abonnement Unibet Coolblue
pi_183234498
Op Bonaire is een zwarte Piet nog een Zwarte Piet.

Maar gelukkig weten sommige witte Hollanders dat het racisme is....

Over paternalisme gesproken

  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 00:02:49 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183234505
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Was jij geen Belg trouwens?
Diep van binnen ben ik Russisch :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 november 2018 @ 00:03:06 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183234508
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 00:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

We hebben roetveegpieten dus klaar. Zijn ze het er nog niet mee eens, dan flikkeren ze lekker op
Jij staat ook dan weer helemaal vooraan om precies hetzelfde te vertellen.

Nee is nee, je moet je gewoon niet zo aanstellen, klaar. Pak het echte probleem liever aan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183234519
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 00:02 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Diep van binnen ben ik Russisch :P
Das geen antwoord op de vraag.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183234538
Let op, Nattekut gaat ons nu zo vertellen wat het echte probleem is...
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183234545
Sorry, Nattekat. :@
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183234631
En, ja, ze willen ook roetveegpiet weg hebben.
zelfs 't sintpietersplein willen ze weg hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 00:12:43 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183234647
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
En, ja, ze willen ook roetveegpiet weg hebben.
zelfs 't sintpietersplein willen ze weg hebben.
Alles moet kapot
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 00:12:54 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183234649
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183234686
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:05 schreef Hathor het volgende:
Sorry, Nattekat. :@
Kommop, dat was ook weer niet lief.
Hij zit wel als vrijwilliger dit forum te modden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183234978
is het trouwens ook racisme je hoofdzakelijk te bedienen van een taal waarvan de sprekers 20 miljoen Indianen, Maori's, Afrikanen en Aboriginals vermoordden?

"no more black face"
pi_183234995
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet hoeft wat mij betreft ook niet te verdwijnen.
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 22:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat soort volk helpt het feest juist om zeep. Hulde.
Kan je hier een toelichting op geven? Het lijkt mij tegenstrijdig wat je hier in je twee posts hebt gezegd.
pi_183235030
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 00:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kommop, dat was ook weer niet lief.
Hij zit wel als vrijwilliger dit forum te modden.
was ook maar een geintje, doh.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_183235045
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 21:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als het uiterlijk van een onderdeel van een kinderfeestje zo belangrijk voor je is, lijkt het leven me bijzonder kil en leeg
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2018 21:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een hoop kille en lege levens in dit topic.
Dat je een "kil en leeg leven" hebt omdat je je "druk maakt om het uiterlijk van een onderdeel van een kinderfeestje", is een redenering die ik toch wel uitgelegd wil hebben.
En aangezien jullie hier ook posten, hebben jullie het uiteraard ook over jezelf.
pi_183235060
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:40 schreef riazop het volgende:
is het trouwens ook racisme je hoofdzakelijk te bedienen van een taal waarvan de sprekers 20 miljoen Indianen, Maori's, Afrikanen en Aboriginals vermoordden?

"no more black face"
Ben ik medeverantwoordelijk voor de daden van de nazi's wanneer ik een tekst in het Duits schrijf?
pi_183235074
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 22:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, dit filmpje zal vast wel fake zijn om voorstanders in een kwaad daglicht te zetten. Sure.

https://twitter.com/vicenl/status/1064223650679844864
Zij is degene die loopt te provoceren.. Actie>reactie..
pi_183235096
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 00:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zij is degene die loopt te provoceren.. Actie>reactie..
Wat heeft ze precies gedaan dat haar een "stinkhoer" en "hoer van de zwarten" maakt?
pi_183235225
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 00:48 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ben ik medeverantwoordelijk voor de daden van de nazi's wanneer ik een tekst in het Duits schrijf?
in NL zou je op zijn minst verdacht zijn ja
pi_183235479
De grootnederlanders van VOORPOST hadden dezelfde truc al in 2017 uitgehaald in Antwerpen.

De kids bleken dol op "de echte"

pi_183235663
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit vat de belachelijke opstelling van de anti-types wel prachtig samen. Je verkleden als "jezelf".
Als je geen inhoudelijke uitweg meer weet, kom je met dit soort onzin. Ironisch genoeg nog tamelijk racistisch ook.

De kwestie maakt juist perfect duidelijk dat mensen met een donkere huidskleur Zwarte Piet zien als wat anders dan zichzelf, juist omdat ze zich zwart schminken. Dat zouden ze niet hoeven doen als ze dachten dat Zwarte Piet stond voor het uitbeelden van een "negerslaaf", of wat voor soortgelijke onzin dan ook.

Maar ja... het geluid van deze mensen, net als dat van vele getinte mensen in Nederland die Zwarte Piet prachtig vinden, krijgt nauwelijks aandacht.
ah daar is er weer een, protesteren tegen racisme maakt je racistisch, omdat je het benoemd.
wel een van de vaagste punten die je kan maken..

verder kan ik niet echt oordelen over hoe men daar denkt, maar het lijkt erop dat het bewustzijn hierover nog niet echt is doorgedrongen. of dat ze het gewoon leuk vinden dat er een zwart figuur in hun traditie zit. en zich overdreven uit te dossen. misschien heeft het voor sommigen het N-word gehalte; zij kunnen het prima doen. wij niet. want bij ons heeft het een geheel andere lading.

zeg het maar, wat het is. ik denk voornamelijk dat mensen er nooit echt over na hebben gedacht, hoe het ook beledigend kan zijn voor sommigen van hen. en ik denk dat als dat meer aandacht zou krijgen, dat men wel anders gaat kijken, op zn minst naar onze zwarte pieten.
pi_183235667
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 03:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ah daar is er weer een, protesteren tegen racisme maakt je racistisch, omdat je het benoemd.
wel een van de vaagste punten die je kan maken..

verder kan ik niet echt oordelen over hoe men daar denkt, maar het lijkt erop dat het bewustzijn hierover nog niet echt is doorgedrongen. of dat ze het gewoon leuk vinden dat er een zwart figuur in hun traditie zit. en zich overdreven uit te dossen. misschien heeft het voor sommigen het N-word gehalte; zij kunnen het prima doen. wij niet. want bij ons heeft het een geheel andere lading.

zeg het maar, wat het is. ik denk voornamelijk dat mensen er nooit echt over na hebben gedacht, hoe het ook beledigend kan zijn voor sommigen van hen. en ik denk dat als dat meer aandacht zou krijgen, dat men wel anders gaat kijken, op zn minst naar onze zwarte pieten.
Misschien zou je eens niet zoveel moeten denken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 19 november 2018 @ 04:15:22 #224
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183235683
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je verwart de stem-acteur met het daadwerkelijke karakter.
Dat is ook het probleem met de meeste zeurpieten; feit en fictie niet kunnen scheiden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 november 2018 @ 04:22:19 #225
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183235685
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als men nou eens ophoudt met bewijzen van racisme te eisen.
Als honderdduizenden zp als niet leuk ervaren dan is dat reden genoeg om te stoppen met dit theaterspel.
Grappig Brondude die - nu het hem zélf gevraagd wordt, níet met bronnen - laat staan inhoudelijke argumenten - komt.

Dat noemen we uitdelen, maar niet kunnen incasseren. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 04:29:51 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183235689
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 04:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je verwart de stem-acteur met het daadwerkelijke karakter.
Dat is ook het probleem met de meeste zeurpieten; feit en fictie niet kunnen scheiden.
de stem = Darth Vader :{w

en het hele ding is sowieso fictie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183235725
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij wilt graag denken dat slechts weinig mensen zp niet leuk vinden.
Dat is voor jou makkelijker om je eigen onschuld te verdedigen. oa door dat groepje te demoniseren.

Onderzoek eenvandaag toont aan dat een paar honderdduizend mensen van Surinaams of Antilliaanse afkomst zp als 'niet leuk' ervaren.

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)t-racistisch-vinden/
https://eenvandaag.avrotr(...)is-genoeg-aangepast/

Het is toch echt een kwestie van rekening houden met elkaar . Zo bouwen we een samenleving.
Kwestie van fatsoen
Nogmaals, fatsoen werkt 2 kanten op.

Wil je echt dat donkere jongetje kwetsen door hem zijn held af te nemen?
Wil je echt miljoenen mensen kwetsen door hen hun traditie af te nemen?

(let wel, het gaat over traditie he, niet een 'feestje', en voordat je antwoord of wil antwoorden zoek eerst eens de betekenis van traditie op en wat het kan betekenen voor een gemeenschap).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183235756
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 05:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nogmaals, fatsoen werkt 2 kanten op.

Wil je echt dat donkere jongetje kwetsen door hem zijn held af te nemen?
Wil je echt miljoenen mensen kwetsen door hen hun traditie af te nemen?

(let wel, het gaat over traditie he, niet een 'feestje', en voordat je antwoord of wil antwoorden zoek eerst eens de betekenis van traditie op en wat het kan betekenen voor een gemeenschap).
Traditie is in dit geval "enigszins hoe mijn opa het vierde".
Zijn opa vierde het weer heel anders. Pietloos bijvoorbeeld.

Dus ja, het is belangrijk om de band met je directe voorouders levend te houden en ja daar zit heeeel veel gevoel bij - maar wij zijn mensen. Geen zwakzinnige brulapen die niet kunnen bevatten dat tradities continu veranderen.
pi_183235768
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 03:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Misschien zou je eens niet zoveel moeten denken.
echt joh..
  maandag 19 november 2018 @ 06:34:31 #230
80382 manny
30 is best veel
pi_183235783
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Traditie is in dit geval "enigszins hoe mijn opa het vierde".
Zijn opa vierde het weer heel anders. Pietloos bijvoorbeeld.

Dus ja, het is belangrijk om de band met je directe voorouders levend te houden en ja daar zit heeeel veel gevoel bij - maar wij zijn mensen. Geen zwakzinnige brulapen die niet kunnen bevatten dat tradities continu veranderen.
Eens. Gekke is wel dat ik ook altijd dacht dat de roetveeg piet de oplossing was. Geen karikatuur van een afrikaan meer, maar iemand die door een schoorsteen komt: ergo, zwart geworden.

Maar het lijkt erop dat beide kampen een beetje in de war zijn geraakt. Als je nou een beetje naar elkaar luistert. Interesse toont in elkaars beweegredenen, respect toon voor elkaars gevoel... maar nee, lekker op twitter mensen uitmaken voor negerhoer of roepen dat je sinterklaas wel even door zijn hoofd gaat schieten.... (om maar 2 voorbeelden aan te halen).... zucht.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183235850
Roetveegpiet is toch ook de perfecte oplossing! ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183235862
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:58 schreef Sicstus het volgende:
Roetveegpiet is toch ook de perfecte oplossing! ^O^
:')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183235866
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 07:01 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

:')
niet?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183235883
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:58 schreef Sicstus het volgende:
Roetveegpiet is toch ook de perfecte oplossing! ^O^
Hoe kun je een oplossing waar zowel de voor als tegenstanders tegen zijn nou perfect noemen :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183235898
Waarom zijn ze dan tegen?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 07:14:15 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183235900
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:13 schreef Sicstus het volgende:
Waarom zijn ze dan tegen?
Omdat zwarte piet helemaal weg moet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183235912
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 07:14 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Omdat zwarte piet helemaal weg moet.
Maar roetveegpieten zijn gewoon blanken met wat vegen roet op hun gezicht.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 07:23:42 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183235931
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:18 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Maar roetveegpieten zijn gewoon blanken met wat vegen roet op hun gezicht.
Daar denken die anti's anders over.

Daarom wil ik gewoon weer terug naar de zwarte zwarte piet. Ben het zat dat ze steeds een stapje verder willen. Het is zeiken om het zeiken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183235948
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Traditie is in dit geval "enigszins hoe mijn opa het vierde".
Zijn opa vierde het weer heel anders. Pietloos bijvoorbeeld.
Traditie is zoveel meer dan alleen 'hoe het gevierd werd'.
quote:
Dus ja, het is belangrijk om de band met je directe voorouders levend te houden en ja daar zit heeeel veel gevoel bij - maar wij zijn mensen.
In het algemeen geldt dat tradities inderdaad veranderen, maar niet afgedwongen of opgelegd, en al zeker niet om een onjuiste interpretatie. Nogmaals, traditie is zoveel meer.
quote:
Geen zwakzinnige brulapen die niet kunnen bevatten dat tradities continu veranderen.
Geen idee waarom deze kots uit je toetsenbord kwam. :r
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183235992
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 06:34 schreef manny het volgende:

Maar het lijkt erop dat beide kampen een beetje in de war zijn geraakt. Als je nou een beetje naar elkaar luistert. Interesse toont in elkaars beweegredenen, respect toon voor elkaars gevoel... maar nee, lekker op twitter mensen uitmaken voor negerhoer of roepen dat je sinterklaas wel even door zijn hoofd gaat schieten.... (om maar 2 voorbeelden aan te halen).... zucht.
Eens, maar de initiators en sympathisanten van de 'huidige' ZP=racisme discussie wíllen niet luisteren. Het IS immers racisme, en met racisten praat je niet, luister je niet naar, racisme schaf je af. ---"Talk to the hand"!

Ze zijn niet geïnteresseerd in verklaringen omtrent Zwarte Piet die niets met racisme te maken heeft. Zij hebben er ook geen probleem mee om zowat een complete bevolking te kwetsen door hen uit te maken voor racist. Het laat ze volkomen koud,

Ze kunnen nu ook niet meer terug. Ze kunnen nu niet eens meer doen alsof ze geïnteresseerd zijn, want dan lijden ze gezichtsverlies. Zolang zij niet willen -luisteren-, zolang er geen échte dialoog mogelijk is, liggen we op ramkoers. Het is niet anders....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236040
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 07:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe kun je een oplossing waar zowel de voor als tegenstanders tegen zijn nou perfect noemen :')
A good compromise leaves everyone unhappy.
  maandag 19 november 2018 @ 07:44:35 #242
80382 manny
30 is best veel
pi_183236050
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eens, maar de initiators en sympathisanten van de 'huidige' ZP=racisme discussie wíllen niet luisteren. Het IS immers racisme, en met racisten praat je niet, luister je niet naar, racisme schaf je af. ---"Talk to the hand"!

Ze zijn niet geïnteresseerd in verklaringen omtrent Zwarte Piet die niets met racisme te maken heeft. Zij hebben er ook geen probleem mee om zowat een complete bevolking te kwetsen door hen uit te maken voor racist. Het laat ze volkomen koud,

Ze kunnen nu ook niet meer terug. Ze kunnen nu niet eens meer doen alsof ze geïnteresseerd zijn, want dan lijden ze gezichtsverlies. Zolang zij niet willen -luisteren-, zolang er geen échte dialoog mogelijk is, liggen we op ramkoers. Het is niet anders....
Perfect voorbeeld van een klassieke ja, maar.

Precies dit bedoel ik. Beide kampen roepen "de anderen moeten naar ons luisteren, want we liggen op ramkoers" in plaats van in gesprek gaan over waar dit nou eigenlijk over gaat. Als jij jezelf er al van overtuigd hebt (laatste alinea) dat "ze" toch niet meer terug kunnen, niet meer luisteren..... dan is dialoog inderdaad niet meer mogelijk.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183236061
Al met al is dit toch geen issue waar volwassenen zich zo druk over zouden moeten maken.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183236144
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:37 schreef Montagui het volgende:

....Zwarte Piet die niets met racisme te maken
Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
pi_183236148
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:47 schreef Sicstus het volgende:
Al met al is dit toch geen issue waar volwassenen zich zo druk over zouden moeten maken.
Nou ja, van mij mogen ze, maar verpest het dan in ieder geval niet voor de kinderen.
  maandag 19 november 2018 @ 08:12:56 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183236176
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Zoals hier: https://www.facebook.com/(...)3487/?type=2&theater

:') :')

Wel mooi dat ze gewoon een stil protest kunnen houden waarbij de tegendemonstranten hun punt aantonen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183236180
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 07:44 schreef manny het volgende:

[..]

Perfect voorbeeld van een klassieke ja, maar.

Precies dit bedoel ik. Beide kampen roepen "de anderen moeten naar ons luisteren, want we liggen op ramkoers" in plaats van in gesprek gaan over waar dit nou eigenlijk over gaat. Als jij jezelf er al van overtuigd hebt (laatste alinea) dat "ze" toch niet meer terug kunnen, niet meer luisteren..... dan is dialoog inderdaad niet meer mogelijk.
Wacht even. Je vergeet dat de pro-kant al jaren aan het luisteren is waardoor Zwarte Piet al op verschillende onderdelen is aangepast. Zwarte Piet hoeft nu echt niet meer verward te worden met het negatief stereotype van een neger(slaaf). Wordt het dan niet eens tijd dat ook de andere kant een keer luistert?

Die kans is m.i. helaas nihil. Zwarte Piet moet volledig uit het straatbeeld verdreven worden. En voor een groot deel van de NL bevolking is het nu: "Ja daaaaag, het is nu wel genoeg geweest, tot hier en niet verder".

Sorry hoor, maar KOZP en sympathisanten zijn aan zet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236203
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Dan voed je die mensen op. Dan pak je die mensen aan.

Zwarte Piet wordt ge/mis-bruikt voor extremen agenda's. Zwarte Piet zelf treft geen blaam. Zwarte Piet weghalen lost het probleem van die agenda's niet op. Je creëert alleen nóg grotere problemen zoals nog meer polarisatie en intolerantie. Lekker dan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 november 2018 @ 08:18:51 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236212
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:13 schreef Montagui het volgende:
Wacht even. Je vergeet dat de pro-kant al jaren aan het luisteren is waardoor Zwarte Piet al op verschillende onderdelen is aangepast. Zwarte Piet hoeft nu echt niet meer verward te worden met het negatief stereotype van een neger(slaaf). Wordt het dan niet eens tijd dat ook de andere kant een keer luistert?

Die kans is m.i. helaas nihil. Zwarte Piet moet volledig uit het straatbeeld verdreven worden. En voor een groot deel van de NL bevolking is het nu: "Ja daaaaag, het is nu wel genoeg geweest, tot hier en niet verder".

Sorry hoor, maar KOZP en sympathisanten zijn aan zet.
De groep die zich “pro-piet” noemt (je zult er maar bij willen horen) gebruikt het liefst de taal van de knokploeg, dat is dit weekend wel bewezen. Welke dialoog zou je met hen kunnen voeren?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183236234
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Jarenlang worden voorstanders van ZP racisten, fascisten en nazi s genoemd en dat vindt iedereen maar prima maar als dit soort dingen worden geroepen schrikt deugend Nederland wakker :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 08:23:10 #251
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183236236
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Uitspraken van het type "X heeft niets met Y te maken" zijn altijd gemakkelijk af te schieten.

Anderzijds lijkt het me nogal naïef om te verwachten dat het kleine percentage extreemrechtse figuren en hooligans dat de samenleving rijk is bij dit soort kwesties uitgerekend de kant van de progressieve minderheid zou kiezen. Dat ze luidruchtig zijn betekent nog niet dat hun sentimenten door de grote massa gedeeld worden, net zo min als schreeuwende moslims in Pakistan en aanslagplegers noodzakelijk representatief zijn voor hun geloofsgenoten in het algemeen.
pi_183236238
Zeg lieve fokkers, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen!
Ik vind dat KOZP verboden moet worden!

Wij Nederlanders vieren al eeuwen het sinterklaasfeest met alles erop en eraan....
En nu komt er zo'n klote clubje die aangeeft dat wij Nederlanders het niet meer mogen vieren...

Ja, daaaaag sommige pipo's in die club zijn niet eens geboren in Nederland en lopen te zeiken over onze gebruiken.... Ze ondermijnen het zelfs!

Nou weg ermee, met pek en veren over onze grenzen duwen!
Trouwens Sinterklaas wordt niet alleen in Nederland gevierd, gaan ze dan ook protesteren in België?
  maandag 19 november 2018 @ 08:24:43 #253
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183236242
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Dat is diep triest. Maar komt dit door het fictieve karakter Zwarte Piet, of is er iets anders aan de hand?
(Even voor de duidelijkheid; dit is een retorische vraag)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 19 november 2018 @ 08:24:51 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236244
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:23 schreef Iblardi het volgende:
Uitspraken van het type "X heeft niets met Y te maken" zijn altijd gemakkelijk af te schieten.

Anderzijds lijkt het me nogal naïef om te verwachten dat het kleine percentage extreemrechtse figuren en hooligans dat de samenleving rijk is bij dit soort kwesties uitgerekend de kant van de progressieve minderheid zou kiezen. Dat ze luidruchtig zijn betekent nog niet dat hun sentimenten door de grote massa gedeeld worden, net zo min als schreeuwende moslims in Pakistan en aanslagplegers noodzakelijk representatief zijn voor hun geloofsgenoten in het algemeen.
“Er zijn geen gematigde pro-pieten.”
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183236259
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

De groep die zich “pro-piet” noemt (je zult er maar bij willen horen) gebruikt het liefst de taal van de knokploeg, dat is dit weekend wel bewezen. Welke dialoog zou je met hen kunnen voeren?
De anti pieten lopen al jaren met knokploegen rond

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 08:28:13 #256
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183236268
Ach mensen, we hebben er weer een mooie traditie bij: Sinterklaasrellen.

En tradities dienen behouden te blijven!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 19 november 2018 @ 08:29:10 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236272
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:22 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Jarenlang worden voorstanders van ZP racisten, fascisten en nazi s genoemd en dat vindt iedereen maar prima maar als dit soort dingen worden geroepen schrikt deugend Nederland wakker :')
De waarheid van die bewering is dit weekend toch ook wel bewezen?
Dat de publieke opinie grotendeels bestaat uit laffe wegkijkers (die het eigenlijk allemaal wel best vinden) mag ook geen nieuws heten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 november 2018 @ 08:29:43 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236276
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:24 schreef thedeedster het volgende:

Dat is diep triest. Maar komt dit door het fictieve karakter Zwarte Piet, of is er iets anders aan de hand?
(Even voor de duidelijkheid; dit is een retorische vraag)
Dat komt vooral omdat Nederlanders zich toch zeker geen racisten laten noemen. Dan komt de ware aard van bepaalde lieden heel snel en lelijk naar boven.
Want och, och, och, wat zijn we toch tolerant ... En torn je daaraan, dan moet je lekker oprotten. Naar je eigen land. Ook al is dat een fictief land.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183236284
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:28 schreef DustPuppy het volgende:
Ach mensen, we hebben er weer een mooie traditie bij: Sinterklaasrellen.

En tradities dienen behouden te blijven!
^O^
Rellen kijken is ook wel eens leuk! :P :P
  maandag 19 november 2018 @ 08:30:58 #260
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236286
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:
De anti pieten lopen al jaren met knokploegen rond

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die suffe protestbordjes zijn niet als wapen bedoeld, heur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 november 2018 @ 08:32:10 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_183236291
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

De anti pieten lopen al jaren met knokploegen rond

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie genade. Wat een fragiel ego moet je hebben als je dat al een knokploeg noemt.

En wat onzeker in je mening als je dat al een bedreiging vind.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 19 november 2018 @ 08:35:22 #262
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236312
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:30 schreef Ringo het volgende:

Die suffe protestbordjes zijn niet als wapen bedoeld, heur.
Die baretten gezien? Die Dutch Black Panthers staan startklaar om wat oogleden te slicen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183236320
Zie je daar heb je de dubbele standaard weer
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 08:38:29 #264
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236328
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:37 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Zie je daar heb je de dubbele standaard weer
Wat zijn de wapens?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 08:38:40 #265
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183236329
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:04 schreef Eklasse het volgende:

[..]

Ik heb genoeg beelden gezien waaruit het tegenovergestelde blijkt.
Er werd van alles geroepen naar de demonstranten, zoals; zwarte hoeren, Hitlergroet, kwetsende opmerkingen over vrouwen, ze bekogelen met eieren, geweld toepassen etc. etc
Wat heeft dat precies met Zwarte Piet te maken? En waar lees jij precies dat alle pro-pieten dat gedrag goedkeuren?
pi_183236340
Wauw! :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 november 2018 @ 08:43:48 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236365
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:38 schreef Lunatiek het volgende:
Wat heeft dat precies met Zwarte Piet te maken? En waar lees jij precies dat alle pro-pieten dat gedrag goedkeuren?
Het kost de wegkijkende goegemeente in elk geval grote moeite om dat gedrag af te keuren. Dat snap ik wel, want het geteisem voert exact dezelfde agenda.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 november 2018 @ 08:45:00 #269
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183236374
quote:
17s.gif Op maandag 19 november 2018 08:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat Nederlanders zich toch zeker geen racisten laten noemen. Dan komt de ware aard van bepaalde lieden heel snel en lelijk naar boven.
Want och, och, och, wat zijn we toch tolerant ... En torn je daaraan, dan moet je lekker oprotten. Naar je eigen land. Ook al is dat een fictief land.
Haha, serieus? Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?

Men in NL is tolerant maar het geduld is niet oneindig. Hardwerkende mensen worden in hun eigen land racist genoemd door een stel werkloze uitvreters. Iedereen heeft tegenwoordig een enorm grote bek en meent dat de hele samenleving maar moet worden aangepast aan hun wensen.

Niet dus. Racisme kweekt racisme aan de andere zijde. Zelfs de tolerante Nederlander is het op een gegeven moment zat. Ik ben niet verbaasd dat dit gebeurd is. Had het eerder verwacht.
  maandag 19 november 2018 @ 08:45:42 #270
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183236380
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Goeie genade. Wat een fragiel ego moet je hebben als je dat al een knokploeg noemt.

En wat onzeker in je mening als je dat al een bedreiging vind.
Het is niet direct een bedreiging. Maar het is ongeveer hetzelfde als dat wanneer pro-piet in een KKK laken de straat op zou gaan, of een SS-uniform. Dat uniform stáát ergens voor en waar het voor staat is een ultra-racistisch gedachtengoed dat geweld niet wil schuwen.
Van dit Wikipagina:
"De beweging richtte zich op verkrijging van sociale en burgerrechten voor de zwarte minderheid in het land, waarbij geweld een aanvaardbaar middel kon zijn. De partij begon een paar jaar na oprichting veel leden te verliezen, en verdween in de vroege jaren 70. Hij was tijdens zijn bestaan veel in het nieuws door geweldsincidenten."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Black_Panther_Party

En van hun geestelijke opvolgers:
"Over time, many groups subscribing to varying degrees of radicalism have called for the "right to self-determination" for black people, particularly US blacks. Critics of the NBPP say that the group's politics represent a dangerous departure from the original intent of black nationalism; specifically, that they are starkly anti-white, and also antisemitic. The Southern Poverty Law Center classifies the NBPP as a black separatist hate group and notes that its members hold black supremacist religious views.[5] According to the Southern Poverty Law Center, the group's leaders "have advocated the killing of Jews and white people"."
https://en.wikipedia.org/wiki/New_Black_Panther_Party

Dat hele anti-Zwarte Piet van KOZP en consorten is maar een dekmantel voor bovenstaand gedachtengoed. Wat dat betreft ben ik het met Molurus eens: je kunt niet alle anti-pieten over een kam scheren. Het jammere is dat de anti-pieten die minder radicaal zijn niet of nauwelijks aan het woord zijn (en misschien wel genoegen hebben genomen met de roetvegenpiet, of zelfs de piet zonder KH, DL, GO, SA en DG). Zo zie je normale-pro-pieters zelden op tv, alleen die relschoppers.
  maandag 19 november 2018 @ 08:47:45 #271
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183236396
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

De waarheid van die bewering is dit weekend toch ook wel bewezen?
Ja want in 1939 gingen de Nazis ook alleen maar een beetje lopen schelden en met eieren lopen gooien. :')

Was het maar waar.
  maandag 19 november 2018 @ 08:49:28 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183236410
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Haha, serieus? Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?
Ha ja, even vergeten, dat zijn de favoriete landen van onze tolerante democraat Vader_Aardbei. :').
Misschien moet je nu nog iets liefs zeggen over Trump. Of een link naar Breitbart dumpen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183236418
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, serieus? Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?

Men in NL is tolerant maar het geduld is niet oneindig. Hardwerkende mensen worden in hun eigen land racist genoemd door een stel werkloze uitvreters. Iedereen heeft tegenwoordig een enorm grote bek en meent dat de hele samenleving maar moet worden aangepast aan hun wensen.

Niet dus. Racisme kweekt racisme aan de andere zijde. Zelfs de tolerante Nederlander is het op een gegeven moment zat. Ik ben niet verbaasd dat dit gebeurd is. Had het eerder verwacht.
"Racist genoemd worden in je eigen land!"

:')
  maandag 19 november 2018 @ 08:50:34 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236421
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?

Wat dacht je van Myanmar!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 08:51:54 #275
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236438
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:50 schreef Xa1pt het volgende:

"Racist genoemd worden in je eigen land!"

:')
Door werkloze uitvreters! In mijn zo tolerante Nederland!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 november 2018 @ 08:53:50 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183236449
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 08:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

“Er zijn geen gematigde pro-pieten.”
Dat klopt niet.
pi_183236453
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, serieus? Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?

Men in NL is tolerant maar het geduld is niet oneindig. Hardwerkende mensen worden in hun eigen land racist genoemd door een stel werkloze uitvreters. Iedereen heeft tegenwoordig een enorm grote bek en meent dat de hele samenleving maar moet worden aangepast aan hun wensen.

Niet dus. Racisme kweekt racisme aan de andere zijde. Zelfs de tolerante Nederlander is het op een gegeven moment zat. Ik ben niet verbaasd dat dit gebeurd is. Had het eerder verwacht.
Ik dacht al, waar blijft ie, het 'hardwerkende Nederlander'-argument :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 19 november 2018 @ 08:55:21 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236463
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:54 schreef Sicstus het volgende:

Ik dacht al, waar blijft ie, het 'hardwerkende Nederlander'-argument :')
Ik vind het wel bijzonder dat bepaalde lieden zo blind zijn voor hun eigen racisme.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 08:58:42 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183236491
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, serieus? Hoe denk je dat het gedrag van KOZP in Hongarije zou worden ontvangen? Rusland? Italie?

Men in NL is tolerant maar het geduld is niet oneindig. Hardwerkende mensen worden in hun eigen land racist genoemd door een stel werkloze uitvreters. Iedereen heeft tegenwoordig een enorm grote bek en meent dat de hele samenleving maar moet worden aangepast aan hun wensen.

Niet dus. Racisme kweekt racisme aan de andere zijde. Zelfs de tolerante Nederlander is het op een gegeven moment zat. Ik ben niet verbaasd dat dit gebeurd is. Had het eerder verwacht.
In Rusland weten ze wel hoe ze met dit soort figuren om moeten gaan ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> Beter huren we de Russische orde politie in om ze even een lesje te leren _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183236495
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 08:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind het wel bijzonder dat bepaalde lieden zo blind zijn voor hun eigen racisme.
Beetje jammer van de KOZP ers ja
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 08:59:16 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183236496
Alsof vader aardbei hard werkt :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 19 november 2018 @ 09:03:25 #282
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183236531
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:54 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik dacht al, waar blijft ie, het 'hardwerkende Nederlander'-argument :')
Het is 9 uur geweest ga jij ondertussen ook eens aan de slag?
pi_183236614
quote:
5s.gif Op maandag 19 november 2018 00:41 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

[..]

Kan je hier een toelichting op geven? Het lijkt mij tegenstrijdig wat je hier in je twee posts hebt gezegd.
Je bent bekend met het begrip 'sarcasme'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183236621
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 08:59 schreef Falco het volgende:
Alsof vader aardbei hard werkt :D
Maar dat valt hem niet kwalijk te nemen. Als blanke heteroman kom je simpelweg niet aan de bak in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_183236628
Het onbegrip en gebash van linkerzijde is weer schrijnend.

Helaas staan de zaken er zo voor. Totaal niet geïnteresseerd in wat de ander denkt of voelt, net zoals die extremisten van KOZP en sympathisanten. Terwijl dat gevoel van zogenaamde morele superioriteit totaal gespeend is van enig vorm van realisme.

Al is de utopie nog zo snel, de realiteit achterhaald haar wel.

<O) 8}
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236657
https://tpo.nl/2018/11/18(...)warte-piet-activist/

De objectieve media in Nederland :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183236660
Kenmerkt Nederland nou juist niet dat dit een land is waar je vrij bent om de feesten te vieren die bij jouw als persoon passen. Dat is misschien wel het geen wat mij het meest verbaast met deze discussie. Vrijwel elk volk heeft moeten vechten voor onderdrukking, waar een kleine groep mensen bepaalt wat de grote groep mensen mag vieren. Daar steekt het denk ik in de kern het meeste. Met de tijden van apartheid werd ook bepaald door een kleine groep mensen, hoe een grote groep zich moest gedragen. en zo zijn er meer voorbeelden van onderdrukking. Dat zou nou juist de minderheden moeten aangrijpen, dat juist in Nederland, wel elk feest gevierd kan worden. of het nu een pijnlijk feest is of niet in Nederland leven we in een vrij land.
pi_183236673
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:12 schreef Montagui het volgende:
Het onbegrip en gebash van linkerzijde is weer schrijnend.

Helaas staan de zaken er zo voor. Totaal niet geïnteresseerd in wat de ander denkt of voelt, net zoals die extremisten van KOZP en sympathisanten. Terwijl dat gevoel van zogenaamde morele superioriteit totaal gespeend is van enig vorm van realisme.

Al is de utopie nog zo snel, de realiteit achterhaald haar wel.

<O) 8}
Ik vind het pro-piet kamp anders ook niet echt openstaan voor de andere kant van het verhaal. Meteen dat ge-emmer over 'tradities' enzo.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_183236698
quote:
Lekker objectieve bron ook :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 19 november 2018 @ 09:17:38 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183236703
quote:
Oh daar erger ik me continu aan.
  maandag 19 november 2018 @ 09:21:07 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183236748
quote:
Werd er over en weer geslagen dan? Ik heb dat niet gezien. Er werd inderdaad gegooid, maar volgens mij niet door KOZP'ers, en op de beelden waren groepjes demonstranten te zien met grotere groepen omstanders/hooligans eromheen die de confrontatie leken op te zoeken.
  maandag 19 november 2018 @ 09:22:11 #292
80382 manny
30 is best veel
pi_183236768
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 08:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wacht even. Je vergeet dat de pro-kant al jaren aan het luisteren is waardoor Zwarte Piet al op verschillende onderdelen is aangepast. Zwarte Piet hoeft nu echt niet meer verward te worden met het negatief stereotype van een neger(slaaf). Wordt het dan niet eens tijd dat ook de andere kant een keer luistert?

Die kans is m.i. helaas nihil. Zwarte Piet moet volledig uit het straatbeeld verdreven worden. En voor een groot deel van de NL bevolking is het nu: "Ja daaaaag, het is nu wel genoeg geweest, tot hier en niet verder".

Sorry hoor, maar KOZP en sympathisanten zijn aan zet.
Aha. Dus "wij" luisteren wel. Maar "zij" luisteren niet. "wij hebben ons al aangepast, maar "zij" willen niet.

Wel fijn dat je zo goed in praktijk blijft brengen waarom de "discussie" nu dus voor geen meter vooruit komt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 19 november 2018 @ 09:33:58 #293
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_183236864
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_183236869
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Is het echt zo rampzalig en zo'n teken van zwakte om met een paar compromissen te komen tot een feest dat voor die miljoenen nog steeds net zo leuk is maar waarmee je die minderheid eveneens tegemoetkomt?
een minderheid is een minderheid is een minderheid is een minderheid!

In een democratie geldt dat de meerderheid beslist....zoek het anders even op!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183236899
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:22 schreef manny het volgende:

[..]

Aha. Dus "wij" luisteren wel. Maar "zij" luisteren niet. "wij hebben ons al aangepast, maar "zij" willen niet.

Wel fijn dat je zo goed in praktijk blijft brengen waarom de "discussie" nu dus voor geen meter vooruit komt.
Geen idee onder welke steen jij leeft, maar Zwarte Piet is al vanaf de jaren 60 aan veranderingen onderhevig doordat telkens geluisterd werd naar deuggroepjes. Mag het een keer genoeg zijn?

En zijn de pro-Pieten dan degenen die niet 'willen'??

Nogmaals, wauw!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236921
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:15 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Ik vind het pro-piet kamp anders ook niet echt openstaan voor de andere kant van het verhaal. Meteen dat ge-emmer over 'tradities' enzo.
Lees anders mijn reacties van deze morgen. Heb geen zin ze te herhalen. :*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236927
quote:
Het kan dus wel hè! ^O^ ^O^
pi_183236938
Volgend jaar de TV-intocht op Curaçao? Is dat een idee?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183236949
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het kan dus wel hè! ^O^ ^O^
In steden waar geen opruiers van KOZP aanwezig waren, is het sinterklaasfeest rustig verlopen.

Dat maakt genoeg duidelijk
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 19 november 2018 @ 09:41:55 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183236970
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:12 schreef Montagui het volgende:

Al is de utopie nog zo snel, de realiteit achterhaald haar wel.

<O) 8}
Achterhaalt. Leer de meest basale principes van je moerstaal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183236997
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 08:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In Rusland weten ze wel hoe ze met dit soort figuren om moeten gaan ~O> ~O> ~O> ~O> ~O> Beter huren we de Russische orde politie in om ze even een lesje te leren _O_ _O_ _O_ _O_
Zou jij je onzin over een idioot als Poetin en Rusland willen beperken tot één topic? Ik ben voorstander van Sinterklaas met Zwarte Pieten, maar met geweld en gedweep met een dictator aan wiens handen er Nederlands bloed kleeft, heb ik nog minder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')