abonnement Unibet Coolblue
pi_183289274
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Als die spitsheffing wordt doorgevoerd, en mensen wijken daadwerkelijk uit naar een eerder of later tijdstip, dan stromen de wegen uiteindelijk op die tijden ook vol en wordt de heffing uitgebreid. En ook maar periodiek verhoogt omdat het kan. Totdat we gewoon altijd en overal mogen betalen. Uiteindelijk profiteert alleen de overheid van dit gemakzuchtige beleid.
Ook dat, je geeft de overheid nog meer knoppen om aan te draaien als ze geld nodig menen te hebben.
pi_183289489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is wat moet veranderen. Deze krampachtige houding van het bedrijfsleven jaagt de hele samenleving onnodig op kosten.
(Zachte) dwang is hier nodig. Als we rekening moeten houden wat zij allemaal niet "willen" komen we nooit ergens. Helaas hebben ze zo'n beetje de krachtigste lobby die wij in NL kennen. Zeer veel invloed bij hun vrinden in de politiek.

Jij bent goed bezig in dit topic vind ik. Complimenten voor de hele goede post #110.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:21:35 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183289585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef Merkie het volgende:
De hoogte van deze spitsheffing bepaalt het succes. Variabele prijsstelling wordt trouwens ook gebruikt in het openbaar vervoer
De vraag is of het ook werkt. Ik gebruik het openbaar vervoer buiten de spits wanneer ik kan (is ook goedkoper voor mij) maar tijdens de spits is het nog steeds een nachtmerrie. Ik krijg 40% korting buiten de spits, dat is geen kattenpis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183289714
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dat, je geeft de overheid nog meer knoppen om aan te draaien als ze geld nodig menen te hebben.
Het wordt een cash machine van de overheid, het is maar goed dat GL niet in de regering zit, groen en links zijn een kostbare combinatie voor de werkenden de de belasting eurootjes moeten ophoesten.
pi_183290004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wij konden werken binnen en time frame van 07:00 uur tot 19:00 uur
sommigen deden dat ja :
begon je om 10:00 uur dan ging je om 18:30 huiswaarts
dus kan best
moet wel een reden voor zijn 5 euro per werkdag is zeker een reden
Dat heeft tegenwoordig helaas ook geen zin meer in de Randstad.
Onze werknemers staan om 06.15 uur ook al in de file en om 18.30 uur ook.

Een alternatief is met OV naar kantoor en dan buiten de spits bedrijfsauto pakken voor afspraken of 1 dag van de week thuiswerken.
Dat is alleen niet voor al het personeel haalbaar, degene die zorg verlenen of lesgeven kunnen vaak geen tijd kiezen en hebben veel bagage mee, dat ga je ook niet meenemen het OV in.

Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
pi_183291325
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:37 schreef FYazz het volgende:
Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
ik wel, maar dat moeten niet teveel mensen doen want dan verplaats je het probleem.

Om weer ontopic te gaan: ik dacht gelijk aan dat water nat is.

Tenzij politici niet meer miljoenen baantjes mogen aannemen bij bedrijven na hun termijn, zullen zij altijd beleid voeren ten gunste van bedrijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:33:51 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183291831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert als Nederland aan de km heffing gaat komt er een basistarief met daarbovenop een variabel tarief anders droogt een groot deel van de inkomsten van de belastingdienst op.
weet ik niet, per saldo zal het voordeel opleveren doordat files verdwijnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 november 2018 @ 20:35:27 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183291892
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:37 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat heeft tegenwoordig helaas ook geen zin meer in de Randstad.
Onze werknemers staan om 06.15 uur ook al in de file en om 18.30 uur ook.

Een alternatief is met OV naar kantoor en dan buiten de spits bedrijfsauto pakken voor afspraken of 1 dag van de week thuiswerken.
Dat is alleen niet voor al het personeel haalbaar, degene die zorg verlenen of lesgeven kunnen vaak geen tijd kiezen en hebben veel bagage mee, dat ga je ook niet meenemen het OV in.

Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 november 2018 @ 21:06:09 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183292721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

(Zachte) dwang is hier nodig. Als we rekening moeten houden wat zij allemaal niet "willen" komen we nooit ergens. Helaas hebben ze zo'n beetje de krachtigste lobby die wij in NL kennen. Zeer veel invloed bij hun vrinden in de politiek.

Jij bent goed bezig in dit topic vind ik. Complimenten voor de hele goede post #110.
thx.
2000 light years from home
pi_183292836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weet ik niet, per saldo zal het voordeel opleveren doordat files verdwijnen
Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
pi_183293070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
Zo zie ik het ook. Met rekeningrijden los je dit probleem niet op. Het is ook nauwelijks op te lossen. Ik merk al dat in het ov de spits om 15.00 uur begint en eindigt zowat rond 20.00 uur.
  woensdag 21 november 2018 @ 21:18:48 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183293108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen.
En daarna zal de heffing alleen nog maar hoger worden omdat blijkt dat het niet werkt en er toch weer meer geld nodig is voor andere dingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183293189
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
pi_183293357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
Exact, en negen van de tien keer worden de grootste verdedigers van dit soort plannen er vooral niet door geraakt... Ik kan me herinneren dat bv. Bart2002 regelmatig zat op te snijden hier over zijn wwv op de fiets...
pi_183293505
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:22 schreef Cherni het volgende:
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
Ja bijvoorbeeld, of alternatieve vervoersmiddelen financieel promoten. Maar de overheid kent de uitdrukking 'carrots are better than sticks' niet en wil enkel een grotere stok om de burger mee te slaan zodat ze zich gedragen zoals de overheid dat graag ziet :')
pi_183294462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld, of alternatieve vervoersmiddelen financieel promoten. Maar de overheid kent de uitdrukking 'carrots are better than sticks' niet en wil enkel een grotere stok om de burger mee te slaan zodat ze zich gedragen zoals de overheid dat graag ziet :')
Nou ja overheid, overheid. Niet dat ik daar een hoge pet van op heb gaat het natuurlijk wel over een real world probleem. Maar we willen eigenlijk op dezelfde voet doorgaan waardoor het over 10 jaar helemaal kansloos is. Beetje wat beschreven werd in #110 is wel aan de orde. We hopen dat de overheid het kostenneutraal voor ons oplost en hebben daar terecht geen vertrouwen in.

Ik denk dat een mentaliteitsomslag der mens gecombineerd met sterke druk op het bedrijfsleven om mensen WAAR DAT KAN (zodat we niet weer gaan zeuren over alle beroepen waarin dat niet kan..) zoveel mogelijk thuis te laten werken. Persoonlijk zou ik 5 dagen thuis kunnen werken maar de baas gunt mij er met heel veel moeite en gezeur slechts 1. :) . Het moet m.i. in die sfeer gezocht worden willen we niet gillend gek worden op de weg. Al die miljarden zinloze uren verloren (niet-productieve) reistijd en dito verspilde kilometers qua energie en milieudruk. De wal zal het schip gaan keren hopelijk.

Ondertussen zien wij niets van dit vanuit de politiek, geen enkele visie of plan wat niet verbaast.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 november 2018 @ 22:12:49 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183294510
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:22 schreef Cherni het volgende:
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
Sowieso rechts inhalen gaan toestaan op wegen met meer dan twee banen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183294592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja overheid, overheid. Niet dat ik daar een hoge pet van op heb gaat het natuurlijk wel over een real world probleem. Maar we willen eigenlijk op dezelfde voet doorgaan waardoor het over 10 jaar helemaal kansloos is. Beetje wat beschreven werd in #110 is wel aan de orde. We hopen dat de overheid het kostenneutraal voor ons oplost en hebben daar terecht geen vertrouwen in.

Ik denk dat een mentaliteitsomslag der mens gecombineerd met sterke druk op het bedrijfsleven om mensen WAAR DAT KAN (zodat we niet weer gaan zeuren over alle beroepen waarin dat niet kan..) zoveel mogelijk thuis te laten werken. Persoonlijk zou ik 5 dagen thuis kunnen werken maar de baas gunt mij er met heel veel moeite en gezeur slechts 1. :) . Het moet m.i. in die sfeer gezocht worden willen we niet gillend gek worden op de weg. Al die miljarden zinloze uren verloren (niet-productieve) reistijd en dito verspilde kilometers qua energie en milieudruk. De wal zal het schip gaan keren hopelijk.
Ja waar het kan ben ik het inderdaad met je eens. Maar zoals je zegt is dat bij velen geen of slechts een gedeeltelijke oplossing. Maar ik zou er dan eerder voor zijn om mensen die voor het werk in de file moeten staan minder te belasten en mensen die willens en wetens zonder noodzaak in de file gaan staan een stuk zwaarder. Helaas is dat nauwelijks te realiseren, maar zo zou het moeten zijn. Niemand gaat namelijk voor zijn plezier in de file staan.

Kostenneutraal op welk vlak bedoel je? Want de gemiddelde Nederlandse autobezitter betaalt al een flink bedrag aan allerlei belastingen, dus daar zou een hoop van gerealiseerd kunnen worden. Moeten ze alleen stoppen het te gebruiken voor onzinnige ideeën zoals die Tesla financiering.
pi_183295037
En zo wordt een topic over middeninkomens een topic over het fileprobleem....
pi_183295254
Waarom niet woon-werkverkeer met de fiets stimuleren? Gooi de kilometervergoeding omhoog en je hebt minder files en minder werknemers met diabetes en overgewicht
pi_183297856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
Hoe doen we dat dan met zorgverleners die allemaal naar een ander adres moeten? Die kunnen niet carpoolen met 1 auto.
pi_183297939
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.

Maar goed, het zal mij verder een rotzorg zijn. Sta 's ochtends zelden in de file. Werk godzijdank niet in die graf-Randstad.
:') file's zijn doorgaans meer in Brabant en Utrecht maar gelukkig kan je in deze post even laten merken dat je de randstad kut vindt :') :') :')
pi_183298143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom niet woon-werkverkeer met de fiets stimuleren? Gooi de kilometervergoeding omhoog en je hebt minder files en minder werknemers met diabetes en overgewicht
Beter idee dan het enkel afstraffen van mensen die die optie niet hebben inderdaad. 25km+ fietsen naar het werk doet vrijwel niemand voor z'n plezier.
pi_183298189
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:27 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Het wordt een cash machine van de overheid, het is maar goed dat GL niet in de regering zit, groen en links zijn een kostbare combinatie voor de werkenden de de belasting eurootjes moeten ophoesten.
Alsof de VVD de knoppen zo goed mogelijk wil bedienen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')