abonnement Unibet Coolblue
pi_183302242
Amerikaanse toerist met pijl en boog gedood door inheemse stam

De 27-jarige Amerikaan, John Allen Chau reisde vorige week naar een afgelegen Indiaas eiland, maar is daar vermoedelijk gedood door de inheemse bevolking.

Omgekocht
Chau zou een stel vissers omgekocht hebben om hem op hun boot naar het eiland te smokkelen, zo zegt de lokale politie. Hij had het gebied al eerder bezocht en wilde graag de Sentinelezen ontmoeten die leven op het Noord-Sentineleiland in de Golf van Bengalen.

Verboden
Het is verboden een bezoek te brengen aan het eiland, want de Sentinelezen staan bekend als één van de meest geļsoleerde volkeren ter wereld en hebben in het verleden al vaker buitenstaanders aangevallen. Zo werden in 2006 nog twee Indiase vissers vermoord toen ze de kust naderden.

Opgepakt
Eén van de vissers beschrijft hoe Chau door de Sentinelezen met pijl en boog werd beschoten nadat de reiziger op het eiland werd afgezet. “Hij werd aangevallen met pijlen, maar bleef wandelen.” De man beweert ook dat hij zag hoe de eilandbewoners Chau met een touw vastknoopten en wegsleepten over het zand. De autoriteiten hebben de betrokken vissers inmiddels opgepakt.



https://panorama.nl/enter(...)r-inheemse-bevolking
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 november 2018 @ 12:40:49 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183302278
Nou ja, 'toerist'. Hij wilde ze bekeren :')

Hij zal het ongetwijfeld met de (vanuit zijn visie) beste intenties gedaan hebben, maar dan nog :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183302299
Ciao :D
  donderdag 22 november 2018 @ 12:45:04 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183302340
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen. Geen medelijden mee, sorry. _O-
pi_183302437
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen. Geen medelijden mee, sorry. _O-
1000? Nog wel heel wat meer...
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 november 2018 @ 12:53:32 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_183302463
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:51 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

1000? Nog wel heel wat meer...
Die stam woont al 60.000 jaar op het eiland inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  † In Memoriam † donderdag 22 november 2018 @ 12:54:29 #7
230491 Zith
pls tip
pi_183302481
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen. Geen medelijden mee, sorry. _O-
Waarschijnlijk nog in de steentijd
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 22 november 2018 @ 12:55:24 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183302494
Okee 1000 was een conservatieve schatting...
pi_183302553
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.

Ze zullen ongetwijfeld wel wrakken gezien hebben, en vliegtuigen, maar geen idee wat ze daarbij denken (gemaakt door goden?)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183302600
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.
Ik vraag me af of die mensen nou gelukkiger zijn, of juist niet. Of gewoon net zo gelukkig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183302608
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.
Zouden ze zo iemand wel kunnen oppakken? Is in principe een moord gepleegd, in de huidige samenleving is dat verboden. Hoe gaan ze hiermee om vraag ik mij af, zouden ze de dader(s) voor de rechtbank slepen terwijl ze nog niet eens weten wat een rechtbank is. :)
pi_183302622
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die mensen nou gelukkiger zijn, of juist niet. Of gewoon net zo gelukkig.
Denk wel hetzelfde, ze hebben natuurlijk ook hun stress momenten en geluksmomenten, maar ze weten niet beter dus zullen ze gelukkig zijn met wat ze hebben. Lijkt mij niet dat ze ongelukkig zijn omdat ze geen 4k TV met PS4 in de huiskamer hebben staan. :P
  donderdag 22 november 2018 @ 13:05:36 #13
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302650
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die mensen nou gelukkiger zijn, of juist niet. Of gewoon net zo gelukkig.
Dat is altijd een goed discussie punt. Ik denk net zo gelukkig als ons. Soms ongelukkig, soms gelukkig, maar om hele andere redenen. De zorgen die mensen hebben zijn veel directer. Ziekte, dood, niet genoeg eten, maar waarschijnlijk gaan ze daar beter mee om dan als wij in die situatie zouden zitten. (in het westen is de dood echt tot iets verschrikkelijks geworden, terwijl het in andere/oude culturen vaak een stuk meer geaccepteerd is)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 november 2018 @ 13:05:47 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_183302654
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zouden ze zo iemand wel kunnen oppakken? Is in principe een moord gepleegd, in de huidige samenleving is dat verboden. Hoe gaan ze hiermee om vraag ik mij af, zouden ze de dader(s) voor de rechtbank slepen terwijl ze nog niet eens weten wat een rechtbank is. :)
De regering heeft besloten dat ze met rust gelaten moeten worden en dat de stam mensen mag doden als ze het eiland benaderen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 22 november 2018 @ 13:06:08 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zouden ze zo iemand wel kunnen oppakken? Is in principe een moord gepleegd, in de huidige samenleving is dat verboden. Hoe gaan ze hiermee om vraag ik mij af, zouden ze de dader(s) voor de rechtbank slepen terwijl ze nog niet eens weten wat een rechtbank is. :)
Ze staan buiten de wet volgens de overheid van India. Oppakken betekend trouwens zeer waarschijnlijk dat ze dood gaan (door onze ziektes)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183302662
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:05 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De regering heeft besloten dat ze met rust gelaten moeten worden en dat de stam mensen mag doden als ze het eiland benaderen
Gevalletje eigen schuld dikke bult dus :)
  donderdag 22 november 2018 @ 13:08:10 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gevalletje eigen schuld dikke bult dus :)
100% want de stam staat bekend om het direct vermoorden van wie dan ook die in de buurt komt.

Dit is gewoon een darwin award waardig.

Je hebt geen idee wat die mensen geloven. Misschien zien ze elke buitenstaander wel als hun versie van de duivel

Hell, misschien zien ze het wel als een kado van de goden. Weet niet wat er te eten valt daar maar wie weet is vlees wel erg schaars :X
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 november 2018 @ 13:08:19 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_183302694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gevalletje eigen schuld dikke bult dus :)
Dat sowieso. Maar nog niet zo lang geleden is er een vreedzame ontmoeting geweest tussen de eilandbewoners en een paar Indiase vissers dus vraag me af wat er in die periode is veranderd waardoor ze nu wel kwaadwillig reageren op anderen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 november 2018 @ 13:09:44 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183302721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar nog niet zo lang geleden is er een vreedzame ontmoeting geweest tussen de eilandbewoners en een paar Indiase vissers dus vraag me af wat er in die periode is veranderd waardoor ze nu wel kwaadwillig reageren op anderen.
Dat was begin jaren 90 toch? De vorige ontmoeting met twee Indiase vissers was in 2006, eindigend in de dood van de betreffende vissers :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 november 2018 @ 13:13:14 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_183302784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat was begin jaren 90 toch? De vorige ontmoeting met twee Indiase vissers was in 2006, eindigend in de dood van de betreffende vissers :P
In 2008 dook er wel een filmpje op van een bootje met Indiėrs die kokosnoten aan de stammen gaven. Dit is de eerste keer dat ze indringers niet verwelkomde met pijl en boog. Ze waren naakt en ze leken een eigen taal te spreken. Dit is een van de weinig keren dat de stam op video werd vastgelegd.'
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_183302796
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.

Ze zullen ongetwijfeld wel wrakken gezien hebben, en vliegtuigen, maar geen idee wat ze daarbij denken (gemaakt door goden?)
Ze hebben wel schepen en boten gezien (1981, 1991, 2006) en een helikopter probeerde contact te maken na de tsunami in 2004 maar werd beschoten met pijl en boog.

Je moet gewoon een hoop kokosnoten meenemen dan doen ze niks.

Zag in onderstaande video zelfs een man met tieten. (13:51)
  donderdag 22 november 2018 @ 13:15:41 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In 2008 dook er wel een filmpje op van een bootje met Indiėrs die kokosnoten aan de stammen gaven. Dit is de eerste keer dat ze indringers niet verwelkomde met pijl en boog. Ze waren naakt en ze leken een eigen taal te spreken. Dit is een van de weinig keren dat de stam op video werd vastgelegd.'
Wat ik zo verwonderlijk vind is dat deze stam niet reist. Vrijwel elke beschaving in de geschiedenis heeft geprobeerd andere gebieden te bereiken. Maar deze lui zitten al weet ik hoelang vast op dat eiland. Volgens mij heerst er een hele sterke religie die mensen bang maakt om ergens anders heen te gaan, of ze hebben het er ontzettend goed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183302828
Had hij beter een pistool mee kunnen nemen dan een pijl en boog.
pi_183302836
Heeft Trump al getweet wanneer hij ze gaat bombarderen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 22 november 2018 @ 13:17:19 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:16 schreef TheJanitor het volgende:
Had hij beter een pistool mee kunnen nemen dan een pijl en boog.
Ik denk dat je alsnog verliest als je geen pro bent. Zeker aangezien je in hun huis bent in feite.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 november 2018 @ 13:18:01 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183302866
That's why you should always wear chainmail and carry a sword.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 22 november 2018 @ 13:19:17 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183302892
Buiten dat die gast dus tiefus dom is, mocht hij contact maken dan is er een grote kans dat iedereen daar flink ziek wordt van 'onze' virussen en bacterien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183302956
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik zo verwonderlijk vind is dat deze stam niet reist. Vrijwel elke beschaving in de geschiedenis heeft geprobeerd andere gebieden te bereiken. Maar deze lui zitten al weet ik hoelang vast op dat eiland. Volgens mij heerst er een hele sterke religie die mensen bang maakt om ergens anders heen te gaan, of ze hebben het er ontzettend goed.
Misschien hebben ze weleens wat verkenners gestuurd en hebben ze gezien dat het verwelkomen van zeevaarders niks goeds brengt. Je kunt ze niet helemaal ongelijk geven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 november 2018 @ 13:23:23 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183302967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In 2008 dook er wel een filmpje op van een bootje met Indiėrs die kokosnoten aan de stammen gaven. Dit is de eerste keer dat ze indringers niet verwelkomde met pijl en boog. Ze waren naakt en ze leken een eigen taal te spreken. Dit is een van de weinig keren dat de stam op video werd vastgelegd.'
Dat zullen dan de beelden uit de jaren negentig geweest zijn :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 november 2018 @ 13:23:38 #30
319979 Fok-it
All is well
pi_183302975
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zullen dan de beelden uit de jaren negentig geweest zijn :+
Goed punt wel ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 22 november 2018 @ 13:24:50 #31
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_183302999
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.

Ze zullen ongetwijfeld wel wrakken gezien hebben, en vliegtuigen, maar geen idee wat ze daarbij denken (gemaakt door goden?)
Ze zijn een stuk beter af dan wij in onze zogenaamde moderne wereld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 22 november 2018 @ 13:27:56 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183303052
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien hebben ze weleens wat verkenners gestuurd en hebben ze gezien dat het verwelkomen van zeevaarders niks goeds brengt. Je kunt ze niet helemaal ongelijk geven.
Ja goed punt. Er valt niks te halen voor hen in onze wereld, alleen maar verwarring en dood. Indianen hadden/hebben al grote problemen met integratie in de moderne wereld, en die liepen voor op deze stam.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 november 2018 @ 13:28:18 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183303059
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.
Of het maken van vuur. Naar alle waarschijnlijkheid wachten ze tot vuur 'spontaan' ontstaat en bewaken ze het dan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 november 2018 @ 13:44:36 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183303333
quote:
“Wees niet boos op hen als ik het niet overleef”: missionaris (27) die stierf bij ontmoeting met geļsoleerde stam schreef net voor dood nog brief aan ouders



De Amerikaanse avonturier en missionaris die vorige week aan zijn einde kwam bij een ontmoeting met een geļsoleerde stam op een afgelegen eiland in de Golf van Bengalen, schreef kort voor zijn dood nog een brief aan zijn ouders. Daaruit blijkt dat John Chau (27) besefte dat hij iets gevaarlijks deed. De Britse krant Daily Mail kon ook de hand leggen op zijn dagboek, waarin hij zijn allereerste ontmoeting met de stam in detail beschreef. Toen hij een dag later terugging, vond hij de dood.

Chau trok op 15 november een eerste keer naar het Indische North Sentinel Island. Zijn doel was om de jager-verzamelaars die er leefden kennis te laten maken met Jezus en het geloof. Contact met de stam is nochtans bij wet verboden en de bewoners staan erom bekend dat ze eerdere bezoekers aanvielen. Maar dat hield de jongeman niet tegen. En hij slaagde er volgens de lokale politie in om enkele lokale vissers te overtuigen om hem erheen te brengen.

Het laatste stukje naar het strand legde hij af met zijn kajak. De vissers vroeg hij om op zee te wachten op een afgesproken plek. Aan land legde hij contact met de inheemse stam en hij bood hen enkele geschenken aan, zoals een voetbal en vis. Maar de bewoners werden boos en schoten een pijl op hem af. Die raakte de bijbel die hij bij zich droeg.

Omdat zijn kajak beschadigd was, zwom hij daarop terug naar de vissersboot die hem naar het eiland gebracht had. Die nacht en de volgende morgen schreef hij een brief naar zijn ouders en een verslag in zijn dagboek, dat meer onthult over wat hij precies had meegemaakt.

“Jullie denken misschien dat ik gek ben dat ik dit doe, maar ik denk dat het de moeite waard is om deze mensen kennis te laten maken met Jezus”, pende hij naar zijn ouders. “Wees niet boos op hen of op God als ik het niet overleef. Dit is niet zinloos. Het eeuwige leven van deze mensen staat op het spel en ik kan niet wachten om hen terug te zien rond de troon van God. Ik zie jullie graag en ik bid dat er niemand ter wereld is van wie jullie meer houden dan van Jezus Christus.”



In zijn verslagen in zijn dagboek – die gedateerd zijn tussen 14 en 16 november – vertelt hij over zijn eerste ontmoeting met de stam en hoe hij aanvankelijk panikeerde toen hij hun bogen zag.

Toen hij de stam geschenken aanbood, kwamen immers twee gewapende bewoners gillend op hem toegelopen. “Ik zei dat mijn naam John was en dat ik van hen hield, net als Jezus”, schreef hij. “Ik vind het jammer dat ik wat begon te panikeren toen ik zag dat ze pijlen op hun bogen legden. Ik pakte de vis op en gooide die naar hen toe. Maar ze bleven komen.”



“Ik verzekerde me er aanvankelijk van dat ik buiten het bereik van hun bogen bleef, maar dat betekende jammer genoeg ook dat ik buiten gehoorsafstand stond”, gaat hij verder. “Daarop ging ik een beetje dichter, terwijl een 6-tal bewoners naar me stond te roepen. Ik probeerde hun woorden te herhalen, maar dat maakte hen aan het lachen, wat me doet vermoeden dat het beledigingen waren. Ze riepen ook naar het woud achter hen en ik hoorde een drummend geluid.”

Witte kroon
Hij zag ook een man die iets droeg wat op een witte kroon leek. “Misschien waren het bloemen? Hij leek me een leidersfiguur. Hij klom op een rots en riep naar me.” Even later werd een pijl op hem afgeschoten, door een jongen die hij niet veel ouder dan 10 schatte. Die bleef steken in zijn bijbel.

Daarop besloot Chau om er toch maar vandoor te gaan. “Ik zwom terug naar de boot, zoals ik nog nooit in mijn leven gezwommen heb”, gaat hij verder. “Ik voelde angst, maar was eigenlijk vooral ontgoocheld. Ze aanvaardden me niet meteen.”



In zijn dagboek richt hij zich ook tot God. “Als u wil dat ik neergeschoten word of zelfs sterf, dan is het zo. Maar ik denk dat ik levend meer van nut kan zijn. Ik wil niet sterven. Ik mis mijn ouders.”

Zijn laatste verslag dateert van 16 november, de dag dat hij terugkeerde naar het eiland en stierf. De vissers die hem erheen brachten, vertelden aan de politie hoe ze vanop een afstand zagen hoe de bewoners Chau vastbonden en wegsleepten over het strand. Een dag later zagen ze zijn levenloze lichaam in het zand liggen. De politie gaat nu met antropologen samenwerken om te zien hoe ze het lichaam van het eiland kunnen repatriėren.



De vissers zijn intussen opgepakt. Er is ook een moordonderzoek gestart tegen ‘onbekende eilandbewoners’, maar de inheemse stam zal vermoedelijk niet vervolgd worden omdat contact met hen verboden is. Om hun levenswijze te beschermen en hen te behoeden voor ziektes.

Gevaren
Volgens een vriend van de avonturier was Chau al zeker drie jaar bezig met zijn plannen om naar het eiland te trekken. Hij wist volgens Neil MacLeod (47) uit Schotland nochtans dat het gevaren inhield. “Maar ik denk dat het echt een roeping was voor hem. Hij zag het echt als helpen.”

Volgens MacLeod had Chau een “charmante en magnetische persoonlijkheid”. Hij was van Portland in de Amerikaanse staat Washington en werkte af en aan als verpleger in crisissituaties, overal ter wereld. “Onder meer bij rampen, zoals in de periode na de orkaan Katrina”, klinkt het

Survival International – een organisatie uit Londen die campagne voert voor het beschermen van de stammen op de Andamanen in de Indische Oceaan – noemde de dood van Chau al “een tragedie, die nooit had mogen gebeuren”. Volgens directeur Stephen Corry moeten de Indiase autoriteiten meer doen om zowel de eilandbewoners als buitenstaanders te beschermen.

“Het is overigens niet onmogelijk dat de bewoners nu besmet zijn met dodelijke ziekteverwekkers, waartegen ze geen immuniteit hebben”, klinkt het nog. “Dat kan hun einde betekenen.”

https://www.hln.be/nieuws(...)aan-ouders~aa6e0f81/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183303347
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:14 schreef Nober het volgende:
Zag in onderstaande video zelfs een man met tieten. (13:51)
Dat noemt men een vrouw :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183303667
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Motherfucking retard :( :(

Zijn domme actie kan de dood betekenen voor deze stam :(
pi_183304125
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Religie gekkies. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_183304322
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:24 schreef superniger het volgende:

[..]

Religie gekkies. :')
ja maar Jezus is beter voor iedereen!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 22 november 2018 @ 14:36:05 #39
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_183304333
“The gods [...] have never bothered much about judging the souls of the dead, and so people only go to hell if that's where they believe, in their deepest heart, that they deserve to go. Which they won't do if they don't know about it. This explains why it is so important to shoot missionaries on sight.”

― Terry Pratchett, Eric
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_183304435
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:34 schreef Karstman het volgende:

[..]

ja maar Jezus is beter voor iedereen!
Ik denk dat ze hun eigen sprookjes wel verzonnen hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183304446
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen.
Zoals Trump-country?
For great justice!
pi_183304455
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:45 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat noemt men een vrouw :')
Ondanks de penis?
pi_183304466
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:42 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hun eigen sprookjes wel verzonnen hebben.
Ja maar mijn sprookje is een beter sprookje!

Trouwens we passend dat tegelijk met dit nieuws het nieuws komt dat Book of Mormon naar Carré komt.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183304502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:43 schreef Nober het volgende:

[..]

Ondanks de penis?
Als dat een penis is, moet het wel een FOK!ker zijn. Maar volgens mij is het gewoon een touwtje ofzo.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_183304566
Niet iets voor John de Mol? 10 BN'ers loslaten en degene die het langst in leven blijft wint.
Battle Royale maar dan net iets anders.
  donderdag 22 november 2018 @ 14:58:53 #46
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_183304730
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:03 schreef Brybry het volgende:

[..]

Motherfucking retard :( :(

Zijn domme actie kan de dood betekenen voor deze stam :(
Boeiend, dan kunnen ze er tenminste mooie grote hotels bouwen enzo.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_183304755
quote:
Toen hij de stam geschenken aanbood, kwamen immers twee gewapende bewoners gillend op hem toegelopen. “Ik zei dat mijn naam John was en dat ik van hen hield, net als Jezus”, schreef hij. “Ik vind het jammer dat ik wat begon te panikeren toen ik zag dat ze pijlen op hun bogen legden. Ik pakte de vis op en gooide die naar hen toe. Maar ze bleven komen.”
Ja, een inheemse stam die een vreemde, eigen taal spreekt zal jou dan ook ongetwijfeld begrijpen. :') Eigen schuld natuurlijk, iemand die pijlen op je blijft afschieten is over het algemeen vast niet erg geinteresseerd in een verhaaltje over Jezus.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:32:19 #48
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183305285
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik zo verwonderlijk vind is dat deze stam niet reist. Vrijwel elke beschaving in de geschiedenis heeft geprobeerd andere gebieden te bereiken. Maar deze lui zitten al weet ik hoelang vast op dat eiland. Volgens mij heerst er een hele sterke religie die mensen bang maakt om ergens anders heen te gaan, of ze hebben het er ontzettend goed.
Ooit hebben ze een flink stuk gevaren, aangezien ze oorspronkelijk uit Afrika lijken zijn gekomen.

Maar daarna hebben ze blijkbaar helemaal niks meer bedacht. Tigduizend jaar en dan geen enkele uitvinding gedaan.

Een van de eilandbewoners leek een groot mes bij zich te dragen en een ander had een soort van houweel waarmee hij de kokosnoten die in het water lagen sloeg. Lijkt mij dat ze die van de vermoorde vissers of andere onfortuinlijke bezoekers hebben geroofd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183305566
hij was blijkbaar nogal hardleers
1e dag: weggejaagd van het eiland en geraakt door pijlen
2e dag: weer weggejaagd en zijn kano gesloopt zodat hij terug moest zwemmen naar de vissersboot
3e dag: vermoord op het strand

ze hebben hem alle kansen gegeven om op te rotten
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 22 november 2018 @ 15:58:34 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183305718
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:50 schreef Leipo666 het volgende:
hij was blijkbaar nogal hardleers
1e dag: weggejaagd van het eiland en geraakt door pijlen
2e dag: weer weggejaagd en zijn kano gesloopt zodat hij terug moest zwemmen naar de vissersboot
3e dag: vermoord op het strand

ze hebben hem alle kansen gegeven om op te rotten
zwpietsmile.gif
pi_183305749
Gewoon met rust laten. Deze 'toerist' kwam ze lastig vallen met het christendom. Radicale ideologen. Een stam van 15 - 150 mensen op een of andere godvergeten eiland in de Golf van Bengalen moeten ze zelfs proberen te bekeren tot hun religiėn en ideologieėn. Een pijl was de juiste boodschap.

[ Bericht 55% gewijzigd door Jellereppe op 22-11-2018 16:13:13 ]
pi_183305888
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_183306138
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:00 schreef Jellereppe het volgende:
Gewoon met rust laten. Deze 'toerist' kwam ze lastig vallen met het christendom. Radicale ideologen. Een stam van 15 - 150 mensen op een of andere godvergeten eiland in de Golf van Bengalen moeten ze zelfs proberen te bekeren tot hun religiėn en ideologieėn. Een pijl was de juiste boodschap.
Door de eeuwen heen zie je dat wel als kenmerk van het christendom willen verspreiden; gewoon doodleuk doorgaan met het opdringen van je verhaaltjes, ook als je al duidelijk is gemaakt dat men er niet op zit te wachten. En tsja, sommige volkeren pikken dat niet zomaar en gaan over tot geweld. Diverse missionarissen hebben dat in de afgelopen eeuwen al ondervonden, deze kerel nu ook.
  donderdag 22 november 2018 @ 18:07:26 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183307583
quote:
Wat een geloofsgekkie. Rijp voor de Darwin Award.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 22 november 2018 @ 18:12:44 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_183307645
Over een paar millennia kijken de Sentinelezen hierop terug als hun Bonifatiusmomentje.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 22 november 2018 @ 18:31:41 #56
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183307942
Ik hoop dat ze hem opgegeten hebben. Wit vlees is heel gezond.
pi_183308106
Jezus heeft hem niet kunnen helpen.
pi_183308228
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:40 schreef Cherni het volgende:
Jezus heeft hem niet kunnen helpen.
God heeft het zo gewild.
pi_183308258
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:31 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik hoop dat ze hem opgegeten hebben. Wit vlees is heel gezond.
Voor hen niet. Vermoedelijk zullen er nu ook al een paar dozijn sterven door ziektes die deze man meedroeg.

Niet heel raar dat ze geen doodbrengende witte duivels op hun eiland willen.
pi_183308276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:50 schreef Leipo666 het volgende:
hij was blijkbaar nogal hardleers
1e dag: weggejaagd van het eiland en geraakt door pijlen
2e dag: weer weggejaagd en zijn kano gesloopt zodat hij terug moest zwemmen naar de vissersboot
3e dag: vermoord op het strand

ze hebben hem alle kansen gegeven om op te rotten
Hardleers 2.0 _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183308606
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zouden ze zo iemand wel kunnen oppakken? Is in principe een moord gepleegd, in de huidige samenleving is dat verboden. Hoe gaan ze hiermee om vraag ik mij af, zouden ze de dader(s) voor de rechtbank slepen terwijl ze nog niet eens weten wat een rechtbank is. :)
Ik denk het niet, het is niet voor niets verboden terrein.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 23 november 2018 @ 23:20:27 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183334599
quote:
What is your reaction to the Sentinelese tribe killing an American citizen after he entered their territory?

What is your reaction to the Sentinelese tribe killing an American citizen after he entered their territory?

Missionaries arriving on foreign lands to teach the local “savages” about Jesus and convert them to Christianity has been responsible for more deaths, atrocities and genocide of indigenous people than anything else throughout history.

They arrived in Africa, South America, North America, Australia and elsewhere and brought nothing but death, destruction and misery to the locals. The indigenous people’s way of life that they lived for thousands of years, their traditions and customs all destroyed, hundreds of thousands killed the rest oppressed and enslaved, all in the name of Jesus.

The results of their handy work is well known

What this man was attempting to do in his arrogance was to completely destroy these peoples way of life. He was going to tell them about Jesus, tell them about how they are going to burn in hell for all eternity if they did not “repent” and accept Jesus. It would be downhill for these people from there. More missionaries and westerners would arrive, a church would be built, the tribe will be told to wear clothes, Western clothes. He would set about trying to give their children a Western education.

These people having been living in tune and in harmony with nature for millennia on that Island, free from the scourges of the modern world.

He had absolutely no right to try to take that away from them.

Soon they would’ve been exposed to deseases their body don’t know and has no defenses against. The results would be catastrophic. Leave them in peace. Just leave them in peace. They don’t need Jesus. They don’t need feminism. They don’t need the Universal Rights of Man. They need you to f*** right off and leave them in peace. And, in self defense [in defense of their way of life], they have a perfect right to shoot you full of arrows if you try to bother them. In fact, it’s not just a right, it’s an obligation. They owe it to their children and grandchildren.

They saved themselves by killing him

Bron: https://www.quora.com/Wha(...)ered-their-territory


[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 24-11-2018 00:11:09 ]
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:15:56 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338062
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:32 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ooit hebben ze een flink stuk gevaren, aangezien ze oorspronkelijk uit Afrika lijken zijn gekomen.

Maar daarna hebben ze blijkbaar helemaal niks meer bedacht. Tigduizend jaar en dan geen enkele uitvinding gedaan.

Een van de eilandbewoners leek een groot mes bij zich te dragen en een ander had een soort van houweel waarmee hij de kokosnoten die in het water lagen sloeg. Lijkt mij dat ze die van de vermoorde vissers of andere onfortuinlijke bezoekers hebben geroofd.
Waar baseer je dit allemaal op?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:17:14 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338073
Ellende van dit door aandacht is dat er waarschijnlijk nog meer mensen op het idee komen erheen te gaan en ze bv Jezus te brengen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:18:06 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zouden ze zo iemand wel kunnen oppakken? Is in principe een moord gepleegd, in de huidige samenleving is dat verboden. Hoe gaan ze hiermee om vraag ik mij af, zouden ze de dader(s) voor de rechtbank slepen terwijl ze nog niet eens weten wat een rechtbank is. :)
Zij leven niet in “de huidige samenleving”
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:18:45 #66
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183338085
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen. Geen medelijden mee, sorry. _O-
Het was een missionaris, die leeft zelf ook nog in de middeleeuwen :')
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:23:38 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338113
De Engelstalige wiki is uitgebreid, dit lezende begrijp je waarom de lokale bevolking het niet op bezoek heeft
https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183338275
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:23 schreef Pietverdriet het volgende:
De Engelstalige wiki is uitgebreid, dit lezende begrijp je waarom de lokale bevolking het niet op bezoek heeft
https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island
Lees niet veel bijzonders op 1 halve "ontvoering" na iets van 150 jaar geleden.

Ze zullen vanzelf uitsterven als de zee eenmaal leeg is gevist om het eiland heen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 09:46:04 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183338291
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Lees niet veel bijzonders op 1 halve "ontvoering" na iets van 150 jaar geleden.

Ze zullen vanzelf uitsterven als de zee eenmaal leeg is gevist om het eiland heen.
Dan moeten die regels wat vissen betreft voor de commerciėle mens maar scherp genoeg gehouden worden, want een paar eilandbewoners gaan de boel natuurlijk niet leegvissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183338306
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan moeten die regels wat vissen betreft voor de commerciėle mens maar scherp genoeg gehouden worden, want een paar eilandbewoners gaan de boel natuurlijk niet leegvissen.
Uiteraard zijn het de commerciele sleepboten die het daar gaan leegvissen.
Onvermijdelijk in een wereld met steeds meer mensen en steeds minder eten.
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:49:14 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338312
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Uiteraard zijn het de commerciele sleepboten die het daar gaan leegvissen.
Onvermijdelijk in een wereld met steeds meer mensen en steeds minder eten.
Het woord dat je zocht is trawlers, niet sleepboten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183338323
Als ze er al duizenden jaren zitten zullen ze door hun eigen toedoen vast niet zo vlug uitsterven. Door gekkies uit de buitenwereld die zich ermee bemoeien en andere externe factoren eventueel wel, dus vooral lekker hun ding laten doen en de nabije omgeving zoveel mogelijk beschermen.

Vind het eigenlijk ook wel een mooie gedachte dat er zelfs in de wereld van nu toch plaats is voor stammen die nog leven in de oertijd. :)
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:55:20 #73
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183338358
Wat een idioot verhaal :') Dat opdringerige gedoe van die geloofsbrengers ook altijd. Het heeft iets vreselijks arrogant.
With the stars as her umbrella
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:56:22 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183338364
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:55 schreef -Miauw- het volgende:
Wat een idioot verhaal :') Dat opdringerige gedoe van die geloofsbrengers ook altijd. Het heeft iets vreselijks arrogant.
Het is een erg succesvol mind virus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 09:57:38 #75
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_183338374
Ik hoop dat ze allemaal de vinketering oplopen, stelletje moordenaars!!!!!!!
pi_183338429
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:55 schreef -Miauw- het volgende:
Wat een idioot verhaal :') Dat opdringerige gedoe van die geloofsbrengers ook altijd. Het heeft iets vreselijks arrogant.
Mee eens. Maar ja, je zult altijd zien dat het ineens wel een probleem is als ik in navolging hiervan de volgende zeikerd die aan de deur komt met z'n Wachttorenboekjes met pijlen doorboor.
  zaterdag 24 november 2018 @ 10:15:48 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183338510
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ja, je zult altijd zien dat het ineens wel een probleem is als ik in navolging hiervan de volgende zeikerd die aan de deur komt met z'n Wachttorenboekjes met pijlen doorboor.
Ik denk niet dat die nog twee keer terugkomen als je ze de eerste keer met pijlen bestookt.
  zaterdag 24 november 2018 @ 10:17:47 #78
286575 Roces18
Chef de party
pi_183338528
gewoon black ops operation seal team six sturen naar het eiland en iedereen uitmoorden >:) kunnen we weer een mooi trump hotel bouwen _O_ _O_ _O_ stukje prime real estate
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183338560
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als ze er al duizenden jaren zitten zullen ze door hun eigen toedoen vast niet zo vlug uitsterven.

Krijgt men met zo'n kleine populatie geen last van inteelt?
pi_183338587
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het woord dat je zocht is trawlers, niet sleepboten
Ja nou ja goed, je snapt waar het over gaat.
pi_183338625
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die mensen nou gelukkiger zijn, of juist niet. Of gewoon net zo gelukkig.
'Geluk' valt natuurlijk moeilijk terug te brengen tot een meetbaar begrip in objectieve cijfer. Het is ook één van de weinige aspecten die historici eigenlijk niet kunnen benaderen, zeker niet als het op manieren van leven aankomt. Noch is er een objectieve 'juiste/beste manier van leven'.

Maar het is aannemelijk dat ze net zo of gelukkiger zijn dan wij: een simpel leven, simpele behoeften, simpele verlangens en dus snel bevredigd. In contrast met ons: een complex leven met tal van behoeften en verlangens, en dat kost veel tijd/geld/werk om te bevredigen. Zij kunnen heel tevreden zijn met hun simpele hutje en de vangst van de dag omdat ze niet meer nodig hebben, terwijl 'wij' al snel ontevreden kunnen zijn ondank ons luxe huis en moderne auto maar met de ontzettende zin in een bak ijs of zak chips en dat niet 'mogen'/nemen omdat we ook weten dat het niet gezond is.

Het is ons idee dat elke generatie beter af is door een groter aanbod in veiligheid (vrede, voedsel, sterfte/ziekte) en luxe goederen, maar dat is geen maatstaf voor geluk. 300 jaar geleden was niemand ongelukkig omdat ze geen auto of smartphone met internet hadden - en als een kind jong stierf door een ziekte die we nu prima kunnen behandelen was dat net zo erg als de dood van een kind nu door een zeldzame, ongeneeslijke ziekte. Het kwam vaker voor, maar men was eraan gewend. Misschien was het zelfs minder erg, want er was geen aanname voor dat het kind in de (nabije) toekomst misschien wél genezen kon worden (door geneesheren, ipv de Heer). Nu vinden we het juist extra erg want 'als we er genoeg tijd en geld instoppen zouden we er wel een remedie voor kunnen vinden'. We vertrouwen er juist op dat alles beter zal worden, en dat het echte geluk net dat stapje verder ligt: nu tevreden, maar als we kanker kunnen genezen zullen we pas écht gelukkig zijn; onze smartphones zijn goed, maar nog een paar foutloze features extra en pas dan zullen we er écht gelukkig mee zijn - wetenschap zal de oplossing op alle problemen leveren. De Sentinilesen, net als 'wij' vroeger', hebben dat denkbeeld niet. Zij leven van dag tot dag. Wij leven tot tientallen jaren vooruit in de toekomst op basis van een gezamenlijk gedeeld (illusionair) ideaalbeeld en binnen een heel korte periode is elke verbetering teruggebracht tot de normaallijn met een wens naar de volgende verbetering - en het lijkt erop dat ons dat verder niet echt gelukkiger maakt.

Kans is groot dat de Sentinelesen nog steeds zelfs niet eens vuur kunnen maken :+ Eén van de andere stammen op de Andaman-eilanden kon het in ieder geval niet; zij bewaarden vuur dat was ontstaan na blikseminslag.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 10:26:38 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183338638
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijgt men met zo'n kleine populatie geen last van inteelt?
Daarom loopt er ook een man met tieten :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183338640
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijgt men met zo'n kleine populatie geen last van inteelt?
Dat zou je wel denken he. Maar ja, we kunnen niet echt onderzoeken in hoeverre deze stam genetisch gezond is.
pi_183338649
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ja, je zult altijd zien dat het ineens wel een probleem is als ik in navolging hiervan de volgende zeikerd die aan de deur komt met z'n Wachttorenboekjes met pijlen doorboor.
Je moet hem of haar natuurlijk wel eerst 4 a 5 keer waarschuwen voor je dat doet. Anders is het gemeen.
pi_183338776
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 09:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als ze er al duizenden jaren zitten zullen ze door hun eigen toedoen vast niet zo vlug uitsterven. Door gekkies uit de buitenwereld die zich ermee bemoeien en andere externe factoren eventueel wel, dus vooral lekker hun ding laten doen en de nabije omgeving zoveel mogelijk beschermen.

Vind het eigenlijk ook wel een mooie gedachte dat er zelfs in de wereld van nu toch plaats is voor stammen die nog leven in de oertijd. :)
Inderdaad. Lekker met rust laten.

Meer over de Sentinili:
https://web.archive.org/w(...)/text8.htm#sentineli
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 24 november 2018 @ 10:52:23 #86
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183338976
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Mee eens. Maar ja, je zult altijd zien dat het ineens wel een probleem is als ik in navolging hiervan de volgende zeikerd die aan de deur komt met z'n Wachttorenboekjes met pijlen doorboor.
Exact mijn gedachte _O-
With the stars as her umbrella
pi_183339016
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijgt men met zo'n kleine populatie geen last van inteelt?
Kan zijn dat er 'negatieve selectie' plaatsvindt; het verwijderen van risicovolle genetische variaties zodat er meer homogene compatibiliteit is binnen dezelfde genengroep, waardoor inteelt minder schadelijk is. Dit gebeurt als onderdeel van natuurlijke selectie (onbruikbare variaties verdwijnen), en actieve aanpassing (niet laten voortplanten van ongezonde exemplaren). Kleine, geļsoleerde groepen zijn er hierdoor beter tegen bestand. Schadelijke inteelt vindt meestal plaats in grote groepen die (snel) kleiner worden, of waarin actief inteelt plaatsvindt (koninklijke families van oudsher).
Edit: exacte bevolkingsaantallen zijn er ook niet. De schattingen lopen uiteen van 40 tot 400 (met 100-200 als meest reeėl); dat is op deze wijze voldoende voor een gezonde menselijke populatie. Voordat de mens agrarisch ging leven, zo'n 10.000-15.000 jaar geleden, waren onze stammen wss ook van die grootte.

Er zullen ook wel bepaalde sociale normen en waarden zijn die inteelt en bevolkingsgroei tegengaan; het eiland kan ook maar een bepaald aantal mensen huisvesten voordat materiaal en voedsel schaars worden in een simpele beschaving als dit, dat zal via bepaalde gebruiken ook wel in stand worden gehouden. Ik zou iig niet verwachten dat ongezonde babies daar kans krijgen om op te groeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dingest op 24-11-2018 11:26:07 ]
pi_183339288
Maar de hamvraag blijft: Waarom was het Jommeke wel gelukt?
pi_183339436
Bij primitieve volkeren zie je vaker veel agressie, zoals nu ook weer. Lijkt me niet dat ze daar gelukkiger van worden, vooral niet de vrouwen en kinderen. Ok ze hoeven niet in de file maar het werk, maar 3 keer per dag afgetuigd te worden door je man, is verre van idyllisch.
Waarschijnlijk is er juist wel inteelt en vind er juist geen gezonde selectie plaats. Anders waren ze wel verder ontwikkeld.
pi_183339502
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Krijgt men met zo'n kleine populatie geen last van inteelt?
ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183339510
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:33 schreef nomina het volgende:
maar 3 keer per dag afgetuigd te worden door je man, is verre van idyllisch.
jij bent er geweest?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183339563
Floortje Dessing vertelde dit over een primitieve stam bij/in Australiė.
Is toch ook logisch, als ze zo gewelddadig naar buitenstaanders zijn, zullen zo onderling ook niet zo vredelievend zijn.
  zaterdag 24 november 2018 @ 11:43:11 #93
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183339578
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:33 schreef nomina het volgende:
maar 3 keer per dag afgetuigd te worden door je man, is verre van idyllisch.

Ik bekeek het filmpje maar heb dit even gemist.
Wel zag ik mannen die hun domein beschermden. Wellicht verwart dat je enigszins?
pi_183339582
Als die man kranten leest, was hij gewaarschuwd. Domme actie.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 24 november 2018 @ 11:43:59 #95
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183339588
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:42 schreef nomina het volgende:
als ze zo gewelddadig naar buitenstaanders zijn, zullen zo onderling ook niet zo vredelievend zijn.
Ah, lieve slappe mannen in Europa slaan hun vrouw/kinderen nooit? Dat is net zulke grote kul.
pi_183339875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Ah, lieve slappe mannen in Europa slaan hun vrouw/kinderen nooit? Dat is net zulke grote kul.
De kans om vermoord te worden binnen zo'n stam is stukken groter dan in Europa.
pi_183339934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:33 schreef nomina het volgende:
Bij primitieve volkeren zie je vaker veel agressie, zoals nu ook weer. Lijkt me niet dat ze daar gelukkiger van worden, vooral niet de vrouwen en kinderen. Ok ze hoeven niet in de file maar het werk, maar 3 keer per dag afgetuigd te worden door je man, is verre van idyllisch.
Waarschijnlijk is er juist wel inteelt en vind er juist geen gezonde selectie plaats. Anders waren ze wel verder ontwikkeld.
Want jij reageert niet agressief als je je in het nauw gedreven voelt? Jij wordt niet defensief als iemand te kennen geeft in te willen breken? Een grote stroom moslims komt ons land binnen en de meeste mensen reageren bang: bang dat hun manier van leven bedreigt wordt. Zij doen niets anders. In onze cultuur reageren wij niet met direct geweld omdat wij dat zo afgesproken hebben - in hun cultuur doen ze dat wel.

En waarom zouden ze verder moeten zijn ontwikkeld? Jij hebt grofweg dezelfde kansen gehad als iedereen hier in het westen en je hebt grofweg dezelfde hersencapiciteit als een ieder, inclusief de Sentinelesen of jouw voorouders van 50.000 jaar geleden. Maar werk jij bij CERN? Waar staat jouw Nobelprijs? Waarom maken we pas in de laatste 100 jaar zulke wetenschappelijke sprongen, maar daarvoor relatief weinig? Intelligentie is benodigd voor ontwikkeling, maar het is geen garantie en het zegt niets over de richting van ontwikkeling.
De meeste soorten ontwikkelen zich niet verder dan nodig is; mensen zijn hierin uniek (en het is niet per se een gunstig iets). Dolfijnen zijn erg intelligent, maar over hun ruimteprogramma hoor je toch niet zoveel... De reden waarom Sentinelesen zich niet verder ontwikkelen is a) omdat ze daar geen noodzaak tot zien en dus niet verder kijken dan naar wat voor hun nodig is en b) omdat ze maar beperkte middelen hebben. Je kunt geen auto bouwen als je geen olie kunt winnen of staal kunt gieten. Laat staan dat je een auto kunt bedénken. Dus is er geen noodzaak voor.
Inteelt kan mentale ziekten meebrengen die intelligentie beperken, maar die komen dus (via negatieve selectie) genetisch zelden voor in kleine stammen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:09:14 #98
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183339949
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De kans om vermoord te worden binnen zo'n stam is stukken groter dan in Europa.
Je haalt er een compleet ander facet bij.
pi_183339952
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 11:42 schreef nomina het volgende:
Floortje Dessing vertelde dit over een primitieve stam bij/in Australiė.
Is toch ook logisch, als ze zo gewelddadig naar buitenstaanders zijn, zullen zo onderling ook niet zo vredelievend zijn.
Ik sla inbrekers ook neer, maar ik sla mijn vrouw niet....
maar goed, jij bent er blijkbaar geweest. Wellicht kan je nog tips geven hoe je er levend weer vanaf kwam?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183339964
Ik snap die stamgasten wel. Komt er zo’n Jehova-getuige op je af, tja...
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183339996
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De kans om vermoord te worden binnen zo'n stam is stukken groter dan in Europa.
nee hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183340028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De kans om vermoord te worden binnen zo'n stam is stukken groter dan in Europa.
Bedoel je als buitenstaander, of als lid van de stam?

In dat laatste: waarom? Dan zou je een sociaal onrustige stam krijgen als iedereen elkaar maar de hersenen inslaat om het minste of geringste, en sociale afhankelijkheid, vertrouwen en saamhorigheid is waar zo'n stam zijn kracht vandaan haalt.

Het doden binnen een stam zal misschien eerder voorkomen, maar ter bescherming van de stam. Aan babies met een beperking heb je niets en aan zwakke ouderen ook niet; als die stam besloten heeft dat het beter is voor de stam om die via de dood eruit te halen, dan is dat daar cultureel geaccepteerd. Dat zou de kans misschien groter maken dan een ander je om het leven brengt, maar het zou daar niet als moord worden gezien op de manier zoals wij het zien.
pi_183340030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:10 schreef Sigaartje het volgende:
Ik snap die stamgasten wel. Komt er zo’n Jehova-getuige op je af, tja...
Als ze die jongen hadden toegelaten was de kans groot dat ze over een paar weken allemaal dood waren door een verkoudheid. Deze jongen wist dat ook als het goed is, maar verwachte blijkbaar toch een beloning van god voor het vermoorden van 200 mannen, vrouwen en kinderen.
pi_183340119
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ze die jongen hadden toegelaten was de kans groot dat ze over een paar weken allemaal dood waren door een verkoudheid. Deze jongen wist dat ook als het goed is, maar verwachte blijkbaar toch een beloning van god voor het vermoorden van 200 mannen, vrouwen en kinderen.
Ik vind het ook een erg kortzichtig iemand die dit heeft gedaan.
Niet dat hij de dood verdient, maar kom op zeg, verdiep je eens een die dingen voordat je in de boot stapt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183340120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee hoor
Ja hoor.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:14 schreef Dingest het volgende:

[..]

Bedoel je als buitenstaander, of als lid van de stam?

In dat laatste: waarom? Dan zou je een sociaal onrustige stam krijgen als iedereen elkaar maar de hersenen inslaat om het minste of geringste, en sociale afhankelijkheid, vertrouwen en saamhorigheid is waar zo'n stam zijn kracht vandaan haalt.

Het doden binnen een stam zal misschien eerder voorkomen, maar ter bescherming van de stam. Aan babies met een beperking heb je niets en aan zwakke ouderen ook niet; als die stam besloten heeft dat het beter is voor de stam om die via de dood eruit te halen, dan is dat daar cultureel geaccepteerd. Dat zou de kans misschien groter maken dan een ander je om het leven brengt, maar het zou daar niet als moord worden gezien op de manier zoals wij het zien.
https://ourworldindata.or(...)ce-on-violent-deaths
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 24 november 2018 @ 12:22:01 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183340135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ze die jongen hadden toegelaten was de kans groot dat ze over een paar weken allemaal dood waren door een verkoudheid. Deze jongen wist dat ook als het goed is, maar verwachte blijkbaar toch een beloning van god voor het vermoorden van 200 mannen, vrouwen en kinderen.
Hij komt in naam van God ;) En als je namens god komt breng je liefde en geen ziektes. Zo zal hij wel gedacht hebben
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 12:24:35 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183340159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ze die jongen hadden toegelaten was de kans groot dat ze over een paar weken allemaal dood waren door een verkoudheid. Deze jongen wist dat ook als het goed is, maar verwachte blijkbaar toch een beloning van god voor het vermoorden van 200 mannen, vrouwen en kinderen.
Dat is natuurlijk je reinste onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:29:17 #108
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183340207
quote:
Staat niets over Sentinelezen.
And so is the past
pi_183340284
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:29 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Staat niets over Sentinelezen.
Ga het eens aan ze vragen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:42:43 #110
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183340365
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.

Ze zullen ongetwijfeld wel wrakken gezien hebben, en vliegtuigen, maar geen idee wat ze daarbij denken (gemaakt door goden?)
Schijnt dat ze laag overvliegende observatoren ook met pijl en boog beschieten. Aardig trigger pees happy volk wel.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:44:16 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183340378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk je reinste onzin.
Euh, nee. Mensen die nooitin contact zijn gekomen met ziektes zoals mazelen of griep kunnen desastreus reageren en sterven als vliegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183340383
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:42 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Schijnt dat ze laag overvliegende observatoren ook met pijl en boog beschieten. Aardig trigger pees happy volk wel.
Ooit een alien ontmoeting film gezien zonder straaljagers en generaals?
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:45:05 #113
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_183340389
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee. Mensen die nooitin contact zijn gekomen met ziektes zoals mazelen of griep kunnen desastreus reageren en sterven als vliegen.
Vraag het Montezuma :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 12:45:43 #114
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183340398
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh, nee. Mensen die nooitin contact zijn gekomen met ziektes zoals mazelen of griep kunnen desastreus reageren en sterven als vliegen.
Ja, dat snap ik. Ik bedoel dat het natuurlijk je reinste onzin is dat hij dacht beloond te worden 'voor het vermoorden van 200 mensen'. Een ieder snapt, neem ik aan, dat dat geenszins zijn bedoeling was.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:46:44 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183340411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik bedoel dat het natuurlijk je reinste onzin is dat hij dacht beloond te worden 'voor het vermoorden van 200 mensen'. Een ieder snapt, neem ik aan, dat dat geenszins zijn bedoeling was.
Hij heeft hun zielen gered, halleluja!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:47:40 #116
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_183340419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, 'toerist'. Hij wilde ze bekeren :')

Hij zal het ongetwijfeld met de (vanuit zijn visie) beste intenties gedaan hebben, maar dan nog :')
Beter. Enige goeie missionaris is een dooie. Oprotten met je religieus imperialisme.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 12:48:29 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183340429
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft hun zielen gered, halleluja!
Nou nee, maar denken dat zo iemand er met kwade bedoelingen naartoe gaat is net zo 'close-minded' als missionarissen zelf vaak zijn :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:50:13 #118
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183340440
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ooit een alien ontmoeting film gezien zonder straaljagers en generaals?
Ja.
pi_183340441
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik bedoel dat het natuurlijk je reinste onzin is dat hij dacht beloond te worden 'voor het vermoorden van 200 mensen'. Een ieder snapt, neem ik aan, dat dat geenszins zijn bedoeling was.
Leg eens in je eigen woorden uit wat het plan wel was dan?
pi_183340447
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:50 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ja.
Welke!?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 12:54:59 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183340489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Leg eens in je eigen woorden uit wat het plan wel was dan?
Hen iets goeds (in zijn ogen) brengen.

Stel dat iemand zo rot in zijn ziel is dat hij bloemkool lekker vindt en dat graag met anderen wilt delen, dan is dat vanuit mijn oogpunt behoorlijk kut, terwijl hij met z'n gore bloemkool toch echt de beste bedoelingen heeft (namelijk iets goeds, in zijn ogen, met anderen delen). Minder serieus natuurlijk, met minder ernstige gevolgen, maar je snapt het idee neem ik aan.

Het zou echt van de zotte zijn om serieus te denken dat hij daar direct of indirect mensen wilde gaan doden. Dat het een domme actie is staat daar dan weer buiten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:55:11 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183340493
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:01 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik vraag me af of die mensen nou gelukkiger zijn, of juist niet. Of gewoon net zo gelukkig.
net zo gelukkig

waarschijnlijk, staan ze niet in de file, werken ze niet en betalen geen belasting

waarom neemt de sukkel geen pistool mee ,

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2018 13:09:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183340496
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij komt in naam van God ;) En als je namens god komt breng je liefde en geen ziektes. Zo zal hij wel gedacht hebben
Nooit The Mission gezien wrs:

I´m back.
  zaterdag 24 november 2018 @ 12:59:32 #124
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183340553
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke!?
Legio, the thing bijvoorbeeld.

Maar goed ik snap je punt: onbekende geavanceerde machten zijn eng en mensen zullen op zijn minst op hun hoede er voor zijn of het proberen uit te schakelen.
pi_183340804
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hen iets goeds (in zijn ogen) brengen.

Stel dat iemand zo rot in zijn ziel is dat hij bloemkool lekker vindt en dat graag met anderen wilt delen, dan is dat vanuit mijn oogpunt behoorlijk kut, terwijl hij met z'n gore bloemkool toch echt de beste bedoelingen heeft (namelijk iets goeds, in zijn ogen, met anderen delen). Minder serieus natuurlijk, met minder ernstige gevolgen, maar je snapt het idee neem ik aan.

Het zou echt van de zotte zijn om serieus te denken dat hij daar direct of indirect mensen wilde gaan doden. Dat het een domme actie is staat daar dan weer buiten.
Als degene met een bloemkool weet dat anderen daardoor doodgaan is hij imho nog erger dan degene die met slechte bedoelingen bloemkool komt brengen. En je kan moeilijk ontkennen dat iig een deel van de christelijke zendingsdrang eigenbelang is.
pi_183340863
Nieuwste berichtje:

quote:
John Allen Chau: Body of man killed by tribe 'may never be recovered'

Experts say trying to retrieve the American's remains would be "a futile exercise" and could put the health of the tribe in peril.

etc.
Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
I´m back.
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:23:14 #127
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_183341672
Mooi dat er weer een religieus terrorist is gedood voordat hij slachtoffers heeft gemaakt.
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:25:04 #128
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183341699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Mooi dat er weer een religieus terrorist is gedood voordat hij slachtoffers heeft gemaakt.
Mwoah mooi, het is wel een beetje vragen om problemen wat hij deed maar er nu echt om te juichen...
pi_183341743
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwste berichtje:

[..]

Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
Waarom die moeite? De man wist waar hij aan begon.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:15:39 #130
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183342430
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwste berichtje:

[..]

Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
misschien hebben ze hem al opgegeten tijdens een vuurfeest met dansende stamleden

ze kunnen beter een film maken met een drone

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183342485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

misschien hebben ze hem al opgegeten tijdens een vuurfeest met dansende stamleden

ze kunnen beter een film maken met een drone
Denk niet dat het kannibalen zijn.
I´m back.
pi_183342918
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwste berichtje:

[..]

Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van het lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te hoge mogelijke prijs.
pi_183342938
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van zijn lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te grote mogelijke prijs.
Vind ik ook.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 24 november 2018 @ 15:49:50 #134
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183342957
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van het lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te hoge mogelijke prijs.
Dit sowieso.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 15:50:41 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183342974
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van het lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te hoge mogelijke prijs.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183343056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van het lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te hoge mogelijke prijs.
Gaat om of het mogelijk is, ik denk dat het mogelijk is. Kost alleen wel wat.
Bij jou draait het ook om straf? Maar een dode kun je niet straffen. Nu straf je zijn familie wrs alleen, die hem wil begraven.
I´m back.
pi_183343175
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat om of het mogelijk is, ik denk dat het mogelijk is. Kost alleen wel wat.
Bij jou draait het ook om straf? Maar een dode kun je niet straffen. Nu straf je zijn familie wrs alleen, die hem willen begraven.
Het gaat me hier niet zozeer erom dat hij postuum "gestraft" wordt (dat is inderdaad onzin), maar ik vind bij de door deze religekkie zelf willens en wetens veroorzaakte situatie de risico's te groot voor beide partijen. En niet uitsluitend vanwege rondvliegende ziektemakers en pijlen over en weer, maar ik ben ook van mening dat deze stam zo ongerept mogelijk zou moeten blijven. Laat de helikopters, boten, en alle bijbehorende (al dan niet goedbedoelende) mensen en moderne technologie van buitenaf daar maar zover mogelijk uit de buurt.

Edit: en in dat opzicht vind ik de expeditie van National Geographic in de jaren 70 ook nogal fout. Waarom die mensen bekend maken met modern kookgerei en speelgoed van producten die ze niet kennen en niet zullen begrijpen?
pi_183343231
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het gaat me hier niet zozeer erom dat hij postuum "gestraft" wordt (dat is inderdaad onzin), maar ik vind bij de door deze religekkie zelf willens en wetens veroorzaakte situatie de risico's te groot voor beide partijen. En niet uitsluitend vanwege rondvliegende ziektemakers en pijlen over en weer, maar ik ben ook van mening dat deze stam zo ongerept mogelijk zou moeten blijven. Laat de helikopters, boten, en alle bijbehorende (al dan niet goedbedoelende) mensen en moderne technologie van buitenaf daar maar zover mogelijk uit de buurt.
In dat filmpje van Be Amazed kun je zien dat ze al geregeld contact gehad hebben met de rest van de beschaving. Verder stel ik niets voor, alleen heb ik kritiek op de stelling dat het niet mogelijk zou zijn om het lichaam van deze man op te halen, zonder die mensen onnodig te hinderen. Ik denk dat dat best mogelijk is. Kost alleen wel wat.
En ja, domme jonge man, dat klopt, heeft-ie met de dood moeten bekopen, wat ook best wel een hoge prijs is.
I´m back.
pi_183343269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In dat filmpje van Be Amazed kun je zien dat ze al geregeld contact gehad hebben met de rest van de beschaving. Verder stel ik niets voor, alleen heb ik kritiek op de stelling dat het niet mogelijk zou zijn om het lichaam van deze man op te halen, zonder die mensen onnodig te hinderen. Ik denk dat dat best mogelijk is. Kost alleen wel wat.
En ja, domme jonge man, dat klopt, heeft-ie met de dood moeten betalen, wat ook best wel een hoge straf is.
Repatriering is uiteraard per definitie mogelijk (zeker als je de belangen van de bewoners compleet negeert), maar tegen een te hoog risico dus imo.

En die contacten met de buitenwereld vind ik dus fout. Volstrekt onnodig, al begrijp ik de nieuwsgierigheid wel.
pi_183343274
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja hoor.
Jij hebt cijfers over het aantal moorden binnen die stam? Doe je knap, ik zou als ik jou was dan toch eens contact opnemen met wat antropologen. Denk dat ze best geļnteresseerd zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183343331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwste berichtje:

[..]

Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
Waarom moet dat lichaam daar weg? Sentimentele / emotionele redenen, of ook praktisch / medisch?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183343344
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: lichaam lekker laten liggen. Hij heeft alle verboden doelbewust in de wind geslagen en vond zelfs het risico van de dood acceptabel, afgewogen tegen zijn roeping om die mensen ongevraagd lastig te vallen met z'n Jezus. Om dan alleen maar voor repatriering van het lijk zowel de hulpverleners als de bewoners van het eiland nogmaals aan allerlei gevaren bloot te stellen is imo een veel te hoge mogelijke prijs.
Dit inderdaad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183343346
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom moet dat lichaam daar weg? Sentimentele / emotionele redenen, of ook praktisch / medisch?
Wellicht wil zijn familie hem begraven?
I´m back.
pi_183343360
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wellicht wil zijn familie hem begraven?
Ok, prima reden.

Vind ik alleen niet opwegen tegen de risico's.
"Pools are perfect for holding water"
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 16:18:38 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183343367
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:18 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, prima reden.

Vind ik alleen niet opwegen tegen de risico's.
En een familie met een beetje oog voor menselijkheid is het daar mee eens en vind het ook de risico's niet waard.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183343394
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En een familie met een beetje oog voor menselijkheid is het daar mee eens en vind het ook de risico's niet waard.
Lijkt me ook helemaal geen kwestie over de aan- of afwezigheid van menselijkheid.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2018 @ 16:22:52 #147
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183343419
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Nou ja, 'toerist'. Hij wilde ze bekeren :')

Hij zal het ongetwijfeld met de (vanuit zijn visie) beste intenties gedaan hebben, maar dan nog :')
Opgeruimd staat netjes, tief op met je zendingsdrang.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 november 2018 @ 16:25:10 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183343447
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Lijkt me ook helemaal geen kwestie over de aan- of afwezigheid van menselijkheid.
Nou ja, ze zouden zelf de keuze niet moeten hebben natuurlijk (want risico's), maar ik bedoel dat je als familie toch ook gewoon zou moeten zeggen "laat maar liggen daar, want te gevaarlijk voor iedereen".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183343457
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En een familie met een beetje oog voor menselijkheid is het daar mee eens en vind het ook de risico's niet waard.
Omdat de vraag werd opgeworpen, zal dat mogelijk toch spelen, lijkt me.
De besmetting met micro-organisme waarvoor zij geen afweer hebben kun je dus wel degelijk voorkomen imho. Dus ik zie niet waarom het ophalen van het lichaam van deze man onmenselijk zou zijn.
I´m back.
pi_183343511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, ze zouden zelf de keuze niet moeten hebben natuurlijk (want risico's), maar ik bedoel dat je als familie toch ook gewoon zou moeten zeggen "laat maar liggen daar, want te gevaarlijk voor iedereen".
Ow ja absoluut. Maar ik zou beide keuzes (wel of niet laten liggen) niet zozeer verbinden aan een vermeend gebrek aan menselijkheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183343529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus ik zie niet waarom het ophalen van het lichaam van deze man onmenselijk zou zijn.
Je denkt dat een reddingsteam dat met boten of helikopters aan land komt, vreemde pakken draagt en flashbangs gooit ter afleiding een aangename ervaring zal zijn voor de bewoners?
pi_183343583
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je denkt dat een reddingsteam dat met boten of helikopters aan land komt, vreemde pakken draagt en flashbangs gooit ter afleiding een aangename ervaring zal zijn voor de bewoners?
Stun guns en flash bangs alleen voor verdediging, indien dit nodig zou zijn. Afleiding creėer je elders.
I´m back.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:36:42 #153
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183343610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat de vraag werd opgeworpen, zal dat mogelijk toch spelen, lijkt me.
De besmetting met micro-organisme waarvoor zij geen afweer hebben kun je dus wel degelijk voorkomen imho. Dus ik zie niet waarom het ophalen van het lichaam van deze man onmenselijk zou zijn.
Risico voor de betrokkenen is toch best hoog. Het is niet dat de inwoners een staakt het vuren inlassen om de resten van die man op te laten halen.
pi_183343673
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Afleiding creėer je elders.
Hoe? Door elders in de bosjes gekke geluidjes te gaan zitten maken ofzo? :D

Ik zie tot dusverre niet in hoe je dit met zekerheid kunt doen zonder de bewoners wederom te confronteren met de wereld van buiten hun eiland.

Edit: stel dat het lichaam aan de westkant ligt, dan zou je de bewoners allicht weg kunnen lokken door aan de andere kant van het eiland expres een hoop kokosnoten of vis te laten aanspoelen ofzo. Dat zou een relatief vriendelijke en voor hun een natuurlijk lijkende manier van afleiding zijn, maar er blijft altijd een risico dat het fout loopt.
  zaterdag 24 november 2018 @ 16:41:08 #155
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_183343687
Gevalletje betreden op eigen risico. Hoop dat dit een goede waarschuwing voor de volgende idioot die een poging wil wagen dat volk uit te roeien met onze ziektes.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_183343701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hoe? Door elders in de bosjes gekke geluidjes te gaan zitten maken ofzo? :D

Ik zie tot dusverre niet in hoe je dit met zekerheid kunt doen zonder de bewoners wederom te confronteren met de wereld van buiten hun eiland.
Tal van mogelijkheden wrs, wel gebruikmakend van onze technieken, maar toch niet invasief... dat moet je een beetje onderzoeken.
I´m back.
pi_183343760
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tal van mogelijkheden wrs, wel gebruikmakend van onze technieken, maar toch niet invasief... dat moet je een beetje onderzoeken.
We laten gewoon een blackbird van grote hoogte wat slaapgas droppen over dat hele eiland.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183343794
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:46 schreef probeer het volgende:

[..]

We laten gewoon een blackbird van grote hoogte wat slaapgas droppen over dat hele eiland.
Ja, tal van mogelijkheden waarom dit ook weer gruwelijk mis kan gaan natuurlijk, dat wel. Ingrediėnten voor een film, waarmee we ons eigen falen als westerlingen aan de kaak stellen.
I´m back.
pi_183343834
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 15:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat om of het mogelijk is, ik denk dat het mogelijk is. Kost alleen wel wat.
Bij jou draait het ook om straf? Maar een dode kun je niet straffen. Nu straf je zijn familie wrs alleen, die hem wil begraven.
Het is geen straf om hem daar te laten liggen, het is de consequentie van zijn (uiterst stomme) daad.

Om het lijk daar weg te halen gaat aardig wat kosten, je brengt de bewoners van het eiland mogelijk in gevaar, en degenen die het lijk op moeten halen. Lijkt mij het risico niet waard. Zeker niet als je in aanmerking neemt dat het eiland een no-go zone is.
in a crowd you lose humanity
pi_183343957
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is geen straf om hem daar te laten liggen, het is de consequentie van zijn (uiterst stomme) daad.

Om het lijk daar weg te halen gaat aardig wat kosten, je brengt de bewoners van het eiland mogelijk in gevaar, en degenen die het lijk op moeten halen. Lijkt mij het risico niet waard. Zeker niet als je in aanmerking neemt dat het eiland een no-go zone is.
Ze hebben in 2006 ook geprobeerd die beschonken vissers te bergen. Het kost wel wat obviously, maar an sich denk ik dat het wel mogelijk is. En dan moet je ook toestemming krijgen van de Indiase regering wrs.
I´m back.
pi_183344039
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 16:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze hebben in 2006 ook geprobeerd die beschonken vissers te bergen. Het kost wel wat obviously, maar an sich denk ik dat het wel mogelijk is. En dan moet je ook toestemming krijgen van de Indiase regering wrs.
Geprobeerd ja, is niet gelukt voor zover ik kon vinden.
Lijkt me des te meer reden om het niet nog eens te proberen, maar die mensen op het eiland met rust te laten. Het lijkt er namelijk op dat ze dat willen.
in a crowd you lose humanity
pi_183344184
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Geprobeerd ja, is niet gelukt voor zover ik kon vinden.
Lijkt me des te meer reden om het niet nog eens te proberen, maar die mensen op het eiland met rust te laten. Het lijkt er namelijk op dat ze dat willen.
Nee, vereist wel een plannetje en flink wat doekoe's. Daar naartoe varen, aan land gaan en dan proberen het lichaam op te halen zal idd niet direct lukken.
I´m back.
pi_183344597
Ze laten mensen ook op mt Everest liggen, laat hem dus ook maar liggen: te gevaarlijk voor alle betrokkenen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2018 @ 19:15:07 #164
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183345987
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:47 schreef Leipo666 het volgende:
Ze laten mensen ook op mt Everest liggen, laat hem dus ook maar liggen: te gevaarlijk voor alle betrokkenen
Hij ligt er toch prima, zolang de bewoners daar er geen last van hebben.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_183346089
ben benieuwd hoe amerika gaat reageren. die draaien hun hand niet om om daar even een peleton soldaten heen te sturen en het eiland op te ruimen.
There are only 151 Pokémon.
pi_183346275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:19 schreef Eenskijken het volgende:
ben benieuwd hoe amerika gaat reageren. die draaien hun hand niet om om daar even een peleton soldaten heen te sturen en het eiland op te ruimen.
Oh really? En waarom zouden ze dat willen doen dan?
Racist
pi_183346376
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:19 schreef Eenskijken het volgende:
ben benieuwd hoe amerika gaat reageren. die draaien hun hand niet om om daar even een peleton soldaten heen te sturen en het eiland op te ruimen.
Hopelijk gaat Trump er persoonlijk op af, hij kan vast een goede deal met ze maken.
in a crowd you lose humanity
pi_183346441
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:28 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh really? En waarom zouden ze dat willen doen dan?
Nou ja, als er iemand ervaring heeft met het uitroeien van inheemse stammen, zijn het de Amerikanen wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183346610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:28 schreef Toga het volgende:

[..]

Oh really? En waarom zouden ze dat willen doen dan?
Omdat Trump de baas is daar die houdt van dat soort opzichtige dingen. I bomb the shit out of them ofzoiets zal het wel worden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_183347229
Wat een bazenstam _O_
Radio Espantoso
pi_183347392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:19 schreef Eenskijken het volgende:
ben benieuwd hoe amerika gaat reageren. die draaien hun hand niet om om daar even een peleton soldaten heen te sturen en het eiland op te ruimen.
In meerdere staten van Amerika bestaan "your home is your castle" wetten - iemand die zonder jouw toestemming jouw eigendom betreedt mag je daar neerknallen. Dus Trump snapt dit prima.
pi_183347564
quote:
Dit is wat anders; dit gaat over mensen die gewelddadig om het leven zijn gebracht. Dat zal hoofdzakelijk het gevolg zijn geweest van oorlogsvoering tussen stammen - dat kwam vaak genoeg voor, ja. Binnenin de stam zelf zal weinig agressie voor zijn gekomen, want dan krijg je geen werkbare samenleving.
pi_183347645
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

In meerdere staten van Amerika bestaan "your home is your castle" wetten - iemand die zonder jouw toestemming jouw eigendom betreedt mag je daar neerknallen. Dus Trump snapt dit prima.
Ja maar ze hebben nog geen democratie daar, die holbewoners. Dus dat kunnen de VS wel even komen brengen.
Radio Espantoso
  zaterdag 24 november 2018 @ 20:32:05 #174
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_183347664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:30 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Ja maar ze hebben nog geen democratie daar, die holbewoners. Dus dat kunnen de VS wel even komen brengen.
Lul toch niet zo dom vent
pi_183348026
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat ik zo verwonderlijk vind is dat deze stam niet reist. Vrijwel elke beschaving in de geschiedenis heeft geprobeerd andere gebieden te bereiken. Maar deze lui zitten al weet ik hoelang vast op dat eiland. Volgens mij heerst er een hele sterke religie die mensen bang maakt om ergens anders heen te gaan, of ze hebben het er ontzettend goed.
Er zijn oervolkeren in Zuid Amerika met aboriginal DNA (check NG). Dus dat reizen is dan meer een grote oversteek geweest zonder terugkeer. Het zou ook best kunnen dat leden van dit volk naar andere plaatsen zijn gereisd en zich daar gesetteld hebben maar aangezien niemand ze in het nabije verleden gecontacteerd heeft hebben we ook geen DNA om dingen na te lopen.
pi_183348082
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er zijn oervolkeren in Zuid Amerika met aboriginal DNA. Dus dat reizen is dan meer een grote oversteek geweest zonder terugkeer. Het zou ook best kunnen dat leden van dit volk naar andere plaatsen zijn gereisd en zich daar gesetteld hebben maar aangezien niemand ze in het nabije verleden gecontacteerd heeft hebben we ook geen DNA om dingen na te lopen.
De stammen van de naburige eilanden hebben veel DNA gemeen met Afrikanen. Het is dan ook waarschijnlijk dat ze oorspronkelijk daarvandaan kwamen.
in a crowd you lose humanity
pi_183348259
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De stammen van de naburige eilanden hebben veel DNA gemeen met Afrikanen. Het is dan ook waarschijnlijk dat ze oorspronkelijk daarvandaan kwamen.
Het is dan ook niet een mysterie en men houdt het inderdaad op een 'best educated guess'..

Wat ik wel heel jammer vind is de winst aan populariteit van dit eiland en z'n bewoners in de media, ook door dit verhaal. "Onontdekte toeristische plaatsen" zijn vaak al verziekt door toerisme en iedere gekke westerse toerist of missionaris die daar geinformeerd of niet geinformeerd naartoe gaat om te sterven of getraumatiseerd terugvaart brengt ziektes mee en kan de eilandpopulatie schaden. Gewoon met rust laten zit er waarschijnlijk niet meer bij.
pi_183348505
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 20:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat ik wel heel jammer vind is de winst aan populariteit van dit eiland en z'n bewoners in de media, ook door dit verhaal. "Onontdekte toeristische plaatsen" zijn vaak al verziekt door toerisme en iedere gekke westerse toerist of missionaris die daar geinformeerd of niet geinformeerd naartoe gaat om te sterven of getraumatiseerd terugvaart brengt ziektes mee en kan de eilandpopulatie schaden. Gewoon met rust laten zit er waarschijnlijk niet meer bij.
Ja, dat is jammer. Risico is idd groot dat dit een 'mooie' cruisebestemming wordt. Enig voordeel is dat ze er niet aan kunnen leggen. En er is een driemijlszone rondom het eiland, hopelijk kunnen ze dat nog een beetje handhaven.
in a crowd you lose humanity
pi_183348764
ach, als deze ''tribe'' verloren zou gaan, zou de wereld er niet heel rouwig om zijn, gok ik zo.
There are only 151 Pokémon.
pi_183351710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 21:17 schreef Eenskijken het volgende:
ach, als deze ''tribe'' verloren zou gaan, zou de wereld er niet heel rouwig om zijn, gok ik zo.
Jij zou je huis niet verdedigen tegen indringers.
  zaterdag 24 november 2018 @ 23:12:10 #181
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_183351922


[ Bericht 10% gewijzigd door Jellereppe op 24-11-2018 23:57:21 ]
  zondag 25 november 2018 @ 00:33:49 #182
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183353858
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hopelijk gaat Trump er persoonlijk op af, hij kan vast een goede deal met ze maken.
Nou als hij beloofd een muur te bouwen om het eiland heen denk ik dat ze dat wil zien zitten :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 november 2018 @ 00:37:10 #183
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_183353933
Het is dus een klein eilandje met zo'n 100-200 bewoners die allemaal familie van elkaar zijn. Als mensen geen voorbehoedsmiddelen hebben, krijgen ze probleemloos 10 kinderen per stel. Het eiland biedt maar ruimte en natuurlijke bronnen voor een beperkt aantal mensen. Het kan niet anders dat deze mensen een aantal regels hebben om de bevolking beperkt te houden en ik verwacht dat er dingen gebeuren die wij westerlingen gruwelijk zullen vinden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_183354623
Het lijkt me hun goed recht om hun eiland te verdedigen tegen het verderfelijke christendom. Waren er maar meer die het zo deden, vroegah ;(
Conscience do cost.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 01:09:03 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183354653
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 01:07 schreef ems. het volgende:
Het lijkt me hun goed recht om hun eiland te verdedigen tegen het verderfelijke christendom. Waren er maar meer die het zo deden, vroegah ;(
Ze verdedigen hun eiland helemaal niet tegen 'het christendom', maar gewoon tegen een willekeurige indringer :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183356337
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het is dus een klein eilandje met zo'n 100-200 bewoners die allemaal familie van elkaar zijn. Als mensen geen voorbehoedsmiddelen hebben, krijgen ze probleemloos 10 kinderen per stel. Het eiland biedt maar ruimte en natuurlijke bronnen voor een beperkt aantal mensen. Het kan niet anders dat deze mensen een aantal regels hebben om de bevolking beperkt te houden en ik verwacht dat er dingen gebeuren die wij westerlingen gruwelijk zullen vinden.
Hoeft niet. Bij een van hun buurvolken die wel contact met de "beschaafde" wereld hebben, de Onge, is 40% van de stellen bijvoorbeeld onvruchtbaar.
pi_183356374
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
Het is dus een klein eilandje met zo'n 100-200 bewoners die allemaal familie van elkaar zijn. Als mensen geen voorbehoedsmiddelen hebben, krijgen ze probleemloos 10 kinderen per stel. Het eiland biedt maar ruimte en natuurlijke bronnen voor een beperkt aantal mensen. Het kan niet anders dat deze mensen een aantal regels hebben om de bevolking beperkt te houden en ik verwacht dat er dingen gebeuren die wij westerlingen gruwelijk zullen vinden.
Al zouden ze 10 kinderen per stel krijgen, hoeveel overleven? Ze hebben daar geen paracetamolletje om koorts te onderdrukken en zo. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † zondag 25 november 2018 @ 08:55:13 #188
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183356471
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:47 schreef Leipo666 het volgende:
Ze laten mensen ook op mt Everest liggen, laat hem dus ook maar liggen: te gevaarlijk voor alle betrokkenen
Hij ligt er toch prima, zolang de bewoners daar er geen last van hebben.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 25 november 2018 @ 10:09:56 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183356916
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 08:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Al zouden ze 10 kinderen per stel krijgen, hoeveel overleven? Ze hebben daar geen paracetamolletje om koorts te onderdrukken en zo. :P
degenen die genoeg te eten vinden blijven leven , evolutieleer
mismaakte kindjes zijn als eerste dood


die overblijven worden vanzelf resistent tegen ziekten , alhoewel zo een sukkel onbewust allerlei ziekte kiemen bij zich kan hebben om het hele volk te decimeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 10:12:25 #190
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183356957
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

die overblijven worden vanzelf resistent tegen ziekten ,
Ja, maar dus niet tegen ziekten die daar nooit komen en waar een groot deel van de moderne wereldbevolking wel resistent tegen is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 november 2018 @ 10:12:56 #191
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183356963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, vereist wel een plannetje en flink wat doekoe's. Daar naartoe varen, aan land gaan en dan proberen het lichaam op te halen zal idd niet direct lukken.
die is volgende week al weg , wilde dieren en slangen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183357413
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, vereist wel een plannetje en flink wat doekoe's. Daar naartoe varen, aan land gaan en dan proberen het lichaam op te halen zal idd niet direct lukken.
Om het lichaam te zoeken en op te halen zul je de populatie van zo'n eiland moeten uitroeien. Zo begonnen de invasies in delen van de Amerika's waarschijnlijk ook. Al deden meegebrachte virussen van oa pestlijders 90+% van het werk.
  zondag 25 november 2018 @ 15:02:21 #193
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183361299
Waarom niet gewoon afschieten? En kijken wat ze te verbergen hebben?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 25 november 2018 @ 15:09:45 #194
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183361458
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 10:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

degenen die genoeg te eten vinden blijven leven , evolutieleer
mismaakte kindjes zijn als eerste dood


die overblijven worden vanzelf resistent tegen ziekten , alhoewel zo een sukkel onbewust allerlei ziekte kiemen bij zich kan hebben om het hele volk te decimeren
Dat zal best, maar ook binnen dit soort sterke volkeren komt kindersterfte veel voor; procent of 40, 50 is normaal. Voor volwassenen kan een infectie bijvoorbeeld fataal zijn en vrouwen sterven dan ook nog relatief vaak bij het baren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 25 november 2018 @ 15:35:15 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183362135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuwste berichtje:

[..]

Ik zou zeggen: localiseer het lichaam, zorg voor afleiding, doe hazmat pakken aan, gebruik stun guns en flash bans, en ondersteuning vanuit de lucht, en haal het lichaam daar weg...

(en maak daar later een film over...)
Dit inderdaad.
En anders gewoon afschieten.
Aan het lichaam kun je dan onderzoeken hoe ze hem hebben vermoord.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 25 november 2018 @ 16:04:09 #196
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183362942
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
En anders gewoon afschieten.
Aan het lichaam kun je dan onderzoeken hoe ze hem hebben vermoord.
ik wil het niet weten maar ik denk dat ze hem met steenbijlen geslacht hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 16:05:07 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183362976
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik wil het niet weten maar ik denk dat ze hem met steenbijlen geslacht hebben
Naar alle waarschijnlijkheid gewoon met pijlen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183363154
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:02 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom niet gewoon afschieten? En kijken wat ze te verbergen hebben?
Waarom wel ? Waarom zoveel moeite doen om een stompzinnige crimineel te wreken ?

Als het een Marokkaan was geweest die bij een oud vrouwtje had ingebroken had je ook geen vervolging geėist als ze hem vol lood had gepompt met het dubbelloops jachtgeweer van wijlen haar man.
  zondag 25 november 2018 @ 16:19:58 #199
286575 Roces18
Chef de party
pi_183363276
Gewoon met slaapgas iedereen op het eiland bewusteloos maken.
Vervolgens hidden cams ophangen en er utopia 2.0 van maken _O- _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183363324
Kijk die weten wel hoe je illegalen moet aanpakken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 25 november 2018 @ 16:27:39 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183363398
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:19 schreef Roces18 het volgende:
Gewoon met slaapgas iedereen op het eiland bewusteloos maken.
Vervolgens hidden cams ophangen en er utopia 2.0 van maken _O- _O-
of met drones
best interessant
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 november 2018 @ 16:28:03 #202
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183363408
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:02 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom niet gewoon afschieten? En kijken wat ze te verbergen hebben?
Hoho rustig Bernhard!
pi_183363491
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 15:02 schreef Harvest89 het volgende:
Waarom niet gewoon afschieten? En kijken wat ze te verbergen hebben?
Aha, ze zijn zo agressief omdat ze een groot geheim verbergen? Elvis is hun leider? Ze hebben het lichaam van Jimmy Hoffa er ook nog rondslingeren? Een enorme gestolen voorraad enkele sokken verstopt waar mensen wereldwijd vergeefs naar op zoek zijn?

Keihard aanpakken die criminelen!
pi_183363495
Kut volk die Sentineli.
  zondag 25 november 2018 @ 16:34:42 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183363512
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:22 schreef Geerd het volgende:
Kijk die weten wel hoe je illegalen moet aanpakken _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
klopt en het hoofd zal nu wel op een paal geprikt zijn

Had ie zijn paspoort laten zien dan was het mogelijk anders gelopen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183363551
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 01:07 schreef ems. het volgende:
Het lijkt me hun goed recht om hun eiland te verdedigen tegen het verderfelijke christendom. Waren er maar meer die het zo deden, vroegah ;(
Jij bent wel een triest en zielig persoon wist je dat?
  zondag 25 november 2018 @ 16:38:15 #207
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183363578
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jij bent wel een triest en zielig persoon wist je dat?
Waarom? Zo tof is dat geloof nu ook weer niet en dat mensen het proberen op te dringen aan anderen is sowieso om van te braken.
pi_183363652
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:38 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Waarom? Zo tof is dat geloof nu ook weer niet en dat mensen het proberen op te dringen aan anderen is sowieso om van te braken.
Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders. Die Sentineli zijn gewoon een barbaars en achterlijk volk, dat valt niet te ontkennen.
  zondag 25 november 2018 @ 16:42:15 #209
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183363672
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders. Die Sentineli zijn gewoon een barbaars en achterlijk volk, dat valt niet te ontkennen.
nee ze zijn bang
, schieten met pijlen was uit verdediging
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183363682
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders.
Tuurlijk. Daarom verschaft hij zich meerdere malen illegaal toegang tot het eiland en respecteert hij hun herhaaldelijke verzoeken om met rust gelaten te worden niet.

Dit volk (en de meeste omringende) zijn in de afgelopen paar honderd jaar met 90% in aantal gereduceerd - vooral dankzij ziektes die vreemdelingen meebrachten. Ze lijken iig prima in staat om zelf die link ook te leggen.
pi_183363706
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Tuurlijk. Daarom verschaft hij zich meerdere malen illegaal toegang tot het eiland en respecteert hij hun herhaaldelijke verzoeken om met rust gelaten te worden niet.
''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
pi_183363715
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Of je gaat gewoon niet.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 16:45:15 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183363726
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Een enorme gestolen voorraad enkele sokken verstopt waar mensen wereldwijd vergeefs naar op zoek zijn?
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183363728
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon niet.
Of je doet het wel? Als we zo'n mentaliteit hadden hadden we de America's ook nooit gevonden.
  zondag 25 november 2018 @ 16:45:31 #215
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183363731
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Hij had daar echt helemaal niets te zoeken joh :D
Eigen schuld.
With the stars as her umbrella
pi_183363748
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Of je doet het wel? Als we zo'n mentaliteit hadden hadden we de America's ook nooit gevonden.
Zoveel goeds is daar ook niet uit gekomen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 16:46:25 #217
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183363750
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Nou nee, dan was je bovenal gewoon dom en onverantwoordelijk. Zoals iedereen die daar naartoe gaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183363780
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Jij zou dus jezelf meerdere malen illegaal toegang willen verschaffen tot andermans terrein & dan een wapen meenemen voor het geval de bewoners daar boos om worden ?

Nogmaals: de laatste paar bezoekjes van "witte demonen" resulteerden in ziektes die 50 to 90% van hun volk uitroeiden. Echt blij je te zien zullen ze niet zijn.
pi_183363802
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2018 16:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zoveel goeds is daar ook niet uit gekomen.
:')
Troll.
pi_183363810
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jij zou dus jezelf meerdere malen illegaal toegang willen verschaffen tot andermans terrein & dan een wapen meenemen voor het geval de bewoners daar boos om worden ?

Nogmaals: de laatste paar bezoekjes van "witte demonen" redsulteerden in ziektes die 50 to 90% van hun volk uitroeiden. Echt blij je te zien zullen ze niet zijn.
Dat boeit me niet echt of ze wel of niet blij zullen zijn.
pi_183363814
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders. Die Sentineli zijn gewoon een barbaars en achterlijk volk, dat valt niet te ontkennen.
Gods woord verspreiden onder mensen die een taal spreken die je niet kent. En dan een virusje als toetje. Gingen ze rechtstreeks naar de hemel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_183363827
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:49 schreef OllieA het volgende:

[..]

Gods woord verspreiden onder mensen die een taal spreken die je niet kent. En dan een virusje als toetje. Gingen ze rechtstreeks naar de hemel.
De kokosnoten die gegeven werden aan dit volk kon ook virussen bevatten van onze wereld waar zij niet tegen kunnen toch hebben we het gedaan. En nu?
pi_183363840
Dont feed the troll
Ik zwaai naar dieren.
pi_183363853
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')
Troll.
Nee hoor. Jij wel vrees ik, met "als ik wil ga ik gewoon en als ze er op tegen zijn schiet ik ze neer"-randdebielenargumentatie van je.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_183363861
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De kokosnoten die gegeven werden aan dit volk kon ook virussen bevatten van onze wereld waar zij niet tegen kunnen toch hebben we het gedaan. En nu?
Gewoon niet gaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_183363881
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 16:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Gewoon niet gaan.
De wereld is van ons allemaal toch? :)

pi_183363888
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De kokosnoten die gegeven werden aan dit volk kon ook virussen bevatten van onze wereld waar zij niet tegen kunnen toch hebben we het gedaan. En nu?
En vermoedelijk gingen er daar meerdere dood aan. Er is niet voor niets veel kritiek op.
Strikt gesproken zouden die NG mensen vervolgd moeten worden voor doodslag.
pi_183363891
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De kokosnoten die gegeven werden aan dit volk kon ook virussen bevatten van onze wereld waar zij niet tegen kunnen toch hebben we het gedaan. En nu?
Nu gaan we samen een liedje zingen voor God. Dat zal ie leuk vinden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_183363906
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De wereld is van ons allemaal toch? :)

[ afbeelding ]
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 25 november 2018 @ 17:00:30 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183364007
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En vermoedelijk gingen er daar meerdere dood aan. Er is niet voor niets veel kritiek op.
Strikt gesproken zouden die NG mensen vervolgd moeten worden voor doodslag.
Aan die kokosnoten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 25 november 2018 @ 17:01:33 #231
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183364025
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders. Die Sentineli zijn gewoon een barbaars en achterlijk volk, dat valt niet te ontkennen.
Ja opdringen. Als iemand missiewerk doet is dat om z'n ideeėn te verspreiden.
  zondag 25 november 2018 @ 17:03:59 #232
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183364064
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
En wanneer iemand jou met pijl en boog van hun eiland jaagt dan trek je niet de conclusie dat je niet welkom bent?

Nee je moet en zal je tussen hun moeten begeven, zelf al moet je er geweld voor gebruiken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Trashcanman op 26-11-2018 06:46:10 ]
pi_183364413
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Recalcitrante bewoners overhoop schieten zou niet echt bijdragen aan de zogenaamd liefdevolle boodschap die hij daar wilde verspreiden, wel?
  zondag 25 november 2018 @ 17:50:23 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183364834
Daarnaast was het gewoon illegaal om aan land te gaan daar

Domme reli-aso of psychoot die Murican
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183366189
pi_183366394
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jij bent wel een triest en zielig persoon wist je dat?
Jaloezie gaat je nergens brengen, knaapje.
Conscience do cost.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 november 2018 @ 19:18:05 #237
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183366472
quote:
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183366490
quote:
Die zouden wel PVV stemmen iig.
I´m back.
pi_183366775
Ik zou de term 'natuurverstand' willen introduceren.
  Redactie Frontpage zondag 25 november 2018 @ 21:02:12 #240
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183369307
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die zouden wel PVV stemmen iig.
Die nemen het hele 'eigen volk eerst' gebeuren in ieder geval serieus.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 25 november 2018 @ 23:44:17 #241
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_183373486
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee ze zijn bang
, schieten met pijlen was uit verdediging
Hoor die ene lachen op 4:20 als die vrouw een kokosnoot in haar nek krijgt :D
Vraag me trouwens af wat voor gebaar dat is op 5:16. De lichaamstaal zal er niet hetzelfde zijn als hier.

Verder gewoon een domme klootzak natuurlijk, met zijn walgelijke zendingsdrang. Verdiende loon wat mij betreft, helemaal na alle verboden en waarschuwingen zo in de wind te slaan.
It's okay to be white
pi_183373573
https://twitter.com/RespectableLaw/status/1065841141201989632

Dit twitterdraadje geeft imo wel mooi het contact van die stam met buitenstaanders weer.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183373745
Darwin award voor een reli-gekkie.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 26 november 2018 @ 00:14:43 #244
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_183373874
Ik moet bij dit verhaal telkens denken aan een citaat:
quote:
Eskimo: 'If I did not know about God and sin, would I go to hell?' Priest: 'No, not if you did not know.' Eskimo: 'Then why did you tell me?'
Life is what you make it.
  maandag 26 november 2018 @ 01:09:23 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183374428
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2018 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Aha, ze zijn zo agressief omdat ze een groot geheim verbergen? Elvis is hun leider? Ze hebben het lichaam van Jimmy Hoffa er ook nog rondslingeren? Een enorme gestolen voorraad enkele sokken verstopt waar mensen wereldwijd vergeefs naar op zoek zijn?

Keihard aanpakken die criminelen!
Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 november 2018 @ 01:43:59 #246
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_183374650
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:
Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Zo nu en dan een indringer op afstand houden, of om zeep helpen als hij niet van ophouden weet.
Neem aan dat je trollt overigens, maar dit is een inkopper natuurlijk.
It's okay to be white
pi_183374855
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Zo nu en dan een indringer op afstand houden, of om zeep helpen als hij niet van ophouden weet.
Neem aan dat je trollt overigens, maar dit is een inkopper natuurlijk.
Naja we zien wat er in Europa gebeurt als je het niet doet...
Ik zwaai naar dieren.
  Beste debater 2022 maandag 26 november 2018 @ 06:29:18 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183375078
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat boeit me niet echt of ze wel of niet blij zullen zijn.
Hetgeen je hele verhaal over goede bedoelingen meteen onderuit haalt, proficiat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 26 november 2018 @ 06:33:28 #249
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183375083
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Meen je dit nou?
With the stars as her umbrella
  maandag 26 november 2018 @ 06:40:14 #250
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183375112
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Wat boeit het of ze primitief zijn? Ze komen niet aan het vaste land dus heb je er geen last van.

En wat gevaarlijk betreft: je oppert het idee om ze preventief af te schieten of gevangen te nemen. Hoe ben je dan op jouw beurt niet een gevaar voor hun?
pi_183375123
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Ten eerste; het zijn hoogstwaarschijnlijk geen kannibalen. En ten tweede: ze hebben redenen om zo agressief te zijn tegen buitenstaanders. In 1880 was er een blanke man naar het eiland gegaan die verschrikkelijke dingen deed meer bijvoorbeeld de kinderen daar.
pi_183375324
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 06:44 schreef dopemin het volgende:

[..]

Ten eerste; het zijn hoogstwaarschijnlijk geen kannibalen. En ten tweede: ze hebben redenen om zo agressief te zijn tegen buitenstaanders. In 1880 was er een blanke man naar het eiland gegaan die verschrikkelijke dingen deed meer bijvoorbeeld de kinderen daar.
Ze zijn dus racisten? :{
  maandag 26 november 2018 @ 07:42:56 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183375334
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Wauw, hier wordt gewoon gepleit voor genocide :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 26 november 2018 @ 08:07:52 #254
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183375479
WOLOLOLOLOLOLOLOLO

pi_183375613
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 07:41 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ze zijn dus racisten? :{
Meer bijgelovig en doodsbang voor de witte demonen die honderd jaar geleden daar kwamen en ziekte en verderf brachten denk ik.
pi_183375802
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 08:34 schreef dopemin het volgende:

[..]

Meer bijgelovig en doodsbang voor de witte demonen die honderd jaar geleden daar kwamen en ziekte en verderf brachten denk ik.
Racisten dus.
pi_183375815
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 08:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Racisten dus.
Ja, eigenlijk kan je het zo noemen. Maar ik geef ze groot gelijk. Als zwarten hier zouden komen met shit zoals de pest en weet ik veel zou ik ze ook koste wat kost weren van mij en mijn familie.
pi_183375864
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
Trump moet ze gewoon de oorlog verklaren. Eens kijken of ze dan nog zo stoer zijn met hun pijl en boogjes :7
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 26 november 2018 @ 09:12:56 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183375916
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 08:59 schreef Faxie het volgende:

[..]

Racisten dus.
Racisme is ieder mens eigen. Helpt ons te overleven als soort
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 november 2018 @ 09:31:36 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183376080
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 09:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Racisme is ieder mens eigen. Helpt ons te overleven als soort
heb je wel eens een kip van een ander hok die dan anders ruikt in je eigen hok gezet>??

Dan zie je wat racisme is
Ze pikken hem helemaal dood,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Redactie Frontpage maandag 26 november 2018 @ 09:32:51 #261
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_183376094
quote:
Indiase politie overweegt lichaam vermoorde missionaris van geļsoleerd eiland te halen

De Indiase politie overweegt de stoffelijke resten van de Amerikaanse missionaris John Allen Chau van het afgelegen Indiase North Sentinel Island in de Golf van Bengalen terug te halen. De 26-jarige man werd eerder deze maand vermoord door de geļsoleerde stam die hij wilde gaan bekeren tot het christendom.

Over de manier waarop ze het best te werk gaat om het lichaam terug te halen, wint de politie momenteel informatie in bij antropologen. Ook houdt ze het eiland in de gaten, bang dat copycats van Chau nieuwe pogingen zullen doen om de vijandige geļsoleerde stam te benaderen.

https://www.bndestem.nl/b(...)d-te-halen~a6d46af7/
Laat dat lijk daar gewoon lekker liggen, dat was gewoon het risico van zijn domme actie.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 26 november 2018 @ 09:32:56 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183376096
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heb je wel eens een kip van een ander hok die dan anders ruikt in je eigen hok gezet>??

Dan zie je wat racisme is
Ze pikken hem helemaal dood,
Dat heeft weinig met ras te maken, tenzij het een kip van een ander ras is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183376296
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 23:44 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Hoor die ene lachen op 4:20 als die vrouw een kokosnoot in haar nek krijgt :D
Vraag me trouwens af wat voor gebaar dat is op 5:16. De lichaamstaal zal er niet hetzelfde zijn als hier.

Verder gewoon een domme klootzak natuurlijk, met zijn walgelijke zendingsdrang. Verdiende loon wat mij betreft, helemaal na alle verboden en waarschuwingen zo in de wind te slaan.
Vroeger stuurden ze iemand als missionaris. Lukte het wel of deels dan konden ze het gebied overnemen. Lukte het niet, dan roeiden ze de boel uit en konden ze het gebied alsnog overnemen.

Ik pas voor dat soort onzin in 2018, hopelijk halen ze de restanten van het lichaam ook niet op want dan blijven we nog wel even bezig.
  maandag 26 november 2018 @ 11:21:04 #264
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183377577
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Opdringen? Die man had goede bedoelingen en wou gewoon praten niks anders. Die Sentineli zijn gewoon een barbaars en achterlijk volk, dat valt niet te ontkennen.
Je zou sowieso alle christenen preventief met pijlen moeten bestoken, maar de Sentineli hebben geen domme wetten die dat verbieden. Wij helaas wel.
pi_183377751
quote:
9s.gif Op maandag 26 november 2018 11:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Je zou sowieso alle christenen preventief met pijlen moeten bestoken, maar de Sentineli hebben geen domme wetten die dat verbieden. Wij helaas wel.
Stoer praten gaat altijd makkelijk voor een computerscherm.
  maandag 26 november 2018 @ 12:15:04 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183378305
'India wil lichaam door geļsoleerde stam vermoordde Amerikaan terughalen'
laat die vent daar toch liggen
zeker om dat het een amerikaan is, was het een Indiėr dan gaf gen mens erom

quote:
India wil lichaam door geļsoleerde stam vermoordde Amerikaan terughalen'
heywoodu 26-11-2018 12:06 print
De Indiase politie heeft mogelijk een van de slechtste ideeėn ooit: men denkt erover na hoe het lichaam van de Amerikaanse missionaris John Allen Chau van North Sentinel Island afgehaald kan worden.

De 26-jarige Chau trok eerder deze maand naar het eiland in de Golf van Bengalen. Een absoluut Darwin Award-waardig plan, want op dat eiland woont al tienduizenden jaren een zeer geļsoleerde stam: de Sentinelezen, die alles en iedereen met pijlen beschieten bij pogingen tot benadering.

Chau kwam deze mensen wel even tot de leer van Jezus bekeren, waarop de Sentinelezen hem eerst nog de kans gaven op te rotten. Dat deed Chau niet, met als gevolg dat de bewoners van het eiland hem vakkundig bekeerden tot een met pijlen doorboord lijk.

Volgens lokale vissers hebben de leden van de stam het lichaam van Chau op het strand begraven. Dat deden ze in 2006 ook met twee vissers, die vast kwamen te zitten bij het eiland. De vissers werden een paar dagen later opgegraven en aan bamboepalen gehangen, met het gezicht naar de oceaan
.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 26 november 2018 @ 14:26:30 #267
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183380604
quote:
10s.gif Op maandag 26 november 2018 06:33 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
Ja.
Maar laat maar varen. Blijkbaar is het geen populaire mening.

Ik zie de meerwaarde er niet van in om deze mensen met rust te laten.
Ik mag ook geen commune of sekte starten in het bos, vragen of de overheid weg blijft, indringers vermoorden, en babys en zwakkere mensen de keel doorsnijden. Die stam mag dat dus wel.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 november 2018 @ 14:29:36 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183380654
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja.
Maar laat maar varen. Blijkbaar is het geen populaire mening.

Ik zie de meerwaarde er niet van in om deze mensen met rust te laten.
Ik mag ook geen commune of sekte starten in het bos, vragen of de overheid weg blijft, indringers vermoorden, en babys en zwakkere mensen de keel doorsnijden. Die stam mag dat dus wel.
Dat is daar gewoon netjes afgesproken vanuit de Indiase regering. Waarom is dat een probleem voor jou?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 november 2018 @ 14:30:18 #269
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183380664
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:43 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Zo nu en dan een indringer op afstand houden, of om zeep helpen als hij niet van ophouden weet.
Neem aan dat je trollt overigens, maar dit is een inkopper natuurlijk.
Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 26 november 2018 @ 14:31:29 #270
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183380681
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Hoezo moet je dat dus niet goedkeuren dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183381222
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 01:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moest lachen.

Als je ze afschiet of wegjaagt kun je misschien het lichaam terugkrijgen en kan de familie hem netjes begraven. Maar misschien is die wel in stukjes gehakt en in de stoofpot gegooid.

Je kan ook ontdekken waarom ze zo vijandig zijn als je hun kampen gaat onderzoeken etc. Of een paar van die indianen gevangen nemen en proberen te communiceren.

Dat eiland en die stam met rust laten vind ik niet echt kunnen. Die mensen zijn primitief en gevaarlijk. Wie weet wat voor schokkende dingen ze allemaal moeten doen om duizenden jaren te overleven op zo'n eilandje?
De leider van de onderzoeksgroep die er in de jaren 90 is geweest denkt dat het wellicht lukt met behulp van kokosnoten (hebben ze daar niet, maar zijn destijds ook succesvol gebruikt als gift) en kleine stukken metaal (ze hebben al eerder metaal gedolven van gestrande schepen in 1977 en 1981, om daar zelf simpele wapens van te maken).
"Pools are perfect for holding water"
pi_183381237
Eigenlijk moet je ze dus gewoon wapens sturen. :P
-nee-
pi_183381260
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Zelfs als je dat echt serieus vindt, dan zal er geen enkele mogelijkheid zijn om ze daar volgens onze maatstaven voor te berechten. Bij contact gaan ze zeer waarschijnlijk allemaal vrij snel dood.

Hen berechten zou gelijk staan aan genocide op de stam plegen. En volgens onze maatstaven vinden we dat niet tof.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 26-11-2018 15:15:45 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183381437
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Dat zijn aannames. Waarschijnlijk worden die mensen gemiddeld niet echt oud en overlijdt een aanzienlijk deel van de kinderen vroegtijdig. Hoef je ook geen draconische maatregelen te nemen om de bevolkingsgroei in te perken zodat je stam kan blijven overleven op dat eilandje.

En tevens vind ik het fout om wat wij "anno 2018" wel en niet oke vinden ook op te dringen aan een zelfstandige, verder geen hinder veroorzakende groep mensen die nog met de natuur leven.

quote:
Ik zie de meerwaarde er niet van in om deze mensen met rust te laten.
Ik mag ook geen commune of sekte starten in het bos, vragen of de overheid weg blijft, indringers vermoorden, en babys en zwakkere mensen de keel doorsnijden. Die stam mag dat dus wel.
Jij mag dat niet omdat jij wordt geacht beter te weten aangezien je gewoon in de moderne maatschappij bent opgegroeid, bovendien is spontaan nu alsnog een dergelijke commune starten in het Vondelpark (of elders in de buurt van de bewoonde wereld) niet te vergelijken met een stam die al duizenden jaren in afzondering op een eilandje leeft. Deze mensen niet, ze hebben de morele, maatschappelijke en wettelijke ontwikkelingen die er in de loop van millennia toe hebben geleid dat we niet meer naakt met speren gooien naar alles wat ons niet zint, niet meegemaakt. Je kunt ze dan ook niet echt kwalijk nemen dat ze dan gedrag vertonen dat naar onze subjectieve maatstaven immoreel is.
  maandag 26 november 2018 @ 16:37:03 #275
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183383343
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja.
Maar laat maar varen. Blijkbaar is het geen populaire mening.

Ik zie de meerwaarde er niet van in om deze mensen met rust te laten.
Ik mag ook geen commune of sekte starten in het bos, vragen of de overheid weg blijft, indringers vermoorden, en babys en zwakkere mensen de keel doorsnijden. Die stam mag dat dus wel.
Zitten ze je in de weg? En wie zegt dat ze zo met elkaar omgaan?
With the stars as her umbrella
  maandag 26 november 2018 @ 17:13:59 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183384023
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 16:37 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Zitten ze je in de weg? En wie zegt dat ze zo met elkaar omgaan?
20.000 jaar geleden gingen we allen met elkaar zo om. Was toen ook niet heel problematisch.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_183384108
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 17:13 schreef Falco het volgende:

[..]

20.000 jaar geleden gingen we allen met elkaar zo om. Was toen ook niet heel problematisch.
Veel later ook nog wel. Er waren toen voortdurend stammenoorlogen en slachtpartijen om voedsel in een bepaald gebied. In tegenstelling tot wat veel zwevers vaak denken in dat het een soort roze en groen Disney paradijs was waarin men lekker de middag op een rots doorbracht met een volle rugzak om te mediteren bij ondergaande zon. We zouden het er met een tijdmachine nog geen 10 minuten levend vanaf brengen.

Je ziet dergelijke "oorlogen" nu ook gewoon bij andere primaten, de chimpansees slachten ook andere stammen af als deze even wat te dichtbij komen.
  maandag 26 november 2018 @ 18:46:32 #278
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183385902
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Stoer praten gaat altijd makkelijk voor een computerscherm.
Meneer afknallen heeft gesproken.
  maandag 26 november 2018 @ 18:58:37 #279
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183386144
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Moord is in India natuurlijk ook verboden, dus ergens heb je wel een punt gezien het eiland onder die regering valt. Als consequent zijn de enige factor was dan viel er ook geen speld tussen te krijgen.

Voor mensen die nooit van hun leven zich tussen de rest van de mensheid zal begeven en een eiland bewonen waar buitenstaanders geen belangen bij hebben kan best een uitzondering gemaakt worden. Deze mensen leven in een zodanig andere realiteit dat ze niet eens beseffen dat ze officieel onder India vallen. Het is de moeite simpelweg niet waard om er mee aan de slag te gaan.
pi_183386258
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 17:13 schreef Falco het volgende:

[..]

20.000 jaar geleden gingen we allen met elkaar zo om. Was toen ook niet heel problematisch.
Ik heb destijds niemand er over zien klagen op twitter inderdaad.
  maandag 26 november 2018 @ 19:17:08 #281
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_183386480
Je hebt een hoop gekken in de wereld, deze Amerikaan was er een van.

Jammer dat mensen hun sprookje moeten opdringen aan anderen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 26 november 2018 @ 20:19:14 #282
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183388114
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Binnen de moderne maatschappij wordt dat inderdaad afgekeurd en vervolgd. Maar zij nemen geen deel aan die maatschappij, maken er geen gebruik van en bemoeien zich er niet mee. Je kunt mensen die geen enkele connectie met de rest van de samenleving hebben niet veroordelen aan de hand van de regels van die samenleving.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 november 2018 @ 00:17:14 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_183393935
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 20:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Binnen de moderne maatschappij wordt dat inderdaad afgekeurd en vervolgd. Maar zij nemen geen deel aan die maatschappij, maken er geen gebruik van en bemoeien zich er niet mee. Je kunt mensen die geen enkele connectie met de rest van de samenleving hebben niet veroordelen aan de hand van de regels van die samenleving.
Dit slaat nergens op.
Er is geen keuze om "niet deel te nemen aan de maatschappij", anders was ik allang weggeweest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 november 2018 @ 00:33:11 #284
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_183394105
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik troll niet.
Geloof er geen snars van eigenlijk. Maar goed, voor de kleine kans dat je dit echt denkt..

quote:
Om als groep duizenden jaren op zo'n klein eiland te kunnen overleven moet je inhumane maatregelen nemen. Net zoals bij apen worden de zwakkeren doodgemaakt. Dat zal ook op dat eiland gebeuren. Anno 2018 moet je dat dus niet goedkeuren.
Was jij het niet die zei om ze gewoon allemaal af te schieten? (50-400 man). Of een paar willekeurige eilandbewoners te ontvoeren. En jij durft de woorden inhumaan en primitief in de mond te nemen?
Alleen omdat ze die idioot om zeep hebben geholpen. Als je kijkt naar de andere bezoeken die de Sentinelezen hebben gehad, zou je misschien snappen waarom ze dat doen. Brengt ze niets dan dood en verderf.

Je aannames slaan nergens op trouwens. Als je een beetje moeite had gedaan, had je kunnen lezen dat ze geen kannibalen zijn. En dat er ook andere manieren zijn om de bevoking beperkt te houden (De Onge bijvoorbeeld, 40% van de stellen is onvruchtbaar en 40% van de pasgeborenen sterft).
Wie zegt dat het uberhaupt nodig is, weet jij hoeveel mensen dat eiland kan voeden?

Maar goed, volgens mij ben ik een troll aan het voeren..

[ Bericht 1% gewijzigd door Chokeme op 27-11-2018 00:39:09 ]
It's okay to be white
pi_183394739
Jammer dat hij geen filmopnames heeft gemaakt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 27 november 2018 @ 05:12:46 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183394849
de sukkel ging het geloof verkondigen

nou die zal wel in de hemel zijn nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183394938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 00:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op.
Er is geen keuze om "niet deel te nemen aan de maatschappij", anders was ik allang weggeweest.
India vindt dus van wel. Dit volk mag helemaal doen wat ze zelf willen (zolang ze op hun eiland blijven).
Omgekeerd helpt India ze niet als er een tsunami is geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kassamiep op 27-11-2018 06:17:03 ]
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:12:12 #288
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_183394994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 00:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op.
Er is geen keuze om "niet deel te nemen aan de maatschappij", anders was ik allang weggeweest.
Het lijkt ze toch aardig goed te lukken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 27 november 2018 @ 06:29:57 #289
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183395025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 00:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op.
Er is geen keuze om "niet deel te nemen aan de maatschappij", anders was ik allang weggeweest.
Zou hebben die mogelijkheid wel, sterker nog: voor een individu bestaat er geen kans om deel te nemen aan een andere maatschappij.

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Trashcanman op 27-11-2018 06:35:10 ]
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:49:33 #290
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_183402370
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 00:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op.
Er is geen keuze om "niet deel te nemen aan de maatschappij", anders was ik allang weggeweest.
Volgens mij staan er bij IS nog steeds wel wat vacatures open als koppensnellen meer je ding is.
pi_183403499
De stam heeft alle recht om haar grondgebied te verdedigen. Was Europa maar net zo hardvochtig geweest tegen buitenstaanders sinds het einde van WO2, dan zaten we nu niet zo in de doffe ellende.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183411750
Ze zullen in ieder geval wel weten dat de witte mensen ziektes met zich mee brengen lijkt mij, vandaar het preventief afmaken.

Wel bijzonder dat ze zo lang hebben kunnen overleven, ook nog relatief dichtbij zo’n dichtbevolkt gebied op onze aarde. Maar wel zeer ver uit de kust natuurlijk.

Ik ga toch eens meer lezen over deze stam, iemand nog goeie links gevonden?
٩๏̯͡๏)۶
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 november 2018 @ 23:11:06 #293
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183411861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze zullen in ieder geval wel weten dat de witte mensen ziektes met zich mee brengen lijkt mij, vandaar het preventief afmaken.

Wel bijzonder dat ze zo lang hebben kunnen overleven, ook nog relatief dichtbij zo’n dichtbevolkt gebied op onze aarde. Maar wel zeer ver uit de kust natuurlijk.

Ik ga toch eens meer lezen over deze stam, iemand nog goeie links gevonden?
De stam heeft een website opgezet.
http://northsentinelisland.com/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183412883
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2018 23:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De stam heeft een website opgezet.
http://northsentinelisland.com/
Vraag me af of ze 4G bereik hebben 8-)
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 28 november 2018 @ 00:29:19 #295
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183412985
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat krijg je ervan als je culturen gaat bezoeken die 1000 jaar achterlopen. Geen medelijden mee, sorry. _O-
1000 jaar achterlopen ten opzichte van wie, precies? Als jij de grens van de VS oversteekt zonder toestemming, dan is het niet onmogelijk dat je ook overhoop wordt geschoten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 november 2018 @ 02:21:02 #296
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183413479
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Stoer praten gaat altijd makkelijk voor een computerscherm.
Ik ben blij dat je het zelf inziet. Niet meer doen dus. :*
  woensdag 28 november 2018 @ 05:21:15 #297
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183413787
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 16:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Verzoeken''

Iemand met pijlen beschieten is geen verzoek maar een aanval. Als ik in zo'n geval zat had ik sowieso een pistool ofzo meegenomen, nee dat is geen rambo gedrag maar dat was gewoon nodig geweest.
Een pistool gebruiken tegen iemand met pijl en boog, omdat je je zin niet krijgt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183419197
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2018 09:07 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Trump moet ze gewoon de oorlog verklaren. Eens kijken of ze dan nog zo stoer zijn met hun pijl en boogjes :7
Naja ze staan raar te kijken wanneer bommenwerpers, marineschepen en zwaarbewapende militairen dat eiland opkomen. Nog erger dan toen de Spanjaarden de Azteken uitroeide.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 28 november 2018 @ 14:25:01 #299
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183419289
quote:
2s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Blijft toch wel fascinerend dat we nog steeds groepen mensen hebben die compleet losstaan van de de de moderne wereld. Geen idee van de tweede wereld oorlog, de rest van de aarde, welke landen er bestaan, geld, techniek, etc.

Ze zullen ongetwijfeld wel wrakken gezien hebben, en vliegtuigen, maar geen idee wat ze daarbij denken (gemaakt door goden?)
Dit dus. Het is zo bijzonder, ze zouden zoveel mogelijk met rust moeten worden gelaten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 28 november 2018 @ 14:46:38 #300
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_183419698
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja.
Maar laat maar varen. Blijkbaar is het geen populaire mening.

Ik zie de meerwaarde er niet van in om deze mensen met rust te laten.
Ik mag ook geen commune of sekte starten in het bos, vragen of de overheid weg blijft, indringers vermoorden, en babys en zwakkere mensen de keel doorsnijden. Die stam mag dat dus wel.
Dat is toch totaal anders.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 november 2018 @ 14:58:54 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_183419906
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 14:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat is toch totaal anders.
Behoorlijk ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')