abonnement Unibet Coolblue
pi_183279414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dus er is één gek (Michael van Zeijl) die dat heeft gezegd en waar kick out zwarte piet afstand van neemt, en toch zeg je dan dat het anti zwarte piet mensen zijn die Sinterklaas in elkaar willen rammen. Klopt niet, het is één gek.
Je weet wat Kick Out betekent?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183279415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dus er is één gek (Michael van Zeijl) die dat heeft gezegd en waar kick out zwarte piet afstand van neemt, en toch zeg je dan dat het anti zwarte piet mensen zijn die Sinterklaas in elkaar willen rammen. Klopt niet, het is één gek.
Goed gelezen, exact wat ik probeerde te zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183279444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je weet wat Kick Out betekent?
Ja, ze willen zwarte pieten allemaal kapot schoppen, tot de dood aan toe. Enzo. :)

Feit is dat enkel de rechtse tokkies geweld hebben gebruikt afgelopen zaterdag en de anti zwarte piet groepen stonden er gewoon te demonstreren.
pi_183279580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja, ze willen zwarte pieten allemaal kapot schoppen, tot de dood aan toe. Enzo. :)

Nou, of hij dood moet weet ik niet. Dat ze hem willen schoppen zit al in de naam. Feit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183279620
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, of hij dood moet weet ik niet. Dat ze hem willen schoppen zit al in de naam. Feit.
Laatst is mijn huis ook in brand gestoken door een vuurvliegje. Wist ik veel dat ik die naam letterlijk moest nemen in plaats van als verwijzing naar het licht dat ze geven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 21 november 2018 @ 09:48:46 #208
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183279693
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 23:05 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, voetbalhooligans als cultureel fenomeen in dit geval.
Gezien verschillende hooligangroeperingen identificeren met extreemlinks tot aan extreemrechts heeft het in deze niet veel zin om ze samen te trekken tot één cultureel fenomeen. Je kunt dus niet stellen dat het niet meespelen van bepaalde waarden in de ene groep ook uitsluit dat die bij een andere gebeurtenis in een andere groep meegespeeld heeft.

Bovendien is er ook binnen verscheidene groepen verschil in opvattingen te bespeuren. Blankheid hoeft geen belangrijke waarde te zijn voor de hooligangroepering, maar áls er figuren tussen lopen voor wie dat wel zo is, dan is dit natuurlijk wel een mooie situatie om je er eens mee te gaan bemoeien.
pi_183279966
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, of hij dood moet weet ik niet. Dat ze hem willen schoppen zit al in de naam. Feit.
Is geen feit.
"to kick out" heeft meer betekenissen in het engels
Net zoals "slap on the wrist' . Dat wordt meestal niet gebruikt als feitelijk iemand op de pols slaan.
In het Nederlands kennen we 'eruit trappen' , 'trap na geven. Ook uitdrukkingen die meestal figuurlijk bedoeld zijn.
pi_183280014
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Laatst is mijn huis ook in brand gestoken door een vuurvliegje. Wist ik veel dat ik die naam letterlijk moest nemen in plaats van als verwijzing naar het licht dat ze geven.
Kick out is geen verwijzing naar eruit trappen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183280060
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Kick out is geen verwijzing naar eruit trappen?
Eruit trappen is een letterlijke handeling en geen zegswijze?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 21 november 2018 @ 10:13:13 #212
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183280096
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:10 schreef Ludachrist het volgende:
Eruit trappen is een letterlijke handeling en geen zegswijze?
Ik ben een keer letterlijk 'uit de kroeg gegooid'! :7 _O-

Maar meestal is het toch een zegswijze dacht ik. :D

Was een top avond overigens. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183280140
quote:
6s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:13 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ben een keer letterlijk 'uit de kroeg gegooid'! :7 _O-

Maar meestal is het toch een zegswijze dacht ik. :D

Was een top avond overigens. 8-)
Nu al medelijden met die arme Engelstaligen als ze ontslagen worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280151
Aha, dus bepaalde figuren denken dat leden van de KOZP-brigade Zwarte Piet letterlijk willen schoppen? Een dergelijke denkrichting zal de discussie ongetwijfeld in de goede richting sturen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 november 2018 @ 10:17:38 #215
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183280172
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

Nu al medelijden met die arme Engelstaligen als ze ontslagen worden.
Allemaal to the curb gekickt. Kan verdomd pijn doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183280201
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Allemaal to the curb gekickt. Kan verdomd pijn doen.
En wat te denken als je daar dik verloren hebt tijdens het sporten. Krijg je opeens je eigen kont aangereikt. Nou, dan sta je wel even met je oren te klapperen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280248
quote:
9s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En wat te denken als je daar dik verloren hebt tijdens het sporten. Krijg je opeens je eigen kont aangereikt. Nou, dan sta je wel even met je oren te klapperen.
Omhelst dat laatste ook weer zo'n fysieke aanval? Ga je dan aan iemands oren trekken?
pi_183280253
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja dat is letterlijk wat je er ineens bij verzint.
Nee hoor.
quote:
Om verder compleet te negeren dat je een stel hooligans staat te verdedigen die onrust komen schoppen. :') _O-
Nee hoor, maar hooligans die komen kloten zijn (opnieuw) een reactie op een niet wenselijke situatie, in dit geval n.a.v. een voor kinderen intimiderende demonstratie.

Een festijn voor kinderen dient demonstratie vrij te blijven. Dat is al heel lang een ongeschreven regel. Nu zijn er mensen die daar maling aan hebben, en wel gaan demonstreren. Tijd dat het een geschreven regel word. Zodat peuters, kleuters enz, die vaak al gespannen zijn voor de sint en zn zwarte pieten, niet geconfronteerd worden met schreeuwende mensen die zeer intimiderend over kunnen komen voor die kleintjes. Dat is 1. Nagenoeg iedereen die ik spreek is het daarmee eens.

2 is dat het soort idioterie zoals hooligans geen kans/motief geeft/krijgt om te gaan ''hooligannen'', want - zo blijkt- het toelaten van het overschrijden van de ongeschreven regel voor de intocht heeft zo'n effect. Nou, keur ik het toch nog even duidelijk af. Blij?

Zwarte piet moet en kan veranderen zoals andere tradities langzaam mee evolueren met de tijdgeest. Er zijn mensen die dit proberen af te dwingen, ik wilde zeggen dat je er vergif op in kunt nemen dat dat het tegen tegenovergestelde effect teweegbrengt, maar dat hoeft niet, want dat is al gebleken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280325
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Een festijn voor kinderen dient demonstratie vrij te blijven. Dat is al heel lang een ongeschreven regel. Nu zijn er mensen die daar maling aan hebben, en wel gaan demonstreren. Tijd dat het een geschreven regel word.
De anti zwarte piet mensen mochten toch gewoon demonstreren op de aangewezen plekken?
pi_183280358
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

De anti zwarte piet mensen mochten toch gewoon demonstreren op de aangewezen plekken?
Een burgemeester kan dan wel toestemming verlenen (want het mag), wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen het ook goedkeurt. Met alle gevolgen van dien.

Demonstreren tijdens en bij de intocht zelf bijvoorbeeld moet letterlijk verboden worden. Klaar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280376
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:22 schreef SpaceOddity het volgende:

Nee hoor, maar hooligans die komen kloten zijn (opnieuw) een reactie op een niet wenselijke situatie, in dit geval n.a.v. een voor kinderen intimiderende demonstratie.

Een festijn voor kinderen dient demonstratie vrij te blijven.
Dat kun jij uiteraard vinden, maar dat betekent niet dat je dat ook kunt afdwingen.

Onder voorwaarden is het toegestaan om te demonstreren tijdens de intocht van Sinterklaas. De aanwezigheid van kinderen speelt daarbij geen rol. Het is aan de burgemeester om een afweging te maken.

Intimidatietactieken goedpraten door je te verschuilen achter de aanwezigheid van kinderen is dan ook erg zwak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280403
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Een burgemeester kan dan wel toestemming verlenen (want het mag), wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen het ook goedkeurt. Met alle gevolgen van dien.

Demonstreren tijdens en bij de intocht zelf bijvoorbeeld moet letterlijk verboden worden. Klaar.
Als er toestemming is gegeven om vreedzaam te demonstreren op bepaalde plekken dan is het toch prima lijkt mij? Dat er dan zwakzinnigen aankomen die het niet eens zijn met de mening van de demonstranten en dan geweld en alles gaan gebruiken is weer iets anders..Dat je het vervolgens een soort van goed praat vind ik ook vreemd.

Ik denk dat als ze niet demonstreerden bij een intocht, maar dagen/weken daarvoor, dat die tokkies dan ook waren gekomen om ze even een kopje kleiner te maken. Dat is waar dat soort volk voor leeft: rellen, intimideren en geweld. Ze konden zich helemaal uitleven afgelopen zaterdag.
pi_183280417
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Een burgemeester kan dan wel toestemming verlenen (want het mag), wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen het ook goedkeurt. Met alle gevolgen van dien.

Demonstreren tijdens en bij de intocht zelf bijvoorbeeld moet letterlijk verboden worden. Klaar.
Nog meer verboden die je graag zou zien qua demonstreren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat kun jij uiteraard vinden, maar dat betekent niet dat je dat ook kunt afdwingen.
Ik niet alleen.
quote:
Onder voorwaarden is het toegestaan om te demonstreren tijdens de intocht van Sinterklaas.
Dat moet niet meer mogelijk zijn. Vind ik. En anderen.
quote:
De aanwezigheid van kinderen speelt daarbij geen rol.
Daar draait het juist om.
quote:
Het is aan de burgemeester om een afweging te maken.
Het is al een paar gebleken dat een burgemeester geen juiste inschatting kan maken, met als schoolvoorbeeld die van Dokkum.
quote:
Intimidatietactieken goedpraten afkeuren door je te ''verschuilen'' achter de aanwezigheid van kinderen is dan ook erg zwakvanzelfsprekend.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280460
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nog meer verboden die je graag zou zien qua demonstreren?
Je schept zo wel een aardig precedent: wie vindt dat bepaalde demonstraties verboden moeten worden, parkeert gewoon een clubje kinderen naast de bordenzwaaiers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280531
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee hoor, maar hooligans die komen kloten zijn (opnieuw) een reactie op een niet wenselijke situatie, in dit geval n.a.v. een voor kinderen intimiderende demonstratie.
Geloof je het zelf ook?

Eieren gooien, schelden en intimideren met een kind van 4 naast je, zoals je op de foto ziet. En dat allemaal om een intimiderende sfeer voor kinderen tegen te gaan.



Dit is intimiderend:



Dit niet:

pi_183280546
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:35 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik niet alleen.

[..]

Dat moet niet meer mogelijk zijn. Vind ik. En anderen.
Nogmaals, dat kun jij vinden. Dat betekent echter niet dat we gaan tornen aan het demonstratierecht. Lijkt mij ook een onwenselijke glijdende schaal.

quote:
Het is al een paar gebleken dat een burgemeester geen juiste inschatting kan maken, met als schoolvoorbeeld die van Dokkum.
Dus wanneer je als pro-Pieten maar voldoende rotzooi trapt, kun je ervoor zorgen dat het demonstratierecht wordt ingedamd? Bijzonder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Als er toestemming is gegeven om vreedzaam te demonstreren op bepaalde plekken dan is het toch prima lijkt mij? Dat er dan zwakzinnigen aankomen die het niet eens zijn met de mening van de demonstranten en dan geweld en alles gaan gebruiken is weer iets anders..Dat je het vervolgens een soort van goed praat vind ik ook vreemd.

Ik denk dat als ze niet demonstreerden bij een intocht, maar dagen/weken daarvoor, dat die tokkies dan ook waren gekomen om ze even een kopje kleiner te maken. Dat is waar dat soort volk voor leeft: rellen, intimideren en geweld. Ze konden zich helemaal uitleven afgelopen zaterdag.
Inderdaad. Tuig als dit heeft geen reden nodig om te rellen, maar grijpt al te graag excuses aan. Heel kinderachtig is het.

Veel racisten doen hetzelfde wat betreft dit onderwerp. Die boeit de traditie niet, de voorkeuren van de kinderen omtrent dit kinderfeest, maar willen gewoon een excuus om hun treurige wereldbeeld te verdedigen.
1 + 1 = blauw
  woensdag 21 november 2018 @ 10:44:34 #229
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183280572
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik denk dat als ze niet demonstreerden bij een intocht, maar dagen/weken daarvoor, dat die tokkies dan ook waren gekomen om ze even een kopje kleiner te maken. Dat is waar dat soort volk voor leeft: rellen, intimideren en geweld. Ze konden zich helemaal uitleven afgelopen zaterdag.
Naja, het is natuurlijk evengoed een feest voor de kinderen van die tokkies wat die zeur- en zielepieten komen vergallen. Anders zou je bij elke demonstratie wel voetbaltokkies zien.
pi_183280579
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Als er toestemming is gegeven om vreedzaam te demonstreren op bepaalde plekken dan is het toch prima lijkt mij?
''Vreedzaam'' demonstreren kan op een klein kind als zeer intimiderend overkomen . Nee dus, nergens bij en tijdens de intocht demonstraties, ook niet op aangewezen plekken, ook niet als men aankondigd ''vreedzaam'' te komen.
quote:
Dat er dan zwakzinnigen aankomen die het niet eens zijn met de mening van de demonstranten en dan geweld en alles gaan gebruiken is weer iets anders..Dat je het vervolgens een soort van goed praat vind ik ook vreemd.
Waar praat ik dat goed? Ik keur het allemaal af. Maar alles kan in de kiem gesmoord worden, probleem opgelost.
quote:
Ik denk dat als ze niet demonstreerden bij een intocht, maar dagen/weken daarvoor, dat die tokkies dan ook waren gekomen om ze even een kopje kleiner te maken. Dat is waar dat soort volk voor leeft: rellen, intimideren en geweld. Ze konden zich helemaal uitleven afgelopen zaterdag.
Dat zal, maakt het even fout.

quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nog meer verboden die je graag zou zien qua demonstreren?
Zijn er nog meer openbare festijnen voor kinderen alleen, waar gedemonstreerd word?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je schept zo wel een aardig precedent: wie vindt dat bepaalde demonstraties verboden moeten worden, parkeert gewoon een clubje kinderen naast de bordenzwaaiers.
Wat een domme overtrokken onzin. Het niveau is weer op niveau hoor.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280623
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal niet voortdurend hooligans uit zitten dagen. Om het op jouw niveau te houden: ventje stond op een zeepkistje wat te verkondigen over het schoolbeleid, na drie dagen kwam van een andere school een bende hangjongeren langs om brillenjood op zijn bek te slaan.

Goh wie is er verkeerd?
De afgelopen 6 seizoenen hebben ze heel NL lopen uitjouwen voor 'racist'. Zelfs de discussie willen voeren en en kozp tegenspreken is al racisme. In de rechtszaal wordt een compleet volk weggezet als racisten 'want zo normaal als een broodtrommel'.

Je vergelijking klopt niet. Dan zouden er relschoppers moeten zijn uit een compleet ander land, om de vergelijking in stand te houden. De enige wie dat gedaan heeft, zijn de uitdagers zelf. Die hebben er 'anderen' bij gehaald om hun zaak kracht proberen bij te zetten. En stiekem niet zeggen terwijl je aan het uitdagen bent, dat je eigenlijk uit bent op het lunchgeld.

Nee speknek. Je vergelijking is fout. Gozertje krijgt nu verdiende loon en de juf? Die let alleen selectief op en wil geen oog hebben voor de uitlokking en spreekt ventje aan. Wat gozertje is zooooo lief!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183280629
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:44 schreef SpaceOddity het volgende:
Zijn er nog meer openbare festijnen voor kinderen alleen, waar gedemonstreerd word?
Ik vraag me gewoon af waar de wettelijke grens dan komt te liggen in dit geval. Is dat uitsluitend bij Sinterklaas, of heeft het betrekking op alle kinderfeesten? Moet het specifiek een kinderfeest zijn, of is het elke publieke gelegenheid waar kinderen (kunnen) zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280630
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:44 schreef SpaceOddity het volgende:

Wat een domme overtrokken onzin. Het niveau is weer op niveau hoor.
Kerel, verkoop geen onzin en verschuil je niet achter de 'hulpeloze kindertjes'. Je bent gewoonweg van mening dat er niet gedemonstreerd mag worden tegen Zwarte Piet, en al helemaal niet tijdens de intocht. Klaar. Dat geneuzel over tere kinderzieltjes is vooral een handige stok om mee te slaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, dat kun jij vinden. Dat betekent echter niet dat we gaan tornen aan het demonstratierecht. Lijkt mij ook een onwenselijke glijdende schaal.
Er zijn al meer dan genoeg onwenselijke dingen gebeurt n.a.v. het toelaten van demonstraties tijdens de intocht.
quote:
[..]

Dus wanneer je als pro-Pieten maar voldoende rotzooi trapt, kun je ervoor zorgen dat het demonstratierecht wordt ingedamd? Bijzonder.
Nee geen pro piet, maar pro-demonstratie-vrij-kinder-festijn. Als je als KOZP voldoende rotzooi trapt groeit de weerstand vanzelf.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280671
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De afgelopen 6 seizoenen hebben ze heel NL lopen uitjouwen voor 'racist'. Zelfs de discussie willen voeren en en kozp tegenspreken is al racisme. In de rechtszaal wordt een compleet volk weggezet als racisten 'want zo normaal als een broodtrommel'.

Je vergelijking klopt niet. Dan zouden er relschoppers moeten zijn uit een compleet ander land, om de vergelijking in stand te houden. De enige wie dat gedaan heeft, zijn de uitdagers zelf. Die hebben er 'anderen' bij gehaald om hun zaak kracht proberen bij te zetten. En stiekem niet zeggen terwijl je aan het uitdagen bent, dat je eigenlijk uit bent op het lunchgeld.

Nee speknek. Je vergelijking is fout. Gozertje krijgt nu verdiende loon en de juf? Die let alleen selectief op en wil geen oog hebben voor de uitlokking en spreekt ventje aan. Wat gozertje is zooooo lief!
die anti zwarte piet demonstranten pakken gewoon onze traditie af en ze hebben het altijd uitgelokt en daarom is het meer dan terecht dat de hooligans vechten voor ons land 8} al moet dat met eieren
pi_183280678
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af waar de wettelijke grens dan komt te liggen in dit geval. Is dat uitsluitend bij Sinterklaas, of heeft het betrekking op alle kinderfeesten? Moet het specifiek een kinderfeest zijn, of is het elke publieke gelegenheid waar kinderen (kunnen) zijn?
Volgens mij is het de intocht zelf die nu om zon sneue maatregel vraagt. Dus uitsluitend de intocht. Vind ik.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280699
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Volgens mij is het de intocht zelf die nu om zon sneue maatregel vraagt. Dus uitsluitend de intocht. Vind ik.
En hoe ver ga je dat trekken? Mogen anti-Pieten buiten de stad in een weiland demonstreren, buiten het zicht van kinderen, of wordt ze een dag lang het volledige demonstratierecht ontnomen?

En mogen mensen tijdens de intocht tonen dat ze voor Zwarte Piet zijn, of is dat dan ook een soort demonstratie die verboden is?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280707
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Volgens mij is het de intocht zelf die nu om zon sneue maatregel vraagt. Dus uitsluitend de intocht. Vind ik.
Als je letterlijk en bij naam de intocht van Sinterklaas gaat opnemen in wetgeving dan gaat er echt iets niet goed. :D Dan wordt de wetgeving wel heel selectief.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183280718
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah aannames. Altijd sterk.
Nee. Is geen aanname. Wederom feiten. Dat is nu jaar in jaar uit bewezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183280721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, verkoop geen onzin en verschuil je niet achter de 'hulpeloze kindertjes'. Je bent gewoonweg van mening dat er niet gedemonstreerd mag worden tegen Zwarte Piet, en al helemaal niet tijdens de intocht. Klaar. Dat geneuzel over tere kinderzieltjes is vooral een handige stok om mee te slaan.
Kleine kinderen, die vaak al gespannen zijn tijdens de intocht, ervaren zon demonstratie waarbij kreten enz geroepen en geschreeuwd worden, als extra intimiderend;

o - JA
o - NEE
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280730
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Is geen aanname. Wederom feiten. Dat is nu jaar in jaar uit bewezen.
nee die linkse zwarten worden altijd voorgetrokken, altijd voorkeurspositie, je hebt gelijk
pi_183280738
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kleine kinderen, die vaak al gespannen zijn tijdens de intocht, ervaren zon demonstratie waarbij kreten enz geroepen en geschreeuwd worden, als extra intimiderend;

o - JA
o - NEE
Je gaat toch niet met je kinderen tussen de demonstranten staan, voor je het weet heb je een ei in je nek.
pi_183280742
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Er zijn al meer dan genoeg onwenselijke dingen gebeurt n.a.v. het toelaten van demonstraties tijdens de intocht.
Welkom in Nederland, waar ook onwenselijke geluiden ten gehore gebracht mogen worden. Nee, wat mij betreft gaan we demonstraties tijdens de intocht niet verbieden. Dat hoort nou eenmaal bij onze open, vrije samenleving.

quote:
Nee geen pro piet, maar pro-demonstratie-vrij-kinder-festijn. Als je als KOZP voldoende rotzooi trapt groeit de weerstand vanzelf.
In Eindhoven stond een clubje KOZP'ers met spandoeken te zwaaien. Er werd niet geschreeuwd of op andere wijze luidruchtig uiting gegeven aan het protest. Het was voor tegendemonstranten echter voldoende aanleiding om te schelden en tieren en met eieren te smijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280759
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Kleine kinderen, die vaak al gespannen zijn tijdens de intocht, ervaren zon demonstratie waarbij kreten enz geroepen en geschreeuwd worden, als extra intimiderend;

o - JA
o - NEE
M'n kleine neefje vindt Sint en Piet überhaupt al intimiderend. Doe nou niet alsof kinderen getraumatiseerd raken door een handvol demonstranten dat met spandoeken zwaait waarop staat te lezen dat Zwarte Piet racisme is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Geloof je het zelf ook?

Eieren gooien, schelden en intimideren met een kind van 4 naast je, zoals je op de foto ziet. En dat allemaal om een intimiderende sfeer voor kinderen tegen te gaan.

[ afbeelding ]

Dit is intimiderend:

[ afbeelding ]

Dit niet:

[ afbeelding ]
Deze gasten komen ook allemaal in vrede.




Toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183280775
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En hoe ver ga je dat trekken? Mogen anti-Pieten buiten de stad in een weiland demonstreren, buiten het zicht van kinderen, of wordt ze een dag lang het volledige demonstratierecht ontnomen?

En mogen mensen tijdens de intocht tonen dat ze voor Zwarte Piet zijn, of is dat dan ook een soort demonstratie die verboden is?
Zolang kinderen er maar geen last en hinder van demonstraties ondervinden, die hoeven nergens mee geconfronteerd te worden.

Als KOZP dat nou eens zou inzien...
Dan zou er al veel minder weerstand en meer begrip zijn. _O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280786
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:55 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet met je kinderen tussen de demonstranten staan, voor je het weet heb je een ei in je nek.
Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280789
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

M'n kleine neefje vindt Sint en Piet überhaupt al intimiderend. Doe nou niet alsof kinderen getraumatiseerd raken door een handvol demonstranten dat met spandoeken zwaait waarop staat te lezen dat Zwarte Piet racisme is.
Dan kan er een flinke rel ook wel bij toch? Op de feestdag van het jaar voor ze.

Waar zitten jullie met je hoofd mensen?

kozp heeft gewoon niets te zoeken bij de intochten. Wegwezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183280792
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

M'n kleine neefje vindt Sint en Piet überhaupt al intimiderend. Doe nou niet alsof kinderen getraumatiseerd raken door een handvol demonstranten dat met spandoeken zwaait waarop staat te lezen dat Zwarte Piet racisme is.
Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan kan er een flinke rel ook wel bij toch? Op de feestdag van het jaar voor ze.

Waar zitten jullie met je hoofd mensen?

kozp heeft gewoon niets te zoeken bij de intochten. Wegwezen.
Omdat de boodschap jou niet aanstaat? Zo werkt het niet.
pi_183280809
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zolang kinderen er maar geen last en hinder van demonstraties ondervinden, die hoeven nergens mee geconfronteerd te worden.

Als KOZP dat nou eens zou inzien...
Dan zou er al veel minder weerstand en meer begrip zijn. _O-
Dus het is geen demonstratieverbod, we hebben het over een soort gebiedsverbod voor intimiderende demonstranten tijdens de intocht.

Maar als je ze niet laat demonstreren, hoe kan je dan vooraf zeggen of ze intimiderend zullen zijn? KOZP was in Eindhoven bijvoorbeeld niet heel erg intimiderend bezig voor zover ik kan zien, ze stonden met een bordje en een vlaggetje stil.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183280814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat de boodschap jou niet aanstaat? Zo werkt het niet.
Want wat hebben kinderen met die boodschap te maken?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280824
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.
Ik heb werkelijk geen idee.

En persoonlijk vind ik de vraag ook totaal niet relevant. Bange kindjes zijn wat mij betreft geen reden om het demonstratierecht in te perken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280832
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:01 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Want wat hebben kinderen met die boodschap te maken?
Ah, ja, alles draait nu ineens om de kinderen.
pi_183280840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee.

En persoonlijk vind ik de vraag ook totaal niet relevant. Bange kindjes zijn wat mij betreft geen reden om het demonstratierecht in te perken.
Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.

quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, ja, alles draait nu ineens om de kinderen.
Heeeey jij begint het te snappen! *O*
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183280841
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus het is geen demonstratieverbod, we hebben het over een soort gebiedsverbod voor intimiderende demonstranten tijdens de intocht.

Maar als je ze niet laat demonstreren, hoe kan je dan vooraf zeggen of ze intimiderend zullen zijn? KOZP was in Eindhoven bijvoorbeeld niet heel erg intimiderend bezig voor zover ik kan zien, ze stonden met een bordje en een vlaggetje stil.
Maar als er niet hadden gestaan, waren de tegendemonstranten ook niet gaan schelden en met eieren gaan smijten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183280854
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.
Hoe zou ik moeten weten of kinderen zich geïntimideerd voelen door een clubje KOZP'ers dat met spandoeken staat te zwaaien?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 november 2018 @ 11:04:11 #258
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183280858
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Een burgemeester kan dan wel toestemming verlenen (want het mag), wil niet zeggen dat de meerderheid van de mensen het ook goedkeurt. Met alle gevolgen van dien.

Demonstreren tijdens en bij de intocht zelf bijvoorbeeld moet letterlijk verboden worden. Klaar.
Het leuke is dat dát precies is waarom het demonstratierecht in de grondwet is opgenomen en een burgemeester deze niet zomaar mag inperken. Tijd dat mensen eens wat beter gaan integreren in onze samenleving, waar je ook rechten hebt, als de meerderheid je niet lief vindt.
pi_183280859
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:03 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja of nee?

Hoe moelijk is het om antwoord op die vraag te geven? Heeeel moeilijk voor sommigen.

[..]

Heeeey jij begint het te snappen! *O*
Dat deed het nooit dus dat het nu wel om de kinderen zou draaien is wat ongeloofwaardig.
pi_183281118


quote:
Nou gefeliciteerd, deugers. Sinterklaas is dood
Vinden ze leuk, in linkscorrect Nederland
Staat u al aan de goede kant van de geschiedenis?

Want dat was de oproep aan Rutte in de Azijnbode vanmorgen. Sheila Sintalsing bediende haar lezerspubliek in de ivoren toren met wat ze willen horen: de Nederlander is een racist, de donkere medelander een zielig slachtoffer van onze culturele tradities, en Mark "Zwarte Piet is zwart en daar kan ik niks aan doen" Rutte doet er niks aan. Fout na de oorlog, die Mark. Net als alle andere Nederlanders die vóór Zwarte Piet zijn, want dit weekend zagen we immers wie hun bondgenoten zijn: NVU-kaalkopjes in Zaandam en "stinkhoer" roepende PSV-hoolies in Eindhoven.

Dat de ivoren hordes een handjevol voorspelbare hoolies nodig hebben om ein-de-lijk 'Zie je wel, racisme' te kunnen roepen, bewijst eigenlijk best wel hoe ontzettend integer en niet-racistisch Nederland is, en hoe hard je naar racisme moet zoeken als je het per se wilt vinden. Maar dat maakt voor het Sinterklaasfeest niet meer uit. Dat is verpest. Zwarte Piet heeft zijn doodsteek al gehad en het kinderfeest is in de afgelopen jaren voorgoed besmet.

Zwarte Piet is geen racisme
Het Sinterklaasfeest is een piekfijne traditie die op oneigenlijke gronden kapot gemaakt wordt. Het zal Jerry Airfryer en zijn handlangers niet vergeven worden. Want motief en intentie doen er toe. Zwarte Piet is geen racisme, want de intentie is niet racistisch. Zwarte Piet is geen racisme, want het Sinterklaasfeest heeft geen racistische motieven. Nederlandse schmink is geen racisme, omdat Amerikaanse schmink dat ooit wel was - stop met het importeren van andermans strijd naar een land waar die strijd niet gevoerd hoeft te worden, maar gezocht wordt nagespeeld.

Ook het meten met twee maten, door de "progressieve" bondgenoten van KOZP, is voor iedereen zichtbaar. Probeer maar eens te demonstreren tijdens de Dodenherdenking, of een demo-vak te regelen langs de route van Koningsdag. Als het prima is (en dat is het ook) om een Pegida-bbq bij een moskee op voorhand te verbieden vanwege te verwachten ongeregeldheden, waarom kan een anti-Pietenprotest tussen de kinderen wél doorgaan op het moment dat je weet dat het dermate aanmatigend is dat tegendemonstranten het willen komen verstoren?

Teletekst aanpassen via Twitter
De escalatie is de schuld van de Piethaters. Als je jarenlang op valse gronden onredelijke verwijten maakt en dito eisen stelt, mobiliseer je steeds heftiger wordende tegenstand. Niet die hooligans in Eindhoven, maar KOZP vormt de mob rule, gedoogd door mainstream media. Hoe kort zijn de lijntjes? Activisten van NRC en NOS passen via Twitter de artikelen op Teletekst aan. Het Parool juichte dit weekend dat de Amsterdamse intocht zonder 'wanklanken' verliep, 'dankzij de roetveegpiet'. Wat enkel bewijst dat KOZP de échte opruier is, want als je zwicht voor hun morele terreur, blijft je intocht al hun morele agressie bespaard. Met terroristen moet je niet onderhandelen - we zeiden het in 2013 al.

De onmacht die de uit verheven hoogten aangejaagde culturele zelfmoordpoging rond de Sinterklaasviering aanwakkert bij veel Nederlanders, heeft zich in korte tijd diep genesteld in het collectieve gestel. Dat heeft een effect en een prijs. Vorig jaar blokkeerden een dertigtal Friezen de A7 nog op vreedzame en zelfs ludieke wijze, met tomeloos veel steun tot gevolg. Dit jaar escaleerde het bijna in Zaandam (waar de NVU óók per se tussen de kinderen wilde staan), Rotterdam (waar voor en tegen elkaar te dicht naderden omdat het tegenkamp zich onder gedoogsteun van de gemeente kennelijk niet aan de gemaakte afspraken hoefde te houden), maar vooral in Eindhoven, waar PSV-hooligans een onfrisse doch effectieve Kick Out Kick Out Zwarte Piet deden.

Hoera, escalatie!
Trekt de rest van Nederland daar de grens? Nee. We proeven juist (te) veel steun voor deze escalatie. Niet OK. Wel rationeel verklaarbaar. Dit is wat er gebeurt als je mensen jarenlang tergt met onredelijke verwijten over fijne landelijke tradities. Dit is wat je krijgt als je tussen kinderen gaat staan om "racisme!" te schreeuwen. Dit is wat je oogst als je jarenlang racismeverwijten zaait aan het adres van onschuldige burgers: broeiende boosheid die openlijk tot uiting komt. Burgers kunnen er rationeel niet van winnen, dus dan gaat de onredelijkheid van de onmacht de discussie sturen. Zorgelijk.

Matige meme maar u snapt 'm

De bijna feestelijke opluchting bij de moreel verhevenen was echter groot. Hun hunkering is beloond. Vanuit de wankelende ivoren torens hebben ze de "racisten" ontwaard en aangewezen. Eindelijk hebben ze de onderdrukten in ons land beschermd tegen het boze blanke patriarchaat en die oude man op zijn witte paard, en eindelijk hebben ze de beelden om het te bewijzen.

Waar ze aan voorbij gaan: die Eindhovense hooligans zijn zelf een onderlaag. Een gefrustreerde massa misperen die iedere aanleiding aangrijpen om zich te laten gelden, omdat niemand anders naar ze omkijkt. Hadden er Ajacieden tegenover hen gestaan, dan hadden ze "Kankerjoduuuh" staan roepen. Was het de ME, dan werd het "Tiefuswoutuuuh". En nu waren het Pietenhaters - "Roetmoppen", dus.

Dom tuig, maar geen racisten
Overtuigde racisten? Verloren volk, vooral. Met een eigen verantwoordelijkheid die ze niet namen, en veel meer is het niet. Lodewijk Asscher zou hun politieke voorman kunnen zijn, maar die wil ook liever droge witte voetjes houden in het eigen hoge herencircuit. Jesse Klaver komt in hun kantines, maar alleen als er camera's op gericht staan - verder mag de lage arbeider verzuipen in Jesse's populistische platitudes. In het linkse kamp krijgen om botsplinters smekende geweldspredikers ondertussen vrij spel, evenals lieden die beweren dat de huidige acties "te braaf" zijn - die streven immers het juiste doel na: opgelegde verandering, in plaats van redelijk behoud.

Het meten met meerdere maten tussen niet-communicerende vaten begint zijn tol te eisen. Je moet als blanke burger ruimte geven aan, maar wel je muil houden over de culturele of religieuze overtuigingen van anderen, anders ben je een racist. Jerry Airfyer heeft gelijk, want die is zwart, dus onderdrukt, want jij bent een racist. En je eigen onschuldige kinderfeest moet je zwijgend door de plee gespoeld zien worden - verzet maakt je een racist. Racist, racist, racist.

Zwarte Piet gaat dit sadistische culturele steekspel uiteindelijk niet overleven, en om hem uit de weg te ruimen is ook Sinterklaas zo goed als dood gedeugd. Wat rest, is rancune. Sterkte, zelfverklaard progressief Nederland, met het almaar groeiende beest van de weerzin dat je zelf aan het voeden bent.

En verder wat Superjan, Zentgraaff en Denkjewel zeggen. Staat u ondertussen al aan de goede kant van de geschiedenis?
https://www.geenstijl.nl/(...)sinterklaas-is-dood/

Ben zeker geen fan van GeenStijl.

Maar dit stuk vat de ranzige hysterie en debilieit goed samen.
pi_183281131
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het leuke is dat dát precies is waarom het demonstratierecht in de grondwet is opgenomen en een burgemeester deze niet zomaar mag inperken. Tijd dat mensen eens wat beter gaan integreren in onze samenleving, waar je ook rechten hebt, als de meerderheid je niet lief vindt.
Amen. ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183281150
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus het is geen demonstratieverbod, we hebben het over een soort gebiedsverbod voor intimiderende demonstranten tijdens de intocht.

Maar als je ze niet laat demonstreren, hoe kan je dan vooraf zeggen of ze intimiderend zullen zijn? KOZP was in Eindhoven bijvoorbeeld niet heel erg intimiderend bezig voor zover ik kan zien, ze stonden met een bordje en een vlaggetje stil.
Verstoring van de openbare orde is strafbaar.

Omdat het een kinderfestijn is ligt alles extra gevoelig. De laatste jaren loopt het allemaal alleen maar meer op, verdere escalatie dient voorkomen te worden. Geen recht om te demonstreren op wat voor een manier dan ook, of ordeverstoring tijdens en bij de intocht.
Trouwens; 4 mei, is er al een demonstratie verbod tijdens de herdenking? Zo nee; dan graag ook daar en dan. :Y
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183281191
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:22 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Verstoring van de openbare orde is strafbaar.
Aha, maar wat daaronder valt is natuurlijk nogal lastig.

Zou "stinkhoer" roepen terwijl je de Nazi-groet brengt daaronder vallen denk je?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183281200
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het leuke is dat dát precies is waarom het demonstratierecht in de grondwet is opgenomen en een burgemeester deze niet zomaar mag inperken. Tijd dat mensen eens wat beter gaan integreren in onze samenleving, waar je ook rechten hebt, als de meerderheid je niet lief vindt.
Precies. Dus extra, nieuwe wetgeving is nodig, zodat de burgemeester niet meer over het demonstratie recht tijdens de intocht gaat.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183281220
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Precies. Dus extra, nieuwe wetgeving is nodig, zodat de burgemeester niet meer over het demonstratie recht tijdens de intocht gaat.
Jij wilt dus letterlijk Sinterklaas gaan opnemen in wetgeving? Geen algemene nieuwe wetten, maar puur een uitzondering voor jouw mening? 8)7

Prachtig stukje juridische special pleading wordt dat dan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183281223
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat deed het nooit dus dat het nu wel om de kinderen zou draaien is wat ongeloofwaardig.
De intocht van sinterklaas is een festijn speciaal voor kleine kinderen;

o - JA
o - NEE
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183281244
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

De intocht van sinterklaas is een festijn speciaal voor kleine kinderen;

o - JA
o - NEE
Het antwoord lijkt vooralsnog 'NEE'.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183281261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij wilt dus letterlijk Sinterklaas gaan opnemen in wetgeving? Geen algemene nieuwe wetten, maar puur een uitzondering voor jouw mening? 8)7

Prachtig stukje juridische special pleading wordt dat dan.
Space Oddity is de enige die voor een demonstratie verbod tijdens en bij de intocht van de sint pleit;

o - JA
o - NEE
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 21 november 2018 @ 11:28:11 #269
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183281269
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:24 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Precies. Dus extra, nieuwe wetgeving is nodig, zodat de burgemeester niet meer over het demonstratie recht tijdens de intocht gaat.
_O-

Dit land gaat nog eens ten onder aan de strijd tegen denkbeeldige vijanden. Maar dan hebben die bruinen het natuurlijk gedaan. _O_
pi_183281280
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het antwoord lijkt vooralsnog 'NEE'.
Nee? Het word voor volwassenen georganiseerd?

:D

:o

_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183281308
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee? Het word voor volwassenen georganiseerd?

:D

:o

_O-
Het lijkt in elk geval buitengewoon populair te zijn geworden onder rechtsextremistische kinderlozen met een IQ < 80.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183281318
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Het leuke is dat dát precies is waarom het demonstratierecht in de grondwet is opgenomen en een burgemeester deze niet zomaar mag inperken.
Een burgemeester kan dat prima inperken als er een kans op wanordelijkheden is.

Het recht op betogen/ demonstreren is niet absoluut, verre van dat.
pi_183281324
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Space Oddity is de enige die voor een demonstratie verbod tijdens en bij de intocht van de sint pleit;

o - JA
o - NEE
En tijdens dodenherdenking.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183281414
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:04 schreef Xa1pt het volgende:

quote:
quote:
quote:
Nou lieve Fokkers, ik heb weer veel geleerd.

De intocht van de sint is geen festijn speciaal voor kinderen, zodoende draait het niet om de kinderen, zijn demonstranten niet extra intimiderend voor kinderen en zijn de pro pieten allemaal racistische hooligans. En dr zijn veel racistische hooligans, want achter de voordeur waar het feest verder word gevierd vraagt men grotendeels alleen om de zwarte piet. Nou zijn we er uit.

Prettige dag nog allen! O+
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 21 november 2018 @ 11:37:01 #275
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183281423
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een burgemeester kan dat prima inperken als er een kans op wanordelijkheden is.

Het recht op betogen/ demonstreren is niet absoluut, verre van dat.
Dat klopt, maar ook daarvoor zijn de richtlijnen vrij strikt, ondanks dat ze recent weleens grenzen over zijn gegaan.
pi_183281429
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nou lieve Fokkers, ik heb weer veel geleerd.

De intocht van de sint is geen festijn speciaal voor kinderen, zodoende draait het niet om de kinderen, zijn demonstranten niet extra intimiderend voor kinderen en zijn de pro pieten allemaal racistische hooligans. En dr zijn veel racistische hooligans, want achter de voordeur waar het feest verder word gevierd vraagt men grotendeels alleen om de zwarte piet. Nou zijn we er uit.

Prettige dag nog allen! O+
Goed verhaal weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183281435
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een burgemeester kan dat prima inperken als er een kans op wanordelijkheden is.

Het recht op betogen/ demonstreren is niet absoluut, verre van dat.
Een burgemeester kan dat pas doen als hij aannemelijk kan maken dat er alles aan gedaan is om die wanordelijkheden te voorkomen. "Ik maak me een beetje zorgen over wat er dan gebeurt" is niet voldoende.

Overigens kan met hetzelfde argument de hele intocht worden afgeblazen. Het is een evenement in de openbare ruimte, en mensen die zich als bischoppen en negerkarikaturen verkleden hebben in de basis niet meer recht om daar rond te lopen dan leden van KOZP.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:45:25 #278
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183281574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij wilt dus letterlijk Sinterklaas gaan opnemen in wetgeving? Geen algemene nieuwe wetten, maar puur een uitzondering voor jouw mening? 8)7

Prachtig stukje juridische special pleading wordt dat dan.
Politiek moet zich hier niet mee bemoeien. Zo ook niet die mafketels van D66;
"D66 wil dat Zwarte Piet wordt vervangen"
https://joop.bnnvara.nl/n(...)piet-wordt-vervangen

:N
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:48:22 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_183281629
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:20 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

https://www.geenstijl.nl/(...)sinterklaas-is-dood/

Ben zeker geen fan van GeenStijl.

Maar dit stuk vat de ranzige hysterie en debilieit goed samen.
Je bedoelt: het is een samengevat stuk ranzige hysterie en debiliteit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:51:14 #280
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183281674
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt: het is een samengevat stuk ranzige hysterie en debiliteit.
Nog iets inhoudelijks erover te melden?

Door al dat heen en weer tennissen zitten we nu op 150+ draadjes.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183281675
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Nou lieve Fokkers, ik heb weer veel geleerd.

De intocht van de sint is geen festijn speciaal voor kinderen, zodoende draait het niet om de kinderen, zijn demonstranten niet extra intimiderend voor kinderen en zijn de pro pieten allemaal racistische hooligans. En dr zijn veel racistische hooligans, want achter de voordeur waar het feest verder word gevierd vraagt men grotendeels alleen om de zwarte piet. Nou zijn we er uit.

Prettige dag nog allen! O+
Mooie stropop weer man.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:56:10 #282
8369 speknek
Another day another slay
pi_183281771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nog iets inhoudelijks erover te melden?

Door al dat heen en weer tennissen zitten we nu op 150+ draadjes.
We zitten op 150 draadjes omdat mensen iets minder schmink gebruiken een "traditie volledig kapotmaken" noemen. Dat is toch compleet achterlijk? Zijn jullie nou nuchtere Hollanders? Neem even adem en kijk waar je in godesnaam mee bezig bent. Een roetveegpiet is niet de traditie kapotmaken, de traditie is dat zwarte piet zwart is van de roetvegen, what de fuck echt. Kansloos gebeuren.

En dan stukjes van GeenStijl posten die de hyperbolen nog verder opvoeren. Ja die hebben clicks nodig. Geen aandacht aan geven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183281912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Politiek moet zich hier niet mee bemoeien. Zo ook niet die mafketels van D66;
"D66 wil dat Zwarte Piet wordt vervangen"
https://joop.bnnvara.nl/n(...)piet-wordt-vervangen

:N
Eens, dit is geen politieke kwestie. Dat is het ook nooit geweest.

Waar de politiek wel iets over te zeggen heeft is het recht om tegen deze waanzin te demonstreren. Maar het bij wet voorschrijven van de kleur van piet is echt totaal niet aan de orde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:04:43 #284
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183281946
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

We zitten op 150 draadjes omdat mensen iets minder schmink gebruiken een "traditie volledig kapotmaken" noemen. Dat is toch compleet achterlijk? Zijn jullie nou nuchtere Hollanders? Neem even adem en kijk waar je in godesnaam mee bezig bent. Een roetveegpiet is niet de traditie kapotmaken, de traditie is dat zwarte piet zwart is van de roetvegen, what de fuck echt. Kansloos gebeuren.

En dan stukjes van GeenStijl posten die de hyperbolen nog verder opvoeren. Ja die hebben clicks nodig. Geen aandacht aan geven.
Ik stond aan het begin open voor roetpieten. Nu kunnen de zeurpieten mijn rug op.

Hoe zou dat nou komen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:06:04 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_183281969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik stond aan het begin open voor roetpieten. Nu kunnen de zeurpieten mijn rug op.

Hoe zou dat nou komen?
Schijnbaar ben je makkelijk beïnvloedbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183281973
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik stond aan het begin open voor roetpieten. Nu kunnen de zeurpieten mijn rug op.

Hoe zou dat nou komen?
Ach ja, zo zijn er vast genoeg mensen die min of meer neutraal in dit debat stonden en die na het zien van dat PSV tuig niets liever doen dan dat blackface-en zo snel mogelijk afschaffen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:11:38 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183282049
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Geloof je het zelf ook?

Eieren gooien, schelden en intimideren met een kind van 4 naast je, zoals je op de foto ziet. En dat allemaal om een intimiderende sfeer voor kinderen tegen te gaan.

[ afbeelding ]

Dit is intimiderend:

[ afbeelding ]

Dit niet:

[ afbeelding ]
Wat een propietpaupers (geen woordwaarde). Lekker kinderen meenemen. Gezelligheid. Asociaal volk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 21 november 2018 @ 12:14:23 #288
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183282091
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Schijnbaar ben je makkelijk beïnvloedbaar.
Nou, dan moet het voor de zeurpieten een eitje zijn om me te overtuigen. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:14:29 #289
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183282093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik stond aan het begin open voor roetpieten. Nu kunnen de zeurpieten mijn rug op.

Hoe zou dat nou komen?
Is dat niet een beetje hetzelfde als mensen voor wie Sinterklaas nu helemaal afgeschaft mag worden? Het is maar hoe je door het leven wil gaan.
pi_183282283
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Politiek moet zich hier niet mee bemoeien. Zo ook niet die mafketels van D66;
"D66 wil dat Zwarte Piet wordt vervangen"
https://joop.bnnvara.nl/n(...)piet-wordt-vervangen

:N
Ik word altijd even misselijk wanneer ik dat carrieretijgertje zie :r
pi_183282317
Sowieso heeft Sinterklaas natuurlijk geen enkele formele status. In die zin is er niets dat afgeschaft kan worden.

We hebben het over culturele gebruiken en de vormgeving daarvan. Wetgeving en/of een institutionalisering van Sinterklaas zijn niet aan de orde.

Of het Sinterklaasfeest in de traditionele vorm blijft bestaan, dat is de vraag. Het lijkt mij niet heel waarschijnlijk. Sterker nog: je zou kunnen zeggen dat die traditionele vorm al niet meer bestaat. Daar waar er in de jaren '60 in truttig Nederlands verslag werd gedaan van de intocht via de NOS gaat het nu eigenlijk alleen nog maar over tuig van beide kanten. Een kinderfeestje is het al een hele tijd niet meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183282329
Reken maar dat er gisterenmiddag wat broekjes op de enkels gingen toen Rutte zijn zegje deed. Menig SJW'er heeft een heerlijk orgasme gehad. Dit was het moment waar ze reikhalzend naar uit hebben gezien...

Dat rechts-extremisten zich met de Sinterklaasintocht zijn gaan bemoeien, komt door de passieve houding van de politiek. Die gaf links-extremisten vrij spel om intochten te verstoren en allerhande dreigementen te uiten.

De deugende politici, BN'ers en andere opiniemakers die nu moord en brand schreeuwen over het racisme van rechts-extremisten waren muisstil toen links-extremisten onder meer opriepen tot het vermoorden van Sinterklaas. Hun selectieve verontwaardiging is misselijkmakend.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:28:11 #293
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183282358
Ik ben inderdaad ook liters gekomen gisteren. :D
pi_183282371
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:26 schreef Elfletterig het volgende:

Reken maar dat er gisterenmiddag wat broekjes op de enkels gingen toen Rutte zijn zegje deed. Menig SJW'er heeft een heerlijk orgasme gehad. Dit was het moment waar ze reikhalzend naar uit hebben gezien...

Dat rechts-extremisten zich met de Sinterklaasintocht zijn gaan bemoeien, komt door de passieve houding van de politiek. Die gaf links-extremisten vrij spel om intochten te verstoren en allerhande dreigementen te uiten.

De deugende politici, BN'ers en andere opiniemakers die nu moord en brand schreeuwen over het racisme van rechts-extremisten waren muisstil toen links-extremisten onder meer opriepen tot het vermoorden van Sinterklaas. Hun selectieve verontwaardiging is misselijkmakend.
Wat had je nou eigenlijk van de politiek verwacht dan? Er is geen vrijspel gegeven dat niet al bestond. Wat had men dan moeten doen? Het demonstratierecht fundamenteel afbreken? Dat medicijn is echt veel erger dan de kwaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183282380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Politiek moet zich hier niet mee bemoeien. Zo ook niet die mafketels van D66;
"D66 wil dat Zwarte Piet wordt vervangen"
https://joop.bnnvara.nl/n(...)piet-wordt-vervangen

:N
Naar aanleiding van een discussie die ik gisteren had: daar is "piet" met kleine letter weer. Geen Zwarte Piet (met hoofdletters), maar piet. Aan het hoofdlettergebruik valt de agenda af te lezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:24 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik word altijd even misselijk wanneer ik dat carrieretijgertje zie :r
Ik ook. Ik ben dat ventje nu al spuugzat.
pi_183282442
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
Reken maar dat er gisterenmiddag wat broekjes op de enkels gingen toen Rutte zijn zegje deed. Menig SJW'er heeft een heerlijk orgasme gehad. Dit was het moment waar ze reikhalzend naar uit hebben gezien...

Dat rechts-extremisten zich met de Sinterklaasintocht zijn gaan bemoeien, komt door de passieve houding van de politiek. Die gaf links-extremisten vrij spel om intochten te verstoren en allerhande dreigementen te uiten.

De deugende politici, BN'ers en andere opiniemakers die nu moord en brand schreeuwen over het racisme van rechts-extremisten waren muisstil toen links-extremisten onder meer opriepen tot het vermoorden van Sinterklaas. Hun selectieve verontwaardiging is misselijkmakend.
Aldus een rechtse SJW-er.
pi_183282444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat had je nou eigenlijk van de politiek verwacht dan? Er is geen vrijspel gegeven dat niet al bestond. Wat had men dan moeten doen? Het demonstratierecht fundamenteel afbreken? Dat medicijn is echt veel erger dan de kwaal.
De politiek hoort te staan voor het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zonder dat anderen deze verstoren of verzieken. Het demonstratierecht is evenmin als het recht op vrije meningsuiting absoluut en onbegrensd. Er zitten grenzen aan.

Politici hebben zich afzijdig gehouden of zelfs actief meegewerkt - Lodewijk Asscher - aan het om zeep helpen van Zwarte Piet. Asscher, met zijn Amsterdamse kijk op de wereld, faciliteerde gesprekken op "zijn" ministerie van Sociale Zaken.
pi_183282464
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
Reken maar dat er gisterenmiddag wat broekjes op de enkels gingen toen Rutte zijn zegje deed. Menig SJW'er heeft een heerlijk orgasme gehad. Dit was het moment waar ze reikhalzend naar uit hebben gezien...

Dat rechts-extremisten zich met de Sinterklaasintocht zijn gaan bemoeien, komt door de passieve houding van de politiek. Die gaf links-extremisten vrij spel om intochten te verstoren en allerhande dreigementen te uiten.

De deugende politici, BN'ers en andere opiniemakers die nu moord en brand schreeuwen over het racisme van rechts-extremisten waren muisstil toen links-extremisten onder meer opriepen tot het vermoorden van Sinterklaas. Hun selectieve verontwaardiging is misselijkmakend.
En moet de politiek zich met Sinterklaas gaan bemoeien? :') Hoe dan? Wetten voorstellen om het een nationale feestdag te maken?
pi_183282474
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aldus een rechtse SJW-er.
Ik ben niet rechts. Dat jij denkt van wel zegt alles over hoezeer links van het padje is in Nederland.
pi_183282505
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En moet de politiek zich met Sinterklaas gaan bemoeien? :') Hoe dan? Wetten voorstellen om het een nationale feestdag te maken?
Dat laatste zou een prima plan zijn. De meest zinnige opmerking die in lange tijd uit je vingers is gekomen. Het Sinterklaasfeest is een unieke traditie en erkend cultureel erfgoed.

(NB: Ik ga geen nieuw deel van dit topic openen en het lijkt me handig om de discussie voort te zetten in het centrale topic)
pi_183282519
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De politiek hoort te staan voor het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zonder dat anderen deze verstoren of verzieken. Het demonstratierecht is evenmin als het recht op vrije meningsuiting absoluut en onbegrensd. Er zitten grenzen aan.
De politiek hoort ook te staan voor het recht van mensen om te demonsteren. Ook aan het feest vieren zitten grenzen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')