abonnement Unibet Coolblue
pi_183262249
Nieuws uit de categorie: daar gaan we weer...

quote:
Aanvaller Brussel was op proefverlof ondanks negatief advies
BRUSSEL - De man die dinsdagochtend op de Brusselse Kolenmarkt een agent verwondde bij een mesaanval, was op proefverlof. Hij zat vast voor poging tot doodslag. Hij mocht op proef terwijl het Belgische Openbaar Ministerie een negatief advies had uitgegeven.

Dat meldt Het Nieuwsblad. De dader, die aangeduid wordt met I.T., zou later door een agent worden neergeschoten en verkeert momenteel in levensgevaar. Het Brusselse parket heeft een gerechtelijk onderzoek geopend voor ’moordpoging in terroristische context’.

Dat betekent niet dat er al zekerheid is over het terroristische karakter van de feiten. „We hebben nog geen duidelijkheid over het motief van de dader”, zegt parketwoordvoerster Ine Van Wymersch. „De man kon nog niet verhoord worden. Wel hebben getuigen hem ’Allahu Akbar’ horen roepen.”

Messteek
De aanval vond dinsdagochtend omstreeks 5.30 uur plaats net voor het hoofdcommissariaat van de Brusselse politie aan de Kolenmarkt, in het centrum van de hoofdstad. Een hoofdinspecteur van de politie die daar patrouilleerde, kreeg een messteek in de hals van de 33-jarige Belg I.T. De agent werd gewond overgebracht naar het ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar.

Een collega vuurde na de aanval drie keer op de dader. De man werd door één kogel getroffen, in de borst.
Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)anks-negatief-advies

Alle gebruikelijke ingrediënten zijn er weer: proefverlof, steekpartij, Allahu Akbar en natuurlijk de tenenkrommende naïviteit. Nooit ten koste van de randdebielen die dit soort beslissingen nemen en de bevolking aan grote risico's blootstellen, maar altijd de gewone burger; in dit geval een agent.

Waarom hebben wij politici, rechters en andere beleidsmakers die er willens en wetens voor kiezen om terrorisme-gevaarlijke gekken los te laten? Waarom moeten de belangen van daders/verdachten altijd zwaarder wegen dan de veiligheid?

Ronduit stuitend is het.
pi_183262397
:BE
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183262610
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:55 schreef asco het volgende:
We hebben teveel linkse "no more blackface" krijsende vrouwtjes. Hun stemgedrag houdt deze waanzin in stand.
Ik zie wat anders, namelijk een extreem naïeve mentaliteit die diep is geworteld binnen de politiek, bij rechters, beleidsmakers en andere overheidsorganisaties.

Verder heb je in Nederland linkse partijen die zich "kapot schrikken" als een paar extreem-rechtse types onaardige dingen schreeuwen tijdens de Sinterklaasintocht, maar bij daadwerkelijk geweld houden ze de kaken stijf op elkaar. Geen Jesse Klaver of Lodewijk Asscher-achtige die ook maar een krimp geeft; de dader is immers moslim.
pi_183262978
En hij zat al vast voor poging tot doodslag. Gevalletje geradicaliseerd in de gevangenis?
pi_183263020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:21 schreef ChrisCarter het volgende:
En hij zat al vast voor poging tot doodslag. Gevalletje geradicaliseerd in de gevangenis?
Denk een steekje los :7
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:25:03 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183263050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:21 schreef ChrisCarter het volgende:
En hij zat al vast voor poging tot doodslag. Gevalletje geradicaliseerd in de gevangenis?
Kan. Niet dat terroristisch motief al bewezen is maar kan uiteraard niet worden uitgesloten.

Ik vind het met name vreemd dat de raad een negatief oordeel heeft gegeven maar hij toch op verlof is gestuurd. Dat zijn eerder de echte vragen in plaats van weer een circle jerkje over booslims en SWJ's en links en wat al nog meer te houden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183263068
Je suis België.

*maakt een jezelfi als tegenactie*
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:26:47 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183263090
Ik zal wel een IN IN SLECHT persoon zijn maar...

De dader, die aangeduid wordt met I.T., zou later door een agent worden neergeschoten en verkeert momenteel in levensgevaar.

God je zou er bijna op hopen...
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:28:41 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183263136
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:26 schreef SpecialK het volgende:
Ik zal wel een IN IN SLECHT persoon zijn maar...

De dader, die aangeduid wordt met I.T., zou later door een agent worden neergeschoten en verkeert momenteel in levensgevaar.

God je zou er bijna op hopen...
Ik denk niet dat er heel veel hanen naar zullen kraaien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183263224
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws uit de categorie: daar gaan we weer...

[..]

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)anks-negatief-advies

Alle gebruikelijke ingrediënten zijn er weer: proefverlof, steekpartij, Allahu Akbar en natuurlijk de tenenkrommende naïviteit. Nooit ten koste van de randdebielen die dit soort beslissingen nemen en de bevolking aan grote risico's blootstellen, maar altijd de gewone burger; in dit geval een agent.

Waarom hebben wij politici, rechters en andere beleidsmakers die er willens en wetens voor kiezen om terrorisme-gevaarlijke gekken los te laten? Waarom moeten de belangen van daders/verdachten altijd zwaarder wegen dan de veiligheid?

Ronduit stuitend is het.
Ronduit stuitend dat België ondanks 22 veroordelingen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens nog steeds niet voldoende opvangplaatsen voor geïnterneerden heeft. In het laatste arrest (2016) vond het EHRM dat er sprake was van een 'structureel disfunctioneren' van het Belgische Interneringssysteem en moest België binnen de 2 jaar maatregelen nemen om dit structurele probleem op te lossen, en een oplossing en regeling te vinden voor alle klachten die er thans nog aanhangig zijn bij het Hof.

Misschien was dit één van de meer dan 500 geïnterneerden die nog steeds in de gevangenis in plaats van in een psychiatrische instelling opgesloten werd...
quote:
In België is internering een juridische veiligheidsmaatregel. De rechtbank kan deze maatregel bevelen voor personen met een psychische aandoening die een misdaad of wanbedrijf pleegden en waarvan de rechter oordeelt dat zij geen controle hadden over hun daden en bovendien een gevaar vormen voor de maatschappij.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:35:09 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183263246
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ronduit stuitend dat België ondanks 22 veroordelingen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens nog steeds niet voldoende opvangplaatsen voor geïnterneerden heeft. In het laatste arrest (2016) vond het EHRM dat er sprake was van een 'structureel disfunctioneren' van het Belgische Interneringssysteem en moest België binnen de 2 jaar maatregelen nemen om dit structurele probleem op te lossen, en een oplossing en regeling te vinden voor alle klachten die er thans nog aanhangig zijn bij het Hof.

Misschien was dit één van de meer dan 500 geïnterneerden die nog steeds in de gevangenis in plaats van in een psychiatrische instelling opgesloten werd...

[..]

Ouch.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183263248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:21 schreef ChrisCarter het volgende:
En hij zat al vast voor poging tot doodslag. Gevalletje geradicaliseerd in de gevangenis?
Hij was geïnterneerd (maw niet veroordeeld wegens ontoerekeningsvatbaar, maar een gevaar voor de maatschappij).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183263315
Dit is dus zo'n persoon waarbij de huidige regelgeving faalt. Ik begrijp dat we vastzitten aan wetten en regels waarbij we geen "onschuldigen" mogen vastzetten en zodra iemand zijn straf heeft uitgezeten vrijgelaten wordt. Maar misschien moet dat eens aangepast worden dat in het geval van een eerdere veroordeling en er is nog twijfel of deze persoon zich wel kan "gedragen" in de samenleving hoort die gewoon vastgehouden te worden vanwege de veiligheid voor de samenleving. Er zullen hier genoeg tegenargumenten op gegeven kunnen worden door mensen maar het belang van één persoon mag niet meer wegen dan het belang van een complete samenleving.
pi_183263345
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws uit de categorie: daar gaan we weer...

[..]

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)anks-negatief-advies

Alle gebruikelijke ingrediënten zijn er weer: proefverlof, steekpartij, Allahu Akbar en natuurlijk de tenenkrommende naïviteit.
En hoe zou een 'realist' als jij het dan aanvliegen? Zo'n kerel levenslang opsluiten en zijn recht op proefverlof ontzeggen, zelfs als een dergelijke strafmaat niet overeenkomt met het gepleegde misdrijf?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183263444
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Kan. Niet dat terroristisch motief al bewezen is maar kan uiteraard niet worden uitgesloten.

Ik vind het met name vreemd dat de raad een negatief oordeel heeft gegeven maar hij toch op verlof is gestuurd. Dat zijn eerder de echte vragen in plaats van weer een circle jerkje over booslims en SWJ's en links en wat al nog meer te houden.
Ja dat is wel erg bedenkelijk inderdaad...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183263481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe zou een 'realist' als jij het dan aanvliegen? Zo'n kerel levenslang opsluiten en zijn recht op proefverlof ontzeggen, zelfs als een dergelijke strafmaat niet overeenkomt met het gepleegde misdrijf?
Zo werkt dat met TBS toch ook, zolang iemand een te groot risico blijft gaat iemand niet met verlof.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183263484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dit is dus zo'n persoon waarbij de huidige regelgeving faalt. Ik begrijp dat we vastzitten aan wetten en regels waarbij we geen "onschuldigen" mogen vastzetten en zodra iemand zijn straf heeft uitgezeten vrijgelaten wordt. Maar misschien moet dat eens aangepast worden dat in het geval van een eerdere veroordeling en er is nog twijfel of deze persoon zich wel kan "gedragen" in de samenleving hoort die gewoon vastgehouden te worden vanwege de veiligheid voor de samenleving. Er zullen hier genoeg tegenargumenten op gegeven kunnen worden door mensen maar het belang van één persoon mag niet meer wegen dan het belang van een complete samenleving.
Daar ben ik het mee eens. In principe verdienen mensen een tweede kans, maar ik vind het recht van de samenleving om beschermd te worden tegen mensen met (islam)verwarring zwaarder wegen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe zou een 'realist' als jij het dan aanvliegen? Zo'n kerel levenslang opsluiten en zijn recht op proefverlof ontzeggen, zelfs als een dergelijke strafmaat niet overeenkomt met het gepleegde misdrijf?
Ja.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263534
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zo werkt dat met TBS toch ook, zolang iemand een te groot risico blijft gaat iemand niet met verlof.
Wellicht is de vraag dan gerechtvaardigd waarom deze kerel proefverlof heeft gekregen. Zoals Dven hierboven aangeeft, is dat een stuk zinniger dan wild om je heen slaan en alle instanties (en om de een of andere reden zelfs Asscher en Klaver) de Zwarte Piet toespelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:55:00 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183263548
Dat deze man (zeker met dat negatieve advies) nooit zo rond had mogen lopen ben ik het geheel mee eens.

Maar dat terrorist gillen is wat apart. Zeker aangezien andere nieuwsberichten spreken van iemand waarvan ze niet denken (voor nu) dat het terrorisme was. Niet in beeld was als zijnde geradicaliseerd.

Stemmingsmakerij dus met deze topic. Zou fijn zijn als het nieuws gewoon eerlijk werd gebracht.
Kortom, op dit moment nog geen enkele reden om aan terrorisme te denken. Wel reden zat om te praten over wanneer geven we geweldplegers met ernstige problemen verlof en wanneer niet?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183263558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht is de vraag dan gerechtvaardigd waarom deze kerel proefverlof heeft gekregen. Zoals Dven hierboven aangeeft, is dat een stuk zinniger dan wild om je heen slaan en alle instanties (en om de een of andere reden zelfs Asscher en Klaver) de Zwarte Piet toespelen.
Volgens mij kun je prima én die vraag stellen en de verantwoordelijke politici en instanties de zwarte piet toespelen. Het ene sluit het andere niet uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat deze man (zeker met dat negatieve advies) nooit zo rond had mogen lopen ben ik het geheel mee eens.

Maar dat terrorist gillen is wat apart. Zeker aangezien andere nieuwsberichten spreken van iemand waarvan ze niet denken (voor nu) dat het terrorisme was. Niet in beeld was als zijnde geradicaliseerd.

Stemmingsmakerij dus met deze topic. Zou fijn zijn als het nieuws gewoon eerlijk werd gebracht.
Kortom, op dit moment nog geen enkele reden om aan terrorisme te denken. Wel reden zat om te praten over wanneer geven we geweldplegers met ernstige problemen verlof en wanneer niet?
Ja, laten we een slag om de arm houden als er weer een moslim "allahu akbar" schreeuwend willekeurige voorbijgangers neersteekt.......

:')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wellicht is de vraag dan gerechtvaardigd waarom deze kerel proefverlof heeft gekregen. Zoals Dven hierboven aangeeft, is dat een stuk zinniger dan wild om je heen slaan en alle instanties (en om de een of andere reden zelfs Asscher en Klaver) de Zwarte Piet toespelen.
Ja ondere andere. Kijken waarom het advies niet nageleefd is. Maar daarnaast blijft dat er geestezieken in de bajes zitten waar ze behandeling zouden moet ondergaan, ook niet zo'n succes denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183263615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij kun je prima én die vraag stellen en de verantwoordelijke politici en instanties de zwarte piet toespelen. Het ene sluit het andere niet uit.
Er worden nou eenmaal fouten gemaakt. Het lijkt mij verstandiger om te kijken hoe je deze gaten dicht dan dat je een wilde tirade afsteekt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183263628
Terreurverdachten met proefverlof sturen. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183263633
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er worden nou eenmaal fouten gemaakt. Het lijkt mij verstandiger om te kijken hoe je deze gaten dicht dan dat je een wilde tirade afsteekt.
Eens. Maar dat begint bij duidelijk maken waar de schoen wringt om het anders te gaan doen en dan kom je toch weer uit bij de politiek en organisaties.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:02:30 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183263642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, laten we een slag om de arm houden als er weer een moslim "allahu akbar" schreeuwend willekeurige voorbijgangers neersteekt.......

:')
Dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is was al wel duidelijk.
Dat hij dit deed vanuit 'terrorisme' is (tot nu toe) geen enkele aanwijzing voor.
Politie ziet (tot nu toe) geen enkele reden om daarvan uit te gaan iig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183263690
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is was al wel duidelijk.
Dat hij dit deed vanuit 'terrorisme' is (tot nu toe) geen enkele aanwijzing voor.
Politie ziet (tot nu toe) geen enkele reden om daarvan uit te gaan iig.
Nou, hij vertoont een belangrijke overeenkomst met andere terroristische aanslagen. Hij schreeuwde allahu akbar.

De stelling dat er geen reden is om aan te nemen dat het een terroristische aanslag was verwijs ik dus naar de prullenbak.

Verder hecht ik weinig waarde aan wat de politie in dit soort gevallen zegt. Ik kan me nog een situatie herinneren waarbij in Den Haag van 3 mensen de keel is doorgesneden door iemand die allahu akbar schreeuwde, daar was volgens de politie ook geen reden om aan te nemen dat het een aanslag betrof, dat bleek achteraf toch net even wat anders te liggen.....

En dan heb ik de Nederlandse politie een heel stuk hoger aangeschreven staan dan de Brusselse.....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263704
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is was al wel duidelijk.
Dat hij dit deed vanuit 'terrorisme' is (tot nu toe) geen enkele aanwijzing voor.
Politie ziet (tot nu toe) geen enkele reden om daarvan uit te gaan iig.
quote:
Het Brusselse parket heeft een gerechtelijk onderzoek geopend voor ’moordpoging in terroristische context’.
Hmm, misschien trek je een ietwat voorbarige conclusie.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:16:52 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183263849
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


[..]

Hmm, misschien trek je een ietwat voorbarige conclusie.
Ik trek helemaal geen conclusie. Ik zeg enkel dat in verdere media berichten er gesteld wordt dat er (nog!) geen aanwijzingen zijn dat deze gewelddadige man met negatief advies geradicaliseerd was. Dat het een mogelijkheid is die onderzocht moet worden lijkt me een no brainer.

Als dat wel zo is dan is dat zo en zal ik het ook erkennen.
Maar dat roept dan weer de vraag op hoe dat kan gebeuren als iemand in de belgische vorm van tbs zit.
Hoe kan het dat in zwaar 'bewaakte' vormen van gevangenis/behandeling anderen invloed uit kunnen oefenen op mensen die geestenziek zijn verklaart? Die 'zwak' staan op dat gebied?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:18:28 #31
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183263873
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:01 schreef Hathor het volgende:
Terreurverdachten met proefverlof sturen. _O-
Goed gelezen man.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183263894
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusie. Ik zeg enkel dat in verdere media berichten er gesteld wordt dat er (nog!) geen aanwijzingen zijn dat deze gewelddadige man met negatief advies geradicaliseerd was. Dat het een mogelijkheid is die onderzocht moet worden lijkt me een no brainier.

Als dat wel zo is dan is dat zo en zal ik het ook erkennen.
Maar dat roept dan weer de vraag op hoe dat kan gebeuren als iemand in de belgische vorm van tbs zit.
Hoe kan het dat in zwaar 'bewaakte' vormen van gevangenis/behandeling anderen invloed uit kunnen oefenen op mensen die geestenziek zijn verklaart? Die 'zwak' staan op dat gebied?
Daarmee ga je er van uit dat iemand anders deze meneer beïnvloed heeft, Je gaat er aan voor bij dat deze maneer openlijk aanhanger is van een geloof dat oproept tot geweld tegen ongelovigen. Wie zegt dat deze meneer zijn inspiratie niet gewoon uit zijn heilige boekje heeft gehaald? Hoeveel doden en gewonden moeten er nog vallen voordat ook jij de gemeenschappelijke factor
die al dit soort geweld met elkaar verbind ziet: de islam
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183263898
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusie. Ik zeg enkel dat in verdere media berichten er gesteld wordt dat er (nog!) geen aanwijzingen zijn dat deze gewelddadige man met negatief advies geradicaliseerd was. Dat het een mogelijkheid is die onderzocht moet worden lijkt me een no brainier.

Als dat wel zo is dan is dat zo en zal ik het ook erkennen.
Maar dat roept dan weer de vraag op hoe dat kan gebeuren als iemand in de belgische vorm van tbs zit.
Hoe kan het dat in zwaar 'bewaakte' vormen van gevangenis/behandeling anderen invloed uit kunnen oefenen op mensen die geestenziek zijn verklaart? Die 'zwak' staan op dat gebied?
Hoe kun je daar nog aan twijfelen? Een allah akhbar roeper die een agent neersteekt. Wat zou daar nou het motief kunnen zijn hmm.
TBS is geen isoleercel lijkt me dus er is toegang tot internet misschien of gewoon groepsdynamiek.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:25:31 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183263985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daarmee ga je er van uit dat iemand anders deze meneer beïnvloed heeft, Je gaat er aan voor bij dat deze maneer openlijk aanhanger is van een geloof dat oproept tot geweld tegen ongelovigen. Wie zegt dat deze meneer zijn inspiratie niet gewoon uit zijn heilige boekje heeft gehaald? Hoeveel doden en gewonden moeten er nog vallen voordat ook jij de gemeenschappelijke factor
die al dit soort geweld met elkaar verbind ziet: de islam
Deze meneer staat niet bekend als geradicaliseerd. Tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat hij dat was. Het is mogelijk dat hij in de laatste tijd geradicaliseerd is, maar dat gebeurd maar zelden zonder invloed van anderen.

Ik ga daar dus vanuit omdat radicalisering meestal 'vaste' paden bewandeld. Waarbij invloed van anderen een grote rol speelt.
Of geloof jij in werkelijke spirituele/goddelijke beinvloeding? Ik niet namelijk in deze.

Maar stel, voor de discussie.
Deze man is in 'tbs' de koran gaan lezen en is via dat geradicaliseerd. Waarom is dat niet opgevangen?
Deze man zat niet in 'tbs' omdat hij geestelijk zo gezond was. Je zou toch verwachten dat behandelaars weten wat er speelt met hun patienten. En dat ze daarop inspelen.

Jouw islam argument kun je zo inruilen voor games maken gek. Net zo onzinnig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264012
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik trek helemaal geen conclusie. Ik zeg enkel dat in verdere media berichten er gesteld wordt dat er (nog!) geen aanwijzingen zijn dat deze gewelddadige man met negatief advies geradicaliseerd was. Dat het een mogelijkheid is die onderzocht moet worden lijkt me een no brainier.

Als dat wel zo is dan is dat zo en zal ik het ook erkennen.
Maar dat roept dan weer de vraag op hoe dat kan gebeuren als iemand in de belgische vorm van tbs zit.
Hoe kan het dat in zwaar 'bewaakte' vormen van gevangenis/behandeling anderen invloed uit kunnen oefenen op mensen die geestenziek zijn verklaart? Die 'zwak' staan op dat gebied?
quote:
Dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is was al wel duidelijk.
Dit lijkt mij een conclusie.

quote:
BRUSSEL - De man die dinsdagochtend op de Brusselse Kolenmarkt een agent verwondde bij een mesaanval, was op proefverlof. Hij zat vast voor poging tot doodslag. Hij mocht op proef terwijl het Belgische Openbaar Ministerie een negatief advies had uitgegeven.
Ik lees niet in het bericht dat de man in een vorm van TBS zit maar dat hij vast zit en op proefverlof was.
pi_183264044
Proefverlof :')
U MAD?
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:31:09 #37
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:27 schreef Klepper272 het volgende:

[..]


[..]

Dit lijkt mij een conclusie.

[..]

Ik lees niet in het bericht dat de man in een vorm van TBS zit maar dat hij vast zit en op proefverlof was.
Nee, gewoon een opsomming van feiten. De man kreeg niet voor niets een negatief advies voor proefverlof. Dat was niet omdat hij het zo goed deed.

En andere berichten spreken wel over 'tbs'(tussen haakjes, belgische vorm).

Voor de duidelijkheid, als blijkt dat er wel aanwijzingen waren voor radicalisering is dat ook een dringende reden om eens kritisch te kijken naar how we hiermee omgaan.
Zelfs als het 'enkel' gevangenis was zou dat voldoende moeten zijn om het proefverlof niet door te laten gaan. Om te werken aan de-radicalisatie ipv lekker buiten los te laten.
Radicalisering is een stevig teken aan de wand, dat dient zeer serieus genomen te worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264106
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Deze meneer staat niet bekend als geradicaliseerd. Tot nu toe is er geen enkele aanwijzing dat hij dat was. Het is mogelijk dat hij in de laatste tijd geradicaliseerd is, maar dat gebeurd maar zelden zonder invloed van anderen.

Ik ga daar dus vanuit omdat radicalisering meestal 'vaste' paden bewandeld. Waarbij invloed van anderen een grote rol speelt.
Of geloof jij in werkelijke spirituele/goddelijke beinvloeding? Ik niet namelijk in deze.

Maar stel, voor de discussie.
Deze man is in 'tbs' de koran gaan lezen en is via dat geradicaliseerd. Waarom is dat niet opgevangen?
Deze man zat niet in 'tbs' omdat hij geestelijk zo gezond was. Je zou toch verwachten dat behandelaars weten wat er speelt met hun patienten. En dat ze daarop inspelen.
Dat deze meneer niet bekend staat als geradicaliseerd zegt niets. Breivik stond ook niet bekend als geradicaliseerd. Je moet kijken naar de daden, en willekeurige mensen neersteken onderwijl "allah is groot" schreeuwend, nou dat is toch wel een hele sterke indicatie hoor. Sowieso hoor je op straat niet dagelijks, allah is groot geschreeuwd worden, en dat er willekeurige mensen worden neergestoken komt ook nauwelijks voor. Maar wanneer er én willekeurige mensen worden neergestoken, én de dader schreeuwt "allah is groot" dan moet je toch wel behoorlijke oogkleppen op hebben om geen aanleiding te zien dat deze meneer is geradicaliseerd.

Ik verwacht helemaal niets van behandelaars. Die lui zijn regelmatig tergend naïef, kunnen niet in iemands hoofd kijken, en iedereen die de islam aanhangt is een potentieel risico. Het staat namelijk gewoon beschreven in het boekje.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:36:26 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat deze meneer niet bekend staat als geradicaliseerd zegt niets. Breivik stond ook niet bekend als geradicaliseerd. Je moet kijken naar de daden, en willekeurige mensen neersteken onderwijl "allah is groot" schreeuwend, nou dat is toch wel een hele sterke indicatie hoor. Sowieso hoor je op straat niet dagelijks, allah is groot geschreeuwd worden, en dat er willekeurige mensen worden neergestoken komt ook nauwelijks voor. Maar wanneer er én willekeurige mensen worden neergestoken, én de dader schreeuwt "allah is groot" dan moet je toch wel behoorlijke oogkleppen op hebben om geen aanleiding te zien dat deze meneer is geradicaliseerd.

Ik verwacht helemaal niets van behandelaars. Die lui zijn regelmatig tergend naïef, kunnen niet in iemands hoofd kijken, en iedereen die de islam aanhangt is een potentieel risico. Het staat namelijk gewoon beschreven in het boekje.
Je weet dat je laatste zin maakt dat jij ook geradicaliseerd bent?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264162
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Jouw islam argument kun je zo inruilen voor games maken gek. Net zo onzinnig.
Ooo? Want kun jij mij 1 voorbeeld noemen van iemand die willekeurige mensen aanvalt en als verklaring geeft dat hij speler van een bepaalde game is waardoor hij tot zijn daad is overgegaan? Ben erg benieuwd naar je voorbeelden.

Van mensen die andere mensen aanallen en daarbij ZELF aangeven dat de islam hun drijfveer is geweest zijn voorbeelden IN OVERVLOED. Duizenden voorbeelden per jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264191
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je weet dat je laatste zin maakt dat jij ook geradicaliseerd bent?
Benoemen wat er in de koran staat maakt je geradicaliseerd? Dat kan een ieder zelf teruglezen hoor.

Als ik daardoor in jouw ogen geradicaliseerd ben, daar kan ik alleen maar om lachen. Wat een sneuheid zeg. :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Benoemen wat er in de koran staat maakt je geradicaliseerd?
Je dicteert een fundamentalistische interpretatie. Dat kan alleen maar als je er zelf fundamentalistisch instaat.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:44:10 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264287
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:36 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat radicalisering geen mogelijkheid is? Waar pleit ik voor wees zacht voor deze dader?
Wat is er zo verkeerd aan willen praten over wat er fout gaat dat mensen zoals deze gek met proefverlof mogen waar ze onmiddelijk weer de fout in gaan?

Deze man zat vast, had nog een straf uit te zitten. Er was een negatief advies voor proefverlof.
Of het nu iemand is die geestenziek is of geradicaliseerd (ok ok, vrijwel hetzelfde), de grote fout ligt bij d beslissing deze man onbeheerd los laten lopen.

Nog 1 keer. Andere berichten vertellen dat deze man in 'tbs' zat. Geestelijk niet in orde was dus. Alle berichten spreken van een negatief advies voor verlof.
Toch liep deze man onbeheerd buiten rond, met alle gevolgen van dien.

We zien het vaker dan ons lief is, proefverlof wat fout gaat. Waar, als je naar het dosssier kijkt, er goede redenen zijn om geen proefverlof in te willigen.
Nu is het een 'moslim' en moeten we het enkel daar over hebben? Maar vooral niet over de tientallen mensen en instanties eromheen die moedwillig de tekenen hebben genegeerd?

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 20-11-2018 14:45:39 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ronduit stuitend dat België ondanks 22 veroordelingen door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens nog steeds niet voldoende opvangplaatsen voor geïnterneerden heeft. In het laatste arrest (2016) vond het EHRM dat er sprake was van een 'structureel disfunctioneren' van het Belgische Interneringssysteem en moest België binnen de 2 jaar maatregelen nemen om dit structurele probleem op te lossen, en een oplossing en regeling te vinden voor alle klachten die er thans nog aanhangig zijn bij het Hof.

Misschien was dit één van de meer dan 500 geïnterneerden die nog steeds in de gevangenis in plaats van in een psychiatrische instelling opgesloten werd...

[..]

Fijn, maar in deze casus gaat het om iemand die met proefverlof wordt gestuurd. Niet om iemand die vervroegd is vrijgelaten bij gebrek aan opvangplaatsen.

En als het nu om een woninginbraak ging... - maar deze man zat vast voor een poging tot doodslag.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:45:54 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264316
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Benoemen wat er in de koran staat maakt je geradicaliseerd? Dat kan een ieder zelf teruglezen hoor.

Als ik daardoor in jouw ogen geradicaliseerd ben, daar kan ik alleen maar om lachen. Wat een sneuheid zeg. :')
Gast, je hebt nog nooit een koran open geslagen. Wees daar gewoon eerlijk in (anders had je geweten hoe nietszeggend die was, je alle kanten ermee op kon).
Je hebt geen idee, roept alleen maar wat anderen je vertellen.

Zelf stoppen met nadenken, daar begint de ellende...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe zou een 'realist' als jij het dan aanvliegen? Zo'n kerel levenslang opsluiten en zijn recht op proefverlof ontzeggen, zelfs als een dergelijke strafmaat niet overeenkomt met het gepleegde misdrijf?
Ik zou stukken minder scheutig zijn met proefverloven, ik zou langere straffen uitdelen en zorgen dat radicalisering sneller wordt opgemerkt. Dit is de zoveelste Allahu Akbar-roepende terrorist die mensen neersteekt.

Ik vind het allemaal prachtig, die rechten voor de gedetineerden, vastgezette terroristen, zich misdragende migranten en ander gespuis, maar bescherming van de samenleving tegen dit soort lieden moet zwaarder wegen.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:48:56 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou stukken minder scheutig zijn met proefverloven, ik zou langere straffen uitdelen en zorgen dat radicalisering sneller wordt opgemerkt. Dit is de zoveelste Allahu Akbar-roepende terrorist die mensen neersteekt.

Ik vind het allemaal prachtig, die rechten voor de gedetineerden, vastgezette terroristen, zich misdragende migranten en ander gespuis, maar bescherming van de samenleving tegen dit soort lieden moet zwaarder wegen.
Hier zeer zeker niet mee oneens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264367
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je dicteert een fundamentalistische interpretatie. Dat kan alleen maar als je er zelf fundamentalistisch instaat.
Ik interpreteer niets, het staat er gewoon letterlijk. Jij interpreteert het als "dat wordt allemaal niet zo kwaad bedoeld". En die denkwijze is de reden dat wij in Europa nu overspoeld worden met dergelijke aanslagen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264390
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat radicalisering geen mogelijkheid is? Waar pleit ik voor wees zacht voor deze dader?
Wat is er zo verkeerd aan willen praten over wat er fout gaat dat mensen zoals deze gek met proefverlof mogen waar ze onmiddelijk weer de fout in gaan?

Deze man zat vast, had nog een straf uit te zitten. Er was een negatief advies voor proefverlof.
Of het nu iemand is die geestenziek is of geradicaliseerd (ok ok, vrijwel hetzelfde), de grote fout ligt bij d beslissing deze man onbeheerd los laten lopen.

Nog 1 keer. Andere berichten vertellen dat deze man in 'tbs' zat. Geestelijk niet in orde was dus. Alle berichten spreken van een negatief advies voor verlof.
Toch liep deze man onbeheerd buiten rond, met alle gevolgen van dien.

We zien het vaker dan ons lief is, proefverlof wat fout gaat. Waar, als je naar het dosssier kijkt, er goede redenen zijn om geen proefverlof in te willigen.
Nu is het een 'moslim' en moeten we het enkel daar over hebben? Maar vooral niet over de tientallen mensen en instanties eromheen die moedwillig de tekenen hebben genegeerd?
Maak je niet zo druk , ik stel alleen dat je een ietwat voorbarige conclusie trekt dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is

Ik heb het hele woord islam of moslim nog niet in mijn mond gehad..
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:53:17 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik interpreteer niets, het staat er gewoon letterlijk. Jij interpreteert het als "dat wordt allemaal niet zo kwaad bedoeld". En die denkwijze is de reden dat wij in Europa nu overspoeld worden met dergelijke aanslagen.
Er staat geen ene fuck letterlijk. En al zeker niet in de koran zelf.
Abrahamistische geloofsboeken schitterren in vaagheid, andere geloofsboeken meestal ook trouwens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 20 november 2018 @ 14:54:52 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:53 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Maak je niet zo druk , ik stel alleen dat je een ietwat voorbarige conclusie trekt dat deze persoon een gevaarlijke en gewelddadige gek is

Ik heb het hele woord islam of moslim nog niet in mijn mond gehad..
???

Veroordeeld voor poging tot doodslag. 'Tbs' opgelegd daarvoor. Tijdens proefverlof agent neergestoken.

Hoezo voorbarig? Er is niets 'voor' aan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264417
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gast, je hebt nog nooit een koran open geslagen.
Daar weet jij helemaal niets vanaf.
quote:
Wees daar gewoon eerlijk in (anders had je geweten hoe nietszeggend die was, je alle kanten ermee op kon).
Inderdaad, Ook de kant dat je willekeurig ongelovigen neer mag/moet steken en daar is dit incident, en vele incidenten hieraan voorafgaand, weer een voorbeeld van.
Je hebt geen idee, roept alleen maar wat anderen je vertellen.

quote:
Zelf stoppen met nadenken, daar begint de ellende...
Nee, de ellende begint bij een 1400 jaar oud inconsistent en warrig geschreven uit de kluiten gewassen haatpamflet. Ironisch genoeg is de ellende al begonnen DIRECT na het overlijden van Mohammed omdat men het niet eens kon worden over zijn opvolger. TOen is de scheiding tussen Soennieten en Sjiieten ontstaan en daar worden nog bijna DAGELIJKS aanslagen om gepleegd. Dus het is voor iedere vrije denker volstrekt duidelijk wat de oorzaak is van deze ellende.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264497
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er staat geen ene fuck letterlijk. En al zeker niet in de koran zelf.
Abrahamistische geloofsboeken schitterren in vaagheid, andere geloofsboeken meestal ook trouwens.
Er staat wel degelijk letterlijk in ongelovigen, joden, overspelige vrouwen, afvalligen etc. te vermoorden. Het ene staat in de hadith, het andere in de soena, weer iets anders in de fiqh en een gedeelte in de koran. Maar als expert op dit gebied weet jij natuurlijk al lang dat al die boeken gezamenlijk de basis vormt van de islamitische geloofsbelijdenis.

En even er van uitgaand dat de islam een geloof zou zijn dat liefde en naastenliefde predikt. Hoe verklaar jij dan die enorme hoeveelheid islamitisch geïnspireerde aanslagen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:02:30 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264505
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar weet jij helemaal niets vanaf.

[..]

Inderdaad, Ook de kant dat je willekeurig ongelovigen neer mag/moet steken en daar is dit incident, en vele incidenten hieraan voorafgaand, weer een voorbeeld van.
Je hebt geen idee, roept alleen maar wat anderen je vertellen.

[..]

Nee, de ellende begint bij een 1400 jaar oud inconsistent en warrig geschreven uit de kluiten gewassen haatpamflet. Ironisch genoeg is de ellende al begonnen DIRECT na het overlijden van Mohammed omdat men het niet eens kon worden over zijn opvolger. TOen is de scheiding tussen Soennieten en Sjiieten ontstaan en daar worden nog bijna DAGELIJKS aanslagen om gepleegd. Dus het is voor iedere vrije denker volstrekt duidelijk wat de oorzaak is van deze ellende.
Dat blijkt uit je eigen woorden. Daarom durf ik dat te stellen.
Je hele verdere reactie bewijst dat alleen maar nog meer, dus blijf vooral doorgaan met mijn punt onderstrepen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264568
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik interpreteer niets, het staat er gewoon letterlijk. Jij interpreteert het als "dat wordt allemaal niet zo kwaad bedoeld". En die denkwijze is de reden dat wij in Europa nu overspoeld worden met dergelijke aanslagen.
En een ander feit is dat de man op verlof mocht ondanks een negatief advies van het Openbaar Ministerie.

Dat maakt dus dat er sprake is van een mentaliteitskwestie. Zo van: het zal wel loslopen, het zal wel goed gaan.

Maar mensen die dergelijke adviezen in de wind slaan en tot dit soort naïeve besluiten komen, hebben wel bloed aan hun handen. Dat er nu een agent gewond is, is door hun toedoen.
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:14:49 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264628
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er staat wel degelijk letterlijk in ongelovigen, joden, overspelige vrouwen, afvalligen etc. te vermoorden. Het ene staat in de hadith, het andere in de soena, weer iets anders in de fiqh en een gedeelte in de koran. Maar als expert op dit gebied weet jij natuurlijk al lang dat al die boeken gezamenlijk de basis vormt van de islamitische geloofsbelijdenis.

En even er van uitgaand dat de islam een geloof zou zijn dat liefde en naastenliefde predikt. Hoe verklaar jij dan die enorme hoeveelheid islamitisch geïnspireerde aanslagen?
Ik ben enkel een redelijk geinformeerde leek, geen expert.
Maar dat is voldoende om te weten dat je enkel wat mooie woordjes opgezocht hebt. Met je in de soenna ;) Je weet blijkbaar niet eens dat de soenna een leefstijl is ipv een geschrift. In jouw (beperkte) context de leefstijl van Mohammed, die opgetekend is in de hadith.
De fiqh is de jurispentie, dat is niet een geschrift, maar een doorlopende discussie over interpretatie en toepassingen, waar verschil van mening doodnormaal is. Van de verschillende (oh ja) sharia vormen, die ge-ent zijn op enkel de koran en in de meeste gevallen de hadith.

En ik zeg helemaal nergens dat de islam liefde en regenbogen predikt. Ik zeg dat het geen fuck letterlijk zegt. Alle kanten op kan.


MAAR.

Het allerbelangrijkste is dat dat alles me echt niets kan schelen.
Iemand met een veroordeling,die nog straf uitzit, wordt tegen een negatief advies in gewoon losgelaten.
Geen dit had niemand aan zien komen, maar ach doe maar ook al is er een grote kans dat het mis gaat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264688
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat blijkt uit je eigen woorden. Daarom durf ik dat te stellen.
Je hele verdere reactie bewijst dat alleen maar nog meer, dus blijf vooral doorgaan met mijn punt onderstrepen.
Ik heb thuis een koran staan, verder heb ik de volgende boeken gelezen en in mijn kast staan over de islam:

- Geen god dan God - Reza Aslan
- De profeet - Karen Armstrong
- De Jihadkaravaan - Montasser Alde'emeh

Daarbij nog circa 3 uur aan hoorcollege over de islam

:W :W :W :W :W
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264690
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het allerbelangrijkste is dat dat alles me echt niets kan schelen.
Iemand met een veroordeling,die nog straf uitzit, wordt tegen een negatief advies in gewoon losgelaten.
Geen dit had niemand aan zien komen, maar ach doe maar ook al is er een grote kans dat het mis gaat.
Hij zat geen straf uit. In België worden personen die ontoerekeningsvatbaar gevonden worden niet gestraft. Hij was geïnterneerd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:20:00 #59
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_183264692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
Maar mensen die dergelijke adviezen in de wind slaan en tot dit soort naïeve besluiten komen, hebben wel bloed aan hun handen. Dat er nu een agent gewond is, is door hun toedoen.
Dit.
Ben erg benieuwd of de verantwoordelijke persoon/ afdeling hier voor ook aansprakelijk gesteld kan worden.

Want dit....
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
Er worden nou eenmaal fouten gemaakt.
vind ik wel heel erg kort door de bocht.

Je slaat een advies in de wind (OM) met als gevolg dat dit totaal verkeerd uitpakt. Neem aan dat de verantwoordelijke in deze hiervan de consequenties wel van zullen ondervinden?
pi_183264741
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn, maar in deze casus gaat het om iemand die met proefverlof wordt gestuurd. Niet om iemand die vervroegd is vrijgelaten bij gebrek aan opvangplaatsen.

En als het nu om een woninginbraak ging... - maar deze man zat vast voor een poging tot doodslag.
Geïnterneerden zitten geen straf uit. Er kan dus sowieso geen sprake zijn van "vervroegd vrijlaten".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183264749
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben enkel een redelijk geinformeerde leek, geen expert.
Maar dat is voldoende om te weten dat je enkel wat mooie woordjes opgezocht hebt. Met je in de soenna ;) Je weet blijkbaar niet eens dat de soenna een leefstijl is ipv een geschrift. In jouw (beperkte) context de leefstijl van Mohammed, die opgetekend is in de hadith.
De fiqh is de jurispentie, dat is niet een geschrift, maar een doorlopende discussie over interpretatie en toepassingen, waar verschil van mening doodnormaal is. Van de verschillende (oh ja) sharia vormen, die ge-ent zijn op enkel de koran en in de meeste gevallen de hadith.

En ik zeg helemaal nergens dat de islam liefde en regenbogen predikt. Ik zeg dat het geen fuck letterlijk zegt. Alle kanten op kan.

MAAR.

Het allerbelangrijkste is dat dat alles me echt niets kan schelen.
Iemand met een veroordeling,die nog straf uitzit, wordt tegen een negatief advies in gewoon losgelaten.
Geen dit had niemand aan zien komen, maar ach doe maar ook al is er een grote kans dat het mis gaat.
De soenna is de leefstijl van Mohammed, de leidraad voor het leven van iedere moslim. Jij denkt dat die al 1400 jaar mondeling door wordt gegeven? _O- _O- _O-

Dat is gewoon opgetekend hoor. Een geschrift dus. Wel een heel warrig geschrift, want het is alleen maar gebaseerd op roddels zoals:

Mohammed staat bekend als zeer betrouwbaar want Ibn Hassan verklaarde dat Abu Rashid verklaarde dat Umm Hassan na 20 jaar haar koperstuk terugkreeg dat Mohammed van haar geleend had maar zij zelf al was vergeten.

Of je moet van mening zijn dat de soenna en de hadith los van elkaar gezien kunnen worden maar dan heb je wel een hele afwijkende kijk op zaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 20-11-2018 15:36:05 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264783
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ermee. Zoveel moeite doen, zo weinig leren. Gewoon basiskennis niet eens bevatten...
Welke basiskennis vat ik niet? Jij strooit met allerlei beschuldigingen maar dat is niet meer dan gebaseerd op aannames. Wat zou ik volgens jou niet vatten?

quote:
Wil je een schouderklopje omdat meedoen belangrijker is dan werkelijke inhoud? Of heb je een schouder nodig om op uit te huilen dat je zoveel tijd hebt verspilt?
Nee, ik zou graag eens zien wat ik volgens jou niet snap, waar je dat baseert en dan graag onderbouwt met quotes van mij die dat onderschrijven. Anders heb ik liever dat je je nonsens en aannames (die je duidelijk doet uit onmacht bij gebrek aan argumentatie) voor je houdt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183264845
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws uit de categorie: daar gaan we weer...

[..]

Waarom hebben wij politici, rechters en andere beleidsmakers die er willens en wetens voor kiezen om terrorisme-gevaarlijke gekken los te laten? Waarom moeten de belangen van daders/verdachten altijd zwaarder wegen dan de veiligheid?

Ronduit stuitend is het.
Huh? Je weet dat dit in België is hè? Waarom ligt het dan aan Nederlandse politici, rechters en beleidsmakers?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:33:48 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183264875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke basiskennis vat ik niet? Jij strooit met allerlei beschuldigingen maar dat is niet meer dan gebaseerd op aannames. Wat zou ik volgens jou niet vatten?

[..]

Nee, ik zou graag eens zien wat ik volgens jou niet snap, waar je dat baseert en dan graag onderbouwt met quotes van mij die dat onderschrijven. Anders heb ik liever dat je je nonsens en aannames (die je duidelijk doet uit onmacht bij gebrek aan argumentatie) voor je houdt.
Denk maar dat je 'gewonnen' hebt. Ik heb geen zin in een theologische discussie met jou. Die ik ontzettend offtopic vind.

Ik wil wel praten over hoe het kan dat iemand met zo'n gewelddadig verleden en negatief advies voor proefverlof toch onbeheerd los kon lopen.

Ik wil weten waarom verschillende mensen die nogsteeds als gevaarlijk worden beschouwd tegen beter weten in los mogen.
Of iemand een religek is of een 'gewone' gek of een koud berekende engert boeit me minder. Enge mensen bestaan, wat doen we daar mee, hoe gaan we daarmee om?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183264893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat deze man (zeker met dat negatieve advies) nooit zo rond had mogen lopen ben ik het geheel mee eens.

Maar dat terrorist gillen is wat apart. Zeker aangezien andere nieuwsberichten spreken van iemand waarvan ze niet denken (voor nu) dat het terrorisme was. Niet in beeld was als zijnde geradicaliseerd.

Stemmingsmakerij dus met deze topic. Zou fijn zijn als het nieuws gewoon eerlijk werd gebracht.
Kortom, op dit moment nog geen enkele reden om aan terrorisme te denken. Wel reden zat om te praten over wanneer geven we geweldplegers met ernstige problemen verlof en wanneer niet?
Voornamelijk omdat dit een Belgisch geval is, en TS meteen weer begint te huilen over Nederlandse rechters en politici.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183264931
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daarmee ga je er van uit dat iemand anders deze meneer beïnvloed heeft, Je gaat er aan voor bij dat deze meneer openlijk aanhanger is van een geloof waarvan bepaalde stromingen en/of groeperingen oproepen tot geweld tegen ongelovigen. Wie zegt dat deze meneer zijn inspiratie niet gewoon uit zijn heilige boekje heeft gehaald?
Verbeterd. Geen dank.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoeveel doden en gewonden moeten er nog vallen voordat ook jij de gemeenschappelijke factor
die al dit soort geweld met elkaar verbind ziet: de islam
Genoeg islamieten die niet gewelddadig zijn. Daar gaat je gevolgtrekking al mank.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183264989
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zou stukken minder scheutig zijn met proefverloven, ik zou langere straffen uitdelen en zorgen dat radicalisering sneller wordt opgemerkt. Dit is de zoveelste Allahu Akbar-roepende terrorist die mensen neersteekt.

Ik vind het allemaal prachtig, die rechten voor de gedetineerden, vastgezette terroristen, zich misdragende migranten en ander gespuis, maar bescherming van de samenleving tegen dit soort lieden moet zwaarder wegen.
Ga het de belgen vertellen ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_183265016
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik interpreteer niets, het staat er gewoon letterlijk. Jij interpreteert het als "dat wordt allemaal niet zo kwaad bedoeld". En die denkwijze is de reden dat wij in Europa nu overspoeld worden met dergelijke aanslagen.
Er gaat altijd een interpretatie aan vooraf. Je zegt bij bepaalde bijbelteksten ook niet tegen christenen dat ze het niet goed doen omdat er letterlijk in staat dat ze zus of zo niet mogen of juist moeten. Bepaalde moslims lezen dat wel zo letterlijk als zijnde een directe oproep aan hen. Weer andere moslims lezen dat als geschiedkundig, als optekening.

Dat je die teksten letterlijk neemt en beweert dat dat zo geïnterpreteerd moet worden is een interpretatie van jouw kant.
pi_183265126
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Denk maar dat je 'gewonnen' hebt. Ik heb geen zin in een theologische discussie met jou. Die ik ontzettend offtopic vind.
Nee, dat snap ik. Jij dacht even makkelijk te scoren en druipt nu af met de staart tussen de benen.

quote:
Ik wil wel praten over hoe het kan dat iemand met zo'n gewelddadig verleden en negatief advies voor proefverlof toch onbeheerd los kon lopen.

Ik wil weten waarom verschillende mensen die nogsteeds als gevaarlijk worden beschouwd tegen beter weten in los mogen.
Of iemand een religek is of een 'gewone' gek of een koud berekende engert boeit me minder. Enge mensen bestaan, wat doen we daar mee, hoe gaan we daarmee om?
Daarmee ga je de kern uit de weg. Een gewone gek of een koudberekenende engert staan olledig los van de religek. Wat jij een religek noemt is in ogen van de gek gewoon een praktiserende gelovige. En daar heeft hij in zekere mate gelijk in. Want in tegenstelling tot wat jij beweert staat er in de koran wel degelijk een aantal letterlijke oproepen tot geweld:

quote:
So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.
Koran 9:5

quote:
Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.
Koran 9:29

Met "those wo have been given the book" worden joden en Christenen bedoeld. En daarmee is dus iedereen die dit geloof aanhangt een potentieel risico.

Nou, moe, waar halen de mensen het toch vandaan dat de koran geweld tegen ongelovigen predikt :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265163
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:36 schreef probeer het volgende:

Genoeg islamieten die niet gewelddadig zijn. Daar gaat je gevolgtrekking al mank.
Ja, ook genoeg mensen die een pakje peuken per dag roken en op hun 90e vreedzaam in hun slaap overlijden. :')

Ga je dan ook beweren dat roken niet slecht voor je gezondheid is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265206
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Jij dacht even makkelijk te scoren en druipt nu af met de staart tussen de benen.

[..]

Daarmee ga je de kern uit de weg. Een gewone gek of een koudberekenende engert staan olledig los van de religek. Wat jij een religek noemt is in ogen van de gek gewoon een praktiserende gelovige. En daar heeft hij in zekere mate gelijk in. Want in tegenstelling tot wat jij beweert staat er in de koran wel degelijk een aantal letterlijke oproepen tot geweld:

[..]

Koran 9:5

[..]

Koran 9:29

Met "those wo have been given the book" worden joden en Christenen bedoeld. En daarmee is dus iedereen die dit geloof aanhangt een potentieel risico.

Nou, moe, waar halen de mensen het toch vandaan dat de koran geweld tegen ongelovigen predikt :')
Je mist het hele punt dat het overgrote deel van de islamieten geen geweld tegen andersdenkenden of ongelovigen uit. Ergo, de islam (eigenlijk een van haar vele stromingen) aanhangen leidt lang niet altijd tot extremisme en/of terrorisme.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183265231
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er gaat altijd een interpretatie aan vooraf. Je zegt bij bepaalde bijbelteksten ook niet tegen christenen dat ze het niet goed doen omdat er letterlijk in staat dat ze zus of zo niet mogen of juist moeten. Bepaalde moslims lezen dat wel zo letterlijk als zijnde een directe oproep aan hen. Weer andere moslims lezen dat als geschiedkundig, als optekening.
Dat zeg ik niet bij bijbelteksten omdat we voor zover ik weet niet te maken hebben met iedere week een aanval van een christen op een willekeurige voorbijganger geïnspireerd op de bijbel. Als we 3 keer per week lezen dat een christen willekeurige mensen aanvalt en zich daarbij liet inspireren door de bijbel mag je dit argument weer afstoffen.

quote:
Dat je die teksten letterlijk neemt en beweert dat dat zo geïnterpreteerd moet worden is een interpretatie van jouw kant.
Ik beweer helemaal niet hoe er geïnterpreteerd moet worden, ik geef slechts aan wat er staat en hoe dat door een aanzienlijk deel van de moslims geinterpreteerd wordt, getuige de vele aanslagen van moslims op ongelovigen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265294
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Je mist het hele punt dat het overgrote deel van de islamieten geen geweld tegen andersdenkenden of ongelovigen uit. Ergo, de islam (eigenlijk een van haar vele stromingen) aanhangen leidt lang niet altijd tot extremisme en/of terrorisme.
Het gaat niet om de mensen die GEEN geweld gebruiken, het gaat om de mensen die wel religieus geweld gebruiken die zijn in vrijwel alle gevallen aanhanger van het islamitisch geloof.

Dat is een lastig te ontkennen verband. Daar zit dus de oorzaak/verklaring. In de grootste gemaanschappelijke factor: de islam.

NEt zoals bij roken en longkanker viel het op dat veel mensen die longkanker kregen (niet allemaal) rokers waren. Met jouw logica kunnen we dus stellen dat roken geen lonkanker veroorzaakt omdat de meeste rokers geen longkanker hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265297
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, ook genoeg mensen die een pakje peuken per dag roken en op hun 90e vreedzaam in hun slaap overlijden. :')

Ga je dan ook beweren dat roken niet slecht voor je gezondheid is?
Belachelijk voorbeeld.

Want roken leidt altijd tot een verslechtering van je gezondheid. Dat is simpelweg medisch aan te tonen.

Het aanhangen van een stroming van de islam leidt in het overgrote deel van de gevallen NIET tot terrorisme en/of extremisme. Dus kan je niet stellen dat de oorzaak van terrorisme, de islam is. Correcter zou zijn; het actief participeren aan een extremistische stroming van de islam die geweld tegen anderen propageert.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 november 2018 @ 15:54:16 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183265309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Jij dacht even makkelijk te scoren en druipt nu af met de staart tussen de benen.

[..]

Daarmee ga je de kern uit de weg. Een gewone gek of een koudberekenende engert staan olledig los van de religek. Wat jij een religek noemt is in ogen van de gek gewoon een praktiserende gelovige. En daar heeft hij in zekere mate gelijk in. Want in tegenstelling tot wat jij beweert staat er in de koran wel degelijk een aantal letterlijke oproepen tot geweld:

[..]

Koran 9:5

[..]

Koran 9:29

Met "those wo have been given the book" worden joden en Christenen bedoeld. En daarmee is dus iedereen die dit geloof aanhangt een potentieel risico.

Nou, moe, waar halen de mensen het toch vandaan dat de koran geweld tegen ongelovigen predikt :')
Serieus??? Dit is je come back???

Je vergeet wat stukjes. Zo kan ik ook zeggen dat jij hebt gezegd dat je willekeurige gelovigen dood. 'ik dood willekeurige gelovigen' kan ik uit je teksten halen.

Klopt niet, is stukjes pakken die me goed uitkomen. Maar even om uit te leggen wat jij hier doet.
Maar goed, je kan die koran in je kast erop naslaan, kant en klare cherry picking van het internet kopieren is niet heel indrukwekkend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183265397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:53 schreef probeer het volgende:

[..]

Belachelijk voorbeeld.

Want roken leidt altijd tot een verslechtering van je gezondheid. Dat is simpelweg medisch aan te tonen.

Het aanhangen van een stroming van de islam leidt in het overgrote deel van de gevallen NIET tot terrorisme en/of extremisme. Dus kan je niet stellen dat de oorzaak van terrorisme, de islam is. Correcter zou zijn; het actief participeren aan een extremistische stroming van de islam die geweld tegen anderen propageert.
Nou, dan zijn we het dus eens. De oorzaak ligt in de islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265419
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Serieus??? Dit is je come back???

Je vergeet wat stukjes. Zo kan ik ook zeggen dat jij hebt gezegd dat je willekeurige gelovigen dood. 'ik dood willekeurige gelovigen' kan ik uit je teksten halen.

Klopt niet, is stukjes pakken die me goed uitkomen. Maar even om uit te leggen wat jij hier doet.
Maar goed, je kan die koran in je kast erop naslaan, kant en klare cherry picking van het internet kopieren is niet heel indrukwekkend.
Nou, welk stukje had ik bij deze 2 specifieke verzen er nog bij moeten zetten? Post het maar in plaats van je loze kreten.

Graag boter bij de vis.

edit:

Ik help je even, hier is de volledige soera:

quote:
[9.1] (This is a declaration of) immunity by Allah and His Apostle towards those of the idolaters with whom you made an agreement.
[9.2] So go about in the land for four months and know that you cannot weaken Allah and that Allah will bring disgrace to the unbelievers.
[9.3] And an announcement from Allah and His Apostle to the people on the day of the greater pilgrimage that Allah and His Apostle are free from liability to the idolaters; therefore if you repent, it will be better for you, and if you turn back, then know that you will not weaken Allah; and announce painful punishment to those who disbelieve.
[9.4] Except those of the idolaters with whom you made an agreement, then they have not failed you in anything and have not backed up any one against you, so fulfill their agreement to the end of their term; surely Allah loves those who are careful (of their duty).
[9.5] So when the sacred months have passed away, then slay the idolaters wherever you find them, and take them captives and besiege them and lie in wait for them in every ambush, then if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, leave their way free to them; surely Allah is Forgiving, Merciful.
[9.6] And if one of the idolaters seek protection from you, grant him protection till he hears the word of Allah, then make him attain his place of safety; this is because they are a people who do not know.
[9.7] How can there be an agreement for the idolaters with Allah and with His Apostle; except those with whom you made an agreement at the Sacred Mosque? So as long as they are true to you, be true to them; surely Allah loves those who are careful (of their duty).
[9.8] How (can it be)! while if they prevail against you, they would not pay regard in your case to ties of relationship, nor those of covenant; they please you with their mouths while their hearts do not consent; and most of them are transgressors.
[9.9] They have taken a small price for the communications of Allah, so they turn away from His way; surely evil is it that they do.
[9.10] They do not pay regard to ties of relationship nor those of covenant in the case of a believer; and these are they who go beyond the limits.
[9.11] But if they repent and keep up prayer and pay the poor-rate, they are your brethren in faith; and We make the communications clear for a people who know.
[9.12] And if they break their oaths after their agreement and (openly) revile your religion, then fight the leaders of unbelief-- surely their oaths are nothing-- so that they may desist.
[9.13] What! will you not fight a people who broke their oaths and aimed at the expulsion of the Apostle, and they attacked you first; do you fear them? But Allah is most deserving that you should fear Him, if you are believers.
[9.14] Fight them, Allah will punish them by your hands and bring them to disgrace, and assist you against them and heal the hearts of a believing people.
[9.15] And remove the rage of their hearts; and Allah turns (mercifully) to whom He pleases, and Allah is Knowing, Wise.
[9.16] What! do you think that you will be left alone while Allah has not yet known those of you who have struggled hard and have not taken any one as an adherent besides Allah and His Apostle and the believers; and Allah is aware of what you do.
[9.17] The idolaters have no right to visit the mosques of Allah while bearing witness to unbelief against themselves, these it is whose doings are null, and in the fire shall they abide.
[9.18] Only he shall visit the mosques of Allah who believes in Allah and the latter day, and keeps up prayer and pays the poor-rate and fears none but Allah; so (as for) these, it may be that they are of the followers of the right course.
[9.19] What! do you make (one who undertakes) the giving of drink to the pilgrims and the guarding of the Sacred Mosque like him who believes in Allah and the latter day and strives hard in Allah's way? They are not equal with Allah; and Allah does not guide the unjust people.
[9.20] Those who believed and fled (their homes), and strove hard in Allah's way with their property and their souls, are much higher in rank with Allah; and those are they who are the achievers (of their objects).
[9.21] Their Lord gives them good news of mercy from Himself and (His) good pleasure and gardens, wherein lasting blessings shall be theirs;
[9.22] Abiding therein for ever; surely Allah has a Mighty reward with Him.
[9.23] O you who believe! do not take your fathers and your brothers for guardians if they love unbelief more than belief; and whoever of you takes them for a guardian, these it is that are the unjust.
[9.24] Say: If your fathers and your sons and your brethren and your mates and your kinsfolk and property which you have acquired, and the slackness of trade which you fear and dwellings which you like, are dearer to you than Allah and His Apostle and striving in His way, then wait till Allah brings about His command: and Allah does not guide the transgressing people.
[9.25] Certainly Allah helped you in many battlefields and on the day of Hunain, when your great numbers made you vain, but they availed you nothing and the earth became strait to you notwithstanding its spaciousness, then you turned back retreating.
[9.26] Then Allah sent down His tranquillity upon His Apostle and upon the believers, and sent down hosts which you did not see, and chastised those who disbelieved, and that is the reward of the unbelievers.
[9.27] Then will Allah after this turn (mercifully) to whom He pleases, and Allah is Forgiving, Merciful.
[9.28] O you who believe! the idolaters are nothing but unclean, so they shall not approach the Sacred Mosque after this year; and if you fear poverty then Allah will enrich you out of His grace if He please; surely Allah is Knowing Wise.
[9.29] Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Apostle have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.
[9.30] And the Jews say: Uzair is the son of Allah; and the Christians say: The Messiah is the son of Allah; these are the words of their mouths; they imitate the saying of those who disbelieved before; may Allah destroy them; how they are turned away!
[9.31] They have taken their doctors of law and their monks for lords besides Allah, and (also) the Messiah son of Marium and they were enjoined that they should serve one God only, there is no god but He; far from His glory be what they set up (with Him).
[9.32] They desire to put out the light of Allah with their mouths, and Allah will not consent save to perfect His light, though the unbelievers are averse.
[9.33] He it is Who sent His Apostle with guidance and the religion of truth, that He might cause it to prevail over all religions, though the polytheists may be averse.
[9.34] O you who believe! most surely many of the doctors of law and the monks eat away the property of men falsely, and turn (them) from Allah's way; and (as for) those who hoard up gold and silver and do not spend it in Allah's way, announce to them a painful chastisement,
[9.35] On the day when it shall be heated in the fire of hell, then their foreheads and their sides and their backs shall be branded with it; this is what you hoarded up for yourselves, therefore taste what you hoarded.
[9.36] Surely the number of months with Allah is twelve months in Allah's ordinance since the day when He created the heavens and the earth, of these four being sacred; that is the right reckoning; therefore be not unjust to yourselves regarding them, and fight the polytheists all together as they fight you all together; and know that Allah is with those who guard (against evil).
[9.37] Postponing (of the sacred month) is only an addition in unbelief, wherewith those who disbelieve are led astray, violating it one year and keeping it sacred another, that they may agree in the number (of months) that Allah has made sacred, and thus violate what Allah has made sacred; the evil of their doings is made fairseeming to them; and Allah does not guide the unbelieving people.
[9.38] O you who believe! What (excuse) have you that when it is said to you: Go forth in Allah's way, you should incline heavily to earth; are you contented with this world's life instead of the hereafter? But the provision of this world's life compared with the hereafter is but little.
[9.39] If you do not go forth, He will chastise you with a painful chastisement and bring in your place a people other than you, and you will do Him no harm; and Allah has power over all things.
[9.40] If you will not aid him, Allah certainly aided him when those who disbelieved expelled him, he being the second of the two, when they were both in the cave, when he said to his companion: Grieve not, surely Allah is with us. So Allah sent down His tranquillity upon him and strengthened him with hosts which you did not see, and made lowest the word of those who disbelieved; and the word of Allah, that is the highest; and Allah is Mighty, Wise.
[9.41] Go forth light and heavy, and strive hard in Allah's way with your property and your persons; this is better for you, if you know.
[9.42] Had it been a near advantage and a short journey, they would certainly have followed you, but the tedious journey was too long for them; and they swear by Allah: If we had been able, we would certainly have gone forth with you; they cause their own souls to perish, and Allah knows that they are most surely
[9.43] Allah pardon you! Why did you give them leave until those who spoke the truth had become manifest to you and you had known the liars?
[9.44] They do not ask leave of you who believe in Allah and the latter day (to stay away) from striving hard with their property and their persons, and Allah knows those who guard (against evil).
[9.45] They only ask leave of you who do not believe in Allah and the latter day and their hearts are in doubt, so in their doubt do they waver.
[9.46] And if they had intended to go forth, they would certainly have provided equipment for it, but Allah did not like their going forth, so He withheld them, and it was said (to them): Hold back with those who hold back.
[9.47] Had they gone forth with you, they would not have added to you aught save corruption, and they would certainly have hurried about among you seeking (to sow) dissension among you, and among you there are those who hearken for their sake; and Allah knows the unjust.
[9.48] Certainly they sought (to sow) dissension before, and they meditated plots against you until the truth came, and Allah's commandment prevailed although they were averse (from it).
[9.49] And among them there is he who says: Allow me and do not try me. Surely into trial have they already tumbled down, and most surely hell encompasses the unbelievers.
[9.50] If good befalls you, it grieves them, and if hardship afflicts you, they say: Indeed we had taken care of our affair before; and they turn back and are glad.
[9.51] Say: Nothing will afflict us save what Allah has ordained for us; He is our.Patron; and on Allah let the believers rely.
[9.52] Say: Do you await for us but one of two most excellent things? And we await for you that Allah will afflict you with punishment from Himself or by our hands. So wait; we too will wait with you.
[9.53] Say: Spend willingly or unwillingly, it shall not be accepted from you; surely you are a transgressing people.
[9.54] And nothing hinders their spendings being accepted from them, except that they disbelieve in Allah and in His Apostle and they do not come to prayer but while they are sluggish, and they do not spend but while they are unwilling.
[9.55] Let not then their property and their children excite your admiration; Allah only wishes to chastise them with these in this world's life and (that) their souls may depart while they are unbelievers.
[9.56] And they swear by Allah that they are most surely of you, and they are not of you, but they are a people who are afraid (of you).
[9.57] If they could find a refuge or cave or a place to enter into, they would certainly have turned thereto, running away in all haste.
[9.58] And of them there are those who blame you with respect to the alms; so if they are given from it they are pleased, and if they are not given from it, lo! they are full of rage.
[9.59] And if they were content with what Allah and His Apostle gave them, and had said: Allah is sufficient for us; Allah will soon give us (more) out of His grace and His Apostle too; surely to Allah do we make our petition.
[9.60] Alms are only for the poor and the needy, and the officials (appointed) over them, and those whose hearts are made to incline (to truth) and the (ransoming of) captives and those in debts and in the way of Allah and the wayfarer; an ordinance from Allah; and Allah is knowing, Wise.
[9.61] And there are some of them who molest the Prophet and say: He is one who believes every thing that he hears; say: A hearer of good for you (who) believes in Allah and believes the faithful and a mercy for those of you who believe; and (as for) those who molest the Apostle of Allah, they shall have a painful punishment.
[9.62] They swear to you by Allah that they might please you and, Allah, as well as His Apostle, has a greater right that they should please Him, if they are believers.
[9.63] Do they not know that whoever acts in opposition to Allah and His Apostle, he shall surely have the fire of hell to abide in it? That is the grievous abasement.
[9.64] The hypocrites fear lest a chapter should be sent down to them telling them plainly of what is in their hearts. Say: Go on mocking, surely Allah will bring forth what you fear.
[9.65] And if you should question them, they would certainly say: We were only idly discoursing and sporting. Say: Was it at Allah and His communications and His Apostle that you mocked?
[9.66] Do not make excuses; you have denied indeed after you had believed; if We pardon a party of you, We will chastise (another) party because they are guilty.
[9.67] The hypocritical men and the hypocritical women are all alike; they enjoin evil and forbid good and withhold their hands; they have forsaken Allah, so He has forsaken them; surely the hypocrites are the transgressors.
[9.68] Allah has promised the hypocritical men and the hypocritical women and the unbelievers the fire of hell to abide therein; it is enough for them; and Allah has cursed them and they shall have lasting punishment.
[9.69] Like those before you; they were stronger than you in power and more abundant in wealth and children, so they enjoyed their portion; thus have you enjoyed your portion as those before you enjoyed their portion; and you entered into vain discourses like the vain discourses in which entered those before you. These are they whose works are null in this world and the hereafter, and these are they who are the losers.
[9.70] Has not the news of those before them come to them; of the people of Nuh and Ad and Samood, and the people of Ibrahim and the dwellers of Madyan and the overthrown cities; their apostles came to them with clear arguments; so it was not Allah Who should do them injustice, but they were unjust to themselves.
[9.71] And (as for) the believing men and the believing women, they are guardians of each other; they enjoin good and forbid evil and keep up prayer and pay the poor-rate, and obey Allah and His Apostle; (as for) these, Allah will show mercy to them; surely Allah is Mighty, Wise.
[9.72] Allah has promised to the believing men and the believing women gardens, beneath which rivers flow, to abide in them, and goodly dwellings in gardens of perpetual abode; and best of all is Allah's goodly pleasure; that is the grand achievement.
[9.73] O Prophet! strive hard against the unbelievers and the hypocrites and be unyielding to them; and their abode is hell, and evil is the destination.
[9.74] They swear by Allah that they did not speak, and certainly they did speak, the word of unbelief, and disbelieved after their Islam, and they had determined upon what they have not been able to effect, and they did not find fault except because Allah and His Apostle enriched them out of His grace; therefore if they repent, it will be good for them; and if they turn back, Allah will chastise them with a painful chastisement in this world and the hereafter, and they shall not have in the land any guardian or a helper.
[9.75] And there are those of them who made a covenant with Allah: If He give us out of His grace, we will certainly give alms and we will certainly be of the good.
[9.76] But when He gave them out of His grace, they became niggardly of it and they turned back and they withdrew.
[9.77] So He made hypocrisy to follow as a consequence into their hearts till the day when they shall meet Him because they failed to perform towards Allah what they had promised with Him and because they told lies.
[9.78] Do they not know that Allah knows their hidden thoughts and their secret counsels, and that Allah is the great Knower of the unseen things?
[9.79] They who taunt those of the faithful who give their alms freely, and those who give to the extent of their earnings and scoff at them; Allah will pay them back their scoffing, and they shall have a painful chastisement.
[9.80] Ask forgiveness for them or do not ask forgiveness for them; even if you ask forgiveness for them seventy times, Allah will not forgive them; this is because they disbelieve in Allah and His Apostle, and Allah does not guide the transgressing people.
[9.81] Those who were left behind were glad on account of their sitting behind Allah's Apostle and they were averse from striving m Allah's way with their property and their persons, and said: Do not go forth in the heat. Say: The fire of hell is much severe in heat. Would that they understood (it).
[9.82] Therefore they shall laugh little and weep much as a recompense for what they earned.
[9.83] Therefore if Allah brings you back to a party of them and then they ask your permission to go forth, say: By no means shall you ever go forth with me and by no means shall you fight an enemy with me; surely you chose to sit the first time, therefore sit (now) with those who remain behind.
[9.84] And never offer prayer for any one of them who dies and do not stand by his grave; surely they disbelieve in Allah and His Apostle and they shall die in transgression.
[9.85] And let not their property and their children excite your admlration; Allah only wishes to chastise them with these in this world and (that) their souls may depart while they are unbelievers
[9.86] And whenever a chapter is revealed, saying: Believe in Allah and strive hard along with His Apostle, those having ampleness of means ask permission of you and say: Leave us (behind), that we may be with those who sit.
[9.87] They preferred to be with those who remained behind, and a seal is set on their hearts so they do not understand.
[9.88] But the Apostle and those who believe with him strive hard with their property and their persons; and these it is who shall have the good things and these it is who shall be successful.
[9.89] Allah has prepared for them gardens beneath which rivers flow, to abide in them; that is the great achievement. And the defaulters from among the dwellers of the desert came that permission may be given to them and they sat (at home) who lied to Allah and His Apostle; a painful chastisement shall afflict those of them who disbelieved.
[9.91] It shall be no crime in the weak, nor in the sick, nor in those who do not find what they should spend (to stay behind), so long as they are sincere to Allah and His Apostle; there is no way (to blame) against the doers of good; and Allah is Forgiving, Merciful;
[9.92] Nor in those who when they came to you that you might carry them, you said: I cannot find that on which to carry you; they went back while their eyes overflowed with tears on account of grief for not finding that which they should spend.
[9.93] The way (to blame) is only against those who ask permission of you though they are rich; they have chosen to be with those who remained behind, and Allah has set a seal upon their hearts so they do not know.
[9.94] They will excuse themselves to you when you go back to them. Say: Urge no excuse, by no means will we believe you; indeed Allah has informed us of matters relating to you; and now Allah and His Apostle will see your doings, then you shall be brought back to the Knower of the unseen and the seen, then He will inform you of what you did.
[9.95] They will swear to you by Allah when you return to them so that you may turn aside from them; so do turn aside from them; surely they are unclean and their abode is hell; a recompense for what they earned.
[9.96] They will swear to you that you may be pleased with them; but if you are pleased with them, yet surely Allah is not pleased with the transgressing people.
[9.97] The dwellers of the desert are very hard in unbelief and hypocrisy, and more disposed not to know the limits of what Allah has revealed to His Apostle; and Allah is Knowing, Wise.
[9.98] And of the dwellers of the desert are those who take what they spend to be a fine, and they wait (the befalling of) calamities to you; on them (will be) the evil calamity; and Allah is Hearing, Knowing.
[9.99] And of the dwellers of the desert are those who believe in Allah and the latter day and take what they spend to be (means of) the nearness of Allah and the Apostle's prayers; surely it shall be means of nearness for them; Allah will make them enter into His mercy; surely Allah is Forgiving, Merciful.
[9.100] And (as for) the foremost, the first of the Muhajirs and the Ansars, and those who followed them in goodness, Allah is well pleased with them and they are well pleased with Him, and He has prepared for them gardens beneath which rivers flOw, to abide in them for ever; that is the mighty achievement.
[9.101] And from among those who are round about you of the dwellers of the desert there are hypocrites, and from among the people of Medina (also); they are stubborn in hypocrisy; you do not know them; We know them; We will chastise them twice then shall they be turned back to a grievous chastisement
[9.102] And others have confessed their faults, they have mingled a good deed and an evil one; may be Allah will turn to them (mercifully); surely Allah is Forgiving, Merciful.
[9.103] Take alms out of their property, you would cleanse them and purify them thereby, and pray for them; surely your prayer is a relief to them; and Allah is Hearing, Knowing.
[9.104] Do they not know that Allah accepts repentance from His servants and takes the alms, and that Allah is the Oft-returning (to mercy), the Merciful?
[9.105] And say: Work; so Allah will see your work and (so will) His Apostle and the believers; and you shall be brought back to the Knower of the unseen and the seen, then He will inform you of what you did.
[9.106] And others are made to await Allah's command, whether He chastise them or whether He turn to them (mercifully), and Allah is Knowing, Wise.
[9.107] And those who built a masjid to cause harm and for unbelief and to cause disunion among the believers and an ambush to him who made war against Allah and His Apostle before; and they will certainly swear: We did not desire aught but good; and Allah bears witness that they are most surely liars.
[9.108] Never stand in it; certainly a masjid founded on piety from the very first day is more deserving that you should stand in it; in it are men who love that they should be purified; and Allah loves those who purify themselves.
[9.109] Is he, therefore, better who lays his foundation on fear of Allah and (His) good pleasure, or he who lays his foundation on the edge of a cracking hollowed bank, so it broke down with him into the fire of hell; and Allah does not guide the unjust people.
[9.110] The building which they have built will ever continue to be a source of disquiet in their hearts, except that their hearts get cut into pieces; and Allah is Knowing, Wise.
[9.111] Surely Allah has bought of the believers their persons and their property for this, that they shall have the garden; they fight in Allah's way, so they slay and are slain; a promise which is binding on Him in the Taurat and the Injeel and the Quran; and who is more faithful to his covenant than Allah? Rejoice therefore in the pledge which you have made; and that is the mighty achievement.
[9.112] They who turn (to Allah), who serve (Him), who praise (Him), who fast, who bow down, who prostrate themselves, who enjoin what is good and forbid what is evil, and who keep the limits of Allah; and give good news to the believers.
[9.113] It is not (fit) for the Prophet and those who believe that they should ask forgiveness for the polytheists, even though they should be near relatives, after it has become clear to them that they are inmates of the flaming fire.
[9.114] And Ibrahim asking forgiveness for his sire was only owing to a promise which he had made to him; but when it became clear to him that he was an enemy of Allah, he declared himself to be clear of him; most surely Ibrahim was very tender-hearted forbearing.
[9.115] It is not (attributable to) Allah that He should lead a people astray after He has guided them; He even makes clear to them what they should guard against; surely Allah knows all things.
[9.116] Surely Allah's is the kingdom of the heavens and the earth; He brings to life and causes to die; and there is not for you besides Allah any Guardian or Helper.
[9.117] Certainly Allah has turned (mercifully) to the Prophet and those who fled (their homes) and the helpers who followed him in the hour of straitness after the hearts of a part of them were about to deviate, then He turned to them (mercifully); surely to them He is Compassionate, Merciful.
[9.118] And to the three who were left behind, until the earth became strait to them notwithstanding its spaciousness and their souls were also straitened to them; and they knew it for certain that there was no refuge from Allah but in Him; then He turned to them (mercifully) that they might turn (to Him); surely Allah is the Oft-returning (to mercy), the Merciful.
[9.119] O you who believe! be careful of (your duty to) Allah and be with the true ones.
[9.120] It did not beseem the people of Medina and those round about them of the dwellers of the desert to remain behind the Apostle of Allah, nor should they desire (anything) for themselves in preference to him; this is because there afflicts them not thirst or fatigue or hunger in Allah's way, nor do they tread a path which enrages the unbelievers, nor do they attain from the enemy what they attain, but a good work is written down to them on account of it; surely Allah does not waste the reward of the doers of good;
[9.121] Nor do they spend anything that may be spent, small or great, nor do they traverse a valley, but it is written down to their credit, that Allah may reward them with the best of what they have done.
[9.122] And it does not beseem the believers that they should go forth all together; why should not then a company from every party from among them go forth that they may apply themselves to obtain understanding in religion, and that they may warn their people when they come back to them that they may be cautious?
[9.123] O you who believe! fight those of the unbelievers who are near to you and let them find in you hardness; and know that Allah is with those who guard (against evil).
[9.124] And whenever a chapter is revealed, there are some of them who say: Which of you has it strengthened in faith? Then as for those who believe, it strengthens them in faith and they rejoice.
[9.125] And as for those in whose hearts is a disease, it adds uncleanness to their uncleanness and they die while they are unbelievers.
[9.126] Do they not see that they are tried once or twice in every year, yet they do not turn (to Allah) nor do they mind.
[9.127] And whenever a chapter is revealed, they cast glances at one another: Does any one see you? Then they turn away: Allah has turned away their hearts because they are a people who do not understand.
[9.128] Certainly an Apostle has come to you from among yourselves; grievous to him is your falling into distress, excessively solicitous respecting you; to the believers (he is) compassionate,
[9.129] But if they turn back, say: Allah is sufficient for me, there is no god but He; on Him do I rely, and He is the Lord of mighty power.
Geef maar even aan wat een andere blik op de tekst geeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265509
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet bij bijbelteksten omdat we voor zover ik weet niet te maken hebben met iedere week een aanval van een christen op een willekeurige voorbijganger geïnspireerd op de bijbel. Als we 3 keer per week lezen dat een christen willekeurige mensen aanvalt en zich daarbij liet inspireren door de bijbel mag je dit argument weer afstoffen.
Kony is anders toch al een poosje aardig bezig. Er staan ook al sinds jaar en dag vermeende christenen naast begrafenissen van soldaten te roepen dat ze naar de hel gaan omdat homofilie bestaat.

Daar kunnen we allemaal wel direct zien dat dat gewelddadige / zieke gedrag niet voortkomt uit 'het christendom' maar vanuit een hele verdraaide en misvormde interpretatie van het christendom. Dat ligt dus niet aan het christendom, maar aan de manier waarop die mensen kiezen om het christendom te interpreteren en er invulling aan te geven.

quote:
Ik beweer helemaal niet hoe er geïnterpreteerd moet worden, ik geef slechts aan wat er staat en hoe dat door een aanzienlijk deel van de moslims geinterpreteerd wordt, getuige de vele aanslagen van moslims op ongelovigen.
Maar omdat het een nog veel groter deel van de moslims wél lukt om de islam zodanig te interpreteren zonder dat dit tot terrorisme leidt, is niet 'de islam' de schuldige, maar een hele verdraaide en misvormde interpretatie van de islam. Dat terrorisme ligt dus niet aan de islam, maar aan de manier waarop die mensen kiezen om de islam te interpreteren en er invulling aan te geven.

Is echt allemaal niet zo moeilijk hoor. Je zou toch denken dat er ergens in die 3 uur hoorcollege wel genoemd is dat er best veel stromingen binnen de islam zitten.

En zelfs dan is er nog zoiets als individuele verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 20-11-2018 16:08:59 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:04:32 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183265554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, welk stukje had ik bij deze 2 specifieke verzen er nog bij moeten zetten? Post het maar in plaats van je loze kreten.

Graag boter bij de vis.

edit:

Ik help je even, hier is de volledige soera:

[..]

Geef maar even aan wat een andere blik op de tekst geeft.
Niet alleen plaatsen, ook lezen... Dan heb je je antwoord al.

Jij leest er dood willekeurige ongelovigen in, een ander leest vecht enkel tegen degene die jou bevechten. Weer een ander leest geen genade, degene daartegenover leest toon genade, zelfs als ze je bevochten hebben.

Je ziet wat je wil zien. Waar het hart vol van is...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183265609
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we het dus eens. De oorzaak ligt in de islam.
Nee. 'het actief participeren aan een extremistische stroming van de islam die geweld tegen anderen propageert'. En zelfs dan moet er waarschijnlijk wel meer fucked-up shit met je gebeurd zijn wat je in de handen van terrorisme drijft. Want zelfs lang niet alle extremisten worden daadwerkelijk terroristen.

Loop mijn woorden niet te verdraaien aub. ^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_183265615
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:03 schreef probeer het volgende:

[..]

Kony is anders toch al een poosje aardig bezig. Er staan ook al sinds jaar en dag vermeende christenen naast begrafenissen van soldaten te roepen dat ze naar de hel gaan omdat homofilie bestaat.
Wat heeft een warlord uit centraal Afrika te maken met de situatie in Europa? Dat je voor een voorbeeld terug moet vallen op Kony geeft toch al aan dat hij de uitzondering is die de regel bevestigd terwijl we minstens 3 aanvallen per week van moslims IN EUROPA hebben.
quote:
Maar raar genoeg kunnen we daar allemaal wel direct zien dat dat gewelddadige / zieke gedrag niet voortkomt uit 'het christendom' maar vanuit een hele verdraaide en misvormde interpretatie van het christendom.

tja, het zou zomaar iets met de schaal te maken kunnen hebben.1 warlord versus duizenden radicale moslims....
quote:
Maar omdat het een nog veel groter deel van de moslims wél lukt om de islam zodanig te interpreteren zonder dat dit tot terrorisme leidt, is niet 'de islam' de schuldige, maar een hele verdraaide en misvormde interpretatie van de islam.

Is echt allemaal niet zo moeilijk hoor. Je zou toch denken dat er ergens in die 3 uur hoorcollege wel genoemd is dat er best veel stromingen binnen de islam zitten.

En zelfs dan is er nog zoiets als individuele verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid.
Ja hoor.net zoals er van ieder ander geloof vele stromingen zijn. Vreemd genoeg leidt dat alleen binnen de islam tot vele doden per jaar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265636
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet alleen plaatsen, ook lezen... Dan heb je je antwoord al.

Jij leest er dood willekeurige ongelovigen in, een ander leest vecht enkel tegen degene die jou bevechten. Weer een ander leest geen genade, degene daartegenover leest toon genade, zelfs als ze je bevochten hebben.

Je ziet wat je wil zien. Waar het hart vol van is...
Quote even het stukje waar dat staat. Waarom zo vaag om de brij heen blijven draaien? Quote gewoon het stuk waar dat staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265693
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat heeft een warlord uit centraal Afrika te maken met de situatie in Europa? Dat je voor een voorbeeld terug moet vallen op Kony geeft toch al aan dat hij de uitzondering is die de regel bevestigd terwijl we minstens 3 aanvallen per week van moslims IN EUROPA hebben.
Hij baseert veel van zijn shit op een eigen interpretatie van de 10 geboden. Het is ons echter allemaal meteen duidelijk dat het dus aan zijn interpretatie ligt, en niet aan de 10 geboden.

quote:
tja, het zou zomaar iets met de schaal te maken kunnen hebben.1 warlord versus duizenden radicale moslims....

[..]

Ja hoor.net zoals er van ieder ander geloof vele stromingen zijn. Vreemd genoeg leidt dat alleen binnen de islam tot vele doden per jaar.
Is niet vreemd. De islam kent helaas aardig wat extremistische / radicale groeperingen en stromingen, met ditto radicale interpretaties.

Maar dat betekent niet dat dus de hele islam extremistisch is.

Basisniveau causaliteit dit hoor.

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 20-11-2018 16:19:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183265721
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Is niet vreemd. De islam kent helaas aardig wat extremistische / radicale groeperingen en stromingen, met ditto radicale interpretaties.

Maar dat betekent niet dat dus de hele islam extremistisch is.

Basisniveau causaliteit dit hoor.
Dat zegt dan ook niemand. Basisniveau begrijpend lezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183265746
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook niemand. Basisniveau begrijpend lezen.
Jij loopt hier anders toch echt al het hele topic te roepen dat 'de islam' de schuldige is. Waar anderen keer op keer blijven herhalen dat het niet 'de islam' is, maar 'een extremistische interpretatie van de islam'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183265952
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij loopt hier anders toch echt al het hele topic te roepen dat 'de islam' de schuldige is. Waar anderen keer op keer blijven herhalen dat het niet 'de islam' is, maar 'een extremistische interpretatie van de islam'.
De oorzaak ligt inderdaad in de islam. Of is de extremistische interpretatie van de islam geen islam? Dat is evengoed islam, hoe graag jullie wegkijkers ook zouden willen dat dat geen islam is.

Dat wil uiteraard niet zeggen dat iedere interpretatie extremistisch is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183266015
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Hij baseert veel van zijn shit op een eigen interpretatie van de 10 geboden. Het is ons echter allemaal meteen duidelijk dat het dus aan zijn interpretatie ligt, en niet aan de 10 geboden.

Spreek voor jezelf. Dat is mij helemaal niet per definitie duidelijk. Ook op de bijbel is genoeg aan te merken.

Maar je vergelijking gaat toch mank. Kom maar terug als we in europa 3 keer per week een aanval hebben geïnspireerd op de 10 geboden.

O wacht even, het aantal christenen in europa is veel hoger dan het aantal moslims, dat moeten we wel even meenemen.

Kom maar terug als je in Europa 90 keer per week een aanval hebben geïnspireerd op de 10 geboden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183266143
Sorry dat ik de volgorde van je post omdraai, maar volgens mij is dit net het moment waarop we het met elkaar eens zijn en deze discussie eigenlijk alleen maar gelegen heeft aan onze verwoording.

quote:
Dat wil uiteraard niet zeggen dat iedere interpretatie extremistisch is.
Fijn (en mijns inziens ook erg belangrijk) dat je dit erkent.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De oorzaak ligt inderdaad in de islam. Of is de extremistische interpretatie van de islam geen islam?
Dat is absoluut een deel van de islam.

quote:
hoe graag jullie wegkijkers ook zouden willen dat dat geen islam is.
Zo voel of ervaar ik dat niet.

Waarom ik zo hamer op dat 'extremistische interpretatie van de islam' vs 'de islam', is omdat het 1e een stuk specifiekere oorzaak van het probleem terrorisme is. Waarom dan nog over 'de islam' als oorzaak spreken, als we allemaal weten dat je dan ook praat over vele stromingen en aanhangers die niets met extremisme of terrorisme hebben? Want dat we onze peilen moeten richten op 'extremistische stromingen van de islam die vaak aanzet geven tot terrorisme' is iets waar volgens mij vrijwel iedereen, links en rechts, het over eens is. Van mij mogen extremistische haat-moskeeën vandaag nog dicht. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar ook de moskeeën die daar niets mee te maken hebben op aan te kijken.

Bij dat hele metoo gebeuren zijn de schuldigen toch ook niet 'mensen', maar specificeren we dat correct naar 'mensen die niet ongevraagd van andere mensen af kunnen blijven'?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 20-11-2018 16:36:42 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_183266270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet bij bijbelteksten omdat we voor zover ik weet niet te maken hebben met iedere week een aanval van een christen op een willekeurige voorbijganger geïnspireerd op de bijbel. Als we 3 keer per week lezen dat een christen willekeurige mensen aanvalt en zich daarbij liet inspireren door de bijbel mag je dit argument weer afstoffen.
Dan laat je de manier waarop je de koran interpreteert dus afhangen van terroristen? Hun lezing is volgens jou de juiste? Dat is een ietwat rare logica.

quote:
Ik beweer helemaal niet hoe er geïnterpreteerd moet worden, ik geef slechts aan wat er staat en hoe dat door een aanzienlijk deel van de moslims geinterpreteerd wordt, getuige de vele aanslagen van moslims op ongelovigen.
Dat doe je wel. Er leven miljoenen moslims en er zijn miljoenen interpretaties. Van de moslims die geweld gebruiken zeg je tegen anderen: "ja, terroristen lezen dat in de koran dus die interpretatie klopt".
pi_183266294
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan laat je de manier waarop je de koran interpreteert dus afhangen van terroristen? Hun lezing is volgens jou de juiste? Dat is een ietwat rare logica.

[..]

Dat doe je wel. Er leven miljoenen moslims en er zijn miljoenen interpretaties. Van de moslims die geweld gebruiken zeg je tegen anderen: "ja, terroristen lezen dat in de koran dus die interpretatie klopt".
^O^
"Pools are perfect for holding water"
pi_183266562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Huh? Je weet dat dit in België is hè? Waarom ligt het dan aan Nederlandse politici, rechters en beleidsmakers?
Ik beschouw België wat dit soort zaken betreft niet als een compleet ander land. Qua mentaliteit is het net Nederland; zie ook het strafrecht. Ook in Nederland worden gevaarlijke mensen met verlof gestuurd, tegen de adviezen in. Ook hier vallen doden en gewonden door foute beslissingen over proefverlof.

Het is verschil is hooguit dat het probleem met radicale moslim-terroristen in Nederland wat minder groot is dan in België.
pi_183266784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan laat je de manier waarop je de koran interpreteert dus afhangen van terroristen? Hun lezing is volgens jou de juiste? Dat is een ietwat rare logica.

[..]

Dat doe je wel. Er leven miljoenen moslims en er zijn miljoenen interpretaties. Van de moslims die geweld gebruiken zeg je tegen anderen: "ja, terroristen lezen dat in de koran dus die interpretatie klopt".
Ik laat me helemaal niet uit over wat een juiste of onjuiste interpretatie is. Ik constateer slechts dat er een aanzienlijke groep moslims is die het geloof gewelddadig interpreteert. De feiten uit de afgelopen jaren zijn het bewijs voor die stelling.

Verder constateer ik dat er in de koran en aanverwante geschriften letterlijk opgeroepen wordt tot geweld. Dat verzin ik niet, dat interpreteer ik niet, dat staat er gewoon en de voorbeelden heb ik gewoon gepost.

Dus welk probleem heb jij met mijn uitspraken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183267167
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:30 schreef probeer het volgende:
Sorry dat ik de volgorde van je post omdraai, maar volgens mij is dit net het moment waarop we het met elkaar eens zijn en deze discussie eigenlijk alleen maar gelegen heeft aan onze verwoording.

[..]

Fijn (en mijns inziens ook erg belangrijk) dat je dit erkent.

[..]

Dat is absoluut een deel van de islam.

[..]

Zo voel of ervaar ik dat niet.

Waarom ik zo hamer op dat 'extremistische interpretatie van de islam' vs 'de islam', is omdat het 1e een stuk specifiekere oorzaak van het probleem terrorisme is. Waarom dan nog over 'de islam' als oorzaak spreken, als we allemaal weten dat je dan ook praat over vele stromingen en aanhangers die niets met extremisme of terrorisme hebben? Want dat we onze peilen moeten richten op 'extremistische stromingen van de islam die vaak aanzet geven tot terrorisme' is iets waar volgens mij vrijwel iedereen, links en rechts, het over eens is. Van mij mogen extremistische haat-moskeeën vandaag nog dicht. Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om daar ook de moskeeën die daar niets mee te maken hebben op aan te kijken.

Bij dat hele metoo gebeuren zijn de schuldigen toch ook niet 'mensen', maar specificeren we dat correct naar 'mensen die niet ongevraagd van andere mensen af kunnen blijven'?
Waarom dan toch over de islam hebben? Omdat het toch over de islam gaat? Iedereen begrijpt toch dat niet iedere moslim met zijn kromzwaard door de straten trekt op zoek naar ongelovigen? Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een aantal zeer problematische elementen in de islam zit die er bij sommigen toe leidt dat zij geweld gebruiken.

Er zijn voorbeelden te over van islamitische jongeren die in een paar weken tijd radicaliseren. Dat kan toch alleen als het zaadje om daar vatbaar voor te zijn al gelegd is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183268290
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik laat me helemaal niet uit over wat een juiste of onjuiste interpretatie is. Ik constateer slechts dat er een aanzienlijke groep moslims is die het geloof gewelddadig interpreteert. De feiten uit de afgelopen jaren zijn het bewijs voor die stelling.

Verder constateer ik dat er in de koran en aanverwante geschriften letterlijk opgeroepen wordt tot geweld. Dat verzin ik niet, dat interpreteer ik niet, dat staat er gewoon en de voorbeelden heb ik gewoon gepost.
Dat 'het er gewoon staat' lijkt er anders wel verdomd veel op dat je het een begrijpelijke interpretatie vindt die sense maakt.
pi_183268586
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 17:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom dan toch over de islam hebben? Omdat het toch over de islam gaat? Iedereen begrijpt toch dat niet iedere moslim met zijn kromzwaard door de straten trekt op zoek naar ongelovigen? Maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een aantal zeer problematische elementen in de islam zit die er bij sommigen toe leidt dat zij geweld gebruiken.
Oprecht fijn dat jij (en de meesten) dat onderscheid wel kunnen maken, maar jij en ik weten net zo goed dat er genoeg mensen (ook hier) rondlopen die dat onderscheid niet (meer) maken en 'de islam' als één geheel zien waarbij elke moslim verantwoordelijk is voor elkaars acties.

Om het dan dus over 'de islam' te hebben, ipv over 'de extremistische stromingen binnen de islam' sterkt die mensen in hun onjuiste perspectief.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183269979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'het er gewoon staat' lijkt er anders wel verdomd veel op dat je het een begrijpelijke interpretatie vindt die sense maakt.
Nou ja, persoonlijk kan ik er niet veel anders van maken als dat er letterlijk staat. Maar wat mijn interpretatie is is onbelangrijk. Waar het om gaat is dat er een aanzienlijke groep mensen is die het op een wijze interpreteert waardoor zij er een aansporing tot of rechtvaardiging van geweld in zien. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dat nog probeert te bestrijden. Jihadisten zeggen het zelf nota bene, en dan kom jij hier beweren dat het niet waar is....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183270210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Oprecht fijn dat jij (en de meesten) dat onderscheid wel kunnen maken, maar jij en ik weten net zo goed dat er genoeg mensen (ook hier) rondlopen die dat onderscheid niet (meer) maken en 'de islam' als één geheel zien waarbij elke moslim verantwoordelijk is voor elkaars acties.

Om het dan dus over 'de islam' te hebben, ipv over 'de extremistische stromingen binnen de islam' sterkt die mensen in hun onjuiste perspectief.
Nou, misschien is dat zo, maar je kunt lastig van iedereen verwachten dat ze alle stromingen kennen en weet hoe de onderlinge verhoudingen liggen. En ik denk dat die mensen niet gesterkt worden in hun perspectief doordat er over "islam" gesproken wordt maar vooral doordat er inmiddels iedere week een aanval plaatsvindt. Het perspectief op de islam daar zouden moslims hun radicale geloofsbroeders op aan moeten spreken, en niet de argeloze burger die geconfronteerd wordt met een geweldsgolf uit islamitische hoek.

Verder is het argument "het is maar een bepaalde stroming" in bepaalde, voornamelijk linkse, kringen vooral een excuus om het probleem te ontkennen of te bagatelliseren máár vooral niet aan te pakken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183271254
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, misschien is dat zo, maar je kunt lastig van iedereen verwachten dat ze alle stromingen kennen en weet hoe de onderlinge verhoudingen liggen.
Zelfs als iemand niet weet welke stromingen er meer aanleiding lijken te geven tot extremisme / terrorisme, kan diegene hopelijk wel het onderscheid maken tussen 'een moslim' en 'een terroristische moslim'.

quote:
En ik denk dat die mensen niet gesterkt worden in hun perspectief doordat er over "islam" gesproken wordt maar vooral doordat er inmiddels iedere week een aanval plaatsvindt.
Ik gok inderdaad ook dat de daadwerkelijke aanslagen meer invloed hebben op de meningen van mensen, dan wat semantisch gedoe rondom een deel van de probleemstelling. Helaas is het eerste iets waar ik niets aan kan doen, het tweede wel.

quote:
Het perspectief op de islam daar zouden moslims hun radicale geloofsbroeders op aan moeten spreken ...
Hmm ... Dit vind ik altijd een lastige ... Het zou heel fijn zijn als ze dat zouden doen (naast natuurlijk al gewoon het goede voorbeeld geven door hun vredelievende beleving van de islam) maar ik geloof denk ik niet in zulke collectieve verantwoordelijkheid. Dus ik weet niet of ik dat een hele redelijke verwachting vind.

quote:
... en niet de argeloze burger die geconfronteerd wordt met een geweldsgolf uit islamitische hoek.
Is waarschijnlijk niet heel handig nee. Zet spanningen alleen maar meer op scherp.

quote:
Verder is het argument "het is maar een bepaalde stroming" in bepaalde, voornamelijk linkse, kringen vooral een excuus om het probleem te ontkennen of te bagatelliseren máár vooral niet aan te pakken.
Die uitspraak is inderdaad misselijkmakend bagatelliserend. Helemaal met je eens. Draagt helemaal niets bij.

Maar het zal wellicht in sommige gevallen (bij de mensen die 'de islam' op één hoop gooien en dat onderscheid tussen zowel stromingen en individuen niet kunnen of willen maken) toch nodig zijn om ze op dat onderscheid te wijzen om de probleemstelling helder te houden. Zoals ik het zie is dat essentieel om beleid te maken wat ons in staat stelt om, heel kort door de bocht (en zelfs een tikkeltje discriminerend), 'de goeden' met rust te laten maar 'de slechten' hard aan te pakken.

Dán kunnen we het bijvoorbeeld gaan hebben over het sluiten van specifieke haat-predikende gebedshuizen, zonder meteen de islam en koran te willen verbieden. Over het (zeer noodzakelijke) verbeteren van de emancipatie onder islamitische vrouwen, zonder meteen elk hoofddoekje als onderdrukking te moeten zien.

Maar ik snap je punt zeker, en wellicht deed ik dat zelf in dit topic ook een beetje daar ik het begin van onze discussie het idee had dat ik ook bij jou dat onderscheid weer moest benadrukken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183271413
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ja, persoonlijk kan ik er niet veel anders van maken als dat er letterlijk staat. Maar wat mijn interpretatie is is onbelangrijk. Waar het om gaat is dat er een aanzienlijke groep mensen is die het op een wijze interpreteert waardoor zij er een aansporing tot of rechtvaardiging van geweld in zien. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je dat nog probeert te bestrijden. Jihadisten zeggen het zelf nota bene, en dan kom jij hier beweren dat het niet waar is....
Dat mensen dat zo interpreteren is een feit inderdaad. Maar dat het logisch of begrijpelijk is omdat dat nu eenmaal zo in de koran staat vind ik wel een vreemde opvatting. Het is niet de tekst zelf die extremisme veroorzaakt, dat zijn alle factoren daarbuiten.
pi_183272199
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat mensen dat zo interpreteren is een feit inderdaad. Maar dat het logisch of begrijpelijk is omdat dat nu eenmaal zo in de koran staat vind ik wel een vreemde opvatting. Het is niet de tekst zelf die extremisme veroorzaakt, dat zijn alle factoren daarbuiten.
Dat het er letterlijk staat is ook een feit. En dat een extremistische tekst (tenminste, ik neem aan dat jij een tekst waar letterlijk staat dat je een ander moet doden ook extremisch vind) extremisme veroorzaakt of in de hand werkt vind ik eerlijk gezegd volledig in de lijn der verwachting.

Verder ben ik erg benieuwd welke factoren volgens jou dan tot extremisme leiden want jihadisten verwijzen zelf naar de islam als inspiratie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183272284
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat het er letterlijk staat is ook een feit. En dat een extremistische tekst (tenminste, ik neem aan dat jij een tekst waar letterlijk staat dat je een ander moet doden ook extremisch vind) extremisme veroorzaakt of in de hand werkt vind ik eerlijk gezegd volledig in de lijn der verwachting.

Verder ben ik erg benieuwd welke factoren volgens jou dan tot extremisme leiden want jihadisten verwijzen zelf naar de islam als inspiratie.
Er staan in de bijbel ook legio van dat soort zelfde teksten. Toch komt extremisme minder vaak voor in het christendom. Dan ligt het al niet aan de tekst, dus.
pi_183272345
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfs als iemand niet weet welke stromingen er meer aanleiding lijken te geven tot extremisme / terrorisme, kan diegene hopelijk wel het onderscheid maken tussen 'een moslim' en 'een terroristische moslim'.

[..]

Ik gok inderdaad ook dat de daadwerkelijke aanslagen meer invloed hebben op de meningen van mensen, dan wat semantisch gedoe rondom een deel van de probleemstelling. Helaas is het eerste iets waar ik niets aan kan doen, het tweede wel.

[..]

Hmm ... Dit vind ik altijd een lastige ... Het zou heel fijn zijn als ze dat zouden doen (naast natuurlijk al gewoon het goede voorbeeld geven door hun vredelievende beleving van de islam) maar ik geloof denk ik niet in zulke collectieve verantwoordelijkheid. Dus ik weet niet of ik dat een hele redelijke verwachting vind.

[..]

Is waarschijnlijk niet heel handig nee. Zet spanningen alleen maar meer op scherp.

[..]

Die uitspraak is inderdaad misselijkmakend bagatelliserend. Helemaal met je eens. Draagt helemaal niets bij.

Maar het zal wellicht in sommige gevallen (bij de mensen die 'de islam' op één hoop gooien en dat onderscheid tussen zowel stromingen en individuen niet kunnen of willen maken) toch nodig zijn om ze op dat onderscheid te wijzen om de probleemstelling helder te houden. Zoals ik het zie is dat essentieel om beleid te maken wat ons in staat stelt om, heel kort door de bocht (en zelfs een tikkeltje discriminerend), 'de goeden' met rust te laten maar 'de slechten' hard aan te pakken.

Dán kunnen we het bijvoorbeeld gaan hebben over het sluiten van specifieke haat-predikende gebedshuizen, zonder meteen de islam en koran te willen verbieden. Over het (zeer noodzakelijke) verbeteren van de emancipatie onder islamitische vrouwen, zonder meteen elk hoofddoekje als onderdrukking te moeten zien.

Maar ik snap je punt zeker, en wellicht deed ik dat zelf in dit topic ook een beetje daar ik het begin van onze discussie het idee had dat ik ook bij jou dat onderscheid weer moest benadrukken.
Ben ik met je eens hoor, moslims zijn niet collectief verantwoordelijk. Maar dat er een negatief beeld ten aanzien van de islam ontstaat vind ik dan weer niet vreemd. Het is tenslotte niet alleen het jihadisme wat de koran het westen voor narigheid heeft gebracht. Dan hebben we nog vrouwenbesnijdenis, geloofsdrammerij met hoofddoekjes en geen handenschudden etc. De lijst is behoorlijk lang en dat gaat natuurlijk zijn uitwerking hebben in hoe er tegen een groep wordt aangekeken. Los van of dat helemaal gerechtvaardigd is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183272395
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staan in de bijbel ook legio van dat soort zelfde teksten. Toch komt extremisme minder vaak voor in het christendom. Dan ligt het al niet aan de tekst, dus.
Blijkbaar zit er in het christendom dan toch iets fundamenteel anders. Er wordt in de bijbel ook helemaal geen rechtstreekse opdracht tot geweld tegen andersgekovigen gegeven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183272628
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Blijkbaar zit er in het christendom dan toch iets fundamenteel anders. Er wordt in de bijbel ook helemaal geen rechtstreekse opdracht tot geweld tegen andersgekovigen gegeven.
Dat is niet iets inherents aan de religie.

En jawel; die opdrachten zijn er genoeg te vinden.
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:19:57 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183272857
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet iets inherents aan de religie.

En jawel; die opdrachten zijn er genoeg te vinden.
Het is 600 jaar aan renaissance en verlichting opgevolgd door modernisatie. Culturele context is belangrijk. Moslims missen een stuk geschiedenis. Of... als we het andersom willen bekijken aangezien er geen objectieve maatstaven zijn mbt culturele ontwikkeling... het westen is in "rap" tempo op cultureel vlak volwassen geworden in een wereld waar andere volkeren en MET NAME moslims achter zijn gebleven.

Is niet erg. China heeft ook een periode voorsprong gehad en is weer teruggevallen... maarja dat was toen alles nog met ezels werd vervoerd... nu hebben we vliegtuigen en globalisatie en massa-remigratie en politici die fan zijn van multiculti om de boel lekker op scherp te zetten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183273691
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet iets inherents aan de religie.

En jawel; die opdrachten zijn er genoeg te vinden.
Nee hoor. En wat SpecialK zegt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183274806
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor. En wat SpecialK zegt.
Wat 'Nee hoor'? :') Deuteronomium nooit gelezen zeker.
pi_183278099
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat 'Nee hoor'? :') Deuteronomium nooit gelezen zeker.
Jazeker. Maar wat staat daar dan? En is wat in Deuteronomium staat bedoeld voor Christenen? Is die wet niet reeds "vervuld" zoals Jezus in diezelfde bijbel zegt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183278112
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 06:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jazeker. Maar wat staat daar dan? En is wat in Deuteronomium staat bedoeld voor Christenen? Is die wet niet reeds "vervuld" zoals Jezus in diezelfde bijbel zegt?
Het staat er letterlijk. En diezelfde beweging maken moslims natuurlijk ook; het is geen oproep direct aan hen, het gaat om het grotere plaatje.
pi_183278133
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 06:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het staat er letterlijk. En diezelfde beweging maken moslims natuurlijk ook; het is geen oproep direct aan hen, het gaat om het grotere plaatje.
Ja dat zei je al. Toen vroeg ik je dat desbetreffende stuk hier te posten. Dat doe je niet.

Je beweert dat het andere factoren zijn waaardoor moslims radicaliseren. Ik vraag je: "welke factoren"? Geef je geen antwoord op.

Het is duidelijk. Voor jou kan het niet aan de koran liggen, waarom weet niemand want argumenten geef je niet. Maar je komt niet verder dan stampvoetend roepen:

"Niet waar!"
"Ja maar de bijbel..." (zonder vervolgens de desbetreffende stukken te citeren)


En ja, in de koran staat wel een directe oproep aan hen. Niet 1 keer,maar meerdere keren. Een aantal keren heb ik hier gepost, het gehele vers zodat de context helemaal duidelijk is. En nog kun je het niet accepteren omdat jij vooraf al in je hoofd hebt bepaald dat het niet aan de islam ligt.

De feiten laten het tegendeel zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183278330
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat zei je al. Toen vroeg ik je dat desbetreffende stuk hier te posten. Dat doe je niet.

Je beweert dat het andere factoren zijn waaardoor moslims radicaliseren. Ik vraag je: "welke factoren"? Geef je geen antwoord op.

Het is duidelijk. Voor jou kan het niet aan de koran liggen, waarom weet niemand want argumenten geef je niet. Maar je komt niet verder dan stampvoetend roepen:

"Niet waar!"
"Ja maar de bijbel..." (zonder vervolgens de desbetreffende stukken te citeren)


En ja, in de koran staat wel een directe oproep aan hen. Niet 1 keer,maar meerdere keren. Een aantal keren heb ik hier gepost, het gehele vers zodat de context helemaal duidelijk is. En nog kun je het niet accepteren omdat jij vooraf al in je hoofd hebt bepaald dat het niet aan de islam ligt.

De feiten laten het tegendeel zien.
We waren het er geloof ik over eens dat er in beide boeken letterlijk opgeroepen wordt tot het doden van allerlei soorten groepen. Zo niet, dan zal ik zo eens wat verzen opzoeken. Deuteronomium bijvoorbeeld staat er vol mee. Je zei dan weliswaar dat dat niet voor de bijbel geldt maar later draaide je dat ineens om naar 'Ja, dat staat er wel in maar dat wordt niet letterlijk zo bedoeld'.

Overigens is het ook niet helemaal waar dat christenen niet meer volgens het oude testament leven, zeker in de protestantse gemeenschap, en dat zijn nogal wat christenen wereldwijd, wordt er nog genoeg geciteerd uit het oude testament als het gaat om zondagsrust, levenswijze en straffen in het hiernamaals.

Ik vind het wat opvallend dat je bij de bijbel wel zegt dat het er letterlijk staat maar anders uitgelegd moet worden omdat het bedoeld was voor de mensen die toen in die tijd leefden. Dat is precies de denkwijze van veel moslims als ze dergelijke teksten in de koran lezen.

Dat dat vandaag de dag er in de praktijk anders uit ziet en gebeurt heeft met allerlei factoren te maken. Een deel ligt in de opsomming van SpecialK. En een deel is daar min of meer aan verwant; het merendeel van de conflicten tussen overheden en spelen zich af in islamitische regio's.
pi_183278640
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 07:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We waren het er geloof ik over eens dat er in beide boeken letterlijk opgeroepen wordt tot het doden van allerlei soorten groepen. Zo niet, dan zal ik zo eens wat verzen opzoeken. Deuteronomium bijvoorbeeld staat er vol mee. Je zei dan weliswaar dat dat niet voor de bijbel geldt maar later draaide je dat ineens om naar 'Ja, dat staat er wel in maar....
Hoe kom je daar nu bij. Dat zeg ik helemaal niet. Ik vraag jou de desbetreffende teksten hier te citeren. Maak het eens concreet.

Doe dat eerst maar eens, dan praten we verder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183279752
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij. Dat zeg ik helemaal niet. Ik vraag jou de desbetreffende teksten hier te citeren. Maak het eens concreet.

Doe dat eerst maar eens, dan praten we verder.
Deuteronomium 13:

9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.

Numeri 31:

17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
pi_183280349
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Deuteronomium 13:

9 Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

10 En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den HEERE, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.
En wie is “hem” in dezen? Is dat, zoals in de koran, iemand die simpelweg niet in god gelooft of in een andere god gelooft? Dat staat in het gedeelte van het vers dat jij strategisch wegknipt. Deuteronomium 13 is een waarschuwing tegen valse profeten. De “hem” (de persoon die gedood moet worden) is de valse profeet:

quote:
Wanneer een profeet, of dromen-dromer, in het midden van u zal opstaan, en u geven een teken of wonder;
En dat teken of dat wonder komt, dat hij tot u gesproken had, zeggende: Laat ons andere goden, die gij niet gekend hebt, navolgen en hen dienen;
Gij zult naar de woorden van dien profeet, of naar dien dromen-dromer niet horen; want de Heere, uw God, verzoekt ulieden, om te weten, of gij den Heere, uw God, liefhebt met uw ganse hart en met uw ganse ziel.
Den Heere, uw God, zult gij navolgen, en Hem vrezen, en Zijn geboden zult gij houden, en Zijn stem gehoorzaam zijn, en Hem dienen, en Hem aanhangen.
En diezelve profeet, of dromen-dromer, zal gedood worden; want hij heeft tot een afval gesproken tegen den Heere, uw God, Die ulieden uit Egypteland heeft uitgevoerd, en u uit het diensthuis verlost; om u af te drijven van den weg, dien u de Heere, uw God, geboden heeft, om daarin te wandelen. Zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
Wanneer uw broeder, de zoon uwer moeder, of uw zoon, of uw dochter, of de vrouw van uw schoot, of uw vriend, die als uw ziel is, u zal aanporren in het heimelijke, zeggende: Laat ons gaan, en dienen andere goden, die gij niet gekend hebt, gij noch uw vaderen;
Van de goden der volken, die rondom u zijn, nabij u, of verre van u, van het ene einde der aarde tot aan het andere einde der aarde;
Zo zult gij hem niet ter wille zijn, en naar hem niet horen; ook zal uw oog hem niet verschonen, en gij zult u niet ontfermen, noch hem verbergen;
Maar gij zult hem zekerlijk doodslaan; uw hand zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks.

En gij zult hem met stenen stenigen, dat hij sterve; want hij heeft u gezocht af te drijven van den Heere, uw God, Die u uit Egypteland, uit het diensthuis, uitgevoerd heeft.
Opdat gans Israel het hore en vreze, en niet voortvare te doen naar dit boze stuk in het midden van u.
Dit is dus helemaal geen oproep om willekeurige ongelovigen aan te vallen. Dit is een opdracht om een heel specifiek persoon te doden: een valse profeet. Dat vinden wij vandaag de dag ook niet netjes, maar dat is van een compleet andere orde dan de islam waarin gewoon opdracht wordt gegeven om bij ongelovigen in te hakken “op hun nekken en vingerkootjes”. Dus nee, dit is geen oproep waar jij als niet valse profeet iets van te vrezen hebt.

quote:
Numeri 31:

17 Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
Numeri is een stukje geschiedschrijving. Hierin wordt verslag gedaan van de strijd van de Israelieten tegen de Midianieten. 31:17 is dan ook geen opdracht aan gelovigen maar een citaat. Maar, dat weet je uiteraard pas als je het hele vers leest, dat stuk wat jij strategisch weg laat:

quote:
En de Heere sprak tot Mozes, zeggende:
Neem de wraak der kinderen Israels van de Midianieten; daarna zult gij verzameld worden tot uw volken.
Mozes dan sprak tot het volk, zeggende: Dat zich mannen uit u ten strijde toerusten, en dat zij tegen de Midianieten zijn, om de wraak des Heeren te doen aan de Midianieten.
Van elken stam onder alle stammen Israels zult gij een duizend ten strijde zenden.
Alzo werden geleverd uit de duizenden van Israel, duizend van elken stam, twaalf duizend toegerusten ten strijde.
En Mozes zond hen ten strijde, duizend van elken stam, hen en Pinehas, den zoon van Eleazar, den priester, ten strijde, met de heilige vaten, en de trompetten des geklanks in zijn hand.
En zij streden tegen de Midianieten, gelijk als de Heere Mozes geboden had, en zij doodden al wat mannelijk was.
Daartoe doodden zij boven hun verslagenen, de koningen der Midianieten, Evi, en Rekem, en Zur, en Hur, en Reba, vijf koningen der Midianieten; ook doodden zij met het zwaard Bileam, den zoon van Beor.
Maar de kinderen Israels namen de vrouwen der Midianieten, en hun kinderkens gevangen; zij roofden ook al hun beesten, en al hun vee, en al hun vermogen.
Voorts al hun steden met hun woonplaatsen, en al hun burchten verbrandden zij met vuur.
En zij namen al den roof, en al den buit, van mensen en van beesten.
Daarna brachten zij de gevangenen, en den buit, en den roof, tot Mozes en tot Eleazar, den priester, en tot de vergadering der kinderen Israels, in het leger, in de vlakke velden van Moab, dewelke zijn aan de Jordaan van Jericho.
Maar Mozes en Eleazar, de priester, en alle oversten der vergadering, gingen uit hen tegemoet, tot buiten voor het leger.
En Mozes werd grotelijks vertoornd tegen de bevelhebbers des heirs, de hoofdlieden der duizenden, en de hoofdlieden der honderden, die uit den strijd van dien oorlog kwamen.
En Mozes zeide tot hen: Hebt gij dan alle vrouwen laten leven?
Ziet, deze waren, door den raad van Bileam, den kinderen Israels, om oorzake der overtreding tegen den Heere te geven, in de zaak van Peor; waardoor die plaag werd onder de vergadering des Heeren.
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
Zie je die eerste zin? Zie je die dubbele punt aan het einde? Die tekst is wat god tot Mozes sprak. Het was een opdracht voor Mozes en voor Mozes alleen. En dan ook alleen voor dat moment. Dus ook dit is geen oproep aan gelovigen om welke andersgelovige dan ook te doden.

Als dit alles is wat je kunt vinden is het wel erg magertjes. Zie je het verschil?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183280453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wie is “hem” in dezen? Is dat, zoals in de koran, iemand die simpelweg niet in god gelooft of in een andere god gelooft? Dat staat in het gedeelte van het vers dat jij strategisch wegknipt. Deuteronomium 13 is een waarschuwing tegen valse profeten. De “hem” (de persoon die gedood moet worden) is de valse profeet:

[..]

Dit is dus helemaal geen oproep om willekeurige ongelovigen aan te vallen. Dit is een opdracht om een heel specifiek persoon te doden: een valse profeet. Dat vinden wij vandaag de dag ook niet netjes, maar dat is van een compleet andere orde dan de islam waarin gewoon opdracht wordt gegeven om bij ongelovigen in te hakken “op hun nekken en vingerkootjes”. Dus nee, dit is geen oproep waar jij als niet valse profeet iets van te vrezen hebt.

[..]

Numeri is een stukje geschiedschrijving. Hierin wordt verslag gedaan van de strijd van de Israelieten tegen de Midianieten. 31:17 is dan ook geen opdracht aan gelovigen maar een citaat. Maar, dat weet je uiteraard pas als je het hele vers leest, dat stuk wat jij strategisch weg laat:

[..]

Zie je die eerste zin? Zie je die dubbele punt aan het einde? Die tekst is wat god tot Mozes sprak. Het was een opdracht voor Mozes en voor Mozes alleen. En dan ook alleen voor dat moment. Dus ook dit is geen oproep aan gelovigen om welke andersgelovige dan ook te doden.

Als dit alles is wat je kunt vinden is het wel erg magertjes. Zie je het verschil?
Dat zeg ik; precies diezelfde interpretatie kun je ook toepassen op de koran. Dat is ook een verslaglegging van een historische gebeurtenis.
pi_183280466
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:22 schreef Xa1pt het volgende:
. Het is niet de tekst zelf die extremisme veroorzaakt, dat zijn alle factoren daarbuiten.
Denk je dat de mensen die aanslagen plegen, die aanslagen ook hadden gepleegd als ze aanhanger waren van het Jaïnisme?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183280493
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik; precies diezelfde interpretatie kun je ook toepassen op de koran. Dat is ook een verslaglegging van een historische gebeurtenis.
Nee hoor.
Binnen de islam worden zeer stringente leefregels opgegeven waar moslims zich aan moeten houden. Het is geen geschiedschrijving, het is een opdracht tot een bepaalde leefwijze om in de hemel te komen. Het is jouw taak als moslim, om andersgelovigen te doden. Tenminste, dat staat er, gelukkig interpreteren de meeste mensen het anders.

En het blijkt dat veel moslims het wél interpreteren als opdracht. Getuige het feit dat velen inmiddels daad bij het woord voelen en ongelovigen en afgodendienaars willekeurig aanvallen.

Wat probeer jij precies te ontkennen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183280536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor.
Eh, jawel. Het zijn namelijk de woorden van de profeet die zijn opgetekend en nu worden overgedragen. Jouw argumenten zijn één op één toepasbaar.
pi_183280609
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, jawel. Het zijn namelijk de woorden van de profeet die zijn opgetekend en nu worden overgedragen. Jouw argumenten zijn één op één toepasbaar.
Nee, het zijn de woorden van allah die middels zijn profeet mohammed zijn doorgegeven aan diens volgelingen.

Snap je echt het verschil niet tussen:

"hak in op afgodendienaars"

en

"de heer zei tegen mozes: dood de valse profeet"

Het ene is een opdracht, het andere een verslag.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183280618
Ik snap dat proefverlof en ander verlof sowieso niet, bij tbs niet, bij gevangenisstraf niet. Alsof je even een vakantie krijgt voor je straf, of een beloning tussendoor. :N
1 + 1 = blauw
pi_183280665
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, het zijn de woorden van allah die middels zijn profeet mohammed zijn doorgegeven aan diens volgelingen.

Snap je echt het verschil niet tussen:

"hak in op afgodendienaars"

en

"de heer zei tegen mozes: dood de valse profeet"

Het ene is een opdracht, het andere een verslag.
Het zijn allebei optekeningen van de woorden van iemand die zijn uitgesproken richting diens 'toehoorders'.
pi_183280695
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zijn allebei optekeningen van de woorden van iemand die zijn uitgesproken richting diens 'toehoorders'.
Nee, het ene is gericht tegen Mozes, die leeft niet meer. Het andere is gericht tegen mensen die geloven dat Allah de enige god is en Mohammed diens profeet, en daarvan leven er op dit moment circa 1,7 miljard waarvan een aanzienlijk deel heeft aangetoond die opdracht (die aan hen is gericht) in de praktijk te brengen.

Je bent niet echt in vorm vandaag Xa1pt. Normaal maak je het me lastiger.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183280758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, het ene is gericht tegen Mozes, die leeft niet meer. Het andere is gericht tegen mensen die geloven dat Allah de enige god is en Mohammed diens profeet, en daarvan leven er op dit moment circa 1,7 miljard waarvan een aanzienlijk deel heeft aangetoond die opdracht (die aan hen is gericht) in de praktijk te brengen.

Je bent niet echt in vorm vandaag Xa1pt. Normaal maak je het me lastiger.
Dude. In de bijbel spreekt god tot bepaalde figuren, die zijn opgetekend. In de koran spreekt god tot Mohammed, die ook zijn opgetekend. De context is precies hetzelfde.
pi_183280985
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dude. In de bijbel spreekt god tot bepaalde figuren, die zijn opgetekend. In de koran spreekt god tot Mohammed, die ook zijn opgetekend. De context is precies hetzelfde.
Dan snap je niet wat de koran is en de rol van Mohammed. Allah spreekt tot de mensen, Mohammed is slechts zijn medium.

Verder ben ik er nu wel klaar mee. Wanneer je met het hoofd op het hakblok ligt zul jij nog wijzen naar de bijbel. Een schrijnende onwetendheid en onwil je in dingen te verdiepen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 21 november 2018 @ 11:14:30 #125
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183281008
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dude. In de bijbel spreekt god tot bepaalde figuren, die zijn opgetekend. In de koran spreekt god tot Mohammed, die ook zijn opgetekend. De context is precies hetzelfde.
Volgens mij is in de bijbel "Israël" de aangesprokene.
pi_183281031
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat de koran is en de rol van Mohammed.
Of je dat naar het heden vertaalt is aan moslims. Het is precies dezelfde context.
pi_183281070
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij is in de bijbel "Israël" de aangesprokene.
Xa1pts mening staat vast. Het ligt nooit aan de islam. Want de bijbel, die is ook oud en wat daar staat is pas erg. Het sneue is dat je hem keer op keer op de feiten kunt drukken met citaten en context erbij, hij weigert het te erkennen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183281082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:14 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens mij is in de bijbel "Israël" de aangesprokene.
Soms Mozes, dan weer Paulus, etc.
pi_183281100
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of je dat naar het heden vertaalt is aan moslims. Het is precies dezelfde context.
Wat jij wilt knul.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183281108
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Xa1pts mening staat vast. Het ligt nooit aan de islam. Want de bijbel, die is ook oud en wat daar staat is pas erg. Het sneue is dat je hem keer op keer op de feiten kunt drukken met citaten en context erbij, hij weigert het te erkennen.
Het sneue is dat je niet ziet of wil zien dat het precies dezelfde situatie is. God spreekt tot mensen, weer andere mensen schrijven dat op.
pi_183281114
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Soms Mozes, dan weer Paulus, etc.
Denk je dat de mensen die aanslagen plegen, die aanslagen ook hadden gepleegd als ze aanhanger waren van het Jaïnisme?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:21:47 #132
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183281146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Soms Mozes, dan weer Paulus, etc.
Ja, ik doelde op de wetten en voorschriften van de Pentateuch. God spreekt daar tot "Israël" door middel van zijn profeet en leider Mozes, maar "Israël" is in het NT de gunst kwijtgeraakt. In de koran is de boodschap gericht aan de "gelovigen" en is Mohammed het medium. De contextualisering ligt daarmee misschien wat minder voor de hand.
pi_183281166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het sneue is dat je niet ziet of wil zien dat het precies dezelfde situatie is. God spreekt tot mensen, weer andere mensen schrijven dat op.
Wat jij niet snapt is dat spreken tegen persoon A, en daar verslag van doen, geen opdracht is voor de lezer van dat verslag.

Spreken tegen de gelovige is wel gericht tegen iedereen die zich identifieerct als gelovige.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183281698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat spreken tegen persoon A, en daar verslag van doen, geen opdracht is voor de lezer van dat verslag.

Spreken tegen de gelovige is wel gericht tegen iedereen die zich identifieerct als gelovige.
Het. Zijn. Allebei. Verslagleggingen.
pi_183281740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het. Zijn. Allebei. Verslagleggingen.
Nee. Ook. Niet. Als. Je. Achter. Elk. Woord. Een. Punt. Zet. Dat. Een. Tekst. Oud. Is. Maakt. Het. Niet. Automatisch. Een. Verslaglegging.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183284273
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik beschouw België wat dit soort zaken betreft niet als een compleet ander land. Qua mentaliteit is het net Nederland; zie ook het strafrecht. Ook in Nederland worden gevaarlijke mensen met verlof gestuurd, tegen de adviezen in. Ook hier vallen doden en gewonden door foute beslissingen over proefverlof.

Het is verschil is hooguit dat het probleem met radicale moslim-terroristen in Nederland wat minder groot is dan in België.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Veroordeeld voor poging tot doodslag. 'Tbs' opgelegd daarvoor. Tijdens proefverlof agent neergestoken.

Er klopt weinig van de berichtgeving ("moordpoging", "proefverlof"...).

De dader was een druggebruiker die in 2011 veroordeeld werd wegens gewapende overvallen. Hij zat eerst in de gevangenis van Nijvel waar hij in 2014 een cipier bedreigde met een schaar op de keel. Toen is beslist om hem vanwege oncontroleerbare gedragsproblemen te interneren. Hij was dus een "geïnterneerde veroordeelde". Hij verhuisde naar de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Sint-Gillis. Daar waren geen incidenten. "Alle rapporten waren positief".

Ook alle uitgangsvergunningen (aka "proefverloven" in Nederland) die werden toegestaan om zijn familie te bezoeken verliepen zonder problemen. Op 2 oktober 2018 verkreeg hij een "invrijheidstelling op proef" (het equivalent van voorwaardelijke invrijheidsstelling, maw vrijlating met voorwaarden). Dat betekent dat er een gunstig medisch advies was om z'n internering op te heffen, en dat hij voldeed aan de tijdsvoorwaarden voor een voorwaardelijke invrijheidstelling (maw hij had reeds 2/3 van z'n straf uitgezeten). Het OM gaf inderdaad een negatief advies maar het is niet bekend wat hun advies in 2014 was (als ze toen voor vervolging, maw tegen internering adviseerden zou hun advies nu weinig gewicht in de schaal leggen). De rechtbank kon na het positieve medische advies en alle gunstige verslagen sinds z'n internering moeilijk een andere beslissing nemen, ze hadden hooguit een nieuw forensisch psychiatrisch onderzoek kunnen bevelen, maar dat zou haast zeker hetzelfde resultaat opgeleverd hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_183286360
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Denk je dat de mensen die aanslagen plegen, die aanslagen ook hadden gepleegd als ze aanhanger waren van het Jaïnisme?
Misschien is 3 keer scheepsrecht ;)
pi_183286413
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:20 schreef habitue het volgende:

[..]

Denk je dat de mensen die aanslagen plegen, die aanslagen ook hadden gepleegd als ze aanhanger waren van het Jaïnisme?
Als alle geografische en sociologische factoren precies hetzelfde zouden zijn; ja.
pi_183286460
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als alle geografische en sociologische factoren precies hetzelfde zouden zijn; ja.
Pff ja er komt niks goeds uit Brussel.
  woensdag 21 november 2018 @ 16:22:06 #140
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183286462
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als alle geografische en sociologische factoren precies hetzelfde zouden zijn; ja.
Dat is natuurlijk onmogelijk, aangezien religie zelf een sociologische factor is.
pi_183286580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onmogelijk, aangezien religie zelf een sociologische factor is.
Ten dele waar. Maar dat blijkt alleen al uit het feit dat binnen het christendom ook een groepering te zien is, het leger van de heer, wat ook geweld rechtvaardigt vanuit de bijbel. Het ligt aan externe factoren. Een religie veroorzaakt geen conflicten of geweld. Dat zijn de machtswellustelingen die uit zijn op macht en religie als vehikel gebruiken. De drang naar meer territorium. De drang om te vergelden. De drang naar een betere machtspositie.

Dat religie zelf dat veroorzaakt is een raar statement. En niet echt houdbaar denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xa1pt op 21-11-2018 16:36:06 ]
pi_183286712
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
De drang naar meer territorium. De drang om te vergelden. De drang naar een betere machtspositie.
Goede samenvatting van de oorsprong van de Islam
pi_183286767
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:39 schreef Faxie het volgende:

[..]

Goede samenvatting van de oorsprong van de Islam
:O
pi_183286809
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:O
Fijn dat je het zelf ook inziet O+
pi_183286815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staan in de bijbel ook legio van dat soort zelfde teksten. Toch komt extremisme minder vaak voor in het christendom. Dan ligt het al niet aan de tekst, dus.
Christenen hebben nog iets als de Verlichting meegemaakt.

Daarbij is 'hunnie doen het ook' nooit een argument en hebben we decenia nodig gehad om dat kut Christendom een beetje beschaving bij te brengen.

En dan nu een achterlijke religie importeren is gwn ronduit kut met peren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183286835
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Christenen hebben nog iets als de Verlichtimg meegemaakt.
Ja, maar dat is toch verder niet strijdig met de stelling dat religie zelf die shit niet veroorzaakt? Integendeel zelfs.
pi_183286873
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch verder niet strijdig met de stelling dat religie zelf die shit niet veroorzaakt? Integendeel zelfs.
Geeft juist aan dat zonder die verlichting religie inderdaad een probleem is.
pi_183286893
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:49 schreef Faxie het volgende:

[..]

Geeft juist aan dat zonder die verlichting religie inderdaad een probleem is.
:O
pi_183286908
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch verder niet strijdig met de stelling dat religie zelf die shit niet veroorzaakt? Integendeel zelfs.
Quote mijn hele post dan gwn. Cherrypicking heb ik geen zin in.

En 'religie' kan weinig zelf doen, dat lijkt me nogal logisch.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183286911
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:O
Fijn dat je het met me eens bent O+
pi_183286962
Als dat boekje niet had bestaan, had ook niemand zich kunnen beroepen op 'de Koran' en daar genoegdoening uit halen om andere mensen maar om te leggen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:20:17 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183289548
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:22 schreef crystal_meth het volgende:

[..]


[..]

Er klopt weinig van de berichtgeving ("moordpoging", "proefverlof"...).

De dader was een druggebruiker die in 2011 veroordeeld werd wegens gewapende overvallen. Hij zat eerst in de gevangenis van Nijvel waar hij in 2014 een cipier bedreigde met een schaar op de keel. Toen is beslist om hem vanwege oncontroleerbare gedragsproblemen te interneren. Hij was dus een "geïnterneerde veroordeelde". Hij verhuisde naar de psychiatrische afdeling van de gevangenis van Sint-Gillis. Daar waren geen incidenten. "Alle rapporten waren positief".

Ook alle uitgangsvergunningen (aka "proefverloven" in Nederland) die werden toegestaan om zijn familie te bezoeken verliepen zonder problemen. Op 2 oktober 2018 verkreeg hij een "invrijheidstelling op proef" (het equivalent van voorwaardelijke invrijheidsstelling, maw vrijlating met voorwaarden). Dat betekent dat er een gunstig medisch advies was om z'n internering op te heffen, en dat hij voldeed aan de tijdsvoorwaarden voor een voorwaardelijke invrijheidstelling (maw hij had reeds 2/3 van z'n straf uitgezeten). Het OM gaf inderdaad een negatief advies maar het is niet bekend wat hun advies in 2014 was (als ze toen voor vervolging, maw tegen internering adviseerden zou hun advies nu weinig gewicht in de schaal leggen). De rechtbank kon na het positieve medische advies en alle gunstige verslagen sinds z'n internering moeilijk een andere beslissing nemen, ze hadden hooguit een nieuw forensisch psychiatrisch onderzoek kunnen bevelen, maar dat zou haast zeker hetzelfde resultaat opgeleverd hebben.
Dank je voor de info!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 21 november 2018 @ 19:29:17 #153
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183289765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:53 schreef BoneThugss het volgende:
Als dat boekje niet had bestaan, had ook niemand zich kunnen beroepen op 'de Koran' en daar genoegdoening uit halen om andere mensen maar om te leggen.
Mensen zijn heel prima instaat om dan weer wat anders te verzinnen om hun agressie goed te praten. Of beter gezegd, om hun onvrede en boosheid te rechtvaardigen en bij 'de ander' te leggen.

Denk vooral dat de groeiende welvaart hier ruimte heeft gegeven voor een meer vriendelijke uitleg van het christendom.
Net zoals je in de jaren '70 in de 'islamitische' wereld ook een meer vriendelijke uitleg zag (of in andere tijden waarin het 'goed' ging).

Toen het slechter ging kreeg de meer agressieve uitleg meer ruimte. Zo gaat het vrijwel altijd en overal. Is een hardnekkkig patroon bij mensen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183290807
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mensen zijn heel prima instaat om dan weer wat anders te verzinnen om hun agressie goed te praten. Of beter gezegd, om hun onvrede en boosheid te rechtvaardigen en bij 'de ander' te leggen.

Denk vooral dat de groeiende welvaart hier ruimte heeft gegeven voor een meer vriendelijke uitleg van het christendom.
Net zoals je in de jaren '70 in de 'islamitische' wereld ook een meer vriendelijke uitleg zag (of in andere tijden waarin het 'goed' ging).

Toen het slechter ging kreeg de meer agressieve uitleg meer ruimte. Zo gaat het vrijwel altijd en overal. Is een hardnekkkig patroon bij mensen.
Dus het ligt niet aan het boekje dat de landen waar je als atheist niet veilig bent uitsluitend moslimlanden zijn? Tevens landen die niet het laagste scoren wat betreft welvaart. Vreemd.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:21:05 #155
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183291483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:02 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dus het ligt niet aan het boekje dat de landen waar je als atheist niet veilig bent uitsluitend moslimlanden zijn? Tevens landen die niet het laagste scoren wat betreft welvaart. Vreemd.
Aangezien dat in de jaren '70 niet zo was en mensen datzelfde boekje aanhingen. Nee.

En sa is rijkdom en weelde? Ja voor een paar, maar er is heel veel ernstige armoede, er is sinds de 'oprichting' extreme onderdrukking. Het is ellendig dawr en dan druk ik mezelf voorzichtig uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183291507
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Mensen zijn heel prima instaat om dan weer wat anders te verzinnen om hun agressie goed te praten. Of beter gezegd, om hun onvrede en boosheid te rechtvaardigen en bij 'de ander' te leggen.

Denk vooral dat de groeiende welvaart hier ruimte heeft gegeven voor een meer vriendelijke uitleg van het christendom.
Net zoals je in de jaren '70 in de 'islamitische' wereld ook een meer vriendelijke uitleg zag (of in andere tijden waarin het 'goed' ging).

Toen het slechter ging kreeg de meer agressieve uitleg meer ruimte. Zo gaat het vrijwel altijd en overal. Is een hardnekkkig patroon bij mensen.
Wat een onzin.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 21 november 2018 @ 20:24:44 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183291565
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Niet echt.

Maar ik zie graag je onderbouwde reactie verschijnen zodat we ergens over kunnen praten.




Afghanistan in de jaren '70. Om maar een tekekend vb te geven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183291755
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien dat in de jaren '70 niet zo was en mensen datzelfde boekje aanhingen. Nee.

En sa is rijkdom en weelde? Ja voor een paar, maar er is heel veel ernstige armoede, er is sinds de 'oprichting' extreme onderdrukking. Het is ellendig dawr en dan druk ik mezelf voorzichtig uit.
Behoorlijk wat landen waar het veel slechter gesteld is. Ljikt dus niet de oorzaak te zijn.

Rond de jaren 70 was er een verschuiving van secularisme naar islamisme, en welvaart lijkt daar maar een klein aandeel in te hebben gehad. Just sayin...
  woensdag 21 november 2018 @ 22:07:15 #159
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_183294389
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En hoe zou een 'realist' als jij het dan aanvliegen? Zo'n kerel levenslang opsluiten en zijn recht op proefverlof ontzeggen, zelfs als een dergelijke strafmaat niet overeenkomt met het gepleegde misdrijf?
Voor mij is de veiligheid van de maatschappij iig veel belangrijker dan de rechten van zo'n stuk poep
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')