abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183159217
quote:
Nederland staat machteloos tegenover een gewelddadige pooier die eigenlijk het land uit moet. Het lukt de overheid niet om de tot ongewenst vreemdeling verklaarde Marokkaan Abdelilah el Y. uit te zetten. De extreem gewelddadige vrouwenuitbuiter is daarom vrijgelaten uit zijn uitzetdetentie, bevestigen justitiebronnen. Zijn slachtoffer Yolanda* en hun gezamenlijke dochter worden sindsdien zwaar beveiligd.

De veroordeelde pooier El Y. dreigde eind vorig jaar al op straat te komen. De man had zijn zes jaar lange celstraf wegens mensenhandel en gedwongen prostitutie uitgezeten. Hij leek zijn uitzetting naar Marokko in vrijheid af te mogen wachten. Maar nadat De Telegraaf alarm sloeg, werd hij op het allerlaatste moment toch vastgehouden, in zogenaamde uitzetdetentie.

De afgelopen negen maanden is achter de schermen intensief geprobeerd om de man het land uit te zetten. Nederland is hem liever kwijt dan rijk. Maar El Y. werkt niet vrijwillig mee en Marokko verstrekt geen papieren, waarschijnlijk omdat hij geen paspoort heeft. De rechter heeft daarom eind september beslist dat El Y. de straat op mag. Yolanda: „Hij wordt beloond voor slecht gedrag.”

Yolanda en haar dochter worden sinds enkele weken beveiligd. „Ik moet overal rekening mee houden, kan niets meer spontaan doen”, zegt ze. „Bij het minste of geringste gaan alle alarmbellen af en worden beveiligingsmensen gewaarschuwd. Dat is in het begin een paar keer gebeurd. Dat zorgt voor enorme paniek, natuurlijk.”

Alert
Yolanda is sinds de vrijlating van El Y. continu alert. „Bij het schoolplein kijk ik constant om me heen. Als mijn dochter bij een vriendinnetje gaat spelen, heeft ze strenge regels mee. Welke kan ik om veiligheidsredenen niet zeggen. School, ouders van vriendinnetjes, buren, iedereen heb ik in ieder geval ten dele op de hoogte moeten brengen. Maar dat mijn dochter met deze situatie wordt geconfronteerd, vind ik nog het allerergst.”

Pooier Abdelilah el Y. is de hoofdfiguur in een van de meest opzienbarende rechtszaken over gedwongen prostitutie en mensenhandel in Nederland. In 2013 werd hij door het gerechtshof in Leeuwarden veroordeeld tot zes jaar cel voor het op gruwelijke wijze uitbuiten van Yolanda die destijds ook een relatie met hem had. Ze moest onder dwang van grof fysiek geweld werken in rosse buurten in Amsterdam en Utrecht. Boven op zijn celstraf moest hij zijn slachtoffer ook bijna een miljoen euro vergoeding betalen. Het zijn de inkomsten die hij bij de jarenlange uitbuiting van Yolanda heeft afgepakt. Het is de hoogste vergoeding die een slachtoffer van gedwongen prostitutie tot nog toe kreeg.

Maar Yolanda kan niet lang genieten van haar overwinning en haar rust. Twee jaar later, als hij nog maar een derde van zijn straf heeft uitgezeten, mag El Y. al naar een gevangenis met meer vrijheden. Zo mag hij onder meer op proefverlof. De verontwaardiging over het snelle proefverlof is zo groot, dat het leidt tot Kamervragen. Uiteindelijk wordt het verlof weer ingetrokken.

Uitzetdetentie
Maar Abdelilah el Y. laat zijn slachtoffer niet met rust. Via zijn advocaat zoekt hij toch contact. Hij wil een omgangsregeling met zijn dochter. Die komt er na weer nieuwe juridische procedures uiteindelijk niet. In verband met haar veiligheid was de Raad voor de Kinderbescherming fel tegen.

In de tussentijd wordt hij wel tot ongewenst vreemdeling verklaard. Als eind vorig jaar zijn volledige zes jaar straf er op zit, wordt hij op het laatste nippertje in uitzetdetentie geplaatst. Yolanda’s leven staat dan al op zijn kop: vanwege de mogelijke vrijlating worden zij en haar dochter beveiligd. „Dit is de wereld op zijn kop”, zei ze er toen over. „Hij komt vrij en ik en mijn dochter moeten worden beveiligd.”

Voor een paar maanden keerde de rust terug. Tot nu, doordat Marokko niet meewerkt aan uitzetting. De weigerachtige houding van Marokko om Abdelilah el Y. op te nemen, komt voort uit een ruzie tussen Nederland en Marokko, enkele jaren terug. Sindsdien werkt het land niet of nauwelijks meer mee aan de gedwongen terugkeer van Marokkanen die hier tot ongewenst vreemdeling zijn verklaard.

Kinderbijslag
De ruzie in 2014 ging over het verlagen van uitkeringen en toeslagen aan Nederlandse Marokkanen die inmiddels weer in hun thuisland wonen. Nederland wilde de geëxporteerde kinderbijslag en andere uitkeringen aanpassen aan het welvaartsniveau van het woonland en toen Marokko dat niet accepteerde, dreigde Nederland het zogeheten socialezekerheidsverdrag op te zeggen. Marokko was woedend. Als represaille stopte het land met het verstrekken van zogeheten ’laissez-passers’, de documenten die het mogelijk maken Marokkanen zonder papieren toch terug te sturen.

Nadat in 2016 alsnog een akkoord werd gesloten over aanpassing van het socialezekerheidsverdrag, beloofde Marokko weer mee te werken. Maar tot op de dag van vandaag gebeurt dat nog steeds niet of nauwelijks.

Dat laatste blijkt ook uit cijfers die De Telegraaf opvroeg. In 2013, voor de ruzie, willigde Marokko nog 80 van de 280 verzoeken in. In de jaren erna was het nog slechts een handjevol. In 2017 honoreerde Marokko 10 van de 340 aanvragen. Tot mei dit jaar staat de teller op 15 van de 145 aanvragen, blijkt uit cijfers van het ministerie van Justitie en Veiligheid. De aanvraag voor Abdelilah el Y. is in ieder geval niet toegekend.

Gesprekken
Het ministerie wil niet op de individuele zaak van El Y. ingaan. Een woordvoerder laat weten dat er nog steeds gesprekken met Marokko gaande zijn over betere medewerking aan het uitzetten van vreemdelingen.

Dat het Nederland niet lukt de Marokkaanse autoriteiten te bewegen El Y. een toegangsdocument te verschaffen, een laissez-passer, heeft Yolanda nooit zien aankomen.

„Ik heb sinds hij tot ongewenst vreemdeling is verklaard allerlei keuzes gemaakt. Met betrekking tot mijn woonplaats, mijn werk, de opbouw van mijn sociale leven. Als ik had geweten dat er een kans was dat hij weer op Nederlandse bodem vrij rond zou kunnen lopen, was ik zeker naar het buitenland verhuisd”, zegt ze. „Dit geeft zo’n enorme druk op mijn leven. Ik kom er nooit van af.”

Ondanks pogingen van De Telegraaf is het niet gelukt de advocaat van Abdelilah el Y. of hemzelf te spreken. De ambassade van Marokko heeft niet gereageerd op vragen van De Telegraaf.
Bron

Zielig voor die vrouw, die zal in doodsangsten zitten. Typisch Nederland wel, die radicale Marokkaan werkt niet mee, Marokko werkt niet dus laten ze hem maar vrij rondlopen. Maar zou een familielid ingrijpen omdat justitie en Nederland weer faalt dan kunnen er natuurlijk wel zware straffen worden uitgedeeld, en maar afvragen waarom mensen het recht in eigen hand nemen.

Deze idioot dient per direct opgepakt te worden en van mijn part verblijft hij de rest van zijn zielige leven in een hokje van 2 bij 2 meter, hij hoort hier niet! Maar ze zullen bij die wereldvreemde kliek wel verwachten dat hij zijn leven gaat beteren, over 3 weken staat hij natuurlijk bij de koffieautomaat ook praten over de F1 race van Max.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 09:18:59 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_183159257
Ik snap nooit zo goed waarom ze, hem daar niet gewoon droppen?
Daar hebben ze vast ook asielprocedures
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_183159267
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:18 schreef Plompzakker het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom ze, hem daar niet gewoon droppen?
Daar hebben ze vast ook asielprocedures
Ik betwijfel of ze asielprocedures hebben, alleen wij laten ons hier gijzelen door politiek correct gedrag en de slachtoffers kunnen stikken.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2018 @ 09:25:48 #4
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183159338
Dit soort verhalen zijn gewoon misselijkmakend. :r
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_183159387
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:18 schreef Plompzakker het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom ze, hem daar niet gewoon droppen?
Daar hebben ze vast ook asielprocedures
Dat werkt misschien maar één of twee keer; Nederland stuurt een vliegtuig, dropt de asielzoekers die daar in zitten en vliegt weer terug naar Nederland. Klinkt allemaal fantastisch.

Gevolg is alleen dat Marokko de volgende keer het vliegtuig weigert. Et voila, vervolgens heb je geen landingsmogelijkheden meer voor de volgende vliegtuigen met voormalige asielzoekers.
pi_183159409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat werkt misschien maar één of twee keer; Nederland stuurt een vliegtuig, dropt de asielzoekers die daar in zitten en vliegt weer terug naar Nederland. Klinkt allemaal fantastisch.

Gevolg is alleen dat Marokko de volgende keer het vliegtuig weigert. Et voila, vervolgens heb je geen landingsmogelijkheden meer voor de volgende vliegtuigen met voormalige asielzoekers.
Waarom zouden wij landingsrechten in een dergelijk land willen hebben?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183159416
quote:
Nadat in 2016 alsnog een akkoord werd gesloten over aanpassing van het socialezekerheidsverdrag, beloofde Marokko weer mee te werken. Maar tot op de dag van vandaag gebeurt dat nog steeds niet of nauwelijks.
De naïviteit van ons geopolitiek beleid is echt lachwekkend.

Dit lijkt mij genoeg reden om dit akkoord in zijn geheel te schrappen tot dat Marokko zich aan hun zijde van het akkoord gaat houden
pi_183159418
Waarom kunnen die mensen trouwens niet in de Westelijke Sahara gedropt worden?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183159421
Wie is Yolanda? Wat komt die ineens in het verhaal doen?
pi_183159424
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Waarom zouden wij landingsrechten in een dergelijk land willen hebben?
Omdat wij asielzoekers hebben welke wij kwijt willen in het land van herkomst.

Lijkt mij toch vrij duidelijk. Zeker als je de tekst gewoon gelezen (en vooral begrepen) had.
pi_183159437
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Omdat wij asielzoekers hebben welke wij kwijt willen in het land van herkomst.
Die kun je toch ook met een parachute laten landen? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183159439
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat werkt misschien maar één of twee keer; Nederland stuurt een vliegtuig, dropt de asielzoekers die daar in zitten en vliegt weer terug naar Nederland. Klinkt allemaal fantastisch.

Gevolg is alleen dat Marokko de volgende keer het vliegtuig weigert. Et voila, vervolgens heb je geen landingsmogelijkheden meer voor de volgende vliegtuigen met voormalige asielzoekers.
Dat is juist het grote probleem, Marokko neemt niemand terug. De asielzoekers die hier nu zitten, geen recht hebben op asiel en hier de crimineel uithangen kunnen ook niet uitgezet worden naar Marokko want die wilt dat tuig niet terughebben. En zo gaan ze massaal het illegale circuit in waar ze lekker hun geld verdienen met zwaar crimineel gedrag. Maar ja, mensenrechten he, je mag zulke criminele radicalen niet vastzetten want dat is zielig. Ondertussen trekken complete bendes kopschoppend, moordend, drugsdealend, verkrachtend en intimiderend Europa rond.

En die zal nu toch wel gevlogen zijn, die grensrechter doodschopper zou ook uitgezet moeten worden, ook die loopt nog vrij rond omdat hij de illegaliteit in is gegaan.

Gewoon een rubberbootje van een speelgoedzaak, en bij Spanje de zee opduwen in de juiste richting.
  donderdag 15 november 2018 @ 09:36:12 #13
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183159464
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hij wil een omgangsregeling met zijn dochter.
Kom mensen niet zo negatief allemaal. Blijkbaar heeft de cel hem goed gedaan.
Er zijn zat vaders die niet naar hun kroost omkijken. Hij wil tenminste een omgangsregeling daar zou toch elke vader recht op moeten hebben?

Ik ben alleen bang dat het in dit geval de moeder is die gaat tegenstribbelen. De mediator zal er een flinke kluif aan hebben.
Tot nooit .......
  donderdag 15 november 2018 @ 09:37:03 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183159476
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat is juist het grote probleem, Marokko neemt niemand terug. De asielzoekers die hier nu zitten, geen recht hebben op asiel en hier de crimineel uithangen kunnen ook niet uitgezet worden naar Marokko want die wilt dat tuig niet terughebben. En zo gaan ze massaal het illegale circuit in waar ze lekker hun geld verdienen met zwaar crimineel gedrag. Maar ja, mensenrechten he, je mag zulke criminele radicalen niet vastzetten want dat is zielig. Ondertussen trekken complete bendes kopschoppend, moordend, drugsdealend en intimiderend Europa rond.
Neh neh. Zielig heeft er niets mee te maken. :{w
Je mag ze niet vastzetten (voor iets wat niet strafbaar is, of waar ze hun straf voor uitgezeten hebben, voor alle overige zaken natuurlijk wel), want wij hebben wetten. 8-) Dat is héél wat anders.

Dit is natuurlijk een enorm schrijnend voorbeeld van enkele mazen of consequenties van deze wetten.

Het zou fijn zijn als we zo iemand inderdaad mogen droppen (uit een helekopter) in het (willekeurige) land waar we hem kwijt zouden willen, maar helaas (of gelukkig) werkt dat niet zo.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 november 2018 @ 09:38:13 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183159484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:30 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dat werkt misschien maar één of twee keer; Nederland stuurt een vliegtuig, dropt de asielzoekers die daar in zitten en vliegt weer terug naar Nederland. Klinkt allemaal fantastisch.
gewoon een heeeeeeeel groot vliegtuig sturen?
Tot nooit .......
pi_183159485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dat is juist het grote probleem, Marokko neemt niemand terug. De asielzoekers die hier nu zitten, geen recht hebben op asiel en hier de crimineel uithangen kunnen ook niet uitgezet worden naar Marokko want die wilt dat tuig niet terughebben. En zo gaan ze massaal het illegale circuit in waar ze lekker hun geld verdienen met zwaar crimineel gedrag. Maar ja, mensenrechten he, je mag zulke criminele radicalen niet vastzetten want dat is zielig. Ondertussen trekken complete bendes kopschoppend, moordend, drugsdealend en intimiderend Europa rond.
Dus jouw conclusie is dan maar dat je de complete basis van de rechtstaat overhoop wil gooien, zodat wij asielzoekers zo lang als we willen kunnen opsluiten als het land van herkomst niet meewerkt.
quote:
En die zal nu toch wel gevlogen zijn, die grensrechter doodschopper zou ook uitgezet moeten worden, ook die loopt nog vrij rond omdat hij de illegaliteit in is gegaan.

Gewoon een rubberbootje van een speelgoedzaak, en bij Spanje de zee opduwen in de juiste richting.
Leuk om je onderbuikgevoelens even te uiten, maar je weet dondersgoed dat dat ook geen oplossing is.
pi_183159499
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Neh neh. Zielig heeft er niets mee te maken. :{w
Je mag ze niet vastzetten, want wij hebben wetten. 8-) Dat is héél wat anders.

Dit is natuurlijk een enorm schrijnend voorbeeld van enkele mazen of consequenties van deze wetten.

Het zou fijn zijn als we zo iemand inderdaad mogen droppen (uit een helekopter) in het (willekeurige) land waar we hem kwijt zouden willen, maar helaas (of gelukkig) werkt dat niet zo.
En die wetten zijn er gekomen om wat? Niet om de slachtoffers te beschermen. Deze wetten voldoen niet meer als zo'n idioot vrij kan rondlopen in de samenleving en zo'n vrouwtje doodsangsten moet uitstaan. Dit is niet het enige voorbeeld, die wetten dienen aangepast te worden, misschien dat dat tuig zich dan ook eens beter gaat gedragen als ze weten dat ze gewoon de grens over geflikkerd kunnen worden. Het wordt tijd dat bepaalde rechten niet meer gelden voor het grootste uitschot, slachtoffers dienen ten alle tijde beschermd te worden en dat gebeurd nu niet.
pi_183159505
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

gewoon een heeeeeeeel groot vliegtuig sturen?
quote:
Dat werkt misschien maar één of twee keer;
  donderdag 15 november 2018 @ 09:40:38 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183159512
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Daarom ook een hele grote sturen waar ze in een keer allemaal inpassen.
Tot nooit .......
pi_183159536
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dus jouw conclusie is dan maar dat je de complete basis van de rechtstaat overhoop wil gooien, zodat wij asielzoekers zo lang als we willen kunnen opsluiten als het land van herkomst niet meewerkt.

[..]

Leuk om je onderbuikgevoelens even te uiten, maar je weet dondersgoed dat dat ook geen oplossing is.
Nee dat is jouw conclusie, wie heeft het over asielzoekers? Hoe voelt die bubbel eigenlijk om alles meteen tot het extreme te trekken zodra een antwoord je niet uitkomt.

Wel ben ik van mening dat de basis omgegooid moet worden voor zulke criminelen, dus niet de gewone asielzoeker. Maar zodra jij je verlaagd tot zo'n zware criminaliteit moeten de rechten en de veiligheid van het slachtoffer voorop staan, dat zijn ook basisrechten van mensen. Maar die basisrechten komen in het geding en botsen met de rechten voor een zwaar gestoorde crimineel. Deze man moet gewoon gedropt kunnen worden in land van herkomst of op een andere manier uit deze samenleving verwijderd te kunnen worden. Lukt dat niet met de huidige regelgeving dan moet die regelgeving maar aangepast worden. Ben ik daarom een racist, dan ben ik het maar, ik veeg er mijn reet mee af, vooral van het 5e colonne volk wat zich hier meer drukker maakt om hun soortgenoten criminelen dan slachtoffers.
pi_183159538
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:40 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daarom ook een hele grote sturen waar ze in een keer allemaal inpassen.
En wat ga jij doen met de asielzoekers die na die 'één of twee keer met dat zééééér grote vliegtuig' moeten worden uitgezet?
  donderdag 15 november 2018 @ 09:43:32 #22
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183159544
Als vrouwen nou ook gewoon wat lievere mannen uit zouden zoeken.
Man of Steal.
pi_183159552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:43 schreef SuperNeger het volgende:
Als vrouwen nou ook gewoon wat lievere mannen uit zouden zoeken.
Die zijn niet spannend genoeg.
  donderdag 15 november 2018 @ 09:44:31 #24
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183159557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Die zijn niet spannend genoeg.
Ze kunnen toch een beetje een middenweg vinden.
Man of Steal.
  donderdag 15 november 2018 @ 09:45:46 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183159567
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
En die wetten zijn er gekomen om wat?
Dat ligt eraan welke je bedoelt. :)
quote:
Niet om de slachtoffers te beschermen.
Dat klopt.
quote:
Deze wetten voldoen niet meer als zo'n idioot vrij kan rondlopen in de samenleving en zo'n vrouwtje doodsangsten moet uitstaan. Dit is niet het enige voorbeeld, die wetten dienen aangepast te worden, misschien dat dat tuig zich dan ook eens beter gaat gedragen als ze weten dat ze gewoon de grens over geflikkerd kunnen worden.
"Gewoon de grens over flikkeren" ga je niet redden met een wetsaanpassing (alleen) aan onze kant.
quote:
Het wordt tijd dat bepaalde rechten niet meer gelden voor het grootste uitschot, slachtoffers dienen ten alle tijde beschermd te worden en dat gebeurd nu niet.
Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Iedereen heeft gelijke rechten.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183159570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:44 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ze kunnen toch een beetje een middenweg vinden.
Nee, maximale spanning. En iemand proberen te fixen. Dat is leuker met grotere projecten.
pi_183159571
Vrouwen die bij een pooier terecht komen kunnen net zo goed zelfmoord plegen.
  donderdag 15 november 2018 @ 09:46:43 #28
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183159579
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:46 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nee, maximale spanning. En iemand proberen te fixen. Dat is leuker met grotere projecten.
Ik geef de slechte opvoeding de schuld.
Man of Steal.
pi_183159580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nee dat is jouw conclusie, wie heeft het over asielzoekers? Hoe voelt die bubbel eigenlijk om alles meteen tot het extreme te trekken zodra een antwoord je niet uitkomt.
Dit hele topic gaat over asielzoekers. Dat jij ze een andere naam geeft, doet daar niks aan af.

Een volgende keer dat je gelijk in de 'ik-word-aangevallen'-modus stapt, ben ik ook direct weer klaar met je. Ik probeer juist een discussie met je te houden (wat jij altijd zo graag wil hebben), maar de eerste reactie die ik van je krijg kom je met die kuttekst 'Hoe voelt die bubbel eigenlijk '.

Ik negeer de rest van je tekst en geef je nog een kans. Doe dus a.u.b. nog een poging.
pi_183159661
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dit hele topic gaat over asielzoekers. Dat jij ze een andere naam geeft, doet daar niks aan af.

Een volgende keer dat je gelijk in de 'ik-word-aangevallen'-modus stapt, ben ik ook direct weer klaar met je. Ik probeer juist een discussie met je te houden (wat jij altijd zo graag wil hebben), maar de eerste reactie die ik van je krijg kom je met die kuttekst 'Hoe voelt die bubbel eigenlijk '.

Ik negeer de rest van je tekst en geef je nog een kans. Doe dus a.u.b. nog een poging.
Jij begon over onderbuikgevoelens, en wat doe je nu in je betoog? Juist ja, roepen dat ik het over asielzoekers heb terwijl het hier over een crimineel gaat, een bewering die jij doet op je onderbuik.

Niet nodig allemaal, ik negeer jou gewoon, ben die radicalen hier op FOK! meer dan zat, ik ga geen discussie doen met personen die een heel betoog houden op aannames of schuimbekkend losgaan omdat ze weer iemand van het zo geliefde groepje van ze aangevallen zien worden.
pi_183159672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Ik geef de slechte opvoeding de schuld.
Dat moge duidelijk zijn.
pi_183159678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
ik negeer jou gewoon
Ok doei.
TIP: neem het duurst abonnement van Fok. Dan kun je een behoorlijk aantal mensen negeren; dan zie je hun reacties ook niet meer.
pi_183159694
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ligt eraan welke je bedoelt. :)

[..]

Dat klopt.

[..]

"Gewoon de grens over flikkeren" ga je niet redden met een wetsaanpassing (alleen) aan onze kant.

[..]

Daar ben ik het fundamenteel mee oneens. Iedereen heeft gelijke rechten.
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die zich zo zwaar misdragen wel wat minder rechten mogen hebben. Je moet dan een afweging maken, welke rechten wegen zwaarder die van het slachtoffer of de dader? Dan is de keuze toch snel gemaakt? Zo'n idioot heeft hier niets te zoeken, denken mensen nu echt dat hij zijn leven gaat beteren en een baantje gaat zoeken in het legale circuit? Over enkele jaren komt weer uit dat hij zich weer zwaar misdragen heeft, gaan de "ja maar hij heeft ook rechten" roepers zich dan ook verontschuldigen bij zijn toekomstige slachtoffers?
  donderdag 15 november 2018 @ 10:06:26 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_183159923
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Persoonlijk ben ik van mening dat mensen die zich zo zwaar misdragen wel wat minder rechten mogen hebben. Je moet dan een afweging maken, welke rechten wegen zwaarder die van het slachtoffer of de dader? Dan is de keuze toch snel gemaakt?
Mensen die zich zo zwaar misdragen hebben worden ook tijdelijk bepaalde (vrijheids-)rechten ontnomen. Terecht. Daarna is het weer gelijke rechten.
Gevoelsmatig is de keuze in jouw tegenstelling zo gemaakt, maar jouw tegenstelling gaat in tegen een belangrijk principe in ons rechtssysteem. Dat de dader gestraft is als zijn straf erop zit.

Dan moet je dus of in het vonnis bepaalde voorwaarden meegeven of je staat als rechtsstaat met lege handen.

Als je rationeel naar jouw tegenstalling gaat kijken dan is de dader geen dader meer. Zo zwart wit is het natuurlijk niet vol te houden, maar je kunt niet even over de wet heen beslissingen maken omdat de wet je niet uitkomt of niet voorziet in het geval waar je tegenaan loopt.

quote:
Zo'n idioot heeft hier niets te zoeken, denken mensen nu echt dat hij zijn leven gaat beteren en een baantje gaat zoeken in het legale circuit? Over enkele jaren komt weer uit dat hij zich weer zwaar misdragen heeft, gaan de "ja maar hij heeft ook rechten" roepers zich dan ook verontschuldigen bij zijn toekomstige slachtoffers?
Nee, natuurlijk denk ik dat niet, denk je nou echt dat mensen dat denken? :) Waarom zou ik me verontschuldigen? Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn daden.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_183160005
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:43 schreef SuperNeger het volgende:
Als vrouwen nou ook gewoon wat lievere mannen uit zouden zoeken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 november 2018 @ 10:14:24 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183160031
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
En wat ga jij doen met de asielzoekers die na die 'één of twee keer met dat zééééér grote vliegtuig' moeten worden uitgezet?
Als er geen vliegtuigen meer mogen landen komen er ook geen vliegtuigen onze kant op.
Ik ga er even van uit dat dit soort mannen niet zijn komen aandobberen maar gewoon een vliegtuig nemen (die niet meer gaat)
Tot nooit .......
  donderdag 15 november 2018 @ 10:18:02 #37
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183160089
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wat is deze
Man of Steal.
  donderdag 15 november 2018 @ 10:27:08 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183160232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kom mensen niet zo negatief allemaal. Blijkbaar heeft de cel hem goed gedaan.
Er zijn zat vaders die niet naar hun kroost omkijken. Hij wil tenminste een omgangsregeling daar zou toch elke vader recht op moeten hebben?

Ik ben alleen bang dat het in dit geval de moeder is die gaat tegenstribbelen. De mediator zal er een flinke kluif aan hebben.
Zodat hij haar in elkaar kan beuken?
pi_183160291
quote:
De afgelopen negen maanden is achter de schermen intensief geprobeerd om de man het land uit te zetten. Nederland is hem liever kwijt dan rijk. Maar El Y. werkt niet vrijwillig mee en Marokko verstrekt geen papieren, waarschijnlijk omdat hij geen paspoort heeft. De rechter heeft daarom eind september beslist dat El Y. de straat op mag.
Als Nederland dan ook gaat weigeren om Marokkanen verblijfsvergunningen en Nederlandse nationaliteiten te verstrekken is het probleem zo opgelost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183160311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zodat hij haar in elkaar kan beuken?
Nee, denk eens na, beschadigde waar kan geen geld verdienen, je kan geen meid achter een raam zetten met een blauw oog en een dikke lip.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 15 november 2018 @ 10:38:37 #41
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_183160421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:32 schreef Fokker89 het volgende:
Wie is Yolanda? Wat komt die ineens in het verhaal doen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 15 november 2018 @ 11:10:25 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_183160886
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zodat hij haar in elkaar kan beuken?
Nee, maar volgens mij verdient iedereen een tweede kans.
Hij heeft vastgezet en heeft recht om dan weer in vrijheid te leven.

Dat hij zijn kind weer wil zien vind ik vooral positief.
Er zijn zat kinderen die zonder vader opgroeien.
Tot nooit .......
pi_183161010
Iedereen verdient een tweede kans.

Ook jij bent welkom! w/
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 15 november 2018 @ 12:02:17 #44
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_183161639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat is juist het grote probleem, Marokko neemt niemand terug. De asielzoekers die hier nu zitten, geen recht hebben op asiel en hier de crimineel uithangen kunnen ook niet uitgezet worden naar Marokko want die wilt dat tuig niet terughebben. En zo gaan ze massaal het illegale circuit in waar ze lekker hun geld verdienen met zwaar crimineel gedrag. Maar ja, mensenrechten he, je mag zulke criminele radicalen niet vastzetten want dat is zielig. Ondertussen trekken complete bendes kopschoppend, moordend, drugsdealend, verkrachtend en intimiderend Europa rond.

En die zal nu toch wel gevlogen zijn, die grensrechter doodschopper zou ook uitgezet moeten worden, ook die loopt nog vrij rond omdat hij de illegaliteit in is gegaan.

Gewoon een rubberbootje van een speelgoedzaak, en bij Spanje de zee opduwen in de juiste richting.
En waarschijnlijk krijgen ze nog gratis geld mee ook als hun tijd in het AZC er op zit (en tijdens ook).

Over die regelgeving bla bla bla.. gewoon heel simpel zeggen tegen Marokko, of je neemt je burgers terug, of geen ontwikkelingshulp meer, danwel we zetten een tarief van 50% op alle tomaten en sardines uit Marokko, of... er zijn zoveel mogelijkheden, maar je moet het wel willen, maar NL is liever gekke henkie.
pi_183162380
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:02 schreef tfors het volgende:

[..]

En waarschijnlijk krijgen ze nog gratis geld mee ook als hun tijd in het AZC er op zit (en tijdens ook).

Over die regelgeving bla bla bla.. gewoon heel simpel zeggen tegen Marokko, of je neemt je burgers terug, of geen ontwikkelingshulp meer, danwel we zetten een tarief van 50% op alle tomaten en sardines uit Marokko, of... er zijn zoveel mogelijkheden, maar je moet het wel willen, maar NL is liever gekke henkie.
Ben het er mee eens, er zijn meer wegen naar Rome maar zodra de eerste poging mislukt geven ze het hier al op in Nederland omdat ze geen ruggengraat hebben. Blijven het braafste jongetje in de klas terwijl dat tuig allemaal over ons heenloopt.
pi_183162418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, maar volgens mij verdient iedereen een tweede kans.
Hij heeft vastgezet en heeft recht om dan weer in vrijheid te leven.

Dat hij zijn kind weer wil zien vind ik vooral positief.
Er zijn zat kinderen die zonder vader opgroeien.
Alsof dit zijn eerste vergrijp is, nee van te voren was dit een voorbeeldige jongen met goede punten op school. :')

Het is een crimineel, en bepaalde criminelen kunnen niets anders, ik durf mijn handen in het vuur te steken dat hij ook zo'n persoon is gezien de inhoud van de zaak. Die veranderd niet, het dochtertje moet je in bescherming nemen voordat hij haar achter het raam zet. Kansen genoeg gehad zo'n droeftoeter, eruit en weg ermee.
pi_183164233
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:10 schreef Speekselklier het volgende:
Hij heeft vastgezet en heeft recht om dan weer in vrijheid te leven.

:')
  donderdag 15 november 2018 @ 14:46:36 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183164275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, maar volgens mij verdient iedereen een tweede kans.
Nee hoor, als je vrouwen dit aandoet verdien je geen tweede kans. Dan ben je een ongeneeslijke sociopaat.
pi_183164306
Zo zwak is Nederland.
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')