abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:55:09 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183249677
Mooie melkkoe voor het dorpje _O- _O- _O-

quote:
Italiaans dorpje geplaagd door snelheidsduivels: ruim 58.000 bestuurders geflitst op tien dagen tijd



De bewoners van het kleine dorpje Acquetico, in het noordoosten van Italië, klaagden al langer dat wegpiraten de straten onveilig maakten. In het dorp geldt een maximumsnelheid van 50 kilometer per uur, maar daar houden meeste automobilisten zich niet aan, klonk het. Uit een proefproject met snelheidscamera’s blijkt nu dat het probleem erger is dan eerst gedacht. Op de Strada statale 28, een belangrijke verkeersader die dwars door het dorp loopt, werden maar liefst ruim 58.000 automobilisten geflitst op amper tien dagen tijd.

Burgemeester Alessandri besloot in september een snelheidscamera te installeren, nadat hij klachten ontving van bewoners die bang waren om zich als voetganger op straat te begeven. Aan de Italiaanse krant Corriere Della Sera zegt hij dat hij zijn ogen niet kon geloven toen hij de eerste resultaten van het proefproject bekeek.

Ruim één op drie bestuurders die het dorpje passeerden, reed te snel. Op tien dagen werden er 58.568 overtredingen geregistreerd. Dat betekent dat er elke dag gemiddeld meer dan 4.000 bestuurders tegen de lamp liepen.

135 kilometer per uur
Tientallen reden sneller dan 100 kilometer per uur in de zone 50, terwijl de grootste overtreder maar liefst de 135 kilometer per uur aantikte. De twintig snelste laagvliegers wachtten bovendien niet tot ’s nachts om door het dorpje te scheuren, maar werden net overdag geflitst.

“Het is echt waanzin, aangezien de bewoners zich regelmatig door het dorp verplaatsen en de weg oversteken”, zei de burgemeester tegenover de Italiaanse pers. Het dorpje telt slechts 120 bewoners, waaronder vooral ouderen.

Strada Statale 28
Dat er zoveel automobilisten door Acquetico rijden, heeft te maken met de provincieweg die dwars door het dorpje leidt, de Strada statale 28 (SS28). Die route is één van de drie belangrijkste wegen die de Italiaanse regio’s Piëmont en Ligurië verbindt, en was tot op heden de ideale route voor automobilisten die tolwegen of trajectcontroles willen vermijden, verklaart Alessandri. Ook motorrijders maken gretig gebruik van de weg vanwege het goede asfalt en de brede baan.
De burgemeester laat nog weten dat de snelheidscamera’s na het proefproject wellicht permanent worden ingezet. Het waanzinnige recordaantal overtredingen laat hem geen andere keuze, klink het.

https://www.hln.be/bizar/(...)dagen-tijd~a506b2ee/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183249763
Valt me nog mee dat het niet in Fiorano is
  maandag 19 november 2018 @ 20:04:51 #3
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249954
Zie ik daar verderop een brug? Zou ik ook zo snel mogelijk overheen willen. Je weet het niet, met die bruggen in Italie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183250086
58k in 10 dagen, hoeveel zou dat zijn per dag gemiddeld. Oe, lastig, nou, zeg maar meer dan 4000 _O-
pi_183250172
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:
58k in 10 dagen, hoeveel zou dat zijn per dag gemiddeld. Oe, lastig, nou, zeg maar meer dan 4000 _O-
...net geen 6k though
pi_183250211
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:11 schreef wolfjeamadeus het volgende:
58k in 10 dagen, hoeveel zou dat zijn per dag gemiddeld. Oe, lastig, nou, zeg maar meer dan 4000 _O-
Ze hadden dan net zo goed iets minder dan 10.000 per dag kunnen zetten met zulke rekenvaardigheden. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')