abonnement Unibet Coolblue
pi_183153481
Ik heb maak weer iets vaags op werk mee. Er lopen een aantal team captains rond. De meesten vind ik gewoon vriendelijk. Alleen is er 1 gast (dus niet die van mijn vorige topic) die ik echt totaal niet snap.

Ik had in het begin met hem een voortgangsgesprek en ik vertelde dat ik best een moeilijke periode heb gehad, waardoor ik onzeker ben geworden terwijl ik al van nature verlegen en best bescheiden ben. Hij heeft me een aantal tips gegeven. Dus ik dacht dat hij me wel goed gezind was. Het enige dat ik ietwat vreemd vond, is dat hij zei dat ik het wel erg goed kon vinden met mijn buurvrouw en hij geen gedonder wilde. Heel vreemd, ik ben absoluut niet dominant of rebels. Juist heel rustig. Dat gesprek was verder helemaal prima gegaan naar mijn gevoel.
Maar toch, na 2 weken, is de sfeer tussen ons wat vreemd geworden. Ik werk er pas 1 maand.

- Toen ik hem vroeg om een tijd in mijn rooster aan te passen, zei hij dat hij er niet aan toe gekomen was, maar het wel zou doen. Heeft ie nooit meer gedaan. 3 team leiders eerder hebben dit wel voor me aangepast als ik het vroeg.
- Voor bepaalde trainingen vraagt hij een collega van me om het bij te wonen, maar mij nooit (je zou denken dat iemand, die mijn achtergrond kent, mij wel meer zou willen betrekken?
- Als er iemand van een andere afdeling komt, noemt hij weer mij niet..maar wel weer de bovenstaande collega om het 1 en ander uit te leggen.
- Toen hij wat te drinken ging halen op de plek waar ik ook stond. Hij stond pal naast me en negeerde hij me compleet. Keek me niet eens aan. Ik vroeg of ik een zakje kon pakken. Hij reageerde niet. Strak voor zich uit.
- Soms als hij langsloopt, kijkt hij me secondenlang met grote ogen aan...gezicht compleet zonder emotie en kijkt dan weg.

Ik snap echt niet wat hij doet? Hij weet dat ik verlegen ben, maakt hij hier misbruik van? Of vindt hij me gewoon sto of heel lelijk. Ik snap het echt niet. Ik word door velen als vriendelijk gezien. Ik snap niet zo goed wat ik hem heb misdaan om mij voor mijn gevoel links te laten liggen. Ik vind zijn gedrag best vijandig tov mij als ik het moet vergelijken met andere collega's
pi_183153562
Kijkt hij je ook na als je wegloopt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2018 21:48:36 ]
pi_183153593
Vraag het hem.
Karma is a fucking bitch.
pi_183153603
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:48 schreef Chia het volgende:
Kijkt hij je ook na als je wegloopt?
Oh nee, deze niet :)
pi_183153608
Komt mij een beetje over alsof je er teveel achter zoekt... En nu ga je overal op letten
pi_183153658
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:49 schreef -Magica- het volgende:
Komt mij een beetje over alsof je er teveel achter zoekt... En nu ga het overal op letten
Als hij wel heel hartelijk doet tegen een ander etc, ga ik wel denken dat ik iets verkeerds doe/heb gedaan
pi_183153673
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:49 schreef MissLuna het volgende:
Vraag het hem.
Ik ga dat soort dingen niet vragen
pi_183153749
Cameltoo?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183153756
Ik denk dat je hem teveel analyseert nu. Als er daadwerkelijk iets speelt is dat, totdat je er rechtstreeks mee geconfronteerd wordt, niet jouw probleem maar het zijne.

Veel conflicten op de werkvloer ontstaan door aannames en onzekerheden, probeer daar boven te staan voordat je een probleem creëert wat er misschien helemaal nooit was.
-nee-
pi_183153789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:51 schreef geeldruifje het volgende:

[..]

Ik ga dat soort dingen niet vragen
Okay. Succes met je speculaties.
Karma is a fucking bitch.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:56:34 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_183153791
Eens met Marsenal. Vooral ook omdat dit je tweede topic over een collega is.
pi_183153816
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik denk dat je hem teveel analyseert nu. Als er daadwerkelijk iets speelt is dat, totdat je er rechtstreeks mee geconfronteerd wordt, niet jouw probleem maar het zijne.

Veel conflicten op de werkvloer ontstaan door aannames en onzekerheden, probeer daar boven te staan voordat je een probleem creëert wat er misschien helemaal nooit was.
Als iemand me steeds heel raar kijkt en overal waar hij me ziet, negeert dan zijn het echt geen aannames meer hoor.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:58:45 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183153836
Ik denk dat je te veel nadenkt over hoe je overkomt op anderen. Mijn advies: concentreer je gewoon op je werk en denk verder niet na over je collega’s. Je maakt problemen die er niet zijn.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:58:57 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183153840
Zou het kunnen zijn dat je je ook wat nerveuzer opstelt nav je onzekerheden naar hem toe? Kan zijn dat dat er voor zorgt dat hij juist er voor kiest om je te ontwijken wanneer je wat angstig overkomt.
pi_183153880
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:56 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Okay. Succes met je speculaties.
Precies dit als je het hem niet wil vragen.
Alius aliud dicit
pi_183153889
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Ik denk dat je te veel nadenkt over hoe je overkomt op anderen. Mijn advies: concentreer je gewoon op je werk en denk verder niet na over je collega’s. Je maakt problemen die er niet zijn.
Dit is wel iets waar ik mee aan de slag moet. Ik ben constant over alles aan het piekeren
pi_183153924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:58 schreef Trashcanman het volgende:
Zou het kunnen zijn dat je je ook wat nerveuzer opstelt nav je onzekerheden naar hem toe? Kan zijn dat dat er voor zorgt dat hij juist er voor kiest om je te ontwijken wanneer je wat angstig overkomt.
Ik denk dat het een verkeerde zet van mij was om mijn kwetsbare kant aan hem te tonen. Ik was te open. Na het gesprek dacht ik al..oei had ik eigenlijk niet moeten doen bij hem. Ik ben niet nerveuzer dan eerst. Volgens mij vindt hij angsitge mensen in het geheel gewoon niks aan

Er zijn mensen die het niet erg vinden, maar er zijn ook die je ontwijken als gevolg daarvan.

Maar goed, ik vind het nog steeds niet kunnen dat je iemand dan compleet negeert overal
pi_183154042
Mensen op de werkvloer zijn soms ook bang om iemand zoals jij te laten schrikken of iets verkeerd te zeggen wat verkeerd valt en jij huilend wegrent. Dan zeggen ze soms liever niets en negeren je liever een beetje.
.
  woensdag 14 november 2018 @ 22:23:43 #19
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_183154426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:03 schreef geeldruifje het volgende:

[..]

Ik denk dat het een verkeerde zet van mij was om mijn kwetsbare kant aan hem te tonen. Ik was te open. Na het gesprek dacht ik al..oei had ik eigenlijk niet moeten doen bij hem. Ik ben niet nerveuzer dan eerst. Volgens mij vindt hij angsitge mensen in het geheel gewoon niks aan

Er zijn mensen die het niet erg vinden, maar er zijn ook die je ontwijken als gevolg daarvan.

Maar goed, ik vind het nog steeds niet kunnen dat je iemand dan compleet negeert overal
Zou goed kunnen dat dat het geval is. Sowieso kun je niet met iedereen goed door een deur en sommige mensen vallen ook niet 'voor je te winnen'. Mocht het gebeuren dat je op professioneel vlak gepasseerd wordt dan is assertiever optreden de enige manier omdat tegen te gaan (vragen of jij de keer er op het praatje kan houden e.d.) en verder moet je je vooral richten op mensen die je wel welkom en gewaardeerd laten voelen.
pi_183154687
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:23 schreef Trashcanman het volgende:

Zou goed kunnen dat dat het geval is. Sowieso kun je niet met iedereen goed door een deur en sommige mensen vallen ook niet 'voor je te winnen'. Mocht het gebeuren dat je op professioneel vlak gepasseerd wordt dan is assertiever optreden de enige manier omdat tegen te gaan (vragen of jij de keer er op het praatje kan houden e.d.) en verder moet je je vooral richten op mensen die je wel welkom en gewaardeerd laten voelen.
Mee eens. Het is graag of niet en je kunt beter niets opdringen. Als collega's mij negeren, dan denk ik gewoon oké ze waren druk bezig of mogen me kennelijk niet, natuurlijk is het enigszins pijnlijk maar aan de andere kant ook weer helemaal niet, het betekent immers ook dat jij jezelf de moeite van het extra investeren in sociale interactie met deze mensen die jou negeren kunt besparen. Weer iets minder om je druk om te maken dan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_183155253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:03 schreef geeldruifje het volgende:

[..]

Ik denk dat het een verkeerde zet van mij was om mijn kwetsbare kant aan hem te tonen. Ik was te open. Na het gesprek dacht ik al..oei had ik eigenlijk niet moeten doen bij hem. Ik ben niet nerveuzer dan eerst. Volgens mij vindt hij angsitge mensen in het geheel gewoon niks aan

Er zijn mensen die het niet erg vinden, maar er zijn ook die je ontwijken als gevolg daarvan.

Maar goed, ik vind het nog steeds niet kunnen dat je iemand dan compleet negeert overal
Speculatie.

En als je het gevoel hebt dat hij je negeert... bespreek het dan.
Maar ja, daar doe jij niet aan....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183156578
Ik snap niks van dit topic. Je hebt het over een voortgangsgesprek, dus het is je baas/teamleider en niet een random collega?

En dan deze zin: "Het enige dat ik ietwat vreemd vond, is dat hij zei dat ik het wel erg goed kon vinden met mijn buurvrouw en hij geen gedonder wilde." Ik vind dit een heel rare uitspraak. Waarom zou er gedonder van komen als jij het goed kan vinden met een andere collega (zeker als je tijdens dat gesprek nog aangaf dat je onzeker bent. Dan zou hij het toch juist aan moeten moedigen, zou je denken)? Wat bedoelt hij daarmee? Is er eerder iets voorgevallen of is er een specifieke aanleiding dat hij dit zegt? Anders is het wel heel vreemd dat een leidinggevende dit uit het niets zegt.

Verder vind ik jou ook tegenstrijdig. Je zegt dat het gesprek naar jouw gevoel heel prima is verlopen. Sorry, maar als mijn baas tegen mij zou zeggen dat ik het wel heel goed kan vinden met mijn buurvrouw en dat hij geen gedonder wil, dan zou ik dat nou niet meteen interpreteren als "heel prima verlopen". Klinkt juist eerder als een halve waarschuwing.
pi_183158447
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:57 schreef geeldruifje het volgende:

[..]

Als iemand me steeds heel raar kijkt en overal waar hij me ziet, negeert dan zijn het echt geen aannames meer hoor.
Het is geen aanname dat hij dat doet inderdaad. Alle mogelijke verklaringen die jij geeft over waarom hij dat doet zijn wel aannames.

Volgens mij wil jij weten waarom hij dat doet en wat je kunt doen om de situatie te veranderen. Dan moet je het denk ik echt bespreekbaar gaan maken op de een of andere manier, tenzij je een andere baan wilt zoeken of je teamleider volledig wilt gaan ontlopen. Met alleen je eigen interpretatie van waarom hij zo doet wordt het heel lastig.

Overigens, al je 4e teamleider en je werkt er een maand? Gaat rap! :o
pi_183158865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 21:57 schreef geeldruifje het volgende:

[..]

Als iemand me steeds heel raar kijkt en overal waar hij me ziet, negeert dan zijn het echt geen aannames meer hoor.
Het is jouw conclusie dat hij raar kijkt en je negeert. Dus dat zijn wel degelijk aannames.
pi_183159831
quote:
- Toen ik hem vroeg om een tijd in mijn rooster aan te passen, zei hij dat hij er niet aan toe gekomen was, maar het wel zou doen. Heeft ie nooit meer gedaan. 3 team leiders eerder hebben dit wel voor me aangepast als ik het vroeg.
Hier hoeft niets achter te zitten; sommige mensen zijn wat lakser dan anderen. Gewoon nogmaals aangeven (zwart op wit).
quote:
- Voor bepaalde trainingen vraagt hij een collega van me om het bij te wonen, maar mij nooit (je zou denken dat iemand, die mijn achtergrond kent, mij wel meer zou willen betrekken?
Waarom maak je dit niet bespreekbaar? Geef aan dat je het ook weleens zou willen bijwonen...

Beetje initiatief is niets mis mee.

quote:
- Als er iemand van een andere afdeling komt, noemt hij weer mij niet..maar wel weer de bovenstaande collega om het 1 en ander uit te leggen.
Maak het bespreekbaar...

Je lijkt op iemand die alles opkropt en alles voor zichzelf houdt (tot het punt dat dat niet meer gaat en de boel ontploft).
quote:
- Toen hij wat te drinken ging halen op de plek waar ik ook stond. Hij stond pal naast me en negeerde hij me compleet. Keek me niet eens aan. Ik vroeg of ik een zakje kon pakken. Hij reageerde niet. Strak voor zich uit.
Mag je best vragen waarom hij je negeert. Als collega's hoor je gewoon normaal met elkaar om te gaan, en als iemand je niet behandelt zoals je behandeld wil worden zeg je er iets van...

quote:
- Soms als hij langsloopt, kijkt hij me secondenlang met grote ogen aan...gezicht compleet zonder emotie en kijkt dan weg.
Voordat je allerlei dingen zelf gaat invullenn (ben ik stom, ben ik lelijk en zo), is het gewoon verstandig dat je dit met bespreekt. Dan hoef je niet meer te gissen en aannames te maken, dan weet je wat er speelt.

Kan namelijk ook zo zijn dat hij zich niet bewust is van zijn gedrag, of dat hij het heel anders ziet dan jou. Met een gesprek kun je daar achter komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')