abonnement Unibet Coolblue
pi_183211998
Ik weet niet of deze vraag ook bij jou hoort, maar kan het altijd proberen ;)

Vorige week heb ik bij de Action Nivea deodorant gehaald, kostte nu ¤1,44 in de weekaanbieding. De verpakking is onlangs vernieuwd en de Action had dezelfde liggen als bij bijvoorbeeld het Kruidvat, waar zo'n zelfde bus ¤4,- kost.

Hoe kan zoiets?
pi_183212301
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:49 schreef Poes. het volgende:
Ik weet niet of deze vraag ook bij jou hoort, maar kan het altijd proberen ;)

Vorige week heb ik bij de Action Nivea deodorant gehaald, kostte nu ¤1,44 in de weekaanbieding. De verpakking is onlangs vernieuwd en de Action had dezelfde liggen als bij bijvoorbeeld het Kruidvat, waar zo'n zelfde bus ¤4,- kost.

Hoe kan zoiets?
Bij zowel de Action als bij de Kruidvat dus de nieuwe verpakking met dezelfde inhoud? Dat is wel opvallend. Gezien het prijsverschil is het geen normale inkoop geweest, dus waarschijnlijk een restpartij.

Echter verwacht je niet zo snel restpartijen in zeer recente verpakkingen. Soms ontstaan restpartijen vanwege hele knullige redenen, rekenfoutje bij het inkopen (ja, dat komt voor!). Kan ook een partij zijn met een klein foutje.

Zoals eerder gezegd, er kleven risico's aan restpartijen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ruik-zonnebrandcreme

Ik heb achter de schermen meer info over ontvangen. Enerzijds bleek dat zonnebrand in kwaliteit sterk was verminderd, maar nog op het randje van wat wettelijk is toegestaan (bescherming van zonnebrandcreme neemt af over tijd). Anderzijds had de moeder ook niet helemaal goed gehandeld. Kind werd in de ochtend ingesmeerd en ging toen buiten spelen. Kind was in de middag helemaal rood aangelopen door de felle zon. In plaats van het kind kleding te laten aantrekken of uit de zon te halen, heeft de moeder wat meer zonnebrand gesmeerd en weer naar buiten gestuurd. Kinderen hebben een kwetsbare huid, dus dit was niet geheel verstandig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183212450
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 21:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Bij zowel de Action als bij de Kruidvat dus de nieuwe verpakking met dezelfde inhoud? Dat is wel opvallend. Gezien het prijsverschil is het geen normale inkoop geweest, dus waarschijnlijk een restpartij.

Echter verwacht je niet zo snel restpartijen in zeer recente verpakkingen. Soms ontstaan restpartijen vanwege hele knullige redenen, rekenfoutje bij het inkopen (ja, dat komt voor!). Kan ook een partij zijn met een klein foutje.

Zoals eerder gezegd, er kleven risico's aan restpartijen: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ruik-zonnebrandcreme

Ik heb achter de schermen meer info over ontvangen. Enerzijds bleek dat zonnebrand in kwaliteit sterk was verminderd, maar nog op het randje van wat wettelijk is toegestaan (bescherming van zonnebrandcreme neemt af over tijd). Anderzijds had de moeder ook niet helemaal goed gehandeld. Kind werd in de ochtend ingesmeerd en ging toen buiten spelen. Kind was in de middag helemaal rood aangelopen door de felle zon. In plaats van het kind kleding te laten aantrekken of uit de zon te halen, heeft de moeder wat meer zonnebrand gesmeerd en weer naar buiten gestuurd. Kinderen hebben een kwetsbare huid, dus dit was niet geheel verstandig.
Oef, pijnlijk verhaal :X Kinderen moet je inderdaad uit de zon houden, jezelf trouwens ook. Vooral tussen 12 en 16.. Maar goed.

Het was precies dezelfde verpakking als bij het Kruidvat, ook geen vreemde Russische stickers er op. Vandaar dat ik het zo opvallend vond :Y
pi_183214873
Wat doe je als het "kwaliteitssysteem" wat je hebt opgezet faalt? Bemoei je er dan nog mee of boeit het je geen reet?
pi_183215386
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:02 schreef LompeHork het volgende:
Wat doe je als het "kwaliteitssysteem" wat je hebt opgezet faalt? Bemoei je er dan nog mee of boeit het je geen reet?
Bedoel je systemen die ik zelf heb opgezet bij de supermarkt waar ik heb gewerkt of systemen bij mijn clienten?

Wat clienten met mijn advies doen, moeten zij zelf weten ;) Vaak zijn de trainingen die ik gaf een eye-opener. De klant komt er dan achter dat hij veel te weinig weet over kwaliteitsmanagement. Dan kunnen 2 dingen doen, flink aan de slag en investeren in kennis en mankracht. Of je kiest ervoor je kop in het zand steken.

Ik heb meegemaakt dat ik werd uitgenodigd om een training te geven door de inkoper die ineens verantwoordelijk werd gemaakt voor kwaliteit (NVWA was net langs geweest en ze waren niet blij). Training gegeven aan hun inkoopteams en daarna wat weken afgewacht. Vaak volgen dan nog vragen over de details. In dit geval niet. Wat blijkt, is die inkoper ontslagen en was er weer niemand verantwoordelijk voor kwaliteit :D

Als we kijken naar de supermarkt waar ik werkte, dan is het belangrijk te realiseren dat het systeem risico's slechts minimaliseert, 100% alles afdekken is niet mogelijk. Dus als er iets fout gaat, ga je na het oplossen ervan ook een Root Cause Analysis uitvoeren. Je kijkt dan kritisch naar hoe de fout heeft ontstaan. Op basis hiervan bepaal je of het systeem goed heeft gefunctioneerd en ga je eventueel wijzigingen toepassen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183215701
Welke supermarkten zijn volgens jou kwalitatief het best? Je ziet wel eens prijzen/uitreikingen voor diverse supermarkten op verschillende gebieden. Worden deze supermarkten zo goed geinspecteerd of hebben zij zelf intern een hoge standaard?
pi_183215740
Een paar "leuke" anecdotes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij interesse kan ik meer anecdotes posten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 17 november 2018 @ 23:55:43 #33
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183215809
Hoe ben je in deze branche terechtgekomen en wat verdient het? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183215818
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welke supermarkten zijn volgens jou kwalitatief het best? Je ziet wel eens prijzen/uitreikingen voor diverse supermarkten op verschillende gebieden. Worden deze supermarkten zo goed geinspecteerd of hebben zij zelf intern een hoge standaard?
Wat versta je onder kwalitatief het beste? Voor relatief objectieve beoordeling kan je kijken Consumentenbond en Kassa testen. Dan zie je dat een Lidl best vaak goed scoort, ondanks een lage prijs.

Bij beoordelingen op prijs hoor je dat bijna elke supermarkt wel de claim maakt dat ze de goedkoopste zijn. Echter vertellen ze niet vaak bij hoe dit exact gemeten is. Zoals eerder genoemd, het is niet eerlijk om een Euroshopper te vergelijken met een huismerk betreft kwaliteit, dus de prijzen kan je eigenlijk ook niet vergelijken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 23:56:49 #35
408813 crew  trein2000
pi_183215833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Een paar "leuke" anecdotes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij interesse kan ik meer anecdotes posten.
Kom maar door hoor, superleuk. Echt unieke inkijkjes dit. Zonder de vorigen tekort te willen doen. Maar dit is wel echt uniek _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183215925
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef Quotidien het volgende:
Hoe ben je in deze branche terechtgekomen en wat verdient het? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar.
Ik ben er een beetje ingerold na mijn studies in productontwikkeling en werktuigbouwkunde. Consultant was mijn eerste baan, het leek mij wel leuk om met consumentengoederen te werken en mijn studies sloten goed aan. Leuk detail, na 1 jaar waren alle senior consultants weggekocht door andere bedrijven. Dus met mijn 1 jaar werkervaring was ik ineens de meest ervaren consultant. Erg moeilijke periode, maar wel enorm veel van geleerd.

Kwaliteitsmanager bij een supermarkt was mijn 2e baan, het was een klant, dus een eenvoudige overstap. Mijn huidige baan is weer een logisch vervolg daarop. Mijn huidige baan heb ik buiten deze topic gehouden.

Betreft salaris, als consultant begonnen met een onder modaal salaris. Wel klein beetje doorgegroeid, maar pas een echte stap gemaakt als kwaliteitsmanager. Van modaal naar 2x modaal is toch wel erg lekker in 1 stap. Nu zit ik op ~2,5x modaal.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 18 november 2018 @ 00:02:45 #37
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183215927
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat versta je onder kwalitatief het beste? Voor relatief objectieve beoordeling kan je kijken Consumentenbond en Kassa testen. Dan zie je dat een Lidl best vaak goed scoort, ondanks een lage prijs.

Bij beoordelingen op prijs hoor je dat bijna elke supermarkt wel de claim maakt dat ze de goedkoopste zijn. Echter vertellen ze niet vaak bij hoe dit exact gemeten is. Zoals eerder genoemd, het is niet eerlijk om een Euroshopper te vergelijken met een huismerk betreft kwaliteit, dus de prijzen kan je eigenlijk ook niet vergelijken.
Vakjuryprijzen bijvoorbeeld. Dan gaat het evt om service, prijs-kwaliteit verhouding, andere dingen in winkel. LIDL en ALDI hebben dat wat minder bijvoorbeeld.
pi_183216239
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 23:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kom maar door hoor, superleuk. Echt unieke inkijkjes dit. Zonder de vorigen tekort te willen doen. Maar dit is wel echt uniek _O_
2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183216263
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Vakjuryprijzen bijvoorbeeld. Dan gaat het evt om service, prijs-kwaliteit verhouding, andere dingen in winkel. LIDL en ALDI hebben dat wat minder bijvoorbeeld.
Ik ken alleen wijnprijzen, andere vakjuryprijzen niet zo goed. Wijnprijzen zijn onzin, daar had geloof ik Keuringsdienst van Waarde een leuk stuk over gedaan.

Over service e.d., daar ben ik niet zo bekend mee. Ik kreeg daar niet veel mee te maken omdat aanpak voornamelijk op regionaal niveau zat.

Over KvW gesproken, daar heb ik ook wel eens testen voor gedaan, ik zou zelfs op beeld komen, maar ik kreeg geen toestemming van de hoge heren :%
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 november 2018 @ 00:29:05 #40
408813 crew  trein2000
pi_183216275
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
Ik lig dubbel van het lachen _O-
Zowel die BBQ als je eerste spoiler _O-
Die tweede spoiler is ergens wel triest
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 18 november 2018 @ 07:42:05 #41
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_183217698
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 00:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

2 nieuwe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er vast nog wel een paar, maar die komen morgen wel. Wel een laatste tip. Als je ooit barbecues test, zet deze niet voor de luchtinlaat van een laboratorium. De mensen worden nogal nerveus als ze brandlucht ruiken op een chemisch lab.
:D schitterend verhaal
pi_183219210
Over die Moka pot: ik heb zelf een explosie gehad, vorig jaar. Keuken vol kokend water, niemand gewond, Moka pot compleet vernaaid. Bij mij kwam het door een slecht gelaste hoek in het waterreservoir.

Zowel leverancier als hoofdkantoor (in Italië) weigeren toe te geven dat het hun fout is. Heb 'm wel terug mogen sturen en nieuwe (met op precies dezelfde plek hetzelfde probleem) gekregen. Na veel gezeik weer terug kunnen sturen en geld teruggekregen.

Kan een consument in deze (na terugsturen product) in het gelijk worden gesteld door hoofdkantoor? Ik hoef geen geld, maar wil dat ze stoppen met het leveren van ondeugdelijke producten en een 'sorry'.
Mon 'en!
pi_183219523
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 10:44 schreef bloempjuh het volgende:
Over die Moka pot: ik heb zelf een explosie gehad, vorig jaar. Keuken vol kokend water, niemand gewond, Moka pot compleet vernaaid. Bij mij kwam het door een slecht gelaste hoek in het waterreservoir.

Zowel leverancier als hoofdkantoor (in Italië) weigeren toe te geven dat het hun fout is. Heb 'm wel terug mogen sturen en nieuwe (met op precies dezelfde plek hetzelfde probleem) gekregen. Na veel gezeik weer terug kunnen sturen en geld teruggekregen.

Kan een consument in deze (na terugsturen product) in het gelijk worden gesteld door hoofdkantoor? Ik hoef geen geld, maar wil dat ze stoppen met het leveren van ondeugdelijke producten en een 'sorry'.
Melden bij de NVWA.

https://www.nvwa.nl/over-(...)indienen-bij-de-nvwa

Het mooiste zou zijn als je nog de klachtmonster in handen had. NVWA zal waarschijnlijk contact opnemen met het bedrijf en hun standpunt opvragen. Bedrijf zal moeten aantonen dat ze de klacht goed hebben aangepakt, zo niet, dan kan de NVWA verdere stappen ondernemen en in ergste geval een recall afdwingen.

Mocht er een reëel explosiegevaar zijn, dat kan een terugroepactie tot gevolg hebben. Een risicoanalyse moet dit bepalen.

Ik heb even snel een inventarisatie gedaan. Ploffende Moka potten komt vaker voor. Hieronder de recalls van Moka potten op EU niveau (potten die mogelijk in meerdere landen zijn verkocht):

https://ec.europa.eu/cons(...)e=A12/1269/14&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0347/11&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=1197/09&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0758/09&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0463/06&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0233/06&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0258/05&lng=en
https://ec.europa.eu/cons(...)rence=0196/05&lng=en
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183220561
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 20:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh leuk..! Ik heb het in elk geval even via de Aldi site gemeld.. en een oplossing gevraagd.

Ook de zin in de advertentie:
*Eenvoudige montage door in hoogte verstelbare wandsteunen.
Klopt niet, er is er maar eentje verstelbaar (en als gevolg moest ik twee gaten bij boren en twee oude gaten afdichten)

Het zou leuk zijn als ze me een passende (correcte slang) zouden toesturen, maar verder ben ik te lui/is het de moeite niet..

Wel erg top van je aanbieding om me evt te helpen als ik ergens vastloop, maar er zijn vast mensen met belangrijkere zaken dan een slang van een paar euro.. ^O^

Ook erg leuk om te lezen dat ik met de opties van de gevolgen (terug naar de leverancier etc) de plank niet zo ver missloeg.. Ik vind de opkoophandel zoals (bijv) Kooistra dat doet, dan ook een prachtig en fascinerend onderwerp.. met "te strakke verpakkingen" of andere redenen van het "uit de handel halen" die je zelf nooit had kunnen bedenken..


Je hebt in elk geval een leuk beroep!
Kan toeval zijn, maar ben vandaag even naar de Aldi gegaan, ze lagen niet meer in de schappen. Of ze nu op waren of teruggehaald, dat weet ik niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 18 november 2018 @ 12:28:55 #45
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183220601
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 12:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kan toeval zijn, maar ben vandaag even naar de Aldi gegaan, ze lagen niet meer in de schappen. Of ze nu op waren of teruggehaald, dat weet ik niet.
Nee ze zijn op denk ik.. Pa was ook al op jacht geweest eergisteren.. die kon ze bij twee filialen ook niet vinden..
Hier bij de plaatselijke waren er nog drie..
pi_183221405
^O^ Thanks voor je uitgebreide antwoorden!

Deze VWJW is echt geweldig! O+
Mon 'en!
pi_183222042
Een paar incidenten die niet zozeer grappig zijn, wel interessant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_183222101
Leuke interessante anekdotes, meer graag :Y
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 november 2018 @ 14:00:23 #49
408813 crew  trein2000
pi_183222250
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:51 schreef Poes. het volgende:
Leuke interessante anekdotes, meer graag :Y
Dit
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 18 november 2018 @ 14:08:03 #50
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_183222346
Leuk om te lezen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')