abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 15 november 2018 @ 15:59:57 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183165430
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh maar homo's zijn voor veel autochtone Nederlands ook niet meer dan een stok om moslims mee te slaan. Die zogenaamde tolerantie is vaak flinterdunne apathie die al snel omslaat in walging en afkeuring.
En terecht natuurlijk we slaan helemaal door in 'wat normaal gevonden moet worden'.
  donderdag 15 november 2018 @ 16:01:33 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183165452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk we slaan helemaal door in 'wat normaal gevonden moet worden'.
Ja, mensen die van elkaar houden en een gezin willen stichten zeg... Waar gaat het heen met de wereld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 15 november 2018 @ 16:02:37 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183165466
quote:

[..]

Het s normaal, er komt weinig mening aan te pas.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183165919
quote:

[..]

Welnee. Er zijn natuurlijk vreselijk conservatieve zielen die er niet mee om kunnen gaan, maar als je naar dit soort zaken kijkt is er feitelijk maar n belang dat telt en dat is het belang van het kind. Als twee ouders een kind de zorg en liefde kunnen bieden diet het nodig heeft, dan is dat zelfs te prefereren boven gescheiden werkende ouders die nauwelijks tijd hebben voor een kind, disfunctionele huwelijken en ga zo maar door.
"Zo hoort dat niet" is gewoon een volstrekte drogreden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 november 2018 @ 16:43:30 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183166185
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, mensen die van elkaar houden en een gezin willen stichten zeg... Waar gaat het heen met de wereld.
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het s normaal, er komt weinig mening aan te pas.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welnee. Er zijn natuurlijk vreselijk conservatieve zielen die er niet mee om kunnen gaan, maar als je naar dit soort zaken kijkt is er feitelijk maar n belang dat telt en dat is het belang van het kind. Als twee ouders een kind de zorg en liefde kunnen bieden diet het nodig heeft, dan is dat zelfs te prefereren boven gescheiden werkende ouders die nauwelijks tijd hebben voor een kind, disfunctionele huwelijken en ga zo maar door.
"Zo hoort dat niet" is gewoon een volstrekte drogreden.
Dit bedoel ik dus. :D Het COC staat al weer te wapperen _O-
  donderdag 15 november 2018 @ 16:53:57 #56
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183166366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zucht
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183166377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je trollt gewoon weer slap. Kom nou eerst maar eens met argumenten.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:11:34 #58
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183166698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

En in de gemiddelde provinciekroeg wordt het nog altijd niet gewaardeerd wanneer je als homostel 'je ding doet'. Dat leidt in de meeste gevallen tot ruzie en soms zelfs een handgemeen.
Mensen verschansen zich maar al te graag achter zg. zekerheden die de moraal van de groep verschaft.
Kan mij dat wel voorstellen, deels opgegroeid in een provinciestadje, waar het agressie opwekte omdat je een andere blikveld had. Het is de visie en perspectief dat vooral wordt ingevuld door kortzichtige pre(di)kers. Niet mis mee totdat daarmee de vrijheid van anderen wordt ingeperkt.

Los daarvan vind ik het zelf onaangenaam wanneer anderen -m/v in whatever combinatie - uitgebreid en publiekelijk op vleselijke wijze hun liefde (be)tonen.
Hegel: "De waarheid is subjectief"
  donderdag 15 november 2018 @ 17:13:32 #59
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_183166743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:02 schreef DSVM het volgende:

[..]

Laten we dan maar snel alle hetero's verbieden kinderen te krijgen.

Genoeg weeskinderen op de wereld. En bij een scheiding (33% van de huwelijken strandt) ruzie over bij wie het kind hoort.

En dat is nog los van de psychische problemen voor het kind bij een heteroseksuele scheiding!
Heteros kunnen op een normale manier kinderen verwekken, dus die hoeven niet aan de adoptie of in een Frankenstein laboratorium een kind kweken in een vreemde vrouw. Heteros zijn geen onderdeel van deze discussie.

Bovendien zijn beide ouders dan biologisch en kunnen ze co ouderschap regelen. Kan bij homos niet. Eentje is de pappa en de ander niet en die heeft dus geen rechten.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:15:55 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183166785
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Heteros kunnen op een normale manier kinderen verwekken
lle hetero's?
  donderdag 15 november 2018 @ 17:16:59 #61
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_183166804
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is er dan zo kwaad aan een homostel dat een kind krijgt :D?
In principe is er niets kwaads aan, het is het product zijn van draagmoederschap dat problemen kan opleveren voor een kind. Dat is waarom ik liever voor adoptie pleit. Ook bij heteros die geen kinderen kunnen krijgen, trouwens. De wereld is al vol genoeg.
pi_183166889
Op die foto kan je zien dat hij gay is omdat hij zo'n kapotte spijkerbroek draagt.
And I keeps one in the chamber case you ponderin’
  donderdag 15 november 2018 @ 17:24:27 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183166930
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 14:39 schreef Nober het volgende:

[..]

En wat als dat kind contact wil met de moeder?
Life sucks. Genoeg kinderen hebben nu (ook) geen (eigen) moeder en/of vader.

Ik denk dat je doelt op kunnen weten waar je vanaf/daan komt wier wetenschap (ook nu & zeker later) wel 's flink kan tegenvallen. Beter berusten in een liefdevol gezinsnest dat je ophouden met (vermeende) biologische verwantschappen wat (meestal) allerlei gedoe geeft.

Omgekeerd kan je je ook afvragen of zo'n donor na zijn/haar ding te hebben gedaan wel zit te wachten om later nog's geconfronteerd te worden met nakomelingen. Het moet beide nofi partijen volstrekt (oordeel)vrij zijn hun gegevens te registreren en dan zo al of niet later of eerder, kenbaar te worden.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:38:33 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183167195
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

In principe is er niets kwaads aan, het is het product zijn van draagmoederschap dat problemen kan opleveren voor een kind.
Alles kan problemen opleveren, maar dit is verder geen probleem.
  donderdag 15 november 2018 @ 17:38:40 #65
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183167196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:05 schreef Ciclon het volgende:
Helaas kunnen niet beiden mannen of vrouwen de vaders of moeders zijn. Er zijn namelijk zowel een man als vrouw nodig voor een kind. Dus als je een homoseksuele relatie heb en krijgt een kleintje door middel van IVF, dan zal er toch 1 slechts, biologisch (en dus ook theoretisch etc.) een verzorger of stiefouder zijn.
Hmmm.... denk of vind je dat ?

Met wat welwillende techniek kan je prima uit stamcellen een kindje samenstellen/klonen.

Deze (ethische) discussie ligt momenteel nog wel verder van ons af en maakt velen alleen al doodsbang door dan na te denken over de consequenties. Ik ga er zelf vanuit dat we binnen 100 jaar te maken krijgen met gekloneerde kindjes en broedsysteempjes die je bij de Blokker 3.69 kunt aanschaffen. De gedachte dat we in ons menszijn zo uniek (onvervangbaar willen) blijven is een tamelijk stupide. Ook een opgekweekt mens kan en zal een waardevol uniek persoon gaan zijn.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:24:25 #66
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183167863
quote:
18s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hmmm.... denk of vind je dat ?

Met wat welwillende techniek kan je prima uit stamcellen een kindje samenstellen/klonen.

Deze (ethische) discussie ligt momenteel nog wel verder van ons af en maakt velen alleen al doodsbang door dan na te denken over de consequenties. Ik ga er zelf vanuit dat we binnen 100 jaar te maken krijgen met gekloneerde kindjes en broedsysteempjes die je bij de Blokker 3.69 kunt aanschaffen. De gedachte dat we in ons menszijn zo uniek (onvervangbaar willen) blijven is een tamelijk stupide. Ook een opgekweekt mens kan en zal een waardevol uniek persoon gaan zijn.
. Check mijn 2e zin eens... Man man man. De rest wat erbij komt zijn gewoon verzorgers. DNA bepaald wie de ouders zijn. Niets meer of minder. Over de toekomst denk ik dat je gelijk kan gaan hebben. :D
pi_183167937
Walgelijk.

Alles in NL moet maar kunnen....
pi_183168024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:28 schreef bianconeri het volgende:
Walgelijk.

Alles in NL moet maar kunnen....
Je kunt altijd terug naar het midden-oosten verhuizen.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:51:05 #69
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183168287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:34 schreef DSVM het volgende:

[..]

Je kunt altijd terug naar het midden-oosten verhuizen.
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof een persoon met een mening die het hier niet mee eens is gelijk een conservatieve baardaap is.
pi_183168334
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:51 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof een persoon met een mening die het hier niet mee eens is gelijk een conservatieve baardaap is.
Meningen zijn niet zo interessant. Ik ben altijd benieuwd naar steekhoudende argumenten, maar verder dan de standaard drogreden komt het niet.
pi_183168380
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:51 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Een baardaap weet ik niet. Conservatief ben je in ieder geval al wel.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:57:02 #72
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183168394
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Meningen zijn niet zo interessant. Ik ben altijd benieuwd naar steekhoudende argumenten, maar verder dan de standaard drogreden komt het niet.
Je vind het een standaard drogreden omdat het niet in je straatje past. Feit is, tot op heden, dat een kind word geboren uit een vrouw die bevrucht door een man, of het nou via IVF is of via de geslachtsgemeenschap. De rest die er als opvoeder bij komt kijken is een verzorger, of zoals adoptie ouders of weet ik het welke andere benaming je nog meer hebt.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:59:49 #73
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183168447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:55 schreef DSVM het volgende:

[..]

Een baardaap weet ik niet. Conservatief ben je in ieder geval al wel.
Dus vanwege dit onderwerp ben ik een conservatief persoon? Apart
pi_183168494
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 17:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Heteros kunnen op een normale manier kinderen verwekken, dus die hoeven niet aan de adoptie of in een Frankenstein laboratorium een kind kweken in een vreemde vrouw. Heteros zijn geen onderdeel van deze discussie.

Bovendien zijn beide ouders dan biologisch en kunnen ze co ouderschap regelen. Kan bij homos niet. Eentje is de pappa en de ander niet en die heeft dus geen rechten.
Dat is natuurlijk helemaal niet waar he. Genoeg heterostellen waarbij de vrouw geen kind (meer) kan krijgen of niet met IVF geholpen kan worden. Ook die stellen krijgen nu de mogelijkheid.
Ben je het daar wel mee eens?

Zie eerder geplaatste link daar een uitzending van De Monitor.
pi_183168858
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:57 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Je vind het een standaard drogreden omdat het niet in je straatje past. Feit is, tot op heden, dat een kind word geboren uit een vrouw die bevrucht door een man, of het nou via IVF is of via de geslachtsgemeenschap. De rest die er als opvoeder bij komt kijken is een verzorger, of zoals adoptie ouders of weet ik het welke andere benaming je nog meer hebt.
Nee ik vind "het hoort zo" een drogreden. Zoals de Romeinen zeiden: "Quod gratis asseritur, gratis negatur".

Verder is jouw verhaal gewoon een gevalletje "Is-Ought". Met een dergelijke insteek hadden we nog steeds slavernij, apartheid en enkel stemrecht voor de welgestelde heren gehad.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')