abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 19:03:03 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183189331

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht

Alternatieve Sinterklaas journaals:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183189367
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

tsja we hebben wel van meer dingen de vruchten geplukt die niet geheel ethisch verantwoord waren, je zou het best een beetje in perspectief kunnen zien
We hebben het over een fabrikant van snoepgoed die met 1 van zijn ingrediënten een verwijzing maakt naar een periode van tientallen jaren waarin werkelijk van alles gebeurd is. Meestal mooie dingen, maar ook weleens wat minder mooie zaken. Dat geld trouwens voor de gehele wereldgeschiedenis.

Dit is hetzelfde alsof je iedere fabrikant van producten uit de jaren 60, 70 en 80 wil verbieden een verwijzing naar die tijd te maken omdat je de muziek zo slecht vond of vond dat de politiek in die tijd kut was.

Echt, waar hebben we het over :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183189455
De politie van Rotterdam richt morgen een speciaal coördinatiecentrum in om overzicht te houden over de intochten en om bij ongeregeldheden de verschillende eenheden snel te kunnen verplaatsen. Er zijn 25 intochten in de regio Rotterdam morgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183189457
De meeste mensen van de East Side zijn wel bekende van de politie dus die vissen ze er wel uit
pi_183189474
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben het over een fabrikant van snoepgoed die met 1 van zijn ingrediënten een verwijzing maakt naar een periode van tientallen jaren waarin werkelijk van alles gebeurd is. Meestal mooie dingen, maar ook weleens wat minder mooie zaken. Dat geld trouwens voor de gehele wereldgeschiedenis.

Dit is hetzelfde alsof je iedere fabrikant van producten uit de jaren 60, 70 en 80 wil verbieden een verwijzing naar die tijd te maken omdat je de muziek zo slecht vond of vond dat de politiek in die tijd kut was.

Echt, waar hebben we het over :N
Ik wil het niet verbieden maar vind het wel ongelukkig gekozen. Aan het begrip VOC kleeft nu eenmaal wat, ondanks dat het een mooie tijd was voor het land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183189534
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik wil het niet verbieden maar vind het wel ongelukkig gekozen. Aan het begrip VOC kleeft nu eenmaal wat, ondanks dat het een mooie tijd was voor het land.
Ah, ok. Sommige tegenstanders hebben aangedrongen op een verbod van dat snoepgoed en een boycot van de Appie. Dat vind ik onbegrijpelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183189591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De politie van Rotterdam richt morgen een speciaal coördinatiecentrum in om overzicht te houden over de intochten en om bij ongeregeldheden de verschillende eenheden snel te kunnen verplaatsen. Er zijn 25 intochten in de regio Rotterdam morgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25 intochten!!
En dan een vermoedelijke komst van hooligans in een GEBIED waar veel clubs zitten, sowieso 2 clubs met een grote en agressieve harde kern ADO Den Haag en Feyenoord, ik hoop dat dit goed gaat aflopen
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 19:18:12 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183189675
quote:
Oud nieuws :P :P

quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:11 schreef Nikonlover het volgende:
Meijerink zit vast. 40-jarige man uit Utrecht. _O-

POL_ZAW twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 17:18:09 Man aangehouden na uitlatingen in de (sociale) media over intocht Sinterklaas https://t.co/8muJnYdLXq reageer retweet
Had al zo'n vermoeden dat hij het was. Hopelijk krijgt hij TBS, die gast is echt ziek. Hele zieke uitspraak bij Powned
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183189730
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oud nieuws :P :P

[..]

Had al zo'n vermoeden dat hij het was. Hopelijk krijgt hij TBS, die gast is echt ziek. Hele zieke uitspraak bij Powned
Aha, nu dus bevestigd.

Maar goed ook dat 'ie opgepakt is, zo net voor de intocht. Opruimen dat ongedierte.
pi_183189750
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:18 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Oud nieuws :P :P

[..]

Had al zo'n vermoeden dat hij het was. Hopelijk krijgt hij TBS, die gast is echt ziek. Hele zieke uitspraak bij Powned
In een inrichting stoppen en nooit meer loslaten, volkomen gestoord die kerel
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 19:26:17 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183189840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:20 schreef Infection het volgende:

[..]

Aha, nu dus bevestigd.

Maar goed ook dat 'ie opgepakt is, zo net voor de intocht. Opruimen dat ongedierte.
Ik denk dat ze er bewust mee gewacht hebben. Als ze hem vanmorgen hadden gepakt, dan was ie aan het eind van de middag, na 6 uurtjes, vrij. Als je zo iemand aan het eind van de middag pakt, dan moet ie een nacht blijven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183189862
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:26 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er bewust mee gewacht hebben. Als ze hem vanmorgen hadden gepakt, dan was ie aan het eind van de middag, na 6 uurtjes, vrij. Als je zo iemand aan het eind van de middag pakt, dan moet ie een nacht blijven.
Hopelijk laten ze hem dan niet 's ochtends om 7 uur vrij...
pi_183189900
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Hopelijk laten ze hem dan niet 's ochtends om 7 uur vrij...
Mag hopen dat er een langere straf staat op dreigen met terrorisme.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_183189956
Wat gaat het worden morgen, mensen, complete chaos, of zal het allemaal wel meevallen???
I´m back.
pi_183190006
quote:
WTF? Allemaal witte kindertjes, onder de botsplinters?
Maar los daarvan? Dat is zijn mening? Toch?
Heeft-ie iets als intentie aangegeven?
I´m back.
pi_183190041
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag hopen dat er een langere straf staat op dreigen met terrorisme.
Dreigt-ie dan met een aanslag, die hij zelf uitvoert?
I´m back.
pi_183190046
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mag hopen dat er een langere straf staat op dreigen met terrorisme.
D'r zal eerst wel een rechtszaak moeten komen om te bepalen of het daadwerkelijk om terrorisme gaat.
pi_183190076
De gemeente Middelburg gaat acteurs inhuren om roetveegpiet te spelen :')
De organisatie die al jaren de intocht daar voor zijn rekening neemt wil helemaal geen roetveegpieten. Datzelfde geld voor de lokale winkeliersvereniging die de intocht coördineert.

Ook zijn er geen vrijwilligers te vinden die roetveegpiet willen spelen, terwijl er genoeg vrijwilligers zijn voor zwarte pieten. Maar omdat een aantal internationale studenten het feest niet begrijpen en het racistisch vinden, gaat de gemeente maar acteurs inhuren zodat er toch roetveegpieten zijn :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183190079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF? Allemaal witte kindertjes, onder de botsplinters?
Maar los daarvan? Dat is zijn mening? Toch?
Heeft-ie iets als intentie aangegeven?
Hij zegt niet letterlijk dat hij een aanslag gaat plegen. Maar gezien zijn overtuiging en de manier waarop hij dit zegt is het toch wel voldoende reden om hem als een dreiging te zien. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij dat niet is.
pi_183190098
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De gemeente Middelburg gaat acteurs inhuren om roetveegpiet te spelen :')
De organisatie die al jaren de intocht daar voor zijn rekening neemt wil helemaal geen roetveegpieten. Ook zijn er geen vrijwilligers te vinden die roetveegpiet willen spelen, terwijl er genoeg vrijwilligers zijn voor zwarte pieten. Maar omdat een aantal internationale studenten het feest niet begrijpen en het racistisch vinden, gaat de gemeente maar acteurs inhuren zodat er toch roetveegpieten zijn :N
Sowieso studenten. :')
pi_183190143
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij zegt niet letterlijk dat hij een aanslag gaat plegen. Maar gezien zijn overtuiging en de manier waarop hij dit zegt is het toch wel voldoende reden om hem als een dreiging te zien. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij dat niet is.
Ja, zelfde geld is het een troll. Is me niet duidelijk. Maar is onderdeel van een langer filmpje dus? Misschien dat ik de context niet ken nu?
I´m back.
pi_183190201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zelfde geld is het een troll. Is me niet duidelijk. Maar is onderdeel van een langer filmpje dus? Misschien dat ik de context niet ken nu?
Je hebt dit topic niet helemaal gevolgd dus. :P

Hier het hele filmpje:

pi_183190224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zelfde geld is het een troll. Is me niet duidelijk. Maar is onderdeel van een langer filmpje dus? Misschien dat ik de context niet ken nu?
De man is heel serieus tegen Zwarte Piet.

Dat hij wil dat de witte kinderen onder botsplinters komen te zitten, zegt heel wat, in mijn ogen terecht dat hij wordt opgepakt.

Zelfs als de kans maar 1% is dat hij die waan wil uitvoeren, moet je het zekere voor het onzekere nemen (waarbij ik hoop dat hij pas weer op 6 december vrijkomt.)
pi_183190253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De man is heel serieus tegen Zwarte Piet.

Dat hij wil dat de witte kinderen onder botsplinters komen te zitten, zegt heel wat, in mijn ogen terecht dat hij wordt opgepakt.

Zelfs als de kans maar 1% is dat hij die waan wil uitvoeren, moet je het zekere voor het onzekere nemen (waarbij ik hoop dat hij pas weer op 6 december vrijkomt.)
En dan is hij ook nog eens lid van een groep waarvan de voorman onlangs is opgepakt, vanwege een doodsbedreiging jegens Sinterklaas.
pi_183190362
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Je hebt dit topic niet helemaal gevolgd dus. :P

Hier het hele filmpje:

Thanks, vm2 dmde het me al. Man staat alleen, wrs toch opgepakt omdat men denkt dat-ie een lone wolf zou kunnen zijn morgen?
I´m back.
pi_183190397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Thanks, vm2 dmde het me al. Man staat alleen, wrs toch opgepakt omdat men denkt dat-ie een lone wolf zou kunnen zijn morgen?
Zoiets ja. Hij is overigens lid van een groep, dezelfde groep die eerder deze week een kort geding aanspande tegen de intocht. En waarvan de voorman is opgepakt voor een doodsbedreiging tegen Sinterklaas.
pi_183190404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De man is heel serieus tegen Zwarte Piet.

Dat hij wil dat de witte kinderen onder botsplinters komen te zitten, zegt heel wat, in mijn ogen terecht dat hij wordt opgepakt.

Zelfs als de kans maar 1% is dat hij die waan wil uitvoeren, moet je het zekere voor het onzekere nemen (waarbij ik hoop dat hij pas weer op 6 december vrijkomt.)
Ja, akkoord nadat ik het filmpje zag, begrijp ik het wel, vraag blijft of het juridisch in de haak is natuurlijk.
I´m back.
pi_183190425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Zoiets ja. Hij is overigens lid van een groep, dezelfde groep die eerder deze week een kort geding aanspande tegen de intocht. En waarvan de voorman is opgepakt voor een doodsbedreiging tegen Sinterklaas.
Ja, de groep die ook een roetveeg Piet te ver vond gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-11-2018 19:54:43 ]
I´m back.
pi_183190426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

WTF? Allemaal witte kindertjes, onder de botsplinters?
Maar los daarvan? Dat is zijn mening? Toch?
Heeft-ie iets als intentie aangegeven?
Eerder bij de Telegraaf ook al iets
MarcelVink5 twitterde op woensdag 14-11-2018 om 18:53:19 ‘Onheilspellend signaal piet-activist’ https://t.co/SIlvMwlmM5 via @telegraaf reageer retweet
pi_183190537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

vraag blijft of het juridisch in de haak is natuurlijk.
Net als in de afgelopen jaren zullen morgen zeker weer de ergste tegenstanders opgepakt gaan worden waarna ze na afloop van de intocht zonder aanklacht weer worden vrijgelaten. Dat is gewoon de tactiek van politie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183190561
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Net als in de afgelopen jaren zullen morgen zeker weer de ergste tegenstanders opgepakt gaan worden waarna ze na afloop van de intocht zonder aanklacht weer worden vrijgelaten. Dat is gewoon de tactiek van politie.
Ja, las ik idd, misschien een pragmatisch verantwoorde aanpak dus.
I´m back.
pi_183190614
Als iedereen die morgen naar een intocht gaat zichzelf schminkt als zwarte piet dan geef je een signaal af naar die anti piet terreurgroepen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:59:04 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183190699
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:18 schreef Nikonlover het volgende:
Had al zo'n vermoeden dat hij het was. Hopelijk krijgt hij TBS, die gast is echt ziek. Hele zieke uitspraak bij Powned
Dit is een beroepsactivist die in elke "actie" meteen de meest extreme kant opzoekt. Daar zit inderdaad een draadje los. Geen compromis is goed, de tegenpartij moet gewoon dood in Rogier zijn hoofd.
pi_183190730
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord nadat ik het filmpje zag, begrijp ik het wel, vraag blijft of het juridisch in de haak is natuurlijk.
Meijerink maakte een sick joke , een vervolg op die van van Zeijl vorig jaar.
Hij verkneukelde zich niet over getraumatiseerde kinderen . Hij verkneukelde zich over bezorgde ouders die van plan waren naar een intocht te gaan. . Het is hufterigheid
Dat is geen dreigement of bewijs dat hij iets gewelddadigs van plan is.
In de lijn van algehele verkettering van antipieters pimpt men zijn sick joke up naar "hij is iets van plan, dan wel hij doet een dreigement "
Nu vraag ik me ook af of een rechter hem zal veroordelen. Het toont de nationale neurose rond zp.

Daarbij ontvangt hij en andere pietactivisten ook veel hufterigheid . Inclusief dreigende posts of wat daar op lijkt . Hem doodwensen, verkneukeld doen over hem martelen, voor hem een fascistische behandeling nodig achten.
pi_183190750
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:59 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit is een beroepsactivist die in elke "actie" meteen de meest extreme kant opzoekt. Daar zit inderdaad een draadje los.
Nou ja, men heeft dus onder Surinamers en Antillianen een enquête gehouden over ZP. 77% wil dat de ZP figuur verandert.
Zit toch ook een stukje thymos aan vast wrs, daarvoor zijn wij Hollanders wrs ongevoelig.
I´m back.
pi_183190800
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, men heeft dus onder Surinamers en Antillianen een enquête gehouden over ZP. 77% wil dat de ZP figuur verandert.
Zit toch ook een stukje thymos aan vast wrs, daarvoor zijn wij Hollanders wrs ongevoelig.
Blind .... niet willen weten... dat is de echte discriminatie. Niet de karakter ZP.
pi_183190808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Meijerink maakte een sick joke , een vervolg op die van van Zeijl vorig jaar.
Hij verkneukelde zich niet over getraumatiseerde kinderen . Hij verkneukelde zich over bezorgde ouders die van plan waren naar een intocht te gaan. . Het is hufterigheid
Dat is geen dreigement of bewijs dat hij iets gewelddadigs van plan is.
In de lijn van algehele verkettering van antipieters pimpt men zijn sick joke up naar "hij is iets van plan, dan wel hij doet een dreigement "
Nu vraag ik me ook af of een rechter hem zal veroordelen. Het toont de nationale neurose rond zp.
Ja, akkoord, ik denk dat het an sich juridisch niet overeind blijft en daarom zullen ze hem morgenavond weer vrij laten wrs...?
quote:
Nu ontvangt hij en andere pietactivisten ook veel hufterigheid . Inclusief dreigende posts of wat daar op lijkt . Hem doodwensen, verkneukeld doen over hem martelen, voor hem een fascistische behandeling nodig achten.
Helaas is dat de norm geworden op de sociale media, we hebben daar 13 jaar geleden al een voorproefje van kunnen meemaken, nu is dat de normaalste gang van zaken geworden. Helaas.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:05:04 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183190828
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, men heeft dus onder Surinamers en Antillianen een enquête gehouden over ZP. 77% wil dat de ZP figuur verandert.
Zit toch ook een stukje thymos aan vast wrs, daarvoor zijn wij Hollanders wrs ongevoelig.
Ik snap niet helemaal wat dit te maken heeft met mijn post. Als je het ergens niet mee eens bent prima, maar een gestoorde roomblanke gek als Rogier doet de zaak geen goeds.
pi_183190853
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Blind .... niet willen weten... dat is de echte discriminatie. Niet de karakter ZP.
Ja, niet willen weten, weet ik niet eens, maar niet kunnen weten is ook realiteit. Ik bedoel, iedereen in NL is opgevoed met het idee dat racisme, fascisme, nazisme zeer schadelijke zaken zijn. Niet beseffend dat ZP ook als racisme gezien kan worden. Zo ziet men dat ook niet en dus krijg je de situatie zoals die nu bestaat.
I´m back.
pi_183190882
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat dit te maken heeft met mijn post. Als je het ergens niet mee eens bent prima, maar een gestoorde roomblanke gek als Rogier doet de zaak geen goeds.
Hij behoort wrs als Antilliaan (?) tot die 77% die de ZP niet pikt?
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:10:05 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183190923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij behoort wrs als Antilliaan (?) tot die 77% die de ZP niet pikt?
Dit lijkt me geen Antilliaan. Verder, zelfs als je iets niet "pikt" hoef je dergelijke uitspraken niet te doen. Anders moet je ook niet moeilijk doen over een "minder minder Marokkanen" speech.

pi_183190954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, niet willen weten, weet ik niet eens, maar niet kunnen weten is ook realiteit. Ik bedoel, iedereen in NL is opgevoed met het idee dat racisme, fascisme, nazisme zeer schadelijke zaken zijn. Niet beseffend dat ZP ook als racisme gezien kan worden. Zo ziet men dat ook niet en dus krijg je de situatie zoals die nu bestaat.
Het etiketje racisme voor ZP is een groot issue voor velen.
Ik zie het simpel. Als mensen niet geïmiteerd willen op hun uiterlijk..... dan doe je dat ook niet.
Dat is een vergeten fatsoensnorm, helaas in deze zp-context.
pi_183190959
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit lijkt me geen Antilliaan. Verder, zelfs als je iets niet "pikt" hoef je dergelijke uitspraken niet te doen.

[ afbeelding ]
Nee, ja, dat weet ik niet, maar het zou kunnen, toch?
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:12:06 #46
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_183190975
Hij komt, een klap in je gezicht....
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:12:23 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183190983
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ja, dat weet ik niet, maar het zou kunnen, toch?
Ja, als hij Antilliaans is dan ben ik een Han Chinees.
pi_183190994
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het etiketje racisme voor ZP is een groot issue voor velen.
Ik zie het simpel. Als mensen niet geïmiteerd willen op hun uiterlijk..... dan doe je dat ook niet.
Dat is een vergeten fatsoensnorm, helaas in deze zp-context.
Ja, akkoord staat die traditie tegenover dan, denk ik. Die an sich onschuldig is. Alleen niet in de ogen van mensen die zich daaraan storen.
I´m back.
pi_183191004
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:12 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja, als hij Antilliaans is dan ben ik een Han Chinees.
Hoe-Lang?
I´m back.
pi_183191005
3:29

Rutte: Discussie prima maar wel op een passend moment en dus niet tijdens de intocht

Waarom willen al die brugemeester dat juist wel tijdens de intocht?
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:13:21 #51
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_183191009
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:55 schreef Blueheeler het volgende:
Als iedereen die morgen naar een intocht gaat zichzelf schminkt als zwarte piet dan geef je een signaal af naar die anti piet terreurgroepen.
Een signaal geven dat je eens bent met de slavernij in Nederland.
pi_183191078
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:13 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Een signaal geven dat je eens bent met de slavernij in Nederland.
Welke slavernij?
pi_183191114
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:13 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Een signaal geven dat je eens bent met de slavernij in Nederland.
Er mag ook weleens meer aandacht komen aan al het goeds wat bv de VOC ons land gebracht heeft, daardoor was Nederland ook een van de rijkste landen ter wereld _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_183191132
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:21 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

In een inrichting stoppen en nooit meer loslaten, volkomen gestoord die kerel
Idd, je moet zo'n vent ook geen publiek podium geven, daar kickt ie alleen maar op
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:18:30 #55
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183191144
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:16 schreef TLC het volgende:
daardoor was Nederland ook een van de rijkste landen ter wereld _O_
En wanneer je naar de tijdsgeest kijkt ook gewoon zeer vrij en tolerant. Maar ja, mensen die geen geschiedenis kennen denken dat Nederland anno 2018 zo rijk is door het kolonialisme. Ik nodig ze uit om eens een docu te kijken over de hongerwinter en de staat van Nederland na de tweede wereldoorlog :')
pi_183191167
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord staat die traditie tegenover dan, denk ik. Die an sich onschuldig is. Alleen niet in de ogen van mensen die zich daaraan storen.
Zo onschuldig is het imiteren van donkere mensen niet. ZP werd vaak genoeg onfris gespeeld door de acteurs. Afgezien van zijn rol als kidnapper vroeger.
Donkere mensen hebben ook ervaren dat men " zwartepietgrapjes" maakt over hun uiterlijk .
Dat is die 77% onvrede veelal. En dat willen mensen niet weten. .
pi_183191174
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En wanneer je naar de tijdsgeest kijkt ook gewoon zeer vrij en tolerant.
Ik vind dat we ook best een beetje trots mogen zijn op ons rijke verleden, andere landen hebben ook dat eergevoel, dus waarom zouden wij ons moeten schamen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_183191179
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En wanneer je naar de tijdsgeest kijkt ook gewoon zeer vrij en tolerant.
Ja, alleen wat zeiden de Engelse slavendrijvers tegen slaven die een beetje opstandig waren, denk je? Als je niet ophoudt, verkoop ik je aan een Hollander. En toen waren ze stil?
I´m back.
pi_183191201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zo onschuldig is het imiteren van donkere mensen niet. ZP werd vaak genoeg onfris gespeeld door de acteurs. Afgezien van zijn rol als kidnapper vroeger.
Donkere mensen hebben ook ervaren dat men " zwartepietgrapjes" maakt over hun uiterlijk .
Dat is die 77% onvrede veelal. En dat willen mensen niet weten. .
Ja, goed, dat laatste is natuurlijk wel zo. Heb het 1 keer van nabij zien gebeuren zelfs.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:22:17 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183191233
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen wat zeiden de Engelse slavendrijvers tegen slaven die een beetje opstandig waren, denk je? Als je niet ophoudt, verkoop ik je aan een Hollander. En toen waren ze stil?
Was je erbij ja?
pi_183191244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:13 schreef Nober het volgende:
3:29

Rutte: Discussie prima maar wel op een passend moment en dus niet tijdens de intocht

Waarom willen al die brugemeester dat juist wel tijdens de intocht?
Net een kapotte klok die 1 x de goede tijd aangeeft: Europees leger gaat te ver.
I´m back.
pi_183191339
Nou ja dus 2 x eens met Rutte, zet even alle strijd opzij morgen.
I´m back.
pi_183191366
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Was je erbij ja?
Wat denk je dat het antwoord is? Dit is een stukje geschiedenis. Staat in de bronnen. Heeft an sich niets met ZP te maken.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:28:44 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183191395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat denk je dat het antwoord is? Dit is een stukje geschiedenis. Staat in de bronnen. Heeft an sich niets met ZP te maken.
Britse bronnen zeker? Waar denk je dat begrippen als "Dutch courage" vandaan kwamen? Waren de Nederlanders altijd alleen moedig wanneer ze gezopen hadden of zat er misschien meer achter? Nog steeds in propaganda van eeuwen oud trappen :')
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:29:53 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik vind dat we ook best een beetje trots mogen zijn op ons rijke verleden, andere landen hebben ook dat eergevoel, dus waarom zouden wij ons moeten schamen ?
Klopt, ik ben ook vurig Brabants patriot. Met Holland en derhalve de VOC heb ik dan weer niks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183191489
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Britse bronnen zeker? Waar denk je dat begrippen als "Dutch courage" vandaan kwamen?
Ja, wel in het Engels gesteld idd en de Britten kunnen alleen maar laatdunkend zijn over Hollanders en dat anno 2018 nog steeds, maar daar moet je een oor voor hebben. Je merkt het bijv. ook bij Simon Whistler en zijn toptenz. :D.

Verder heb ik er geen studie naar gemaakt. Wel moderne zuidoost-Aziatische geschiedenis gedaan en daaruit blijkt dat verhoudingsgewijs de NL'ers zich beter gedragen hebben dan Britten en Fransen daar. Los van de eindspelen.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:34:54 #67
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183191551
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:
Verder heb ik er geen studie naar gemaakt. Wel moderne zuidoost-Aziatische geschiedenis gedaan en daaruit blijkt dat verhoudingsgewijs de NL'ers zich beter gedragen hebben dan Britten en Fransen daar. Los van de eindspelen.
Op zich logisch. De Nederlanders waren er primair om te handelen. De Fransen en de Britten wilden graag zoveel mogelijk land bezitten. Het een levert meer problemen op dan het ander.
pi_183191575
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Op zich logisch. De Nederlanders waren er primair om te handelen. De Fransen en de Britten wilden graag zoveel mogelijk land bezitten.
Ja, dat ligt wel wat anders hoor. Voor NL na Napoleon.
I´m back.
pi_183191624
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook vurig Brabants patriot. Met Holland en derhalve de VOC heb ik dan weer niks.
Holland én Zeeland waren de kern van de VOC hè, beetje Hanze steden erbij en Friesland. Brabant was generaliteitsgebied. :P.
I´m back.
pi_183191629
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En wanneer je naar de tijdsgeest kijkt ook gewoon zeer vrij en tolerant.
Je valt terug op een vals zelfbeeld van Nederland.
de 17e en 18e eeuw was echt niet zo vrij en tolerant in Nederland en nog minder in de kolonies.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:38:03 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Holland én Zeeland waren de kern van de VOC hè, beetje Hanze steden erbij en Friesland. Brabant was generaliteitsgebied. :P.
Maakt me niet uit wat het was... Het is mijn thuis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183191667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maakt me niet uit wat het was... Het is mijn thuis.
Al generaties van alle kanten dan?
Ik bedoel van mijn familie, hoe verder je gaat, hoe meer vreemde lieden je tegenkomt ahw. Komen overal vandaan.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:40:48 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183191727
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je valt terug op een vals zelfbeeld van Nederland.
de 17e en 18e eeuw was echt niet zo vrij en tolerant in Nederland en nog minder in de kolonies.
Tijdsgeest is het sleutelwoord. Vergeleken met nu was het niet best nee.
pi_183191735
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je valt terug op een vals zelfbeeld van Nederland.
de 17e en 18e eeuw was echt niet zo vrij en tolerant in Nederland en nog minder in de kolonies.
Klopt en de Republiek was vervallen in corruptie in de 18de eeuw. Was leuk en vooruitstrevend in de 17de eeuw, aan het eind van de 18de eeuw not so. Maar mensen kennen die geschiedenis niet. VOC was aan het eind van de 18de eeuw ook vervallen onder corruptie. Demense kennen de geschiedenis niet helaas.
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:41:46 #75
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191758
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Al generaties van alle kanten dan?
Ik bedoel van mijn familie, hoe verder je gaat, hoe meer vreemde lieden je tegenkomt ahw. Komen overal vandaan.
Uiteraard, zit ook wat Italiaans en Zwitsers bij. Maar Hollands?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183191780
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard, zit ook wat Italiaans en Zwitsers bij. Maar Hollands?
Lol, geen Hollands, echt niet? Niet Zeeuws ook? Vlaams?
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:42:48 #77
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191794
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, geen Hollands, echt niet? Niet Zeeuws ook? Vlaams?
Nope. Niet dat ik weet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183191839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nope. Niet dat ik weet.
Bijzonder hoor. Iedereen trok in de 17de eeuw naar Holland, zoals je nu ziet gebeuren in NL. Men trekt van heinde en verre naar NL om hier te werken.
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:44:09 #79
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bijzonder hoor. iedereen trok in de 17de eeuw naar Holland, zoals je nu ziet gebeuren in NL. Men trekt van heinde en verre naar NL om hier te werken.
Kan. Ik heb niets met Holland of Zeeland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183191883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Kan. Ik heb niets met Holland of Zeeland.
Ik wel. En ik heb ook iets met Vlaanderen.
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:45:14 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183191894
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wel. En ik heb ook iets met Vlaanderen.
Vlaanderen is dan wel weer leuk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183192089
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vlaanderen is dan wel weer leuk
En je weet dan dat het hoogstepunt van de Nederlandse cultuur ontstaan is in de late Middeleeuwen in Gent, Brugge en Antwerpen en dan na 1585 zich ging voortborduren naar Holland met Zeeland als intermediair. Kleine Zeeuws-Vlaamse en Zeeuwse dorpjes van nu die toen grote steden waren van importantie. Philippine aangelegd door de heer van Watervliet bedoeld als grote stad met als doel Gent te bevoorraden? Oostburg, Sluis? En waarom de ene helft van Z-VL dominant protestant is en de andere helft R-K? Mooie geschiedenis.
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 20:56:47 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183192302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En je weet dan dat het hoogstepunt van de Nederlandse cultuur ontstaan is in de late Middeleeuwen in Gent, Brugge en Antwerpen en dan na 1585 zich ging voortborduren naar Holland met Zeeland als intermediair. Kleine Zeeuws-Vlaamse en Zeeuwse dorpjes van nu die toen grote steden waren van importantie. Philippine aangelegd door de heer van Watervliet bedoeld als grote stad met als doel Gent te bevoorraden? Oostburg, Sluis? En waarom de ene helft van Z-VL dominant protestant is en de andere helft R-K? Mooie geschiedenis.
True, en ik neig 100% naar het Roomsche. Met Calvinisme heb ik niks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:57:44 #84
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183192339
We zijn wel gek als we toe gaan geven aan die ene procent van de mensen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 16 november 2018 @ 20:58:55 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183192397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Sowieso studenten. :')
Ik wil je graag in herinnering brengen dat bij Nederlandse studenten het Sinterklaasfeest enorm populair is. De film Sint van Dick Maas speelt daar deels op in (zijn personages zijn wat jonger). Bovendien is Sint Nicolaas de beschermheilige van de studenten.

Het gaat in het artikel dan ook alleen om buitenlandse studenten (en ik vermoed hun whitey helpers).
pi_183192429
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

True, en ik neig 100% naar het Roomsche. Met Calvinisme heb ik niks.
Ja, nu ja, ik heb met het hele christendom niets. Qua temperament ook niet naar de één of ander eigenlijk, alhoewel ik wel bij de Appie boodschappen doe dan, en dat betekent dus protestants, ipv de Gruyter die R-K was. ;).
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 21:02:54 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183192545
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nu ja, ik heb met het hele christendom niets. Qua temperament ook niet naar de één of ander eigenlijk, alhoewel ik wel bij de Appie boodschappen doe dan, en dat betekent dus protestants, ipv de Gruyter die R-K was. ;).
Wel, ik wel... ik heb iets met esthetiek, schoonheid, mystiek. Dan sta je als Roomse sowieso al drie nul voor. Iconoclasme is me een gruwel (om over die hele predestinatieleer maar te zwijgen).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183192649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wel, ik wel... ik heb iets met esthetiek, schoonheid, mystiek. Dan sta je als Roomse sowieso al drie nul voor. Iconoclasme is me een gruwel (om over die hele predestinatieleer maar te zwijgen).
Ja, ik ben meer de man van de moderne kunst toch. Ik verdiep me er te weinig in momenteel, maar als het op mijn pad komt, dan kan ik me er uren zoet mee houden. Ik kwam laatst via via (zocht op de dichter Adriaan Roland Holst) op de wikipedia site van beeldhouwers. Kan ik uren mee zoet zijn. Installatiekunst is ook mijn ding. En ja alle kunst waarbij je moet lassen. Ik zou dat zelf wel willen doen.
I´m back.
pi_183192996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wel, ik wel... ik heb iets met esthetiek, schoonheid, mystiek. Dan sta je als Roomse sowieso al drie nul voor. Iconoclasme is me een gruwel (om over die hele predestinatieleer maar te zwijgen).
Ja, die predestinatieleer is wel een dingetje klopt, verwoestend.
Maar ja, in hoeverre vind je dan De civitate deus van St. Augustinus wel okee? Dat is in feite de proto-fascistische leer van hoe een samenleving eruit moet zien hè en heel erg leidend bij het corporatisme nog steeds.
I´m back.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 21:41:53 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183193749
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die predestinatieleer is wel een dingetje klopt, verwoestend.
Maar ja, in hoeverre vind je dan De civitate deus van St. Augustinus wel okee? Dat is in feite de proto-fascistische leer van hoe een samenleving eruit moet zien hè en heel erg leidend bij het corporatisme nog steeds.
Pelagius > Augustin
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 november 2018 @ 21:53:44 #91
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183194063
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wel, ik wel... ik heb iets met esthetiek, schoonheid, mystiek. Dan sta je als Roomse sowieso al drie nul voor. Iconoclasme is me een gruwel (om over die hele predestinatieleer maar te zwijgen).
Meer van de kleurrijke en uitbundige natuur van Italië en minder van de nevelige en kille Germaanse wouden of de droge Arabische woestijn. ;)
pi_183194071
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tijdsgeest is het sleutelwoord. Vergeleken met nu was het niet best nee.
De republiek was heel tolerant tegenover iedereen die niet katholiek was. ;)
Al was het wel zo dat ondanks dat katholieken hun geloof niet in het openbaar mochten belijden, zij niet voor hun leven moesten vrezen. Voor die tijd vrij uniek.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183194089
CBSNews twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 21:50:35 As Dutch children anticipate the arrival of their country's version of Santa Claus this weekend, critics and fans of his helper, Black Pete, are gearing up for protests https://t.co/VpvZ3JCkkl https://t.co/GyNMjIErOv reageer retweet
We zijn wereldnieuws.

Santa Claus :')
pi_183194116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pelagius > Augustin
Ketter dus? :P.
I´m back.
pi_183194124
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Meer van de kleurrijke en uitbundige natuur van Italië en minder van de nevelige en kille Germaanse wouden of de droge Arabische woestijn. ;)
Lol. :D.
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 21:56:36 #96
3542 Gia
User under construction
pi_183194126
Nog 14 uur. We tellen af.....
pi_183194177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:56 schreef Gia het volgende:
Nog 14 uur. We tellen af.....
T minus 14.
I´m back.
pi_183194730
Dit gaat een über mega stormloop topic worden morgen...
pi_183194795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Welnee. Dit tuig probeert al de godgansetijd elke tegenspraak te framen als extreem-rechts. Schromen daarbij ook niet om ook de politie met nazi's te vergelijken. Er heeft nog geen pro-pieter een vinger naar dit rapalje uitgestoken maar ze krijsen alsof ze elk moment afgeslacht kunnen worden. Dit stelletje jengelende oproerkraaiers verdient niet meer dan terug in hun hok geduwd te worden
ach, dat is jouw speculatie. hij zegt dat ie meermalen met de dood is bedreigd, dat er wel degelijk mensen zijn afgetuigd.
en het gaat niet om pro-pieten, maar om extreem rechts. wil je hopelijk toch niet mee geassocieerd worden.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:26:20 #100
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183194996
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, dat is jouw speculatie. hij zegt dat ie meermalen met de dood is bedreigd, dat er wel degelijk mensen zijn afgetuigd.
en het gaat niet om pro-pieten, maar om extreem rechts. wil je hopelijk toch niet mee geassocieerd worden.
Ach.... ligt er aan door wie.
Als het door deze figuren laat is me dat volkomen koud aangezien iedereen die het niet met hen eens is extreem-rechts schijnt te zijn
Maar we zullen zien als eventuele daders gepakt worden. Moet niet te moeilijk zijn want hoe groot is extreem-rechts in Nederland, een man of 15?
pi_183195021
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:17 schreef ReplaR het volgende:
Dit gaat een über mega stormloop topic worden morgen...
Na ruim 150 deeltjes mocht er ook weleens vaart in komen _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:31:58 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183195145
Zwarte-Piethater Jerry Afriyie. Hij is een Ashanti uit Ghana. Deze stam was zeer actief in de slavenhandel. Honderden "slavenforten", o.a. de beruchtste: El Mina. De kans dat zíjn voorouders slavenhandelaars waren, is groter dan dat de mijne het waren.

:D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183195684
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:31 schreef matthijst het volgende:
Zwarte-Piethater Jerry Afriyie. Hij is een Ashanti uit Ghana. Deze stam was zeer actief in de slavenhandel. Honderden "slavenforten", o.a. de beruchtste: El Mina. De kans dat zíjn voorouders slavenhandelaars waren, is groter dan dat de mijne het waren.

:D
Klets. Nederlanders waren ook een beruchte stam in de slavenhandel.
Het genoemde fort Elmina was een Nederlands slavenfort.
Maar met deze feiten is het onzin te zeggen dat elke willekeurige Nederlander in grote kans een slavendrijver als voorouder had
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:45:36 #105
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183195693
quote:
Sommige volwassenen claimen dat aanpassingen aan het uiterlijk van Zwarte Piet schadelijk zijn voor kinderen. Maar is dat wel zo?
Nee, uiteraard niet. Aanpassen is alleen zinloos als de tegenstander het nooit genoeg vindt.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:47:16 #106
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183195742
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klets. Nederlanders waren ook een beruchte stam in de slavenhandel.
Mij boeit het geen fuck dat hele slavengejank.
Je ziet mij ook niet in Duitsland huilen dat magere mensen te confronterend voor me zijn omdat ze mn opa in een werkkamp hebben gezet.


quote:
Tegenwoordig worden dat soort kwalificaties vooral bijgebracht door Opsporing Verzocht. "Het hele idee dat een donkere huidskleur een negatief gevoel opwekt, is iets dat AVROTROS kinderen leert.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183195845
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:47 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mij boeit het geen fuck dat hele slavengejank.
Je ziet mij ook niet in Duitsland huilen dat magere mensen te confronterend voor me zijn omdat ze mn opa in een werkkamp hebben gezet.
Ik zag je toch net huilen over Afriyie.
Jij begint met slavernij erbij halen en hem framen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 22:52:57 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183195903
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik zag je toch net huilen over Afriyie.
Jij begint met slavernij erbij halen en hem framen.
Neu, dat was een citaat, had het nog schuingedrukt voor je.
En de smiley eronder hielp ook niet?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183196385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klets. Nederlanders waren ook een beruchte stam in de slavenhandel.
Het genoemde fort Elmina was een Nederlands slavenfort.
Maar met deze feiten is het onzin te zeggen dat elke willekeurige Nederlander in grote kans een slavendrijver als voorouder had
Nou ja, Leo Lucassen zegt dus dat er maar wat was het ongeveer 5% echte Nederlanders zijn? In een andere discussie, namelijk over migranten. Ja, dan ook maar 5% echte slavendrijvers hè. Fair is fair. :D.
I´m back.
pi_183196454
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, Leo Lucassen zegt dus dat er maar wat was het ongeveer 5% echte Nederlanders zijn? In een andere discussie, namelijk over migranten. Ja, dan ook maar 5% echte slavendrijvers hè. Fair is fair. :D.
5% wat precies?
5% met sinds 1600 alleen voorouders geboren en getogen in Nederland ?
Dat zou kunnen, maar ik schat dan het iets hoger in. Nattevingerwerk hoor

Overigens over fort Elmina gesproken . De zusjes O'G3NE hadden voorouders te Elmina.
Ik vermoed een slavenhanderlaar en hij had kinderen met een Ghanees-Nederlandse... mogelijk met slavenvoorouders
pi_183196472
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

5% wat precies?
5% met sinds 1600 alleen voorouders geboren en getogen in Nederland ?
Dat zou kunnen, maar ik schat dan het iets hoger in. Nattevingerwerk hoor
Ja, zoiets, we hebben daar paar maanden geleden nog over gedebatteerd in eoa topic, staat me bij.
I´m back.
pi_183196501
trouw twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 19:59:29 Gesloopte Piet, wie ziet hem niet? Een nieuw middel in de strijd van activisten tegen Zwarte Piet is opgedoken: het fijnknijpen van chocolade zwarte pietjes in de schappen van Albert Heijn.https://t.co/CMkyOfBctF reageer retweet


https://www.trouw.nl/same(...)pte-pietje~a5a143e0/

:').
I´m back.
pi_183196528


De Piet op ruiten en in displays in winkels in Asd-zo.

:').
I´m back.
pi_183196705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

De Piet op ruiten en in displays in winkels in Asd-zo.

:').
Ik zag deze Piet in de display van de Hema.
pi_183196712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
trouw twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 19:59:29 Gesloopte Piet, wie ziet hem niet? Een nieuw middel in de strijd van activisten tegen Zwarte Piet is opgedoken: het fijnknijpen van chocolade zwarte pietjes in de schappen van Albert Heijn.https://t.co/CMkyOfBctF reageer retweet
[ afbeelding ]

https://www.trouw.nl/same(...)pte-pietje~a5a143e0/

:').
WTF? "Een nieuw middel"??? Alsof het een min of meer legitieme manier van actievoeren is? :r

Dit is gewoon vernieling van andermans eigendom en pure provocatie. Idioten. :(

(en overigens niet eens nieuw)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183196720
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zag deze Piet in de display van de Hema.
Wat een lelijke Piet zeg
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 november 2018 @ 23:33:49 #117
408813 crew  trein2000
pi_183196731
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
trouw twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 19:59:29 Gesloopte Piet, wie ziet hem niet? Een nieuw middel in de strijd van activisten tegen Zwarte Piet is opgedoken: het fijnknijpen van chocolade zwarte pietjes in de schappen van Albert Heijn.https://t.co/CMkyOfBctF reageer retweet
[ afbeelding ]

https://www.trouw.nl/same(...)pte-pietje~a5a143e0/

:').
Gewoon aangifte doen als supermarkt eigenaar. Stel kneuzen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183196734
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:33 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat een lelijke Piet zeg
Is in ieder geval geen Zwarte Piet, wel een vieze.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183196751
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:33 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Wat een lelijke Piet zeg
Ga een keer onder de douche idd, bovendien kun je nu zo'n witte overall krijgen die heel lichaam en je hoofd omsluit, zou je moeten schoorsteenvegen.
I´m back.
pi_183196795
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

De Piet op ruiten en in displays in winkels in Asd-zo.

:').
Kijk eens naar de wangen en het neusje.

  vrijdag 16 november 2018 @ 23:37:43 #121
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183196814
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

De Piet op ruiten en in displays in winkels in Asd-zo.

:').
Lijkt meer 1 of ander kippenmannetje.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183196887
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Kijk eens naar de wangen en het neusje.

[ afbeelding ]
What the... _O- .
I´m back.
  vrijdag 16 november 2018 @ 23:55:52 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183197709
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:55 schreef AchJa het volgende:
KOZP krijgt plekje op camperplaats in Dokkum

Goedzo, prima stekje voor ze. _O-
Zijn best aardige mensen hoor die kampers. Beetje apart, maar niets mis mee, als je gewoon met ze om gaat.
I´m back.
pi_183197712
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:55 schreef AchJa het volgende:
KOZP krijgt plekje op camperplaats in Dokkum

Goedzo, prima stekje voor ze. _O-
dat is hier haha *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Spectator19 op 17-11-2018 00:24:13 ]
pi_183197945
Omdat KOZP in de meeste gemeentes niet echt welkom is e/o geen prominente plaats heeft lijken de laatste berichten te wijzen op 1 grote demo (een stuk of 150) in Weesp.

(lekker dichtbij ook, minste kans om te laat te zijn)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183197968
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:29 schreef Montagui het volgende:
Omdat KOZP in de meeste gemeentes niet echt welkom is e/o geen prominente plaats heeft lijken de laatste berichten te wijzen op 1 grote demo (een stuk of 150) in Weesp.

(lekker dichtbij ook, minste kans om te laat te zijn)
Zouden ze maar 150 mensen op de been krijgen dan?
Ik had wel een soort guerilla verwacht in grote steden, landelijke intocht en dan zeker een stuk of 20 kleinere steden. En dan zoals de Spanjaarden Holland trachten te veroveren hè.
I´m back.
pi_183198104
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zouden ze maar 150 mensen op de been krijgen dan?
Ik had wel een soort guerilla verwacht in grote steden, landelijke intocht en dan zeker een stuk of 20 kleinere steden. En dan zoals de Spanjaarden Holland trachten te veroveren hè.
Gelukkig blijkt keer op keer dat die (fanatieke) anti-zwarte Pieters een hardschreeuwende minderheid betreft.

Volgens mij niet eens groeiende. Volgens mij is die verhouding nog altijd zo'n 90 / 10.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183198137
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Gelukkig blijkt keer op keer dat die (fanatieke) anti-zwarte Pieters een hardschreeuwende minderheid betreft.

Volgens mij niet eens groeiende. Volgens mij is die verhouding nog altijd zo'n 90 / 10.
68/32 naar het schijnt, maar dit jaar voor het eerst, sinds men dit ging meten in 2013, stabiel tov vorig jaar. Echter onder Surinamers en Antillianen, voor het eerste gemeten dit jaar, ligt het 23/77.

En onder lagere leeftijdscohorten van de bevolking gesamt is men ruim meer voor aanpassen dan traditioneel.
I´m back.
pi_183198172
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zouden ze maar 150 mensen op de been krijgen dan?
Ik had wel een soort guerilla verwacht in grote steden, landelijke intocht en dan zeker een stuk of 20 kleinere steden. En dan zoals de Spanjaarden Holland trachten te veroveren hè.
Tot ongeveer een week geleden waren de verschillende facebook pagina's van de 18 demo's openbaar. Er was op dat moment alleen animo (10 tot 20 personen) voor demo's in Zaanstad en Groningen. De rest van de steden een enkeling.

Nu ruim een week later lijkt me 150 man dan ook een max voor alle demonstranten. Maar goed, het blijft wat dat betreft giswerk en duiken ze alsnog overal op met kleine groepjes of als alleenlingen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183198187
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tot ongeveer een week geleden waren de verschillende facebook pagina's van de 18 demo's openbaar. Er was op dat moment alleen animo (10 tot 20 personen) voor demo's in Zaanstad en Groningen. De rest van de steden een enkeling.

Nu ruim een week later lijkt me 150 man dan ook een max voor alle demonstranten. Maar goed, het blijft wat dat betreft giswerk en duiken ze alsnog overal op met kleine groepjes of als alleenlingen.
Miniem groepje dus wrs.
I´m back.
pi_183198230
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Miniem groepje dus wrs.
Mocht die 150 (en Weesp) wel waar zijn, dan benijd ik Weesp niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183198243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mocht die 150 (en Weesp) wel waar zijn, dan benijd ik Weesp niet.
Ja, daar komt Van Houtens chocoladeletter vandaan...
I´m back.
pi_183198321
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

68/32 naar het schijnt, maar dit jaar voor het eerst, sinds men dit ging meten in 2013, stabiel tov vorig jaar. Echter onder Surinamers en Antillianen, voor het eerste gemeten dit jaar, ligt het 23/77.

En onder lagere leeftijdscohorten van de bevolking gesamt is men ruim meer voor aanpassen dan traditioneel.
Dat zijn toch echt de cijfers van mensen die het wel oke vinden als er iets aan zp veranderd, en dan ook nog in het meest optimistische (voor de airfryers) scenario. Daar kan je mij ook onder scharen.

Het groepje dat, zoals KOZP en de GE, zp af wil schappen is hooguit een paar procent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183198343
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 00:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn toch echt de cijfers van mensen die het wel oke vinden als er iets aan zp veranderd, en dan ook nog in het meest optimistische (voor de airfryers) scenario Daar kan je mij ook onder scharen.

Het groepje dat, zoals KOZP en de GE, zp af wil schappen is hooguit een paar procent.
Klopt, niet helemaal afschaffen, maar aanpassen. Vandaag bij 1vandaag uitgezonden.
I´m back.
pi_183198531
De vraagstelling van dat onderzoek heeft zichzelf al ingehaald. Toen ze jaren geleden begonnen met dat onderzoek zag zp er bijna altijd hetzelfde uit: kroeshaar, felrode lippen en gouden oorbellen.

Als je dan vraagt of er iets aan het uiterlijk van zp mag veranderen dan is het duidelijk ten opzichte van welke zp er bedoeld wordt. Tegenwoordig ziet zp er overal al anders uit:verschillende haarstijlen, kleuren lippen, wel of geen oorbellen en van bruine tot pikzwarte schmink. Al heb ik wel het idee dat de piet van 10 jaar geleden wel weer meer terug aan het komen is.

Als 1 vandaag nu iemand die vraag stelt, moeten ze eerst uitleggen ten opzichte van welke piet ze bedoelen. Hun vraagstelling schept sowieso slechts verwarring, want beide kampen gebruiken het al jaren in hun voordeel. De voorstanders doen alsof het onderzoek niets zegt omdat dat alleen gaat om mensen die het acceptabel vinden om bijvoorbeeld een roe of oorbel te schrappen. Daar hebben ze gedeeltelijk gelijk in, maar een deel van die mensen wil ook de huidskleur weg hebben. En de tegenstanders doen al jaren alsof een derde van alle mensen zp helemaal weg wil hebben, wat natuurlijk totale onzin is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 17 november 2018 @ 05:16:47 #137
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183199885
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
trouw twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 19:59:29 Gesloopte Piet, wie ziet hem niet? Een nieuw middel in de strijd van activisten tegen Zwarte Piet is opgedoken: het fijnknijpen van chocolade zwarte pietjes in de schappen van Albert Heijn.https://t.co/CMkyOfBctF reageer retweet
[ afbeelding ]

https://www.trouw.nl/same(...)pte-pietje~a5a143e0/

:').
Kijk, dat vind ik nu wel een aardige actie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183200056
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 05:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nu wel een aardige actie.
Andermans spullen slopen is nóóit een aardige actie.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183200098
Dadelijk gaan ze ook nog protesteren dat er minder donker getinte mensen moeten zitten in Opsporing Verzocht :(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_183200103
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 05:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nu wel een aardige actie.
ja man echt hardcore terrorisme, echt badass van ze

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 17 november 2018 @ 07:50:32 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183200191
Minder negers in de porno. Racistisch stereotype met altijd maar weer die grote penissen.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 17 november 2018 @ 08:00:32 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183200232
Ik vind dat zwarte piet moet worden uitgezet. Terug naar zijn eigen land.
pi_183200262
Het is een beetje kansloos hoe veel van die anti-Zwarte Piet mensen te werk gaan. Het toont hun onvermogen aan om dit geheel op een volwassen manier te benaderen.

Buiten dit lijkt het me toch wel vrij duidelijk dat het hele karakter van Zwarte Piet in het Sinterklaasfeest enkele racistische en achterhaalde aspecten kent, ik ben daarom dan ook een voorstander om dit aan te passen :s). Ik vraag me ook af waarom sommige mensen dit maar door dik en dun blijven ontkennen en beweren dat er geen sprake is van racistische aspecten.
pi_183200411
Aanpassen? zelfs roetveegpiet is niet goed genoeg dus hoe ver moeten we gaan?

Ik hoop dat de intochten vandaag zonder problemen verlopen, ik zal zelf misschien een klein stukje van de route van Nijmegen zien omdat ik daar voor mijn werk moet zijn vanmiddag
pi_183200451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:45 schreef Bottendaal het volgende:
Aanpassen? zelfs roetveegpiet is niet goed genoeg dus hoe ver moeten we gaan?

Ik hoop dat de intochten vandaag zonder problemen verlopen, ik zal zelf misschien een klein stukje van de route van Nijmegen zien omdat ik daar voor mijn werk moet zijn vanmiddag
Zijn nu 3 scholen in ieder geval.
1) traditioneel (wat in feite al aangepast is, maar dat terzijde).
2) aangepast (roetveeg en regenboog Pieten).
3) afgeschaft (geen Pieten c.q. witte Pieten).
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 08:57:07 #146
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_183200460
Waarom niet Zwarte Sint en Witte Piet dan? En dan elk jaar andersom.
pi_183200469
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 22:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach.... ligt er aan door wie.
Als het door deze figuren laat is me dat volkomen koud aangezien iedereen die het niet met hen eens is extreem-rechts schijnt te zijn
Maar we zullen zien als eventuele daders gepakt worden. Moet niet te moeilijk zijn want hoe groot is extreem-rechts in Nederland, een man of 15?
bedreiging is toch wel iets serieus. vraag maar aan pim.
  zaterdag 17 november 2018 @ 08:58:56 #148
22565 asco
Los in deze tent
pi_183200472
Waar zijn die livestreams.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:01:12 #149
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_183200483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:20 schreef Ryan3 het volgende:
trouw twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 19:59:29 Gesloopte Piet, wie ziet hem niet? Een nieuw middel in de strijd van activisten tegen Zwarte Piet is opgedoken: het fijnknijpen van chocolade zwarte pietjes in de schappen van Albert Heijn.https://t.co/CMkyOfBctF reageer retweet
[ afbeelding ]

https://www.trouw.nl/same(...)pte-pietje~a5a143e0/

:').
Straks mag chocola ook niet meer bruin zijn :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_183200487
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:45 schreef Bottendaal het volgende:
Aanpassen? zelfs roetveegpiet is niet goed genoeg dus hoe ver moeten we gaan?
Sinterklaas en zijn Oranje Grote Vogel natuurlijk.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:20:13 #151
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_183200624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind dat zwarte piet moet worden uitgezet. Terug naar zijn eigen land.
Even wachten op 6 december...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_183200651
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

bedreiging is toch wel iets serieus. vraag maar aan pim.
Die kunnen we moeilijk nog wat vragen hè, Henk.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183200679
Den Helder kun je al wegstrepen:

I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 09:32:18 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183200729
Getinte mensen die niet meer mee mogen doen :') Dit land is ziek. Beter start ze een rechtszaak vanwege discriminatie omdat ze niet mee mag doen door haar huidskleur.

https://www.metronieuws.n(...)etveegpiet-te-spelen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 09:33:38 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183200742
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:26 schreef Ryan3 het volgende:
Den Helder kun je al wegstrepen:

Jammer! Had wel willen weten hoe het daar zou aflopen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183200767
De actiegroep Kick Out Zwarte Piet heeft de busreis naar de intocht in Den Helder zaterdag geschrapt, nadat ze niet akkoord gingen met de voorwaarden van de politie en de gemeente Den Helder.

quote:
Tegenstanders Zwarte Piet schrappen busreis naar Den Helder

Dat maakt de actiegroep zelf bekend.

In een persbericht staat dat de demonstranten zelf beveiligers in moesten huren om te mogen protesteren in de stad.Vrijdagavond rond 22.00 uur zou de groep door de politie bijna zijn gedwongen om de busreis af te lassen, omdat voorstanders van Zwarte Piet de wegen richting Den Helder dreigden te blokkeren, staat in het persbericht.

De groep vindt dat het demonstratierecht op deze manier wordt ingeperkt door de burgemeester van Den Helder en door de politie. De demonstranten zouden aan voorwaarden moeten voldoen, die niet in de wet zijn vastgelegd.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:36:26 #157
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183200768
Tegenstanders van Zwarte Piet hebben zich gemeld en in Zwolle lijken confrontaties met voetbalhooligans aanstaande, bevestigden diverse bronnen gisteravond aan de Stentor.

Apeldoorn gaat vast liggen en neemt 'm in de poep:
Actiegroep Kick Out Zwarte Piet heeft aangekondigd rond de intocht te demonstreren tegen het uiterlijk van Zwarte Piet. Zij doen dat op een plek langs de optocht. Sinterklaas rijdt met zijn paard vanaf het station naar het Raadhuisplein. ergens op die route mag van de gemeente het protest plaats vinden.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183200769
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:23 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die kunnen we moeilijk nog wat vragen hè, Henk.
precies.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:39:11 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_183200802
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:32 schreef Nikonlover het volgende:
Getinte mensen die niet meer mee mogen doen :') Dit land is ziek. Beter start ze een rechtszaak vanwege discriminatie omdat ze niet mee mag doen door haar huidskleur.

https://www.metronieuws.n(...)etveegpiet-te-spelen
Een incident uit 2016, bedankt voor het melden Henk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:40:34 #160
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183200817
De "zeurpieten" van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet hebben te weinig mensen om te gaan demonstreren in Maassluis. Ze komen dus niet meer naar Maassluis!.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:40:39 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183200819
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:39 schreef speknek het volgende:

Een incident uit 2016, bedankt voor het melden Henk.
Dat is Nikonlover. Altijd achter de feiten aan. Kan het kind niks aan doen. Gewoon een beetje meewarig je hoofd schudden en verder met de dag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 09:41:36 #162
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183200828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:40 schreef matthijst het volgende:
De "zeurpieten" van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet hebben te weinig mensen om te gaan demonstreren in Maassluis. Ze komen dus niet meer naar Maassluis!.
_O- _O- _O- _O-

Gaat steeds beter!!! Beter haken die klootzakken bij de rest van de plaatsen ook af
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:42:03 #163
8369 speknek
Another day another slay
pi_183200834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:45 schreef Bottendaal het volgende:
Aanpassen? zelfs roetveegpiet is niet goed genoeg dus hoe ver moeten we gaan?

Ik hoop dat de intochten vandaag zonder problemen verlopen, ik zal zelf misschien een klein stukje van de route van Nijmegen zien omdat ik daar voor mijn werk moet zijn vanmiddag
Er zijn een paar beroepsdemonstranten, maar roetveegpiet is verder wel genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183200838
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:40 schreef matthijst het volgende:
De "zeurpieten" van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet hebben te weinig mensen om te gaan demonstreren in Maassluis. Ze komen dus niet meer naar Maassluis!.
Dat zijn al twee plaatsen die ze in het crisiscentrum in Den Haag kunnen wegstrepen dus: Maassluis en Den Helder.
I´m back.
pi_183200844
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zijn een paar beroepsdemonstranten, maar roetveegpiet is verder wel genoeg.
Dus jij bent van de tweede school, begrijp ik?
1) traditioneel
2) aangepast
3) afgeschaft
I´m back.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 09:45:50 #166
186611 Haags
pi_183200863
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:36 schreef Ryan3 het volgende:
De actiegroep Kick Out Zwarte Piet heeft de busreis naar de intocht in Den Helder zaterdag geschrapt, nadat ze niet akkoord gingen met de voorwaarden van de politie en de gemeente Den Helder.

[..]

dikke doei :W
Zonder wrijving geen glans
pi_183200881
_O-
pi_183200882
Hopelijk komen ze Weesp niet in.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 09:49:18 #169
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183200899
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Hopelijk komen ze Weesp niet in.
Gewoon de brug open zetten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183200904
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Hopelijk komen ze Weesp niet in.
Waterlinie gebruiken hè.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 09:56:41 #171
28033 Pek
je moet wat
pi_183200952
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:45 schreef Bottendaal het volgende:
Aanpassen? zelfs roetveegpiet is niet goed genoeg dus hoe ver moeten we gaan?

Maar er gewoon weer Herauten van, die zijn blank.

The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_183200982
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:56 schreef Pek het volgende:
Maar er gewoon weer Herauten van, die zijn blank.
ha wat leuk. Dank voor het posten Pek.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:03:48 #173
8369 speknek
Another day another slay
pi_183201012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus jij bent van de tweede school, begrijp ik?
1) traditioneel
2) aangepast
3) afgeschaft
Ja. Geen zin om alle liedjes weg te gooien. Misschien kunnen we chimchimmeny toevoegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183201029
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

precies.
:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:12:34 #175
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201087
Ik ben voor traditioneel, maar vind de oplossing van gradaties in zwartheid wel elegant. In kleinere plaatsen (waar de zwartheid geen issue is en het risico van herkenning groter) kun je dan volstaan met zwarte veteraanpieten, in grotere (waar wat meer tegenstand is) heb je veel eerstejaarspieten "nodig" om de oudgedienden te ondersteunen. Het past in het verhaal.
pi_183201095
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:12 schreef Iblardi het volgende:
Ik ben voor traditioneel, maar vind de oplossing van gradaties in zwartheid wel elegant. In kleinere plaatsen (waar de zwartheid geen issue is en het risico van herkenning groter) kun je dan volstaan met zwarte veteraanpieten, in grotere (waar wat meer tegenstand is) heb je veel eerstejaarspieten "nodig" om de oudgedienden te ondersteunen. Het past in het verhaal.
Echter, het is geen oplossing.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:14:48 #177
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201104
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Echter, het is geen oplossing.
Als compromis vind ik het niet slecht.
pi_183201106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:12 schreef Iblardi het volgende:
Ik ben voor traditioneel, maar vind de oplossing van gradaties in zwartheid wel elegant. In kleinere plaatsen (waar de zwartheid geen issue is en het risico van herkenning groter) kun je dan volstaan met zwarte veteraanpieten, in grotere (waar wat meer tegenstand is) heb je veel eerstejaarspieten "nodig" om de oudgedienden te ondersteunen. Het past in het verhaal.
Ik ben als neutrale eerder geneigd om aanpassing te stimuleren in Randstad en in de provincie het een vrije zaak te laten, wat er in de praktijk op neer komt dat er weinig zal veranderen.
I´m back.
pi_183201128
Weesp as we speak:

I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:17:03 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183201129
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 november 2018 06:58 schreef StateOfMind het volgende:
Andermans spullen slopen is nóóit een aardige actie.
Nee, het is schándálig. Maar ik moet er wel om lachen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183201139
Ik ben duidelijk voor traditioneel
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:18:17 #182
408813 crew  trein2000
pi_183201141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:17 schreef Ryan3 het volgende:
Weesp as we speak:

[ afbeelding ]
Waar heb je die vandaan?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201148
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan?
Twitter.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:20:03 #184
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201155
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 05:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Kijk, dat vind ik nu wel een aardige actie.
Dat is dan zeker dezelfde fijnknijper die in voorgaande jaren ook actief was.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:20:05 #185
408813 crew  trein2000
pi_183201158
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Twitter.
Ga ik hem ff zoeken voor op de FP ^O^
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:20:07 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183201161
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 07:20 schreef TLC het volgende:
ja man echt hardcore terrorisme, echt badass van ze
:')
Juist niet badass en hardcore terrorisme, maar niveautje belhamel-deugniet, dat maakt het nou wel leuk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183201167
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is dan zeker dezelfde fijnknijper die in voorgaande jaren ook actief was.
Ja het is niet echt origineel
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:20:59 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183201170
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef Iblardi het volgende:
Dat is dan zeker dezelfde fijnknijper die in voorgaande jaren ook actief was.
Ha, dat wist ik niet. Doorzettertje! ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183201174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga ik hem ff zoeken voor op de FP ^O^
DeKiezerWilHet twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 09:18:57 @jndkgrf @alberdine Succes, Jan. Vanuit een Weesp onder beleg. Het gerucht gaat dat er hier 150 #kozp’ers naartoe optrekken.👍🏿#DeSlagOmZwartePietWeesp #zwartepietisgeenracisme https://t.co/E8V18gAzIZ reageer retweet
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:21:36 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_183201175
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:13 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Echter, het is geen oplossing.
Hoezo is het geen oplossing?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:21:36 #191
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183201176
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef Bottendaal het volgende:
Ja het is niet echt origineel
Dat is de zwartepietentraditie sowieso niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:21:50 #192
408813 crew  trein2000
pi_183201177
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ga ik hem ff zoeken voor op de FP ^O^
Staan drie foto's in de tweet, jammer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:23:20 #193
408813 crew  trein2000
pi_183201190
Weesp lijkt de plek te gaan worden. Wel oppassen voor een evt. afleidingsmanoeuvre.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201195
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is de zwartepietentraditie sowieso niet.
Origineler dan die lelijke roetveegpieten
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:23:42 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_183201198
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:17 schreef Ryan3 het volgende:
Weesp as we speak:

[ afbeelding ]
Wat betonblokken op straat bij menigten vind ik sinds Koninginnedag en ISIS sowieso altijd wel een fijn idee, eigenlijk zou dat gewoon verplicht moeten zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183201199
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoezo is het geen oplossing?
Omdat het niet voldoende aanpassing is voor de groep die klaagt.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:24:57 #197
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201212
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:20 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist niet badass en hardcore terrorisme, maar niveautje belhamel-deugniet, dat maakt het nou wel leuk.
Ja, eerst schichtig om je heen kijken of niemand het ziet en dan gaat het heel dapper van * knijp, knijp * met de vlugge vingertjes. De kleinkinderen zullen onder de indruk zijn van deze moedige verzetsdaad.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:26:42 #198
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201239
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:23 schreef trein2000 het volgende:
Weesp lijkt de plek te gaan worden. Wel oppassen voor een evt. afleidingsmanoeuvre.
Hopelijk komt er een livestream!!!!
Misschien RT wel _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201244
https://www.gooieneemland(...)og-hij-komt-hij-komt

quote:
Op de Ring van Amsterdam staat de P van Sinterklaas al aangegeven. Alle verkeer wordt richting Hoogtij geleid. Daar vandaan vertrekken pendelbussen.

Rond het evenemententerrein is een ring waar zeven mobiele camerateams van de politie alle kentekens registreren. Op station Zaandijk Zaanse Schans is het nog rustig. Alle straten naar de Zaanse Schans en Zaandijk zijn afgegrendeld.


  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:27:43 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201254
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 09:01 schreef MaLo het volgende:

[..]

Straks mag chocola ook niet meer bruin zijn :')
Gelukkig is er nog witte chocolade. En blanke vla _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:27:48 #201
186611 Haags
pi_183201255
Zijn de voetbal hooligans al vertrokken?
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:27:50 #202
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201257
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:23 schreef trein2000 het volgende:
Weesp lijkt de plek te gaan worden. Wel oppassen voor een evt. afleidingsmanoeuvre.
Dat ze ineens met een onderzeeër in de haven van Den Helder opduiken?
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:27:53 #203
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_183201259
Ik woon in Weesp. Oppleuren aub :(
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_183201269
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 08:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn nu 3 scholen in ieder geval.
1) traditioneel (wat in feite al aangepast is, maar dat terzijde).
2) aangepast (roetveeg en regenboog Pieten).
3) afgeschaft (geen Pieten c.q. witte Pieten).
Niet terzijde, maar een belangrijk punt. De negatieve kenmerken van Zwarte Piet komen uit 1960 en zijn er al lang uit gehaald. Kijk eens naar Sinterklaasfilms en -series rond 2010. Als je daar uit negatiefs in ziet dan heb je veel fantasie.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:28:31 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201270
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:27 schreef houdjemond het volgende:
Ik woon in Weesp. Oppleuren aub :(
Verzorg een livestream voor ons aub :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:28:59 #206
408813 crew  trein2000
pi_183201277
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:27 schreef houdjemond het volgende:
Ik woon in Weesp. Oppleuren aub :(
Ga foto's voor mij maken dan straks })
komen ze mooi op de FP
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201278
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Staan drie foto's in de tweet, jammer.
Ga jij die gast nog vragen om foto's? Want hij plaatst er meer.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:29:27 #208
408813 crew  trein2000
pi_183201284
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat ze ineens met een onderzeeër in de haven van Den Helder opduiken?
Dat ze ineens elders opduiken ja
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201292
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:31:03 #210
408813 crew  trein2000
pi_183201300
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
Op zo'n dag las vandaag loopt heel links Nederland achter die ui aan
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:28 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Niet terzijde, maar een belangrijk punt. De negatieve kenmerken van Zwarte Piet komen uit 1960 en zijn er al lang uit gehaald. Kijk eens naar Sinterklaasfilms en -series rond 2010. Als je daar uit negatiefs in ziet dan heb je veel fantasie.
Klopt, in de jaren 70 was er al een korte anti-ZP oproer, hebben een tijdje witte Pieten rondgelopen tijdens intochten in Asd. Je zou de eerste school Traditioneel-aangepast moeten noemen ook eigenlijk. Alleen wordt dat nu dus gezien als hardcore oud Hollands racisme.
I´m back.
pi_183201320
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
Ik denk dat ze kunnen rekenen op heel wat whitey helpers.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:33:31 #213
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201324
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:27 schreef houdjemond het volgende:
Ik woon in Weesp. Oppleuren aub :(
You've got to really
Embed yourself,
Hey hey hey hey!
pi_183201340
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:27 schreef houdjemond het volgende:
Ik woon in Weesp. Oppleuren aub :(
Ga eens live verslag doen dan.
pi_183201355
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
Er is een grote groep activisten die opduikt waar ze nodig zijn, ongeacht onderwerp. Daar zullen er vandaag ook weer een hele reeks van bij zijn waarschijnlijk. Als ze maar achterin de bus plaatsnemen als ze blank zijn.
pi_183201403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:35 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Er is een grote groep activisten die opduikt waar ze nodig zijn, ongeacht onderwerp. Daar zullen er vandaag ook weer een hele reeks van bij zijn waarschijnlijk. Als ze maar achterin de bus plaatsnemen als ze blank zijn.
Inderdaad, kijk eens naar de filmpjes van Powned bij demonstraties, ongeacht het onderwerp zitten er altijd wel wat vaste lui tussen die overal op afkomt (zolang het maar lekker links/politiek correct is).
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:41:25 #217
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201422
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Inderdaad, kijk eens naar de filmpjes van Powned bij demonstraties, ongeacht het onderwerp zitten er altijd wel wat vaste lui tussen die overal op afkomt (zolang het maar lekker links/politiek correct is).
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201434
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:43:46 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201443
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Filmpje uit 2011.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:45:11 #221
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201464
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

2014.
hihi
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201483
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
Kwamen ook sympathisanten uit Amsterdam las ik ergens.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:47:39 #223
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183201497
Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zegt zaterdag toch niet te gaan demonstreren tijdens de intocht van Sinterklaas in Apeldoorn. De actievoerders voelen zich volgens niet veilig door de aangekondigde tegendemonstraties.

De actievoerders zeggen zich op basis van eerdere demonstraties terug te trekken. 'Er zou worden gedemonstreerd in een open veld, zonder hekken of andere fysieke barrière, met alleen een aantal agenten ter bescherming. Gezien onze ervaringen bij eerdere demonstraties en de vele agressieve en dreigende reacties achten wij het onverantwoord en niet veilig genoeg om te demonstreren in Apeldoorn', schrijft de groep in een verklaring.


Welke tegendemonstraties? Laat ze nou eens gewoon eerlijk zeggen dat er buiten de randstad geen animo is voor dit gejank. En hopelijk volgend jaar dan overal van die zeurpieten af :r
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:47:44 #224
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201499
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat ze ineens elders opduiken ja
quote:
De bus actiegroep Kick Out Zwarte Piet, die onderweg was naar Den Helder, is ter hoogte van Alkmaar van de weg gehaald door de politie. De woordvoerder van de groep meldt aan NU.nl dat er nu onderhandelingen plaatsvinden over het eventueel doorzetten van de reis.

Kick Out Zwarte Piet had eerder bekendgemaakt niet naar Den Helder af te reizen met hun bus, omdat ze niet akkoord gingen met de veiligheidseisen van de politie en gemeente. Zo moesten ze zelf beveiligers inhuren. De bus is echter alsnog vertrokken zaterdagochtend.

https://www.nu.nl/sinterk(...)-ontwikkelingen.html
pi_183201522
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:47 schreef matthijst het volgende:
Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zegt zaterdag toch niet te gaan demonstreren tijdens de intocht van Sinterklaas in Apeldoorn. De actievoerders voelen zich volgens niet veilig door de aangekondigde tegendemonstraties.

De actievoerders zeggen zich op basis van eerdere demonstraties terug te trekken. 'Er zou worden gedemonstreerd in een open veld, zonder hekken of andere fysieke barrière, met alleen een aantal agenten ter bescherming. Gezien onze ervaringen bij eerdere demonstraties en de vele agressieve en dreigende reacties achten wij het onverantwoord en niet veilig genoeg om te demonstreren in Apeldoorn', schrijft de groep in een verklaring.

Welke tegendemonstraties? Laat ze nou eens gewoon eerlijk zeggen dat er buiten de randstad geen animo is voor dit gejank. En hopelijk volgend jaar dan overal van die zeurpieten af :r
Maassluis, Den Helder, Apeldoorn doorgestreept al.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 10:50:06 #226
408813 crew  trein2000
pi_183201524
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:47 schreef Iblardi het volgende:

[..]

[..]

Ja ik had hem op de radar. ik zal weer een update tikken
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:50:21 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201528
Lekker voor ze!!!!!!!!!!!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:27:26 Op weg naar de intocht in Den Helder staande gehouden door politie bij Alkmaar zonder duidelijke reden. Willen onze identificatie en worden uitgebreid bevraagd. Weer zeer ingewikkeld om vreedzaam te demonstreren. #zwartepietisracisme https://t.co/BsM1Lf31R8 reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201547
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker voor ze!!!!!!!!!!!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:27:26 Op weg naar de intocht in Den Helder staande gehouden door politie bij Alkmaar zonder duidelijke reden. Willen onze identificatie en worden uitgebreid bevraagd. Weer zeer ingewikkeld om vreedzaam te demonstreren. #zwartepietisracisme https://t.co/BsM1Lf31R8 reageer retweet
[ afbeelding ]
Welk jaar is dit?
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:52:34 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183201555
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Op zo'n dag las vandaag loopt heel links Nederland achter die ui aan
Toch benieuwd naar deze reactie. Op Joop.nl (hier bestempelt vaak als een extreem linkse website) zie je heel veel reacties die zwarte piet steunen.

Veel linkse lui zijn evenals rechts vrij nostalgisch. Die willen weer terug naar vroeger (links: toen grote ketens nog niet zoveel macht hadden. Rechts: toen er nog niet zoveel buitenlanders waren) Maar beide zien Sint en zwarte pieten als onderdeel daarvan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:52:49 #230
186611 Haags
pi_183201557
Steeds meer anti sneukneuzen trekken zich terug. Wat een geweldig nieuws! :)
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:53:16 #231
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201562
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welk jaar is dit?
1573.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:53:31 #232
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183201563
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:50 schreef Nikonlover het volgende:
Lekker voor ze!!!!!!!!!!!! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:27:26 Op weg naar de intocht in Den Helder staande gehouden door politie bij Alkmaar zonder duidelijke reden. Willen onze identificatie en worden uitgebreid bevraagd. Weer zeer ingewikkeld om vreedzaam te demonstreren. #zwartepietisracisme https://t.co/BsM1Lf31R8 reageer retweet
[ afbeelding ]
Alkie 8-)
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:54:02 #233
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183201565
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch benieuwd naar deze reactie. Op Joop.nl (hier bestempelt vaak als een extreem linkse website) zie je heel veel reacties die zwarte piet steunen.
Joop trekt ook heel veel anti-Jopers aan.
pi_183201568
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:53 schreef Iblardi het volgende:

[..]

1573.
Zat net te denken, zonde dat er toen nog geen internet was eigenlijk...

Wrs zou Nikonlover dan met filmpjes komen over the pestepidemie in 1348 trouwens.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:55:39 #235
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201585
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:53 schreef Voszje het volgende:

[..]

Alkie 8-)
In Alkmaar begint de victorie *O* *O* *O* *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:55:53 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201588
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zat net te denken, zonde dat er toen nog geen internet was eigenlijk...

Wrs zou Nikonlover dan met filmpjes komen over the pestepidemie in 1348 trouwens.
:Y :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:56:32 #237
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183201593
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

In Alkmaar begint de victorie *O* *O* *O* *O* *O*
Je weet. _O_
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:56:38 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183201594
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Joop trekt ook heel veel anti-Jopers aan.
Zeker. Maar veel zijn ook links. (en sommige artikelen beargumenteren ook voor zwarte piet, dus het zijn niet alleen reageerders) Net zoals je dat bij rechts ziet verlangen veel oude linkse mensen terug naar vroeger, inclusief sint en zwarte pieten zonder gezeik.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:56:46 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201595
quote:
Bus met anti-Pietdemonstranten bij Alkmaar van de weg gehaald



De politie heeft bij Alkmaar een bus met anti-Pietdemonstranten die op weg was naar Den Helder aan de kant gezet.

Kick Out Zwarte Piet klaagt er op facebook over door politie en burgemeesters in meerdere plaatsen te worden tegengewerkt bij hun demonstraties. Bij Alkmaar heeft de politie de bus Kick Out Zwarte Piet, onderweg naar Den Helder, van de weg gehaald.

Op de foto Mitchell Esajas in gesprek met sympathisanten van actieclub Kick Out Zwarte Piet (KOZP) nadat de bus onderweg van Amsterdam naar Den Helder is stilgezet door agenten. De actieclub, die wilde demonstreren bij de intocht van Sinterklaas, werd tijdens de rit staande gehouden. Eerder hadden de demonstranten zelf laten weten dat de busreis niet doorging, omdat de politie de reis ‘niet kon faciliteren’.

https://www.noordhollands(...)r-van-de-weg-gehaald
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:57:54 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201604
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:56 schreef Voszje het volgende:

[..]

Je weet. _O_
Waar in Alkmaar is dit eigenlijk? Bij die grote rotonde bij het stadion?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201605
quote:
Actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP), die vorig jaar werd tegengehouden op de snelweg richting Dokkum, is dit jaar niet bij de landelijke intocht, maar gaat de regio in. Zo zijn er onder meer demonstraties in Den Haag, Rotterdam, Dokkum, Groningen, Eindhoven, Apeldoorn, Den Helder, Weesp enMaassluis. In een aantal van die plaatsen zijn ook tegendemonstraties aangekondigd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)raties-tegen-en-voor
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:59:02 #242
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183201608
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waar in Alkmaar is dit eigenlijk? Bij die grote rotonde bij het stadion?
Klopt, ja. Kooimeer.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 10:59:18 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201610
quote:
Ze waren dus blijkbaar wel onderweg naar Den Helder. Ze wilden de pro pieten gewoon voor het lapje houden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 november 2018 @ 10:59:56 #244
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183201617
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:47 schreef matthijst het volgende:

Welke tegendemonstraties? Laat ze nou eens gewoon eerlijk zeggen dat er buiten de randstad geen animo is voor dit gejank. En hopelijk volgend jaar dan overal van die zeurpieten af :r
Apeldoorn is in mijn ogen een soort NVU bolwerk dus er is een kans dat... (weet niet of dat echt zo is).
Maar prima dat KOZP niet komt, kan de NVU ook wegblijven *O*
pi_183201624
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze waren dus blijkbaar wel onderweg naar Den Helder. Ze wilden de pro pieten gewoon voor het lapje houden.
Ja, dat is eigenaardig idd, wrs een rogue groepje dan.

Overigens hadden ze dag te voren moeten overnachten op Texel en dan met de boot arriveren in Den Helder op het moment supreme.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 11:01:02 #246
408813 crew  trein2000
pi_183201626
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ze waren dus blijkbaar wel onderweg naar Den Helder. Ze wilden de pro pieten gewoon voor het lapje houden.
Zoals ik al zei. Maar ik neem aan dat pro-piet ook wel hun mannetjes heeft hier en daar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:01:23 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201632
casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:45:50 Burgemeester Schuiling (VVD) staat ons opeens alleen toe om te demonstreren op een plek ver van de route zonder publiek. Dit is niet hoe een democratische rechtsstaat werkt. We mogen onze boodschap brengen naar de plek waar het toe doet. Demonstratie is een recht, geen gunst. https://t.co/MpKUILLldU reageer retweet
WMPost twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:48:20 @casvankleef NIET WAAR, vuile hufter! plek is op #Willemsoord (gele gedeelte) gereserveerd voor jullie https://t.co/VGETjwOYyh reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 11:01:34 #248
408813 crew  trein2000
pi_183201634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is eigenaardig idd, wrs een rogue groepje dan.

Overigens hadden ze dag te voren moeten overnachten op Texel en dan met de boot arriveren in Den Helder op het moment supreme.
Die vent met die telefoon in de tweet in een van de leiders van KOZP
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die vent met die telefoon in de tweet in een van de leiders van KOZP
Soort Idris Elba.
I´m back.
pi_183201675
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die vent met die telefoon in de tweet in een van de leiders van KOZP
Mitchell Esajas.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 11:06:02 #251
408813 crew  trein2000
pi_183201676
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mitchell Esajas.
Dat dacht ik al, maar ik was niet helemzzl zeker
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:06:07 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201679
Er staat nog meer politie op de route naar Den Helder _O-

JurriensBrenda twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:04:33 Woooow ik rij vanuit Den Helder richting Alkmaar, ben al zeker 8 politiebusjes en auto’s tegengekomen. En dat allemaal voor een kinderfeest jongens, bizar! https://t.co/yNRnPPht3t reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 november 2018 @ 11:06:58 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183201687
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:01 schreef Nikonlover het volgende:

WMPost twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 10:48:20 @casvankleef NIET WAAR, vuile hufter! plek is op #Willemsoord (gele gedeelte) gereserveerd voor jullie https://t.co/VGETjwOYyh reageer retweet
Man man man :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_183201688
Zeg btw wanneer is de uitzending van de intocht eigenlijk, en op welke zender? Weet iemand dat toevallig?
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:07:13 #255
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_183201689
Lokale krantje Weesp;

Wij hebben uit diverse kranten artikelen gehaald dat KOZP op aangeven vanuit Weesp zijn 'uitgenodigd' om te komen demonstreren. Nu het merendeel vanWeesp heeft gekozen voor fusie met Amsterdam, moet het Sinterklaasfeest en intocht zoals Weesp dat al jaren kent, aangepast worden. De sommering door onze interim Burgemeester en het dreigement vanuit de raad de jaarlijkse subsidie terug te trekken voor de Sinterklaas intocht komt ook niet uit de lucht vallen. Wij vinden dat iedereen recht heeft op een eigen mening en plaatsen dit dan ook niet uit protest. Echter hebben wij uit betrouwbare bron vernomen dat de Nieuwstad volledig wordt afgezet omdat er 150 demonstranten van KOZP worden verwacht en ook Groen Links Weesp zich daarbij voegt. Wij adviseren ouders met jonge kinderen de Oudegracht volledig te vermijden om de kinderen te beschermen tegen de schreeuw koren. Wij nodigen daarentegen alle belangstellenden zonder kinderen uit om Juist op de Oudegracht te gaan staan om Sinterklaas en de Pieten een warm welkom te geven. Wij hopen dat dit bericht flink gedeeld wordt zodat zoveel mogelijk mensen bereikt worden. Laat je vandaag vooral niet provoceren en hou de eer aan jezelf.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 november 2018 @ 11:07:19 #256
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183201692
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg btw wanneer is de uitzending van de intocht eigenlijk, en op welke zender? Weet iemand dat toevallig?
12:00 op 3, half uurtje later denk ik op CNN Breaking.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:07:23 #257
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201693
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
Zeg btw wanneer is de uitzending van de intocht eigenlijk, en op welke zender? Weet iemand dat toevallig?
12 uur op NPO3
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:08:32 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201708
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:07 schreef houdjemond het volgende:
Lokale krantje Weesp;

Wij hebben uit diverse kranten artikelen gehaald dat KOZP op aangeven vanuit Weesp zijn 'uitgenodigd' om te komen demonstreren. Nu het merendeel vanWeesp heeft gekozen voor fusie met Amsterdam, moet het Sinterklaasfeest en intocht zoals Weesp dat al jaren kent, aangepast worden. De sommering door onze interim Burgemeester en het dreigement vanuit de raad de jaarlijkse subsidie terug te trekken voor de Sinterklaas intocht komt ook niet uit de lucht vallen. Wij vinden dat iedereen recht heeft op een eigen mening en plaatsen dit dan ook niet uit protest. Echter hebben wij uit betrouwbare bron vernomen dat de Nieuwstad volledig wordt afgezet omdat er 150 demonstranten van KOZP worden verwacht en ook Groen Links Weesp zich daarbij voegt. Wij adviseren ouders met jonge kinderen de Oudegracht volledig te vermijden om de kinderen te beschermen tegen de schreeuw koren. Wij nodigen daarentegen alle belangstellenden zonder kinderen uit om Juist op de Oudegracht te gaan staan om Sinterklaas en de Pieten een warm welkom te geven. Wij hopen dat dit bericht flink gedeeld wordt zodat zoveel mogelijk mensen bereikt worden. Laat je vandaag vooral niet provoceren en hou de eer aan jezelf.
Groen Links :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201710
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

12:00 op 3, half uurtje later denk ik op CNN Breaking.
Okee, thanks... Je zou bijna vergeten waarom het draait allemaal namelijk.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:13:04 #260
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183201749
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Groen Links :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
Maar je hebt het over het fijne volk wat ook niet te beroerd is om zij een zij mee te demonstreren met volk wat spandoeken draagt met daarop "DOOD AAN ALLE JODEN" hé?
&lt;signature here&gt;.
pi_183201750
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch benieuwd naar deze reactie. Op Joop.nl (hier bestempelt vaak als een extreem linkse website) zie je heel veel reacties die zwarte piet steunen.

Veel linkse lui zijn evenals rechts vrij nostalgisch. Die willen weer terug naar vroeger (links: toen grote ketens nog niet zoveel macht hadden. Rechts: toen er nog niet zoveel buitenlanders waren) Maar beide zien Sint en zwarte pieten als onderdeel daarvan.
Ik heb het idee dat een doorsnee SP'er en ook de traditionele PvdA'ers (het arbeiders gedeelte, niet het grachtengordel gedeelte) inderdaad ook gewoon voor de traditionele Pieten is. Het zijn meer de linkse grachtengordel-stemmers + GL'ers en misschien nog wat D66-gekkies die sympathieën voor de anti-Pieten hebben. Buiten de Randstad (en zelfs binnen grote delen van de Randstad) speelt dit allemaal niet, getuige ook dat bussen vanuit Amsterdam naar elders in het land moeten om te demonstreren (waarom je überhaupt bemoeien met hoe mensen buiten je eigen woonplaats een feest willen vieren |:( ).
pi_183201764
Zaanstad

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_183201775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:15 schreef Montagui het volgende:
Zaanstad

[ afbeelding ]
Veel helper whiteys dus.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:15:57 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201776
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:15 schreef Montagui het volgende:
Zaanstad

[ afbeelding ]
:N :N :N :N :N
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201780
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:15 schreef Montagui het volgende:
Zaanstad

[ afbeelding ]
Triest.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:17:01 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201786
casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:08:22 De burgemeester in Den Helder blokkeert ons recht op een democratisch en effectief protest op de afgesproken plek zonder duidelijke juridische gronden. Politie faciliteert dit gedrag met onredelijke eisen. Gaat in Den Helder weer net zo mis als in Dokkum #zwartepietisracisme reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201787
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Bestaan er uberhaupt wel zoveel (150+) KOZP'ers? Had altijd gedacht dat het een clubje was van hoogstens enkele tientallen beroepsdemonstranten.
KOZP heeft een paar maanden geleden een platform opgericht en gevraagd aan iedereen die tegenstander is van zp om zich daar aan te melden. Op die manier brengt KOZP symphatisanten samen om op allerlei plaatsen demonstraties op te zetten. Ook helpen zij mensen die zich aanmelden met logistieke hulp en zaken als demonstratievergunningen.

Maar zelfs met dat platform komen ze niet erg ver. Er is gewoon nauwelijks animo om tegen zp te demonstreren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183201792
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:17 schreef Nikonlover het volgende:
casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:08:22 De burgemeester in Den Helder blokkeert ons recht op een democratisch en effectief protest op de afgesproken plek zonder duidelijke juridische gronden. Politie faciliteert dit gedrag met onredelijke eisen. Gaat in Den Helder weer net zo mis als in Dokkum #zwartepietisracisme reageer retweet
huilie
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 november 2018 @ 11:17:27 #269
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_183201793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:15 schreef Montagui het volgende:
Zaanstad

[ afbeelding ]
Deze staat te kijken hoe ontzettend kut haar slogan eigenlijk is, tekstueel gezien?

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:18:26 #270
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_183201803
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:17 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

huilie
En grenzeloos hypocriet.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:18:40 #271
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_183201805
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze staat te kijken hoe ontzettend kut haar slogan eigenlijk is, tekstueel gezien?

[ afbeelding ]
Pure schaamte.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 11:19:00 #272
408813 crew  trein2000
pi_183201808
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:17 schreef Nikonlover het volgende:
casvankleef twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:08:22 De burgemeester in Den Helder blokkeert ons recht op een democratisch en effectief protest op de afgesproken plek zonder duidelijke juridische gronden. Politie faciliteert dit gedrag met onredelijke eisen. Gaat in Den Helder weer net zo mis als in Dokkum #zwartepietisracisme reageer retweet
Nee, meneer. de veiligheid wordt gewaarword, zeker met zo veel kinderen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:19:05 #273
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Deze staat te kijken hoe ontzettend kut haar slogan eigenlijk is, tekstueel gezien?

[ afbeelding ]
Van die gore dreadlocks. Linkse krakerts :r :r :r
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201816
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Van die gore dreadlocks. Linkse krakerts :r :r :r
Bril vergeten? Dat zijn geen dreadlocks
pi_183201821
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Van die gore dreadlocks. Linkse krakerts :r :r :r
Ze heeft gewoon een gebreide muts op hè.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:20:47 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201826
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:20 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Bril vergeten? Dat zijn geen dreadlocks
Wat zijn dat dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:21:15 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201831
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon een gebreide muts op hè.
Onder die muts
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201833
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Wat zijn dat dan?
Een geitenwollen muts :+ :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_183201835
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Onder die muts
Gewone blonde haartjes.
I´m back.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:22:41 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201844
Leeuwarden:

vandervliess twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:21:03 KOZP is boos over de plek van het vak. Te ver van de looproute van Sinterklaas. Ze zetten hun spullen toch gewoon aan de route tegen de wens van de gemeente en politie. #kozp #sinterklaas https://t.co/0ydvIsnT9I reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201847
Ik begrijp niet zo goed dat de tegenstanders de hele tijd hameren op dat het feest niet 'inclusief' genoeg is. En dat terwijl iedereen welkom is. Zelfs negers!
Conscience do cost.
pi_183201855
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2018 12:52 schreef sp3c het volgende:
nu geloof ik wel dat er wat van die 18 geannuleerd gaan worden ongetwijfeld vanwege het razende racisme wat ze tegemoet komt stampen oid en ik geloof ook wel dat er nog plaatsen bij gaan komen als gevolg daarvan maar wat er aan het einde van de rit op de lijst staat zullen echt wel mensen op af komen want anders staan ze gewoon voor lul natuurlijk
Goh, wat een verrassing. De meeste demonstraties van KOZP gaan toch niet door. Zelf komen ze met allerlei redenen als veiligheidsredenen, politie die hun onderweg stopt en burgemeesters die beperkende voorwaarden opleggen. Zelf vinden ze dat inderdaad razend racisme, maar de rest van Nederland zal dat net wat anders zien.

Verbaasd?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 november 2018 @ 11:25:12 #283
408813 crew  trein2000
pi_183201874
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:22 schreef Nikonlover het volgende:
Leeuwarden:

vandervliess twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:21:03 KOZP is boos over de plek van het vak. Te ver van de looproute van Sinterklaas. Ze zetten hun spullen toch gewoon aan de route tegen de wens van de gemeente en politie. #kozp #sinterklaas https://t.co/0ydvIsnT9I reageer retweet
Volgensmij volgen wij dezelfde hashtags ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183201876
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:21 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Onder die muts
Gewoon een onverzorgde vrouw, zie je wel vaker bij demonstraties :Y
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:25:37 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201880
StopBlackface1 twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:11:34 Wederom wordt het ons onmogelijk gemaakt om vreedzaam te demonstreren. Oud trucje, burgemeester Den Helder wijzigt snel de plannen & dreigt met arrestatie. Nu contact met advocaten en @amnestynl maar houden ons aan de wet dus weinig opties #KickOutZwartePiet #StopBlackface #KOZP reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:25:48 #286
22565 asco
Los in deze tent
pi_183201884
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:23 schreef ems. het volgende:
Ik begrijp niet zo goed dat de tegenstanders de hele tijd hameren op dat het feest niet 'inclusief' genoeg is. En dat terwijl iedereen welkom is. Zelfs negers!
Ik kots echt op GroenLinks en al die vooral vrouwelijke geflipte koekwouzen. Dat ze zich godverdomme gewoon een hard laten naaien. :r
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:25:59 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201888
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgensmij volgen wij dezelfde hashtags ;)
:) :) :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183201895
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 10:23 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Omdat het niet voldoende aanpassing is voor de groep die klaagt.
Die groep is nog steeds in de minderheid, ik zou zeggen we laten de zwarte pieten pikzwart, gewoon zoals de democratie nou eenmaal werkt!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183201896
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:25 schreef Nikonlover het volgende:
StopBlackface1 twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:11:34 Wederom wordt het ons onmogelijk gemaakt om vreedzaam te demonstreren. Oud trucje, burgemeester Den Helder wijzigt snel de plannen & dreigt met arrestatie. Nu contact met advocaten en @amnestynl maar houden ons aan de wet dus weinig opties #KickOutZwartePiet #StopBlackface #KOZP reageer retweet
Amnesty International is zo'n trieste organisatie geworden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183201897
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:22 schreef Nikonlover het volgende:
Leeuwarden:

vandervliess twitterde op zaterdag 17-11-2018 om 11:21:03 KOZP is boos over de plek van het vak. Te ver van de looproute van Sinterklaas. Ze zetten hun spullen toch gewoon aan de route tegen de wens van de gemeente en politie. #kozp #sinterklaas https://t.co/0ydvIsnT9I reageer retweet
Och, ze willen dus stiekem gewoon Sinterklaas zien :') <O)
pi_183201907
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 november 2018 @ 11:27:20 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183201910
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:27:26 #293
22565 asco
Los in deze tent
pi_183201912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
Man man man _O- 8)7 :r :N
pi_183201914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
Weer alleen helper whiteys.
I´m back.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:27:43 #295
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_183201918
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
:D
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_183201919
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat een vrouw is, maar ik heb wel sterke twijfels _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183201921
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goh, wat een verrassing. De meeste demonstraties van KOZP gaan toch niet door. Zelf komen ze met allerlei redenen als veiligheidsredenen, politie die hun onderweg stopt en burgemeesters die beperkende voorwaarden opleggen. Zelf vinden ze dat inderdaad razend racisme, maar de rest van Nederland zal dat net wat anders zien.

Verbaasd?
Laten ze maar naar huis gaan, kunnen voor de tv een potje gaan zitten huilen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183201923
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
_O-
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:28:04 #299
22565 asco
Los in deze tent
pi_183201926
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weer alleen helper whiteys.
Het echte UITSCHOT.
  zaterdag 17 november 2018 @ 11:28:25 #300
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183201930
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
Heb wel medelijden met die linkse...wat voor kutleven moet je wel niet gehad hebben dan hee...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_183201931
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 11:27 schreef Montagui het volgende:
Demonstranten in Den Helder. Best sneu.

[ afbeelding ]
Tja maar we moeten wel aanpassen, want zóó ontzettend veel mensen willen dit :')

w/ 8} 8} 8} <O) 8} 8} 8} w/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')