abonnement Unibet Coolblue
pi_183303143
quote:
HILVERSUM - Het bord van een zwarte butler voor lunchroom De Koffiebranderij in Hilversum zorgt al dagen voor boze reacties van anti-Zwarte Pietactivisten, maar de zaak wordt ook overspoeld met steunverklaringen. De eigenaar ontving zelfs bloemen.

De consternatie begon vrijdag toen SP-raadslid Rebekka Timmer de butler zag staan en bezwaar maakte bij lunchroomhouder Relinde Dijkgraaf. Het bord zou volgens de anti- Pietactiviste een ’racistische karikatuur’ zijn, meldt NH Nieuws.

„Het is gewoon een normale butlerpop, die wij hier op straat hebben staan voor onze zaak, vanwege het nostalgisch aspect”, zegt Dijkgraaf. Desondanks ontvangt ze op Facebook veel haatreacties. Het raadslid Timmer gaf daarvoor de aftrap door een boze recensie te plaatsen. „Binnen tien minuten hadden we recensies binnen dat we racisten waren.”

Het ’vrijheidsbeeld’, zoals Dijkgraaf het noemt, staat er al jaren en dat blijft wat haar betreft ook gewoon zo. Gasten gaan door de ophef met de butler op de foto, brengen bloemetjes langs en delen massaal hun steun voor de zaak op Facebook. „Wat vrijdag begon als een nachtmerrie voor de zaak, is nu iets moois geworden”, besluit Dijkgraaf.

https://www.telegraaf.nl/(...)acistisch-butlerbord

Voor de enkeling die nog het geloof had dat het na Zwarte Piet wel voorbij zou zijn met de "racisme" en "discriminatie" roepers helaas de harde realiteit dat we aan het begin staan van een steeds groter wordende hetze tegen alles wat de hardwerkende blanke man/vrouw doet en niet in een bepaald straatje past. Ondertussen viert de slavernij aan de andere kant van de wereld nog zijn hoogtijdagen, waarover niemand valt om de één of andere reden.

Wederom een nieuw onderwerp is gevonden om zonder dialoog of goed gesprek meteen weer met het vingertje te kunnen wijzen en de woorden "racisme" en "discriminatie" over de tong rollen alsof het stuiptrekkingen zijn. Zoals inmiddels al duidelijk is, iets wat velen nog blijven ontkennen, staan er natuurlijk weer twee groepen tegenover elkaar, de voor en tegenstanders, waarbij de tegenstanders natuurlijk niet verder zullen komen dan iedereen die niets verkeerds ziet in dit bord weer te beschuldigen voor "racisme". In de recente Piet discussie heb ik meermaals aangegeven dat ik de gebruikers op dit forum, die ongeacht welk onderwerp of de inhoud al kan aanwijzen die hier natuurlijk ook meteen racisme in zien, want zo ver zijn wij inmiddels al in Nederland.

Als ik mij niet vergis hebben wij vele van dit soort borden in Nederland, althans ik kan er mij nog enkele herinneren van vroeger bij bijvoorbeeld een frituur etc. en beelden ze ook niet perse een donkere man af. Het is gewoon een bord van een man die toevallig zwart is, het bord dan, zoals vele borden zijn.

[ Bericht 18% gewijzigd door sp3c op 22-11-2018 13:58:35 ]
pi_183303176
Hou je gewoon bezig met Zwarte Piet en ga niet nog verder uitbranchen aub dankjewel.
  donderdag 22 november 2018 @ 13:35:02 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183303179
Ik weet dat die mensen liever zouden zien dat alle donkere mensen hersenchirurgen, kernfysica en CEOs zijn, maar dat is gewoon niet zo, in het echte leven.

Wat is er eigenlijk mis met het beroep butler?
pi_183303187
Gvd :') :N Die droeftoeters moeten en zullen blijven drammen en janken.

Gooi je zelf weg.
pi_183303218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik weet dat die mensen liever zouden zien dat alle donkere mensen hersenchirurgen, kernfysica en CEOs zijn, maar dat is gewoon niet zo, in het echte leven.

Wat is er eigenlijk mis met het beroep butler?
Wie zegt dat die butler zwart is? Het bord is zwart, volgens mij werden ze vroeger standaard zo gemaakt, zwart bord met witte accenten om gezichtsuitdrukkingen weer te geven. Blijkbaar moeten we alle zwarte kleuren verbannen in de samenleving omdat uitkeringstrekkende sneeuwvlokjes het niet aankunnen. Binnenkort de verkeersborden aan de beurt zeker.
  donderdag 22 november 2018 @ 13:39:44 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183303248
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wie zegt dat die butler zwart is? Het bord is zwart, volgens mij werden ze vroeger standaard zo gemaakt, zwart bord met witte accenten om gezichtsuitdrukkingen weer te geven.
Ik herken wel wat Afrikaanse trekken in dat gezicht hoor.
pi_183303309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik herken wel wat Afrikaanse trekken in dat gezicht hoor.
Omdat die zwart is? Racist :{w

:P

Ik niet echt, anders hadden ze hem wel rode lippen gegeven of zo. Als je 10 jaar geleden langs dit bord gelopen was dan was het je denkelijk niet eens opgevallen, en helemaal niemand zou de link leggen richting de slavernij. Het is vooral omdat het nu het nieuws van de dag is dat mensen overal elementen van de slavernij in gaan zien.

Maar het kan kloppen wat je zegt, misschien is het wel een neger, maar dan wat is het probleem? Mogen negers niet meer afgebeeld worden? Of mogen ze alleen geassocieerd worden met zeer hoge functies? Op de catwalk lopen ook donkere modellen, moeten ze ook maar eens afschaffen, laat mij denken aan de slavernij, daar werden ze ook tentoongesteld. ;)
pi_183303326
Die butler lijkt op een javaanse man, geen idee waar de link naar de zwarte piet-discussie nu weer vandaan komt...

Straks eisen ze dat de helft van de personen op de Nachtwacht een hoofddoek krijgen.
pi_183303434
Niets racistisch aan. Beroepsgekwetsten. :')
  donderdag 22 november 2018 @ 13:53:22 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183303457
'Rel' en 'ophef', iemand heeft een tweet geplaatst?
  Moderator donderdag 22 november 2018 @ 14:02:08 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183303636
en een boze recensie, vergeet de boze recensie niet!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183303641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Rel' en 'ophef', iemand heeft een tweet geplaatst?
De politiek begon:

quote:
De consternatie begon vrijdag toen SP-raadslid Rebekka Timmer de butler zag staan en bezwaar maakte bij lunchroomhouder Relinde Dijkgraaf.
Waarna dit gebeurde:

quote:
Desondanks ontvangt ze op Facebook veel haatreacties. Het raadslid Timmer gaf daarvoor de aftrap door een boze recensie te plaatsen. „Binnen tien minuten hadden we recensies binnen dat we racisten waren.”
Bord staat er misschien al jaren, maar ipv. de dialoog aan te gaan beginnen enkelen weer meteen met het vingertje te wijzen en scheldkanonnades.

Voor de statistieken wil ik even erbij vermelden dat de mensen die meteen beginnen met schelden ook altijd de mensen zijn die roepen dat anderen de dialoog niet willen aangaan.
pi_183303659
De hele hiërarchie in de samenleving maar afschaffen, stel je voor dat iemand in dienst van een ander werkt...

Benieuwd hoe lang het duurt voor de beroeps-gekwetsten de drogisten gaan lastig vallen.

Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_183303671
Ik vind het eerder opvallend dat dit Hilversumse raadslid nu pas valt over een bord dat hier al jaaaaren op een tamelijk opvallende plek staat.
pi_183303700
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind het eerder opvallend dat dit Hilversumse raadslid nu pas valt over een bord dat hier al jaaaaren op een tamelijk opvallende plek staat.
Omdat nu de discussie speelt en mensen opeens overal racisme in gaan zien. De hetze vanuit Amerika is overgewaaid naar hier, dit stopt niet bij wat straatnamen, zwarte pieten of borden, dit gaat in de toekomst veel extremer worden met twee groepen in de samenleving die kaarsrecht tegenover elkaar staan. Het stemgedrag in bijna alle westerse landen laat die tweedeling al zien.
  donderdag 22 november 2018 @ 14:06:38 #16
3542 Gia
User under construction
pi_183303734
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Op de catwalk lopen ook donkere modellen, moeten ze ook maar eens afschaffen, laat mij denken aan de slavernij, daar werden ze ook tentoongesteld. ;)
Goeie!
pi_183303748
Een boze en beschuldigende recensie plaatsen zijnde raadslid :') dan heb je het echt niet begrepen. Verder moet alles wat zwart is uit het straatbeeld verdwijnen, dus wie is hier nu de racist.
pi_183303756
Op technische beurzen waar ik al jaren kom had een bepaalde (stoelen)leverancier altijd als gimmick een schoenpoets butler bij zich. Zo'n klassieke 'negerslaaf' ( :') ) in een onberispelijk kostuum, die je schoenen perfect oppoetste, terwijl je uiteraard comfortabel in 1 van hun stoelen zat.

Die beurs is altijd in november, natuurlijk net de beste periode van het jaar voor zwart\wit discussies. Ik was er onlangs, en vroeg aan mn leverancier waar die beste man was? "Ja we zijn ermee gestopt want dat ligt allemaal zo gevoelig de laatste tijd"

Die arme man wordt natuurlijk nergens meer gevraagd, vanwege stereotypering enzo. Terwijl ie zn optreden echt met hart en ziel deed. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zich in een hokje geduwd voelde, zo enthousiast als hij zn act deed. (Of anders kroop ie er toch in elk geval uit eigen vrije wil in)
Maar door dit soort ontwikkelingen heeft zo iemand dus geen baan meer.
Misschien verhuurt ie zich nu wel als wit geschminkte clown...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_183303838
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:07 schreef Gripper het volgende:
Op technische beurzen waar ik al jaren kom had een bepaalde (stoelen)leverancier altijd als gimmick een schoenpoets butler bij zich. Zo'n klassieke 'negerslaaf' ( :') ) in een onberispelijk kostuum, die je schoenen perfect oppoetste, terwijl je uiteraard comfortabel in 1 van hun stoelen zat.

Die beurs is altijd in november, natuurlijk net de beste periode van het jaar voor zwart\wit discussies. Ik was er onlangs, en vroeg aan mn leverancier waar die beste man was? "Ja we zijn ermee gestopt want dat ligt allemaal zo gevoelig de laatste tijd"

Die arme man wordt natuurlijk nergens meer gevraagd, vanwege stereotypering enzo. Terwijl ie zn optreden echt met hart en ziel deed. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zich in een hokje geduwd voelde, zo enthousiast als hij zn act deed. (Of anders kroop ie er toch in elk geval uit eigen vrije wil in)
Maar door dit soort ontwikkelingen heeft zo iemand dus geen baan meer.
Misschien verhuurt ie zich nu wel als wit geschminkte clown...
En dit is ook het probleem, wij moeten als samenleving van de één op de andere dag de knop omzetten zonder een fatsoenlijke dialoog. Nee zaken die niet passen in het straatje van enkelen is meteen "racisme" terwijl de overgrote meerderheid het helemaal niet zo slecht bedoeld of niet doorheeft dat ze anderen kwetsen. Dat is ook de hoofdreden van het verzet tegen zulk opdringerig gedrag, als er niet continue met het vingertje gewezen wordt terwijl ze "racisme" schreeuwen maar een fatsoenlijk gesprek aangaan dan zal er sneller een oplossing gevonden worden dan dat ze complete groepen in de samenleving verketteren omdat ze (onbewust) iets fout doen in hun ogen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 november 2018 @ 14:13:06 #20
408813 crew  trein2000
pi_183303899
Dit soort gezeik :')
Gelukkig woon ik in een dorp waar deze ongein niet speelt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183303942
SP :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  User die overal opduikt 2022 donderdag 22 november 2018 @ 14:16:12 #22
186611 Haags
pi_183303959
Spring eens ff lekker van een brug af met je gezeik. Hoe ver gaan we nog zinken jongens?
Zonder wrijving geen glans
pi_183303975
Volgens wat reacties op facebook waren er opeens een aantal negatieve recensies zoals "rattenkeutels in de keuken" etc. Dus gewoon iemand zijn zaak ten gronde richten omdat die een bord heeft staan wat je niet aanstaat, voor mij is dit gewoon terreur. Daar heb je dan je hele leven hard voor gewerkt, zaak opgebouwd, en komen wat "racisme" roepers de boel kapot maken. Moeten we eens een naam voor verzinnen voor die vorm van terreur.
pi_183303980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Wie zegt dat die butler zwart is? Het bord is zwart, volgens mij werden ze vroeger standaard zo gemaakt, zwart bord met witte accenten om gezichtsuitdrukkingen weer te geven.
Nou ja, dat lijkt me wel duidelijk, maar waarom moet dat een probleem zijn? Mogen negers geen butler meer zijn? Moeten we zwarte mensen verbieden om een dienblad vast te pakken?

Echt, tegen die muts van SP zou ik zeggen: get a life, haal eens wat vaker je schouders op over zaken waar je het niet mee eens bent. Dat deden we vroeger ook en maakte het leven een stuk makkelijker.
Don't let my username fool you...
pi_183303990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:03 schreef ender_xenocide het volgende:
De hele hiërarchie in de samenleving maar afschaffen, stel je voor dat iemand in dienst van een ander werkt...

Benieuwd hoe lang het duurt voor de beroeps-gekwetsten de drogisten gaan lastig vallen.

[ afbeelding ]
Oh ja die drogist-arabier :)

Weet je wat ook vreselijk stereotype is en dus meteen moet worden afgebroken? De Fata Morgana in de Efteling met al die booskijkende oriëntaalse types met enorme haakneuzen en wenkbrauwen.
Dumpen die sloot! Boooeeeee!!!!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')