abonnement Unibet Coolblue
pi_183237873
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is bijstandniveau.
Yep dacht het wel, heb nog nooit bijstand gekregen, kan het dus niet beamen.
  maandag 19 november 2018 @ 10:48:57 #202
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183237890
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar gaan ze wonen?
Er komen ook massa mensen rond van alleen bijstand, ga je ook niet dood van.

Maar nogmaals; waar gaan die mensen wonen die nu niet in een sociale huurwoning wonen en er straks wel een nodig hebben als ze vanaf hun 85ste van alleen AOW moeten rondkomen?
joh ieder s situatie is verschillend
war mensen gaan wonen of welke auto ze rijden staat los van de pensioenmogelijkheden

als je denkt ik kaner van rondkomen dnz hoef ik niet in de bijstand , nou prima

in de toekomst zullen veel meer ouderen uit het arbeidsproces gekieperd gaan worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183237916
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
pensioenmogelijkheden
Nu noem je AOW weer pensioen?
  maandag 19 november 2018 @ 10:50:44 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183237924
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nu noem je AOW weer pensioen?
nee pensioen is pensioen, en AOW is AOW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 10:50:55 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183237930
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

joh er komen massa mensen rond van alleen AOW , daar ga je niet dood van hoor
https://www.nu.nl/pensioe(...)sioen-boven-aow.html

[..]

.

Oh wacht, ook dat nog.... lees je daaruit dat heel veel mensen geen pensioen boven hun AOW hebben?
Er staat dat een groot percentage (vooral jongeren) niet opbouwt.
Er staat daar helemaal niets over de generaties die nu al met pensioen zijn, die hebben grotendeels juist wel een pensioen naast hun AOW.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183237936
Die 1600 miljard steken de overheid in de ogen vermoed ik?

Als die het hadden mogen beheren was het allang verdwenen als sneeuw voor de zon denk ik?
  maandag 19 november 2018 @ 10:51:29 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183237941
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh wacht, ook dat nog.... lees je daaruit dat heel veel mensen geen pensioen boven hun AOW hebben?
Er staat dat een groot percentage (vooral jongeren) niet opbouwt.
Er staat daar helemaal niets over de generaties die nu al met pensioen zijn, die hebben grotendeels juist wel een pensioen naast hun AOW.
tja misschien wel , mooi toch
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183237963
AOW WEER OP 65 !!!!!!! w/ w/ w/
  maandag 19 november 2018 @ 10:52:43 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183237969
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

joh ieder s situatie is verschillend
war mensen gaan wonen of welke auto ze rijden staat los van de pensioenmogelijkheden

als je denkt ik kaner van rondkomen dnz hoef ik niet in de bijstand , nou prima

in de toekomst zullen veel meer ouderen uit het arbeidsproces gekieperd gaan worden
Nee, dat staat het niet.
Als jij stelt dat ze het tussen hun 60ste en 85ste mogen opmaken en dat ze daarna alleen van AOW kunnen rondkomen, omdat dat "voldoende" zou zijn, dan moeten die mensen ook ergens wonen, want het is alleen maar "voldoende" als je of heel goedkoop woont, of huurtoeslag krijgt, en dan praten we dus sowieso over sociale huur.
Dus.... waar gaan al die mensen wonen, want we hebben niet voldoende gelijkvloerse sociale huur met lift.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 november 2018 @ 11:16:01 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183238361
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is bijstandniveau.
Net iets meer.

Netto Bijstand alleenstaande: ¤ 946,73
Netto Bijstand stel: ¤ 1.352,48

Bruto AOW alleenstaande: ¤ 1.156,43 (= netto ¤ 1.114,62 incl. ¤ 24,93 inkomensondersteuning).
Bruto AOW stel: ¤ 1.579,62 (= netto ¤ 1.537,42 incl. ¤ 24,93 inkomensondersteuning pp).

Al met al is bijstand 13-15% minder dan AOW, nou jipppie a jee.... andersom is het grootste verschil max 17.75% meer (bijstand alleenstaande plus 17.75% is AOW alleenstaande).
Dan praat je nog steeds over armoede dus, want minder dan 20% boven bijstand.

Bronnen:
https://www.svb.nl/int/nl(...)w_bedragen_tabel.jsp
https://www.rijksoverheid(...)agen-per-1-juli-2018
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 november 2018 @ 11:28:21 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183238557
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat staat het niet.
Als jij stelt dat ze het tussen hun 60ste en 85ste mogen opmaken en dat ze daarna alleen van AOW kunnen rondkomen, omdat dat "voldoende" zou zijn, dan moeten die mensen ook ergens wonen, want het is alleen maar "voldoende" als je of heel goedkoop woont, of huurtoeslag krijgt, en dan praten we dus sowieso over sociale huur.
Dus.... waar gaan al die mensen wonen, want we hebben niet voldoende gelijkvloerse sociale huur met lift.
ze mogen , niet ze moeten

men heeft mij ook niet verteld hoe ook mijn prepensioen moet in elkaar zetten

voor ieder is de situatie anders
Maar als je werkloos op 60 jaar is het mooi als je kunt stoppen met solliciteren en uit de bijstand kunt op eigen kracht

heb je te zware lasten dan moet je zelf een beetje bijklussen , ( doe ik ook, hoeft niet maar vind leuk, op de markt , bloemenstal )
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 11:32:46 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183238642
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze mogen , niet ze moeten

men heeft mij ook niet verteld hoe ook mijn prepensioen moet in elkaar zetten

voor ieder is de situatie anders
Maar als je werkloos op 60 jaar is het mooi als je kunt stoppen met solliciteren en uit de bijstand kunt op eigen kracht

heb je te zware lasten dan moet je zelf een beetje bijklussen , ( doe ik ook, hoeft niet maar vind leuk, op de markt )
Maar waar kunnen ze gaan wonen als ze daar voor kiezen? Want ze mogen... dus moeten ze ook de mogelijkheid hebben.
We kunnen nu de vraag naar betaalbare seniorenwoningen al amper aan, en dan wil jij dus hele groepen extra druk op die markt laten geven, door ze in 20-25 jaar hun pensioen te laten verbrassen, omdat het kan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 19 november 2018 @ 11:33:45 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183238667
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waar kunnen ze gaan wonen als ze daar voor kiezen? Want ze mogen... dus moeten ze ook de mogelijkheid hebben.
Maakt mij het uit waar ze gaan wonen, ze kunnen uit de randstad weg , dat wel
Drenthe , Belgie,, Spanje, Portugal of niet verhuizen

vrijheid is ook veel waard
quote:
We kunnen nu de vraag naar betaalbare seniorenwoningen al amper aan, en dan wil jij dus hele groepen extra druk op die markt laten geven, door ze in 20-25 jaar hun pensioen te laten verbrassen, omdat het kan?
niemand moet en waar mensen wonen of weke fiets ze kopen moet ze zelf weten
het gaat om mogelijkheden, en keuze

heeft niets met eerdere opname van pensioen te maken , dat heeft het ABP aan mij ook niet gevraagd

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 19-11-2018 11:52:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 11:53:24 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183239141
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Net iets meer.

Netto Bijstand alleenstaande: ¤ 946,73
Netto Bijstand stel: ¤ 1.352,48

Bruto AOW alleenstaande: ¤ 1.156,43 (= netto ¤ 1.114,62 incl. ¤ 24,93 inkomensondersteuning).
Bruto AOW stel: ¤ 1.579,62 (= netto ¤ 1.537,42 incl. ¤ 24,93 inkomensondersteuning pp).

Al met al is bijstand 13-15% minder dan AOW, nou jipppie a jee.... andersom is het grootste verschil max 17.75% meer (bijstand alleenstaande plus 17.75% is AOW alleenstaande).
Dan praat je nog steeds over armoede dus, want minder dan 20% boven bijstand.

Bronnen:
https://www.svb.nl/int/nl(...)w_bedragen_tabel.jsp
https://www.rijksoverheid(...)agen-per-1-juli-2018
met bijstand ben je afhankelijk en moet beschikbaar blijven voor werk in de randstad, wat er niet is, met pensioen ben je vrij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 12:04:17 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183239399
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

met bijstand ben je afhankelijk en moet beschikbaar blijven voor werk in de randstad, wat er niet is, met pensioen ben je vrij
Ja okay, en omdat bijstand andere voorwaarden heeft is AOW ineens niet meer dan 13-17% meer dan bijstand, dat AOW gewoon minder dan 20% boven bijstand is, en dus in de categorie bestaansminimum valt doet er ineens niet meer toe.

Zal ik gelijk ook even de bijstandsbedragen doen voor mensen boven de AOW-leeftijd? Die dus geen volledig AOW hebben opgebouwd en geen pensioen hebben:

De (netto) uitkeringen, voor mensen vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd zijn:

Bijstand voor een alleenstaande: ¤ 1.065,36
Bijstand voor een stel: ¤ 1,456,52

En voor de duidelijkheid: die hebben geen sollicitatieplicht meer.... de percentages worden alleen maar kleiner.
AOW is niet eens 10% meer dan bijstand voor iemand vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183239897
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 11:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze mogen , niet ze moeten

men heeft mij ook niet verteld hoe ook mijn prepensioen moet in elkaar zetten

voor ieder is de situatie anders
Maar als je werkloos op 60 jaar is het mooi als je kunt stoppen met solliciteren en uit de bijstand kunt op eigen kracht

heb je te zware lasten dan moet je zelf een beetje bijklussen , ( doe ik ook, hoeft niet maar vind leuk, op de markt , bloemenstal )
Iedereen die nu nog met pensioen gaat mag niet meer bijklussen op een normale manier als je met pensioen gaat. De meeste hebben op 60 jarige leeftijd niet meer dan 1200 euro pensioen netto zonder aow. Dan heb je in de bijstand bijna een gelijkwaardig bedrag en kunt nog altijd aan het werk gaan mocht je natuurlijk werk vinden. Dan is zelfs die sollicitatieplicht nog beter.Het voorstel van jou is dus tot je 80ste je pensioen opvreten zonder aow en vanaf je 80ste alleen aow. Gekker kan bijna niet. Dan ga je je echt afvragen of werken al die jaren wel zin heeft gehad. En dat om alleen van die sollicitatieplicht af te komen.
pi_183240024
Leuk als je ontslagen word en je pensioen kan opvreten terwijl iemand die 5 jaar langer werkt veel meer heeft opgebouwd en daarmee dus niet direct zijn volledig pensioen hoeft op te nemen.
  maandag 19 november 2018 @ 12:51:47 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183240421
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:31 schreef Cherni het volgende:
Leuk als je ontslagen word en je pensioen kan opvreten terwijl iemand die 5 jaar langer werkt veel meer heeft opgebouwd en daarmee dus niet direct zijn volledig pensioen hoeft op te nemen.
je het is voor iedereen anders , niemand past in hetzelfde plaatje
maar als je de mogelijkheid hebt en je kunt je redden met prepensioen net als ik dan is het toch prima??

Het gaat om creëren mogelijkheden zodat men niet in de bijstand moet blijven , Niets MOET,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 13:17:13 #219
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183240941
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 12:31 schreef Cherni het volgende:
Leuk als je ontslagen word en je pensioen kan opvreten terwijl iemand die 5 jaar langer werkt veel meer heeft opgebouwd en daarmee dus niet direct zijn volledig pensioen hoeft op te nemen.
soms is dat de beste keuze, je bent vrij van werk en kan weg

naar buitenland, bijverdienen , vrijwilliger, , alles kan dan
En de staat is van een opvreter af

het pensioenfonds kan het echt niet schelen ,het is jouw aanspraak
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183241039
Verlost van alles kan toch maar op 1 manier?
pi_183241341
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

soms is dat de beste keuze, je bent vrij van werk en kan weg

naar buitenland, bijverdienen , vrijwilliger, , alles kan dan
En de staat is van een opvreter af

het pensioenfonds kan het echt niet schelen ,het is jouw aanspraak
Die keuze heb je nu ook al. Althans bij veel pensioenfondsen(in mijn geval bijvoorbeeld vanaf 55). Hoe het zit met een pensioenverzekering weet ik niet. Maar het verschil is dat je dan alsnog aow krijgt zodra je die leeftijd hebt bereikt en je het tot dan opgebouwd pensioen blijft behouden tot je dood.
pi_183241647
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 13:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

soms is dat de beste keuze, je bent vrij van werk en kan weg

naar buitenland, bijverdienen , vrijwilliger, , alles kan dan
En de staat is van een opvreter af

het pensioenfonds kan het echt niet schelen ,het is jouw aanspraak
Triest dat je iemand van 60 en mogelijk net 40 jaar gewerkt heeft een opvreter noemt.
  maandag 19 november 2018 @ 13:55:46 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183241671
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 13:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Triest dat je iemand van 60 en moge lijk net 40 jaar gewerkt heeft een opvreter noemt.
Tja dat is zo
zo wordt er tegenaan gekeken en zo voelt het ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 19 november 2018 @ 14:22:23 #224
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183242480
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 10:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier wel de plank misslaat. Het zal overigens wel per sector verschillend zijn maar mijn ervaring is dat zowel jong als oud bij mijn werkgever dankzij de vakbond nog hun baan bezit. En dan spreek ik op individueel gebied. Zonder vakbond waren die al ontslagen geweest. En bij een deel zou dat nog terecht zijn geweest ook. Vergeet niet dat diverse kaderleden de top persoonlijk kennen en dat heeft zo zijn voordelen.

Bovendien heb je ze nodig om een cao te kunnen bewerkstelligen.
Akkoord, het zal per sector verschillen.
In mijn sector en voor mijn generatie is er geen praktisch nut van vakbonden en ze lijken zich in toenemende mate alleen op ouwelullendagen en andere seniorenzaken te richten. Het is volgens mij prima mogelijk om een collectieve overeenkomst te sluiten zonder vakbonden, alleen heeft die groep op dit moment het alleenrecht op onderhandelen en vertegenwoordigen ze een bepaalde subgroep binnen de werknemers.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 20 november 2018 @ 22:55:22 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183274983
https://www.telegraaf.nl/nieuws


zo das lekker
Nu moeten de pensioenfondsen zelf maar aan de slag en snel een ander systeem in elkaar knutselen

ZZP ers zullen blij zijn , de FNV wilde over hun rug even de FNV macht herstellen


quote:
Pensioenonderhandelingen geklapt
Door JORN JONKER EN MARTIN VISSER

2 min geleden in BINNENLAND


DEN HAAG - De pensioenonderhandelingen zijn geklapt. Na tijden praten over de hervorming van de oudedagsvoorziening komen kabinet, werkgevers en de bonden er toch niet uit. De bonden vinden dat er niet genoeg geboden wordt.


[ Bericht 25% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2018 07:34:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183279088
Ik las het stuk op NOS.nl. Jammer dat het geklapt is. De vraag is : wie speelt hier een (machts)spelletje?

Fnv? Die niet durft en maar weinig rugdekking heeft?
Of her kabinet /Rutte? Ik erger me wel aan hun slachtoffergedrag. Ze leggen de schuld volledig bij Fnv en beweren dat zij ontzettend gul waren. Nou, dat valt wel mee als ik het artikel van NOS lees: de tegemoetkoming aan Fnv kon niet in de begroting worden opgenomen, maar het zou een voornemen zijn voor het volgende kabinet. Ja, sure. Dan geef je iets weg wat nog niet bestaat. Ik snap wel dat Fnv dat niet geaccepteerd heeft.
Somebody that I used to know
pi_183279115
Maar schadelijk is het wel. Ik ben jong en verwacht dat als er niets gebeurt, ik later geen pensioen heb.
Somebody that I used to know
  woensdag 21 november 2018 @ 10:00:15 #228
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183279866
Als je jong bent en je werkt bij een baas van je 20 jaar tot je 40 bent en gaat dan ZZP worden , en je krijgt pensioen volgens het middelloonstelsel dan krijg je dus de 70% van het gemiddeld loon in het tijdvak van je 20 tot je 40, op de leeftijd van 71

en dat met gemiddeld 4% inflatie in dat tijdvak, nou dan ben je goed de sigaar, heb je dan 20 jaar pensioen voor ingelegd, dan krijg je 70% van het loon dat je verdiende toen je 30 was als je op 71 met pensioen gaat

En dan gaan ze nu ook nog korten op je opgespaarde pensioensaldo

Pensioenfondsen moeten overstappen op de Beschikbare Premie Regeling pas dan kun je je eigen pensioensaldo zien groeien als je dan gaat pensioensparen op je 20 dan heb je 51 jaar de tijd om het saldo te zien groeien

Pensioenfondsen moeten opgeheven worden en iedereen moet de beschikking krijgen over het saldo
https://www.zwitserleven.(...)bare-premieregeling/

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2018 10:18:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183280004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:07 schreef Postbus100 het volgende:
Maar schadelijk is het wel. Ik ben jong en verwacht dat als er niets gebeurt, ik later geen pensioen heb.
Dat lijkt mij niet. Als je inlegt kan het nooit zo zijn dat je totaal niets krijgt. Het is immers achtergesteld loon. Het is alleen de vraag hoeveel je krijgt. Dat is erg onzeker.
pi_183280302
quote:
15s.gif Op maandag 19 november 2018 14:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Akkoord, het zal per sector verschillen.
In mijn sector en voor mijn generatie is er geen praktisch nut van vakbonden en ze lijken zich in toenemende mate alleen op ouwelullendagen en andere seniorenzaken te richten. Het is volgens mij prima mogelijk om een collectieve overeenkomst te sluiten zonder vakbonden, alleen heeft die groep op dit moment het alleenrecht op onderhandelen en vertegenwoordigen ze een bepaalde subgroep binnen de werknemers.
Wij hebben die ouwelullen dagen ook en maak er sinds een jaar gebruik van. Maar het is grotendeels een sigaar uit eigen doos. Je moet ze zelf betalen. In mijn geval heb je het over 12 dagen. Maar je hebt het voordeel dat je wel pensioen blijft opbouwen over een volledige werkweek.

Het probleem snap ik wel mbt de jongeren. Ik ben ook jong geweest en heb mij steeds geërgerd aan die ouwe lullen die er met 57 uit gingen. Maar nu is het mijn tijd. Je kunt 2 dingen doen. Alles afschaffen waarbij je je moet realiseren dat je er straks ook geen gebruik van kunt maken of alles behouden en zodra je zelf die leeftijd bereikt er gebruik van kunt maken. En ik zal je zeggen zo ben je 24 en zo ben je 56. De tijd vliegt voorbij.

Maar op modaal niveau zul je je als personeel moeten organiseren op welke manier dan ook.

Zoals je zegt is het per sector afhankelijk. In de engineering bijvoorbeeld had dit totaal geen nut. Daar regelde je per individu zelf je zaakjes. Het probleem was louter afgunst omdat 2 personen met precies dezelfde functie verschillende voorwaarden hadden. En daar kon een gigantisch verschil in zitten mbt loon etc. Dat was ook niet altijd even eerlijk. Toen ik mijn ontslag nam wilde mijn werkgever mijn loon gigantisch verhogen(Dat was bizar)want met mijn loon was niets mis. Ben daar niet op in gegaan omdat mijn besluit al was genomen om totaal iets anders te gaan doen. Als je bij mijn huidige werknemer ontslag neemt dan zal die nooit met een ander voorstel komen omdat alles via een cao per functie is vastgesteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 21-11-2018 10:39:24 ]
  woensdag 21 november 2018 @ 11:44:17 #231
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_183281547
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:25 schreef Cherni het volgende:

[..]

Wij hebben die ouwelullen dagen ook en maak er sinds een jaar gebruik van. Maar het is grotendeels een sigaar uit eigen doos. Je moet ze zelf betalen. In mijn geval heb je het over 12 dagen. Maar je hebt het voordeel dat je wel pensioen blijft opbouwen over een volledige werkweek.

Het probleem snap ik wel mbt de jongeren. Ik ben ook jong geweest en heb mij steeds geërgerd aan die ouwe lullen die er met 57 uit gingen. Maar nu is het mijn tijd. Je kunt 2 dingen doen. Alles afschaffen waarbij je je moet realiseren dat je er straks ook geen gebruik van kunt maken of alles behouden en zodra je zelf die leeftijd bereikt er gebruik van kunt maken. En ik zal je zeggen zo ben je 24 en zo ben je 56. De tijd vliegt voorbij.
Dat laatste begrijp ik goed en ik ben ook niet voor het eenzijdig bashen van ouderen in de veronderstelling dat ik de eeuwige jeugd heb. Echter, vakbonden zijn (zie klappen pensioenakkoord) niet aan het opkomen voor de belangen van oudere werknemers in het algemeen, maar voor de huidige generatie ouderen. Dat is wel een verschil. Een huidige twintiger heeft bijster weinig aan een tragere stijging van de AOW-leeftijd, want dat speelt vooral op de korte termijn. Als je nu 25 bent mag je rond je 72e met pensioen, of dat in 2030 of in 2040 op die leeftijd komt scheelt je vooral belastinggeld en AOW-premie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_183281582
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:07 schreef Postbus100 het volgende:
Maar schadelijk is het wel. Ik ben jong en verwacht dat als er niets gebeurt, ik later geen pensioen heb.
En je draagt wel bij aan die kas?

Ik weet nog iets waar je aan kan bijdragen, hoef je ook niks te verwachten!
pi_183281642
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Als je inlegt kan het nooit zo zijn dat je totaal niets krijgt. Het is immers achtergesteld loon. Het is alleen de vraag hoeveel je krijgt. Dat is erg onzeker.
Voor de invoering van de munt was het nog rendabel om te beleggen als pensioenfonds, dat is voorbij en al helemaal met een crisis, daar knelt volgens mij de schoen, dat ze inplaats daarvan het personeel iets uitdunnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2018 11:49:41 ]
pi_183283214
quote:
15s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik goed en ik ben ook niet voor het eenzijdig bashen van ouderen in de veronderstelling dat ik de eeuwige jeugd heb. Echter, vakbonden zijn (zie klappen pensioenakkoord) niet aan het opkomen voor de belangen van oudere werknemers in het algemeen, maar voor de huidige generatie ouderen. Dat is wel een verschil. Een huidige twintiger heeft bijster weinig aan een tragere stijging van de AOW-leeftijd, want dat speelt vooral op de korte termijn. Als je nu 25 bent mag je rond je 72e met pensioen, of dat in 2030 of in 2040 op die leeftijd komt scheelt je vooral belastinggeld en AOW-premie.
Dat ben ik met je eens. Maar zelfs de huidige generatie werkende ouderen zal niet willen dat de jongeren van nu tot 72 moeten werken. Althans ik niet en ben daar fel tegen. Ik heb ook kinderen en die wens ik natuurlijk het beste. Ik koop er niets voor als die het slecht hebben. Het zou zelfs een groot nadeel zijn. Wat mij betreft had die leeftijd gelijk naar 67 moeten gaan maar dan ook niet meer verhogen. En voor de zware beroepen daar sowieso wat flexibiliteit in zoals bijvoorbeeld deeltijdpensioen.

Maar omdat het allemaal onzeker is dan krijg je 65 moet 65 blijven.
pi_183295385
Eigenlijk zou je pensioendatum op je individuele levensverwachting gebaseerd moeten zijn. Het is best mogelijk een modelletje te maken met wat variabelen als je opleiding, type werk, BMI, roken, drinken, sporten dat al een redelijk indicatie van je levensverwachting geeft. In de toekomst kun je dat verder verrijken met gen-informatie. De pensioendatum zou je dan bijvoorbeeld 15 of 20 jaar voor je levensverwachting kunnen stellen. Door niet te differentiëren in pensioenleeftijd wordt het stelsel veel te duur en onrechtvaardig voor de mensen die nu al moeite hebben de eindstreep te halen.

Het probleem hiermee zie ik ook wel: veel mensen willen hun individuele levensverwachting niet weten, te confronterend.
  donderdag 22 november 2018 @ 00:08:29 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183296635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 23:01 schreef Sparafucile het volgende:
Eigenlijk zou je pensioendatum op je individuele levensverwachting gebaseerd moeten zijn. Het is best mogelijk een modelletje te maken met wat variabelen als je opleiding, type werk, BMI, roken, drinken, sporten dat al een redelijk indicatie van je levensverwachting geeft. In de toekomst kun je dat verder verrijken met gen-informatie. De pensioendatum zou je dan bijvoorbeeld 15 of 20 jaar voor je levensverwachting kunnen stellen. Door niet te differentiëren in pensioenleeftijd wordt het stelsel veel te duur en onrechtvaardig voor de mensen die nu al moeite hebben de eindstreep te halen.

Het probleem hiermee zie ik ook wel: veel mensen willen hun individuele levensverwachting niet weten, te confronterend.
En als je die dan tegen alle verwachtingen in overtreft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 november 2018 @ 08:59:12 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183298650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 23:01 schreef Sparafucile het volgende:
Eigenlijk zou je pensioendatum op je individuele levensverwachting gebaseerd moeten zijn. Het is best mogelijk een modelletje te maken met wat variabelen als je opleiding, type werk, BMI, roken, drinken, sporten dat al een redelijk indicatie van je levensverwachting geeft. In de toekomst kun je dat verder verrijken met gen-informatie. De pensioendatum zou je dan bijvoorbeeld 15 of 20 jaar voor je levensverwachting kunnen stellen. Door niet te differentiëren in pensioenleeftijd wordt het stelsel veel te duur en onrechtvaardig voor de mensen die nu al moeite hebben de eindstreep te halen.

Het probleem hiermee zie ik ook wel: veel mensen willen hun individuele levensverwachting niet weten, te confronterend.
Pensioen moet aan de individu liggen , als die vanaf 85 jaar genoeg heeft aan alleen AOW is dat ook prima
Dus laat de spaarder zelf bepalen vanaf 60 jaar
Overigens zou ik al dan niet pensioensparen ook vrijlaten , sommigen stoppen het in de woning of hebben genoeg aan alleen AOW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 09:01:00 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183298671
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 00:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als je die dan tegen alle verwachtingen in overtreft?
Dan heb je vanaf die datum alleen AOW

mijn broer heeft alleen AOW en een paar privé uitkeringen die lopen tot 75 jaar , tja, hij is nu 73 jaar , straks heeft ie alleen AOW, nou dan verkoopt ie zin auto maar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 09:35:42 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183299213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dan heb je vanaf die datum alleen AOW

mijn broer heeft alleen AOW en een paar privé uitkeringen die lopen tot 75 jaar , tja, hij is nu 73 jaar , straks heeft ie alleen AOW, nou dan verkoopt ie zin auto maar
Ah, het risico ligt volledig bij de werknemer en de pensioenfondsen hebben het voordeel als iemand de berekende leeftijd niet haalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 november 2018 @ 09:38:35 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183299250
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Pensioen moet aan de individu liggen , als die vanaf 85 jaar genoeg heeft aan alleen AOW is dat ook prima
Dus laat de spaarder zelf bepalen vanaf 60 jaar
Overigens zou ik al dan niet pensioensparen ook vrijlaten , sommigen stoppen het in de woning of hebben genoeg aan alleen AOW
Echt, hou op met je "alleen AOW vanaf 85" gezeur.
Deze onderhandelingen liepen vast op ZZP'ers, de pensioenleeftijd op zich, en de gouden handdruk bij ontslag kort voor het pensioen.

Al dat geneuzel van jou komt niet eens in de buurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 november 2018 @ 09:44:17 #241
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183299352
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, het risico ligt volledig bij de werknemer en de pensioenfondsen hebben het voordeel als iemand de berekende leeftijd niet haalt.
Dat is nu ook zo he
Maar een einddatum zou een keuze moeten zijn om zo een hoger pensioen te hebben tijdens de periode 60 tot 80 en het op persoonsniveau te berekenen

Sowieso vind ik dat pensioenspaarders zelf meer te zeggen moet krijgen over hun uitkering bovenop de AOW
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 09:44:55 #242
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183299369
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echt, hou op met je "alleen AOW vanaf 85" gezeur.
Deze onderhandelingen liepen vast op ZZP'ers, de pensioenleeftijd op zich, en de gouden handdruk bij ontslag kort voor het pensioen.

Al dat geneuzel van jou komt niet eens in de buurt.
Het kabinet gaat nu zelf aan de slag met een heel nieuw stelsel
https://www.telegraaf.nl/(...)nsioen-zonder-bonden

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2018 10:05:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183299737
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, het risico ligt volledig bij de werknemer en de pensioenfondsen hebben het voordeel als iemand de berekende leeftijd niet haalt.
Ook niet echt een stimulans om gezond te leven, of om je best te doen "voor later". Wordt er voor je als lager opgeleide fabrieksarbeider uitgerekend dat je wel de geest zal geven rond je 70e waardoor je op je 55e met pensioen mag, maar vervolgens hou je het onverwacht uit tot je 90e en mag je de laatste decennia van je leven op een houtje bijten.

Of ziet men hier dan een flexibeler systeem voor zich? Dat je persoonlijke levensverwachting ook tussendoor nog kan dalen of stijgen, dat je ineens later met pensioen moet zodra je stopt met roken of als je een minder belastende baan krijgt, oid? Lijkt me een bureaucratische nachtmerrie. :D
  donderdag 22 november 2018 @ 10:05:11 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183299780
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ook niet echt een stimulans om gezond te leven, of om je best te doen "voor later". Wordt er voor je als lager opgeleide fabrieksarbeider uitgerekend dat je wel de geest zal geven rond je 70e waardoor je op je 55e met pensioen mag, maar vervolgens hou je het onverwacht uit tot je 90e en mag je de laatste decennia van je leven op een houtje bijten.

Of ziet men hier dan een flexibeler systeem voor zich? Dat je persoonlijke levensverwachting ook tussendoor nog kan dalen of stijgen, dat je ineens later met pensioen moet zodra je stopt met roken of als je een minder belastende baan krijgt, oid? Lijkt me een bureaucratische nachtmerrie. :D
pensioensparen is niet verplicht he
zit alleen in de CAO van sommige bedrijfstakken

wanneer mensen vinden dat het op 85 jaar voldoende is om alleen AOW te hebben met een afbetaalde woning , nou prima toch
AOW is 1120 euro netto
pensioen komt er boven op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183299935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

pensioensparen is niet verplicht he
zit alleen in de CAO van sommige bedrijfstakken

wanneer mensen vinden dat het op 85 jaar voldoende is om alleen AOW te hebben met een afbetaalde woning , nou prima toch
AOW is 1120 euro netto
pensioen komt er boven op
En hoe lost dit verhaaltje het probleem op van mensen die in het hierboven voorgestelde stelsel wel gewoon tot hun daadwerkelijke dood pensioen willen hebben, (overigens betwijfel ik ten zeerste of er veel mensen zijn die het wel best zouden vinden om vanaf leeftijd x geen pensioen meer te krijgen, ik begrijp je ogenschijnlijke obsessie daarmee ook niet zo) maar in de knoei komen omdat iemand anders van tevoren voor ze gaat bepalen dat ze waarschijnlijk niet oud, of juist wel erg oud, zullen worden?
pi_183300126
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

pensioensparen is niet verplicht he
zit alleen in de CAO van sommige bedrijfstakken

wanneer mensen vinden dat het op 85 jaar voldoende is om alleen AOW te hebben met een afbetaalde woning , nou prima toch
AOW is 1120 euro netto
pensioen komt er boven op
Het pensioen behoort een aanvulling te zijn op je aow. Dat is nu zo en dat moet niet gaan veranderen. Pensioensparen is voor de meeste verplicht. ZZP'ers, freelancers zijn dat niet verplicht.

Jij ziet doodeenvoudig niet dat je met alleen pensioen op een leeftijd van circa 60 jaar als arbeider niet eens een bedrag haalt om volledig te kunnen stoppen. Ik wil niet in herhaling treden maar ik zou op 60 jarige leeftijd circa 1200 euro netto hebben en dat tot 85 jarige leeftijd en vanaf 85 alleen aow. Maw ik zou net zo goed in de bijstand kunnen gaan zitten en dan neem ik die sollicitatieplicht wel voor lief, die inderdaad te gek voor woorden is als je al ver over de 60 bent maar daar kom je nog wel over heen.

En dan hoef ik maar tot 68 in de bijstand te zitten en vanaf dan heb ik pensioen en AOW.

Je voorstel gaat nergens over. Het maakt juist pensioensparen dan totaal nutteloos. In dat geval zou ik als ZZPer er nooit pensioen gaan sparen.
pi_183300130
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En hoe lost dit verhaaltje het probleem op van mensen die in het hierboven voorgestelde stelsel wel gewoon tot hun daadwerkelijke dood pensioen willen hebben, (overigens betwijfel ik ten zeerste of er veel mensen zijn die het wel best zouden vinden om vanaf leeftijd x geen pensioen meer te krijgen, ik begrijp je ogenschijnlijke obsessie daarmee ook niet zo) maar in de knoei komen omdat iemand anders van tevoren voor ze gaat bepalen dat ze waarschijnlijk niet oud, of juist wel erg oud, zullen worden?
Met een staatslot heeft U kans op ......?
Zie dat met die leeftijd oud of jong ook maar zo, er is geen garantie.
pi_183300144
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:26 schreef Cherni het volgende:
Maw ik zou net zo goed in de bijstand kunnen gaan zitten en dan neem ik die sollicitatieplicht wel voor lief
Kan ook gewoon solliciteren op een directeurs betrekking keer op keer.
pi_183300194
Als ik op mijn pensioen overzicht kijk dan zou ik overigens compleet gestoord zijn om op 60 jarige leeftijd te stoppen met een bedrag van circa 1200 euro. Werk ik tot 64 dan is dat bedrag schijnbaar zo rond de 1700 euro. Je merkt dat Je juist die laatste paar jaar het meeste opbouwt. En zou ik tot 68 doorgaan dan kom ik op circa 2100 euro netto. Die 8 jaar scheelt circa 900 euro per maand. No way dat ik op 60 jarige leeftijd volledig ga stoppen. Ik blijf liever werken en met de oudelullen regeling en het kopen van verlof ben ik stukken beter af.

En was ik een jaar geleden volledig gestopt dan had ik circa 700 euro gehad. Totaal onrealistisch om dan te kunnen stoppen.
pi_183300255
https://digid.nl/inloggen

Vul dit maar eens voor de gein in.

Het is mijnpensioenovetzicht.nl
Met je digid kun je precies de verwachting inzien.
pi_183300263
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:34 schreef Cherni het volgende:
Als ik op mijn pensioen overzicht kijk dan zou ik overigens compleet gestoord zijn om op 60 jarige leeftijd te stoppen met een bedrag van circa 1200 euro. Werk ik tot 64 dan is dat bedrag schijnbaar zo rond de 1700 euro. Je merkt dat Je juist die laatste paar jaar het meeste opbouwt. En zou ik tot 68 doorgaan dan kom ik op circa 2100 euro netto. Die 8 jaar scheelt circa 900 euro per maand. No way dat ik op 60 jarige leeftijd volledig ga stoppen. Ik blijf liever werken en met de oudelullen regeling en het kopen van verlof ben ik stukken beter af.

En was ik een jaar geleden volledig gestopt dan had ik circa 700 euro gehad. Totaal onrealistisch om dan te kunnen stoppen.
Ervan uitgaande dat je oud worden doet dan he?

Maar dat geld eigenlijk op iedere leeftijd, positief blijven denken.

Gelukkig is Mark tegen de juiste mensen een keer opgelopen, waren die niet te koop?
  donderdag 22 november 2018 @ 10:41:39 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En hoe lost dit verhaaltje het probleem op van mensen die in het hierboven voorgestelde stelsel wel gewoon tot hun daadwerkelijke dood pensioen willen hebben,
die keuze zou er moeten blijven , dan ligt dat risico bij de pensioenuitvoerder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 10:43:00 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300279
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het pensioen behoort een aanvulling te zijn op je aow. Dat is nu zo en dat moet niet gaan veranderen. Pensioensparen is voor de meeste verplicht. ZZP'ers, freelancers zijn dat niet verplicht.

Jij ziet doodeenvoudig niet dat je met alleen pensioen op een leeftijd van circa 60 jaar als arbeider niet eens een bedrag haalt om volledig te kunnen stoppen. Ik wil niet in herhaling treden maar ik zou op 60 jarige leeftijd circa 1200 euro netto hebben en dat tot 85 jarige leeftijd en vanaf 85 alleen aow. Maw ik zou net zo goed in de bijstand kunnen gaan zitten en dan neem ik die sollicitatieplicht wel voor lief, die inderdaad te gek voor woorden is als je al ver over de 60 bent maar daar kom je nog wel over heen.

En dan hoef ik maar tot 68 in de bijstand te zitten en vanaf dan heb ik pensioen en AOW.
Die keuze zou er ook moeten zijn, ik pleit voor meer zeggenschap en minder betutteling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183300283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

die keuze zou er moeten blijven , dan ligt dat risico bij de pensioenuitvoerder
Dan zou dus waarschijnlijk bijna niemand voor het veel risicovoller alternatief kiezen.
  donderdag 22 november 2018 @ 10:44:02 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300290
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:34 schreef Cherni het volgende:
Als ik op mijn pensioen overzicht kijk dan zou ik overigens compleet gestoord zijn om op 60 jarige leeftijd te stoppen met een bedrag van circa 1200 euro. Werk ik tot 64 dan is dat bedrag schijnbaar zo rond de 1700 euro. Je merkt dat Je juist die laatste paar jaar het meeste opbouwt. En zou ik tot 68 doorgaan dan kom ik op circa 2100 euro netto. Die 8 jaar scheelt circa 900 euro per maand. No way dat ik op 60 jarige leeftijd volledig ga stoppen. Ik blijf liever werken en met de oudelullen regeling en het kopen van verlof ben ik stukken beter af.

En was ik een jaar geleden volledig gestopt dan had ik circa 700 euro gehad. Totaal onrealistisch om dan te kunnen stoppen.
voor de een wel voor de ander niet

sommigen willen weg uit Nederland om elders iets te beginnen , alles is mogelijk, maar als men doorgaat om de ingangsdatum pensioen aan de datum AOW te koppelen dan krijgen velen pas met 75 jaar hun pensioen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2018 10:49:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 10:44:55 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300304
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dan zou dus waarschijnlijk bijna niemand voor het veel risicovoller alternatief kiezen.
misschien niet
maar voor mensen die niet meer kunnen en niet willen zou een vervroegde opname mogelijk moeten zijn en blijven,

Schuiven met de datums moet kunnen, bij ABP kan dat overigens ook
Ik ben drie jaar eerder begonnen aan het pensioen en heb er zeker geen spijt van

als men doorgaat om ingangsdatum pensioen aan de datum AOW te koppelen dan krijgen velen pas met 75 jaar pensioen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2018 10:50:43 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183300428
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

voor de een wel voor de ander niet

sommigen willen weg uit Nederland om elders iets te beginnen , alles is mogelijk
Dat is iets anders. Maar jij wil mensen die eerder stoppen dat uiteraard moet kunnen hun pensioen afnemen zodra ze 80, 85 zijn. Bovendien, ik herhaal het nog maar eens is het voor iedereen die nu volledig met pensioen gaat onmogelijk om wit te gaan werken tot het punt van 5 jaar voor je aow leeftijd. Als ik gestopt was op 55 jarige leeftijd kon ik dus niet gaan werken op een normale manier tot 5 jaar voor mijn aow leeftijd.

Je moet een intentieverklaring tekenen dat je met pensioen gaat. Heb je dat getekend is er geen weg meer terug.
pi_183300534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ervan uitgaande dat je oud worden doet dan he?

Maar dat geld eigenlijk op iedere leeftijd, positief blijven denken.

Gelukkig is Mark tegen de juiste mensen een keer opgelopen, waren die niet te koop?
Natuurlijk is dat een lot. Mogelijk haal je niet eens je aow leeftijd. Maar goed je gaat er altijd positief naar kijken.
  donderdag 22 november 2018 @ 11:00:51 #259
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_183300564
Prima dat het geklapt is. Beter dit dan een "akkoord" om het akkoord. Ik denk dat de betrokkenen wel doorhebben dat dat een complete afgang was geworden en dat de critici met kennis van zaken hun messen al aan het slijpen waren. Het probleem is ook doodsimpel: welke list je ook verzint, er komt niet meer geld bij. En de pot die er nu ligt, hoe omvangrijk ook, is niet groot genoeg om iedereen met zekerheid een waardevast, kapitaalgedekt pensioen te beloven. Dat is de realiteit die met name de vakbonden niet willen accepteren en dat neem ik ze wel kwalijk; underpromise and overdeliver is niet aan hen besteed.
Never explain, never apologize.
  donderdag 22 november 2018 @ 11:01:23 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300578
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Maar jij wil mensen die eerder stoppen dat uiteraard moet kunnen hun pensioen afnemen zodra ze 80, 85 zijn.
Ik wil niets afnemen,
mensen moet zelf kunnen schuiven met de pensioendatums , binnen grenzen

Ik zou het gedaan hebben als dat gedurende de periode 60 tot 85 een 100 euro meer netto pensioen is per maand , jij niet , nou prima
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 22 november 2018 @ 11:03:58 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183300628
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:00 schreef Lurf het volgende:
Prima dat het geklapt is. Beter dit dan een "akkoord" om het akkoord. Ik denk dat de betrokkenen wel doorhebben dat dat een complete afgang was geworden en dat de critici met kennis van zaken hun messen al aan het slijpen waren. Het probleem is ook doodsimpel: welke list je ook verzint, er komt niet meer geld bij. En de pot die er nu ligt, hoe omvangrijk ook, is niet groot genoeg om iedereen met zekerheid een waardevast, kapitaalgedekt pensioen te beloven. Dat is de realiteit die met name de vakbonden niet willen accepteren en dat neem ik ze wel kwalijk; underpromise and overdeliver is niet aan hen besteed.
juist

het hele stelsel van pensioenen moet op de schop
we moeten naar een beschikbare premie regeling

en af van dat 70% van het middelloon , want dat zal tot grote foute uitkomsten leiden

Als je jong bent en je werkt bij een baas van je 20 jaar tot je 40 bent en gaat dan ZZP worden , en je krijgt pensioen volgens het middelloonstelsel dan krijg je dus de 70% van het gemiddeld loon in het tijdvak van je 20 tot je 40, op de leeftijd van 71

en dat met gemiddeld 4% inflatie in dat tijdvak, nou dan ben je goed de sigaar, heb je dan 20 jaar pensioen voor ingelegd, dan krijg je 70% van het loon dat je verdiende toen je 30 was als je op 72 met pensioen gaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_183406110
Hoe laat is dat debat eigenlijk vanavond? (of zijn ze al bezig?)
Somebody that I used to know
pi_183406279
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:58 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat een lot. Mogelijk haal je niet eens je aow leeftijd. Maar goed je gaat er altijd positief naar kijken.
Ik bekijk het gewoon negatief dan kan het alleen maar meevallen.
pi_183406318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 11:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

juist

het hele stelsel van pensioenen moet op de schop
we moeten naar een beschikbare premie regeling

en af van dat 70% van het middelloon , want dat zal tot grote foute uitkomsten leiden

Als je jong bent en je werkt bij een baas van je 20 jaar tot je 40 bent en gaat dan ZZP worden , en je krijgt pensioen volgens het middelloonstelsel dan krijg je dus de 70% van het gemiddeld loon in het tijdvak van je 20 tot je 40, op de leeftijd van 71

en dat met gemiddeld 4% inflatie in dat tijdvak, nou dan ben je goed de sigaar, heb je dan 20 jaar pensioen voor ingelegd, dan krijg je 70% van het loon dat je verdiende toen je 30 was als je op 72 met pensioen gaat

En het voordeel van ZZP er heeft men maar gewoon voor lief genomen, ik heb deze niet gedwongen hoor!
  woensdag 5 december 2018 @ 10:54:37 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183546387
https://www.telegraaf.nl/(...)en-veilige-belegging
quote:
AMSTERDAM - Volgens de Belastingdienst zit er weinig risico aan het beleggen in AEX-bedrijven en onroerend goed. Terwijl het rendement op deze beleggingen beter aansluit bij de belasting op vermogen, aldus de dienst, die ook verwacht dat de opbrengst uit staatsobligaties weer richting 4 procent gaat.

Het gedurfde beleggingsadvies en de opmerkelijke prognose voor staatsobligaties staan in een verweerschrift dat de Belastingdienst namens de staatssecretaris van Financiën naar de Hoge Raad heeft gestuurd, zo weet de krant.
Nou Menno Snel , weet Wopke Hoekstra dat ook ?? Vertel het dan eens tegen de Hr Koolmees


rendement op staatsobligaties gaat naar 4% volgens de belastingdienst ???????????????????
dan kan de rekenrente ook wel op 4% gezet worden

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 05-12-2018 11:04:50 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 24 januari 2019 @ 07:51:39 #266
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184587115
https://www.telegraaf.nl/(...)-snel-weer-aan-tafel

De strijd is heropend

Ook de werkenden snappen nu dat hun pensioenaanspraak aan het verdampen is , naast dat men toch al weinig zou krijgen volgens het huidige middelloonstelsel

De pensioenfondsen zijn helemaal niet van plan om nog pensioen uit te keren in de toekomst

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-01-2019 10:31:53 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')