abonnement Unibet Coolblue
pi_183289274
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Als die spitsheffing wordt doorgevoerd, en mensen wijken daadwerkelijk uit naar een eerder of later tijdstip, dan stromen de wegen uiteindelijk op die tijden ook vol en wordt de heffing uitgebreid. En ook maar periodiek verhoogt omdat het kan. Totdat we gewoon altijd en overal mogen betalen. Uiteindelijk profiteert alleen de overheid van dit gemakzuchtige beleid.
Ook dat, je geeft de overheid nog meer knoppen om aan te draaien als ze geld nodig menen te hebben.
pi_183289489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is wat moet veranderen. Deze krampachtige houding van het bedrijfsleven jaagt de hele samenleving onnodig op kosten.
(Zachte) dwang is hier nodig. Als we rekening moeten houden wat zij allemaal niet "willen" komen we nooit ergens. Helaas hebben ze zo'n beetje de krachtigste lobby die wij in NL kennen. Zeer veel invloed bij hun vrinden in de politiek.

Jij bent goed bezig in dit topic vind ik. Complimenten voor de hele goede post #110.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:21:35 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183289585
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef Merkie het volgende:
De hoogte van deze spitsheffing bepaalt het succes. Variabele prijsstelling wordt trouwens ook gebruikt in het openbaar vervoer
De vraag is of het ook werkt. Ik gebruik het openbaar vervoer buiten de spits wanneer ik kan (is ook goedkoper voor mij) maar tijdens de spits is het nog steeds een nachtmerrie. Ik krijg 40% korting buiten de spits, dat is geen kattenpis.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183289714
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook dat, je geeft de overheid nog meer knoppen om aan te draaien als ze geld nodig menen te hebben.
Het wordt een cash machine van de overheid, het is maar goed dat GL niet in de regering zit, groen en links zijn een kostbare combinatie voor de werkenden de de belasting eurootjes moeten ophoesten.
pi_183290004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wij konden werken binnen en time frame van 07:00 uur tot 19:00 uur
sommigen deden dat ja :
begon je om 10:00 uur dan ging je om 18:30 huiswaarts
dus kan best
moet wel een reden voor zijn 5 euro per werkdag is zeker een reden
Dat heeft tegenwoordig helaas ook geen zin meer in de Randstad.
Onze werknemers staan om 06.15 uur ook al in de file en om 18.30 uur ook.

Een alternatief is met OV naar kantoor en dan buiten de spits bedrijfsauto pakken voor afspraken of 1 dag van de week thuiswerken.
Dat is alleen niet voor al het personeel haalbaar, degene die zorg verlenen of lesgeven kunnen vaak geen tijd kiezen en hebben veel bagage mee, dat ga je ook niet meenemen het OV in.

Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
pi_183291325
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:37 schreef FYazz het volgende:
Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
ik wel, maar dat moeten niet teveel mensen doen want dan verplaats je het probleem.

Om weer ontopic te gaan: ik dacht gelijk aan dat water nat is.

Tenzij politici niet meer miljoenen baantjes mogen aannemen bij bedrijven na hun termijn, zullen zij altijd beleid voeren ten gunste van bedrijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:33:51 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183291831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert als Nederland aan de km heffing gaat komt er een basistarief met daarbovenop een variabel tarief anders droogt een groot deel van de inkomsten van de belastingdienst op.
weet ik niet, per saldo zal het voordeel opleveren doordat files verdwijnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 november 2018 @ 20:35:27 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183291892
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:37 schreef FYazz het volgende:

[..]

Dat heeft tegenwoordig helaas ook geen zin meer in de Randstad.
Onze werknemers staan om 06.15 uur ook al in de file en om 18.30 uur ook.

Een alternatief is met OV naar kantoor en dan buiten de spits bedrijfsauto pakken voor afspraken of 1 dag van de week thuiswerken.
Dat is alleen niet voor al het personeel haalbaar, degene die zorg verlenen of lesgeven kunnen vaak geen tijd kiezen en hebben veel bagage mee, dat ga je ook niet meenemen het OV in.

Ik zou echt niet weten wat de oplossing kan zijn.
door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 november 2018 @ 21:06:09 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183292721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

(Zachte) dwang is hier nodig. Als we rekening moeten houden wat zij allemaal niet "willen" komen we nooit ergens. Helaas hebben ze zo'n beetje de krachtigste lobby die wij in NL kennen. Zeer veel invloed bij hun vrinden in de politiek.

Jij bent goed bezig in dit topic vind ik. Complimenten voor de hele goede post #110.
thx.
2000 light years from home
pi_183292836
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

weet ik niet, per saldo zal het voordeel opleveren doordat files verdwijnen
Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
pi_183293070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
Zo zie ik het ook. Met rekeningrijden los je dit probleem niet op. Het is ook nauwelijks op te lossen. Ik merk al dat in het ov de spits om 15.00 uur begint en eindigt zowat rond 20.00 uur.
  woensdag 21 november 2018 @ 21:18:48 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183293108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen.
En daarna zal de heffing alleen nog maar hoger worden omdat blijkt dat het niet werkt en er toch weer meer geld nodig is voor andere dingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183293189
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
pi_183293357
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:09 schreef MadJackthePirate het volgende:

Onzin natuurlijk. De overheid berekent het dan echt wel op de manier dat er geen inkomsten verdwijnen. Dit betekent dat de mensen die nooit in de file staan minder gaan betalen en de mensen die 5 dagen per week in de file gaan staan meer om zo tot een gemiddelde te komen wat gelijk is aan de inkomsten van nu. Kortom de arbeider die gewoon om 8u in de fabriek moet staan mag betalen terwijl mensen die enkel plezierritjes maken gematst worden.
Exact, en negen van de tien keer worden de grootste verdedigers van dit soort plannen er vooral niet door geraakt... Ik kan me herinneren dat bv. Bart2002 regelmatig zat op te snijden hier over zijn wwv op de fiets...
pi_183293505
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:22 schreef Cherni het volgende:
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
Ja bijvoorbeeld, of alternatieve vervoersmiddelen financieel promoten. Maar de overheid kent de uitdrukking 'carrots are better than sticks' niet en wil enkel een grotere stok om de burger mee te slaan zodat ze zich gedragen zoals de overheid dat graag ziet :')
pi_183294462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld, of alternatieve vervoersmiddelen financieel promoten. Maar de overheid kent de uitdrukking 'carrots are better than sticks' niet en wil enkel een grotere stok om de burger mee te slaan zodat ze zich gedragen zoals de overheid dat graag ziet :')
Nou ja overheid, overheid. Niet dat ik daar een hoge pet van op heb gaat het natuurlijk wel over een real world probleem. Maar we willen eigenlijk op dezelfde voet doorgaan waardoor het over 10 jaar helemaal kansloos is. Beetje wat beschreven werd in #110 is wel aan de orde. We hopen dat de overheid het kostenneutraal voor ons oplost en hebben daar terecht geen vertrouwen in.

Ik denk dat een mentaliteitsomslag der mens gecombineerd met sterke druk op het bedrijfsleven om mensen WAAR DAT KAN (zodat we niet weer gaan zeuren over alle beroepen waarin dat niet kan..) zoveel mogelijk thuis te laten werken. Persoonlijk zou ik 5 dagen thuis kunnen werken maar de baas gunt mij er met heel veel moeite en gezeur slechts 1. :) . Het moet m.i. in die sfeer gezocht worden willen we niet gillend gek worden op de weg. Al die miljarden zinloze uren verloren (niet-productieve) reistijd en dito verspilde kilometers qua energie en milieudruk. De wal zal het schip gaan keren hopelijk.

Ondertussen zien wij niets van dit vanuit de politiek, geen enkele visie of plan wat niet verbaast.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 november 2018 @ 22:12:49 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183294510
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:22 schreef Cherni het volgende:
Het zou misschien een idee zijn om de knooppunten ook eens te bekijken. Want juist daar ontstaan die files. Juist daar waar men moet in en uitvoegen loopt het vast.
Sowieso rechts inhalen gaan toestaan op wegen met meer dan twee banen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183294592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja overheid, overheid. Niet dat ik daar een hoge pet van op heb gaat het natuurlijk wel over een real world probleem. Maar we willen eigenlijk op dezelfde voet doorgaan waardoor het over 10 jaar helemaal kansloos is. Beetje wat beschreven werd in #110 is wel aan de orde. We hopen dat de overheid het kostenneutraal voor ons oplost en hebben daar terecht geen vertrouwen in.

Ik denk dat een mentaliteitsomslag der mens gecombineerd met sterke druk op het bedrijfsleven om mensen WAAR DAT KAN (zodat we niet weer gaan zeuren over alle beroepen waarin dat niet kan..) zoveel mogelijk thuis te laten werken. Persoonlijk zou ik 5 dagen thuis kunnen werken maar de baas gunt mij er met heel veel moeite en gezeur slechts 1. :) . Het moet m.i. in die sfeer gezocht worden willen we niet gillend gek worden op de weg. Al die miljarden zinloze uren verloren (niet-productieve) reistijd en dito verspilde kilometers qua energie en milieudruk. De wal zal het schip gaan keren hopelijk.
Ja waar het kan ben ik het inderdaad met je eens. Maar zoals je zegt is dat bij velen geen of slechts een gedeeltelijke oplossing. Maar ik zou er dan eerder voor zijn om mensen die voor het werk in de file moeten staan minder te belasten en mensen die willens en wetens zonder noodzaak in de file gaan staan een stuk zwaarder. Helaas is dat nauwelijks te realiseren, maar zo zou het moeten zijn. Niemand gaat namelijk voor zijn plezier in de file staan.

Kostenneutraal op welk vlak bedoel je? Want de gemiddelde Nederlandse autobezitter betaalt al een flink bedrag aan allerlei belastingen, dus daar zou een hoop van gerealiseerd kunnen worden. Moeten ze alleen stoppen het te gebruiken voor onzinnige ideeën zoals die Tesla financiering.
pi_183295037
En zo wordt een topic over middeninkomens een topic over het fileprobleem....
pi_183295254
Waarom niet woon-werkverkeer met de fiets stimuleren? Gooi de kilometervergoeding omhoog en je hebt minder files en minder werknemers met diabetes en overgewicht
pi_183297856
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
Hoe doen we dat dan met zorgverleners die allemaal naar een ander adres moeten? Die kunnen niet carpoolen met 1 auto.
pi_183297939
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.

Maar goed, het zal mij verder een rotzorg zijn. Sta 's ochtends zelden in de file. Werk godzijdank niet in die graf-Randstad.
:') file's zijn doorgaans meer in Brabant en Utrecht maar gelukkig kan je in deze post even laten merken dat je de randstad kut vindt :') :') :')
pi_183298143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 22:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom niet woon-werkverkeer met de fiets stimuleren? Gooi de kilometervergoeding omhoog en je hebt minder files en minder werknemers met diabetes en overgewicht
Beter idee dan het enkel afstraffen van mensen die die optie niet hebben inderdaad. 25km+ fietsen naar het werk doet vrijwel niemand voor z'n plezier.
pi_183298189
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:27 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Het wordt een cash machine van de overheid, het is maar goed dat GL niet in de regering zit, groen en links zijn een kostbare combinatie voor de werkenden de de belasting eurootjes moeten ophoesten.
Alsof de VVD de knoppen zo goed mogelijk wil bedienen.
pi_183298275
Het zijn allemaal criminele en boeve daar bij de roverheid dat ze hier beschermd worden bah en mark rukke voorop dat je dat allemaal accepteert als ik je vrind op faceboek wa had ik je allang er af gegooit ben het echt zo zat die roverheid en zorgbezuinige ga dat bij de asielzoeker doen allemaal uit syrie deuren stan wagewijd open voor al deze geluk zoekers ben er klaar mee ik ga emigrere naar een ander land die zn zaakjes wel op orde heeft want hier ben ik klaar mee ajuus gr gr
pi_183298592
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Maar je pakt de werkende Nederlander het hardst mee. Ik ben van mening dat telewerken veel meer effect heeft, m.a. werkgevers motiveren dat werknemers ook een paar dagen in de week hun werk prima thuis kunnen uitvoeren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 22 november 2018 @ 08:55:14 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183298613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat doe je nu ook al gezien de enorme belasting op brandstof...
Ja de auto is een makkelijke melkkoe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183298773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

door km heffing gaan mensen carpoolen, je betaalt dan per km voor je auto
Dat is nu toch ook al? Je krijgt reiskostenvergoeding van je werk ongeacht of je nu naar je werk gaat met een Ferrari, een afgeragde zesdehands Opel, de fiets of te voet. Dus ook als je carpoolt krijg je die reiskostenvergoeding. Toch zag ik maar heeeel weinig mensen carpoolen, gewoon omdat het praktisch niet te doen is.

Ik zie het al voor me: ik werk op de IT afdeling en ik zou carpoolen met Truus en Bep van administratie die toevallig bij me in de buurt wonen. Ik rij die dag en we zouden om 16:30 wegrijden. Helaas, om 16:15 breekt de hel los en is er een grote IT-storing waarbij alle handjes op onze afdeling nodig zijn en ik echt niet zomaar kan zeggen: "jongens, ik moet Truus en Bep naar huis brengen" en zit ik, samen met Truus en Bep die hun kinderen om uiterlijk 17:00 op moesten halen nog tot 23:00 op de zaak... Flexibiliteit waar werkgevers zo op inzetten is dan weer compleet weg.
Don't let my username fool you...
pi_183298947
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat doe je nu ook al gezien de enorme belasting op brandstof...
Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 22 november 2018 @ 09:22:42 #231
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183298996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:09 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat is nu toch ook al? Je krijgt reiskostenvergoeding van je werk ongeacht of je nu naar je werk gaat met een Ferrari, een afgeragde zesdehands Opel, de fiets of te voet. Dus ook als je carpoolt krijg je die reiskostenvergoeding. Toch zag ik maar heeeel weinig mensen carpoolen, gewoon omdat het praktisch niet te doen is.

Ik zie het al voor me: ik werk op de IT afdeling en ik zou carpoolen met Truus en Bep van administratie die toevallig bij me in de buurt wonen. Ik rij die dag en we zouden om 16:30 wegrijden. Helaas, om 16:15 breekt de hel los en is er een grote IT-storing waarbij alle handjes op onze afdeling nodig zijn en ik echt niet zomaar kan zeggen: "jongens, ik moet Truus en Bep naar huis brengen" en zit ik, samen met Truus en Bep die hun kinderen om uiterlijk 17:00 op moesten halen nog tot 23:00 op de zaak... Flexibiliteit waar werkgevers zo op inzetten is dan weer compleet weg.
spitsheffing is variabel in prijs

truus en bep moeten dan met de OV
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183299002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is ook wel logisch met slechts 4 rijstroken. Voordat men de stap naar rekeningrijden neemt zou het goed zijn om eerst eens de grootste knooppunten weg te nemen. Delen van het Nederlandse snelwegwegennet zijn nog altijd onderontwikkeld.

Zie bijvoorbeeld nog de vele stukken weg met slechts 2x2 rijstroken.

[ afbeelding ]
Zo'n beetje alles buiten de randstad. Overigens maakt spitheffing niets uit. Als ik van Tilburg naar Eindhoven ga sta ik tegenwoordig om 1300 ook al in de file.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 november 2018 @ 09:23:02 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183299003
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.
ook dat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183300122
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

spitsheffing is variabel in prijs

truus en bep moeten dan met de OV
Ja, ik heb bij een bedrijf gewerkt waar het een 2 uur was met het OV, maar slechts 25 minuten met de auto. Leuk dat het OV in die ellendige Randstad een optie is, maar in de rest van Nederland niet. Zoals ik al zei: je hele flexibiliteit gaat naar de knoppen en daarmee wordt dus ook je hele voordeel van het carpoolen teniet gedaan, dus waarom zou je?
Don't let my username fool you...
pi_183300236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tenzij je elektrisch rijdt. En daarom wil de overheid graag per kilometer belasten, want dan kunnen ze die Tesla-rijders ook uitmelken.
Ik volg dit niet zo, maar is het niet dat als jij als forens voor je werknemer ineens de kilometers moet betalen dit reizen voor werk in principe gewoon werk is en je de rekening in dan eigenlijk gewoon bij de werkgever moet kunnen neerleggen. Zelfs voor low-level jobs en uitzendbureaus lijkt me dit gewoon in de categorie reiskosten te vallen en voor beter betaalde werknemers helemaal. Als een werknemer waarvan een bedrijf meer dan zwaar afhankelijk is min of meer zegt 'anders bekijken jullie het maar en zoek ik wel wat dichterbij' dan zal de werkgever dit wel snel willen vergoeden en rolt met zo'n beslissing al een balletje dat niet te stoppen is.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit voor langer dan 'even' deels of volledig op de rekening van de forens komt. Anders is er altijd wel iemand die het steeds hogerop zoekt tot aan het Europees hof om dit eerlijkheidshalve geregeld te krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 22-11-2018 10:47:59 ]
pi_183300453
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik volg dit niet zo, maar is het niet dat als jij als forens voor je werknemer ineens de kilometers moet betalen dit reizen voor werk in principe gewoon werk is en je de rekening in dan eigenlijk gewoon bij de werkgever moet kunnen neerleggen. Zelfs voor low-level jobs en uitzendbureaus lijkt me dit gewoon in de categorie reiskosten te vallen en voor beter betaalde werknemers helemaal. Als een werknemer waarvan een bedrijf meer dan zwaar afhankelijk is zegt 'anders bekijken jullie het maar en zoek ik wel wat dichterbij' dan rolt daar al een balletje dat niet te stoppen is.

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit voor langer dan 'even' deels of volledig op de rekening van de forens komt. Anders is er altijd wel iemand die het steeds hogerop zoekt tot aan het Europees hof om dit eerlijkheidshalve geregeld te krijgen.
Voor reiskosten krijg je toch de 19 cent per kilometer belastingvrij? Dat is prima toereikend om naast de benzine, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering ook nog eens het rekening rijden te betalen })

Het feit is dat het bedrijfsleven wel wil profiteren van de goede Nederlandse infrastructuur, mobiele werknemers, goed opgeleide werknemers en dergelijke zonder er aan mee te willen betalen. De rekening wordt gewoon bij de middenklasse gedumpt omdat de lobby kracht van het bedrijfsleven vele malen groter is dan dat van de individuele stemgerechtigde.

Gelukkig voor het grootkapitaal hebben ze goede bliksemafleiders zoals moslims, migranten en kick out zwarte piet. Terwijl wij ons boos maken over randzaken rooft de overheid onze portemonnee leeg en wordt het bedrijfsleven stinkend rijk. Het volk zijn de losers van de 21ste eeuw!
pi_183300526
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:54 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Voor reiskosten krijg je toch de 19 cent per kilometer belastingvrij? Dat is prima toereikend om naast de benzine, afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering ook nog eens het rekening rijden te betalen })

Het feit is dat het bedrijfsleven wel wil profiteren van de goede Nederlandse infrastructuur, mobiele werknemers, goed opgeleide werknemers en dergelijke zonder er aan mee te willen betalen. De rekening wordt gewoon bij de middenklasse gedumpt omdat de lobby kracht van het bedrijfsleven vele malen groter is dan dat van de individuele stemgerechtigde.

Gelukkig voor het grootkapitaal hebben ze goede bliksemafleiders zoals moslims, migranten en kick out zwarte piet. Terwijl wij ons boos maken over randzaken rooft de overheid onze portemonnee leeg en wordt het bedrijfsleven stinkend rijk. Het volk zijn de losers van de 21ste eeuw!
Ben ik het wel mee eens, de topics die momenteel opgegooid worden hebben er ook voor gezorgd dat rechtse partijen terrein winnen en op links doet men er vrolijk mee aan de show en lijkt men op dit moment geen benul te hebben waar men echt voor zou moeten staan en hoe men de 'harten' van de gehele werkende klasse weer kan winnen. Als een partij als de PvdA weer eens echt op de markt gaat kijken naar misstanden zou het zo weer uit de bijna dood ervaring herrijzen.
pi_183300566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:53 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar je pakt de werkende Nederlander het hardst mee. Ik ben van mening dat telewerken veel meer effect heeft, m.a. werkgevers motiveren dat werknemers ook een paar dagen in de week hun werk prima thuis kunnen uitvoeren.
Werknemers moeten inderdaad meer thuis gaan werken. Daarnaast is het zaak om het OV aantrekkelijker te maken en moet carpoolen de norm worden. Maar ja, hoe dwing je die zaken af als overheid?

Feit is in ieder geval dat er iets worden gedaan aan de files.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 22 november 2018 @ 11:07:20 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183300684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werknemers moeten inderdaad meer thuis gaan werken. Daarnaast is het zaak om het OV aantrekkelijker te maken en moet carpoolen de norm worden. Maar ja, hoe dwing je die zaken af als overheid?

Feit is in ieder geval dat er iets worden gedaan aan de files.
Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183300731
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
Aardig bedacht, maar dat gaat niet werken in de praktijk. Zelfs als mensen het zouden willen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183300776
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, de topics die momenteel opgegooid worden hebben er ook voor gezorgd dat rechtse partijen terrein winnen en op links doet men er vrolijk mee aan de show en lijkt men op dit moment geen benul te hebben waar men echt voor zou moeten staan en hoe men de 'harten' van de gehele werkende klasse weer kan winnen. Als een partij als de PvdA weer eens echt op de markt gaat kijken naar misstanden zou het zo weer uit de bijna dood ervaring herrijzen.
Precies. In een andere draad had ik het daar ook al over. Er is geen echte sociaal democratische partij meer over.
pi_183300800
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. In een andere draad had ik het daar ook al over. Er is geen echte sociaal democratische partij meer over.
Klopt, nieuwe wegen deed een leuke poging maar is niet ver gekomen. De rest doet aan identiteitspolitiek en bekommert zich weinig om haar oorspronkelijke achterban.
pi_183300955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:16 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Klopt, nieuwe wegen deed een leuke poging maar is niet ver gekomen. De rest doet aan identiteitspolitiek en bekommert zich weinig om haar oorspronkelijke achterban.
Het is ook gewoon voor de partij zelf niet goed. Men is door de strubbelingen, culturele dingetjes en duurzaamheid compleet verzonken geraakt in een niet relevante positie.
pi_183301037
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
Dan zou al het werk nu in de provincies zitten.
pi_183301050
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Filerijden is echt een keuze. De meeste vrouwen doen het biet.
Als mensen gewoon niet verder dan 10km van hun woonplaats willen werken komt het werk vanzelf daar naar toe.
En dat geloof jij? _O-
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 22 november 2018 @ 11:50:18 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183301443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:32 schreef HSG het volgende:

[..]

En dat geloof jij? _O-
Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183301550
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
Vroegah, toen de fabriekseigenaren nog arbeiderswoningen bouwden....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 22 november 2018 @ 12:04:16 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183301713
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:55 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Vroegah, toen de fabriekseigenaren nog arbeiderswoningen bouwden....
Dat zouden ze nog wel willen maar dat mag niet meer
daar gaan de ambtenaren over,
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
Toen mocht de Demka heel plan Ondiep bouwen als het bedrijf zich daar vestigde
Stork idem dito en Philips ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183301897
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger, toen niemand een auto had, woonde iedereeen op loop/fietsafstand van zijn werk.
En nu niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183301972
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:14 schreef HSG het volgende:

[..]

En nu niet.
Dat komt meer omdat bedrijven hun prestigieuze kantoorpand op de Zuidas belangrijker vinden dan het bereikbaar zijn voor de mensen die in dat kantoorpand moeten werken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183302047
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:19 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat komt meer omdat bedrijven hun prestigieuze kantoorpand op de Zuidas belangrijker vinden dan het bereikbaar zijn voor de mensen die in dat kantoorpand moeten werken.
Infrastructuur weet je. Vlakbij Schiphol, grote haven ect is beter dan echter in de Achterhoek zitten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183302162
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:24 schreef HSG het volgende:

[..]

Infrastructuur weet je. Vlakbij Schiphol, grote haven ect is beter dan echter in de Achterhoek zitten.
En dat heb je echt nodig als je een bank, verzekeraar of een IT-onderneming bent? Volgens mij hoeft informatie niet per zeecontainer te worden verscheept.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_183302270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat heb je echt nodig als je een bank, verzekeraar of een IT-onderneming bent? Volgens mij hoeft informatie niet per zeecontainer te worden verscheept.
Veel gaat via internet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183302873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat heb je echt nodig als je een bank, verzekeraar of een IT-onderneming bent? Volgens mij hoeft informatie niet per zeecontainer te worden verscheept.
Je hebt er natuurlijk ook mee te maken dat je personeel hebt dat niet op iedere straathoek te vinden is, en dat personeel wil ook graag op een fijne plaats wonen. Helemaal als het buitenlands personeel is. Dan kun je met je bedrijf in de achterhoek gaan zitten omdat je geen haven in de buurt nodig hebt. Maar dan blijft je personeel weg omdat ze er niet willen komen wonen.

Er zitten trouwens wel een aantal mooie bedrijven in de Achterhoek,maar die zullen wat meer hun best moeten doen om personeel te vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 22 november 2018 @ 14:03:36 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183303670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt er natuurlijk ook mee te maken dat je personeel hebt dat niet op iedere straathoek te vinden is,

En dat personeel wil ook graag op een fijne plaats wonen als het buitenlands personeel is.

Dan kun je met je bedrijf in de Achterhoek gaan zitten omdat je geen haven in de buurt nodig hebt.

Maar dan blijft je personeel weg omdat ze er niet willen komen wonen.

Er zitten trouwens wel een aantal mooie bedrijven in de Achterhoek,

Maar die zullen wat meer hun best moeten doen om personeel te vinden.
en personeel woont fijn en daar is ook geen haven , maar dat is niet de Achterhoek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183304761
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Precies. In een andere draad had ik het daar ook al over. Er is geen echte sociaal democratische partij meer over.
De vakbonden lopen ook leeg wat mannen betreft:
https://www.ad.nl/binnenl(...)sinds-1990~a66a313b/
pi_183308163
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:40 schreef zakjapannertje het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)traatprotest-meer-u/

Ook straks in Nederland mensen de straat op?
De middeninkomens? Die hebben daar toch geen tijd voor? Hun kinderen zitten op minimaal 3 vrijetijdsbestedingen, drie maal in het jaar vakantie, 1,5x per week uit eten, eens in de twee weken naar het theater of bioscoop, enz.
pi_183308505
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De middeninkomens? Die hebben daar toch geen tijd voor? Hun kinderen zitten op minimaal 3 vrijetijdsbestedingen, drie maal in het jaar vakantie, 1,5x per week uit eten, eens in de twee weken naar het theater of bioscoop, enz.
Oh, als dat toch waar was.
pi_183309563
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De middeninkomens? Die hebben daar toch geen tijd voor? Hun kinderen zitten op minimaal 3 vrijetijdsbestedingen, drie maal in het jaar vakantie, 1,5x per week uit eten, eens in de twee weken naar het theater of bioscoop, enz.
En naar de Voedselbank, volgens de OP:
quote:
De middeninkomens kunnen toch gewoon een reservepotje aanhouden?

,,Veel mensen binnen deze groep hebben dat geld gewoon niet, dat roept het Nibud ook al jaren. Een flink deel van de mensen die bij de voedselbank komt, komt uit de middengroep. We moeten alert blijven."
  donderdag 22 november 2018 @ 23:09:05 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183314634
iedereen gaat er op vooruit heb ik horen vertellen

https://www.telegraaf.nl/(...)nsioenpremie-betalen

quote:
Ambtenaren gaan meer pensioenpremie betalen
Vandaag, 16:58 in GELD


ROTTERDAM - Ambtenarenfonds ABP kan de pensioenen in 2019 niet laten meegroeien met de inflatie, oftewel de gemiddelde prijsontwikkeling. De financiële positie van het fonds is daarvoor niet toereikend.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')