abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 november 2018 @ 14:14:29 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183122928
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap hier niks van. Waarom zou het IND ook maar ene reet schuld of verplichting hebben richting mensen die geen staatsburgers zijn?

Raar land leven we.
Omdat knettergek.
pi_183123111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:06 schreef rutger05 het volgende:
Het asiel- en vluchtelingenrecht moet drastisch op de schop.

* Uitgangspunt opvang in de regio
* Asiel vooral voor vluchtelingen uit de eigen regio. Europa dus.
* Asiel voor personen en groepen buiten deze regio bij hoge uitzondering
* Bij indiening asielaanvraag wordt zo snel mogelijk beslist door een instantie.
* 1 beroepsmogelijkheid, bij een speciale commissie met door de overheid aangewezen personen.
* Geen beroepsprocedures dus meer via justitie
* Asiel geen recht maar een gunst
* Bij overlast en na veroordeling van een misdrijf asiel stopgezet, waarna uitzetting volgt
* Vreemdelingenbewaring tot uitzetting mogelijk is
* Bij het verlenen van asiel wordt zwaar meegewogen of persoon bij de Nederlandse samenleving past
* Er wordt in beginsel tijdelijk asiel verleend. Uitgangspunt is de terugkeer naar het eigen land van de asielzoeker wanneer dat mogelijk is. Tijdelijke verblijfsvergunning dus.
* Geen recht op familiehereniging.
* Overheidssubsidies aan vluchtelingenorganisaties worden zeer kritisch bekeken. Geen subsidies voor organisaties die proberen beleid te frustreren en uitzetting te traineren.
Morgen maar invoeren dan? :Y
pi_183123286
Gut, hoe moeilijk kan het zijn?
Degene die een aanvraag indient voor "schadevergoeding", krijgt één van de voorgedrukte envelopjes uit de la van de IND met:
- een cheque die geind kan worden met een legaal, geldig idintiteitsbewijs.
- een brief waarin staat dat de lezer gesommeerd wordt het land te verlaten.
Racist
pi_183124002
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:06 schreef rutger05 het volgende:
Het asiel- en vluchtelingenrecht moet drastisch op de schop.

* Uitgangspunt opvang in de regio
* Asiel vooral voor vluchtelingen uit de eigen regio. Europa dus.
* Asiel voor personen en groepen buiten deze regio bij hoge uitzondering
* Bij indiening asielaanvraag wordt zo snel mogelijk beslist door een instantie.
* 1 beroepsmogelijkheid, bij een speciale commissie met door de overheid aangewezen personen.
* Geen beroepsprocedures dus meer via justitie
* Asiel geen recht maar een gunst
* Bij overlast en na veroordeling van een misdrijf asiel stopgezet, waarna uitzetting volgt
* Vreemdelingenbewaring tot uitzetting mogelijk is
* Bij het verlenen van asiel wordt zwaar meegewogen of persoon bij de Nederlandse samenleving past
* Er wordt in beginsel tijdelijk asiel verleend. Uitgangspunt is de terugkeer naar het eigen land van de asielzoeker wanneer dat mogelijk is. Tijdelijke verblijfsvergunning dus.
* Geen recht op familiehereniging.
* Overheidssubsidies aan vluchtelingenorganisaties worden zeer kritisch bekeken. Geen subsidies voor organisaties die proberen beleid te frustreren en uitzetting te traineren.
Toch een aantal haken en ogen aan dit verhaal.

Vaak komen ze met bootjes de middellandse zee over, flikkeren ze hun paspoort weg en worden ze door EU regelgeving overgeplaatst naar Nederland. Waar ga je ze dan henensturen? Je weet niet eens wat hun nationaliteit is, geen enkel land accepteert ze.
pi_183124436
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:20 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Toch een aantal haken en ogen aan dit verhaal.

Vaak komen ze met bootjes de middellandse zee over, flikkeren ze hun paspoort weg en worden ze door EU regelgeving overgeplaatst naar Nederland. Waar ga je ze dan henensturen? Je weet niet eens wat hun nationaliteit is, geen enkel land accepteert ze.
Vaak is wel bekend waar deze mensen vandaan komen (dat is te achterhalen door deze mensen te interviewen, te luisteren naar hun taal, hun accent etc.) maar weigeren landen hun eigen onderdanen terug te nemen. Niet mee willen werken of liegen over land van herkomst moet ik elk geval al voldoende aanleiding zijn om de asielaanvraag gelijk definitief af te wijzen. In dergelijke gevallen pleit ik voor harde sancties tegen landen die weigeren hun eigen onderdanen terug te nemen. Daarbij kan je denken aan het stopzetten van hulpgelden en projecten, economische sancties en een beperking of volledige blokkade van personenverkeer met dit soort landen.

De personen die hun papieren hebben vernietigd hebben overigens ook prima Europa in kunnen komen zonder papieren en dat moet omgekeerd ook wel kunnen lukken. Vreemdelingenbewaring totdat ze succesvol wel kunnen worden uitgezet lijkt mij ook een prima stok achter de deur.
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:04:17 #56
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_183131402
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 07:56 schreef bamibij het volgende:

[..]

Prikkel voor de IND om haast te maken denk ik, maarja moeten ze wel genoeg personeel hebben..
Laat ze die 'boete' dan aan de overheid betalen ipv aan de vluchtelingen...
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:06:58 #57
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_183131462
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 08:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Zonder bezuinigingen op de IND was dit minder snel gebeurd en waren de asielaanvragers ook eventueel sneller het land uit gewoon geaccepteerd zonder verder te kijken of het echte vluchtelingen zijn.
Fixed ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_183131472
:|W :|W :|W
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:23:18 #59
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_183131856
Wel fijn dat de brave burger hiervoor belasting moet ophoesten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_183132910
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:04 schreef embedguy het volgende:

[..]

Laat ze die 'boete' dan aan de overheid betalen ipv aan de vluchtelingen...
Daar moet wel een rechtsgrond voor zijn. De vluchtelingen zijn in die zin de benadeelden als het IND zich niet aan de wet houdt. Niet de overheid (in eerste instantie).
  dinsdag 13 november 2018 @ 22:39:37 #61
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_183133457
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 november 2018 22:11 schreef bamibij het volgende:

[..]

Daar moet wel een rechtsgrond voor zijn. De vluchtelingen zijn in die zin de benadeelden als het IND zich niet aan de wet houdt. Niet de overheid (in eerste instantie).
De overheid is ook benadeeld. Elke dag dat zo'n vluchteling langer in nl is dan nodig kost de overheid geld
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_183133708
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 november 2018 22:39 schreef embedguy het volgende:

[..]

De overheid is ook benadeeld. Elke dag dat zo'n vluchteling langer in nl is dan nodig kost de overheid geld
Zo werkt dat niet vermoed ik
pi_183137108
Komt omdat die instroom van vluchtelingen echt een industrie an sich geworden, inclusief hordes juridische 'dienstverleners' die hier een slaatje uit willen slaan.
  woensdag 14 november 2018 @ 20:20:42 #64
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_183150435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:21 schreef Hamzoef het volgende:
Komt omdat die instroom van vluchtelingen echt een industrie an sich geworden, inclusief hordes juridische 'dienstverleners' die hier een slaatje uit willen slaan.
Over die juridische dienstverleners gesproken! Ik werk inmiddels alweer heel wat jaren als handhaver binnen de Sociale zekerheid. De laatste tijd komen we regelmatig meldingen tegen over dienstverleners die actief op zoek zijn naar 50 plussers van buitenlandse afkomst die overwegen terug te gaan naar hun thuisland. Er wordt dan uitgelegd eventueel werk op te zeggen, bijstand aan te vragen en met 55 jaar een remigratie-uitkering aan te vragen.

De SVB betaald de remigranten tot hun dood de (lagere) uitkering door in het thuisland, ook al heb je vermogen of werk in dat land. De dienstverleners vragen uiteraard wel de hoofdprijs voor hun ondersteuning.

Het gaat nu zelfs zo ver dat sommigen al wat ouder willen zijn, identiteitspapieren laten veranderen en naar de rechter stappen.

https://www.tubantia.nl/e(...)rtleeftijd~ac5a32fd/

[ Bericht 0% gewijzigd door Oom_Agent op 14-11-2018 20:27:36 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_183152221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 20:20 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Over die juridische dienstverleners gesproken! Ik werk inmiddels alweer heel wat jaren als handhaver binnen de Sociale zekerheid. De laatste tijd komen we regelmatig meldingen tegen over dienstverleners die actief op zoek zijn naar 50 plussers van buitenlandse afkomst die overwegen terug te gaan naar hun thuisland. Er wordt dan uitgelegd eventueel werk op te zeggen, bijstand aan te vragen en met 55 jaar een remigratie-uitkering aan te vragen.

De SVB betaald de remigranten tot hun dood de (lagere) uitkering door in het thuisland, ook al heb je vermogen of werk in dat land. De dienstverleners vragen uiteraard wel de hoofdprijs voor hun ondersteuning.

Het gaat nu zelfs zo ver dat sommigen al wat ouder willen zijn, identiteitspapieren laten veranderen en naar de rechter stappen.

https://www.tubantia.nl/e(...)rtleeftijd~ac5a32fd/
Wow, wat een maatschappij leven we toch in. :{
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2018 @ 06:27:53 #66
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_183158272
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 06:13 schreef Metalfrost het volgende:
Geef ze dan maar gelijk iets meer dan het hoogst toegestane bedrag op de spaarrekening bij een bijstandsuitkering. Dan is Nederland op de lange termijn beter af.
Je beseft wel dat dit een bodemloze put is?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_183158352
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2018 06:27 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Je beseft wel dat dit een bodemloze put is?
Niet als je als overheid de spaarrekening bevriest op het moment dat het erop gezet wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metalfrost op 15-11-2018 07:00:28 ]
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 15 november 2018 @ 08:47:43 #68
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183158942
Ik denk dat ik ook asiel ga aanvragen in NL! Ik zie zo'n meevaller van 1260 euro wel zitten

of zou dat niet werken als Belg
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 15 november 2018 @ 08:55:11 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183159025
quote:
9s.gif Op donderdag 15 november 2018 08:47 schreef Lothiriel het volgende:
Ik denk dat ik ook asiel ga aanvragen in NL! Ik zie zo'n meevaller van 1260 euro wel zitten

of zou dat niet werken als Belg
Uiteraard niet, dan is discriminatie naar nationaliteit opeens wel bon ton uiteraard.
  donderdag 15 november 2018 @ 08:56:16 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183159034
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 08:21 schreef Hamzoef het volgende:
Komt omdat die instroom van vluchtelingen echt een industrie an sich geworden, inclusief hordes juridische 'dienstverleners' die hier een slaatje uit willen slaan.
Exact. En daarom blijven organen zoals het COA gebaat bij instroom, ook al zijn al die mensen kansloos voor een verblijfsvergunning.
pi_183159076
quote:
9s.gif Op donderdag 15 november 2018 08:47 schreef Lothiriel het volgende:
Ik denk dat ik ook asiel ga aanvragen in NL! Ik zie zo'n meevaller van 1260 euro wel zitten

of zou dat niet werken als Belg
Ach met een advocaat er bij zal dat best lukken, maar houdt jij het uit om dan een jaar of langer in zo’n AZc te zitten!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  donderdag 15 november 2018 @ 09:21:06 #72
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183159287
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 09:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ach met een advocaat er bij zal dat best lukken, maar houdt jij het uit om dan een jaar of langer in zo’n AZc te zitten!
Dan ontsnap ik en ga ik kraken in Amsterdam, want daar mag dat :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')