abonnement Unibet Coolblue
pi_183138717
Rapport van PvdA-Europarlementariër zet streep door EU-ambities Turkije

De Europese Unie moet stoppen met toetredingsgesprekken met Turkije, is de conclusie van het rapport van PvdA-Europarlementariër Kati Piri.

Piri, rapporteur over Turkije namens het Europees Parlement, meldt dinsdag de bevindingen uit haar rapport aan de collega’s.

De Europarlementariër vertelt aan De Telegraaf dat Turkije een autocratie is geworden. “Het lijkt voor de buitenwereld wat rustiger geworden, want president Erdogan is gestopt met het aanvallen van buitenlandse leiders.” Intern is er echter geen enkele verandering, stelt Piri.

Een van Piri’s belangrijkste bezwaren is dat de Turkse president alle macht naar zich heeft toegetrokken door een aanpassing van de grondwet. Het Europees Parlement stelde in 2017 dat het niet aanpassen van de grondwet een voorwaarde voor onderhandelingen diende te zijn. “Alle rode lijnen zijn overschreden”, reageert Piri.

De PvdA-politica riep de Europese Unie in 2016 al op om de toetredingsgesprekken met de presidentiële republiek te bevriezen, vanwege de houding van het land ten opzichte van mensenrechten en mediavrijheid.


bron: https://wnl.tv/2018/11/14/pvda-turkije-eu/

Wat die 80 miljoen Turken willen, moeten ze natuurlijk zelf weten.
Maar slechte vrienden moet je niet in je eigen huis halen, dus als het rapport juist is, terechte conclusie.
Erg jammer dat autocraten zoals deze wel ervoor zorgen dat ze nog lang na hun pensioengerechtigde leeftijd nog aan de macht blijven. Dus verandering zit er voorlopig niet in. Zal alleen maar erger worden.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 14 november 2018 @ 10:45:59 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183138916
Dat toetreding überhaupt aan de orde is :')
pi_183138918
Waar ik ook altijd naar kijk is de gezichtsuitdrukking van Erdogan. Ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Het is altijd dezelfde. Je wordt er niet blij van, je wordt er niet boos om, ik begin het steeds meer een raar mannetje te vinden. Wat gaat er toch in dat hoofd om?

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_183139105
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:45 schreef BasEnAad het volgende:
Dat toetreding überhaupt aan de orde is :')
  woensdag 14 november 2018 @ 11:02:09 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183139163
Tja de EU zit al in de maag met Italie, Hongarije, Slowakije, Polen. Het laatste wat nu handig is voor de globalisten is nog een tegenstribbelaar.

Want dat Erdo zijn reet zou afvegen met begrotingsdictaten uit Brussel, daar twijfelt toch niemand aan?
  woensdag 14 november 2018 @ 11:02:18 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183139166
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:58 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat wanneer Europa niet zo goed georganiseerd was en de NAVO niet bestond, Erdogan gewoon Griekenland was binnengevallen en daarna de rest van Europa.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:02:29 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183139169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:45 schreef BasEnAad het volgende:
Dat toetreding überhaupt aan de orde is :')
Dialoog daarover was geen slecht plan. Om toe te mogen treden moesten ze toen nog heel wat verbeteren. En leek het er even op dat ze die richting op wilde zelf. Dat is helaas nu niet meer zo.

Het is nooit gegaan over in die vorm mogen ze toetreden. Het is altijd gegaan over voer verbeteringen door om in het proces tot toetreding te mogen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:13:18 #8
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183139336
Sowieso belachelijk dat dit ooit overwogen werd. Moslimlanden zijn landen waar vaak genoeg mensenrechten geschonden worden. Waarom zou je zo'n land in hemelsnaam in de EU willen hebben?
Man of Steal.
pi_183139353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dialoog daarover was geen slecht plan. Om toe te mogen treden moesten ze toen nog heel wat verbeteren. En leek het er even op dat ze die richting op wilde zelf. Dat is helaas nu niet meer zo.

Het is nooit gegaan over in die vorm mogen ze toetreden. Het is altijd gegaan over voer verbeteringen door om in het proces tot toetreding te mogen.
Vrij verkeer van Turken binnen Europa. Aangezien ik uit eerste, tweede en derde hand alleen maar kan vertellen over de ellende die ze meebrengen lijkt me dat een heel slecht idee. Of Erdo nou alle macht heeft of niet. Hoef er niet nog zo'n stel randdebielen bij.
pi_183139391
Nou, nu dit dan ook maar eens duidelijk communiceren.Turkije is geen lid, en zal geen lid worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183139399
Kijk al die haters hier. :')

Niet doorhebben dat Turkije voor de EU veel belangrijker is dan andersom. :')
  woensdag 14 november 2018 @ 11:21:55 #12
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_183139462
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:16 schreef Hamzoef het volgende:
Kijk al die haters hier. :')

Niet doorhebben dat Turkije voor de EU veel belangrijker is dan andersom. :')
:')

Turkije is niets. Het is een arm land, met een grotendeels onopgeleide bevolking. In de grotere steden is nog wel iets te vinden dat oké is, maar daar stopt het dan ook. De enige reden dat Turkije ook maar iets te zeggen heeft is de ligging tussen het mooie Europa en die teringzooi aan de andere kant.

En altijd maar die grote bek en de Turken die in andere landen wonen die dat geweldig vinden. Kansloos. :')
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_183139496
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:21 schreef Klaploper het volgende:
De enige reden dat Turkije ook maar iets te zeggen heeft is de ligging tussen het mooie Europa en die teringzooi aan de andere kant.
Alleen al om die reden is Europa afhankelijk van Turkije.
  woensdag 14 november 2018 @ 11:25:55 #14
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_183139534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:23 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Alleen al om die reden is Europa afhankelijk van Turkije.
Nee hoor. Met de huidige leiders in de EU lijkt dat wellicht zo, maar als we willen hebben we de Turken nergens voor nodig.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_183139543
Treurig dat beide partijen niet samen kunnen werken. Turkije had een goed lid kunnen zijn, maar er zijn te veel misstanden en de cultuur is ook, ondanks dat Turkije een goede brug zou zijn, te verschillend.

Ik wil een sterk verenigd Europa, daar horen geen moslimlanden bij.
pi_183139619
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:16 schreef Hamzoef het volgende:
Kijk al die haters hier. :')

Niet doorhebben dat Turkije voor de EU veel belangrijker is dan andersom. :')
Alleen op het gebied van migratie, maar EU kandidaatschap gaat wel iets verder dan dat.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183139634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:26 schreef Odaiba het volgende:
Ik wil een sterk verenigd Europa, daar horen geen moslimlanden bij.
Ja, want er zijn nauwelijks culturele verschillen tussen het sterk monoculturele katholieke Polen en bijvoorbeeld het multiculturele Frank om maar eens iets te noemen.
pi_183139674
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:16 schreef Hamzoef het volgende:
Kijk al die haters hier. :')

Niet doorhebben dat Turkije voor de EU veel belangrijker is dan andersom. :')
Turkije gaat natuurlijk nergens heen, of ze nu wel of niet lid zijn van de EU. En we hebben het tot nu toe prima gered zonder Turkije in de EU, dat zal hier na ook prima gaan.

En hoe belangrijk Turkije wellicht ook is, landen als Turkije wat eigenlijk gewoon een bananenrepubliek is, wil je natuurlijk niet mee laten beslissen over de koers die wij als europa varen.

Je moet er toch niet aan denken dat partijleden van Erdogan iets in de melk te brokkelen hebben in het EP.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183139698
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Turkije gaat natuurlijk nergens heen, of ze nu wel of niet lid zijn van de EU. En we hebben het tot nu toe prima gered zonder Turkije in de EU, dat zal hier na ook prima gaan.

En hoe belangrijk Turkije wellicht ook is, landen als Turkije wat eigenlijk gewoon een bananenrepubliek is, wil je natuurlijk niet mee laten beslissen over de koers die wij als europa varen.


Zeg eens eerlijk. Vind jij Turkije monetair gezien meer een bananenrepubliek dan landen als Italië of Griekenland? Zo ja, waarom?
pi_183139705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:32 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, want er zijn nauwelijks culturele verschillen tussen het sterk monoculturele katholieke Polen en bijvoorbeeld het multiculturele Frank om maar eens iets te noemen.
Frankrijk was zo mooi pre-multicultuur ;( . Of beter gezegd, pre Islam-import.
pi_183139748
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:02 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat wanneer Europa niet zo goed georganiseerd was en de NAVO niet bestond, Erdogan gewoon Griekenland was binnengevallen en daarna de rest van Europa.
:').

Vind het wel mooi dat je "daarna de rest" zegt. Zo van, Griekenland is geen match voor Turkije. Waarvoor dank, waarvan akte.
pi_183139811
Het probleem van de EU is dat men niet duidelijk en eerlijk communiceert.

Ze gewoon waar het op slaat, geef aan dat je economisch wil blijven samenwerken. En dat je eerst wil focussen op de problemen binnen de unie, voordat je een groot land (zowel qua oppervlakte als aantal inwoners) wil toelaten.

No hard feelings, de voordelen voor beide kanten blijven behouden en als het weer beter gaat (met de EU en de situatie in Turkije is verbeterd) kijken we er weer naar.
pi_183139860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk. Vind jij Turkije monetair gezien meer een bananenrepubliek dan landen als Italië of Griekenland? Zo ja, waarom?
Nou, van min of meer gelijke strekking eigenlijk. Waarom? Omdat er geen onafhankelijke centrale bank is en proleet Erdogan denkt dat hij een economisch genie is.

Maar er is nog een hele lijst van zaken waaruit blijkt dat Turkije echt veel meer een bananrepubliek is dan een Italië of een Griekenland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183139912
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:41 schreef zarGon het volgende:
Het probleem van de EU is dat men niet duidelijk en eerlijk communiceert.

Ze gewoon waar het op slaat, geef aan dat je economisch wil blijven samenwerken. En dat je eerst wil focussen op de problemen binnen de unie, voordat je een groot land (zowel qua oppervlakte als aantal inwoners) wil toelaten.

No hard feelings, de voordelen voor beide kanten blijven behouden en als het weer beter gaat (met de EU en de situatie in Turkije is verbeterd) kijken we er weer naar.
Dat is niet duidelijk genoeg.

Zeg gewoon dat je economisch en in navo verband wilt samenwerken en dat het niet meer zal worden dan dat. Niet dat we eerst willen focussen op problemen binnen de unie, want dan hou je die deur toch weer op een kier terwijl die wat mij betreft dichtgeslagen en vergrendeld moet worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183139952
Eindelijk _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')