abonnement Unibet Coolblue
pi_183288193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:45 schreef Bocaj het volgende:
Schrikbarend!!!

Ik hoop dat veel Syriërs teug gaan naar hun vaderland om de boel daar weer op te bouwen!
En de rest.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:58:25 #102
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183288213
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:38 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wie je bedoeld? De Chinezen en Vietnamezen zijn altijd aan het werk, buiten in het OV kom je ze amper tegen. De zwarte Afrikanen (Ghanezen, Congolezen etc.) zie je vaak omgaan met Surinamers en Antilianen, maar zelden met Nederlanders. De geadopteerde niet- westerse allochtoon vermengen zich met de autochtoon. Dat laat toch zien dat het vaak met cultuur en opvoeding te maken heeft en niet zozeer met huidskleur. Wat tevens laat zien dat de nieuwkomer of een xenofobisch gedachtegang erop nahouden richting de autochtoon of bang is om haar eigen cultuur te verlaten.
Ik bedoel ze allemaal. Jij stelde namelijk dat je segregatie ziet en de islam als boosdoener ziet. Het merendeel van de niet-westerse allochtonen is echter geen moslim. Je hebt bijvoorbeeld de groepen die jij noemt, maar daarnaast ook nog velen die wel uit overwegend islamitische landen komen. Dus dan vraag ik me altijd af wat voor beeld mensen bij die groepen hebben. Zoals je het hier schetst lijkt het genuanceerder te liggen dan dat het aan de islam ligt.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als Europa Afrika (nog) als kolonie zou hebben dan zou dat voor de bewoners 100x beter zijn dan nu, met een fatsoenlijk bestuur, kennis van landbouw, etc.
Kijk naar een land als Zuid-Afrika en Zimbabwe, dat zegt genoeg.
Europeanen vanuit hun christelijk humanistische opvatting doen ook wat voor de "inboorlingen", de Chinezen kan het geen ene reet schelen, en laten de EU opdraaien voor ontwikkelingshulp en migratie.
Inderdaad, Europese overheersers behandelden die Afrikaantjes veel beter dan die rottige spleetogen! :')
pi_183288292
Kunnen we nu spreken over "massa-immigratie" btw? In 3 jaar tijd ruim 3 ton migranten erbij?
I´m back.
pi_183288301
De witmens heeft te weinig testosteron en kan met zijn minisaucijs geen nageslacht maken. De Afrikaanse peners uit Marokko zijn daarentegen ongekend popair bij Priscilla en Chantal. _O_
1 + 1 = blauw
  woensdag 21 november 2018 @ 18:07:12 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183288327
Ik vind dit niet langzaam. Dit is een factor 20x sneller dan de omvolking van Amerika destijds.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183288351
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het Romeinse rijk is gevallen. Wat denk je: is het nu beter of minder goed dan destijds in Rome.

Natuurlijk zijn er momenten van achteruitgang. Maar de nieuwe top is altijd weer hoger.
Je kunt wel de vergelijking maken. In de beste tijd van dat rijk zullen de bewoners het in de tijdgeest gezien geweldig hebben gehad. Nu hebben we voetbal etc. Toen had men gladiatoren etc. Maar dat rijk gaat uiteindelijk ten onder door barbaren, corruptie etc. En zo gaat ieder rijk uiteindelijk ten onder. Zelfs het Byzantijnse rijk, een prima periode van welvaart in de tijdgeest gezien.


Voor de liefhebbers.
pi_183288371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:07 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dit niet langzaam. Dit is een factor 20x sneller dan de omvolking van Amerika destijds.
Ja, iets meer dan het aantal NL'ers dat er woonden op 1 januari 1946 in Nederlands-Indië, in de koloniale tijd dus. Dat waren er 254.000 (en dan nog eens 34.000 die toen tijdelijk in NL verbleven). Dat er nu in 3 jaar bij is gekomen. https://www.nidi.nl/shared/content/output/2003/bt-51-01-beets.pdf

Ik wil het toch "massa-immigratie" noemen dus. Iemand er niet mee eens?
Houdt ook in dat de regering daar niet transparant over is.
I´m back.
pi_183288388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:12 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Klopt, heel veel zaken ontwikkelen zich niet lineair.
Uit de geschiedenis kun je leren dat culturen een opgang en ook een neergang kennen, ook technologisch gaat het niet in een rechte lijn omhoog, zo is veel kennis die de Romeinen hadden verloren gegaan, de middeleeuwen waren duidelijk een stap terug.

Kijkend naar Europa, dan zie je duidelijk hoe de macht van Europa in 100 jaar tot vrijwel niets is gereduceerd. Omstreeks 1900 was vrijwel elk land in Europa machtiger dan elk ander land buiten Europa. Na 2 wereldoorlogen, verkwanseling van de koloniën en de EU is Europa een derderangs speler geworden.

Het is niet moeilijk te voorspellen dat de VS en vooral China het stokje van ons over zullen nemen en dat Europa uiteindelijk een ontwikkelingsland zal worden, overspoeld door Afrikanen.
China en Japan kennen geen rechten voor asielzoekers, dat spaart 100den miljarden.
China exploiteerd Afrika en komt tot rijkdom net zoals vroeger de Europeese landen deden met hun koloniën. Als de witte man het doet is het schande, racisme etc, maar als de Chinezen het doen is het gewoon goede handel.
En zo is het. De teloorgang van Europa is al een tijd bezig.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:27:14 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183288620
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, iets meer dan het aantal NL'ers dat er woonden op 1 januari 1946 in Nederlands-Indië, in de koloniale tijd dus. Dat waren er 254.000 (en dan nog eens 34.000 die toen tijdelijk in NL verbleven). Dat er nu in 3 jaar bij is gekomen. https://www.nidi.nl/shared/content/output/2003/bt-51-01-beets.pdf

Ik wil het toch "massa-immigratie" noemen dus. Iemand er niet mee eens?
Houdt ook in dat de regering daar niet transparant over is.
Dat was in eeuwen opgebouwd in een land dat 50x groter is
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:29:38 #110
286575 Roces18
Chef de party
pi_183288651
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:11 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik keek net even rond in de tram in Rotterdam en hier hebben we hele andere verhoudingen inderdaad. _O- Niet dat ik daar persoonlijk problemen mee heb?

[..]

Hoe zit het in jouw optiek met niet-islamitische niet-westerse allochtonen?
ach doe je net of je op vakantie bent lekker toch.

Vreemde talen, vreemde geuren, vreemde gezichten
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 21 november 2018 @ 18:31:26 #111
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183288678
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En zo is het. De teloorgang van Europa is al een tijd bezig.
Betwijfel ik. China en de VS zijn geen Europa. Met name omdat Europa bestaat uit verschillende landen met een eigen regering. Een Polen, Roemenië , Belarus, dus de Oost Europese landen zijn nog lang niet gedaan.
pi_183288685
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was in eeuwen opgebouwd in een land dat 50x groter is
Klopt, wat erbij is gekomen in 3 jaar tijd is iets meer dan het aantal NL'ers dat op 1 januari 1946 in geheel Nederlands-Indië woonachtig was en dat was dus kolonialisme.

Vandaar dat ik de vraag weer open leg: kunnen we het nu "massa-immigratie" noemen? Waarom is de regering daar niet transparant over? En zijn wij voor de toekomst voorbereid op allerlei demografische veranderingen die dit in de hand werkt? Wordt over dat laatste überhaupt nagedacht en mogen wij via de stembus er überhaupt een mening over geven? Beetje wat Paul Scheffer aankaartte dus.
I´m back.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:41:23 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183288842
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, wat erbij is gekomen in 3 jaar tijd is iets meer dan het aantal NL'ers dat op 1 januari 1946 in geheel Nederlands-Indië woonachtig was en dat was dus kolonialisme.

Vandaar dat ik de vraag weer open leg: kunnen we het nu "massa-immigratie" noemen? Waarom is de regering daar niet transparant over? En zijn wij voor de toekomst voorbereid op allerlei demografische veranderingen die dit in de hand werkt? Wordt over dat laatste überhaupt nagedacht en mogen wij via de stembus er überhaupt een mening over geven? Beetje wat Paul Scheffer aankaartte dus.
Je zou de vraag kunnen stellen: als dit geen massa-immigratie is, was is het dan wel?
E snelheid waarmee het gebeurt kent naar mijn weten geen historisch precedent.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183288858
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:26 schreef Hexagon het volgende:
Want er worden door de politiek pro-actief mensen van autochtone afkomst vernietigd om plaats te maken voor anderen?
Vernietigd is een groot woord, maar autochtone mensen wordt het leven zuur gemaakt.

Er zijn hoogleraren die er bloedserieus voor pleiten dat autochtonen in grote steden moet integreren, met teksten als: "in de grote stad is Marloes de nieuwkomer". En dan heb je ook nog zo'n partij die alles wat Nederlands is terzijde wil schuiven: D66 heet dat clubje mafkezen.

Stukje bij beetje wordt de Nederlander vreemdeling in eigen land. Het spreekt voor zich dat daarmee emigratie verder wordt aangewakkerd. Autochtone Nederlanders voelen zich nu al minder thuis. Een dergelijk gevoel is per definitie niet bevorderlijk voor het opbouwen van een toekomst, cq. het op de wereld zetten van kinderen.

Verder is het zo klaar als een klontje dat de EU kiest voor een vervangingspolitiek. Grenzen staan wagenwijd open. Onder het mom van "vluchtelingen" komen miljoenen migranten deze kant op. De meesten gaan nooit meer weg, ook niet als ze illegaal zijn. Vroeg of laat worden ze vanzelf legaal.

En daar komt nog bij dat het hier al bomvol is. Nederland staat hoog op de lijst van dichtstbevolkte landen ter wereld. En het niet-bebouwde gebied heeft voor een groot deel een functie, bijvoorbeeld voor landbouw. Er wonen nu al ziek veel mensen in Nederland, enige bevolkingskrimp zou heel gezond zijn. In plaats daarvan zal de bevolking verder groeien, met immigratie als hoofdreden. Al die mensen, die zelf veelal niks meebrengen of bijdragen, zullen ergens moeten wonen.

Geef het een dikke 100 jaar en Nederland is veranderd in één grote wetteloze getto. Voortekenen van wat ons op langere termijn te wachten staat, zijn nu al te zien in de buitenwijken van Parijs en in gewelddadige Amerikaanse steden. Het zal hier krioelen van de mensen zonder enig uitzicht (letterlijk en figuurlijk).
pi_183288895
quote:
13s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je zou de vraag kunnen stellen: als dit geen massa-immigratie is, was is het dan wel?
E snelheid waarmee het gebeurt kent naar mijn weten geen historisch precedent.
Nou ja, er was een tijdje kritiek op het gebruik van die term "massa-immigratie" en nu ben ik benieuwd of die users hun mening hebben bijgesteld eigenlijk.
Ik denk wel dat die term accuraat is.
En ik denk ook dat we daar als bevolking een keuze in moeten krijgen.
Wat Paul Scheffer dus onlangs opmerkte, en een demograaf die met pensioen is gegaan (naam even kwijt). PS Jan Latten is dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 21-11-2018 19:57:27 ]
I´m back.
  Beste debater 2022 woensdag 21 november 2018 @ 19:01:55 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183289206
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het globalistische groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183289226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
Dus geen "massa-immigratie" en ook de burger heeft geen beslissingsbevoegdheid in deze?
I´m back.
pi_183289567
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:31 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Betwijfel ik. China en de VS zijn geen Europa. Met name omdat Europa bestaat uit verschillende landen met een eigen regering. Een Polen, Roemenië , Belarus, dus de Oost Europese landen zijn nog lang niet gedaan.
Wat is je punt precies ?
  woensdag 21 november 2018 @ 19:39:33 #119
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183290078
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat is je punt precies ?
De teloorgang van Europa
pi_183290580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het globalistische groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
Klopt, het is een stilzwijgend pact tussen de hoogopgeleide, goedverdienende linkse Gutmensch en de vrijwel 0,00 belastingbetalende grootkapitalisten.
De Gutmensch kan zich zijn moreel superieur standpunt veroorloven omdat zijn baan bij de overheid, immigratie industrie of het grootkapitaal voorlopig niet aangetast wordt door de massa immigratie. De voordelen van het grootkapitaal zijn duidelijk, nog meer winst door goedkope arbeidskrachten.

Dus minder dan 1% linkse elite en nog minder dan 1% grootkapitalisten bepalen de richting voor de rest:
- race to the bottom,
- vernietiging van de middenklasse
- vernietiging van het sociale stelsel
- vernietiging van onze cultuur
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183290718
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het globalistische groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
Klopt. De rechtse sufgelobbiede en antidemocratische EU, de VVD en D66 beschouwen Nederland als hun stuk grond waarop ze ongelimiteerd zoveel mogelijk consumenten, werknemers en schuldendragers op kunnen boeren ten behoeve van het internationale grootbedrijf. Aan het uit Turkije geimporteerde inteeltgezinnetje kan namelijk meer verdiend worden als dat in Nederland zit. Dat heet dan economische groei, terwijl het vooral stijging is.

Dat is overigens geen kapitalistisch model maar een neoliberaal model. In een kapitalistisch model komt groei van verhoging van de arbeidsproductiviteit door kapitaal en arbeid samen te brengen. In het neoliberaal model hoeft de arbeidsproductiviteit niet te stijgen, je melkt gewoon meer mensen harder uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183290964
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:39 schreef Ciclon het volgende:

[..]

De teloorgang van Europa
Het is wartaal wat je schrijft.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:08:32 #123
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183291030
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het is wartaal wat je schrijft.
Ik regeer op jouw reactie, scrol naar boven.
pi_183291376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. De rechtse sufgelobbiede en antidemocratische EU, de VVD en D66 beschouwen Nederland als hun stuk grond waarop ze ongelimiteerd zoveel mogelijk consumenten, werknemers en schuldendragers op kunnen boeren ten behoeve van het internationale grootbedrijf. Aan het uit Turkije geimporteerde inteeltgezinnetje kan namelijk meer verdiend worden als dat in Nederland zit. Dat heet dan economische groei, terwijl het vooral stijging is.

Dat is overigens geen kapitalistisch model maar een neoliberaal model. In een kapitalistisch model komt groei van verhoging van de arbeidsproductiviteit door kapitaal en arbeid samen te brengen. In het neoliberaal model hoeft de arbeidsproductiviteit niet te stijgen, je melkt gewoon meer mensen harder uit.
De PvdA heeft het anders wel allemaal prima gevonden. En ik weet niet wat erger is. Of een VVD, D66 waarvan je weet wat hun doelstelling is of een PvdA die de middenklasse heeft laten vallen als een baksteen. En om heel eerlijk te zijn heeft de PvdA mij nog het meeste teleurgesteld. Het blijkt ook uit het feit dat hun achterban de PvdA heeft afgestraft. Compleet gedecimeerd. En nu zijn we zover dat we niet een fatsoenlijke sociaal democratische partij meer hebben. Groot applaus.
pi_183291519
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

De PvdA heeft het anders wel allemaal prima gevonden. En ik weet niet wat erger is. Of een VVD, D66 waarvan je weet wat hun doelstelling is of een PvdA die de middenklasse heeft laten vallen als een baksteen. En om heel eerlijk te zijn heeft de PvdA mij nog het meeste teleurgesteld. Het blijkt ook uit het feit dat hun achterban de PvdA heeft afgestraft. Compleet gedecimeerd. En nu zijn we zover dat we niet een fatsoenlijke sociaal democratische partij meer hebben. Groot applaus.
Ja, eigenaardige is nu juist dat de ideologische veren werden afgeschud om op te komen voor de middenklasse destijds hè. Net als Clinton, Blair, Schröder, ook Mitterand zagen zij een kans om een slinkende electoraat weer aan zich te binden na de crises van de jaren 70 en 80, door zich niet meer te richten op de zogenaamde arbeidersklasse, maar tot de middenklasse. Ook wilden ze na het vallen van de muur ruimte creëren tussen hun eigen doelstellingen en het in diskrediet gevallen communisme ahw (wat niet gold voor Clinton, maar wel voor Europese sociaaldemocraten).
I´m back.
pi_183291835
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, eigenaardige is nu juist dat de ideologische veren werden afgeschud om op te komen voor de middenklasse destijds hè. Net als Clinton, Blair, Schröder, ook Mitterand zagen zij een kans om een slinkende electoraat weer aan zich te binden na de crises van de jaren 70 en 80, door zich niet meer te richten op de zogenaamde arbeidersklasse, maar tot de middenklasse. Ook wilden ze na het vallen van de muur ruimte creëren tussen hun eigen doelstellingen en het in diskrediet gevallen communisme ahw (wat niet gold voor Clinton, maar wel voor Europese sociaaldemocraten).
Maar nu is de arbeidersklasse van de jaren 70/80 de middenklasse in de tijdgeest gezien. De middenklasse bestaat nu ook voor eem deel uit hbo'ers. Dat is gewoon een arbeider. Niet meer dan dat.
pi_183292472
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat een gelul dat economische groei niet eindeloos kan doorgaan. Dan reken je toch echt buiten innovatie.
De volgende crisis is alweer aanstaande en jij loopt vrolijk te blaten over ongebreidelde economische groei :') Toont de naïviteit van de rest van je reacties ook wel weer aan.
  woensdag 21 november 2018 @ 21:30:20 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183293430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom figuren die deze termen in de mond nemen 'rechts-extremistisch' en 'xenofobisch' worden genoemd, komt doordat ze er dikwijls een complot bij verzinnen. Zij menen namelijk dat de elite erop uit is de autochtone bevolking te vernietigen of op z'n minst decimeren. Dat is simpelweg lariekoek.
En de pers die uit sensatiegeilheid de gekkies met de grootste bek uitzoekt en die neerzet als representatief voor de groep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 21 november 2018 @ 21:32:25 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183293499
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En de pers die uit sensatiegeilheid de gekkies met de grootste bek uitzoekt en die neerzet als representatief voor de groep.
En dat is een mega groot deel van het probleem. Scoren, views en sensatie. Dat verkoopt en bekt lekker.

Weinig interessant aan een "pro Piet" en "anti piet" die kalmpjes onder het genot van een biertje debatteren, om maar wat te noemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183293605
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:42 schreef Elfletterig het volgende:

Vernietigd is een groot woord, maar autochtone mensen wordt het leven zuur gemaakt.
Het zou wel fijn zijn als je niet zou proberen om namens hele (arbitrair gekozen) bevolkingsgroepen te spreken.

Dat jij zuur bent wil niet zeggen dat dat ook geldt voor de rest van de autochtone bevolking.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 21 november 2018 @ 22:05:29 #131
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_183294340
Gruwelijk toekomstbeeld, ik ga alvast sparen voor een leuk huis ergens op IJsland, ik wil me hier in Nederland wel nog thuis voelen...(wat racistisch van me besef ik nu)
pi_183294373
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het globalistische groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
Even los van links en rechts: ben je blij / tevreden met deze ontwikkeling?
pi_183294398
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:05 schreef Blubbertut het volgende:
Gruwelijk toekomstbeeld, ik ga alvast sparen voor een leuk huis ergens op IJsland, ik wil me hier in Nederland wel nog thuis voelen...(wat racistisch van me besef ik nu)
Kan je beter richting het oostblok gaan.
  woensdag 21 november 2018 @ 22:08:24 #134
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_183294417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kan je beter richting het oostblok gaan.
Ik zit idd ook te denken aan Hongarije..of misschien Oostenrijk
  Beste debater 2022 woensdag 21 november 2018 @ 22:10:23 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183294459
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:06 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Even los van links en rechts: ben je blij / tevreden met deze ontwikkeling?
Nee, ik vind het veel te druk. Mij om het even of het verder om blanken, zwarten, paarsen of smurfen gaat. Dit land kan een dergelijke groei gewoon niet aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183294476
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:08 schreef Blubbertut het volgende:

[..]

Ik zit idd ook te denken aan Hongarije..of misschien Oostenrijk
Zou zelf richting Polen gaan, genoeg fatsoenlijk werk daar en daar gaat zeker veel industrie in om. Na Duitsland is Polen één van de belangrijkste klanten van vrachtwagen fabrikanten bijvoorbeeld.
pi_183294639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het veel te druk. Mij om het even of het verder om blanken, zwarten, paarsen of smurfen gaat. Dit land kan een dergelijke groei gewoon niet aan.
Oke, eens. Zou er nog een oplossing in zitten? Zonder draconisch te worden. Ik zie m niet namelijk
pi_183294726
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:20 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Oke, eens. Zou er nog een oplossing in zitten? Zonder draconisch te worden. Ik zie m niet namelijk
De sociale zekerheid centreren op bepaalde basisbehoeftes. Dus een uitkering schrappen en enkel nog geld steken in de zorg en basale vormen van voeding en onderdak. Mensen die familie hebben moeten daarop maar rekenen wanneer mogelijk en de rest moet zich maar schikken in een containerwoning met voorgeselecteerde voedselpakketten, ook wanneer het om alleenstaande moeders e.d. gaat.
pi_183294805
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het veel te druk. Mij om het even of het verder om blanken, zwarten, paarsen of smurfen gaat. Dit land kan een dergelijke groei gewoon niet aan.
Zo zie ik het ook. Er zullen strengere regels moeten worden ingevoerd zoals werkvergunningen etc. Ik snap nog steeds niet dat economische vluchtelingen zonder ook maar eerst werk te hebben zich zomaar in NL kunnen vestigen en dan lange procedures opstarten. Dat lukt je zelfs in de VS niet waar je een greencard nodig hebt. En die krijg je zelfs al zeer moeilijk als je werk zou vinden.

Bovendien zullen vluchtelingen aangemoedigd moeten worden om terug te keren om het land op te bouwen zodra het veilig is. Ik moet toegeven dat het in het geval van een burger oorlog zeer moeilijk is. Zeker als je behoort tot de verliezende partij kun je niet meer terug. Ik blijf het bijzonder vinden dat je graag hoger opgeleiden uit die landen wilt weghalen en daarmee alle kennis terwijl je die juist hard nodig hebt om een economie op te bouwen in die landen.

Maar onderdrukte groepen zul je moeten helpen.

Blijft dit zo doorgaan is ons sociaal stelsel onhoudbaar en dus ook voor de vluchteling die het wel hard nodig heeft.
  Beste debater 2022 woensdag 21 november 2018 @ 22:30:09 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183294830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De sociale zekerheid centreren op bepaalde basisbehoeftes. Dus een uitkering schrappen en enkel nog geld steken in de zorg en basale vormen van voeding en onderdak. Mensen die familie hebben moeten daarop maar rekenen wanneer mogelijk en de rest moet zich maar schikken in een containerwoning met voorgeselecteerde voedselpakketten, ook wanneer het om alleenstaande moeders e.d. gaat.
De natte droom van de VVD.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183294874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De sociale zekerheid centreren op bepaalde basisbehoeftes. Dus een uitkering schrappen en enkel nog geld steken in de zorg en basale vormen van voeding en onderdak. Mensen die familie hebben moeten daarop maar rekenen wanneer mogelijk en de rest moet zich maar schikken in een containerwoning met voorgeselecteerde voedselpakketten, ook wanneer het om alleenstaande moeders e.d. gaat.
Het probleem is dat dit ook voor mij en jou gaat gelden mocht het nodig zijn.
pi_183294896
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De natte droom van de VVD.
Verwacht dat de economie totaal klapt voordat een dergelijk scenario voorkomt hoor. De tekenen van een nieuwe crisis zijn alweer te zien en deze keer wordt het een stuk lastiger om de banken uit te kopen en het vertrouwen te herstellen. Zullen wel weer wat rigoreuze veranderingen plaatsvinden.
pi_183294905
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het probleem is dat dit ook voor mij en jou gaat gelden mocht het nodig zijn.
Dat weet ik, ik reageerde alleen maar op de vraag of het mogelijk was om serieus meer mensen op te nemen die netto vrijwel niets bijdragen.
pi_183295420
culturen mengen gaat niet, dat zal altijd negatief uitpakken voor de oorspronkelijke mensen/cultuur.. Alleen de uitvreters en uitzuigers hebben er baat bij.
Nederland zal veiliger en beter zijn zonder niet-westerse instroom en zonder moskeeen.
pi_183295870
Bijzonder beangstigend dat dit allemaal plaatsvindt tijdens Rutte 1,2 en 3. Ik vraag me af hoe hard de immigratie zou toenemen wanneer linkse partijen weer aan de macht komen.
pi_183297211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je niet zou proberen om namens hele (arbitrair gekozen) bevolkingsgroepen te spreken.

Dat jij zuur bent wil niet zeggen dat dat ook geldt voor de rest van de autochtone bevolking.
Ik schrijf volgens nergens dat alle autochtone mensen het leven zuur wordt gemaakt. Het zijn in eerste instantie vooral de minder vermogenden. De mensen die van oudsher in volkswijken wonen, veelal in huurwoningen. De mensen die geen duur nieuw huis kunnen kopen en die geen geld hebben om in de betere wijken of satellietdorpen te gaan wonen; die mensen.

Inmiddels voelt een kwart van de autochtone bevolking zich al vreemde in eigen land. Dat is inderdaad niet iedereen, maar wel een substantieel deel: https://www.telegraaf.nl/(...)reemde-in-eigen-land
  donderdag 22 november 2018 @ 06:52:16 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183297719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah het wekelijkse omvolkingstopic, waarin schedelmeet inc. weer los gaat op 'links', niet door hebbend dat massa-immigratie en open grenzen vooral een logisch resultaat is van een op oneindige economische groei gebaseerd kapitalistisch model waar het globalistische groot-bedrijf - verre van een links fenomeen - alleen maar meer van wil.
waar, de vraag of dit model wenselijk is en duurzaam
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 22 november 2018 @ 06:56:05 #148
206731 Mortaxx
Doomer
pi_183297730
En dan zeggen ze linksen dat de omvolking fake news is
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_183297740
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 06:56 schreef Mortaxx het volgende:
En dan zeggen ze linksen dat de omvolking fake news is
Bron?

En Etto telt niet

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2018 06:59:33 ]
pi_183297768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
waar ik totaal geen problemen mee heb
Dat heb je wel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')