abonnement Unibet Coolblue
pi_183180655
Zoals we weten is de sfeer rondom de Sinterklaasintocht nogal veranderd. Eerder maakten we ons druk over een zieke Amerigo en de mist bij Frankrijk waar de stoomboot wel eens last van zou kunnen krijgen. Het Sinterklaas journaal hield deze ontwikkelingen scherp in de gaten.

Sinds een aantal jaar helpen ook de AIVD en het NCTV mee met het voorbereiden van de intocht. Dit vanwege de sterk verdeelde mening over een van de handlangers van de Sint, hier gaan we verder niet op in, daar is namelijk al ruimte voor op fok.

Uit rapportages van de AIVD bleek vorig jaar al dat de sfeer rondom de discussie nogal grimmig wordt. . Dat dit geweldadig zou worden leek nogal sterk maar nu horen we ook dat Rogier Meijerink de woorden intocht, kinderen en botsplinters in één zin ging gebruiken.

Waar ik het over wil hebben is de bescherming van de handlanger van Sint. Zoals we weten bestaat die namelijk niet en zijn dat de mensen die vandaag nog gewoon braaf aan het werk zijn. Waarschijnlijk zitten ze ook op fok. Deze mensen (vrijwilligers) kunnen een doelwit worden van het geweld. De ontwikkelingen rondom de intocht zullen ook deze vrijwilligers niet koud laten. Ook zijn vrijwilligers vaak overgeleverd aan de organiserende partij en hebben niet altijd keus (bijvoorbeeld in hoe zij geschminkt willen worden).

Wat moet en mag Piet doen om zichzelf te beschermen? In welke situaties mag piet ingrijpen? Zijn er hier vrijwilligers (potentiële Pieten) die zich om deze reden aanpassen (anders geschminkt willen worden) of andere voorbereidingen treffen? Houd jij als piet rekening met mogelijk geweld en heb je een tourniquet in je pofbroek?

Hoe bereidt piet zich voor op morgen?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_183180750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:13 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Zoals we weten is de sfeer rondom de Sinterklaasintocht nogal veranderd. Eerder maakten we ons druk over een zieke Amerigo en de mist bij Frankrijk waar de stoomboot wel eens last van zou kunnen krijgen. Het Sinterklaas journaal hield deze ontwikkelingen scherp in de gaten.
Diegenen voor wie het is, zien dit ook nu nog als enige probleem.
pi_183180784
Ik hou morgen de radio in de gaten. Want dat gaat matten worden in het land. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat het volledig uit de hand gaat lopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183180865
Mijn voorbereiding bestaat er uit dat ik vanavond alvast kruidnoten ga halen. Morgen de eerste van het jaar eten O+
pi_183181039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Mijn voorbereiding bestaat er uit dat ik vanavond alvast kruidnoten ga halen. Morgen de eerste van het jaar eten O+
De chocolade kruidnoten van de Aldi zijn goed en goedkoop :@
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_183181062
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:34 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

De chocolade kruidnoten van de Aldi zijn goed en goedkoop :@
Ik wil van die harde kleine van de banketbakker. Maar dat komt wel goed ;)
pi_183183940
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:20 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hou morgen de radio in de gaten. Want dat gaat matten worden in het land. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat het volledig uit de hand gaat lopen.
Wat kun je al piet doen tegen deze roekzeloze haat?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 14:42:22 #8
186611 Haags
pi_183184387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:20 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hou morgen de radio in de gaten. Want dat gaat matten worden in het land. Ik hoop van niet, maar ik vrees dat het volledig uit de hand gaat lopen.
Mooi man, camera erop en popcorn erbij *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_183184430
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Mooi man, camera erop en popcorn erbij *O*
Word het toch nog een voetbalweekend *O* :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:46:11 #10
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_183184454
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 14:48:27 #11
186611 Haags
pi_183184492
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:44 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Word het toch nog een voetbalweekend *O* :7
Genot als die voetbalhooligans zich er echt mee gaan bemoeien _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_183184501
In Zaanstad komen morgen twee demonstrantengroepen die voor zwarte piet zijn en twee die tegen zijn.
Ik zie de dranghekken nu al door de lucht vliegen.
Dat wordt NEC-Vitesse PEC-Go Ahead in het klein.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183188985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:49 schreef Sigaartje het volgende:
In Zaanstad komen morgen twee demonstrantengroepen die voor zwarte piet zijn en twee die tegen zijn.
Ik zie de dranghekken nu al door de lucht vliegen.
Dat wordt NEC-Vitesse PEC-Go Ahead in het klein.
Hopelijk komen er wat Hooligans korte metten maken met de zielepietjes van KOZP _O_
pi_183189021
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Hopelijk komen er wat Hooligans korte metten maken met de zielepietjes van KOZP _O_
Hoe laat begint de wedstrijd? Dan kan ik er rekening mee houden met de hapjes.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183189028
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hoe laat begint de wedstrijd? Dan kan ik er rekening mee houden met de hapjes.
12:00 uur
pi_183189168
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:47 schreef Infection het volgende:

[..]

12:00 uur
Da’s vroeg.
Bij wijze van uitzondering ga ik dan voor de buis zitten met alvast een biertje open en wat plakjes worst en chips en zo. Ik wil dat zootje ongeregeld wel eens aanschouwen. Op de eerste rang noemen we dat. :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183189234
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:54 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Da’s vroeg.
Bij wijze van uitzondering ga ik dan voor de buis zitten met alvast een biertje open en wat plakjes worst en chips en zo. Ik wil dat zootje ongeregeld wel eens aanschouwen. Op de eerste rang noemen we dat. :7
Zodra er wat gebeurd zal de staatsomroep, ik bedoel NOS, wel op zwart gaan. Of ze filmen het zo dat het net niet te zien is.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 november 2018 @ 19:02:06 #18
842 Zorro
Z
pi_183189315
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Hopelijk komen er wat Hooligans korte metten maken met de zielepietjes van KOZP _O_
Gewoon zelf een KOZP* team oprichten!

*Kanker Op, ZuurPruim!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_183189336
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Zodra er wat gebeurd zal de staatsomroep, ik bedoel NOS, wel op zwart gaan. Of ze filmen het zo dat het net niet te zien is.
NTR ;)

Maar ze zullen het waarschijnlijk met een (kleine) vertraging uitzenden. Ik heb in het verleden gehoord dat ze ook een extra band er naast hebben lopen van een vorige editie, i.e. dat ze kunnen overschakelen als er echt iets flink misgaat, maar betwijfel of dat zo is (dat ze ineens in een andere stad zijn en het verhaal om de intocht heen ineens anders is zou zelfs de kleinsten op moeten vallen lijkt me).

Maar op een mooie intocht w/ 8} 8} 8} <O) 8} 8} 8} w/
pi_183189428
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:02 schreef Zorro het volgende:

[..]

Gewoon zelf een KOZP* team oprichten!

*Kanker Op, ZuurPruim!
:D
pi_183189475
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

NTR ;)

Maar ze zullen het waarschijnlijk met een (kleine) vertraging uitzenden. Ik heb in het verleden gehoord dat ze ook een extra band er naast hebben lopen van een vorige editie, i.e. dat ze kunnen overschakelen als er echt iets flink misgaat, maar betwijfel of dat zo is (dat ze ineens in een andere stad zijn en het verhaal om de intocht heen ineens anders is zou zelfs de kleinsten op moeten vallen lijkt me).

Maar op een mooie intocht w/ 8} 8} 8} <O) 8} 8} 8} w/
Ohja, NTR. Maar het blijft de publieke omroep. ;)

In ieder geval, ik den dat ze op z'n minst wel voorbereid zijn mocht het mis gaan. Zoals je al zei, een kleine vertraging en waarschijnlijk iets van een backup uitzending.
pi_183189572
-verkeerde topic-
pi_183189640
Ik snap echt niet waar mensen zich zo druk om maken en dan heb ik het over beide kampen. Jeetje man.
Was er maar zo’n volksopstand over de AOW!
Maar sinterklaas en voetbal, kom op man.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:20:19 #24
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_183189720
Ik trek morgen een kogelvrij vest aan voor ik naar de intocht vertrek. Zit te twijfelen om die kleine ook alvast te laten wennen aan de nieuwe realiteit en haar een bomgordel om te doen.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_183189769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:20 schreef MPC60 het volgende:
Ik trek morgen een kogelvrij vest aan voor ik naar de intocht vertrek. Zit te twijfelen om die kleine ook alvast te laten wennen aan de nieuwe realiteit en haar een bomgordel om te doen.
Een bomgordel ja?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')