abonnement Unibet Coolblue
pi_183226680
Netjes :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_183226897
Kort geleden hebben wij een spinternieuwe uiterst sjieke aanhanger gekocht, vlakke laadvloer, extra laag, totaal wegklapbare zijschotten. Godverdomme dúúr jonge!

Die van jou wordt zekerste weten goedkoper, en natuurlijk kan je in een eigengemaakte aanhanger echt eer leggen. Leuk project, volg ik graag!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zondag 18 november 2018 @ 19:27:53 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_183228008
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 14:50 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Ik weet dat er goedkope aanhangers zijn. Maar 2,15x1,30 bak zijn ze al weer duurder en ik wil zo goedkoop mogelijk. En ik hobby graag.
Laten we het nu weer over het klusproject hebben in plaats van koop aanhangers.
Pcies, als je een aankoopadviezen zocht dan had je niet hier je project met ons gedeeld ;)
pi_183246043
Aangezien de achterlichten van de vorige aanhanger niet meer helemaal in 1 geheel waren.
maar even online gezocht naar andere (zijn er uberhaupt aanhangers waarvan alle verlichting werkt?)

Led lampjes zou een stuk moeten schelen met het kapot gaan lijkt me.
Omdat in deze lampen geen standaard kentekenverlichting zit deze maar even los besteld.


En eigenlijk moest ik het zo goedkoop mogelijk hebben, maar twee beunmaatjes van me lopen altijd te roepen over breedtepaaltjes dus ik kon het niet laten.


Daarnaast ook maar een setje extra led lampjes gekocht, om in het donker bij het achteruitrijden wat meer te zien.


Nutteloos, ik weet het. Maar wel leuk.
Lampjes zijn altijd goed.
  maandag 19 november 2018 @ 17:22:14 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183246186
Ga je voor 13 polig of 7 :?
En mistlicht is verplicht tegenwoordig ;)
pi_183246537
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 17:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ga je voor 13 polig of 7 :?
En mistlicht is verplicht tegenwoordig ;)
13-polig en volgens mij is mistlamp alleen verplicht bij aanhangers van na ....

Deze is vast van voor die tijd.
  maandag 19 november 2018 @ 17:44:27 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183246660
Vanaf 1 januari 2005 zijn nieuwe regels van kracht geworden voor aanhangwagens. Alle aanhangers moeten voorzien zijn van een werkend mistachterlicht, ook aanhangers tot 750 kg (leeg gewicht + laadvermogen). Op overtreding staat een boete van ¤ 30,-.

Aanpassen aanhanger
Vele bagage- en vouwwagens zijn in het verleden verkocht zonder mistachterlicht en zelfs nu staan nieuwe aanhangers zonder de 'rode pit' te koop. Als u een aanhanger gaat kopen, wijs de verkoper op deze nieuwe verplichting en laat hem zo nodig zelf de installatie aanpassen.

Alle oudere aanhangers met een toegestane maximum massa van minder dan 750 kg zullen zonder uitzondering moeten worden uitgerust met een mistachterlicht, dus ook oudere caravans en caravans met een toegestane maximum massa van minder dan 750 kg. Ook op zwaardere aanhangers en caravans met eigen kenteken en een registratie van na 31 december 1997 is het mistachterlicht verplicht. Zwaardere caravans van voor die datum hoeven ook nu wettelijk geen mistlamp te hebben.

https://www.weetjewel.com/aanhanger_mistlamp.htm

Ik denk dat je toch een mistlamp moet hebben
;)
pi_183246830
quote:
16s.gif Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vanaf 1 januari 2005 zijn nieuwe regels van kracht geworden voor aanhangwagens. Alle aanhangers moeten voorzien zijn van een werkend mistachterlicht, ook aanhangers tot 750 kg (leeg gewicht + laadvermogen). Op overtreding staat een boete van ¤ 30,-.

Aanpassen aanhanger
Vele bagage- en vouwwagens zijn in het verleden verkocht zonder mistachterlicht en zelfs nu staan nieuwe aanhangers zonder de 'rode pit' te koop. Als u een aanhanger gaat kopen, wijs de verkoper op deze nieuwe verplichting en laat hem zo nodig zelf de installatie aanpassen.

Alle oudere aanhangers met een toegestane maximum massa van minder dan 750 kg zullen zonder uitzondering moeten worden uitgerust met een mistachterlicht, dus ook oudere caravans en caravans met een toegestane maximum massa van minder dan 750 kg. Ook op zwaardere aanhangers en caravans met eigen kenteken en een registratie van na 31 december 1997 is het mistachterlicht verplicht. Zwaardere caravans van voor die datum hoeven ook nu wettelijk geen mistlamp te hebben.

https://www.weetjewel.com/aanhanger_mistlamp.htm

Ik denk dat je toch een mistlamp moet hebben
;)
¤30,- durf ik nog wel te gokken.
pi_183263915
Leuk project :)
Laat die handjes wapperen!
pi_183264023
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:13 schreef Legwieh het volgende:
Aangezien de achterlichten van de vorige aanhanger niet meer helemaal in 1 geheel waren.
maar even online gezocht naar andere (zijn er uberhaupt aanhangers waarvan alle verlichting werkt?)
[ afbeelding ]
Led lampjes zou een stuk moeten schelen met het kapot gaan lijkt me.
Omdat in deze lampen geen standaard kentekenverlichting zit deze maar even los besteld.
[ afbeelding ]

En eigenlijk moest ik het zo goedkoop mogelijk hebben, maar twee beunmaatjes van me lopen altijd te roepen over breedtepaaltjes dus ik kon het niet laten.
[ afbeelding ]

Daarnaast ook maar een setje extra led lampjes gekocht, om in het donker bij het achteruitrijden wat meer te zien.
[ afbeelding ]

Nutteloos, ik weet het. Maar wel leuk.
Lampjes zijn altijd goed.
Laat even weten hoe ze reageren op het defecte lampen detecteersysteem van je auto, heb wel eens gelezen dat die LED lampen niet zo leuk vinden...
pi_183266618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 14:28 schreef pinooo het volgende:

[..]

Laat even weten hoe ze reageren op het defecte lampen detecteersysteem van je auto, heb wel eens gelezen dat die LED lampen niet zo leuk vinden...
Goeie nog helemaal niet over nagedacht. Maar dat zal wel goed moeten komen toch. Alle lampen in je auto zijn ook zo ongeveer led.
pi_183266668
Aanhangertje gisteren weer omgedraait en ook de bovenkant in de eerste laag lak gezet.

Morgenavond nog maar een keer en dan kunnen we weer wat op gaan bouwen.
pi_183279881
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 16:53 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Goeie nog helemaal niet over nagedacht. Maar dat zal wel goed moeten komen toch. Alle lampen in je auto zijn ook zo ongeveer led.
Men heeft speciaal dit soort spullen ervoor:
https://www.aanhangwagend(...)verlichting-12v.html

Geen idee of dat ook nodig is op een SuperB....
Ik vind het nogal duur om 7 euro tussen iedere lamp te moeten stoppen :)
pi_183287017
Met zo'n weerstand houd je de auto voor de gek omdat deze de stroom meet.

Mijn Octavia snapt zelfs de gloeilampen geregeld niet van de aanhanger...

Stekker er weer uit en in een tadaa... :9
Laat die handjes wapperen!
pi_183329424
Vandaag een cursus lassen gedaan op het werk 😂😂😂. Ik werd echt raar aangekeken toen ik in mijn klusoutfit aan kwam, kan ik je vertellen.

En het past nog ook.


Hopelijk komen volgende week de verlichtingsonderdelen binnen zodat ik aan de bekabeling kan beginnen.
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:14:15 #41
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183329984
Lekker bezig heur. En als jij wel in je kluskleding verschijnt en je collega’s niet, dan weet ik wel wat slimmer is :P.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_183330353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:14 schreef monsterd. het volgende:
Lekker bezig heur. En als jij wel in je kluskleding verschijnt en je collega’s niet, dan weet ik wel wat slimmer is :P.
Voor mijn collega’s is dat gewoon bedrijfskleding 😂😂😂.
pi_183354170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:30 schreef Legwieh het volgende:

[..]

In betere tijden was het toch een beste sjouwert toch :D
[ afbeelding ]
Duidelijk sterk overladen!
pi_183518363
Nouja ik was ff een weekje naar t buitenland voor t werk. Maar inmiddels waren de eerste lampjes binnen.

Nieuwe koppeling aan de aanhanger gemaakt, en de draad mooi door de buis geleid.

Lampen en reflector gemonteerd.

Draadjes solderen.


En kijk daar....

Het werkt.

Helaas heb ik de rest van de verlichting nog niet dus ik kan het niet afwerken. Nu maar betonplex regelen en een bak erop bouwen. Heb namelijk zeer binnenkort een aanhanger nodig 😅😂😂
pi_183530801
Goed bezig! ^O^
  woensdag 5 december 2018 @ 17:09:58 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_183552441
Nice!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_184066918
Eerst lampjes die niet binnenkwamen en toen een hoop stress op t werk dus weinig klustijd.
Maar a fijn uiteindelijk komt er wel tijd en lampjes dus hop aan het monteren.
We starten met een tweedehands plaat betonplex op de bodem.

Breedtepaaltjes binnen.

Monteren

Testen

Nog meer monteren

Let ook op de led-balk onderaan. Geschakeld op mijn mistachterlichten om achteruitrijden in t donker te vergemakkelijken.
Bakkie monteren.

En de andere wandjes.


Net echt toch.
Achterklep moet ook scharniertjes en sluitmechanisme hebben toch.

Gemaakt van een stukje 1,5 dik gealuminiseerd wat ik nog had liggen en een RvS duimheng.

Lekker Frankenstein zo met die tweedehands spullen en dingen die ik nog had liggen. Maar prima karretje weer om naar de milieustraat te gaan. Hout te halen en klusjes rondom huis te doen.

Enkel nog een keer voor spatborden sparen.
pi_184067176
Mooie vooruitgang!!
Maar waarom die ledbalk geschakeld via je mistachterlicht ipv via je achteruitrijlicht?
pi_184070558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 19:26 schreef vannelle het volgende:
Mooie vooruitgang!!
Maar waarom die ledbalk geschakeld via je mistachterlicht ipv via je achteruitrijlicht?
Omdat ik een automaat rijd en hem dus niet in zijn R weg kan zetten en ze dan dus als werklamp kan gebruiken. Ook handig als je in t donker wat moet laden/lossen.
pi_184090388
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:12 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Omdat ik een automaat rijd en hem dus niet in zijn R weg kan zetten en ze dan dus als werklamp kan gebruiken. Ook handig als je in t donker wat moet laden/lossen.
Vergeef me mijn eventuele onwetendheid maar om je mistlamp aan te zetten moet je auto toch op contact staan?
Dus waarom kun je'm als automaat niet op contact en in z'n achteruit laten staan?
Zie dit ajb niet als kritiek, ik vind jouw project juist gaaf!
Maar dit vraag ik me gewoon af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')