abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183100064


Over Rock Am Ring:
Rock am Ring is een jaarlijks terugkerend muziekfestival, tot en met 2014 op de Nürburgring nabij Adenau in de Eifel (Duitsland). Het werd in 1985 voor het eerst gehouden. De bedoeling was een eenmalig evenement te organiseren, maar door de grote opkomst (75.000 toeschouwers) besloot men er een terugkerend festival van te maken. Enige uitzondering is 1989/1990: na de lage bezoekersaantallen in 1988 werd twee jaar pauze ingelast.

Sinds 1991 is het het grootste rockfestival van Duitsland


Line-up:
- Adam Angst
- Arch Enemy
- Architects
- Badflower
- Bastille
- Behemoth
- Blackout Problems
- Black Rebel Motorcycle Club
- Bonez MC & RAF Camora
- Bring Me The Horizon
- Die Antwoord
- Die Ärzte
- Drangsal
- Dropkick Murphys
- Eagles Of Death Metal
- Feine Sahne Fischfilet
- Foals
- Godsmack
- Graveyard
- Halestorm
- Hot Water Music
- Kadavar
- Kontra K
- Kovacs
- Left Boy
- Marteria & Casper
- Nothing,Nowhere
- Power Trip
- Sabaton
- SDP
- Seiler Und Spier
- Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators
- Slipknot
- Starset
- Tenacious D
- The 1975
- The Bosshoss
- The Fever 333
- The Smashing Pumpkins
- Three Days Grace
- Tool
- Trivium
- Underoath
- Welshly Arms
- While She Sleeps



[ Bericht 6% gewijzigd door indiaantje89 op 26-11-2018 17:07:56 ]
pi_183100078
Maar even in 2019 topic aangemaakt :P.
  maandag 12 november 2018 @ 18:58:05 #3
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183106557
Dat wordt m niet dit jaar denk ik. Of de komende weken moeten echt bands komen die mij over de streep trekken. Al zou ik niet 1,2,3 weten welke bands.
pi_183107388
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 18:58 schreef AgeEll het volgende:
Dat wordt m niet dit jaar denk ik. Of de komende weken moeten echt bands komen die mij over de streep trekken. Al zou ik niet 1,2,3 weten welke bands.
Vind ze to h aardig affiche hebben hoor.

Tool, Slipknot, Tenacious D, Architects, Amon Amarth, Arch Enemy, Dropkixk Murphys, Foals, The 1975, Sabaton, Slash feat Myles Kennedy, Alice In Chains, Godsmack, The Fever 333, Halestorm, Black Rebellion Motorcycle Club, Behemoth, Die Antwoord...

Ik zou me er prima kunnen vermaken.
  dinsdag 13 november 2018 @ 12:42:09 #5
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183120807
Ik ga vaak voor de metalnamen en dan pik ik nog een paar bands mee die daar buiten vallen. De grote metalbands dit jaar zijn niet mijn ding. Ik hou niet zo van Viking of Ierse Rock
pi_183122926
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 12:42 schreef AgeEll het volgende:
Ik ga vaak voor de metalnamen en dan pik ik nog een paar bands mee die daar buiten vallen. De grote metalbands dit jaar zijn niet mijn ding. Ik hou niet zo van Viking of Ierse Rock
Dat valt toch wel mee? Amon Amarth (viking) en Dropkick (iers), misschien Sabaton nog een beetje in dat ongeveer de zelfde kader?

Ach ieder zijn ding, ik vind het vrij degelijk voor RAR begrippen.Mag nog wel 1 headlinertje bij imo. Snap alleen niet dat Dropkick zo hoog op het affiche staat.
  dinsdag 13 november 2018 @ 15:29:05 #7
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183124149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Amon Amarth (viking) en Dropkick (iers), misschien Sabaton nog een beetje in dat ongeveer de zelfde kader?

Ach ieder zijn ding, ik vind het vrij degelijk voor RAR begrippen.Mag nog wel 1 headlinertje bij imo. Snap alleen niet dat Dropkick zo hoog op het affiche staat.
En idd Sabaton. 1 nummer vind ik nog wel grappig, maar een heel concert gaat mij wat te ver. Dat heb ik dus ook bij Amon en Dropkick. Maar ieder zijn meug, dat maakt mij niet uit, maar spreekt Graspop mij op dit moment meer aan.

Op Graspop staan Slayer, Lamb of God, Trivium, In Flames en in mindere metalmate Disturbed. Dat zijn bands die ik wel regelmatig luister.

Ik verwacht nog wel dat The Prodigy er bij komt. Zal wel bekend worden na hun huidige tour door Europa/ Duitsland.
pi_183124215
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 15:29 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Op Graspop staan Slayer, Lamb of God, Trivium, In Flames en in mindere metalmate Disturbed. Dat zijn bands die wel regelmatig luister.

Ik verwacht nog wel dat The Prodigy er bij komt. Zal wel bekend worden na hun huidige tour door Europa/ Duitsland.
Touché.

Zijn toffe namen die je opnoemt (op Disturbed na :N )

Ik vind die per namen wat anders nog wel leuk voor de afwisseling. Vorig 4 dagen Graspop was best tof, maar was na 4 dagen best "metal moe". Kwa dat betreft is RAR vaak iets luchtiger (met Foals en The 1975 of Die Antwoord)
pi_183125121
The Prodigy zou ook weer heerlijk cliché zijn overigens. Ik ben in 2015 helemaal geweest en 2016 half geweest.

In die 2 jaar stonden: Slipknot, Tenacious D, Bastille, The 1975, Amon Amarth, Godsmack, Alligatoah, Slash feat. Myles Kennedy, The Bosshoss, Bonez MC & Raf Camora, Architects, SDP, Starset, Feine Sahne Fischfilet, While She Sleeps ook allemaal op de affiche. Kwa dat betreft zijn ze niet echt vernieuwend.
  woensdag 14 november 2018 @ 00:09:16 #10
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183135188
Nee dat vind ik ook. Wat dat betreft zijn Behemoth en Dropkick wel nieuw bv. Maar zoals vaak vermeld is er weinig nieuwe aanwas in de metalhoek.
En festivals hebben elke 3jr sowieso wel dezelde namen op t affiche.
pi_183144114
Valt me nu pas op:

quote:
Unter dem Motto „Make Monday Great Again“ folgen am 19. und 26. November sowie am 3. Dezember drei weitere Bandankündigungen. Im Dezember tritt dann auch die dritte und letzte Preisstufe in Kraft. Die finalen Infomationen zur Deadline für den Preisstufenwechsel werden am 26. November bekannt gegeben.
Dus we kragen een paar weken wat namen van RAR/RIP.
pi_183236581
Vandaag weer wat nieuwe namen, ben benieuwd.

Die moeten iets als een Slayer toch ook wel hebben?
pi_183239340


Geen Slayer, maar wel gewoon even Smashing Pumpkins erbij.

Verder: Three Days Grace, Trivium, Seiler und Speer, Eagles of Death Metal, Graveyard und Badflower!
pi_183239467
Geen slechte lichting, eindelijk gaat het weer eens richting een lekker ouderwetse RaR-editie. Staat toch genoeg hoor, als je op regel 6 & 7 nog dingen als Alice in Chains, Trivium, Amon Amarth, Godsmack en Arch Enemy hebt staan.
  maandag 19 november 2018 @ 12:10:29 #15
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183239562
Gaat de goede kant op. Mooie lichting. Ook mooie namen aan de bovenkant van de line-up.
pi_183239663
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2018 12:06 schreef Cyanide- het volgende:
Geen slechte lichting, eindelijk gaat het weer eens richting een lekker ouderwetse RaR-editie. Staat toch genoeg hoor, als je op regel 6 & 7 nog dingen als Alice in Chains, Trivium, Amon Amarth, Godsmack en Arch Enemy hebt staan.
Ik vind het gewoon erg mooi lijstje hoor. Met Tool een vrij exclusieve headliner. Slipknot stukken minder inclusief, maar live gewoon erg tof. Die Ärzte, niet mijn ding maar een mooie Duitse headliner is nooit weg.

Tenacious D is ook een vrij exclusieve headliner, hebben ook wel een klik met RAR. Jammer dat hun vorige show beetje in het water was gevallen. Dan heb je met The Smashing Pumpkins een zeer mooie sub. En Marteria & Casper, idem als voor Die Ärzte.

Daaronder veel dingen waarbij ik me gewoon erg zou kunnen vermaken.

Alice In Chains, Amon Amarth, Arch Enemy, Architects, Bastille, Behemoth, Black Rebel Motorcycle Club, Die Antwoord, Dropkick Murphys, Eagles Of Death Metal, Foals, Godsmack, Graveyard, Halestorm, Sabaton, Slash feat. Myles Kennedy & His Conspirators, The 1975, The Bosshoss, The Fever 333, Three Days Grace, Trivium, Underoath, While She Sleeps..

Zou me er prima vermaken hoor. Nu komen er 2 maandagen nog namen aan. Benieuwd wat daarbij zal zitten. Nog amper electronische acts overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 19-11-2018 12:20:26 ]
  dinsdag 20 november 2018 @ 11:28:25 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183261024
Tot nu toe nog steeds weinig aan...
Sla maar weer een jaartje over.

Misschien gaan wij nog naar Hills of Rock in Bulgarije. Combineren met een familiebezoek :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:39:28 #18
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183262212
Staan The Offspring daar ;)
  dinsdag 20 november 2018 @ 12:47:27 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183262346
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:39 schreef AgeEll het volgende:
Staan The Offspring daar ;)
:?

Disturbed en White Snake aangekondigd als headliners.
Het is geen groot festival, maar schijnt erg leuk te zijn en er komen nog wel wat internationale bands die leuk zijn meestal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 20 november 2018 @ 19:12:21 #20
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183269552
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 12:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

:?

Disturbed en White Snake aangekondigd als headliners.
Het is geen groot festival, maar schijnt erg leuk te zijn en er komen nog wel wat internationale bands die leuk zijn meestal.
Dat is toch je favo band? Dacht dat je misschien zo achter het bestaan van het festival was gekomen
  woensdag 21 november 2018 @ 10:44:36 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183280573
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:12 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Dat is toch je favo band? Dacht dat je misschien zo achter het bestaan van het festival was gekomen
Ah op die manier. Dat je dat nog weet :D

Maar nee. Meer omdat de familie die ik ga bezoeken vorig jaar ook bij dat festival is geweest en zij zijn heel positief. Ik moet nog even zien of we ook daadwerkelijk gaan of toch de voorkeur geven aan een festival in de buurt, maar aangezien de familie er ook heen gaat... you get the drift.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_183280656
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ah op die manier. Dat je dat nog weet :D

Maar nee. Meer omdat de familie die ik ga bezoeken vorig jaar ook bij dat festival is geweest en zij zijn heel positief. Ik moet nog even zien of we ook daadwerkelijk gaan of toch de voorkeur geven aan een festival in de buurt, maar aangezien de familie er ook heen gaat... you get the drift.
Is Graspop dan niks? Heeft ook de acts die je noemt... en meer.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:11:06 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183280960
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:49 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Is Graspop dan niks? Heeft ook de acts die je noemt... en meer.
Weet ik. Maar het gaat hierbij ook om een familie bezoekje.
Misschien pak ik de zaterdag van Graspop wel mee. Dat is de enige dag dat er meerdere leuke bands op het programma staan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 21 november 2018 @ 11:43:58 #24
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_183281536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:44 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ah op die manier. Dat je dat nog weet :D

Maar nee. Meer omdat de familie die ik ga bezoeken vorig jaar ook bij dat festival is geweest en zij zijn heel positief. Ik moet nog even zien of we ook daadwerkelijk gaan of toch de voorkeur geven aan een festival in de buurt, maar aangezien de familie er ook heen gaat... you get the drift.
Ik heb de gewoonte details te onthouden. Daar hoort dit ook bij.

Wij twijfelen ook nog tussen RaR of de zaterdag van Graspop.
Afwachten wat de komende weken bekend wordt gemaakt bij RaR, En ook met een schuin oog Pinkpop en Fortarock in de gaten houden.
  woensdag 21 november 2018 @ 12:34:25 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_183282478
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:43 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Ik heb de gewoonte details te onthouden. Daar hoort dit ook bij.

Wij twijfelen ook nog tussen RaR of de zaterdag van Graspop.
Afwachten wat de komende weken bekend wordt gemaakt bij RaR, En ook met een schuin oog Pinkpop en Fortarock in de gaten houden.
Pinkpop verwacht ik niets meer van. Dat wordt steeds meer een aanfluiting.
Fortarock ben ik nog nooit geweest. Er vallen alleen al best wel wat grote rock/metal acts af die al concerten hebben aangekondigd. Dus ik betwijfel of daar nog veel spannends van gaat komen. Alleen Slipknot is volgens mij nog vrij. Dan moet je met wat aardige namen komen om te ondersteunen wil je het festival uitverkopen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_183378169
rockimpark_com twitterde op maandag 26-11-2018 om 12:00:06 Make Monday Great Again: Bring Me The Horizon, Left Boy, Kadavar, Adam Angst, Drangsal und Kovacs neu am Start!Dritte und letzte Preisstufe ab 20. Dezember, 18:00 Uhr! #RIP2019Alle Infos: https://t.co/5aVIGab7K6 https://t.co/9lg66NxMeT reageer retweet
Toch weer een Bring Me The Horizon er tussen. Netjes hoor, ik denk dat Slayer niet meer gaat komen. En wat gaat Kovacs daar doen :D?

[ Bericht 4% gewijzigd door indiaantje89 op 26-11-2018 17:07:44 ]
pi_183511639
Toch nog Slayer:



Gaat een soort headline achtige spot krijgen.

rockamring twitterde op maandag 03-12-2018 om 12:00:36 Final Tour in Germany: Slayer bei Ring & Park!KC Rebell, I Prevail sowie Atreyu komplettieren 4. Montags-Bandwelle#RAR2019Alle Infos: https://t.co/i50D5rLnIo https://t.co/iglNtyfhMn reageer retweet
pi_183511715
Ze hebben nu toch echt wel een dik affiche hoor.
pi_183516020
Ik ga mijn ticket vandaag halen hoor, hebben ondertussen genoeg ertussen waar ik enthousiast van wordt. Geen enkel ander festival lijkt zoveel te hebben. Ik ben tevreden, voor het tweede jaar achter elkaar naar RAR :)
pi_185028174
Dagindeling bekend + nieuwe namen:



Alle Farben, Cage The Elephant, Beartooth, Kvelertak, The Struts, Alice Glass, Deadland Ritual, iDKHOW, Like A Storm, Bad Wolves, Juke Ross, Ryan Sheridan und Coldrain

Had ik me prima kunnen vermaken.

[ Bericht 22% gewijzigd door indiaantje89 op 15-02-2019 12:06:44 ]
pi_185028253
Die eerste dag is wel heel dik
  vrijdag 15 februari 2019 @ 16:36:17 #32
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_185033091
Zo vroeg is de dagindeling normaal niet bekend. Zullen wel dagtickets gaan verkopen
pi_185033557
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 16:36 schreef AgeEll het volgende:
Zo vroeg is de dagindeling normaal niet bekend. Zullen wel dagtickets gaan verkopen
Enkel voor Im Park als ik het zo lees
pi_186291715
Voor ¤ 95,00 kan je nu dagkaartjes kopen voor RAR.
pi_187046259
https://www.rock-am-ring.com/spielplan

Spieplan is er ook. Geen FOK!ers die gaan dit jaar? Toch prima affiche?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:03:46 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_187062952
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:
https://www.rock-am-ring.com/spielplan

Spieplan is er ook. Geen FOK!ers die gaan dit jaar? Toch prima affiche?
Serieus?
Ik vind het maar matig.
Sowieso maar 1 band waarvoor ik naar een festival zou gaan en dat is Godsmack. Paar bands die ik al heb gezien en waar ik niet voor naar een festival ga. Zo van "leuk als ze er bij zijn maar verder niet".
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 13:18:44 #37
332671 crew  indiaantje89
pi_187063181
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:03 schreef Komakie het volgende:

[..]

Serieus?
Ik vind het maar matig.
Sowieso maar 1 band waarvoor ik naar een festival zou gaan en dat is Godsmack. Paar bands die ik al heb gezien en waar ik niet voor naar een festival ga. Zo van "leuk als ze er bij zijn maar verder niet".
Ja ik heb de meeste ook al gezien, die vrijdag is vooral erg sterk dagje wat mij betreft. Zaterdag wat minder en die zondag is ook prima in orde.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:33:28 #38
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_187114332
Ik vond de line-up zeer matig, maar als ik dan het spielplan afga zou ik eigenlijk alle drie dagen wel doorkomen. Zoveel gaten zitten er dan niet in het programma. Met een beetje mooi weer zou het toch een leuk weekend zijn.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 20:45:53 #39
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_187310893
https://www.rock-am-ring.com/

Livestream op de website
pi_188988194
quote:
Rock Am Ring

35 Jahre Rock am Ring und 25 Jahre Rock im Park - 60 Jahre Festivalgeschichte! Das schreit geradezu nach heftigen Jubiläumspartys!

Mit System Of A Down, Green Day und Volbeat konnten wir drei der populärsten modernen Rockbands exklusiv für Rock am Ring und Rock im Park bestätigen.
System Of A Down gelten als wichtigste Alternative-Metal-Formation aller Zeiten. Die raren Auftritte der US-Rockband mit armenischen Wurzeln sind Garanten für unvergessliche Live-Erlebnisse.
Green Day, die erfolgreichste Punkrock-Formation der Gegenwart, kehren nach sechs Jahren endlich mit neuem Studioalbum zurück. Die dänischen Metal-Heroen Volbeat stoßen als dritter Top-Headliner zu den Jubiläumspartys dazu!

Die erste Bandwelle hält selbstverständlich weitere „harte“ Schwergewichte parat, mit den einzigen deutschen Festivalauftritten 2020 von Ring & Park-Legenden wie Billy Talent, Broilers, Korn, Disturbed, Deftones und The Offspring.
Weitere Top-Acts und junge Helden, die für unseren Birthday-Bash bereits am Start sind: Trailerpark, Weezer, Bilderbuch, Wanda, Alan Walker, Heaven Shall Burn, Trettmann, Yungblud, Bosse, Powerwolf, Of Mice & Men, Motionless In White und August Burns Red.

Wie bereits in den Vorjahren könnt ihr euer Rock am Ring Festivalticket sowie Camping- & Parkingticket unabhängig voneinander erwerben. Bei Rock im Park bleibt es beim Kombiticket, das alles einschließt.
Die Frühanreise am Nürburgring ist für alle Camping- und Parkingticketinhaber ab Mittwoch, 3. Juni 2020, 12:00 Uhr mittags ohne Zusatzgebühr möglich.

Das limitierte Frühbucher-Kontingent ist bereits nahezu ausverkauft. Das Frühbucher Weekend Festival Ticket bei Rock am Ring kostet 149,00 Euro. Der Festpreis für eine Camping- und Parkingkarte (General Camping) beträgt am Ring 50,00 Euro.
Bei Rock im Park beträgt der Frühbucherpreis für das Kombiticket (Weekend Festival Ticket – General Camping) 199,00 Euro inkl. Camping und Parking.

Sobald das limitierte Kontingent erschöpft ist, erhöht sich der Ticketpreis in der zweiten Preisstufe für ein Weekend Festival Ticket bei Rock am Ring auf 174,00 Euro.
Bei Rock im Park sind die Kombitickets in der zweiten Preisstufe für 224,00 Euro inkl. General Camping und Parking erhältlich.

Weitere Informationen rund um Rock am Ring und Rock im Park findet ihr wie immer unter www.rock-am-ring.com und www.rock-im-park.com.


[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 17-09-2019 12:17:05 ]
pi_188989308
Met alle respect, maar dit zijn toch drie heel matige headliners?
pi_188989701
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:12 schreef Cyanide- het volgende:
Met alle respect, maar dit zijn toch drie heel matige headliners?
Ja... en nee.

Voor NL begrippen is het allemaal maar zo zo, maar onze muziek landschap zit ook wel anders in elkaar dan die van de Duitsers.

Houd je van "rock" (en niet per direct "metal") dan zit je hier echt wel goed hoor. Green Day ben ik persoonlijk beu, maar blijft wel de grootste pop punk band van de wereld. SOAD is ook gewoon een grote rock naam. Op Pinkpop vond ik ze een beetje tegenvallen, maar stond echt op een kut spot. In het donker op RAR kan dit gewoon heel goed uitpakken (hun Ziggo Dome show staat namelijk erg hoog op mijn beste optredens lijstje).

Volbeat... tsja. Kan daar makkelijk headlinen en doet dat dan ook veel te vaak (zouden ze ook WEER op Graspop staan?). Jammer, want het is eigenlijk best een leuke band. Maar door hun overkill aan optredens ben ik ze wel beu geraakt.

Als subs heb je voor RAR begrippen weer lekker cliché: Billy Talent, Korn, Deftones, Disturbed, Weezer, The Offspring zijn gewoon erg grote rock namen.

Zolang RAR in dat segment blijft boeken dan krijg je steeds dit cliché namen, maar toegegeven het zijn wel de grootste binnen datzelfde segment. En het verkoopt nog steeds blijkbaar. Nu nog wachten op Marilyn Manson en Papa Roach.
  dinsdag 17 september 2019 @ 17:22:59 #43
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_188992672
Ik verwacht nog wel 1 grote naam. Vanwege het jubileum en omdat ze wel vaker 2 headliners hebben op 1 dag.
En ik zie dit liever dan Taylor Swift
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 september 2019 @ 17:26:23 #44
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188992719
Volbeat :z :z :z
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:05:52 #45
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189036506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja... en nee.

Voor NL begrippen is het allemaal maar zo zo, maar onze muziek landschap zit ook wel anders in elkaar dan die van de Duitsers.

Houd je van "rock" (en niet per direct "metal") dan zit je hier echt wel goed hoor. Green Day ben ik persoonlijk beu, maar blijft wel de grootste pop punk band van de wereld. SOAD is ook gewoon een grote rock naam. Op Pinkpop vond ik ze een beetje tegenvallen, maar stond echt op een kut spot. In het donker op RAR kan dit gewoon heel goed uitpakken (hun Ziggo Dome show staat namelijk erg hoog op mijn beste optredens lijstje).

Volbeat... tsja. Kan daar makkelijk headlinen en doet dat dan ook veel te vaak (zouden ze ook WEER op Graspop staan?). Jammer, want het is eigenlijk best een leuke band. Maar door hun overkill aan optredens ben ik ze wel beu geraakt.

Als subs heb je voor RAR begrippen weer lekker cliché: Billy Talent, Korn, Deftones, Disturbed, Weezer, The Offspring zijn gewoon erg grote rock namen.

Zolang RAR in dat segment blijft boeken dan krijg je steeds dit cliché namen, maar toegegeven het zijn wel de grootste binnen datzelfde segment. En het verkoopt nog steeds blijkbaar. Nu nog wachten op Marilyn Manson en Papa Roach.
Waarom zou het voor ons land maar zo zo zijn? Ons muzieklandschap is op het gebied van Rock/Metal/Punk/etc gewoon om te janken. Een handjevol bands wat veel bekendheid heeft.
Als je daar een rock festival organiseert weet je zeker dat er hooguit 5 bands zijn die er voor zorgen dat zo'n festival uitverkoopt.

Het is dan ook ROCK am Ring en niet Metal am Ring.
Het zijn veel cliche bands. Ik heb ze (bijna) allemaal al een keer gezien, maar de namen zijn momenteel heel erg groot.

Green Day heeft wereldwijd meer dan 85 miljoen albums verkocht. Dat is een hele grote.
Volbeat (ondanks de dikke overkill die ze inderdaad met zich mee brengen) is gewoon ook een hele grote naam.
Alleen SOAD twijfel ik een beetje over.

Aan de andere kant kun je in Nederland zeggen dat alles wat minimaal de Ziggo dome uitverkoopt een grote naam is.

Ik ben tot nu toe 10 keer naar RaR geweest. Daarnaast nog een paar keer Pinkpop, Lowlands, Fortarock, etc. Als je kijkt naar de headliners zijn het altijd dezelfde namen die afsluiten. Pinkpop en Lowlands breken daar wel wat meer mee. Pinkpop doet dat vooral door echte pop acts te boeken en Lowlands door niet voor echte grote namen te gaan.

Als je die (grotere) festivals in de afgelopen 15 jaar regelmatig gehad hebt kom je altijd hetzelfde tegen. Dat is nu eenmaal zo. Ik vind het al lang verfrissend dat er geen bands staan die al minimaal 40 jaar bestaan zoals Iron Maiden en Metallica. Leuk om te zien, maar deze bands zijn in ieder geval nog aardig actueel met hun muziek.

Tussen de andere bands staan ook gewoon grote namen. Allemaal bands die meerdere hitalbums gehad hebben.`

Voor een festival dat zo groot is hou je gewoon altijd dit soort namen. Anders komen er geen 160.000 man op af. Zo is het nou eenmaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 20 september 2019 @ 11:08:20 #46
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189036534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:22 schreef AgeEll het volgende:
Ik verwacht nog wel 1 grote naam. Vanwege het jubileum en omdat ze wel vaker 2 headliners hebben op 1 dag.
En ik zie dit liever dan Taylor Swift
Dit dus.

Ik kan niet echt een leuke geruchtensite vinden ofzo. Iemand die iets heeft waar je lekker kunt bedenken wat er komt?

Wij gaan dit jaar waarschijnlijk wel weer. We moeten nog even kaarten kopen, maar de wil is er sinds een paar jaar wel weer. Laatste keer was op de alternatieve locatie. Dat was ruk. Nu zijn ze weer waar ze horen, met een goede line-up. Dus ik ben al om :)

Zeker ook omdat de camping er niet standaard bij zit. Aangezien we daar toch niet staan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 23 september 2019 @ 16:11:52 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189085942
Early birds zijn al uitverkocht.
Kon dat financieel even niet doen dus zo maar meer geld uitgeven voor hetzelfde kaartje :(

We hebben gewoon al wel een hotelletje/appartement geboekt :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_189226283
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 11:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waarom zou het voor ons land maar zo zo zijn? Ons muzieklandschap is op het gebied van Rock/Metal/Punk/etc gewoon om te janken. Een handjevol bands wat veel bekendheid heeft.
Als je daar een rock festival organiseert weet je zeker dat er hooguit 5 bands zijn die er voor zorgen dat zo'n festival uitverkoopt.

Het is dan ook ROCK am Ring en niet Metal am Ring.
Het zijn veel cliche bands. Ik heb ze (bijna) allemaal al een keer gezien, maar de namen zijn momenteel heel erg groot.

Green Day heeft wereldwijd meer dan 85 miljoen albums verkocht. Dat is een hele grote.
Volbeat (ondanks de dikke overkill die ze inderdaad met zich mee brengen) is gewoon ook een hele grote naam.
Alleen SOAD twijfel ik een beetje over.

Aan de andere kant kun je in Nederland zeggen dat alles wat minimaal de Ziggo dome uitverkoopt een grote naam is.

Ik ben tot nu toe 10 keer naar RaR geweest. Daarnaast nog een paar keer Pinkpop, Lowlands, Fortarock, etc. Als je kijkt naar de headliners zijn het altijd dezelfde namen die afsluiten. Pinkpop en Lowlands breken daar wel wat meer mee. Pinkpop doet dat vooral door echte pop acts te boeken en Lowlands door niet voor echte grote namen te gaan.

Als je die (grotere) festivals in de afgelopen 15 jaar regelmatig gehad hebt kom je altijd hetzelfde tegen. Dat is nu eenmaal zo. Ik vind het al lang verfrissend dat er geen bands staan die al minimaal 40 jaar bestaan zoals Iron Maiden en Metallica. Leuk om te zien, maar deze bands zijn in ieder geval nog aardig actueel met hun muziek.

Tussen de andere bands staan ook gewoon grote namen. Allemaal bands die meerdere hitalbums gehad hebben.`

Voor een festival dat zo groot is hou je gewoon altijd dit soort namen. Anders komen er geen 160.000 man op af. Zo is het nou eenmaal.
Omdat in Nederland Korn in een 013 staat, en een Billy Talent op Lowlands de Bravo mag "openen", terwijl ze daar gewoon semi headliner materiaal zijn.

Ik vind het affiche ook zeker niet verkeerd, naar hier in NL zoouden ze met zo veel herhaling niet wegkomen gok ik.

Toch veel plezier ;).
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:04:49 #49
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189228339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:48 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Omdat in Nederland Korn in een 013 staat, en een Billy Talent op Lowlands de Bravo mag "openen", terwijl ze daar gewoon semi headliner materiaal zijn.

Ik vind het affiche ook zeker niet verkeerd, naar hier in NL zoouden ze met zo veel herhaling niet wegkomen gok ik.

Toch veel plezier ;).
Dat heeft er meer mee te maken dat Nederland rock muziek gewoon ondergeschoven kindje is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:54:41 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_189266342
Kaarten zijn binnen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')