abonnement Unibet Coolblue
pi_183187366
Ik heb het idee, héél zwaar.
Gaat Nederland het winnen van de maffia?

De 100 miljoen Euro die minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid investeert in de aanpak van ondermijnende georganiseerde criminaliteit gaat onder andere naar betere beveiliging van mainports, het verbeteren van inzicht in financiële geldstromen en versterking van de aanpak in buitengebieden. De focus hierbij ligt op de aanpak van de illegale drugsindustrie, de daarmee gepaard gaande verwevenheid van onder- en bovenwereld en de bijbehorende criminele geldstromen. Het geld gaat naar concrete projecten in stad en platteland, naar publiek en privaat, naar lokale en landelijke diensten.
https://www.rijksoverheid(...)jnende-criminaliteit

Drugssmokkel op zee bestrijden, ingrijpen op 'foute' vakantieparken en vastgoed uit criminele handen halen. Maar ook meer toezicht op het platteland, de aanwas van jonge drugsdealers stoppen en voorkomen dat gulle criminelen de lokale voetbalclub sponsoren.

Met een veelvoud aan projecten wil het kabinet de komende jaren de georganiseerde drugscriminaliteit in Nederland bestrijden. Minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid stelt vandaag "een breed pakket aan preventieve en repressieve maatregelen" voor aan de Tweede Kamer.

Het geld zal volledig worden besteed aan verschijnselen die te maken hebben met de handel in cocaïne, synthetische drugs en wiet. "Het is gek dat wij als klein land zo'n grote criminele industrie hebben", vindt oud-burgemeester Peter Noordanus, die het kabinet adviseerde over de besteding van het geld.

"Drugshandel heeft allerlei neveneffecten: liquidaties, afvaldumpingen, een enorme berg zwart geld die mensen corrumpeert. Kinderen die henneptoppen knippen. Dát is de ondermijning die onze maatschappij aantast."
https://www.nporadio1.nl/(...)drugsmarkt-verpesten

'Voor een klein land als Nederland hebben we een grote criminele industrie'. Dus het is hier erger dan in andere landen?
pi_183187469
quote:
Gaat Nederland het winnen van de maffia?
Nee. De war on drugs kun je nooit echt winnen, al stop je er miljarden in.
pi_183187608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:16 schreef Loekie1 het volgende:
Gaat Nederland het winnen van de maffia?
Dan moet er eerst een zero tolerance beleid worden ingesteld ten aanzien van drugs- en mensenhandel en moeten er grenscontroles worden ingesteld.

Met de VVD gaat Nederland het niet winnen van de maffia.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183187646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dan moet er eerst een zero tolerance beleid worden ingesteld ten aanzien van drugs- en mensenhandel en moeten er grenscontroles worden ingesteld.

Met de VVD gaat Nederland het niet winnen van de maffia.
Zero tolerance tegen drugs heeft ook onwijs goed geholpen in de menselijke geschiedenis..
pi_183187798
Zou Peter Noordanus weten hoe drugs het land soms binnenkomt?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183188875
Iets dat in tientallen jaren gegroeid is, is moeilijk met een projectje aan te pakken.
pi_183189255


[ Bericht 100% gewijzigd door voetbalmanager2 op 16-11-2018 18:59:07 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183189521
misdaad is er en zal ook altijd blijven bestaan, wat je ook doet. Je zult het naar een acceptabel level moeten brengen, en wat een acceptabel level is wordt grotendeels door de kosten hiervoor bepaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_183191025
Ambtenaren die de drugshandel gaan aanpakken...echt?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')