abonnement Unibet Coolblue
pi_183237016

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht


quote:
Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.

En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ers _O_
Alternatieve Sinterklaas journaals:

  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 09:46:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183237033
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Zou jij je onzin over een idioot als Poetin en Rusland willen beperken tot één topic? Ik ben voorstander van Sinterklaas met Zwarte Pieten, maar met geweld en gedweep met een dictator aan wiens handen er Nederlands bloed kleeft, heb ik nog minder.
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183237060
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237086
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2018 23:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

De bgm is racist als ie het verbied
kozp heeft aantrekkingskracht op rottigheid en lokt reactie uit van omstanders. Derhalve is het geen plaats om te demonstreren ter gelegenheid van een kinderfeest. Daarom verbiedt ik het protest'.

Zo ongelofelijk makkelijk en begrijpelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183237087
De beelden op Curaçao zien er charmant uit. https://nos.nl/video/2259(...)iet-en-trommels.html
  maandag 19 november 2018 @ 09:50:11 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237091
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

[ afbeelding ]
Om me kapot te schamen.
Het laagste allooi van mijn Eindje.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237105
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

kozp heeft aantrekkingskracht op rottigheid en lokt reactie uit van omstanders. Derhalve is het geen plaats om te demonstreren ter gelegenheid van een kinderfeest. Daarom verbiedt ik het protest'.

Zo ongelofelijk makkelijk en begrijpelijk.
Ik neem aan dat de burgemeester zijn werkwoorden wel goed kan vervoegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 november 2018 @ 09:54:55 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183237150
Mooi dat die mafketels van KOZP helemaal niks klaar hebben gespeeld tijdens de intochten de afgelopen dagen. Over een jaartje, hooguit 2, is deze onzin weer voorbij en is het weer een kinderfeest zonder demonstranten en jankbekken bij de diverse praatprogramma's op tv.
pi_183237156
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

[ afbeelding ]
psv supporters zien er zo vaak charmant uit. Heb er wel vaker 1 wat twijfelachtige bewegingen zien maken.
Maar he, we zijn allemaal niet perfect. Meestal volgt er een sv voor dat soort idioten. En terecht.
Maar gek genoeg hoor je vice hier dan weer niet over:


Of over dit:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183237162
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

[ afbeelding ]
Hier zijn anders ook wat kansenparels van anti-Zwarte Pietdemonstranten.
pi_183237185
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2018 09:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Om me kapot te schamen.
Het laagste allooi van mijn Eindje.
Ik heb er nog een voor je:

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183237188
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Hier zijn anders ook wat kansenparels van anti-Zwarte Pietdemonstranten.
Toch mooi dat je reactie op een paar siegheilende mongolen is 'ja, maar kijk ook eens wat die negers doen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237203
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 09:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Toch mooi dat je reactie op een paar siegheilende mongolen is 'ja, maar kijk ook eens wat die negers doen'.
Populistisch rechts doet eigenlijk niet anders dan dat: wijzen naar anderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183237206
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

[ afbeelding ]
Haha, wat een downers. Hadden ze vrij van de sociale werkplaats ofzo
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 19 november 2018 @ 09:59:22 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237208
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:57 schreef Red_85 het volgende:

Ik heb er nog een voor je:

[ afbeelding ]
Is dat het jostivak?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 09:59:54 #16
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_183237212
Prima dat er voor en tegenstanders zijn.
Maar houd het gezellig en sta demonstraties tijdens de intocht gewoon niet toe.

Demonstreer lekker voor of na de intocht, maar houd de intocht gevrijwaard van deze politiek en laat de kinderen genieten.

Beide partijen claimen dat alle kinderen recht hebben op een vrolijk sinterklaas feest, geef ze deze dan ook en voer je campagne niet tijdens de intocht. <O)
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_183237218
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 09:48 schreef Ludachrist het volgende:
Beelden van Eindhoven zien er wel charmant uit in ieder geval.

[ afbeelding ]
De trotse hoeders van onze cultuur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237233
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 09:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Toch mooi dat je reactie op een paar siegheilende mongolen is 'ja, maar kijk ook eens wat die negers doen'.
Mijn punt is dat zowel in het pro als het anti-Zwarte Pietkamp er idioten zijn.
pi_183237238
Voor de liefhebbers ook nog een filmpje van de PSV-supporters in kwestie. #TROTS dat dit de manier is waarop die demonstranten worden aangepakt, dat is de enige taal die ze begrijpen.

https://video.vice.com/nl/embed/5bf1b19ebe4077419f1f5821
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237246
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Populistisch rechts doet eigenlijk niet anders dan dat: wijzen naar anderen.
Ik vind het toch wel frappant dat ik op Fok! al moslim, policor, zionist en nu ook populistisch rechts word genoemd.
pi_183237252
Kerel met de gele bril is mijn persoonlijk favoriet, wat een woordkunstenaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 november 2018 @ 10:05:39 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237260
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
Voor de liefhebbers ook nog een filmpje van de PSV-supporters in kwestie. #TROTS dat dit de manier is waarop die demonstranten worden aangepakt, dat is de enige taal die ze begrijpen.

https://video.vice.com/nl/embed/5bf1b19ebe4077419f1f5821
Oh my. Wat een volk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 10:06:55 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183237277
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:02 schreef Ludachrist het volgende:
Voor de liefhebbers ook nog een filmpje van de PSV-supporters in kwestie. #TROTS dat dit de manier is waarop die demonstranten worden aangepakt, dat is de enige taal die ze begrijpen.

https://video.vice.com/nl/embed/5bf1b19ebe4077419f1f5821
Mooi hoe KOZP hier gewoon stil protest voert, en de pro-pieten vervolgens zelf het punt van KOZP aantonen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183237286
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mooi hoe KOZP hier gewoon stil protest voert, en de pro-pieten vervolgens zelf het punt van KOZP aantonen _O-
Gewoon selectief geknipt van Vice dit hoor. Buiten de camera gooiden ze vuurwerk naar de hardwerkende Nederlanders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237292
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:59 schreef James-Hetfield het volgende:
Beide partijen claimen dat alle kinderen recht hebben op een vrolijk sinterklaas feest, geef ze deze dan ook en voer je campagne niet tijdens de intocht. <O)
Daar heb je een punt, maar blijkbaar zijn er enkele donkere kindjes verdrietig met Zwarte Piet en daarom moet er gedemonstreerd worden zodat de kindjes die wel blij zijn met Zwarte Piet ook verdrietig gemaakt worden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 november 2018 @ 10:09:06 #26
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_183237295
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

psv supporters zien er zo vaak charmant uit. Heb er wel vaker 1 wat twijfelachtige bewegingen zien maken.
Maar he, we zijn allemaal niet perfect. Meestal volgt er een sv voor dat soort idioten. En terecht.
Maar gek genoeg hoor je vice hier dan weer niet over:
[ afbeelding ]

Of over dit:
[ afbeelding ]
Ach het zijn niet alleen PSV-hooligans die niet zo'n charmant voorkomen hebben. De hooligans van andere clubs verschillen hier niet zo veel van.
pi_183237305
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel frappant dat ik op Fok! al moslim, policor, zionist en nu ook populistisch rechts word genoemd.
Je bent een echte Renaissance man _O_
pi_183237328
Je lost het alleen op door het hele Sinterklaasfeest zo te organiseren dat geen van beide partijen kan zeggen: wij worden gediscrimineerd. Voer bijv. Witte Mien in naast Zwarte Piet. Laat Sinterklaas om het jaar zwart zijn. Zodat zwart en wit precies gelijk wordt. Dan kunnen beide partijen er niks meer van zeggen.
  maandag 19 november 2018 @ 10:13:31 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183237355
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:54 schreef leolinedance het volgende:
Mooi dat die mafketels van KOZP helemaal niks klaar hebben gespeeld tijdens de intochten de afgelopen dagen. Over een jaartje, hooguit 2, is deze onzin weer voorbij en is het weer een kinderfeest zonder demonstranten en jankbekken bij de diverse praatprogramma's op tv.
Dat was waarschijnlijk wel waar geweest als we niet een kleine groep pro-Pieten hadden die er als een stel SS'er op een bar mitswa met gestrekt been invliegen elke kans die ze krijgen.

Daardoor escaleert de boel steeds verder en hebben we waarschijnlijk tot in lengte der dagen deze ellende erbij.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_183237361
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar blijkbaar zijn er enkele donkere kindjes verdrietig met Zwarte Piet en daarom moet er gedemonstreerd worden zodat de kindjes die wel blij zijn met Zwarte Piet ook verdrietig gemaakt worden.
Kom nou, net of iemand ook maar ene reet geeft om wat de kinderen hiervan vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237371
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel frappant dat ik op Fok! al moslim, policor, zionist en nu ook populistisch rechts word genoemd.
Ik vind het opvallend dat mensen zich druk maken om black panther outfits terwijl de vertegenwoordigers van hun eigen standpunt Sieg Heil gebaren staan te maken waar ze zich - kennelijk - niet druk om maken.

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.

Probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren als die Sieg Heil gebaren van KOZP kwamen. Dan zou dit een dikke headline zijn op de Frontpage. Nu doet men vooral z'n best om te doen alsof dat niet is gebeurd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183237382
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je bent een echte Renaissance man _O_
Ik vergeet nog te melden dat ik ook nog Turk ben genoemd in een topic.
pi_183237385
quote:
Vieze racisten daar
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 10:17:51 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183237405
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon selectief geknipt van Vice dit hoor. Buiten de camera gooiden ze vuurwerk naar de hardwerkende Nederlanders.
Ah, dan hoor je eigenlijk dat hele demovak leeg te vegen als politie zijnde.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183237425
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Je lost het alleen op door het hele Sinterklaasfeest zo te organiseren dat geen van beide partijen kan zeggen: wij worden gediscrimineerd. Voer bijv. Witte Mien in naast Zwarte Piet. Laat Sinterklaas om het jaar zwart zijn. Zodat zwart en wit precies gelijk wordt. Dan kunnen beide partijen er niks meer van zeggen.
Ik zou ook het geslacht van Sinterklaas ieder jaar even veranderen, gewoon om die onzin in ieder geval voor te zijn.
pi_183237433
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:19 schreef dopemin het volgende:

[..]

Ik zou ook het geslacht van Sinterklaas ieder jaar even veranderen, gewoon om die onzin in ieder geval voor te zijn.
Het zal de kinderen allemaal niks uitmaken.
pi_183237434
quote:
Wat verschrikkelijk voor al die donkere kindjes daar die geen Sinterklaas kunnen vieren nu.
  maandag 19 november 2018 @ 10:20:39 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183237445
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:54 schreef leolinedance het volgende:
Mooi dat die mafketels van KOZP helemaal niks klaar hebben gespeeld tijdens de intochten de afgelopen dagen. Over een jaartje, hooguit 2, is deze onzin weer voorbij en is het weer een kinderfeest zonder demonstranten en jankbekken bij de diverse praatprogramma's op tv.
Niks klaargespeeld?

Ze hebben hun tegenstanders met gemak uit de tent laten lokken. De zeurpieten spelen nu de vermoorde onschuld en leggen de zwarte piet bij de pro-pieten.

Al die escalatie was hun doel. Om te laten zien hoe erg ze wel niet onderdrukt worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183237484
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:20 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het zal de kinderen allemaal niks uitmaken.
En dat is ook het probleem inderdaad. De kinderen geven geen fuck om de kleur van Piet. Of hij nu zwart, lichtbruin, grijs, beige of pimpelpaars is, ze krijgen snoepgoed en cadeaus van hem en zijn metgezel. Iedereen die zegt te handelen in naam van de kinderen is daarom ook gewoon fout. Het is nu gewoon de discussie tussen de personen die vinden dat Zwarte Piet discriminerend is, en de personen die willen dat onze cultuur behouden blijft in zijn huidige vorm. En hiermee zijn de kinderen niet bezig.
pi_183237494
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 10:16 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Vieze racisten daar
Het geeft zo goed de debiliteit van deze discussie / kwestie aan.

Daar hebben ze (de gekleurde / donkere/ zwarte doelgroep waarvoor de anti Pieten zeggen voor op te komen) elke jaar weer juist enorm veel plezier met de intocht en lachen ze openlijk en hartelijk om de situatie in dit land.

En hier lopen een paar gefrustreerde gekleurden en witten al jarenlang te zeiken, zuigen en dreigen, te dicteren en willen van geen ophouden weten.

Tering.
pi_183237496
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Niks klaargespeeld?

Ze hebben hun tegenstanders met gemak uit de tent laten lokken. De zeurpieten spelen nu de vermoorde onschuld en leggen de zwarte piet bij de pro-pieten.

Al die escalatie was hun doel. Om te laten zien hoe erg ze wel niet onderdrukt worden.
Je moet je dan ook niet uit de tent laten lokken. Gewoon met je kids naar de intocht gaan en die KOZP-figuren negeren. Dan is er niks aan de hand.

In plaats daarvan gaat een aantal IQ-loze paupers los met racistische leuzen, waarmee je het feest schade toebrengt omdat het allemaal wel een tikkeltje ongemakkelijk wordt op deze manier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237498
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend dat mensen zich druk maken om black panther outfits terwijl de vertegenwoordigers van hun eigen standpunt Sieg Heil gebaren staan te maken waar ze zich - kennelijk - niet druk om maken.

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.

Probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren als die Sieg Heil gebaren van KOZP kwamen. Dan zou dit een dikke headline zijn op de Frontpage. Nu doet men vooral z'n best om te doen alsof dat niet is gebeurd.
Ik heb serieus geen Sieg-Heil gehoord of gebaar, de Hitler-groet, gezien.

Waarmee ik niet recht wil praten dat het een stel tokkies waren die daar stonden.
pi_183237509
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:23 schreef dopemin het volgende:

[..]

En dat is ook het probleem inderdaad. De kinderen geven geen fuck om de kleur van Piet. Of hij nu zwart, lichtbruin, grijs, beige of pimpelpaars is, ze krijgen snoepgoed en cadeaus van hem en zijn metgezel. Iedereen die zegt te handelen in naam van de kinderen is daarom ook gewoon fout. Het is nu gewoon de discussie tussen de personen die vinden dat Zwarte Piet discriminerend is, en de personen die willen dat onze cultuur behouden blijft in zijn huidige vorm. En hiermee zijn de kinderen niet bezig.
Echter er is al veel veranderd, en de anti-pietendemonstraties worden alleen maar feller. Hoe meer er verandert, hoe meer ze protesteren.

Zou het niet leuk zijn om Witte Mien toe te voegen? Ik zie voor me dat het allemaal ouderwetse dienstmeisjes zijn met witte mutsjes en witte schortjes tussen de roetpieten. En dat mogen ook jongens zijn verkleed als dienstmeisje, net zoals je nu meisjes hebt die Piet spelen.
Witte Mien kun je ook makkelijk in de liedjes verweven.
pi_183237535
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen Sieg-Heil gehoord of gebaar, de Hitler-groet, gezien.

Waarmee ik niet recht wil praten dat het een stel tokkies waren die daar stonden.
Er werd wel gezellig 'hoer van de zwarten' geroepen. Lekker bezig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237550
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend dat mensen zich druk maken om black panther outfits terwijl de vertegenwoordigers van hun eigen standpunt Sieg Heil gebaren staan te maken waar ze zich - kennelijk - niet druk om maken.

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.

Probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren als die Sieg Heil gebaren van KOZP kwamen. Dan zou dit een dikke headline zijn op de Frontpage. Nu doet men vooral z'n best om te doen alsof dat niet is gebeurd.
De pro Piet betogers hebben de Sieg Heil groet gebracht?

Waar heb je dat gelezen / gezien?
  maandag 19 november 2018 @ 10:28:54 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237556
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:20 schreef thedeedster het volgende:

Niks klaargespeeld?

Ze hebben hun tegenstanders met gemak uit de tent laten lokken. De zeurpieten spelen nu de vermoorde onschuld en leggen de zwarte piet bij de pro-pieten.

Al die escalatie was hun doel. Om te laten zien hoe erg ze wel niet onderdrukt worden.
Ja! Die antipieten hebben die vredelievende propietjes gewoon veranderd in nare racisten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237574
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Echter er is al veel veranderd, en de anti-pietendemonstraties worden alleen maar feller. Hoe meer er verandert, hoe meer ze protesteren.

Zou het niet leuk zijn om Witte Mien toe te voegen? Ik zie voor me dat het allemaal ouderwetse dienstmeisjes zijn met witte mutsjes en witte schortjes tussen de roetpieten. En dat mogen ook jongens zijn verkleed als dienstmeisje, net zoals je nu meisjes hebt die Piet spelen.
Witte Mien kun je ook makkelijk in de liedjes verweven.

Witte Mien ik wil je tieten zien

Zoiets?
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183237585
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 10:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja! Die antipieten hebben die vredelievende propietjes gewoon veranderd in nare racisten.
Nou, de antipieten hebben zich niet aan de instructies van de politie en gemeenten gehouden, en zijn marsen gaan houden tijdens de intocht.

Je kan de problemen ook opzoeken natuurlijk.
pi_183237586
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er werd wel gezellig 'hoer van de zwarten' geroepen. Lekker bezig.
Ik denk niet dat ze een hoer is

Die werken tenminste
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 10:32:16 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237608
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:30 schreef luxerobots het volgende:

Nou, de antipieten hebben zich niet aan de instructies van de politie en gemeenten gehouden, en zijn marsen gaan houden tijdens de intocht.

Je kan de problemen ook opzoeken natuurlijk.
Ja, daarom. Eigen schuld, dikke bult. Vooral van die zwarte kankerhoer en bolletjesslikkers. Dan vraag je er gewoon om racistisch bejegend te worden. Door doorgaans o zo tolerante Nederlanders.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237610
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Echter er is al veel veranderd, en de anti-pietendemonstraties worden alleen maar feller. Hoe meer er verandert, hoe meer ze protesteren.

Zou het niet leuk zijn om Witte Mien toe te voegen? Ik zie voor me dat het allemaal ouderwetse dienstmeisjes zijn met witte mutsjes en witte schortjes tussen de roetpieten. En dat mogen ook jongens zijn verkleed als dienstmeisje, net zoals je nu meisjes hebt die Piet spelen.
Witte Mien kun je ook makkelijk in de liedjes verweven.

Witte mien, wellicht, maar dan wel naast Zwarte Piet. Ze gaan hier niet naartoe komen en alles dat niet racistisch is, maar wel zwart, veranderen. Dat gaat heel Nederland niet toelaten, inclusief ik.
pi_183237627
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, de antipieten hebben zich niet aan de instructies van de politie en gemeenten gehouden, en zijn marsen gaan houden tijdens de intocht.

Je kan de problemen ook opzoeken natuurlijk.
Precies
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183237632
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend dat mensen zich druk maken om black panther outfits terwijl de vertegenwoordigers van hun eigen standpunt Sieg Heil gebaren staan te maken waar ze zich - kennelijk - niet druk om maken.

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.

Probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren als die Sieg Heil gebaren van KOZP kwamen. Dan zou dit een dikke headline zijn op de Frontpage. Nu doet men vooral z'n best om te doen alsof dat niet is gebeurd.
Met alle respect, maar de eerste post in dit topic is van iemand die mij citeerde. Ik verzocht hem zijn voorliefde voor dictator Poetin en het gedreig met geweld hier niet te etaleren en dat ik dat nog meer afkeur dan de in mijn ogen onterechte aanval op Zwarte Piet. Het feit dat jij mij zijdelings populistisch rechts noemt, slaat nergens op en schaar ik onder de andere frames die andere fokkers al op mij hebben willen projecteren. Ik wil een sinterklaasfeest met Zwarte Pieten én ik ben tegen geweld en extreem rechts. Voor de tiende keer zal ik tevens mijn politieke voorkeur posten: ik stem al jaren VVD.
pi_183237638
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 10:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze een hoer is

Die werken tenminste
Precies. Vooral zo doorgaan. Daar doe je het Sinterklaasfeest echt een plezier mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237663
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 10:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, daarom. Eigen schuld, dikke bult. Vooral van die zwarte kankerhoer en bolletjesslikkers. Dan vraag je er gewoon om racistisch bejegend te worden. Door doorgaans o zo tolerante Nederlanders.
Zwarte en witte racistische randdebielen die elkaar vanwege een kinderfeest het leven zuur maken.

Het bestaat,
  maandag 19 november 2018 @ 10:36:38 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237679
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:35 schreef DrMabuse het volgende:

Zwarte en witte racistische randdebielen die elkaar vanwege een kinderfeest het leven zuur maken.

Het bestaat,
Heb jij de antipieters horen schelden met witte kankerlijer oid?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237680
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies. Vooral zo doorgaan. Daar doe je het Sinterklaasfeest echt een plezier mee.
Ergens denk ik dat de NTR heel gevoelig is voor dit soort dingen, in wezen zijn het gewoon bange wezels die meelopen met degene met de grootste mond.

Zonder dit soort tegengeluiden, hadden ze alleen geluisterd naar de intimidatie van de anti-pieten en zou er helemaal geen zwarte Piet meer te zien zijn bij de NTR.
pi_183237682
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 10:30 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Witte Mien ik wil je tieten zien

Zoiets?
Prima hoor. Nu worden vrouwen gediscrimineerd, sinterklaas en pieten zijn man.
pi_183237690
Vooral altijd even benadrukken dat de anderen ook stom zijn als je een stel tokkies siegheilend 'zwarte kankerhoer' ziet roepen.

Want zoiets afkeuren zonder daarbij te vermelden dat de Anti-Pieten ook geen lieverdjes zijn, dat kan natuurlijk niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 november 2018 @ 10:38:09 #61
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183237705
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik vind het toch wel frappant dat ik op Fok! al moslim, policor, zionist en nu ook populistisch rechts word genoemd.
Je moet je vooral niet aangesproken worden door mensen die je helemaal niet kennen. Dit is FOK. Zodra iedereen uit zijn kooi/zolderkamer mag en gewoon onder de mensen komt, dan zijn de meesten gewoon poeslief.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183237709
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
Vooral altijd even benadrukken dat de anderen ook stom zijn als je een stel tokkies siegheilend 'zwarte kankerhoer' ziet roepen.

Want zoiets afkeuren zonder daarbij te vermelden dat de Anti-Pieten ook geen lieverdjes zijn, dat kan natuurlijk niet.
Kleine nuance, er was geen siegheil te zien.
  maandag 19 november 2018 @ 10:38:47 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237713
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:37 schreef Ludachrist het volgende:
Vooral altijd even benadrukken dat de anderen ook stom zijn als je een stel tokkies siegheilend 'zwarte kankerhoer' ziet roepen.

Want zoiets afkeuren zonder daarbij te vermelden dat de Anti-Pieten ook geen lieverdjes zijn, dat kan natuurlijk niet.
Die hebben het gewoon uitgelokt. Werken als een rode lap op een stier. Als Ambient op Roseanne. Of Towelie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237717
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ergens denk ik dat de NTR heel gevoelig is voor dit soort dingen, in wezen zijn het gewoon bange wezels die meelopen met degene met de grootste mond.

Zonder dit soort tegengeluiden, hadden ze alleen geluisterd naar de intimidatie van de anti-pieten en zou er helemaal geen zwarte Piet meer te zien zijn bij de NTR.
Vooral zo doorgaan en het wangedrag van IQ-loze paupers goed blijven praten. Dan heeft op den duur niemand meer zin om het Sinterklaasfeest te vieren. Ja, alleen die hersensloze achterwijk-Sjonnies.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237722
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Niks klaargespeeld?

Ze hebben hun tegenstanders met gemak uit de tent laten lokken. De zeurpieten spelen nu de vermoorde onschuld en leggen de zwarte piet bij de pro-pieten.

Al die escalatie was hun doel. Om te laten zien hoe erg ze wel niet onderdrukt worden.
Niet overal. Er zijn ook plekken geweest met ludieke tegendemonstraties.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183237727
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 10:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die hebben het gewoon uitgelokt. Werken als een rode lap op een stier. Als Ambient op Roseanne. Of Towelie.
En die domme stier ging erop in?

Om uiteindelijk met een degen gespiest te worden?
pi_183237728
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kleine nuance, er was geen siegheil te zien.


Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237730
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij de antipieters horen schelden met witte kankerlijer oid?
Ik zie twee groepen die zich als debielen druk maken over een kinderfeest.

Met over en weer de meest debiele verwijten, uitspraken en regelrechte bedreigingen.

Jij niet?
pi_183237738
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vooral zo doorgaan en het wangedrag van IQ-loze paupers goed blijven praten. Dan heeft op den duur niemand meer zin om het Sinterklaasfeest te vieren. Ja, alleen die hersensloze achterwijk-Sjonnies.
Ja, en dan te bedenken dat er enkele jaren geleden geen enkele demonstrant te zien was.

Om maar eens aan te geven wie hier begonnen is.
  maandag 19 november 2018 @ 10:41:03 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237742
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:40 schreef DrMabuse het volgende:

Ik zie twee groepen die zich als debielen druk maken over een kinderfeest.

Met over en weer de meest debiele verwijten, uitspraken en regelrechte bedreigingen.

Jij niet?
Nogmaals: waar hoor jij de racistische scheldpartijen van anti- naar propieters?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237744
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kleine nuance, er was geen siegheil te zien.
Dan zal het wel goed zijn immers toch dan?
pi_183237752
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij de antipieters horen schelden met witte kankerlijer oid?
In het filmpje dat ik postte hoor je een anti-Piet zeggen 'je kanker hoerenmoeder' en andere hoogstaande taal.
pi_183237755
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:40 schreef luxerobots het volgende:
Om maar eens aan te geven wie hier begonnen is.
Waar twee kijven dragen twee schuld!
pi_183237801
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en dan te bedenken dat er enkele jaren geleden geen enkele demonstrant te zien was.

Om maar eens aan te geven wie hier begonnen is.
Mooi dat je zo goed je best doet om het punt niet te snappen. Feit is dat de tegenreactie van de zelfverklaarde pro-Pieten nogal bedenkelijk is. Het geeft het Sinterklaasfeest een nare bijsmaak en kan er op den duur voor zorgen dat normale Nederlanders er geen zin meer in hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183237812
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij de antipieters horen schelden met witte kankerlijer oid?
Ja, die bekende gast met zijn botsplinter verhaal o.a. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183237875
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 10:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nogmaals: waar hoor jij de racistische scheldpartijen van anti- naar propieters?
Alles draait in deze discussie.om het smerig blank racisme dat we in ere willen houden .

Het verwijt dat we continue moeten aanhoren, voor de voeten geworpen krijgen, keer op keer.

Is je ontgaan?

Serieus?
pi_183237883
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja, die bekende gast met zijn botsplinter verhaal o.a. :)
Ja, je zou maar anti-Piet zijn, dan behoor je tot het botsplinterkamp.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183237915
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, je zou maar anti-Piet zijn, dan behoor je tot het botsplinterkamp.
Lees even waar ik op reageer voor je met iets debiels komt wil je. :)

P.s. je zou maar pro-piet zijn, dan behoor je tot het nazi kamp. O-)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 november 2018 @ 10:50:12 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183237917
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 10:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja! Die antipieten hebben die vredelievende propietjes gewoon veranderd in nare racisten.
Nou, deze mensen waren al niet heiliger dan de paus. O-)

Ze hebben alleen nu hun terrein verlegd van een stadion naar een kinderfeest. Hen is gewoon een vette worst voorgehouden waarin ze gretig hebben gehapt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 november 2018 @ 10:50:25 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183237919
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:48 schreef DrMabuse het volgende:

Alles draait in deze discussie.om het smerig blank racisme dat we in ere willen houden .

Het verwijt dat we continue moeten aanhoren, voor de voeten geworpen krijgen, keer op keer.

Is je ontgaan?

Serieus?
Je begrijpt mijn vraag niet. Of wil hem niet begrijpen. Is niet erg. Ook duidelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183237933
quote:
Op die onderste foto wordt niet eens een hitlergroet gebracht, dat is iemand die met twee handen gestrekt staat.

En die bovenste foto doet me meer denken aan dit:

pi_183237939
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lees even waar ik op reageer voor je met iets debiels komt wil je. :)

P.s. je zou maar pro-piet zijn, dan behoor je tot het nazi kamp. O-)
Toch waren de nazi's tegen zwarte piet.
pi_183237952
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Op die onderste foto wordt niet eens een hitlergroet gebracht, dat is iemand die met twee handen gestrekt staat.

En die bovenste foto doet me meer denken aan dit:

[ afbeelding ]
Is goed jongen. Het was eigenlijk allemaal vrij vriendelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_183237954
quote:
9s.gif Op maandag 19 november 2018 10:51 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Toch waren de nazi's tegen zwarte piet.
Oh kut. ;( -O-


Daar gaat hun stok.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183237962
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:48 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alles draait in deze discussie.om het smerig blank racisme dat we in ere willen houden .

Het verwijt dat we continue moeten aanhoren, voor de voeten geworpen krijgen, keer op keer.

Is je ontgaan?

Serieus?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 10:52:32 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183237965
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2018 10:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is goed jongen. Het was eigenlijk allemaal vrij vriendelijk.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183237982
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Lees even waar ik op reageer voor je met iets debiels komt wil je. :)

P.s. je zou maar pro-piet zijn, dan behoor je tot het nazi kamp. O-)
Dat schijnt de redenatie te zijn deze morgen, dus wie de bal kaatst etc......
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183237987
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 10:36 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij de antipieters horen schelden met witte kankerlijer oid?
Ja
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_183238002
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:53 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat schijnt de redenatie deze morgen, dus wie de bal kaatst etc......
Vooralsnog, en ik lees nog niet lang mee, zie ik vooral bepaalde mensen heel hard nazi roepen. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183238060
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 10:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn vraag niet. Of wil hem niet begrijpen. Is niet erg. Ook duidelijk.



Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, deze hysterie en debiele discussie.

Heerlijk avondje allemaal! oO/
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 10:59:29 #91
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183238085
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, deze hysterie en debiele discussie.

Heerlijk avondje allemaal! oO/
Dat is niet racistisch omdat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn. En hoe wil jij negers gaan schminken als roetveegpiet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 11:02:06 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183238138
Ik vind het steeds walgelijker worden hoe triomfantelijk overal getoond wordt hoe het demonstreren onmogelijk is gemaakt voor de tegenstanders van Zwarte Piet.

Haha, we zetten er een keihard draaiorgel naast. Grinnik, we gooien met eieren terwijl de politie erbij staat. Jottem, we roepen stinkhoer van een zwarte naar een vrouwelijke demonstrant. Aftellen en aanvallen!

En dan na afloop kloppen we ons op de borst dat we de Nederlandsche normen en waarden, onze traditie!, hebben verdedigd.

Ontluisterend.
  maandag 19 november 2018 @ 11:02:12 #93
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183238141
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 10:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je snapt dat ik parafraseer?
Je snapt dat het nog steeds racisme is, ook al is het zogenaamd sarcasme of citeren? :{w

Het bevreemdt mij sowieso hoeveel mensen hier extreem racistische taal bezigen of het k-woord gebruiken om zogenaamd de oppositie te imiteren. Copycat is niet bepaald de enige.
  maandag 19 november 2018 @ 11:02:12 #94
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_183238142
Je moet als ouder zijnde eigenlijk ook niet meer met je kinderen naar een intocht in een grote stad gaan. Ga, als je pro zwarte Piet bent, lekker de provincie in. Dan heb je dat geneuzel niet van die werkloze zeurpieten en die pro-tokkies.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_183238147
quote:
Actiegroep Kick Out Zwarte Piet: ‘Gemeenten hebben gefaald’
Gemeenten hebben gefaald tegenstanders van Zwarte Piet op vreedzame wijze te laten demonstreren. Dat zegt actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) in een reactie op de ongeregeldheden bij verschillende intochten van Sinterklaas zaterdag en zondag.
https://www.ad.nl/binnenl(...)en-gefaald~aa151cef/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238164
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef satecl het volgende:
Je moet als ouder zijnde eigenlijk ook niet meer met je kinderen naar een intocht in een grote stad gaan. Ga, als je pro zwarte Piet bent, lekker de provincie in. Dan heb je dat geneuzel niet van die werkloze zeurpieten en die pro-tokkies.
Daar komt het ook vanzelf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183238167
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eerst de instructies negeren en daarna de gemeente de schuld geven. Deze mensen leven van het slachtofferschap.
  maandag 19 november 2018 @ 11:03:39 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183238170
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Het k-woord

Het k-woord, dat heb ik altijd zo’n sneeuwvlokjesgejank gevonden. Het is kanker.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 11:03:56 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183238178
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:55 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar dat geframe vind ik vermoeiend. Ik ben een onafhankelijke denker.
Ik moet zeggen dat het soms wel echt ordinair begint te worden.

Zie FOK dan ook maar als een uitlaatklep.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 11:04:07 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183238182
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Je snapt dat het nog steeds racisme is, ook al is het zogenaamd sarcasme of citeren? :{w

Het bevreemdt mij sowieso hoeveel mensen hier extreem racistische taal bezigen of het k-woord gebruiken om zogenaamd de oppositie te imiteren. Copycat is niet bepaald de enige.
Het K woord gebruiken is sowieso sneu. Al heb ik mij daar zaterdag ook schuldig aan gemaakt, maar dat komt door die anti pieten die naar kindertjes aan het schreeuwen waren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 11:04:28 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183238192
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:58 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, deze hysterie en debiele discussie.

Heerlijk avondje allemaal! oO/
Lekker selectief...





Dit is daar de werkelijkheid. Allerlei pieten en niemand die daar moeilijk over doet.
Misschien wel de grote reden wawrom het daar niet zo uit de hand loopt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 19 november 2018 @ 11:05:53 #102
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183238222
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 10:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is niet racistisch omdat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn. En hoe wil jij negers gaan schminken als roetveegpiet?
Hetzelfde als bij blanke mensen? Zelfde als bij zwarte of kleurpieten?
Waarom denk jij dat dat niet kan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183238252
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef satecl het volgende:
Je moet als ouder zijnde eigenlijk ook niet meer met je kinderen naar een intocht in een grote stad gaan. Ga, als je pro zwarte Piet bent, lekker de provincie in. Dan heb je dat geneuzel niet van die werkloze zeurpieten en die pro-tokkies.
Tot nu toe hadden de tegenstanders van zwarte piet alleen maar gedemonstreerd tijdens de nationale intocht. Dit jaar hebben ze net voor de intochten een platform opgericht waar ze tegenstanders opriepen om zich aan te melden als demonstrant om zo zoveel mogelijk demonstraties mogelijk te maken. Ze hadden vooraf 18 locaties aangekondigd waar ze zouden demonstreren.

Volgend jaar zullen dat nog veel meer plaatsen zijn. Was het maar zo dat je als ouder intochten kan uitkiezen waar gegarandeerd geen KOZP'ers komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183238266
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 10:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is niet racistisch omdat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn. En hoe wil jij negers gaan schminken als roetveegpiet?
Inplaats van roetveeg wit aanbrengen?
pi_183238414
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 10:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat is niet racistisch omdat donkere mensen niet racistisch kunnen zijn. En hoe wil jij negers gaan schminken als roetveegpiet?
Ik vind dit een beetje een gek statement. Op een donker persoon zie je die roetvegen ook prima zitten hoor. En al zou je ze minder goed zien zitten maakt het niet uit, want dan is het een natuurlijk donker persoon. Als we die nu gaan ontwijken krijgen we weer omgekeerde discriminatie.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 11:27:28 #106
8781 crew  Frutsel
pi_183238539
Ja ontopic maar weer, voor zover dat uberhaupt voor sommigen mogelijk is.
  maandag 19 november 2018 @ 11:28:06 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238549
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Mijn punt is dat zowel in het pro als het anti-Zwarte Pietkamp er idioten zijn.
Er is geen pro-pietenkamp. Immers: niet georganiseerd, geen woordvoerder. Daarom kunnen de gematigden of oprechten die relschoppers het kamp niet uittrappen.
Helaas zie je dat in het anti-kamp, waar dus wel organisatie is en er woordvoerders zijn, de gematigden wel het kamp worden uitgetrapt, net als Gario. Er zijn, wat Molurus steeds benadrukt, ook gematigde anti-pieten, maar die hoor je ook niet.
  maandag 19 november 2018 @ 11:32:28 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183238637
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eerst de instructies negeren en daarna de gemeente de schuld geven. Deze mensen leven van het slachtofferschap.
Nee inderdaad, want je verdient het om bekogeld en uitgescholden te worden dan. Eieren gooien en racistische leuzen schreeuwen is natuurlijk compleet volgens instructie.
pi_183238640
Sinterklaas Curaçao 2018

  maandag 19 november 2018 @ 11:33:36 #110
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238662
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
Je lost het alleen op door het hele Sinterklaasfeest zo te organiseren dat geen van beide partijen kan zeggen: wij worden gediscrimineerd. Voer bijv. Witte Mien in naast Zwarte Piet. Laat Sinterklaas om het jaar zwart zijn. Zodat zwart en wit precies gelijk wordt. Dan kunnen beide partijen er niks meer van zeggen.
Dat werkt dus niet, omdat de mensen van de "Nederlandse traditie" dan gediscrimineerd worden. Dat is de kern van het hele probleem: de ene groep wil géén verandering en de andere groep wil dat het anders wordt. Elke wijziging is een probleem voor de eerste groep, die overigens al een hoop heeft moeten incasseren qua aanpassingen. Daarom wordt het nu zo vervelend: er is al zoveel aangepast dat de andere partij weleens mag stoppen met zijn acties, of anders moet aangeven waar de gulden middenweg is.
Ik vermoed dat er veel mensen zijn die aanvankelijk anti-piet waren maar nu pro zijn, omdat die veranderingen zijn doorgevoerd en de huidige piet voor hen genoeg is aangepast om niet meer discriminerend/racistisch te zijn.
Toch is er een kleine groep anti-pieten die blijft drammen, en dat is hier al zo vaak benadrukt: zij willen helemaal geen pieten, geen sinterklaas, en ook geen sinterklaasfeest.
  maandag 19 november 2018 @ 11:34:40 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238694
quote:
Achterlijk land, hier zijn die dikke lippen allang afgeschaft </sarcasme>
  maandag 19 november 2018 @ 11:34:52 #112
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183238700
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er is geen pro-pietenkamp. Immers: niet georganiseerd, geen woordvoerder. Daarom kunnen de gematigden of oprechten die relschoppers het kamp niet uittrappen.
Helaas zie je dat in het anti-kamp, waar dus wel organisatie is en er woordvoerders zijn, de gematigden wel het kamp worden uitgetrapt, net als Gario. Er zijn, wat Molurus steeds benadrukt, ook gematigde anti-pieten, maar die hoor je ook niet.
Idd. Het is wel degelijk georganiseerd. Maar net als bij het anti kamp bestaat dat uit verschillende clubjes waar de gemiddelde gematigde zich niet in kan vinden.

De extremen organiseren zich, de rest voelt plaatsvervangende schaamte en is vooral bezig (als ze zich al niet terug trekken) om ja maar te roepen. Zich te verdedigen tegenover die extreme standpunten die ze toebedeelt worden.
Jammer genoeg gaat het daardoor enkel maar meer over die extreme standpunten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183238718
edit: is alsnog weg - ontopic aub

[ Bericht 97% gewijzigd door Frutsel op 19-11-2018 11:44:05 ]
  maandag 19 november 2018 @ 11:38:09 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238767
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk wel waar geweest als we niet een kleine groep pro-Pieten hadden die er als een stel SS'er op een bar mitswa met gestrekt been invliegen elke kans die ze krijgen.

Daardoor escaleert de boel steeds verder en hebben we waarschijnlijk tot in lengte der dagen deze ellende erbij.
Eerlijk gezegd, als die voetbalhooligans zijn bij mijn weten geen echte voetballiefhebbers en nu zo "voor zwarte piet" zijn roepen ze dat ook alleen maar om te rellen. Een beetje zoals de motorclubs ook nauwelijks nog iets met het plezier van motorrijden hebben te maken, maar alles met drugshandel en gewelddadige criminaliteit.

Het is jammer dat de gewone Nederlander die pro-piet is die groepen hooligans niet tot de orde durft te roepen. En dat begrijp ik ook wel, want dat zijn ongeorganiseerde individuen die graag zonder strafblad blijven en de volgende dag weer ongehavend op hun werk moeten verschijnen.
  maandag 19 november 2018 @ 11:39:09 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238791
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.
En jij denkt dat pro-pieters zich daar niet kapot voor schamen?
  maandag 19 november 2018 @ 11:41:20 #116
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238848
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet je dan ook niet uit de tent laten lokken. Gewoon met je kids naar de intocht gaan en die KOZP-figuren negeren. Dan is er niks aan de hand.

Dat heeft het overgrote deel zo gedaan.

Alleen zijn er een aantal relschoppers die alles een aanleiding vinden tot verbaal en fysiek geweld. Wat dat betreft zijn ze net zo erg als beroepsdemonstranten.
  maandag 19 november 2018 @ 11:43:00 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183238903
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Prima hoor. Nu worden vrouwen gediscrimineerd, sinterklaas en pieten zijn man.
Nee. Het zijn geslachtsloze mythische wezens.
pi_183238943
ZP is slechts een symbool, het gaat in werkelijkheid om een anti blanke beweging.
Zo voelen en ervaren de "gewone" Nederlanders dat. Ik kan mij de woede van de grote zwijgende meerderheid goed voorstellen, dat eeuwige gedram over slavernij, discriminatie etc.
Terwijl Nederland het meest tolerante land ter wereld is. Activisten zoals KOZP maken het voor hun normale welwillende "soortgenoten" lastig want zij zullen er ook op aangekeken worden.
Soortgelijke vooroordeel vorming zie je bij Marokkanen en Islamieten, het werkt polariserend.
Inmiddels kloppen de vooroordelen voor 70% van de Marokkanen en islamieten.

Het gevaar is dat door de polarisering donkere Nederlanders ook radicaliseren, dat is het doel van organisaties zoals KOZP
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_183239002
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]


Toch is er een kleine groep anti-pieten die blijft drammen, en dat is hier al zo vaak benadrukt: zij willen helemaal geen pieten, geen sinterklaas, en ook geen sinterklaasfeest.
we kunnen toch gewoon Halloween vieren?

In het kader van het nakende globalisme en de verengelsing van NL de beste oplossing
pi_183239060
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:47 schreef riazop het volgende:

[..]

we kunnen toch gewoon Halloween vieren?

In het kader van het nakende globalisme en de verengelsing van NL de beste oplossing
Krijg je dat gezeik dat bepaalde costumen niet mogen.
  maandag 19 november 2018 @ 11:49:47 #121
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239063
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Strontziek wordt je van die huichelaar.
pi_183239064
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat heeft het overgrote deel zo gedaan.

Alleen zijn er een aantal relschoppers die alles een aanleiding vinden tot verbaal en fysiek geweld. Wat dat betreft zijn ze net zo erg als beroepsdemonstranten.
Je kunt je ook afvragen of het schreeuwen en gillen van anti ZP leuzen tijdens een intocht, in het bijzijn van vele kinderen, ook niet een daad van agressie en fysiek geweld is.
pi_183239073
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:44 schreef Oud_student het volgende:
ZP is slechts een symbool, het gaat in werkelijkheid om een anti blanke beweging.
Zo voelen en ervaren de "gewone" Nederlanders dat. Ik kan mij de woede van de grote zwijgende meerderheid goed voorstellen, dat eeuwige gedram over slavernij, discriminatie etc.
Terwijl Nederland het meest tolerante land ter wereld is. Activisten zoals KOZP maken het voor hun normale welwillende "soortgenoten" lastig want zij zullen er ook op aangekeken worden.
Soortgelijke vooroordeel vorming zie je bij Marokkanen en Islamieten, het werkt polariserend.
Inmiddels kloppen de vooroordelen voor 70% van de Marokkanen en islamieten.

Het gevaar is dat door de polarisering donkere Nederlanders ook radicaliseren, dat is het doel van organisaties zoals KOZP
jaja, lekker tolerant klinkt dit.
alleen maar je eigen verhaaltje begrijpen, de rest niet. terwijl jij bij de autochtonen hoort, en de discriminatie die je nu denkt te voelen, standaard is voor al die minderheden.
pi_183239076
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, als die voetbalhooligans zijn bij mijn weten geen echte voetballiefhebbers en nu zo "voor zwarte piet" zijn roepen ze dat ook alleen maar om te rellen. Een beetje zoals de motorclubs ook nauwelijks nog iets met het plezier van motorrijden hebben te maken, maar alles met drugshandel en gewelddadige criminaliteit.

Het is jammer dat de gewone Nederlander die pro-piet is die groepen hooligans niet tot de orde durft te roepen. En dat begrijp ik ook wel, want dat zijn ongeorganiseerde individuen die graag zonder strafblad blijven en de volgende dag weer ongehavend op hun werk moeten verschijnen.
Toen ik hoorde dat hooligans zich bij het pro pietenkamp aan gingen sluiten wist ik al dat de kans groot was dat het mis zou gaan lopen, die gasten komen alleen om te rellen.
Wat in Eindhoven is gebeurd is zeker iets waar ik me als pro piet voor schaam, wat een stel tokkies zeg.
Gelukkig zijn er ook plaatsen waar ze het op een ludieke manier gedaan hebben dat kan ik dan wel waarderen
pi_183239094
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen of het schreeuwen en gillen van anti ZP leuzen tijdens een intocht, in het bijzijn van vele kinderen, ook niet een daad van agressie en fysiek geweld is.
Dat is het gewoon
pi_183239119
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:50 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dat is het gewoon
en is het dan niet gerechtvaardigd deze agressie te beantwoorden?
pi_183239170
In de zwarte gedeeltes van ons koninkrijk wemelt het van de zwarte pieten


gelukkig gaat de witte gutmensch uit Holland hen straks vertellen dat het "racistisch" is

400 jaar paternalisme en KOZP zet het voort. De witte man weet het weer beter
  maandag 19 november 2018 @ 11:56:01 #128
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239206
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd. Het is wel degelijk georganiseerd. Maar net als bij het anti kamp bestaat dat uit verschillende clubjes waar de gemiddelde gematigde zich niet in kan vinden.

De extremen organiseren zich, de rest voelt plaatsvervangende schaamte en is vooral bezig (als ze zich al niet terug trekken) om ja maar te roepen. Zich te verdedigen tegenover die extreme standpunten die ze toebedeelt worden.
Jammer genoeg gaat het daardoor enkel maar meer over die extreme standpunten.
Ik ken geen één serieuze pro-piet organisatie compleet met bestuur en subsidies.

Wat ik wel zie zijn Facebook-acties (heel veel hoaxes trouwens) en relclubs als de "voetbalsupporters" die losgaan, plus enkele meer politieke organisaties (NVU en dergelijke) die Zwarte Piet omarmen als deel van hun beleid, maar dat is niet te vergelijken met een KOZP.

Ik zou me best bij een pro-piet organisatie willen aansluiten als die zich ver hield van geweld/rellen en (rechtse) politiek. Ook dat domme Facebook volk ("Like ons als je ook een Zwarte Piet vlag wilt en deel massaal!", "Bij 300.000 likes houdt de NTR Zwarte Pieten! Deel massaal!") wil ik niks mee te maken hebben.
  maandag 19 november 2018 @ 11:56:38 #129
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183239224
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd. Het is wel degelijk georganiseerd. Maar net als bij het anti kamp bestaat dat uit verschillende clubjes waar de gemiddelde gematigde zich niet in kan vinden.

De extremen organiseren zich, de rest voelt plaatsvervangende schaamte en is vooral bezig (als ze zich al niet terug trekken) om ja maar te roepen. Zich te verdedigen tegenover die extreme standpunten die ze toebedeelt worden.
Jammer genoeg gaat het daardoor enkel maar meer over die extreme standpunten.
Denk dat dit het wel samenvat. Een hoop mensen zeggen maar niks meer want één woord en hop je wordt meteen in een van de extremekampen geplaatst.

Terwijl onderliggend het probleem inmiddels meer lijkt te zijn dat de vrijheid van meningsuiting en het recht op demonstratie blijkbaar alleen is voorbehouden aan mensen die geen zwarte stinkhoer zijn.
  maandag 19 november 2018 @ 11:56:48 #130
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_183239227
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken geen één serieuze pro-piet organisatie compleet met bestuur en subsidies.

Wat ik wel zie zijn Facebook-acties (heel veel hoaxes trouwens) en relclubs als de "voetbalsupporters" die losgaan, plus enkele meer politieke organisaties (NVU en dergelijke) die Zwarte Piet omarmen als deel van hun beleid, maar dat is niet te vergelijken met een KOZP.

Ik zou me best bij een pro-piet organisatie willen aansluiten als die zich ver hield van geweld/rellen en (rechtse) politiek. Ook dat domme Facebook volk ("Like ons als je ook een Zwarte Piet vlag wilt en deel massaal!", "Bij 300.000 likes houdt de NTR Zwarte Pieten! Deel massaal!") wil ik niks mee te maken hebben.
Volgens mij bestaat zo'n organisatie wel: Sint- en Pietengilde.
pi_183239237
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]

en is het dan niet gerechtvaardigd deze agressie te beantwoorden?
Op een ludieke manier zoals in Amstelveen, ze overstemmen met een drumkorps, ergens anders heeft een orgelman het ze onmogelijk gemaakt erdoor te komen.
Niet met geweld of met kwetsende spreekkoren want dan speel je ze precies in de kaart
  maandag 19 november 2018 @ 11:59:17 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239280
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:49 schreef riazop het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen of het schreeuwen en gillen van anti ZP leuzen tijdens een intocht, in het bijzijn van vele kinderen, ook niet een daad van agressie en fysiek geweld is.
Dat is het ook en ik denk dat heel veel mensen daar van balen. Onder meer heel veel gepigmenteerde mensen die dol zijn op Zwarte Piet en door een organisatie als KOZP meegezogen worden als dat alle "zwarten" iets tegen het Sinterklaasfeest zou hebben, of tegen "witten" in het algemeen.
  maandag 19 november 2018 @ 12:00:18 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183239302
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Op een ludieke manier zoals in Amstelveen, ze overstemmen met een drumkorps, ergens anders heeft een orgelman het ze onmogelijk gemaakt erdoor te komen.
Niet met geweld of met kwetsende spreekkoren want dan speel je ze precies in de kaart
En dan nu de vraag: hoe acceptabel is het om bijvoorbeeld een drumkorps of orgelman in te zetten om een demonstratie te blokkeren tegen bijvoorbeeld Poetin, onderdrukking van vrouwen of voor een betere CAO? Niet hè?

Ik snap echt niet wat er ludiek of acceptabel aan is, hoor.
pi_183239313
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 11:57 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Op een ludieke manier zoals in Amstelveen, ze overstemmen met een drumkorps, ergens anders heeft een orgelman het ze onmogelijk gemaakt erdoor te komen.
Niet met geweld of met kwetsende spreekkoren want dan speel je ze precies in de kaart
Makkelijker gezegd dan gedaan.

Als je met je kinderen daar staat en je wordt door een brullende witte anti-piet man of vrouw voor RACIST uitgemaakt, kookt je bloed denk ik.
Tenzij je een racist bent.
  maandag 19 november 2018 @ 12:00:56 #135
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239318
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:56 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat zo'n organisatie wel: Sint- en Pietengilde.
Het gilde informeert. Het organiseert geen demonstraties en is ook geen actiegroep.
pi_183239337
Mensen die niet inzien dat Zwarte Piet racistisch is. :')

Hoe duidelijk wil je het hebben?
pi_183239360
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En dan nu de vraag: hoe acceptabel is het om bijvoorbeeld een drumkorps of orgelman in te zetten om een demonstratie te blokkeren tegen bijvoorbeeld Poetin, onderdrukking van vrouwen of voor een betere CAO? Niet hè?
zou je een schreeuwdemonstratie van nederlandse nazi's willen toestaan voor een synagoge op shabbat tijdens het moment dat joden naar hun dienst gaan?

wat is dat voor schofterigheid?
pi_183239365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En dan nu de vraag: hoe acceptabel is het om bijvoorbeeld een drumkorps of orgelman in te zetten om een demonstratie te blokkeren tegen bijvoorbeeld Poetin, onderdrukking van vrouwen of voor een betere CAO? Niet hè?

Ik snap echt niet wat er ludiek of acceptabel aan is, hoor.
Het is geweldsloos, daar gaat het mij om
  maandag 19 november 2018 @ 12:04:16 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183239398
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken geen één serieuze pro-piet organisatie compleet met bestuur en subsidies.

Wat ik wel zie zijn Facebook-acties (heel veel hoaxes trouwens) en relclubs als de "voetbalsupporters" die losgaan, plus enkele meer politieke organisaties (NVU en dergelijke) die Zwarte Piet omarmen als deel van hun beleid, maar dat is niet te vergelijken met een KOZP.

Ik zou me best bij een pro-piet organisatie willen aansluiten als die zich ver hield van geweld/rellen en (rechtse) politiek. Ook dat domme Facebook volk ("Like ons als je ook een Zwarte Piet vlag wilt en deel massaal!", "Bij 300.000 likes houdt de NTR Zwarte Pieten! Deel massaal!") wil ik niks mee te maken hebben.
Andersom hetzelfde. kozp e.d. hebben ook andere belangen. Ken heel wat mensen die een 'andere' piet best een warm hart toedragen, maar die niets te maken willen hebben met herstelbetalingen, slavernij gepraat, wie wel zp wil is racist gedoe e.d.

Kozp is al geen fijn vb, heel aardig extreem. Verder heb je dan ook nog de grauwe eeuw. Waar elk redelijk mens hard bij wegrent.
Zoveel 'organisatie' is er ook niet op dat vlak dus.

Zoals jij je voelt bij die hooligans e.d. die zich dan pro piet opstellen (waarbij ik jou zie als een zp houden zoals hij is is redelijk persoon), zo voelt het gemiddelde mens die een verandering van piet redelijk zou vinden zich ook bij gegil over de sint doodschieten en kinderen onder de botsplinters.

Aan beide kanten geld dat wat 'georganiseerd' is niet echt redelijk is. Waar zp meer een symbool is dan werkelijk de reden van discussie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183239401
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:00 schreef riazop het volgende:

[..]

Makkelijker gezegd dan gedaan.

Als je met je kinderen daar staat en je wordt door een brullende witte anti-piet man of vrouw voor RACIST uitgemaakt, kookt je bloed denk ik.
Tenzij je een racist bent.
Ik zeg niet dat gemakkelijk is, maar wel beter als geweld gebruiken of gaan lopen schelden
  maandag 19 november 2018 @ 12:06:14 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183239447
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:02 schreef riazop het volgende:

[..]

zou je een schreeuwdemonstratie van nederlandse nazi's willen toestaan voor een synagoge op shabbat tijdens het moment dat joden naar hun dienst gaan?

wat is dat voor schofterigheid?
Dat is het recht op demonstratie. Overigens mag dit afgekapt worden zodra er geweld dreigt of wanneer er opgeroepen wordt hiertoe.

Ik zie bij de demonstratie in Eindhoven een klein groepje demonstranten met positieve borden en leuzen dat niks uitstraalt wat met geweld te maken heeft.
pi_183239448
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En dan nu de vraag: hoe acceptabel is het om bijvoorbeeld een drumkorps of orgelman in te zetten om een demonstratie te blokkeren tegen bijvoorbeeld Poetin, onderdrukking van vrouwen of voor een betere CAO? Niet hè?

Ik snap echt niet wat er ludiek of acceptabel aan is, hoor.
Protesteren tegen bijvoorbeeld Poetin is prima. Maar als jij dat tijdens het jaarlijkse kerstdiner van zijn partij doet, dan vlieg je ook buiten. Het gaat hier om het feit dat jij een feestje van een andere komt verstieren. Of zou jij het ook een goed idee vinden als extreem rechts prominent aanwezig is tijdens Kwakoe?
pi_183239510
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is het recht op demonstratie. ...
En toch gaat er geen burgemeester in NL een demo van nazi's voor een synagoge tijdens shabbat toestaan.

anti semitisme kun je ook op een parkeerplaats belijden

Als je wil dat het sinterklaasfeest 100% blank wordt kan dat ook op een parkeerplaats
pi_183239513
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gilde informeert. Het organiseert geen demonstraties en is ook geen actiegroep.
Alhoewel je zou zeggen dat zij bij uitstek de organisatie zijn die het voortouw kan nemen. Maar de mensen achter dit gilde zijn m.i. niet echt actievoerders. Wat dat betreft kan de 'normale' pro-kant best wel een woordvoerder gebruiken.....dus?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183239595
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is het recht op demonstratie. Overigens mag dit afgekapt worden zodra er geweld dreigt of wanneer er opgeroepen wordt hiertoe.

Ik zie bij de demonstratie in Eindhoven een klein groepje demonstranten met positieve borden en leuzen dat niks uitstraalt wat met geweld te maken heeft.
Kick out = eruit trappen is inderdaad heel vredelievend en positief
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183239613
Op het moment dat Poetin een basisschool bezoekt en demonstranten in de klas met megafoons staan te schreeuwen dat al die kinderen vuile racisten zijn die zich moeten schamen dat ze met Poetin praten, dan gaat je vergelijking op.

Als KOZP op 1 van de 364 andere dagen tegen zwarte piet willen demonstreren of op de dag zelf genoegen nemen met een veldje op ruime afstand van de kinderen, dan mag je wat mij betreft best klagen als men een draaiorgel gebruikt om hun geschreeuw te overstemmen.

Tot die tijd lijkt mij het het beste als alle demonstranten uit de buurt van zo'n feestelijk evenement worden gehouden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 12:13:19 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239634
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Andersom hetzelfde. kozp e.d. hebben ook andere belangen. Ken heel wat mensen die een 'andere' piet best een warm hart toedragen, maar die niets te maken willen hebben met herstelbetalingen, slavernij gepraat, wie wel zp wil is racist gedoe e.d.

Kozp is al geen fijn vb, heel aardig extreem. Verder heb je dan ook nog de grauwe eeuw. Waar elk redelijk mens hard bij wegrent.
Zoveel 'organisatie' is er ook niet op dat vlak dus.

Zoals jij je voelt bij die hooligans e.d. die zich dan pro piet opstellen (waarbij ik jou zie als een zp houden zoals hij is is redelijk persoon), zo voelt het gemiddelde mens die een verandering van piet redelijk zou vinden zich ook bij gegil over de sint doodschieten en kinderen onder de botsplinters.

Aan beide kanten geld dat wat 'georganiseerd' is niet echt redelijk is. Waar zp meer een symbool is dan werkelijk de reden van discussie.
Klopt. Maar KOZP heeft wel een organisatie met alles erop en eraan. Hun andere agenda proberen ze zorgvuldig geheim te houden. Bovendien, en dat is het belangrijkste: de media weten KOZP en hun woordvoerders te vinden.
Stel dat ik een artikel over pro-piet moet schrijven, bij welke persoon moet ik dan aankloppen om het standpunt van pro toe te lichten?
  maandag 19 november 2018 @ 12:14:24 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183239651
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is het recht op demonstratie.
Het recht op demonstreren is niet oneindig en ongelimiteerd.

Het is kwalijk dat de gemeentes steeds toestaan dat deze mensen de parade van anderen mogen verstoren.

Je vraagt een vergunning aan voor een parade... onderdeel daarvan is dat je niet wordt tegengehouden en weggeschreeuwd door engnekken.

De overheid staat in haar volste recht om een eventuele demonstratie gewoon 2 wijken verderop pas toe te staan.

Ze kiezen wat dat betreft kant dat ze de demo's dit jaar bovenop de parade toelaten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_183239667
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vind het opvallend dat mensen zich druk maken om black panther outfits terwijl de vertegenwoordigers van hun eigen standpunt Sieg Heil gebaren staan te maken waar ze zich - kennelijk - niet druk om maken.

Als ik pro-piet was zou ik me kapot schamen voor die figuren in Eindhoven.

Probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren als die Sieg Heil gebaren van KOZP kwamen. Dan zou dit een dikke headline zijn op de Frontpage. Nu doet men vooral z'n best om te doen alsof dat niet is gebeurd.
vice heeft gewoon de mooiste foto te pakken genomen waarover iedereen kan denken 'hij staat met zijn rechterarm omhoooooog! de nazi!!!!!!'
Zeer suggestief en sfeermakend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183239728
De dekselse illegale zwarte pieten van Voorpost in Antwerpen

  maandag 19 november 2018 @ 12:18:32 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183239758
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alhoewel je zou zeggen dat zij bij uitstek de organisatie zijn die het voortouw kan nemen. Maar de mensen achter dit gilde zijn m.i. niet echt actievoerders. Wat dat betreft kan de 'normale' pro-kant best wel een woordvoerder gebruiken.....dus?
Een ander punt is dat het pro-kamp geen actie hoeft te voeren, omdat ze alles bij het oude wil laten, zoals het is. Dus als er geen actie is van anti, kan pro gewoon thuisblijven. Het heeft weinig zin dan een actiegroep op te richten als zelfstandige groep, want je bent feitelijk een reactiegroep en afhankelijk van de acties van anderen voor wat je doet en niet doet. Wat ga je dan in je statuten zetten? Hoe gaat dat als KOZP ophoudt te bestaan, hef je jezelf dan op?

Vergelijk het een beetje met de antifa, zolang er geen fascistische demonstratie is zie je die lui ook nergens demonstreren. Ik besef dat dit een beetje een vreemde vergelijking is, maar er schiet me zo snel geen andere "actiegroep" tegen die zich gedeisd houdt zolang het andere kamp niks organiseert.
pi_183239805
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

vice heeft gewoon de mooiste foto te pakken genomen waarover iedereen kan denken 'hij staat met zijn rechterarm omhoooooog! de nazi!!!!!!'
Zeer suggestief en sfeermakend.
Vice is dan ook een zeer partijdige kutsite
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 12:25:57 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183239934
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Op het moment dat Poetin een basisschool bezoekt en demonstranten in de klas met megafoons staan te schreeuwen dat al die kinderen vuile racisten zijn die zich moeten schamen dat ze met Poetin praten, dan gaat je vergelijking op.

Als KOZP op 1 van de 364 andere dagen tegen zwarte piet willen demonstreren of op de dag zelf genoegen nemen met een veldje op ruime afstand van de kinderen, dan mag je wat mij betreft best klagen als men een draaiorgel gebruikt om hun geschreeuw te overstemmen.

Tot die tijd lijkt mij het het beste als alle demonstranten uit de buurt van zo'n feestelijk evenement worden gehouden.
Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat men tegen Poetin mag demonstreren behalve als hij er is. Dán is het relevant, niet als hij er niet is.

En dan kunnen we allemaal huiliehuilie de kinderen het is een kinderfeestje gaan doen, dat had voorkomen kunnen worden door in beginsel redelijk in gesprek te gaan over een traditie die niet meer door de beugel kan in plaats van allemaal meteen zand in de vagina te scheppen en te roepen dat onze normen en waarden door een minderheiheiheid worden afgepahahahakt.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 12:29:17 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183239987
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat men tegen Poetin mag demonstreren behalve als hij er is. Dán is het relevant, niet als hij er niet is.

En dan kunnen we allemaal huiliehuilie de kinderen het is een kinderfeestje gaan doen, dat had voorkomen kunnen worden door in beginsel redelijk in gesprek te gaan over een traditie die niet meer door de beugel kan in plaats van allemaal meteen zand in de vagina te scheppen en te roepen dat onze normen en waarden door een minderheiheiheid worden afgepahahahakt.
Demonstreren tegen Putin :') oppakken die landverraders!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183240043
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat men tegen Poetin mag demonstreren behalve als hij er is. Dán is het relevant, niet als hij er niet is.

En dan kunnen we allemaal huiliehuilie de kinderen het is een kinderfeestje gaan doen, dat had voorkomen kunnen worden door in beginsel redelijk in gesprek te gaan over een traditie die niet meer door de beugel kan in plaats van allemaal meteen zand in de vagina te scheppen en te roepen dat onze normen en waarden door een minderheiheiheid worden afgepahahahakt.
Je vergeet dat de anti pieten er van moment 1 er met een gestrekt been in zijn gegaan en dat een normaal gesprek met die die lui niet mogelijk was

Meelopers met KOZP of KOZP radicalen zelf, poneerden een stelling; "Zwarte Piet IS racisme".

Nederlanders die Sinterklaas vierden waren racistisch en fascistisch. Nou, probeer dan nog maar een gesprek te voeren.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183240105
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is hetzelfde als zeggen dat men tegen Poetin mag demonstreren behalve als hij er is. Dán is het relevant, niet als hij er niet is.
Je mag ook tegen Poetin demonstreren als hij naar Nederland komt...……..op gepaste afstand.
Poetin zelf zal overigens niet eens merken dat jij er bent dankzij de beperkende voorwaarden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 19 november 2018 @ 12:37:18 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183240138
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je mag ook tegen Poetin demonstreren als hij naar Nederland komt...……..op gepaste afstand.
Poetin zelf zal overigens niet eens merken dat jij er bent dankzij de beperkende voorwaarden.
De gemeente heeft deze gepaste afstand voor de demonstraties van KOZP bepaald. Je mag er dan van vinden wat je wilt, ertegen in actie komen is het beperken van het recht op demonstratie.
pi_183240151
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Een ander punt is dat het pro-kamp geen actie hoeft te voeren, omdat ze alles bij het oude wil laten, zoals het is. Dus als er geen actie is van anti, kan pro gewoon thuisblijven. Het heeft weinig zin dan een actiegroep op te richten als zelfstandige groep, want je bent feitelijk een reactiegroep en afhankelijk van de acties van anderen voor wat je doet en niet doet. Wat ga je dan in je statuten zetten? Hoe gaat dat als KOZP ophoudt te bestaan, hef je jezelf dan op?

Vergelijk het een beetje met de antifa, zolang er geen fascistische demonstratie is zie je die lui ook nergens demonstreren. Ik besef dat dit een beetje een vreemde vergelijking is, maar er schiet me zo snel geen andere "actiegroep" tegen die zich gedeisd houdt zolang het andere kamp niks organiseert.
Toch heb ik het idee dat er wel behoefte is aan een redelijk en zichtbaar pro-geluid. Al was het maar om op te roepen tot kalmte en vreedzame ludieke tegendemonstraties, of als 'autoriteit' om relschoppers te veroordelen. Nu moet Jan en Alleman aan de pro-kant zich verdedigen tegen KOZP sympathisanten die een 'nazi'-stokje menen gevonden te hebben. Het zou ook een organisatie kunnen zijn die de dialoog aan kan gaan met gematigde anti-Pieten waarbij wél naar elkaar geluisterd wordt.

Maar ik snap je vergelijking.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183240192
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 12:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Je vergeet dat de anti pieten er van moment 1 er met een gestrekt been in zijn gegaan en dat een normaal gesprek met die die lui niet mogelijk was

Meelopers met KOZP of KOZP radicalen zelf, poneerden een stelling; "Zwarte Piet IS racisme".

Nederlanders die Sinterklaas vierden waren racistisch en fascistisch. Nou, probeer dan nog maar een gesprek te voeren.
Hoe hadden de anti-Pieten hun standpunt dan moeten verwoorden? Als Zwarte Piet in hun ogen geen racisme was, dan was er ook geen reden om aan te dringen op aanpassing van het uiterlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240199
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De gemeente heeft deze gepaste afstand voor de demonstraties van KOZP bepaald. Je mag er dan van vinden wat je wilt, ertegen in actie komen is het beperken van het recht op demonstratie.
In Rotterdam is het verkeerd gegaan omdat KOZP zich uit de aangewezen vakken begaf.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183240230
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe hadden de anti-Pieten hun standpunt dan moeten verwoorden? Als Zwarte Piet in hun ogen geen racisme was, dan was er ook geen reden om aan te dringen op aanpassing van het uiterlijk.
Wij vinden ZP racisme, en wat vinden jullie?"
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183240236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

vice heeft gewoon de mooiste foto te pakken genomen waarover iedereen kan denken 'hij staat met zijn rechterarm omhoooooog! de nazi!!!!!!'
Zeer suggestief en sfeermakend.
Totdat je het filmpje gaat kijken en ontdekt dat die paupers gezellige leuzen als 'zij is de hoer van de zwarten schreeuwen'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240263
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 12:42 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Wij vinden ZP racisme, en wat vinden jullie?"
^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183240269
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

De gemeente heeft deze gepaste afstand voor de demonstraties van KOZP bepaald. Je mag er dan van vinden wat je wilt, ertegen in actie komen is het beperken van het recht op demonstratie.
En jij mag er van zeggen wat je wilt, maar over geschreeuw heen zingen of er een draaiorgel voor zetten is ook niet bij wet verboden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183240301
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 12:42 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Wij vinden ZP racisme, en wat vinden jullie?"
Dat komt gewoon op hetzelfde neer. Ook dan is de boodschap dat het feest racistisch is, waarop jij weer voelt aangevallen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240304
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Totdat je het filmpje gaat kijken en ontdekt dat die paupers gezellige leuzen als 'zij is de hoer van de zwarten schreeuwen'.
Dat maakt ze nog geen nazi's.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 12:47:13 #167
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183240339
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:40 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

In Rotterdam is het verkeerd gegaan omdat KOZP zich uit de aangewezen vakken begaf.
En toen werden ze gearresteerd, terecht, net als de mensen die met geweld op hen reageerden. De draaiorgel-actie, de hooligan-acties en alle andere tegengeluiden waren overigens geen reactie daarop, die waren toen al gepland. In Eindhoven stonden ze netjes in het vak maar kregen racistische spreekkoren en eieren over zich heen.
pi_183240342
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat komt gewoon op hetzelfde neer. Ook dan is de boodschap dat het feest racistisch is, waarop jij weer voelt aangevallen.
Ik denk dat ze met zo'n stellingname een heel stuk verder gekomen waren dan nu met hun 'je bent voor ZP, dus een extreem rechtse kutnazi en afstammeling van slavenhouders, hier met je geld!'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240377
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met zo'n stellingname een heel stuk verder gekomen waren dan nu met hun 'je bent voor ZP, dus een extreem rechtse kutnazi en afstammeling van slavenhouders, hier met je geld!'.
Neuh. Ook dat zou worden opgevat als aanval op een heilige traditie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240384
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze met zo'n stellingname een heel stuk verder gekomen waren dan nu met hun 'je bent voor ZP, dus een extreem rechtse kutnazi en afstammeling van slavenhouders, hier met je geld!'.
:') . Ja. Want dat roepen ze nu.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 november 2018 @ 12:49:30 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_183240385
quote:


Sinterklaasfeest verbroedert: hooligans van PSV en Groningen gedragen zich zij aan zij als intimiderende imbeciel

19 november 2018 door Jaap van de Venis en Jochem van den Berg

Als dit weekend één ding heeft duidelijk gemaakt, dan is het wel dat het Sinterklaasfeest verbroedert. Beelden van hooligans uit het hele land die zich zij aan zij als een volslagen randdebiel gedroegen gingen de wereld over.

“Dit weekend maken we geen onderscheid en intimideren we allemaal dezelfde tegenstander. We dragen geen shirtje van Groningen of PSV, maar een capuchon”, zegt een man met een bivakmuts op en een bakje eieren in zijn hand. “We zingen dezelfde liederen (‘Daar moet een piemel in’, red.) en solliciteren naar dezelfde taakstraf.”

Ook in de rest van Nederland was de verbroedering merkbaar. In Rotterdam mocht een kind van een PSV-hooligan zelfs op de nek van een Feyenoord-supporter zitten, zodat zijn vader zijn handen vrij had om eieren te gooien.
bron
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 19 november 2018 @ 12:50:37 #172
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183240394
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Ja. Want dat roepen ze nu.
Da's een hele mond vol.
pi_183240412
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 12:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Ja. Want dat roepen ze nu.
Dat is wel de kern waarvoor ze staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240452
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is wel de kern waarvoor ze staan.
Neuh. Maar het is inderdaad een handige stropop. Snap de verleiding hem te gebruiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240472
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 03:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ah daar is er weer een, protesteren tegen racisme maakt je racistisch, omdat je het benoemd.
wel een van de vaagste punten die je kan maken..

verder kan ik niet echt oordelen over hoe men daar denkt, maar het lijkt erop dat het bewustzijn hierover nog niet echt is doorgedrongen. of dat ze het gewoon leuk vinden dat er een zwart figuur in hun traditie zit. en zich overdreven uit te dossen. misschien heeft het voor sommigen het N-word gehalte; zij kunnen het prima doen. wij niet. want bij ons heeft het een geheel andere lading.

zeg het maar, wat het is. ik denk voornamelijk dat mensen er nooit echt over na hebben gedacht, hoe het ook beledigend kan zijn voor sommigen van hen. en ik denk dat als dat meer aandacht zou krijgen, dat men wel anders gaat kijken, op zn minst naar onze zwarte pieten.
Ik vind het van racisme getuigen om tegen donkere mensen te zeggen dat ze zich verkleden als "zichzelf" als ze zich uitdossen als Zwarte Piet. Ik vind het ook tamelijk dubieus om te zeggen dat "zij dat prima kunnen doen, maar wij niet". Met huidskleur als enige argument, kennelijk.

Ik zeg nergens dat protesteren tegen racisme je een racist maakt. Ik weet niet waar je dat leest. Ik ben trouwens warm voorstander van het bestrijden van daadwerkelijk racisme, in plaats van een zinloze hetze tegen een niet-racistisch karakter uit een kinderfeest.

Ik kan ook niet oordelen over hoe andere mensen denken. Ik kan wel observeren en vaststellen dat donkere mensen op Curaçao zichzelf zwart schminken en dat er op één idioot met een kartonnen bordje na geen enkele wanklank hoorbaar is. Prachtig. En terecht, aangezien Zwarte Piet niks met racisme heeft te maken en zelfs niet met het uitbeelden van een huidskleur.

Overigens zegt hoofdlettergebruik veel over de achterliggende agenda van mensen; let maar eens op de berichtgeving. Iedereen die van Zwarte Piet af wil, schrijft zwarte pieten, pieten of roetveegpieten. Iedereen die snapt dat Zwarte Piet gelijkstaat aan Sinterklaas, Pipo de Clown, Pino, Kabouter Plop of andere karakters voor kinderen, gebruikt hoofdletters: Zwarte Piet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2018 12:54:58 ]
pi_183240497
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is wel de kern waarvoor ze staan.
Dus ze roepen het niet echt, maar jij neemt maar gewoon aan dat ze dat stiekem bedoelen.

En als ze een redelijkere stellingname hadden gehad dan degene die jij hier bij elkaar fantaseert, dan had je ze wel redelijk gevonden. Als ik heel eerlijk ben geloof ik er geen reet van dat ze met een redelijke stellingname meer sympathie hadden opgewekt, ik denk dat ze dan binnen no-time eenzelfde achterliggende motief was toegeschreven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 november 2018 @ 12:56:52 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183240524
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Klopt. Maar KOZP heeft wel een organisatie met alles erop en eraan. Hun andere agenda proberen ze zorgvuldig geheim te houden. Bovendien, en dat is het belangrijkste: de media weten KOZP en hun woordvoerders te vinden.
Stel dat ik een artikel over pro-piet moet schrijven, bij welke persoon moet ik dan aankloppen om het standpunt van pro toe te lichten?
Doet voorpost e.d. niet precies hetzelfde?
Schimmige clubjes die dit misbruiken voor hun verdere agenda, zorgen dat ze 'steun' krijgen in de hoop dat de rest van hun agenda minder aversie oproept?

Pro piet geluiden zijn er ook echt zat. Daarin is de ene kant niet zozeer beter vertegenwoordigt dan de ander. Platformen varieeren wat, maar beide hebben ruimte.

Het probleem (mijn inziens) is dat die verschillende platformen de extremen teveel ruimte geven en geen van allen e ht interesse hebben in redelijkheid van welke kant dan ook.

Misschien denk jij jakkes, geenstijl, die vertegenwoordigt mij dus echt niet. Zo denk ik jakkes joop, die vertegenwoordigt mij dus echt niet.
Om maar wat uitersten te noemen in de media. Zelfde bij die 'clubjes'. Grauwe eeuw, niets met mij te maken. Zp clubje die op scholen binnendringt en bij sylvana voor de deur staat, niets met jou te maken.
Beide voelen we ons niet verwoord in die extremen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183240532
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, gewoon racistisch kankervolk dat het Sinterklaasfeest naar de klote helpt.
Het Sinterklaasfeest wordt primair naar de klote geholpen door een kleine groep extreem-linkse activisten, gesteund door politiek-correcte, linkse media. Het dubieuze gedrag van rechts-extremisten is een schoolvoorbeeld van actie-reactie.
  maandag 19 november 2018 @ 12:57:34 #179
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183240538
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe hadden de anti-Pieten hun standpunt dan moeten verwoorden? Als Zwarte Piet in hun ogen geen racisme was, dan was er ook geen reden om aan te dringen op aanpassing van het uiterlijk.
Als je wat goede trainingen tijdens je carrière krijgt, dan wordt je ongetwijfeld geleerd om de persoon altijd van de daad te scheiden en om te stellen dat je iets "vindt" in tegenstelling tot dat iets "is".

De zeurpieten hebben met een botte zeis staan zwaaien zonder enige nuance en vol beschuldigingen en keiharde stellingnames.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 november 2018 @ 12:57:42 #180
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183240541
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is wel de kern waarvoor ze staan.
Meestal krijgt de samenleving de schuld van het vermeende racisme en wordt het individu eerder onwetendheid of bewust wegkijken verweten. Tenminste, dat was zo in 2013, maar ik moet bekennen dat ik de eventuele ontwikkelingen in het standpunt van de anti's sindsdien niet heb bijgehouden.
pi_183240567
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh. Maar het is inderdaad een handige stropop. Snap de verleiding hem te gebruiken.
Stropop?
Wat bagatelliseer je het nou? Dat is waar de hele discussie om draait. Anders hadden ze die verene shepherd niet ingeschakeld. Dat wijf wat vecht voor slavernijgenoegdoening in de vorm van geld.
https://www.dagelijksesta(...)iteindelijk-om-geld/
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 12:59:36 #182
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183240569
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 12:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Je vergeet dat de anti pieten er van moment 1 er met een gestrekt been in zijn gegaan en dat een normaal gesprek met die die lui niet mogelijk was

Meelopers met KOZP of KOZP radicalen zelf, poneerden een stelling; "Zwarte Piet IS racisme".

Nederlanders die Sinterklaas vierden waren racistisch en fascistisch. Nou, probeer dan nog maar een gesprek te voeren.
Kozp als 'moment 1' zien schoffeert de discussie. Net als voorpost als 'moment 1' zien van de andere kant dat doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183240583
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest wordt primair naar de klote geholpen door een kleine groep extreem-linkse activisten, gesteund door politiek-correcte, linkse media. Het dubieuze gedrag van rechts-extremisten is een schoolvoorbeeld van actie-reactie.
Met dat 'dubieuze gedrag' helpen ze het feest naar de klote. Zo onschuldig en gezellig is het feest immers niet meer als het gepaard gaat met racistische leuzen richting anti-Pieten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183240604
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als je wat goede trainingen tijdens je carrière krijgt, dan wordt je ongetwijfeld geleerd om de persoon altijd van de daad te scheiden en om te stellen dat je iets "vindt" in tegenstelling tot dat iets "is".

De zeurpieten hebben met een botte zeis staan zwaaien zonder enige nuance en vol beschuldigingen en keiharde stellingnames.
Een zachte formulering had geen enkel verschil gemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 november 2018 @ 13:01:58 #185
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183240617
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Overigens zegt hoofdlettergebruik veel over de achterliggende agenda van mensen; let maar eens op de berichtgeving. Iedereen die van Zwarte Piet af wil, schrijft zwarte pieten, pieten of roetveegpieten. Iedereen die snapt dat Zwarte Piet gelijkstaat aan Sinterklaas, Pipo de Clown, Pino, Kabouter Plop of andere karakters voor kinderen, gebruikt hoofdletters: Zwarte Piet.
Is dat niet gewoon het verschil tussen enkelvoud ("het individu met de naam Zwarte Piet") en het meer generieke meervoud dat eerder een categorie aanduidt ("de pieten" als soortnaam)?
  maandag 19 november 2018 @ 13:05:36 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183240696
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een zachte formulering had geen enkel verschil gemaakt.
Waar baseer je dat op?

Ik stond vroeger wel open voor een roetveegpiet, maar na een tijdje had ik door dat de zeurpieten geen discussie willen, doch alles. En dan houdt het - wat mij betreft - op.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183240705
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 12:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus ze roepen het niet echt, maar jij neemt maar gewoon aan dat ze dat stiekem bedoelen.

En als ze een redelijkere stellingname hadden gehad dan degene die jij hier bij elkaar fantaseert, dan had je ze wel redelijk gevonden. Als ik heel eerlijk ben geloof ik er geen reet van dat ze met een redelijke stellingname meer sympathie hadden opgewekt, ik denk dat ze dan binnen no-time eenzelfde achterliggende motief was toegeschreven.
Zo bij elkaar gefantaseerd is die niet hoor. Gezien hun gedrag met kinderen en hun ouders uitschreeuwen voor vieze racisten omdat ze schmink op hebben:
- In Gouda paar jaar terug
- Afgelopen weekend op de Erasmusbrug
- Afgelopen weekend in Zaandam

Ieder tv interview waarin ze ook maar de kans hebben om ZP aanhangers uit te maken, maken ze ze ook uit voor racisten. Soms tussen de woorden door, maar toch.

Het bijhalen van verene shepherd die een twijfelachtige baan heeft en zeker niet om ZP bekommerd, maar om geld.

Dit:
https://www.dagelijksesta(...)iteindelijk-om-geld/

En hun hele groepje van mede 'beroeps' gekwetsten die overal en nergens opduiken als ze ergens tegen blanken kunnen ageren.

Dus ja, het is maar wat je niet wil zien denk ik dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240736
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest wordt primair naar de klote geholpen door een kleine groep extreem-linkse activisten, gesteund door politiek-correcte, linkse media. Het dubieuze gedrag van rechts-extremisten is een schoolvoorbeeld van actie-reactie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240753
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met dat 'dubieuze gedrag' helpen ze het feest naar de klote. Zo onschuldig en gezellig is het feest immers niet meer als het gepaard gaat met racistische leuzen richting anti-Pieten.
Het heeft iets aandoenlijks, die selectieve verontwaardiging. Nu ineens miepen over een stel rechts-extremisten en hooligans, terwijl het feest al jaren wordt verziekt door links-extremisten van wie sommigen expliciet tot geweld oproepen.
pi_183240775
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 12:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kozp als 'moment 1' zien schoffeert de discussie. Net als voorpost als 'moment 1' zien van de andere kant dat doet.
casus belli was volgens mij het interview van quincy gario in een of ander kunstprogramma waarna twitter ontplofte.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240781
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft iets aandoenlijks, die selectieve verontwaardiging. Nu ineens miepen over een stel rechts-extremisten en hooligans, terwijl het feest al jaren wordt verziekt door links-extremisten van wie sommigen expliciet tot geweld oproepen.
Ik ben blij dat het volk nu eindelijk het heft in eigen hand neemt en daadwerkelijk daden bij de woorden voegt. Dan maar een keer gesodemieter.
  maandag 19 november 2018 @ 13:10:21 #192
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183240805
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het volk nu eindelijk het heft in eigen hand neemt en daadwerkelijk daden bij de woorden voegt. Dan maar een keer gesodemieter.
Die 50 demonstranten bedoel je?
pi_183240811
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het heeft iets aandoenlijks, die selectieve verontwaardiging. Nu ineens miepen over een stel rechts-extremisten en hooligans, terwijl het feest al jaren wordt verziekt door links-extremisten van wie sommigen expliciet tot geweld oproepen.
En dan zijn racistische leuzen ineens oké of niet zo'n probleem?
pi_183240812
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:01 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Is dat niet gewoon het verschil tussen enkelvoud ("het individu met de naam Zwarte Piet") en het meer generieke meervoud dat eerder een categorie aanduidt ("de pieten" als soortnaam)?
Ik zou willen zeggen: let er maar eens op, de komende tijd.
pi_183240841
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met dat 'dubieuze gedrag' helpen ze het feest naar de klote. Zo onschuldig en gezellig is het feest immers niet meer als het gepaard gaat met racistische leuzen richting anti-Pieten.
Wel een hele interessante spin houd jij er op na zeg.

Kinderen aan het janken maken, rellen met ouders in gouda tijdens de intocht zeker vergeten?
Deze week weer op de Erasmusbrug. Paar jaar geleden openlijke geweldpleging van airfryer richting de autoriteiten.

En jij komt met racistische leuzen richting anti-pieten aan?

Chapeau.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240842
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het volk nu eindelijk het heft in eigen hand neemt en daadwerkelijk daden bij de woorden voegt. Dan maar een keer gesodemieter.
Ik weet niet of ik daar blij mee ben. Ik vind het vooral droevig dat het zo ver heeft moeten komen. En ik wijt dat volledig aan de politiek, die te laf is om duidelijk stelling te nemen.
pi_183240855
Gewoon vieren zoals op Curaçao; Zwarte pieten en gekleurde pieten.

Probleem opgelost.

Slotje.
pi_183240857
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met dat 'dubieuze gedrag' helpen ze het feest naar de klote. Zo onschuldig en gezellig is het feest immers niet meer als het gepaard gaat met racistische leuzen richting anti-Pieten.
Het is niet meer gezellig sinds die discussie er is dus geen discussie is maar gedram is, het zal en moet veranderen zonder enkel compromis en men noemt daarbij voor het gemak een fors deel van het volk racist.
Men gaat tijdens de intochten lopen schreeuwen, negeert ook soms dingen en gaat dan lopen janken dat ze opgepakt worden.
Zaterdag ook weer lopen schelden naar kinderen en provoceren en dan krijg je een keer wat reacties terug wat ik absoluut niet goed keur.
pi_183240881
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik daar blij mee ben. Ik vind het vooral droevig dat het zo ver heeft moeten komen. En ik wijt dat volledig aan de politiek, die te laf is om duidelijk stelling te nemen.
Je vergeet de Rabobank.
pi_183240889
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2018 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dan zijn racistische leuzen ineens oké of niet zo'n probleem?
Kun je voor één keer eens proberen om te lezen wat mensen schrijven? Ik heb toch echt duidelijk afstand genomen van het dubieuze gedrag van de rechts-extremisten. Ik reageer op de bizarre selectieve verontwaardiging van KoosVogels, die net doet alsof de sfeer rondom de Sinterklaasintocht *nu ineens* verziekt is, nu rechts-extremisten opduiken. Dat terwijl de verziekte sfeer er dankzij links-extremisten al jaren is. Dat feit - want dat is het - is op geen enkele wijze een goedkeuring van het gedrag van rechts-extremisten.
pi_183240911
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel een hele interessante spin houd jij er op na zeg.

Kinderen aan het janken maken, rellen met ouders in gouda tijdens de intocht zeker vergeten?
Deze week weer op de Erasmusbrug. Paar jaar geleden openlijke geweldpleging van airfryer richting de autoriteiten.

En jij komt met racistische leuzen richting anti-pieten aan?

Chapeau.
Dus als Jantje iets idioots doet is Jantje daarna vogelvrij?
pi_183240930
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als Jantje iets idioots doet is Jantje daarna vogelvrij?
Uitlokking idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183240934
Interessant leesvoer over de anti-Piet activisten, hun organisaties, de media en hoe zij elkaar de hand boven het hoofd houden.

https://tpo.nl/2018/11/18(...)warte-piet-activist/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183240936
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:12 schreef Brybry het volgende:
Gewoon vieren zoals op Curaçao; Zwarte pieten en gekleurde pieten.

Probleem opgelost.

Slotje.
Op Curaçao liepen dit jaar amper nog gekleurde Pieten rond; het leeuwendeel betrof Zwarte Pieten.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:17:06 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183240938
voor mij is het ook wel echt verziekt als er rechtsextremisten op komen dagen en racistische dingen beginnen te roepen hoor

daarvoor nog niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:17:29 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183240943
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het van racisme getuigen om tegen donkere mensen te zeggen dat ze zich verkleden als "zichzelf" als ze zich uitdossen als Zwarte Piet. Ik vind het ook tamelijk dubieus om te zeggen dat "zij dat prima kunnen doen, maar wij niet". Met huidskleur als enige argument, kennelijk.

Ik zeg nergens dat protesteren tegen racisme je een racist maakt. Ik weet niet waar je dat leest. Ik ben trouwens warm voorstander van het bestrijden van daadwerkelijk racisme, in plaats van een zinloze hetze tegen een niet-racistisch karakter uit een kinderfeest.

Ik kan ook niet oordelen over hoe andere mensen denken. Ik kan wel observeren en vaststellen dat donkere mensen op Curaçao zichzelf zwart schminken en dat er op één idioot met een kartonnen bordje na geen enkele wanklank hoorbaar is. Prachtig. En terecht, aangezien Zwarte Piet niks met racisme heeft te maken en zelfs niet met het uitbeelden van een huidskleur.

Overigens zegt hoofdlettergebruik veel over de achterliggende agenda van mensen; let maar eens op de berichtgeving. Iedereen die van Zwarte Piet af wil, schrijft zwarte pieten, pieten of roetveegpieten. Iedereen die snapt dat Zwarte Piet gelijkstaat aan Sinterklaas, Pipo de Clown, Pino, Kabouter Plop of andere karakters voor kinderen, gebruikt hoofdletters: Zwarte Piet.
Nogmaals, lekker selectief...

Op Curacao zijn kleurpieten en andere vormen doodnormaal. Reageert niemand daar als door een bij gestoken op. Mag er gewoon bij, ook leuk.
En dat al vele jaren.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Dat het punt is waarom het daar niet in deze ellende uit is gelopen.

Die situatie is dus niet hetzelfde. Hier werden wit geschminkte pieten (P) uitgekotst, moest en zou het enkel Zwarte Piet zijn. Al het andere wordt al sinds de jaren 70/80 vorige eeuw met boosheid ontvangen. Tot aan een ludieke actie (ernaast ipv als vervangen) zoals ik beschrijf die met agressie werd bejegend. Die wit geschminkte pieten werden door wat dorpsmannen 'in de zak' gestopt (wat geen spelletje was, niet vrijwillig was) en afgevoerd.

Zelfde in deze tijd. Kleurpieten erbij, schande!!!! Roetveegpiet (hoe zwart dan ook), schande!!! Er is geen ruimte voor anders ernaast, voor een compromis.
En ja, inmiddels, na vele jaren heeft de anti kant zich ook zo gevormt, gedraagt die zich ook zo.
Nu is dat ineens een stok om te slaan, zonder naar de historie te willen kijken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183240947
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wel een hele interessante spin houd jij er op na zeg.

Kinderen aan het janken maken, rellen met ouders in gouda tijdens de intocht zeker vergeten?
Deze week weer op de Erasmusbrug. Paar jaar geleden openlijke geweldpleging van airfryer richting de autoriteiten.

En jij komt met racistische leuzen richting anti-pieten aan?

Chapeau.
Knap hoe jij met een creatieve herformulering van de feiten erin slaagt om te doen alsof het scanderen van racistische leuzen de minst erge in dit rijtje is. Petje af hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183240956
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:16 schreef Montagui het volgende:
Interessant leesvoer over de anti-Piet activisten, hun organisaties, de media en hoe zij elkaar de hand boven het hoofd houden.

https://tpo.nl/2018/11/18(...)warte-piet-activist/
Al gepost maar niemand reageerde er op

Uiteraard :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183240964
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef sp3c het volgende:
voor mij is het ook wel echt verziekt als er rechtsextremisten op komen dagen en racistische dingen beginnen te roepen hoor

daarvoor nog niet
Dan heb je last van dezelfde selectieve verontwaardiging als KoosVogels. Ik vind extremisme *altijd* fout. Ik heb geen voorkeur voor links-extremisme boven rechts-extremisme. Iets te veel figuren op dit forum helaas wel.
pi_183240967
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef sp3c het volgende:
voor mij is het ook wel echt verziekt als er rechtsextremisten op komen dagen en racistische dingen beginnen te roepen hoor

daarvoor nog niet
Oh, dus link extremisten mogen wel van alles roepen van jou :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 13:19:26 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183240976
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het Sinterklaasfeest wordt primair naar de klote geholpen door een kleine groep extreem-linkse activisten, gesteund door politiek-correcte, linkse media. Het dubieuze gedrag van rechts-extremisten is een schoolvoorbeeld van actie-reactie.
Noem je nu ons aller Gerda een links extremist?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183240981
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef sp3c het volgende:
voor mij is het ook wel echt verziekt als er rechtsextremisten op komen dagen en racistische dingen beginnen te roepen hoor

daarvoor nog niet
Ja hoor...

Nu er een paar leuzen zijn geroepen door wat hoolies is het opeens verziekt. En dat had zeer makkelijk voorkomen kunnen worden door in te grijpen en kozp te weren bij dat kinderfeest. Daar horen ze gewoon niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 13:19:58 #213
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183240988
We moeten gewoon wachten tot zogenaamd "de meerderheid" van de Nederlanders tegen ZP is. Vervolgens is er een nieuwe minderheid die voor ZP is en wordt ZP dus terug aangepast want "je moet altijd luisteren naar minderheden".

Voila klaar :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:20:03 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183240990
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan heb je last van dezelfde selectieve verontwaardiging als KoosVogels. Ik vind extremisme *altijd* fout. Ik heb geen voorkeur voor links-extremisme boven rechts-extremisme. Iets te veel figuren op dit forum helaas wel.
nope

quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Oh, dus link extremisten mogen wel van alles roepen van jou :')
iedereen mag alles roepen van mij :')

maar als het racistisch begint te worden ga ik naar huis
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:20:17 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183240993
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja hoor...

Nu er een paar leuzen zijn geroepen door wat hoolies is het opeens verziekt. En dat had zeer makkelijk voorkomen kunnen worden door in te grijpen en kozp te weren bij dat kinderfeest. Daar horen ze gewoon niet.
agreed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183240998
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:
maar als het racistisch begint te worden ga ik naar huis
Waarom dan pas eigenlijk?

Wat maakt kut neger erger dan kanker mongool?

Saygılarımla Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 november 2018 @ 13:21:03 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183241011
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

casus belli was volgens mij het interview van quincy gario in een of ander kunstprogramma waarna twitter ontplofte.
Nope.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:21:07 #218
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241015
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom dan pas eigenlijk?

Wat maakt kut neger erger dan kanker mongool?

Saygılarımla Flip.
wat denk je zelf nu eigenlijk?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:21:11 #219
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241017
Bij deze ben ik ook voor het opnemen van het Sinterklaasfeest inclusief ZP in het overzicht van cultureel erfgoed. Zodanig dat die clubjes niks meer te zeggen hebben. Ik ben overigens voor het toelaten van andersgekleurde pieten of roetveegpieten maar ik zie niet in waarom dat zou in moeten houden dat echte zwarte pieten verboden moeten worden, want dat is wat de extremisten van KOZP willen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183241030
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Knap hoe jij met een creatieve herformulering van de feiten erin slaagt om te doen alsof het scanderen van racistische leuzen de minst erge in dit rijtje is. Petje af hoor.
Racistische leuzen? Jaren lang:
'Afstammelingen van slavenhouders'
'Racist'

En weet ik veel wat allemaal nog meer richting ouders en kinderen tijdens een kinderfeestje. Puur omdat ze blank zijn en ZP fan zijn.

En jij valt over een keer 'racistische leuzen' welke nog zeer opgeklopt zijn ook.

Waaaw. Hoezo hypocriet en selectief. -O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183241034
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat denk je zelf nu eigenlijk?
Nou daarom vaag ik het juist.

З повагою Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 november 2018 @ 13:22:24 #222
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241040
Voorts een schande dat de publieke omroep betaald door de belastingbetaler zich gedwee buigt voor extremisme, zie link enkele posts hierboven gepost.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:22:36 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241042
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou daarom vaag ik het juist.

З повагою Flip.
je denkt niks?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241043
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kun je voor één keer eens proberen om te lezen wat mensen schrijven? Ik heb toch echt duidelijk afstand genomen van het dubieuze gedrag van de rechts-extremisten. Ik reageer op de bizarre selectieve verontwaardiging van KoosVogels, die net doet alsof de sfeer rondom de Sinterklaasintocht *nu ineens* verziekt is, nu rechts-extremisten opduiken. Dat terwijl de verziekte sfeer er dankzij links-extremisten al jaren is. Dat feit - want dat is het - is op geen enkele wijze een goedkeuring van het gedrag van rechts-extremisten.
Precies: extreem linkse organisaties als De Grauwe Eeuw, Antifa en de Internationale Socialisten spuwen al jaren hun gal over Zwarte Piet. Veel figuren zitten ook bij meerdere clubs. Die Van Zeijl en Christa Soeters zitten ook bij dat gezever van ' geen 4 mei voor mij'.
pi_183241047
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

je denkt niks?
Jawel maar ik stel een vraag. :)

আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183241050
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kun je voor één keer eens proberen om te lezen wat mensen schrijven? Ik heb toch echt duidelijk afstand genomen van het dubieuze gedrag van de rechts-extremisten. Ik reageer op de bizarre selectieve verontwaardiging van KoosVogels, die net doet alsof de sfeer rondom de Sinterklaasintocht *nu ineens* verziekt is, nu rechts-extremisten opduiken. Dat terwijl de verziekte sfeer er dankzij links-extremisten al jaren is. Dat feit - want dat is het - is op geen enkele wijze een goedkeuring van het gedrag van rechts-extremisten.
Koos zegt dat dat klootjesvolk de sfeer verziekt en uit een stel tyfuskneuzen bestaat en jij roept vervolgens "ja, maar extreem-links, je bent hypocriet!!!".

Daarmee zeg je dat je vooral niets mag zeggen over die kneuzen en welke bijdrage ze leveren omdat er een andere partij in het spel is. Dat is gewoon een laf bagatelliseren van wat die mafkezen doen.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen "Ja, bizarre acties, daarmee verzieken ze de sfeer en wat er nog van over was helemaal. Zo gaan we niet met elkaar om". Maar dat doe je niet. Je zegt alleen dat je er afstand van neemt en iedereen die een kwaad woord zegt over die kneuzenkermis word door jou op de vingers getikt over diens vermeende hypocrisie.
  maandag 19 november 2018 @ 13:23:18 #227
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241054
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nou daarom vaag ik het juist.

З повагою Flip.
Het is erger zolang je kankerkaaskop of iets dergelijks roept, want racisme jegens Nederlanders of blanken is niet zo alarmerend :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183241065
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, lekker selectief...

Op Curacao zijn kleurpieten en andere vormen doodnormaal. Reageert niemand daar als door een bij gestoken op. Mag er gewoon bij, ook leuk.
En dat al vele jaren.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Dat het punt is waarom het daar niet in deze ellende uit is gelopen.

Die situatie is dus niet hetzelfde. Hier werden wit geschminkte pieten (P) uitgekotst, moest en zou het enkel Zwarte Piet zijn. Al het andere wordt al sinds de jaren 70/80 vorige eeuw met boosheid ontvangen. Tot aan een ludieke actie (ernaast ipv als vervangen) zoals ik beschrijf die met agressie werd bejegend. Die wit geschminkte pieten werden door wat dorpsmannen 'in de zak' gestopt (wat geen spelletje was, niet vrijwillig was) en afgevoerd.

Zelfde in deze tijd. Kleurpieten erbij, schande!!!! Roetveegpiet (hoe zwart dan ook), schande!!! Er is geen ruimte voor anders ernaast, voor een compromis.
En ja, inmiddels, na vele jaren heeft de anti kant zich ook zo gevormt, gedraagt die zich ook zo.
Nu is dat ineens een stok om te slaan, zonder naar de historie te willen kijken.
Op Curaçao zijn gekleurde Pieten een tijdje aanwezig geweest, maar inmiddels is dat fenomeen weer bijna verdwenen. Bij de intocht van dit jaar waren bijna alleen maar Zwarte Pieten te zien.

Er zijn van allerlei aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van Zwarte Piet, maar het is voor de klagers nooit genoeg. Het houdt een keer op. De links-extremisten in kwestie beginnen nu zelfs al over het paard van Sinterklaas en zijn geslacht: waarom geen vrouw in een rolstoel?

Zoals onderhand inmiddels 6.439 keer uitgelegd zijn roetveegpieten misschien geschikt voor een grote stad als Amsterdam, maar niet in de talloze dorpen in Nederland, waar lokale mensen voor Zwarte Piet spelen. De kans op herkenning zou veel te groot zijn.

Maar ja, de Amsterdamse moraal aan heel Nederland opdringen is een typisch kenmerk van deze hetze die voor "discussie" moet doorgaan.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:24:19 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241074
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel maar ik stel een vraag. :)

আন্তরিক শুভেচ্ছা Flip.
ik heb weinig behoefte om uit te leggen waarom een racistische scheldpartij vervelender is dan een gewone scheldpartij

als je het niet snapt prima, beter voor jou :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241076
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:18 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Al gepost maar niemand reageerde er op

Uiteraard :')
Dacht het al.

Lijkt een aardig beerputje te zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:24:43 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241078
quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2018 13:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is erger zolang je kankerkaaskop of iets dergelijks roept, want racisme jegens Nederlanders of blanken is niet zo alarmerend :)
lijkt mij onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241081
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb weinig behoefte om uit te leggen waarom een racistische scheldpartij vervelender is dan een gewone scheldpartij

als je het niet snapt prima, beter voor jou :)
Ja maar dan snap ik het nog steeds niet. ;(

Lijepi pozdrav Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:25:01 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241087
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja maar dan snap ik het nog steeds niet. ;(

Lijepi pozdrav Flip.
prijs jezelf gelukkig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241108
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:16 schreef Montagui het volgende:
Interessant leesvoer over de anti-Piet activisten, hun organisaties, de media en hoe zij elkaar de hand boven het hoofd houden.

https://tpo.nl/2018/11/18(...)warte-piet-activist/
Schandalig dit.

En dan nog durven te zeggen ook dat de ntr en de rest van de media er niets aan doen. Zij zijn gewoon diegene die de media beïnvloeden.

Fucking hypocriet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 13:26:22 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183241111
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat maakt kut neger erger dan kanker mongool?

Saygılarımla Flip.
"Mongool" wordt doorgaans gebruikt als een verwijzing naar gedrag dat wordt afgekeurd maar in principe veranderbaar is, niet naar een aangeboren kenmerk dat iemand bij voorbaat al buiten de dominante groep plaatst.
pi_183241112
quote:
12s.gif Op maandag 19 november 2018 13:23 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is erger zolang je kankerkaaskop of iets dergelijks roept, want racisme jegens Nederlanders of blanken is niet zo alarmerend :)
Ik heb mij nog nooit een kaaskop gevoeld
pi_183241124
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope.
Wat dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183241128
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

"Mongool" wordt doorgaans gebruikt als een verwijzing naar gedrag dat wordt afgekeurd maar in principe veranderbaar is, niet naar een aangeboren kenmerk dat iemand bij voorbaat al buiten de dominante groep plaatst.
De mensen wat zich van zulke woorden bedienen reikt hun verstand wel?
  maandag 19 november 2018 @ 13:27:33 #239
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241136
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

prijs jezelf gelukkig
Ach ik word bij tijd en wijle ook kutbelg genoemd, is zelfs relatief vaakvoorkomend op fok!, heb me nog nooit aangevallen gevoeld eigenlijk _O-

Lijkt me dus niet erger dan kutmarokkaan oid
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:28:18 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241146
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ach ik word bij tijd en wijle ook kutbelg genoemd, is zelfs relatief vaakvoorkomend op fok!, heb me nog nooit aangevallen gevoeld eigenlijk _O-

Lijkt me dus niet erger dan kutmarokkaan oid
nee het is niet erger, het is exact hetzelfde :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241148
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Uitlokking idd.
Niveautje basisschool eerder. Als je al zo weinig invloed hebt op je handelen wordt het tijd voor wat drastischer maatregelen.
pi_183241150
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:27 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ach ik word bij tijd en wijle ook kutbelg genoemd, is zelfs relatief vaakvoorkomend op fok!, heb me nog nooit aangevallen gevoeld eigenlijk _O-

Lijkt me dus niet erger dan kutmarokkaan oid
Ik denk dat half Nederland het dna heeft van een belg?
pi_183241159
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

agreed
En dat is nu 'coulda woulda shoulda Cpt. Hindsight' gedrag, maar iedereen schreeuwde daar 3 jaar terug al om. Alleen wilde de autoriteiten en media daar niet aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183241167
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

"Mongool" wordt doorgaans gebruikt als een verwijzing naar gedrag dat wordt afgekeurd maar in principe veranderbaar is, niet naar een aangeboren kenmerk dat iemand bij voorbaat al buiten de dominante groep plaatst.
Oké dus ongeveer hetzelfde als paupervolk wat ik hier veel lees?

വിശ്വസ്തതയോടെ Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 19 november 2018 @ 13:30:54 #245
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183241186
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op Curaçao liepen dit jaar amper nog gekleurde Pieten rond; het leeuwendeel betrof Zwarte Pieten.
Meer als dat jou lief is.

Maar het gaat niet om hoeveelheid. Het gaat om begrip/erkenning. Om inclusiviteit ipv uitsluiting.

Dat hebben ze daar goed gedaan. Het serieus genomen, gezegd is ook goed, kom er maar bij. Je bent ook deel van.

Hier gaat de discussie heel anders. Behoor je tot een kamp die de 'ander' uitsluit'. Niet wil begrijpen, niet inclusief wil zijn.

Let op, beide kanten maken zich however schuldig aan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:30:57 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241187
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat is nu 'coulda woulda shoulda Cpt. Hindsight' gedrag, maar iedereen schreeuwde daar 3 jaar terug al om. Alleen wilde de autoriteiten en media daar niet aan.
3 jaar geleden riep ik dat ook al dus cpt hindsight kan mijn reet likken

voor mij als 'pro piet' gaan een aantal propieten hier iig te ver, dan is de lol er wmb af, wil ik niet tussen staan, zoeken het maar uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:31:03 #247
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241189
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee het is niet erger, het is exact hetzelfde :')
Dat Marokkanen of welke groep dan ook, ook een beetje een velletje kweken. Zelfde voor onze anti-Piet demonstranten. Zeker gezien hun trackrecord van racistische uitingen, o.a. door het gebruik van het woord wit en mensen constant te betichten van racisme omdat ze graag vasthouden aan hun versie van een kinderfeest en niet willen buigen voor extremistische meningen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183241196
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niveautje basisschool eerder. Als je al zo weinig invloed hebt op je handelen wordt het tijd voor wat drastischer maatregelen.
De emmer raakt gewoon een keer vol na 6 seizoenen en 5 jaar gescheld naar je hoofd.
Kan je niveautje basisschool noemen... mag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183241198
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Schandalig dit.

En dan nog durven te zeggen ook dat de ntr en de rest van de media er niets aan doen. Zij zijn gewoon diegene die de media beïnvloeden.

Fucking hypocriet.
Zij weten de weg binnen het media wereldje. Alles volgens plan de campagne gestart in 2013.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:32:30 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241216
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:31 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat Marokkanen of welke groep dan ook, ook een beetje een velletje kweken. Zelfde voor onze anti-Piet demonstranten. Zeker gezien hun trackrecord van racistische uitingen, o.a. door het gebruik van het woord wit en mensen constant te betichten van racisme omdat ze graag vasthouden aan hun versie van een kinderfeest en niet willen buigen voor extremistische meningen.
ik ben je punt ff kwijt hier

het gaat mij niet om een velletje kweken of wel of niet beledigd zijn, het gaat er mij om dat 'de eigen groep' voor mij niet leuk meer is ... dan neem ik daar graag afstand van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:32:47 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241218
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat half Nederland het dna heeft van een belg?
Dat zal wel zijn, enorm veel migratie van Zuid-Nederland naar Noord-Nederland na de val van Antwerpen en de uiteenscheuring van de Nederlanden eind 16de eeuw.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183241223
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:30 schreef sp3c het volgende:
voor mij als 'pro piet' gaan een aantal propieten hier iig te ver, dan is de lol er wmb af, wil ik niet tussen staan, zoeken het maar uit
Soort zoekt soort?
pi_183241227
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De emmer raakt gewoon een keer vol na 6 seizoenen en 5 jaar gescheld naar je hoofd.
Kan je niveautje basisschool noemen... mag.
Tja, je laat daarmee alleen maar zien dat je uit hetzelfde hout gesneden bent. Terwijl je pretendeert beter te zijn.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:33:34 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241230
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Soort zoekt soort?
in dit geval dus niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241236
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 13:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat zal wel zijn, enorm veel migratie van Zuid-Nederland naar Noord-Nederland na de val van Antwerpen en de uiteenscheuring van de Nederlanden eind 16de eeuw.
Zouden ze gejongd hebben als muizen?
pi_183241245
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

3 jaar geleden riep ik dat ook al dus cpt hindsight kan mijn reet likken

voor mij als 'pro piet' gaan een aantal propieten hier iig te ver, dan is de lol er wmb af, wil ik niet tussen staan, zoeken het maar uit
Ik ga daar ook niet tussen staan. Kijk wel uit. Ik spui hier m'n gal wel over dat zooitje beroeps gekwetsten.
Begrijpelijk vind ik het wel na een jaar of 5 dat je een reactie geeft in het openbaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 13:34:50 #257
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183241251
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Precies: extreem linkse organisaties als De Grauwe Eeuw, Antifa en de Internationale Socialisten spuwen al jaren hun gal over Zwarte Piet. Veel figuren zitten ook bij meerdere clubs. Die Van Zeijl en Christa Soeters zitten ook bij dat gezever van ' geen 4 mei voor mij'.
Dit is wel een interessant punt; over de met geweld dreigende Grauwe Eeuw en Antifa hoor je niets, maar er komen wat voetbalsupporters mee doen en iedereen schreeuwt moord en brand.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183241258
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

in dit geval dus niet
Wel als je het zien wil!

Verschillen dus heel niet veel of toch wel?
Ja de een is pro de ander is anti maar een ander verschil zie ik niet, kan aan mij liggen hoor.
pi_183241261
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:26 schreef Iblardi het volgende:

[..]

"Mongool" wordt doorgaans gebruikt als een verwijzing naar gedrag dat wordt afgekeurd maar in principe veranderbaar is, niet naar een aangeboren kenmerk dat iemand bij voorbaat al buiten de dominante groep plaatst.
Dus er zijn alleen vrouwelijke negers?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:35:13 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241263
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ga daar ook niet tussen staan. Kijk wel uit. Ik spui hier m'n gal wel over dat zooitje beroeps gekwetsten.
Begrijpelijk vind ik het wel na een jaar of 5 dat je een reactie geeft in het openbaar.
mij best maar deze reactie is natuurlijk ronduit kut
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:35:49 #261
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241277
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben je punt ff kwijt hier

het gaat mij niet om een velletje kweken of wel of niet beledigd zijn, het gaat er mij om dat 'de eigen groep' voor mij niet leuk meer is ... dan neem ik daar graag afstand van
Waarom zou je je bij enkelingen plaatsen terwijl ze helemaal niet de "pro-kamp" vertegenwoordigen? Ik moet ook niks hebben van nazi's, maar voor ik heb eigenlijk nog maar bitter weinig nazi/facisme gezien hier. Die foto's zeggen helemaal niks, je kan op elk moment van mensen die met hun armen zwaaien uit vreugde/woede/whatever een nazi-groet halen, zelfde bij de leden van KOZP.

Mensen uitschelden omwille van hun huidskleur gaat inderdaad te ver & daar distantieer ik me van. Maar dat verandert m'n mening over KOZP en consorten niet, noch m'n mening over Zwarte Piet an sich, en ik blijf me verzetten tegen deze actiegroepen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:35:53 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241279
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wel als je het zien wil!

Verschillen dus heel niet veel of toch wel?
Ja de een is pro de ander is anti maar een ander verschil zie ik niet, kan aan mij liggen hoor.
nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241283
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, je laat daarmee alleen maar zien dat je uit hetzelfde hout gesneden bent. Terwijl je pretendeert beter te zijn.
Sta ik er tussen dan?
Scheld ik in het openbaar een anti-pieter uit?

Tevens heb ik jou een paar keer eerder moslimterrorisme zien bagatelliseren, dus hou aub je mond dicht over 'hetzelfde hout'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 19 november 2018 @ 13:36:50 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183241299
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op Curaçao zijn gekleurde Pieten een tijdje aanwezig geweest, maar inmiddels is dat fenomeen weer bijna verdwenen. Bij de intocht van dit jaar waren bijna alleen maar Zwarte Pieten te zien.
Bijna. Dus niet uitsluitend.
quote:
Er zijn van allerlei aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van Zwarte Piet, maar het is voor de klagers nooit genoeg. Het houdt een keer op. De links-extremisten in kwestie beginnen nu zelfs al over het paard van Sinterklaas en zijn geslacht: waarom geen vrouw in een rolstoel?
Al is dit de laatste van een lange lijst met eisen en issues, dat is geen reden om er niet serieus naar te kijken afzonderlijk.
quote:
Zoals onderhand inmiddels 6.439 keer uitgelegd zijn roetveegpieten misschien geschikt voor een grote stad als Amsterdam, maar niet in de talloze dorpen in Nederland, waar lokale mensen voor Zwarte Piet spelen. De kans op herkenning zou veel te groot zijn.
En dat weegt zwaarder dan het erdoorheen blijven wurgen van een traditie zuiver omdat het traditie is ongeacht of deze geassocieerd wordt met racisme?
quote:
Maar ja, de Amsterdamse moraal aan heel Nederland opdringen is een typisch kenmerk van deze hetze die voor "discussie" moet doorgaan.
Er zijn zat mensen buiten Amsterdam die een probleem hebben met Zwarte Piet.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 13:37:09 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183241307
*popcorn pakt*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:37:10 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241309
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 13:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom zou je je bij enkelingen plaatsen terwijl ze helemaal niet de "pro-kamp" vertegenwoordigen? Ik moet ook niks hebben van nazi's, maar voor ik heb eigenlijk nog maar bitter weinig nazi/facisme gezien hier. Die foto's zeggen helemaal niks, je kan op elk moment van mensen die met hun armen zwaaien uit vreugde/woede/whatever een nazi-groet halen, zelfde bij de leden van KOZP.

Mensen uitschelden omwille van hun huidskleur gaat inderdaad te ver & daar distantieer ik me van. Maar dat verandert m'n mening over KOZP en consorten niet, noch m'n mening over Zwarte Piet an sich, en ik blijf me verzetten tegen deze actiegroepen.
ik heb het niet over nazi's gehad

ik vind de beelde die ik gezien heb helemaal niks en als ik daarbij was dan was ik lekker naar huis gegaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:37:27 #267
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241315
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit is wel een interessant punt; over de met geweld dreigende Grauwe Eeuw en Antifa hoor je niets, maar er komen wat voetbalsupporters mee doen en iedereen schreeuwt moord en brand.
Da's omdat zulke groepen de media achter zich hebben. Als je ziet wat voor volk werkzaam is bij de NOS bijvoorbeeld... dan is het niet verwonderlijk.

En dan te bedenken dat Antifa veel extremistischer/gewelddadiger is dan die paar halve zolen van de "harde kern van PSV" bij elkaar _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 19 november 2018 @ 13:38:07 #268
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183241333
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:34 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit is wel een interessant punt; over de met geweld dreigende Grauwe Eeuw en Antifa hoor je niets, maar er komen wat voetbalsupporters mee doen en iedereen schreeuwt moord en brand.
Hoor je niets? Het botsplinters-verhaal kreeg totaal geen coverage? :D
pi_183241351
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Schandalig dit.

En dan nog durven te zeggen ook dat de ntr en de rest van de media er niets aan doen. Zij zijn gewoon diegene die de media beïnvloeden.

Fucking hypocriet.
Nee zij beinvloeden de massa, althans dat proberen ze nu al jaren, omdat wat in Hilversum programma's maakt, ook weer uit het beerputje van de grachtengordel van Amsterdam komt!

Die elite heeft het als voor mekaar in amsterdam, nu willen ze ook de rest van Nederland!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 19 november 2018 @ 13:39:27 #270
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241360
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb het niet over nazi's gehad

ik vind de beelde die ik gezien heb helemaal niks en als ik daarbij was dan was ik lekker naar huis gegaan
Oh ik vind dat ook helemaal niks hoor. Zou ook niet nodig zijn om tegengas te geven aan de extremisten van KOZP als ze het Sinterklaasfeest gewoon ingang zouden geven zonder het te proberen verstoren/kapot te maken.

Makkelijk zat dus wat mij betreft. Persoonlijk hou ik niet van nutteloze confrontaties, zeker niet voor de ogen van kinderen, die gewoon enthousiast willen kunnen zijn omdat Sinterklaas terug in het land is. Zo eenvoudig kan het zijn, echt...
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:40:17 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241372
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh ik vind dat ook helemaal niks hoor. Zou ook niet nodig zijn om tegengas te geven aan de extremisten van KOZP als ze het Sinterklaasfeest gewoon ingang zouden geven zonder het te proberen verstoren/kapot te maken.

Makkelijk zat dus wat mij betreft. Persoonlijk hou ik niet van nutteloze confrontaties, zeker niet voor de ogen van kinderen, die gewoon enthousiast willen kunnen zijn omdat Sinterklaas terug in het land is. Zo eenvoudig kan het zijn, echt...
helemaal mee eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241389
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoor je niets? Het botsplinters-verhaal kreeg totaal geen coverage? :D
HIer heb ik het een paar keer aangehaald, ik het Wiebertje er nog niks over horen zeggen!

Ik denk dat ze stiekum die verhalen juist prachtig vinden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183241408
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oh ik vind dat ook helemaal niks hoor. Zou ook niet nodig zijn om tegengas te geven aan de extremisten van KOZP als ze het Sinterklaasfeest gewoon ingang zouden geven zonder het te proberen verstoren/kapot te maken.

Makkelijk zat dus wat mij betreft. Persoonlijk hou ik niet van nutteloze confrontaties, zeker niet voor de ogen van kinderen, die gewoon enthousiast willen kunnen zijn omdat Sinterklaas terug in het land is. Zo eenvoudig kan het zijn, echt...
Ja!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 19 november 2018 @ 13:42:18 #274
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183241412
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hoor je niets? Het botsplinters-verhaal kreeg totaal geen coverage? :D
Ik heb de zeurpieten er geen afstand van horen nemen.

edit: die supporters waren triest, maar ik vind die GE en AFA veel gevaarlijker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:42:42 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241423
dat zijn dan ook extreme kutmensen

wat verwacht je dan nog :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 13:43:32 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183241441
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:42 schreef sp3c het volgende:
dat zijn dan ook extreme kutmensen

wat verwacht je dan nog :')
extremisten zijn eng
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 13:43:43 #277
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183241445
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op Curaçao zijn gekleurde Pieten een tijdje aanwezig geweest, maar inmiddels is dat fenomeen weer bijna verdwenen. Bij de intocht van dit jaar waren bijna alleen maar Zwarte Pieten te zien.

Er zijn van allerlei aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van Zwarte Piet, maar het is voor de klagers nooit genoeg. Het houdt een keer op. De links-extremisten in kwestie beginnen nu zelfs al over het paard van Sinterklaas en zijn geslacht: waarom geen vrouw in een rolstoel?

Zoals onderhand inmiddels 6.439 keer uitgelegd zijn roetveegpieten misschien geschikt voor een grote stad als Amsterdam, maar niet in de talloze dorpen in Nederland, waar lokale mensen voor Zwarte Piet spelen. De kans op herkenning zou veel te groot zijn.

Maar ja, de Amsterdamse moraal aan heel Nederland opdringen is een typisch kenmerk van deze hetze die voor "discussie" moet doorgaan.
Je gaat voorbij aan wat ik zeg.

Helemaal nergens heb ik bezwaar tegen grotendeels ZP. Wat er anders(!) Is daar is dat ze toen de discussie begon niet moeilijk deden, maar andere vormen toelieten.
Zelfs dit jaar waren die er, bij de officiele intochten, in het straatbeeld, in reclame.
Ipv de voet dwars te zetten werd er gezegd, het is een familie feest, vier het zoals je wil en als je een leuke bijdrage levert, wees welkom.

Hier is dat significant anders. Al in mijn jeugd (en zelfs daarvoor) was het al een 'strijd'. Anders mocht niet, werd met agressie/afkeur bejegend.
Geen begrip, geen zachtheid, geen inclusiviteit.

Dat is wat de boel zo op scherp gezet heeft. Nou ja, naar mijn mening dan.

Neem de roetveegpiet. Mooi compromis voor erbij toch?
Helaas pindakaas, nee dus.
Ipv praten over herkenbaarheid en hoe dat op te lossen gaan de hakken achrerover. Niet 'zwart' genoeg, niet 'anders' genoeg. Beide partijen zetten de hakken in het zand.

Gerda die zegt dat ze het niet altijd positief heeft ervaren? De trut, de blankenhater! 'Jij' die zegt het wel als positief te hebben ervaren, de racist, de naarling zeg!

Er is geen (wederzijds) begrip. Er is geen ruimte voor elkaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:43:57 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241448
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 13:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

extremisten zijn eng
niet zo bang doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241452
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sta ik er tussen dan?
Scheld ik in het openbaar een anti-pieter uit?
Je vindt het toch prima? Je rechtvaardigt het toch?
pi_183241457
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:42 schreef sp3c het volgende:
dat zijn dan ook extreme kutmensen

wat verwacht je dan nog :')
Dat kut staat voor?
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:44:47 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241465
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat kut staat voor?
kut
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241483
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:37 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Da's omdat zulke groepen de media achter zich hebben. Als je ziet wat voor volk werkzaam is bij de NOS bijvoorbeeld... dan is het niet verwonderlijk.
Geloof je dit echt?
pi_183241486
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

kut
Jij bediend je toch dan van hetzelfde extreme mensen was in de zin voldoende geweest, jij probeert stemming te maken door er kut aan toe te voegen?
  maandag 19 november 2018 @ 13:46:18 #284
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183241498
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geloof je dit echt?
  maandag 19 november 2018 @ 13:46:30 #285
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183241508
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat dan?
Het is veel ouder dan dat. Maar dat is al uitvoerig besproken in deze reeks. Ik weet dat jij ook deelnam aan deze reeks!s terwijl dat beschreven werd. Dus heb ik niet echt zin daar verder daarop in te gaan dan ik al doe.
Zeker omdat ik het gevoel heb (misschien onterecht) dat je mij in een kamp plaatst, waar ik geheel geen behoefte aan heb.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:46:39 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241512
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij bediend je toch dan van hetzelfde extreme mensen was in de zin voldoende geweest, jij probeert stemming te maken door er kut aan toe te voegen?
als kut ook al niet meer mag vind ik het niet leuk meer hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183241521
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Bijna. Dus niet uitsluitend.

[..]

Al is dit de laatste van een lange lijst met eisen en issues, dat is geen reden om er niet serieus naar te kijken afzonderlijk.

[..]

En dat weegt zwaarder dan het erdoorheen blijven wurgen van een traditie zuiver omdat het traditie is ongeacht of deze geassocieerd wordt met racisme?

[..]

Er zijn zat mensen buiten Amsterdam die een probleem hebben met Zwarte Piet.
Er is wel degelijk een kloof tussen hoe in bepaalde kringen in Amsterdam en in de rest van Nederland over Zwarte Piet wordt gedacht. Amsterdam is een linkse stad en het college is knetterlinks.
pi_183241529
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

als kut ook al niet meer mag vind ik het niet leuk meer hoor
Als het dat was dan wist ik wel dat ik het lekker vond.
pi_183241537
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:46 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een kloof tussen hoe in bepaalde kringen in Amsterdam en in de rest van Nederland over Zwarte Piet wordt gedacht. Amsterdam is een linkse stad en het college is knetterlinks.
Met dit soort stropoppen sla je iedere discussie ook op voorhand dood natuurlijk.
  maandag 19 november 2018 @ 13:47:40 #291
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183241538
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, en nu?
Laat maar.
  maandag 19 november 2018 @ 13:47:51 #292
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241540
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geloof je dit echt?
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geloof je dit echt?
Lees de tweets van Clarice Gargard & Simone Weimans. Vorige pagina
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 13:49:16 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183241561
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een loser die Mouthaan _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183241564
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mouthaan is een mongool inderdaad
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 13:49:54 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183241570
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 13:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Mouthaan is een mongool inderdaad
Snap niet dat hij nog bij het nieuws werkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 13:49:55 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183241571
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het dat was dan wist ik wel dat ik het lekker vond.
de toevoeging is sowieso belangrijk

als ik zeg dat het extreme mensen zijn dan staat de poort open naar extremisten en dat zijn het niet lijkt mij, het zijn kutmensen ... maar dan echt heel erg

dus extreme kutmensen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 19 november 2018 @ 13:50:01 #297
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183241574
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 13:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat een loser die Mouthaan _O- _O- _O- _O- _O-
Ja da's wel treurig inderdaad :D Had vroeger veel respect voor hem maar sinds Trump aan de macht is is ie echt een karikatuur van zichzelf geworden.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183241576
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 13:47 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

[..]

Lees de tweets van Clarice Gargard & Simone Weimans. Vorige pagina
Ik ben al 3 pagina's teruggegaan maar zie ze niet.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 13:50:31 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183241588
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 13:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ja da's wel treurig inderdaad :D Had vroeger veel respect voor hem maar sinds Trump aan de macht is is ie echt een karikatuur van zichzelf geworden.
Ja _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183241596
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:57 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Meestal krijgt de samenleving de schuld van het vermeende racisme en wordt het individu eerder onwetendheid of bewust wegkijken verweten. Tenminste, dat was zo in 2013, maar ik moet bekennen dat ik de eventuele ontwikkelingen in het standpunt van de anti's sindsdien niet heb bijgehouden.
Rutte heeft zich zaterdag met echte zwarte pieten laten fotograferen, dat is dus wel een bewijs dat de minister president daar niks racistisch in ziet!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')