Natuurlijk, ze landen op ILS/DME. Gebruik nog wat jargon dat letterlijk niemand begrijpt.quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:45 schreef Fer het volgende:
Mijns inziens doen ze vrij weinig nadat ze de gashendel open duwen. Ding stijgt op via een voorgedefineerde hoek en draait in de juiste richting. Flight management stelt alles in om de naar de bestemming te vliegen. Landing is ook op ILS/DME. Autothrottle regelt de snelheid en de hoogteradar schakelt de motor uit boven de landingsbaan, tenslotte autobrake om te stoppen.
Wat ze ondertussen doen? 10 mile high club natuurlijk.
Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen wat ze alsnog doen. Komt bij dat een heel stuk beter geautomatiseerd kan worden. Gaat de veiligheid ook nog eens flink omhoog. Dit klinkt als iemand die z'n baan onmisbaar zit te praten.quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:46 schreef heywoodu het volgende:
Behoorlijk meer dan je zou denken.
https://www.cntraveler.co(...)y-do-on-long-flights
juist automatiseren maakt het denk ik onveiliger vanwege zoveel variabelen waar een computer niet tijdig op kan anticiperenquote:Op woensdag 14 november 2018 06:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen wat ze alsnog doen. Komt bij dat een heel stuk beter geautomatiseerd kan worden. Gaat de veiligheid ook nog eens flink omhoog. Dit klinkt als iemand die z'n baan onmisbaar zit te praten.
Een computer is daar juist vele malen beter in. En is daarnaast niet onderhevig aan vermoeidheid of verveling.quote:Op woensdag 14 november 2018 06:24 schreef mschol het volgende:
[..]
juist automatiseren maakt het denk ik onveiliger vanwege zoveel variabelen waar een computer niet tijdig op kan anticiperen
11...quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:39 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan gewoon lekker bijklussen. Beetje telefoontjes aannemen van hete huisvrouwtjes. Lekker bellen met hem, lekker bellen met haar... lekker bellen met elkaar 0906 09.. jetwetog.
Dat vind ik wel service!quote:Op woensdag 14 november 2018 10:40 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb wel eens het gevoel dat ze die uurtjes gebruiken voor salarisonderhandelingen.
Ik had eens een vlucht van cuba naar amsterdam waar de piloot onderweg het liveblog van een knockout-wedstrijd van het nederlands elftal voorlas. Die had het niet druk.
Bij NASA misschien, in je bus is dat toch een flinke uitdaging.quote:Op dinsdag 13 november 2018 23:45 schreef Fer het volgende:
Wat ze ondertussen doen? 10 mile high club natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |