abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:37:23 #1
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183262187
Het jaarlijkse vergelijkpartijtje mag weer beginnen. Wat valt op dit jaar, waar twijfel je over en wat deel je graag?
Misschien dat we elkaar weer kunnen helpen voor aankomend jaar. :)

De OP is nu grotendeels geüpdatet voor 2019, voor nieuwe berichten die in deze OP moeten graag even een TR zetten bij de bewuste post zodat een mod ze in de OP kan zetten.


Linkjes:
Vergelijking van specifieke vergoedingen
Info van Rijksoverheid
Medicijnkosten

Bekende vergelijkingssites (links direct naar vergelijkpagina)
Independer
Zorgkiezer
PriceWise
hoyhoy
Geld
Poliswijzer
Zorgpremiekorting
Zorgwatch

quote:
Wat verandert er in het basispakket van de zorgverzekering in 2019?
Vanaf 1 januari 2019 wordt de basisverzekering uitgebreid. De hoogte van het eigen risico blijft ¤ 385.

Vanaf 1 januari 2019 wordt het basispakket uitgebreid met de volgende vergoedingen:

Gecombineerde leefstijl interventie (GLI)
Vergoeding van de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI). Huisartsen kunnen mensen met een matig gezondheidsrisico door overgewicht doorverwijzen. De GLI richt zich op het verwerven en behouden van een gezonde leefstijl. Er wordt tegelijkertijd gewerkt aan gezonder eten, meer bewegen en aan een blijvende aanpassing van het gedrag op deze terreinen. Een GLI-programma duurt 2 jaar en kent een behandelfase en een onderhoudsfase.

Zittend ziekenvervoer
De vergoeding van zittend ziekenvervoer wordt ruimer. Hierdoor kunnen patiënten gebruik maken van vervoer (niet ambulance) van en naar consulten, onderzoek en controles, als deze samenhangen met de behandeling. In 2018 wordt alleen het vervoer vergoed als de patiënt een behandeling moet ondergaan.

Oefentherapie bij COPD
Vanaf 1 januari 2019 wordt oefentherapie bij COPD vergoed vanaf de eerste behandeling. Nu moeten patiënten de eerste 21 behandelingen nog zelf betalen. Wel komt er een maximum op het aantal behandelingen dat vergoed wordt. In het eerste behandeljaar zijn dit er maximaal 70. In de jaren daarna is het aantal behandelingen afhankelijk van de ernst van de COPD.

Paracetamol, vitaminen en mineralen uit het basispakket
Vanaf 1 januari 2019 worden paracetamol, vitaminen en mineralen die ook zonder recept bij de apotheek of drogist te verkrijgen zijn niet langer vergoed uit het basispakket.

Hoogte verplicht eigen risico
Het verplicht eigen risico in 2019 blijft ¤ 385.
bron: https://www.rijksoverheid(...)gen-basispakket-2019



quote:
Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
ZieZo Selectief van Zilveren Kruis
Met jaarbetaling per jaar 940,21, omgerekend per maand 78,35 euro.
Betaal je per maand, dan is het 79,95 euro.

Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
AnderZorg
Met jaarbetaling per jaar 976,08, omgerekend per maand 81,34 euro.
Betaal je per maand, dan is het 83,00 euro.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
Zekur.nl

98,50 euro per maand.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
BESURE of Promovendum
107,25 euro per maand.
Als je het hele jaar in één keer afrekent is AnderZorg echter goedkoper, 105,84 euro per maand.
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:32 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

PMA (label van Menzis) is iets goedkoper, ¤106,25 per maand. Als het goed is hebben die een contract met dezelfde ziekenhuizen als Menzis (en dus ook Anderzorg).
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:05 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Wel netjes erbij zetten: “na verrekening PMA-bonus”, zo staat het namelijk ook op de website (oma.info) zelf! :) Je betaalt maandelijks 109 euro met 385 ER, en krijgt aan het eind van het jaar (zelf aanvragen tussen 1 nov-31 dec) de bonus van ¤33 teruggestort. Je kan ook in plaats van het geldbedrag kiezen voor een product, voor mij dit jaar de onderstaande messenset 8-)
Ik ben al twee jaar tevreden klant en blijf ook komend jaar hierbij, blijft voor mij het relatief goedkoopste met de beste voorwaarden!



[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 22-11-2018 21:17:58 ]
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:41:57 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183262247


Voor in OP
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:52:03 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183262435
Ook mooi voor in de OP:

quote:
Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
ZieZo Selectief van Zilveren Kruis
Met jaarbetaling per jaar 940,21, omgerekend per maand 78,35 euro.
Betaal je per maand, dan is het 79,95 euro.

Goedkoopste basisverzekering, hoogste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
AnderZorg
Met jaarbetaling per jaar 976,08, omgerekend per maand 81,34 euro.
Betaal je per maand, dan is het 83,00 euro.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (beperkte ziekenhuiskeuze)
Zekur.nl
98,50 euro per maand.

Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
BESURE of Promovendum
107,25 euro per maand.
Als je het hele jaar in één keer afrekent is AnderZorg echter goedkoper, 105,84 euro per maand.


[ Bericht 5% gewijzigd door BasEnAad op 20-11-2018 13:23:00 ]
pi_183263027
Trap ik bijna in verzekeringen waarbij er dus een beperkte keus is aan ziekenhuizen. Juist degene in mijn buurt heeft (nog) geen akkoord met verzekeraar.
pi_183263114
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Trap ik bijna in verzekeringen waarbij er dus een beperkte keus is aan ziekenhuizen. Juist degene in mijn buurt heeft (nog) geen akkoord met verzekeraar.
Hier ook staat bij De Friesland nog in onderhandeling met MCL (Leeuwarden). Dus Ja (met erachter in onderhandeling). Verwacht geen problemen, maar ga het nog even afwachten.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:34:34 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183263235
OP aangepast.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 november 2018 @ 13:42:19 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183263368
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 13:34 schreef Lienekien het volgende:
OP aangepast.
*O*
pi_183263510
Ik ben net overgestapt van Zilveren Kruis naar Menzis via Independer. Ik zou voor dezelfde dekking ruim 20 euro per maand meer gaan betalen bij Zilveren Kruis maar ondertussen loop ik met rugproblemen bij chiropractor en fysio, bovendien kinderwens dus allerlei aanvullende verzekeringen nodig.

Via Independer 3 euro per maand minder betalen dan via zorgkiezer, en ook nog eens gratis tandongevallen erbij verzekerd. Goeie club is Independer, via hun vorig jaar ook mijn hypotheek rondgekregen.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 november 2018 @ 16:38:01 #9
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183266308
Ga ws overstappen via Independer naar AnderZorg omdat ZorgZekerheid mijn premie met 14% gaat verhogen.. scheelt weer een (klein) etentje, hoewel het een hutspot@home wordt want netto ga ik dan nog steeds in 2019 ruim 7% meer betalen dan nu.

Zou in euro's nog ietsje goedkoper kunnen maar dan mogelijk gelazer met niet gecontracteerde zorgverleners..... hoewel het eik het beste is om zo ver mogelijk uit de buurt van zorgverleners te blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 21 november 2018 @ 11:53:21 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183281718
Ik ben eruit. Ik blijf bij IZZ, maar ik switch naar een basisverzekering die ze vanaf 2019 gaan aanbieden: bewuzt. Voordeel vind ik dat dus alles eigenlijk bij het oude blijft (voor mij relevante dekking, website, pasje, etc.) maar wel goedkoper.

Ik doe er een bescheiden aanvullende verzekering bij voor tandartskosten, aangezien de tandarts voorziet dat hij volgend jaar twee vullingen gaat vervangen. En Europadekking. Jaarpremie 1471, als ik het goed heb onthouden.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:55:39 #11
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_183282865
Tja gaan we weer, al jaren via het werk verzekerd bij zilverenkruis en elk jaar hetzelfde gelazer. Fysio is voor mijn vrouw een prio in het pakket, met gemiddeld 25-27 behandelingen per jaar..

Het zal weer weer eindigen, waar we al zitten
  woensdag 21 november 2018 @ 13:00:54 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183282925
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben eruit. Ik blijf bij IZZ, maar ik switch naar een basisverzekering die ze vanaf 2019 gaan aanbieden: bewuzt. Voordeel vind ik dat dus alles eigenlijk bij het oude blijft (voor mij relevante dekking, website, pasje, etc.) maar wel goedkoper.

Ik doe er een bescheiden aanvullende verzekering bij voor tandartskosten, aangezien de tandarts voorziet dat hij volgend jaar twee vullingen gaat vervangen. En Europadekking. Jaarpremie 1471, als ik het goed heb onthouden.
Heb je uitgerekend of zo'n tandartsverzekering echt de moeite is? Zelfs als ik gaatjes heb is het goedkoper gewoon te betalen dan te verzekeren.
pi_183283042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:55 schreef whoeier het volgende:
Tja gaan we weer, al jaren via het werk verzekerd bij zilverenkruis en elk jaar hetzelfde gelazer. Fysio is voor mijn vrouw een prio in het pakket, met gemiddeld 25-27 behandelingen per jaar..

Het zal weer weer eindigen, waar we al zitten
voor 27 behandelingen fysio kom ik inderdaad weer uit bij Zilveren Kruis, gelukkig met collectiviteitkorting
  woensdag 21 november 2018 @ 13:10:16 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183283045
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Heb je uitgerekend of zo'n tandartsverzekering echt de moeite is? Zelfs als ik gaatjes heb is het goedkoper gewoon te betalen dan te verzekeren.
Nou ‘echt de moeite’ is sowieso relatief, want je betaalt veel premie waar je hooguit een paar honderd euro voordeel van hebt.

Ik betaal ca. 138 euro premie, als ik 184 euro kosten maak draai ik quitte, tot 333 euro kosten heb ik voordeel. Twee consulten, foto’s, twee vullingen weet ik zeker. Dus ik ga ervoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183283053
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Heb je uitgerekend of zo'n tandartsverzekering echt de moeite is? Zelfs als ik gaatjes heb is het goedkoper gewoon te betalen dan te verzekeren.
Ja hier ook. Tandartsverzekering vergoed tot 80% tot 250 euro per jaar (bij die van mij). Kost 150 euro. Techniek kosten worden niet vergoed. Contole 100%. Dus ik moet 150 euro betalen voor een vergoeding van 250 euro waarvan ik ook nog 20% zelf moet betalen. Een controle kost 21 euro. Ik denk dat ik het mooi zonder tandverzekering ga doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 21-11-2018 14:00:40 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183283217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:10 schreef Patroon het volgende:
Dus ik moet 150 euro betalen voor een vergoeding van 100 euro waarvan ik ook nog 20% zelf moet betalen. Een controle kost 21 euro. Ik denk dat ik het mooi zonder tandverzekering ga doen.
¤250? Overigens gooi ik mijn tandartsverzekering bij Anderzorg er ook uit. Dit jaar volop profijt door een kroon en een vulling, maar voor volgend jaar voorzie ik geen dure ingrepen in mijn broodmolen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183283891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:22 schreef blomke het volgende:

[..]

¤250? Overigens gooi ik mijn tandartsverzekering bij Anderzorg er ook uit. Dit jaar volop profijt door een kroon en een vulling, maar voor volgend jaar voorzie ik geen dure ingrepen in mijn broodmolen.
ja typo: 150 euro betalen om 250 vergoed te krijgen :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 november 2018 @ 14:34:48 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183284449
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja hier ook. Tandartsverzekering vergoed tot 80% tot 250 euro per jaar (bij die van mij). Kost 150 euro. Techniek kosten worden niet vergoed. Contole 100%. Dus ik moet 150 euro betalen voor een vergoeding van 250 euro waarvan ik ook nog 20% zelf moet betalen. Een controle kost 21 euro. Ik denk dat ik het mooi zonder tandverzekering ga doen.
Sws is verzekeren een optelsom van onzekerheden en wanneer de jaren vorderen blijkt er steeds minder wat nog zinnig onder de zg. zekere dekking valt.
Enne, een verzekering gaat geen brandend huis verzekeren wat ook geldt voor het (slecht) gebit.

Ik vind het zelf triest dat medisch lijfgedoe, w.o. basis tandarts behandeling, onderworpen is aan een eigen calculerend risico, eigen bijdrage (of je sws dan een keuze hebt?) en je daardoor moet gaan (uit)rekenen.

Idem met ER voor/van ziektekosten verzekering. Ik neem het max ER om zo de premie een paar tientjes lager te krijgen. Bij rampen hoest ik de ER-boete zelf op wat ik betaal vanuit mijn eigen (premie uit)gespaarde potje. Wanneer je medische issues hebt/verwacht, zal die afweging anders kunnen liggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183284541
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:34 schreef Vallon het volgende:

Ik vind het zelf triest dat medisch lijfgedoe, w.o. basis tandarts behandeling, onderworpen is aan een eigen calculerend risico, eigen bijdrage (of je sws dan een keuze hebt?) en je daardoor moet gaan (uit)rekenen.
Zo heeft de politiek besloten, op basis van neo-liberaal beleid moest ook de marktwerking in de zorg z'n intrede doen en ziedaar het resultaat: over elkaar heen rollende verzekeraars die graaien om hun centen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183285048
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:55 schreef whoeier het volgende:
Tja gaan we weer, al jaren via het werk verzekerd bij zilverenkruis en elk jaar hetzelfde gelazer. Fysio is voor mijn vrouw een prio in het pakket, met gemiddeld 25-27 behandelingen per jaar..

Het zal weer weer eindigen, waar we al zitten
Umczorgverzekering heeft ook veel fysio (aanvullend 3, 1000 euro budget voor beweegzorg) maar met collectiviteitskorting is zilveren kruis denk ik wel goedkoper. Maar wellicht moeite waard om te checken ;)
pi_183285050
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Sws is verzekeren een optelsom van onzekerheden en wanneer de jaren vorderen blijkt er steeds minder wat nog zinnig onder de zg. zekere dekking valt.
Enne, een verzekering gaat geen brandend huis verzekeren wat ook geldt voor het (slecht) gebit.

Ik vind het zelf triest dat medisch lijfgedoe, w.o. basis tandarts behandeling, onderworpen is aan een eigen calculerend risico, eigen bijdrage (of je sws dan een keuze hebt?) en je daardoor moet gaan (uit)rekenen.

Idem met ER voor/van ziektekosten verzekering. Ik neem het max ER om zo de premie een paar tientjes lager te krijgen. Bij rampen hoest ik de ER-boete zelf op wat ik betaal vanuit mijn eigen (premie uit)gespaarde potje. Wanneer je medische issues hebt/verwacht, zal die afweging anders kunnen liggen.
Eens ja. Dat een verzekeraar een brandend huis gaat verzekeren klopt ook. Maar dan heb je ook niets aan die 250 euro (waar je zelf 150 van moet betalen). Ook al hou je nu dat pakket en komen er grote kosten aan, kunnen ze je alsnog weigeren als je een groter dekkend pakket wil nemen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 21 november 2018 @ 16:37:41 #22
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_183286688
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Umczorgverzekering
Ha, kijk ik daar vanavond eens naar, al komt het mogelijk op de euro af, wil ik graag bij zk weg, vanwege het gelazer hier in het dorp met het ziekenhuis
pi_183287377
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:37 schreef whoeier het volgende:

[..]

Ha, kijk ik daar vanavond eens naar, al komt het mogelijk op de euro af, wil ik graag bij zk weg, vanwege het gelazer hier in het dorp met het ziekenhuis
dsw heeft er ook een met 27 behandelingen fysio, maar dat scheelt in mijn geval wel veel meer dan een euro (¤12 per maand) , bij umc nog veel meer (¤22 per maand).
pi_183300239
Is het mogelijk om je zorgverzekering op te zeggen om vervolgens opnieuw af te sluiten voor cashback?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183301079
Even meedenken:

Ik ben kerngezond, gebruik geen medicijnen en eigenlijk maak ik alleen gebruik van de fysio als ik (sport gerelateerd) een blessure heb. Nu wil ik de maximale vrijwillig eigen risico nemen (500 euro) omdat ik van mening ben dat de kans niet groot is dat ik het verplicht ER van 385 per jaar opmaak. Afgelopen jaar 0 van gebruikt. Jaar ervoor nachtje ziekenhuis gehad door een ongemakje, dus maar goed dat ik toen geen vrijwillig eigen risico had. Aangezien dat een incident was, ga ik er niet vanuit dat dat jaarlijks gebeurd (al kan dat natuurlijk altijd). De kans dat het niet gebeurd lijkt mij nog altijd groter.

Dus ik dacht, zolang ik die 385 niet opmaak, heb ik er goed aan gedaan om die 885 vrijwillig ER in te stellen? Dus ook al zou ik 384 verplicht ER opmaken komende jaar, dan nog ben ik beter uit met een vrijwillig ER van 885 euro?

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 22-11-2018 11:39:43 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 22 november 2018 @ 11:38:36 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183301165
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:33 schreef Patroon het volgende:
Even meedenken:

Ik ben kerngezond, gebruik geen medicijnen en eigenlijk maak ik alleen gebruik de fysio als ik (sport gerelateerd) een blessure heb. Nu wil ik de maximale vrijwillig eigen risico nemen (500 euro) omdat ik van mening ben dat de kans niet groot is dat ik het verplicht ER van 385 per jaar opmaak. Afgelopen jaar 0 van gebruikt. Jaar ervoor nachtje ziekenhuis gehad door een ongemakje, dus maar goed dat ik toen geen vrijwillig eigen risico had. Aangezien dat een incident was, ga ik er niet vanuit dat dat jaarlijks gebeurd (al kan dat natuurlijk altijd). De kans dat het niet gebeurd lijkt mij nog altijd groter.

Dus ik dacht, zolang ik die 385 niet opmaak, heb ik er goed aan gedaan om die 885 vrijwillig ER in te stellen? Dus ook al zou ik 384 verplicht ER opmaken komende jaar, dan nog ben ik beter uit met een vrijwillig ER van 885 euro?
Dat klopt.

En maximaal eigen risico bespaart je 20 euro per maand, na 2 jaar dus al 480 euro. Dan kun je je sowieso al geen buil meer vallen. Die 500 euro extra risico heb je dan al bespaard, mocht er echt iets gebeuren.
pi_183301186
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:33 schreef Patroon het volgende:
Even meedenken:


Dus ik dacht, zolang ik die 385 niet opmaak, heb ik er goed aan gedaan om die 885 vrijwillig ER in te stellen? Dus ook al zou ik 384 verplicht ER opmaken komende jaar, dan nog ben ik beter uit met een vrijwillig ER van 885 euro?
Yep, tot ongeveer ¤535 aan zorgkosten kan het uit, daarna niet meer. Belangrijkste vraag is : kun je in één keer ¤885 ophoesten als je moet? (vast wel, gezien je andere topic, maar toch)
Somebody that I used to know
pi_183301212
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat klopt.

En maximaal eigen risico bespaart je 20 euro per maand, na 2 jaar dus al 480 euro. Dan kun je je sowieso al geen buil meer vallen. Die 500 euro extra risico heb je dan al bespaard, mocht er echt iets gebeuren.
thnx!
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep, tot ongeveer ¤535 aan zorgkosten kan het uit, daarna niet meer. Belangrijkste vraag is : kun je in één keer ¤885 ophoesten als je moet? (vast wel, gezien je andere topic, maar toch)
Ja dat geld ligt er wel en zou ik zo kunnen betalen, zonder iets anders te moeten laten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183301279
Als je bereid bent om een verlies te nemen, kun je het doen :) ik heb het ook een paar keer gedaan. Eén keer 'gewonnen', afgelopen jaar 'verloren'. Naja, het zij zo. Als ik alle zorg zelf had moeten betalen, was ik meer dan het tienvoudige kwijt geweest, dus die 885 euro is ook maar relatief ;)
Somebody that I used to know
pi_183301543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:33 schreef Patroon het volgende:
Even meedenken:

Ik ben kerngezond, gebruik geen medicijnen en eigenlijk maak ik alleen gebruik van de fysio als ik (sport gerelateerd) een blessure heb. Nu wil ik de maximale vrijwillig eigen risico nemen (500 euro) omdat ik van mening ben dat de kans niet groot is dat ik het verplicht ER van 385 per jaar opmaak. Afgelopen jaar 0 van gebruikt. Jaar ervoor nachtje ziekenhuis gehad door een ongemakje, dus maar goed dat ik toen geen vrijwillig eigen risico had. Aangezien dat een incident was, ga ik er niet vanuit dat dat jaarlijks gebeurd (al kan dat natuurlijk altijd). De kans dat het niet gebeurd lijkt mij nog altijd groter.

Dus ik dacht, zolang ik die 385 niet opmaak, heb ik er goed aan gedaan om die 885 vrijwillig ER in te stellen? Dus ook al zou ik 384 verplicht ER opmaken komende jaar, dan nog ben ik beter uit met een vrijwillig ER van 885 euro?
Ik weet niet of je ook van plan bent om volgend jaar wedstrijden te gaan fietsen maar dan is het risico dat er iets gebeurt wel wat groter door een valpartij o.i.d.
pi_183301665
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:55 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je ook van plan bent om volgend jaar wedstrijden te gaan fietsen maar dan is het risico dat er iets gebeurt wel wat groter door een valpartij o.i.d.
Klopt, maar dat ben ik niet van plan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183303147
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:52 schreef BasEnAad het volgende:
Goedkoopste basisverzekering, laagste eigen risico (vrije ziekenhuiskeuze)
BESURE of Promovendum
107,25 euro per maand.
Als je het hele jaar in één keer afrekent is AnderZorg echter goedkoper, 105,84 euro per maand.
PMA (label van Menzis) is iets goedkoper, ¤106,25 per maand. Als het goed is hebben die een contract met dezelfde ziekenhuizen als Menzis (en dus ook Anderzorg).
pi_183303325
Graag weer 50 euro zoals in 2005, dank u.
  donderdag 22 november 2018 @ 14:11:27 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183303860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:40 schreef Patroon het volgende:
Ja dat geld ligt er wel en zou ik zo kunnen betalen, zonder iets anders te moeten laten.
Oude wijsheid ..... wanneer je zelf - makkelijk - de kosten kunt dekken van een (on)geval, moet je er geen verzekering voor nemen. Oftewel, verzeker alleen datgene wat jezelf niet kunt (of juist door anderen) wilt laten (af)dekken.

Het risico inschatten of jou dit wat "kost" is dan vooral een kwestie van wat jij (zg. slim) weet en de verzekering (kennelijk) niet (mag vernemen).

Zelf "spaar" ik de ER's en doe geen aan/vullende premies etc.etc. Na enige jaren krijg je dan een leuk potje. Uiteindelijk betaal jij (of anderen) toch de kosten. Je moet natuurlijk (nofi) geen brekebeen zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 22 november 2018 @ 14:27:10 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183304182
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2018 13:32 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

PMA (label van Menzis) is iets goedkoper, ¤106,25 per maand. Als het goed is hebben die een contract met dezelfde ziekenhuizen als Menzis (en dus ook Anderzorg).
Scherp :D Ik kijk even of de OP nog aangepast kan worden.
pi_183304460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Scherp :D Ik kijk even of de OP nog aangepast kan worden.
Ja, scheelt toch maar mooi een euro per maand, voor de echte centenknijpers ;)
  donderdag 22 november 2018 @ 14:49:21 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183304575
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:43 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ja, scheelt toch maar mooi een euro per maand, voor de echte centenknijpers ;)
Ja dat is de sport he :D :D
pi_183305184
Bewuzt (label van VGZ) is nog iets goedkoper: 105,95 p/m. Heeft net als Anderzorg "Zeer ruime keuze ziekenhuizen" volgens Independer, maar kan geen overzicht vinden van alle ziekenhuizen die ze vergoeden.
pi_183305306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:26 schreef tomatenrood het volgende:
Bewuzt (label van VGZ) is nog iets goedkoper: 105,95 p/m. Heeft net als Anderzorg "Zeer ruime keuze ziekenhuizen" volgens Independer, maar kan geen overzicht vinden van alle ziekenhuizen die ze vergoeden.
Anderzorg heeft vrije keuze ziekenhuizen en zorgaanbieders.

https://www.anderzorg.nl/zorgverzekering/basisverzekering

Bewuzt heeft beperkte keuze. Hoeft niet slecht te zijn als het ziekenhuis bij je in de buurt wel gecontracteerd is. Grote nadeel van bewuzt is dat ze pas heel laat de contracten met zorkaanbieders afsluiten / bekend maken. Zo moest ik 2 jaar geleden naar een andere apotheek omdat bewuzt daar opeens geen contract meer mee had. :(

https://www.bewuzt.nl/zorgaanbieder-zoeken
pi_183305501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:33 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Anderzorg heeft vrije keuze ziekenhuizen en zorgaanbieders.

https://www.anderzorg.nl/zorgverzekering/basisverzekering

Bewuzt heeft beperkte keuze. Hoeft niet slecht te zijn als het ziekenhuis bij je in de buurt wel gecontracteerd is. Grote nadeel van bewuzt is dat ze pas heel laat de contracten met zorkaanbieders afsluiten / bekend maken. Zo moest ik 2 jaar geleden naar een andere apotheek omdat bewuzt daar opeens geen contract meer mee had. :(

https://www.bewuzt.nl/zorgaanbieder-zoeken
Ah, duidelijk. Dat klinkt vrij slecht. Maar je mag dus wel naar een normale apotheek (mits gecontracteerd) bij Bewuzt? Bij andere budgettoko's als Ziezo moet je verplicht via een internetapotheek bestellen. ;(
  donderdag 22 november 2018 @ 15:46:39 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183305512
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:33 schreef gargamelnl het volgende:

[..]

Anderzorg heeft vrije keuze ziekenhuizen en zorgaanbieders.

https://www.anderzorg.nl/zorgverzekering/basisverzekering

Bewuzt heeft beperkte keuze. Hoeft niet slecht te zijn als het ziekenhuis bij je in de buurt wel gecontracteerd is. Grote nadeel van bewuzt is dat ze pas heel laat de contracten met zorkaanbieders afsluiten / bekend maken. Zo moest ik 2 jaar geleden naar een andere apotheek omdat bewuzt daar opeens geen contract meer mee had. :(

https://www.bewuzt.nl/zorgaanbieder-zoeken
Zoekt het makkelijker met deze link?

https://www.independer.nl(...)eding-zorgaanbieders

Ik stap dus wel over op Bewuzt, als derde optie voor een basisverzekering bij IZZ. Waar de goedkope Ziezo van Zilveren Kruis geen contract heeft met mijn ziekenhuis heeft Bewuzt dat wel.

Ik heb het idee dat Bewuzt nu misschien breder beschikbaar is, aangezien dit ook het eerste jaar is dat deze verzekering onder de IZZ-vlag wordt aangeboden,
The love you take is equal to the love you make.
pi_183305567
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:44 schreef Postbus100 het volgende:
Als je bereid bent om een verlies te nemen, kun je het doen :) ik heb het ook een paar keer gedaan. Eén keer 'gewonnen', afgelopen jaar 'verloren'. Naja, het zij zo. Als ik alle zorg zelf had moeten betalen, was ik meer dan het tienvoudige kwijt geweest, dus die 885 euro is ook maar relatief ;)
Uberhaupt belachelijk dat de zorg steeds meer een lotterij aan het worden is.

Ik heb nu al jaren "gewonnen" door een hoge eigen risico te nemen, echter heb ik wel huid problemen waar ik steeds niet mee naar de specialist ga, want dan ben ik zo door die 885 euro heen. Enorm uitstelgedrag en twijfelen of ik dan maar volgend jaar wel mijn eigen risico daarvoor naar beneden moet brengen :{

Niet zoals het in een beschaafd westers land zou moeten zijn,
  donderdag 22 november 2018 @ 15:53:58 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183305629
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:50 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Uberhaupt belachelijk dat de zorg steeds meer een lotterij aan het worden is.

Ik heb nu al jaren "gewonnen" door een hoge eigen risico te nemen, echter heb ik wel huid problemen waar ik steeds niet mee naar de specialist ga, want dan ben ik zo door die 885 euro heen. Enorm uitstelgedrag en twijfelen of ik dan maar volgend jaar wel mijn eigen risico daarvoor naar beneden moet brengen :{

Niet zoals het in een beschaafd westers land zou moeten zijn,
Je maakt er zo zelf een loterij van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183305821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Scherp :D Ik kijk even of de OP nog aangepast kan worden.
Wel netjes erbij zetten: “na verrekening PMA-bonus”, zo staat het namelijk ook op de website (oma.info) zelf! :) Je betaalt maandelijks 109 euro met 385 ER, en krijgt aan het eind van het jaar (zelf aanvragen tussen 1 nov-31 dec) de bonus van ¤33 teruggestort. Je kan ook in plaats van het geldbedrag kiezen voor een product, voor mij dit jaar de onderstaande messenset 8-)
Ik ben al twee jaar tevreden klant en blijf ook komend jaar hierbij, blijft voor mij het relatief goedkoopste met de beste voorwaarden!

Edit: de foto lukt nog niet echt :+

https://imgur.com/8IuFewE
pi_183305837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:50 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Uberhaupt belachelijk dat de zorg steeds meer een lotterij aan het worden is.

Ik heb nu al jaren "gewonnen" door een hoge eigen risico te nemen, echter heb ik wel huid problemen waar ik steeds niet mee naar de specialist ga, want dan ben ik zo door die 885 euro heen. Enorm uitstelgedrag en twijfelen of ik dan maar volgend jaar wel mijn eigen risico daarvoor naar beneden moet brengen :{

Niet zoals het in een beschaafd westers land zou moeten zijn,
meer betalen voor een betere dekking. Bel de vn.
pi_183305857
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je maakt er zo zelf een loterij van.
Nee de overheid. Absurd dat mensen überhaupt voor dergelijke keuzes gezet worden wanneer het gaat om de gezondheidszorg.

Jij zit compleet mis.
pi_183306064
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee de overheid. Absurd dat mensen überhaupt voor dergelijke keuzes gezet worden wanneer het gaat om de gezondheidszorg.

Jij zit compleet mis.
In dit geval jijzelf. Jij kiest voor een hoog eigen risico terwijl je weet dat je eigenlijk naar de specialist zou moeten. Terwijl je ook voor een laag eigen risico kan kiezen. Wie maakt er nou een loterij van?

Kijk, bij mij waren het echt onvoorziene omstandigheden. Tja, shit happens. En dat is een risico wat ik ingecalculeerd heb.

Het enige is wel dat het de solidariteit van het stelsel uitholt. Dat vind ik zorgelijker dan dat mensen voor bepaalde keuzes worden gesteld.
Somebody that I used to know
pi_183306164
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In dit geval jijzelf. Jij kiest voor een hoog eigen risico terwijl je weet dat je eigenlijk naar de specialist zou moeten. Terwijl je ook voor een laag eigen risico kan kiezen. Wie maakt er nou een loterij van?

Kijk, bij mij waren het echt onvoorziene omstandigheden. Tja, shit happens. En dat is een risico wat ik ingecalculeerd heb.

Het enige is wel dat het de solidariteit van het stelsel uitholt. Dat vind ik zorgelijker dan dat mensen voor bepaalde keuzes worden gesteld.
Wat inderdaad echt een probleem is, is dat ik mensen om mij heen zie die voor een laag eigen risico kiezen omdat ze geen klappen kunnen opvangen. Maar ondertussen betalen juist zij de hoofdprijs voor de zorg en daarnaast hebben zij ook medicijnen nodig voor de chronische ziekten die ze hebben. Dus ze betalen EN de medicijnen EN een veel te hoge prijs voor de zorg.

Ik heb ook medicijnen door het gehele jaar nodig, dat is voor mij juist een reden om voor een hoog eigen risico te kiezen. Anders betaal ik en meer premie en mijn medicijnen zelf.

Voor mensen met chronische problemen is dit systeem volledig onrechtvaardig en scheef.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:30:12 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183306189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee de overheid. Absurd dat mensen überhaupt voor dergelijke keuzes gezet worden wanneer het gaat om de gezondheidszorg.

Jij zit compleet mis.
Ze bieden je een mogelijkheid om je kosten te drukken door het kiezen van een hoger ER. Jij maakt die keuze, jij kiest voor de ‘loterij’.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 22 november 2018 @ 16:32:10 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183306223
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wat inderdaad echt een probleem is, is dat ik mensen om mij heen zie die voor een laag eigen risico kiezen omdat ze geen klappen kunnen opvangen. Maar ondertussen betalen juist zij de hoofdprijs voor de zorg en daarnaast hebben zij ook medicijnen nodig voor de chronische ziekten die ze hebben. Dus ze betalen EN de medicijnen EN een veel te hoge prijs voor de zorg.

Ik heb ook medicijnen door het gehele jaar nodig, dat is voor mij juist een reden om voor een hoog eigen risico te kiezen. Anders betaal ik en meer premie en mijn medicijnen zelf.

Voor mensen met chronische problemen is dit systeem volledig onrechtvaardig en scheef.
Ik ben ook zo’n chronische patiënt en dat verplicht ER moet ik elk jaar wel aftikken. Ik zou wel gek zijn als ik mijn ER nog zou ophogen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183306298
Klanten van VGZ en coöperaties die onder VGZ vallen (zoals Bewust, Zekur en Univé) kunnen in veel gevallen dit jaar niet meer terecht bij het Zuyderland Ziekenhuis. Reden: het budget is op. Dat meldt de website AM:Web. Uniek is die situatie niet. In oktober 2016 meldde de NOS bijvoorbeeld dat verzekerden bij Friesland Zorgverzekeraar niet meer terecht konden in ziekenhuis Nij Smellinghe in Drachten. Ook daar was het afgesproken budget op.
pi_183306309
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben ook zo’n chronische patiënt en dat verplicht ER moet ik elk jaar wel aftikken. Ik zou wel gek zijn als ik mijn ER nog zou ophogen.
Dit. Zelfs 885 euro ER gaat er in een maand hier zo doorheen dankzij de medicatie. :{ Ben wel gek om 885 te kiezen, vind 385 verkapte premie bovenop mijn zorgverzekering al meer dan zat. Heb niet de luxe om ER op 885 te zetten en zo jaar in jaar uit op nul kosten uit te komen.
mag het weten
pi_183306341
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben ook zo’n chronische patiënt en dat verplicht ER moet ik elk jaar wel aftikken. Ik zou wel gek zijn als ik mijn ER nog zou ophogen.
Voor jou wellicht, maar mensen die alleen medicijnen nodig hebben, betalen over het algemeen dubbele cijfers (wanneer je dus voor laag eigen risico kiest).
pi_183306346
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit. Zelfs 885 euro ER gaat er in een maand hier zo doorheen dankzij de medicatie. :{ Ben wel gek om 885 te kiezen, vind 385 verkapte premie bovenop mijn zorgverzekering al meer dan zat. Heb niet de luxe om ER op 885 te zetten en zo jaar in jaar uit op nul kosten uit te komen.
Ok dat zijn andere extremen.
pi_183306374
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ze bieden je een mogelijkheid om je kosten te drukken door het kiezen van een hoger ER. Jij maakt die keuze, jij kiest voor de ‘loterij’.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat er uberhaupt geen keuze zou moeten zijn. Niemand zou een keuze moeten hebben, zorg moet vanzelfsprekend zijn. Laat ze het doen zoals het in de UK gaat bijvoorbeeld, zorgkosten worden indirect betaald door belasting op alledaagse producten. Voor iedereen gelijk.
pi_183306399
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dit. Zelfs 885 euro ER gaat er in een maand hier zo doorheen dankzij de medicatie. :{ Ben wel gek om 885 te kiezen, vind 385 verkapte premie bovenop mijn zorgverzekering al meer dan zat. Heb niet de luxe om ER op 885 te zetten en zo jaar in jaar uit op nul kosten uit te komen.
Ik ook hoor, ben als diabeet grootverbruiker van Zorg (al is de rest van mijn gezin gezond dus dat compenseert weer). Wat dat betreft ben ik gewoon dankbaar voor het stelsel wat we hebben in Nederland.

Wat betreft je opmerking over de extra premie vind ik dat je wel een punt maakt. Als chronisch zieke heeft het weinig met risico te maken. Ik zou graag zien dat het wordt omgedoopt naar eigen bijdrage. Dat voelt minder onterecht.
pi_183306458
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ok dat zijn andere extremen.
Zeker. Dus ik haal mijn premie van 385 + 1315 = 1700 er makkelijk uit. Al betaal je via de salarisstrook ook mee met bijdrage zvw. Ik krijg wel waar voor mijn geld denk ik :P
mag het weten
pi_183306469
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:46 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ah, duidelijk. Dat klinkt vrij slecht. Maar je mag dus wel naar een normale apotheek (mits gecontracteerd) bij Bewuzt? Bij andere budgettoko's als Ziezo moet je verplicht via een internetapotheek bestellen. ;(
Afgelopen jaar kon ik naar een gewone apotheek. Bij ziezo zilveren kruis betreft het ook voor 2019 een voorkeur en niet een verplichting om medicijnen te bestellen via internet.
Ik heb dit opgezocht in de voorwaarden en nagevraagd bij een zk medewerker.
pi_183306476
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ok dat zijn andere extremen.
Nou niet zo extreem hoor, bij mij ook dikke kans dat ik in januari al door mijn eigen risico heen zit. Één bestelling voor een maand zit al rond de 250 euro... Enkel medicijnen...
  donderdag 22 november 2018 @ 16:50:33 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183306502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat er uberhaupt geen keuze zou moeten zijn. Niemand zou een keuze moeten hebben, zorg moet vanzelfsprekend zijn. Laat ze het doen zoals het in de UK gaat bijvoorbeeld, zorgkosten worden indirect betaald door belasting op alledaagse producten. Voor iedereen gelijk.
Het VK vind ik niet zo’n best voorbeeld. De kwaliteit van zorg is daar onder de NHS tegenwoordig niet zo best. Wie het daar kan betalen, gaat liever naar een niet-NHS-instelling.

Maar terugkerend naar je loterij: het is echt aan jou om de verstandige keuze te maken van geen extra ER en een bezoek aan de dermatoloog in 2019.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183306658
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:44 schreef zatoichi het volgende:
Wat betreft je opmerking over de extra premie vind ik dat je wel een punt maakt. Als chronisch zieke heeft het weinig met risico te maken. Ik zou graag zien dat het wordt omgedoopt naar eigen bijdrage. Dat voelt minder onterecht.
Het heeft idd niks met risico te maken. De huisarts/fysio zie ik nooit, de specialist 1x per jaar voor controle. Apotheker 1x per 3mnd voor medicatie. Dus die 385 is een eigen bijdrage voor de medicatie. Een fractie van de totaal kosten. Dus wat dat betreft ben ik ook blij met het Nederlandse systeem.

Maar ik dacht wel iets gelezen te hebben over VGZ of Menzis. Dat wanneer je preferentie medicatie haalt dat het niet van je eigen risico af gaat. Dan nog ben je de klos met 1 controle afspraak. Want zodra je voet zet over de drempel van het ziekenhuis gaat je ER er sowieso aan. Hoe kort of lang de afspraak ook is.
mag het weten
  donderdag 22 november 2018 @ 17:19:17 #62
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183306874
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:22 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In dit geval jijzelf. Jij kiest voor een hoog eigen risico terwijl je weet dat je eigenlijk naar de specialist zou moeten. Terwijl je ook voor een laag eigen risico kan kiezen. Wie maakt er nou een loterij van?

Kijk, bij mij waren het echt onvoorziene omstandigheden. Tja, shit happens. En dat is een risico wat ik ingecalculeerd heb.

Het enige is wel dat het de solidariteit van het stelsel uitholt. Dat vind ik zorgelijker dan dat mensen voor bepaalde keuzes worden gesteld.
Beide, kiezen risico en uitholling, zijn verwerpelijke consequenties van ons door de overheid opgelegde systeem.

Ik vind het ergerlijk dat we in ons beschaafde denken, mensen voor een keuze gaan stellen om te dokken met gokken voor gezondheid. Basiszorg zou een overheidstaak moeten zijn. Het vermaledijde systeem met gesjacher van consumenten, onderhandelen met aanbieders door zg. verzekeringsmaatschappijen is ronduit triest.

Ja ik snap dat er op deze wijze zo tijdelijk grenzen worden gesteld aan de kosten, terwijl die desondanks gierend uit de bocht lopen, vooral wanneer je wel gebruik moet maken. Ook wordt zo handig de discussie vermeden over grenzen aan de zorg, terwijl die er toch echt zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183306933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat er uberhaupt geen keuze zou moeten zijn. Niemand zou een keuze moeten hebben, zorg moet vanzelfsprekend zijn. Laat ze het doen zoals het in de UK gaat bijvoorbeeld, zorgkosten worden indirect betaald door belasting op alledaagse producten. Voor iedereen gelijk.
want?
pi_183307162
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Maar ik dacht wel iets gelezen te hebben over VGZ of Menzis. Dat wanneer je preferentie medicatie haalt dat het niet van je eigen risico af gaat. Dan nog ben je de klos met 1 controle afspraak. Want zodra je voet zet over de drempel van het ziekenhuis gaat je ER er sowieso aan. Hoe kort of lang de afspraak ook is.
Bij VGZ inderdaad, was het ook tegengekomen. https://www.vgz.nl/alles-over-de-apotheek/voorkeursbeleid

Klinkt interessant, maar

quote:
De terhandstellingskosten van de apotheek vallen wel onder het eigen risico.
Dus je betaalt wel gewoon de ¤6 die de apotheker in rekening brengt voor elk recept. Daar moet je wel rekening mee houden. En het geldt alleen voor de preferente medicijnen op de lijst van VGZ, die toch al erg goedkoop zijn moest je ze zelf betalen (enkele euro's per maand).
pi_183307213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:38 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Bij VGZ inderdaad, was het ook tegengekomen. https://www.vgz.nl/alles-over-de-apotheek/voorkeursbeleid

Klinkt interessant, maar

[..]

Dus je betaalt wel gewoon de ¤6 die de apotheker in rekening brengt voor elk recept. Daar moet je wel rekening mee houden. En het geldt alleen voor de preferente medicijnen op de lijst van VGZ, die toch al erg goedkoop zijn moest je ze zelf betalen (enkele euro's per maand).
Er is altijd een catch natuurlijk. Naja dan zou ik op 4x6 terhandstellingskosten uitkomen. Maar als VGZ in verhouding weer duurder is dan andere verzekeraars en je ER door een controle afspraak er toch al aan gaat maakt het niet zoveel uit.
mag het weten
pi_183307858
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:42 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk te zeggen, dat er uberhaupt geen keuze zou moeten zijn. Niemand zou een keuze moeten hebben, zorg moet vanzelfsprekend zijn. Laat ze het doen zoals het in de UK gaat bijvoorbeeld, zorgkosten worden indirect betaald door belasting op alledaagse producten. Voor iedereen gelijk.
Uh nee. Probleem in Engeland zijn de mega wachtlijsten. Maar he, met een prive verzekering kan je wel eerder. En toen was het niet meer voor iedereen gelijk en kom je weer richting het NL systeem.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 22 november 2018 @ 18:26:53 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183307860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:38 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Bij VGZ inderdaad, was het ook tegengekomen. https://www.vgz.nl/alles-over-de-apotheek/voorkeursbeleid

Klinkt interessant, maar

[..]

Dus je betaalt wel gewoon de ¤6 die de apotheker in rekening brengt voor elk recept. Daar moet je wel rekening mee houden. En het geldt alleen voor de preferente medicijnen op de lijst van VGZ, die toch al erg goedkoop zijn moest je ze zelf betalen (enkele euro's per maand).
Niet voor elk recept, voor elk nieuw recept (dus als je het middel voor het eerst of na een bepaalde tijd weer krijgt voorgeschreven).
The love you take is equal to the love you make.
pi_183308012
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet voor elk recept, voor elk nieuw recept (dus als je het middel voor het eerst of na een bepaalde tijd weer krijgt voorgeschreven).
nope, de terhandstellingskosten betaal je bij elke uitgifte. In de situatie die jij bedoelt betaal je daar nog eens iets van ¤6 bovenop, voor uitleg.
Ik zat een paar jaar geleden bij VGZ, scheelde me best wat op o.a. de toen dure migrainepillen.
pi_183308270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:07 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nee de overheid. Absurd dat mensen überhaupt voor dergelijke keuzes gezet worden wanneer het gaat om de gezondheidszorg.

Jij zit compleet mis.
Wat betreft de wildgroei aan verzekeringen heb je wel gelijk, wat ER betreft niet dat is een goed ding en zou nog een stuk hoger mogen worden (en dan de premie wat lager uiteraard).
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_183308957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat betreft de wildgroei aan verzekeringen heb je wel gelijk, wat ER betreft niet dat is een goed ding en zou nog een stuk hoger mogen worden (en dan de premie wat lager uiteraard).
Wat ik vooral kwalijk vind is dat de basisverzekering zogezegd overal gelijk zou moeten zijn (dat was iig de intentie van de wetgever), terwijl dat dus niet zo is, door de budgetverzekeringen.

Veel mensen verdiepen zich er niet in, denken, oh, lekker goedkoop, en weten dan niet dat ze niet naar het ziekenhuis in de buurt kunnen. De liberale overheid gaat er van uit dat iedere burger slim genoeg is om dit soort dingen te doorzien, maar laten we eerlijk zijn, er zijn genoeg mensen voor wie het uitpluizen van verzekeringen en vergoedingen te hoog gegrepen is.

Imo zou je met elke basisverzekering bij elk ziekenhuis terecht moeten kunnen.
pi_183309129
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep, tot ongeveer ¤535 aan zorgkosten kan het uit, daarna niet meer. Belangrijkste vraag is : kun je in één keer ¤885 ophoesten als je moet? (vast wel, gezien je andere topic, maar toch)
Hoe kom je eigenlijk bij die 535 euro?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183309190
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:40 schreef Patroon het volgende:

Hoe kom je eigenlijk bij die 535 euro?
Het normale eigen risico voor iedereen + de korting die je per maand krijgt. Neem ik aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 november 2018 @ 19:53:59 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183309488
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 18:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nope, de terhandstellingskosten betaal je bij elke uitgifte. In de situatie die jij bedoelt betaal je daar nog eens iets van ¤6 bovenop, voor uitleg.
Ik zat een paar jaar geleden bij VGZ, scheelde me best wat op o.a. de toen dure migrainepillen.
Heb ik dan nooit goed begrepen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183309589
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het normale eigen risico voor iedereen + de korting die je per maand krijgt. Neem ik aan.
Dit inderdaad. Het verschilt per verzekeraar, maar ik ben voor het gemak maar even uitgegaan van ¤250 euro. Volgens mij is ¤20 p/m gebruikelijk, dus dan zou het kantelpunt op ¤525 ER ¤625 ER liggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Postbus100 op 22-11-2018 20:29:53 (Rekenfoutje ) ]
Somebody that I used to know
pi_183309968
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het verschilt per verzekeraar, maar ik ben voor het gemak maar even uitgegaan van ¤250 euro. Volgens mij is ¤20 p/m gebruikelijk, dus dan zou het kantelpunt op ¤525 ER liggen.
Maar dan zit je toch op 385+240?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183310083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 20:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar dan zit je toch op 385+240?
Oja, rekenfout :+ 625 inderdaad.
Somebody that I used to know
pi_183310576
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 20:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, rekenfout :+ 625 inderdaad.
Haha ik dacht al...Ben ik nou gek.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183310593
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 20:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha ik dacht al...Ben ik nou gek.
Ik deed het uit m'n hoofd en zat een beetje te middelen. Tussen 3 en 8 vind ik het altijd moeilijk rekenen O-)
Somebody that I used to know
pi_183310921
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb ik dan nooit goed begrepen.
Voordeel van vgz (ook bewuzt) is dat medicijnen en merk die op de preferentielijst staan niet onder het eigen risico vallen. Onder het eigen risico vallen dan alleen de kosten van de apotheek. Veel mensen weten dit niet. Bij bijv. zilveren kruis is deze regeling niet van toepassing en vallen preferentie medicijnen wel onder het eigen risico.

Meeste apotheken hebben 2 soorten contracten.

IDEA contract (apotheek bepaalt het goedkoopste medicijn)
Preferentie contract (verzekeraar bepaalt het goedkoopste medicijn)

Afgelopen jaren heeft het bij mijn medicijnen geen verschil gemaakt. Zelfde merk e.d. bij bovenstaande contracten.
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:33:20 #80
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_183317846
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

dsw heeft er ook een met 27 behandelingen fysio, maar dat scheelt in mijn geval wel veel meer dan een euro (¤12 per maand) , bij umc nog veel meer (¤22 per maand).
Ik zie het ja. Zal eens de voorwaarden doorspitten gezien het veelal manuele behandelingen zijn en sommige verzekeringen hier weer anders naar kijken.

Maar goed, ik zal vrouwlief eens vragen hoe het zit met het aantal behandelingen op het afgelopen jaar.

[ Bericht 14% gewijzigd door whoeier op 23-11-2018 07:34:58 (editttt) ]
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:47:02 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183317920
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zeker. Dus ik haal mijn premie van 385 + 1315 = 1700 er makkelijk uit. Al betaal je via de salarisstrook ook mee met bijdrage zvw. Ik krijg wel waar voor mijn geld denk ik :P
Iemand in loondienst betaalt geen zvw. Dat is een werkgeverspremie ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:54:20 #82
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_183317952
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 07:33 schreef whoeier het volgende:

[..]

Ik zie het ja. Zal eens de voorwaarden doorspitten gezien het veelal manuele behandelingen zijn en sommige verzekeringen hier weer anders naar kijken.

Maar goed, ik zal vrouwlief eens vragen hoe het zit met het aantal behandelingen op het afgelopen jaar.
En dingetje al gevonden, tarieven zijn gemaximaliseerd, wat voor ons zou neerkomen op 6,85 eigen kosten per behandeling.

Hiernaast is het aantal manuele therapie gemaximaliseerd op 18 behandelingen, waarvan 9 door een manueel fysio therapeut en max 9 door een ortho manueel geneeskundige.

Dit zou dus neerkomen dat er maar max 9 behandelingen worden vergoed voor mijn vrouw, waarbij er ook nog eens 9*6,85 aan eigen kosten bij komt, ergo dit maakt de boel dermate duurder dat ze direct afvallen.

De rekensom
Huidig aanbod ZK:
Basis exclusief + HBO*** + Tand** = 162.20pm

Potentieel DSW:
Basis + AVtop = 148pm

Verschil 14.20pm*12= 170.40 per jaar

Ongedekte kosten bij DSW = 475.65
Dit zijn 9 behandelingen manuele therapie met eigen bijdrage en 9 behandeling manuele therapie volledig zelf bekostigd door begrenzing dekking vanuit de verzekering

Verschil ligt dus met 305.25 in het voordeel van Zilverenkruis

Potentieel UMC:
Niet relevant, kosten liggen direct hoger en bieden lagere dekking dan Zilverenkruis

Oftewel de zoektocht gaan nog even door, gezien ik sinds het gelazer in Lelystad eigenlijk niet bij ZK wil blijven ( Maar ook een Hollander)

[ Bericht 0% gewijzigd door whoeier op 23-11-2018 07:55:42 (typo) ]
pi_183318443
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 07:54 schreef whoeier het volgende:

[..]


Oftewel de zoektocht gaan nog even door, gezien ik sinds het gelazer in Lelystad eigenlijk niet bij ZK wil blijven ( Maar ook een Hollander)
Schrap dan ook even VGZ vanwege #actiefysio. Of eigenlijk doen alle grote zv's daar volgens mij aan mee. Maar wurgcontracten voor fysiotherapeuten en demonisering van niet-gecontracteerde zorgaanbieders is momenteel wel een actueel punt in zorgland. Echt jammer dat dat nog niet zo tot het grote publiek doordringt.


(korte samenvatting : wurgcontracten waarin het slikken of stikken is. Er is op basis van een gemiddelde van het aantal behandelingen van een bepaalde aandoening een norm opgesteld waar elke fysiotherapeut aan moet voldoen (=Behandelindex) . Zit je onder die norm, krijg je de behandelingen niet vergoed, zit je erboven, dan trek je dus eigenlijk die norm omhoog. En zo zitten de fysiotherapeuten in een race to the bottom. Plus dat de tarieven al een paar jaar niet meer zijn geïndexeerd. Er begint dus nu langzamerhand een opstootje te komen in zorgland. Zie ook een afscheidsinterview met Guusje ter Horst als voorzitter KNGF in de Volkskrant afgelopen week)


Overigens : grappig, ik ben helemaal geen fan van ZK en vermijd ze al een paar jaar uit principe, maar dat met het Slotervaart vond ik dan wel weer goed gedaan. En Lelystad ook wel ten dele (iets minder een mening over)

Ik overweeg dit jaar DSW, en anders blijft het waarschijnlijk weer Anderzorg.
Somebody that I used to know
  vrijdag 23 november 2018 @ 09:38:54 #84
188514 whoeier
If it was an option, I did it
pi_183318945
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 08:59 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Schrap dan ook even VGZ vanwege #actiefysio. Of eigenlijk doen alle grote zv's daar volgens mij aan mee. Maar wurgcontracten voor fysiotherapeuten en demonisering van niet-gecontracteerde zorgaanbieders is momenteel wel een actueel punt in zorgland. Echt jammer dat dat nog niet zo tot het grote publiek doordringt.

(korte samenvatting : wurgcontracten waarin het slikken of stikken is. Er is op basis van een gemiddelde van het aantal behandelingen van een bepaalde aandoening een norm opgesteld waar elke fysiotherapeut aan moet voldoen (=Behandelindex) . Zit je onder die norm, krijg je de behandelingen niet vergoed, zit je erboven, dan trek je dus eigenlijk die norm omhoog. En zo zitten de fysiotherapeuten in een race to the bottom. Plus dat de tarieven al een paar jaar niet meer zijn geïndexeerd. Er begint dus nu langzamerhand een opstootje te komen in zorgland. Zie ook een afscheidsinterview met Guusje ter Horst als voorzitter KNGF in de Volkskrant afgelopen week)

Overigens : grappig, ik ben helemaal geen fan van ZK en vermijd ze al een paar jaar uit principe, maar dat met het Slotervaart vond ik dan wel weer goed gedaan. En Lelystad ook wel ten dele (iets minder een mening over)

Ik overweeg dit jaar DSW, en anders blijft het waarschijnlijk weer Anderzorg.
Snap ik, dat ze ingrijpen tot daar aan toe, maar dat ze de SEH sluiten en gesloten houden onder het mom geen personeel ( Ik heb enkele kennissen daar werken ), is kolder. De werkelijkheid zit hem in de kosten, die niet verdient worden op andere afdelingen. Met als eind resultaat dat het ziekenhuis niet rendabel kan functioneren.

Dit is deels door de oplopende kosten, slechte inkoop en harde ingrepen in het personeel ( men weigerde een marktconform salaris te betalen voor nieuw personeel, maar huurde aan de fleet extern in).

Al met al begrijp ik de ingreep, maar is de keuze voor de inwoners van Lelystad ( + Dronten en overige dorpen in de regio), een pijnlijke situatie.
pi_183319297
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:39 schreef Roces18 het volgende:
Is het mogelijk om je zorgverzekering op te zeggen om vervolgens opnieuw af te sluiten voor cashback?
cashback? waar?
జ్ఞ‌ా
pi_183319869
quote:
u0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:38 schreef whoeier het volgende:

[..]

Snap ik, dat ze ingrijpen tot daar aan toe, maar dat ze de SEH sluiten en gesloten houden onder het mom geen personeel ( Ik heb enkele kennissen daar werken ), is kolder. De werkelijkheid zit hem in de kosten, die niet verdient worden op andere afdelingen. Met als eind resultaat dat het ziekenhuis niet rendabel kan functioneren.

Dit is deels door de oplopende kosten, slechte inkoop en harde ingrepen in het personeel ( men weigerde een marktconform salaris te betalen voor nieuw personeel, maar huurde aan de fleet extern in).

Al met al begrijp ik de ingreep, maar is de keuze voor de inwoners van Lelystad ( + Dronten en overige dorpen in de regio), een pijnlijke situatie.
Yep, daarom ben ik geen fan van ZK. Ik vind ze meedogenloos hard en kil en over ruggen van de zwakkeren/zieken. En dat in de zorg :N
Somebody that I used to know
  vrijdag 23 november 2018 @ 10:37:57 #87
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_183319978
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:57 schreef µ het volgende:

[..]

cashback? waar?
cashbackxl bijvoorbeeld. oa cashback bij vergelijkers zoals independer en bij een aantal zorgverzekeraars.
pi_183320040
De meeste tandartsverzekeringen dekken maar 75% of 80% van de kosten, echt waardeloos. Ik ga geen TA-verzekering afsluiten om alsnog een kwart zelf te betalen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 11:10:35 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183320758
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:41 schreef tomatenrood het volgende:
De meeste tandartsverzekeringen dekken maar 75% of 80% van de kosten, echt waardeloos. Ik ga geen TA-verzekering afsluiten om alsnog een kwart zelf te betalen.
Als je weet dat je een wortelkanaalbehandeling, kroon of implantaat moet, zou ik toch nog even een berekening maken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183321050
ING biedt voor haar klanten korting op een zorgverzekering van Nationale Nederlanden aan, misschien een tip voor iemand ( en volgens mij vergoedt hun tandartsverzekering wel 100%) https://www.nn.nl/Particulier/Zorg/Zorgverzekering/Tandengaaf.htm

https://www.ing.nl/partic(...)Verz_Najaar_wk47_BB2
pi_183322972
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 10:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep, daarom ben ik geen fan van ZK. Ik vind ze meedogenloos hard en kil en over ruggen van de zwakkeren/zieken. En dat in de zorg :N
dat is de schuld van het management.

Als zk was blijven betalen was je premie nu nog hoger..
pi_183323094
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

dat is de schuld van het management.

Als zk was blijven betalen was je premie nu nog hoger..
Oh zeker, in het geval van het Slotervaart denk ik (als leek op afstand) dat ze zeker wel gelijk hebben. Ik sprak meer over andere situaties. Daarin stellen ze zich hard en zakelijk op richting zorgverleners, waarbij ik denk: hallo, trek even een kleinere broek aan.
Somebody that I used to know
pi_183323178
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je weet dat je een wortelkanaalbehandeling, kroon of implantaat moet, zou ik toch nog even een berekening maken.
Tegen implantaten valt amper op te verzekeren. Je krijgt tot ¤750 euro vergoed, maar je moet wel al in je tweede verzekeringsjaar zitten van Tand3. Dus dan betaal je 2 jaar 32 euro premie per maand. 32 x 24 maanden is 768 euro. Juist ja....

(ik baseer me even op de vergoedingen van Menzis en heb afgerond)
Somebody that I used to know
pi_183323276
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tegen implantaten valt amper op te verzekeren. Je krijgt tot ¤750 euro vergoed, maar je moet wel al in je tweede verzekeringsjaar zitten van Tand3. Dus dan betaal je 2 jaar ruim 30 euro premie per maand. 30 x 24 maanden is 720 euro. Juist ja....

(ik baseer me even op de vergoedingen van Menzis)
Klopt. TA verzekering is gewoon onzin. Bij mijn verzekering betaal ik 150 euro voor aanvulling TA. Controles 100% vergoed tot 250 euro en de rest maar 80%. Met controles kom je toch niet boven de 150 euro uit. Dus moet je altijd 20% zelf betalen en maar een vergoeding tot 250 euro. Beter zet je die 150 euro achteruit en mocht je er dan wel bovenkomen dan lap je zelf die 80 euro (want van de 100 kreeg je toch maar 80 vergoed).

Een goede reden om je gebit goed te onderhouden. Goed elektrisch poetsen en dagelijks goed stoken en geen mondwater met alcohol gebruiken. Mijn vrouw is mondhygiënist bij een parodontologie praktijk en de grootste smoes die vaak wordt gehoord is, ik heb een zwak gebit. Maar dat bestaat niet, de meeste mensen onderhouden het gewoon niet goed.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183323529
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:20 schreef Patroon het volgende:
Klopt. TA verzekering is gewoon onzin. Bij mijn verzekering betaal ik 150 euro voor aanvulling TA. Controles 100% vergoed tot 250 euro en de rest maar 80%. Met controles kom je toch niet boven de 150 euro uit. Dus moet je altijd 20% zelf betalen en maar een vergoeding tot 250 euro. Beter zet je die 150 euro achteruit en mocht je er dan wel bovenkomen dan lap je zelf die 80 euro (want van de 100 kreeg je toch maar 80 vergoed).
Ik ben altijd even in de war van hoe het met die percentages werkt.

Want stel, je krijgt 80% vergoed tot 250 euro.

Is je totale tandartsrekening dan 250 euro en krijg je maximaal 200 euro vergoed?
Of kan je tandartsrekening dan 312,50 euro zijn en krijg je maximaal 250 euro vergoed?
Somebody that I used to know
pi_183323544
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:32 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ben altijd even in de war van hoe het met die percentages werkt.

Want stel, je krijgt 80% vergoed tot 250 euro.

Is je totale tandartsrekening dan 250 euro en krijg je maximaal 200 euro vergoed?
Of kan je tandartsrekening dan 312,50 euro zijn en krijg je maximaal 250 euro vergoed?
Dat laatste.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_183323771
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat laatste.
^O^ Dat scheelt weer.
Somebody that I used to know
  vrijdag 23 november 2018 @ 14:31:36 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183324803
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tegen implantaten valt amper op te verzekeren. Je krijgt tot ¤750 euro vergoed, maar je moet wel al in je tweede verzekeringsjaar zitten van Tand3. Dus dan betaal je 2 jaar 32 euro premie per maand. 32 x 24 maanden is 768 euro. Juist ja....

(ik baseer me even op de vergoedingen van Menzis en heb afgerond)
Bij IZZ werkt dat dus anders. Daar kon ik die van 750 vergoeding direct afsluiten, onafhankelijk van wat ik eerder had.

Heb er dus wel goed van geprofiteerd, al is een implantaat wel nog veel duurder dan wat je vergoed krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:49:17 #99
286575 Roces18
Chef de party
pi_183329462
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:57 schreef µ het volgende:

[..]

cashback? waar?
via independer wel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 23 november 2018 @ 18:50:00 #100
286575 Roces18
Chef de party
pi_183329471
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je weet dat je een wortelkanaalbehandeling, kroon of implantaat moet, zou ik toch nog even een berekening maken.
heb ook een berekening gemaakt en met verwachte kosten scheelt het 30 euro als ik wel een tandartsverzekering neem, dus waarom niet :P vorig jaar was wel beter met 100%
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')