abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 november 2018 @ 13:04:56 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183240678
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan er beter niets over roepen, wie er ook verantwoordelijk voor is ze moeten die gast uit de samenleving verwijderen en eens een flinke periode op water en brood zetten.

’Zwaarmishandelde vrouw (85) bleef ’mama, mama’ roepen’

Als ik dan lees dat die gast dat vrouwtje tegen haar hoofd geschopt heeft dan kan ik niet ontkennen dat ik weer denk aan een bepaalde hoek waarin gezocht moet worden. Vooral de mate van het geweld daarbij was vorige week elke dag een bericht over een woningoverval met veel geweld bij ouderen en ook daar waren het weer de bekende gezichten.

Maar blank, donker, geel, groen, paars het boeit allemaal niet, vastzetten die idioot voor minimaal 10 jaar en niets vervroegd vrij. Van mij mag die de rest van zijn leven de bak in, als je zo'n weerloos bejaard vrouwtje de vernieling in trapt dan heb je niets, maar dan ook helemaal nooit meer iets te zoeken in deze samenleving. Dan klopt er gewoon iets niet in de bovenkamer.
Maar merk je stiekem niet redelijk vaak dat bij casussen waarbij je een vermoeden hebt dat het uit een bepaalde hoek komt dat dit toch niet helemaal blijkt te kloppen waardoor het bijvoorbeeld hier op fok een spelletje over en weer is van 'zie je wel ik had gelijk', van beide kanten uit? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183240790
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar merk je stiekem niet redelijk vaak dat bij casussen waarbij je een vermoeden hebt dat het uit een bepaalde hoek komt dat dit toch niet helemaal blijkt te kloppen waardoor het bijvoorbeeld hier op fok een spelletje over en weer is van 'zie je wel ik had gelijk', van beide kanten uit? :)
Jawel dat "spelletje" is er, de hypocrisie is in beide kampen te vinden, daarom zul je ook van mij niet altijd meer standaard horen uit elke hoek de ellende komt zodra er nog geen daderbeschrijving is, zo ook met aanslagen. Daarbij zal ik ook altijd toegeven en mijn excuses aanbieden wanneer ik fout zit, zoals ook ik geregeld zit.

Wie of wat het ook is geweest deze gast is niet 100% meer om zo'n zwak vrouwtje helemaal de vernieling in te trappen. Ik snap het ook niet, vroeger waren er een aantal ongeschreven regels bij een ruzie, geen wapens en zodra de persoon op de grond ligt is het voorbij. Tegenwoordig is het het doel om zo snel mogelijk iemand op de grond te krijgen en hem/haar tegen het hoofd aan te trappen. Dit is hetzelfde als je een puppy of baby mishandeld, zodra je daarmee bezig bent en je hebt geen stemmetje in je hoofd die roept "waar ben je mee bezig" dan komt het nooit meer goed met je en zo ook niet met deze dader, ik hoop voor hem dat ik hem nooit in mijn handen krijg.
pi_183240877
Daarbij niet om iemand te verdedigen of aan te vallen hier:

Nog een bejaarde vrouw slachtoffer van beroving in Eindhoven, politie onderzoekt verband met voorgaande straatroof
quote:
EINDHOVEN - Een oudere vrouw is zondagmiddag het slachtoffer geworden van een beroving op de Diekirchlaan in Eindhoven. De dader is nog voortvluchtig. De politie onderzoekt of er een verband is met de beroving van zaterdagavond, waarbij een 85-jarige vrouw zwaargewond raakte.

zondagmiddag werd een vrouw op de Diekirchlaan beroofd door vermoedelijk een jonge man. Hij leek rond de 17 jaar, had een trainingsbroek en slippers aan en is lichtgetint. Hij rende weg richting de Rooseveltlaan.

De politie zegt nu nog weinig aanwijzingen te hebben dat er tussen de zaken een verband is, maar laat wel weten beide zaken te onderzoeken.
Het is niet raar dat mensen meteen de link leggen met een bepaald type persoon gezien het nieuws wat ons hiervan overspoelt die het vaak gemunt hebben op blanke oude vrouwtjes en een hoop geweld niet schuwen. Neemt niet weg dat we natuurlijk niet iedereen ervoor moeten aankijken, maar de link of het vermoeden is snel gelegd.
  maandag 19 november 2018 @ 13:35:13 #104
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183241262
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 09:55 schreef dopemin het volgende:
Dit kankerlijertje mogen ze van mij volgieten met en vedrinken in varkensbloed. Laat hem de laatste paar minuten van zijn leven maar in doodsangst leven.
Dan kunnen we hem beter aan de varkens voeren, Hannibal style.
pi_183245613
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dan kunnen we hem beter aan de varkens voeren, Hannibal style.
Dat is nog zielig te noemen voor de varkens.
Nee, deze knul kan je beter tot het jaar 2100 in een donkere en vochtige kerker gooien. Oldschool.
NEE!
pi_183250364
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan er beter niets over roepen, wie er ook verantwoordelijk voor is ze moeten die gast uit de samenleving verwijderen en eens een flinke periode op water en brood zetten.

’Zwaarmishandelde vrouw (85) bleef ’mama, mama’ roepen’

Als ik dan lees dat die gast dat vrouwtje tegen haar hoofd geschopt heeft dan kan ik niet ontkennen dat ik weer denk aan een bepaalde hoek waarin gezocht moet worden. Vooral de mate van het geweld daarbij was vorige week elke dag een bericht over een woningoverval met veel geweld bij ouderen en ook daar waren het weer de bekende gezichten.

Maar blank, donker, geel, groen, paars het boeit allemaal niet, vastzetten die idioot voor minimaal 10 jaar en niets vervroegd vrij. Van mij mag die de rest van zijn leven de bak in, als je zo'n weerloos bejaard vrouwtje de vernieling in trapt dan heb je niets, maar dan ook helemaal nooit meer iets te zoeken in deze samenleving. Dan klopt er gewoon iets niet in de bovenkamer.
Welke hoek. De koppenschopper uit Praag kwamen uit Iran. Die uit Breda waren autochtonen. Jij hebt wel veel hoeken nodig?
pi_183251725
voor zulk soort moeten er lijfstraffen bestaan. waarschijnlijk is het in de oorspronkelijke cultuur van de dader het gewoon om te stenigen of zweepslagen tot te dood, lijkt me een prima oplossing.
  maandag 19 november 2018 @ 21:35:04 #108
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_183252381
Nog een gevalletje mishandeling bejaarden: https://www.rtlnieuws.nl/node/985546

en nog een: https://www.nytimes.com/2(...)r.html?module=inline

https://www.telegraph.co.(...)anti-semitic-attack/

Heeft iemand de statistieken bijgehouden van afkomst dader ten opzichte van het aandeel in de bevolking?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_183253089
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:13 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarbij niet om iemand te verdedigen of aan te vallen hier:

Nog een bejaarde vrouw slachtoffer van beroving in Eindhoven, politie onderzoekt verband met voorgaande straatroof

[..]

Het is niet raar dat mensen meteen de link leggen met een bepaald type persoon gezien het nieuws wat ons hiervan overspoelt die het vaak gemunt hebben op blanke oude vrouwtjes en een hoop geweld niet schuwen. Neemt niet weg dat we natuurlijk niet iedereen ervoor moeten aankijken, maar de link of het vermoeden is snel gelegd.
Niet raar in de zin dat er inderdaad veel domme vooringenomen mensen zijn.

Maar het blijft natuurlijk enorm vooringenomen en daarmee erg dom om bij zo'n bericht de dader meteen in een bepaalde hoek (en we weten allemaal dat je het hier over etniciteit hebt) te zoeken op basis van eerdere gevallen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183253482
Mishandeling vrouw (85) gesprek van de dag in Eindhoven: ’Laat ze maar komen, ik heb een vleesmes bij de voordeur’

EINDHOVEN - Bang? Om de dooie dood niet. ,,Laat ze maar komen, ik heb een vleesmes bij de voordeur", zegt een grijsharige Eindhovense. Ondanks haar 83 jaar is ze strijdbaar als een commando. En ondanks steeds vaker voorkomende overvallen op bejaarden laat ze laat zich niet van straat jagen.

Het lot van de zaterdag zwaar mishandelde vrouw (85) is gesprek van de dag op het Cassandraplein, waar het gebeurde. Het slachtoffer liep tegen 19.00 uur naar huis toen ze werd neergeslagen door een onbekende man. Hij maakte geen buit, wel schopte hij tegen haar hoofd wat enorme wonden veroorzaakte. Volgens de politie gaat het de vrouw lichamelijk redelijk -ze is thuis- maar is ze geestelijk zwaar geraakt.

De vrouw staat nu in een snelgroeiende lijst van overvalslachtoffers-op-leeftijd. Deze wordt tragisch aangevoerd door Mien Graveland, die in 2014 stierf aan haar verwondingen. Cijfers zijn niet snel op te hoesten, maar het lijkt wekelijks nieuws.

Afbijten
Opvallend, haast verontrustend veel mensen op leeftijd zeggen desgevraagd van zich af te zullen bijten als het hen overkomt. Van de tien aangesprokenen op het Cassandraplein denken zeven dat ze slaan, bijten, schreeuwen en schoppen. Geen van hen (niemand wil met naam in de krant: 'dan vraag je er om') heeft een sirene of zoiets bij zich. ,,Ik weet waar ik moet schoppen", zegt een dame met vervaarlijke twinkeling in haar ogen.

Van de tien gaan er negen 's avonds niet meer de straat op, meer dan de helft doet dan ook niet open. ,,Jammer, maar het kan niet meer. Ach, ik heb ook niks meer te zoeken rond die tijd", en ,,Bezoek belt me van tevoren.”

Risicowedstrijd
Slim: veel grijsaards laten zo veel mogelijk buit thuis. Een enkel betaalpasje, en dan enkel als het moet gaan mee. De rest blijft thuis in de commode, net al paspoorten etcetera. ,,Het is van de zotte dat het moet,maar zo is de tijd nu blijkbaar", verzucht een echtpaar. ,,Ik kijk ook altijd om me heen voordat ik weer naar binnen ga", zegt een man.

Pinnen zien velen als een risico-wedstrijd. Liever laten ze het familie doen. ,,Altijd goed om je heenkijken”. En liever bij de bank of de supermarkt. ,,Pinnen? Altijd binnen!", weet een dame. Een groep jongeren hoort haar en slaakt oorlogskreten. Als ze ‘zo'n type’ bezig zien, gaan ze er vol in en zullen hem niet onbeschadigd inleveren bij de politie. ,,Van de zotte.”

Winkelruiten
Er zijn veel klachten over het plein. Wekelijks sneuvelen winkelruiten, politie is er zelden te zien. De Albert Heijn, trekker van het winkelcentrum, heeft extra camera's hangen en laat vakkenvullers desgevraagd meelopen naar auto of desnoods Peppelrode. Dat nabijgelegen tehuis onderneemt geen extra actie. ,,Onze bewoners blijven 's avonds binnen, je moet ze ook niet extra bang maken", zegt Vitalis-directrice Petra van 't Klooster.

Woordvoerder politie
Politie zet ondertussen vol in om de dader te zoeken. Een moeilijke klus, aldus de woordvoerder: ,,We weten enkel dat hij alleen was en een witte capuchon droeg.” Er was meteen een buurtonderzoek en op dit moment worden camerabeelden bekeken. ,,Gezien de ernst van de zaak hebben we snel een foto van het slachtoffer vrijgegeven. Haar verwondingen zijn schokkend, we hopen dat het publiek er door getriggerd wordt tips te delen. Dat valt tot nu helaas tegen.”


Doodslag

Wordt de dader gepakt, dan is hij niet jarig. Zijn mishandeling -in de volksmond ‘kopschoppen’- ziet het Openbaar Ministerie als poging doodslag, waar vele jaren cel op staan. Ook de rechtbank let in haar vonnissen op de leeftijd van slachtoffers en ziet dat als strafverzwarend.
https://www.ed.nl/eindhov(...)e-voordeur~a59661a6/

Geef de beelden vrij van deze laffe mongool en het zal snel opgelost worden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kim-Holland op 19-11-2018 22:25:21 ]
´
pi_183282640
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183304665
Gewelddadige overvallen op bejaarden zijn een epidemie

https://www.rtlz.nl/opini(...)en-zijn-een-epidemie
pi_183304749
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:54 schreef EipNiC het volgende:
Gewelddadige overvallen op bejaarden zijn een epidemie

https://www.rtlz.nl/opini(...)en-zijn-een-epidemie
En die epidemie gaat nog veel en veel erger worden zodra wij die leeftijd bereikt hebben.

quote:
De daders kennen geen enkel respect voor oudere mensen. Die houding tegenover bejaarden en het geweld dat ermee gepaard gaat, was nog maar twintig jaar geleden ondenkbaar.

De slachtoffers hebben de verharding van de samenleving nauwelijks kunnen bijbenen. En nu ze oud, broos en onzeker zijn, blijken ze de ideale prooi van gewetenlozen.

Gewelddadige overvallen op bejaarden zijn een epidemie. Het gaat om veel voorkomende ernstige misdrijven, gericht op oude mensen, omdát ze zwak zijn.
pi_183304814
quote:
18s.gif Op maandag 19 november 2018 22:19 schreef Kim-Holland het volgende:

Geef de beelden vrij van deze laffe mongool en het zal snel opgelost worden!
Ik ben bang van niet, deze radicaal wat een meisje een gebroken kaak sloeg loopt ook nog altijd vrij rond. Binnen zijn eigen kringen zullen ze hem toch nooit verraden, en de mensen. Zodra mensen uit de buurt hem zouden herkennen kunnen ze rekenen op doodsbedreigingen, zo gaat dat tegenwoordig in Nederland.

pi_183304907
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En die epidemie gaat nog veel en veel erger worden zodra wij die leeftijd bereikt hebben.

[..]

Het wordt sowieso een heel rare situatie, met een bovenlaag van voornamelijk bejaarde autochtonen en een jonge bevolking van vele niet-westerse en niet-Europese allochtonen. Ben benieuwd hoeveel zorg en hulp we überhaupt zullen ontvangen.
pi_183305133
Alle oudjes uitrusten met een taser. Of hoofddoek.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:30:14 #117
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183305256
Wat heeft die oudere dame dan gedaan?
pi_183306967
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:30 schreef xzaz het volgende:
Wat heeft die oudere dame dan gedaan?
Moet je wat gedaan hebben om in elkaar geslagen te worden?
  donderdag 22 november 2018 @ 21:16:19 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183311746
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 17:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Moet je wat gedaan hebben om in elkaar geslagen te worden?
Je sarcasmemeter staat uit
  donderdag 22 november 2018 @ 21:18:27 #120
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183311792
Is die Marokkaan nou nog niet gepakt :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')