abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:19:35 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248621

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht


quote:
Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.

En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ers _O_
Alternatieve Sinterklaas journaals:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183248683
Jezus Nikon, je ging net lekker met je TT's :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183248690
Trouwens de doctrine op de kinderen is blijkbaar ook al begonnen!

https://www.nederlandwordtbeter.nl/

Lespakket Sint en Piet voor op school....

https://www.nederlandword(...)sint-en-zwarte-piet/
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:22:28 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248704
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jezus Nikon, je ging net lekker met je TT's :')
Tja, komt door de discussie in het vorige topic _O- Gewoon ff een grapje om die strijd te vergeten O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:22:48 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248712
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:24:59 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248778
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2018 19:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niets recenters kunnen vinden zeker?

:').
Dit vind ik wel een mooie :) Zo zie je hoe belachelijk het is om het over zwarte piet te hebben in de 2e kamer
Hoop niet dat ze recent nog over zwarte piet hebben gesproken in de 2e kamer
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183248807
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jesse met zijn racisme, ergo, hij heeft al een kant gekozen dus... :')
Alle politici mompelen dat ze tegen racisme zijn. Ze kiezen allemaal een kant
Klaver zegt het nu openlijk over een nieuwe fase in de zp-neurose.
Geweldsdreiging met racistisch gebral op straat, niet alleen op het internet.
pi_183248819
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:15 schreef Bluesdude het volgende:
De politiek kan dit niet meer negeren

[..]

https://www.facebook.com/(...)Mh42D3f2tg&__tn__=-R
Jesse neemt het voortouw, dat wordt knokken in de 2e kamer.....popcorn!!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:27:06 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248836
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle politici mompelen dat ze tegen racisme zijn. Ze kiezen allemaal een kant
Klaver zegt het nu openlijk over een nieuwe fase in de zp-neurose.
Geweldsdreiging met racistisch gebral op straat, niet alleen op het internet.
Groenlinks staat in hetzelfde vak als de anti pieten. Dus Klaver moet wel
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:27:26 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248842
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Jesse neemt het voortouw, dat wordt knokken in de 2e kamer.....popcorn!!
Klaver vs Bosma. Dat gaat vuurwerk worden _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183248847
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zijn die "extreem rechts" en pegida infiltraties nu echt gebeurd of is dit weer eens een aanname op basis van uitspraken van mensen die iemand herkend menen te hebben ondanks de schmink...

Overigens is het NRC weer goed bezig om meteen weer een toespeling te maken dat die blokkeerfriezen gesteund worden door extreem rechts...
De hele 'infiltratie' hield in dat een handjevol leden van 2 rechtse groepen: Voorpost en Pegida zich ruim van tevoren aangemeld hadden als vrijwilliger voor de intocht. Voor de intocht hadden ze zich verkleed en geschminkt als zwarte piet. Tijdens de intocht gedroegen ze zich net als alle andere vrijwilligers: ze deelden ze pepernoten en stickers uit.

Dat dit gebeurd was werd pas een dag later ontdekt en de linkse politici die deze 'schokkende' ontdekking deden hadden daar camerabeelden voor nodig. Dat geeft wel weer aan hoe erg het allemaal was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183248851
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:21 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens de doctrine op de kinderen is blijkbaar ook al begonnen!

https://www.nederlandwordtbeter.nl/

Lespakket Sint en Piet voor op school....

https://www.nederlandword(...)sint-en-zwarte-piet/
Bestaat al een tijdje, ook onderdeel van het plan de campagne, gestart in 2013.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183248866
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle politici mompelen dat ze tegen racisme zijn. Ze kiezen allemaal een kant
Klaver zegt het nu openlijk over een nieuwe fase in de zp-neurose.
Geweldsdreiging met racistisch gebral op straat, niet alleen op het internet.
Het zou je trouwens sieren als je eens complete dingen ging posten ipv dat je selectief knipt en plakt... Dat doe je nl. regelmatig.
pi_183248869
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alle politici mompelen dat ze tegen racisme zijn. Ze kiezen allemaal een kant
Klaver zegt het nu openlijk over een nieuwe fase in de zp-neurose.
Geweldsdreiging met racistisch gebral op straat, niet alleen op het internet.
Hetgeen leidt tot Der Untergang van Zwarte Piet hè. Dat voorspel ik wel.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:29:17 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248889
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hetgeen leidt tot Der Untergang van Zwarte Piet hè. Dat voorspel ik wel.
Gelukkig is Rutte aan de macht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183248919
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De hele 'infiltratie' hield in dat een handjevol leden van 2 rechtse groepen: Voorpost en Pegida zich ruim van tevoren aangemeld hadden als vrijwilliger voor de intocht. Voor de intocht hadden ze zich verkleed en geschminkt als zwarte piet. Tijdens de intocht gedroegen ze zich net als alle andere vrijwilligers: ze deelden ze pepernoten en stickers uit
Deelden andere vrijwilligers ook stickers uit?
Welke boodschap wilden die andere vrijwilligers met de kinderen delen?
pi_183248925
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 19:29 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Gelukkig is Rutte aan de macht.
Je hebt hem niet gehoord of gelezen wat-ie gezegd heeft vandaag?
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:31:02 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183248937
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt hem niet gehoord of gelezen wat-ie gezegd heeft vandaag?
Nee?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183248981
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 19:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Nee?
Nou ja, de reactie in feite van Klaver daarop dan wel, toch? Dan kun je je dus een beetje voorstellen wat hij zei. Hij heeft geen mening over ZP, maar vond van beide kanten de gedragingen niet helemaal okee.

Beetje zoals ik eigenlijk. Maar ik ben niet MP.
Ik heb verder ook niets met kerst, pasen en al die andere feestdagen.
Wel wat met 4 mei en oliebollen.
I´m back.
pi_183249005
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De hele 'infiltratie' hield in dat een handjevol leden van 2 rechtse groepen: Voorpost en Pegida zich ruim van tevoren aangemeld hadden als vrijwilliger voor de intocht. Voor de intocht hadden ze zich verkleed en geschminkt als zwarte piet. Tijdens de intocht gedroegen ze zich net als alle andere vrijwilligers: ze deelden ze pepernoten en stickers uit.

Dat dit gebeurd was werd pas een dag later ontdekt en de linkse politici die deze 'schokkende' ontdekking deden hadden daar camerabeelden voor nodig. Dat geeft wel weer aan hoe erg het allemaal was.
Kortom ze hadden zich dus gewoon legaal aangemeld als vrijwilliger en mochten meedoen ipv dat ze zich stiekem onder de pieten gemengd hebben tijdens de intocht...

Volgend jaar zullen er dus wel VGB's overlegd moeten worden als je je gaat opgeven... :')
  maandag 19 november 2018 @ 19:33:47 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249025
Over 15 jaar wonen in Amsterdam alleen nog maar racisten....'want daar mag Zwarte Piet niet zwart zijn'. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249051
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Dat wil ik ook helemaal niet bepalen, of jij wel of geen emotie mag hebben. Het gaat erom of die emotie mee mag tellen bij een standpunt. In geval van racistische bejegening vind ik van wel.
Je hebt feiten en emoties. Op emoties kun je geen beleid maken. Ze zijn ook subjectief. Als morgen tien man en een paardenkop aanstoot neemt aan de mijter van Sinterklaas, diens staf of witte baard, gaan we ook niet onmiddellijk alles veranderen.

Wat ik in de hele hetze nog nooit heb begrepen - en nog steeds niet - is waarom de extremisten van KOZP zo graag racisme willen zien in Zwarte Piet. Het zou namelijk kunnen dat je iets als racistisch of aanstootgevend ervaart, maar vervolgens krijgt uitgelegd dat het zo niet is bedoeld en dat het ook die herkomst niet heeft. Die uitleg zou ook gewoon genoeg kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Zwarte Piet is van oorsprong niet racistisch maar is in de loop van de tijd racistisch aangekleed (geweest) en mede daardoor is de associatie met racisme juist. Tevens is de associatie met blackface er. Het is geen blackface als in de Amerikaanse context, maar het is een vergelijkbaar iets wat misschien inmiddels niet meer racistisch bedoeld is, maar wel is geweest. Of krijg je van kruipen door schoorstenen afrohaar, grote oorbellen en rode lippen? Dat is toch een racistisch stereotype pur sang?
Zwarte Piet is gewoon aangekleed volgens ideeën die medio 19e eeuw gangbaar waren omtrent verkleden. Feitelijk wijkt het kostuum van Zwarte Piet niet bijster veel af van een clown. Er is geen enkele band of associatie met blackface. Er is slechts een overeenkomst: ook bij blackface worden gezichten zwart geschminkt. Maar dat heeft net zo weinig met elkaar te maken als dat het gezichten wit schminken door Afrikaanse stammen iets met Clown Bassie van doen heeft.

Zwarte Piet is gewoon met een standaard pruik uitgedost, die verder weinig afwijkt van veel clownspruiken, op de kleur na. Die clownspruiken hebben felle kleuren.

ninja-edit :@

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Laten we de angst voor eventuele herstelbetalingen even niet gebruiken als argument voor of tegen.
Sorry, maar dit is me echt te gemakkelijk. Dit punt is nadrukkelijk naar voren gebracht door vooraanstaande KOZP-activisten. Dan kun je het niet ineens als irrelevant van tafel vegen. Precedentwerking is op twee manieren een wezenlijk punt in de hele Zwarte Piet-hetze. Ten eerste de precedentwerking van de extreem-linkse activisten die herstelbetalingen willen, ten tweede de precedentwerking voor andere feesten en tradities als kleine minderheden het recht hebben om die verregaand te verzieken of aan te tasten.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Het is buiten schot gebleven door het traditionele karakter. Als je nu aan wilt komen met het concept van een grote kindervriend met grote rode opgeverfde lippen, afropruiken en oorringen dan sta je vrij snel voor het hekje, hoor.
Het uiterlijk van Zwarte Piet is al op diverse punten gewijzigd om de klagers tegemoet te komen, dus je omschrijving is achterhaald.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Opnieuw, er zijn meer stemmen dan die van KOZP en de vergelijking met hoofddoekjes is nogal krom omdat dat geen racistisch stereotype uitbeeldt. Tenzij ZP gezelschap krijgt van Zwarte Faat met hoofddoek, gebrekkig Nederlands en bruine schmink. Dat zou vrij racistisch zijn.
Zwarte Piet beeldt ook gene racistisch stereotype uit. Hoofddoekjes zijn vele malen erger, wat dat betreft. Ze staan voor onderdrukking, voor minderwaardigheid van vrouwen en worden in veel gevallen niet vrijwillig gedragen. Ik ga hier geen islam-discussie voeren, trouwens. Mijn punt is slechts dat wanneer ik me ergens aan erger, dat niet wil zeggen dat alles aan mijn voorkeuren wordt aangepast.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
En op de spits zouden drijven als alle pieten roetveegpieten worden denk ik.
Tot nu toe is daar gelukkig genoeg weerstand tegen. Gelukkig, omdat het tamelijk bizar is dat kleine extremistische minderheden gaan bepalen hoe onze tradities eruit moeten zien.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Qarrad het volgende:
Vind ik niet. Het gaat erom dat er blind vastgehouden wordt aan traditie en dat mensen zich geroepen voelen tot eigenrichting jegens anderen die deze willen veranderen. Het voorbeeld van SA is een vrij extreem voorbeeld inderdaad om duidelijk te maken hoe dom blind vasthouden aan traditie over kan komen als argument.
Je vergelijking gaat alleen totaal mank, omdat het bij Saoedi-Arabië over wet- en regelgeving gaat en hier over een kinderfeest. Ook hier valt weer de selectieve verontwaardiging op, trouwens: wél je opwinden over de eigenrichting richting mensen die ZP willen veranderen, maar geen woord over de extremisten uit anti-Piet-kringen die oproepen tot geweld en zelfs het vermoorden van de acteur die Sinterklaas speelt.

Overigens ben ik helemaal niet voor vasthouden aan tradities. Ik vind het logisch en prima dat tradities door de jaren heen veranderen. Maar verandering moet plaatsvinden op basis van draagvlak in de samenleving, niet omdat kleine groepjes extremisten hun zin doordrijven. En ik wijs er daarbij nogmaals op dat er allang veranderingen bij Zwarte Piet zijn doorgevoerd, maar het is de extremisten nooit genoeg. Het paard moet weg, Sinterklaas moet in de rolstoel en moet vrouw worden. Als we aan dit soort idioten gehoor gaan geven, houden we in Nederland geen feest of traditie meer over behalve al datgene dat wordt geïmporteerd uit de VS en moslimlanden. Daar pas ik vriendelijk voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2018 19:47:50 ]
pi_183249056
Het is tijd voor zwarte klaas
pi_183249091
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Over 15 jaar wonen in Amsterdam alleen nog maar racisten....'want daar mag Zwarte Piet niet zwart zijn'. _O-
En ook niet rechts... Want dan schrikt men zich "de tering"...
  maandag 19 november 2018 @ 19:36:15 #26
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183249121
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De hele 'infiltratie' hield in dat een handjevol leden van 2 rechtse groepen: Voorpost en Pegida zich ruim van tevoren aangemeld hadden als vrijwilliger voor de intocht. Voor de intocht hadden ze zich verkleed en geschminkt als zwarte piet. Tijdens de intocht gedroegen ze zich net als alle andere vrijwilligers: ze deelden ze pepernoten en stickers uit.

Dat dit gebeurd was werd pas een dag later ontdekt en de linkse politici die deze 'schokkende' ontdekking deden hadden daar camerabeelden voor nodig. Dat geeft wel weer aan hoe erg het allemaal was.
Maar vanuit de organisatie werd toch gezegd dat er daardoor uiteindelijk "te veel volledig zwarte pieten" waren? Klopte dat dan niet?
pi_183249122
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Deelden andere vrijwilligers ook stickers uit?
Welke boodschap wilden die andere vrijwilligers met de kinderen delen?
Misschien waren er wel vrijwilligers die ook tumtums uitdeelden, of van die smerige schuimpjes :o
In Rotterdam was er ook een piet die de hele radslagen maakte en een piet op stelten. Ik weet niet precies wat hun achterliggende boodschap was en wat het doel was van dat andere snoepgoed, maar als ik jou was zou ik bij de partij van jou keuze aandringen op nog een extra spoedvergadering want het zal allemaal vast enorm schokkend zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249210
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kortom ze hadden zich dus gewoon legaal aangemeld als vrijwilliger en mochten meedoen ipv dat ze zich stiekem onder de pieten gemengd hebben tijdens de intocht...

Volgend jaar zullen er dus wel VGB's overlegd moeten worden als je je gaat opgeven... :')
Ja, alleen dan VoG's. Donderdag is de eerste van een paar spoedvergaderingen in Rotterdam en donderdag gebruiken ze alleen om de 'infiltratie' gebeurtenissen te bespreken. Twee andere partijen hebben ook een spoedvergadering aangevraagd omtrent de intocht en die zullen later besproken worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † maandag 19 november 2018 @ 19:38:57 #29
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_183249213
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  maandag 19 november 2018 @ 19:41:12 #30
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249274
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:34 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is tijd voor zwarte klaas


Duurt niet zo lang meer, denk ik. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249314
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar vanuit de organisatie werd toch gezegd dat er daardoor uiteindelijk "te veel volledig zwarte pieten" waren? Klopte dat dan niet?
Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:43:56 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183249355
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
Een quotum is sowieso al triest.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 19:44:05 #33
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249360
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
Witte Pieten zijn noobs!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249369
quote:
Ja, Henk is trouwens niet blij dat zijn liedje gebruikt word in de discussie en geeft aan dat hij ieder jaar vele malen bedreigd wordt vanuit beide kampen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:44:57 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183249385
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  † In Memoriam † maandag 19 november 2018 @ 19:45:03 #36
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_183249390
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Henk is trouwens niet blij dat zijn liedje gebruikt word in de discussie en geeft aan dat hij ieder jaar vele malen bedreigd wordt vanuit beide kampen.
ik heb het gelezen henkgod _O_
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_183249395
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 19:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een quotum is sowieso al triest.
Vanaf volgend jaar is in Rotterdam iedere zwarte piet tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 19:45:45 #38
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_183249405
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, Henk is trouwens niet blij dat zijn liedje gebruikt word in de discussie en geeft aan dat hij ieder jaar vele malen bedreigd wordt vanuit beide kampen.
Er is maar één kamp...
pi_183249407
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Over 15 jaar wonen in Amsterdam alleen nog maar racisten....'want daar mag Zwarte Piet niet zwart zijn'. _O-
ach gut.... wat erg toch....
pi_183249414
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar is in Rotterdam iedere zwarte piet tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Dus donkergetinte vrijwilligers zijn niet meer welkom?
pi_183249425
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef markdeajaxfan het volgende:

[..]

ik heb het gelezen henkgod _O_
Inderdaad. Ik ben nog vaak in zijn Stairway cafe geweest!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 19:46:43 #42
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_183249439
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vanaf volgend jaar is in Rotterdam ieder Kick Out zwarte piet lid tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Dit lijkt mij realistischer. :)
pi_183249448
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vanaf volgend jaar is in Rotterdam iedere zwarte piet tijdens de intocht verboden. Ook onder vrijwilligers.
Echt? Hoe kan je dat controleren? Het wemelt van de intochten in Rotterdam
pi_183249455
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dus donkergetinte vrijwilligers zijn niet meer welkom?
Goede vraag. Weet ik eigenlijk niet. Zwarte pieten zijn in elk geval verboden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249479
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het zou je trouwens sieren als je eens complete dingen ging posten ipv dat je selectief knipt en plakt... Dat doe je nl. regelmatig.
Ik geef er altijd een linkje bij. Dan kun je het hele verhaal lezen en de bron zelf checken.
Dat siert mij genoeg.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 19:48:17 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183249484
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dus donkergetinte vrijwilligers zijn niet meer welkom?
Dan krijg je dit dus:
https://www.metronieuws.n(...)etveegpiet-te-spelen

Dit is pas echt discriminatie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183249501
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:46 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Echt? Hoe kan je dat controleren? Het wemelt van de intochten in Rotterdam
Alleen bij de algemene intocht in Rotterdam. Er zijn wel 3 partijen die geprobeerd hebben om iedere intocht te verbieden waar een zwarte piet aan mee zou doen, maar dat is niet door de raad goedgekeurd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 19:49:12 #48
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183249511
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hetgeen leidt tot Der Untergang van Zwarte Piet hè. Dat voorspel ik wel.
Toen de campagne "Zwarte Piet is Racisme" werd gelanceerd is er een geest uit de fles ontsnapt en die gaat waarschijnlijk niet meer terug. Sindsdien kun je bijna niet meer onbevangen tegenover de figuur van Zwarte Piet staan, maar moet je er een onderbouwde mening over hebben waarvan je weet dat die bij sommige van je medevierders en -bewoners impopulair is, tenzij je in een homogene pro- of anti-piet-omgeving verkeert. Maar dat laatste is zeldzaam. En van die twee is het standpunt dat je Piet wilt houden zoals hij is, domweg lastiger te verantwoorden omdat het minder "aardig" overkomt. Daardoor zullen mensen ook afhaken. Voeg daarbij dat het land in etno-cultureel opzicht eerder heterogener dan homogener wordt, en de tijd lijkt op de hand van de anti's.
pi_183249521
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien waren er wel vrijwilligers die ook tumtums uitdeelden, of van die smerige schuimpjes :o
In Rotterdam was er ook een piet die de hele radslagen maakte en een piet op stelten. Ik weet niet precies wat hun achterliggende boodschap was en wat het doel was van dat andere snoepgoed, maar als ik jou was zou ik bij de partij van jou keuze aandringen op nog een extra spoedvergadering want het zal allemaal vast enorm schokkend zijn.
Dus toen jij zei dat ze zich net zo gedroegen als andere vrijwilligers was dat eigenlijk gelogen?
pi_183249531
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er was een quotum dat maximaal 25% van de pieten zwart mocht zijn. De Islamitische partij NIDA meent dat dat quotum overschreden is en heeft daarvoor een extra vergadering aangevraagd.

De mensen van de organisatie die toe moest zien op de schminkvoorschriften ontkend dat en geeft aan dat ze geteld hebben hoeveel pieten er zwart waren en volgens hun is er ruimschoots voldoen aan het opgelegde quotum. Dus ook met de Voorpost en Pegida pieten.
NIDA :') :')
ZP quotum :') :') :')
pi_183249596
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

NIDA :') :')
ZP quotum :') :') :')
Nu nog een quotom voor de uitkeringsgerechtigde...
pi_183249630
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alleen bij de algemene intocht in Rotterdam. Er zijn wel 3 partijen die geprobeerd hebben om iedere intocht te verbieden waar een zwarte piet aan mee zou doen, maar dat is niet door de raad goedgekeurd
ow. oke. dank voor de uitleg.
pi_183249640
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus toen jij zei dat ze zich net zo gedroegen als andere vrijwilligers was dat eigenlijk gelogen?
Correct. Er hebben honderden vrijwilligers meegedaan als piet en die hebben allemaal hun eigen unieke manier om dat te doen. Geen enkele piet gedroeg zich exact hetzelfde als een andere piet.
Wat een grove leugen weer van mij.

Tijdens de intocht is er geen enkele klacht gekomen over een Voorpost of Pegidapiet. Dat GroenLinks een volle dag en camerabeelden nodig had om deze pieten te ontmaskeren zegt dat ze gewoon gezellig en onopvallend mee hebben gedaan aan het feest.

Zal jij vast weer heel anders zien :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249644
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:49 schreef Kansenjongere het volgende:

Dus toen jij zei dat ze zich net zo gedroegen als andere vrijwilligers was dat eigenlijk gelogen?
Volgend jaar de zwarte pieten maar op deze manier door de stad laten marcheren, dan gedragen ze zich iig allemaal hetzelfde:

pi_183249670
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:53 schreef Wup2 het volgende:

[..]

ow. oke. dank voor de uitleg.
Graag gedaan.
Ben je Rotterdammer?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249685
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgend jaar de zwarte pieten maar op deze manier door de stad laten marcheren, dan gedragen ze zich iig allemaal hetzelfde:

Van die metal remixen van marsliedjes om maar badass te lijken zijn echt... Zo ging het toch helemaal niet. Zie je ook vaak bij de Duitse tegenhanger.

Dit is meer tijdsrelevant:
pi_183249703
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Ben je Rotterdammer?
:Y
pi_183249722
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Toen de campagne "Zwarte Piet is Racisme" werd gelanceerd is er een geest uit de fles ontsnapt en die gaat waarschijnlijk niet meer terug. Sindsdien kun je bijna niet meer onbevangen tegenover de figuur van Zwarte Piet staan, maar moet je er een onderbouwde mening over hebben waarvan je weet dat die bij sommige van je medevierders en -bewoners impopulair is, tenzij je in een homogene pro- of anti-piet-omgeving verkeert. Maar dat laatste is zeldzaam. En van die twee is het standpunt dat je Piet wilt houden zoals hij is, domweg lastiger te verantwoorden omdat het minder "aardig" overkomt. Daardoor zullen mensen ook afhaken. Voeg daarbij dat het land in etno-cultureel opzicht eerder heterogener dan homogener wordt, en de tijd lijkt op de hand van de anti's.
Yep, denk het ook. Vrij snel ook al. Sneller dan menigeen verwacht.

Maar nog mijn stukje over de calvinistische katholieken gelezen? Vorig topic.
I´m back.
pi_183249750
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goede vraag. Weet ik eigenlijk niet. Zwarte pieten zijn in elk geval verboden.
Zou een mooi statement zijn als dan alle toeschouwers zich zwart schminken. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn voor ons lamlullen volkje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 november 2018 @ 19:58:09 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249776
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach gut.... wat erg toch....
Niet voor iedereen buiten Amsterdam. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249797
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Correct. Er hebben honderden vrijwilligers meegedaan als piet en die hebben allemaal hun eigen unieke manier om dat te doen. Geen enkele piet gedroeg zich exact hetzelfde als een andere piet.
Wat een grove leugen weer van mij.

Tijdens de intocht is er geen enkele klacht gekomen over een Voorpost of Pegidapiet. Dat GroenLinks een volle dag en camerabeelden nodig had om deze pieten te ontmaskeren zegt dat ze gewoon gezellig en onopvallend mee hebben gedaan aan het feest.

Zal jij vast weer heel anders zien :')
Dus waar Pieten acts opvoeren en snoep uitdelen, heeft een kleine groep er op eigen houtje voor gekozen om stickers uit te delen om hun eigen (dus niet vanuit de organisatie) boodschap over te brengen, maar we mogen vooral niet doen alsof dat afwijkend gedrag is?
pi_183249841
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus waar Pieten acts opvoeren en snoep uitdelen, heeft een kleine groep er op eigen houtje voor gekozen om stickers uit te delen om hun eigen (dus niet vanuit de organisatie) boodschap over te brengen, maar we mogen vooral niet doen alsof dat afwijkend gedrag is?
Lezen is ook een kunst.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183249847
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:55 schreef Wup2 het volgende:

[..]

:Y
Er is, ook volgend jaar waarschijnlijk, 1 algemene intocht. Die zal dan zonder zwarte pieten zijn.
Verder is er nog een intocht met allemaal zwarte pieten georganiseerd door LR. Er is ieder jaar nog een Krampuslauf zonder pieten in de Hoogstraat. En tenslotte zijn er natuurlijk nog verschillende lokale intochten.

Kies zelf maar uit welke het beste bij je en jouw kinderen past. Bij de centrale intocht volgend jaar wel even in de gaten houden waar beide groepen demonstranten zijn en die plek dan ontwijken.

Ik weet dat ze dit jaar in het weekend nog vaak met Sinterklaas en pieten door de Koopgoot en Coolsingel lopen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183249851
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 19:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Van die metal remixen van marsliedjes om maar badass te lijken zijn echt... Zo ging het toch helemaal niet. Zie je ook vaak bij de Duitse tegenhanger.
Daar gaat het dan ook niet om...

Maare die parade heeft wel degelijk plaats gevonden.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:01:23 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183249865
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus waar Pieten acts opvoeren en snoep uitdelen, heeft een kleine groep er op eigen houtje voor gekozen om stickers uit te delen om hun eigen (dus niet vanuit de organisatie) boodschap over te brengen, maar we mogen vooral niet doen alsof dat afwijkend gedrag is?
moeten we idd niet willen, voor je het weet staat volgend jaar 'het andere kamp' ook stiekom tussen de kinderen en naast die gasten te flyeren en dan heb je wel echt problemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183249876
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:34 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het is tijd voor zwarte klaas
Laten we hierover een referendum houden op het kwaku zomer festival. :+
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 20:02:15 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183249893
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

moeten we idd niet willen, voor je het weet staat volgend jaar 'het andere kamp' ook stiekom tussen de kinderen en naast die gasten te flyeren en dan heb je wel echt problemen
Vechtende pieten. Dat moet je niet willen inderdaad
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 20:02:21 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183249898
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:49 schreef Iblardi het volgende:

En van die twee is het standpunt dat je Piet wilt houden zoals hij is, domweg lastiger te verantwoorden omdat het minder "aardig" overkomt.
Is heel makkelijk te verantwoorden, eigenlijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183249942
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 19:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Een quotum is sowieso al triest.
Dat we in Nederland de oren laten hangen naar uitgesproken moslim-partijen is nog vele malen triester.
  maandag 19 november 2018 @ 20:08:23 #70
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_183250023
Mark Rutte

pi_183250076
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is heel makkelijk te verantwoorden, eigenlijk.
Denk dat men nu al bezig is in de media om dat als "minder aardig" te propageren en dat nemen demense dan over.
I´m back.
  maandag 19 november 2018 @ 20:12:13 #72
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183250110
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar nog mijn stukje over de calvinistische katholieken gelezen? Vorig topic.
Ja, dank. Vond ik de specifieke voorbeelden wel verhelderend en ik zat inderdaad ook al in die richting te denken. De voormalige generaliteitslanden lijken in Romeinse ogen toch wel steeds een wat lastige provincie en een soort buitenbeentje te zijn gebleven.
pi_183250169
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is, ook volgend jaar waarschijnlijk, 1 algemene intocht. Die zal dan zonder zwarte pieten zijn.
Verder is er nog een intocht met allemaal zwarte pieten georganiseerd door LR. Er is ieder jaar nog een Krampuslauf zonder pieten in de Hoogstraat. En tenslotte zijn er natuurlijk nog verschillende lokale intochten.

Kies zelf maar uit welke het beste bij je en jouw kinderen past. Bij de centrale intocht volgend jaar wel even in de gaten houden waar beide groepen demonstranten zijn en die plek dan ontwijken.

Ik weet dat ze dit jaar in het weekend nog vaak met Sinterklaas en pieten door de Koopgoot en Coolsingel lopen.
ja, het zal wel loslopen. Maar het is vrij maf allemaal. Je zou zo een 'verbod' toch eerder in Amsterdam verwachten.
  maandag 19 november 2018 @ 20:17:35 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183250205
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is heel makkelijk te verantwoorden, eigenlijk.
Mwah, als je kennissen/vrienden/relaties hebt die problemen hebben met Zwarte Piet / zich door het fenomeen gekwetst voelen is dat best lastig. Rond de Sinterklaastijd wordt dat dan toch een soort "olifant in de kamer".
pi_183250226
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:12 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, dank. Vond ik de specifieke voorbeelden wel verhelderend en ik zat inderdaad ook al in die richting te denken. De voormalige generaliteitslanden lijken in Romeinse ogen toch wel steeds een wat lastige provincie en een soort buitenbeentje te zijn gebleven.
Klopt, idd en nog steeds wrs zien ze die gebieden ergens in het noorden als een beetje apart in het Vaticaan. Niet dat ze hen echt serieus nemen hoor, dat denk ik niet.
I´m back.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:20:52 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250268
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Mwah, als je kennissen/vrienden/relaties hebt die problemen hebben met Zwarte Piet / zich door het fenomeen gekwetst voelen is dat best lastig. Rond de Sinterklaastijd wordt dat dan toch een soort "olifant in de kamer".
nooit zo'n last van gehad eigenlijk

maar ik ken dan ook niet van die mensen die de straat opgaan voor deze onzin, dat lijken allemaal wat typische figuren te zijn :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 20:28:46 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183250372
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nooit zo'n last van gehad eigenlijk

maar ik ken dan ook niet van die mensen die de straat opgaan voor deze onzin, dat lijken allemaal wat typische figuren te zijn :')
Ik denk dat er maar weinig mensen familie hebben in Amsterdam
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:30:36 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250394
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 20:28 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig mensen familie hebben in Amsterdam
ik denk dat honden in de basis zestien eieren eten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183250403
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nooit zo'n last van gehad eigenlijk

maar ik ken dan ook niet van die mensen die de straat opgaan voor deze onzin, dat lijken allemaal wat typische figuren te zijn :')
Ik heb wel een nichtje (22) die sinterklaas racisme vindt. :P.
En haar directe familieleden die het een traditie vinden, daar is ze wel klaar mee. :D.
I´m back.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:32:39 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250423
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb wel een nichtje (22) die sinterklaas racisme vindt. :P.
En haar directe familieleden die het een traditie vinden, daar is ze wel klaar mee. :D.
een oom van mij vind het helemaal niiiiiiiks

die komt die dag gewoon alleen een bak eten meesnaaien en dan gaat hij voetbal kijken ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 20:32:46 #81
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183250429
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

nooit zo'n last van gehad eigenlijk

maar ik ken dan ook niet van die mensen die de straat opgaan voor deze onzin,
Dat maakt het dan een stuk minder complex. In mijn omgeving bevinden zich nogal wat politiek en sociaal geëngageerde mensen die mijn standpunt niet delen.
pi_183250447
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

een oom van mij vind het helemaal niiiiiiiks

die komt die dag gewoon alleen een bak eten meesnaaien en dan gaat hij voetbal kijken ofzo
Ja, maar jouw oom is geen millenial hè. :P.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 20:33:45 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183250453
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 19-11-2018 20:34:28 (kappen) ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183250460
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat maakt het dan een stuk minder complex. In mijn omgeving bevinden zich nogal wat politiek en sociaal geëngageerde mensen die mijn standpunt niet delen.
Floripas? :P.
I´m back.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:34:03 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250462
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar jouw oom is geen millenial hè. :P.
nee gewoon een vriendelijke gast die iedereen zijn feestje wel gunt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183250508
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee gewoon een vriendelijke gast die iedereen zijn feestje wel gunt
Ja, die millenials die hebben wel een soort absolutistisch idee opgedaan over wat de waarheid is idd, daarom zijn ze nog jong. Wij waren ook wat absoluter in allerlei zaken dan tegenwoordig.
Maar ja, Floripas, die 40 is, heeft dat ook.
I´m back.
pi_183250519
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 20:33 schreef Nikonlover het volgende:
-
;).
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 20:38:29 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183250537
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

;).
^O^

Mja, hoe nu verder? Staan er nog demonstraties of rechtszaken op de planning?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 20:39:03 #89
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183250545
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:17 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Mwah, als je kennissen/vrienden/relaties hebt die problemen hebben met Zwarte Piet / zich door het fenomeen gekwetst voelen is dat best lastig. Rond de Sinterklaastijd wordt dat dan toch een soort "olifant in de kamer".
Maar dat heeft niets met het verantwoorden te maken, maar met het niet willen accepteren van elkaars standpunten. En dat zie je ook heel breed in de samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183250546
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 20:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

^O^

Mja, hoe nu verder? Staan er nog demonstraties of rechtszaken op de planning?
:? .
I´m back.
pi_183250549
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Yep, denk het ook. Vrij snel ook al. Sneller dan menigeen verwacht.

Maar nog mijn stukje over de calvinistische katholieken gelezen? Vorig topic.
alleen in de steden.. De dorpen buigen niet voor deze onzin
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:39:14 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250550
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die millenials die hebben wel een soort absolutistisch idee opgedaan over wat de waarheid is idd, daarom zijn ze nog jong. Wij waren ook wat absoluter in allerlei zaken dan tegenwoordig.
Maar ja, Floripas, die 40 is, heeft dat ook.
true

ik ook nog steeds wel hoor maar dat gaat/ging voor mijn gevoel toch over belangrijkere zaken dan sint en piet ofzo ... misschien een mooi teken dat het wel goed gaat in Nederland _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183250574
Is er nog geen paint topic van dat oog?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183250585
Die KOZP'ers beginnen een beetje door te slaan...
quote:
Hilversumse lunchroom getreiterd door anti-pietactivisten

Daan van Linschoten, mede-eigenaar van lunchroom De Koffiebranderij in de Hilversumse Kerkstraat, overweegt aangifte te doen tegen Rebekka Timmer en/of de activisten van Kick Out Zwarte Piet (KOZP). Van Linschoten werd op internet belasterd nadat hij Rebekka Timmer en een andere activiste had gevraagd zijn zaak te verlaten. Het tweetal beschuldigde Van Linschoten van racisme.

Vrijdag kwamen Timmer en een andere activiste De Koffiebranderij binnen. Zij maakten zich druk om een butlerpop die buiten de lunchroom staat. Die zou getuigen van racisme. Binnen vonden Timmer en haar gezellin de sinterklaasversiering ook racistisch. Volgens Daan van Linschoten wilde Timmer dat de versieringen werden weggehaald en ook de butlerpop (een bord met een man die een zwart gezicht heeft) zou worden verwijderd.

„Het is een mening en die mag ze hebben”, zegt Daan van Linschoten, inmiddels vijf jaar mede-eigenaar van de zaak. „Alleen heb ik een andere mening. En ik laat me niet door iemand anders vertellen hoe ik mijn lunchroom inricht. Ik vind het ook onfatsoenlijk dat iemand binnenkomt en overal stickers op wil gaan plakken waarop staat: ’Zwarte Piet is racisme’. Dus ik heb haar gezegd dat ze de verkeerde deur is binnengegaan en gevraagd of ze het pand wilde verlaten.”

Rebekka Timmer maakt deel uit van de fractie van de SP in Hilversum. Ze was ook de initiatiefneemster van de demonstratie, zaterdag op de Groest. Namens KOZP hanteerde ze de megafoon in het vak dat de anti-pietactivisten toegewezen hadden gekregen voor de intocht van Sinterklaas. Ze bevestigt dat ze vrijdag in de lunchroom is geweest en de eigenaar heeft gewezen op ’racistische uitingen’ buiten en in de zaak.

„Ik ben op veel fronten actief. Ik handelde in dit geval niet namens de SP, maar als privépersoon”, zegt ze. „Ik voerde actie tegen Zwarte Piet.”

Na haar bezoekje aan De Koffiebranderij plaatste Timmer op Facebook een recensie: ’Racistische karikaturen staan bij de Lunchroom voor de deur en de hele zaak hangt er vol mee. Walgelijk. Als je er wat van zegt kun je een grote mond krijgen. Ik kom er niet meer’.

Gevolg was dat mensen uit haar omgeving - of in elk geval anti-zwartepietactivisten - begonnen met trollen: internettreiteren. De Facebookpagina van De Koffiebranderij liep laat op de vrijdagavond vol met negatieve recensies. „Allemaal van anonieme mensen die hier nog nooit zijn geweest”, aldus Daan van Linschoten. Een van de reviews luidde: ’Hele complex heeft een dierenplaag, muizen en kakkerlakken in de keuken. Niet eten hier!’ Was getekend: ene Daisy Plainview, duidelijk een nickname.

Rebekka Timmer zegt: „Ik heb niemand gevraagd zulke dingen te doen en weet zelfs niet dat het is gebeurd. Als het echt zo is, keur ik dat niet goed. Ik sta wel achter mijn eigen review.” Van Linschoten, die Facebook heeft gevraagd de valse reviews te verwijderen: „Ik wil excuses van Rebekka Timmer of ik ga aangifte doen. Ik laat mijn zaak niet naar de haaien gaan door dit soort mensen.”
De Zwarte Pieten controverse in a nutshell.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183250644
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

true

ik ook nog steeds wel hoor maar dat gaat/ging voor mijn gevoel toch over belangrijkere zaken dan sint en piet ofzo ... misschien een mooi teken dat het wel goed gaat in Nederland _O-
Klopt idd, gaat vooral over sociaal-economische zaken wmb. Ik dacht dat we al een redelijk progressief landje waren. Waar minderheden werden gerespecteerd.
I´m back.
pi_183250648
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 20:38 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

^O^

Mja, hoe nu verder? Staan er nog demonstraties of rechtszaken op de planning?
KOZP is 'as we speak' beeldmateriaal aan het verzamelen én voor het OM én voor zichzelf wanneer het OM ergens een steek laat vallen. Rechtszaken zullen er volgen.

heragainn twitterde op maandag 19-11-2018 om 11:28:02 kick out zwarte piet verzameld op dit moment beeldmateriaal van intimidatie/geweld van extreem rechts (vooral van de aanvallen op de erasmusbrug in rotterdam), als je iets hebt mail het dan naar kozwartepiet@gmail.com reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183250658
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 20:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

alleen in de steden.. De dorpen buigen niet voor deze onzin
Nee, klopt idd.
I´m back.
pi_183250684
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar dat heeft niets met het verantwoorden te maken, maar met het niet willen accepteren van elkaars standpunten. En dat zie je ook heel breed in de samenleving.
Het wordt vooral irritant als jij wel het standpunt van de ander accepteert, maar de ander niet die van jou.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183250706
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

KOZP is 'as we speak' beeldmateriaal aan het verzamelen én voor het OM én voor zichzelf wanneer het OM ergens een steek laat vallen. Rechtszaken zullen er volgen.
Afriyie heeft via een gofundme actie ook iets van 10K opgehaald wat hij zegt te willen aanwenden voor een eventuele rechtszaak.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183250773
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Afriyie heeft via een gofundme actie ook iets van 10K opgehaald wat hij zegt te willen aanwenden voor een eventuele rechtszaak.
15000,- inmiddels
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183250787
Voetjesbal mensen, voetjesbal.
I´m back.
pi_183250829
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

15000,- inmiddels
Weggegooid geld
pi_183250833
quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2018 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Voetjesbal mensen, voetjesbal.
We kunnen multitasken hoor.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183250841
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:40 schreef Montagui het volgende:
Rebekka Timmer maakt deel uit van de fractie van de SP in Hilversum
en ik ben nog zo naief om hier van te schrikken.....
pi_183250843
quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2018 20:47 schreef Ryan3 het volgende:
Voetjesbal mensen, voetjesbal.
Thanks, dacht 21.00 uur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:50:10 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183250861
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:40 schreef Hathor het volgende:
Is er nog geen paint topic van dat oog?
ik h
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:40 schreef Hathor het volgende:
Is er nog geen paint topic van dat oog?
volgens mij niet

ik ook nog geen zin gehad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 20:51:06 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183250884
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

KOZP is 'as we speak' beeldmateriaal aan het verzamelen én voor het OM én voor zichzelf wanneer het OM ergens een steek laat vallen. Rechtszaken zullen er volgen.

heragainn twitterde op maandag 19-11-2018 om 11:28:02 kick out zwarte piet verzameld op dit moment beeldmateriaal van intimidatie/geweld van extreem rechts (vooral van de aanvallen op de erasmusbrug in rotterdam), als je iets hebt mail het dan naar kozwartepiet@gmail.com reageer retweet
_O-

We moeten al die provocaties van hun kant naar ze mailen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 20:51:18 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183250891
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:39 schreef sp3c het volgende:

ik ook nog steeds wel hoor maar dat gaat/ging voor mijn gevoel toch over belangrijkere zaken dan sint en piet ofzo ...
Ik geloof dat jij de essentie van de Zwarte Piet-impasse even hebt gemist....het gaat natuurlijk over een dieper liggende intolerantie in onze samenleving en niet alleen maar over de kleur van Zwarte Piet.

Maar ben wel benieuwd wat jij dan dacht dat 'belangrijkere' zaken waren, toen jij nog 22 was.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183251080
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:40 schreef Montagui het volgende:
Die KOZP'ers beginnen een beetje door te slaan...

[..]

De Zwarte Pieten controverse in a nutshell.....
Wat een triestheid allemaal weer :')

Wel weer een duidelijk voorbeeld dat het echt niet alleen om zwarte piet draait en dat zulk soort types ook echt niet zullen stoppen als die verdwenen zou zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183251085
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Thanks, dacht 21.00 uur.
Is al niet meer leuk nu.
I´m back.
  maandag 19 november 2018 @ 20:56:04 #111
80382 manny
30 is best veel
pi_183251121
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 20:51 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

_O-

We moeten al die provocaties van hun kant naar ze mailen _O-
precies. want dan is het prima om ze aan te vallen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 19 november 2018 @ 20:57:09 #112
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183251161
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:40 schreef Montagui het volgende:
Die KOZP'ers beginnen een beetje door te slaan...

[..]

De Zwarte Pieten controverse in a nutshell.....
Het getreitter begint nu toch niet zulke frisse vormen aan te nemen.
pi_183251228
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het getreitter begint nu toch niet zulke frisse vormen aan te nemen.
Zeker als je als ondernemer in de horeca zo te kakken word gezet op social media, is ronduit schofterig, en dat komt dan nog van een lokale politica ook.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 20:59:26 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183251231
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij de essentie van de Zwarte Piet-impasse even hebt gemist....het gaat natuurlijk over een dieper liggende intolerantie in onze samenleving en niet alleen maar over de kleur van Zwarte Piet.
ik snap idd niet waar iedereen zich nu zo druk om zit te maken nee

quote:
Maar ben wel benieuwd wat jij dan dacht dat 'belangrijkere' zaken waren, toen jij nog 22 was.
11 september enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 21:00:39 #115
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183251269
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zeker als je als ondernemer in de horeca zo te kakken word gezet op social media, is ronduit schofterig, en dat komt dan nog van een lokale politica ook.
Dit lijkt mij gewoon laster of smaad
Benieuwd of hier werk van gemaakt gaat worden
pi_183251270
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik geloof dat jij de essentie van de Zwarte Piet-impasse even hebt gemist....het gaat natuurlijk over een dieper liggende intolerantie in onze samenleving en niet alleen maar over de kleur van Zwarte Piet.
Ja? Gaat het over dingen in onze samenleving of gaat het over dingen in andere samenlevingen zoals de Amerikaanse?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 november 2018 @ 21:02:31 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183251329
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja? Gaat het over dingen in onze samenleving of gaat het over dingen in andere samenlevingen zoals de Amerikaanse?
Ja, issue dat te weinig wordt opgepikt, zeker niet in de media, spiegeling aan de geschiedenis van de VS.
I´m back.
pi_183251571
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

15000,- inmiddels
mensen die doneren zijn de moderne nsb'ers. Zo erg je land verraden daar zouden ze in 40-45 trots op zijn
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:10:55 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183251653
quote:
'a harmless part of christmas'

bemoei je dan gewoon met je eigen zaken joh, zal vast wel ergens een schoolshooting geweest zijn dit weekend ... lul :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183251684
quote:
Amerikaans programma?
I´m back.
pi_183251721
quote:
Typisch dat dan die engbek weer in de picture staat
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:16:27 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183251807
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:13 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Typisch dat dan die engbek weer in de picture staat
ja met die webcam

die heeft ook geen flauw idee wat hij uitkraamt ... dat kan nog lachen worden _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183251893
quote:
bedankt hiervoor. Jonestown.
  maandag 19 november 2018 @ 21:20:17 #125
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183251902
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

'a harmless part of christmas'

bemoei je dan gewoon met je eigen zaken joh, zal vast wel ergens een schoolshooting geweest zijn dit weekend ... lul :')
en dan die Michael van Zeijl z'n verhaaltje laten vertellen
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:24:56 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183252036
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

en dan die Michael van Zeijl z'n verhaaltje laten vertellen
quote:
- There was fighting in a number of Dutch cities through the weekend over Black Pete. He has been part of a traditional Dutch Christmas for more than 150 years. Anti-racism campaigners want him banned, fascists and football hooligans want him to stay. But the fascists are losing
emo.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:26:29 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183252098
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Hier krijg je toch hoofdpijn van joh
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:27:43 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183252139
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hier krijg je toch hoofdpijn van joh
but the fascists are losing!!!

dum dum duuuuuuuuuuuuuuum
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:29:08 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183252189
Allemaal fascisten en hooligans, die pro pieten.

Gelukkig geven ze zo veel om kerstmis dat ze dat voor ons over hebben O+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 19 november 2018 @ 21:30:29 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:32:17 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183252305
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O-

wtf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:33:08 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183252332
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:35:17 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183252388
quote:
Bierblikskes hadden ze aan mooi moeten geven.
Zonde om te gooien

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183252460
Dieuwertje Blok veroordeelt pro-Piet-activisten

Dieuwertje Blok, sinds jaar en dag de presentatrice van het Sinterklaasjournaal, heeft geen goed woord over voor alle pro-Piet-activisten. ,,De agressie van sommige volwassenen tegen anti-Pieten-demonstranten is bizar’’, stelde ze in DWDD. ,,Dat is geen voorbeeld voor de kinderen. En de kinderen waar ze het voor doen, vinden een andere Piet geen probleem.’’

Op diverse plekken werden het afgelopen weekend anti-Piet-activisten belaagd door woedende pro-Piet'ers. In Eindhoven scandeerden tientallen mensen racistische teksten en leuzen. De politie is tegen deze groep mensen een strafrechtelijk onderzoek gestart.

Blok vindt dat de pro-Piet-demonstranten zo een slecht voorbeeld geven aan hun eigen kinderen. ,,Je laat kindjes zien dat je mensen die een andere mening dan jij hebben, heel agressief moet benaderen.’’ De presentatrice betwijfelt of de kinderen bij een Sinterklaasintocht iets meekrijgen van de vreedzaam protesterende anti-Piet-activisten. ,,Kinderen krijgen daar niets van mee. Die lezen die borden toch niet, die zijn daar op dat moment helemaal niet mee bezig.’’

Volgens Blok is de verandering van Zwarte Piet onomkeerbaar. ,,Hoe vervelend sommige mensen het ook vinden. Ik kan me niet voorstellen dat deze beweging niet meer doorgaat.’’ Ze bepleit de komende tijd vooral veel dialogen tussen de voor- en tegenstanders. https://www.ad.nl/show/di(...)activisten~a32df116/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:40:48 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183252488
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dieuwertje Blok veroordeelt pro-Piet-activisten

Dieuwertje Blok, sinds jaar en dag de presentatrice van het Sinterklaasjournaal, heeft geen goed woord over voor alle pro-Piet-activisten. ,,De agressie van sommige volwassenen tegen anti-Pieten-demonstranten is bizar’’, stelde ze in DWDD. ,,Dat is geen voorbeeld voor de kinderen. En de kinderen waar ze het voor doen, vinden een andere Piet geen probleem.’’

Op diverse plekken werden het afgelopen weekend anti-Piet-activisten belaagd door woedende pro-Piet'ers. In Eindhoven scandeerden tientallen mensen racistische teksten en leuzen. De politie is tegen deze groep mensen een strafrechtelijk onderzoek gestart.

Blok vindt dat de pro-Piet-demonstranten zo een slecht voorbeeld geven aan hun eigen kinderen. ,,Je laat kindjes zien dat je mensen die een andere mening dan jij hebben, heel agressief moet benaderen.’’ De presentatrice betwijfelt of de kinderen bij een Sinterklaasintocht iets meekrijgen van de vreedzaam protesterende anti-Piet-activisten. ,,Kinderen krijgen daar niets van mee. Die lezen die borden toch niet, die zijn daar op dat moment helemaal niet mee bezig.’’

Volgens Blok is de verandering van Zwarte Piet onomkeerbaar. ,,Hoe vervelend sommige mensen het ook vinden. Ik kan me niet voorstellen dat deze beweging niet meer doorgaat.’’ Ze bepleit de komende tijd vooral veel dialogen tussen de voor- en tegenstanders. https://www.ad.nl/show/di(...)activisten~a32df116/
En hoe denkt ze over al die agressieve en intimiterende anti peiten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183252506
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amerikaans programma?
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amerikaans programma?
Klonk meer Engels.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 19 november 2018 @ 21:43:31 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2018 @ 21:44:04 #138
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183252560
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 21:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En hoe denkt ze over al die agressieve en intimiterende anti peiten?
Daar doet De Wereld Deugt Door niet aan. Da's al lang bekend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 21:44:58 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183252581
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Daar doet De Wereld Deugt Door niet aan. Da's al lang bekend.
Oohja, DWDD :') Domme vraag van mij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183252646
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Amerikaans programma?
Turks.
  maandag 19 november 2018 @ 21:48:12 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183252653
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

KOZP is 'as we speak' beeldmateriaal aan het verzamelen én voor het OM én voor zichzelf wanneer het OM ergens een steek laat vallen. Rechtszaken zullen er volgen.

heragainn twitterde op maandag 19-11-2018 om 11:28:02 kick out zwarte piet verzameld op dit moment beeldmateriaal van intimidatie/geweld van extreem rechts (vooral van de aanvallen op de erasmusbrug in rotterdam), als je iets hebt mail het dan naar kozwartepiet@gmail.com reageer retweet
Manmanman...

kozwartepiet@gmail.com is dat een soort kodeboswachter@gmail.com?
pi_183252658
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 21:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

En hoe denkt ze over al die agressieve en intimiterende anti peiten?
Dieuwertje kan zich niet voorstellen dat de verandering niet stopt.

Kortom, de NTR gaat verder met het sloopwerk van deze Nederlandse traditie. En dat weet Dieuwertje als insider heel goed.
  maandag 19 november 2018 @ 21:51:23 #143
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183252706
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:59 schreef sp3c het volgende:

ik snap idd niet waar iedereen zich nu zo druk om zit te maken nee
Ok.

quote:
11 september enzo
Hoe was 11 september belangrijk?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 21:52:26 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 19 november 2018 @ 21:53:14 #145
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183252756
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:

Ja? Gaat het over dingen in onze samenleving of gaat het over dingen in andere samenlevingen zoals de Amerikaanse?
Over dingen in onze samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183252857
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 20:42 schreef Montagui het volgende:

[..]

KOZP is 'as we speak' beeldmateriaal aan het verzamelen én voor het OM én voor zichzelf wanneer het OM ergens een steek laat vallen. Rechtszaken zullen er volgen.

heragainn twitterde op maandag 19-11-2018 om 11:28:02 kick out zwarte piet verzameld op dit moment beeldmateriaal van intimidatie/geweld van extreem rechts (vooral van de aanvallen op de erasmusbrug in rotterdam), als je iets hebt mail het dan naar kozwartepiet@gmail.com reageer retweet
Even de meest vieze plaatjes van het internet naar ze mailen.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 21:57:59 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183252858
quote:
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 21:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Bierblikskes hadden ze aan mooi moeten geven.
Zonde om te gooien

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
deze gezellige dikkerd boeit echt helemaal niemand he :')

wie is mister Evileye-guy?

dat willen we weten, wie is hij, wat doet hij voor werk en hoe ziet zijn zusje eruit

en heeft hij panorama view met dat oog?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:01:17 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183252933
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok.

[..]

Hoe was 11 september belangrijk?
naja dat met die vliegtuigen in het world trade center, dat was toen nogal een dingetje

wel of geen oorlog, wel of niet meedoen, wel of niet via de VN weet ik veel wat allemaal
ook later met oorlog in Irak of eerder dat gedoe op de Balkan ... dat waren felle discussies, had je me toen aan mijn jas getrokken over zwarte piet dan was ik lachend weggelopen

nu snap ik dat tijden veranderen en prioriteiten mee veranderen maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we ons toen over wat belangrijkere zaken drukmaakten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 22:06:34 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183253110
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:01 schreef sp3c het volgende:

naja dat met die vliegtuigen in het world trade center, dat was toen nogal een dingetje
Ok, 1 terroristische aanslag. Zijn er wel vaker. Hoe is dat belangrijker dan de intolerantie in onze samenleving?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 22:08:19 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183253169
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

In 2001 was daar wat mee geloof ik...
Ja, een terroristische aanslag. Die zijn er wel vaker. Ok, deze was heel succesvol uitgevoerd dat wel. Maar toch, laten we het niet overdrijven. Niet alsof daarna de wereld significant veranderd is, of zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:08:51 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183253188
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, 1 terroristische aanslag. Zijn er wel vaker. Hoe is dat belangrijker dan de intolerantie in onze samenleving?
rest van de post geef ik mijn redenen

daarnaast geloof ik niet dat het hier gaat over intolerantie in onze samenleving :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 22:09:46 #152
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183253228
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:08 schreef sp3c het volgende:

rest van de post geef ik mijn redenen
Ok.

quote:
daarnaast geloof ik niet dat het hier gaat over intolerantie in onze samenleving :')
Komt misschien nog wel een keer. Als je wat ouder bent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 22:10:41 #153
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183253250
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok, 1 terroristische aanslag. Zijn er wel vaker. Hoe is dat belangrijker dan de intolerantie in onze samenleving?
Nou, als ik de media moet geloven, dan is hetgeen dit weekend is gebeurd bijna net zo erg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 november 2018 @ 22:11:36 #154
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183253275

Leuk om de commentaren er onder even door te nemen. O.a. een Turkse juffrouw die in Nederland woont en vertelt hoe tot op het bot racistisch Nederlanders zijn.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:11:46 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183253280
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ok.

[..]

Komt misschien nog wel een keer. Als je wat ouder bent.
ugh gelijk weer niveautje kleuterschool natuurlijk

laat maar, fijne avond :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 22:15:39 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183253376
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:11 schreef sp3c het volgende:

ugh gelijk weer niveautje kleuterschool natuurlijk
Ik kon niet zo veel anders; als je echt denkt dat de Zwarte Pieten discussie om de kleur van Zwarte Piet gaat, tsja....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 19 november 2018 @ 22:16:40 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183253397
Kunnen we Black Friday niet beter ook hernoemen naar Rainbow Friday?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:17:00 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183253407
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik kon niet zo veel anders; als je echt denkt dat de Zwarte Pieten discussie om de kleur van Zwarte Piet gaat, tsja....
prima, noemen we het jouw probleem

doei :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183253447
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2018 22:16 schreef Perrin het volgende:
Kunnen we Black Friday niet beter ook hernoemen naar Rainbow Friday?
Roetveeg Friday
  maandag 19 november 2018 @ 22:18:40 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183253449
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, een terroristische aanslag. Die zijn er wel vaker. Ok, deze was heel succesvol uitgevoerd dat wel. Maar toch, laten we het niet overdrijven. Niet alsof daarna de wereld significant veranderd is, of zo.
De war on terror, artikel 5, Tora Bora, Irak, Pol e Khomri, Uruzgan, dreiginsniveau naar significant... Het had wel degelijk impact hier.

Het was iig ruim belangrijker dan het gezwam over Zwarte Piet.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:19:31 #161
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183253476
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:11 schreef the-eye het volgende:

Leuk om de commentaren er onder even door te nemen. O.a. een Turkse juffrouw die in Nederland woont en vertelt hoe tot op het bot racistisch Nederlanders zijn.
De Russen in dat filmpje begrijpen het _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:19:56 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183253491
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 22:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De Russen in dat filmpje begrijpen het _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
deze gast :') _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:21:31 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183253562
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze gast :') _O-
Wat? Ze zeggen dat het niet racistisch is :) Mooi toch! Zo zie je maar weer dat we het best goed kunnen vinden met de Russen O+ O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:23:33 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183253615
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 22:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat? Ze zeggen dat het niet racistisch is :) Mooi toch! Zo zie je maar weer dat we het best goed kunnen vinden met de Russen O+ O+ O+
ik vind je tunnelvisie ergens wel vermakelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 22:28:40 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:31:57 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183253896
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind je tunnelvisie ergens wel vermakelijk
Tunnelvisie? Wat bedoel je?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:38:19 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183254198
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 22:31 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tunnelvisie? Wat bedoel je?
je de Russen natuurlijk, ik kan nu 1 miljoen plaatjes posten van iedereen waaronder 1 Rus en dan is jouw reactie:
DIE RUSSISCHE GAST _O_ _O_ _O_ _O_
PUTIN O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
RUSSISCHE MEIDEN _O_ _O_ _O_ _O_

tunnelvisie, het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien

geez
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:48:26 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183254507
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

je de Russen natuurlijk, ik kan nu 1 miljoen plaatjes posten van iedereen waaronder 1 Rus en dan is jouw reactie:
DIE RUSSISCHE GAST _O_ _O_ _O_ _O_
PUTIN O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
RUSSISCHE MEIDEN _O_ _O_ _O_ _O_

tunnelvisie, het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien

geez
Hihi.... Ja, Russen zijn altijd cool :)
O+ O+ O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 22:49:41 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183254541
is niet echt een compliment
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:50:42 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183254567
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:49 schreef sp3c het volgende:
is niet echt een compliment
Oww ;(
Dat dacht ik. ;( NU BEN IK VERDRIETIG :'( :'( :'( :'( :'(

Zullen we het maar weer over zwarte piet hebben dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183254822
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

deze gezellige dikkerd boeit echt helemaal niemand he :')

wie is mister Evileye-guy?

dat willen we weten, wie is hij, wat doet hij voor werk en hoe ziet zijn zusje eruit

en heeft hij panorama view met dat oog?
Waar is je paint topic }:|
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 22:59:24 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183254855

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183254932
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus we gaan andere landen ff vragen wat ze van ons feestje vinden?

Wij hebben daar als tolerant volkje zelfs een spreekwoord voor verzonnen: " ' s Lands wijs, 's lands eer".
When in Rome, act as a roman
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183254985
quote:
Leuk maar de KOZP mensen kan het echt geen neuk schelen wat hij vindt. Lekker trollen.
pi_183255037
Ik doe geen oog meer dicht vanwege het boze oog -O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 23:12:43 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183255223
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2018 23:05 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik doe geen oog meer dicht vanwege het boze oog -O-
Awwww ;(
Ik heb er geen last van. Ik ga mooi dromen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 23:14:18 #177
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183255252
quote:
Opvallend dat sinds er tegenacties zijn er ineens allerlei mensen beginnen te roepen dat beide partijen moeten stoppen. Deze mensen weten zelf net zo goed dat als er volgend jaar geen tegenacties zijn de anti pieten er wederom een schepje bovenop zullen doen. Die zullen niet stoppen hebben ze aangegeven. Dus wat willen deze zgn verstandige mensen die claimen boven de discussie te staan?
Na de intocht in Gouda had men moeten roepen "Dit moet stoppen" maar dat lef had men niet. Bang om voor racist uitgemaakt te worden. Nu anderen de kastanjes uit het vuur gehaald hebben kruipt men ineens op z'n morele paard en begint men anderen tot kalmte te manen
Ik vind dat behoorlijk hypocriet
pi_183255643
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 23:12 schreef Nikonlover het volgende:
Ik heb er geen last van. Ik ga mooi dromen :)
Voor het dromen zorg ik nog even voor, of dat ik geen, of ooit gevaar loop voor prostaat kanker.
pi_183255693
quote:
Nederland nog fijner als dat het is, denk dat men in Duitsland tegen de muur opliep als men zoiets proberen deed?
pi_183255831
quote:
Terecht, dat die mensen eens aan het werk gaan.
pi_183256312
Leuk voor de bühne en de stemmen dat getwitter van Klaas maar zijn partij helpt hard mee aan het slopen van de traditie
pi_183256320
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:00 schreef Den_Haag het volgende:
Leuk voor de bühne en de stemmen dat getwitter van Klaas maar zijn partij helpt hard mee aan het slopen van de traditie
Daarom, in Geert we can trust
pi_183256423
quote:
Nooit heb ik in mijn jeugd of later het gevoel gehad dat we met dit feest ons aan racisme bezondigden. En de boosheid van mensen die nu pal voor een zwarte Zwarte Piet staan, is daar deels door te verklaren. Als je je van geen kwaad bewust bent, laat je je niet zomaar als racist wegzetten.

pijn
De demonstranten tegen Zwarte Piet zijn de activistische voorhoede van een veel grotere groep. Ik herinner me een donkere moeder die vertelde dat de aanloop naar 5 december voor haar kinderen de vervelendste periode van het jaar was. Iedere dag kregen ze te horen dat ze Zwarte Piet waren en zo werd iedere dag het verschil in huidskleur ingewreven.

Dit weekend las ik de tweets van een vrouw die ik hoog heb, waarin ze iets liet merken van de pijn die ze al zo lang voelt bij de intochten met karikaturale Pieten. ‘Stevige afro’s’, ‘Sint die ze op hun domme gedrag wees’, ‘Surinaams accent’. Ieder jaar weer zijn deze mensen omstanders bij een feest dat hen het gevoel geeft dat ze er toch niet helemaal bij horen.

Ik weet dat Sinterklaas en Zwarte Piet ook op de Antillen hun intocht doen en donkere mensen het feest daar meevieren. Maar dat doet niets af aan het gevoel van veel mensen hier dat ze een etnische minderheid zijn waar je de draak mee kunt steken. Zoals dat al zo vaak is gebeurd.

De meest verbale vertegenwoordigers van beide groepen staan nu tegenover elkaar. Lijnrecht. Het heeft tot nare taferelen geleid, waarbij – voor zover ik dat heb kunnen waarnemen – de wanstaltigheden van één kant kwamen en geregeld in misselijkmakend racisme ontaardden.
https://www.facebook.com/(...)6200/?type=3&theater
  dinsdag 20 november 2018 @ 00:24:37 #184
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183256587
quote:
Als Gert-Jan rond 5 december z'n gezicht met roetvegen wil versieren moet hij dat helemaal zelf weten. Ik denk alleen dat heel veel mensen daar verder geen boodschap aan hebben.
pi_183256682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als Gert-Jan rond 5 december z'n gezicht met roetvegen wil versieren moet hij dat helemaal zelf weten. Ik denk alleen dat heel veel mensen daar verder geen boodschap aan hebben.
Ik denk ook niet dat hooligan Jan zich hier veel van aan zal trekken, maar ik gok dat dan ook niet de doelgroep is waar Segers zich op richt.
pi_183256948
quote:
Minderwaardigheidscomplex...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 20 november 2018 @ 01:02:57 #187
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183256970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 00:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat hooligan Jan zich hier veel van aan zal trekken, maar ik gok dat dan ook niet de doelgroep is waar Segers zich op richt.
Filmpje van vorig jaar wat , denk ik, illustreert waarom er hooligan Jannen aanwezig waren bij de intocht. Wat denk je, zouden de mensen die daar met hun kindjes staan het liefst met Gert-Jan of Hooligan-Jan naar een volgende intocht gaan?

pi_183256974
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 22:11 schreef the-eye het volgende:

Leuk om de commentaren er onder even door te nemen. O.a. een Turkse juffrouw die in Nederland woont en vertelt hoe tot op het bot racistisch Nederlanders zijn.
De mening van Turken vandaag de dag leg ik even naast me neer als je het niet erg vind. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183257013
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 22:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus we gaan andere landen ff vragen wat ze van ons feestje vinden?

Wij hebben daar als tolerant volkje zelfs een spreekwoord voor verzonnen: " ' s Lands wijs, 's lands eer".
Een beter spreekwoord is bemoei je met je eigen zaken kutzeikert.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183257015
Verrassend dat de NPO geen woord rept over hoe de anti-Pieters zich gedroegen.
pi_183257044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Filmpje van vorig jaar wat , denk ik, illustreert waarom er hooligan Jannen aanwezig waren bij de intocht. Wat denk je, zouden de mensen die daar met hun kindjes staan het liefst met Gert-Jan of Hooligan-Jan naar een volgende intocht gaan?

Als hooligan Jan zich ooit heeft voortgeplant, laten we hopen van niet, ben ik wel benieuwd naar de gesprekken aan de eettafel.

Papa, waarom noemde je die mevrouw een stinkhoer?
- Om te zorgen dat jij een gezellige intocht zou meemaken, lieverd.
pi_183257076
Welke racistische dingen werden er geroepen? Heb dat niet meegekregen.
pi_183257101
pi_183257117
Ik stel voor dat we het sinterklaasfeest op de lijst van beschermde volkstaferelen laten zetten.

Straks is de kerstman ook nog verboden omdat die altijd 'dik' wordt gepresenteerd. Da's wel discriminerend voor het obesitas volk eh.
  dinsdag 20 november 2018 @ 01:19:19 #195
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183257130
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als hooligan Jan zich ooit heeft voortgeplant, laten we hopen van niet, ben ik wel benieuwd naar de gesprekken aan de eettafel.

Papa, waarom noemde je die mevrouw een stinkhoer?
- Om te zorgen dat jij een gezellige intocht zou meemaken, lieverd.
Nu denk ik dat Hooligan-Jan "de leeftijd van kleine kinderen" gepasseerd is maar mochten hij ze wel in de buurt gehad hebben dan zouden ze die vraag waarschijnlijk niet hebben hoeven stellen.
pi_183257142
De asociale hooligans hebben gewoon een charismatisch leider met een visie nodig. Iemand die ze in de pas kan laten lopen.
pi_183257182
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:22 schreef EipNiC het volgende:
De asociale hooligans hebben gewoon een charismatisch leider met een visie nodig. Iemand die ze in de pas kan laten lopen.
En het liefst iemand met een donkere huidskleur.

Moeilijk om dan nog RASSIEST!! te brullen voor al die witte anti pieten
pi_183257183
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:22 schreef EipNiC het volgende:
De asociale hooligans hebben gewoon een charismatisch leider met een visie nodig. Iemand die ze in de pas kan laten lopen.
Hebben ze ook, binnen de hooligan scene heerst een bepaalde hierarchie, wel weten waar je over praat he.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183257191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hebben ze ook, binnen de hooligan scene heerst een bepaalde hierarchie, wel weten waar je over praat he.
Ja, wie is die charismatisch leider met een visie dan? En waaruit blijkt dat ze in de pas lopen?
pi_183257212
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:30 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Ja, wie is die charismatisch leider met een visie dan? En waaruit blijkt dat ze in de pas lopen?
Ga eens een kijkje nemen op zondagmiddag en stel wat vragen zo links en rechts, educate yourself. :') Alleen niet achteraf komen miepen als je een koek op je oog hebt gekregen omdat je teveel zeurt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 20 november 2018 @ 01:40:36 #201
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183257233
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:22 schreef EipNiC het volgende:
De asociale hooligans hebben gewoon een charismatisch leider met een visie nodig. Iemand die ze in de pas kan laten lopen.
Nou medunkt zeg. Ik denk dat menig hiphop rapper jaloers zal zijn op hoe de groep de lyrics nazong
  dinsdag 20 november 2018 @ 03:18:44 #202
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183257555
Als je op de FB pagina's van al die anti-piet figuren kijkt, kan je toch wel concluderen dat het niet om ZP gaat, maar om de witte mens. Daarom nooit toegeven aan deze ophitsers. Fuck die bn'ers, die maken het alleen maar erger met dat verongelijkte morele gebrabbel
  dinsdag 20 november 2018 @ 05:59:32 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183257718
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:06 schreef RobbieRonald het volgende:
Verrassend dat de NPO geen woord rept over hoe de anti-Pieters zich gedroegen.
Dat is niet verrassend, maar in de lijn der verwachtingen gezien de redactie en hun trawanten.
pi_183257724
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 21:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja? Gaat het over dingen in onze samenleving of gaat het over dingen in andere samenlevingen zoals de Amerikaanse?
Gezien de al ruim 50 jaar voortdurende krampachtig afwijzende, agressieve en gewelddadige reacties vol vreemdelingenhaat op de suggestie dat de kleur van een fictief karakter aangepast zou kunnen worden zodat deze wat minder op een bestaande bevolkingsgroep lijkt... kunnen we veilig stellen dat het over de Nederlandse gaat.
pi_183257731
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Filmpje van vorig jaar wat , denk ik, illustreert waarom er hooligan Jannen aanwezig waren bij de intocht. Wat denk je, zouden de mensen die daar met hun kindjes staan het liefst met Gert-Jan of Hooligan-Jan naar een volgende intocht gaan?

Prima milf wel
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183257734
Ik verwacht de komende voetbal weekenden wel het een en ander aan Sinterklaasgezang op de diverse tribunes.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 06:10:14 #207
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183257735
Uiteindelijk heb ik sterk de indruk dat "een bepaalde groep" gepigmenteerde Nederlanders roept dat ze buitenstaanders zijn, maar dat ze daar vooral zelf voor hebben gekozen door zich van de Nederlandse cultuur af te keren en zich terug te trekken in groepen met soortgenoten, met name een bepaalde Surinaamse kliek waarin ze zich overdreven sterk identificeren met "de zwarte Surinamer die van slaven afstamt" (een beetje zoals sommige Nederlanders zich rechten toe-eigenen omdat hun opa in Het Verzet zat omdat hij een keer Radio Oranje bij de buren heeft gehoord).

Dat het Sinterklaasfeest niemand buitensluit blijkt uit horden mensen van overal en met diverse huidskleuren die het wel aandurven om 100% mee te vieren. Dan wordt je door etnische Nederlanders geaccepteerd en ben je voor hun geen buitenstaander.
  dinsdag 20 november 2018 @ 06:25:14 #208
80382 manny
30 is best veel
pi_183257770
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 05:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is niet verrassend, maar in de lijn der verwachtingen gezien de redactie en hun trawanten.
Nou nee. Het ging al weken over de anti-pieters, de nieuwswaarde zat hem nu meer in het feit dat er nu lieden geweld gaan gebruiken om demonstranten te weren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 20 november 2018 @ 06:28:09 #209
80382 manny
30 is best veel
pi_183257784
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 03:18 schreef Ciclon het volgende:
Als je op de FB pagina's van al die anti-piet figuren kijkt, kan je toch wel concluderen dat het niet om ZP gaat, maar om de witte mens.
Je kan exact dezelfde conclusie kan trekken als je op de FB's van de pro pieters gaat kijken.

Beide kampen zijn het punt van een normale discussie voorbij; met de gebeurtenissen van dit weekend als dieptepunt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:16:05 #210
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183257967
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:25 schreef manny het volgende:

[..]

Nou nee. Het ging al weken over de anti-pieters, de nieuwswaarde zat hem nu meer in het feit dat er nu lieden geweld gaan gebruiken om demonstranten te weren.
Zie dit: https://tpo.nl/2018/11/18(...)warte-piet-activist/
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:21:35 #211
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183257993
Klaas Dijkhoff mag van zijn club weer eens de volkse boerenlul uithangen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rklaasintochten.html
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:23:52 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183258015
Een demonstratieverbod vanaf de intocht tot en met 5 december. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:30:45 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183258051
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Gezien de al ruim 50 jaar voortdurende krampachtig afwijzende, agressieve en gewelddadige reacties vol vreemdelingenhaat op de suggestie dat de kleur van een fictief karakter aangepast zou kunnen worden zodat deze wat minder op een bestaande bevolkingsgroep lijkt... kunnen we veilig stellen dat het over de Nederlandse gaat.
O, dus dat is de "dieper liggende intolerantie in onze samenleving"? Dat mensen verontwaardigd zijn als andere mensen een geliefde traditie door middel van het odium van "racisme" proberen te taboeïseren en eisen dat ze wordt afgeschaft? Reuze nuttig om dat aan te tonen.

Het verbale en fysieke geweld van internethelden en hooligans is uiteraard verwerpelijk, maar dat is en blijft een marginale groep op een bevolking van miljoenen.
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:36:41 #214
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183258081
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Doet voorpost e.d. niet precies hetzelfde?
Schimmige clubjes die dit misbruiken voor hun verdere agenda, zorgen dat ze 'steun' krijgen in de hoop dat de rest van hun agenda minder aversie oproept?

Pro piet geluiden zijn er ook echt zat. Daarin is de ene kant niet zozeer beter vertegenwoordigt dan de ander. Platformen varieeren wat, maar beide hebben ruimte.

Het probleem (mijn inziens) is dat die verschillende platformen de extremen teveel ruimte geven en geen van allen e ht interesse hebben in redelijkheid van welke kant dan ook.

Misschien denk jij jakkes, geenstijl, die vertegenwoordigt mij dus echt niet. Zo denk ik jakkes joop, die vertegenwoordigt mij dus echt niet.
Om maar wat uitersten te noemen in de media. Zelfde bij die 'clubjes'. Grauwe eeuw, niets met mij te maken. Zp clubje die op scholen binnendringt en bij sylvana voor de deur staat, niets met jou te maken.
Beide voelen we ons niet verwoord in die extremen.
Nee, Voorpost en soortgelijke clubjes hebben geen verborgen agenda. Zij verschuilen zich niet achter een standpunt over Zwarte Piet om stiekem iets anders te willen. Misschien zijn er nog wat tokkies die niet weten waar Voorpost (en soortgelijke clubs) voor staan, maar bij de meeste mensen is dat allang duidelijk. Het is ook vanuit dat oorspronkelijke gedachtengoed dat ze Zwarte Piet omarmen, waarbij je vraagtekens kunt zetten of het hun echt om Zwarte Piet is te doen, of "gewoon" omdat het een traditie is van de cultuur die zij superieur achten.

En hoewel er voldoende pro-piet podia zijn, is het belangrijkste en meest gewaardeerde podium, dat van de NOS en dus het NOS Journaal (en gelieerd de NTR met het Sinterklaasjournaal), het rijk van de anti-pieten in plaats van een neutrale nieuwsbron.

En nogmaals, er is geen georganiseerde pro-pietengroep die speciaal voor actievoeren vóór Zwarte Piet is opgericht, en dus ook geen coördinatie, geen woordvoerder, en geen ballotage. Elke tokkie kan roepen dat ie pro-piet is.
Andersom wordt je door Jeffrey Airfryer voor racist uitgemaakt als je je niet houdt aan waar KOZP voor staat. Dan is het ineens Kick Out Quinsy Gario: https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1221517937861031 (waarmee ik niet wil insinueren dat Quinsy een zwarte piet is, hooguit dat hij hier de zwarte piet kreeg toegespeeld).
Zulke klare taal zou ik graag vanuit een pro-piet organisatie horen, om alle voetbalfans, facebookhoaxes en ultra-rechtse groeperingen buiten te zetten.
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:42:13 #215
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183258102
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Gezien de al ruim 50 jaar voortdurende krampachtig afwijzende, agressieve en gewelddadige reacties vol vreemdelingenhaat op de suggestie dat de kleur van een fictief karakter aangepast zou kunnen worden zodat deze wat minder op een bestaande bevolkingsgroep lijkt... kunnen we veilig stellen dat het over de Nederlandse gaat.
Natuurlijk is het vreemdelingenhaat. Daar gaan tradities over. Tradities en cultuur bepalen wie je bent, bij wie je hoort. Als je ergens woont heb je de keus om mee te doen, waarna je als "een van ons" zal worden beschouwd, of om niet mee te doen, waarna je een vreemdeling bent en blijft. Maakt niet uit of je uit het buurdorp komt, of van de andere kant van de wereld. Mensen die weigeren zich aan te sluiten bij de heersende cultuur ondermijnen de gemeenschap en de haat is daarom terecht. Misschien niet beschaafd, maar we blijven dieren en dit is toch wel een oer-dingetje, het beschermen van je eigen kudde. Vroeger sloeg je die lui gelijk dood met een grote steen.
pi_183258123
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:23 schreef Ringo het volgende:
Een demonstratieverbod vanaf de intocht tot en met 5 december. :').
Dat is ook weer wat overdreven maar een demonstratieverbod op de dag van de intocht voor zowel de anti piet activisten en hun helper whiteys als de pro piet tokkies en hun aanhang lijkt mij een prima idee.
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:48:45 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183258139
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 06:28 schreef manny het volgende:

[..]

Je kan exact dezelfde conclusie kan trekken als je op de FB's van de pro pieters gaat kijken.

Beide kampen zijn het punt van een normale discussie voorbij; met de gebeurtenissen van dit weekend als dieptepunt.
Nee, dat klopt niet, dat verzin je maar. De propiet-mensen hebben het doorgaans over traditie en cultuur en het behoud daarvan, ze willen het feest zoals ze dat kennen doorgeven aan hun kinderen. Ze hebben het niet over de superioriteit van het "witte" ras (een enkeling uitgezonderd).
Heel veel "pro-pieten" (zeg maar de mensen die de hoaxes liken) doen daarnaast niks activistisch op Facebook (of elders).

In de anti-piet hoek zie je juist dat ze gebruik maken van het jargon van social justice warriors ("witte mensen", "mensen van kleur", etc) en zich naast Zwarte Piet om heel veel andere zaken druk maken die min of meer met racisme hebben te maken, en dan met name zaken die het slachtofferschap van de zwarten benadrukken. Merk daarbij op dat Nation of Islam daarbij een flinke vinger in de pap heeft als het gaat om zwart activisme.
pi_183258190
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:46 schreef Twinkel2018 het volgende:

[..]

Dat is ook weer wat overdreven maar een demonstratieverbod op de dag van de intocht voor zowel de anti piet activisten en hun helper whiteys als de pro piet tokkies en hun aanhang lijkt mij een prima idee.
Aangezien beide partijen het er over eens zijn dat het een leuk feest voor de kinderen zou moeten zijn, lijkt het me eigenlijk volkomen logisch dat dat leuke feest ze dan ook gegund wordt.

Aangezien demonstraties het feest minder leuk maken lijkt me dat er dan ook geen beletsel zou moeten zijn om niet direct bij een intocht de demonstreren. Doe het dan op een andere plek, een andere tijd.

Wil je dat niet omdat de boodschap beter over zou komen tijdens de intocht en ga je demonstreren pal voor de kinderneusjes dan heb je een andere agenda dan een 'leuk feestje voor de kinderen'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 07:55:00 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183258194
Ik wil nu graag een artikel in de Speld lezen waarin NIDA een verzoek indient om zwarte piet het land uit te zetten.
pi_183258261
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aangezien beide partijen het er over eens zijn dat het een leuk feest voor de kinderen zou moeten zijn, lijkt het me eigenlijk volkomen logisch dat dat leuke feest ze dan ook gegund wordt.

Aangezien demonstraties het feest minder leuk maken lijkt me dat er dan ook geen beletsel zou moeten zijn om niet direct bij een intocht de demonstreren. Doe het dan op een andere plek, een andere tijd.

Wil je dat niet omdat de boodschap beter over zou komen tijdens de intocht en ga je demonstreren pal voor de kinderneusjes dan heb je een andere agenda dan een 'leuk feestje voor de kinderen'.
En dat is dus precies het geval en daarom zeg ik verbied het dan maar helemaal op de dag van de intocht. Genoeg andere dagen waarop je kunt demonstreren tot je een ons weegt.
pi_183258281
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:23 schreef Ringo het volgende:
Een demonstratieverbod vanaf de intocht tot en met 5 december. :').
Waar heb jij dat gelezen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:10:03 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183258291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:48 schreef Lunatiek het volgende:
Nee, dat klopt niet, dat verzin je maar. De propiet-mensen hebben het doorgaans over traditie en cultuur en het behoud daarvan, ze willen het feest zoals ze dat kennen doorgeven aan hun kinderen.
Inclusief knok- en scheldpartijen, en een gezonde dosis racistisch taalgebruik. Als het maar rijmt!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:11:19 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183258298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aangezien beide partijen het er over eens zijn dat het een leuk feest voor de kinderen zou moeten zijn, lijkt het me eigenlijk volkomen logisch dat dat leuke feest ze dan ook gegund wordt.

Aangezien demonstraties het feest minder leuk maken lijkt me dat er dan ook geen beletsel zou moeten zijn om niet direct bij een intocht de demonstreren. Doe het dan op een andere plek, een andere tijd.

Wil je dat niet omdat de boodschap beter over zou komen tijdens de intocht en ga je demonstreren pal voor de kinderneusjes dan heb je een andere agenda dan een 'leuk feestje voor de kinderen'.
Juist. Een feestje vergallen omdat je zogenaamd een feestje voor álle kinderen wilt. Ronduit kinderachtig en schijnhelig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183258300
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waar heb jij dat gelezen?
Volgens mij staat dat in het facebookbericht van Dijkhoff.
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:11:56 #225
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183258304
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:08 schreef SpaceOddity het volgende:
Waar heb jij dat gelezen?
Waar jij het ook had kunnen lezen:
quote:
VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff wil af van demonstraties bij Sinterklaas-intochten. Op Facebook vraagt hij "iedereen z'n gezond verstand te gebruiken". Mochten mensen toch van plan zijn te gaan demonstreren, dan wil Dijkhoff dat burgemeesters dat niet toestaan in de periode van de intocht tot aan het Sinterklaasfeest.
https://nos.nl/artikel/22(...)rklaasintochten.html
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:14:58 #226
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183258327
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Juist. Een feestje vergallen omdat je zogenaamd een feestje voor álle kinderen wilt. Ronduit kinderachtig en schijnhelig.
Vertel dat op curacao
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183258401
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aangezien beide partijen het er over eens zijn dat het een leuk feest voor de kinderen zou moeten zijn, lijkt het me eigenlijk volkomen logisch dat dat leuke feest ze dan ook gegund wordt.

Aangezien demonstraties het feest minder leuk maken lijkt me dat er dan ook geen beletsel zou moeten zijn om niet direct bij een intocht de demonstreren. Doe het dan op een andere plek, een andere tijd.
Een demonstratie verpest het feest niet. Dat ligt er nogal aan hoe de volwassenen ter plaatse daarmee omgaan.
pi_183258425
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een demonstratie verpest het feest niet. Dat ligt er nogal aan hoe de volwassenen ter plaatse daarmee omgaan.
Wel als de demonstranten zich tot de kinderen richten met traantjes tot gevolg.

Daarbij kan het schreeuwen van de leuzen nogal flink intimiderend overkomen voor de kinderen.

Gezellig joh.....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183258441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, Voorpost en soortgelijke clubjes hebben geen verborgen agenda. Zij verschuilen zich niet achter een standpunt over Zwarte Piet om stiekem iets anders te willen. Misschien zijn er nog wat tokkies die niet weten waar Voorpost (en soortgelijke clubs) voor staan, maar bij de meeste mensen is dat allang duidelijk. Het is ook vanuit dat oorspronkelijke gedachtengoed dat ze Zwarte Piet omarmen, waarbij je vraagtekens kunt zetten of het hun echt om Zwarte Piet is te doen, of "gewoon" omdat het een traditie is van de cultuur die zij superieur achten.

En hoewel er voldoende pro-piet podia zijn, is het belangrijkste en meest gewaardeerde podium, dat van de NOS en dus het NOS Journaal (en gelieerd de NTR met het Sinterklaasjournaal), het rijk van de anti-pieten in plaats van een neutrale nieuwsbron.

En nogmaals, er is geen georganiseerde pro-pietengroep die speciaal voor actievoeren vóór Zwarte Piet is opgericht, en dus ook geen coördinatie, geen woordvoerder, en geen ballotage. Elke tokkie kan roepen dat ie pro-piet is.
Andersom wordt je door Jeffrey Airfryer voor racist uitgemaakt als je je niet houdt aan waar KOZP voor staat. Dan is het ineens Kick Out Quinsy Gario: https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1221517937861031 (waarmee ik niet wil insinueren dat Quinsy een zwarte piet is, hooguit dat hij hier de zwarte piet kreeg toegespeeld).
Zulke klare taal zou ik graag vanuit een pro-piet organisatie horen, om alle voetbalfans, facebookhoaxes en ultra-rechtse groeperingen buiten te zetten.
Wat een stel racisten zijn het toch met hun witte superieuriteit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183258443
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:23 schreef Ringo het volgende:
Een demonstratieverbod vanaf de intocht tot en met 5 december. :').
Lijkt me dat ze daarvoor wel weer worden teruggefloten. Er is alleen maar sympathie voor omdat het niet 'onze belangen' treft.
pi_183258479
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wel als de demonstranten zich tot de kinderen richten met traantjes tot gevolg.

Daarbij kan het schreeuwen van de leuzen nogal flink intimiderend overkomen voor de kinderen.

Gezellig joh.....
Dan zorg je dat ze een vak toegewezen krijgen op iets meer afstand.
pi_183258506
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183258512
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan zorg je dat ze een vak toegewezen krijgen op iets meer afstand.
Dat lijkt mij dan geen probleem. Heb alleen het idee dat KOZP daar geen genoegen mee neemt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183258531
quote:
Goh, wie had dit nou verwacht? En dan klagen als de Grauwe Eeuw activistischer wordt en tegelijkertijd de agressie richting dit soort figuren aanmoedigen.

Oh hypocriet Nederland.
pi_183258541
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183258548
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan geen probleem. Heb alleen het idee dat KOZP daar geen genoegen mee neemt.
Begrijpelijk ook wel natuurlijk.
pi_183258551
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan zorg je dat ze een vak toegewezen krijgen op iets meer afstand.
Ja, want dat heeft in Rotterdam zo goed gewerkt :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Redactie Sport dinsdag 20 november 2018 @ 08:36:17 #238
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183258557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 01:02 schreef the-eye het volgende:

[..]

Filmpje van vorig jaar wat , denk ik, illustreert waarom er hooligan Jannen aanwezig waren bij de intocht. Wat denk je, zouden de mensen die daar met hun kindjes staan het liefst met Gert-Jan of Hooligan-Jan naar een volgende intocht gaan?

Ik denk geen van beide
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183258578
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:35 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ja, want dat heeft in Rotterdam zo goed gewerkt :')
Dat was vooral vanwege gebrek aan handhaving. Om geluiden maar de kiem in te smoren omdat ze je niet aanstaan lijkt me ook niet helemaal de juiste route.
pi_183258585
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 23:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Opvallend dat sinds er tegenacties zijn er ineens allerlei mensen beginnen te roepen dat beide partijen moeten stoppen. Deze mensen weten zelf net zo goed dat als er volgend jaar geen tegenacties zijn de anti pieten er wederom een schepje bovenop zullen doen. Die zullen niet stoppen hebben ze aangegeven. Dus wat willen deze zgn verstandige mensen die claimen boven de discussie te staan?
Na de intocht in Gouda had men moeten roepen "Dit moet stoppen" maar dat lef had men niet. Bang om voor racist uitgemaakt te worden. Nu anderen de kastanjes uit het vuur gehaald hebben kruipt men ineens op z'n morele paard en begint men anderen tot kalmte te manen
Ik vind dat behoorlijk hypocriet
DaT is precies zials het is, die groep was al heel lang fanatiek agressief bezig, en blijft maar roepen over racisme terwijl ze nooit en te nimmer naar tegen argumenten luisteren!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Redactie Sport dinsdag 20 november 2018 @ 08:39:30 #241
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183258599
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2018 07:23 schreef Ringo het volgende:
Een demonstratieverbod vanaf de intocht tot en met 5 december. :').
Dat lijkt mij bullshit om te doen. Op de dag van de intocht vind ik acceptabel.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183258615
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat was vooral vanwege gebrek aan handhaving. Om geluiden maar de kiem in te smoren omdat ze je niet aanstaan lijkt me ook niet helemaal de juiste route.
Er wordt helemaal niets in de kiem gesmoord. Ze hebben vakken aangewezen gekregen waar ze mochten roepen wat ze wilden maar die vakken waren weer niet goed genoeg voor die beroepsklagers
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183258779
quote:
Dat is wel altijd de insteek geweest van deze campagne, vooral vreedzaam protest.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 08:53:02 #244
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183258780
quote:
Dit is exact wat mensen met verstand hier al de hele tijd roepen. Zwarte Piet heeft een heidense oorsprong (Krampus, Huginn en Muninn, het Wilde Heer/Jacht etc.).

Daar is pas later (en dat zegt Maarten ook) koloniale symboliek aan toegevoegd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183258820
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een demonstratie verpest het feest niet. Dat ligt er nogal aan hoe de volwassenen ter plaatse daarmee omgaan.
En hoe moeten volwassenen ter plaatse er mee omgaan om het niet voor de van-niets-wetende kinderen te verpesten?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183258992
quote:
Als hij het zegt dan zal het wel zo zijn. Ofzo
pi_183259001
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:38 schreef ietjefietje het volgende:
fanatiek agressief
Hoe da?
pi_183259029
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waar jij het ook had kunnen lezen:

[..]

Ach so

Tot voor kort had ik dit ook belachelijk gevonden, nu vind ik het helemaal prima.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183259044
Klaas zegt zinnige dingen. Op naar een vvd dominantie
pi_183259050
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat lijkt mij bullshit om te doen. Op de dag van de intocht vind ik acceptabel.
Zolang KOZP zich niet aan de toegewezen plekken om te demonstreren houdt lijkt me dit inderdaad de beste oplossing.
pi_183259289
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:53 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit is exact wat mensen met verstand hier al de hele tijd roepen. Zwarte Piet heeft een heidense oorsprong (Krampus, Huginn en Muninn, het Wilde Heer/Jacht etc.).

Daar is pas later (en dat zegt Maarten ook) koloniale symboliek aan toegevoegd.
Volgens mij is er nauwelijks koloniale symboliek aan toegevoegd. Wel zijn er als negatief karikaturale op te vatten kenmerken opgevallen zoals de oorbel, de krompraat en de dommigheid (waarbij met name de oorbel en ook wel de krompraat goed te verklaren zijn vanuit de Sint-traditie zelf) maar die ook als koloniale symboliek zijn op te vatten uiteraard. Tel daarbij op het zogenaamde pagepakje (niet eens eenduidig als zodanig vast te stellen, de kledij lijkt namelijk óók op die van Spaanse edelen in de 16e eeuw of op die van de Pauselijke Zwitserse garde), en de misinterpretatie is goed voor te stellen.

Daar kwam dan na de 2e WO nog bij dat de wereld kleiner werd en de Amerikaanse invloeden (zoals het concept blackface) zijn intrede deed.

Dat alles tezamen heeft geleid tot die misinterpretatie als dat Zwarte Piet een afgeleide zou zijn van een koloniale negerslaaf.

Daarna was het voor tegenstanders van Zwarte Piet niet moeilijk om het uiterlijk 1 op 1 te vertalen náár die koloniale afkomst. (zie het plaatje in de op met de interpretatie van anti-Pieten van de Zwarte Piet symboliek). Zo goed als alles totaal verkeerd geïnterpreteerd, puur gebaseerd op de oppervlakkigheid van zijn uiterlijk. Er is volledig voorbijgegaan aan de verklaringen van deze symbolische kenmerken volgens de traditie.

Maar om hen toch tegemoet te komen heeft men aanpassingen gedaan, de oorbel is weg, geen krompraat meer en maar een enkele domme Zwarte Piet. Maar dat kán niet genoeg zijn omdat deze goegemeente Zwarte Piet al ten onrechte heeft vereenzelvigd met blackface en dialoog met deze van hun (met name morele) gelijk overtuigde groep niet meer mogelijk is. Zwarte Piet mag daarom niet zwart zijn van de grootste groep anti-Pieten. Voor de echte extremisten mag er zelfs geen Piet meer zijn omdat 'knecht' hen al tegen staat.

Alleen echte dialoog kan dit probleem, deze tegenstelling, oplossen. Echter is met name de anti-Piet partij daarin niet geïnteresseerd. Zwarte Piet is immers racisme en daar praat je niet over, daar onderhandel je niet over, dat schaf je af. Jammer.

Het zou daarom het beste zijn als de partij die niet wil praten genegeerd wordt, maar daar wil de media niet aan. Bovendien is deze partij (hoewel marginaal) goed georganiseerd, ze weten de weg, en ook hoe ze e.e.a. moeten bespelen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:32:18 #252
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183259332
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:29 schreef Montagui het volgende:
Dat alles tezamen heeft geleid tot die misinterpretatie als dat Zwarte Piet een afgeleide zou zijn van een koloniale negerslaaf.
Niet als slaaf, maar wel als een karikatuur van een neger zoals die gebruikelijk was halverwege de 19e eeuw.

Het kroeshaar is ook nogal duidelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:32:29 #253
8369 speknek
Another day another slay
pi_183259335
Een echte dialoog? Nee niet zolang je blijft ontkennen wat er voor je ligt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183259358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet als slaaf, maar wel als een karikatuur van een neger zoals die gebruikelijk was halverwege de 19e eeuw.

Het kroeshaar is ook nogal duidelijk.
En dat mag dan (blanke) kindertjes slaan met een roe?
pi_183259361
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet als slaaf, maar wel als een karikatuur van een neger zoals die gebruikelijk was halverwege de 19e eeuw.

Het kroeshaar is ook nogal duidelijk.
De één heeft het over slavernij, de ander over de karikatuur van een neger. Voor wat betreft de misinterpretatie om het even.

Kroeshaar (als ie dat al ooit had) heeft ie (ook) niet (meer). Zwarte Piet heeft krullend haar, geen kroeshaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183259373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:35 schreef Montagui het volgende:
Zwarte Piet heeft krullend haar, geen kroeshaar.
Kroeshaar is toch krullend haar maar oké
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:37:07 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_183259387
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niet als slaaf, maar wel als een karikatuur van een neger zoals die gebruikelijk was halverwege de 19e eeuw.

Het kroeshaar is ook nogal duidelijk.
Verder is het probleem de verweving van Santa's magische elfjes in de Pietentraditie. Als Piet werkelijk een enkele bepaalde donkere jongen moest voorstellen was het nog tot daar aan toe, in plaats daarvan is het naoorlogs door de Canadezen een identiteitsloze meute geworden, die er allemaal hetzelfde uitzien en allemaal Piet heten, tekstboek dehumanisatie, want het is nu geen persoon meer maar een werkerbij (en met parallelen naar het 19e eeuwse racisme dat de slavernij moest goedpraten cf. Twaalf kleine nikkertjes, alle negers lijken op elkaar, etc)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:38:24 #258
8369 speknek
Another day another slay
pi_183259401
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:35 schreef Montagui het volgende:
Kroeshaar (als ie dat al ooit had) heeft ie (ook) niet (meer). Zwarte Piet heeft krullend haar, geen kroeshaar.
Ah, de echte dialoog.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183259422
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:36 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kroeshaar is toch krullend haar maar oké
Dit is kroeshaar:



Zwarte Piet heeft zulk haar niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183259441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is kroeshaar:

[ afbeelding ]

Zwarte Piet heeft zulk haar niet.
Kroeshaar = kleine krullen. Dat is kroeshaar, maar kroeshaar is niet alleen wat je op de afbeelding ziet man.
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:45:28 #261
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183259509
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Verder is het probleem de verweving van Santa's magische elfjes in de Pietentraditie. Als Piet werkelijk een enkele bepaalde donkere jongen moest voorstellen was het nog tot daar aan toe, in plaats daarvan is het een identiteitsloze meute geworden, die er allemaal hetzelfde uitzien en allemaal Piet heten, tekstboek dehumanisatie, want het is nu geen persoon meer maar een werkerbij (en met parallelen naar het 19e eeuwse racisme dat de slavernij moest goedpraten cf. Twaalf kleine nikkertjes, alle negers lijken op elkaar, etc)
Is het mogelijk dat het in plaats van "tekstboek dehumanisatie van zwarten" gewoon een bij-effect was van het feit dat men meer mankracht nodig had en de figuur van Zwarte Piet domweg vele malen gekopieerd werd omdat die zo populair was? Het is hetzelfde als met dat plaatje van de stoomboot vol pieten dat destijds door Bergman aan die Engelse acteur werden getoond. Iemand die de historie niet kent veronderstelt een directe link met de trans-Atlantische slavenhandel, terwijl zowel de oorsprong als de intentie een compleet andere is.
pi_183259522
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Verder is het probleem de verweving van Santa's magische elfjes in de Pietentraditie. Als Piet werkelijk een enkele bepaalde donkere jongen moest voorstellen was het nog tot daar aan toe, in plaats daarvan is het naoorlogs door de Canadezen een identiteitsloze meute geworden, die er allemaal hetzelfde uitzien en allemaal Piet heten, tekstboek dehumanisatie, want het is nu geen persoon meer maar een werkerbij (en met parallelen naar het 19e eeuwse racisme dat de slavernij moest goedpraten cf. Twaalf kleine nikkertjes, alle negers lijken op elkaar, etc)
Zwarte Piet heeft meerdere (christelijke e/o heidense) oorsprongen waaronder bv de Wilde Jacht er één is. Vanuit de christelijke achtergrond zou ik het bij 1 Zwarte Piet houden, maar onder invloed van de Wilde Jacht kunnen het er honderden zijn.

Het is allemaal vanuit een bepaalde traditionele achtergrond te verklaren, maar zo je wil uiteraard ook vanuit de door jouw gegeven verklaring. Het is maar wat je wil. Jij jou ding, ik de mijne. Als we elkaar maar in onze waarde laten. En laat dat nou net een moeilijk dingetje te zijn voor de anti-Pieten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183259558
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kroeshaar = kleine krullen. Dat is kroeshaar, maar kroeshaar is niet alleen wat je op de afbeelding ziet man.
Nee, kroeshaar is kroeshaar. Gaan we die term nu ineens verruimen???

Kroeshaar = krullend haar, maar krullend haar is niet altijd kroeshaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183259577
Zoiets dan:

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183259592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kroeshaar = kleine krullen. Dat is kroeshaar, maar kroeshaar is niet alleen wat je op de afbeelding ziet man.
Klopt is dat geen haar waar een vlo de weg nog niet in vinden doet?
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:51:20 #266
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183259605
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah, de echte dialoog.
Met alle respect, maar jouw standpunt ligt ook wel erg stevig verankerd in het "blackface"-narratief.
pi_183259611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, kroeshaar is kroeshaar. Gaan we die term nu ineens verruimen???

Kroeshaar = krullend haar, maar krullend haar is niet altijd kroeshaar.
Klopt ik heb ook krullend haar maar absoluut geen kroeshaar.
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:54:16 #268
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183259662
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat mag dan (blanke) kindertjes slaan met een roe?
Nee, dat komt van Krampus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183259678
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, dat komt van Krampus.
Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!

Krampus?
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:55:50 #270
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183259695
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie zoet is krijgt lekkers wie stout is de roe!

Krampus?
Ja. Die liedjes zijn wat jonger dan de Krampus traditie.

Net zoals in de zak mee naar Spanje. Dat hebben we er van gemaakt uiteindelijk.
Het was eerst in de zak mee naar de hel. Spanje lijkt me toch een wat fijnere bestemming.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183259723
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja. Die liedjes zijn wat jonger dan de Krampus traditie.
Het zal mij worst wezen, dat ze zelfs op het idee mogen komen om een (blank) kindje mee naar Spanje te mogen nemen. Als echt slaven dan werden er wel maatregelen genomen toch?
Gelijk dat wie zoet is krijgt lekkers en dat andere.
  dinsdag 20 november 2018 @ 09:59:56 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183259769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het zal mij worst wezen, dat ze zelfs op het idee mogen komen om een (blank) kindje mee naar Spanje te mogen nemen. Als echt slaven dan werden er wel maatregelen genomen toch?
Gelijk dat wie zoet is krijgt lekkers en dat andere.
Nogmaals: Geen slaaf, maar wel een neger.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183259779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nogmaals: Geen slaaf, maar wel een neger.
Wat is daar fout aan, aan een neger te wezen, zijn, schamen deze zich?
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:00:47 #274
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183259781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit is kroeshaar:

[ afbeelding ]

Zwarte Piet heeft zulk haar niet.
Ik moet zeggen dat die discussie over "krulhaar" vs. "kroeshaar" wel een beetje overkomt als een semantische kwestie. De algehele uitstraling is ongeveer gelijk.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:01:10 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183259812
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weer dat "witte privilege"... Wat behelst dat eigenlijk? Krijg je dan extra korting op drank en aan de pomp of wat?
https://en.wikipedia.org/wiki/White_privilege
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:06:18 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183259847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, kroeshaar is kroeshaar. Gaan we die term nu ineens verruimen???

Kroeshaar = krullend haar, maar krullend haar is niet altijd kroeshaar.
Verruimen? Kroeshaar = krullend haar, het zijn simpelweg kleinere krulletjes. Het is gek dat je een foto laat zien en zegt ''dit is kroeshaar en dit kapsel heeft zwarte piet niet''. Er zijn verschillende soorten kroeshaar, want het zijn krullen en geen enkele krul is uiteraard hetzelfde. Hieronder is ook allemaal kroeshaar, voor je beeldvorming, misschien begrijp je het dan, want ik vind het eerlijk gezegd nogal wereldvreemd overkomen. En ja dat kroeshaar heeft zwarte piet wel gehad en soms nog :) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183259862
Ik gunde tegenwoordig dat ik daar 1/1000 deel van had.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:08:09 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_183259870
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 09:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Is het mogelijk dat het in plaats van "tekstboek dehumanisatie van zwarten" gewoon een bij-effect was van het feit dat men meer mankracht nodig had en de figuur van Zwarte Piet domweg vele malen gekopieerd werd omdat die zo populair was? Het is hetzelfde als met dat plaatje van de stoomboot vol pieten dat destijds door Bergman aan die Engelse acteur werden getoond. Iemand die de historie niet kent veronderstelt een directe link met de trans-Atlantische slavenhandel, terwijl zowel de oorsprong als de intentie een compleet andere is.
Ja, ik denk niet dat er kwade opzet achter de verweving van Santa's helpers met zwarte piet zat. Veeleer wilden de Canadezen twee leuke tradities samenvoegen. Ik vermoed ook dat er geen kwade opzet achter de introductie van blackface in zwarte piet zat, veeleer was dat gewoon een bekende manier waarop blanken zich als zwarten konden schminken.

Maar voor het resultaat maakt dat niets uit.


Deze dude zal vast ook geen nazi zijn. Daarom geef je hem wat onderwijs en een redelijk persoon zal dan zeggen: ohja das niet zo handig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:09:32 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:10:09 #282
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:10:32 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_183259903
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er ligt niks...
Gamma
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183259909
En als er iets in het weekend ligt denk maar niet dat ik het oprapen doe, ik werk in het weekend namelijk niet!
pi_183259917
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik zie daar 3 landen genoemd. De VS, Zuid Afrika en Australie... Waar kan ik Nederland vinden?
Bedoel je te impliceren dat er geen raciale verschillen bestaan in Nederland?

Stel je voor waar je nu zou zijn als je volledig dezelfde persoon was als je nu bent, maar dan met het uiterlijk van Afriyie. Dat verschil is wat men bedoelt met "white privilege".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183259924








Nou :P
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:12:07 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183259934
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:11 schreef Molurus het volgende:
Stel je voor waar je nu zou zijn als je volledig dezelfde persoon was als je nu bent, maar dan met het uiterlijk van Afriyie. Dat verschil is wat men bedoelt met "white privilege".
Dat kan toch niet dan mis ik de opvoeding als zijnde Afriyie. Het bestaat niet wat je voorslaat.
pi_183259946
Ik had dit jaar nog niet gereageerd in dit debielen topic, bij deze!
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_183259948
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat kan toch niet dan mis ik de opvoeding als zijnde Afriyie. Het bestaat niet wat je voorslaat.
Najah zwarte piet blijft 8} oO/
pi_183259951
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Najah zwarte piet blijft 8} oO/
^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_183259956
Ik ben ook lang weg gebleven, echter ik kon de provocatie niet meer naast mij neer leggen, jij ook niet?
pi_183259969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat kan toch niet dan mis ik de opvoeding als zijnde Afriyie. Het bestaat niet wat je voorslaat.
Dan neem je gemakshalve al aan dat iemand met zijn uiterlijk niet dezelfde opvoeding als jij kan hebben gehad. Waarom neem je dat aan?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183259972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:14 schreef john2406 het volgende:
Ik ben ook lang weg gebleven, echter ik kon de provocatie niet meer naast mij neer leggen, jij ook niet?
Welke provocatie?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:16:12 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183259974
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 08:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat een stel racisten zijn het toch met hun witte superieuriteit.
Pauper gespot die niet wist wat Voorpost voorstaat.
  dinsdag 20 november 2018 @ 10:16:40 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183259978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bedoel je te impliceren dat er geen raciale verschillen bestaan in Nederland?

Stel je voor waar je nu zou zijn als je volledig dezelfde persoon was als je nu bent, maar dan met het uiterlijk van Afriyie. Dat verschil is wat men bedoelt met "white privilege".
Ik zou op exact dezelfde plek zijn als nu net als al mijn collega's van verschillende afkomsten en geaardheid...

Maar jij wil echt met droge ogen beweren dat we hier in Nederland de blanken voortrekken?
pi_183259979
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dan neem je gemakshalve al aan dat iemand met zijn uiterlijk niet dezelfde opvoeding als jij kan hebben gehad. Waarom neem je dat aan?
Met dezelfde opvoeding zou het wel kunnen zonder echter niet, dan mis ik toch iets?

Mis ik dan geen minderwaardigheids complex?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2018 10:17:44 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 november 2018 @ 10:17:19 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183259988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat kan toch niet dan mis ik de opvoeding als zijnde Afriyie. Het bestaat niet wat je voorslaat.
Dat is het punt niet.

Mensen associeren donkere kleuren met een minder veilige situatie. Heeft niets te maken met de persoon, maar dus is een donkere huidskleur door psychologische automatismen "onhandiger". Dus het gaat puur om je uiterlijk

Apartheid enzo is een ander verhaal, dat is gewoon :') maar gelukkig snapt het grootste deel van de Nederlandse bevolking dat ook wel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183259999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 10:06 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Verruimen? Kroeshaar = krullend haar, het zijn simpelweg kleinere krulletjes. Het is gek dat je een foto laat zien en zegt ''dit is kroeshaar en dit kapsel heeft zwarte piet niet''. Er zijn verschillende soorten kroeshaar, want het zijn krullen en geen enkele krul is uiteraard hetzelfde. Hieronder is ook allemaal kroeshaar, voor je beeldvorming, misschien begrijp je het dan, want ik vind het eerlijk gezegd nogal wereldvreemd overkomen. En ja dat kroeshaar heeft zwarte piet wel gehad en soms nog :) .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En is krullend haar een eigenschap van alleen negers? Nee!



Dus het krullend haar van Zwarte Piet kan je niet 1 op 1 associëren met negers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183260001
quote:
Krullend haar he, geen afro.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')