abonnement Unibet Coolblue
pi_183185808
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:15 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

:')

Wat is het probleem? Het zijn criminelen.
Nee, het gaat ook om de biometrische gegevens van onschuldige verdachten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183186034
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, het gaat ook om de biometrische gegevens van onschuldige verdachten.
Het gaat potentieel zelfs om biometrische gegevens van personen die nergens van worden verdacht. Bijvoorbeeld wanneer die verdenking is vervallen maar de Amerikanen die gegevens al hebben, of wanneer iemand zo 'gek' is geweest om de Verenigde Staten te bezoeken. In dat laatste geval sta je niet in de Nederlandse databanken, maar in de databanken van de Verenigde Staten die wij dan weer mogen raadplegen.

Kortom: het labeltje "criminelen en verdachten" lijkt niet veel meer dan een kutexcuus om de AVG aan de laars te lappen. Sowieso vind ik het al een raar idee dat 1,3 miljoen Nederlanders kennelijk te boek staan als "verdacht".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183186129
Ennnnnn weer een topic voor huilie huilie bler bler privacy figuren.

Belachelijk dat dit nu pas zo is.
Je zou toch denken en hopen dat veiligheidsdiensten gewoon personen moeten kunnen opsporen.
Daar zijn ze voor.

Echt ouderwets dat dat nog niet kon en nu nog niet volledig kan.

Privavy gekkies opgerot.
Alsof het de overheid verder boeit.
Is allemaal geautomatiseerd en het zou je pas moeten boeien als je wat op je kerfstok hebt en wat slechts van plan bent.
Gezien de FOK reacties zijn er hier een hoop mensen slechte dingen van plan.
pi_183186160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, het gaat ook om de biometrische gegevens van onschuldige verdachten.
En al zouden ze de gegevens hebben van alle Nederlanders. Laat ze die lekker hebben.
Mocht iemand verdacht worden en ze hebben bv een vingerafdruk dan is die persoon ten minste op te sporen.

Alsof ze iets meer er mee willen en kunnen....
Privacy zeurders.
pi_183186178
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:21 schreef bianconeri het volgende:
Privavy gekkies opgerot.
Rot zelf lekker op, naar Noord-Korea ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183186193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:21 schreef bianconeri het volgende:
Belachelijk dat dit nu pas zo is.
Je zou toch denken en hopen dat veiligheidsdiensten gewoon personen moeten kunnen opsporen.
Daar zijn ze voor.
Daar hebben ze genoeg andere instrumenten voor.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183186216
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:23 schreef bianconeri het volgende:
Alsof ze iets meer er mee willen en kunnen....
Er kan gefraudeerd mee worden. En dat is niet ondenkbaar of uitsluitbaar.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183187053
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En al zouden ze de gegevens hebben van alle Nederlanders. Laat ze die lekker hebben.
Mocht iemand verdacht worden en ze hebben bv een vingerafdruk dan is die persoon ten minste op te sporen.

Alsof ze iets meer er mee willen en kunnen....
Privacy zeurders.
Jij vindt het een fijn idee als criminelen je vingerafdrukken hebben ? Waarmee ze via de app je bankrekening kunnen plunderen - of die ze subtiel kunnen achterlaten na het plegen van een misdaad ?

Want de overheidsIT is zo lek als een mandje. De gedachte dat jouw gegevens veilig zijn opgeslagen is net zoiets als geloven in evolutie :P
pi_183187163
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En al zouden ze de gegevens hebben van alle Nederlanders. Laat ze die lekker hebben.
Mocht iemand verdacht worden en ze hebben bv een vingerafdruk dan is die persoon ten minste op te sporen.

Alsof ze iets meer er mee willen en kunnen....
Privacy zeurders.
Ja, want overheidsinstellingen zijn gelukkig ondoorgrondelijk en dus is het geen enkel probleem dat ze super gevoelige informatie kunnen kwijtraken.

Het is dezelfde instelling die USB-sticks in treinen laat liggen en desktops tjokvol gevoelig info bij het grofvuil zet

Nee, niks aan de handz
Dit, dus.
pi_183187171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Want de overheidsIT is zo lek als een mandje.
En als de IT van de Nederlandse overheid niet zo lek als een mandje is dan is die van de Verenigde Staten dat wel.

Partijen die een slechte track record hebben met het beheer van gegevens en waarover wij geen enkele juridische zeggenschap hebben moeten we gewoon niet dit soort gegevens verstrekken. Dat is echt waanzin.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:02 schreef Kassamiep het volgende:

De gedachte dat jouw gegevens veilig zijn opgeslagen is net zoiets als geloven in evolutie :P
:+
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183188702
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En al zouden ze de gegevens hebben van alle Nederlanders. Laat ze die lekker hebben.
Mocht iemand verdacht worden en ze hebben bv een vingerafdruk dan is die persoon ten minste op te sporen.

Alsof ze iets meer er mee willen en kunnen....
Privacy zeurders.
Hoe is iemand dan op te sporen als hij niet in Nederland en niet in Amerika is? Hoe is iemand überhaupt op te sporen?

Als het om een crimineel gaat dat zo'n erge delict heeft gepleegd dat Amerika zich mee bemoeid zal je die echt niet zo 123 vinden.

Dus leuk dat we uitwisselen maar ik zie het nut er niet van

Amerika is gewoon in mijn ogen bezig met een wereld databank aan te leggen en dat gaat wel verder dan "privacy"
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:29:32 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183188738
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:30 schreef probeer het volgende:
Alsof de VS niet al lang, met of zonder medewerking van NL, toegang heeft tot die vingerafdrukken.
Dat hebben ze ook, maar de procedure is omslachtig. Wel even goed lezen voordat je reageert.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 18:51:01 #63
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183189103
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:17 schreef vosss het volgende:
Vingerafdruk komt ook weer terug in je paspoort of ID kaart binnenkort.

En ik las van de week ook al dat de politie er bij wilde (want terrorisme kaart)

Dus dat gaat weer feest worden.

:{
Dat is niet binnenkort. Inmiddels al een paar jaar. Voor de IDkaart weer afgeschaft inmiddels. Maar deze hebben niets met de info uit de OP te maken.

Vingerafdrukken op Nederlandse paspoorten worden (nog) niet opgeslagen. Het is puur om fraude te voorkomen. Iedere keer dat je je paspoort gaat vernieuwen moet je daarom opnieuw de vingerafdrukken laten opnemen; ze zijn nergens opslagen. Behalve in de chip van je eigen paspoort.
A child is born with no state of mind.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 19:03:52 #64
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183189355
Die wel eigendom is van de staat tot je het ongeldig laat maken of laat vernietigen door de betreffende gemeente.
A child is born with no state of mind.
pi_183189494
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:51 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dat is niet binnenkort. Inmiddels al een paar jaar. Voor de IDkaart weer afgeschaft inmiddels. Maar deze hebben niets met de info uit de OP te maken.

Ik weet dat het was afgeschaft, maar voor de ID kaart gaan ze het weer invoeren binnenkort. Dat is wat ik zeg
En de politie heeft al aangegeven erbij te willen; de terrorismekaart is alweer getrokken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183189512
En mocht de politie toegang krijgen dan is het wel degelijk met de OP te maken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 19:14:13 #67
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183189577
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:11 schreef vosss het volgende:
En mocht de politie toegang krijgen dan is het wel degelijk met de OP te maken.
De politie heeft vooralsnog gewoon een eigen databank. Heeft verder niets te maken met de vingerafdrukken die in de gemeente worden opgenomen voor een paspoort.
A child is born with no state of mind.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:14:47 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183189589
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:14 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

De politie heeft vooralsnog gewoon een eigen databank. Heeft verder niets met de vingerafdrukken te maken die in de gemeente worden opgenomen voor een paspoort.
Dat kun je nog wel 100 keer zeggen maar sommige mensen willen dat gewoon niet snappen :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 19:15:06 #69
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183189595
En zo streng is het allemaal nog helemaal niet. Als je kan laten zien dat je een noodzakelijke reis moet maken en je paspoort verloopt (bijna) of door andere bijzondere omstandigheden (bijv bestolen in buitenland) geen paspoort in bezit hebt, kan je een nooddocument krijgen oftewel een noodpaspoort. Kost je natuurlijk wel extra.
A child is born with no state of mind.
pi_183189617
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-vreemdelingen.html

En dat gaat in eerste instantie over vreemdelingen, maar we weten allemaal hoe dit soort dingen gaan. Binnen no time hebben ze toegang tot iedereen zn vingerafdruk.

Dus roepen dat mijn opmerking niets met de OP te maken heeft is nogal kort door de bocht. Me dunkt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_183189703
Zoveel geleden was hier ook al een nieuwsbericht over, maar dan dat ze het misschien willen doen. Vervolgens hoor je hier een paar jaar niks over en opeens gaan ze gewoon doen, maar pakken het "kleins" aan want zo ben je in ieder geval binnen.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 19:27:36 #72
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_183189875
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:15 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)n-vreemdelingen.html

En dat gaat in eerste instantie over vreemdelingen, maar we weten allemaal hoe dit soort dingen gaan. Binnen no time hebben ze toegang tot iedereen zn vingerafdruk.

Dus roepen dat mijn opmerking niets met de OP te maken heeft is nogal kort door de bocht. Me dunkt.
Ik roep het niet, ik leg het uit :)
Voorlopig is het gewoon feit.

En ik vind dat je van de hak op de tak springt.
Vreemdelingen zijn vreemdelingen en is gewoon weer een ander verhaal. De IND beoordeelt daarover en afhankelijk van hun verblijfsstatus kunnen ze met hun verblijfsvergunning een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort aanvragen bij de gemeente. Dus daar kunnen ze voor kiezen.

Als dat gaat gebeuren, databank vingerafdrukken voor vreemdelingen/ vluchtelingen (edit: die gedeeld wordt met politie), betwijfel ik ten zeerste of de gemeentes zo’n databank gaan beheren. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperHartje op 16-11-2018 20:56:47 ]
A child is born with no state of mind.
pi_183189941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, het gaat ook om de biometrische gegevens van onschuldige verdachten.
En vakantiegangers.
pi_183189955
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:21 schreef bianconeri het volgende:
Ennnnnn weer een topic voor huilie huilie bler bler privacy figuren.

Belachelijk dat dit nu pas zo is.
Je zou toch denken en hopen dat veiligheidsdiensten gewoon personen moeten kunnen opsporen.
Daar zijn ze voor.

Echt ouderwets dat dat nog niet kon en nu nog niet volledig kan.

Privavy gekkies opgerot.
Alsof het de overheid verder boeit.
Is allemaal geautomatiseerd en het zou je pas moeten boeien als je wat op je kerfstok hebt en wat slechts van plan bent.
Gezien de FOK reacties zijn er hier een hoop mensen slechte dingen van plan.
Lees jij wel eens een boek?
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:32:49 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183189991
Kijk, en dit is dé reden waarom niet iedereen in een DNA databank hoort
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')