abonnement Unibet Coolblue
pi_183220650
Hi,

Ik zit al een aantal maanden ergens mee en ik ben benieuwd hoe (en of) andere mensen dit ook ervaren.

Als ik om mij heen kijk (werk/sport/vriendgroep) dan krijg ik altijd de indruk dat andere mensen veel stabieler zijn dan ik ben. Wat ik daarmee bedoel is dat het lijkt alsof hun gemoedstoestand vaak gelijk is en dat ze veel minder last lijken te hebben van dingen die ze dagelijks meemaken. Ik merk dat ik in 7 dagen tijd vaak momenten heb dat ik me supergoed voel, maar ook momenten dat ik behoorlijk down kan zijn. Vaak heeft dit te maken met (relatief kleine) dingen die je dagelijks meemaakt/die je overkomen.

Vooropgesteld: Ik mankeer verder niks :P Ik heb vooralsnog ook totaal geen behoefte om hier met iemand over te gaan praten. Het is eerder dat ik het opmerkelijk vind dan dat ik er echt last van heb ofzo. Dit is ook totaal geen janktopic, maar ik ben benieuwd of meer mensen dit in meer of mindere mate ervaren.
  zondag 18 november 2018 @ 12:38:59 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183220752
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:32 schreef nickhguitar het volgende:
Hi,

Ik zit al een aantal maanden ergens mee en ik ben benieuwd hoe (en of) andere mensen dit ook ervaren.

Als ik om mij heen kijk (werk/sport/vriendgroep) dan krijg ik altijd de indruk dat andere mensen veel stabieler zijn dan ik ben. Wat ik daarmee bedoel is dat het lijkt alsof hun gemoedstoestand vaak gelijk is en dat ze veel minder last lijken te hebben van dingen die ze dagelijks meemaken. Ik merk dat ik in 7 dagen tijd vaak momenten heb dat ik me supergoed voel, maar ook momenten dat ik behoorlijk down kan zijn. Vaak heeft dit te maken met (relatief kleine) dingen die je dagelijks meemaakt/die je overkomen.

Vooropgesteld: Ik mankeer verder niks :P Ik heb vooralsnog ook totaal geen behoefte om hier met iemand over te gaan praten. Het is eerder dat ik het opmerkelijk vind dan dat ik er echt last van heb ofzo. Dit is ook totaal geen janktopic, maar ik ben benieuwd of meer mensen dit in meer of mindere mate ervaren.
Hoe oud ben je? :)
Resistance is futile.
pi_183220818
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 12:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? :)
28. Mentaal instabiel is wel een vrij overdreven TT bedenk ik me net :') Maar ik wist even niks anders.
  zondag 18 november 2018 @ 12:52:42 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183220933
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

28. Mentaal instabiel is wel een vrij overdreven TT bedenk ik me net :') Maar ik wist even niks anders.
Dus je bent wat (of veel) gevoeliger dan de meeste mensen om je heen. Daar is niks mis mee. Er vanuit gaande dat die gevoeligheid beide kanten op werkt, richt je op positieve dingen/mensen, en vermijd negatieve situaties en mensen.
Resistance is futile.
pi_183220963
Ik denk dat je het wel kan trainen. In down perioden relatieveren dat ieder huisje zijn kruisje heeft. Positief denken etc..

In positieve periode, geniet er van! Besef dan ook dat je dan ff in een lekkere flow zit. Je kunt wel trainen gelukkiger te zijn. Je dips zijn dan steeds minder erg.

Ooit een keer een cursus gehad op mijn werk. Google maar eens op gelukkigste mens van de wereld oid. Komt zo’n monnik uit.
pi_183220983
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2018 12:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dus je bent wat (of veel) gevoeliger dan de meeste mensen om je heen. Daar is niks mis mee. Er vanuit gaande dat die gevoeligheid beide kanten op werkt, richt je op positieve dingen/mensen, en vermijd negatieve situaties en mensen.
Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk :P Soms ontkomt je niet aan bepaalde situaties. Het enige wat ik lichtelijk kloten vind is dat ik onnodig veel spanning/stress ervaar over relatief lichte zaken. Na de tijd denk ik 95 van de 100 keer: 'ach, het viel wel mee'. In die zin belemmert het mij wel enigszins, anderzijds zijn er natuurlijk veel ergere dingen.
  Moderator zondag 18 november 2018 @ 12:58:09 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183221033
Ik kan van de TT iets maken van 'exmotioneel flexibel'? :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183221064
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:54 schreef Jardis het volgende:
Ik denk dat je het wel kan trainen. In down perioden relatieveren dat ieder huisje zijn kruisje heeft. Positief denken etc..

In positieve periode, geniet er van! Besef dan ook dat je dan ff in een lekkere flow zit. Je kunt wel trainen gelukkiger te zijn. Je dips zijn dan steeds minder erg.

Ooit een keer een cursus gehad op mijn werk. Google maar eens op gelukkigste mens van de wereld oid. Komt zo’n monnik uit.
Dat denk ik ook zeker. Het is ook vooral wanneer er meerdere dingen samenkomen. Anderzijds denk ik dan ook: je hoeft ook niet altijd 'gelukkig' te zijn, iedereen heeft fasen dat het gewoon even kut is :P Lastig, want waar trek je die grens. Ergens denk ik wel dat ik gewoon minder last zou moeten hebben van mijn 'downs'.
pi_183221081
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan van de TT iets maken van 'exmotioneel flexibel'? :P
Laat lekker staan joh :P Maakt mij niet uit.
pi_183221082
Zijn er meerdere dingen in je leven waar je minder tevreden over bent ( bijv n baan die je niet ligt, een studie die niet wil vlotten, geen relatie terwijl je die wel zou willen ect)? Dat kan eraan bijdragen dat, als je een keer een slechte dag of moment hebt, het extra kut voelt. Dat soort dingen kunnen een beetje stapelen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 november 2018 @ 13:01:35 #11
286575 Roces18
Chef de party
pi_183221108
Ik zie het al. Bipolair.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 18 november 2018 @ 13:03:58 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183221152
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk :P Soms ontkomt je niet aan bepaalde situaties. Het enige wat ik lichtelijk kloten vind is dat ik onnodig veel spanning/stress ervaar over relatief lichte zaken. Na de tijd denk ik 95 van de 100 keer: 'ach, het viel wel mee'. In die zin belemmert het mij wel enigszins, anderzijds zijn er natuurlijk veel ergere dingen.
Tja, misschien moet je je dan eens afvragen waarom je overal zo zwaar aan tilt. Wat mij heel erg heeft geholpen is denken 'wat is het allerergste dat me in deze situatie kan overkomen'. Als je aan de worst case scenario vervolgens een vrij lichte conclusie kunt verbinden, dan leef je redelijk angst-vrij.
Resistance is futile.
pi_183221227
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Zijn er meerdere dingen in je leven waar je minder tevreden over bent ( bijv n baan die je niet ligt, een studie die niet wil vlotten, geen relatie terwijl je die wel zou willen ect)? Dat kan eraan bijdragen dat, als je een keer een slechte dag of moment hebt, het extra kut voelt. Dat soort dingen kunnen een beetje stapelen :Y
Ik volg wel een (vervolg)studie die langzaam op zijn einde loopt, dat brengt wel enige spanning/stress met zich mee. Verder werk ik in een vakgebied waar extraverte mensen de boventoon voeren, waar ik een stereotype introvert ben, dat kostte mij vooral vlak na mijn afstuderen veel energie, maar gaat inmiddels stukken beter. Uiteindelijk een manier kunnen vinden om er mijn kracht van te maken in plaats van een zwaktepunt.

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:01 schreef Roces18 het volgende:
Ik zie het al. Bipolair.
Thx dr Phil, ik wacht de second opinion nog wel even af.

quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tja, misschien moet je je dan eens afvragen waarom je overal zo zwaar aan tilt. Wat mij heel erg heeft geholpen is denken 'wat is het allerergste dat me in deze situatie kan overkomen'. Als je aan de worst case scenario vervolgens een vrij lichte conclusie kunt verbinden, dan leef je redelijk angst-vrij.
Weet je wat het domme is, niemand in mijn omgeving weet dit van mij. Ik ben echt een binnenvetter en dat verhaal wat jij hierboven typt vertel ik altijd letterlijk aan mensen in mijn omgeving (o.a. mijn vriendin). Ergens weet ik ook wel dat het de waarheid is, maar op de een of andere manier blijven de woorden dan woorden en kom ik er zelf geen steek verder mee..
pi_183221230
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tja, misschien moet je je dan eens afvragen waarom je overal zo zwaar aan tilt. Wat mij heel erg heeft geholpen is denken 'wat is het allerergste dat me in deze situatie kan overkomen'. Als je aan de worst case scenario vervolgens een vrij lichte conclusie kunt verbinden, dan leef je redelijk angst-vrij.
Dit.

Ben wel eens ¤1000 verloren door een fout van mijzelf, verkeerde bankrekening (oorzaak maakt ff niet uit).

Baalde uiteraard flink, maar ik denk dan bij zulke dingen, je kon ook je been verliezen door een auto ongeluk. En over een jaar zijn we het weer (voor grote delen) vergeten.
pi_183222892
Incasseren en weer doorgaan. Tja, that's life.
Somebody that I used to know
pi_183223904
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:08 schreef nickhguitar het volgende:
[..]

Weet je wat het domme is, niemand in mijn omgeving weet dit van mij. Ik ben echt een binnenvetter en dat verhaal wat jij hierboven typt vertel ik altijd letterlijk aan mensen in mijn omgeving (o.a. mijn vriendin). Ergens weet ik ook wel dat het de waarheid is, maar op de een of andere manier blijven de woorden dan woorden en kom ik er zelf geen steek verder mee..
Misschien zijn ze dan ook minder geneigd om een en ander met je te delen als jij het ook niet doet? Als binnenvetter kun je stabieler en minder emotioneel overkomen, waardoor sommige mensen ook zouden kunnen denken dat je hen niet zou begrijpen als ze het wel vertellen?

Als er iets is wat ik heb geleerd dan is het wel dat het nooit hoeft te zijn wat het lijkt en dat er achter gesloten deuren echt zat af kan spelen waar je op het eerste gezicht echt geen benul van zou hebben. Ik zou er dus niet zo maar van uit gaan dat andere mensen nou per se stabieler zijn, omdat ze zo overkomen.
pi_183228322
Ben je niet gewoon hoogsensitief?
pi_183228830
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:32 schreef nickhguitar het volgende:
maar ik ben benieuwd of meer mensen dit in meer of mindere mate ervaren.
Ik ervaar dit in mindere mate
pi_183229327
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 14:41 schreef Postbus100 het volgende:
Incasseren en weer doorgaan. Tja, that's life.
Eens. Maar wat als het gewoon veel makkelijker kon zijn denk ik dan ook wel eens.

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 15:46 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien zijn ze dan ook minder geneigd om een en ander met je te delen als jij het ook niet doet? Als binnenvetter kun je stabieler en minder emotioneel overkomen, waardoor sommige mensen ook zouden kunnen denken dat je hen niet zou begrijpen als ze het wel vertellen?

Als er iets is wat ik heb geleerd dan is het wel dat het nooit hoeft te zijn wat het lijkt en dat er achter gesloten deuren echt zat af kan spelen waar je op het eerste gezicht echt geen benul van zou hebben. Ik zou er dus niet zo maar van uit gaan dat andere mensen nou per se stabieler zijn, omdat ze zo overkomen.
Zit zeker wat in, thanks!

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 19:44 schreef DoubleDip het volgende:
Ben je niet gewoon hoogsensitief?
Geen idee. Hoe kom ik daar achter?:P
pi_183229567
Wel herkenbaar ooit, juist hoge pieken soms en dan weer wat diepere dalen zegmaar. En heb ook ooit het idee dat bij andere mensen het meer stabiel is. Maar dat zal echt niet altijd zo zijn, veel mensen laten toch niet het achterste van hun tong zien.
pi_183229582
Ach ja mensen die angst hebben om te presenteren denken ook van het zou mooi zijn als ik minder angst zou hebben. Zijn cursussen voor en bla maar in de praktijk hebben gewoon sommige mensen mazzel en andere pech. De ene heeft er geen moeite mee en de andere wel. En ja als je er moeite mee hebt dan is het dus niet zo gemakkelijk om er minder last van te hebben.
pi_183229621
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 20:37 schreef Newssworld het volgende:
Wel herkenbaar ooit, juist hoge pieken soms en dan weer wat diepere dalen zegmaar. En heb ook ooit het idee dat bij andere mensen het meer stabiel is. Maar dat zal echt niet altijd zo zijn, veel mensen laten toch niet het achterste van hun tong zien.
Instabiele mensen laten ook niet het achterste van hun tong zien. In het algemeen is iedereen zo instabiel of stabiel als ze overkomen. Bedoel het is fijn, als je zelf instabiel bent, om te geloven dat stabiele mensen minder stabiel zijn dan ze lijken want bla. Maar zo is het nou eenmaal niet.
pi_183229742
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 20:39 schreef no_id123 het volgende:

[..]

Instabiele mensen laten ook niet het achterste van hun tong zien. In het algemeen is iedereen zo instabiel of stabiel als ze overkomen. Bedoel het is fijn, als je zelf instabiel bent, om te geloven dat stabiele mensen minder stabiel zijn dan ze lijken want bla. Maar zo is het nou eenmaal niet.
Ik zeg ook niet dat instabiele mensen wél het achterste van hun tong laten zien.
Bedoel dat het ooit lijkt dat andere mensen stabieler zijn terwijl dat niet altijd het geval is.

En het kan natuurlijk ook door veranderingen of gebeurtenissen in je leven komen.
pi_183229768
Oke ja er is altijd de 1% die anders overkomt dan ie is
  woensdag 21 november 2018 @ 20:14:31 #25
461530 Lizz519
Just Be Creative
pi_183291270
Klinkt alsof je een beetje hoogsensitief bent, ik ben het zelf en herken wel wat in je verhaal.

Hoogsensitief is als je wat 'gevoeliger' bent. google het eens, het is vrij bekend en veel mensen weten niet dat ze het hebben :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')