abonnement Unibet Coolblue
pi_183290080
Hi, sinds onze verhuizing hebben wij onze koelkast / vriescombinatie in onze schuur staan als tweede koeling zeg maar.

Sinds gisteren slaat hij bijna niet meer aan maar ik heb meer het idee dat het komt doordat het in de schuur nogal koud is..
Hebben jullie hier ervaring mee ? En waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop ?

Dit is echt bagger.. met 2 kids kun je echt niet met een inbouw koelkastje in je keuken !! :')
Ik was hier...
pi_183290229
Even een klein (gloei- of halogeen)- lampje naast de thermostaat schroeven. In elk geval een lampje dat nog warmte afgeeft. Geen led dus. Als ie heel iets warmte afgeeft blijft de thermostaat wel aanslaan als het koud is in de schuur.
pi_183290254
ff gegocheld voor je , isoleren of binnen zetten en je kan er weer mee aan de gang ....

Hoe werken klimaatklassen?

Een klimaatklasse geeft aan bij welke minimumtemperatuur en maximumtemperatuur een koelkast naar behoren werkt. Een model met de klimaatklasse SN werkt optimaal in ruimtes waar het tussen de 10 en de 32 graden Celsius is. Een vriezer met een klimaatklasse SN-T bij minimaal 10 en maximaal 43 graden Celsius.
Klimaatklassen Minimumtemperatuur (graden Celsius) Maximumtemperatuur (graden Celsius)
N 16 32
ST 16 38
T 16 43
SN 10 32
Wat gebeurt er als de koelkast in een te koude ruimte staat?

Wanneer een koelkast in een te koude ruimte staat, stopt hij met werken of vermindert het invriesvermogen. Dit betekent dat jouw voorraad bederft. Daarnaast vervalt de garantie voor schade die mogelijk veroorzaakt is door een te koude omgevingstemperatuur. De fabrikant vergoedt deze schade niet.
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_183290322
Je moet letten op de minimum omgevingstemperatuur. Dat is meestal een graad of zestien of tien, afhankelijk van het type.

Je hebt ook wel vriezers die lagere temperaturen aankunnen, maar daar is geen specifieke standaard voor. Liebherr adverteert met vriezers die het blijven doen bij 0° of zelfs -15°
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183290735
bedankt voor jullie reacties, dat van de klimaatklassen heb ik gezien, echter zit er geen sticker meer op onze koelkast.. hij is nu ongeveer 7 jaar oud.
Echt belachelijk dat er geen officiële klasse is voor omgevingstemperaturen onder de 10 graden.. iedereen heeft zon ding in het schuurtje of garage staan toch ?

Ellende !

In ons vorige huis stond hij in de bijkeuken waar ook nooit geen kachel aan stond, maar onze schuur is wel iets kouder denk ik.

Hoe kom ik er achter waar de thermostaat zit in de koelkast ? Is dit bij het knopje waar je de stand op kan instellen ?
Ik was hier...
pi_183290765
sensor zit in de koelkast, niet in het vriesgedeelte, omdat het koel genoeg is vriest ie ook niet meer.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:55:22 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183292391
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:45 schreef Tuned22 het volgende:
Even een klein (gloei- of halogeen)- lampje naast de thermostaat schroeven. In elk geval een lampje dat nog warmte afgeeft. Geen led dus. Als ie heel iets warmte afgeeft blijft de thermostaat wel aanslaan als het koud is in de schuur.
Dit zal wel werken. Bij mijn koelkast zit er een schakelaar naast de thermostaat zodat de binnenverlichting nog wat blijft branden bij dichte deur. Ook bedoeld voor koudere omgevingen.
pi_183295447
In mijn schuur is het momenteel even koud als in de koelkast in de keuken, koelkast hoeft dus ook niet aan te slaan lijkt me.
.
pi_183298787
Ik heb hetzelfde probleem als TS. Tot op heden opgelost door vaker boodschappen te doen. Ik lees even mee om te zien of er een handigere oplossing is :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
In mijn schuur is het momenteel even koud als in de koelkast in de keuken, koelkast hoeft dus ook niet aan te slaan lijkt me.
De temperatuur in de schuur schommelt; is niet stabiel. Als ie stabiel 6 graden zou zijn, is er voor koeling geen probleem. Maar wel voor vriezen, een van de functies van een koel-/vriescombinatie...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 november 2018 @ 09:16:18 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183298881
De koelkast werk met een thermostaat, als die meet dat het, laten we zeggen boven de 4 graden komt, zegt deze tegen de compressor, koelen!
Dan slaat ie aan en de temperatuur komt dan onder de 4 graden in de koelkast. De thermostaat zegt dan ho stoppen en de compressor slaat af.
Nu staat je koelkast in de schuur en daar is het 3 graden. De thermostaat vind het prima, de compressor doet nog een tukkie en de levensmiddelen in de koelkast blijven koud.
Niets aan de hand, je bespaard veel stroom door gratis kou van buiten

Als je vriezer ontdooid heb je een kutkoelkast
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183298949
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:00 schreef Nismo91 het volgende:
bedankt voor jullie reacties, dat van de klimaatklassen heb ik gezien, echter zit er geen sticker meer op onze koelkast.. hij is nu ongeveer 7 jaar oud.
Echt belachelijk dat er geen officiële klasse is voor omgevingstemperaturen onder de 10 graden.. iedereen heeft zon ding in het schuurtje of garage staan toch ?

Ellende !

In ons vorige huis stond hij in de bijkeuken waar ook nooit geen kachel aan stond, maar onze schuur is wel iets kouder denk ik.

Hoe kom ik er achter waar de thermostaat zit in de koelkast ? Is dit bij het knopje waar je de stand op kan instellen ?
iedereen? Nee hoor, het zou niet in me opkomen om een koelvriescombinatie in de schuur te zetten, die staat in de keuken.
pi_183298986
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

iedereen? Nee hoor, het zou niet in me opkomen om een koelvriescombinatie in de schuur te zetten, die staat in de keuken.
Niet iedereen wil en/of kan een witte vrijstaande koel-/vriescombi 'voor erbij' in de keuken kwijt, naast een inbouwvariant.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183299052
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Niet iedereen wil en/of kan een witte vrijstaande koel-/vriescombi 'voor erbij' in de keuken kwijt, naast een inbouwvariant.
maar volgens TS heeft iedereen dat ding in de schuur of garage staan, het zou werkelijk waar niet in me opkomen om zo’n apparaat in een vochtige koude schuur te zetten.
pi_183299567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar volgens TS heeft iedereen dat ding in de schuur of garage staan, het zou werkelijk waar niet in me opkomen om zo’n apparaat in een vochtige koude schuur te zetten.
Ja, oke, ik denk dat dat een beetje gechargeerd is, denk je niet? Ik denk net als TS dat het veelvoorkomend is, in elk geval. Of het nou schuur, garage of bijkeuken is - in elk geval buiten de keuken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 22 november 2018 @ 09:55:23 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183299601
Zie werkelijk niet waarom het een probleem is een koelkast in schuur, garage of bijkeuken te zetten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183300531
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
In mijn schuur is het momenteel even koud als in de koelkast in de keuken, koelkast hoeft dus ook niet aan te slaan lijkt me.
Ja maar het gaat om de vriezer, die slaat ook steeds uit... nou hebben we daar geen 500 euro aan vlees in liggen maar het is gewoon irritant, als het brood niet bevroren is kunnen we iedere dag naar de bakker om brood te halen voor de kids.
Ik was hier...
pi_183300575
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar volgens TS heeft iedereen dat ding in de schuur of garage staan, het zou werkelijk waar niet in me opkomen om zo’n apparaat in een vochtige koude schuur te zetten.
Ga je daar serieus over discussiëren..

Onze koel/vriescombi staat in de schuur, die hebben we 7 jaar geleden gekocht toen we gingen samenwonen in ons huur appartement, daar zat geen koelkast in, dus die is een paar keer mee verhuisd naar onze koopwoningen waar wij een nieuwe keuken in hebben geknald, dus voor in de schuur is die prima dacht ik dan ga ik geen losse vriezer kopen. Maar schijnbaar heeft dit dus geen zin en gaan we toch maar een losse vriezer kopen.
Ik was hier...
pi_183300588
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:54 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, oke, ik denk dat dat een beetje gechargeerd is, denk je niet? Ik denk net als TS dat het veelvoorkomend is, in elk geval. Of het nou schuur, garage of bijkeuken is - in elk geval buiten de keuken.
Dat dus _O_
Ik was hier...
pi_183300598
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

iedereen? Nee hoor, het zou niet in me opkomen om een koelvriescombinatie in de schuur te zetten, die staat in de keuken.
In mijn keuken zit een inbouw, ga toch niet zon lelijk ding in mijn keuken zetten...
Ik was hier...
  donderdag 22 november 2018 @ 11:02:53 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183300606
Als je vriezer niet vriest omdat de koelkast niet hoeft te koelen heb je sowieso een bagger apparaat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_183301508
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je vriezer niet vriest omdat de koelkast niet hoeft te koelen heb je sowieso een bagger apparaat
Dat dus. Het is puur bezuinigen om zoveel mogelijk winst te maken om 'm van 1 thermostaat en compressor te voorzien.

Een fatsoenlijke combi heeft er twee, 1 voor de koelkast (die bij < 4 graden dus niet aanslaat) en 'n aparte voor de vriezer.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183301729
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Het is puur bezuinigen om zoveel mogelijk winst te maken om 'm van 1 thermostaat en compressor te voorzien.

Een fatsoenlijke combi heeft er twee, 1 voor de koelkast (die bij < 4 graden dus niet aanslaat) en 'n aparte voor de vriezer.
Kijk, dat is een tip die bruikbaar is. Dank!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183301739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:05 schreef baskick het volgende:

Kijk, dat is een tip die bruikbaar is. Dank!
Ik val in katzwijm…. O-) O-)
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183302306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik val in katzwijm…. O-) O-)
Ik snap je smilies niet, maar top ^O^
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')