abonnement Unibet Coolblue
pi_183245480
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"Spain Won't Back Brexit Deal Without Gibraltar Assurances"

Dit klinkt niet echt als een vraag.
quote:
Diplomats said Spain has a problem with the language on the Withdrawal Agreement. “There is an article that we only found out about on Wednesday,” Spanish Foreign Minister Josep Borrell told reporters. “We want to make sure the interpretation of this text is clear and shows that what’s being negotiated between the EU and the U.K. does not apply to Gibraltar,” he said, arguing that Madrid wants to make clear that negotiations on the future relationship exclude Gibraltar but that any possible extension of the transition period after December 2020 can be applied to Gibraltar. However, he said Madrid is not talking about a veto yet.

https://www.politico.eu/a(...)brexit-divorce-deal/
pi_183245681
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

[..]

Een andere bron.

Spain will not back the European Union’s draft Brexit agreement without clarity that Madrid will be able to negotiate the future of Gibraltar directly with Britain, Spanish Foreign Minister Josep Borrell said on Monday.
https://www.reuters.com/a(...)t-deal-idUSKCN1NO1OC

Lijkt me toch duidelijke taal.
pi_183245762
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een andere bron.

Spain will not back the European Union’s draft Brexit agreement without clarity that Madrid will be able to negotiate the future of Gibraltar directly with Britain, Spanish Foreign Minister Josep Borrell said on Monday.
https://www.reuters.com/a(...)t-deal-idUSKCN1NO1OC

Lijkt me toch duidelijke taal.
Duidelijker dan het zinnetje "we gaan geen veto inzetten"?
pi_183246024
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 16:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Duidelijker dan het zinnetje "we gaan geen veto inzetten"?
Dat is taal van politici: "We zijn er tegen maar we veto'en het niet".
Misschien veto'en ze het wel, misschien niet, misschien ligt deze tussentijdse Brexitwet de Spanjaarden zwaar op de maag, misschien niet. Je weet het niet, het zijn politici. Wij kunnen dit soort nieuws alleen maar interpreteren. We kunnen alles ook letterlijk klakkeloos aannemen maar waarom zou je dan nog over politiek discussiëren?
pi_183246149
Braindead snapt na 2 jaar nog steeds niet hoe unanimiteit en een veto samengaan. :')
pi_183246580
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:20 schreef westwoodblvd het volgende:
Braindead snapt na 2 jaar nog steeds niet hoe unanimiteit en een veto samengaan. :')
Ik heb mijn buit al binnen. :D Ongeacht wat Spanje precies bedoelt met zijn "we steunen de Brexit niet als.. maar we veto'en het ook niet" heb ik mijn gelijk al gehaald. Dat vroeg of laat EU-landen ook hun afkeur zouden laten blijken over de inhoud van een Brexit-deal. Iets wat jij als sektarische EU-volgeling onmogelijk achtte. Ik heb dus al gelijk, herstel, weer heb en krijg ik gelijk.
pi_183246742
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb mijn buit al binnen. :D Ongeacht wat Spanje precies bedoelt met zijn "we steunen de Brexit niet als.. maar we veto'en het ook niet" heb ik mijn gelijk al gehaald. Dat vroeg of laat EU-landen ook hun afkeur zouden laten blijken over de inhoud van een Brexit-deal. Iets wat jij als sektarische EU-volgeling onmogelijk achtte. Ik heb dus al gelijk, herstel, weer heb en krijg ik gelijk.
Vragen om verheldering =/= afkeuren
pi_183246753
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:11 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, de gevolgen van het wegvallen van het vrije verkeer, handelsverdragen en EU wetgeving, zijn niet te overzien voor de meeste mensen die daar niks mee te maken hebben.
Die weten niet dat vrijwel alles volgens het "just in time principe" werkt en dat bij No-Deal er problemen gaan ontstaan met alle leveranties, van voedsel tot onderdelen voor de productie industrie
Ach ja de bekende bangmakerij weer.

Gelooft iemand daar nog in?
  maandag 19 november 2018 @ 17:49:30 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_183246776
En de prijs voor de forumposter die je het minst graag op een feestje zou willen tegenkomen gaat naar..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_183246831
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:48 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ach ja de bekende bangmakerij weer.

Gelooft iemand daar nog in?
Het zijn feiten dus of je er nu wel of niet in gelooft is niet zo relevant. Vergelijk het maar met zonder een parachute skydiven: Je kan zo hard niet in de zwaartekracht geloven als je wilt maar je zult er echt niet zachter door op de grond klappen.
pi_183246837
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik heb mijn buit al binnen. :D Ongeacht wat Spanje precies bedoelt met zijn "we steunen de Brexit niet als.. maar we veto'en het ook niet" heb ik mijn gelijk al gehaald. Dat vroeg of laat EU-landen ook hun afkeur zouden laten blijken over de inhoud van een Brexit-deal. Iets wat jij als sektarische EU-volgeling onmogelijk achtte. Ik heb dus al gelijk, herstel, weer heb en krijg ik gelijk.
Los van de inhoud (dat is bij jou hopeloze onderneming) is het over het algemeen zo dat mensen die uit wanhoop als een soort mantra moeten herhalen "ik heb gelijk, ik heb gelijk, ik heb gelijk!" zelden het gelijk aan hun zijde vinden.
pi_183246877
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vragen om verheldering =/= afkeuren
"Spain will not back the European Union’s draft Brexit agreement" = vragen om verheldering?

En waarom vraagt Spanje in de media om verheldering? Waarom niet aan Juncker, niet aan de onderhandelaars, niet aan Merkel? Waarom in de media? Wat zegt jou dat dat ze via hun eigen kranten om verheldering vragen?
pi_183247275
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]

My 2 cents:
Als het zoiets ingrijpend is als uittreden van de EU, zou je het kunnen zien als een grondwetswijziging: Dus 2/3e meerderheid nodig. En geen 48/52.
Idd. Overigens heeft Nigel Farage voor het referendum gezegd dat als het 52/48 Remain was, dat het nog niet einde verhaal zou zijn. Maar met de uitslag andersom heb je hem daar niet meer over gehoord.
in a crowd you lose humanity
pi_183247300
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Overigens heeft Nigel Farage voor het referendum gezegd dat als het 52/48 Remain was, dat het nog niet einde verhaal zou zijn. Maar met de uitslag andersom heb je hem daar niet meer over gehoord.
Voor Farage is Brexit hoe dan ook nooit meer dan een handig publiciteitsspeeltje geweest. Zelfde geldt voor Johnson. Hij geeft niet om de inhoud.
pi_183247386
Noodwet over brexit naar Tweede Kamer
https://nos.nl/artikel/22(...)ar-tweede-kamer.html

Wat moet je hier nou weer mee. Het is om te lachen en om te huilen. In september, bij de algemene beschouwingen was er geen vuiltje aan de lucht en nu een noodwet. 8)7 Wat een imbecielen.
pi_183247440
Dit had werkelijk waar niemand aan kunnen zien komen. Verzin het maar eens: Een VK en EU die het niet eens kunnen worden. Wie had dat ooit gedacht? Dat had toch niemand kunnen bedenken? |:(
pi_183247517
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 18:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Voor Farage is Brexit hoe dan ook nooit meer dan een handig publiciteitsspeeltje geweest. Zelfde geldt voor Johnson. Hij geeft niet om de inhoud.
Ja ja, een publiciteitsstuntje waar hij zich een kwart eeuw voor ingezet heeft.
  maandag 19 november 2018 @ 18:26:27 #78
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183247524
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 18:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Noodwet over brexit naar Tweede Kamer
https://nos.nl/artikel/22(...)ar-tweede-kamer.html

Wat moet je hier nou weer mee. Het is om te lachen en om te huilen. In september, bij de algemene beschouwingen was er geen vuiltje aan de lucht en nu een noodwet. 8)7 Wat een imbecielen.
Noodwet klinkt een beetje onnodig dramatisch. Het is wat wetgeving om onverwacht opduikende problemen snel te kunnen oplossen met een ministeriële maatregel.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 18:28:31 #79
408813 crew  trein2000
pi_183247554
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Noodwet klinkt een beetje onnodig dramatisch. Het is wat wetgeving om onverwacht opduikende problemen snel te kunnen oplossen met een ministeriële maatregel.
Aka noodwet ja... Hij geeft de regering nl meer mogelijkheden en bevoegdheden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183247583
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Noodwet klinkt een beetje onnodig dramatisch. Het is wat wetgeving om onverwacht opduikende problemen snel te kunnen oplossen met een ministeriële maatregel.
Niemand had deze "onverwacht opduikende problemen" aan kunnen zien komen?
  maandag 19 november 2018 @ 18:31:39 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183247627
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Niemand had deze "onverwacht opduikende problemen" aan kunnen zien komen?
Omdat we nog steeds niet zeker weten wat voor brexit we gaan krijgen was dat al een tijdje geleden duidelijk toch? En deze wet zal daarom ook al een tijdje in voorbereiding zijn geweest.
pi_183247769
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:31 schreef beantherio het volgende:

[..]

Omdat we nog steeds niet zeker weten wat voor brexit we gaan krijgen was dat al een tijdje geleden duidelijk toch? En deze wet zal daarom ook al een tijdje in voorbereiding zijn geweest.
Nou is er juist meer zekerheid, veel betekent het niet want het is een hele magere zekerheid maar wel meer zekerheid dan vlak na het referendum in het VK. Waarom dan pas nu een noodwet? Waarom uberhaupt een noodwet?
  maandag 19 november 2018 @ 18:50:01 #83
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183247946
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:40 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nou is er juist meer zekerheid, veel betekent het niet want het is een hele magere zekerheid maar wel meer zekerheid dan vlak na het referendum in het VK. Waarom dan pas nu een noodwet? Waarom uberhaupt een noodwet?
Vraag het de media. Deze wet heet namelijk helemaal geen noodwet. De naam is "Verzamelwet Brexit". Zie https://www.tweedekamer.n(...)Z21404&dossier=35084
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 november 2018 @ 18:52:35 #84
408813 crew  trein2000
pi_183247993
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Vraag het de media. Deze wet heet namelijk helemaal geen noodwet. De naam is "Verzamelwet Brexit". Zie https://www.tweedekamer.n(...)Z21404&dossier=35084
Omdat een noodwet iets anders is. Spoedwet oid zou het beter of eigenlijk “wet voor bijzondere omstandigheid” aanduiden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183248369
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Vraag het de media. Deze wet heet namelijk helemaal geen noodwet. De naam is "Verzamelwet Brexit". Zie https://www.tweedekamer.n(...)Z21404&dossier=35084
Ons staatsjournaal noemt het een noodwet en dan is het een noodwet. Gaan we nu opeens opportunistisch afstand nemen van ons staatsjournaal? 2 jaar roeptoetert het staatsjournaal dat het VK ten onder gaat en de EU en Nederland glorieus als winnaar eindigt, nooit 1 eurofiel gezien die daar kanttekeningen bij plaatste, maar nu het staatsjournaal deze wet een noodwet noemt neem je opeens afstand van ons staatsjournaal. :{
  maandag 19 november 2018 @ 19:16:28 #86
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183248539
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ons staatsjournaal noemt het een noodwet en dan is het een noodwet. Gaan we nu opeens opportunistisch afstand nemen van ons staatsjournaal? 2 jaar roeptoetert het staatsjournaal dat het VK ten onder gaat en de EU en Nederland glorieus als winnaar eindigt, nooit 1 eurofiel gezien die daar kanttekeningen bij plaatste, maar nu het staatsjournaal deze wet een noodwet noemt neem je opeens afstand van ons staatsjournaal. :{
Wat is "ons staatsjournaal"? Bedoel je de NOS?
pi_183248558
Spanje dreigt deze Brexit-deal niet te steunen.
Onze regering komt op het laatste moment met een noodwet Verzamelwet Brexit.
Ons staatsjournaal noemt het een noodwet.

We gaan een nieuw tijdperk in. *O* Met leugentjes en fantasietjes komen de eurofielen niet meer weg. Eindelijk is de tijd daar om de problemen te benoemen zoals ze zijn. *O*
pi_183248845
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Spanje dreigt deze Brexit-deal niet te steunen.
Onze regering komt op het laatste moment met een noodwet Verzamelwet Brexit.
Ons staatsjournaal noemt het een noodwet.

We gaan een nieuw tijdperk in. *O* Met leugentjes en fantasietjes komen de eurofielen niet meer weg. Eindelijk is de tijd daar om de problemen te benoemen zoals ze zijn. *O*
Je hebt wel een handje van om alles enorm te gaan dramatiseren?
  maandag 19 november 2018 @ 19:32:46 #89
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_183248998
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 19:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je hebt wel een handje van om alles enorm te gaan dramatiseren?
We noemen dat gewoon trollen hoor. :)

Ik ga er trouwens niet meer op reageren, zoals z'n motto al verzoekt.
pi_183249013
De EU heeft plechtig beloofd dat ze de onderhandelingen niet willen heropen. Spanje kan dus de tyfus krijgen. Ben benieuwd wat de toekomst brengt. Nog een paar ontevreden klanten? Ierland misschien, Italië, Polen of Hongarije die lastig gaan doen? Ik weet het, dit is vloeken in de kerk maar het zou zomaar kunnen dat EU-landen niet tevreden zijn met de eensgezinde EU- deal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')