niet ongezond is.
Alleen al omdat mensen met een enkel vetrolletje reserve hebben als er wat fout gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183309660
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dus we stevenen af op een uniforme samenleving waar de overheid bepaalt wat je wel en niet mag eten?

Willen we dat echt?
Gezien de reacties hier...

Wat ziek. Eigen wil en keuzes zijn verboten ofso volgens een aantal lieden.
Best bizar, die leven in een vrij land, maar zouden zo kunnen leven in noord korea.

Maar dan natuurlijk wel in het partijbestuur. Lekker kunnen bepalen wat een ander moet doen. Want aan de ontvangende kant zitten is 'repressie'.

Schijtvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 donderdag 22 november 2018 @ 20:22:03 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183310272
En dan worden we straks allemaal 100.

En dan wordt er weer gezeken over de enorme bejaardenberg die oh zoveel centjes kost.

Die gezondheidsmaffia moet gewoon eens een echte hobby gaan zoeken. Betuttelend gedram de hele tijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 22 november 2018 @ 20:24:06 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183310317
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gezien de reacties hier...

Wat ziek. Eigen wil en keuzes zijn verboten ofso volgens een aantal lieden.
Best bizar, die leven in een vrij land, maar zouden zo kunnen leven in noord korea.

Maar dan natuurlijk wel in het partijbestuur. Lekker kunnen bepalen wat een ander moet doen. Want aan de ontvangende kant zitten is 'repressie'.

Schijtvolk.
Dat niet alleen... Ben benieuwd of Mevr./Meneer Capricia autorijdt, vliegvakanties geniet, sport... zullen we dat allemaal nog eens extra taksen gezien de MOGELIJKE negatieve effecten die dat allemaal kan hebben op de mens de economie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183318840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Volwassen mannen 52%, vrouwen 46%. Trend is stijgend.
https://www.volksgezondhe(...)rgewicht-volwassenen

Vraag is:
Hoe krijgen we het naar beneden?
auto's verbieden boven een bepaald gewicht. Laat ze maar lekker lopen of fietsen naar hun bestemming ;)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183318859
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hogere zorgkosten gaan mij wel degelijk aan, want mijn premie gaat omhoog.
Geen idee hoeveel die dingen moeten gaan kosten; er zijn mensen die dat allemaal veel beter kunnen berekenen en bepalen. Wat mij betreft 15 euro per stuk.
Dikkertjes zijn net als rokers goedkoper voor de zorg. Het zorgkosten argumenten is dan ook een non argument.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183318894
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus jij vindt het prima dat je zorgpremie elk jaar flink omhoog gaat de komende decennia?
Door roken te ontmoedigen en dikkertjes allemaal gezond te krijgen gaan de zorgkosten juist verder omhoog. Als je de zorgkosten naar beneden wil brengen moet je ongezond leven juist promoten. Hoe meer mensen dood gaan voor hun 65'ste hoe beter. hoe cru dat ook mag klinken

https://www.nu.nl/gezondh(...)okers-goedkoper.html

Ik zou dus graag willen dat jij als gezond levende medemens dat verschil even compenseert

[ Bericht 8% gewijzigd door Boris_Karloff op 23-11-2018 09:40:34 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:11:45 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183319531
Gewoon ophoeren met die betutteling
pi_183319692
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dikkertjes zijn net als rokers goedkoper voor de zorg. Het zorgkosten argumenten is dan ook een non argument.
En ze dragen wel bij aan de pensioenpotten, maar maken (tenzij partner rechten heeft) daar geen aanspraak op.
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:27:12 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183319782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

auto's verbieden boven een bepaald gewicht. Laat ze maar lekker lopen of fietsen naar hun bestemming ;)
Tot ze zo vet zijn geworden van het online bestellen van eten en goederen dat ze niet meer kunnen lopen en dan een scootmobiel nodig hebben op kosten vd verzekeraar om naar het ziekenhuis te gaan voor hun diabetes, gastric bypass hoge bloeddruk, etc.
pi_183319791
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, ondergewicht is een andere catagorie. Dan kom je in een lager bmi dan gezond slank.

Er zijn meerdere studies die dit uitwijzen. Dat licht (!) over gewicht niet ongezond is.
Alleen al omdat mensen met een enkel vetrolletje reserve hebben als er wat fout gaat.
Precies dit ja.

Dit bijvoorbeeld voor mensen van 65+


Laagste mortaliteit voor BMI van ~27.5. Bron https://www.crsociety.org(...)e-bmi-for-longevity/
pi_183322329
https://www.telegraaf.nl/(...)p-bord-in-restaurant

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon ophoeren met die betutteling
Inderdaad. Make. It. Stop.

Als ik er voor kies om een keer op restaurant een halve kilo T-bone steak naar binnen te willen schuiven, heb ik daar alle recht toe.
Het is geen noord korea hier. Of gaan ze me ook nog vertellen hoe ik mijn reet de volgende ochtend moet afvegen?

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183323167
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat bewustwording al tientallen jaren geprobeerd wordt en dat kennelijk niet werkt. Dus dan ook maar via de portemonnee.
We zijn ook langzaam gaan inzien dat roken verwerpelijk is, en als je het anno 2018 nog doet ben je een paria. Daar waren de hoge prijzen voor tabak niet verantwoordelijk voor, maar voortschrijdend inzicht.

Door kookprogramma's en allerlei foodblogs lijken steeds meer mensen in te zien dat zelf eten maken zonder pakjes, kleur, variatie, etc etc de sleutel zijn tot een gezond voedingspatroon. Dus hopelijk breidt dat bewustzijn zich steeds verder uit, en worden ook ongezonde eters door hun omgeving aangespoord tot het vermijden van pre-fab zooi.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183323302
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:27 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-bord-in-restaurant

[..]

Inderdaad. Make. It. Stop.

Als ik er voor kies om een keer op restaurant een halve kilo T-bone steak naar binnen te willen schuiven, heb ik daar alle recht toe.
Het is geen noord korea hier. Of gaan ze me ook nog vertellen hoe ik mijn reet de volgende ochtend moet afvegen?

[ afbeelding ]
Een T-bone steak is dan weer iets dat niet ongezond of dikmakend is hoor. Gewoon mals rundvlees.
  vrijdag 23 november 2018 @ 13:57:41 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183324063
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

We zijn ook langzaam gaan inzien dat roken verwerpelijk is, en als je het anno 2018 nog doet ben je een paria. Daar waren de hoge prijzen voor tabak niet verantwoordelijk voor, maar voortschrijdend inzicht.

Door kookprogramma's en allerlei foodblogs lijken steeds meer mensen in te zien dat zelf eten maken zonder pakjes, kleur, variatie, etc etc de sleutel zijn tot een gezond voedingspatroon. Dus hopelijk breidt dat bewustzijn zich steeds verder uit, en worden ook ongezonde eters door hun omgeving aangespoord tot het vermijden van pre-fab zooi.
Ik bepaal zelf wel wat ik naar binnen schuif, daar heb ik geen paniekzaaiende macro-biotische quinoa kauwende hysterische foodblog mutsen voor nodig.
pi_183324084
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel wat ik naar binnen schuif, daar heb ik geen paniekzaaiende macro-biotische quinoa kauwende hysterische foodblog mutsen voor nodig.
Precies.
pi_183324278
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel wat ik naar binnen schuif, daar heb ik geen paniekzaaiende macro-biotische quinoa kauwende hysterische foodblog mutsen voor nodig.
Er zijn natuurlijk ook foodblogs van BBQ-ende en bierdrinkende mannen, dus je hoeft het niet meteen belachelijk te maken door de quinoa kaart te trekken.

Je snapt best dat meer aandacht voor eten beter is dan hersenloos zooi uit een pakje naar binnen proppen waarvan Unilever en Kraft zeggen dat het goed voor je is "omdat er nu 30% minder calorieën in zitten"
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183324295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:38 schreef capricia het volgende:
Hoe moeten we de toename van overgewicht dan wel aanpakken?
moeten "we" dat dan?

Juist analoog aan bv roken, lijkt het me beter en slimmer om eerst duidelijk aan te geven waar er een noodzaak is om in te grijpen, als bv informatie over het ongezond zijn an sich verder geen doorslaggevende invloed heeft.

Bij roken was dat vooral waar er overlast voor anderen bestaat, en eventueel de kosten die een bepald gedrag oplevert af te wentelen op die personen zelf.

Het lijkt me goed om gewoon objectief te blijven en ook erlijk te zijn dat als de buurvrouw een paar honderd pondjes teveel heeft, dat geen inbreuk is op je eigen levensvreugde, dat is verder haar keuze... Oók inclusief de eventuele gezondheidsgevolgen waaronder zij kan leiden.

wel lijkt het me goed om te voorkomen dat gezond levende mensen extra collectieve zorgkosten moeten betalen voor personen met meer gezondheidsschade (waarbij ik overigens best vind dat bv de schade doorsportblessure's, die best ook economisch hoog is, ook eigenlijk dan meer door mensen die meer aan sport doen betaald moet worden: uiteindelijk zou dit zich deels ook kunnen 'uitvlakken' )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183324411
Deze rukkers kunnen nog niet eens zorgen dat patienten in het ziekenhuis waar ze opgenomen zijn kunnen blijven liggen, ze kunnen niet eens voor elkaar krijgen dat er tijdig voldoende medicijnen geleverd worden, ze kunnen niet eens zorgen dat de wachtlijsten verdwijnen en ze kunnen niet eens zorgen dat mensen de zorg krijgen die ze nodig hebben en dat de werkelijke zorgverleners fatsoenlijk kunnen werken.

Berustend in de eigen incompetentie om de overheid te besturen gaan ze de bevolking zelf maar besturen alsof dat geen vrije volwassen burgers zijn maar kinderen die leiding nodig hebben. Dat zie je ook op andere terreinen. Typisch VVD en domineetjes van de CU heffen hun vingertje maar wat graag op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:08 schreef RM-rf het volgende:

Het lijkt me goed om gewoon objectief te blijven en ook erlijk te zijn dat als de buurvrouw een paar honderd pondjes teveel heeft, dat geen inbreuk is op je eigen levensvreugde, dat is verder haar keuze... Oók inclusief de eventuele gezondheidsgevolgen waaronder zij kan leiden.

wel lijkt het me goed om te voorkomen dat gezond levende mensen extra collectieve zorgkosten moeten betalen voor personen met meer gezondheidsschade (waarbij ik overigens best vind dat bv de schade doorsportblessure's, die best ook economisch hoog is, ook eigenlijk dan meer door mensen die meer aan sport doen betaald moet worden: uiteindelijk zou dit zich deels ook kunnen 'uitvlakken' )
Dan moet je daar ook objectief naar kijken en vaststellen dat die niet rokende vogelvoervretende sportschoolzombies de meeste zorgkosten maken.

De burger is er voor de zorgindustrie, niet andersom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183324425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]

moeten "we" dat dan?

Juist analoog aan bv roken, lijkt het me beter en slimmer om eerst duidelijk aan te geven waar er een noodzaak is om in te grijpen, als bv informatie over het ongezond zijn an sich verder geen doorslaggevende invloed heeft.

Bij roken was dat vooral waar er overlast voor anderen bestaat, en eventueel de kosten die een bepald gedrag oplevert af te wentelen op die personen zelf.

Het lijkt me goed om gewoon objectief te blijven en ook erlijk te zijn dat als de buurvrouw een paar honderd pondjes teveel heeft, dat geen inbreuk is op je eigen levensvreugde, dat is verder haar keuze... Oók inclusief de eventuele gezondheidsgevolgen waaronder zij kan leiden.

wel lijkt het me goed om te voorkomen dat gezond levende mensen extra collectieve zorgkosten moeten betalen voor personen met meer gezondheidsschade (waarbij ik overigens best vind dat bv de schade doorsportblessure's, die best ook economisch hoog is, ook eigenlijk dan meer door mensen die meer aan sport doen betaald moet worden: uiteindelijk zou dit zich deels ook kunnen 'uitvlakken' )
Ooh, dus we gaan de zorgkosten van de gezondheiddsfreaks verhogen, we moeten wel objectief blijven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_183324597
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Het Nationaal Bemoei-Akkoord

Het enige dat moet afvallen is die vette vinger van de overheid die overal in zit.
Dit. Het merendeel van de mensen eet blijkbaar liever te veel dan dat ze dement de 100 willen aantikken. Laat ze. Wat is toch die ziekelijke behoefte van zoveel mensen om zich met het lichaam van een ander te bemoeien?
pi_183324650
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

We zijn ook langzaam gaan inzien dat roken verwerpelijk is, en als je het anno 2018 nog doet ben je een paria. Daar waren de hoge prijzen voor tabak niet verantwoordelijk voor, maar voortschrijdend inzicht.
Een volwassene die in de pauze een peukje gaat roken is verwerpelijk bezig? Ik dacht dat dat woord gereserveerd was voor diefstal of aan kinderen friemelen, maar nu blijkbaar ook al voor rokers. Denk je niet dat jij de verwerpelijke bent?
pi_183325048
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een volwassene die in de pauze een peukje gaat roken is verwerpelijk bezig? Ik dacht dat dat woord gereserveerd was voor diefstal of aan kinderen friemelen, maar nu blijkbaar ook al voor rokers. Denk je niet dat jij de verwerpelijke bent?
Er staat toch "we" en niet dat ene Gripper in zn eentje beweert dat roken verwerpelijk is?
Ikzelf vind dat iedereen lekker moet doen waar ie zelf zin in heeft, ook roken dus.

Het is tenslotte niet aan mij om te bepalen hoe iemand zn eigen lichaam behandelt.
Een mening erover hebben (dat ze stinken, dat zoenen met een vrouw die net gerookt heeft goor is, en dat hijgend de trap oplopen niet best is) mag hopelijk wel?

Maar de maatschappelijke kijk op roken is anders dan in de jaren 70, dat bedoelde ik eigenlijk. Geen reclames meer op tv, campagnes waarbij notabene kinderen de ambassadeurs zijn om volwassen te laten stoppen, rokers worden verbannen naar buiten, etc.
Toen op verjaardagen de sigaretten nog op tafel stonden wist ook niet iedereen hoe schadelijk roken is, en nu wel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 23 november 2018 @ 14:48:32 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_183325174
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:27 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-bord-in-restaurant

[..]

Inderdaad. Make. It. Stop.

Houd gewoon een gezonde balans aan, met zo nu en dan een zak chips of een kapsalon oid.

Je moet er alleen niet mee overdrijven.
  vrijdag 23 november 2018 @ 15:38:00 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183326162
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook foodblogs van BBQ-ende en bierdrinkende mannen, dus je hoeft het niet meteen belachelijk te maken door de quinoa kaart te trekken.

Je snapt best dat meer aandacht voor eten beter is dan hersenloos zooi uit een pakje naar binnen proppen waarvan Unilever en Kraft zeggen dat het goed voor je is "omdat er nu 30% minder calorieën in zitten"
En jij denkt dat ik daar informatie van overheidswege voor nodig heb? Sowieso kan al die light rommel me gestolen worden.
  vrijdag 23 november 2018 @ 15:42:49 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183326268
Ik vind dit geen probleem. En al zeker niet iets dat de overheid moet gaan proberen op te lossen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:13:54 #113
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183326792
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 15:42 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind dit geen probleem. En al zeker niet iets dat de overheid moet gaan proberen op te lossen.
Probleem is dat de markt er niks aan kan doen. Als je dikke mensen meer laat betalen voor een vliegticket is het discriminatie.
pi_183326827
BTW verhoging op groente en fruit werkt er niet aan mee nee....
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:20:48 #115
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183326900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Probleem is dat de markt er niks aan kan doen. Als je dikke mensen meer laat betalen voor een vliegticket is het discriminatie.
Zoals gezegd, ik vind het sowieso geen probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183326969
Ipv dat ze vette rotzooi en dierlijke producten duuren maken komt men met een oorlog tegen suiker :D.

Mensen worden nog dikker, let maar op.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_183327013
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:25 schreef venomsnake het volgende:
Ipv dat ze vette rotzooi en dierlijke producten duuren maken komt men met een oorlog tegen suiker :D.

Mensen worden nog dikker, let maar op.
Klopt, ik vind het ook raat dat men de belasting verhoogt van Groente en fruit...
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2018 @ 16:30:22 #118
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_183327028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:27 schreef Red_85 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)p-bord-in-restaurant

[..]

Inderdaad. Make. It. Stop.

Als ik er voor kies om een keer op restaurant een halve kilo T-bone steak naar binnen te willen schuiven, heb ik daar alle recht toe.
Het is geen noord korea hier. Of gaan ze me ook nog vertellen hoe ik mijn reet de volgende ochtend moet afvegen?

[ afbeelding ]
Dan doen ze je toch 2kg groenten bij je steak die je vervolgens lekker laat verpieteren? Dan lag er alsnog 20% vlees op je bord. Doel behaald!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:30:44 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183327036
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik vind het sowieso geen probleem.
pi_183327142
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:16 schreef Geytenbeekje het volgende:
BTW verhoging op groente en fruit werkt er niet aan mee nee....
Nou, een bakje sperziebonen dat nu ¤ 1,50 kost, kost dan ¤ 1,54. Vreselijk, dan moeten we dat maar laten liggen.
pi_183327164
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou, een bakje sperziebonen dat nu ¤ 1,50 kost, kost dan ¤ 1,54. Vreselijk, dan moeten we dat maar laten liggen.
Ik neem aan dat je meer dan 1x een bakje sperziebonen koopt ?
En niet alleen sperziebonen maar ook sla,aardappels,tomaten etc. etc.
pi_183327179
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je meer dan 1x een bakje sperziebonen koopt ?
En niet alleen sperziebonen maar ook sla,aardappels,tomaten etc. etc.
Ja, en dan nog scheelt het iedere keer een paar cent. En honderden keren een paar cent is een paar Euro per jaar... Als het nou naar het hoge tarief ging, maar van 6 naar 9 % is echt peanuts.
pi_183327202
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, en dan nog scheelt het iedere keer een paar cent. En honderden keren een paar cent is een paar Euro per jaar... Als het nou naar het hoge tarief ging, maar van 6 naar 9 % is echt peanuts.
Ja maar je moet je afvragen of dat nodig is...
pi_183327215
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja maar je moet je afvragen of dat nodig is...
Nee, het ging er om dat mensen daardoor groente zouden laten staan. En dat lijkt me onzin.
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:41:12 #125
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183327218
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja, en dan nog scheelt het iedere keer een paar cent. En honderden keren een paar cent is een paar Euro per jaar... Als het nou naar het hoge tarief ging, maar van 6 naar 9 % is echt peanuts.
Als het niks is hoeft het ook niet toch?
pi_183327230
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, het ging er om dat mensen daardoor groente zouden laten staan. En dat lijkt me onzin.
Maar ze willen toch dat men gezonder gaat eten :?
pi_183327239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Als het niks is hoeft het ook niet toch?
Klopt, ik ben er ook geen voorstander van. Maar dat was dus niet de vraag hier. De vraag was of het invloed zou hebben op het eetgedrag. Overigens geldt die verhoging niet alleen voor groente, maar ook voor snoep en vet.
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:42:16 #128
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183327244
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, het ging er om dat mensen daardoor groente zouden laten staan. En dat lijkt me onzin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, ik ben er ook geen voorstander van. Maar dat was dus niet de vraag hier. De vraag was of het invloed zou hebben op het eetgedrag. Overigens geldt die verhoging niet alleen voor groente, maar ook voor snoep en vet.
Voor ¤1,50 een kilo patat/friet of voor ¤1,42 groente
Voor ¤1,50 een kilo patat/friet of voor ¤1,50 groente
pi_183327252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:42 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voor ¤1,50 een kilo patat of voor ¤1,42 groente
Voor ¤1,50 een kilo patat of voor ¤1,50 groente
Die kilo patat stijgt ook. Is ook 6 %.
  vrijdag 23 november 2018 @ 16:43:21 #130
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183327263
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die kilo patat stijgt ook. Is ook 6 %.
patat is in de aanbieding :P
pi_183327276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

patat is in de aanbieding :P
:D Oh ja da's waar. Dan kies ik toch de friet. (zullen we daar ook nog over gaan discussieren, is al weer lang geleden).
pi_183327293
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Oh ja da's waar. Dan kies ik toch de friet. (zullen we daar ook nog over gaan discussieren, is al weer lang geleden).
SNOEP VERSTANDIG EET EEN APPEL :( :P :P
pi_183327309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

SNOEP VERSTANDIG EET EEN APPEL :( :P :P
Ik bedoelde over patat of friet.
pi_183327339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik bedoelde over patat of friet.
Gefrituurde aardappelreepjes
pi_183327568
Is het eigenlijk ook niet een kwestie van maat kunnen houden? De echt dikke mensen die ik ken eten namelijk gewoon veel te veel. Eén ging op dieet en verkondigde dat groots, in plaats van een mars mee te nemen naar werk nam hij nu een zak van 500 g rozijnen mee, want dat zijn druiven, dus fruit, en is gezond. Geen rekening houdend met dat druiven ook veel suiker bevatten en dat een handje vol rozijnen gelijk staat aan een bak druiven. Sowieso bleef het niet bij een handjevol, maar at hij de halve zak. Daar viel hij dus ook niet veel van af, maar had wel een leuke avond op de plee.

Het is dus niet zo simpel als fruit en groente staat gelijk aan gezond als je geen maat kunt houden. Maar er is genoeg info te vinden op het internet over wat en hoe te eten. In het geval van deze gast wilde hij ook niet écht afvallen, dus was het zo'n beetje een halfslachtige poging. Dat kan niemand veranderen voor hem, hopelijk krijgt hij het wel door voordat hij echt gezondheidsklachten krijgt.
pi_183327629
Kortom ze gaan dikke rokende alcoholisten het leven zuur maken. Dat klinkt als leuke tv
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_183327640
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, ik ben er ook geen voorstander van. Maar dat was dus niet de vraag hier. De vraag was of het invloed zou hebben op het eetgedrag. Overigens geldt die verhoging niet alleen voor groente, maar ook voor snoep en vet.
Als je normaal altijd ongezond at, zal je vast niet ineens alleen maar gezond gaan kopen toch? Want de pakken roze koeken en beckers frikandellen zitten zo in het beloningssysteem in je hersenen ingeroest, dat je alleen al bij het zien ervan gelukkig wordt. En je bij een stronk broccoli denkt BWUHAAAARRGGG.
Dan hebben mensen vaak nog niet eens over de prijs nagedacht, omdat dat gezonde product simpelweg niet eens in hun winkelwagentje terecht komt.

En als je al gezond eet, dan blijf je dat doen, of de prijzen nou wel of niet hoger worden. Ik eet (vooral) gezonde producten omdat ik dat gewoon lekker vind en weet dat het me tot op latere leeftijd gaat helpen om gezond, fit en sterk te blijven, en als de boontjes van 1,50 naar 1,54 gaan koop ik ze nog steeds.
Daarentegen wil ik natuurlijk geen vettaks van de overheid, zodat m'n turkse pizza 1x in de week op vrijdagmiddag van 5 naar 6 ¤ gaat.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183327791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je normaal altijd ongezond at, zal je vast niet ineens alleen maar gezond gaan kopen toch? Want de pakken roze koeken en beckers frikandellen zitten zo in het beloningssysteem in je hersenen ingeroest, dat je alleen al bij het zien ervan gelukkig wordt. En je bij een stronk broccoli denkt BWUHAAAARRGGG.
Dan hebben mensen vaak nog niet eens over de prijs nagedacht, omdat dat gezonde product simpelweg niet eens in hun winkelwagentje terecht komt.

En als je al gezond eet, dan blijf je dat doen, of de prijzen nou wel of niet hoger worden. Ik eet (vooral) gezonde producten omdat ik dat gewoon lekker vind en weet dat het me tot op latere leeftijd gaat helpen om gezond, fit en sterk te blijven, en als de boontjes van 1,50 naar 1,54 gaan koop ik ze nog steeds.
Daarentegen wil ik natuurlijk geen vettaks van de overheid, zodat m'n turkse pizza 1x in de week op vrijdagmiddag van 5 naar 6 ¤ gaat.
En de ongezonde produkten die je noemt, de rose koeken en de frikandellen gaan ook gewoon van 6 naar 9 %. Dus dat maakt sowieso geen verschil.
pi_183328029
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:25 schreef venomsnake het volgende:
Ipv dat ze vette rotzooi en dierlijke producten duuren maken komt men met een oorlog tegen suiker :D.

Mensen worden nog dikker, let maar op.
Niks mis met dierlijke producten en vetten. Heb je nodig.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:37:50 #140
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183328172
Zo, en nu lekker aan het bier en de pizza.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:40:22 #141
22565 asco
Los in deze tent
pi_183328197
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:37 schreef Ringo het volgende:
Zo, en nu lekker aan het bier en de pizza.
En ik rook me er nog een bij ook.
En verder spuug ik op de overheid met haar bemoeienis. :r
Ga maar echte misstanden aanpakken stelletje lafaards.
pi_183328205
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:29 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]

Niks mis met dierlijke producten en vetten. Heb je nodig.
je kan het compenseren met peulvruchten, ei of linzen *)
pi_183328323
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

je kan het compenseren met peulvruchten, ei of linzen *)
Sinds wanneer is ei niet dierlijk?
pi_183328330
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar is dat obees (ongezond dik) of net buiten 'slank' bmi?
Want net erbuiten, licht over gewicht, is absoluut niet perse ongezond. Sterker nog, licht over gewicht doet het verrassend goed in de onderzoeken.
Dit.

Overigens moet er wel wat gedaan worden mbt ongezond eten en bewegen. Denk aan werkgevers die je verplicht kunt stellen faciliteiten aan te bieden als ze boven een x aantal werknemers zitten.

Daarnaast kantoren zo bouwen dat je regelmatig staat, loopt, de trap neemt. Bedrijven niet meer allemaal op dezelfde kutplek rond Schiphol neerzetten zodat je er met de fiets kunt komen.

Maar ook simpele zaken zoals: minimaal aantal uren gym op school. Gegeven door een vakleerkracht. Sport gratis aanbieden op elke middelbare school elke dag in de middag. Voldoende speeltuinen en parken aanleggen zodat je ook naar buiten wilt gaan.

En ook door zaken zo te ontwerpen dat je liever even loopt. Ik neem bewust standaard altijd de trap, op achiphol loop ik i.p.v. die achterlijke rolband. Ik loop alles wat ik kan, neem zelfs bewust even een kop koffie een stuk verderop in het kantoor. I.p.v. mailen even langslopen.

Uiteindelijk loop ik dan toch zelfs op een rustige dag nog 8000 stappen ongeveer. In het weekend en als ik ga sporten ga ik daar wel overheen.

En oja. Leer mensen zelf koken. Dan snappen ze beter hoe het werkt en eten ze gezonder. En belast kant en klaar voedsel zwaarder dan onbereid. Geen btw op groenten en fruit. Geef geen vergunningen af voor fastfoodrestaurants, maar wel voor plekken waar ver voedsel bereid wordt.
Whatever...
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:47:38 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183328344
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:42 schreef xzaz het volgende:

[..]


[..]

Voor ¤1,50 een kilo patat/friet of voor ¤1,42 groente
Voor ¤1,50 een kilo patat/friet of voor ¤1,50 groente
Alsof mensen die structureel ongezond eten dat doen omdat groenten te duur zouden zijn.
:') :') :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:53:41 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183328449
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:46 schreef Spanky78 het volgende:


Maar ook simpele zaken zoals: minimaal aantal uren gym op school. Gegeven door een vakleerkracht. Sport gratis aanbieden op elke middelbare school elke dag in de middag..
Garandeer je dat je veel mensen daar een gruwelijke hekel aan sport mee bezorgd, net zoals verplichte leeslijsten van belangrijke literatuur mensen er toe brengen na school nooit meer een boek open te slaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:55:18 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183328484
Sport is ook kut.
Bewegen daarentegen niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183328842
https://www.nu.nl/politie(...)atregelen-nodig.html

quote:
Staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) "We leven in een ontzettend welvarend land. In Nederland lijden veel mensen aan welvaartsziekten, we willen die mensen helpen."
Altruistisch hoor. :O
pi_183328917
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Garandeer je dat je veel mensen daar een gruwelijke hekel aan sport mee bezorgd, net zoals verplichte leeslijsten van belangrijke literatuur mensen er toe brengen na school nooit meer een boek open te slaan.
Er wordt al een minimum aantal uren gym gegeven op school door een vakleerkracht.
pi_183328934
Net lekker een big mac gegeten *)
Ik was hier...
pi_183329012
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En daarin de 'fuckers' verbieden.
Bv de bonduelle blikjes. Daar zit gewoon toegevoegde suiker in. Krijg je mensen die denken 'groente' te kopen, maar tegelijk een shitload suiker en zout erbij kopen.
Als de suiker niet is toegevoegd, wordt de groente wel zodanig gemanipuleerd, dat hij voldoende zoetigheid bevat. En dat mag dan 0% want het is groente.
.
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 18:22:57 #152
236264 crew  capricia
pi_183329019
Dikke mensen krijgen vaak ook dikke kinderen.
Tot zover de vrije keus.
Definitely not CIA
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:34:40 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_183329216
Het zou flink opschieten om gevaarlijke drugs als alcohol en tabak gewoon te verbieden en veel veiliger drugs als wiet en XTC te legaliseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_183329262
Als mensen dik willen zijn vind ik dat prima.
Dit, dus.
pi_183329317
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:25 schreef venomsnake het volgende:
Ipv dat ze vette rotzooi en dierlijke producten duuren maken komt men met een oorlog tegen suiker :D.

Mensen worden nog dikker, let maar op.
Wat is dat nou weer voor onzin? Suiker wordt overal stiekem aan toegevoegd om een gebrek aan smaak te verbergen en in te spelen op de infantiele smaak, zodat mensen veel calorien binnenkrijgen bij producten waarvan ze het niet of niet in die mate verwachten. Vet heb je gewoon nodig en is gezond.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:00 schreef Polenbatser het volgende:
Is het eigenlijk ook niet een kwestie van maat kunnen houden? De echt dikke mensen die ik ken eten namelijk gewoon veel te veel.
Veel te vaak ook. Eindeloze reclame heeft de bodem weggeslagen onder wat we normaal vinden. Tussendoortjes bijvoorbeeld, dagelijks frisdrank, sapjes alsof het net zoiets is als een kop koffie of thee. En dat alles zoet is, dat went gewoon.

quote:
Het is dus niet zo simpel als fruit en groente staat gelijk aan gezond als je geen maat kunt houden. Maar er is genoeg info te vinden op het internet over wat en hoe te eten.
Nee, dan moet je de zin van de onzin kunnen scheiden, en dat laatste is in de meerderheid. En dan moet je daarmee tegen de marketingmachines die je op het verkeerde been proberen te zetten ingaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:42:35 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183329339
Ach ja, natuurlijk is het weer de schuld van 'reclame' :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183329748
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook foodblogs van BBQ-ende en bierdrinkende mannen, dus je hoeft het niet meteen belachelijk te maken door de quinoa kaart te trekken.

Je snapt best dat meer aandacht voor eten beter is dan hersenloos zooi uit een pakje naar binnen proppen waarvan Unilever en Kraft zeggen dat het goed voor je is "omdat er nu 30% minder calorieën in zitten"
Dit.

Maak zelf eens wat ipv de smakeloze zoute zooi. Dat zou belast moeten worden en afgezworen, maar hey, hier zit een commerciele lobby achter. Unilever. En die zitten samen in de gangbang met rutte zo hebben we begrepen 2 maanden terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183329776
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het zou flink opschieten om gevaarlijke drugs als alcohol en tabak gewoon te verbieden en veel veiliger drugs als wiet en XTC te legaliseren.
VS kan daar echt goed over meepraten. De successen van de drooglegging :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183330428
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Garandeer je dat je veel mensen daar een gruwelijke hekel aan sport mee bezorgd, net zoals verplichte leeslijsten van belangrijke literatuur mensen er toe brengen na school nooit meer een boek open te slaan.
Op dit moment is gym gewoon vrijwel wegbezuinigd. En ik ken geen jong kind dat niet lekker wil gymmen. Niet verplicht 5km hardlopen,dat is niet voor iedereen. Maar gewoon lekker bewegen, leren bewegen.

Niets mis mee.

En neem kinderen van basisschoolleeftijd gewoon lekker mee naar buiten.
Whatever...
pi_183330468
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alsof mensen die structureel ongezond eten dat doen omdat groenten te duur zouden zijn.
:') :') :')
Daarom zou iedereen moeten leren koken. Dat zou enorm uitmaken. Smaakvol en gezond kan best.
Whatever...
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:54:36 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183330729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:41 schreef BasEnAad het volgende:
Het Nationaal Bemoei-Akkoord

Het enige dat moet afvallen is die vette vinger van de overheid die overal in zit.
In Engeland zijn de medische kosten die verwant zijn aan obesitas en diabetes al jaren hoger dan die verwant aan roken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:01:14 #162
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183330834
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Garandeer je dat je veel mensen daar een gruwelijke hekel aan sport mee bezorgd, net zoals verplichte leeslijsten van belangrijke literatuur mensen er toe brengen na school nooit meer een boek open te slaan.
Dat is echt totale bullshit. Dat jij nou niet van sporten en lezen houdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:02:04 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183330846
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:22 schreef capricia het volgende:
Dikke mensen krijgen vaak ook dikke kinderen.
Tot zover de vrije keus.
Dikke mensen krijgen geen dikke kinderen, ze maken dikke kinderen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:02:57 #164
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183330867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 18:37 schreef Buitendam het volgende:
Als mensen dik willen zijn vind ik dat prima.
En opdraaien voor de medische kosten vind je ook niet erg?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:03:37 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:04:39 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183330891
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En opdraaien voor de medische kosten vind je ook niet erg?
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In Engeland zijn de medische kosten die verwant zijn aan obesitas en diabetes al jaren hoger dan die verwant aan roken.
En over hun hele (relatief korte) leven zijn ze goedkoper.

quote:
Op korte termijn treedt een daling van de zorgkosten op, maar deze wordt bij roken binnen tien jaar al ongedaan gemaakt door de stijgende kosten van aandoeningen die niets met roken van doen hebben. Bij uitbanning van overgewicht zijn de netto baten over een langere periode gespreid, maar na zo'n twintig jaar maken ook daar de kosten van vervangende ziekten de aanvankelijke winst ongedaan. Op de lange termijn loont preventie dus niet. Dat wil zeggen: niet in de portemonnee.

Om te weten wat de vergrijzing doet met de zorguitgaven moet je eerst kijken naar de totale kosten per leeftijdscategorie. Die kosten staan uitgebeeld in figuur 4. Aan baby's wordt ruim 1 miljard per jaar uitgegeven. Daarna breken de letterlijk vrij zorgeloze jaren aan. De kosten lopen vervolgens op tot een piek voor mannen rond de 60 en een nog veel hogere piek voor vrouwen achterin de 80. Dat laatste is te verklaren door een kijkje te nemen in een gemiddeld verzorgings- of verpleegtehuis. Vrouwen zijn daar door hun hogere levensverwachting oververtegenwoordigd.
Nemo Kennislink

Ik heb @random maar een link gepakt.

[ Bericht 11% gewijzigd door AchJa op 23-11-2018 20:14:43 ]
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:09:32 #167
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183330982
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:40 schreef Spanky78 het volgende:
Niet verplicht 5km hardlopen,dat is niet voor iedereen.
:')
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:27:14 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183331255
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:04 schreef AchJa het volgende:

En over hun hele (relatief korte) leven zijn ze goedkoper.
Juist niet. Je kunt als roker of dikkerd ook gewoon 90 worden. Het kost alleen meer geld om je daar te krijgen. Ik heb je linkje weggelaten, omdat ook in dat verhaal dezelfde gedachtenfout wordt gemaakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:33:57 #169
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183331380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

.... gaan ze de bevolking zelf maar besturen alsof dat geen vrije volwassen burgers zijn maar kinderen die leiding nodig hebben.
Kijk even om je heen. Dat geldt toch ook voor een substantieel deel van de bevolking?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:34:05 #170
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183331381
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Juist niet. Je kunt als roker of dikkerd ook gewoon 90 worden. Het kost alleen meer geld om je daar te krijgen.
Dat is maar een heel beperkt clubje... Het overgrote deel heeft ruim voor die tijd de geest al gegeven en daar gaat het om. Dat is gewoon statistiek.

quote:
Ik heb je linkje weggelaten, omdat ook in dat verhaal dezelfde gedachtenfout wordt gemaakt.
Zo kun je natuurlijk alles wat niet in je kraam te pas komt naast je neerleggen. Maar goed, voorlopig heb ik meer vertrouwen in de diverse onderzoeken dan in de mening van CJS...

Overigens wel bijzonder dat je nu 180 graden anders redeneert dan dat je doet als het om de stint gaat. Want daar wordt het voorlopige onderzoek wel heilig verklaard door jou.
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:47:25 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183331703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:34 schreef AchJa het volgende:

Dat is maar een heel beperkt clubje... Het overgrote deel heeft ruim voor die tijd de geest al gegeven en daar gaat het om. Dat is gewoon statistiek.
Geef even een verwijzing naar die statistiek, dan. Want in jouw gelinkt artikeltje zijn alle afbeeldingen met onderbouwing toevallig verwijderd.

quote:
Overigens wel bijzonder dat je nu 180 graden anders redeneert dan dat je doet als het om de stint gaat. Want daar wordt het voorlopige onderzoek wel heilig verklaard door jou.
Nee, hoor. Dat is niet zo. En als dat al wel zo zijn, het zijn twee compleet andere situaties, dus zo 'bijzonder' zou dat dan niet zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:55:02 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183331892
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Geef even een verwijzing naar die statistiek, dan. Want in jouw gelinkt artikeltje zijn alle afbeeldingen met onderbouwing toevallig verwijderd.
Bijdehandje ben je ook he... Want dit weet je zelf ook allemaal wel.

quote:
Een op de vier zware rokers overlijdt voor de 65ste verjaardag. Van zware rokers (meer dan twintig sigaretten per dag) is de levensverwachting gemiddeld 13 jaar korter dan van nooit-rokers. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van het CBS en het Trimbos-instituut over het verband tussen roken en sterfte.
CBS

quote:
Vroegtijdige dood
Uit het onderzoek blijkt dat mensen met een te hoog BMI een grotere kans hadden een vroegtijdige dood (de onderzoekers spreken van een vroegtijdige dood als iemand tussen de 35 en 69 jaar oud is op het moment van overlijden) te sterven. Normaliter is de kans om voor het zeventigste levensjaar te sterven 19 procent voor mannen en 11 procent voor vrouwen. Maar voor mannen met een BMI tussen de 30 en 35 steeg dat percentage naar 29,5 procent. En voor vrouwen naar 14,6 procent.
Scientas

Kortom, als je ongezond leeft ga je door de bank genomen eerder dood en ben je netto goedkoper uit vwb zorg aangezien de zorgkosten vnl op hoge leeftijd gemaakt worden en de gezonde oud wordende Billy's daar dus jarenlang gebruik van maken...

quote:
Nee, hoor. Dat is niet zo. En als dat al wel zo zijn, het zijn twee compleet andere situaties, dus zo 'bijzonder' zou dat dan niet zijn.
Het gaat mij om je hypocriete gedrag als het om bronnen gaat, dat staat volkomen los van de situatie. In dat stint topic loop je continu te wapperen met dat voorlopige onderzoek maar nu zijn onderzoeken ondergeschikt aan de onderbuik van CJS...

Edit: Maar hoe denk jij dan over sporten en blessures icm zorgkosten?

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 23-11-2018 21:02:33 ]
pi_183331997
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

SNOEP VERSTANDIG EET EEN APPEL :( :P :P
Of een te kleine pruim mag ook.
pi_183332126
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is echt totale bullshit. Dat jij nou niet van sporten en lezen houdt.
Mbt literatuur heeft hij een punt. Op 12 jarige leeftijd verplicht A. den Doolaard lezen daar zul je niet iedereen blij mee maken. Het boek
De bruiloft der zeven zigeuners was nu niet echt geweldig om je te introduceren in de literatuur. En nog steeds zou ik er niet warm van worden. Boeken lezen prima, maar ik lees louter iets dat mijn interesse heeft.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:07:59 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332127
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:55 schreef AchJa het volgende:

Bijdehandje ben je ook he... Want dit weet je zelf ook allemaal wel.
Tsja, dat krijg je er van als je zo vaak gelijk hebt als ik. Eerste zoekopdracht die ik op internet doe, toont aan dat slechts 1 op de 4 zware rokers, overlijdt voor zijn 65ste. Dat is toch significant anders dan 'de meeste'.

Maar doe nog even die statistieken waar jij je op baseert.

quote:
Het gaat mij om je hypocriete gedrag als het om bronnen gaat,
Je gebruikt de term hypocriet verkeerd. De rest heb ik weggelaten ivm desinteresse.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:08:30 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332135
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:07 schreef Cherni het volgende:

Mbt literatuur heeft hij een punt.
Nee, hoor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:14:51 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332237
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Tsja, dat krijg je er van als je zo vaak gelijk hebt als ik. Eerste zoekopdracht die ik op internet doe, toont aan dat slechts 1 op de 4 zware rokers, overlijdt voor zijn 65ste. Dat is toch significant anders dan 'de meeste'.
Dan heb jij vast wel een bron dat de overige drie van de vier 90 worden toch? Want dat is wat je stelde:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Juist niet. Je kunt als roker of dikkerd ook gewoon 90 worden.
Ik zei dat de meesten voor hun 90e dood gaan maar ik zie gaarne de bron tegemoet waarin staat dat de overige 3 van de vier dat halen.

quote:
Je gebruikt de term hypocriet verkeerd. De rest heb ik weggelaten ivm desinteresse.
Ja, je moet wat als het je te moeilijk gemaakt wordt.
pi_183332263
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op dit moment is gym gewoon vrijwel wegbezuinigd.
Wat natuurlijk ook waanzin is. Gym is veel belangrijker dan de meeste vakken op het middelbaar onwijs. Jezelf in goede conditie houden is niet alleen als kind maar zeker als volwassene nogal belangrijk. Maar nee, laten we 3 dagen per week Frans geven waar 95% van de bevolking nihil profijt van heeft zodat we kunnen opscheppen over hoe geletterd we zijn.
Conscience do cost.
pi_183332275
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En opdraaien voor de medische kosten vind je ook niet erg?
Dat moet ik ook voor mensen die roken en drinken.
Dit, dus.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:19:10 #180
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332283
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:14 schreef AchJa het volgende:

Dan heb jij vast wel een bron dat de overige drie van de vier 90 worden toch? Want dat is wat je stelde:
Nee, hoor. Dat stelde ik niet. Beter lezen, krullebol.

quote:
Ik zei dat de meesten voor hun 90e dood gaan maar ik zie gaarne de bron tegemoet waarin staat dat de overige 3 van de vier dat halen.
Nee, dat zei je niet. Je zei dit:
quote:
Het overgrote deel heeft ruim voor die tijd de geest al gegeven
quote:
Ja, je moet wat als het je te moeilijk gemaakt wordt.
Ach, beste sergeantje, dat heb jij nog nooit voor elkaar gekregen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:20:03 #181
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332297
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:18 schreef Buitendam het volgende:

Dat moet ik ook voor mensen die roken en drinken.
Ok, prima.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183332307
En als je een mager figuur net als ik ben en je kan vreten wat je wilt dan moet je maar extra bij gaan lappen natuurlijk.

9/10x ligt het ook wel een beetje aan de kwantiteit en niet zozeer aan de voedingsmiddelen. Paternalisme pur sang is dit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:24:12 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332368
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Nee, hoor. Dat stelde ik niet. Beter lezen, krullebol.

Nee, dat zei je niet. Je zei dit:
Correct, slaande op die 90 opmerking van je, ik heb er nu maar even een screenshot van gemaakt omdat het anders blijkbaar niet duidelijk genoeg is voor je:



Maar goed, CJS is weer eens aan het wezelen maar dat zijn we ondertussen wel een beetje van je gewend.

quote:
Ach, beste sergeantje, dat heb jij nog nooit voor elkaar gekregen. :)
Al een tijdje.

Anyway, waar blijven jouw bronnen?
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:25:40 #184
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_183332405
Alcohol speelt hierin ook een grote rol hoor... ook energydrinks en cola.... dit zijn ware boosdoeners. Door de suikergehaltes in veel drankjes worden de suikers verbrand in je lichaam en je vetten van normaal voedsel opgeslagen als reserve.

Noem het eerder dweilen met de kraan open in Nederland.
pi_183332429
Gewoon alles verbieden en de burger tegen zichzelf beschermen. Want die mogen nergens meer van genieten. Straks hebben ze nog te veel lol!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:27:33 #186
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:24 schreef AchJa het volgende:

Correct, slaande op die 90 opmerking van je, ik heb er nu maar even een screenshot van gemaakt omdat het anders blijkbaar niet duidelijk genoeg is voor je:
Want als je iets 10 keer copy-paste wordt het ineens wel waar, of zo? :)

quote:
Al een tijdje.
In your wet dreams. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:29:03 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332469
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Want als je iets 10 keer copy-paste wordt het ineens wel waar, of zo? :)

In your wet dreams. :)

Want een tweede keer iets copy-pasten maakt het anders?
Waar blijven de bronnen die het tegenovergestelde beweren?
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:31:27 #188
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332504
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waar blijven de bronnen die het tegenovergestelde beweren?
Jij lanceert een stelling, ik niet. Aangezien jij jouw stelling nog steeds niet onderbouwd hebt, hoef ik voorlopig niks te doen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:35:09 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Jij lanceert een stelling, ik niet. Aangezien jij jouw stelling nog steeds niet onderbouwd hebt, hoef ik voorlopig niks te doen. :)
Die onderbouwd is met een aantal bronnen. Maar goed, geeft verder niks, we kennen ondertussen allemaal jouw MO wel een beetje, de aandacht een beetje afleiden zodat we de geposte bronnen gaan vergeten maar ondertussen zelf met niks komen behalve de onderbuik van CJS... :)

Kom nou maar gewoon met een bron die mijn door bronnen ondersteunde stelling onderuit haalt. :)

Jij bent aan zet.
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 21:36:40 #190
236264 crew  capricia
pi_183332595
Volgens het RIVM vallen mensen met overgewicht ook vaker op hun werk uit. Zitten ze minder lekker in hun vel. En hebben ze vaker psychische en lichamelijke klachten.

Ze maken meer kosten door arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim en meer kosten in de gezondheidszorg.
Definitely not CIA
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:37:54 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183332622
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij lanceert een stelling, ik niet. Aangezien jij jouw stelling nog steeds niet onderbouwd hebt
Ik vraag me af wat jouw standaard voor onderbouwing dan is...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183332757
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:36 schreef capricia het volgende:
Volgens het RIVM vallen mensen met overgewicht ook vaker op hun werk uit. Zitten ze minder lekker in hun vel. En hebben ze vaker psychische en lichamelijke klachten.

Ze maken meer kosten door arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim en meer kosten in de gezondheidszorg.
Iedereen maakt kosten. Als ik specifiek Google gebruik zeggen anderen weer dat rokers meer kosten maken en Google ik op alcohol dan maken zij weer enorme kosten. Het is maar waar je naar zoekt. Laatst was er weer de burn-out. Enfin laat mensen nu zelf bepalen. Wat is dat toch met die dwang en daar gelijk kosten aan verbinden.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:46:05 #193
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332764
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:35 schreef AchJa het volgende:

Die onderbouwd is met een aantal bronnen.
Jouw bronnen ondersteunen jouw claim niet. Ik kan er niks aan doen, dat jij niet leest wat je linkt. Sommigen zouden dat zelfs dom noemen. Ik niet, natuurlijk. Zo ben ik niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:47:14 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332789
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat jouw standaard voor onderbouwing dan is...
Dat de referenties daadwerkelijk de stelling onderbouwen. In het geval van ons sergeantje is dat niet zo. Wat is bij jou de standaard dan? Als er maar een linkje staat, is het wel goed?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:48:01 #195
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332810
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedereen maakt kosten. Als ik specifiek Google gebruik zeggen anderen weer dat rokers meer kosten maken en Google ik op alcohol dan maken zij weer enorme kosten. Het is maar waar je naar zoekt. Laatst was er weer de burn-out. Enfin laat mensen nu zelf bepalen. Wat is dat toch met die dwang en daar gelijk kosten aan verbinden.
Dan moet je misschien een cursusje 'internet' gaan volgen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:48:10 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332814
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Jouw bronnen ondersteunen jouw claim niet. Ik kan er niks aan doen, dat jij niet leest wat je linkt. Sommigen zouden dat zelfs dom noemen. Ik niet, natuurlijk. Zo ben ik niet. :)
Nogmaals, kom met een bron/ bronnen die mijn claim onderuit halen dan praten we verder akkoord? :)

Toon aan dat de overige 3 van de 4 90 worden.
pi_183332850
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan moet je misschien een cursusje 'internet' gaan volgen. :)
Schei toch uit man. In een ander topic neemt men stelling dat rokers voor een hoog ziekteverzuim zorgen. Nu weer mensen die te dik zijn etc. Als ik jullie mag geloven werkt er niemand meer.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:49:48 #198
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183332859
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat de referenties daadwerkelijk de stelling onderbouwen.
quote:
Uit het onderzoek blijkt dat mensen met een te hoog BMI een grotere kans hadden een vroegtijdige dood (de onderzoekers spreken van een vroegtijdige dood als iemand tussen de 35 en 69 jaar oud is op het moment van overlijden) te sterven. Normaliter is de kans om voor het zeventigste levensjaar te sterven 19 procent voor mannen en 11 procent voor vrouwen. Maar voor mannen met een BMI tussen de 30 en 35 steeg dat percentage naar 29,5 procent. En voor vrouwen naar 14,6 procent.
Dat is toch precies wat hij zegt? Vind het ook apart om tegen iets dat zo algemeen bekend is te gaan ageren :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183332891
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vind dat een enge manier van denken maar goed.
Toch is dat de reden dat we minder dik waren. Cola was iets speciaals, voor een verjaardag bijvoorbeeld.
Onder deze lijn niet schrijven
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:52:03 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183332926
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:49 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is toch precies wat hij zegt? Vind het ook apart om tegen iets dat zo algemeen bekend is te gaan ageren :??
Iets met paarl'n en zwijnen. Je kent CJS toch ondertussen wel een beetje? Iedereen heeft het verkeerd behalve IK en ook al zijn er onderzoeken die mijn ongelijk aantonen dan deugen die onderzoeken niet want IK heb altijd gelijk en als dat niet zo is dan heb IK alsnog gelijk.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:53:37 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183332976
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:48 schreef AchJa het volgende:

Nogmaals, kom met een bron/ bronnen die mijn claim onderuit halen dan praten we verder akkoord? :)
Dat heb je zelf al gedaan, sukkeltje. Het zinnetje dat ik quote (slechts 1 op de 4 ZWARE rokers overlijdt voor zijn 65ste) komt uit jouw artikeltje. :)

Daarmee is jouw stelling dat 'het overgrote deel ruime voor die leeftijd overlijdt' al afgeserveerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:54:01 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183332991
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iets met paarl'n en zwijnen. Je kent CJS toch ondertussen wel een beetje? Iedereen heeft het verkeerd behalve IK en ook al zijn er onderzoeken die mijn ongelijk aantonen dan deugen die onderzoeken niet want IK heb altijd gelijk en als dat niet zo is dan heb IK alsnog gelijk.
Jochie is een beetje gefrustreerd, waarschijnlijk zijn pielemuis nooit nat gekregen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:55:33 #203
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333031
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:49 schreef Fir3fly het volgende:

Dat is toch precies wat hij zegt?
Nee, dat is niet 'precies wat hij zegt'. Misschien moet je eerst lezen wat hij zegt en dan die getalletjes er naast leggen. Zo moeilijk is het niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:56:16 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333053
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jochie is een beetje gefrustreerd, waarschijnlijk zijn pielemuis nooit nat gekregen
Hoest met je iMac, Piet? Autocorrect al gerepareerd. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 21:57:00 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183333072
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, dat is niet 'precies wat hij zegt'. Misschien moet je eerst lezen wat hij zegt en dan die getalletjes er naast leggen. Zo moeilijk is het niet.
Hij zegt dat het overgrote deel de 90 niet halen en dat klopt. Ook hebben ze een grotere kans eerder dood te gaan. Dat staat er gewoon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:00:33 #206
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333132
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij zegt dat het overgrote deel de 90 niet halen en dat klopt.
Oh, really? Welke getallen tonen dat aan, dan? Dat bij vrouwen met een BMI boven de 30 3% meer vroegtijdig overlijdt? Is dat volgens jou het 'overgrote deel'?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183333151
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook waanzin is. Gym is veel belangrijker dan de meeste vakken op het middelbaar onwijs. Jezelf in goede conditie houden is niet alleen als kind maar zeker als volwassene nogal belangrijk. Maar nee, laten we 3 dagen per week Frans geven waar 95% van de bevolking nihil profijt van heeft zodat we kunnen opscheppen over hoe geletterd we zijn.
En het is keihard bewezen dat veel beweging goed is voor cognitieve vermogens van kinderen.

Leer ze dansen, klimmen, gooien, vangen. En ze worden beter in taal, rekenen en spelling.

Geef die les desnoods in het Engels.
Whatever...
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:01:50 #208
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333165
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:01 schreef Spanky78 het volgende:

En het is keihard bewezen dat veel beweging goed is voor cognitieve vermogens van kinderen.

Leer ze dansen, klimmen, gooien, vangen. En ze worden beter in taal, rekenen en spelling.

Geef die les desnoods in het Engels.
Dit
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:03:14 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183333193
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Daarmee is jouw stelling dat 'het overgrote deel ruime voor die leeftijd overlijdt' al afgeserveerd.
Kom nou maar gewoon met een bron dat het overgrote deel van de dikzakken en rokers de 90 aantikt. :)
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:06:16 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183333264
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Oh, really? Welke getallen tonen dat aan, dan? Dat bij vrouwen met een BMI boven de 30 3% meer vroegtijdig overlijdt? Is dat volgens jou het 'overgrote deel'?
We hebben het toch over 90 worden? De meeste mensen halen dat gezond al niet eens...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:07:04 #211
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kom nou maar gewoon met een bron dat het overgrote deel van de dikzakken en rokers de 90 aantikt.
Warom zou ik dat moeten doen? Ik heb dat nooit beweerd.

Deze komt ook nog uit een artikeltje van jou:
quote:
Mensen met een BMI tussen de 30 en 35 zien hun levensverwachting met drie jaar dalen
Drie jaar, poehoe, da's echt 'ruim voor die tijd', vind je niet?

Wil je nog langer voor lul staan of ben je ondertussen bereid om toe te geven dat jouw stelling gebaseerd is op dikke wind? Zoals meestal het geval is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:08:12 #212
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333314
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:06 schreef Fir3fly het volgende:

We hebben het toch over 90 worden?
Nee, we hebben het over de stelling van sergeantje.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:09:24 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183333347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Warom zou ik dat moeten doen? Ik heb dat nooit beweerd.

Deze komt ook nog uit een artikeltje van jou:

Drie jaar, poehoe, da's echt 'ruim voor die tijd', vind je niet?

Wil je nog langer voor lul staan of ben je ondertussen bereid om toe te geven dat jouw stelling gebaseerd is op dikke wind? Zoals meestal het geval is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Nee, we hebben het over de stelling van sergeantje.
Je zit nu echt klem he. :D
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:09:43 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183333359
I'm out :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:09:49 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183333365
Hey, maar bedankt voor een leuke tijd. Het is weer mooi geweest. Doei! :W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:11:07 #216
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:14:52 #217
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183333508
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook waanzin is. Gym is veel belangrijker dan de meeste vakken op het middelbaar onwijs. Jezelf in goede conditie houden is niet alleen als kind maar zeker als volwassene nogal belangrijk. Maar nee, laten we 3 dagen per week Frans geven waar 95% van de bevolking nihil profijt van heeft zodat we kunnen opscheppen over hoe geletterd we zijn.
Om eerlijk te zijn herken ik dit niet. Ik heb kinderen op zowel middelbaar als basis en die hebben evenveel uren gym als ik had een jaar of 30 geleden.
And so is the past
  Moderator vrijdag 23 november 2018 @ 22:16:57 #218
236264 crew  capricia
pi_183333540
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn herken ik dit niet. Ik heb kinderen op zowel middelbaar als basis en die hebben evenveel uren gym als ik had een jaar of 30 geleden.
Hier idem. Basisschool.
1,5 uur gym per week en iedere dag 2x 15 min buitenspelen op school...Mits het weer het toelaat.

Al denk ik wel dat het gemiddelde kind minder buitenspeelt per dag dan in mijn tijd.
Definitely not CIA
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:17:23 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183333543
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Op dit moment is gym gewoon vrijwel wegbezuinigd.
Is dat zo? Dat idee heb ik juist niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:18:11 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183333558
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Daarom zou iedereen moeten leren koken. Dat zou enorm uitmaken. Smaakvol en gezond kan best.
Eens. Ik eet niet ongezond en toch vrij goedkoop. Kost ook weinig moeite.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183333923
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eens. Ik eet niet ongezond en toch vrij goedkoop. Kost ook weinig moeite.
Ik ook. Diepvriespizza met spinazie je weet.
Conscience do cost.
  vrijdag 23 november 2018 @ 22:47:26 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 00:19:30 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183335731
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:36 schreef capricia het volgende:
Volgens het RIVM vallen mensen met overgewicht ook vaker op hun werk uit. Zitten ze minder lekker in hun vel. En hebben ze vaker psychische en lichamelijke klachten.

Ze maken meer kosten door arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim en meer kosten in de gezondheidszorg.
Kosten, kosten, kosten...

Ga wat doen met je leven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 00:25:37 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183335867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat natuurlijk ook waanzin is. Gym is veel belangrijker dan de meeste vakken op het middelbaar onwijs. Jezelf in goede conditie houden is niet alleen als kind maar zeker als volwassene nogal belangrijk. Maar nee, laten we 3 dagen per week Frans geven waar 95% van de bevolking nihil profijt van heeft zodat we kunnen opscheppen over hoe geletterd we zijn.
Liever Frans dan gym ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183335898
B:)B :7 c_/
pi_183337660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Liever Frans dan gym ja.
Nee. Vrijwel nutteloos vak. In tegenstelling tot gym.
Conscience do cost.
pi_183338093
Misschien moeten alle mensen boven de 70 maar afgeschoten worden. Kosten alleen maar geld en dat is de allerergste misdaad die een mens kan begaan volgens sommigen...
pi_183338233
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hey, maar bedankt voor een leuke tijd. Het is weer mooi geweest. Doei! :W
Ga je alweer weg? ;(

Iedereen vindt het altijd hilarisch wanneer je jezelf weer in een hoekje lult. :*

Maak je niet dik! :Y)
1 + 1 = blauw
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:54:26 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183338349
Gym. :r, :r.
Het enige vak om te spijbelen toen ik op school zat.

Frans _O_
Latijn _O_
Grieks _O_
Alle vakken met een stoel onder je reet en een boek voor je neus _O_
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183338569
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:54 schreef Ringo het volgende:
Gym. :r, :r.
Het enige vak om te spijbelen toen ik op school zat.

Frans _O_
Latijn _O_
Grieks _O_
Alle vakken met een stoel onder je reet en een boek voor je neus _O_
Dit.

En het erge was dan nog dat de lessen werden gegeven door zo'n turnfanaticus. Een beetje voetballen of hardlopen is wel oke, maar hoepel een end op met je bok en touwen :r
pi_183343951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:38 schreef capricia het volgende:
De afspraken die gemaakt zijn om overgewicht tegen te gaan, gaan niet ver genoeg. De verwachting is dat straks 60% van de Nederlanders overgewicht heeft.
Verschrikkelijk.

[..]

Deze maatregelen gaan dus niet ver genoeg. Hoe moeten we de toename van overgewicht dan wel aanpakken? Met alleen voorlichting en het beperken van kindermarketing komen we er dus niet.

Voor wat betreft roken gaat de doelstelling aardig gehaald worden, door het ophogen van de accijns op een pakje sigaretten.
Zou zoiets ook werken voor voeding vol met suikers?
Belastingvrijstelling voor mensen die sporten.
Dikke mensen zwaarder belasten en meer belasting laten betalen.
Dit werkt. Kijk maar naar de tabaksindustrie. Mensen reageren op financiële prikkels.
pi_183344019
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit.

En het erge was dan nog dat de lessen werden gegeven door zo'n turnfanaticus. Een beetje voetballen of hardlopen is wel oke, maar hoepel een end op met je bok en touwen :r
En toch is het aangetoond dat juist door nieuwe bewegingen aan te leren de hersenen het echt stukken beter doen.

Daarom met biologie lekker het bos in, rekenen in de gymzaal, en taal kun je ook dansend en zingend doen natuurlijk.

Zorgt voor jongvolwassenen die heel wat meer beweging hebben gehad, bewegen leuker vinden en cognitief verder zijn dan zonder beweging.

Dit even los van jouw hekel aan gym. En inderdaad, het is wel belangrijk dat er een beetje leuk les gegeven wordt. Dus een goede docent is erg belangrijk. Helaas is de kwaliteit in de breedte ver onder de maat.
Whatever...
pi_183344045
Eigenlijk vind ik het best flauw, dat als ik trek heb in een kapsalon of pizza, dat het dan 15¤ moest kosten omdat bepaalde mensen geen maat kunnen houden.
.
pi_183344060
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:10 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk vind ik het best flauw, dat als ik trek heb in een kapsalon of pizza, dat het dan 15¤ moest kosten omdat bepaalde mensen geen maat kunnen houden.
Als die tax goed werkt verdien je die 15¤ makkelijk terug door lagere belasting van ander voedsel natuurlijk. TenIj de overheid er zoals gewoonlijk een melkkoe van maakt.
Whatever...
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:31:42 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183344367
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:39 schreef Kamina het volgende:

...
Wie ben jij?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:39:51 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 21:36 schreef capricia het volgende:
Volgens het RIVM vallen mensen met overgewicht ook vaker op hun werk uit. Zitten ze minder lekker in hun vel. En hebben ze vaker psychische en lichamelijke klachten.

Ze maken meer kosten door arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim en meer kosten in de gezondheidszorg.
Sport op het werk brengt ziekteverzuim niet omlaag
https://www.trouw.nl/home(...)iet-omlaag~a21af434/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:43:37 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344548
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En toch is het aangetoond dat juist door nieuwe bewegingen aan te leren de hersenen het echt stukken beter doen.

Daarom met biologie lekker het bos in, rekenen in de gymzaal, en taal kun je ook dansend en zingend doen natuurlijk.

Zorgt voor jongvolwassenen die heel wat meer beweging hebben gehad, bewegen leuker vinden en cognitief verder zijn dan zonder beweging.

Dit even los van jouw hekel aan gym. En inderdaad, het is wel belangrijk dat er een beetje leuk les gegeven wordt. Dus een goede docent is erg belangrijk. Helaas is de kwaliteit in de breedte ver onder de maat.
Zoals ik al zei, als je het gaat pushen gaat men een hekel aan sport krijgen, dat ik sport en literatuur lees heeft niets met school te maken, sterker nog, ondanks school doe ik het nog steeds. Als er iets is wat aversie tegen iets wekt is het wel het soort foute leraren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183344650
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, als je het gaat pushen gaat men een hekel aan sport krijgen, dat ik sport en literatuur lees heeft niets met school te maken, sterker nog, ondanks school doe ik het nog steeds. Als er iets is wat aversie tegen iets wekt is het wel het soort foute leraren.
Dit dus. Ik heb helemaal geen hekel aan beweging, maar dat heb ik wel op het moment dat een rechtlijnige fanaticus een tak van sport opdringt waar ik helemaal niets mee heb.

En andere lessen koppelen aan gym lijkt me bijna exclusief mogelijk met echt het basic taal- en hoofdrekenwerk (ergo, de basisschool). Hogere wiskunde combineren met handbal gaat hem niet worden, Tacitus lezen tijdens een rondje hardlopen ook niet.
pi_183344691
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:54 schreef Ringo het volgende:
Gym. :r, :r.
Het enige vak om te spijbelen toen ik op school zat.

Frans _O_
Latijn _O_
Grieks _O_
Alle vakken met een stoel onder je reet en een boek voor je neus _O_
Alfa?
I´m back.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:56:00 #240
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344719
Het is verder een illusie als je denkt dat als iedereen gezond gaat leven de kosten zullen dalen, dat is juist niet het geval. Mensen zullen ouder worden en de pensioen en geriatrische kosten zullen meer stijgen dan de daling in gezondheidszorg. Rokers zijn erg voordelig voor de maatschappij. Ze brengen veel accijns binnen en ze maken veel minder pensioenkosten en geriatrische kosten. Laat mensen gewoon zelf de keuze maken of ze gezond willen leven of niet, een maatschappelijk belang is er niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:57:16 #241
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344736
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb helemaal geen hekel aan beweging, maar dat heb ik wel op het moment dat een rechtlijnige fanaticus een tak van sport opdringt waar ik helemaal niets mee heb.

En andere lessen koppelen aan gym lijkt me bijna exclusief mogelijk met echt het basic taal- en hoofdrekenwerk (ergo, de basisschool). Hogere wiskunde combineren met handbal gaat hem niet worden, Tacitus lezen tijdens een rondje hardlopen ook niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:02:41 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344819
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als die tax goed werkt verdien je die 15¤ makkelijk terug door lagere belasting van ander voedsel natuurlijk. TenIj de overheid er zoals gewoonlijk een melkkoe van maakt.
belastingen en accijnzen dienen maar één doel en dat is geld binnenhalen. Toen onder Borst de accijns op alcohol flink werden verhoogd en daardoor mensen daadwerkelijk minder drank gingen kopen en de totale inkomsten uit de accijns daalden werd dat teruggedraaid.
Het hele lulverhaal over dat accijns en belasting op ongezonde producten goed zouden zijn voor de gezondheid is alleen maar een manier om het te verkopen. Je ziet het hier ook, geef een mooi lulverhaal eromheen en mensen staan te jubelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:04:58 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183344843
Sportblessures kosten 1,5 miljard per jaar
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jaar-1566143-a843476
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345111
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:28:01 #245
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345170
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En toch is het aangetoond dat juist door nieuwe bewegingen aan te leren de hersenen het echt stukken beter doen.

Daarom met biologie lekker het bos in, rekenen in de gymzaal, en taal kun je ook dansend en zingend doen natuurlijk.

Zorgt voor jongvolwassenen die heel wat meer beweging hebben gehad, bewegen leuker vinden en cognitief verder zijn dan zonder beweging.

Dit even los van jouw hekel aan gym. En inderdaad, het is wel belangrijk dat er een beetje leuk les gegeven wordt. Dus een goede docent is erg belangrijk. Helaas is de kwaliteit in de breedte ver onder de maat.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345197
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:') :') :')
Beetje zoals nazi's hè. :).
I´m back.
pi_183345219
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

belastingen en accijnzen dienen maar één doel en dat is geld binnenhalen. Toen onder Borst de accijns op alcohol flink werden verhoogd en daardoor mensen daadwerkelijk minder drank gingen kopen en de totale inkomsten uit de accijns daalden werd dat teruggedraaid.
Het hele lulverhaal over dat accijns en belasting op ongezonde producten goed zouden zijn voor de gezondheid is alleen maar een manier om het te verkopen. Je ziet het hier ook, geef een mooi lulverhaal eromheen en mensen staan te jubelen.
inderdaad net zoals de flitspalen bij de snelwegen. Maar ik heb liever zulke belastingen dan dat de inkomstenbelasting omhoog gaat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183345230
Sigaretten gewoon 30 per pakje. BTW op vlees, vet en ongezond voedsel omhoog en afschaffen voor groente, fruit, etc. Geen snoep meer op scholen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_183345253
quote:
quote:
De opbrengst is voor de aandeelhouders, de kosten zijn voor de samenleving. Dat zie je trouwens wel vaker.
Bovenstaand zinnetje vind ik wel passend bij jouw bron en het hele verhaal hierover.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:33:09 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345255
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Sigaretten gewoon 30 per pakje. BTW op vlees, vet en ongezond voedsel omhoog en afschaffen voor groente, fruit, etc. Geen snoep meer op scholen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Iedereen in het homo economicus keurslijf, want oei, de kosten allemaal.

Ga naar Noord-Korea als je zo graag voor anderen bepaald wil zien hoe men moet leven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345270
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Iedereen in het homo economicus keurslijf, want oei, de kosten allemaal.

Ga naar Noord-Korea als je zo graag voor anderen bepaald wil zien hoe men moet leven.
Je wordt nergens toe gedwongen met prijsverhogingen op ongezonde dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:35:02 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345288
Ja, heb je die ook al langs zien komen?

"Hoe lang zit u per dag??!?!!??!"

"Zitten is het nieuwe roken!"

Een mens zal anno 2018 eens gewoon rust hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:36:49 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345330
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je wordt nergens toe gedwongen met prijsverhogingen op ongezonde dingen.
Maar natuurlijk, laten we de prijzen maar weer verhogen.

Wat een armoede.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345348
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Iedereen in het homo economicus keurslijf, want oei, de kosten allemaal.

Ga naar Noord-Korea als je zo graag voor anderen bepaald wil zien hoe men moet leven.
Ik had altijd gedacht dat dit soort beleid alleen mogelijk was met GL in de coalitie, niet dus, CU ontwikkelt zich als bijwagen van GL en trouwens Blokhuis wil ook toestaan dat anti-abortus organisaties de mogelijkheid moeten krijgen om vrouwen te adviseren op het moment dat ze een abortus willen, lees ik net... (kan het tweetje alleen niet zo gauw terugvinden).


CorinneEllemeet twitterde op zaterdag 24-11-2018 om 14:34:17 Staatssecretaris @PaulBlokhuis blijft van mening dat verbondenheid tussen een anti-abortus club en een organisatie die keuzehulp biedt aan zwangere vrouwen ok is. Daar ben ik het ten diepste mee oneens.Vrouwen hebben recht op onafhankelijke keuzehulp.https://t.co/UozViw7qmO reageer retweet
I´m back.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:38:52 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345378
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje zoals nazi's hè. :).
Het is toch te zot voor woorden... Wiskunde in het gymlokaal... 8)7

En dat niet alleen; de jeugd moet al van alles, laten we ze ook op school nog eens dwarszitten met ludieke 'bewegingsactiviteiten tijdens het leren'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345387
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Iedereen in het homo economicus keurslijf, want oei, de kosten allemaal.

Ga naar Noord-Korea als je zo graag voor anderen bepaald wil zien hoe men moet leven.
Wat een bullshit. Ik zeg toch niet dat je niet mag blijven roken? Of bakken vlees eten? Of elke avond naar de Mac? Als jij de 50 niet hoeft te halen, prima. Maar als samenleving heb je geen keus dan dat soort gedrag financieel te gaan ontmoedigen want wij draaien uiteindelijk allemaal op voor alle maagverkleiningen, diabetes behandelingen en chemotherapieen die te voorkomen waren geweest.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:39:38 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had altijd gedacht dat dit soort beleid alleen mogelijk was met GL in de coalitie, niet dus, CU ontwikkelt zich als bijwagen van GL en trouwens Blokhuis wil ook toestaan dat anti-abortus organisaties de mogelijkheid moeten krijgen om vrouwen te adviseren op het moment dat ze een abortus willen, lees ik net... (kan het tweetje alleen niet zo gauw terugvinden).
Dit heeft dan ook niets met het welzijn of de gezondheid van de burger te maken; enkel met het weghalen van alle zaken die de productiviteit van de burger ook maar enigszins zouden kunnen belemmeren... Typisch VVD dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:40:32 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345406
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:39 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Ik zeg toch niet dat je niet mag blijven roken? Of bakken vlees eten? Of elke avond naar de Mac? Als jij de 50 niet hoeft te halen, prima. Maar als samenleving heb je geen keus dan dat soort gedrag financieel te gaan ontmoedigen want wij draaien uiteindelijk allemaal op voor alle maagverkleiningen, diabetes behandelingen en chemotherapieen die te voorkomen waren geweest.
Dan ben je zeker ook voorstander van rekeningrijden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345416
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is toch te zot voor woorden... Wiskunde in het gymlokaal... 8)7

En dat niet alleen; de jeugd moet al van alles, laten we ze ook op school nog eens dwarszitten met ludieke 'bewegingsactiviteiten tijdens het leren'.
Ja, groot deel van de jeugd is al dermate overspannen dat ze aan de anti-depressiva zit.
I´m back.
pi_183345424
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit heeft dan ook niets met het welzijn of de gezondheid van de burger te maken; enkel met het weghalen van alle zaken die de productiviteit van de burger ook maar enigszins zouden kunnen belemmeren... Typisch VVD dus.
Meer calvinistisch puritanisme, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:42:33 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345434
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

inderdaad net zoals de flitspalen bij de snelwegen. Maar ik heb liever zulke belastingen dan dat de inkomstenbelasting omhoog gaat.
Ik zie liever een overheid die duidelijk minder geld aan zichzelf besteed en aan allerlei onzin.
Om te beginnen eens stoppen met de ene hand te nemen en met de andere teruggeven. Dus stoppen met subsidies, toe en bijslagen aftrekposten en andere onzin zoals re-integratie en ows die vooral baantjes maakt voor oud politici.
Afschaffen van de provinciale bestuurslaag.
Bespaarde geld in lastenverlichting steken, er is een enorme bezuiniging op de omverdelende, toekennende en controlerende ambtenaren, hun behuizing en automatisering, die kosten vallen weg en die kan je steken in meer lastenverlichting dan de aftrekposten, toe en bijslagen en subsidies brachten.
Er gaan miljarden in re-integratie die geen fuck opleveren maar een industrie op zich zijn geworden. Geld van ows kan beter aan defensie worden besteedt want die doen bv in Mali meer voor de bevolking dan al die subsidieclubjes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345436
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dan ben je zeker ook voorstander van rekeningrijden?
Ik zie niet in hoe dat iets met ontmoedigingsbeleid te maken heeft?
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:43:08 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345447
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:42 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dat iets met ontmoedigingsbeleid te maken heeft?
Dat begrijp ik. Dat begrijp ik volkomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345479
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Dat begrijp ik volkomen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :')
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:46:25 #265
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345493
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Sigaretten gewoon 30 per pakje. BTW op vlees, vet en ongezond voedsel omhoog en afschaffen voor groente, fruit, etc. Geen snoep meer op scholen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Denk je echt dat al die mensen die ongezond eenzijdig eten dit doen omdat bv een bloemkool 1,35 kost i.p.v. 1,23?
En waar haal je het idee vandaan dat vetten ongezond zouden zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:47:35 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345509
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:45 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :')
Dat types als jij altijd om prijsverhogingen vragen totdat het zaken betreft die je zelf aangaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345519
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat types als jij altijd om prijsverhogingen vragen totdat het zaken betreft die je zelf aangaan.
Nee hoor, want ik ben ook voor kilometerheffing. Maar het is een totaal ongerelateerd onderwerp.
pi_183345528
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk je echt dat al die mensen die ongezond eenzijdig eten dit doen omdat bv een bloemkool 1,35 kost i.p.v. 1,23?
En waar haal je het idee vandaan dat vetten ongezond zouden zijn?
Als gezond eten aanzienlijk goedkoper wordt, en ongezond eten aanzienlijk duurder, dan is het een bewezen feit dat dat tot minder ongezonde eters zal leiden.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:50:00 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345536
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als gezond eten aanzienlijk goedkoper wordt, en ongezond eten aanzienlijk duurder, dan is het een bewezen feit dat dat tot minder ongezonde eters zal leiden.
Wat wil je allemaal nog meer in de prijsverhoging gooien? Geef eens een lijstje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:50:11 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345538
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Nee hoor, want ik ben ook voor kilometerheffing. Maar het is een totaal ongerelateerd onderwerp.
Goed idee, mensen bestraffen die naar hun werk gaan met nog meer lasten. Die kilometerheffing is er allang, dat heet brandstofaccijns
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:51:56 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345564
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed idee, mensen bestraffen die naar hun werk gaan met nog meer lasten. Die kilometerheffing is er allang, dat heet brandstofaccijns
Dat zeg ik.. het heeft er allemaal mee te maken. Mensen die de overheid willen inzetten om allerhande zaken aan banden te leggen waar ze zelf last van zeggen te ondervinden; van roken en voedsel tot autorijden en alcohol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183345640
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goed idee, mensen bestraffen die naar hun werk gaan met nog meer lasten. Die kilometerheffing is er allang, dat heet brandstofaccijns
Ik heb liever dat het fileprobleem aangepakt wordt want dat kost ons allemaal bakken met geld. Maargoed, andere discussie.
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:57:26 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345644
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik.. het heeft er allemaal mee te maken. Mensen die de overheid willen inzetten om allerhande zaken aan banden te leggen waar ze zelf last van zeggen te ondervinden; van roken en voedsel tot autorijden en alcohol.
Overheid gebruikt het jubelcaroussel.
Zeg lastenverzwaring en de kiezer is boos, noem het milieu, gezondheid of bezuinigen en de idioten staan te jubelen. Kies je accijnzen of belastingen zo dat ze bepaalde groepen treffen en anderen staan te juichen. Maak de ene week roken duurder en de niet rokers jubelen, de week daarop frikandellen en de niet frikandel eters jubelen. Op het moment dat jij gepakt word jubelen de rokers en frikandel eters haha net goed.
Op deze manier speelt de overheid onder de mom van moraal mensen tegen elkaar uit en betalen we met zij allen steeds meer voor een steeds groter wordende overheid in bijzonder luxe ministeries en met goud gerande regelingen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345645
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat wil je allemaal nog meer in de prijsverhoging gooien? Geef eens een lijstje.
Volgens mij heb ik dat een paar posts hierboven al gedaan. 8)7
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:57:51 #275
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345650
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik heb liever dat het fileprobleem aangepakt wordt want dat kost ons allemaal bakken met geld. Maargoed, andere discussie.
Meer wegen aanleggen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345651
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als gezond eten aanzienlijk goedkoper wordt, en ongezond eten aanzienlijk duurder, dan is het een bewezen feit dat dat tot minder ongezonde eters zal leiden.
Allemaal werken en deugen tot je 80e zal je!! En krom liggen als je eens een biertje of een burger wil pakken!!

En de overheid zag dat het goed was.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 18:58:15 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183345657
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat een paar posts hierboven al gedaan. 8)7
Dat is toch niet alles?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 november 2018 @ 18:59:00 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183345674
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als gezond eten aanzienlijk goedkoper wordt, en ongezond eten aanzienlijk duurder, dan is het een bewezen feit dat dat tot minder ongezonde eters zal leiden.
Laat dat bewijs maar eens zien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183345719
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meer wegen aanleggen
Een bewezen ineffectieve maatregel. :')
pi_183345727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is toch niet alles?
We hebben het hier over het Gezonder leven akkoord. Open maar een apart topic als je het over andere dingen wil hebben.
pi_183345735
In de toekomst belasting op tv-kijken en extra betalen als je wil zitten in plaats van staan op je werk, belasting op bbq'en etc... Geweldig toch? Al het bovenstaande is immers ongezond en dat kan de samenleving extra KOSTEN opleveren...
pi_183345831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
In de toekomst belasting op tv-kijken en extra betalen als je wil zitten in plaats van staan op je werk, belasting op bbq'etc... Geweldig toch? Al het bovenstaande is immers ongezond en dat kan de samenleving extra KOSTEN opleveren...
Er komen steeds meer van die belangenclubjes die nota bene een platform krijgen om hun dwangneurose te presenteren en dat allen zij leven zoals iedereen dat zou moeten. Alles wat ze niet zint moet verboden worden of zo duur worden dat het onbetaalbaar word. Het liefst allemaal aan het zeewier.
pi_183346445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb helemaal geen hekel aan beweging, maar dat heb ik wel op het moment dat een rechtlijnige fanaticus een tak van sport opdringt waar ik helemaal niets mee heb.

En andere lessen koppelen aan gym lijkt me bijna exclusief mogelijk met echt het basic taal- en hoofdrekenwerk (ergo, de basisschool). Hogere wiskunde combineren met handbal gaat hem niet worden, Tacitus lezen tijdens een rondje hardlopen ook niet.
Maar een rondje Rome kan dan een kwaad, of xanthen.

En niet alles hoeft natuuurlijk bewegend. Maar op de baissschool kan er veel eer bewogen worden op een speelse en leuke manier.
Whatever...
pi_183346480
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje zoals nazi's hè. :).
Die waren in ieder geval niet te dik. En die hadden van die kampen, daar viel iedereen ook flink af.
Whatever...
pi_183346532
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

belastingen en accijnzen dienen maar één doel en dat is geld binnenhalen. Toen onder Borst de accijns op alcohol flink werden verhoogd en daardoor mensen daadwerkelijk minder drank gingen kopen en de totale inkomsten uit de accijns daalden werd dat teruggedraaid.
Het hele lulverhaal over dat accijns en belasting op ongezonde producten goed zouden zijn voor de gezondheid is alleen maar een manier om het te verkopen. Je ziet het hier ook, geef een mooi lulverhaal eromheen en mensen staan te jubelen.
Ik ben het met je eens dat het wordt misbruikt. Maar als je het dus goed inzet werken dit soort dingen wel.

Helaas is het maar al te vaak dat de randzaken stiekem belangrijker worden gevonden. Als we het geld van autobelastingen allemaal aan wegen en overige infrastructuur hadden besteed zouden er ook geen files meer zijn.

Rekeningrijden zal ook niet helpen omdat er van het extra geld weer zielige mensen aangeleerd afhankelijk gemaakt moeten worden van de deugpolitie.

Echter jouw argument is vooral geldig om een onbetrouwbare overheid aan te tonen biet dat dit soort Zaken niet kunnen werken.
Whatever...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 19:42:35 #286
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183346566
Dit werkt averechts. Ze beperken het aantal calorieen per portie dus na het eten sterf je van de honger en neem je nog maar een pizza.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 24 november 2018 @ 19:49:27 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183346731
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:01 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Een bewezen ineffectieve maatregel. :')
Waar blijft je bewijs?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183346811
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar blijft je bewijs?
En vooral: wat is gezond en ongezond eten?
  zaterdag 24 november 2018 @ 19:59:35 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183346950
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En vooral: wat is gezond en ongezond eten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183347149
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als die tax goed werkt verdien je die 15¤ makkelijk terug door lagere belasting van ander voedsel natuurlijk. TenIj de overheid er zoals gewoonlijk een melkkoe van maakt.
Hoe laag wil je gaan, het is nu 6% en wordt 9%, voorlopig wordt het alleen hoger. En verder, moeten we ook nog een commissie gaan onderhouden, die dan gaat bepalen wat er hoog en laag belast mag worden in de supermarkt?
.
pi_183347156
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had altijd gedacht dat dit soort beleid alleen mogelijk was met GL in de coalitie, niet dus, CU ontwikkelt zich als bijwagen van GL en trouwens Blokhuis wil ook toestaan dat anti-abortus organisaties de mogelijkheid moeten krijgen om vrouwen te adviseren op het moment dat ze een abortus willen, lees ik net... (kan het tweetje alleen niet zo gauw terugvinden).

CorinneEllemeet twitterde op zaterdag 24-11-2018 om 14:34:17 Staatssecretaris @PaulBlokhuis blijft van mening dat verbondenheid tussen een anti-abortus club en een organisatie die keuzehulp biedt aan zwangere vrouwen ok is. Daar ben ik het ten diepste mee oneens.Vrouwen hebben recht op onafhankelijke keuzehulp.https://t.co/UozViw7qmO reageer retweet
Zo verrassend is dat toch niet? Christelijke politieke partijen stellen zich meestal maar al te graag paternalistisch op, zag je de vorige keer dat de CU in het kabinet zat (ten tijde van Rouvoet) ook al.
pi_183347180
Daarbij, hoe belangrijk is voeding nu echt? maakt het uit voor iemand dat hij een extra appeltje eet per dag, terwijl hij een kantoorbaan heeft waardoor hij vrij weinig tot nagenoeg niets beweegt op een dag? hoe zijn de verhoudingen?
pi_183347248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Moeten ze vooral de BTW op groente en fruit gaan verhogen :')

Gooi in plaats daarvan de BTW op producten die veel suikers en vetten bevatten omhoog.
Ik ben daar wel voor hoor. Maar ik geloof niet dat het veel helpt. Groenten zijn al niet duur, zeker niet als je met het seizoen mee eet. Mensen laten groente niet staan uit financiële overwegingen, maar uit gemakzucht.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 20:18:55 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183347412
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het wordt misbruikt. Maar als je het dus goed inzet werken dit soort dingen wel.

Helaas is het maar al te vaak dat de randzaken stiekem belangrijker worden gevonden. Als we het geld van autobelastingen allemaal aan wegen en overige infrastructuur hadden besteed zouden er ook geen files meer zijn.

Rekeningrijden zal ook niet helpen omdat er van het extra geld weer zielige mensen aangeleerd afhankelijk gemaakt moeten worden van de deugpolitie.

Echter jouw argument is vooral geldig om een onbetrouwbare overheid aan te tonen biet dat dit soort Zaken niet kunnen werken.
Daar ben jij zelf onderdeel van, goede vrind.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183348857
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:54 schreef Ringo het volgende:
Gym. :r, :r.
Het enige vak om te spijbelen toen ik op school zat.

Frans _O_
Latijn _O_
Grieks _O_
Alle vakken met een stoel onder je reet en een boek voor je neus _O_
Allemaal vakken waar je vrijwel geen fuck aan hebt. In tegenstelling tot vakken zoals geschiedenis die dan weer wel relevant en leerzaam zijn.
Conscience do cost.
  zaterdag 24 november 2018 @ 21:25:45 #296
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183349020
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar natuurlijk, laten we de prijzen maar weer verhogen.

Wat een armoede.
Precies andersom; wat een overvloed. :)

De dingen die hier besproken/genoemd worden, zijn welvaartsziekten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 november 2018 @ 21:28:05 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183349094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:12 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik ben daar wel voor hoor. Maar ik geloof niet dat het veel helpt. Groenten zijn al niet duur, zeker niet als je met het seizoen mee eet. Mensen laten groente niet staan uit financiële overwegingen, maar uit gemakzucht.
Lussiknie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 21:30:18 #298
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183349165
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik heb liever dat het fileprobleem aangepakt wordt want dat kost ons allemaal bakken met geld. Maargoed, andere discussie.
Dan moet je geen kilometerheffing invoeren, maar spitsheffing. De VVD maakt handig gebruik van de woordkeuze, om te kunnen roepen dat het niks oplevert. Maar spitsheffing heeft absoluut impact, kilometerheffing niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 november 2018 @ 21:31:12 #299
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183349199
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 18:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

En krom liggen als je eens een biertje of een burger wil pakken!!
We hebben het geld er toch voor? Wat is het probleem dan precies?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 24 november 2018 @ 21:42:43 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183349461
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lussiknie
Een tijdje geleden was er een topic over een basisschool die hadden ingevoerd dat kinderen geen suikerhoudende frisdrank meer mee mochten nemen. Werd er een boze vader geinterviewd: 'Mijn zoontje lust geen water!'. _O-

Dan heb je als ouder toch serieus iets uit je handen laten vallen. Het was het zoontje ook aan te zien dat hij geen water lustte, trouwens. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183350651
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lussiknie
Eigenlijk zouden ze in de onderbouw van de middelbare school verplicht kooklessen met verse groenten moeten geven. Ik denk dat dit beter werkt dat BTW-verhoging/verlaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')