abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 01:53:12 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183216949
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit onderwerp loopt door alle lagen van de bevolking terwijl jouw lijstje onderwerpen zijn die steeds maar door een beperkte groep wordt ervaren. Tel daar bij op dat men bij dit onderwerp van begin af aan een beledigende en agressieve houding heeft aangenomen.
Ik zweer je dat als Rutte morgen voor het hele volk een belastingverhoging aankondigt, met als toevoeging dat wij allemaal luie donders zijn die niet weten hoe goed ze het hebben en dus gewoon zonder morren moeten betalen, de rapen ook gaar zullen zijn
Ik baal ook van duurder wordende zorg maar heb er momenteel niet mee te maken. Iemand die ergens in vaste dienst is zal misschien tegen flexibilisering zijn maar heeft er niet direkt mee te maken. Heel veel mensen zullen sympathie voelen voor de situatie van studenten maar dat is niet genoeg om daar samen met hen tegen in protest te komen. etc etc
Zoals xapt dus terecht zei: kortzichtigheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183216971
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:50 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit onderwerp loopt door alle lagen van de bevolking terwijl jouw lijstje onderwerpen zijn die steeds maar door een beperkte groep wordt ervaren. Tel daar bij op dat men bij dit onderwerp van begin af aan een beledigende en agressieve houding heeft aangenomen.
Ik zweer je dat als Rutte morgen voor het hele volk een belastingverhoging aankondigt, met als toevoeging dat wij allemaal luie donders zijn die niet weten hoe goed ze het hebben en dus gewoon zonder morren moeten betalen, de rapen ook gaar zullen zijn
Ik baal ook van duurder wordende zorg maar heb er momenteel niet mee te maken. Iemand die ergens in vaste dienst is zal misschien tegen flexibilisering zijn maar heeft er niet direkt mee te maken. Heel veel mensen zullen sympathie voelen voor de situatie van studenten maar dat is niet genoeg om daar samen met hen tegen in protest te komen. etc etc
"Ik heb ook geen last van een minder toegankelijke rechtsbijstand dus dat boeit me verder niet."

Mooie instelling man.
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 01:56:52 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183216973
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2018 01:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Ik heb ook geen last van een minder toegankelijke rechtsbijstand dus dat boeit me verder niet."

Mooie instelling man.
Ja ik geef het op hoor.

De Romeinen wisten het al: Brood en spelen en je krijgt er alles doorheen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183216977
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

KOZP is een marginale jankclub van het uit de VS overgewaaide permanente type beledigd zijn. Negeren is nog het allerbeste.

Plus: Ja, dat 'de Nederlander' staat dan ook met een reden tussen aanhalingstekens. Uiteraard doel ik hiermee op die brullende horde die zich manifesteert als waarlijk Nederlanders, juist omdàt ze zo heldhaftig een enorm maatschappelijke tragedie (verdwijning van zwarte piet, lol) willen voorkomen. Ik geloof dat het gros van Fok al besloten heeft dit volk zelfs te ridderen en medailles te geven.

Of die andere fokkers, die als oudtestamentische profeten jeremieren over de teloorgang van ONZE CULTUUR EN TRADITIES!!@@@! en verder ook dit thema vooral aangrijpen om hun weinig verheffende schedelmeterij te verspreiden.

Dus ja: wat een armoede.
De marginale jankclub wordt echter niet genegeerd, maar krijgt een riant podium in de media (vooral politiek-correcte linkse media) en volop bijval van dito opiniemakers, BN'ers en andere mensen met invloed. Zo kan het dat een klein clubje links-extremisten de toon zet.

Overigens is het verdwijnen van Zwarte Piet op zich geen tragedie; persoonlijk zal het me jeuken. Maar er schuilt iets veel gevaarlijkers achter: een precedentwerking (extremistische minderheden met te veel invloed) en een totaal verziekt klimaat in dit land. Ik vind dan ook dat de politiek zich duidelijk moet uitspreken over het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zonder dat anderen deze verstoren of verzieken.

Ik las recent dit artikel: https://www.trouw.nl/home(...)se-hayarpi~a4a46066/
Hierin wordt uiteengezet dat er permanente, doorlopende kerkdiensten of wakes worden gehouden in kerken/ruimtes waar uitgeprocedeerde asielzoekers verblijven die Nederland uit moeten. Eén zin citeer ik:
quote:
Het punt is namelijk, dat de politie een kerk wel mag binnenvallen, maar níet als er een dienst – officieel: een godsdienstoefening – wordt gehouden.
Het is dus wettelijk verboden om een kerkdienst te verstoren. Als dat zo is, waarom mogen links-extremisten dan wél de intocht van Sinterklaas verstoren? Is religie (weer eens) belangrijker dan andere tradities/feesten zonder een direct religieus karakter? En zo ja, waarom is dat zo? Dat zijn dingen waarover ik nadenk.

Wat Zwarte Piet betreft: in de hele "discussie" worden steeds zaken relevant gemaakt die dat niet zijn: de persoonlijke mening van individuele mensen over Zwarte Piet: totaal niet relevant. Of "argumenten" uit de categorie "wat maakt die kleur nu uit? Kinderen zien het verschil toch niet" - ook totaal niet relevant. Idem voor alle emoties en aantoonbaar foutieve associaties die de KOZP-extremisten maken.

De enige echte kernvraag - ik blijf 'm herhalen - is de volgende:
Staan wij in Nederland toe dat kleine groepjes extremisten andermans feest/traditie verstoren, verzieken en onmogelijk maken?

Dat is waar de zogenaamde Zwarte Piet-discussie werkelijk over zou moeten gaan.
pi_183216989
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:57 schreef Elfletterig het volgende:

Dat is waar de zogenaamde Zwarte Piet-discussie werkelijk over zou moeten gaan.
Nee. Dat is de vraag hoe we als samenleving met deze situatie omgaan.
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:04:04 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217014
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De marginale jankclub wordt echter niet genegeerd, maar krijgt een riant podium in de media (vooral politiek-correcte linkse media) en volop bijval van dito opiniemakers, BN'ers en andere mensen met invloed. Zo kan het dat een klein clubje links-extremisten de toon zet.

Overigens is het verdwijnen van Zwarte Piet op zich geen tragedie; persoonlijk zal het me jeuken. Maar er schuilt iets veel gevaarlijkers achter: een precedentwerking (extremistische minderheden met te veel invloed) en een totaal verziekt klimaat in dit land. Ik vind dan ook dat de politiek zich duidelijk moet uitspreken over het recht van mensen om hun feesten en tradities te vieren, zonder dat anderen deze verstoren of verzieken.

Ik las recent dit artikel: https://www.trouw.nl/home(...)se-hayarpi~a4a46066/
Hierin wordt uiteengezet dat er permanente, doorlopende kerkdiensten of wakes worden gehouden in kerken/ruimtes waar uitgeprocedeerde asielzoekers verblijven die Nederland uit moeten. Eén zin citeer ik:

[..]

Het is dus wettelijk verboden om een kerkdienst te verstoren. Als dat zo is, waarom mogen links-extremisten dan wél de intocht van Sinterklaas verstoren?En zo ja, waarom is dat zo? Dat zijn dingen waarover ik nadenk.

Wat Zwarte Piet betreft: in de hele "discussie" worden steeds zaken relevant gemaakt die dat niet zijn: de persoonlijke mening van individuele mensen over Zwarte Piet: totaal niet relevant. Of "argumenten" uit de categorie "wat maakt die kleur nu uit? Kinderen zien het verschil toch niet" - ook totaal niet relevant. Idem voor alle emoties en aantoonbaar foutieve associaties die de KOZP-extremisten maken.

De enige echte kernvraag - ik blijf 'm herhalen - is de volgende:
Staan wij in Nederland toe dat kleine groepjes extremisten andermans feest/traditie verstoren, verzieken en onmogelijk maken?

Dat is waar de zogenaamde Zwarte Piet-discussie werkelijk over zou moeten gaan.
Dat sta je alleen toe als je ze aandacht geeft die ze niet verdienen.

Zal wat zijn, een paar sjw'ers die mijn feestje verzieken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 18 november 2018 @ 02:04:19 #157
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183217018
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals xapt dus terecht zei: kortzichtigheid.
Nee een onderwerp wat dicht bij heel veel mensen staat
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:06:30 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217033
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee een onderwerp wat dicht bij heel veel mensen staat
Juist.

Persoonlijk zou ik me 'als mens' iets drukker maken over sociale zekerheid, toegang tot rechtsbijstand, een fatsoenlijk salaris, een vaste baan, betaalbare zorg.

Maar ik ben in de minderheid zie ik. Zwarte Piet, dat is de nectar des levens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183217036
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Nee een onderwerp wat dicht bij heel veel mensen staat
Ja, natuurlijk zeg je niet "nee, da's waar, erg dom en kortzichtig om dat te doen". Wat zou dat mooi zijn, als mensen eens wat meer zelfreflectie hebben.
pi_183217043
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist.

Persoonlijk zou ik me 'als mens' iets drukker maken over sociale zekerheid, toegang tot rechtsbijstand, een fatsoenlijk salaris, een vaste baan, betaalbare zorg.

Maar ik ben in de minderheid zie ik. Zwarte Piet, dat is de nectar des levens.
"Wat maakt mij het uit als de buurman een onzekerder bestaan gaat leiden, heb ik geen last van!"

Dat is op termijn toch een stuk schadelijker voor de samenleving dan dat gelul over Zwarte Piet. Maar ja.
pi_183217047
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat sta je alleen toe als je ze aandacht geeft die ze niet verdienen.

Zal wat zijn, een paar sjw'ers die mijn feestje verzieken.
Media bepalen voor ons dat deze links-extremisten aandacht verdienen en krijgen. Zie anders nog even de uitzendingen van DWDD en Pauw, vrijdagavond. Bij DWDD mocht Sylvana Simons even leeglopen over racisme en nadat dat verhaal was neergezet, werd heel toevallig en terloops nog even de "discussie" rond Zwarte Piet aangestipt.

Grote media-organisaties zoals de NPO en RTL hebben gehoor gegeven aan de extremisten, net als talloze bange bedrijven zoals winkelketens. Dus het feest wordt al aangetast - een verandering zonder draagvlak is een aantasting - en beïnvloed door extremisten. En daar komt dan nog het "recht" bij om storend aanwezig te zijn bij de Sinterklaasintocht, door middel van demonstraties.

Ik koop dus niks voor zinnetjes als "geen aandacht aan schenken", want het kwaad is allang geschied: links-georiënteerde media beslissen voor ons dat die aandacht er ruimschoots is en dat we onze oren ernaar moeten laten hangen.
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:09:33 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217052
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Wat maakt mij het uit als de buurman een onzekerder bestaan gaat leiden, heb ik geen last van!"

Dat is op termijn toch een stuk schadelijker voor de samenleving dan dat gelul over Zwarte Piet. Maar ja.
Dat denk jij, dat denk ik... maar wij krijgen geen lintje hiervoor heur...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183217066
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Media bepalen voor ons dat deze links-extremisten aandacht verdienen en krijgen. Zie anders nog even de uitzendingen van DWDD en Pauw, vrijdagavond. Bij DWDD mocht Sylvana Simons even leeglopen over racisme en nadat dat verhaal was neergezet, werd heel toevallig en terloops nog even de "discussie" rond Zwarte Piet aangestipt.

Grote media-organisaties zoals de NPO en RTL hebben gehoor gegeven aan de extremisten, net als talloze bange bedrijven zoals winkelketens. Dus het feest wordt al aangetast - een verandering zonder draagvlak is een aantasting - en beïnvloed door extremisten. En daar komt dan nog het "recht" bij om storend aanwezig te zijn bij de Sinterklaasintocht, door middel van demonstraties.

Ik koop dus niks voor zinnetjes als "geen aandacht aan schenken", want het kwaad is allang geschied: links-georiënteerde media beslissen voor ons dat die aandacht er ruimschoots is en dat we onze oren ernaar moeten laten hangen.
Welnee. Als mensen eens wat minder getriggerd zouden raken en schouderophalend reageren zou het niet verkopen. Het verkoopt alleen maar omdat mensen geen mogelijkheid voorbij laten gaan om weer over Slyvana en Quinsy te kankeren en graag heel boos en verongelijkt doen over Zwarte Piet.
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:12:56 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217071
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Media bepalen voor ons dat deze links-extremisten aandacht verdienen en krijgen. Zie anders nog even de uitzendingen van DWDD en Pauw, vrijdagavond. Bij DWDD mocht Sylvana Simons even leeglopen over racisme en nadat dat verhaal was neergezet, werd heel toevallig en terloops nog even de "discussie" rond Zwarte Piet aangestipt.

Grote media-organisaties zoals de NPO en RTL hebben gehoor gegeven aan de extremisten, net als talloze bange bedrijven zoals winkelketens. Dus het feest wordt al aangetast - een verandering zonder draagvlak is een aantasting - en beïnvloed door extremisten. En daar komt dan nog het "recht" bij om storend aanwezig te zijn bij de Sinterklaasintocht, door middel van demonstraties.

Ik koop dus niks voor zinnetjes als "geen aandacht aan schenken", want het kwaad is allang geschied: links-georiënteerde media beslissen voor ons dat die aandacht er ruimschoots is en dat we onze oren ernaar moeten laten hangen.
Waarom kijk je het dan? Je zegt: bekijk nog eens DWDD en NPO en RTL...

... Waarom zou ik? Ik heb geeneens een TV.

Je doet alsof we allemaal willoze poppen zijn zonder enige keuzevrijheid. Wat dat betreft riekt dit wel heel erg naar die chronische slachtofferrol waar sjw'ers zo in zwelgen.

"De media!" "Soros!" "De EU!"

Lekker makkelijk, dat wel... het ligt altijd aan iets of iemand anders. Media bepalen voor ons. Ik dacht het niet. Daar heb ik iets teveel hersenen voor.

Luister maat: zo moeilijk is het niet. JIJ bepaalt wat je kijkt, luistert, leest en gelooft. Kritisch blijven denken. En dan zeg ik: heel leuk dat die paar hippies een nieuwe hobby hebben gevonden, en erg leuk dat ze aan tafel mogen aanschuiven bij een paar Hilversumse bobo's, dat betekent niet dat ik die meuk MOET slikken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183217083
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom kijk je het dan? Je zegt: bekijk nog eens DWDD en NPO en RTL...

... Waarom zou ik? Ik heb geeneens een TV.

Je doet alsof we allemaal willoze poppen zijn zonder enige keuzevrijheid. Wat dat betreft riekt dit wel heel erg naar die chronische slachtofferrol waar sjw'ers zo in zwelgen.

"De media!" "Soros!" "De EU!"

Lekker makkelijk, dat wel... het ligt altijd aan iets of iemand anders. Media bepalen voor ons. Ik dacht het niet. Daar heb ik iets teveel hersenen voor.

Luister maat: zo moeilijk is het niet. JIJ bepaalt wat je kijkt, luistert, leest en gelooft. Kritisch blijven denken. En dan zeg ik: heel leuk dat die paar hippies een nieuwe hobby hebben gevonden, en erg leuk dat ze aan tafel mogen aanschuiven bij een paar Hilversumse bobo's, dat betekent niet dat ik die meuk MOET slikken.
Precies. Hele topics volgooien met gejammer over Zwarte Piet en die vieze anti's, dag in, dag uit, en dat jarenlang met tienduizenden tegelijk en dan vervolgens klagen dat de media er zoveel aandacht aan schenken.

Man man man.

Als mensen daar nou eens mee zouden stoppen zou het ook niet zo verkopen. Maar nee, het ligt aan de media!
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:20:28 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217110
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2018 02:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. Hele topics volgooien met gejammer over Zwarte Piet en die vieze anti's, dag in, dag uit, en dat jarenlang met tienduizenden tegelijk en dan vervolgens klagen dat de media er zoveel aandacht aan schenken.

Man man man.

Als mensen daar nou eens mee zouden stoppen zou het ook niet zo verkopen. Maar nee, het ligt aan de media!
Ook zo leuk...

"Appie hep geen zwarte pieten meer, nou, daar koop ik nie meer!"

a) dat heet vrije markt, daar hebben we (de laatste tijd heel, heel, heel erg) voor gekozen. Bevalt je dat niet, richt je eigen toko op en plak het vol met zwarte pieten. Gat in de markt, als ik dat zo hoor.

b) Appie ligt er niet wakker van als je heel consciëntieus (lol) besluit elders je plofkip, aardappelen en potjes wortelen/erwten in zoetzuur aan te schaffen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 18 november 2018 @ 02:23:42 #167
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_183217121
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 01:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Negeren is nog het allerbeste.

I see what you did there... 8}
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 18 november 2018 @ 02:23:48 #168
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_183217122
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2018 01:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Ik heb ook geen last van een minder toegankelijke rechtsbijstand dus dat boeit me verder niet."

Mooie instelling man.
Het kan je wel boeien maar dat interesseert verder niemand. Bij dit onderwerp wordt bijna iedereen verplicht kleur te bekennen
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:24:02 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217123
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2018 02:23 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

I see what you did there... 8}
Hij's fijn :) .
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:24:33 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217125
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het kan je wel boeien maar dat interesseert verder niemand. Bij dit onderwerp wordt bijna iedereen verplicht kleur te bekennen
Hmmja, dat lijkt me een groter probleem dan zwarte piet... maar wie ben ik.

Zwarte Piet interesseert me geen ene moer... blijven, vertrekken, boeit me niet. Waarom niet? Omdat het een NON-ISSUE is. Een non-issue dat steevast presteert werkelijke problemen naar de achtergrond te drukken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183217126
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:23 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het kan je wel boeien maar dat interesseert verder niemand. Bij dit onderwerp wordt bijna iedereen verplicht kleur te bekennen
Dat is dus gewoon kortzichtig.
pi_183217141
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:44 schreef TigerXtrm het volgende:
[ afbeelding

Enkele tientallen betogers
Draagvlak
  Beste debater 2022 zondag 18 november 2018 @ 02:30:46 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183217148
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 02:29 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Draagvlak
Nou ja, als ik de reacties hier zie staren we hier toch echt in de groteske gezichten van de ruiters der apocalyps.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_183217153
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2018 02:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welnee. Als mensen eens wat minder getriggerd zouden raken en schouderophalend reageren zou het niet verkopen. Het verkoopt alleen maar omdat mensen geen mogelijkheid voorbij laten gaan om weer over Slyvana en Quinsy te kankeren en graag heel boos en verongelijkt doen over Zwarte Piet.
Deze reactie - ik kan er niks anders van maken - getuigt van een compleet verknipt wereldbeeld. Als je werkelijk niet in staat bent om te zien welke invloed er door kleine clubjes is uitgeoefend, dat er een riant podium is geboden, dat er volop is geframed en dat zaken zonder enig maatschappelijk draagvlak zijn aangepast, kan ik je niet langer serieus nemen.

Oh wacht, dat deed ik toch al niet.
pi_183217162
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 02:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Deze reactie - ik kan er niks anders van maken - getuigt van een compleet verknipt wereldbeeld. Als je werkelijk niet in staat bent om te zien welke invloed er door kleine clubjes is uitgeoefend, dat er een riant podium is geboden, dat er volop is geframed en dat zaken zonder enig maatschappelijk draagvlak zijn aangepast, kan ik je niet langer serieus nemen.

Oh wacht, dat deed ik toch al niet.
Tja, zolang mensen weigeren in te zien dat ze onderdeel zijn van het probleem door dat soort figuren zoveel aandacht te geven op allerlei platformen blijven media dit goed kunnen verkopen.

Prima natuurlijk, maar ga dan niet net doen alsof de media hier debet aan zijn. Als het leeuwendeel schouderophalend zou reageren schenken media er ook geen aandacht aan.

Maar ik snap dat je liever verongelijkt en boos blijft doen.

Of wil je serieus beweren als niemand het doen en laten van Quinsy iets zou interesseren het dan nog steeds in de headlines zou staan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')