abonnement Unibet Coolblue
pi_183178365
Iets zoals dit is het begin van hoe het in streng islamitische ook er aan toe gaat.

Enige kritiek tegen islam is strafbaar... Het lijkt Europa anno 1500 wel. Belachelijk dat Nederlandse politieke partijen hier in mee stemmen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:20:18 #202
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183178801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

India?

India komt uit een recentelijke 'burgeroorlog' over religie. De autoriteiten doen nogal krampachtig als ze merken dat men zich weer met elkaar aan het bemoeien is want men wil geen herhaling van het verleden en ze willen de goede orde houden.

Het is belachelijk natuurlijk maar het is zinnig om je te beseffen waar het vandaan komt.

Maar besef even dat zelfs india, het land van 100 religies, culturen en talen de moslims uiteindelijk gewoon zat was en ze er uit heeft gemieterd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:21:18 #203
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183178816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:40 schreef Bugno2 het volgende:
Wat vindt Dven? Ik sluit me bij hem aan...
:')
Man of Steal.
pi_183178869
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

India komt uit een recentelijke 'burgeroorlog' over religie. De autoriteiten doen nogal krampachtig als ze merken dat men zich weer met elkaar aan het bemoeien is want men wil geen herhaling van het verleden en ze willen de goede orde houden.

Het is belachelijk natuurlijk maar het is zinnig om je te beseffen waar het vandaan komt.

Maar besef even dat zelfs india, het land van 100 religies, culturen en talen de moslims uiteindelijk gewoon zat was en ze er uit heeft gemieterd.
En daarom moeten atheisten die het Christendom bekritiseren het land uitvluchten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:33:23 #205
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183178953
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:49 schreef Ludachrist het volgende:
Keiharde realpolitik, je wilt je handelspartners toch niet continu de les lezen en de relatie beschadigen.
"Handelspartners". Zoveel handel drijven wij niet met Islamitische landen. Die slappe houding moet maar eens afgelopen zijn. Net als dat bericht over die Marokkaan die niet uitgezet kon worden omdat Marokko moeilijk doet tegen Nederland. Laat Nederland maar gaan lobbyen in de EU dan voor sancties tegen Marokko. Eens kijken hoe snel Marokko inbindt.

En een uitstekende motie natuurlijk. Links laat hier weer eens zien waar ze niet voor staan. In de jaren '60 en '70 kon de kritiek op het Christendom niet op, maar nu hullen ze zich in stilzwijgen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:41:51 #206
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183179102
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

"Handelspartners". Zoveel handel drijven wij niet met Islamitische landen. Die slappe houding moet maar eens afgelopen zijn. Net als dat bericht over die Marokkaan die niet uitgezet kon worden omdat Marokko moeilijk doet tegen Nederland. Laat Nederland maar gaan lobbyen in de EU dan voor sancties tegen Marokko. Eens kijken hoe snel Marokko inbindt.

En een uitstekende motie natuurlijk. Links laat hier weer eens zien waar ze niet voor staan. In de jaren '60 en '70 kon de kritiek op het Christendom niet op, maar nu hullen ze zich in stilzwijgen.
Vooral dit is grappig inderdaad. Jaren lang krijgen we te horen dat godsdienst "opium voor het volk is" en daar zat zeker ook een waarheid in. Daarop hebben we succesvol de indringende invloed van religie op ons leven teruggedrongen tot zo'n niveau dat het geen schadelijke invloed meer heeft op het gros van de bevolking en alles volledig vrijwillig gebeurt ivm geloof(sbelijdenis).

Krijgen we ineens een stroom van nog veel strenger gelovigen, mag je opeens je mond niet opendoen over de schadelijke invloed van de Islam, want dan ben je een racist. Waar is de kritische houding zoals deze jegens het christendom dan ineens gebleven?!

Intussen is het christendom gemarginaliseerd en trapt men er alsnog graag op na, terwijl de Islam een veel grotere bedreiging is voor het Nederlands secularisme, maar als je die mening uit ben je meteen rechts, in het slechtste geval meteen ook racist en PVV'er.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183179185
Moet ik nu echt reageren op dit soort posts? Iedereen mag kritiek hebben op de islam, dat is de discussie niet.
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:52:13 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_183179266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:46 schreef skrn het volgende:
Moet ik nu echt reageren op dit soort posts? Iedereen mag kritiek hebben op de islam, dat is de discussie niet.
Op wat voor soort posts?
pi_183179310
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Op wat voor soort posts?
Blah blah links is tegen islam-kritiek. Dat soort posts. Dat is de issue niet.
pi_183179578
Nutteloos en onwerkbaar dit. Soort Cato-achtige afsluiting van hun overleggen, dat is wat er wordt verwacht en wat enig effect zou noeten sorteren?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_183180255
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:41 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Krijgen we ineens een stroom van nog veel strenger gelovigen, mag je opeens je mond niet opendoen over de schadelijke invloed van de Islam, want dan ben je een racist. Waar is de kritische houding zoals deze jegens het christendom dan ineens gebleven?!
Islamisten laten zich niet schofferen en over zich heen lopen als de Christenen. Heb je als politicus kritiek dan mag je de volgende dag permanent verhuizen naar een safe house. Daar hebben ze dus geen zin in + het is ook stemvee.
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:52:54 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_183180288
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En daarom moeten atheisten die het Christendom bekritiseren het land uitvluchten...
Kon je een beetje lezen wat ik daar schreef? De regering in india heeft gewoon zero tolerance mbt religieuze kritiek door dat ge-emmer met moslims jaren geleden.

Is dat wenselijk? Nee... is dat begrijpelijk? Ja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:55:57 #213
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:46 schreef skrn het volgende:
Moet ik nu echt reageren op dit soort posts? Iedereen mag kritiek hebben op de islam, dat is de discussie niet.
Enlighten us, wat is dan wel de discussie :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180374
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:41 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vooral dit is grappig inderdaad. Jaren lang krijgen we te horen dat godsdienst "opium voor het volk is" en daar zat zeker ook een waarheid in. Daarop hebben we succesvol de indringende invloed van religie op ons leven teruggedrongen tot zo'n niveau dat het geen schadelijke invloed meer heeft op het gros van de bevolking en alles volledig vrijwillig gebeurt ivm geloof(sbelijdenis).

Krijgen we ineens een stroom van nog veel strenger gelovigen, mag je opeens je mond niet opendoen over de schadelijke invloed van de Islam, want dan ben je een racist. Waar is de kritische houding zoals deze jegens het christendom dan ineens gebleven?!

Intussen is het christendom gemarginaliseerd en trapt men er alsnog graag op na, terwijl de Islam een veel grotere bedreiging is voor het Nederlands secularisme, maar als je die mening uit ben je meteen rechts, in het slechtste geval meteen ook racist en PVV'er.
Waarom is religie opium voor het volk geweest ?
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:56:56 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180388
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Islamisten laten zich niet schofferen en over zich heen lopen als de Christenen. Heb je als politicus kritiek dan mag je de volgende dag permanent verhuizen naar een safe house. Daar hebben ze dus geen zin in + het is ook stemvee.
Vooral dit dus. Christen waren voor een groot deel nooit stemvee voor partijen zoals de PvdA, moslims zijn dat uiteraard wel.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180392
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:55 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Enlighten us, wat is dan wel de discussie :)
Of het zinnig/oppertuun/wenselijk is het aan te kaarten als een officiële delegatie op bezoek gaat in islamitische landen zoals Pakistan. Je hebt de motie gelezen? Daar wordt dit overduidelijk uit.
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:00:16 #217
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180444
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Of het zinnig/oppertuun/wenselijk is het aan te kaarten als een officiële delegatie op bezoek gaat in islamitische landen zoals Pakistan. Je hebt de motie gelezen? Daar wordt dit overduidelijk uit.
Ach omgekeerd doen ze dat ook meer dan genoeg, zeuren over de positie van de islam in westerse landen. Als de invloed van kankergezwellen zoals SA wordt tenietgedaan (wat blijkbaar enorm moeilijk is?!) dan lijkt het me logisch om ons verder ook niet te bemoeien met hun interne aangelegenheden.

Het lijkt me overigens wel een goed idee om dit eens op te rakelen als er weer enorme protesten zijn zoals tegen de islamcartoons. Op je eigen strepen staan is niks mis mee.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180492
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ach omgekeerd doen ze dat ook meer dan genoeg, zeuren over de positie van de islam in westerse landen. Als de invloed van kankergezwellen zoals SA wordt tenietgedaan (wat blijkbaar enorm moeilijk is?!) dan lijkt het me logisch om ons verder ook niet te bemoeien met hun interne aangelegenheden.
Dus je bent het eens met de linkse tegenstem?
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:07:42 #219
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180539
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:04 schreef bamibij het volgende:

[..]

Dus je bent het eens met de linkse tegenstem?
Ik zei als. Momenteel vloeien er nog steeds schadelijke denkbeelden rechtstreeks Europa in, samen met geldstromen uit landen zoals SA en Qatar.

Als dat gestopt wordt en die invloed wordt vernietigd (sluiting van moskeeën gefinancierd door dit soort landen, uitzetting van mensen die deze denkbeelden verspreiden), dan lijkt het me logisch dat wij onze denkbeelden ook niet moeten verspreiden in die landen. Wat ze daar doen is op zich onze zaak niet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180612
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik zei als. Momenteel vloeien er nog steeds schadelijke denkbeelden rechtstreeks Europa in, samen met geldstromen uit landen zoals SA en Qatar.

Als dat gestopt wordt en die invloed wordt vernietigd (sluiting van moskeeën gefinancierd door dit soort landen, uitzetting van mensen die deze denkbeelden verspreiden), dan lijkt het me logisch dat wij onze denkbeelden ook niet moeten verspreiden in die landen. Wat ze daar doen is op zich onze zaak niet.
Ben ik niet met je eens, als het gaat om mensenrechten behoort men er wat van te zeggen, ook dat men in het Westen er last van heeft.
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:15:04 #221
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, als het gaat om mensenrechten behoort men er wat van te zeggen, ook dat men in het Westen er last van heeft.
Ik vind niet dat het westen politie-agentje moet spelen, maar haar eigen mensen en grondgebied moet vrijwaren van schadelijke religie en aanverwanten. Ik heb lang gedacht zoals jou hoor, maar hoe langer hoe meer zie ik dat meer als utopie en weinig realistisch. Sommige landen zijn gewoon niet klaar voor moderne(re) denkbeelden, kijk bijvoorbeeld Pakistan. Een ongeregeld stelletje wilden bij elkaar. Daar valt helemaal niks aan te doen, die zijn niet voor rede vatbaar. Waarom daar moeite in steken?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180735
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het westen politie-agentje moet spelen, maar haar eigen mensen en grondgebied moet vrijwaren van schadelijke religie en aanverwanten. Ik heb lang gedacht zoals jou hoor, maar hoe langer hoe meer zie ik dat meer als utopie en weinig realistisch. Sommige landen zijn gewoon niet klaar voor moderne(re) denkbeelden, kijk bijvoorbeeld Pakistan. Een ongeregeld stelletje wilden bij elkaar. Daar valt helemaal niks aan te doen, die zijn niet voor rede vatbaar. Waarom daar moeite in steken?
Je moet er ook niet moeite in steken en dat is ook niet wat er bedoeld wordt met de motie.
Het gaat erom dat je kritiek !!! kunt geven.
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:18:40 #223
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183180753
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je moet er ook niet moeite in steken en dat is ook niet wat er bedoeld wordt met de motie.
Het gaat erom dat je kritiek !!! kunt geven.
Nee, dat je kritiek moet geven. (Met als implicatie dat je dat misschien ook moet doen als dat praktisch gezien minder goed uitkomt.)
pi_183180788
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:18 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, dat je kritiek moet geven. (Met als implicatie dat je dat misschien ook moet doen als dat praktisch gezien minder goed uitkomt.)
Dat lees je verkeerd.
Alleen als er wordt gesproken over mensenrechten.
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:21:55 #225
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183180818
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je moet er ook niet moeite in steken en dat is ook niet wat er bedoeld wordt met de motie.
Het gaat erom dat je kritiek !!! kunt geven.
Ik zeg toch dat ik het er mee eens ben zolang wij ons laten dicteren door woestijnnaties zoals SA? Verder zie ik er ook niet echt het nut van in nee, tegen een doofstom persoon schreeuwen helpt namelijk niks.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_183180869
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:21 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat ik het er mee eens ben zolang wij ons laten dicteren door woestijnnaties zoals SA? Verder zie ik er ook niet echt het nut van in nee, tegen een doofstom persoon schreeuwen helpt namelijk niks.
Ok. Maar je bent niet altijd eens met de linkse plannen ?
pi_183181178
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik zei als. Momenteel vloeien er nog steeds schadelijke denkbeelden rechtstreeks Europa in, samen met geldstromen uit landen zoals SA en Qatar.

Als dat gestopt wordt en die invloed wordt vernietigd (sluiting van moskeeën gefinancierd door dit soort landen, uitzetting van mensen die deze denkbeelden verspreiden), dan lijkt het me logisch dat wij onze denkbeelden ook niet moeten verspreiden in die landen. Wat ze daar doen is op zich onze zaak niet.
Mee eens. Je kunt ontwikkelingen de goede kant op best ondersteunen, maar om de Westerse waarden in het Westen te beschermen moet je de barbaren ook in 'hun waarden laten'. We kunnen de islam niet bestrijden met het idee dat ook wij de absolute universele waarheid in pacht hebben.

Maar ja, dat gaat tegen de rechtse agenda van globalisering in. Het belangen van het internationale grootbedrijf is dat Islamitische landen meer Westers gaan consumeren en die broedmachines toetreden tot de arbeidsmarkt. In het Westen moeten we dan flink buigen voor de islam want aan meer islamieten hier is meer te verdienen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183181216
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mee eens. Je kunt ontwikkelingen de goede kant op best ondersteunen, maar om de Westerse waarden in het Westen te beschermen moet je de barbaren ook in 'hun waarden laten'. We kunnen de islam niet bestrijden met het idee dat ook wij de absolute universele waarheid in pacht hebben.

Maar ja, dat gaat tegen de rechtse agenda van globalisering in. Het belangen van het internationale grootbedrijf is dat Islamitische landen meer Westers gaan consumeren en die broedmachines toetreden tot de arbeidsmarkt. In het Westen moeten we dan flink buigen voor de islam want aan meer islamieten hier is meer te verdienen.
Het is toch dwaas dat Saoedi-Arabië de mensenrechten schendt terwijl ze er over mee praten in de VN ?
pi_183181236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:47 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is toch dwaas dat Saoedi-Arabië de mensenrechten schendt terwijl ze er over mee praten in de VN ?
Het is absurd dat SA in de mensenrechtenraad van de VN zit, maar ja, rechtse regeringen stemmen daarmee in want handelsrelaties.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183181294
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is absurd dat SA in de mensenrechtenraad van de VN zit, maar ja, rechtse regeringen stemmen daarmee in want handelsrelaties.
pi_183181333
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is absurd dat SA in de mensenrechtenraad van de VN zit, maar ja, rechtse regeringen stemmen daarmee in want handelsrelaties.
Je hebt natuurlijk Iran als gevaar...
En dat is misschien wel een grotere dreiging...
pi_183181392
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alsof den uyl wel de eerste was en de grootste factor.

Feit is gewoon dat gezinshereniging uit de koker van het cda en co kwam. Arbeidsmigratie bij de vvd en co vandaan.
Feit is dat de grootste hoeveelheid tijdens kabinet Den Uyl is binnengekomen onder de noemer gezinshereniging. Dat kun je niet leuk vinden, het is nu eenmaal zo. En ik begrijp ook dat je dat liever onder het tapijt veegt als je de schuld bij de rechtse partijen neer wilt leggen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183181427
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Feit is dat de grootste hoeveelheid tijdens kabinet Den Uyl is binnengekomen onder de noemer gezinshereniging. Dat kun je niet leuk vinden, het is nu eenmaal zo. En ik begrijp ook dat je dat liever onder het tapijt veegt als je de schuld bij de rechtse partijen neer wilt leggen.
In die tijd waren er grote tekorten, maar ze hadden niet berekend dat de mensen de gezinnen hier heen stuurden.
pi_183181473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

In die tijd waren er grote tekorten, maar ze hadden niet berekend dat de mensen de gezinnen hier heen stuurden.
Ja, daar was wel op gerekend, er is zelfs wetgeving aangenomen om dat mogelijk te maken. Dan kun je achteraf niet beweren dat je er niet op had gerekend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183181496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, daar was wel op gerekend, er is zelfs wetgeving aangenomen om dat mogelijk te maken. Dan kun je achteraf niet beweren dat je er niet op had gerekend.
De mensen die nu de partijen vertegenwoordigen kan je natuurlijk niet op rekenen.
pi_183181627
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:01 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

De mensen die nu de partijen vertegenwoordigen kan je natuurlijk niet op rekenen.
Nee, maar het is wel goed om even in het achterhoofd te houden door welke partijen we in de situatie zitten waarin we nu zitten wanneer ze weer met hun wapperende vinger anderen moreel de maat nemen alsof men de wijsheid in pacht heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183181655
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel goed om even in het achterhoofd te houden door welke partijen we in de situatie zitten waarin we nu zitten wanneer ze weer met hun wapperende vinger anderen moreel de maat nemen alsof men de wijsheid in pacht heeft.
weer met hun wapperende vinger :')
Dit is de eerste keer dat er zo´n motie is.
En moreel de maat nemen :')
Ik geloof niet dat de islam de wijsheid in pacht heeft nee.
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:14:37 #238
3542 Gia
User under construction
pi_183181687
Ik heb een beetje de indruk dat men denkt dat we steeds minder kritiek mogen uiten over de Islam, terwijl het 'vroegah' veel erger was.

Als ik kijk naar een 20 jaar geleden, herinner ik me een verhaal van een islamitisch meisje dat van huis was weggelopen, omdat ze niet uitgehuwelijkt wilde worden. De politie bracht haar terug onder het mom 'het is nu eenmaal hun cultuur'. Dat dat meisje onderdrukt werd en zich moest laten neuken door een vent die ze niet wilde, wat feitelijk verkrachting is, deed er niet toe.

Nu gaan deze meisjes naar een 'blijf van mijn lijf huis' of een 'safe-house' en krijgen hulp.
Hele vooruitgang, imo.

Zo vertelden kennissen van mijn ouders eens het verhaal dat hun dochter op school ruzie had met een moslim jongetje en dat meisje beet van zich af, waarna die jongen haar sloeg. Meisje kreeg straf en de jongen niet, want 'het was hun cultuur'. (Of dit helemaal zo gegaan is, weet ik natuurlijk niet, maar bottomline was dat de school rekening hield met de andere cultuur ten nadele van een blond, blank Nederlands meisje)

Ook hier, op Fok!, werd je jaren terug veel harder afgerekend op islamkritiek. Nu heb je veel meer bijval en is het meer geaccepteerd. Vindt men ook, zie deze motie, dat het gewoon moet kunnen.

Het gaat vooruit!
pi_183181693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:12 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

weer met hun wapperende vinger :')
Dit is de eerste keer dat er zo´n motie is.
En moreel de maat nemen :')
Ik geloof niet dat de islam de wijsheid in pacht heeft nee.
Straks ga je nog net doen alsof deze motie de eerste keer is dat bepaalde partijen hun morele superioriteit proberen te etaleren :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183181723
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Straks ga je nog net doen alsof deze motie de eerste keer is dat bepaalde partijen hun morele superioriteit proberen te etaleren :')
Links doet dat ook met genderonzin en de burgers opdringen om allemaal een windmolen te hebben in de achtertuin.
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:19:01 #241
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183181747
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Links doet dat ook met genderonzin en de burgers opdringen om allemaal een windmolen te hebben in de achtertuin.
Dat laatste heeft meer met beoogde zelfredzaamheid dan met moraal te maken.
pi_183181781
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat laatste heeft meer met beoogde zelfredzaamheid dan met moraal te maken.
Ja ja alsof zo´n herrieschopper voor iedereen rendabel is.
pi_183181951
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:54 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk Iran als gevaar...
En dat is misschien wel een grotere dreiging...
Hoe kom je daarbij?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183182119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Vernietiging van Israël
pi_183182194
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om op basis van 1 motie een conclusie te trekken waar de partijen staan. Ik kan dat natuurlijk ook.

Bijvoorbeeld deze.

https://www.tweedekamer.n(...)20081&did=2018D52651

De PVV, VVD, en het Forum voor de Democratie tegen het stevig inzetten op de
mensenrechtensituatie in Saudi-Arabië.
pi_183182270
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:44 schreef skrn het volgende:
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om op basis van 1 motie een conclusie te trekken waar de partijen staan. Ik kan dat natuurlijk ook.

Bijvoorbeeld deze.

https://www.tweedekamer.n(...)20081&did=2018D52651

De PVV, VVD, en het Forum voor de Democratie tegen het stevig inzetten op de
mensenrechtensituatie in Saudi-Arabië.
Dat lijkt mij een zeer verstandige keuze om daar tegen te stemmen. Ten eerste ligt SA ver buiten onze invloedssfeer, ten tweede is het volstrekte tijdverspilling omdat:
A) zij er zich niks van aantrekken
B) wij de olie toch wel kopen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183182301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een zeer verstandige keuze om daar tegen te stemmen. Ten eerste ligt SA ver buiten onze invloedssfeer, ten tweede is het volstrekte tijdverspilling omdat:
A) zij er zich niks van aantrekken
B) wij de olie toch wel kopen.
Waarom zit je wel over in dat bepaalde partijen voor de motie van dhr. van Roon stemde ?
pi_183182340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:49 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Waarom zit je wel over in dat bepaalde partijen voor de motie van dhr. van Roon stemde ?
Daar zit ik helemaal niet over in. ZOu zelf ook voor gestemd hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183182359
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar zit ik helemaal niet over in. ZOu zelf ook voor gestemd hebben.
Maar waarom dan de hele discussie over moraliteit ? :?
pi_183182428
Nu ga ik door.

Forum voor de Democratie wil liever dat Asia Bibi gaat hangen.

https://www.tweedekamer.n(...)20093&did=2018D52663
pi_183182437
Dit artikel van GeenStijl sluit naadloos aan op waar dit topic ook over hoort te gaan:
https://www.geenstijl.nl/(...)ies-wat-er-op-staat/

quote:
Veel erger is dat het de indruk bevestigt dat de islam een uitzonderingspositie heeft verworven in onze samenleving. Dat moslims hier, in Nederland, in 2018, vrijgesteld zijn van religiekritiek en dat hun profeet gevrijwaard wordt van spot, omdat hun profeet heiliger zou zijn dan al het andere. Dat is een doodenge, irrationele ontwikkeling die we al decennialang zien maar waar steeds minder mensen openlijk tegen durven terugduwen. Het creëert een parallelle samenleving waarin wederzijdse haat voedingsbodem vindt.
Lees vooral het hele artikel. Het legt de vinger perfect op de zere plek.
pi_183182470
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:55 schreef skrn het volgende:
Nu ga ik door.

Forum voor de Democratie wil liever dat Asia Bibi gaat hangen.

https://www.tweedekamer.n(...)20093&did=2018D52663
FvD heeft toch altijd een verklaring per motie ?
pi_183182490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

FvD heeft toch altijd een verklaring per motie ?
Nope.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:00:26 #254
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183182535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

FvD heeft toch altijd een verklaring per motie ?
Zijn ze ooit in de 2e kamer dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183182562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zijn ze ooit in de 2e kamer dan?
Dan zou er toch afwezig moeten staan ipv tegen ?
pi_183182570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit artikel van GeenStijl sluit naadloos aan op waar dit topic ook over hoort te gaan:
https://www.geenstijl.nl/(...)ies-wat-er-op-staat/

[..]

Lees vooral het hele artikel. Het legt de vinger perfect op de zere plek.
Het is eerder dat de islam bij GeenStijl en consorten een uitzonderingspositie heeft verworven. Deze motie had ook natuurlijk - wat me een stuk logischer lijkt - over religie in het algemeen kunnen gaan. Maar bepaalde figuren willen graag een uitzonderingspositie t.a.v. de islam zodat ze vooral daar over kunnen kankeren en klagen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:03:20 #257
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183182592
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is eerder dat de islam bij GeenStijl en consorten een uitzonderingspositie heeft verworven. Deze motie had ook natuurlijk - wat me een stuk logischer lijkt - over religie in het algemeen kunnen gaan. Maar bepaalde figuren willen graag een uitzonderingspositie t.a.v. de islam zodat ze vooral daar over kunnen kankeren en klagen.
Ja maar nu met deze symboolmotie lijkt het alsof 'rechts' ook daadwerkelijk wat doet tegen 'de islam'. :Y
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183182660
Voor zover ik kan zien, zijn er die dag 14 moties ingediend over het mensenrechtenbeleid. Maar natuurlijk, Geenstijl pakt toevallig eentje uit die alle onderbuikjes tevreden doet stellen: links capituleert, links is voor de islam, we moeten bukken bukken bukken.

Er zijn zat redenen om tegen te stemmen (praktisch onuitvoerbaar, soms willen partijen elkaar de licht niet gunnen of vinden ze hun eigen motie simpelweg beter) en ik heb ook die discussie niet gevold dat leidde tot deze uitslagen. Ook dat is relevant.

Los daarvan, het staat ieder vrij om een politieke partij om uitleg te vragen waarom ze voor of tegen hebben gestemd.
pi_183182678
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is eerder dat de islam bij GeenStijl en consorten een uitzonderingspositie heeft verworven. Deze motie had ook natuurlijk - wat me een stuk logischer lijkt - over religie in het algemeen kunnen gaan. Maar bepaalde figuren willen graag een uitzonderingspositie t.a.v. de islam zodat ze vooral daar over kunnen kankeren en klagen.
Het artikel van GeenStijl gaat niet over de motie. Het gaat over de positie van de islam in z'n algemeenheid. Een rode draad die voortdurend terugkeert, is dat de islam moet worden ontzien en beschermd. Mensen durven islamkritiek steeds minder te uiten, uit angst voor hun eigen welzijn. Wat linkse partijen doen, is het tegenovergestelde van deze mensen beschermen of moreel ondersteunen in hun recht op vrije meningsuiting.

Een motie die specifiek gaat over contacten met islamitische landen gaat vanzelfsprekend over islamkritiek. Het heeft immers weinig zin om aan Saoedi-Arabië uit te leggen dat mensen hier kritiek op het christendom mogen uiten.
pi_183182692
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:07 schreef skrn het volgende:
Voor zover ik kan zien, zijn er die dag 14 moties ingediend over het mensenrechtenbeleid. Maar natuurlijk, Geenstijl pakt toevallig eentje uit die alle onderbuikjes tevreden doet stellen: links capituleert, links is voor de islam, we moeten bukken bukken bukken.

Er zijn zat redenen om tegen te stemmen (praktisch onuitvoerbaar, soms willen partijen elkaar de licht niet gunnen of vinden ze hun eigen motie simpelweg beter) en ik heb ook die discussie niet gevold dat leidde tot deze uitslagen. Ook dat is relevant.

Los daarvan, het staat ieder vrij om een politieke partij om uitleg te vragen waarom ze voor of tegen hebben gestemd.
Maar het is natuurlijk veel leuker om te klagen dan naar de daadwerkelijke inhoud en uitvoerbaarheid te kijken.
pi_183182705
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:07 schreef skrn het volgende:
Voor zover ik kan zien, zijn er die dag 14 moties ingediend over het mensenrechtenbeleid. Maar natuurlijk, Geenstijl pakt toevallig eentje uit die alle onderbuikjes tevreden doet stellen: links capituleert, links is voor de islam, we moeten bukken bukken bukken.

Er zijn zat redenen om tegen te stemmen (praktisch onuitvoerbaar, soms willen partijen elkaar de licht niet gunnen of vinden ze hun eigen motie simpelweg beter) en ik heb ook die discussie niet gevold dat leidde tot deze uitslagen. Ook dat is relevant.

Los daarvan, het staat ieder vrij om een politieke partij om uitleg te vragen waarom ze voor of tegen hebben gestemd.
Het idee dat de motie van Van Roon praktisch onuitvoerbaar is, kan onmiddellijk van tafel worden geveegd. Het is bijzonder gemakkelijk uitvoerbaar. Dus dat excuus vervalt.
pi_183182770
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:52 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar waarom dan de hele discussie over moraliteit ? :?
Dat ging over linkse partijen. Die graag roomser zijn dan de paus en ondertussen de problemen veroorzaken of verergeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183182773
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen durven islamkritiek steeds minder te uiten, uit angst voor hun eigen welzijn.
:D :D

Al meer dan 10 jaar krijgt de islam de meeste kritiek te verduren maar tegelijkertijd zijn mensen bang voor hun welzijn en er steeds minder kritiek wordt geuit. Jaja. Leuk verzonnen weer, Elf.

quote:
Wat linkse partijen doen, is het tegenovergestelde van deze mensen beschermen of moreel ondersteunen in hun recht op vrije meningsuiting.
Dat ligt natuurlijk nogal aan de insteek. Als je zegt dat iedere religie dezelfde behandeling dient te krijgen is links daar wel voor te porren. Maar als je zegt dat de islam meer kritiek verdient dan andere religies dan valt dat niet zo goed, nee. En dan heb je het ook nog eens over de praktische uitvoerbaarheid, die is ook niet zo gek hoog.

quote:
Een motie die specifiek gaat over contacten met islamitische landen gaat vanzelfsprekend over islamkritiek. Het heeft immers weinig zin om aan Saoedi-Arabië uit te leggen dat mensen hier kritiek op het christendom mogen uiten.
Als je het algemeen houdt heeft niemand daar een probleem mee. Zeg je "ik wil meer kritiek op de islam kunnen uiten dan andere religies" dan hebben mensen daar wel problemen mee.
pi_183182794
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:07 schreef skrn het volgende:
Voor zover ik kan zien, zijn er die dag 14 moties ingediend over het mensenrechtenbeleid. Maar natuurlijk, Geenstijl pakt toevallig eentje uit die alle onderbuikjes tevreden doet stellen: links capituleert, links is voor de islam, we moeten bukken bukken bukken.

Er zijn zat redenen om tegen te stemmen (praktisch onuitvoerbaar, soms willen partijen elkaar de licht niet gunnen of vinden ze hun eigen motie simpelweg beter) en ik heb ook die discussie niet gevold dat leidde tot deze uitslagen. Ook dat is relevant.

Los daarvan, het staat ieder vrij om een politieke partij om uitleg te vragen waarom ze voor of tegen hebben gestemd.
Wat is er praktisch niet uitvoerbaar aan deze motie? Sterker nog, is er überhaupt iets dat "uitgevoerd" zou moeten worden volgens deze motie?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183182815
Eerst was het progressief om kritiek te leveren op religieuze dogma's, toen is dat mainstream geworden en nu is het juist weer super progressief om godslastering af te keuren. Een soort cirkel is het.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183182850
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:14 schreef habitue het volgende:
Eerst was het progressief om kritiek te leveren op religieuze dogma's, toen is dat mainstream geworden en nu is het juist weer super progressief om godslastering af te keuren. Een soort cirkel is het.
Niet helemaal want de progressieve partijen zijn tegen een verbod op het vloeken in het openbaar.
pi_183182851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:14 schreef habitue het volgende:
Eerst was het progressief om kritiek te leveren op religieuze dogma's, toen is dat mainstream geworden en nu is het juist weer super progressief om godslastering af te keuren. Een soort cirkel is het.
Godslastering is niks mis mee. Maar vinden dat de islam een uitzonderingspositie verdient t.o.v. andere religies is wel iets mis mee.
pi_183182871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het idee dat de motie van Van Roon praktisch onuitvoerbaar is, kan onmiddellijk van tafel worden geveegd. Het is bijzonder gemakkelijk uitvoerbaar. Dus dat excuus vervalt.
Er is tegenwoordig ook een opvolgsysteem van ingediende moties, zodat de Kamer de moties beter kan controleren of die moties daadwerkelijk uitgevoerd kon worden. Vanzelfsprekend was de PVV tegen dit systeem, maar ze kunnen er nu dankbaar gebruik van maken.

Kijk, ik weet het niet wat de beweegredenen waren van die partijen om dan wel voor de motie te stemmen, dan wel tegen. Maar ik vind het niet netjes om dan 1 motie eruit te pakken door Geenstijl omdat het past in hun eigen straatbeeld.
pi_183182939
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Godslastering is niks mis mee. Maar vinden dat de islam een uitzonderingspositie verdient t.o.v. andere religies is wel iets mis mee.
Nou ik hoor toch juist van progressieve mensen dat het "not done" is om Mohammed af te beelden bijvoorbeeld.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:20:38 #270
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_183182971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou ik hoor toch juist van progressieve mensen dat het "not done" is om Mohammed af te beelden bijvoorbeeld.
Meer dat die PVV'ers nog steeds denken dat ze edgy zijn als ze het wel doen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_183183010
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Godslastering is niks mis mee. Maar vinden dat de islam een uitzonderingspositie verdient t.o.v. andere religies is wel iets mis mee.
Die uitzonderingspositie is niets mis mee. Die eisen ze namelijk zelf op doordat de islam ook de enige religie is waar je serieus moet vrezen voor je leven. Dat lijkt mij wel een uitzondering waard. Vooral omdat je op iedere religie kritiek kunt leveren, met name op het Christendom, maar op het moment dat je kritiek levert op de islam komen er toch opeens allerlei figuren uit de duisterste krochten van het internet gekropen om je persoonlijk aan te vallen, karaktermoord te plegen of de discussie onmogelijk te maken. Er is dus helemaal niets mis mee om nog even apart te bekrachtigen dat islamkritiek ook een mensenrecht is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183028
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Meer dat die PVV'ers nog steeds denken dat ze edgy zijn als ze het wel doen.
Nouja ik weet niet of je Charlie Hebdo hebt meegekregen een aantal jaren geleden. Maar ik zou het niet echt aanraden om te doen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_183183039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die uitzonderingspositie is niets mis mee.
Wel voor mensen die democratische beginselen niet bij het minste of geringste de deur uit willen doen.
pi_183183058
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is er praktisch niet uitvoerbaar aan deze motie? Sterker nog, is er überhaupt iets dat "uitgevoerd" zou moeten worden volgens deze motie?
Ik zei meteen dat ik die motie raar vind, en dat vind ik nog steeds. Wat moet er nu precies bedoeld? Ja, het benoemen is niet moeilijk, maar wat wil je ermee bereiken en welk probleem lossen we nu precies op?

Is het probleem dat islamitische landen kritiek hebben op ons omdat wij de islam bekritiseren? Of vinden wij dat er in islamitische landen ruimte hoor te zijn om kritiek op de islam te leveren? Ik tast nog steeds in het duister.

Maar iedereen die zo hoog van de toren blaast, die moeten het wel weten, nietwaar?
pi_183183072
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wel voor mensen die democratische beginselen niet bij het minste of geringste de deur uit willen doen.
Welke democratische beginselen worden er dan precies de deur uit gedaan door te benoemen dat islamkritiek een mensenrecht is?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke democratische beginselen worden er dan precies de deur uit gedaan door te benoemen dat islamkritiek een mensenrecht is?
Het gelijkheidsbeginsel?
pi_183183157
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gelijkheidsbeginsel?
Er wordt toch niemand ongelijk behandeld?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er wordt toch niemand ongelijk behandeld?
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die uitzonderingspositie is niets mis mee.
pi_183183188
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Je weet dat het gelijkheidsbeginsel van toepassing is op rechtspersonen? Een godsdienst is geen rechtspersoon.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183204
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

India?

de meeste moeite
pi_183183212
Iedere godsdienst heeft overigens een uitzonderingspositie want een godsdienst is niet meer dan een mening waar bijzondere waarde aan wordt toegekend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183403
Inhoudelijk: ik vind dat bewindslieden 100% achter lieden moeten staan die kritiek geven op de islam. Hoe kwetsend dan ook. Als ze maar Nederlander zijn. Ja, dat valt binnen Nederland onder de vrijheid van meningsuiting.

Maar het lijkt mij een behoorlijke stap om daar islamitische landen te moeten overtuigen om hetzelfde te zien. Ik zou het pragmatischer benaderen: excessen veroordelen. Zoals veroordelingen met weinig bewijs. Of absurd lange gevangenissen of de doodstraf. En onteigenlijk gebruik van anti-laster wetten. Bij Asia Bibi was daar allemaal sprake van.

Maar ik weet niet of we moeten bemoeien als een Islamitisch land iemand een korte celstraf geeft voor een oprecht belediginde cartoon van de profeet Mohammed. Pick your battles zou ik zeggen.
pi_183183447
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D :D

Al meer dan 10 jaar krijgt de islam de meeste kritiek te verduren maar tegelijkertijd zijn mensen bang voor hun welzijn en er steeds minder kritiek wordt geuit. Jaja. Leuk verzonnen weer, Elf.

Laten we even kijken naar personen die voorop lopen, op voorop hebben gelopen, met geven van kritiek op de islam. Uit het blote hoofdje (dus topje van de ijsberg)

Wilders; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Westergaard; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Ayaan Hirsi Ali; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Afshin Ellian; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Salman Rushdie; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Zineb El Rhazoui; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Montasser AlDe’emeh; beveiliging, wegens kritiek op de islam.
Stéphane Charbonnier, en anderen van Hebdo; Dood, wegens kritiek op de islam.
Theo van Gogh; Dood, wegens kritiek op de islam.

Zou het zo kunnen zijn dat o.a. door deze resultaten, na aanleiding van kritiek geven op de islam, mensen een vorm van angst ingeboezemd krijgen? Volgens jou verzint Elf dat cabaretiers zoals Teeuwen en van het Hek, na aanleiding van de dreiging van geweld als reactie op islamkritiek, geen ''harde'' grappen meer durven te maken over de islam? Zouden zij dat wel doen, zouden de mensen in de zaal dan zonder angst in de zaal zitten?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183183486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je weet dat het gelijkheidsbeginsel van toepassing is op rechtspersonen? Een godsdienst is geen rechtspersoon.
Eh, waar heb jij het nou weer over? :')
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:48:05 #285
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183183504
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:56 schreef Elfletterig het volgende:
Dit artikel van GeenStijl sluit naadloos aan op waar dit topic ook over hoort te gaan:
https://www.geenstijl.nl/(...)ies-wat-er-op-staat/

[..]

Lees vooral het hele artikel. Het legt de vinger perfect op de zere plek.
Zeker moet er binnen onze eigen samenleving scherpe kritiek op de islam kunnen worden geuit, ook in de vorm van satire, ook in de vorm van cartoons of schimpdichten, zolang maar het instituut, de religie, het doelwit is en het niet ontaardt in het wegzetten van de belijders zelf als raciaal inferieur en dergelijke. Dat zulke kritiek kan leiden tot aanslagen op het leven van degene die hem uitspreekt vind ik een heel gevaarlijke ontwikkeling. De overheid zou zich over dit onderwerp veel krachtiger mogen uitspreken. Waarschijnlijk speelt hierin inderdaad de angst mee voor racist te worden uitgemaakt. Maar dat staat in mijn ogen los van die motie, die puur betrekking heeft op buitenlands politiek beleid.
pi_183183514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Iedere godsdienst heeft overigens een uitzonderingspositie want een godsdienst is niet meer dan een mening waar bijzondere waarde aan wordt toegekend.
Weer creatief aan het draaien zie ik.
pi_183183544
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, waar heb jij het nou weer over? :')
Over het gelijkheidsbeginsel.

quote:
Het gelijkheidsbeginsel is een algemeen principe dat iedere burger (wettelijk) gelijke rechten en een gelijke behandeling in gelijke gevallen toekent.
Zoals je misschien begrijpt is "de islam" geen burger en heeft dus ook niets met het gelijkheidsbeginsel van doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183571
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weer creatief aan het draaien zie ik.
Nee, hoor, ik plaats zaken in perspectief voor mensen die weer gaan goochelen met definities om hun gelijk te krijgen. Bijvoorbeeld door te gaan strooien met het gelijkheidsbeginsel terwijl dat helemaal niet van toepassing is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Over het gelijkheidsbeginsel.

[..]

Zoals je misschien begrijpt is "de islam" geen burger en heeft dus ook niets met het gelijkheidsbeginsel van doen.
Burgers zijn rechtspersonen? Sinds wanneer?
pi_183183705
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee, hoor, ik plaats zaken in perspectief voor mensen die weer gaan goochelen met definities om hun gelijk te krijgen.
Je betoogt net dat de islam een uitzonderingspositie dient te krijgen en nu hebben alle godsdiensten ineens al een uitzonderingspositie. Lekker consistent en logisch verhaal.
pi_183183831
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Burgers zijn rechtspersonen? Sinds wanneer?
"De islam" is in ieder geval geen rechtspersoon of een natuurlijk persoon. Dus het gelijkheidsbeginsel is niet van toepassing. Niet de aandacht proberen af te leiden van waar het om gaat. Waar het om gaat is dat jij schermt met het gelijkheidsbeginsel terwijl dat niet van toepassing is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183183832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je betoogt net dat de islam een uitzonderingspositie dient te krijgen en nu hebben alle godsdiensten ineens al een uitzonderingspositie. Lekker consistent en logisch verhaal.
Hoe spreekt dat elkaar tegen dan ? Hij stelt dat alle godsdiensten nu al een speciale behandeling krijgen/een uitzonderingspositie hebben (wat klopt) - maar dat gezien de maatschappelijke impact het pragmatisch is de Islam nog wat "specialer" te maken.
pi_183183857
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je betoogt net dat de islam een uitzonderingspositie dient te krijgen en nu hebben alle godsdiensten ineens al een uitzonderingspositie. Lekker consistent en logisch verhaal.
Ja, dat klopt. Ieder geloof heeft een uitzonderingspositie. En de islam verdient wat mij betreft een uitzonderingspositie op die uitzonderingspositie omdat het veruit de meest ongezonde godsdienst is om kritiek op te leveren, dat hebben inmiddels meerdere mensen aan den lijven ondervonden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:02:06 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183184709
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 06:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Waarom dar in een motie moet is me overigens een raadsel. Volgens mij zal er de facto niet veel veranderen.

quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waar dat soort landen een probleem mee hebben. Zie Pakistan.

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183185185
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D :D

Al meer dan 10 jaar krijgt de islam de meeste kritiek te verduren maar tegelijkertijd zijn mensen bang voor hun welzijn en er steeds minder kritiek wordt geuit. Jaja. Leuk verzonnen weer, Elf.

[..]

Dat ligt natuurlijk nogal aan de insteek. Als je zegt dat iedere religie dezelfde behandeling dient te krijgen is links daar wel voor te porren. Maar als je zegt dat de islam meer kritiek verdient dan andere religies dan valt dat niet zo goed, nee. En dan heb je het ook nog eens over de praktische uitvoerbaarheid, die is ook niet zo gek hoog.

[..]

Als je het algemeen houdt heeft niemand daar een probleem mee. Zeg je "ik wil meer kritiek op de islam kunnen uiten dan andere religies" dan hebben mensen daar wel problemen mee.
De islam krijgt de meeste kritiek te verduren, maar daan zijn inhoudelijk gegronde redenen voor. Het heeft alles te maken met de manier waarop de islam zich manifesteert, hoe het gesteld is met mensenrechten in moslimlanden, de vervolging van (religieuze) minderheden, de strafbaarheid van afvalligheid, noem maar op.

Er is niks raars aan om te stellen dat de islam meer kritiek verdient dan andere religies. Gewoon een kwestie van de religie inhoudelijk analyseren (haat in de Koran) en kijken naar het gedrag van moslims en hoe dwingend de religie is.

De motie van Van Roon stelde niet dat er meer kritiek op de islam moet worden geüit dan op andere religies. Het is tamelijk bizar om te stellen dat ergens niet meer kritiek op mag worden gegeven, zonder dat je kijkt naar de ernst van wat de religie in kwestie aanricht.
pi_183208236
Kan iemand mij even uitleggen waarom de partijen die tegen deze motie hebben gestemd zo hard worden bekritiseerd, maar over de motie over het wapenembargo tegen Saoedie-Arabië, waar partijen als de PVV, FvD en VVD tegen hebben gestemd, is het stil. Lijkt me toch een stuk belangrijkere aanjager van islamitisch fundamentalisme.
Incelfrikandel
  zaterdag 17 november 2018 @ 17:01:16 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183208352
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 16:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen waarom de partijen die tegen deze motie hebben gestemd zo hard worden bekritiseerd, maar over de motie over het wapenembargo tegen Saoedie-Arabië, waar partijen als de PVV, FvD en VVD tegen hebben gestemd, is het stil. Lijkt me toch een stuk belangrijkere aanjager van islamitisch fundamentalisme.
Altijd leuk, whatabouttism.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183208487
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2018 17:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Altijd leuk, whatabouttism.
Dat is geen whatabouttism.
Incelfrikandel
  zaterdag 17 november 2018 @ 17:11:43 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_183208523
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2018 16:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen waarom de partijen die tegen deze motie hebben gestemd zo hard worden bekritiseerd, maar over de motie over het wapenembargo tegen Saoedie-Arabië, waar partijen als de PVV, FvD en VVD tegen hebben gestemd, is het stil. Lijkt me toch een stuk belangrijkere aanjager van islamitisch fundamentalisme.
Open er een topic over
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 17 november 2018 @ 17:12:57 #300
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183208548
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 17:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is geen whatabouttism.
Goed, het is ook een stropop.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')