abonnement Unibet Coolblue
pi_183203682
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Dit moet het worden:


Ter oriëntatie eerst een plattegrond van de begane grond, links de situatie zoals die nu is en rechts het voorlopige ontwerp van de architect:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu komen foto's die erg donker zijn omdat de zon al onder aan het gaan was. Ik begin bij de keuken, waar je via de achterdeur binnenkomt, en de woonkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken en woonkamer worden één grote ruimte. In de woonkamer komt een vouwdeur en het raam naast de achterdeur in de keuken wordt net zo hoog gemaakt als de deur. Ook komt er een extra deur tussen de hal en de woonkamer.

De hal met wc en kelder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De plattegrond van de eerste verdieping met slaapkamer 3, 2 en 1:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaapkamer 1 wordt een badkamer. De kleine ruimtes op de eerste verdieping (nu douche en toilet) gaan weg en de hal wordt een grotere, open ruimte.

De zolder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan hebben we nog een aantal bouwwerken die we niet nodig hebben en waar we op dit moment nog geen plannen voor hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is waar we het voor doen:



[ Bericht 38% gewijzigd door Claudia_x op 17-11-2018 13:06:39 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183203984
De originele tekeningen van de eerste verdieping en zolder staan er nog, met de oude plek voor de trap.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183203994
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:02 schreef qajariaq het volgende:
Heb ik nu een deja vu of is dit topic een herhaling?
Part deux.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 17 november 2018 @ 13:03:16 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183204009
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:02 schreef qajariaq het volgende:
Heb ik nu een deja vu of is dit topic een herhaling?
Heb het topic zojuist gelinkt aan het vorige deel; en de topic titel even duidelijk gemaakt.
pi_183204016
Dit is dus deel 2 (is verholpen; dank Vonkenboer!). En het gaat nog steeds over de keuken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
Bij nadere inspectie voldeden zowel de zwarte keuken als de witte keuken met zwarte binnenkant niet. Er zat folie op de deurtjes en de randen zagen er niet mooi uit. De verkoper in de winkel zei dat dat niet mocht gebeuren en dat ze een deurtje onmiddellijk zouden vervangen als de rand lelijk wordt. Ik was sceptisch: waarom zien zoveel deurtjes er dan niet mooi uit?

Ook nog even naar de Ikea geweest en daar bleken de frontjes van de zwarte keuken ook folie te hebben. Een andere keuken die eerder een favoriet was, had gelakte frontjes:



En nu overweeg ik dus toch maar deze grijze keuken. Nadeel is wel dat ik de bladen van de Ikea niet mooi vind en ik dus ergens anders een blad zou moeten bestellen. (Iemand een tip?) En ze verkopen ook geen Quookerkranen, dus die moet ik dan ook los bestellen en laten installeren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Welke is dat, de Veddinge?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 12:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep.


[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 17-11-2018 13:10:29 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183204058
Ja, die keuken vind ik ook erg mooi. Die staat bij ons nu ook op nr 1. Ik kom er alleen niet uit qua
handgrepen. Denk dat we dan voor greeploos gaan maar dan zit ik weer met m'n hoge kasten waar de koelkast en vriezer in komen. Al die dilemma's }:|

Welke greepjes kiezen jullie of gaan jullie voor greeploos?
pi_183204175
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, die keuken vind ik ook erg mooi. Die staat bij ons nu ook op nr 1. Ik kom er alleen niet uit qua
handgrepen. Denk dat we dan voor greeploos gaan maar dan zit ik weer met m'n hoge kasten waar de koelkast en vriezer in komen. Al die dilemma's }:|

Welke greepjes kiezen jullie of gaan jullie voor greeploos?
We kiezen dan voor de greepjes die je op het voorbeeldplaatje ziet. Ik vind die visueel genoeg wegvallen in ieder geval tegen het grijs van de keuken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183204230
Ik houd ook nog de optie open van frontjes laten maken en zelf apparatuur bestellen. Komende week maar eens met de architect bespreken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183204231
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We kiezen dan voor de greepjes die je op het voorbeeldplaatje ziet. Ik vind die visueel genoeg wegvallen in ieder geval tegen het grijs van de keuken.

[ afbeelding ]
Ja, die had ik eerst ook erop gezet. Blankett genaamd? Die kan ik alleen nu niet meer vinden in de planner, op de site alleen in een hele grote maat (vanaf 1.85)
pi_183204265
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 13:11 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, die had ik ook erop gezet. Blankett genaamd? Die kan ik niet meer vinden in de planner, op de site alleen in een hele grote maat (vanaf 1.85)
Verdomd, ik kan hem op de website ook niet meer vinden. Het zou Blankett 50 mm moeten zijn.

Misschien is dit wel een aardig alternatief, Opparyd:



Kan alleen geen voorbeelden van keukens vinden hiermee.

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 17-11-2018 13:18:02 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 november 2018 @ 13:41:41 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183205000
Die is iig een stuk minder scherp lijkt me.

Edit: op iedere foto lijken ze echter glimmend chroom te zijn, dat moet je maar net mooi vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183207813
We hebben de vloer bekeken, een minerale gietvloer. Die vonden we erg mooi, mooier eigenlijk dan een polyurethaan gietvloer. Het gaat om de onderste vloer op de foto hieronder. Die moet 55 euro per m2 kosten inclusief alles.



We hebben dan alleen geen invloed op de kleur van de vloer. Veddinge van Ikea zit me er qua kleur te dichtbij, dus dat wordt 'em niet.

De beste optie voor nu lijkt me voor de keuken:
- kasten van Ikea
- wit/grijs composiet blad van een andere leverancier
- frontjes van Superfront, bijv. dit blauw met dezelfde greepjes maar dan zonder het patroon:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 17 november 2018 @ 16:32:18 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183207921
Dat blauw met die greepjes is mooi :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183209567
Blankett is eruit volgens mij. Wij hebben er destijds achteraan gebeld of ze wel apart lagen voor onze keuken.

Apparatuur apart bestellen gaat prima, hebben wij ook gedaan. Alleen bij de vaatwasser even aangeven dat ie in een IKEA keuken moet.

Ik vind die grijze ook mooi, was bij ons ook een kanshebber. Zijn uiteindelijk voor de witte gegaan want greeploos.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183209736
Dit lijken de nieuwe greepjes te zijn. Die zijn best prima. (Of zijn het die van Superfront?)

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183209792
Ik hoop dat de nieuwe greepjes minder scherp zijn, dat is het nadeel van die wij hebben.
Mooi inspiratie plaatje zo. Dan houd je de hele keuken in die kleur neem ik aan?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183209805
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:46 schreef d.k. het volgende:
Ik hoop dat de nieuwe greepjes minder scherp zijn, dat is het nadeel van die wij hebben.
Mooi inspiratie plaatje zo. Dan houd je de hele keuken in die kleur neem ik aan?
Welke?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183209862
Het plaatje van IKEA bovenaan in dit topic.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183209886
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 18:50 schreef d.k. het volgende:
Het plaatje van IKEA bovenaan in dit topic.
De hele keuken zou dan grijs worden inderdaad. Maar het lijkt me geen mooie combinatie met de vloer. Misschien valt het nog mee als het blad van het keukeneiland wit is en aan de zijkant doorloopt tot de grond ('waterfall edge').
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183210539
Een klein ladefrontje van IKEA kost je de kop niet. Koop dat gewoon en neem het mee naar de vloerenzaak. Wij hebben maanden met een groen frontje rondgelopen om en bij vloer, verf en raambekleding te houden.
Uiteindelijk hebben wij ons essenhouten blad ook aan de zijkant van de keuken naar de vloer laten lopen. Dat maakte de overgang naar de vloer minder hard.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183211212
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 19:42 schreef d.k. het volgende:
Een klein ladefrontje van IKEA kost je de kop niet. Koop dat gewoon en neem het mee naar de vloerenzaak. Wij hebben maanden met een groen frontje rondgelopen om en bij vloer, verf en raambekleding te houden.
Uiteindelijk hebben wij ons essenhouten blad ook aan de zijkant van de keuken naar de vloer laten lopen. Dat maakte de overgang naar de vloer minder hard.
Ja, dat is geen gek idee.

Ik vind dat groen trouwens leuk. Jammer dat het alleen in hoogglans verkrijgbaar is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183211646
Ik merk in de praktijk weinig van de hoogglans, dat valt me reuze mee. Maar goed, je komt niet aan de deuren door de grepen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183212005
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:34 schreef d.k. het volgende:
Ik merk in de praktijk weinig van de hoogglans, dat valt me reuze mee. Maar goed, je komt niet aan de deuren door de grepen.
Het is niet dat ik hoogglans besmettelijk vind. We hebben nu een hoogglans keuken en die ziet er altijd netjes uit. Het is meer dat ik het (ultra)matte van materiaal als fenix mooier vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183222718
Wat een prachtige locatie O+
Ja doei.
pi_183237927
Het begin van een nieuwe week - en ik heb goede hoop dat we deze week uit de aannemerkwestie komen. Maar dat zei ik twee weken geleden ook.

Wat de keuken betreft is het plan voor nu om kasten bij te Ikea te kopen en ook de frontjes voor de hoge kasten en het keukenblok bij het raam. Volgens onze architect zijn de Kungsbackafrontjes beter dan die van de Kvik omdat de folie doorloopt (of zo). Dat komt overeen met jullie verhalen dat die frontjes zich goed houden.

Een meubelmaker zorgt voor het blad in de hele keuken en voor de frontjes (en evt. een deel van de kasten) van het kookeiland. Het eiland krijgt zo wat meer een maatwerkuitstraling. Een deel van de apparatuur bestellen we zelf en laten we installeren. We moeten eerst even uitzoeken welke apparatuur van de Ikea prima is en welke niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 november 2018 @ 11:20:01 #26
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183238431
Kungsbacka is zwart toch? Persoonlijk vind ik dat mooie kastjes. Wij gaan ze ook plaatsen namelijk. Fijn dat de keuzes in stappen ook duidelijker worden en natuurlijk veel succes gewenst met de zoektocht naar een aannemer. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 19 november 2018 @ 11:48:16 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183239031
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:50 schreef Claudia_x het volgende:
Het begin van een nieuwe week - en ik heb goede hoop dat we deze week uit de aannemerkwestie komen. Maar dat zei ik twee weken geleden ook.

Wat de keuken betreft is het plan voor nu om kasten bij te Ikea te kopen en ook de frontjes voor de hoge kasten en het keukenblok bij het raam. Volgens onze architect zijn de Kungsbackafrontjes beter dan die van de Kvik omdat de folie doorloopt (of zo). Dat komt overeen met jullie verhalen dat die frontjes zich goed houden.

Een meubelmaker zorgt voor het blad in de hele keuken en voor de frontjes (en evt. een deel van de kasten) van het kookeiland. Het eiland krijgt zo wat meer een maatwerkuitstraling. Een deel van de apparatuur bestellen we zelf en laten we installeren. We moeten eerst even uitzoeken welke apparatuur van de Ikea prima is en welke niet.
Van de ovens weet ik dat het omgestickerd AEG-spul is.
Wij hebben vorig jaar onze oven vervangen voor de Kulinarisk met pyrolyse-functie en ik kwam die op de Franse AEG-site tegen met een AEG-merkje erop.

Prima oven trouwens, zou hem zo meenemen de nieuwe keuken in als we gaan verbouwen, maar als ik nu bij Ikea nieuw zou kopen, en niet meer hoefde te kiezen tussen pyrolyse en stoom, dan zou ik dus waarschijnlijk deze nemen.

Twee jaar geleden de keramische kookplaat vervangen voor de Högklassig en die bevalt ook dusdanig dat hij waarschijnlijk wel meegaat naar de nieuwe keuken bij de verbouwing.
In beide gevallen is het overigens wel zo dat het te nieuw en te goed is om ze niet mee te nemen, als ik een nieuwe keuken zou nemen en niet zulke recente apparatuur had (ook een Miele koelkast van 5 jaar en Miele vaatwasser van 4 jaar) dan zou ik qua oven en kookplaat waarschijnlijk niet voor Ikea kiezen, maar dat is wat anders.

Met de oven ben ik vooral blij met die rails.... dat is echt super.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183240036
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:48 schreef Leandra het volgende:

In beide gevallen is het overigens wel zo dat het te nieuw en te goed is om ze niet mee te nemen, als ik een nieuwe keuken zou nemen en niet zulke recente apparatuur had (ook een Miele koelkast van 5 jaar en Miele vaatwasser van 4 jaar) dan zou ik qua oven en kookplaat waarschijnlijk niet voor Ikea kiezen, maar dat is wat anders.

Met de oven ben ik vooral blij met die rails.... dat is echt super.
Ik heb van iemand begrepen dat de vaatwasser van de Ikea prima is, maar de inductiekookplaat niet.

Ik hoef geen luxe apparaten, als ze het maar doen. In onze huidige keuken hebben we goedkoop spul van Etna genomen. De inductiekookplaat, koelkast en vriezer doen het nog prima, maar de oven zorgt al vanaf het begin voor problemen en de vaatwasser hebben we moeten vervangen omdat-ie kapot ging.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183240040
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:20 schreef monsterd. het volgende:
Kungsbacka is zwart toch? Persoonlijk vind ik dat mooie kastjes. Wij gaan ze ook plaatsen namelijk. Fijn dat de keuzes in stappen ook duidelijker worden en natuurlijk veel succes gewenst met de zoektocht naar een aannemer. :)
Ja, het gaat inderdaad om de zwarte frontjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 november 2018 @ 12:48:51 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183240371
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb van iemand begrepen dat de vaatwasser van de Ikea prima is, maar de inductiekookplaat niet.

Ik hoef geen luxe apparaten, als ze het maar doen. In onze huidige keuken hebben we goedkoop spul van Etna genomen. De inductiekookplaat, koelkast en vriezer doen het nog prima, maar de oven zorgt al vanaf het begin voor problemen en de vaatwasser hebben we moeten vervangen omdat-ie kapot ging.
De inductieplaat van Ikea had de juiste breedtemaat om onze keramische plaat te vervangen, de alternatieven waren geloof ik Boretti en Miele in een totaal andere prijsklasse, en dat vonden we gezien de leeftijd van de keuken niet handig.
Maar hier werkt hij uitstekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183241477
Hier ook de apparatuur van Ikea, de oven en magnetron werken prima. Maar dat type is nu niet meer te koop.
Afzuigkap hebben we als inbouw ook van hun. Werkt ook prima.

Maar de vaatwasser is mwah. Hij kan niet altijd op de eco stand, want dan gaat hij stinken. De monteur is er al bij geweest en heeft een onderdeel vervangen, maar hij kwam het vaak tegen bij diverse merken en komt omdat er te zuinig gespoeld wordt. Dus dat zou bij andere merken ook gebeuren dacht hij.
Nu draait hij half om half op eco/vol programma en half om half op dreft/lidl. De laatste maanden gaat het zo goed.

kookplaat hebben we gerecycled uit de oude keuken.
pi_183241629
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier ook de apparatuur van Ikea, de oven en magnetron werken prima. Maar dat type is nu niet meer te koop.
Afzuigkap hebben we als inbouw ook van hun. Werkt ook prima.

Maar de vaatwasser is mwah. Hij kan niet altijd op de eco stand, want dan gaat hij stinken. De monteur is er al bij geweest en heeft een onderdeel vervangen, maar hij kwam het vaak tegen bij diverse merken en komt omdat er te zuinig gespoeld wordt. Dus dat zou bij andere merken ook gebeuren dacht hij.
Nu draait hij half om half op eco/vol programma en half om half op dreft/lidl. De laatste maanden gaat het zo goed.

kookplaat hebben we gerecycled uit de oude keuken.
Mijn vorige Etna vaatwasser en mijn nu Pelgrim vaatwasser hebben nooit last gehad van stinken op Eco stand iig. Dus ik zou je er niet te snel door af laten schepen. Mijn schoonouders hebben een Siemens en die draait ook altijd op Eco stinkt ook nooit trouwens.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183245267
Wij hebben ook nooit last van stank gehad bij eco-stand, met geen beide vaatwassers (vroeger Etna, nu Siemens).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183245349
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 16:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben ook nooit last van stank gehad bij eco-stand, met geen beide vaatwassers (vroeger Etna, nu Siemens).
Wij ook niet met de vorige.

Misschien toch maar weer eens bellen..
  woensdag 21 november 2018 @ 10:46:22 #35
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183280606
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben de vloer bekeken, een minerale gietvloer. Die vonden we erg mooi, mooier eigenlijk dan een polyurethaan gietvloer. Het gaat om de onderste vloer op de foto hieronder. Die moet 55 euro per m2 kosten inclusief alles.

[ afbeelding ]

We hebben dan alleen geen invloed op de kleur van de vloer. Veddinge van Ikea zit me er qua kleur te dichtbij, dus dat wordt 'em niet.

De beste optie voor nu lijkt me voor de keuken:
- kasten van Ikea
- wit/grijs composiet blad van een andere leverancier
- frontjes van Superfront, bijv. dit blauw met dezelfde greepjes maar dan zonder het patroon:

[ afbeelding ]
Mag ik vragen waar jullie voor de vloer hebben gekeken?
pi_183302119
Ik heb Tante_Soesa een dm gestuurd. Als anderen ook het antwoord willen weten, stuur dan even een dm!

Nog een vraag: heeft iemand hier een keukenblad van de Ikea? Zo ja, welk blad en hoe bevalt het?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183302291
Wat betreft de keuken: heb je ook bij anderen gekeken of je binnen budget je gewenste keuken zou kunnen krijgen?
Ik krijg het idee dat je nu bij de keuken erg veel van je wensen op moet geven, en dat vind ik uitgerekend voor een keuken zo zonde (Proejectie :D ). De keuken is zo zichtbaar in je woning en zo'n belangrijk onderdeel van je dagelijks leven.
Bedrijfsmatig bestellen wij bijvoorbeeld keukens bij Keukenbusiness en dat zijn toch vaak heel mooie, uitgebreide keukens voor een heel redelijke prijs. ¤ 15.000 betalen wij nooit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183302464
Wat miss Sly zegt idd...

Ik ben erg gecharmeerd van de Next 125, en zelfs die kan nog heel aardig binnen budget.
Misschien niet met alle gadgets die ik zou willen, maar bij een Ikea-keuken krijg ik die zeker niet.

Mijn grootste probleem is momenteel dat ik steeds nieuwe manieren bedenk om de keuken nog groter uit te bouwen, nog even en er kan riant een eiland in :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183303617
Ik begrijp jullie punt, maar op een gegeven moment moet je ook keuzes maken. Ik heb straks een grote keuken met eiland en quookerkraan. Daarmee is aan veel van mijn wensen voldaan - en misschien moet dat maar gewoon genoeg zijn.

Kijk, uiteindelijk is het geld gewoon op. Dus ik wil nu al overzicht hebben van mogelijke bespaarposten. Dat wil nog niet zeggen dat ik er gebruik van ga maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183303652
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb Tante_Soesa een dm gestuurd. Als anderen ook het antwoord willen weten, stuur dan even een dm!

Nog een vraag: heeft iemand hier een keukenblad van de Ikea? Zo ja, welk blad en hoe bevalt het?
Wij, een nep houten. Bevalt TNT prima. Wij hadden hiervoor hetzelfde idee van een keukenzaak, beviel ook goed.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 22 november 2018 @ 14:22:24 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183304093
Hier een nep-composietblad, donker-grijs met spikkeltje, van Ikea, houdt het op zich prima. Enige beschadiging is van een gietijzeren pan die van hoog uit een kastje donderde. :’)
***
pi_183304426
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 12:53 schreef Leandra het volgende:
Wat miss Sly zegt idd...

Ik ben erg gecharmeerd van de Next 125, en zelfs die kan nog heel aardig binnen budget.
Misschien niet met alle gadgets die ik zou willen, maar bij een Ikea-keuken krijg ik die zeker niet.
Maar Next125 is nog best prijzig, of niet? Dat meen ik me te herinneren van het Tweakers-forum.

Voor onze huidige keuken lukte het net om op de 10.000 euro te zitten inclusief Quookerkraan. Daarvoor zijn we meerdere reguliere zaken afgegaan. Ik denk niet dat we daar met onze nieuwe keuken onder de 15.000 euro uit gaan komen, of misschien maar net. Ga ik naar de Ikea, dan lukt het misschien wel om onder de 10.000 te blijven, zelfs met een blad van kwarts en inclusief de installatie en Quookerkraan. Maar dat weet ik zondag zeker, want dan ga ik er langs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183304689
Bij ikea loont het ook nog om naar BE/DE te kijken voor onderdelen. Scheelde toen ik naar keukens keek echt zoveel dat het interessant was om een deel in NL te halen en een deel in DE. Zoveel dat je ook een busje kon huren en nog geld over hield.
pi_183304772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:56 schreef Puala het volgende:
Bij ikea loont het ook nog om naar BE/DE te kijken voor onderdelen. Scheelde toen ik naar keukens keek echt zoveel dat het interessant was om een deel in NL te halen en een deel in DE. Zoveel dat je ook een busje kon huren en nog geld over hield.
Wat bizar!

Ik kan trouwens nergens een smalle, hoge keukenkast vinden (< 29 cm breed). Weet iemand welke kast onderstaande open kast is?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 22 november 2018 @ 15:17:36 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183305018
Het lijkt een stapel van dezelfde kleine vakjes te zijn die rechts horizontaal zitten.
***
pi_183306131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:17 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt een stapel van dezelfde kleine vakjes te zijn die rechts horizontaal zitten.
Goeie! Alleen kan ik die nergens vinden op de site, in ieder geval niet in het zwart. Gevonden. In essen vind ik 'em ook aardig:



[ Bericht 24% gewijzigd door Claudia_x op 22-11-2018 16:33:26 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183307111
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat bizar!
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50366054/

https://www.ikea.com/de/de/catalog/products/50366054/

Scheelt 100 euro, als je dat op nog iets hebt is het het ritje al bijna waard.
  donderdag 22 november 2018 @ 19:31:25 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183308959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goeie! Alleen kan ik die nergens vinden op de site, in ieder geval niet in het zwart. Gevonden. In essen vind ik 'em ook aardig:

[ afbeelding ]
Zeker!
***
pi_183309164
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar Next125 is nog best prijzig, of niet? Dat meen ik me te herinneren van het Tweakers-forum.

Voor onze huidige keuken lukte het net om op de 10.000 euro te zitten inclusief Quookerkraan. Daarvoor zijn we meerdere reguliere zaken afgegaan. Ik denk niet dat we daar met onze nieuwe keuken onder de 15.000 euro uit gaan komen, of misschien maar net. Ga ik naar de Ikea, dan lukt het misschien wel om onder de 10.000 te blijven, zelfs met een blad van kwarts en inclusief de installatie en Quookerkraan. Maar dat weet ik zondag zeker, want dan ga ik er langs.
De Next 125 is idd niet goedkoop, maar dat voel je dan ook aan alles....
Het is echt een Mercedes vs een Skoda.

Maar met zo'n budget zou ik het niet op voorhand al afschrijven, gewoon eens kijken of je het wat vindt en waar je op uitkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183316908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 19:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Next 125 is idd niet goedkoop, maar dat voel je dan ook aan alles....
Het is echt een Mercedes vs een Skoda.

Maar met zo'n budget zou ik het niet op voorhand al afschrijven, gewoon eens kijken of je het wat vindt en waar je op uitkomt.
Ik heb net offertes binnengekregen, dus de druk is groot om op zoveel mogelijk te besparen. De verbouwingskosten zijn zoveel hoger dan we tevoren hebben begroot (denk aan 1,5 keer zo hoog). Er zit geen offerte tussen die meevalt. Wat wel opvalt is dat er een enorm verschil zit tussen hoe aannemers offertes maken. Ik heb er net een gehad die compleet én precies was. Wat een verademing!

Ik heb dit soort conversaties trouwens voortdurend met de architect:
- toen ik een volledige Ikea-keuken ter sprake bracht: een maatwerk keuken zou ik niet op voorhand afschrijven
- toen ik openslaande deuren ter sprake bracht: een vouwdeur zou ik niet op voorhand afschrijven
- toen ik een coatingvloer ter sprake bracht: een minerale gietvloer zou ik niet op voorhand afschrijven

Het gaat maar door! :Y) En we moeten ergens op bezuinigen. Lastig, hoor. Dan helpt het me wel om andersom te redeneren: wat is absoluut noodzakelijk?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:22:53 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183317799
Anderhalf keer begroot is idd wel een enorm verschil, dat beperkt je mogelijkheden nogal en dan zou ik idd ook keuzes gaan maken voor zaken die niet voor de eeuwigheid zijn.

Dus dan is besparen op een keuken een van de meest logische dingen, want die vervang je op termijn toch weer.

Dat is in die situatie dus de afweging die ik zou maken.
Iets wat je makkelijk, en sowieso in X jaar vervangt op besparen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183317838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het gaat maar door! :Y) En we moeten ergens op bezuinigen. Lastig, hoor. Dan helpt het me wel om andersom te redeneren: wat is absoluut noodzakelijk?
En wat als je er logistiek naar kijkt... wat wil je echt gedaan hebben voordat je erin trekt en wat kun je eventueel 1 of 2 jaar uitstellen.?
Wij hebben bij onze verbouwing ook geschrapt in enkele zaken die uitgesteld konden worden. We keken naar werkzaamheden die echt noodzakleijk waren (omdat ze diep in de muur of vloer moesten) niet in de weg zaten.

Uitgesteld hebben wij:
dubbelglas plaatsen aan de voorzijde (is afgelopen zomer als apart project alsnog gedaan)
Vervangen kozijn slaap etage ivm houtrot (gaat komend voorjaar gebeuren)

Maar wij hebben ook bezuinigd op vloerverwarming in ons washok. Hier hebben we spijt van. In dit washok zit nl. de wc en die is smorgens akelig koud. Helaas gaan we een tegelvloer van 2 jaar oud niet meer openbreken. Deze keus zou ik een volgende keer dus anders gemaakt hebben.

Succes met de keuzes.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_183318787
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 01:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb net offertes binnengekregen, dus de druk is groot om op zoveel mogelijk te besparen. De verbouwingskosten zijn zoveel hoger dan we tevoren hebben begroot (denk aan 1,5 keer zo hoog). Er zit geen offerte tussen die meevalt. Wat wel opvalt is dat er een enorm verschil zit tussen hoe aannemers offertes maken. Ik heb er net een gehad die compleet én precies was. Wat een verademing!

Ik heb dit soort conversaties trouwens voortdurend met de architect:
- toen ik een volledige Ikea-keuken ter sprake bracht: een maatwerk keuken zou ik niet op voorhand afschrijven
- toen ik openslaande deuren ter sprake bracht: een vouwdeur zou ik niet op voorhand afschrijven
- toen ik een coatingvloer ter sprake bracht: een minerale gietvloer zou ik niet op voorhand afschrijven

Het gaat maar door! :Y) En we moeten ergens op bezuinigen. Lastig, hoor. Dan helpt het me wel om andersom te redeneren: wat is absoluut noodzakelijk?
Zo, dat is een behoorlijk verschil. Enig idee waar dat door wordt veroorzaakt? Te voordelig ingeschat of zijn ze zoveel duurder door de huidige hausse?

Wat betreft wat noodzakelijk is en waar je wel of niet op bezuinigt, dat is iets dat je alleen zelf kunt bepalen natuurlijk. Ik vind de keuken reuzebelangrijk, voor mij zelfs een van de redenen om te willen verhuizen, dus daar wil ik niet op bezuinigen. Of zo weinig mogelijk. Dat doe ik dan wel elders. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183321053
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo, dat is een behoorlijk verschil. Enig idee waar dat door wordt veroorzaakt? Te voordelig ingeschat of zijn ze zoveel duurder door de huidige hausse?
Goede vraag. Ik denk een combinatie van de volgende factoren:
- De personen die ons tevoren een inschatting hebben gegeven, hebben te conservatief gedacht over de werkzaamheden die nodig zijn. Dat zien we bijv. terug bij de kozijnen: eerst leek het erop dat we er één zouden moeten vervangen, nu gaat 75% eruit. Dat is een enorme post.
- De architect kijkt verder dan reparaties en probeert de woning zo goed mogelijk te ontwerpen. Dat kost meer geld dan net genoeg opknappen om erin te kunnen wonen.
- Sommige aannemers vragen de hoofdprijs.

quote:
Wat betreft wat noodzakelijk is en waar je wel of niet op bezuinigt, dat is iets dat je alleen zelf kunt bepalen natuurlijk. Ik vind de keuken reuzebelangrijk, voor mij zelfs een van de redenen om te willen verhuizen, dus daar wil ik niet op bezuinigen. Of zo weinig mogelijk. Dat doe ik dan wel elders. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren.
Is absoluut waar. Ik vind de keuken zelf niet zo heel boeiend, want ik kook niet vaak. Dingen die ik belangrijk vind zijn:

- een grote koelkast
- een grote vriezer
- een Quookerkraan
- een eiland om aan te zitten
- apparaten die niet gauw stuk gaan
- een werkblad dat een beetje praktisch is
- een algehele prettige aanblik

Al die dingen heb ik straks sowieso. Ik heb dan niet een supermooi blad (keramiek) of heel solide kasten (dat verschil voel ik wel). Dat is het compromis. Maar ik houd het blad wel nog even open, want dat zou een grote verbetering zijn. De deurtjes in het eiland kan ik later alsnog laten aanpassen, als ik dat zou willen. Met het blad kan dat ook, maar dan moet ik nu óf een heel goedkope optie nemen en anticiperen op vervangen, óf ik neem nu een oké blad en vervang dat niet (anders is het zonde van het geld).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183321411
O balen dat de offertes zo tegenvallen! Ik hoor het wel overal om me heen, dat alles veel duurder is dan verwacht. Wat dat betreft hebben wij net geluk gehad. Kan de architect meedenken in wat je nog kan besparen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_183322822
Ze hebben momenteel allemaal meer werk dan tijd. Dus ze kunnen de hoofdprijs vragen. Wij merken ook dat de kosten nu véél hoger liggen dan een paar jaar terug.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183323450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:43 schreef mefke79 het volgende:
O balen dat de offertes zo tegenvallen! Ik hoor het wel overal om me heen, dat alles veel duurder is dan verwacht. Wat dat betreft hebben wij net geluk gehad. Kan de architect meedenken in wat je nog kan besparen?
In theorie wel. In de praktijk blijkt dat wat lastiger. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183323475
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 07:30 schreef Essebes het volgende:

[..]

En wat als je er logistiek naar kijkt... wat wil je echt gedaan hebben voordat je erin trekt en wat kun je eventueel 1 of 2 jaar uitstellen.?
Is een goed punt. Dat is ook een perspectief dat ik meeneem inderdaad. Al vind ik dat wel lastig. Is het vervangen van de boeidelen bijv. absoluut noodzakelijk nu? Kan de spouwmuurisolatie wachten? Maar goed, dat zijn punten waarover ik ook in gesprek ben met de (hopelijk toekomstige) aannemer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183323580
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 11:43 schreef mefke79 het volgende:
O balen dat de offertes zo tegenvallen! Ik hoor het wel overal om me heen, dat alles veel duurder is dan verwacht. Wat dat betreft hebben wij net geluk gehad. Kan de architect meedenken in wat je nog kan besparen?
Het bedrag dat de verbouwing tegenvalt is wel weer precies het bedrag dat de verkoop van onze woning is meegevallen. Gevoelsmatig valt dat een beetje tegen elkaar weg te strepen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afgelopen maanden zijn we wel opnieuw naar onze uitgaven gaan kijken en gaan bedenken of we veranderingen kunnen doorvoeren waardoor we meer geld overhouden aan het einde van de maand. Het doel is om zoveel mogelijk opzij te zetten voor enerzijds het aflossen van de hypotheek en anderzijds het blijven investeren in de woning, de tuin en de bijgebouwen. We gaan bijv. de kinderopvang stopzetten. Daar wordt ons leven meteen weer wat relaxter door: mijn schoonouders komen één middag in de week bij ons thuis oppassen en mijn lief gaat een dag thuiswerken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183351378
Goed nieuws: we zijn eruit met een aannemer. Over een week gaat-ie beginnen! *O* En hij denkt 3-4 weken voor onze verhuizing klaar te zijn. *O* We hoeven niet in een caravan te wonen. *O*

Nog een paar updates:
- er komt toch een vouwdeur
- ik overweeg beton ciré als aanrechtblad
- ik ga zelf al het binnenschilderwerk doen - tips zijn welkom
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 25 november 2018 @ 07:06:01 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183356181
Wow *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 november 2018 @ 07:50:45 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183356244
Goed nieuws *O*. Wat fijn dat er nu volgende week gestart gaat worden, spannend!
pi_183356332
Nog een inspiratieplaatje voor de keuken:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183356544
Goed nieuws Claudia *O*
Welke keuken wordt het nou, toch IKEA?
pi_183357648
Oh ik had je eigen topics gemist. Leuk dit.
Goed nieuws van de aannemer. En veel succes en sterkte de komende tijd. Wij hebben afgelopen twee/drie weken een aannemer in ons nieuwe huis gehad en iemand die nieuwe vloeren kwam leggen + de bestaande houten vloeren schuren en lakken en dat was toch zenuwslopender dan we hadden ingeschat. Het loopt toch altijd net wat anders, en komen onverwachte en niet ingecalculeerde dingen (zoals ineens een vochtplek van kennelijk een lekkage ergens waar we niets vanaf wisten en waarvan de oorzaak onduidelijk is), het duurt langer dan afgesproken en het wordt een race tegen de klok. Mijn vriend is altijd de rust zelve maar zelfs hij ligt nu af en toe 's nachts naar het plafond te staren. :') .

Ben dus heel benieuwd hoe het bij jullie gaat. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183359582
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2018 11:07 schreef Franny_G het volgende:

Ben dus heel benieuwd hoe het bij jullie gaat. :+ .
Ik heb me er al bij neergelegd dat er onverwachte dingen gaan komen. Dat is de enige zekerheid die je hebt. Voor mij was het daarom ook zo belangrijk om een goede, betrouwbare aannemer te hebben.

Voordeel voor ons is dat het huis volledig wordt gestript; alleen de buitenmuren, de balkenvloeren op de 1e en 2e verdieping blijven erin en een groot deel van het dak. Bijna alles wordt vernieuwd, dus het maakt niet uit als daar iets mis mee blijkt te zijn. Wij kunnen nog bijv. tegenvallers krijgen bij het verwijderen van de kachel (asbest) en bij het dak (bruinrot of zwam i.v.m. lekkages).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183359613
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 09:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Goed nieuws Claudia *O*
Welke keuken wordt het nou, toch IKEA?
Vooralsnog wel, ja. Ik ben er net geweest. Maar de bestelling is nog niet geplaatst. Misschien ga ik nog naar een andere keukenzaak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183360349
Claudia...dit is geen klus meer...dit is een project. (8>

Blijkbaar komt er veel licht binnen.
Hou je er rekening mee, dat een donkere keuken + blad het licht “opzuigt” als een malle.

( wij hadden een groot proefstuk van donkergrijs blad, legden het op de aanrechtkastjes en besloten nee.
I.o.m. de leverancier /steenhouwer zijn we opnieuw naar de groothandel ( 3 voetbalvelden groot) gegaan om uiteindelijk het “goedkoopste” blad met veel wit te kiezen.)
  zondag 25 november 2018 @ 14:35:48 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183360657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Goed nieuws: we zijn eruit met een aannemer. Over een week gaat-ie beginnen! *O* En hij denkt 3-4 weken voor onze verhuizing klaar te zijn. *O* We hoeven niet in een caravan te wonen. *O*

Nog een paar updates:
- er komt toch een vouwdeur
- ik overweeg beton ciré als aanrechtblad
- ik ga zelf al het binnenschilderwerk doen - tips zijn welkom
Kijk eens aan, dat zijn de goeie berichten! ^O^
Resistance is futile.
pi_183361364
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 14:22 schreef AnneX het volgende:
Claudia...dit is geen klus meer...dit is een project. (8>
En een tweede baan...

quote:
Blijkbaar komt er veel licht binnen.
Hou je er rekening mee, dat een donkere keuken + blad het licht “opzuigt” als een malle.

( wij hadden een groot proefstuk van donkergrijs blad, legden het op de aanrechtkastjes en besloten nee.
I.o.m. de leverancier /steenhouwer zijn we opnieuw naar de groothandel ( 3 voetbalvelden groot) gegaan om uiteindelijk het “goedkoopste” blad met veel wit te kiezen.)
Ik weet het, ik weet het. Het is nog niet definitief, maar inmiddels sta ik erachter (na het eindeloos bekijken van referentieplaatjes).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183361388
Ik denk dat ik volgend weekeinde nog even naar de leverancier van onze huidige keuken ga.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183497403
Ik heb jullie hulp nodig! Ik wil graag weten hoeveel ruimte we nodig hebben voor kasten 6, 7 en 8 tegen de linkerwand. Vandaag ben ik bij de Ikea geweest en ik twijfel over het verhaal.



Mijn idee:
- Kast 6 (de hoekkast linksonderin) heeft een diepte van 675 mm.
- Kast 7 heeft een breedte van 400 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de linkerkant van 15 mm.
- Kast 8 heeft een breedte van 600 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de rechterkant van 15 mm.

Totaal: 675 + 15 + 400 + 600 + 15 = 1705 mm.

De Ikea zegt dat we er 1765 mm van moeten maken. Het verhaal is onduidelijk, maar het heeft er iets mee te maken dat ongeveer in het midden van kast 6 (de hoekkast) een naad komt van het werkblad. Er zouden beugels/koppelstukken nodig zijn en daar zou die 6 cm extra voor nodig zijn.

Ik snap het verhaal niet. Weet iemand of het klopt? Ik sprak vandaag een keukenmedewerker met weinig ervaring. Ze heeft met een collega overlegd, zei ze, maar het zou best kunnen dat ze het verkeerd heeft begrepen. Voor ons is dit heel belangrijk, want we moeten bepalen waar we muur tegen de rechterkant van kast 8 precies plaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 december 2018 @ 18:11:19 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183498844
Misschien moet je hier even apart topicje voor maken, dan zullen meer mensen het zien.

Ik zou ook denken dat jouw berekening klopt.

Wij hebben een IKEA blad, al een jaar of 9-10, en dit is de beugel die er onder zit:

https://m.imgur.com/gallery/AEvcYFG
***
  zondag 2 december 2018 @ 18:13:09 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183498888
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2018 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig! Ik wil graag weten hoeveel ruimte we nodig hebben voor kasten 6, 7 en 8 tegen de linkerwand. Vandaag ben ik bij de Ikea geweest en ik twijfel over het verhaal.

[ afbeelding ]

Mijn idee:
- Kast 6 (de hoekkast linksonderin) heeft een diepte van 675 mm.
- Kast 7 heeft een breedte van 400 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de linkerkant van 15 mm.
- Kast 8 heeft een breedte van 600 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de rechterkant van 15 mm.

Totaal: 675 + 15 + 400 + 600 + 15 = 1705 mm.

De Ikea zegt dat we er 1765 mm van moeten maken. Het verhaal is onduidelijk, maar het heeft er iets mee te maken dat ongeveer in het midden van kast 6 (de hoekkast) een naad komt van het werkblad. Er zouden beugels/koppelstukken nodig zijn en daar zou die 6 cm extra voor nodig zijn.

Ik snap het verhaal niet. Weet iemand of het klopt? Ik sprak vandaag een keukenmedewerker met weinig ervaring. Ze heeft met een collega overlegd, zei ze, maar het zou best kunnen dat ze het verkeerd heeft begrepen. Voor ons is dit heel belangrijk, want we moeten bepalen waar we muur tegen de rechterkant van kast 8 precies plaatsen.
Even Bartjebart in het Ikea topic vragen :)
Resistance is futile.
pi_183499174
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:11 schreef Brighteyes het volgende:
Misschien moet je hier even apart topicje voor maken, dan zullen meer mensen het zien.

Ik zou ook denken dat jouw berekening klopt.

Wij hebben een IKEA blad, al een jaar of 9-10, en dit is de beugel die er onder zit:

https://m.imgur.com/gallery/AEvcYFG
Interessant om te zien! En heeft dat nog consequenties gehad voor de kastjes? D.w.z., staan die 6 cm van de muur?

Ik heb in het Ikeatopic even naar mijn posting met de vraag gelinkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 december 2018 @ 18:46:22 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183499606
Wij hebben het ikea blad op een bestaande keuken geplaatst, dus of ze extra ver van de muur staan weet ik niet.
***
pi_183499809
Ik kan het me niet voorstellen. Ik vind het zo'n raar verhaal van die Ikeamedewerker. Ik baal er best van, want dit soort informatie heeft consequenties voor de tekeningen van de architect.

Maar ja, dat is de prijs die je betaalt voor een goedkope keuken: tijd, gedoe en frustratie. }:| We zijn dit weekeinde nog naar de leverancier van onze huidige keuken geweest en dat heeft ons wel geholpen om de knoop door te hakken. Die is veel duurder dan kastjes bij de Ikea bestellen, zelf apparatuur kopen, een installateur via Werkspot regelen en evt. een werkblad uitbesteden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 december 2018 @ 19:03:03 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183500014
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 18:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Interessant om te zien! En heeft dat nog consequenties gehad voor de kastjes? D.w.z., staan die 6 cm van de muur?

Ik heb in het Ikeatopic even naar mijn posting met de vraag gelinkt.
Bij BE lijkt het koppelstuk onder een kastje te zitten, volgens mij los je je probleem op door het koppelstuk onder kastje 6 te doen, dus dan krijgen de hoek van kastje 6 en kastje 7 en 8 een deel van het werkblad en komt de grens van het werkblad dus in het verlengde van de voorzijde van kastjes 7 en 8 en niet zoals ze nu waarschijnlijk willen op de bijna grens van kastje 6.

Anders zou het echt bizar zijn, als je daar extra loze ruimte voor moest creëren.

Volgens mij snapt de keukenmedewerker het niet helemaal....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 december 2018 @ 19:08:53 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183500197
Bij ons zit de naad halverwege een hoekkast zoals bij Claudia, maar dan net gespiegeld.

Dat is vlgs mij ook zoals jullie het van plan zijn toch? Halvewege kastje 6? En dan haaks erop zeg maar
***
pi_183500489
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij BE lijkt het koppelstuk onder een kastje te zitten, volgens mij los je je probleem op door het koppelstuk onder kastje 6 te doen, dus dan krijgen de hoek van kastje 6 en kastje 7 en 8 een deel van het werkblad en komt de grens van het werkblad dus in het verlengde van de voorzijde van kastjes 7 en 8 en niet zoals ze nu waarschijnlijk willen op de bijna grens van kastje 6.

Anders zou het echt bizar zijn, als je daar extra loze ruimte voor moest creëren.

Volgens mij snapt de keukenmedewerker het niet helemaal....
Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt. Kasten 7 en 8 zijn hoge kasten. Dit is het vooraanzicht (links kast 6, de hoekkast, en daarnaast kasten 7 en 8):



Bij alle kasten zie ik 63,5 cm diepte staan. Bij de hoekkast staat 67,5 cm. Dat komt doordat er een passtuk tussen de hoekkast en de hoge kast zit - schijnbaar is die nodig. Ik vermoed dat daarom het werkblad een klein stukje het hoekje om zal moeten lopen, 4 cm. En als ik het goed heb begrepen, doen ze dat zo:



Dan komt er dus een naad in het midden van de hoekkast. En daar zou dan om een of andere reden een beugel voor nodig zijn die maakt dat er 6 cm extra ruimte moet komen bij de wand waar kasten 6, 7 en 8 tegen staan. :?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 december 2018 @ 19:23:52 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183500638
Ik vind het een raar verhaal. Ik zou nog eens teruggaan en het een ander vragen. :Y
***
pi_183500681
We zullen wel moeten, ben ik bang. Vandaag hebben we 1,5 uur moeten wachten tot we aan de beurt waren. Het was ook geen handige timing, want het was de laatste dag van de keukenapparatuuractie. En in het weekeinde is het altijd druk, is mijn ervaring. Zucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183500760
Dat ziet er niet uit als Amsterdam.
Aldus.
pi_183500821
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2018 19:28 schreef Z het volgende:
Dat ziet er niet uit als Amsterdam.
Het is ook geen Amsterdam.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 2 december 2018 @ 19:41:31 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183501086
Ik zou even een afspraak maken op de keukenafdeling:

https://www.ikea.com/nl/nl/keukens/keukenservices.html

En het komt mij niet bekend voor (wij hebben nu een volledige Ikea keuken) en ik zou het ook niet logisch vinden idd :?
pi_183501305
Is het nog steeds zo, dat ikea een eigen maatvoering van keukenkastjes heeft qua diepte?

Lang geleden had ik zo’n pannenrek uittrekding op rolletjes en moest een gat zagen in de achterwand van een hoge keukenkast voor de beugel.
Ikeakasten waren dieper.
(Ook lang een eigen ikea maatvoering met dekbedhoezen etc)
Gelukkig zat er ruimte áchter de kast om te gebruiken.

Affijn, succes en een portie geduld voor alles wat je gaat tegenkomen. w/
pi_183501457
Als je een afspraak maakt hebben ze alle tijd voor je. Dat kost je 35 euro die je weer terug krijgt als de keuken koopt.
Wij hebben geen hoek in de keuken dus geen idee hoe het precies zit, maar als de klem niet in een keukenkastje kan maar erachter moet, lijkt het me logisch. Maar volgens mij is het dan inderdaad een kwestie van de klem op een andere plek.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183501687
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 19:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik zou even een afspraak maken op de keukenafdeling:

https://www.ikea.com/nl/nl/keukens/keukenservices.html

En het komt mij niet bekend voor (wij hebben nu een volledige Ikea keuken) en ik zou het ook niet logisch vinden idd :?
Een afspraak maken is op zich ideaal, ware het niet dat je dan minstens 2 weken moet wachten. (Ik heb er al een gehad, maar toen kwamen we tot een iets andere opstelling en speelde dit probleem niet.)

Toch fijn om te horen dat jullie het niet herkennen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183501722
Die paar cm is er denk ik voor zodat je wat speling hebt tussen de muren, anders krijg je die kasten er nooit tussen?

Een andere vraag is natuurlijk waarom je daar een muur wil, de kasten kunnen ook als "muur" fungeren.

/edit: Beter lezen :+ Het gaat om het werkblad waar die extra afstand nodig voor zou zijn.
pi_183501794
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 20:08 schreef Vinniiee het volgende:
Die paar cm is er denk ik voor zodat je wat speling hebt tussen de muren, anders krijg je die kasten er nooit tussen?
Dan was dat wel het argument geweest, lijkt me?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183501855
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2018 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dan was dat wel het argument geweest, lijkt me?
Nee joh, ze weten op de millimeter nauwkeurig te melden hoe lang het werkblad moet zijn, dus dat argument klopt niet
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183503372
quote:
4s.gif Op zondag 2 december 2018 16:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig! Ik wil graag weten hoeveel ruimte we nodig hebben voor kasten 6, 7 en 8 tegen de linkerwand. Vandaag ben ik bij de Ikea geweest en ik twijfel over het verhaal.

[ afbeelding ]

Mijn idee:
- Kast 6 (de hoekkast linksonderin) heeft een diepte van 675 mm.
- Kast 7 heeft een breedte van 400 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de linkerkant van 15 mm.
- Kast 8 heeft een breedte van 600 mm en er zit een bedekkingspaneel aan de rechterkant van 15 mm.

Totaal: 675 + 15 + 400 + 600 + 15 = 1705 mm.

De Ikea zegt dat we er 1765 mm van moeten maken. Het verhaal is onduidelijk, maar het heeft er iets mee te maken dat ongeveer in het midden van kast 6 (de hoekkast) een naad komt van het werkblad. Er zouden beugels/koppelstukken nodig zijn en daar zou die 6 cm extra voor nodig zijn.

Ik snap het verhaal niet. Weet iemand of het klopt? Ik sprak vandaag een keukenmedewerker met weinig ervaring. Ze heeft met een collega overlegd, zei ze, maar het zou best kunnen dat ze het verkeerd heeft begrepen. Voor ons is dit heel belangrijk, want we moeten bepalen waar we muur tegen de rechterkant van kast 8 precies plaatsen.
Heb je die 6 cm misschien normaalgesproken nodig omdat anders de deur niet open volledig open kan? (handvat dat tegen een muur aan komt) Dan zou het kunnen dat je het in jouw situatie niet nodig hebt, omdat de muur niet doorloopt.

Edit: wacht, ze hebben het hier over het werkblad? Dat snap ik ook niet. Een passtuk naast de hoge kast zou ik logischer vinden.
pi_183503418
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 21:10 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Heb je die 6 cm misschien normaalgesproken nodig omdat anders de deur niet open volledig open kan? (handvat dat tegen een muur aan komt) Dan zou het kunnen dat je het in jouw situatie niet nodig hebt, omdat de muur niet doorloopt.
Dat dacht ik eerst ook, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het stukje aanrechtblad tussen de onderste muur en de hoge kast.
pi_183503603
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2018 21:11 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het stukje aanrechtblad tussen de onderste muur en de hoge kast.
Zou daar ook kunnen gelden dat je dat stukje extra nodig hebt om deurtjes volledig te kunnen openen?
  zondag 2 december 2018 @ 21:32:50 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183504051
Oh, hoge kasten, daar had ik helemaal overheen gelezen, my bad :@
Maar dan snap ik die 6 cm extra nog minder.

Sowieso jammer dat er een naad in moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183504100
Wacht ff, Claudia wordt de hoge kast zwart? Dan moet daar inderdaad een passtuk op, de kasten zijn immers wit. Maar die kan wrs ook stoppen op het werkblad, die hoeft niet helemaal naar beneden. En een passtuk is maar 1,8 cm. Maar ik denk dat het verschil zit in het feit dat de hoekkast inderdaad dieper is,juist om de hoek goed om te kunnen zodat de deur open kan.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183504934
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 19:18 schreef Claudia_x het volgende:
die maakt dat er 6 cm extra ruimte moet komen bij de wand waar kasten 6, 7 en 8 tegen staan. :?
Ik kom even op bezoek vanuit het IKEA topic. Ik heb zelf een IKEA keuken gebouwd een paar jaar terug met deze hoekkast.
Er zit inderdaad een latje aan de zijkant van deze kast. Op deze foto zie je hem: https://www.ikea.com/nl/n(...)6401_PE692727_S4.JPG Hij word met stoelhoekjes aan de kast bevestigd.
Bij mij was het probleem dat dat niet niet uitkwam qua afmeting. Ik heb een U keuken en dat zou anders betekenen dat daar helemaal geen kasje kon.
Ik heb de breedte ingekort naar zo'n 2,5cm en hierdoor paste het wel bij mij, en dit gaat prima.

Helemaal weglaten weet ik niet zeker of dat mogelijk is. Ik zou het voor je kunnen nameten.

Overigens heb ik niet meer zo'n hoge pet op van de IKEA keukenmedewerkers. Deze hebben (inclusief afdelingleiders/managers) beweerd dat mijn IKEA koelkast niet in de hoge kast kon passen.
Waarom niet hadden ze geen antwoord op, "maar dat kon nou eenmaal niet".
Hier staat ie inmiddels jaren in ze kastje... Het enige is inderdaad dat ik een stukje uit een plank moest zagen omdat die op dezelfde hoogte als een scharnier kwam...
pi_183505768
Dat stukje lijkt er alleen maar op te zitten om te voorkomen dat je handgrepen op de frontjes botsen, toch? Of heeft het nog een functie? Zo niet, dan kan het bij greeploos helemaal weg lijkt me. Of denk ik nu verkeerd?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183509498
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:40 schreef d.k. het volgende:
Dat stukje lijkt er alleen maar op te zitten om te voorkomen dat je handgrepen op de frontjes botsen, toch? Of heeft het nog een functie? Zo niet, dan kan het bij greeploos helemaal weg lijkt me. Of denk ik nu verkeerd?
Nadat ik er nog ff over nagedacht heb, het zit er inderdaad zodat de deur van het kastje dat tegen de hoekkast aan zit (dus niet de hoekkast zelf) nog goed open kan als je die richting de hoekkast laat opengaan. (wat wel het meest logische is)

Bij mij kan dat kastje dus maar 80% open omdat dan idd de handgrepen tegen elkaar stoten.
Maar ik had liever dat dan alle ruimte van de hoekkast verliezen.
Buiten de handgreep zit je wel met de dikte van het deurtje zelf. dit valt namelijk op de kast en er niet "in".

In dit geval zit je eerder met de handgreep van de hoge kast (als je die op de hoogte van de tekening monteert) die tegen het aanrechtblad aanstoot.
Het aanrechtblad steekt namelijk (gedeeltelijk) over je handgrepen uit.

Als je een aanrechtblad met een rechte voorkant neemt zou ik dit zo diep kiezen zodat je geen naad in de hoek krijgt, maar de benodigde diepte van het "passtuk" van je hoekkast gelijk houd aan de afstand dat het aanrechtblad over je kastje/deurtje/handgreep heen steekt.
Maar of IKEA dat kan en/of snapt...

Ik heb persoonlijk mijn aanrechtblad (composiet) bij een andere firma besteld. Die waren veel flexibeler in de mogelijkheden, kwamen thuis inmeten en plaatsen en waren nog goedkoper dan IKEA ook...
pi_183518357
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 21:34 schreef d.k. het volgende:
Wacht ff, Claudia wordt de hoge kast zwart? Dan moet daar inderdaad een passtuk op, de kasten zijn immers wit. Maar die kan wrs ook stoppen op het werkblad, die hoeft niet helemaal naar beneden. En een passtuk is maar 1,8 cm. Maar ik denk dat het verschil zit in het feit dat de hoekkast inderdaad dieper is,juist om de hoek goed om te kunnen zodat de deur open kan.
Er zit sowieso een bedekkingspaneel tegen de hoge kasten. (De kasten kun je wel in het zwart bestellen.) Daar zit het verschil niet in. En het heeft ook niet met de diepte van de hoekkast te maken. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat het verhaal niet klopt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183518523
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:08 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik kom even op bezoek vanuit het IKEA topic. Ik heb zelf een IKEA keuken gebouwd een paar jaar terug met deze hoekkast.
Er zit inderdaad een latje aan de zijkant van deze kast. Op deze foto zie je hem: https://www.ikea.com/nl/n(...)6401_PE692727_S4.JPG Hij word met stoelhoekjes aan de kast bevestigd.
Bij mij was het probleem dat dat niet niet uitkwam qua afmeting. Ik heb een U keuken en dat zou anders betekenen dat daar helemaal geen kasje kon.
Ik heb de breedte ingekort naar zo'n 2,5cm en hierdoor paste het wel bij mij, en dit gaat prima.

Helemaal weglaten weet ik niet zeker of dat mogelijk is. Ik zou het voor je kunnen nameten.
Duidelijke foto, dank je! Ik heb al rekening gehouden met dat hoekstukje. Dat zie je op deze foto:



Een kast is standaard 61,6 cm diep, zie ik nu (en niet 63,5 cm, zoals ik eerder dacht - dat is waarschijnlijk inclusief het werkblad?). In de tekening hierboven staat 67,5 cm voor de hoekkast. Dat is ongeveer 6 cm extra. Daar zal dat verhaal dan wel vandaan komen van die keukenmedewerker. Maar met die 6 cm hadden we al rekening gehouden...

Ik heb net ook nog even met een monteur gesproken die ik via Werkspot heb gevonden en hij begreep ook niks van het verhaal van de Ikeamedewerker.

quote:
Overigens heb ik niet meer zo'n hoge pet op van de IKEA keukenmedewerkers. Deze hebben (inclusief afdelingleiders/managers) beweerd dat mijn IKEA koelkast niet in de hoge kast kon passen.
Waarom niet hadden ze geen antwoord op, "maar dat kon nou eenmaal niet".
Hier staat ie inmiddels jaren in ze kastje... Het enige is inderdaad dat ik een stukje uit een plank moest zagen omdat die op dezelfde hoogte als een scharnier kwam...
Ja, dat is wel echt een nadeel aan het kopen van een keuken bij de Ikea.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183518592
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 09:51 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Nadat ik er nog ff over nagedacht heb, het zit er inderdaad zodat de deur van het kastje dat tegen de hoekkast aan zit (dus niet de hoekkast zelf) nog goed open kan als je die richting de hoekkast laat opengaan. (wat wel het meest logische is)

Bij mij kan dat kastje dus maar 80% open omdat dan idd de handgrepen tegen elkaar stoten.
Maar ik had liever dat dan alle ruimte van de hoekkast verliezen.
Buiten de handgreep zit je wel met de dikte van het deurtje zelf. dit valt namelijk op de kast en er niet "in".
Ja, klopt. Alleen hadden we die extra ruimte al in de tekening meegenomen. Sterker nog, als je in de 3D-planner van Ikea werkt dan zit dat stuk er gewoon in en kun je er niet omheen.

quote:
Als je een aanrechtblad met een rechte voorkant neemt zou ik dit zo diep kiezen zodat je geen naad in de hoek krijgt, maar de benodigde diepte van het "passtuk" van je hoekkast gelijk houd aan de afstand dat het aanrechtblad over je kastje/deurtje/handgreep heen steekt.
Maar of IKEA dat kan en/of snapt...
Oh, interessante suggestie! Ik denk dat ik het blad niet bij de Ikea neem, dus dan zou het sowieso geen issues zijn.

quote:
Ik heb persoonlijk mijn aanrechtblad (composiet) bij een andere firma besteld. Die waren veel flexibeler in de mogelijkheden, kwamen thuis inmeten en plaatsen en waren nog goedkoper dan IKEA ook...
Waar was dat? Ik heb nu bij de Natuursteenstunter een offerte opgevraagd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183518615
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 22:40 schreef d.k. het volgende:
Dat stukje lijkt er alleen maar op te zitten om te voorkomen dat je handgrepen op de frontjes botsen, toch? Of heeft het nog een functie? Zo niet, dan kan het bij greeploos helemaal weg lijkt me. Of denk ik nu verkeerd?
Wij hebben wel greepjes. Maar dat is inderdaad een reden dat dat stukje erin zit. (We zouden dat ook op kunnen lossen door de koelkastdeur de andere kant op te laten draaien, lijkt me?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183518862
quote:
6s.gif Op zondag 2 december 2018 19:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is ook geen Amsterdam.
Mooi project!

P.S. wordt je man wel eens nerveus van jou geneuzel over keukengreepjes enzo? :P
Aldus.
pi_183518911
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 18:58 schreef Z het volgende:

[..]

Mooi project!

P.S. wordt je man wel eens nerveus van jou geneuzel over keukengreepjes enzo? :P
We hebben afgesproken dat ik alles beslis en regel. Dus nee, want ik val hem er niet mee lastig. Hij heeft daar helemaal geen zin in. Begrijp ik, als liefhebbende vrouw.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183518970
Dat neuzelen over details doe ik dus vooral met de architect. Ik heb al eerder gezegd dat dat fantastisch is. Laat ik het nog eens benadrukken: ik gun elke vrouw een architect om mee te neuzelen over ontwerp en inrichting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183519041
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2018 19:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben afgesproken dat ik alles beslis en regel. Dus nee, want ik val hem er niet mee lastig. Hij heeft daar helemaal geen zin in. Begrijp ik, als liefhebbende vrouw.
Een wijs man ook.
Aldus.
pi_183519313
Ik kom hier eigenlijk voor heuglijk nieuws: vandaag is de aannemer begonnen! Er stond vanochtend een knoksloopploeg met Polen op de stoep. Niet veel later werd een container afgeleverd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sloopploeg ging flink tekeer. Ik stond ervan te kijken hoe snel het ging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanwijzingen werden door de aannemer soms in het Pools genoteerd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er ongeveer een uur en een kwartier geweest en in die tijd was een groot deel al gesloopt. De keuken was in minder dan 20 minuten leeg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De woonkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De container raakte al gauw behoorlijk vol:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het heel gaaf maar ook best overweldigend. Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 03-12-2018 19:34:45 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 december 2018 @ 19:39:09 #109
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183519760
Ah heerlijk toch zo’n sloopploeg. Misschien heb ik het gemist maar welke realisatietermijn heeft de aannemer afgegeven?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183520036
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:39 schreef monsterd. het volgende:
Ah heerlijk toch zo’n sloopploeg. Misschien heb ik het gemist maar welke realisatietermijn heeft de aannemer afgegeven?
We moeten de week-tot-week-planning nog krijgen, maar dat is waarschijnlijk begin maart.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183520177
Komt goed, Claudia...komt goed.
pi_183520325
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:43 schreef Claudia_x het volgende:

Oh, interessante suggestie! Ik denk dat ik het blad niet bij de Ikea neem, dus dan zou het sowieso geen issues zijn.

[..]

Waar was dat? Ik heb nu bij de Natuursteenstunter een offerte opgevraagd.
Ik heb dit adres al wel eens eerder aan je doorgegeven, ten tijde van the white lodge ofzo denk ik. En ik kan ze, ondanks de eigenaardige website, nog steeds aanbevelen:
http://granitonatuursteen.nl/

Ook direct prijs te berekenen op basis van steen/lengte/breedte/dikte, en er komen geen verborgen kleine lettertjes bovenop. Wij hebben een 4cm dik massief Belgisch hardstenen aanrechtblad van ze. Goed ingemeten, keurig op tijd klaar, netjes geplaatst.

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 03-12-2018 20:09:36 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_183520744
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2018 20:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb dit adres al wel eens eerder aan je doorgegeven, ten tijde van the white lodge ofzo denk ik. En ik kan ze, ondanks de eigenaardige website, nog steeds aanbevelen:
http://granitonatuursteen.nl/

Ook direct prijs te berekenen op basis van steen/lengte/breedte/dikte, en er komen geen verborgen kleine lettertjes bovenop. Wij hebben een 4cm dik massief Belgisch hardstenen aanrechtblad van ze. Goed ingemeten, keurig op tijd klaar, netjes geplaatst.
Maar maar... dat is 20.000 euro voor een blad van 4 meter breed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 03-12-2018 20:28:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 december 2018 @ 20:22:59 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183520813
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2018 20:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar maar... dat is 20.000 euro voor een blad van 4 meter breed.
Je hebt een blad van 4 meter breed nodig? Bij hoelang?
Als ik daar 400 cm lengte bij 65 cm breedte bij 4 cm dik hardsteen doe kom ik op ¤ 3.900 uit.
Met diezelfde maten voor graniet op ¤ 4.680

Bij Belgisch hardsteen kom ik nog op de helft uit bij die maten:
http://granitonatuursteen.nl/belgisch-hardsteen-aanrechtblad.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183520914
Oh eh oeps, een 0 te veel ingevuld ergens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183521034
Dat Belgisch hardsteen is misschien wel een goede optie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183521235
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 20:32 schreef Claudia_x het volgende:
Dat Belgisch hardsteen is misschien wel een goede optie.
Ik vind 't prachtig (zeker met een mooi freesrandje eraan), maar het is wel wat kwetsbaar voor zuren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 3 december 2018 @ 20:42:49 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183521296
quote:
11s.gif Op maandag 3 december 2018 20:28 schreef Claudia_x het volgende:
Oh eh oeps, een 0 te veel ingevuld ergens.
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 december 2018 @ 20:45:01 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183521376
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind 't prachtig (zeker met een mooi freesrandje eraan), maar het is wel wat kwetsbaar voor zuren.
Dan is de keramische versie misschien een optie?
http://granitonatuursteen.nl/keramische-keukenbladen.html
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183521383
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D _O-
Ik ben gewend om in millimeters te rekenen, dus ik had een werkblad van 20 cm opgegeven. :@

Hun graniet is trouwens ook heel betaalbaar. En fijn dat de prijsopgave transparant is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 december 2018 @ 20:46:27 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183521417
Dat is wel een heel dik werkblad, kun je hele lage kastjes nemen :D
Wel onverwoestbaar dan.... 20 cm dik :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183521432
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan is de keramische versie misschien een optie?
http://granitonatuursteen.nl/keramische-keukenbladen.html
Die is te duur.

Ik wil graag een blad van 2 cm dik. Dat lijkt met composiet niet te kunnen? Gek dat je daar geen dikte op kunt geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183521439
Indrukwekkend, Claudia! Ik volg dit topic ook graag. Erg leuk. En wat grappig die Poolse aanwijzingen. :D

Je krijgt nu pas echt gevoel bij het project dat jullie aangaan. Maar dit gaat helemaal goedkomen, met jullie uitgebreide voorbereiding! ^O^ *O*
Is dat zo?
pi_183521549
Hele goede tent voor werkbladen!

Heb ik ook zaken met gedaan. Echt heel fijn. Goedkoop!
Laat die handjes wapperen!
  maandag 3 december 2018 @ 20:52:20 #125
80382 manny
30 is best veel
pi_183521576
kleine tip. voor wat het waard is. vergeet niet als die grote container er toch staat er alles in te (laten) gooien waar je vanaf wil voor dat ie weer vertrekt

anders ben je over vier maanden ineens op een zaterdag zes keer naar het grof vuil aan het rijden met meuk die je nu gewoon met vijf stappen in die container kan lazeren.

denk aan dingen als schuttingen, bomen, hekjes, meuk die nog in een garage staat of al het ander waar je vanaf wil.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_183521601
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 20:47 schreef Smallish het volgende:
Indrukwekkend, Claudia! Ik volg dit topic ook graag. Erg leuk. En wat grappig die Poolse aanwijzingen. :D

Je krijgt nu pas echt gevoel bij het project dat jullie aangaan. Maar dit gaat helemaal goedkomen, met jullie uitgebreide voorbereiding! ^O^ *O*
Dank!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183521628
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:52 schreef manny het volgende:
kleine tip. voor wat het waard is. vergeet niet als die grote container er toch staat er alles in te (laten) gooien waar je vanaf wil voor dat ie weer vertrekt
Ja! Heb ik vandaag inderdaad gedaan. Er stond bijv. nog een enorme werkbank in de garage die we zelf nooit weg hadden kunnen krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183521657
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 20:51 schreef Gieliovd het volgende:
Hele goede tent voor werkbladen!

Heb ik ook zaken met gedaan. Echt heel fijn. Goedkoop!
Goed om te horen. Jammer dat ze best ver weg zitten; daar betaal je voor. Aan de andere kant: op de totaalprijs maakt het niet veel uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 december 2018 @ 21:00:41 #129
80382 manny
30 is best veel
pi_183521798
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 20:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Heb ik vandaag inderdaad gedaan. Er stond bijv. nog een enorme werkbank in de garage die we zelf nooit weg hadden kunnen krijgen.
Hoppakee !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 4 december 2018 @ 00:04:45 #130
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183525578
Wij zijn bij https://stonecenternatuursteen.nl/ geweest voor een offerte, zitten in dezelfde prijsklasse als de zaak hierboven en voor jullie wat dichterbij met een vestiging in Delft (persoonlijk zijn wij in Breda geweest).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183528116
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:39 schreef Claudia_x het volgende:
Een kast is standaard 61,6 cm diep, zie ik nu (en niet 63,5 cm, zoals ik eerder dacht - dat is waarschijnlijk inclusief het werkblad?)
Klopt. Maar dat is dus eigenlijk een keuze (hoe diep je werkblad word)

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, klopt. Alleen hadden we die extra ruimte al in de tekening meegenomen. Sterker nog, als je in de 3D-planner van Ikea werkt dan zit dat stuk er gewoon in en kun je er niet omheen.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met die 3D planner van hun. Je kan er een goede basis opstelling mee maken, maar de "op maat" / "custom dingetjes" snapt ie niets van.

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 18:43 schreef Claudia_x het volgende:
Waar was dat? Ik heb nu bij de Natuursteenstunter een offerte opgevraagd.
Dat was bij topgraniet.nl van keukencentrumtiel.nl Maar die bestaat blijkbaar niet meer :?
Ah, blijkbaar heet dat https://www.123werkbladen.nl/ tegenwoordig.

Let erop dat alle natuursteen soorten altijd "poreus" blijven/zijn en gevoeliger voor vlekken.
pi_183530708
Ziet er goed uit! ×
pi_183532190
Graniet kan behandeld worden, hé
Nu 12 jaar later en geen vlekje te zien.
Het is 4 jaar geleden, dat ik het nog eens heb behandeld w/
pi_183552099
Vandaag weer langs het huis geweest!

De hal vanuit de keuken, voor en na:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De keuken en woonkamer, voor en na:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hal en keuken bekeken vanuit de voordeur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De container raakt steeds voller:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183552148
Dank nog voor alle werkbladentips! Ik heb al bij diverse zaken offertes opgevraagd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 december 2018 @ 17:14:24 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183552503
Wow, zelfs al stukken lichter, en dat in de winter :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183552599
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:14 schreef Leandra het volgende:
Wow, zelfs al stukken lichter, en dat in de winter :o
Is wel een beetje vertekenend, want de voor-foto's zijn later op de dag gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 december 2018 @ 17:25:18 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183552701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is wel een beetje vertekenend, want de voor-foto's zijn later op de dag gemaakt.
Ja, maar niet in de winter toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183552726
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar niet in de winter toch?
De voor-foto's zijn van een maand geleden. Het werd toen al best vroeg donker, vond ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183552751
Handig trouwens, een enorme garage:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 december 2018 @ 17:35:58 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183552908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De voor-foto's zijn van een maand geleden. Het werd toen al best vroeg donker, vond ik.
Oh, ik dacht dat ze ouder waren, toen was het idd al vroeg donker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183554453
Oh ja...bij keuken ontwerpen ook even denken dat al de afvalemmers níet in de weg staan en tegelijk bij de hand.
( hier staat ie dus vóor een kastje) dat niet dagelijks wordt gebruikt. )
Vuil Papier apart in andere emmer. Schoon + kranten papier in een doos
En een plek waar de keukenhanddoek/ theedoek handig hangen.
Zelf ben ik niet gek op naast elkaar aan een haakje, of men zou iedere dag moeten verversen...
pi_183555455
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:56 schreef AnneX het volgende:
Zelf ben ik niet gek op naast elkaar aan een haakje, of men zou iedere dag moeten verversen...
Wat doe jij dan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183555613
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat doe jij dan?
Heb er zelf niet aan gedacht 8-) })
De opstelling is in een hoek.
Handdoek over kastje onder aanrecht.
2 x Theedoek over ander kastje.
Keukenmeneer vond het niet leuk en jammer van de kasten. Het zij zo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijv. ook bij 2 onderkasten onder de kookplaat, dan de plaat in het midden.
Zodat als je iets uit onderkast of lade nodig hebt, nog steeds bij de pan kunt met een stapje naar links of rechts.

[ Bericht 12% gewijzigd door AnneX op 05-12-2018 20:05:13 ]
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 21:14:58 #145
5428 crew  miss_sly
pi_183557483
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat doe jij dan?
Ik heb dadelijk haakjes aan de binnenkant van het deurtje van het gootsteenkastje. Misschien niet het allerhandigste maar ik vind het wel prima.
En iedere dag verversen is eigenlijk sowieso het beste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183562690
Ik was me er niet van bewust dat ik een theedoek niet naast een handdoek mag hangen. En dat als ik dat wel doe, ik die elke dag moet verversen. Ik moet bekennen dat ik van veel wakker lig, maar daar niet van. Ik ben een voorstander van lichte hygiënische verwaarlozing. Als er bijvoorbeeld eten op de grond valt, eet ik het toch nog op. Ik houd mezelf voor dat het goed is voor mijn weerstand.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183562706
Ik besefte vanochtend trouwens ineens dat onze schoorsteen eruit is en dat dat dan wel moet betekenen dat er geen asbest is gevonden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:07:50 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183562757
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was me er niet van bewust dat ik een theedoek niet naast een handdoek mag hangen. En dat als ik dat wel doe, ik die elke dag moet verversen. Ik moet bekennen dat ik van veel wakker lig, maar daar niet van. Ik ben een voorstander van lichte hygiënische verwaarlozing. Als er bijvoorbeeld eten op de grond valt, eet ik het toch nog op. Ik houd mezelf voor dat het goed is voor mijn weerstand.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hygiënehypothese :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183562789
quote:
Die theorie komt me goed uit, dus die omarm ik dan maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183562824
quote:
6s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik was me er niet van bewust dat ik een theedoek niet naast een handdoek mag hangen. En dat als ik dat wel doe, ik die elke dag moet verversen. Ik moet bekennen dat ik van veel wakker lig, maar daar niet van. Ik ben een voorstander van lichte hygiënische verwaarlozing. Als er bijvoorbeeld eten op de grond valt, eet ik het toch nog op. Ik houd mezelf voor dat het goed is voor mijn weerstand.
Dat elke dag verversen heeft niet per se te maken met een handdoek en theedoek die naast elkaar hangen, volgens mij. Het simpelweg een hele dag die twee doeken gebruiken om meerdere malen de handen af te drogen of vaat af te drogen maakt dat het een fijne broedplaats van bacteriën is.
Of je het doet, is een tweede, uiteraard. Ik kan me wel vinden in de lichte hygiënische verwaarlozing. Heerlijke term trouwens <3
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 december 2018 @ 10:25:42 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183563026
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die theorie komt me goed uit, dus die omarm ik dan maar.
Exact mijn levensmotto _O_

Smerigheid O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 december 2018 @ 10:36:53 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183563151
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik besefte vanochtend trouwens ineens dat onze schoorsteen eruit is en dat dat dan wel moet betekenen dat er geen asbest is gevonden.
Oh, dat is wel super, want dat zou nog een nare kostenpost kunnen opleveren.

En verder maak ik me ook niet zo druk om de handdoek naast de theedoek, ten eerste gebruik ik de theedoek nagenoeg niet, en hangt hij er vooral voor het complete plaatje van handdoek en theedoek, ten tweede droog ik geen vieze handen met mijn handdoek.
Ik heb er wel een pokkehekel aan als ik zie dat anderen dat wel doen.

Aan de andere kant gebruik ik ook geen theedoek om dingen af te gieten, daar hebben we pannenlappen voor, en ten derde gaan alle handdoekjes, keukendoekjes enz. met iedere 60 graden was mee die ik draai, en ik doe beddengoed, handdoeken en ondergoed standaard op 60 graden.

Als het hygiënische verwaarlozing is; so be it.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183563467
Nou, ok. Noem het beroepsdeformatie ( bij mij) wat betreft bovenstaande B-)

Het ging mij meer om zaken waar - volgens mij - keukentekenaars niet opletten.
Nl. de plek voor afvalemmerS en thee/ handdoeken.

Er was een meneer, die vond dat per se de vaatwasser naast/onder de wasbak moest komen. Niet gedaan.
pi_183564319
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die theorie komt me goed uit, dus die omarm ik dan maar.
Mij ook, al is het niet meer licht te noemen, eerder zwaar. Mee hee, mijn kinderen zijn dus nooit ziek. :') .

Die foto's zijn indrukwekkend. En die garage ook. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 6 december 2018 @ 12:27:00 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183565045
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:57 schreef AnneX het volgende:
Nou, ok. Noem het beroepsdeformatie ( bij mij) wat betreft bovenstaande B-)

Het ging mij meer om zaken waar - volgens mij - keukentekenaars niet opletten.
Nl. de plek voor afvalemmerS en thee/ handdoeken.

Er was een meneer, die vond dat per se de vaatwasser naast/onder de wasbak moest komen. Niet gedaan.

Waarom de vaatwasser niet naast de spoelbak?
Daar zit hij in mijn huis al 21 jaar en ik acht de kans dat hij daar met een keukenverbouwing weer komt te zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 december 2018 @ 13:09:44 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_183565547
Claudia, het is begonnen!! O+ ^O^

Ik heb verder geen keukenadvies of zo voor je, maar wilde even zeggen: succes! Sterkte ook! Maar wat zal het mooi worden!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_183606381
Het slopen gaat voorspoedig. Er zijn wel wat onverwachte zaken naar boven gekomen:

- Er moet een groter stuk van het dak worden vervangen dan verwacht.
- De draagstructuur tussen eerste verdieping en zolder is anders dan op de tekening aangegeven. De nieuwe trap komt precies op de plek van een stalen balk, dus er moet extra werk plaatsvinden voor het verplaatsen van een deel van de balk.
- De grootste tegenvaller is dat er geen schuimbeton kan komen op de begane grond ter vervanging van de houten vloer. De ondergrond is niet geschikt. Daar moet waarschijnlijk een lichtgewicht stalen structuur komen, wat een veel duurdere optie is. De houten vloer houden is geen optie omdat een deel rot is en hout zal blijven rotten door de hoeveelheid water bij het huis.

Het is een tegenvaller natuurlijk, maar met zo'n huis valt het wel te verwachten dat er onverwachte zaken opkomen. Doordat de sloop zo voorspoedig gaat, zal niet alles meerwerk worden. Maandag gaan we de situatie even bekijken en doorspreken. Ik heb goede hoop dat we dan alle belangrijke bouwkundige kwesties wel in kaart hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183606488
Vandaag ben ik nog even naar een showroom in de buurt gegaan met beton ciré. Dat is voor nu mijn favoriete optie voor een keukenblad: duurzamer dan laminaat, iets goedkoper dan composiet. Nadelen: er moet elke 3-4 jaar een polyurethaan lak op, het blad is niet hittebestendig, je kunt er niet op snijden en als je heel driftig wokt kunnen er vlekken in komen die er niet uitgaan.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183607791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag ben ik nog even naar een showroom in de buurt gegaan met beton ciré. Dat is voor nu mijn favoriete optie voor een keukenblad: duurzamer dan laminaat, iets goedkoper dan composiet. Nadelen: er moet elke 3-4 jaar een polyurethaan lak op, het blad is niet hittebestendig, je kunt er niet op snijden en als je heel driftig wokt kunnen er vlekken in komen die er niet uitgaan.

[ afbeelding ]
Composiet is ook niet warmte bestendig. Kan kapot springen en verkleuren :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 8 december 2018 @ 17:55:05 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183608420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag ben ik nog even naar een showroom in de buurt gegaan met beton ciré. Dat is voor nu mijn favoriete optie voor een keukenblad: duurzamer dan laminaat, iets goedkoper dan composiet. Nadelen: er moet elke 3-4 jaar een polyurethaan lak op, het blad is niet hittebestendig, je kunt er niet op snijden en als je heel driftig wokt kunnen er vlekken in komen die er niet uitgaan.

[ afbeelding ]
Nog een voordeel: het is verschrikkelijk mooi O+
Resistance is futile.
pi_183625259
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:55 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nog een voordeel: het is verschrikkelijk mooi O+
Ik noemde wel veel nadelen, hè? :Y) Dat deed ik vooral voor de lurkers, want ik weet dat die het op prijs stellen om overwegingen bij sommige keuzes te horen.

Voor mij is het nu van belang om de kosten in de hand te houden. Dat kan ik het beste doen met een laminaatblad, maar ik vermoed dat we dat over een paar jaar kunnen vervangen. Ik lees bijv. dat de randen al gauw gaan bobbelen als er wat water op blijft liggen. Een keuken moet praktisch zijn, dus ik moet niet te gemakkelijk op zoiets als een werkblad besparen.

Op ons huidige composietblad leggen we onderzetters voor hete pannen en we snijden altijd op een plank. Dat vind ik vanzelfsprekend en een kleine moeite. Bij beton ciré zal ik er ook geen moeite mee hebben om daarop te letten. We wokken niet driftig, dus ik verwacht geen nare vlekken. Maar als die er wel in komen, dan kan dat ook horen bij het uiterlijk van het blad (dat sowieso niet effen is). Het grootste nadeel vind ik dat de lak op den duur moet worden vervangen, maar dat is nog steeds minder werk dan het oliën van bijv. een houten werkblad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183625322
Ik denk aan deze kleur, maar dat overleg ik nog even met de architect:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183625330
In ons oude huis zo'n 13 jaar met laminaat op het aanrecht gewerkt, zonder problemen. In die tijd heb ik wel twee keer de laminaatvloer vervangen, maar het aanrecht had niks geleden. Wij hadden er eentje met een rand van iets metaligs, dat was verlijmd en daar had dus water tussen kunnen komen, maar ook dat is nooit gebeurd. Mij verbaasd het dus dat anderen er minder blij mee zijn.

Goede afweging dan je betoncire, ziet er gaaf uit.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183625350
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 15:57 schreef d.k. het volgende:
In ons oude huis zo'n 13 jaar met laminaat op het aanrecht gewerkt, zonder problemen. In die tijd heb ik wel twee keer de laminaatvloer vervangen, maar het aanrecht had niks geleden. Wij hadden er eentje met een rand van iets metaligs, dat was verlijmd en daar had dus water tussen kunnen komen, maar ook dat is nooit gebeurd. Mij verbaasd het dus dat anderen er minder blij mee zijn.

Goede afweging dan je betoncire, ziet er gaaf uit.
Was dat ook laminaat van de Ikea? Ik ben het even vergeten, maar heb je nu weer voor laminaat gekozen (en zo ja, hoe bevalt dat tot nog toe?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183625419
Volgende week ga ik trouwens sanitair uitzoeken. Dat komt wel goed, want ik vind de meeste standaardopties prima. Denk aan:





Alleen het vrijstaande ligbad vind ik lastig. Ik heb er bij voorkeur een van 1,6 m lang omdat de badkamer niet enorm is - en daar is niet veel keuze in. Eventueel kan ik uitwijken naar 1,7 m. Dit bad is betaalbaar, maar ligt het ook lekker?



Zoiets vind ik mooier (zelfs prijsklasse maar 1,7 m lang en iets breder):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183625507
Dat was geen IKEA,maar van de keukenzaak. Zag er precies hetzelfde uit als die van nu en dat is wel Ikea. We hebben ook de zijkant van het keukenblok ermee bekleed en hebben dus een deel met aan twee kanten laminaat, daar gaat echt geen water tussen komen, ik zou niet weten hoe. Natuurlijk moet je bij de gootsteen goed kitten, maar dat moet altijd, ook bij niet IKEA.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183625524
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 16:05 schreef d.k. het volgende:
Dat was geen IKEA,maar van de keukenzaak. Zag er precies hetzelfde uit als die van nu en dat is wel Ikea. We hebben ook de zijkant van het keukenblok ermee bekleed en hebben dus een deel met aan twee kanten laminaat, daar gaat echt geen water tussen komen, ik zou niet weten hoe. Natuurlijk moet je bij de gootsteen goed kitten, maar dat moet altijd, ook bij niet IKEA.
En is het krasgevoelig?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 9 december 2018 @ 16:13:54 #168
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_183625675
Wij hebben al 10 jaar een laminaat werkblad van Ikea en dat lijkt onverwoestbaar. Hete pannen zet ik er zo op, snijden doe ik wel op een snijplank. Er zitten wat krassen maar amper zichtbaar en dan is ons werkblad nog wel zwart. Heel tevreden over, ook schoonmaken is supermakkelijk. Ik denk juist dat dit materiaal veeeeel praktischer is dan composiet, beton ciré of wat dan ook. Of het ook mooier is, is een tweede :P

Edit: ik kan je een linkje dmen van ons huis op funda, op een van de foto’s zie je het werkblad heel goed.
pi_183625723
Ik snij er niet op, maar pannen en zo krassen niet. Dat zag ik bij het oude werkblad eigenlijk ook niet. Hete pannen nooit gedurfd, die gingen op een onderzetter. Spatten bij het wokken wel, geen probleem.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183625801
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 16:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij hebben al 10 jaar een laminaat werkblad van Ikea en dat lijkt onverwoestbaar. Hete pannen zet ik er zo op, snijden doe ik wel op een snijplank. Er zitten wat krassen maar amper zichtbaar en dan is ons werkblad nog wel zwart. Heel tevreden over, ook schoonmaken is supermakkelijk. Ik denk juist dat dit materiaal veeeeel praktischer is dan composiet, beton ciré of wat dan ook. Of het ook mooier is, is een tweede :P

Edit: ik kan je een linkje dmen van ons huis op funda, op een van de foto’s zie je het werkblad heel goed.
Dank je! Door jullie ga ik weer twijfelen. :+ Ik vind het zwarte blad van de Ikea juist prima omdat het van de keuken meer een meubel maakt dan een keuken, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is vooral het praktische aspect waaraan ik twijfel. (Dus ervaringen van anderen zijn ook heel welkom!)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183626411
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 16:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En is het krasgevoelig?
Hier nu sinds 2,5 jaar laminaat van KVIK. Zeer tevreden, nul krassen, nul gebruiksporen uberhaupt. Wij hebben het ook als top op ons badkamermeubel, zelfde ervaringen.

Hiervoor hadden we natuursteen, waar her en der toch vlekken in zijn gekomen. Wij zijn zeer tevreden.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_183627246
Wij hebben al 11 jaar composiet. Ik snijd er niet op, maar zet er wel hete pannen en ovenschalen op.
pi_183630649
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 16:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je! Door jullie ga ik weer twijfelen. :+ Ik vind het zwarte blad van de Ikea juist prima omdat het van de keuken meer een meubel maakt dan een keuken, als je begrijpt wat ik bedoel. Het is vooral het praktische aspect waaraan ik twijfel. (Dus ervaringen van anderen zijn ook heel welkom!)
Lurker meldt zich ;) Leuk topic!

Ik heb een standaard keukenblad, neem aan dat dat dan laminaat is.
Ik heb mijn keuken nu 12 jaar en ben op zich wel zuinig is met mijn spullen, maar ik leef ook in mijn huis en dus zit daar een evenwicht tussen (zuinig gaat niet altijd boven alles zeg maar, heb je een beetje een beeld).
Mijn aanrecht is echt nog erg netjes. Er ligt vaak genoeg even wat water omdat ik niet als ik nog bezig ben continu alles weg veeg. Is niet te zien. Ik gebruik onderzetters, maar in een onhandige situatie heb ik best wel eens heel kort een hete pan op mijn aanrecht gezet. Is niet te zien.
Omdat ik dus niet continu tussendoor alles weg veeg heb ik wel wat krasjes, maar dat wijd ik meer aan mezelf dan dat het blad zo snel zou krassen. Vind ze ook niet heel erg opvallen, omdat ik een houtmotief heb en er een klein nerfje in het blad zit, waardoor de krassen wegvallen.
Ik ben er erg blij mee. Vooral omdat je het gewoon heel goed kan poetsen en geen vlekken achterblijven van wat dan ook.
pi_183637350
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 21:00 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Lurker meldt zich ;) Leuk topic!
w/ Lurkers. w/

quote:
Ik heb een standaard keukenblad, neem aan dat dat dan laminaat is.
Ik heb mijn keuken nu 12 jaar en ben op zich wel zuinig is met mijn spullen, maar ik leef ook in mijn huis en dus zit daar een evenwicht tussen (zuinig gaat niet altijd boven alles zeg maar, heb je een beetje een beeld).
Mijn aanrecht is echt nog erg netjes. Er ligt vaak genoeg even wat water omdat ik niet als ik nog bezig ben continu alles weg veeg. Is niet te zien. Ik gebruik onderzetters, maar in een onhandige situatie heb ik best wel eens heel kort een hete pan op mijn aanrecht gezet. Is niet te zien.
Omdat ik dus niet continu tussendoor alles weg veeg heb ik wel wat krasjes, maar dat wijd ik meer aan mezelf dan dat het blad zo snel zou krassen. Vind ze ook niet heel erg opvallen, omdat ik een houtmotief heb en er een klein nerfje in het blad zit, waardoor de krassen wegvallen.
Ik ben er erg blij mee. Vooral omdat je het gewoon heel goed kan poetsen en geen vlekken achterblijven van wat dan ook.
Hm, ik kan me voorstellen dat vlekken, krassen e.d. minder opvallen op een blad met patroon (hout of beton) en structuur (zoals een nerf). Ik zou voor een egaal zwart blad kiezen. Ik denk dat je daar beschadigingen sneller op ziet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183637361
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 17:55 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben al 11 jaar composiet. Ik snijd er niet op, maar zet er wel hete pannen en ovenschalen op.
Wij hebben begrepen dat het dan kan gaan breken en ik probeer het liever niet uit. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183637371
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 17:00 schreef Essebes het volgende:

[..]

Hier nu sinds 2,5 jaar laminaat van KVIK. Zeer tevreden, nul krassen, nul gebruiksporen uberhaupt. Wij hebben het ook als top op ons badkamermeubel, zelfde ervaringen.

Hiervoor hadden we natuursteen, waar her en der toch vlekken in zijn gekomen. Wij zijn zeer tevreden.
Wat voor soort blad van de Kvik heb je (kleur/structuur)?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183642265
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor soort blad van de Kvik heb je (kleur/structuur)?
Wij hebben dark mika, een antraciet grijs blad, met zowel een klein kleurwerkje als een relief in het blad zelf.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_183643303
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 15:14 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wij hebben dark mika, een antraciet grijs blad, met zowel een klein kleurwerkje als een relief in het blad zelf.
Deze dus.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183643327
Intussen moet ik kiezen welke kleur de kozijnen worden: RAL 9005 (gitzwart) of RAL 9017 (verkeerszwart).



I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 16:11:07 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183643396
Ik vind beiden niet handig (donkerder wordt warmer en dus zul je je schilderwerk vaker moeten doen), maar tussen die 2 zou ik voor Jet Black gaan, die Traffic Black ziet eruit alsof het Jet Black is dat schoongemaakt moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183644880
Ik vind traffic black juist wel mooi, iets minder pikzwart, wat subtieler.

Al moest ik wel lachen om de omschrijving van Leandra ervan, haha.

Lurker ook hier, wat een prachtig project en wat heb je een fantastische smaak!
pi_183645836
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 16:11 schreef Leandra het volgende:
Ik vind beiden niet handig (donkerder wordt warmer en dus zul je je schilderwerk vaker moeten doen),
Grmbl. Enig idee hoeveel het scheelt? In dit geval is de architect de baas.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 18:49:40 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183646500
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grmbl. Enig idee hoeveel het scheelt? In dit geval is de architect de baas.
Geen idee, ik weet wel dat onze kozijnen gebeitst waren en dat de schilder het vooral om die reden verstandiger vond het (off-)white te maken, met beitsen vs schilderen zou het verschil ongeveer 2 jaar zijn, en dan vooral ook vanwege het minder warmte opnemen van lichte verf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183646644
Ik was vandaag weer in het huis en heb foto's gemaakt van de vorderingen!

De container is nu echt flink vol:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De begane grond. Twee foto's vanuit de keuken naar het eet- en woongedeelte:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanuit de woonkamer naar de keuken en de hal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanuit de hal naar de woonkamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de laatste foto zie je linksachter een gat in de vloer. We wisten al dat daar twee balken deels verrot waren. Daar is een gat gemaakt om de staat van de bodem te inspecteren. En daar ligt een flinke laag water...

Doorkijkje vanuit de plek waar de schoorsteen stond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan de eerste verdieping. Deze foto is genomen vanuit de toekomstige badkamer. Achterin links zie je een van de twee slaapkamers (westzijde) en rechts ernaast de andere slaapkamer (noordzijde).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook deze foto is genomen vanuit de toekomstige badkamer, maar dan met de blik een stuk naar rechts gedraaid. Linksachter slaapkamer noordzijde. Daarnaast zie je het gat van de trap die vanaf de begane grond komt. De wenteltrap naar zolder is weggehaald. Het trapgat bovenin wordt niet dichtgemaakt. Op zolder komt een glazen plaat (niet horizontaal op de plek van het gat, maar verticaal erboven als een soort knieschot). Hierdoor blijft er een verbinding tussen de twee verdiepingen. De overloop waar we nu naar kijken wordt straks een derde (multifunctionele) ruimte.



Een foto vanuit de hoek met de trap, met een blik op de slaapkamer westzijde. Op de plek van de geïmproviseerde trap komt de nieuwe trap (tussen de twee slaapkamers in). Het gat daarvoor is dus al gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens het rondlopen bespreken we verschillende details, bijvoorbeeld of we dit 'dakje' boven de trap van de begane grond naar de eerste verdieping weg zullen halen (ja dus):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier is een aanpassing in de constructie van de vloer tussen de eerste verdieping en zolder te zien. De stalen balk is verplaatst en de balken die er haaks op staan zijn deels ingekort en deels vervangen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan de zolder, het uitzicht en het dak. In het midden van het dak zat de schoorsteen. Die is weggehaald en een deel van de balk is weg (die was rot en wordt vervangen). De dakkapel is eruit gehaald en wordt opnieuw opgebouwd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot een foto van de achtergevel, waarop goed is te zien hoe open het dak is. Je kunt ook zien dat de gevel wel een reinigingsbeurt kan gebruiken... Dat gaan we nu nog niet doen. (Dat is meer iets voor fase 6 of zo.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 10-12-2018 19:02:59 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 19:02:51 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183646769
Wat een immens project maar heel gaaf!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183647527
Wauw, wat gaat het snel ook!
  maandag 10 december 2018 @ 19:46:53 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183647716
Oh, wat een project!
Wat gaat het hard... en wat moet dat zenuwslopend zijn dat je het eigenlijk tot op het karkas sloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183647895
Misschien vinden jullie het ook leuk om te zien hoe een licht- en elektraplan eruit ziet. Rondjes zijn spotjes, halve rondjes zijn wandlampen, vierkanten zijn lichtpunten in het plafond voor hanglampen. En dan zijn er nog een hoop schakelaars en stopcontacten.







En dan als wandlamp een goedkope variant hiervan:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183647952
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Wauw, wat gaat het snel ook!
De Polen zijn vertrokken en een drie- of viertal Hollandse timmerlieden is momenteel hard bezig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183647988
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:46 schreef Leandra het volgende:
Oh, wat een project!
Wat gaat het hard... en wat moet dat zenuwslopend zijn dat je het eigenlijk tot op het karkas sloopt.
Behoorlijk. Het valt me mee dat er niet veel van het dak uit hoefde en dat er geen asbest aanwezig was. De vloer is wel een tegenvaller.

Gelukkig zei de aannemer vandaag nog dat de constructie van de woning hem niet tegenviel. Prima gebouwd. En wat niet prima is, wordt nu gefixt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 20:02:42 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183648074
Is het niet handiger als het deurtje van het lage kastje in de keuken (deurtje van het hoekkastje) aan de andere kan scharniert? In de hoek dus?

Verder kom ik mobiel niet met je lichtplan :@
Ook overal UTP-aansluitingen neem ik aan? En een aantal USB stopcontacten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 december 2018 @ 20:04:55 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183648124
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 19:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Behoorlijk. Het valt me mee dat er niet veel van het dak uit hoefde en dat er geen asbest aanwezig was. De vloer is wel een tegenvaller.

Gelukkig zei de aannemer vandaag nog dat de constructie van de woning hem niet tegenviel. Prima gebouwd. En wat niet prima is, wordt nu gefixt.
Oh, dat is wel fijn, dat de aannemer tevreden is met de constructie.
Ik werd wat zenuwachtig van je foto's van het open dak, maar dat is een persoonlijk dingetje (de dakkapelverbouwing hier heeft nogal wat ellende opgeleverd :') ).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183648225
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:02 schreef Leandra het volgende:
Is het niet handiger als het deurtje van het lage kastje in de keuken (deurtje van het hoekkastje) aan de andere kan scharniert? In de hoek dus?
De keuken klopt nog niet helemaal; daar komen lades.

quote:
Ook overal UTP-aansluitingen neem ik aan? En een aantal USB stopcontacten?
UTP? M'n lief zei dat we alleen CAI nodig hadden. USB-stopcontacten, hmm, da's niet zo'n gek idee. Lief is niet enthousiast; raakt te snel verouderd volgens hem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183648283
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dat is wel fijn, dat de aannemer tevreden is met de constructie.
Ik werd wat zenuwachtig van je foto's van het open dak, maar dat is een persoonlijk dingetje (de dakkapelverbouwing hier heeft nogal wat ellende opgeleverd :') ).
Het dak was behoorlijk lek, dus ik vond het geruststellend dat het flink open lag. :Y) Ik vertrouw de aannemer - met het dak komt het wel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 20:11:54 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183648284
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De keuken klopt nog niet helemaal; daar komen lades.

[..]

UTP? M'n lief zei dat we CAI nodig hadden. USB-stopcontacten, hmm, da's niet zo'n gek idee.
Ja, CAI is ook handig, maar op meerdere plekken bedraad internet lijkt me ook wel een pré.
Zeker op je werkplek, want ik gok dat het modem in de meterkast komt.
Maar daar zou ik iig goed over nadenken, als glasvezel aanwezig of beschikbaar is ook met de locatie daarvan rekening houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 december 2018 @ 20:13:09 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183648311
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het dak was behoorlijk lek, dus ik vond het geruststellend dat het flink open lag. :Y) Ik vertrouw de aannemer - met het dak komt het wel goed.
Oh, dan ga je er idd alleen maar op vooruit :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183648371
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, CAI is ook handig, maar op meerdere plekken bedraad internet lijkt me ook wel een pré.
Zeker op je werkplek, want ik gok dat het modem in de meterkast komt.
Lief vindt het niet nodig. We werken op de eerste verdieping en er zitten houten vloeren in het huis. De versterker die we nu hebben werkt bovendien ook goed. En er zijn nog andere opties.

quote:
Maar daar zou ik iig goed over nadenken, als glasvezel aanwezig of beschikbaar is ook met de locatie daarvan rekening houden.
Is niet aanwezig; platteland, hè.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 20:18:53 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183648431
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief vindt het niet nodig. We werken op de eerste verdieping en er zitten houten vloeren in het huis. De versterker die we nu hebben werkt bovendien ook goed. En er zijn nog andere opties.

[..]

Is niet aanwezig; platteland, hè.
Op sommige plekken zijn ze ook in het buitengebied behoorlijk fanatiek met aanleggen glasvezel ;)

Maar houten vloeren scheelt wel een slok op een borrel, hier alles beton, dat beperkt eea wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183648448
Wij hebben cai compleet geschrapt en alleen utp liggen (en een dosis loze leidingen). Nu zitten overal wifi accespoints en routers die bedraad zijn. De televisies en spelcomputers zitten ook deels bedraad. Nu heb je de kans.
Moet wel zeggen dat wij glasvezel binnen krijgen, er ligt niet eens coax.

Mooi gat in je dak, daar zou ik met dit weer wat zenuwachtig van worden. Dat wordt goed drogen straks.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183648562
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:19 schreef d.k. het volgende:
Wij hebben cai compleet geschrapt en alleen utp liggen (en een dosis loze leidingen). Nu zitten overal wifi accespoints en routers die bedraad zijn. De televisies en spelcomputers zitten ook deels bedraad. Nu heb je de kans.
Moet wel zeggen dat wij glasvezel binnen krijgen, er ligt niet eens coax.
Als ik televisies op de slaapkamers zou willen, dan zou ik daar wel rekening mee houden. Maar daar ben ik een tegenstander van. Ik wil zoveel mogelijk de media in de gezamenlijke ruimtes (de woonkamer en de werkplek op de eerste verdieping). De werkplek zit zo dicht bij de meterkast dat we dat wel aandurven qua draadloze verbinding.

quote:
Mooi gat in je dak, daar zou ik met dit weer wat zenuwachtig van worden. Dat wordt goed drogen straks.
Er is niet veel wat nat kan worden... Ik word zenuwachtiger van het water dat van onderen komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183648633
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lief vindt het niet nodig. We werken op de eerste verdieping en er zitten houten vloeren in het huis. De versterker die we nu hebben werkt bovendien ook goed. En er zijn nog andere opties.

[..]

Is niet aanwezig; platteland, hè.
Ik zou er altijd utp in gooien, nu heb je de kans.. bedraad is gewoon altijd beter dan draadloos.

Verder een tvp op dit om dit topic te volgen. Mooi project
pi_183648825
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik televisies op de slaapkamers zou willen, dan zou ik daar wel rekening mee houden. Maar daar ben ik een tegenstander van. Ik wil zoveel mogelijk de media in de gezamenlijke ruimtes (de woonkamer en de werkplek op de eerste verdieping). De werkplek zit zo dicht bij de meterkast dat we dat wel aandurven qua draadloze verbinding.

Als je UTP kan aanleggen, altijd doen nu het nog makkelijk kan. Op elke kamer. Liefst meerdere per kamer zelfs..
Als het niet voor media en internet is, kan je het later alsnog voor andere dingen gebruiken.

En als je toch bezig bent, wat glasvezel naar de centrale plekken in huis.

[ Bericht 4% gewijzigd door athlonkmf op 10-12-2018 20:44:38 ]
pi_183649268
Claudia, geloof me, natte muren zijn echt niet fijn, ook niet als je huis leeg is. Er komt straks met stucen ook heel wat vocht binnen en het moet allemaal drogen voor je kan schilderen. Wij hebben dankzij een luie aannemer een tijd met een lekkende bakgoot gezeten. In de keuken heeft daarvoor een droger gestaan en zien je niets, in de garage levert het zonder de droger nu (8 maanden later) schimmel op.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183649415
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:36 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Als je UTP kan aanleggen, altijd doen nu het nog makkelijk kan. Op elke kamer. Liefst meerdere per kamer zelfs..
Als het niet voor media en internet is, kan je het later alsnog voor andere dingen gebruiken.
Waarvoor dan? We gebruiken die punten nu ook niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183649440
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:51 schreef d.k. het volgende:
Claudia, geloof me, natte muren zijn echt niet fijn, ook niet als je huis leeg is. Er komt straks met stucen ook heel wat vocht binnen en het moet allemaal drogen voor je kan schilderen. Wij hebben dankzij een luie aannemer een tijd met een lekkende bakgoot gezeten. In de keuken heeft daarvoor een droger gestaan en zien je niets, in de garage levert het zonder de droger nu (8 maanden later) schimmel op.
Wat een ellende, zeg! Volgens mij deken ze het dak af. Dat zag ik laatste in ieder geval toen de schoorsteen open lag. Toen ik er vandaag was, regende het niet. Zo te zien komen er droge dagen aan (gelukkig). Nu maar duimen dat de vorst uitblijft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 21:23:17 #206
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183650090
Mijn wifi in de meterkast doet het met beton ook gewoon prima door het hele huis zonder versterker of iets.
Wij zijn ook geen mensen die zich bezig houden met accesspoints en overal utp etc. We missen het tot nu toe niet.
We hebben ook geen lichten die via apps gestuurd worden of andere domotica.
Ik vind het best prettig dat we op dat punt nog een beetje eenvoud hebben in ons leven :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183650153
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 21:23 schreef laziness het volgende:
Mijn wifi in de meterkast doet het met beton ook gewoon prima door het hele huis zonder versterker of iets.
Wij zijn ook geen mensen die zich bezig houden met accesspoints en overal utp etc. We missen het tot nu toe niet.
We hebben ook geen lichten die via apps gestuurd worden of andere domotica.
Ik vind het best prettig dat we op dat punt nog een beetje eenvoud hebben in ons leven :+
Wij hebben al die dingen wel, maar dan zonder UTP-aansluitingen te gebruiken. Alles gaat draadloos. Denk aan het alarmsysteem en de 'intelligente' verlichting.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2018 @ 21:31:13 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183650287
Oh nou mochten we er toch ooit aan willen is er dus ook hoop voor hen zonder utp punten. Good to know :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183650443
Als oudste via de PS4 online speelt en tegelijk praat en jongste ook online is, sputtert spotify op de Sonos :(
Dus die laatste gaat een eigen netwerk krijgen en de spelcomputers ook, dan moet het goed gaan. Bellen kan ik ook niet overal binnen, teveel beton.
Of je het nu veel gebruikt of niet, loze leidingen heb je niet snel te veel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 11 december 2018 @ 06:18:36 #210
54408 Parzival
Where it happens
pi_183654888
als het kan.. altijd UTP aanleggen.. echt zooo veel makkelijker als je het uiteindelijk nodig hebt.. en als je CAT6 aanlegt zit je goed voor de toekomst.. .. WIFI is leuk.. maar als je zometeen NAS'jes hebt, PS4/Xbox Gaming.. dan wil je echt wel een draadje leggen hoor.. en wellicht redt je single AccessPoint het hele huis wel niet.. en dan moet je zometeen met repeaters aan de gang (drama).. dus mijn advies is ook.. in elke kamer 1 a 2 UTP's neerleggen.. die kosten zijn nu echt verwaarloosbaar.

Mijn huis zit zo vol beton dat ik 2 accesspoints beneden heb.. en 2 accesspoints op de eerste verdieping.. nu zal het daar iets minder zijn bij jou.. maar als je 1x een AP beneden in de meterkast hebt, vraag ik me af of je op zolder nog wel een beetje signaal hebt..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_183655480
Ik heb nu ook een NAS'je en een PS4 en een alarmsysteem en ga nog meer even zo door. We hebben nooit een probleem met de internetverbinding. Ik ga het PS4-argument nog wel even aan mijn lief voorleggen, want ik wil mijn zoon de irritatie van de lag zoveel mogelijk besparen. (Mijn lief doet ons netwerkbeheer. :+)

En de kosten zijn nooit verwaarloosbaar, is mijn ervaring... Alles tikt aan. Hoeveel zou het per punt moeten zijn? Ik leg het in ieder geval even via de architect aan de elektricien voor. Als het echt verwaarloosbaar is, dan wil ik wel met een paar punten in huis rekening houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183655506
Het gaat niet zo zeer om dat die dingen al compleet aangelegd zijn. Het gaat om dat de mogelijkheden er liggen.
Je kan ook loze leidingen richting alle kamers laten maken. Dat is nu nog makkelijk te doen. Wat je er later eventueel in gaat zetten, dat kan je dan later alsnog makkelijk zelf doen.
pi_183655524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:07 schreef athlonkmf het volgende:
Het gaat niet zo zeer om dat die dingen al aangelegd zijn. Het gaat om dat de mogelijkheden er liggen. Je kan ook loze leidingen richting alle kamers laten maken. Dat is nu nog makkelijk te doen. Wat je er later eventueel in gaat zetten, dat kan je dan later alsnog makkelijk zelf doen.
We laten wel alvast een paar loze leidingen leggen, bijv. in het dak voor eventuele toekomstige zonnepanelen en in de vloer voor als er ooit een uitbouw komt. Maar van al die UTP-punten zie ik het nut gewoon niet. Waarvoor zou je die in elke kamer willen? Ik zie drie nuttige plekken:

- Bij de tv, want daar staat de PS4.
- Op de werkplek op de eerste verdieping, want daar komen een vaste pc en een netwerkprinter.
- Op het bureau op zolder. Daar zullen we soms met een laptop zitten en mogelijk is de internetverbinding op die plek het slechtst.

Maar verder? Ik wil geen (spel-)computers op de slaapkamers.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183655526
Niet iedereen heeft behoefte aan UTP aansluitingen op iedere kamer, hoe handig het ook zou kunnen zijn (nu of in de toekomst).

Een loze leiding naar de 1e verdieping vanuit je meterkast en een loze leiding naar zolder vanuit de meterkast is voor de toekomst ook prima. Mocht de behoefte aan meer snelheid en dus sterker signaal op de verdiepingen nodig zijn, dan kun je de loze leidingen gebruiken voor UTP en er een extra access point ophangen.
En tot die tijd pas je gewoon je huidige aanpak toe, die nu ook werkt voor jullie situatie. Niets mis mee :).
pi_183655541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We laten wel alvast een paar loze leidingen leggen, bijv. in het dak voor eventuele toekomstige zonnepanelen en in de vloer voor als er ooit een uitbouw komt. Maar van al die UTP-punten zie ik het nut gewoon niet. Waarvoor zou je die in elke kamer willen? Ik zie drie nuttige plekken:

- Bij de tv, want daar staat de PS4.
- Op de werkplek op de eerste verdieping, want daar komen een vaste pc en een netwerkprinter.
- Op het bureau op zolder. Daar zullen we soms met een laptop zitten en mogelijk is de internetverbinding op die plek het slechtst.

Maar verder? Ik wil geen (spel-)computers op de slaapkamers.
Mediaplayers/smart tv's waar je tegenwoordig ook een UTP in kan steken zodat je netflix kan kijken. Kan natuurlijk ook draadloos, maar bedraad heb je nooit last van files.
pi_183655542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:10 schreef Erik het volgende:
Niet iedereen heeft behoefte aan UTP aansluitingen op iedere kamer, hoe handig het ook zou kunnen zijn (nu of in de toekomst).

Een loze leiding naar de 1e verdieping vanuit je meterkast en een loze leiding naar zolder vanuit de meterkast is voor de toekomst ook prima. Mocht de behoefte aan meer snelheid en dus sterker signaal op de verdiepingen nodig zijn, dan kun je de loze leidingen gebruiken voor UTP en er een extra access point ophangen.
En tot die tijd pas je gewoon je huidige aanpak toe, die nu ook werkt voor jullie situatie. Niets mis mee :).
Ik denk dat dat een aardig compromis is, een UTP-punt bij de tv voor m'n zoon en verder twee loze leidingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183655557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Mediaplayers/smart tv's waar je tegenwoordig ook een UTP in kan steken zodat je netflix kan kijken. Kan natuurlijk ook draadloos, maar bedraad heb je nooit last van files.
Ik denk dat dat een verschil in leefstijl is. Wij hebben geen televisies op de kamers. Ik heb vroeger veel last gehad van slapeloosheid, dus ik heb mezelf lang geleden aangewend om geen media te gebruiken op de slaapkamer. Soms kijk ik vanuit bad iets op de iPad en dat werkt prima via het draadloze netwerk. Het is me ook niet zo heilig dat ik een UTP-aansluiting in de badkamer zou willen.

Het enige waar we wel eens gezeur mee hebben, is de netwerkprinter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183655612
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een verschil in leefstijl is. Wij hebben geen televisies op de kamers. Ik heb vroeger veel last gehad van slapeloosheid, dus ik heb mezelf lang geleden aangewend om geen media te gebruiken op de slaapkamer. Soms kijk ik vanuit bad iets op de iPad en dat werkt prima via het draadloze netwerk. Het is me ook niet zo heilig dat ik een UTP-aansluiting in de badkamer zou willen.

Het enige waar we wel eens gezeur mee hebben, is de netwerkprinter.
Geen verkeerde insteek, hier hetzelfde. Televisie kijken kan in de woonkamer, is niet nodig in de slaapkamer.

Je puberende kinderen kunnen later ooit nog wel eens gaan zeuren over de verbinding mochten ze met bijvoorbeeld een laptop huiswerk maken op de slaapkamer. Maar voor normaal huiswerk lijkt een supersnelle verbinding me niet noodzakelijk, dan zal de snelle verbinding wel nodig zijn voor de spellen op de laptop.
En pubers moeten ook iets hebben om te klagen, zo’n verbindingsding is wel een mooi onderwerp voor ze ;).
pi_183656013
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:26 schreef Erik het volgende:

En pubers moeten ook iets hebben om te klagen, zo’n verbindingsding is wel een mooi onderwerp voor ze ;).
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183656313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een verschil in leefstijl is. Wij hebben geen televisies op de kamers. Ik heb vroeger veel last gehad van slapeloosheid, dus ik heb mezelf lang geleden aangewend om geen media te gebruiken op de slaapkamer. Soms kijk ik vanuit bad iets op de iPad en dat werkt prima via het draadloze netwerk. Het is me ook niet zo heilig dat ik een UTP-aansluiting in de badkamer zou willen.

Het enige waar we wel eens gezeur mee hebben, is de netwerkprinter.
Het is natuurlijk maar een advies. Zoals ik al zei, al leg je geen UTP-punten aan. De loze leidingen neerzetten is al goed. Al is het maar om later domotica dingen aan te sluiten.
  dinsdag 11 december 2018 @ 09:53:13 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183656439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 08:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We laten wel alvast een paar loze leidingen leggen, bijv. in het dak voor eventuele toekomstige zonnepanelen en in de vloer voor als er ooit een uitbouw komt. Maar van al die UTP-punten zie ik het nut gewoon niet. Waarvoor zou je die in elke kamer willen? Ik zie drie nuttige plekken:

- Bij de tv, want daar staat de PS4.
- Op de werkplek op de eerste verdieping, want daar komen een vaste pc en een netwerkprinter.
- Op het bureau op zolder. Daar zullen we soms met een laptop zitten en mogelijk is de internetverbinding op die plek het slechtst.

Maar verder? Ik wil geen (spel-)computers op de slaapkamers.
Weet je nog voor je moeder was? En hoe kort dat nog maar geleden is?
Nog zo'n korte termijn en je oudste is 18.... dan maakt het niet zoveel meer uit wat jij wel of niet wilt ;)
En dan heb ik het idd nog niet over de puberteit, die staat immers al voor de deur :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183656796
Loze leidingen zijn altijd goed en die kosten je echt de kop niet. Je weet nu immers niet hoe goed je bereik straks is, wie weet valt het enorm tegen. En wij hebben niet eens tv's op de slaapkamers, maar het probleem doet zich dus voor in de speelkamer beneden waar de spelcomputer staat.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183657827
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet je nog voor je moeder was? En hoe kort dat nog maar geleden is?
Nog zo'n korte termijn en je oudste is 18.... dan maakt het niet zoveel meer uit wat jij wel of niet wilt ;)
En dan heb ik het idd nog niet over de puberteit, die staat immers al voor de deur :+
Dit is een onderwerp waar ik behoorlijk fel in ben. Het is mijn onderzoeksgebied geweest, nieuwe media in de gezinssituatie. Van kinderen met ongezond mediagedrag heb ik gezien dat zij zich terugtrokken in hun eigen kamer. Het feit dat ze die media daar hadden was er meestal niet de oorzaak van, maar het faciliteerde het wel. Ik heb het bij mijn broertje ook gezien: gamen in de eigen kamer, eten in de eigen kamer. En het isolement groeide.

Voor mij zijn die gezamenlijke ruimtes daarom belangrijk. Het idee is als volgt: de werkplek op de eerste verdieping is er voor ons allemaal. De kinderen kunnen er hun huiswerk maken, wij kunnen er zitten om hen te helpen, er komt een printer.. Als wij (mijn lief of ik) thuiswerken, dan kunnen we er zitten. Als wij behoefte hebben om ons terug te trekken, bijv. voor een Skype-gesprek, dan kunnen we ook op zolder zitten.

De PS4 staat nu in de woonkamer en die blijft daar ook staan. Dat zorgt soms voor ongemak: mijn lief wil dan bijv. een voetbalwedstrijd zien terwijl mijn zoon wil gamen. Ik vind dat gezond. Het zorgt ervoor dat mijn zoon begrijpt dat je behoeften van verschillende gezinsleden moet balanceren. Het is geven en nemen. En het zorgt er ook voor dat wij een rol spelen in zijn gamewereld. Ik weet alles van Fortnite. Als er een event is, vervroeg ik desnoods het avondeten wat.

Voor de wat verdere toekomst zie ik voor me dat we misschien met een deel van de garage voor de kinderen iets doen. Denk aan het maken van een appartementje of gewoon een hangplek.

Tot zover mijn spreekbeurt over ons gezinsleven. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183657862
Oh, maar ik heb dus wel loze leidingen gevraagd naar de drie plekken die ik eerder noemde. Het meedenken wordt erg gewaardeerd!

En leuk ook om te zien dat andere users naar boven komen drijven als het niet over stijlkeuzes gaat. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 11 december 2018 @ 11:28:16 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183657893
Ik had bij mijn oudste de PC ook in de woonkamer, om diverse redenen, zeker toen hij jonger was, maar vanaf een jaar of 15 kun je dat echt vergeten.
Als Soneal zijn tablet meeneemt naar boven ligt hij ook gelijk een paar dagen in de kast (de tablet, Soneal houdt gewoon zijn bewegingsvrijheid :+ ), terwijl hij beneden een heerlijk verstophoekje achter een fauteuil heeft, en dat vind ik dan weer geen probleem.

Maar goed, die is 8, ik weet dat ik het kan vergeten dat hij op zijn 15de nog geen laptop/X-box/TV op zijn kamer heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183657963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:28 schreef Leandra het volgende:
Ik had bij mijn oudste de PC ook in de woonkamer, om diverse redenen, zeker toen hij jonger was, maar vanaf een jaar of 15 kun je dat echt vergeten.
Als Soneal zijn tablet meeneemt naar boven ligt hij ook gelijk een paar dagen in de kast (de tablet, Soneal houdt gewoon zijn bewegingsvrijheid :+ ), terwijl hij beneden een heerlijk verstophoekje achter een fauteuil heeft, en dat vind ik dan weer geen probleem.

Maar goed, die is 8, ik weet dat ik het kan vergeten dat hij op zijn 15de nog geen laptop/X-box/TV op zijn kamer heeft.
Ik ga hem niet verbieden om een telefoon, tablet of laptop naar zijn kamer te nemen. Dat moet hij zelf weten. Maar ik heb wel controle over de inrichting van het huis en daarin wil ik het samen zijn een grote rol geven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183657996
Misschien heb ik iets te veel boeken over techniekfilosofie gelezen en de wijze waarop technologische mogelijkheden ons gedrag sturen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183658124
Daarom zijn wij zo blij met onze speelkamer, dan hebben we er zicht op. Maar ik zie op mijn werk dat ze echt allemaal een laptop hebben als ze op het vo en later zitten en dan kan je vrees ik zeggen wat je wilt, maar dan gaan ze op een kamer zitten. Ik kon vroeger ook geen huiswerk maken in de woonkamer, dat ging concentratiegewijs gewoon niet, dus dat ga ik mijn stuiterballen ook niet verplichten.

Wanneer moet je trouwens je definitieve keuze maken voor het keukenblad? En zijn er nog meer keuzes te maken?
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183658191
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien heb ik iets te veel boeken over techniekfilosofie gelezen en de wijze waarop technologische mogelijkheden ons gedrag sturen.
Lijkt mij een heel gezonde aanpak, zoals jij het stelt.
Ook ouwe media: als t.v.’s niét in de slaapkamer.
pi_183661365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:39 schreef d.k. het volgende:
Daarom zijn wij zo blij met onze speelkamer, dan hebben we er zicht op. Maar ik zie op mijn werk dat ze echt allemaal een laptop hebben als ze op het vo en later zitten en dan kan je vrees ik zeggen wat je wilt, maar dan gaan ze op een kamer zitten. Ik kon vroeger ook geen huiswerk maken in de woonkamer, dat ging concentratiegewijs gewoon niet, dus dat ga ik mijn stuiterballen ook niet verplichten.
We zijn al best ver. De kinderen hebben allebei een tablet, zoon heeft een telefoon, we hebben een laptop over die zij gebruiken, we hebben twee gameconsoles. Dat is nog los van de apparaten voor mijn lief en mezelf.

Maar het zit natuurlijk niet alleen in de beschikbaarheid over media; de ontwikkelingsfase waar ze in zitten speelt een grotere rol. Ze hebben nu veel minder de behoefte om iets voor zichzelf te hebben dan ze later krijgen als ze de puberteit ingaan. Van mij mogen ze, het hoort erbij. Maar de dingen waar ik controle over heb, wil ik in het gezinsleven af laten spelen zodat dat een basis is die ze gewend zijn en waar ze op terug kunnen vallen.

We vergeten trouwens nogal eens van pubers dat ze niet alleen behoefte hebben aan iets voor zichzelf, maar juist ook de behoefte om ergens bij te horen. Hun wereld wordt wel groter en er ligt meer nadruk op leeftijdsgenoten, maar het gezin wordt eigenlijk niet minder belangrijk.

quote:
Wanneer moet je trouwens je definitieve keuze maken voor het keukenblad? En zijn er nog meer keuzes te maken?
Als ik de keuken ga bestellen. Ik weet nog niet precies wanneer ik dat ga doen. Maar ik heb de knoop voor mezelf al doorgehakt met het oog op gewenste besparingen: het wordt een Ikeablad.

En er zijn heel veel keuzes om te maken! Ik deel een groot aantal daarvan niet, besef ik nu, Hoeveel lager moet het raam in de badkamer bijvoorbeeld worden? Welk sanitair zoek ik uit? Welke tegels nemen we in het douchegedeelte van de badkamer? Willen we de muren in het midden van de badkamer bij douche en toilet tot het plafond of iets lager? (Het wordt iets lager waarschijnlijk.)

Zaterdag ga ik naar een sanitairzaak, maar ik vermoed dat ik online een bestelling ga plaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183671023
Lager! Die muurtjes in de badkamer. Twee redenen: meer licht en het lijkt daardoor dus groter en minder tegels nodig en dus goedkoper ;-)

Tegels in de douche zijn hetzelfde als de rest van de badkamer, dat geeft rust. Wij hebben ook vrij standaard tegels (grijs) en het ene muurtje dat afwijkt was wel een dure tegel maar dus maar weinig M2. Sanitair hebben wij bij sanidump gedaan, wel gewoon de standaard merken maar kosten vielen dankzij aanbiedingen mee.

Weet je al wat je met de raambekleding gaat doen? Dat valt vaak ook zoveel duurder uit dan gehoopt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 11 december 2018 @ 22:30:53 #232
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183671635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We zijn al best ver. De kinderen hebben allebei een tablet, zoon heeft een telefoon, we hebben een laptop over die zij gebruiken, we hebben twee gameconsoles. Dat is nog los van de apparaten voor mijn lief en mezelf.

Maar het zit natuurlijk niet alleen in de beschikbaarheid over media; de ontwikkelingsfase waar ze in zitten speelt een grotere rol. Ze hebben nu veel minder de behoefte om iets voor zichzelf te hebben dan ze later krijgen als ze de puberteit ingaan. Van mij mogen ze, het hoort erbij. Maar de dingen waar ik controle over heb, wil ik in het gezinsleven af laten spelen zodat dat een basis is die ze gewend zijn en waar ze op terug kunnen vallen.

We vergeten trouwens nogal eens van pubers dat ze niet alleen behoefte hebben aan iets voor zichzelf, maar juist ook de behoefte om ergens bij te horen. Hun wereld wordt wel groter en er ligt meer nadruk op leeftijdsgenoten, maar het gezin wordt eigenlijk niet minder belangrijk.

[..]

Als ik de keuken ga bestellen. Ik weet nog niet precies wanneer ik dat ga doen. Maar ik heb de knoop voor mezelf al doorgehakt met het oog op gewenste besparingen: het wordt een Ikeablad.

En er zijn heel veel keuzes om te maken! Ik deel een groot aantal daarvan niet, besef ik nu, Hoeveel lager moet het raam in de badkamer bijvoorbeeld worden? Welk sanitair zoek ik uit? Welke tegels nemen we in het douchegedeelte van de badkamer? Willen we de muren in het midden van de badkamer bij douche en toilet tot het plafond of iets lager? (Het wordt iets lager waarschijnlijk.)

Zaterdag ga ik naar een sanitairzaak, maar ik vermoed dat ik online een bestelling ga plaatsen.
Ook als je online besteld loont het de moeite om de verschillende winkels te vergelijken, verder hebben een aantal winkels de mogelijkheid om te vragen om een offerte op maat, heeft ons al een aantal keer een aantal honderden euro's bespaard. Een deel van de badkamer spullen hebben we zelfs in Duitsland besteld, daar gaan zoeken omdat ze in Nederland niet verkochten wat we willen. Maar op sommige artikelen (Duitse merken) scheelt het ook nog eens de helft.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 11 december 2018 @ 22:37:32 #233
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_183671840
Team lager inderdaad qua muurtje.
Wij hebben een mozaïek tegel in de douche en wilden dat eerst tegen de achterwand maar dat zorgde voor de discussie tot het plafond doortrekken of niet want het muurtje was lager. Plus het leek ons wat te heftig. Dus toen hebben we enkel het muurtje binnenin de douche gedaan.
Achteraf gezien hadden we toch de achterwand moeten doen. Dat had net wat meer contrast gegeven en eruit gesprongen. Nu is het toch veel wit. Dus mijn advies is durf gewaagde keuzes te maken.

Ons raam in de badkamer is best laag. Daar hangt dus nu een top down plisse tegen de inkijk. Ik zou dus zeggen niet te laag maar jij hebt misschien wat minder last van inkijk ;)

Had jij niet slechte ervaringen met sanidump claudia?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_183672275
Ik ben trouwens team melkglas in de badkamer. Wel het licht, niet de inkijk. En ja, ook met licht aan zie je buiten niets, dat is getest. Was bij ons stukken goedkoper dan raambekleding.

En check, het is bij ons achterwand met bankje dat de afwijkende tegel heeft. Tot aan plafond, waardoor ie net wat leuk opvalt.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183675583
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:11 schreef d.k. het volgende:
Lager! Die muurtjes in de badkamer. Twee redenen: meer licht en het lijkt daardoor dus groter en minder tegels nodig en dus goedkoper ;-)

Tegels in de douche zijn hetzelfde als de rest van de badkamer, dat geeft rust. Wij hebben ook vrij standaard tegels (grijs) en het ene muurtje dat afwijkt was wel een dure tegel maar dus maar weinig M2. Sanitair hebben wij bij sanidump gedaan, wel gewoon de standaard merken maar kosten vielen dankzij aanbiedingen mee.

Weet je al wat je met de raambekleding gaat doen? Dat valt vaak ook zoveel duurder uit dan gehoopt.
Muurtje tot boven en ook tot boven laten tegelen is goedkoper dan de tegelzetter het muurtje van boven te moeten laten afwerken hoor;)
pi_183676064
Je hebt toch minder tegels nodig? Ons muurtje is tegels aan de bovenkant.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183677200
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:52 schreef d.k. het volgende:
Ik ben trouwens team melkglas in de badkamer. Wel het licht, niet de inkijk. En ja, ook met licht aan zie je buiten niets, dat is getest. Was bij ons stukken goedkoper dan raambekleding.

En check, het is bij ons achterwand met bankje dat de afwijkende tegel heeft. Tot aan plafond, waardoor ie net wat leuk opvalt.
Wij moeten boven ook glas vervangen. Goed te lezen dat dat melkglas dus goed werkt.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 december 2018 @ 10:22:10 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183677306
Bij een raam op het zuiden zou je ook een andere kleur kunnen overwegen.
Bij ons is het glas van het raam en de balkondeur van de badkamer bruin (hallooooo jaren 70).
Wat 's zomers wel fijn is, want dan staat de zon er vol op en dat tempert het licht wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183677887
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:52 schreef d.k. het volgende:
Ik ben trouwens team melkglas in de badkamer. Wel het licht, niet de inkijk. En ja, ook met licht aan zie je buiten niets, dat is getest. Was bij ons stukken goedkoper dan raambekleding.

Dat klinkt wel goed! We hebben nog enkel glas in onze balkondeur in de badkamer. Wanneer we dit gaan vervangen is toepassen van melkglas misschien wel een optie. Kan me niet voorstellen dat we het heldere glas ooit terug willen en folie is een stuk minder mooi.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 11:28 schreef Leandra het volgende:
Ik had bij mijn oudste de PC ook in de woonkamer, om diverse redenen, zeker toen hij jonger was, maar vanaf een jaar of 15 kun je dat echt vergeten.
Als Soneal zijn tablet meeneemt naar boven ligt hij ook gelijk een paar dagen in de kast (de tablet, Soneal houdt gewoon zijn bewegingsvrijheid :+ ), terwijl hij beneden een heerlijk verstophoekje achter een fauteuil heeft, en dat vind ik dan weer geen probleem.

Maar goed, die is 8, ik weet dat ik het kan vergeten dat hij op zijn 15de nog geen laptop/X-box/TV op zijn kamer heeft.
Om meerdere redenen willen ze vanaf hun 15e wel eens apart internetten. :+
  woensdag 12 december 2018 @ 12:58:25 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183680342
:D Sommige dingen doe je niet in een verstophoekje achter de bank?
***
  woensdag 12 december 2018 @ 13:05:53 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183680502
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 12:58 schreef Brighteyes het volgende:
:D Sommige dingen doe je niet in een verstophoekje achter de bank?
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183703133
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:37 schreef laziness het volgende:
Team lager inderdaad qua muurtje.
Wij hebben een mozaïek tegel in de douche en wilden dat eerst tegen de achterwand maar dat zorgde voor de discussie tot het plafond doortrekken of niet want het muurtje was lager. Plus het leek ons wat te heftig. Dus toen hebben we enkel het muurtje binnenin de douche gedaan.
Achteraf gezien hadden we toch de achterwand moeten doen. Dat had net wat meer contrast gegeven en eruit gesprongen. Nu is het toch veel wit. Dus mijn advies is durf gewaagde keuzes te maken.
De architect heeft daar wel wat ideeën over. Ter herinnering de lay-out van de badkamer (die nog iets is veranderd):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan sowieso de gietvloer doortrekken de badkamer in. Alleen in het douchegedeelte moeten er tegels komen, ook op de vloer. De kleur die we daarvoor gebruiken trekken we waarschijnlijk door naar het toiletgedeelte. Het plan is om daar en andere plekken buiten het douchegedeelte verf te gebruiken. De tegel uit het douchegedeelte gebruiken we dan als plint voor de hele badkamer.

Ik zie het zelf nog niet helemaal voor me. Dat komt wel. Een bezoekje aan de tegelboer staat binnenkort op het programma.

quote:
Ons raam in de badkamer is best laag. Daar hangt dus nu een top down plisse tegen de inkijk. Ik zou dus zeggen niet te laag maar jij hebt misschien wat minder last van inkijk ;)
Hooguit van wat koeien. :Y)

Er gaat geen melkglas komen. Het raam gaan we juist verlagen om een uitzicht te hebben vanuit bad. Als we melkglas zouden nemen, zou dat uitzicht meteen weg zijn.

quote:
Had jij niet slechte ervaringen met sanidump claudia?
Ja. En daarom heb ik ook niet zo'n zin om naar een soortgelijke zaak te gaan. Maar ja, mijn aannemer werkt ermee samen. Dat is handig i.v.m. leveringen en we krijgen korting. Ik geef het dus maar een kans.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 13-12-2018 14:10:34 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183703419
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:11 schreef d.k. het volgende:
Weet je al wat je met de raambekleding gaat doen? Dat valt vaak ook zoveel duurder uit dan gehoopt.
Ik heb er al een beetje over nagedacht. Ik probeer drie gordijnen uit onze huidige woning mee te nemen. Die zijn eigenlijk iets te lang in de hoogte en misschien iets te kort in de breedte. Ik hoop dat we met de breedte toch net uitkomen en als dat zo is, dan laat ik ze inkorten in de hoogte. Dan heb ik al iets voor de kinderslaapkamers en voor de vouwdeur in de woonkamer.

Op zolder ga ik rolgordijnen nemen voor de drie dakramen en misschien ook voor twee kleine ramen. Dan blijven nog een aantal ramen over waarvan ik nog niet weet wat ermee te doen: de dakkapel op zolder, het raam bij de werkplek op de eerste verdieping, het raam in de badkamer, het raam bij de trap van de begane grond naar de eerste verdieping, het raam in de keuken en het raam bij de eettafel. Die zijn niet urgent, dus ik denk dat ik het nog even aankijk.

Ik ben wel te spreken over de plisségordijnen van de Ikea. Die zijn een optie als ze qua maatvoering goed uitkomen en als ik geen gordijn nodig heb waarvan ook de bovenkant naar beneden moet kunnen. Online houten jaloezieën bestellen houd ik ook als optie open voor diverse ramen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 13-12-2018 14:28:48 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183703540
Voor m'n verjaardag heb ik deze foto gehad van m'n lief, zodat ik al kan genieten van het uitzicht dat we straks krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183703806
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De architect heeft daar wel wat ideeën over. Ter herinnering de lay-out van de badkamer (die nog iets is veranderd):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan sowieso de gietvloer doortrekken de badkamer in. Alleen in het douchegedeelte moeten er tegels komen, ook op de vloer. De kleur die we daarvoor gebruiken trekken we waarschijnlijk door naar het toiletgedeelte. Het plan is om daar en andere plekken buiten het douchegedeelte verf te gebruiken. De tegel uit het douchegedeelte gebruiken we dan als plint voor de hele badkamer.

Ik zie het zelf nog niet helemaal voor me. Dat komt wel. Een bezoekje aan de tegelboer staat binnenkort op het programma.
Waarom perse tegels in de douche? Je hebt ook n speciaal gietvloermateriaal voor op de wand in de douche of verschillende soorten waterdicht stucwerk. En als je de gietvloer niet kunt doortrekken op de vloer zou ik zeker kijken naar n vlakke douchevloer ipv tegels.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183703897
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waarom perse tegels in de douche? Je hebt ook n speciaal gietvloermateriaal voor op de wand in de douche of verschillende soorten waterdicht stucwerk. En als je de gietvloer niet kunt doortrekken op de vloer zou ik zeker kijken naar n vlakke douchevloer ipv tegels.
Een Bette douchevloer *O*
https://www.bette.de/nl/produkte/produktfinder/duschwannen >:O
pi_183703933
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Waarom perse tegels in de douche? Je hebt ook n speciaal gietvloermateriaal voor op de wand in de douche of verschillende soorten waterdicht stucwerk. En als je de gietvloer niet kunt doortrekken op de vloer zou ik zeker kijken naar n vlakke douchevloer ipv tegels.
Ik kan je daar niet echt antwoord op geven omdat ik er nog niet erg uitgebreid over na heb gedacht. Ik weet alleen dat de vloer die we hebben niet in het douchegedeelte kan worden doorgetrokken. De opties die ik ken voor de badkamer (zoals beton ciré) zijn duur. Tegels kunnen aantrekkelijk zijn wat prijs betreft. En ik heb niks tegen tegels - ze kunnen een mooi contrast vormen - alleen wil ik niet een geheel betegelde badkamer.

Er komen trouwens helemaal geen tegels in het toilet op de begane grond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183704002
quote:
Zoiets?





[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 13-12-2018 14:47:10 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183704136
Het is trouwens niet helemaal waar dat ik niks tegen tegels heb. Ik vind het lastig om voegen schoon te houden. Nu komt er ongetwijfeld iemand zeggen dat ik dan gewoon dikke bleek moet gebruiken, een nacht in moet laten trekken en met een tandenborstel moet schrobben. Dat werkt bij veel voegen gewoon niet. Ik heb al zoveel middelen geprobeerd. Groene zeep werkt nog het beste, maar veel voegen krijg ik eenvoudigweg niet helemaal schoon.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183704694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is trouwens niet helemaal waar dat ik niks tegen tegels heb. Ik vind het lastig om voegen schoon te houden. Nu komt er ongetwijfeld iemand zeggen dat ik dan gewoon dikke bleek moet gebruiken, een nacht in moet laten trekken en met een tandenborstel moet schrobben. Dat werkt bij veel voegen gewoon niet. Ik heb al zoveel middelen geprobeerd. Groene zeep werkt nog het beste, maar veel voegen krijg ik eenvoudigweg niet helemaal schoon.
Dat is precies de reden dat ik iets tegen tegels heb en ze dus absoluut niet meer in de douche wil hebben (maar dat laatste was misschien wel duidelijk uit mijn reactie 😉)

Wij gaan voor de Bette Floor inderdaad, maar dat heeft te maken met het formaat, is de enige die 160x120 heeft. Maar in normalere douche maten heb je heel veel keuzes voor vloeren uit 1 stuk.
Onze stucadoor rekent 80euro per m2 voor het waterdichte stucwerk. Niet weinig maar als ik reken dat t anders ook gestuct moet worden a 20euro per m2 een tegel voor 30 a 40euro m2 en dan tegellijm en n tegelzetter waren wij t er snel overeens dat t verschil niet heel groot is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183705347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is toch prachtig.
Volgend keer als er ooit een badkamer renovatie komt. If ever >:O
Vlak - geen drempel om je tenen te stoten AU - uit éen stuk zonder voegen - anti slip.
pi_183705517
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:11 schreef SV-tje het volgende:

Onze stucadoor rekent 80euro per m2 voor het waterdichte stucwerk. Niet weinig maar als ik reken dat t anders ook gestuct moet worden a 20euro per m2 een tegel voor 30 a 40euro m2 en dan tegellijm en n tegelzetter waren wij t er snel overeens dat t verschil niet heel groot is.
Moet je daarna ook nog verven? En is waterdicht stucwerk genoeg voor het douchegedeelte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183705654
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:50 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is toch prachtig.
Volgend keer als er ooit een badkamer renovatie komt. If ever >:O
Vlak - geen drempel om je tenen te stoten AU - uit éen stuk zonder voegen - anti slip.
Heel praktisch vooral. Heb je een tip voor een betaalbaar merk? Ik denk dat 140x80 bij ons zou passen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183706586
Blauwe wc eend werkt hier het beste voor mooie witte voegen. En ik heb echt al heel veel geprobeerd. Maargoed ik snap de ellende wel. Was hier ook echt niet lachen met veel kalk en antraciete tegels. Bij blauwe wc eend zag je het weg bruisen. Dat HG spul werkte voor geen meter.

Maargoed ik vind tegels weer mooier dan gietvloeren dus heb een beetje poetsen er wel voor over :)
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 december 2018 @ 17:02:12 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183706661
quote:
Ja!
Die staat hier (samen met een Bette bad) ook op het verlanglijstje.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183706682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 16:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heel praktisch vooral. Heb je een tip voor een betaalbaar merk? Ik denk dat 140x80 bij ons zou passen.
Geen idee wat de prijs is 8)7
Bette is het merk.
De sanidump meneer kent vast vergelijkbare merken met andere prijzen.

Sowieso kozen wij ooit voor zaken, die prioriteit hadden.
Bijv. In de naastgelegen ruimte kwam een jaar later pas visgraat eiken.
Toilet zou nog steeds kunnen met zweefpot. na 14 jaar >:O
  donderdag 13 december 2018 @ 17:06:34 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183706755
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Geen idee wat de prijs is 8)7
Bette is het merk.
De sanidump meneer kent vast vergelijkbare merken met andere prijzen.

Sowieso kozen wij ooit voor zaken, die prioriteit hadden.
Bijv. In de naastgelegen ruimte kwam een jaar later pas visgraat eiken.
Toilet zou nog steeds kunnen met zweefpot. na 14 jaar >:O
Vergelijkbaar met Bette wordt lastig, want Bette is een van de weinige merken die nog stalen baden en douchevloeren verkoopt (met 30 jaar garantie!).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183706822
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met Bette wordt lastig, want Bette is een van de weinige merken die nog stalen baden en douchevloeren verkoopt (met 30 jaar garantie!).
Koelt je bad niet snel af als die van staal is?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 13 december 2018 @ 17:11:40 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183706853
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vergelijkbaar met Bette wordt lastig, want Bette is een van de weinige merken die nog stalen baden en douchevloeren verkoopt (met 30 jaar garantie!).
Al tien jaar enorm tevreden met een Kaldewei bad. Prachtig, supersnel schoon te maken en zoveel mooier dan een kunststof _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 17:12:20 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183706863
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Koelt je bad niet snel af als die van staal is?
Gewoon je bad isoleren. Nee hoor, het geleidt, de warmte is niet ineens foetsie. Dun laagje kunststof isoleert nou niet echt fantastisch ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 17:15:16 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183706926
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Koelt je bad niet snel af als die van staal is?
Vast wat sneller dan een kunststofbad, maar je kunt het bad ook isoleren.
Kwalitatief us het iig een wereld van verschil, in dit huis zit originele stalen bad uit 1971 nog, en ik denk niet dat een kunststof bad die leeftijd gaat halen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 december 2018 @ 17:15:53 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183706937
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Al tien jaar enorm tevreden met een Kaldewei bad. Prachtig, supersnel schoon te maken en zoveel mooier dan een kunststof _O_
Dat is idd het enige andere merk dat nog stalen baden levert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 december 2018 @ 17:18:47 #263
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183706993
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is idd het enige andere merk dat nog stalen baden levert.
Ik snap eigenlijk nooit dat niet meer mensen voor staal gaan.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183707054
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vast wat sneller dan een kunststofbad, maar je kunt het bad ook isoleren.
Kwalitatief us het iig een wereld van verschil, in dit huis zit originele stalen bad uit 1971 nog, en ik denk niet dat een kunststof bad die leeftijd gaat halen.
Ja dat geloof ik wel de robuustheid. Ah zo, goed om te weten. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183707074
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Gewoon je bad isoleren. Nee hoor, het geleidt, de warmte is niet ineens foetsie. Dun laagje kunststof isoleert nou niet echt fantastisch ofzo
Ja ik dacht gewoon aan een stalen bad en meer niet. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 13 december 2018 @ 17:24:52 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183707109
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik dacht gewoon aan een stalen bad en meer niet. :D
Aanradertje hoor O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 december 2018 @ 17:26:28 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183707128
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk nooit dat niet meer mensen voor staal gaan.
Korte termijn visie, mensen kopen geen dingen meer voor 25 jaar (of langer).

De buren moesten hun kunststof bad 3 keer geleverd hebben omdat het de eerste 2 keer kapot aankwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183707235
Het is makkelijk om kritiek te hebben op individuele keuzes. Als je voor elk object de optimale keuze maakt, dan kan bijna niemand meer een verbouwing betalen.

Hoe dan ook: ik ben er even achteraan gegaan of de stukadoor ook waterdicht stucwerk kan gebruiken in de douche. En ik kijk intussen naar doucheplaten. Dus dank voor de tip!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183707240
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Aanradertje hoor O+
Dat geloof ik graag. :9
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183710491
Hm, ik vind de wereld van de douchevloer wat obscuur. Heb je iets leuks gevonden, blijkt er nog een potensysteem nodig te zijn. En een inbouwsysteem. En afvoergarnituur. En voor je het weet komt er een kleine 1000 euro bovenop.

Dit lijkt me wel wat, een grijze vloer van composiet ('Ideal standard ultraflat solid'):




Maar ik kom bijv. ook maatwerkvloeren van solid surface tegen. SV, weet jij raad? Ik zoek iets met een afmeting van 140x80 of 140x90 cm.

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 13-12-2018 20:10:25 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:10:22 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183710721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik vind de wereld van de douchevloer wat obscuur. Heb je iets leuks gevonden, blijkt er nog een potensysteem nodig te zijn. En een inbouwsysteem. En afvoergarnituur. En voor je het weet komt er een kleine 1000 euro bovenop.

Toen ik 4 jaar geleden verhuisde vond ik de prijzen af en toe absurd. Het meest bizarre was het 'planchet' wat mij werd aangeboden voor nu slechts 100 euro. Ik wist niet wat het was, maar het was gewoon zo'n 'plankje' waarop je je tandenborstel en zo legt. Van plastic. WC-rol houder 120 euro, handzeepdingetje, handdoekhouder, waterbeker met houdertje etc etc. Gelukkig heb ik het toen via-via voor 5 euro per stuk allemaal op de kop kunnen tikken, en een douchedeur van 50 euro nog voor 500 euro kunnen verkopen, dus ik had nog winst. Maar wat een prijzen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183710787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen ik 4 jaar geleden verhuisde vond ik de prijzen af en toe absurd. Het meest bizarre was het 'planchet' wat mij werd aangeboden voor nu slechts 100 euro. Ik wist niet wat het was, maar het was gewoon zo'n 'plankje' waarop je je tandenborstel en zo legt. Van plastic. WC-rol houder 120 euro, handzeepdingetje, handdoekhouder, waterbeker met houdertje etc etc. Gelukkig heb ik het toen via-via voor 5 euro per stuk allemaal op de kop kunnen tikken, en een douchedeur van 50 euro nog voor 500 euro kunnen verkopen, dus ik had nog winst. Maar wat een prijzen..
Ik hoef gelukkig niet naar een badkamerboer voor een complete badkamer met ontwerp. Die probeert je allerlei duur spul aan te smeren. Maar goed, nu moet ik wel weer meer tijd stoppen in zoeken en afstemmen met architect en aannemer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:14:25 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183710834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoef gelukkig niet naar een badkamerboer voor een complete badkamer met ontwerp. Die probeert je allerlei duur spul aan te smeren. Maar goed, nu moet ik wel weer meer tijd stoppen in zoeken en afstemmen met architect en aannemer.
Gelukkig is online ook nog wel wat te vinden. Bijvoorbeeld bij een badkamerconcurrent
quote:
LAUFEN ALGEMENE SERIE PLANCHET 8704380000001
Laufen Living Square planchet 180x38cm wit
8704380000001
EAN: 4014804772830

Afmeting:
180x38cm
1202,74 669,00
Je bespaart 533,74
https://www.badkamerconcu(...)rjimb9RoCFXcQAvD_BwE

Geen geld voor een planchet. En je verdient ook nog 533 euro. Als je er 2 koopt zelfs meer dan 1000 euro. Ik ben toch teveel een boer om daar dan in te trappen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183710845
Die ervaring hebben wij gelukkig totaal niet onze badkamer boer heeft juist heel goed met ons meegedacht.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183711040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Die ervaring hebben wij gelukkig totaal niet onze badkamer boer heeft juist heel goed met ons meegedacht.
Wij gingen toen we voor onze nieuwbouwwoning een badkamerboer hadden bezocht naar huis met de offerte, bekeken die eens goed, beseften ineens dat de offerte exclusief BTW was en hebben toen álle niet-noodzakelijke dingen geschrapt. We dachten dat we niet zonder design radiator en spiegelverwarming konden. Wat blijkt: we kunnen heel goed zonder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183711102
Én zonder planchet!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 13 december 2018 @ 20:24:48 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_183711140
Designradiator heb ik wel, maar dat omdat die echt goed paste in onze vierkante badkamer.

Maar sommige mensen die dan 50.000 euro neertellen voor de badkamer of de keuken, ik vind dat echt waanzin. Zeker als je gewoon voor dat geld hebt moeten werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_183711373
Nog positief nieuws hier: een groot deel van de bouwlieden werkt door in de periode tussen kerst en oud en nieuw.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183711413
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 13 december 2018 20:14 schreef LXIV

Geen geld voor een planchet. En je verdient ook nog 533 euro. Als je er 2 koopt zelfs meer dan 1000 euro. Ik ben toch teveel een boer om daar dan in te trappen.
Nee, je geeft minder uit, dat is iets heel anders dan verdienen.
Wij hebben dingen als wc rol houders etc bij de bouwmarkt gekocht. Erg genoeg gewoon gewacht tot ze in de aanbieding waren want eerlijk gezegd zijn dat dus dingen die mij niet kunnen boeien.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183711465
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gingen toen we voor onze nieuwbouwwoning een badkamerboer hadden bezocht naar huis met de offerte, bekeken die eens goed, beseften ineens dat de offerte exclusief BTW was en hebben toen álle niet-noodzakelijke dingen geschrapt. We dachten dat we niet zonder design radiator en spiegelverwarming konden. Wat blijkt: we kunnen heel goed zonder.
Dat is echt nasty idd. De badkamer boer waarmee onze aannemer toen samenwerkte wist zogenaamd geen prijzen. We moesten maar zeggen wat we mooi vonden en dan zouden we later wel een offerte krijgen :') eikels ook veel te laat die offerte opgestuurd natuurlijk zodat er ook bijna geen tijd meer was voor wijzigingen. Dus dat hebben we maar lekker niet gedaan.

Ervaring nu is heel anders. Ze hebben goed mee gekeken hoe we in ons budget konden blijven maar wel zo ver mogelijk onze wensen. Het is Verwijst in Deurne. Ben er heel tevreden over. Met design radiator trouwens haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183711567
Ja, vreemd genoeg kunnen we nu ineens niet meer zonder design radiator.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183711681
Dat was ook onze ervaring bij sanidump terwijl we bij de installateur van het project en geen advies kregen en de hoofdprijs moesten betalen. Om een idee te geven: voor het budget van 2500 euro dat bij het huis hoorde kregen we de wc niet gekocht en geïnstalleerd (hangtoillet basis en een fonteintje met standaard kraan). Dat hebben we dus heel snel geweigerd.

Die doucheplaten zien er gaaf uit! Die houd ik in mijn achterhoofd voor onze tweede badkamer.
En ah, uitzicht uit bad, dan zou ik inderdaad ook niks voor het raam hangen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183713989
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij gingen toen we voor onze nieuwbouwwoning een badkamerboer hadden bezocht naar huis met de offerte, bekeken die eens goed, beseften ineens dat de offerte exclusief BTW was en hebben toen álle niet-noodzakelijke dingen geschrapt. We dachten dat we niet zonder design radiator en spiegelverwarming konden. Wat blijkt: we kunnen heel goed zonder.
Spiegelverwarming? :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183714056
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Spiegelverwarming? :D
Is wel super makkelijk. Beslaat je spiegel niet haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 december 2018 @ 21:48:50 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183714089
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Spiegelverwarming? :D
Ja... dan beslaat ie niet (of hij ontwasemt vooral weer heel snel) nadat je gedoucht hebt.
Vreselijk hard nodig :N ... nog nooit gehad trouwens :D

Dat is ook iets waar ik niet moeilijk over ga doen met een badkamerverbouwing, leuk, maar meer dan leuk is het niet.

Overigens is de kwaliteit van een hoop kastjes voor onder de wastafel bedroevend slecht, terwijl de Godmorgen-serie van Ikea heel aardig is en wel normaal geprijsd is.
Daar zou ik zo weer voor kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183714177
Damn ja dan kan je het wel heel erg duur maken met zulke dingen. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183714423
Mijn schoonouders hebben die verwarming in de spiegel.. Ik kan er mijn geld ook niet aan uitgeven hoor. Bij ons ook weer een ikea badmeubel. Beviel de vorige keer goed.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 december 2018 @ 21:59:25 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183714435
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Damn ja dan kan je het wel heel erg duur maken met zulke dingen. :D
Het is vooral dat ze er bizarre prijzen voor vragen.
En dat komt vooral weer omdat mensen graag alles bij hetzelfde bedrijf aanschaffen, want die regelt dan ook dat het geplaatst wordt, vandaar dat ze ook absurde prijzen rekenen voor kranen en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 december 2018 @ 22:00:35 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183714469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn schoonouders hebben die verwarming in de spiegel.. Ik kan er mijn geld ook niet aan uitgeven hoor. Bij ons ook weer een ikea badmeubel. Beviel de vorige keer goed.
Planchet is bij Ikea ook heel betaalbaar trouwens :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183716101
Ik kwam dit linkje nog tegen, ter inspiratie.
https://blog.keukenwarenh(...)-keukens-inspiratie/

Ik dacht uiteraard aan jou :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183716219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 22:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Planchet is bij Ikea ook heel betaalbaar trouwens :D :')
Mocht ik ooit de behoefte krijgen aan een planchet ga ik er zeker kijken :Y
I solemnly swear i'm up to no good
pi_183717053
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 16:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet je daarna ook nog verven? En is waterdicht stucwerk genoeg voor het douchegedeelte?
Bij ons is het in kleur (die we zelf kunnen kiezen) en het zou goed moeten zijn voor het douchegedeelte.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Het is makkelijk om kritiek te hebben op individuele keuzes. Als je voor elk object de optimale keuze maakt, dan kan bijna niemand meer een verbouwing betalen.

Hoe dan ook: ik ben er even achteraan gegaan of de stukadoor ook waterdicht stucwerk kan gebruiken in de douche. En ik kijk intussen naar doucheplaten. Dus dank voor de tip!
Graag gedaan!

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 20:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hm, ik vind de wereld van de douchevloer wat obscuur. Heb je iets leuks gevonden, blijkt er nog een potensysteem nodig te zijn. En een inbouwsysteem. En afvoergarnituur. En voor je het weet komt er een kleine 1000 euro bovenop.

Dit lijkt me wel wat, een grijze vloer van composiet ('Ideal standard ultraflat solid'):

[ afbeelding ]


Maar ik kom bijv. ook maatwerkvloeren van solid surface tegen. SV, weet jij raad? Ik zoek iets met een afmeting van 140x80 of 140x90 cm.
Ik ga even kijken/Nadenken
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 14 december 2018 @ 09:19:25 #293
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_183720636
Ik zie mooie van villeroy en Boch, compleet met sifon etc voor rond 500euro, bv bij badkamerwinkel (die je overigens een lijst van spullen kunt sturen en dan krijg je een lagere offerte terug dan de internetprijzen)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_183729396
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 09:19 schreef SV-tje het volgende:
Ik zie mooie van villeroy en Boch, compleet met sifon etc voor rond 500euro, bv bij badkamerwinkel (die je overigens een lijst van spullen kunt sturen en dan krijg je een lagere offerte terug dan de internetprijzen)
Dank je, ik heb het geprobeerd bij Badkamerwinkel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_183743338
Ik ben net terug van de badkamerboer. De prijzen liggen er gewoon twee keer zo hoog als internetprijzen. :o Er kon nog wel wat vanaf, gaf hij aan, maar ik denk niet dat we ooit in de buurt gaan komen van internetprijzen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 december 2018 @ 16:27:32 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183746322
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben net terug van de badkamerboer. De prijzen liggen er gewoon twee keer zo hoog als internetprijzen. :o Er kon nog wel wat vanaf, gaf hij aan, maar ik denk niet dat we ooit in de buurt gaan komen van internetprijzen.
Wij hebben alles besteld bij Soak, zijn we erg tevreden over. Alleen Six. heeft het binnenwerk van de handdouche te hard aangedraaid dus nu even afwachten of de leverancier van Soak het nog kan leveren.
Resistance is futile.
pi_183746374
Net weer even in het huis geweest.

Op de begane grond en eerste verdieping is niet veel gebeurd. Panoramafoto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dakkapel zit erop. Gelukkig maar, want het gaat vanavond sneeuwen. Er is ook begonnen met het aanbrengen van isolatiemateriaal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn twee dakramen vervangen en er is er één toegevoegd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 december 2018 @ 16:32:57 #298
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183746389
Nice! Op die laatste foto kun je al wel zien wat een mooie uitzichten jullie straks van kunnen genieten O+
Resistance is futile.
pi_183746451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 16:32 schreef Seven. het volgende:
Nice! Op die laatste foto kun je al wel zien wat een mooie uitzichten jullie straks van kunnen genieten O+
Ja, we hebben zowel voor als achter verrassende vergezichten als je bedenkt dat we in het drukste deel van Nederland zitten.

Dat soak.com ziet er trouwens voordelig geprijsd uit! Jammer dat een paar dingen die ik nodig heb niet geleverd kunnen worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 15 december 2018 @ 16:42:52 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_183746514
Mooi zeg! Goeie investeringen die dakramen :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_183746565
Ik sluit 'em even.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')