abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 november 2018 @ 09:01:58 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183159084

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Infographic verbanden en sponsoring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knecht

Alternatieve Sinterklaas journaals:



[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 15-11-2018 10:48:28 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183159190
In Rotterdam zullen tijdens de intocht ook KOZP en zijn Black Panthers aanwezig zijn. Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft vorig jaar de eisen van actiegroep Rutu ingewilligd en zwarte piet zal verdwijnen in de door de gemeente georganiseerde intocht. Alleen gebeurd dat in 3 jaar en dit jaar zullen er nog wel roetveegpieten zijn. Voor KOZP is de verandering niet snel genoeg.

KOZP heeft zich daarom officieel aangemeld als demonstranten en krijgen een gebied toegewezen langs de route van de intocht. In Rotterdam zal wel een strenge beveiliging zijn, maar geen algehele tassencontrole en detectiepoortjes. Bezoekers moeten vrij een plek langs de route kunnen kiezen en daarom is het logistiek niet mogelijk om iedere bezoeker op wapens te controleren.

Naast de door de gemeente georganiseerde intocht organiseert de grootste Rotterdamse partij: Leefbaar Rotterdam ook een eigen intocht. In deze alternatieve intocht zullen wel zwarte pieten en geen Black Panthers te zien zijn. GroenLinks, SP en de Islamitische partij Nida hebben geprobeerd deze intocht te verbieden, maar kregen daar geen meerderheid voor in de gemeenteraad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183159219
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Rotterdam zullen tijdens de intocht ook KOZP en zijn Black Panthers aanwezig zijn. Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft vorig jaar de eisen van actiegroep Rutu ingewilligd en zwarte piet zal verdwijnen in de door de gemeente georganiseerde intocht. Alleen gebeurd dat in 3 jaar en dit jaar zullen er nog wel roetveegpieten zijn. Voor KOZP is de verandering niet snel genoeg.

KOZP heeft zich daarom officieel aangemeld als demonstranten en krijgen een gebied toegewezen langs de route van de intocht. In Rotterdam zal wel een strenge beveiliging zijn, maar geen algehele tassencontrole en detectiepoortjes. Bezoekers moeten vrij een plek langs de route kunnen kiezen en daarom is het logistiek niet mogelijk om iedere bezoeker op wapens te controleren.

Naast de door de gemeente georganiseerde intocht organiseert de grootste Rotterdamse partij: Leefbaar Rotterdam ook een eigen intocht. In deze alternatieve intocht zullen wel zwarte pieten en geen Black Panthers te zien zijn. GroenLinks, SP en de Islamitische partij Nida hebben geprobeerd deze intocht te verbieden, maar kregen daar geen meerderheid voor in de gemeenteraad.
Maar is het dan de bedoeling dat de roetvegen uiteindelijk ook weg gaan?
pi_183159254
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:15 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Maar is het dan de bedoeling dat de roetvegen uiteindelijk ook weg gaan?
Dat word een verrassing. De gemeente en Rutu geven aan dat zwarte piet in Rotterdam in 3 jaar verdwenen zullen zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 november 2018 @ 09:19:02 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183159259
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:15 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Maar is het dan de bedoeling dat de roetvegen uiteindelijk ook weg gaan?
Ja want die zijn ook racistisch :N Eerst wilden ze verandering maar nu moet piet helemaal weg..
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183159323
Roetveegpiet is ook een breed begrip. Op de NTR heb je vooral witte pieten met een enkel streepje op beide wangen en 'roetveegpieten' die er uitzien zoals een zwarte piet. Die laatsten hebben volgens het verhaal van de NTR 'meer ervaring' met het door de schoorsteen kruipen.

We zullen gewoon nog 2 jaar moeten wachten voor we weten hoe de gemeente Rotterdam zijn pieten eruit zal laten zien. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat dat KOZP niet zal tegenhouden om te blijven demonstreren en dat er alternatieve intochten zullen blijven zijn zolang GroenLinks, SP en Nida dit niet kunnen verbieden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183159361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In Rotterdam zullen tijdens de intocht ook KOZP en zijn Black Panthers aanwezig zijn. Burgemeester Ahmed Aboutaleb heeft vorig jaar de eisen van actiegroep Rutu ingewilligd en zwarte piet zal verdwijnen in de door de gemeente georganiseerde intocht. Alleen gebeurd dat in 3 jaar en dit jaar zullen er nog wel roetveegpieten zijn. Voor KOZP is de verandering niet snel genoeg.

KOZP heeft zich daarom officieel aangemeld als demonstranten en krijgen een gebied toegewezen langs de route van de intocht. In Rotterdam zal wel een strenge beveiliging zijn, maar geen algehele tassencontrole en detectiepoortjes. Bezoekers moeten vrij een plek langs de route kunnen kiezen en daarom is het logistiek niet mogelijk om iedere bezoeker op wapens te controleren.

Naast de door de gemeente georganiseerde intocht organiseert de grootste Rotterdamse partij: Leefbaar Rotterdam ook een eigen intocht. In deze alternatieve intocht zullen wel zwarte pieten en geen Black Panthers te zien zijn. GroenLinks, SP en de Islamitische partij Nida hebben geprobeerd deze intocht te verbieden, maar kregen daar geen meerderheid voor in de gemeenteraad.
Typisch weer
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183159402
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja want die zijn ook racistisch :N Eerst wilden ze verandering maar nu moet piet helemaal weg..
Het is nooit goed genoeg voor dit soort lui. Altijd zullen ze iets vinden om over te ouwehoeren en ze gaan net zolang door tot het hele feest kapot is.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 15 november 2018 @ 09:34:48 #9
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183159449
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:15 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:

[..]

Maar is het dan de bedoeling dat de roetvegen uiteindelijk ook weg gaan?
Als het aan dat platform ligt mogen de Pieten er ook van een afstandje niet meer zwart uitzien, dus "ervaren" roetveegpieten behoren blijkbaar niet tot de mogelijkheden. Of dat inhoudt dat de afspraak met de gemeente uit 2017, die inhield dat uiteindelijk 10% helemaal zwart zou blijven, alsnog op de schop moet, is mij onduidelijk. Zelf beschouwden ze de geleidelijke afbouw in elk geval als een "compromis" in plaats van een overwinning.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-14034868-a1581244
https://www.ad.nl/rotterd(...)warte-piet~a37b2ede/
pi_183159461
Maar goed, dit jaar dus ook een alternatieve intocht van Leefbaar Rotterdam zonder demonstranten.

En nog leuker nieuws:

quote:
Bijna twee ton opgehaald voor 'blokkeerfriezen'
Na een kleine week van inzamelen op doneeractie.nl is bijna 192.000 euro opgehaald voor de zogeheten blokkeerfriezen. Het geld is bedoeld om hun hoger beroep te bekostigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)voor-blokkeerfriezen
Als het aan degene ligt die het feest daadwerkelijk vieren dan staat zwarte piet er beter voor dan ooit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 november 2018 @ 09:37:33 #11
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183159479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:31 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Het is nooit goed genoeg voor dit soort lui. Altijd zullen ze iets vinden om over te ouwehoeren en ze gaan net zolang door tot het hele feest kapot is.
De keuzes weerspiegelen ongetwijfeld niet de wil van de meerderheid, maar als die meerderheid ze vervolgens legitimiteit verleent door massaal naar de intocht te komen valt er verder ook niets aan te doen. Stemmen met de voeten lijkt me vooralsnog de meest effectieve vorm van protest.
pi_183159483
Het gaat niet snel genoeg, de zeurpieten hebben een eisenpakket ook nog als je hun de zin geeft.
pi_183159528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:38 schreef Bottendaal het volgende:
Het gaat niet snel genoeg, de zeurpieten hebben een eisenpakket ook nog als je hun de zin geeft.
Had er iemand wat anders verwacht dan? Ze gaan echt niet ophouden tot Sinterklaas helemaal weg is. En dan moet kerst weg. Enzovoort.
pi_183159550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:37 schreef Iblardi het volgende:
Stemmen met de voeten lijkt me vooralsnog de meest effectieve vorm van protest.
Ik denk dat dit het wel goed verwoord. Iedere ouder weet dat als het van het weekend naar de Rotterdamse intocht gaat dat ze dan op een gegeven moment het gebied passeren waar KOZP en andere demonstranten zullen zijn. Dan word jij en je kind beledigd en uitgescholden.

Nu zullen veel ouders voor dit punt van de intocht bewust afhaken, maar ik hoop dat vele ouders er voor zullen kiezen om naar de intocht van Leefbaar Rotterdam te gaan. LR moet dit zelf bekostigen dus is het budget maar een fractie van die van de officieele Rotterdamse intocht, maar er zijn tenminste wel zwarte pieten en geen Black Panthers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 november 2018 @ 09:54:52 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183159717
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik denk dat dit het wel goed verwoord. Iedere ouder weet dat als het van het weekend naar de Rotterdamse intocht gaat dat ze dan op een gegeven moment het gebied passeren waar KOZP en andere demonstranten zullen zijn. Dan word jij en je kind beledigd en uitgescholden.

Nu zullen veel ouders voor dit punt van de intocht bewust afhaken, maar ik hoop dat vele ouders er voor zullen kiezen om naar de intocht van Leefbaar Rotterdam te gaan. LR moet dit zelf bekostigen dus is het budget maar een fractie van die van de officieele Rotterdamse intocht, maar er zijn tenminste wel zwarte pieten en geen Black Panthers.
Wel jammer dat dat dan weer aan een politieke partij gekoppeld is. Ik had liever gezien dat dit soort initiatieven vanuit de middenstand en de "gewone burger" kwam, bijvoorbeeld door middel van een crowdfundingsactie.
pi_183159834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wel jammer dat dat dan weer aan een politieke partij gekoppeld is. Ik had liever gezien dat dit soort initiatieven vanuit de middenstand en de "gewone burger" kwam, bijvoorbeeld door middel van een crowdfundingsactie.
Oh, dat gebeurd ook hoor. Maar dat zijn allemaal lokale initiatieven. In verschillende wijken en winkelcentra's in Rotterdam wordt er door vrijwilligers en winkeliersverenigingen intochten en bezoeken van Sint georganiseerd. Voor zover bekend zijn dat allemaal intochten met zwarte pieten. De enige alternatieve intocht die bedoeld is voor alle Rotterdammers is de intocht van Leefbaar Rotterdam. Uiteraard moeten ze dat wel uit eigen zak betalen. Mensen die dat ondersteunen kunnen gewoon online het IBAN# van LR opzoeken en geld overmaken. Of gewoon een leuk berichtje achterlaten of over 3 jaar weer op LR stemmen natuurlijk.

LR werkt vanwege hun beperkte budget ook alleen maar met vrijwilligers die zwarte piet spelen. Die mensen zetten zich ook zonder tegenprestatie in voor dit initiatief. Dit in tegenstelling tot de acteurs die de gemeente Rotterdam inhuurt voor hun intocht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183160077
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:27 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Typisch weer
Lijkt me geniaal als bij de leefbaar intocht dus gewoon meer volk komt.
Grotere 'fuck you' kun je niet geven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 november 2018 @ 10:29:24 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183160275
Misschien moet KOZP eens een intocht in Oost-Groningen, Friesland, Zeeland of in de Achterhoek, Twente of op de Veluwe bezoeken. Binnen de kortste keren zullen ze schuimbekkend over straat tollen als ze al die zwarte pieten zien.
pi_183160401
Black panthers in Nederland...?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_183160403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet KOZP eens een intocht in Oost-Groningen, Friesland, Zeeland of in de Achterhoek, Twente of op de Veluwe bezoeken. Binnen de kortste keren zullen ze schuimbekkend over straat tollen als ze al die zwarte pieten zien.
Dat doen ze al. Dit jaar demonstreren ze onder andere in Dokkum, Leeuwarden Groningen en zelfs in Curaçao. Veel zwarter dan de pieten op Curaçao zal je ze niet vinden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183160411
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet KOZP eens een intocht in Oost-Groningen, Friesland, Zeeland of in de Achterhoek, Twente of op de Veluwe bezoeken. Binnen de kortste keren zullen ze schuimbekkend over straat tollen als ze al die zwarte pieten zien.
In Twente hebben de zwarte pieten wel allemaal een wit streepje onder de neus :P
pi_183160419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:37 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Black panthers in Nederland...?
Bij KOZP lopen er al jaren Black Panthers mij tijdens de demonstraties. YouTube staat vol met filmpjes van KOZP'ers in hun zwarte uniformen met baretten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 november 2018 @ 10:39:36 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183160434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wel jammer dat dat dan weer aan een politieke partij gekoppeld is. Ik had liever gezien dat dit soort initiatieven vanuit de middenstand en de "gewone burger" kwam, bijvoorbeeld door middel van een crowdfundingsactie.
Eens, maar de andere politieke partijen hebben de normale intocht om zeep geholpen. Die hadden zich daar niet mee moeten bemoeien, want die intocht is nu aan hun gekoppeld.
pi_183160483
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij KOZP lopen er al jaren Black Panthers mij tijdens de demonstraties. YouTube staat vol met filmpjes van KOZP'ers in hun zwarte uniformen met baretten.




Black Panthers :') :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183160531
Blach Panters... }:|

[ Bericht 88% gewijzigd door Prutzenberg op 15-11-2018 10:55:50 ]
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183160546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet KOZP eens een intocht in Oost-Groningen, Friesland, Zeeland of in de Achterhoek, Twente of op de Veluwe bezoeken. Binnen de kortste keren zullen ze schuimbekkend over straat tollen als ze al die zwarte pieten zien.
Ik wil niet te star zijn wat betreft Sinterklaastradities, maar je weet dat hij tot nu toe altijd met de boot kwam?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_183160645
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet te star zijn wat betreft Sinterklaastradities, maar je weet dat hij tot nu toe altijd met de boot kwam?
Zwarte Pieten zijn inventief genoeg.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183160718
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:54 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zwarte Pieten zijn inventief genoeg.
[ afbeelding ]
Ok. Even eerlijk: ik vind dit een grotere afgang dan een pindakaaspiet.
pi_183160724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:54 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zwarte Pieten zijn inventief genoeg.
[ afbeelding ]
_O-
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 15 november 2018 @ 11:00:02 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183160729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet te star zijn wat betreft Sinterklaastradities, maar je weet dat hij tot nu toe altijd met de boot kwam?
Gewoon met de boot naar Harderwijk, of over het Twentekanaal. Geen probleem voor de goedheiligman.
  donderdag 15 november 2018 @ 11:00:57 #31
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183160746
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon met de boot naar Harderwijk, of over het Twentekanaal. Geen probleem voor de goedheiligman.
Zelfs de aanwezigheid van een wat langgerekte plaatselijke vijver schijnt te volstaan.
  donderdag 15 november 2018 @ 11:02:34 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183160784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet te star zijn wat betreft Sinterklaastradities, maar je weet dat hij tot nu toe altijd met de boot kwam?
Door de Nederlandse geschiedenis van handel hebben de meeste plaatsen een haven, al is het maar aan een kanaaltje. Zelfs in De Achterhoek en Twente.
pi_183160842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ok. Even eerlijk: ik vind dit een grotere afgang dan een pindakaaspiet.
Ziet er ook niet echt uit als een officiële intocht. Meer een bezoek aan een school.
Niet ieder school kan een mooie koets regelen voor de Sint en een aftandse auto is natuurlijk ook niks.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183160864
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Door de Nederlandse geschiedenis van handel hebben de meeste plaatsen een haven, al is het maar aan een kanaaltje. Zelfs in De Achterhoek en Twente.
Het waren ‘wingewesten’ voor Holland en waterwegen zijn erg handig voor groot transport. Er is altijd wel een soort verbinding met de zee.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183160874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:06 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ziet er ook niet echt uit als een officiële intocht. Meer een bezoek aan een school.
Niet ieder school kan een mooie koets regelen voor de Sint en een aftandse auto is natuurlijk ook niks.
Zelfs een sintstint zou minder meelijwekkend zijn...
pi_183160892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zelfs een sintstint zou minder meelijwekkend zijn...
En dan een einde aan deze topicreeks maken zeker... :X
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_183160960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik wil niet te star zijn wat betreft Sinterklaastradities, maar je weet dat hij tot nu toe altijd met de boot kwam?
Heb zelf jarenlang Piet gespeeld en wij kwamen toen bijvoorbeeld ook per brandweerwagen, vliegtuig, paardenkoets aan.
pi_183161029
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:17 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Heb zelf jarenlang Piet gespeeld en wij kwamen toen bijvoorbeeld ook per brandweerwagen, vliegtuig, paardenkoets aan.
Dat vond ik als kind altijd de grootste teleurstelling, als ie niet in een boot kwam.
pi_183161132
moderne workshop over Sinterklaas en Piet. lesje PHP
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 november 2018 @ 11:57:15 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183161540
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Had er iemand wat anders verwacht dan? Ze gaan echt niet ophouden tot Sinterklaas helemaal weg is. En dan moet kerst weg. Enzovoort.
Daarom moet je er ook niet meer mee gaan onderhandelen. Discussiëren heeft immers ook geen enkele zin. Je kunt nog beter tegen een betonpaal trappen; die geeft nog meer mee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 15 november 2018 @ 11:58:56 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183161579
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:54 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Wel jammer dat dat dan weer aan een politieke partij gekoppeld is. Ik had liever gezien dat dit soort initiatieven vanuit de middenstand en de "gewone burger" kwam, bijvoorbeeld door middel van een crowdfundingsactie.
Goede kans dat ze dan dat geld de volgende keer voor nieuwe ruiten moeten gebruiken. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 15 november 2018 @ 12:42:22 #42
3542 Gia
User under construction
pi_183162269
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet KOZP eens een intocht in Oost-Groningen, Friesland, Zeeland of in de Achterhoek, Twente of op de Veluwe bezoeken. Binnen de kortste keren zullen ze schuimbekkend over straat tollen als ze al die zwarte pieten zien.
Of naar ons prachtige Helmondse Sinterklaaskasteel.

Wij Helmonders weten wel raad met KOZP

Voor geïnteresseerden:

https://www.hetkasteelvansinterklaas.nl

Tickets voor het kasteel zijn al uitverkocht, maar op het voorterrein is, gratis, minstens zoveel pret te beleven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Gia op 15-11-2018 13:04:10 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 12:47:08 #43
3542 Gia
User under construction
pi_183162342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lijkt me geniaal als bij de leefbaar intocht dus gewoon meer volk komt.
Grotere 'fuck you' kun je niet geven.
In de toekomst 2 intochten: één met zwarte Pieten, voor de normale mensen en één met alleen Sinterklaas voor de zeurpieten.
pi_183162377
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Of naar ons prachtige Helmondse Sinterklaaskasteel.

Wij Helmonders weten wel raad met KOZP 😈
uitverkocht tot 2022 begreep ik, 😎
pi_183162387
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

In de toekomst 2 intochten: één met zwarte Pieten, voor de normale mensen en één met alleen Sinterklaas voor de zeurpieten.
Is niet voldoende voor ze.
pi_183162541
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

In de toekomst 2 intochten: één met zwarte Pieten, voor de normale mensen en één met alleen Sinterklaas voor de zeurpieten.
Ze gaan niet stoppen tot alles weg en kapot is.
  donderdag 15 november 2018 @ 13:06:00 #47
3542 Gia
User under construction
pi_183162610
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

uitverkocht tot 2022 begreep ik, 😎
Staat een leuk filmpje op de site, en je kunt je prima vermaken op het voorterrein. Barst er van de zwarte Pieten.
pi_183162650
Ik zeg maar zo, bijna Kerstmis!
  donderdag 15 november 2018 @ 13:09:12 #49
3542 Gia
User under construction
pi_183162652
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is niet voldoende voor ze.
Da's dan jammer voor ze. Want als bij officiële intochten (zwarte) pieten verdwijnen, komen er vanzelf alternatieven. Dat houdt niemand tegen.
  donderdag 15 november 2018 @ 13:12:02 #50
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_183162714
https://www.telegraaf.nl/(...)rotesteren-in-dokkum

quote:
DOKKUM - Kick Out Zwarte Piet (KOZP) wil zaterdag gaan demonstreren bij de intocht van Sinterklaas in Dokkum, meldt de gemeente Dongeradeel donderdag.

De gemeente bekijkt welke mogelijkheden er zijn voor de demonstratie. De gemeente heeft vooralsnog geen andere aanvragen voor demonstraties binnengekregen.

Vorig jaar was Dokkum het decor van de landelijke intocht van de goedheiligman. Zogenoemde 'blokkeer-Friezen' hielden toen tegenstanders van Zwarte Piet die op weg waren naar Dokkum tegen op de snelweg A7. Vorige week vrijdag legde de rechtbank de veroorzakers van de wegblokkade taakstraffen op tot 240 uur.

Kick Out Zwarte Piet heeft voor dit weekeinde acties aangekondigd in zeker achttien plaatsen bij de intochten van Sinterklaas. Het gaat onder meer om Den Haag, Rotterdam, Nijmegen, Apeldoorn, Den Helder, Eindhoven en Willemstad (Curaçao).
Nog niets geleerd van vorig jaar zeker. Friezen, en zeker Noord-oost friezen, hebben zo'n broertje dood aan KOZP :')

Heb het idee dat KOZP gewoon provoceert en hoopt op een nieuwe rel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_183162943
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:42 schreef Gia het volgende:

Wij Helmonders weten wel raad met KOZP

Vertel !
  donderdag 15 november 2018 @ 14:02:05 #52
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183163563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 13:12 schreef MaLo het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rotesteren-in-dokkum

[..]

Nog niets geleerd van vorig jaar zeker. Friezen, en zeker Noord-oost friezen, hebben zo'n broertje dood aan KOZP :')

Heb het idee dat KOZP gewoon provoceert en hoopt op een nieuwe rel.
Ja, binnen de Randstad is er nog wel draagvlak voor het veranderen van Piet, maar Friesland is zo'n beetje het North Dakota van Nederland. :')
  donderdag 15 november 2018 @ 14:10:06 #53
3542 Gia
User under construction
pi_183163700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 13:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vertel !
Blokkeer Helmonders komen niet met een taakstraf weg, verwacht ik.
  donderdag 15 november 2018 @ 14:54:17 #54
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183164391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 13:12 schreef MaLo het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rotesteren-in-dokkum

[..]

Nog niets geleerd van vorig jaar zeker. Friezen, en zeker Noord-oost friezen, hebben zo'n broertje dood aan KOZP :')

Heb het idee dat KOZP gewoon provoceert en hoopt op een nieuwe rel.
Tja. Of je bent zo dom dat je een hint niet door hebt, of je wil gewoon lekker olie op het vuur gaan gooien om toch je gelijk te halen.

En toch volhouden dat ze voor de dialoog zijn.
(zolang zij hun zin krijgen, ja)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183164482
dit jaar zullen er opnieuw een wegblokkades zijn; echter gebruikt men voor dit jaar zelfrijdende auto's. Fabrikant Tesla geeft aan graag mee te werken aan de blokkade, ter promotie van de Tesla Model ZP. Speciaal bij dit model is het niet nodig om zelf in de auto aanwezig te zijn.
De zelfrijdende auto zal de boeken in gaan als de zelfblokkerende Tesla.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183164612
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

In de toekomst 2 intochten: één met zwarte Pieten, voor de normale mensen en één met alleen Sinterklaas voor de zeurpieten.
Dit.
Ieder z'n eigen keuze.
Ga het alleen niet lopen opdringen aan een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183164764
Zwarte piet geklaag, geneuzel, gezeur, reutel+++
P.s.: het is binnenkort Black Friday
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183164888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zwarte piet geklaag, geneuzel, gezeur, reutel+++
P.s.: het is binnenkort Black Friday
African-American Friday.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 15:28:12 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183164904
quote:
9s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

African-American Friday.
Racistisch voor de native Americans
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183165030
Drenthe en Groningen zien zwart van de pieten: buiten de stad Groningen is (bijna) geen roetveeg- of stroopwafelpiet te bekennen

De stad Groningen maakt zich op voor demonstraties vóór en tegen Zwarte Piet, maar in de rest van de provincie en in Drenthe leeft de discussie nauwelijks.
Het gaat – buiten Groningen Stad – heel lastig worden om dit weekeinde een regenboog-, stroopwafel- of roetveegpiet te spotten. Bij vrijwel alle intochten zijn de vrolijke hulpjes van Sinterklaas helemaal zwart. En het lijkt er niet op dat dit snel gaat veranderen.


Kinderfeest
„Discussies over de kleur van Zwarte Piet leven hier helemaal niet”, weet Gradus Abbas, organisator van de Sinterklaasintocht in Winschoten. Hij heeft wel een idee waarom dat in Groningen anders ligt.

„Het is eigenlijk heel simpel: daar hebben ze vorig jaar ruimte voor demonstrerende partijen gegeven. Dat levert aandacht op en dan springen mensen daarop in. Maar wij vieren hier een kinderfeest en iedereen in Winschoten begrijpt dat.”

Abbas hoopt dat zijn woonplaats verstoken blijft van groepen demonstranten. „Ik respecteer mensen die het Sinterklaasfeest op een andere manier willen vieren, maar wij vragen van hen dan ook om óns te tolereren. Het feest in Winschoten heeft niets met racisme te maken en er zijn geen signalen dat mensen het anders willen. Ik denk juist dat we pas commentaar krijgen als we Zwarte Piet zouden aanpassen.”

Slapende honden
In Delfzijl weten ze ook niets van demonstraties. Hier willen ze geen slapende honden wakker maken en houden ze de pietendiscussie om die reden het liefst zo ver mogelijk buiten de deur.
In Emmen volgt voorzitter Wim Beverdam van Stichting Sinterklaas Emmen de discussie wel op de voet. „Maar wij zien tot nu toe geen reden om het uiterlijk van onze pieten te wijzigen.”
Beverdam heeft ondertussen wel nauw contact met de politie en de gemeente. „Bij geen van die partijen is iets bekend over mogelijke demonstraties. We houden het zeker in de gaten, maar tot nu toe is er geen enkele reden om de intocht aan te passen.”

Beverdam wil er verder niet teveel over kwijt, maar vindt dat Sinterklaas vooral een kinderfeest moet blijven. „Het is jammer dat volwassenen nu zo tegen elkaar tekeer gaan.”
Zijn collega’s in Meppel en Assen beamen dat. „Beide kampen reageren veel te heftig”, vindt Toine Straatman van Stichting Sinterklaasintocht Assen. „Voor ons is het belangrijkste dat de kinderen een leuke dag hebben. Wij houden ons dan ook niet zo bezig met die discussie.”

Vaker door de schoorsteen
Toch zijn in Assen niet alle pieten helemaal zwart, zoals bij de andere intochten: „Sommigen hebben meer ervaring en zijn vaker door de schoorsteen geweest. Daardoor zien ze er anders uit dan de pieten met minder ervaring, die nog niet zo vaak door een schoorsteen zijn geklommen.”
Straatman maakt zich er niet zo druk om. „Er lopen in Assen vierhonderd pieten mee met de intocht. We gaan er gewoon weer één groot feest van maken.”
https://www.dvhn.nl/drent(...)kennen-23815207.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 november 2018 @ 15:40:38 #61
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_183165081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zwarte piet geklaag, geneuzel, gezeur, reutel+++
P.s.: het is binnenkort Black Friday
Roetveeg-vrijdag O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_183165146
Het is inderdaad heel opmerkelijk die strategie van KOZP. In deze provincies wordt er maar in 1 stad gedemonstreerd door KOZP en dat is uitgerekend in Groningen waar ook andere pieten zullen zijn. Hetzelfde geld voor veel plaatsen waar al andere pieten zijn of waar men ruimte bied aan demonstrerende partijen. Iedereen die bereid lijkt om eisen voor verandering van zwarte piet te accepteren, krijgt dit jaar bezoek van Jeffrey & de airfryers.

Goed advies dus van deze organisator: gewoon geen platform bieden aan deze beroepsklagers en de kans is groot dat je gewoon een volksfeest met zwarte pieten kan vieren zonder last van deze lui en zonder dat je duizenden euro's extra aan beveiliging kwijt bent.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183165402
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Racistisch voor de native Americans
Person of color friday
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183165409
Groningen (stad) heeft ook een naar verhouding vrij groot aantal demonstranten die gehoor willen geven aan de oproep van KOZP, vergeleken met andere steden. Studenten uit het westen misschien?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 november 2018 @ 15:59:18 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183165423
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2018 15:57 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Person of color friday
Dat klinkt wel redelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183165577
Bij de nationale intocht zijn er 2 actiegroepen die zich aangemeld hebben om te demonstreren tegen zwarte piet. De onbekende actiegroepen Opinnzwawidi en 'Inclusief Sinterklaasfeest Zaanstad' zullen aanwezig zijn. Het zou me niet verbazen als die weer allemaal lijntjes hebben met van Zeijl, Afriyie of andere bekende namen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183165677
Opinnzwawidi bekt niet echt lekker
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183165855
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Opinnzwawidi bekt niet echt lekker
Er is nergens info over dat groepje terug te vinden. De naam zelf lijkt ook niet enige betekenis te hebben in welke andere taal dan ook.
pi_183165932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is nergens info over dat groepje terug te vinden. De naam zelf lijkt ook niet enige betekenis te hebben in welke andere taal dan ook.
Het lijkt mij een afkorting, geen idee van wat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 15 november 2018 @ 16:29:04 #70
3542 Gia
User under construction
pi_183165951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is nergens info over dat groepje terug te vinden. De naam zelf lijkt ook niet enige betekenis te hebben in welke andere taal dan ook.
zwawidi zou afkorting kunnen zijn van zwart-wit discussie.
Opinn....geen flauw idee.
pi_183166455
Opinnzwawidi is nog helemaal nergens geregistreerd. mooi. dat kan iedereen hier nu doen, met leuke, positieve verhaaltjes over Zwarte Piet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 november 2018 @ 16:59:17 #72
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183166471
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:23 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is nergens info over dat groepje terug te vinden. De naam zelf lijkt ook niet enige betekenis te hebben in welke andere taal dan ook.
Lijkt inderdaad een afkorting (iets met "zwart-wit"), en het schijnt om een eenmansactie te gaan.

quote:
Omdat het een individu betreft, treedt de gemeente Zaanstad nog niet in detail over zijn of haar identiteit, legt een woordvoerder uit. "Mogelijk dat we dat wel bekendmaken als er met iedereen afspraken zijn gemaakt over de invulling van de demonstratie."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)sintocht-in-Zaanstad
pi_183166882
Het klinkt als iets dat Trump verzonnen heeft voor een niet bestaand land of woord.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183166984
Een persoon... Niet bestaande onzinwoorden...

wacht, het is... Het is....
Robert Tilton! Ene Robert uit Tulsa komt protesteren
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 november 2018 @ 17:37:28 #75
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183167175
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 16:29 schreef Gia het volgende:

[..]

zwawidi zou afkorting kunnen zijn van zwart-wit discussie.
Opinn....geen flauw idee.
Opoe Ineke negeert zwart wit discussie...? Nee, dat is niet echt een statement tegen Zwarte Piet natuurlijk.
pi_183167433
Deze dan.
Playmobil verkoopt weer Zwarte Piet-poppetjes
Playmobil gaat weer Zwarte Piet-poppetjes produceren, nadat de fabrikant daar in 2014 mee was gestopt. De Duitse speelgoedproducent doet dat naar eigen zeggen eenmalig én op verzoek van een aantal retailers. Ondanks de ophef van de afgelopen jaren blijft Zwarte Piet de oude: helemaal zwart, dikke rode lippen en gouden oorbellen.

Economieredactie 15-11-18, 17:49
,,We maken ze weer op verzoek van enkele retailers”, klinkt het bij de producent. Het bedrijf koos voor de traditionele afbeelding van Zwarte Piet ‘op vraag van kinderen, die een aantal kenmerken hebben gegeven’, laat Leen Van Reeth, marketing manager bij Playmobil, weten. Het gaat om twee verschillende sets: één doosje met drie Pieten en één doos met Zwarte Pieten, Sinterklaas én een stoomboot.

In 2014 besloot het bedrijf Playmobil geen Zwarte Pieten meer te fabriceren. Dat had niets met politiek te maken, vertelde het destijds. Het thema was afgerond, zo was het verhaal. De Amerikaanse speelgoedmaker Fisher Price ging het bedrijf voor omdat het ‘geen negatieve stereotypering wilde steunen’.

De hernieuwde productie van Playmobil is ‘eenmalig’, oftewel op = op. Wanneer én in welke winkels ze precies verkocht gaan worden, is nog onbekend. Op de site van Bol.com worden de dozen van Playmobil al verkocht via de webshop Speelgoed-liefhebbers.nl.

Verzamelitems
De eigenaar van de shop, Luuk Latour, laat desgevraagd weten dat dit niet de nieuwe collectie van Playmobil is maar dat gaat om verkoop uit oude voorraden. ,,We verkopen nu elke dag zo’n 5 tot 6 stuks. Het zijn inmiddels echte verzamelitems geworden.” Dat is aan de prijs te merken: de stoomboot met Sinterklaas en Zwarte Piet wordt aangeboden voor bijna 115 euro. Aan stoppen heeft deze speelgoedwinkel geen moment gedacht: Latour: ,,Er is vraag naar. En handel is handel.”

Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.”
https://www.ad.nl/economi(...)-poppetjes~adc6122e/

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 15-11-2018 18:01:03 ]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 17:57:23 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183167453
bron?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 18:01:24 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183167518
dank
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 november 2018 @ 18:19:53 #80
3542 Gia
User under construction
pi_183167802
quote:
Leuk, ga ik kopen, voor mijn eventuele toekomstige kleinkinderen.
pi_183167994
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Leuk, ga ik kopen, voor mijn eventuele toekomstige kleinkinderen.
Denk niet dat zulke dingen nog te koop zullen zijn als jij zo ver bent.
pi_183168028
Nou, roetveegpieten bij de intocht. Ik vind het prima.
Kinderen vinden het ook allemaal prima.
Goed zo toch?

Wel jammer dat ze als "nieuwe pieten" worden geïntroduceerd. Dat is niet nodig en zo wordt het een beetje een ding gemaakt.
Ben wel blij dat die regenboog- en stroopwafelpieten opgetieft zijn zeg :').
pi_183168074
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:34 schreef miaeak het volgende:
Nou, roetveegpieten bij de intocht. Ik vind het prima.
Kinderen vinden het ook allemaal prima.
Goed zo toch?

Wel jammer dat ze als "nieuwe pieten" worden geïntroduceerd. Dat is niet nodig en zo wordt het een beetje een ding gemaakt.
Maar voor de mensen die Zwarte Piet in eerste instantie weg willen hebben is dat dus niet prima. En dus blijven we het gezeik houden. Tot in den eeuwigheid, eeuwigheid. Amen.
pi_183168091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Maar voor de mensen die Zwarte Piet in eerste instantie weg willen hebben is dat dus niet prima. En dus blijven we het gezeik houden. Tot in den eeuwigheid, eeuwigheid. Amen.
Wat vinden zij er niet prima aan dan?
pi_183168110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat vinden zij er niet prima aan dan?
Weet ik niet. Ik weet alleen dat roetveegpiet niet voldoende wijziging is.
pi_183168171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik weet alleen dat roetveegpiet niet voldoende wijziging is.
Wat moet er in godsnaam nog anders dan?


Weet je wat ik het gekke vind.

Dit beeld van een "roetveegpiet" die door het raam gluurt vindt ik een heel stuk creepier dan een originele zwarte piet op de een of andere manier...



[ Bericht 1% gewijzigd door miaeak op 15-11-2018 18:49:13 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 18:49:19 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183168265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat vinden zij er niet prima aan dan?
Ze willen alles wat aan de slavernij herinnert verbieden.

Na Zwarte Piet gaan ze spiegels verbieden. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183168347
quote:
quote:
Het zijn inmiddels echte verzamelitems geworden.” Dat is aan de prijs te merken: de stoomboot met Sinterklaas en Zwarte Piet wordt aangeboden voor bijna 115 euro. Aan stoppen heeft deze speelgoedwinkel geen moment gedacht: Latour: ,,Er is vraag naar. En handel is handel.”
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 15 november 2018 @ 18:55:05 #89
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183168367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat moet er in godsnaam nog anders dan?

Weet je wat ik het gekke vind.

Dit beeld van een "roetveegpiet" die door het raam gluurt vindt ik een heel stuk creepier dan een originele zwarte piet op de een of andere manier...

[ afbeelding ]
Ja, daar staat dan ineens een echte kerel en geen generiek sprookjesfiguur. Ik gok dat Sinterklaas als "echte" bisschop zonder baard en pruik in de rol van weldoener en kindervriend ook eerder als onplezierig zou worden ervaren.
pi_183168621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat moet er in godsnaam nog anders dan?

Weet je wat ik het gekke vind.

Dit beeld van een "roetveegpiet" die door het raam gluurt vindt ik een heel stuk creepier dan een originele zwarte piet op de een of andere manier...

[ afbeelding ]
Niet alleen creepier, met dergelijke schrale besminking had ik zelfs als kind direct doorgehad dat Piet eigenlijk gewoon m'n oom is...

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 15-11-2018 19:33:02 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 19:10:59 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183168676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef miaeak het volgende:
Dit beeld van een "roetveegpiet" die door het raam gluurt vindt ik een heel stuk creepier dan een originele zwarte piet op de een of andere manier...
[ afbeelding ]
Dat is gewoon een kop die in de droge tuinaarde heeft gehangen.
Het is ook allemaal meteen zo godvergeten zuinig hier. :').
Als een Hollandse boterham, met te weinig boter en één dunne plak kaas. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_183168739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ze willen alles wat aan de slavernij herinnert verbieden.

Na Zwarte Piet gaan ze spiegels verbieden. :Y
Wat is er nu nog slavernij aan dan? Ze helpen een man een kinderfeest te organiseren waar ieder kind elk jaar weer naar uitkijkt. Wordt geassocieerd met iets positiefs. Als hij ze nou zou vastketenen of martelen is het een ander verhaal. Maar hij dwingt ze toch nergens toe?
Zullen we vrijwilligerswerk ook maar af gaan schaffen dan?

Dit was het argument dat mij heeft geholpen me in te leven in de tegenstanders:


Als we dat vergelijken met de roetveegpiet:


1: Het haar is niet meer kroezig, waardoor het dus niet meer de suggestie wekt dat het om een bepaald "ras" gaat.

2: Negerzwart is er dus af.

3: Rode lippenstift heb ik ook niet gezien.

4: Creooloorbellen zijn weg.

5: Zwarte pieten hebben al lang geen roe meer.

6: Jute zak vond ik een beetje een non-argument, want die werden voor veel meer gebruikt ook in nederland. (Bijvoorbeeld door boeren voor bieten en aardappelen etc.)

7: Pak is nog nagenoeg hetzelfde, maar dit werd ook gedragen door de rijke lieden vroeger dus niets ras-specifieks.

8: En verder hebben ze zelfs de handschoenen en panties aangepast aan de kleurstelling van het pak en niet de huidkleur.

Ik probeer serieus te begrijpen wat nu dan nog het probleem zou zijn. Ze hebben zo ongeveer alles van het lijstje veranderd en dan zou het nog niet goed zijn? Wat moet er dan in godsnaam nog anders? Sinterklaas in z'n eentje op die boot sturen? Lekker saai.
pi_183168792
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:13 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat is er nu nog slavernij aan dan? Ze helpen een man een kinderfeest te organiseren waar ieder kind elk jaar weer naar uitkijkt. Wordt geassocieerd met iets positiefs. Als hij ze nou zou vastketenen of martelen is het een ander verhaal. Maar hij dwingt ze toch nergens toe?
Zullen we vrijwilligerswerk ook maar af gaan schaffen dan?

Dit was het argument dat mij heeft geholpen me in te leven in de tegenstanders:
[ afbeelding ]

Als we dat vergelijken met de roetveegpiet:
[ afbeelding ]

1: Het haar is niet meer kroezig, waardoor het dus niet meer de suggestie wekt dat het om een bepaald "ras" gaat.

2: Negerkwart is er dus af.

3: Rode lippenstift heb ik ook niet gezien.

4: Creooloorbellen zijn weg.

5: Zwarte pieten hebben al lang geen roe meer.

6: Jute zak vond ik een beetje een non-argument, want die werden voor veel meer gebruikt ook in nederland. (Bijvoorbeeld door boeren voor bieten en aardappelen etc.)

7: Pak is nog nagenoeg hetzelfde, maar dit werd ook gedragen door de rijke lieden vroeger dus niets ras-specifieks.

8: En verder hebben ze zelfs de handschoenen en panties aangepast aan de kleurstelling van het pak en niet de huidkleur.

Ik probeer serieus te begrijpen wat nu dan nog het probleem zou zijn. Ze hebben zo ongeveer alles van het lijstje veranderd en dan zou het nog niet goed zijn? Wat moet er dan in godsnaam nog anders? Sinterklaas in z'n eentje op die boot sturen? Lekker saai.
Zijn gewoon beroepsjankers. Dat krijg je met dat volk dat nog nooit een dag gewerkt heeft.
  donderdag 15 november 2018 @ 19:16:33 #94
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183168811
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kop die in de droge tuinaarde heeft gehangen.
Het is ook allemaal meteen zo godvergeten zuinig hier. :').
Als een Hollandse boterham, met te weinig boter en één dunne plak kaas. :r
De Vlaamse versie, hoewel beter belegd dan de Hollandse, ziet er ook nog niet echt Bourgondisch uit.
pi_183168832
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:13 schreef miaeak het volgende:

[..]

Wat is er nu nog slavernij aan dan? Ze helpen een man een kinderfeest te organiseren waar ieder kind elk jaar weer naar uitkijkt. Wordt geassocieerd met iets positiefs. Als hij ze nou zou vastketenen of martelen is het een ander verhaal. Maar hij dwingt ze toch nergens toe?
Zullen we vrijwilligerswerk ook maar af gaan schaffen dan?

Dit was het argument dat mij heeft geholpen me in te leven in de tegenstanders:
[ afbeelding ]

Als we dat vergelijken met de roetveegpiet:
[ afbeelding ]

1: Het haar is niet meer kroezig, waardoor het dus niet meer de suggestie wekt dat het om een bepaald "ras" gaat.

2: Negerzwart is er dus af.

3: Rode lippenstift heb ik ook niet gezien.

4: Creooloorbellen zijn weg.

5: Zwarte pieten hebben al lang geen roe meer.

6: Jute zak vond ik een beetje een non-argument, want die werden voor veel meer gebruikt ook in nederland. (Bijvoorbeeld door boeren voor bieten en aardappelen etc.)

7: Pak is nog nagenoeg hetzelfde, maar dit werd ook gedragen door de rijke lieden vroeger dus niets ras-specifieks.

8: En verder hebben ze zelfs de handschoenen en panties aangepast aan de kleurstelling van het pak en niet de huidkleur.

Ik probeer serieus te begrijpen wat nu dan nog het probleem zou zijn. Ze hebben zo ongeveer alles van het lijstje veranderd en dan zou het nog niet goed zijn? Wat moet er dan in godsnaam nog anders? Sinterklaas in z'n eentje op die boot sturen? Lekker saai.
KOZP wil een zwarte vrouw in een rolstoel als Sinterklaas.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183168844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

KOZP wil een zwarte vrouw in een rolstoel als Sinterklaas.
Hij zit al op een paard dus veel lopen doet hij niet. :')
Maar dat is natuurlijk onzin.
Sinterklaas is 1 en dezelfde man en die is nu eenmaal blank en ergens in de 500 jaar oud.
pi_183168881
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
pi_183168941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
Hij is niet blank omdat wij nou met z'n allen zo graag willen dat hij blank is. Hij is blank, omdat wij als land tijdens het ontstaan van deze traditie merendeels blank waren. Daar identificeren wij onszelf mee. Mensen van andere rassen hebben traditioneel ook hun eigen iconen in hun eigen ras. Zo werkt dat gewoon. Mijn oma van 88 spreekt zelfs nog over "negers" en "zwarten". En echt niet in een negatieve zin, maar dat is hoe zij ze noemt. Dat is niet omdat ze racistisch is, want dat is ze totaal niet. Ze kent het gewoon niet zo, omdat we vroeger een stuk minder multicultureel waren.

Dat is de laatste 50 jaar in raptempo veranderd.
Dat we dat nu wel zijn is prima en we kunnen best een beetje meebuigen met figuren als pieten, die sowieso al niet echt een eigen identiteit hebben. Maar een zwarte sinterklaas gaat gewoon totaal de verkeerde kant op, omdat het dan ineens een totaal ander persoon zou zijn.

Als zij ervaren dat "hun ras" negatief geportretteerd wordt dan kunnen we daar naar kijken. Maar we doen met ons eigen "ras" wat we willen en dat hoeven wij echt niet te veranderen.
Ik vind het zeer kut om over "rassen" en "zij" en "wij" te praten, maar dat is dan maar even zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door miaeak op 15-11-2018 19:32:56 ]
  donderdag 15 november 2018 @ 19:26:45 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183168994
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

KOZP wil een zwarte vrouw in een rolstoel als Sinterklaas.
Maar dan wél een glbtqwertyuiopasdfhjkzxcvbnm-vrouw :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183169030
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.”

Wat een achterlijk bedrijf. Ik vind hun opmerking kwetsend. Net alsof ze dr klanten die het willen kopen willen betichten van racisme. Misschien moeten we deze winkel maar links laten liggen?
pi_183169053
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.

Wat een achterlijk bedrijf. Ik vind hun opmerking kwetsend. Net alsof ze dr klanten die het willen kopen willen betichten van racisme. Misschien moeten we deze winkel maar links laten liggen?
Dit is een heel gevaarlijke policy...
Letterlijk alles kan potentieel als kwetsend worden ervaren.
pi_183169171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:29 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit is een heel gevaarlijke policy...
Letterlijk alles kan potentieel als kwetsend worden ervaren.

Ik zou gewoon geen afbeeldingen verkopen, maar gewoon het speelgoed zelf ;)
pi_183169324
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:28 schreef Inbox het volgende:
"Bij vestigingen en in de webshop van Intertoys zullen de Zwarte Pieten van Playmobil niet verkocht gaan worden, meldt zegsvrouw van de speelgoedwinkel. ,,We hebben als beleid dat we geen afbeeldingen verkopen die als kwetsend ervaren kunnen worden.”
Aldus de keten die wel nog gewoon deze juten zak verkoopt.
pi_183169363
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Aldus de keten die wel nog gewoon deze juten zak verkoopt.
:D :')
pi_183169375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
laten we het hopen. katholieke pedo.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:42:48 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169403
beiden blijven gewoon <O) oO/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183169520
Nou ik vind dat het nu wel klaar is. Roetveegpiet is er. Compromis gemaakt.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 19:48:23 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:41 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

laten we het hopen. katholieke pedo.
Kijk, hier komt de aap uit de mouw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:02 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169605
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:46 schreef miaeak het volgende:
Nou ik vind dat het nu wel klaar is. Roetveegpiet is er. Compromis gemaakt.
mwah nu gaan ze overal waar nog geen roetveegpiet is lopen klieren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:16 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169616
en overal waar wel roetveegpiet is want dat kan gewoon
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:50:31 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169623
gewoon verbieden, shit is leuk geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 november 2018 @ 19:50:32 #112
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183169625
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:20 schreef Lavenderr het volgende:
Als Zwarte Piet succesvol weggetreiterd is, zal Sinterklaas wel aan de beurt zijn.
Het lijkt er niet op dat dit soort clubjes stoppen bij dit punt nee. Ze willen veel meer kapot maken, dat is wel duidelijk
pi_183169661
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:50 schreef sp3c het volgende:
gewoon verbieden, shit is leuk geweest
Omdat jij geen kind meer bent of wat? :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 19:52:10 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169667
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:50 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het lijkt er niet op dat dit soort clubjes stoppen bij dit punt nee. Ze willen veel meer kapot maken, dat is wel duidelijk
Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad. Dat is iets wat wel meer mensen beseffen en daar komen m.i die steeds heftiger wordende reacties vandaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169689
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad. Dat is iets wat wel meer mensen beseffen en daar komen m.i die steeds heftiger wordende reacties vandaan.
Ik vind roetveegpiet nog wel een meebeweging die ok is. Maar daar ligt wel echt de grens.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 19:53:13 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183169692
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:51 schreef miaeak het volgende:

[..]

Omdat jij geen kind meer bent of wat? :')
euuuuuh :? :')

gewoon kappen met die demonstraties, klaar mee, doe maar in juni
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183169709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

euuuuuh :? :')

gewoon kappen met die demonstraties, klaar mee, doe maar in juni
Ah ik dacht de traditie. Sorry ^O^
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 19:54:28 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169732
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:53 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ik vind roetveegpiet nog wel een meebeweging die ok is. Maar daar ligt wel echt de grens.
Ik ook. Daarnaast zijn er volgens mij ook wel andere zaken verdwenen of aangepast zoals de oorbellen en pruik enzo.

Een keer is het klaar. Het zijn verdomme net peuters die maar door blijven drammen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169768
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik ook. Daarnaast zijn er volgens mij ook wel andere zaken verdwenen of aangepast zoals de oorbellen en pruik enzo.

Een keer is het klaar. Het zijn verdomme net peuters die maar door blijven drammen.
Zie pag.4 van dit topic inderdaad. (Waar ik de vergelijking maak en de gemaakte veranderingen, die er nogal wat zijn). Letterlijk alles is van het lijstje geveegd.

[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 15-11-2018 20:01:34 ]
pi_183169796
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad.
Dat mensen zich niet zo Nederlands voelen ... is niet hetzelfde als een hekel hebben aan de Nederlandse identiteit,
Ik voel me geen fransman. Maar een hekel aan de Franse identiteit heb ik niet.
Ook geen hekel aan Franse mensen .
Als ik mensen van KOZP hoor en lees.... het lijkt me niet dat zijn hekel hebben aan de Nederlandse identiteit of aan Nederlanders.
pi_183169797
Het feest moet kapot, dat werd ontkent maar het is gewoon zo
  donderdag 15 november 2018 @ 19:58:25 #122
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183169812
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad. Dat is iets wat wel meer mensen beseffen en daar komen m.i die steeds heftiger wordende reacties vandaan.
Een mix van roet en "echt Zwart" lijkt me acceptabel, zo kan iedereen ook Piet blijven spelen ipv dat je straks alleen maar Witte Pietjes :') hebt
pi_183169817
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:57 schreef Bottendaal het volgende:
Het feest moet kapot, dat werd ontkent maar het is gewoon zo
Wie zegt dat ? Dat is niet de doelstelling van KOZP.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:00:20 #124
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat mensen zich niet zo Nederlands voelen ... is niet hetzelfde als een hekel hebben aan de Nederlandse identiteit,
Ik voel me geen fransman. Maar een hekel aan de Franse identiteit heb ik niet.
Ook geen hekel aan Franse mensen .
Als ik mensen van KOZP hoor en lees.... het lijkt me niet dat zijn hekel hebben aan de Nederlandse identiteit of aan Nederlanders.
Als je je niet Nederlands voelt dien je ook je klep te houden over Nederlandse tradities.

Daarnaast zei ik een deel hé ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169862
https://www.dvhn.nl/groningen/Kick-Out-Zwarte-Piet-is-geïnspireerd-door-Martin-Luther-King-23815196.html

"KOZP is Geïnspireerd door MLK". Lijkt me niet dat hij dit vet zou vinden :').
pi_183169871
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat mensen zich niet zo Nederlands voelen ... is niet hetzelfde als een hekel hebben aan de Nederlandse identiteit,
Ik voel me geen fransman. Maar een hekel aan de Franse identiteit heb ik niet.
Ook geen hekel aan Franse mensen .
Als ik mensen van KOZP hoor en lees.... het lijkt me niet dat zijn hekel hebben aan de Nederlandse identiteit of aan Nederlanders.
Als we maar aanpassen aan hun ideeën en niet 25 procent niet 50 procent maar 100 procent anders blijven we doordrammen als een stel kleuters die hun zin niet krijgen
  donderdag 15 november 2018 @ 20:02:05 #127
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183169899
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Een deel ervan heeft simpelweg een hekel aan de Nederlandse identiteit inderdaad.
Kop. Spijker. Figuren als die Rogier en die malloten van de grauwe eeuw willen gewoon zoveel mogelijk ageren. Zie ook dat gedoe met de dodenherdenking wat nu een aantal jaar bezig is. Die willen juist de deksel op hun neus krijgen, dat is immers in hun ogen de bevestiging dat Nederland walgelijk racistisch is.
pi_183169910
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als je je niet Nederlands voelt dien je ook je klep te houden over Nederlandse tradities.
Tjonge...... hoe mal. Zie je dat niet?
Ik voel me niet Frans , ook niet Hoorns. Heb ik dan niet het recht iets te zeggen over Franse en Hoornse tradities ?
pi_183169915
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:02 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Kop. Spijker. Figuren als die Rogier en die malloten van de grauwe eeuw willen gewoon zoveel mogelijk ageren. Zie ook dat gedoe met de dodenherdenking wat nu ook een aantal jaar bezig is.
Dodenherdenking? Wil ik het weten?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:03:18 #130
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169943
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:58 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Een mix van roet en "echt Zwart" lijkt me acceptabel, zo kan iedereen ook Piet blijven spelen ipv dat je straks alleen maar Witte Pietjes :') hebt
Dan zijn het toch blanke slaven in de ogen van die amoebes?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169951
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:00 schreef miaeak het volgende:
https://www.dvhn.nl/groningen/Kick-Out-Zwarte-Piet-is-geïnspireerd-door-Martin-Luther-King-23815196.html

"KOZP is Geïnspireerd door MLK". Lijkt me niet dat hij dit vet zou vinden :').
Sterker nog Jerry, de voorman van KOZP heeft King Luther in zijn naan verwerkt
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:03:45 #132
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183169960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjonge...... hoe mal. Zie je dat niet?
Ik voel me niet Frans , ook niet Hoorns. Heb ik dan niet het recht iets te zeggen over Franse en Hoornse tradities ?
Zeker, maar dan zul je genegeerd worden. Zoals het hoort.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183169969
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:01 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Als ze zich maar aanpassen aan hun ideeën en niet 25 procent niet 50 procent maar 100 procent anders blijven we doordrammen als een stel kleuters die hun zin niet krijgen
Je bent niet duidelijk met aanpassen.
Maar mensen die niet dol zijn op zp, zijn die allemaal drammende kleuters ?
  donderdag 15 november 2018 @ 20:04:11 #134
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183169971
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:02 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dodenherdenking? Wil ik het weten?
Heb je onder een steen gelegen?
pi_183170002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:02 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dodenherdenking? Wil ik het weten?
Ik zou me toch maar iets meer gaan verdiepen in die actiegroepen als ik jou was :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183170004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:02 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dodenherdenking? Wil ik het weten?
https://www.google.com/search?q=geen+4+mei+voor+mij
pi_183170019
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zeker, maar dan zul je genegeerd worden. Zoals het hoort.
Dan ben je dus een burger die geen gelijke burgerrechten verdient?
Mensen moeten die andersdenkenden boycotten ?
pi_183170032
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent niet duidelijk met aanpassen.
Maar mensen die niet dol zijn op zp, zijn die allemaal drammende kleuters ?
Mensen die blijven zeuren dat het moet veranderen wel ja
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:09:12 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183170103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan ben je dus een burger die geen gelijke burgerrechten verdient?
Mensen moeten die andersdenkenden boycotten ?
Rare conclusies trek je. Je hebt het recht je hele onderbuik te legen. Niet het recht dat er ook wat mee gedaan moet worden.

Als ik een escape for escargots cluppie opricht en ga demonsteren in Frankrijk word ik ook niet gehoord. Dat betekent niet dat mijn burgerrechten geschaadt worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183170115
quote:
Dit heb ik inderdaad totaal gemist. Gelukkig maar. Ik ga me er ook niet in verdiepen. Fucking onzin.
pi_183170159
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:06 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mensen die blijven zeuren dat het moet veranderen wel ja
In een democratie is het belangrijk dat er diverse meningen zijn. Dat botst en daardoor komt men verder met de meningsvorming
Wees blij met afwijkende meningen
pi_183170202
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:09 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit heb ik inderdaad totaal gemist. Gelukkig maar. Ik ga me er ook niet in verdiepen. Fucking onzin.
Jij bent van mening dat er compromissen met dit soort lui gesloten moeten worden
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_183170244
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat er compromissen met dit soort lui gesloten moeten worden
In het geval van zwarte piet, omdat ze mij hebben overtuigd dat we best een beetje mee kunnen denken. Betekent niet dat ik het maar gelijk met iedereen eens ben die iets anders wil.
pi_183170266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In een democratie is het belangrijk dat er diverse meningen zijn. Dat botst en daardoor komt men verder met de meningsvorming
Wees blij met afwijkende meningen
Afwijkende meningen waarmee geen compromis valt te sluiten ben ik niet blij mee
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:14:56 #145
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183170277
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In een democratie is het belangrijk dat er diverse meningen zijn. Dat botst en daardoor komt men verder met de meningsvorming
Wees blij met afwijkende meningen
Die mogen ze toch hebben en uiten? Ze mogen demonstreren, het hele rataplan. Er zijn zelfs aanpassingen geweest nav. Als je echter een alles of niets mentaliteit hanteert krijg je het deksel op de neus en terecht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183170288
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Rare conclusies trek je. Je hebt het recht je hele onderbuik te legen. Niet het recht dat er ook wat mee gedaan moet worden.
Dat is waar, maar ik reageerde op jouw formulering wat op boycotten leek
Iedereen negeert zoveel meningen die hem niet aanstaan . Daar is niks mis mee.
Per definitie een afwijkende mening over tradities negeren is wel mis.
Dat leidt tot verstarring en schept valse beelden van 'vaststaande waarheden' .
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:16:23 #147
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183170323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik reageerde op jouw formulering wat op boycotten leek
Iedereen negeert zoveel meningen die hem niet aanstaan . Daar is niks mis mee.
En per definitie een afwijkende mening over tradities negeren is wel mis.
Dat leidt tot verstarring en schept valse beelden van 'vaststaande waarheden' .
Maar dat is de crux dan ook hé. Ze worden niet genegeerd. Integendeel zelfs.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183170326
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Kijk, hier komt de aap uit de mouw.
sinterklaas zn aap? slaat dat op zwarte piet of op de katholieke voorliefde voor kleine jongentjes?
pi_183170426
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die mogen ze toch hebben en uiten? Ze mogen demonstreren, het hele rataplan. Er zijn zelfs aanpassingen geweest nav. Als je echter een alles of niets mentaliteit hanteert krijg je het deksel op de neus en terecht.
Even terug naar posting #138 over drammende kleuters Daar reageerde ik op. Die neiging mensen met een afwijkende mening te kleineren en het moreel recht te ontzeggen die mening te uiten.
btw Het meeste gedrein in deze topicserie komt van de felle propieters.
pi_183170447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:16 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

sinterklaas zn aap? slaat dat op zwarte piet of op de katholieke voorliefde voor kleine jongentjes?
Welja laten we dat er nog even bijhalen :').
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:21:27 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183170484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Even terug naar posting #138 over drammende kleuters Daar reageerde ik op. Die neiging mensen met een afwijkende mening te kleineren en het moreel recht te ontzeggen die mening te uiten.
btw Het meeste gedrein in deze topicserie komt van de felle propieters.
Nou ja, dat sloeg dus op de deel dat geen enkele concessies wil doen en puur hun eigen zin wil doordraven. Die hoef je niet serieus te nemen nee. Dat soort mensen maken de discussie kapot, van welke kant dan ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183171007
Het is ook totaal onnozel om 'concessies' te doen. Iedereen moet het feest gewoon op z'n eigen manier vieren en niet zo huilen over hoe anderen het doen.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 15 november 2018 @ 20:39:16 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183171012
waarom zou je die figuren niet 'boycotten'

klaar mee hoor, ik zou niet meer met ze aan tafel gaan en als ik een intocht zou plannen waar ze langs de route staan dan zou ik de route verleggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 november 2018 @ 20:39:17 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183171015
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan ben je dus een burger die geen gelijke burgerrechten verdient?
Mensen moeten die andersdenkenden boycotten ?
Puntje 27:
https://www.amnesty.nl/en(...)ns-uvrm-korte-versie
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:41:01 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183171063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:39 schreef ems. het volgende:
Het is ook totaal onnozel om 'concessies' te doen. Iedereen moet het feest gewoon op z'n eigen manier vieren en niet zo huilen over hoe anderen het doen.
Vind ik niet. Je wil er een inclusief feest van maken, dus heeft de ntr bv concessies gedaan. Helemaal niks mis mee, maar de koek is een keer op.

Hoe mensen individueel hun sinterklaas invullen is aan hun zelf.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183171116
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Vind ik niet. Je wil er een inclusief feest van maken
Er is voor zover ik weet nooit iemand bij een sinterklaasfeest geweigerd.
quote:
, dus heeft de ntr bv concessies gedaan. Helemaal niks mis mee.
Als zij dat willen is dat inderdaad geen probleem. Als andere partijen daar geen trek in hebben is dat evenmin een probleem.
quote:
Hoe mensen individueel hun sinterklaas invullen is aan hun zelf.
Eens, maar dat is net zo goed van toepassing op intochten.
Conscience do cost.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 20:45:52 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183171214
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Er is voor zover ik weet nooit iemand bij een sinterklaasfeest geweigerd.

[..]

Als zij dat willen is dat inderdaad geen probleem. Als andere partijen daar geen trek in hebben is dat evenmin een probleem.

[..]

Eens, maar dat is net zo goed van toepassing op intochten.
Jep, maar er zijn talloze intochten en de grote word door de ntr geregeld. Dus mogen ze daar zelf ook een invulling aan geven. Ik snap wel dat ze dan aanpassingen doen, maar genoeg is genoeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 15 november 2018 @ 20:46:53 #158
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183171251
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Leuk, ga ik kopen, voor mijn eventuele toekomstige kleinkinderen.
Ik vermoed dat ze pas volgend jaar via Playmobil te koop zijn. De dozen die nu in de verkoop zijn zijn verzamelitems en veel te duur.
Duurt ook altijd even voor de productie is gestart.
  donderdag 15 november 2018 @ 20:50:19 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183171359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Je wil er een inclusief feest van maken
Het is nu minder inclusief dan het ooit is geweest. Het ging ook niet om inclusiviteit, want iedereen mocht en kon al meedoen, maar om een safe place waar niemand gekwetst mag worden. Behalve dan blanke Nederlanders, die massaal voor racist worden uitgemaakt.
pi_183171468
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat mensen zich niet zo Nederlands voelen ... is niet hetzelfde als een hekel hebben aan de Nederlandse identiteit,
Ik voel me geen fransman. Maar een hekel aan de Franse identiteit heb ik niet.
Ook geen hekel aan Franse mensen .
Als ik mensen van KOZP hoor en lees.... het lijkt me niet dat zijn hekel hebben aan de Nederlandse identiteit of aan Nederlanders.
Dat hebben ze wel. Als ze tenminste wit zijn. Aan niet-witte Nederlanders hebben ze geen hekel.
  donderdag 15 november 2018 @ 20:58:00 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183171565
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 19:18 schreef miaeak het volgende:

[..]

Hij zit al op een paard dus veel lopen doet hij niet. :')
Maar dat is natuurlijk onzin.
Sinterklaas is 1 en dezelfde man en die is nu eenmaal blank en ergens in de 500 jaar oud.

Tel daar maar ca. 1000 bij op als je het over de bisschop van Myra hebt: geboren aan het eind van de 3e eeuw.
pi_183171582
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Tel daar maar ca. 1000 bij op als je het over de bisschop van Myra hebt: geboren aan het eind van de 3e eeuw.
Ja, maar de sinterklaas van nu heeft het altijd over in de 500 jaar ergens.
  donderdag 15 november 2018 @ 21:01:48 #163
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183171639
Los van welk standpunt wie dan ook heeft... Laat morgen aub rustig verlopen ;(
pi_183171776
morgen verloopt alles rustig. zaterdag echter ...

och, ik verwacht dat 't reuze meevalt. veel die toetsenbordhelden...
dat stuk Zeil en z'n vriendjes laten ze echt niet 't gebied binnen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183171845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:01 schreef ChrisCarter het volgende:
Los van welk standpunt wie dan ook heeft... Laat morgen aub rustig verlopen ;(
Van Zeijl en zijn Grauwe Eeuw gaan iig een knap deuntje meeblazen:

quote:
Anti-Piet-activist Michael van Zeijl komt vrij

Michael van Zeijl, een van de activisten tegen Zwarte Piet, komt weer op vrije voeten. Dat heeft de rechter-commissaris van de rechtbank in Haarlem donderdag besloten.

De man zat vast omdat hij dreigde Sinterklaas iets aan te doen tijdens de nationale intocht in Zaanstad komende zaterdag.

Het Openbaar Ministerie wilde dat hij nog twee weken vast bleef zitten. "Als de verdachte, zoals door de officier van justitie is gevorderd, nog veertien dagen in voorarrest zou blijven zitten, zou het risico bestaan dat verdachte langer vastzit dan een eventuele straf die aan hem door de strafrechter zal worden opgelegd," motiveert de rechter-commissaris.

De Grauwe Eeuw

Van Zeijl van de linkse actiegroep De Grauwe Eeuw werd woensdag voor verhoor meegenomen naar het politiebureau. De aanhouding gebeurde op straat, na afloop van een kort geding tegen de Sint-intocht bij de rechtbank in Haarlem. Deze rechtszaak was aangespannen - en verloren - door de stichting Majority Perspective, waar Van Zeijl ook bestuurslid is.

Hij mag vrijdag en zaterdag niet in de buurt van intocht komen, oordeelde de gemeente Zaanstad eerder al.

Van Zeijl raakte eerder in opspraak door een oproep die hij deed om een aanslag te plegen op Sinterklaas. Hij werd eind augustus door de politierechter veroordeeld tot een boete wegens opruiing.
Parool

Btw, een boete voor "opruiing" kan dus gewoon... :')
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 november 2018 @ 21:11:53 #166
408813 crew  trein2000
pi_183171936
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van Zeijl en zijn Grauwe Eeuw gaan iig een knap deuntje meeblazen:

[..]

Parool

Btw, een boete voor "opruiing" kan dus gewoon... :')
Natuurlijk kan dat, je kan zelfs een boete krijgen voor moord.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 15 november 2018 @ 21:11:54 #167
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183171937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Van Zeijl en zijn Grauwe Eeuw gaan iig een knap deuntje meeblazen:

[..]

Parool

Btw, een boete voor "opruiing" kan dus gewoon... :')
Dus hij heeft nu al meerdere malen aantoonbaar die dreiging geuit. Wat een engnek :r
pi_183172185
Kozp zijn toch volwassenen die met wat verstand toch beseffen dat je als volwassenen niet activistisch moet gaan lopen bleren naast en temidden van kleine kinderen?

Die figuren krijgen van mij 0 sympathie.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 november 2018 @ 21:30:22 #170
408813 crew  trein2000
pi_183172418
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Doe eens een link zou ik zeggen.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel289
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 15 november 2018 @ 21:33:36 #171
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183172482
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:21 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Kozp zijn toch volwassenen die met wat verstand toch beseffen dat je als volwassenen niet activistisch moet gaan lopen bleren naast en temidden van kleine kinderen?

Die figuren krijgen van mij 0 sympathie.
. Al die lui leven van ons afgedragen belastinggeld. Kan me niet voorstellen dat een werkgever met narcistische figuren als Rogier of die van Zeijl in zee gaat. Zelfs die Affriye is werkloos, nadat hij ontslagen was als beveiliger... Dat hij op het vmbo terecht kwam was ook de schuld van de staat. Jammer dat ik die link niet meer kan vinden waar dat op stond.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 november 2018 @ 21:37:08 #173
408813 crew  trein2000
pi_183172560
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je ook nog een praktijkvoorbeeld of wat?
Nee, en ik denk ook niet dat ik die kan vinden. Ik zeg alleen dat het kan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 15 november 2018 @ 21:41:27 #174
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183172684
Hoe zit het met die hooligans ( :') ) die de anti's gaan opwachten?
:')
pi_183172916
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:21 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Kozp zijn toch volwassenen die met wat verstand toch beseffen dat je als volwassenen niet activistisch moet gaan lopen bleren naast en temidden van kleine kinderen?

Die figuren krijgen van mij 0 sympathie.
ik denk dat zij vinden dat je als ouders niet je kind naar een racistisch feestje moet brengen. dat dat slechter voor ze is dan zien dat mensen ertegen protesteren
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 november 2018 @ 22:03:28 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183173145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hoe zit het met die hooligans ( :') ) die de anti's gaan opwachten?
Bijstand is nog niet gestort dus ik gok dat beide partijen niet komen opdagen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_183173526
https://m.noordhollandsda(...)RRq3PVH6ezi0-qW4HyqQ

Advocaat Emil Tamas van stichting Majority Perspective (MP) is ondergedoken na het kort geding tegen de landelijke sinterklaasintocht. ,,Ik slaap niet meer thuis. Het bezoek van mijn kinderen heb ik afgezegd. Ik woon op de begane grond, aan de openbare weg. Er kan heel makkelijk een brandbom naar binnen worden gegooid.’’

Niet overdreven, meent de Haagse jurist. ,,Ik ben geduwd, uitgescholden en met de dood bedreigd. Mijn assistente is gemolesteerd. Ik ben zeer geschrokken van de sfeer dinsdag in Haarlem.’’ De ’aanval door mannen in burger’, achteraf bleek het te gaan om een arrestatieteam, was de druppel.

Klagen bij de politie heeft geen zin, meent Tamas. Bescherming vragen evenmin. ,,Het is de politie zelf die ons aanvalt, wat moet je dan nog. Ik kreeg een hele harde duw en er werd tegen me geschreeuwd: ’Wegwezen! Oprotten!’ Het had ook extreem-rechts kunnen zijn. Pas toen ik zag dat agenten in uniform verderop niet reageerden, kreeg ik het vermoeden dat het om politie ging. Zo’n actie met acht man sterk voor een mannetje van misschien vijftig kilo, ongewapend.’’
pi_183173658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Even terug naar posting #138 over drammende kleuters Daar reageerde ik op. Die neiging mensen met een afwijkende mening te kleineren en het moreel recht te ontzeggen die mening te uiten.
btw Het meeste gedrein in deze topicserie komt van de felle propieters.
Hoe krijg je het getypt vent. Je loopt al 5 jaar met de neiging en drang mensen die voor Zwarte Piet zijn weg te zetten als racist, fascist en rechts extremist op de meest arrogante, blinde en zuigende wijzes.
Tal van ruzies, tijdelijke sluitingen van dit topic en verwijderen van 100'en posts hangen daar aan vast. En niet alleen in het ZP topic.

Als iemand ergens een moreel recht heeft ontzegt aan mensen met een andere mening, is dat jij bluesdude. En dan durf jij met zo'n post aan te komen.

Ga je schamen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183173739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:20 schreef pokkerdepok het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)RRq3PVH6ezi0-qW4HyqQ

Advocaat Emil Tamas van stichting Majority Perspective (MP) is ondergedoken na het kort geding tegen de landelijke sinterklaasintocht. ,,Ik slaap niet meer thuis. Het bezoek van mijn kinderen heb ik afgezegd. Ik woon op de begane grond, aan de openbare weg. Er kan heel makkelijk een brandbom naar binnen worden gegooid.’’

Niet overdreven, meent de Haagse jurist. ,,Ik ben geduwd, uitgescholden en met de dood bedreigd. Mijn assistente is gemolesteerd. Ik ben zeer geschrokken van de sfeer dinsdag in Haarlem.’’ De ’aanval door mannen in burger’, achteraf bleek het te gaan om een arrestatieteam, was de druppel.

Klagen bij de politie heeft geen zin, meent Tamas. Bescherming vragen evenmin. ,,Het is de politie zelf die ons aanvalt, wat moet je dan nog. Ik kreeg een hele harde duw en er werd tegen me geschreeuwd: ’Wegwezen! Oprotten!’ Het had ook extreem-rechts kunnen zijn. Pas toen ik zag dat agenten in uniform verderop niet reageerden, kreeg ik het vermoeden dat het om politie ging. Zo’n actie met acht man sterk voor een mannetje van misschien vijftig kilo, ongewapend.’’
:D wat een overdreven gelul.

De wereld verging volgens airfryer toen hij werd opgepakt en dacht weg te kunnen komen met openlijke geweldpleging.
En wat was het? Eem duwpartijtje van een paar agenten.
Zal dit ook zijn. Maa echt hoor, het hele leger kwam.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183174066
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:D wat een overdreven gelul.

De wereld verging volgens airfryer toen hij werd opgepakt en dacht weg te kunnen komen met openlijke geweldpleging.
En wat was het? Eem duwpartijtje van een paar agenten.
Zal dit ook zijn. Maa echt hoor, het hele leger kwam.
ach, ik heb wel gezien hoe ze, bijvoorbeeld bij demnstraties, met dit soort teams mensen uit de menigte vissen en oppakken. dat gaat extreem hard. snap best wel dat deze mn, die nu door half nederland gehaat wordt, bang is.
  donderdag 15 november 2018 @ 22:59:30 #181
3542 Gia
User under construction
pi_183174282
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:31 schreef Atak het volgende:

[..]

Denk niet dat zulke dingen nog te koop zullen zijn als jij zo ver bent.
Precies, daarom ga ik ze nu kopen.
  donderdag 15 november 2018 @ 23:06:45 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_183174438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, ik heb wel gezien hoe ze, bijvoorbeeld bij demnstraties, met dit soort teams mensen uit de menigte vissen en oppakken. dat gaat extreem hard. snap best wel dat deze mn, die nu door half nederland gehaat wordt, bang is.
Hij wordt niet door pro-pieters aangevallen, maar door de politie :')
Dat is dan advocaat - zonder vertrouwen in de rechtsstaat. Zal wel weer de racismekaart worden: https://www.mr-online.nl/geen-racisme-geen-wraking/
pi_183174776
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Bijstand is nog niet gestort dus ik gok dat beide partijen niet komen opdagen.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183174791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 21:01 schreef ChrisCarter het volgende:
Los van welk standpunt wie dan ook heeft... Laat morgen aub rustig verlopen ;(
Wat is er morgen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 15 november 2018 @ 23:54:52 #185
3542 Gia
User under construction
pi_183175337
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:22 schreef Slayage het volgende:

Wat is er morgen?
Vergeten de klok terug te zetten?
Dan is het al vrijdag.
pi_183175492
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Vergeten de klok terug te zetten?
Dan is het al vrijdag.
Vrijdag al, dan ben ik woensdag iets vergeten.
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:24:19 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183175793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:20 schreef pokkerdepok het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)RRq3PVH6ezi0-qW4HyqQ

Advocaat Emil Tamas van stichting Majority Perspective (MP) is ondergedoken na het kort geding tegen de landelijke sinterklaasintocht. ,,Ik slaap niet meer thuis. Het bezoek van mijn kinderen heb ik afgezegd. Ik woon op de begane grond, aan de openbare weg. Er kan heel makkelijk een brandbom naar binnen worden gegooid.’’

Niet overdreven, meent de Haagse jurist. ,,Ik ben geduwd, uitgescholden en met de dood bedreigd. Mijn assistente is gemolesteerd. Ik ben zeer geschrokken van de sfeer dinsdag in Haarlem.’’ De ’aanval door mannen in burger’, achteraf bleek het te gaan om een arrestatieteam, was de druppel.

Klagen bij de politie heeft geen zin, meent Tamas. Bescherming vragen evenmin. ,,Het is de politie zelf die ons aanvalt, wat moet je dan nog. Ik kreeg een hele harde duw en er werd tegen me geschreeuwd: ’Wegwezen! Oprotten!’ Het had ook extreem-rechts kunnen zijn. Pas toen ik zag dat agenten in uniform verderop niet reageerden, kreeg ik het vermoeden dat het om politie ging. Zo’n actie met acht man sterk voor een mannetje van misschien vijftig kilo, ongewapend.’’
Ik geloof er geen hol van.
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:37:07 #188
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183175953
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat is er morgen?
Normaal heb ik gewoon lessen staan op vrijdag dus ik vergis me een dag ;)
  vrijdag 16 november 2018 @ 00:38:41 #189
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183175969
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geloof er geen hol van.
De geloofwaardigheid stopt halverwege het artikel idd
  vrijdag 16 november 2018 @ 01:08:40 #190
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183176280
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 22:20 schreef pokkerdepok het volgende:
https://m.noordhollandsda(...)RRq3PVH6ezi0-qW4HyqQ

Advocaat Emil Tamas van stichting Majority Perspective (MP) is ondergedoken na het kort geding tegen de landelijke sinterklaasintocht. ,,Ik slaap niet meer thuis. Het bezoek van mijn kinderen heb ik afgezegd. Ik woon op de begane grond, aan de openbare weg. Er kan heel makkelijk een brandbom naar binnen worden gegooid.’’

Niet overdreven, meent de Haagse jurist. ,,Ik ben geduwd, uitgescholden en met de dood bedreigd. Mijn assistente is gemolesteerd. Ik ben zeer geschrokken van de sfeer dinsdag in Haarlem.’’ De ’aanval door mannen in burger’, achteraf bleek het te gaan om een arrestatieteam, was de druppel.

Klagen bij de politie heeft geen zin, meent Tamas. Bescherming vragen evenmin. ,,Het is de politie zelf die ons aanvalt, wat moet je dan nog. Ik kreeg een hele harde duw en er werd tegen me geschreeuwd: ’Wegwezen! Oprotten!’ Het had ook extreem-rechts kunnen zijn. Pas toen ik zag dat agenten in uniform verderop niet reageerden, kreeg ik het vermoeden dat het om politie ging. Zo’n actie met acht man sterk voor een mannetje van misschien vijftig kilo, ongewapend.’’
Dus hij is bang dat de politie brandbommen naar binnen gooit? 8)7
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 06:36:36 #191
186611 Haags
pi_183177685
Nog 1 nachtje slapen O+
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 16 november 2018 @ 06:44:40 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183177712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 01:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus hij is bang dat de politie brandbommen naar binnen gooit? 8)7
Die advocaat spoort ook al niet dus.
pi_183178219
Een advocaat die deze foto als foto van hemzelf op zijn eigen website gebruikt:



Heb ik toch wat moeite mee serieus te nemen.

http://tamasadvocatuur.nl/index.php/advocaat-3
pi_183178275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Een advocaat die deze foto als foto van hemzelf op zijn eigen website gebruikt:

[ afbeelding ]

Heb ik toch wat moeite mee serieus te nemen.

http://tamasadvocatuur.nl/index.php/advocaat-3
Hij wekt sterk de indruk zelf niet helemaal zuiver op de graat te zijn in ieder geval.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_183178288
Onbegrijpelijk dat ze die Grauwe Eeuw figuur niet ná de intocht pas hebben laten gaan.
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat ie iets gaat doen nu om toch de intocht (proberen) te verpesten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 november 2018 @ 08:32:14 #196
408813 crew  trein2000
pi_183178356
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:20 schreef StateOfMind het volgende:
Onbegrijpelijk dat ze die Grauwe Eeuw figuur niet ná de intocht pas hebben laten gaan.
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat ie iets gaat doen nu om toch de intocht (proberen) te verpesten.
De redenatie van de RC is juridisch wel logisch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_183178556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Een advocaat die deze foto als foto van hemzelf op zijn eigen website gebruikt:

[ afbeelding ]

Heb ik toch wat moeite mee serieus te nemen.

http://tamasadvocatuur.nl/index.php/advocaat-3
_O-

Als ik ooit een advocaat nodig heb wil ik ook dat hij eruit ziet als een oostblokgangster uit een of andere actiefilm.
pi_183178581
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 23:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hij wordt niet door pro-pieters aangevallen, maar door de politie :')
Dat is dan advocaat - zonder vertrouwen in de rechtsstaat. Zal wel weer de racismekaart worden: https://www.mr-online.nl/geen-racisme-geen-wraking/
had zomaar gekund, dat het niet de politie was geweest.
pi_183178591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 01:08 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus hij is bang dat de politie brandbommen naar binnen gooit? 8)7
hij is bang voor bedreigingen die zijn gemaakt, duh..
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:10:58 #200
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183178691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hij is bang voor bedreigingen die zijn gemaakt, duh..
quote:
Ik kreeg een hele harde duw en er werd tegen me geschreeuwd: ’Wegwezen! Oprotten!’ Het had ook extreem-rechts kunnen zijn
Welnee. Dit tuig probeert al de godgansetijd elke tegenspraak te framen als extreem-rechts. Schromen daarbij ook niet om ook de politie met nazi's te vergelijken. Er heeft nog geen pro-pieter een vinger naar dit rapalje uitgestoken maar ze krijsen alsof ze elk moment afgeslacht kunnen worden. Dit stelletje jengelende oproerkraaiers verdient niet meer dan terug in hun hok geduwd te worden
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:13:22 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 16 november 2018 @ 09:14:57 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183178734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:10 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Welnee. Dit tuig probeert al de godgansetijd elke tegenspraak te framen als extreem-rechts. Schromen daarbij ook niet om ook de politie met nazi's te vergelijken. Er heeft nog geen pro-pieter een vinger naar dit rapalje uitgestoken maar ze krijsen alsof ze elk moment afgeslacht kunnen worden.
Nog een wonder dat er nog geen beelden zijn.
(Of juist helemaal niet, omdat er misschien niets gebeurd is)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 09:19:41 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183178792
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 08:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Een advocaat die deze foto als foto van hemzelf op zijn eigen website gebruikt:

[ afbeelding ]

Heb ik toch wat moeite mee serieus te nemen.

http://tamasadvocatuur.nl/index.php/advocaat-3
En een gmail :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183179559
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

[..]

Welnee. Dit tuig probeert al de godgansetijd elke tegenspraak te framen als extreem-rechts. Schromen daarbij ook niet om ook de politie met nazi's te vergelijken. Er heeft nog geen pro-pieter een vinger naar dit rapalje uitgestoken maar ze krijsen alsof ze elk moment afgeslacht kunnen worden. Dit stelletje jengelende oproerkraaiers verdient niet meer dan terug in hun hok geduwd te worden
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183179803
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 00:37 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Normaal heb ik gewoon lessen staan op vrijdag dus ik vergis me een dag ;)
thank god its friday
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 16 november 2018 @ 10:45:49 #206
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183180143
Thank God it's almost Christmas. Can it be Christmas? Let it be Christmas!
pi_183180541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:45 schreef Iblardi het volgende:
Thank God it's almost Christmas. Can it be Christmas? Let it be Christmas!
Elfjes zijn discriminatie van little people en de rendieren worden mishandeld.
Daarnaast is de Kerstman een stereotiep beeld van dikke dronkelappen en nodeloos kwetsend.
pi_183180903
https://www.lc.nl/friesla(...)g&utm_source=twitter

Jerry blijkt een doodnormale man ondanks alle zwartmakerij van de Telegraaf.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183181019
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:26 schreef Masterminded het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)g&utm_source=twitter

Jerry blijkt een doodnormale man ondanks alle zwartmakerij van de Telegraaf.
kan je het artikel copy pasten? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183181161
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

kan je het artikel copy pasten? :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_183181207
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:42 schreef Masterminded het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mooi initiatief
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_183181231
"Brinkman vroeg Afriyie of hij nu ziet dat Friesland anders is dan de randstad. „Natuurlijk. De Friezen steunden Suriname bij de wens om onafhankelijk te worden, omdat ze hier begrijpen wat het is om bestuurd te worden vanuit een plek ver weg.”

_O-
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_183181878
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:48 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
"Brinkman vroeg Afriyie of hij nu ziet dat Friesland anders is dan de randstad. „Natuurlijk. De Friezen steunden Suriname bij de wens om onafhankelijk te worden, omdat ze hier begrijpen wat het is om bestuurd te worden vanuit een plek ver weg.”

_O-
Echt alles is racisme in zijn hoofd.
niet te filmen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:37:56 #214
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183182110
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:48 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
"Brinkman vroeg Afriyie of hij nu ziet dat Friesland anders is dan de randstad. „Natuurlijk. De Friezen steunden Suriname bij de wens om onafhankelijk te worden, omdat ze hier begrijpen wat het is om bestuurd te worden vanuit een plek ver weg.”

_O-
De concrete aanleiding voor deze nogal optimistische generalisatie is waarschijnlijk een speciaal Suriname-nummer van De Tsjerne dat in 1952 uitkwam en waarin voor emancipatie van de Surinaamse taal werd gepleit.
https://www.dbnl.org/teks(...)14brug01_01_0008.php
pi_183182124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:26 schreef Masterminded het volgende:
https://www.lc.nl/friesla(...)g&utm_source=twitter

Jerry blijkt een doodnormale man ondanks alle zwartmakerij van de Telegraaf.
doodnormaal? Die gast is gek. Killen over het niet strijden voor Afrika omdat het ver van zijn bed is maar wel in Nederland huilen over een verleden van honderden jaren terug wat totaal geen zin heeft. Rot gewoon op
pi_183182315
Praten met gekken, dit land :').
pi_183182396
quote:
Kick Out Zwarte Piet wil in minstens vijftien steden de straat op.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-straat-op~a62abc78/





==========================================================================
Alleen die foto's al...... vooral de 2e.... _O-
  vrijdag 16 november 2018 @ 12:56:36 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183182452
,,We zijn een gesegregeerd land”, zei Afriyie. ,,Iedereen zit achter zijn eigen muren, in zijn eigen bubbel. Gelukkig zijn er mensen die proberen om over die muren heen te klimmen. Iets zei me dat ik hier vanavond moest zijn. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.”

Wat een mafketel.
Misschien dat hij een aanpassing wel voldoende vindt, maar dan moet hij eens met die hooligans van 'm gaan praten voor wie elk beetje zwart op een roetpiet teveel is.


Wel knap, dat je al een jaar of 5 kan leven van dit soort gezeik :D
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:01:08 #219
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183182552
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:56 schreef matthijst het volgende:
,,We zijn een gesegregeerd land”, zei Afriyie. ,,Iedereen zit achter zijn eigen muren, in zijn eigen bubbel. Gelukkig zijn er mensen die proberen om over die muren heen te klimmen. Iets zei me dat ik hier vanavond moest zijn. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb.”

Wat een mafketel.
Misschien dat hij een aanpassing wel voldoende vindt, maar dan moet hij eens met die hooligans van 'm gaan praten voor wie elk beetje zwart op een roetpiet teveel is.

Wel knap, dat je al een jaar of 5 kan leven van dit soort gezeik :D
"Gelukkig zijn er mensen die proberen om over die muren heen te klimmen"

En wat doen ze? Ze willen andermans feestje verstieren! Nou, laat maar.

Als je zelf geen enkele empathie toont, dan hoef je dat niet van een ander te verwachten. Laat staan door iets te eisen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2018 @ 13:06:22 #220
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183182634
Wat is jullie mening over de glutenvrijpiet?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183182647
wat zou het heerlijk zijn als je dan als propiet aangemeld bent bij kozp. je neemt zo'n tyfus-protestbord aan van airfryer, flikkert het in de zaan en gaat tevreden huiswaards.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183182902
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is jullie mening over de glutenvrijpiet?
Dat is gewoon een zwarte piet die glutenvrije pepernoten uitdeelt.
Prima dus, mits er wel VOC-kruiden gebruikt worden voor die pepernoten
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183183339
Kick Out Zwarte Piet boos op Aboutaleb: Demonstratierecht ingeperkt

Kick Out Zwarte Piet is boos dat de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb hen morgen bij de intocht in Rotterdam op afstand zet. ,,We staan op 200 meter. Kijken tegen de ruggen van het publiek aan. Die plek belemmert de ‘hoorbaarheid en zichtbaarheid’ van de boodschap van bezorgde burgers.’’

KO Zwarte Piet stelt nog in overleg te zijn met de gemeente Rotterdam en Maassluis over de plek, twee van de vijftien steden waar ze willen actievoeren. Ze beraden zich nog op wat te doen als de gemeenten niet ingaat op hun klachten. Aboutaleb koos voor twee demonstratievakken om te voorkomen dat het protest tegen Zwarte Piet het kinderfeest verstoort en de voor- en tegenstanders tussen het gewone publiek lopen. Ook in Maassluis heeft burgemeester Edo Haan voor de intocht morgen een vak op afstand van de meeste feestelijkheden aangewezen.

KO Zwarte Piet verwijst in een reactie naar 2016, toen een bus met demonstranten werd tegengehouden. De rechter oordeelde onlangs dat de burgemeester terecht chaos vreesde en het verbod uitvaardigde, maar de actiegroep is het hier niet mee eens. ,,De burgemeester lijkt deze traditie voort te willen zetten. Een plek op het Willemsplein was onderdeel van de suggestie gedaan door de gemeente en politie. De uiteindelijk aangewezen plek is op een parkeerplaats op 200 meter afstand van het Willemsplein.’’

Teleurgesteld
De stoet loopt wel langs het aangewezen vak, maar is op afstand van het podium. Tussen het vak en het podium vlakbij Spido is een parkeerplaats voor touringcars. De actievoerders willen gehoord worden en vrezen dat dit nu niet lukt. ,,Mogelijk wordt het zicht ook geblokkeerd door geparkeerd staande bussen.’’ KO Zwarte Piet stelt dat de Rotterdamse bewoners die de demonstratie organiseren ‘teleurgesteld zijn dat hun burgerrechten wederom niet worden gewaarborgd.’
https://www.ad.nl/rotterd(...)-ingeperkt~a561fcdc/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183183434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat is jullie mening over de glutenvrijpiet?
De piet is niet glutenvrij. Hij deelt pepernoten uit voor kinderen met een glutenallergie.
Prima toch? Ik begrijp heus wel dat de ouders van de kinderen hun eigen pepernoten kopen, maar het is toch anders als je ze van Piet krijgt. Dat was gewoon magisch :).
Nu hoeven die kinderen dat niet te missen en kunnen ze lekker meedoen :).

[ Bericht 10% gewijzigd door miaeak op 16-11-2018 13:50:41 ]
pi_183183469
-Dubbelpost-
pi_183183566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Kick Out Zwarte Piet boos op Aboutaleb: Demonstratierecht ingeperkt

Kick Out Zwarte Piet is boos dat de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb hen morgen bij de intocht in Rotterdam op afstand zet. ,,We staan op 200 meter. Kijken tegen de ruggen van het publiek aan. Die plek belemmert de ‘hoorbaarheid en zichtbaarheid’ van de boodschap van bezorgde burgers.’’

KO Zwarte Piet stelt nog in overleg te zijn met de gemeente Rotterdam en Maassluis over de plek, twee van de vijftien steden waar ze willen actievoeren. Ze beraden zich nog op wat te doen als de gemeenten niet ingaat op hun klachten. Aboutaleb koos voor twee demonstratievakken om te voorkomen dat het protest tegen Zwarte Piet het kinderfeest verstoort en de voor- en tegenstanders tussen het gewone publiek lopen. Ook in Maassluis heeft burgemeester Edo Haan voor de intocht morgen een vak op afstand van de meeste feestelijkheden aangewezen.

KO Zwarte Piet verwijst in een reactie naar 2016, toen een bus met demonstranten werd tegengehouden. De rechter oordeelde onlangs dat de burgemeester terecht chaos vreesde en het verbod uitvaardigde, maar de actiegroep is het hier niet mee eens. ,,De burgemeester lijkt deze traditie voort te willen zetten. Een plek op het Willemsplein was onderdeel van de suggestie gedaan door de gemeente en politie. De uiteindelijk aangewezen plek is op een parkeerplaats op 200 meter afstand van het Willemsplein.’’

Teleurgesteld
De stoet loopt wel langs het aangewezen vak, maar is op afstand van het podium. Tussen het vak en het podium vlakbij Spido is een parkeerplaats voor touringcars. De actievoerders willen gehoord worden en vrezen dat dit nu niet lukt. ,,Mogelijk wordt het zicht ook geblokkeerd door geparkeerd staande bussen.’’ KO Zwarte Piet stelt dat de Rotterdamse bewoners die de demonstratie organiseren ‘teleurgesteld zijn dat hun burgerrechten wederom niet worden gewaarborgd.’
https://www.ad.nl/rotterd(...)-ingeperkt~a561fcdc/
Bij kozp denken ze dat hun burgerrechten om te mogen demonstreren heel veel belangrijker zijn dan de burgerrechten van de rest van Nederland om gewoon een feestje te mogen vieren.

Stel idioten bij elkaar zijn het. Het wordt tijd dat we ergens op de maasvlakte een grote kooi maken waar alle anti piet demonstraties voor heel Nederland verplicht naar moeten worden doorverwezen.

En maandag is het weer janken in de krant omdat er iemand boos is geworden en zich niet in kon houden. Ok, mag niet, fout... maar als je blijft zeiken en zeuren, dan kun je verwachten dat je ook een keer een tik krijgt. En ergens heb je die dan ook gewoon verdiend.
pi_183183626
Demonstreren op een kinderfeest is sowieso kansloos. Je mag best je mening laten horen en met mensen in gesprek gaan (wat duidelijk heeft gewerkt, want de roetveegpieten zijn overal). Maar ga in godsnaam niet de boel op lopen naaien op iets dat een leuke dag voor kinderen moet zijn.

:N
  vrijdag 16 november 2018 @ 13:57:13 #228
3542 Gia
User under construction
pi_183183663
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 12:54 schreef Bocaj het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)-straat-op~a62abc78/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

==========================================================================
Alleen die foto's al...... vooral de 2e.... _O-
Die woordgrap ook: Zet Diewertje voor het Blok.
Goed gevonden!! Ik bescheur het hier, zo grappig!!
pi_183183733
Haha, dan mag je tijdens de intocht demonstreren en dan is het nog niet goed omdat je (logischerwijs) geen prominente plek krijgt pal naast Sinterklaas.

Die lui zullen ook pas tevreden zijn als alles echt 100% exact gebeurt zoals zij dat willen, he. En zelfs dan waarschijnlijk niet.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:02:27 #230
3542 Gia
User under construction
pi_183183766
Het zou mooi zijn als er zo min mogelijk media-aandacht is voor de demonstranten. Ook niet bij het gewone journaal. Vermelden dat zij er ook waren in aparte vakken, prima, maar niet in beeld laten komen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:03:31 #231
3542 Gia
User under construction
pi_183183779
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haha, dan mag je tijdens de intocht demonstreren en dan is het nog niet goed omdat je (logischerwijs) geen prominente plek krijgt pal naast Sinterklaas.

Die lui zullen ook pas tevreden zijn als alles echt 100% exact gebeurt zoals zij dat willen, he. En zelfs dan waarschijnlijk niet.
Nee, want dan heb je alleen nog blanke, blonde pieten. Krijg je over 10 jaar het gezeur dat negers niet mee mogen doen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:03:45 #232
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183183785
quote:
Het is een zielige mediahoer met grootheidswaanzin.
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:05:55 #233
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183183820
Tussen het vak en het podium vlakbij Spido is een parkeerplaats voor touringcars.

:D :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183184533
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Haha, dan mag je tijdens de intocht demonstreren en dan is het nog niet goed omdat je (logischerwijs) geen prominente plek krijgt pal naast Sinterklaas.

Die lui zullen ook pas tevreden zijn als alles echt 100% exact gebeurt zoals zij dat willen, he. En zelfs dan waarschijnlijk niet.
Zwarte piet word in Rotterdam dankzij Aboutaleb al afgeschaft. Vorig jaar is het 3-jaren plan ingezet waarmee piet verdwijnt. Dit jaar zullen er al nauwelijks zwarte pieten zijn. Het plan is ingezet omdat het 2 jaar geleden flink uit de hand liep met de arrestaties van tientallen pieten tegenstanders tot gevolg, waaronder Afriyie die zich fel verzette. Er was toen overigens een demonstratieverbod in Rotterdam

Ze hebben hun zin al in Rotterdam. Toch weerhoud ze dat er niet van om alsnog flink te demonstreren tijdens het feest. En als dat niet dichtbij genoeg is bij de kinderen, dan voelen ze zich in hun rechtten aangetast en klagen daar over.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183184732
Een neefje van 9 mij vroeg mij waarom die mensen niet weg gingen uit Nederland als ze zo tegen zwarte piet waren
pi_183184733
Ik moet altijd denken aan beelden van een paar jaar geleden. Ouders die met hun als zwarte Piet verkleedde kinderen worden toegezongen met: "Shame on you! Shame on you!". Die wisten niet wat hun overkwam. Laat die kinderen er lekker buiten man.
pi_183184807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:03 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik moet altijd denken aan beelden van een paar jaar geleden. Ouders die met hun als zwarte Piet verkleedde kinderen worden toegezongen met: "Shame on you! Shame on you!". Die wisten niet wat hun overkwam. Laat die kinderen er lekker buiten man.
Zoiets heb ik echt geen woorden voor, daarom wil ik die gasten niet bij een intocht hebben
  vrijdag 16 november 2018 @ 15:09:14 #238
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_183184837
De zwarte mensen die ik ken, Surinaams- Creools, Surinaams- Hindoestaans, Marokkaans, Indo en Moluks hebben allemaal geen enkele moeite met zwarte Piet. Is dit dan echt iets wat enkel in Amsterdam speelt?
pi_183184933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Die woordgrap ook: Zet Diewertje voor het Blok.
Goed gevonden!! Ik bescheur het hier, zo grappig!!
Laat die grappen maar over aan meneer Airfryer.
pi_183185076
quote:
Minister Grapperhaus: geef kinderen de ruimte bij intocht Sinterklaas
Demonstranten die tijdens de intocht van Sinterklaas protesteren, moeten in hun oren knopen dat kinderen daarbij niet moeten worden gehinderd. Met die dringende oproep hoopt minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) demonstranten die morgen voor- of tegen Zwarte Piet actie voeren tot kalmte te manen. ,,Het moet een kinderfeest zijn.’’
https://www.telegraaf.nl/(...)-intocht-sinterklaas
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183185097
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:03 schreef Bottendaal het volgende:
Een neefje van 9 mij vroeg mij waarom die mensen niet weg gingen uit Nederland als ze zo tegen zwarte piet waren
Een niffo van 9 vroeg mij waarom hij zwarte piet genoemd werd, omdat die niffo ook zwart was zoals zwarte piet.
pi_183185105
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:03 schreef RobbieRonald het volgende:
Ik moet altijd denken aan beelden van een paar jaar geleden. Ouders die met hun als zwarte Piet verkleedde kinderen worden toegezongen met: "Shame on you! Shame on you!". Die wisten niet wat hun overkwam. Laat die kinderen er lekker buiten man.
#fakenews
pi_183185116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een zwarte piet die glutenvrije pepernoten uitdeelt.
Prima dus, mits er wel VOC-kruiden gebruikt worden voor die pepernoten
Dan is geen enkel pepernoot voor jou niet prima , want die VOC-kruiden bestaan al 220 jaar niet meer en die waren trouwens niet beter dan wat we nu kennen van de supermarkt,
pi_183185140
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is geen enkel pepernoot voor jou niet prima , want die VOC-kruiden bestaan al 220 jaar niet meer
Toch word er weer over geklaagd door de bekende figuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183185169
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Toch word er weer over geklaagd door de bekende figuren.
Wie ?
Zover ik weet klaagt er niemand dat pepernoten met VOC-kruiden gemaakt zijn.
Dat kan ook niet, al 220 jaar niet meer.
pi_183185268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie ?
Zover ik weet klaagt er niemand dat pepernoten met VOC-kruiden gemaakt zijn.
Dat kan ook niet, al 220 jaar niet meer.
https://www.parool.nl/ams(...)oc-kruiden~a4606755/
pi_183185318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is geen enkel pepernoot voor jou niet prima , want die VOC-kruiden bestaan al 220 jaar niet meer en die waren trouwens niet beter dan wat we nu kennen van de supermarkt,
Bedoel je dit, eigenlijk?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_183185342
quote:
Gelezen. Niemand in dat artikel klaagt over de pepernoten, vanwege vermeende VOC-kruiden die helemaal niet gebruikt zijn . Wel over de reclameslogan op een verpakking
pi_183185617
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Leuk, ga ik kopen, voor mijn eventuele toekomstige kleinkinderen.
Bij kruidvat deze week 7.99
pi_183185698
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:25 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Een niffo van 9 vroeg mij waarom hij zwarte piet genoemd werd, omdat die niffo ook zwart was zoals zwarte piet.
Wat is een niffo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:51 schreef chelsepels het volgende:

[..]

Bij kruidvat deze week 7.99
[ afbeelding ]
Heb ik. Ook die met Sinterklaas trouwens <O) 8}
pi_183185745
Blij dat ik in een buitengebied woon. In de grote stad gaat zwarte Piet het verliezen maar ik weet zeker dat in de dorpen de komende 15 jaar echt niks aangepast gaat worden t.b.v. de zeurpieten. Benieuwd hoe het er morgen in Rotterdam etc. aan toe zal gaan, zal toch echt wel te kansloos voor woorden zijn als volwassenen met elkaar gaan knokken waar feestvierende kinderen naast staan, weet niet of ik dit nou komisch moet vinden of dat ik er verdrietig van word.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 16:05:28 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_183185847
De minister president en minister van justitie doen een oproep om je vooral niet bang te voelen en toch te komen.

Van de ratten besnuffeld dit. Waar zijn we mee bezig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 16:32:19 #253
186611 Haags
pi_183186376
Laat ze dan ook gewoon demonstreren ergens in een weiland langs de snelweg. Daar waar niemand ze wil zien en horen.
Zonder wrijving geen glans
pi_183186396
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laat ze dan ook gewoon demonstreren ergens in een weiland langs de snelweg. Daar waar niemand ze wil zien en horen.
Malieveld waar ik ook mag gaan demonstreren zou ik willen/moeten!

Het gaat toch om gelijke rechten en plichten immers!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2018 16:33:50 ]
pi_183186493
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
De minister president en minister van justitie doen een oproep om je vooral niet bang te voelen en toch te komen.

Van de ratten besnuffeld dit. Waar zijn we mee bezig.
In andere landen worden dat soort oproepen gedaan na een terroristische aanslag, hier moet dat blijkbaar voor wat rabiate beroepsklagers..

En KOZP zich maar op de borst kloppen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 16 november 2018 @ 16:52:04 #256
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_183186815
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
De minister president en minister van justitie doen een oproep om je vooral niet bang te voelen en toch te komen.

Van de ratten besnuffeld dit. Waar zijn we mee bezig.
Ja ik las t ook en het ergerde me : Houd dan liever helemaal je mond er over.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_183186998
Schaf het maaar gwn af. Man man man wat een onzin-acties levert deze 'discussie' op.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183187011
Kerst _O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_183187153
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
Schaf het maaar gwn af. Man man man wat een onzin-acties levert deze 'discussie' op.
Mag van mij ook, het is al niet leuk meer door al die zure pretbedevers die steeds meer eisen.
Als het straks hun feestje wordt is het geen feest meer
pi_183187262
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Mag van mij ook, het is al niet leuk meer door al die zure pretbedevers die steeds meer eisen.
Als het straks hun feestje wordt is het geen feest meer
Die vinden of zoeken dan wel iets anders, al is het maar gewoon omdat het kan.
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:14:55 #261
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183187324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
Schaf het maaar gwn af. Man man man wat een onzin-acties levert deze 'discussie' op.
Naïef om te denken dat het gelamenteer dan over zal zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183187382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die vinden of zoeken dan wel iets anders, al is het maar gewoon omdat het kan.
Janken over het slavernij- en kannibalismeverleden van Airfryers voorouders en eisen dat hij herstelbetalingen doet aan de blanke witmannen ;) ?
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:21:06 #263
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_183187452
https://twitter.com/gijsrademaker/status/1063445593421422592?s=21

In de long run zal Zwarte Piet aangepast worden. Meerderheid van de jonge mensen is voor aanpassing. Alleen conservatieve oudjes zijn tegen. Verzetten is zinloos. Zeg maar dag.
pi_183187539
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:21 schreef Heufd het volgende:
https://twitter.com/gijsrademaker/status/1063445593421422592?s=21

In de long run zal Zwarte Piet aangepast worden. Meerderheid van de jonge mensen is voor aanpassing. Alleen conservatieve oudjes zijn tegen. Verzetten is zinloos. Zeg maar dag.
Een meerderheid op twitter bedoel jij?
pi_183187631
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:21 schreef Heufd het volgende:
https://twitter.com/gijsrademaker/status/1063445593421422592?s=21

In de long run zal Zwarte Piet aangepast worden. Meerderheid van de jonge mensen is voor aanpassing. Alleen conservatieve oudjes zijn tegen. Verzetten is zinloos. Zeg maar dag.
Alleen jongeren onder de 25 zijn meer, de rest heeft zwarte piet een meerderheid dus doei
pi_183187712
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Naïef om te denken dat het gelamenteer dan over zal zijn.
Als het weg is, valt er ook weinig te zeuren. Lijkt mij.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:46:17 #267
8369 speknek
Another day another slay
pi_183187919
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:03 schreef Bottendaal het volgende:
Een neefje van 9 mij vroeg mij waarom die mensen niet weg gingen uit Nederland als ze zo tegen zwarte piet waren
En toen heb je hem vriendelijk doch vermanend uitgelegd dat het niet netjes is om mensen uit te sluiten, toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_183187922
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als het weg is, valt er ook weinig te zeuren. Lijkt mij.
Waarom toegeven aan een klein groepje raddraaiers?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:49:57 #269
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183187987
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Als het weg is, valt er ook weinig te zeuren. Lijkt mij.
Te weinig gekleurde mensen op TV
Te weinig gekleurde mensen in de Raad van Bestuur
Te weinig gekleurde mensen bij de brandweer
Te weinig gekleurde mensen in het nationale korfbalelftal

Er valt altijd wel wat te zeiken. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183187998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:46 schreef speknek het volgende:

[..]

En toen heb je hem vriendelijk doch vermanend uitgelegd dat het niet netjes is om mensen uit te sluiten, toch?
Ik heb gezegd dat er in Nederland een vrijheid is van meningsuiting en dat deze mensen dus ook hun mening hun mochten uiten
pi_183188035
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Te weinig gekleurde mensen op TV
Te weinig gekleurde mensen in de Raad van Bestuur
Te weinig gekleurde mensen bij de brandweer
Te weinig gekleurde mensen in het nationale korfbalelftal

Er valt altijd wel wat te zeiken. :Y
Gekleurd of .....? Kleuren is alles tussen ...............!
pi_183188045
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:49 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Te weinig gekleurde mensen op TV
Te weinig gekleurde mensen in de Raad van Bestuur
Te weinig gekleurde mensen bij de brandweer
Te weinig gekleurde mensen in het nationale korfbalelftal

Er valt altijd wel wat te zeiken. :Y
Te veel gekleurde mensen bij opsporing verzocht ;)
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:54:30 #273
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183188096
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gekleurd of .....? Kleuren is alles tussen ...............!
Neem het niet te letterlijk. Het gaat gaat om het feit dat er altijd wel wat te zeiken valt.

Bijvoorbeeld over "gekleurd" ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 16 november 2018 @ 17:55:02 #274
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183188111
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:52 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Te veel gekleurde mensen bij opsporing verzocht ;)
Mooi ingekopt. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183188112
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Neem het niet te letterlijk. Het gaat gaat om het feit dat er altijd wel wat te zeiken valt.

Bijvoorbeeld over "gekleurd" ;)
Yep, tijd voor te zeiken dus!
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2018 @ 17:59:24 #276
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183188197
quote:
Dat is ook gewoon de boel onnodig opzoeken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183188251
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 17:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon de boel onnodig opzoeken.
We hebben ontzettend veel te danken aan de Gouden Eeuw en de VOC-tijd. Waarom zou elke verwijzing naar zo'n lange periode taboe moeten zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183188311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We hebben ontzettend veel te danken aan de Gouden Eeuw en de VOC-tijd.
We of een bepaald gezin, we hebben veel te danken aan Drees zou ik niets op te zeggen hebben.

Waarschijnlijk heeft de oorlog er ook aan bijgedragen?
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:05:35 #279
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_183188316
Zwarte Piet is een racistische karikatuur van een zwart persoon. Weg ermee!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 18:11:55 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183188443
Meijerink zit vast. 40-jarige man uit Utrecht. _O-

POL_ZAW twitterde op vrijdag 16-11-2018 om 17:18:09 Man aangehouden na uitlatingen in de (sociale) media over intocht Sinterklaas https://t.co/8muJnYdLXq reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:13:41 #281
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_183188473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:05 schreef Heufd het volgende:
Zwarte Piet is een racistische karikatuur van een zwart persoon. Weg ermee!!!
Jij ziet zwarte Piet dus als een neger ?
Racist :r
Ik ben inmiddels overleden
pi_183188474
Zwarte piet is een gezellig mens met een zwarte schmink op! Weg met plastic. Red het milieu
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183188501
Mensen zijn het gezeik zat en zwarte piet is voor veel mensen breekpunt: tot hier en niet verder, het accepteren dat mensen anders leven en dat hun cultuur anders is dat is er bij de meeste mensen zeker wel op wat extremen na dat ze wat eigen dingen in onze cultuur brengen ook dat wij dingen aanpassen ook, zoals bijvoorbeeld rekening houden met de ramadan bij sommige werkplekken maar dit is gewoon een brug te ver dat dat niet ingezien wordt begrijp ik niet zo goed.
Het botweg racisme noemen ook nog, echt ik heb het vaker gezegd, met een andere aanpak hadden ze meer kunnen bereiken,
Bijna iedereen zette gelijk zijn hakken in het zand.
Geen discussie of compromis is er mogelijk met die mensen.
De Grauwe Eeuw zijn zelfs een stel krankzinnige waar KOZP nog bij verbleekt, en het dan gek vinden dat wij hier gaan steigeren.
Ook hier is het amper een discussie waar zover ik weet ik zelf wel een poging heb gedaan om tot een compromis te komen, slechts Molurus ging daar op in, de rest van de anti pieten heeft er nooit een reactie op gegeven, en zoals het nu gaat wil ik dat compromis ook niet meer want KOZP geeft geen centimeter ruimte tot enig compromis
Het feest moet kapot, 1 voordeel dan is KOZP ook kapot want zwarte piet bestaat dan niet meer
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 18:18:02 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183188535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:05 schreef Heufd het volgende:
Zwarte Piet is een racistische karikatuur van een zwart persoon. Weg ermee!!!
Hoi KOZP
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183188593
We introduceren een zwarte Sinterklazina, desnoods in een rolstoel. Heb je ook meteen een verklaring waar die pieten vandaan komen. Geen ruzie over slaven vs midwinterduivels. Gewoon de familie Klaas die in december langskomt. *;

Stoomboot wordt dan een elektrische woonboot ivm het klimaatakkoord waar de goedheiligman natuurlijk ook aan moet geloven. oO/
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:24:20 #286
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183188652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben ontzettend veel te danken aan de Gouden Eeuw en de VOC-tijd. Waarom zou elke verwijzing naar zo'n lange periode taboe moeten zijn?
Ik verwijt de oerknal een boel! :(

Dan hadden we al die ellende sowieso nooit gehad.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 18:26:33 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183188691
Nijmegen durven ze niet _O- _O- _O- _O-

quote:
Kick Out Zwarte Piet oneens met protestlocaties in Den Haag en Rotterdam

Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is het niet eens met de aangewezen locaties in Den Haag en Rotterdam voor protesten tijdens de intocht van Sinterklaas. De actiegroep die tegen het uiterlijk van Zwarte Piet is, vindt dat de betogers op deze plekken niet voldoende zichtbaar en hoorbaar zijn.

KOZP moet in Den Haag op een grasveld bij de Stadhouderslaan staan. De groep was naar eigen zeggen aanvankelijk met de politie overeengekomen dat de actievoerders op het Lange Voorhout konden demonstreren, nadat de burgemeester het Plein had verboden als locatie voor het protest.

De nieuwe locatie is voor KOZP onacceptabel. "Wij betreuren dit en vinden dat deze houding Den Haag niet past, als stad van diversiteit en van vrede en recht".

Ook de parkeerplaats op 200 meter van het Rotterdamse Willemsplein is volgens de actiegroep geen goede locatie. "De opstelling is zodanig dat men tegen de ruggen van het publiek aankijkt en mogelijk zelfs geblokkeerd wordt door geparkeerde bussen. De aangewezen plek belemmert hoorbaarheid en zichtbaarheid van de boodschap van bezorgde burgers."

Gemeenten willen niet onderhandelen over locaties
KOZP zegt nog in gesprek te zijn met Rotterdam en Den Haag over een oplossing, maar de beide gemeenten spreken dat tegen. "Er wordt niet onderhandeld. Het besluit van de burgemeester staat'', zegt een woordvoerder van de Haagse burgemeester Paulien Krikke.

De actiegroep heeft het protest in Nijmegen afgeblazen "vanwege het grote aantal bedreigingen en het feit dat de burgemeester weigert een zichtbare locatie toe te wijzen".

Ook in Groningen wordt KOZP bedreigd. Bij de sinterklaasintocht in die stad is zaterdag extra politie op de been, omdat een harde kern voetbalsupporters de demonstratie van de actiegroep zou willen verhinderen.

De tegenstanders van Zwarte Piet hebben verder acties aangekondigd in Amstelveen, Apeldoorn, Den Helder, Dokkum, Hilversum, Hoorn, Leeuwarden, Tilburg, Weesp en Zwolle. De organisatie verwacht dat er zo'n zeshonderd mensen komen demonstreren.

Rutte: 'Ga naar intocht Sinterklaas'
De nationale intocht van Sinterklaas vindt zaterdag plaats in Zaanstad. Premier Mark Rutte vindt dat iedereen die daar naartoe wil, zou moeten gaan. Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) deelt die mening. "Ik wil iedereen oproepen: voel je vrij om gewoon Sinterklaas te begroeten", zei hij.

Rutte betoogde vrijdag dat het logisch is dat er over het sinterklaasfeest af en toe discussie ontstaat in de samenleving. Maar die discussie moet volgens hem "kalm, waardig en respectvol" gevoerd worden. Bovendien moet het debat volgens hem "op een passend moment" worden gevoerd. "Dus niet tijdens de feestdagen."

Rutte onderstreepte dat het belang van de kinderen voorop moet staan: "We gunnen kinderen allemaal de magie van het sinterklaasfeest."

De premier gaat ervan uit dat de plaatselijke autoriteiten ervoor hebben gezorgd dat alles goed verloopt. Er zal bij de intocht een aanzienlijk aantal agenten op de been zijn om de orde te handhaven.

https://www.nu.nl/sinterk(...)ag-en-rotterdam.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:33:40 #288
3542 Gia
User under construction
pi_183188801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 15:51 schreef chelsepels het volgende:

[..]

Bij kruidvat deze week 7.99
[ afbeelding ]
Dank je. Ga ik van de week es kijken of ik een doosje kan scoren.
pi_183188805
In Nijmegen heeft de burgemeester beide partijen geen toestemming gegeven langs de route van de intocht te staan, dus zowel KOZP als East Side Nijmegen zijn niet welkom

Dus niet alleen KOZP heeft geen plek gekregen
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 18:35:54 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183188844
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:33 schreef Bottendaal het volgende:
In Nijmegen heeft de burgemeester beide partijen geen toestemming gegeven langs de route van de intocht te staan, dus zowel KOZP als East Side Nijmegen zijn niet welkom

Dus niet alleem KOZP heeft geen plek gekregen
Zo zou het overal moeten. Demonstreren doe je maar op een andere dag
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183188876
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:35 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Zo zou het overal moeten. Demonstreren doe je maar op een andere dag
Het is ook een zeer verstandig besluit want dat was op rellen uitgelopen, East Side Nijmegen komt alleen daarvoor
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 18:38:37 #292
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183188887
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:37 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Het is ook een zeer verstandig besluit want dat was op rellen uitgelopen
Yep. Dat moet je niet willen voor de ogen van kinderen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:43:41 #293
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183188956
Intocht anno 2018. Net zo'n hoog risico als Feyenoord-Ajax :')

Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land :')
pi_183188987
Telt ook voor Eindhoven waar ook voetbalhooligans zich gemeld hadden als tegenstanders van de anti pieten, dat zijn dingen waar ik als pro piet niet op zit te wachten, die mensen willen alleen maar rellen en dat is nu iets wat niet moet gebeuren ten eerste omdat het een kinderfeest is en ten tweede omdat het een teken van zwakte is waar de anti pieten terecht weer gebruik van kunnen maken
pi_183189056
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:43 schreef Twiitch het volgende:
Intocht anno 2018. Net zo'n hoog risico als Feyenoord-Ajax :')

Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land :')
Compleet met sinterklaas hooligans
  vrijdag 16 november 2018 @ 18:49:43 #296
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_183189080
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:05 schreef Heufd het volgende:
Zwarte Piet is een racistische karikatuur van een zwart persoon. Weg ermee!!!
Met die zwarte personen bedoel je?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_183189129
Een mooie manier van tegenactie voeren zou ik vinden door heel hard sinterklaas liedjes te gaan zingen zodat je de anti pieten niet meer hoort, ze overstemmen dus, volkomen geweldloos en leuk ook nog
  Redactie Sport vrijdag 16 november 2018 @ 18:55:13 #298
274204 crew  Mexicanobakker
pi_183189180
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben ontzettend veel te danken aan de Gouden Eeuw en de VOC-tijd. Waarom zou elke verwijzing naar zo'n lange periode taboe moeten zijn?
tsja we hebben wel van meer dingen de vruchten geplukt die niet geheel ethisch verantwoord waren, je zou het best een beetje in perspectief kunnen zien
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_183189273
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:43 schreef Twiitch het volgende:
Intocht anno 2018. Net zo'n hoog risico als Feyenoord-Ajax :')

Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land :')
Ook in de regio Rotterdam houdt men rekening met hooligans tijdens de intocht. Mogelijk zelfs voor beide partijen.

quote:
Komst hooligans een van de scenario's bij Sinterklaasintocht
Bij de Sinterklaasintocht in Maassluis en Rotterdam wordt ook rekening gehouden met de mogelijke komst van hooligans. In deze twee steden heeft de actiegroep Kick Out Zwarte Piet een protest aangekondigd.

‘Uit informatie is gebleken dat overige groepen, waaronder bijvoorbeeld hooligans, mogelijk partij zullen kiezen en zich mogelijk aan zullen sluiten bij de groepen die anti en pro Zwarte Piet zijn’, staat in het besluit van de Maassluise burgemeester Edo Haan, net als twee jaar geleden bij de landelijk intocht. Concrete aanwijzingen over de komst van voetbalhooligans zijn er niet, in tegenstelling tot elders in Nederland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_183189324
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:33 schreef Bottendaal het volgende:
In Nijmegen heeft de burgemeester beide partijen geen toestemming gegeven langs de route van de intocht te staan, dus zowel KOZP als East Side Nijmegen zijn niet welkom

Dus niet alleen KOZP heeft geen plek gekregen
Hoe denkt men Eastsiders te kunnen indentificeren als ze niet uitgedost zijn met voetbalattributen? Ik weet dat het gek klinkt, maar hooligans zien er soms net uit als normale mensen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 16 november 2018 @ 19:02:43 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183189328
LAPO
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')