abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 november 2018 @ 12:34:04 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_183098555
VVD wil tijdelijke sobere woning voor vluchteling

quote:
VANDAAG, 08:56


Bouw van containerwoningen voor arbeidsmigranten in Diemen ANP

Regeringspartij VVD wil vluchtelingen tijdelijk onderbrengen in sobere prefab woningen. Gemeenten moeten de mogelijkheid krijgen om tijdelijk "flexibele" woonruimte te bouwen om te voorkomen dat de statushouders sneller een woning krijgen dan inwoners die jaren op een wachtlijst staan.

"Het is heel gek als statushouders ineens voorbijspringen", zegt VVD-Kamerlid Koerhuis op het NOS Radio 1 Journaal. Koerhuis lanceerde zijn plan voor 'sobere en tijdelijke woonoplossingen' vanmorgen in de Volkskrant.

Er moet in 2019 een pilot komen voor enkele gemeenten om te kijken of de plaatsing van prefab-woningen werkt. In die woningen kunnen ook studenten, arbeidsmigranten of daklozen komen, de groepen die nu ook naarstig op zoek zijn naar onderdak. Het gaat om woningen die "zo de fabriek uit komen rollen".

Onbegrip

Er is een groot tekort aan goedkope huurwoningen en sommige woningzoekenden moeten tussen de vijf tot tien jaar wachten. Tot vorig jaar waren gemeenten ook nog verplicht om asielzoekers voorrang te geven bij deze gewilde woningen. Dit leidde tot veel onbegrip.

Op aandringen van de VVD heeft het vorige kabinet deze landelijke voorrangsregeling afgeschaft. Maar nu zitten veel statushouders in overvolle azc's te hopen op een zelfstandige woonruimte. "Iedereen maakt zich daar zorgen over", aldus Koerhuis. Nog steeds geven gemeenten voorrang aan statushouders, schreef minister Ollongren in juni aan de Tweede Kamer.

De Tweede Kamer praat vanavond met minister Ollongren over wonen. Het VVD-Kamerlid denkt dat een meerderheid van de Tweede Kamer zijn plan steunt.

© https://nos.nl/artikel/22(...)oor-vluchteling.html
Een goedemiddag,

Hoewel de laatste coalitie(s) - met dank aan Rutte II en III - hun uiterste best hebben gedaan om de economie na de crisis weer vlot te trekken, is er thans genoeg werk aan de winkel om goede doorstroming op de woningmarkt te bespoedigen.
Op de Zuidas weten we het *): lang niet iedereen zal in de gunstige financiële positie kunnen verkeren om een (droom)huis te financieren.

Eerder doorgesproken plannen, waaronder het realiseren van containerwoningen voor de opvang van statushouders, blijven in politiek Den Haag maar evengoed op de Zuidas een spraakmakend onderwerp. *) Statushouders die met legitieme redenen naar hier gekomen zijn hoefden onder auspiciën van het vorige kabinet al geen voorrang meer te krijgen op wachtenden; maar we zijn er nog niet. ;)

De azc's draaien overuren :s) :s) :s), en vooralsnog gaan er 'n bepaald aantal huurwoningen naar statushouders. Dit zal alsnog drastisch moeten gaan veranderen, hetgeen de wrevel onder wachtende burgers zal doen verminderen. Me dunkt, in de betere Nederlandse gemeenten *), waaronder Haarlem - Amsterdam en omstreken, bestaat onder veel 'gewone' burgers dus nog steeds een duidelijke aversie :|W tegen de verdeling van sociale huurwoningen. :o

Wat kan ik zeggen? Een eerder gelanceerd grotesk plan tot het bijbouwen van duurdere huurwoningen waaronder hoogbouw en een groot scala aan koopwoningen *), hetgeen onze goedkeuring ruimschoots verdient en gepresenteerd werd om de goede doorstroming op de huurmarkt te kunnen bespoedigen, heeft bijval nodig door het bijbouwen van dergelijke woningen. :s) :s) :s) In verschillende regio's is men al flink bezig ;), schieten de woningen langzamerhand als paddenstoelen uit de grond en gaan koopwoningen voor kapitaalkrachtigen *) intussen als warme broodjes :Y) over de toonbank.

Enfin, er bestaat weinig twijfel over dat er in NL voldoende ruimte is tot het realiseren van meer woningen en bijbehorende infrastructuur. Onder meer het Groene Hart biedt ruimte voor duurzame bebouwing. Het voorgenomen plan om gemeenten de vrijheid te geven tot het realiseren van dergelijke woningen, om de burgerlijke wrevel enigszins uit de lucht te krijgen, doet vanavond onder leiding van VVD-Kamerlid en minister Ollongren van zich spreken. o|O

Zeg nou zelf; een langdurig verblijf in overvolle azc's doet menig asielzoeker trouwens ook weinig goeds. Zo ook het lange wachten op een huurwoning soms onder minimale omstandigheden, derhalve zal men van overheidswege middels het voorstel trachten om beide problematische situaties tot een goed einde te brengen. ^O^

Goed, tot zover, we wachten het af.

Fijne dag!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_183098600
Achja het is weer eens verkiezingstijd en de VVD denkt maar eens lekker te scoren door lekker rechts te praten maar links te gedragen. Geloof er geen tering van als de VVD iets wilt.
  maandag 12 november 2018 @ 12:38:54 #3
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183098671
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:35 schreef vigen98 het volgende:
Achja het is weer eens verkiezingstijd en de VVD denkt maar eens lekker te scoren door lekker rechts te praten maar links te gedragen. Geloof er geen tering van als de VVD iets wilt.
Ik denk dat er flink wat geld te verdienen valt op prefab woningen die voor veel te hoge prijzen uit de staatskas betaald worden. Lijkt me hartstikke VVD.
pi_183098696
Die mensen zijn getraumatiseerd ja, die kan je niet zomaar in een goedkoop hok stoppen :(
  maandag 12 november 2018 @ 12:40:51 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183098715
Ik vind het een fantastisch plan maar ik twijfel ook zeer of de VVD over de brug komt.

Zou op zich wel slim zijn, want dat asielzoekers voorrang kregen over roomblanke bijstandsmoeders die wanhopig een normale woning zochten, dat heeft al menig linkse kiezer in de armen van Wilders gedreven.

Nu kunnen ze de regie terugpakken door inderdaad mensen die tijdelijk in Nederland zijn ook een tijdelijke woning te geven.
pi_183098750
*O* _O_ ^O^ :6 :{w
pi_183098781
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het een fantastisch plan maar ik twijfel ook zeer of de VVD over de brug komt.

Zou op zich wel slim zijn, want dat asielzoekers voorrang krijgen over roomblanke bijstandsmoeders die wanhopig een normale woning zoeken, dat heeft al menig linkse kiezer in de armen van Wilders gedreven.
Ik heb dus ook Syrische buren, die met voorrang een woning gekregen hebben.

En de grap is, ze hebben een kindje gemaakt, en krijgen nu dus weer een grotere woning.

Nou, mooi dat je die normaal na 3 jaar wachttijd dus echt niet kunt krijgen.
pi_183098839
Dit hadden ze natuurlijk al veel eerder kunnen en moeten doen. Ook voor de anderen die in woningnood zitten.
  maandag 12 november 2018 @ 13:10:46 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183099416
Regel het gewoon een keer goed, ipv hypocriet te lopen doen dat je wat geeft om huurders.
VVD :r
  maandag 12 november 2018 @ 13:13:37 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183099514
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb dus ook Syrische buren, die met voorrang een woning gekregen hebben.

En de grap is, ze hebben een kindje gemaakt, en krijgen nu dus weer een grotere woning.

Nou, mooi dat je die normaal na 3 jaar wachttijd dus echt niet kunt krijgen.
Ben jij er in elk geval vanaf.
pi_183099928
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 12:38 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik denk dat er flink wat geld te verdienen valt op prefab woningen die voor veel te hoge prijzen uit de staatskas betaald worden. Lijkt me hartstikke VVD.
Wellicht hebben partijleden nog wat leuke panden of vakantieparkjes leeg staan ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_183099983
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het een fantastisch plan maar ik twijfel ook zeer of de VVD over de brug komt.

Zou op zich wel slim zijn, want dat asielzoekers voorrang kregen over roomblanke bijstandsmoeders die wanhopig een normale woning zochten, dat heeft al menig linkse kiezer in de armen van Wilders gedreven.

Nu kunnen ze de regie terugpakken door inderdaad mensen die tijdelijk in Nederland zijn ook een tijdelijke woning te geven.
Alleenstaande bijstandsmoeders krijgen volgens mij ook gewoon urgentie hoor.

En als je als 'linkse kiezer' naar de PVV bent geswitcht, was je nooit een linkse kiezer. Dan was je gewoon een dom blind schaap en ben je dat nu nog steeds, alleen dan wat meer populistisch en xenofobisch.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183100534
Ja, laten we alle statushouders lekker bij elkaar zetten. Dat is heel bevorderlijk voor de integratie. En dan over een paar jaar klagen dat deze mensen niet integreren? Tjongejonge..

Wat de VVD zou moeten doen is wat aan de wachtlijsten doen. Dit is een druppel op de gloeiende plaat.
pi_183100572
VVD heeft het niet zo nauw met mensenrechten, blijkt maar weer.
pi_183100585
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Alleenstaande bijstandsmoeders krijgen volgens mij ook gewoon urgentie hoor.

En als je als 'linkse kiezer' naar de PVV bent geswitcht, was je nooit een linkse kiezer. Dan was je gewoon een dom blind schaap en ben je dat nu nog steeds, alleen dan wat meer populistisch en xenofobisch.
Van een alleenstaande bijstandsmoeder uit mijn omgeving weet ik dat die tijd inmiddels ver achter ons ligt. Als er een vader is kunnen de kinderen daarheen, moeder mag het proberen bij vrienden, familie of de opvang van het leger des heils.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183100596
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2018 14:02 schreef rosalinde93 het volgende:
VVD heeft het niet zo nauw met mensenrechten, blijkt maar weer.
welk mensenrecht wordt er dan geschonden volgens deze plannen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183100648
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Wellicht hebben partijleden nog wat leuke panden of vakantieparkjes leeg staan ..
  maandag 12 november 2018 @ 14:08:46 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183100704
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

welk mensenrecht wordt er dan geschonden volgens deze plannen?
Stel nou geen moeilijke vragen.
pi_183100709
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2018 14:02 schreef rosalinde93 het volgende:
VVD heeft het niet zo nauw met mensenrechten, blijkt maar weer.
Een villa is inderdaad een mensenrecht
  maandag 12 november 2018 @ 14:29:02 #20
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_183101109
Het wordt gebracht als tijdelijke maatregel voor vluchtelingen, maar de VVD kennende is het de toekomst voor armen. Nederland met zijn eigen 'prefab park trash'.

Dit ook:
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 12:38 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik denk dat er flink wat geld te verdienen valt op prefab woningen die voor veel te hoge prijzen uit de staatskas betaald worden. Lijkt me hartstikke VVD.
Verdienen aan andermans ellende, zo kennen we de VVD weer.
  maandag 12 november 2018 @ 15:12:35 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183101947
quote:
13s.gif Op maandag 12 november 2018 14:02 schreef rosalinde93 het volgende:
VVD heeft het niet zo nauw met mensenrechten, blijkt maar weer.
Sober betekent niet onleefbaar. Het worden waarschijnlijk geen Somalische gevangeniscellen met 32 man als vee op elkaar gepakt.
  maandag 12 november 2018 @ 15:18:05 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183102037
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 13:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Alleenstaande bijstandsmoeders krijgen volgens mij ook gewoon urgentie hoor.
Nou volgens mij niet hoor, mijn moeder had er in de jaren '90 de grootste moeite mee. Ik weet niet of het in 20 jaar tijd is verbeterd maar ik betwijfel het.

Die voorrang voor asielzoekers is ook al ter ziele, maar gemeenten doen het nog steeds.

https://nos.nl/artikel/22(...)rang-bij-woning.html
pi_183102040
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 12:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het een fantastisch plan maar ik twijfel ook zeer of de VVD over de brug komt.

Zou op zich wel slim zijn, want dat asielzoekers voorrang kregen over roomblanke bijstandsmoeders die wanhopig een normale woning zochten, dat heeft al menig linkse kiezer in de armen van Wilders gedreven.

Nu kunnen ze de regie terugpakken door inderdaad mensen die tijdelijk in Nederland zijn ook een tijdelijke woning te geven.
Asielzoekers krijgen ook voorrang boven bruine mensen die op een wachtlijst staan. De PVV is best populair onder Hindoestanen bijvoorbeeld.
  maandag 12 november 2018 @ 15:19:26 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183102070
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2018 15:18 schreef Homey het volgende:

[..]

Asielzoekers krijgen ook voorrang boven bruine mensen die op een wachtlijst staan. De PVV is best populair onder Hindoestanen bijvoorbeeld.
Ja en Geert en zijn aanhang heeft dan ook geen enkel probleem met ''bruine mensen''. Tenzij ze zeuren over Zwarte Piet misschien.
pi_183102074
De beste oplossing is geen asielzoekers meer binnenlaten. Draai gewoon die kraan dicht. Sluit de AZC's. Nederland heeft al zat asielzoekers opgenomen. Veel andere landen niet tot nauwelijks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')