abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 november 2018 @ 19:38:22 #1
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_183129186
Op zondag 30 september om 20:00 uur heb ik een e-mail gestuurd om het abonnement voor de dansles van mijn dochter per direct op te zeggen (maand opzegtermijn).

Op 1 oktober kreeg ik een e-mail terug dat ik dit alleen kon doen door een ondertekende brief bij de balie in te leveren, op te sturen of door deze in te scannen en te e-mailen. Na wat mailwisselingen hebben wij uiteindelijk een ondertekende brief ingeleverd om het bedrag niet verder op te laten lopen.

Wij hebben in de maand november geen gebruikt gemaakt van het abonnement (werkt met inchecken). Ik heb de incasso voor de maand november teruggevorderd via de bank.

Ik heb nu een aanmaning gekregen. Weer mailcontact gehad, maar ze blijven bij hun standpunt.

Als ik onderstaande lees, denk ik heel sterk te staan:

https://www.btu-advocaten(...)-te-ingewikkeld-zijn

Vraag 1. Sta ik in mijn recht?
Vraag 2: Geldt 30 september (Datum verzenden en ontvangst op de mailserver?),
of 1 oktober, het moment van lezen (eerst mogelijke moment)?

Aanvullende info:
Online aanmelden kan niet
Algemene voorwaarden staan niet online
We hebben ons 6 jaar geleden met een formulier aangemeld.
Volgens de algemene voorwaarden (heb ik niet meer) gaat het om datum van ontvangst werd in een mail aangegeven.
Ze zijn op zondag tot 15:00 uur open.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  Moderator dinsdag 13 november 2018 @ 19:43:35 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183129322
Over hoeveel geld praten we? Is het de moeite waard of is dit een principe kwestie?
Breitling - Instruments for Professionals
  Spellchecker dinsdag 13 november 2018 @ 19:45:07 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183129370
Algemene voorwaarden zijn toch wel op hun site te vinden?
pi_183129611
Ik schat in dat je gelijk hebt, mits je de tijdige ontvangst kunt bewijzen.

[ Bericht 68% gewijzigd door baskick op 14-11-2018 17:40:58 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183129819
Heb ik ook gehad tijdje geleden.

Moment van versturen is leidend, niet het moment van lezen.
Opzegging mag niet ‘onnodig belemmerend zijn voor de consument’, eisen dat iemand aan een balie langskomt is belemmerend.
Incasso zou ik blijven terugdraaien.

Ik heb zelf toen bij hun eerste reactie teruggereageerd dat ik hun hartelijk dankte voor het bevestigen van de ontvangst van je opzegemail (ze reageren daar immers op) en dat het daarmee klaar is.

Jij hebt inmiddels wel al heen en wer gereageerd, maar ik zou echt op je standpunt blijven staan.
Succes
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_183129894
Kan je je ook per mail inschrijven? Zo ja dan heb je sowieso het recht op dezelfde wijze te kunnen uitschrijven.
Eerst denken, dan typen
pi_183130138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:01 schreef Essebes het volgende:
Moment van versturen is leidend, niet het moment van lezen.
Dit dus.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183130889
En ook, sinds wanneer ben je lid?
pi_183131522
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:04 schreef Piger het volgende:
Kan je je ook per mail inschrijven? Zo ja dan heb je sowieso het recht op dezelfde wijze te kunnen uitschrijven.
En heb je met hun mail reactie direct de bevestiging ontvangen van je opzegging.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183131874
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:42 schreef mrPanerai het volgende:
En ook, sinds wanneer ben je lid?
6 jaar geleden.

Per maand opzegbaar dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183131913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:01 schreef Essebes het volgende:
Heb ik ook gehad tijdje geleden.

Moment van versturen is leidend, niet het moment van lezen.

Dit is niet waar. Moment van ontvangst is leidend.

Bewijs van verzending is onvoldoende. Vandaar dat je organisaties ook met ontvangst stempel werken. Dat is de datum die ze aanhouden. Het maakt dus niet uit of je een datum op je brief hebt staan van een maand eerder.
pi_183132018
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:27 schreef Santello het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Moment van ontvangst is leidend.

Bewijs van verzending is onvoldoende. Vandaar dat je organisaties ook met ontvangst stempel werken. Dat is de datum die ze aanhouden. Het maakt dus niet uit of je een datum op je brief hebt staan van een maand eerder.
Waarom zou een stempel met datum van een organisatie zwaarder wegen :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:35:53 #13
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_183132083
Pffff, sneu bedrijf. Name and shame kan ook helpen. Zou ik persoonlijk zo'n bedrijf ook wel gunnen al is het wel net om het bedrijf eerst de keus te geven om normaal te doen voordat je het bijv. op Facebook pleurt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_183132187
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:27 schreef Santello het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Moment van ontvangst is leidend.
Je reageerde hier op "Moment van versturen is leidend, niet het moment van lezen". Ofwel de gebruiker waar je op reageert heeft het niet over ontvangst gehad, maar over lezen. Daarnaast is bij email het moment van versturen en ontvangen praktisch gelijk.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:44:56 #15
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_183132285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:43 schreef CoolGuy het volgende:
Over hoeveel geld praten we? Is het de moeite waard of is dit een principe kwestie?
25 euro, principekwestie ;)


quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 20:12 schreef oranjevogel1 het volgende:

[0s.gif
Op dinsdag 13 november 2018 20:01 schreef Essebes het volgende:

Moment van versturen is leidend, niet het moment van lezen.]

Dit dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:27 schreef Santello het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Moment van ontvangst is leidend.

Bewijs van verzending is onvoldoende. Vandaar dat je organisaties ook met ontvangst stempel werken. Dat is de datum die ze aanhouden. Het maakt dus niet uit of je een datum op je brief hebt staan van een maand eerder.
Tja, wie heeft er gelijk.... :? :) . Heeft iemand misschien een onderbouwing? Google helpt me niet verder.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_183132480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:44 schreef iamcj het volgende:
Tja, wie heeft er gelijk.... :? :) . Heeft iemand misschien een onderbouwing? Google helpt me niet verder.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 19:38 schreef iamcj het volgende:
Vraag 2: Geldt 30 september (Datum verzenden en ontvangst op de mailserver?),
Heb je ontvangstbevestiging van de mailserver (niet te verwarren met een leesbevestiging een dag later)?

En is de opzegtermijn een maand of een kalendermaand?
  woensdag 14 november 2018 @ 06:50:26 #17
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_183136557
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:53 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Heb je ontvangstbevestiging van de mailserver (niet te verwarren met een leesbevestiging een dag later)?

En is de opzegtermijn een maand of een kalendermaand?
Nee, in hun antwoordmail van 1 oktober is wel mijn oorspronkelijk bericht opgenomen waarin staat:

Verzonden: zondag 30 september 2018 20:04

Ik heb de algemene voorwaarden niet. Ik heb wel dit in een brief:

"hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw verzoek tot stopzetting van uw
lidmaatschapsovereenkomst.
Naar aanleiding hiervan is uw lidmaatschap per eerstkomende mogelijkheid, zijnde
01-12-2018 stopgezet.
Wij verwachten van u dat, de nog lopende maanden inclusief opzegmaand, zoals
overeengekomen (zie inschrijfformulier) zullen worden voldaan,
tot en met november 2018."
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  Spellchecker woensdag 14 november 2018 @ 07:20:01 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183136719
Kun je niet via een andere ouder aan die algemene voorwaarden komen?
  woensdag 14 november 2018 @ 08:33:52 #19
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_183137225
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:35 schreef embedguy het volgende:
Pffff, sneu bedrijf. Name and shame kan ook helpen. Zou ik persoonlijk zo'n bedrijf ook wel gunnen al is het wel net om het bedrijf eerst de keus te geven om normaal te doen voordat je het bijv. op Facebook pleurt.
Nee dat draagt echt lekker bij aan een oplossing. Eerst proberen er normaal uit te komen voor je je tot dit soort sneue acties gaat verlagen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 14 november 2018 @ 08:41:58 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_183137305
Is gewoon geldig volgens na de dagtekening
Man of Steal.
pi_183138174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 06:50 schreef iamcj het volgende:

[..]

Nee, in hun antwoordmail van 1 oktober is wel mijn oorspronkelijk bericht opgenomen waarin staat:

Verzonden: zondag 30 september 2018 20:04


Ik heb de algemene voorwaarden niet. Ik heb wel dit in een brief:

"hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw verzoek tot stopzetting van uw
lidmaatschapsovereenkomst.
Naar aanleiding hiervan is uw lidmaatschap per eerstkomende mogelijkheid, zijnde
01-12-2018 stopgezet.
Wij verwachten van u dat, de nog lopende maanden inclusief opzegmaand, zoals
overeengekomen (zie inschrijfformulier) zullen worden voldaan,
tot en met november 2018."
Verzonden != ontvangen. Jouw mailserver kan hem wel verzonden hebben, maar dat wil niet zeggen dat de ontvangende mailserver hem ook op dat moment ontvangen heeft.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 14 november 2018 @ 10:47:21 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_183138941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Verzonden != ontvangen. Jouw mailserver kan hem wel verzonden hebben, maar dat wil niet zeggen dat de ontvangende mailserver hem ook op dat moment ontvangen heeft.
Als hun mailserver zegt, 20:04 ontvangen lijkt me dat duidelijk ...

Je kan nog wel discussie voeren over mailen na de gebruikelijke kantoortijden, en dat hij dus natuurlijk pas de 1e gelezen is ... maar ze bevestigen toch zelf al de opzegging ontvangen te hebben.

Als ze mail niet schriftelijk vinden dan is daar eea over te vinden in rechtelijke uitspraken, en trekken ze op dat punt waarschijnlijk wel aan het kortste eind.

Het is maar hoe ver je het wilt laten komen, je had ook iets eerder dan 4 uur voor de nieuwe maand kunnen opzeggen tenslotte.
Dum de dum
pi_183139243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:47 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Als hun mailserver zegt, 20:04 ontvangen lijkt me dat duidelijk ...

Je kan nog wel discussie voeren over mailen na de gebruikelijke kantoortijden, en dat hij dus natuurlijk pas de 1e gelezen is ... maar ze bevestigen toch zelf al de opzegging ontvangen te hebben.

Als ze mail niet schriftelijk vinden dan is daar eea over te vinden in rechtelijke uitspraken, en trekken ze op dat punt waarschijnlijk wel aan het kortste eind.

Het is maar hoe ver je het wilt laten komen, je had ook iets eerder dan 4 uur voor de nieuwe maand kunnen opzeggen tenslotte.
Zeker, maar waar lees jij dat hun mailserver daar iets over zegt? Post #16 vraagt erom, in post #17 wordt erop gereageerd met het verzendmoment.

Moment waarop ze 'm lezen of beantwoorden is niet relevant.

[ Bericht 5% gewijzigd door baskick op 14-11-2018 17:42:47 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183139668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

6 jaar geleden.

Per maand opzegbaar dus.
Waar baseer je dat op? 6 jaar en per maand opzegbaar hebben niets met elkaar te maken.
pi_183139733
Zelf vond je het ook verstandig om op een dergelijk laat tijdstip dit te versturen? Ik vind het nogal dom, je weet dat er soms 2 of 3 dagen overheen kunnen gaan. Zeker in het weekend. Je hebt jezelf in een heel lastig parket gewerkt door zo lang te wachten, je had dit ook op 25 september kunnen regelen....

Zonder algemene voorwaarden en contract is er niets over te zeggen, als daarin explicitiet staat dat je een brief moet overhandigen dan ben je simpelweg te laat.

Al met al zou ik mij niet zo aanstellen en mijn verlies nemen. Als je een paar dagen eerder had geacteerd dan was er niets aan de hand geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')