abonnement Unibet Coolblue
pi_183329789
Capacitiet aan bouwvakkers is er gewoon niet voor, ook niet in oost europa.
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:09:32 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183329895
Waarom zo veel sociale huur?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:12:42 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183329957
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:09 schreef Fir3fly het volgende:
Waarom zo veel sociale huur?
Denk omdat de wachtlijsten voor sociale huur nu zo'n 15 jaar is in amsterdam en omstreken (zelfs langer hier en daar)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:13:49 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183329976
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk omdat de wachtlijsten voor sociale huur nu zo'n 15 jaar is in amsterdam en omstreken (zelfs langer hier en daar)
Dan moet je meer koopwoningen bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt. Anders zit je over 30 jaar met een nóg groter probleem.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:15:20 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183330000
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan moet je meer koopwoningen bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt. Anders zit je over 30 jaar met een nóg groter probleem.
Er worden juist best veel koopwoningen gebouwd (ook in dit plan) Het probleem is dat het vooral dure koopwoningen zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:17:58 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183330032
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er worden juist best veel koopwoningen gebouwd (ook in dit plan) Het probleem is dat het vooral dure koopwoningen zijn.
Bouw dus goedkope koopwoningen in plaats van sociale huur ^O^.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183330179
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er worden juist best veel koopwoningen gebouwd (ook in dit plan) Het probleem is dat het vooral dure koopwoningen zijn.
Dit.

Het grootste probleem op de koopmarkt is ook de schaarste in de middenklasse betaalbare woningen.

Maar die leveren voor projectontwikkelaars en gemeenten zelf het minste op.
Gemeenten zitten met hun vingers in de sociale huurpot en projectontwikkelaars bouwen hun plannen rond de grote makkelijke cijfers.

Geen enkel belang is er bij de middenklasse. Zie daar het probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183331951
met 53k woningen erbij elk jaar kom je enigzins in de buurt en haal je de tekorten weg in 1 generatie... Dit stelt niks voor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 23:08:02 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183334408
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 14:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zelfs met een ebike is 20km/u als GEMIDDELDE snelheid al behoorlijk stevig.
En je hebt het tegen iemand die ook jarenlang 20km heen, 20km als woon-werk gefietst heeft.
Een uur is al vlot met die afstand.
Zelfs met een 45km/u scooter doe je nog 40-45 minuten over zo'n afstand. In de echte wereld heb je zeg maar nog zoiets als verkeerslichten, andere weggebruikers etc. Dus tenzij je overal door rood heen knalt en met niets en niemand rekening houdt is een uur gewoon realistisch.
klopt meet een gewone fiets deed ik er 50 minuten over
maar met een ebike kan ik dat in 40 minuten doen

nou is toch prima te doen ?/

lekker fris aankomen thuis
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 23 november 2018 @ 23:11:15 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183334460
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit.

Het grootste probleem op de koopmarkt is ook de schaarste in de middenklasse betaalbare woningen.

Maar die leveren voor projectontwikkelaars en gemeenten zelf het minste op.
Gemeenten zitten met hun vingers in de sociale huurpot en projectontwikkelaars bouwen hun plannen rond de grote makkelijke cijfers.

Geen enkel belang is er bij de middenklasse. Zie daar het probleem.
beter is het om weer bejaarden huizen te openen
en de ouderen lekker gezelllg bij elkaar te laten wonen, oudjes willen niet langer thuis blijven wonen

Ook de AOW per persoon te betalen en niet lager als je samen woont, scheelt ook veel sociale huur woningen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 november 2018 @ 00:35:03 #61
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_183336050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:19 schreef riazop het volgende:

[..]

die files staan er nu net OMDAT Amsterdam een kleine stad is met allerlei omringende exurbs.

Als je in allerlei stadjes BUITEN Amsterdam blijft bouwen krijg je NOG meer files
Mijn idee. Bouw maar lekker veel IN Amsterdam, zorg voor een goed intern vervoersnetwerk zodat de mensen die in Amsterdam werken daar ook kunnen wonen. Dan blijft het hier boven het kanaal lekker rustig
Non possumus non loqui
pi_183336792
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:35 schreef Knip het volgende:

[..]

Mijn idee. Bouw maar lekker veel IN Amsterdam, zorg voor een goed intern vervoersnetwerk zodat de mensen die in Amsterdam werken daar ook kunnen wonen. Dan blijft het hier boven het kanaal lekker rustig
wordt idd hoog tijd dat Amsterdam een fatsoenlijke metro krijgt
  zaterdag 24 november 2018 @ 05:23:50 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183337417
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 00:35 schreef Knip het volgende:

[..]

Mijn idee. Bouw maar lekker veel IN Amsterdam, zorg voor een goed intern vervoersnetwerk zodat de mensen die in Amsterdam werken daar ook kunnen wonen. Dan blijft het hier boven het kanaal lekker rustig
een noord zuidlijjn zou mooi zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183337636
En later kijken we terug: wat raar dat niemand in 2018 bedacht dat al die extra huizen misschien te veel waren voor het kleine Nederland.
pi_183337764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind massale woningbouw in Amsterdam onverstandig. Het gebied is extreem dichtbevolkt, dagelijks staan er files en de luchtkwaliteit is slecht. De overheid zou beleid moeten maken om de woon- en werkgelegenheid veel beter over Nederland te spreiden.
Nee dank je, hou die drukte maar mooi daar.
pi_183337910
52.500 asielzoekers lachen zich de ballen uit hun broek, want als eerste het recht hebben op een woning. De Hollander niet...die niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183339081
Waarom zou men in een stad willen wonen die over 10 jaar erger is dan de buitenwijken van Parijs?
pi_183339186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind massale woningbouw in Amsterdam onverstandig. Het gebied is extreem dichtbevolkt, dagelijks staan er files en de luchtkwaliteit is slecht. De overheid zou beleid moeten maken om de woon- en werkgelegenheid veel beter over Nederland te spreiden.
Vergeleken met wereldse metropolen en steden vind ik Amsterdam nog bijzonder "dorps" aanvoelen. En als gebieden al dichtbevolkt zijn dan kan er daar juist wel wat bij.
pi_183339778
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan moet je meer koopwoningen bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt. Anders zit je over 30 jaar met een nóg groter probleem.
zou ik ook doen. Ik wil graag wc papier hebben van 1 euro per rol, maar die zijn er te weinig. De leverancier van die wcpapier gaat dan extra wcpapier maken van 2 euro per rol zodat ze meer winst maken.... Zie je het probleem? Voor die fabrikant is het kassa trouwens. De buitenlandse aandeelhouders springen een gat in de lucht.
De klanten blijven berooid achter en die moeten nog harder werken om genoeg geld over te houden, en ze werken bij die wcpapier fabrikant.......

Een goede overheid moet het beste doen voor hun onderdanen en leveren waar vraag naar is, helemaal bij eerste levensbehoeftes....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183339865
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind massale woningbouw in Amsterdam onverstandig. Het gebied is extreem dichtbevolkt, dagelijks staan er files en de luchtkwaliteit is slecht. De overheid zou beleid moeten maken om de woon- en werkgelegenheid veel beter over Nederland te spreiden.
dat is een keer geprobeerd. de oude ptt werd gevestigd in gronigen of drente ( ik weet niet exaxt meer, maa wel in verwegistan). De mensen hadden daar zo'n schijt aan dat als er ambtenaren naar de ptt moesten voor overleg eiste de ptt dat ze maar naar groningen/drente moesten. Kort daarna werd het hoofdkantoor verplaatst naar de randstad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:24:08 #71
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183340856
Wat is dat toch met al die sociale woningbouw (die verhuurd wordt) en extreem dure woningen? Bouw relatief kleine woningen beschikbaar voor verkoop. Dat brengt minder op maar trekt het juiste soort mensen aan, gewone arbeiders/bedienden met een gemiddeld loon. Waarom trekt men zo graag nog meer sociale gevallen aan die de stad enkel nog meer verpauperen of extreem dure projecten die bijna onbetaalbaar zijn voor het gros van de bevolking?

De focus moet liggen op koopwoningen aan een goede prijs, geen verhuur. Huren is dief zijn van je eigen portemonnee en moet zoveel mogelijk ontmoedigd worden op langere termijn.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:34:03 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183341010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:24 schreef Lothiriel het volgende:
Wat is dat toch met al die sociale woningbouw (die verhuurd wordt) en extreem dure woningen? Bouw relatief kleine woningen beschikbaar voor verkoop. Dat brengt minder op maar trekt het juiste soort mensen aan, gewone arbeiders/bedienden met een gemiddeld loon. Waarom trekt men zo graag nog meer sociale gevallen aan die de stad enkel nog meer verpauperen of extreem dure projecten die bijna onbetaalbaar zijn voor het gros van de bevolking?

De focus moet liggen op koopwoningen aan een goede prijs, geen verhuur. Huren is dief zijn van je eigen portemonnee en moet zoveel mogelijk ontmoedigd worden op langere termijn.
Het probleem is echter wel dat als je nu kleine woningen zou bouwen in Amsterdam deze alsnog 3 ton kosten. Of ze zijn zo klein dat niemand ze wil.

De prijs zal op een gegeven moment omlaag gaan als je genoeg bouwt, maar de eerste jaren zit je dan met allemaal onverkoopbare woningen denk ik. Of nog steeds te duur, of gewoon echt te klein (3 ton betaal je nu al voor 45m2)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 24 november 2018 @ 13:37:27 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183341061
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan moet je meer koopwoningen bouwen zodat de doorstroming weer op gang komt. Anders zit je over 30 jaar met een nóg groter probleem.
de overheid moet bejaarden huizen nieuwe stijl bouwen
10 bejaardenhuizen met 1000 flinke kamers voor 300 euro per maand met inpandige gezinshulpen en een simpel restaurant zonder overbetaalde directeur en managers

Nu vegeteert iedere bejaarde eenzaam en apart weg in een sociale huurwoning want je krijgt meer AOW als je apart woont, dus als je partner overlijdt dan ga je niet meer samenwonen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-11-2018 14:09:42 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183341526
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het probleem is echter wel dat als je nu kleine woningen zou bouwen in Amsterdam deze alsnog 3 ton kosten. Of ze zijn zo klein dat niemand ze wil.

De prijs zal op een gegeven moment omlaag gaan als je genoeg bouwt, maar de eerste jaren zit je dan met allemaal onverkoopbare woningen denk ik. Of nog steeds te duur, of gewoon echt te klein (3 ton betaal je nu al voor 45m2)
Dat vind ik eigenlijk geen probleem. Het probleem is dat er te weinig woonruimte is in Nederland als geheel, met uitzondering van bepaalde gebieden. Er moet voldoende woonruimte zijn. Dat er dan kleine gebieden zijn, zoals Amsterdam, waar de prijzen hoog zijn hoeft geen probleem te zijn, in Manhattan kun je ook niet goedkoop wonen. Je hoeft er tenslotte niet te wonen. Het probleem is nu vooral dat als je 30km buiten Amsterdam besluit te gaan wonen, het ook al lastig is iets betaalbaars te vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 24 november 2018 @ 14:13:43 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183341536
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 14:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk geen probleem. Het probleem is dat er te weinig woonruimte is in Nederland als geheel, met uitzondering van bepaalde gebieden. Er moet voldoende woonruimte zijn. Dat er dan kleine gebieden zijn, zoals Amsterdam, waar de prijzen hoog zijn hoeft geen probleem te zijn, in Manhattan kun je ook niet goedkoop wonen. Je hoeft er tenslotte niet te wonen. Het probleem is nu vooral dat als je 30km buiten Amsterdam besluit te gaan wonen, het ook al lastig is iets betaalbaars te vinden.
100 km ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')