Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
En yasser klaver maar blijven janken over zijn rekening rijden, terwijl hij hiermee hardwerkende Nederlanders de afgrond in duwt...
Andere deskundigen zijn het er blijkbaar over eens dat rekeningrijden nog meer druk op de middeninkomens legt.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Forensenboetequote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
ja want iedereen staat voor zn lol in de file.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Dan moet je ervoor zorgen dat je die meerkosten op de een andere manier compenseert.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:31 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Andere deskundigen zijn het er blijkbaar over eens dat rekeningrijden nog meer druk op de middeninkomens legt.
Ben ik blij dat ik geen van beide ben...quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:34 schreef fathank het volgende:
De babyboomers graaien en laten de millenials ervoor opdraaien
Echte he Alsof het een kwalijk iets is dat je 5 dagen per week gaat werken... Vooral allemaal thuis blijven zitten, dat gaat de wereld redden.quote:
Wie bepleit dat precies?quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Echte he Alsof het een kwalijk iets is dat je 5 dagen per week gaat werken... Vooral allemaal thuis blijven zitten, dat gaat de wereld redden.
Studenten zouden ook, door meer geld richting het hoger onderwijs, worden gecompenseerd voor het afschaffen van de studiefinanciering...quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moet je ervoor zorgen dat je die meerkosten op de een andere manier compenseert.
Maar goed, het ging mij ook meer om jouw vreemde aanval richting Klaver. Alsof GL hierin alleen staat.
Hoeveel mensen willen er betalen om te mogen werken, denk je?quote:
quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:41 schreef VEM2012 het volgende:
Als je je verhaal over dalende koopkracht moet onderbouwen met maatregelen die er nog niet zijn en waar het besluit nog niet toe is genomen, dan is het verhaal niet sterk.
De rest komt er nog bovenop wat ook in de tekst staat.quote:,,Die berekeningen houden onvoldoende rekening met de lastenverzwaring op decentraal niveau. Dat is echt een sluipmoordenaar voor de middeninkomens. De parkeertarieven gaan omhoog, het waterschap verhoogt de tarieven vanwege de droogte deze zomer, de ozb en de huurprijzen stijgen...
Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen willen er betalen om te mogen werken, denk je?
Ik fiets naar mijn werk, maar dat maakt nog niet dat ik het om die reden een goed idee vind om de mensen die het geld opbrengen voor de BV Nederland nog even een extra rekening onder de neus te schuiven.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.
Maar goed, het zal mij verder een rotzorg zijn. Sta 's ochtends zelden in de file. Werk godzijdank niet in die graf-Randstad.
Je beseft dat files ook klauwen met geld kosten? Transportsector loopt kapitalen mis en als werknemer kost het je zowel tijd als brandstof.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik fiets naar mijn werk, maar dat maakt nog niet dat ik het om die reden een goed idee vind om de mensen die het geld opbrengen voor de BV Nederland nog even een extra rekening onder de neus te schuiven.
Het is nog steeds geen argument.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
[..]
De rest komt er nog bovenop wat ook in de tekst staat.
Wie niet?quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:52 schreef Myrr het volgende:
En intussen verhoogt NS de prijzen weer.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)f-gestegen~aa76aeae/quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:52 schreef Myrr het volgende:
En intussen verhoogt NS de prijzen weer.
De tijd en de brandstof is voor de werknemer al reden voldoende om een alternatief te zoeken - als dat tenminste bestaat. Daar hoef je geen extra belasting overheen te gooien, dat is gewoon een extra straf op werken. Nota bene zelfs de SP ziet het op die manier.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat files ook klauwen met geld kosten? Transportsector loopt kapitalen mis en als werknemer kost het je zowel tijd als brandstof.
De tegemoetkomingen voor elektrische auto's doen het wel aardig, maar stel je voor dat efficiënter vervoer dergelijke financiële prikkels krijgen, de horror.quote:
Studenten hebben ov en veel werkgevers vergoeden de kosten. Bovendien zal de prijs bij Arriva ook wel stijgen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)f-gestegen~aa76aeae/
De NS is inderdaad bezig zich uit de markt te prijzen voor de degenen die sowieso een auto nodig hebben.
Even met zijn drieën heen en weer van Nijmegen naar Utrecht: 84 euro. Met de auto: ongeveer 25. Oplossing: we maken autorijden gewoon nog duurder.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)f-gestegen~aa76aeae/
De NS is inderdaad bezig zich uit de markt te prijzen voor de degenen die sowieso een auto nodig hebben.
Klopt wel, maar het helpt niet echt het fileprobleem op te lossen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Studenten hebben ov en veel werkgevers vergoeden de kosten. Bovendien zal de prijs bij Arriva ook wel stijgen.
De SP opperde ooit ov gratis te maken, maar wie moet het dan betalen? Men verwacht ook nog eens dat men als vervoerder winst moet maken.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De tegemoetkomingen voor elektrische auto's doen het wel aardig, maar stel je voor dat efficiënter vervoer dergelijke financiële prikkels krijgen, de horror.
Daarom de toevoeging van "voor degenen die sowieso een auto nodig hebben".quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:59 schreef Cherni het volgende:
[..]
Studenten hebben ov en veel werkgevers vergoeden de kosten. Bovendien zal de prijs bij Arriva ook wel stijgen.
De SP wil alles gratis maken. In Maoïstisch China kon het immers ook.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
De SP opperde ooit ov gratis te maken, maar wie moet het dan betalen?
Je kan natuurlijk ook initiatieven die het OV ten bate komen financieren zodat zij de kosten voor de consument kunnen verlagen.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:02 schreef Cherni het volgende:
[..]
De SP opperde ooit ov gratis te maken, maar wie moet het dan betalen? Men verwacht ook nog eens dat men als vervoerder winst moet maken.
Maar hoe denk jij een einde te maken aan de files? De verwachting is immers dat het alleen maar erger wordt.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De tijd en de brandstof is voor de werknemer al reden voldoende om een alternatief te zoeken - als dat tenminste bestaat. Daar hoef je geen extra belasting overheen te gooien, dat is gewoon een extra straf op werken. Nota bene zelfs de SP ziet het op die manier.
Wat is volgens jou erger, de files of de lastenverzwaring voor middeninkomens?quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hoe denk jij een einde te maken aan de files? De verwachting is immers dat het alleen maar erger wordt.
Zeker voor een familie is de trein inderdaad erg duur. De auto wordt gelang het aantal personen dat meegaat steeds goedkoper.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Even met zijn drieën heen en weer van Nijmegen naar Utrecht: 84 euro. Met de auto: ongeveer 25. Oplossing: we maken autorijden gewoon nog duurder.
Topidee. Ik had het niet kunnen verzinnen.
Voor mij persoonlijk de lastenverzwaring. Ik heb het geluk dat ik dagelijks op een file-vrij traject rij.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:07 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat is volgens jou erger, de files of de lastenverzwaring voor middeninkomens?
Rekeningrijden lost de files niet op want iedereen moet toch blijven werken. Het is alleen een plan voor de lange termijn om de wegvallende brandstofaccijnzen (elektrisch rijden) te compenseren.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk de lastenverzwaring. Ik heb het geluk dat ik dagelijks op een file-vrij traject rij.
Maar ik zie wel in dat er wat moet gedaan aan de files.
Dit.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Rekeningrijden lost de files niet op want iedereen moet toch blijven werken. Het is alleen een plan voor de lange termijn om de wegvallende brandstofaccijnzen (elektrisch rijden) te compenseren.
Zolang de bevolking blijft groeien is dat ook niet zo gek. Ik denk dat er nog veel winst is te behalen met bijvoorbeeld metro in de grote steden en verbetering van het wegennetwerk; met name waar er slechts 2 rijstroken per richting zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hoe denk jij een einde te maken aan de files? De verwachting is immers dat het alleen maar erger wordt.
Ja.. Omdat iedereen gewoon gaat kappen met werken omdat het niets meer gaat opleveren.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Het zijn ook niet de volksmennende schreeuwers van de fnv. Het zijn de beschaafde en wat slimmere mensen van de unie.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:13 schreef Fir3fly het volgende:
Zinnige uitspraken van een vakbondsleider, lang niet gezien.
Niet eens zozeer om tweeverdieners zo te promoten, maar meer om werkelijk elke laatste cent uit de werkende alleenstaande te knijpen heb ik het idee.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:47 schreef Cherni het volgende:
Alles word duurder zo ook de zorgkosten. Alles is gebaseerd op tweeverdieners.
. Wat ben ik toch blij dat ik het op de fiets af kan. (8km). Scheelt een hoop ellende en geld.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)f-gestegen~aa76aeae/
De NS is inderdaad bezig zich uit de markt te prijzen voor de degenen die sowieso een auto nodig hebben.
We krijgen steeds meer alleenstaande en daar is onze maatschappij niet op ingericht. Als alleenstaande met een modaal inkomen ben je niet te benijden.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Niet eens zozeer om tweeverdieners zo te promoten, maar meer om werkelijk elke laatste cent uit de werkende alleenstaande te knijpen heb ik het idee.
. Klopt. Ik ken werkelijk geen kant op.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
We krijgen steeds meer alleenstaande en daar is onze maatschappij niet op ingericht. Als alleenstaande met een modaal inkomen ben je niet te benijden.
Overal waar rekeningrijden is ingevoerd dalen de files. Daar zijn gewoon cijfers van. En minder files leven miljarden op aan gewonnen tijd. Dus dan kun je wel lekker goedkoop een beetje schelden, maar het maakt je argument niet sterker. Misschien iets meer schelden op de VVD. Die zijn in immers al zo'n beetje deze hele eeuw aan de macht en met hun beleid dus verantwoordelijk voor de druk op de middeninkomens. Wat op zich logisch is. Ze zijn er immers voor de hoge inkomensquote:Op dinsdag 20 november 2018 23:44 schreef Red_85 het volgende:
Rekeningrijden is een gezwel en gaat voor economische krimp zorgen omdat het vooral de werkende middenklasse over de rand gaat duwen. En werken om de hoek zit er voor veel mensen ook niet in omdat het er gewoon niet is. De jaren '50 zijn over.
Rekeningrijden is gewoon een vieze belasting op vrijheid van bewegen en reizen.
Bovendien is het gezond hé. Helaas moet ik voor het werk 62km heen en terug rijden, maar ik zou ook liever met de fiets kunnen gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:49 schreef Ciclon het volgende:
[..]
. Wat ben ik toch blij dat ik het op de fiets af kan. (8km). Scheelt een hoop ellende en geld.
Gelukkig hoeven de lagere inkomens dit rekeningrijden dus niet te betalen...Of dus toch?! Wat een plottwist!quote:Op woensdag 21 november 2018 00:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Overal waar rekeningrijden is ingevoerd dalen de files. Daar zijn gewoon cijfers van. En minder files leven miljarden op aan gewonnen tijd. Dus dan kun je wel lekker goedkoop een beetje schelden, maar het maakt je argument niet sterker. Misschien iets meer schelden op de VVD. Die zijn in immers al zo'n beetje deze hele eeuw aan de macht en met hun beleid dus verantwoordelijk voor de druk op de middeninkomens. Wat op zich logisch is. Ze zijn er immers voor de hoge inkomens
Ik ga ook elke dag op de fiets, maar ik erken wel dat dit voor geheel werkend Nederland geen optie is. Hoe krom is het om extra belasting te gaan heffen op mensen die verplicht voor hun inkomen de auto moeten pakken? Zum kotzenquote:Op woensdag 21 november 2018 00:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bovendien is het gezond hé. Helaas moet ik voor het werk 62km heen en terug rijden, maar ik zou ook liever met de fiets kunnen gaan.
Delft heeft natuurlijk te kampen ook met de hoge kosten voor de aanleg van de spoortunnel ter vervanging van het viaduct dwars door de stad.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:36 schreef skrn het volgende:
Lokale belastingen zijn inderdaad behoorlijk, woon in Delft, hoge gemeentelijke belastingen en de hoogste waterschapsbelasting.
Tik gezamenlijk bijna 1400 euro af voor mijn gezin, woningwaarde 200k. Gaat echt nergens meer over.
nee dat is onzin, de wegenbelasting gaat verdwijnen als compensatiequote:Op dinsdag 20 november 2018 22:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
En yasser klaver maar blijven janken over zijn rekening rijden, terwijl hij hiermee hardwerkende Nederlanders de afgrond in duwt...
Hoe groot acht jij de kans dat dikgedrukte (belastingvermindering) dan gebeurt? Mbt rekeningrijden? Ik 0,0 in een coalitie waar überhaupt per definitie flink verschil van mening is over rekeningrijden.quote:Op woensdag 21 november 2018 01:05 schreef tfors het volgende:
Wat een oogkleppen weer. Men wil dat de overheid gratis zorgt voor de ultieme rij-ervaring door te blijven asfalteren totdat heel NL een snelweg is, EN tegelijkertijd willen we er ook niet voor betalen, want roverheid etc... Alsof het allemaal aan de bomen groeit, voor niets komt de zon op.
Als je nou gewoon zegt, voer rekeningrijden in, dat is de enige bewezen manier om files op te lossen, en het extra geld wat binnenkomt geef het weer terug aan de werkende middenklasse door belastingvermindering op andere zaken, dan is toch iedereen tevreden?
Moet wel zeggen dat mijn trajectkaart voor 2019 exact hetzelfde blijft qua prijs en niet stijgt. Niet dat het opeens daarmee een goedkoop iets is. Per maand is dat aardig aftikken, ook mede door de karige vergoeding van m'n werkgever (gemeente Amsterdam). Dan is er nog wel wat via de belasting terug te krijgen maar meen dat het alsnog zo'n 200 netto per maand is. Ik zie het altijd zo dat m'n vakantiegeld op gaat aan m'n reiskosten. Ik heb dan geen last van rekeningrijden maar kan mij voorstellen als de ns of rekeningrijden de prijzen laat stijgen het voor mij en anderen onder de streep nog beter is om een baan te zoeken in de buurt die minder oplevert maar je netto hetzelfde hebt.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/nieuws/(...)f-gestegen~aa76aeae/
De NS is inderdaad bezig zich uit de markt te prijzen voor de degenen die sowieso een auto nodig hebben.
-1quote:Op woensdag 21 november 2018 02:00 schreef Jellereppe het volgende:
Hopelijk ooit de transformatie naar een post-kapitalistische wereld.
Ik wel, maar dat betekent niet dat je gedwongen bent in de file aan te sluiten. Het is typisch die beperkte gedachtegang die voor de files zorgt.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.
Maar goed, het zal mij verder een rotzorg zijn. Sta 's ochtends zelden in de file. Werk godzijdank niet in die graf-Randstad.
het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is ¤ 37.000.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
We hebben het steeds over middeninkomens, maar hoe hoog ligt een middeninkomen?
Vanaf welk bedrag heb je een middeninkomen? Vanaf welk bedrag spreek je van een hoog inkomen? Iemand die dat weet?
En hier staat weer:quote:Op woensdag 21 november 2018 08:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is ¤ 37.000.
Per maand is dit bruto ¤ 2.855 en netto ongeveer ¤ 2.152..
Omdat er in Nederland gelukkig een socialistisch systeem bestaat om geen harde oneerlijke maatschappij te creeren waarbij men naar draagkracht besteed en z'n en belasting idem betaalt zijn de modale inkomens een beetje het slachtoffer aan het worden omdat ze naar beneden worden getrokken. Daar moet beter naar gekeken worden.
Als dat zo is, wat ik betwijfel, gaan de provincies dat niet leuk vinden wat dit is nu net voor hen weer een goede bron van inkomsten. En waar gaan die dat verschil vandaan halen? Heffing hier, heffing daar.quote:Op woensdag 21 november 2018 02:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is onzin, de wegenbelasting gaat verdwijnen als compensatie
Woon en werk midden in de randstad, rij elke dag 30 km heen en 30 km terug en sta zelden in de file.quote:Op dinsdag 20 november 2018 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er zal vooral meer naar alternatieven worden gezocht: openbaar vervoer, thuis werken. Klussers kunnen de kosten verhalen op hun klanten.
Maar goed, het zal mij verder een rotzorg zijn. Sta 's ochtends zelden in de file. Werk godzijdank niet in die graf-Randstad.
Mja, duidelijk. Kan helaas niet kopieeren en plakken vanuit daar maar in dat geval is het modaal inkomen een deel van het middeninkomen.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef Chia het volgende:
[..]
En hier staat weer:
http://www.dfbonline.nl/begrip/21897/middeninkomen
tussen de 35.000 en 70.000
Ja, dat is een modaal inkomen, maar wat is een middeninkomen? Van waar tot waar loopt die grens. Is ¤ 30.000,- een middeninkomen? Is ¤ 45.000,- een middeninkomen?quote:Op woensdag 21 november 2018 08:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
het modaal inkomen 2017 volgens het CPB is ¤ 37.000.
Per maand is dit bruto ¤ 2.855 en netto ongeveer ¤ 2.152..
Omdat er in Nederland gelukkig een socialistisch systeem bestaat om geen harde oneerlijke maatschappij te creeren waarbij men naar draagkracht besteed en z'n en belasting idem betaalt zijn de modale inkomens een beetje het slachtoffer aan het worden omdat ze naar beneden worden getrokken (minder tot geen recht op toeslagen, meer eigen bijdrages bij advocatuur / kinderopvang etc). Daar moet beter naar gekeken worden.
Dat vind ik best ruim. Het verschil in leefstijl tussen 70.000 en 35.000 is ook vrij fors. Het voelt ook vreemd dat een modaal inkomen dus helemaal aan de ondergrens zit van wat een middeninkomen is. Het meest voorkomende inkomen is dus een paar tientjes meer dan een laag inkomen.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:46 schreef Chia het volgende:
[..]
En hier staat weer:
http://www.dfbonline.nl/begrip/21897/middeninkomen
tussen de 35.000 en 70.000
Dat kloptquote:Op woensdag 21 november 2018 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als dat zo is, wat ik betwijfel, gaan de provincies dat niet leuk vinden wat dit is nu net voor hen weer een goede bron van inkomsten. En waar gaan die dat verschil vandaan halen? Heffing hier, heffing daar.
quote:CDA-staatssecretaris Jan Kees de Jager van Financiën wil bij het afschaffen van de opcenten op de motorrijtuigenbelasting - als gevolg van invoering van rekeningrijden - graag met de provincies in contact treden en daarbij een discussie over een andere provinciale belasting niet uit de weg gaan.
Chia heeft een link gegeven hierboven. Ik vermoed dat binnen die range weer een kleinere range is gemaakt.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat is een modaal inkomen, maar wat is een middeninkomen? Van waar tot waar loopt die grens. Is ¤ 30.000,- een middeninkomen? Is ¤ 45.000,- een middeninkomen?
Ja, dus de mensen die nu claimen dat ze toch niet op een route rijden waar files staan, worden dan alsnog gepakt. Iedereen verliest dus.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat klopt
Dat was indertijd ook een probleem, de provincies gingen toen in overleg met het rijk om een eigen inkomstenbelasting te krijgen
ALs je op een route rijdt waar geen files staan dan hoef je geen motorrijtuigbelasting te betalen, als er ook geen camera's staan dan ook geen heffing rekening rijdenquote:Op woensdag 21 november 2018 08:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, dus de mensen die nu claimen dat ze toch niet op een route rijden waar files staan, worden dan alsnog gepakt. Iedereen verliest dus.
Daarom binnenkort dichter bij huis werken. Dan kan ik met de fiets of met de metro.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, dus de mensen die nu claimen dat ze toch niet op een route rijden waar files staan, worden dan alsnog gepakt. Iedereen verliest dus.
ja dat klopt, maar m'n punt is dat provincies hun kip met gouden eieren niet graag verliezen en dan die inkomsten ergens anders gaan halen.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs je op een route rijdt waar geen files staan dan hoef je geen motorrijtuigbelasting te betalen, als er ook geen camera's staan dan ook geen heffing rekening rijden
geld is geldquote:Op woensdag 21 november 2018 08:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
ja dat klopt, maar m'n punt is dat provincies hun kip met gouden eieren niet graag verliezen en dan die inkomsten ergens anders gaan halen.
Idd, terwijl het om het totaalplaatje gaat. Forenzen ietsje duurder, je zorgverzekering weer een paar euro per maand omhoog, wonen duurder, btw omhoog, etc. Op zichzelf is het allemaal niet zo'n ramp, maar bij elkaar opgeteld tikt het aan. Op een gegeven moment is de rek eruit natuurlijk.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:59 schreef Beathoven het volgende:
Het is wel het topic over rekeningrijden aan het worden hier.
Inderdaad, het gaat ook over onder druk staan zonder vroempoen.quote:Op woensdag 21 november 2018 08:59 schreef Beathoven het volgende:
Het is wel het topic over rekeningrijden aan het worden hier.
En jij denk echt dat zoiets niet op zijn minst budgetneutraal gaat gebeuren?quote:Op woensdag 21 november 2018 02:58 schreef michaelmoore het volgende:
nee dat is onzin, de wegenbelasting gaat verdwijnen als compensatie
De investeringen van de techniek zullen op zijn minst terugverdiend moeten worden inderdaadquote:Op woensdag 21 november 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij denk echt dat zoiets niet op zijn minst budgetneutraal gaat gebeuren?
Onder de streep gaat iedereen duurder uit zijn.
En ik las hier ook alweer zoiets dat het alleen op bepaalde trajecten is waar files staan... Keep on dreaming zou ik zeggen.
Want iedereen staat voor z'n lol elke ochtend in de filequote:Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deskundigen zijn het er wel aardig over eens dat rekening rijden de enige manier is om files effectief te bestrijden.
Rekeningrijden voegt voor mij niks toe? Ik moet naar klanten toe, en vervolgens maken ze het duurder? Zal ik dan gewoon stoppen met werken en dan een uitkering nemen? Kan ook hoor..quote:Op woensdag 21 november 2018 10:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Want iedereen staat voor z'n lol elke ochtend in de file
Tsja, er moet wel een keer iets worden gedaan om het aantal files terug te dringen:quote:Op woensdag 21 november 2018 10:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Want iedereen staat voor z'n lol elke ochtend in de file
Maar wel sneller thuis, en er gaan meer meerij sites en meerij whatsapp groepen geopend wordenquote:Op woensdag 21 november 2018 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onder de streep gaat iedereen duurder uit zijn.
je concurrent moet ook naar diezelfde klant he, daarnaast zal het tarief buiten de spits beduidend lager zijn als niet positiefquote:Op woensdag 21 november 2018 11:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Rekeningrijden voegt voor mij niks toe? Ik moet naar klanten toe, en vervolgens maken ze het duurder? Zal ik dan gewoon stoppen met werken en dan een uitkering nemen? Kan ook hoor..
maar meerijden levert nu nog geen voordeel opquote:Op woensdag 21 november 2018 10:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Want iedereen staat voor z'n lol elke ochtend in de file
Jawel nu ook al maar niemand doet het omdat het praktisch gewoon heel lastig is.quote:Op woensdag 21 november 2018 11:09 schreef michaelmoore het volgende:
maar meerijden levert nu nog geen voordeel op
Als er geld mee te verdienen is dan komen er vele sites waar je kunt aanmeldenquote:Op woensdag 21 november 2018 11:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jawel nu ook al maar niemand doet het omdat het praktisch gewoon heel lastig is.
Wat is het verschil met de huidige situatie? Dat het duurder wordt?quote:Op woensdag 21 november 2018 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er geld mee te verdienen is dan komen er vele sites waar je kunt aanmelden
nee dat je beter kunt doorrijden, als er geld te verdienen is dan worden mensen heel inventiefquote:Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is het verschil met de huidige situatie? Dat het duurder wordt?
Waarom zou er een afname komen van autosquote:Op woensdag 21 november 2018 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat je beter kunt doorrijden
meerijden, werktijden aanpassen io chef , niet gaan enzquote:Op woensdag 21 november 2018 11:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zou er een afname komen van autos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |